Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 75 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Jerome.c schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:54:
Eerste keer weer een demo auto gezien. Zou dit betekenen dat de updates er langszaam uit aan het rollen zijn?

[Afbeelding]
Oh, als die weer op de weg zitten lijkt dat er wel op maar kan ook zijn dat ze ondertekend hebben om tijdens de proefrit niet naar de UK te rijden :+

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 10-06-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

Ook hier is de hold eraf! Inladen en afleveren zou ik zeggen..... oh, en misschien een persberichtje ofzo...gezien de berichtgeving over het issue.... :)

[ Voor 40% gewijzigd door m24 op 10-06-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST-RS
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-10-2021
m24 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:15:
Ook hier is de hold eraf! Inladen en afleveren zou ik zeggen..... oh, en misschien een persberichtje ofzo...gezien de berichtgeving over het issue.... :)
Volgens de officiële kanalen nog géén berichtgeving bekent hij de dealer op dit moment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ST-RS schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:46:
[...]

Volgens de officiële kanalen nog géén berichtgeving bekent hij de dealer op dit moment..
Gezien de eerdere ervaring verbaast mij het niks dat wij al berijders de dealers eerder van info voorzien dan dat Ford dat zelf doet.

Overigens wel bijzonder dan dat die demo op de weg rijd want dat was ten strengste verboden

[ Voor 20% gewijzigd door FreeMen op 10-06-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:11
FreeMen schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Bijzonder dan dat die demo op de weg rijd want dat was ten strengste verboden
Mijn vrouw heeft na de melding van de eCall ook een STERN demo auto zien rijden. Dus lijkt er op dat niet iedere dealer hier even netjes mee omgaat.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST-RS
[...]

Gezien de eerdere ervaring verbaast mij het niks dat wij al berijders de dealers eerder van info voorzien dan dat Ford dat zelf doet.

Overigens wel bijzonder dan dat die demo op de weg rijd want dat was ten strengste verboden
Dat is niet waar, rijdende auto's mogen ook gewoon blijven rijden. Er mogen alleen géén nieuwe auto's afgeleverd worden. Aangezien de auto op groene platen rijd word hij wellicht rij klaar gemaakt, naar een ombouwer gereden of wat dan ook ?

Scheelt straks natuurlijk weer als ze wel geleverd mogen worden, update erop en rijden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
UPDATE LAAD LAWAAI PROBLEEM
Intussen contact gehad met de lease maatschappij en met de dealer. Van de dealer heb ik begrepen dat het probleem van te veel lawaai bij opladen intussen bekent is en dat er aan een OTA sw update wordt gewerkt. Ze hebben meerdere klachten ontvangen. Langsbrengen had dus geen zin. De auto rijdt immers nog en zij kunnen het probleem niet oplossen.
De lease maatschappij (Athlon) via de driver desk (036-547 4466 ) dit probleem gemeld en die hebben hiervan een dossier aangelegd.
De dealer kon niet aangeven wanneer er een update te verwachten is. Advies van de leasemaatschappij is om iedereen die het probleem heeft dit te melden bij de leasemaatschappij zodat er meer druk op Ford kan worden uitgeoefend. Iedereen begrijpt dat dit een zeer storende situatie is en wil zsm opgelost hebben.
In de tussentijd zal ik alleen bij openbare laadstations laden tijden het werk of langs de snelweg. Daar is het lawaai veel minder een probleem omdat er toch al veel omgevingsgeluid is en dit niet extra meer opvalt. Uitzonderingen daargelaten. De discussie over de extra kosten zal tzt gevoerd worden nadat er een oplossing is.

P.S. Ik gebruik een Alfen lader op 11kW, 3x25A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

ST-RS schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:01:
[...]

Dat is niet waar, rijdende auto's mogen ook gewoon blijven rijden. Er mogen alleen géén nieuwe auto's afgeleverd worden. Aangezien de auto op groene platen rijd word hij wellicht rij klaar gemaakt, naar een ombouwer gereden of wat dan ook ?

Scheelt straks natuurlijk weer als ze wel geleverd mogen worden, update erop en rijden!
maar ook geen proefritten en er mag niks uitgeleverd worden... maar goed... ze doen maar, het is echt geen groot probleem dit en de maatregelen niet waard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

[...]

Toch goed dat we onze dealers op de hoogte houden..... :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 11:09
Waps61 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:01:
Intussen contact gehad met de lease maatschappij en met de dealer. Van de dealer heb ik begrepen dat het probleem van te veel lawaai bij opladen intussen bekent is en dat er aan een OTA sw update wordt gewerkt. Ze hebben meerdere klachten ontvangen. Langsbrengen had dus geen zin. De auto rijdt immers nog en zij kunnen het probleem niet oplossen.
De lease maatschappij (Athlon) via de driver desk (036-547 4466 ) dit probleem gemeld en die hebben hiervan een dossier aangelegd.
De dealer kon niet aangeven wanneer er een update te verwachten is. Advies van de leasemaatschappij is om iedereen die het probleem heeft dit te melden bij de leasemaatschappij zodat er meer druk op Ford kan worden uitgeoefend. Iedereen begrijpt dat dit een zeer storende situatie is en wil zsm opgelost hebben.
In de tussentijd zal ik alleen bij openbare laadstations laden tijden het werk of langs de snelweg. Daar is het lawaai veel minder een probleem omdat er toch al veel omgevingsgeluid is en dit niet extra meer opvalt. Uitzonderingen daargelaten. De discussie over de extra kosten zal tzt gevoerd worden nadat er een oplossing is.
Ik heb mijn probleem ook gemeld bij de lease maatschappij (ook Athlon) met een filmpje dat mijn zoon gemaakt heeft. Tevens bij onze interne fleetsupport afdeling en bij de dealer (VanMossel). Hopelijk snel een oplossing want ik durf hem nu ook nergens meer in de stad te laden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• m24

m24

Niet teveel klagen hè jongens, ik wil de volgende hold graag na uitlevering van mijn auto.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Little_Tiger
  • Laatst online: 05-10-2021
Net de dealer gebeld.
Net als meeste van jullie, de lever datum werd in het begin van het jaar elke keer met 4 weken verschoven (4 maals toe nu).

Ik zou vandaag (10-06) de auto krijgen, maar werd maandag geannuleerd. Na al een paar dagen deze thread te volgen had ik vandaag de dealer gebeld. En wat meer informatie opgevraagd.
Mijn Ford staat sinds vorige week maandag bij hun in de show room (ik heb de kenteken al ook dus kan niet anders zijn dat het bij het dealer staat). Maar ze mogen hem nog niet uitleveren. Ze geeft aan vanaf 16de zullen ze van Ford horen als ze afspraken kunnen gaan maken voor levering.

Hopelijk geeft dit weer wat hoop dat we wel uiteindelijk de auto 'krijgen'.
EN dat het well de eCall issue is/was.

-=LT=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Little_Tiger schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:35:
Net de dealer gebeld.
Net als meeste van jullie, de lever datum werd in het begin van het jaar elke keer met 4 weken verschoven (4 maals toe nu).

Ik zou vandaag (10-06) de auto krijgen, maar werd maandag geannuleerd. Na al een paar dagen deze thread te volgen had ik vandaag de dealer gebeld. En wat meer informatie opgevraagd.
Mijn Ford staat sinds vorige week maandag bij hun in de show room (ik heb de kenteken al ook dus kan niet anders zijn dat het bij het dealer staat). Maar ze mogen hem nog niet uitleveren. Ze geeft aan vanaf 16de zullen ze van Ford horen als ze afspraken kunnen gaan maken voor levering.

Hopelijk geeft dit weer wat hoop dat we wel uiteindelijk de auto 'krijgen'.
EN dat het well de eCall issue is/was.

-=LT=-
Als je je VIN hebt is het aardig deze hier even op te zoeken: https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do ben benieuwd of er bij jou nog een hold op zit..... Waarschijnlijk updaten ze de auto's in Antwerpen handmatig en moet de OTA update nog volgen.... wellicht dat 1 van de gelukkigen met MME als iets hebben gezien qua update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
m24 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:46:
[...]

Als je je VIN hebt is het aardig deze hier even op te zoeken: https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do ben benieuwd of er bij jou nog een hold op zit..... Waarschijnlijk updaten ze de auto's in Antwerpen handmatig en moet de OTA update nog volgen.... wellicht dat 1 van de gelukkigen met MME als iets hebben gezien qua update?
Bij mij staan er geen service acties op o.i.d.. Die hebben er overigens ook helemaal niet opgestaan in de afgelopen 1-2 weken. Hij staat overigens nog wel in Veracruz :+ maar je zou verwachten wanneer er een algemene terugroepactie open staat deze voor allemaal open zou staan zodat ze niet met het probleem Antwerpen kunnen verlaten.

Zou overigens nog wel kunnen dat de bouwdatum een rol speelt, ik las op het mach-e forum dat de terugroepactie auto's van voor 1-6 betrof?

Aanvulling:
Ik heb eens op de VIN van 1 van onze bedrijfswagens gekeken, daar staan 2 terugroepacties open. :+ Ik zal volgende week eens bellen hoe het daar dan mee zit. O-)

Op het mach-e forum wordt overigens gesproken, over het feit dat er al iemand is geïnformeerd over het feit dat de fix al wordt uitgerold in Antwerpen.
Interestingly @Iwantonenow Lauren was told by Nicola Webster (Ford Exec Office) that the eCall fix is already being applied to the cars in Antwerp.
Dus misschien toch kans dat er op korte termijn weer uitgeleverd kan gaan worden, en dat er de 16 nog een OTA fix plaatsvind voor de auto's die Antwerpen al verlaten hebben?

[ Voor 21% gewijzigd door TIGER1125 op 10-06-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Nu staat ie weer op NORMAL, iig hoop activiteit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
Hoppa daar is tie volgens opgave ford. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnWBYa3cQCUZxCEqh0AUdB2fexY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgjfuWHfxEbCRD8O5uUuNPJ2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
alex81 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:20:
Hoppa daar is tie volgens opgave ford. [Afbeelding]
je bedoelt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:37
Brotuck schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:24:
Er gebeurd van alles met die data. gisteren naar status "transport" gegaan, maar vandaag weer op status "normal"
En nu weer naar transport. Het gaat heen en weer.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

Bereik 440km = MME RWD SR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:25:
[...]

En nu weer naar transport. Het gaat heen en weer.
Klopt, krijg zojuist al weer de 6e rs wijziging gepushed vandaag obv een uurlijkse pull....

Wel 100% van de tijd op status Normal en oemcorr.ID 0

[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 10-06-2021 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
m24 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:26:
[...]

Bereik 440km = MME RWD SR
Ahh!

Nu alleen nog even halen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fletnix
  • Laatst online: 26-03-2023
Goofy001 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:07:
[...]

Ik heb mijn probleem ook gemeld bij de lease maatschappij (ook Athlon) met een filmpje dat mijn zoon gemaakt heeft. Tevens bij onze interne fleetsupport afdeling en bij de dealer (VanMossel). Hopelijk snel een oplossing want ik durf hem nu ook nergens meer in de stad te laden.
Ha, ik zit ook bij die LM en heb reeds mijn ongenoegen geuit over het steeds uitstellen van de levertijd.
Gewoon (duur) laden langs de snelweg met het excuus dat bewoners last van hebben en dreigen om je auto te laten wegslepen.

Mocht Ford het niet kunnen oplossen, is het blijkbaar mogelijk om je nieuwe auto te retourneren!
https://www.anwb.nl/jurid...nplan-klachten-na-aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CZO
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-02-2022

CZO

Derknl schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:53:
Bij mij ook van 12juni naar 19 verschoven.
Als hij volgende week niet binnen komt en de auto's weer op kenteken mogen heb ik een optie op een carb.grey die in de showroom staat. Dan koop ik deze en mag hij de bestelde zwarte zelf op voorraad zetten.
Vanwaar de wissel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oschulte
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-11-2022
In het RDW terugroepregister geven ze het idee dat je als berijder gewoon een keer langs de dealer moet rijden, niet een complete uitleverstop ...

"Beschrijving van het herstel
De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De werkzaamheden bestaan uit het bijwerken van de TCU-software."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8X9OMCnTMlNelRGT7belT-i7DyY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y5ikaQSqcdzPqRpDg8AljFyR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door oschulte op 10-06-2021 17:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:10
Van het US forum, er zit weer beweging in...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSqIsY5cv78HmzJ63ulodqkGYxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4amjIzFhAnNBKclbzd1fn2kA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door MarcelGo op 10-06-2021 17:15 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oschulte
MarcelGo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:13:
Van het US forum, er zit weer beweging in...

[Afbeelding]
Dat wel ... verkeerde continent, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
oschulte schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:16:
[...]

Dat wel ... verkeerde continent, maar goed.
Hmmm tekst boven foto, E19 richting Nederland🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Die witte met wit dak is van mij !!!

Edit
Zie nu dat dat gisteren was... Dat is dus niet aannemelijk dan 😔

[ Voor 51% gewijzigd door FreeMen op 10-06-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
oschulte schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:09:
In het RDW terugroepregister geven ze het idee dat je als berijder gewoon een keer langs de dealer moet rijden, niet een complete uitleverstop ...

"Beschrijving van het herstel
De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De werkzaamheden bestaan uit het bijwerken van de TCU-software."

[Afbeelding]
Je weet dat er op je afbeelding alleen Ford Focus, Puma en Kuga staan?

Dat is dus een totaal andere terugroepactie dan de Mustang nu ondervind, daarbij kan de update voor deze 3 type auto's naar mijn weten niet OTA worden uitgerold.

Kan zijn dat óf de terugroepactie nog niet gepubliceerd is óf Ford heeft uit eigen beweging de uitlevering gestaakt om serieuze problemen met de Europese RDW's te voorkomen.

Ik zie namelijk ook de terugroepactie van onze bedrijfswagens ook niet in het RDW register staan.
MarcelGo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:20:
[...]

Hmmm tekst boven foto, E19 richting Nederland🤓
Kenteken van de trailer, op foto 3, is overigens ook Nederlands. :+
FreeMen schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:21:
Die witte met wit dak is van mij !!!

Edit
Zie nu dat dat gisteren was... Dat is dus niet aannemelijk dan 😔
Als de foto van gisteren was, kloppen de berichten dat auto's weer onderweg zijn dus wel misschien komt de jouwe dan ook binnenkort in beweging. :*)

[ Voor 36% gewijzigd door TIGER1125 op 10-06-2021 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-09 21:41
Waps61 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:01:

P.S. Ik gebruik een Alfen lader op 11kW, 3x25A.
Ik had vandaag ook de dealer gebeld en dezelfde reactie. Ze krijgen veel klachten, het is bekend maar ze hebben nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
alex81 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:20:
Hoppa daar is tie volgens opgave ford. [Afbeelding]
Maar dit is met airco uit en met 95km/h?
Ik heb het getest en ik haal dit niet met de cruisecontrol op 100km/h en dan heb ik nog de extended range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton.swart
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20-02-2024
RS status FACTORY???
code:
1
"lifeCycleMode":"FACTORY"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex81
Mcie schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:56:
[...]

Maar dit is met airco uit en met 95km/h?
Ik heb het getest en ik haal dit niet met de cruisecontrol op 100km/h en dan heb ik nog de extended range.
Nee absoluut niet, ik rijd altijd tussen 105 en 110 en geen cruise control. Een cruise control is niet per definitie zuiniger. Airco staat gewoon aan. Mijn ritten zijn per dag totaal 100km. En met de file en stadsverkeer kom k uit op een gemiddeld van 6.3 km/kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:37
Mijn dealer gaf vandaag aan pas afgelopen maandag te hebben gehoord over de sales stop. En wist niet eens of de update in Antwerpen moet gebeuren of bij de dealer. Goede communicatie dus weer vanuit Ford NL

Just here for the fun

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6htbSR22k0CORXcKSeRSrHnwvlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/feEABfilQ256BoW3hsVWAfTB.jpg?f=fotoalbum_large

Meeuw loves Pony

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Nog iemand komende zaterdag?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YF4NxR-F7RacJdPjXEkd98nnwcg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/60LmjufMCThe7nJtEMfz0RWX.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
ton.swart schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:04:
RS status FACTORY???
code:
1
Uh oh… terug in Mexico 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcie
alex81 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:05:
[...]

Nee absoluut niet, ik rijd altijd tussen 105 en 110 en geen cruise control. Een cruise control is niet per definitie zuiniger. Airco staat gewoon aan. Mijn ritten zijn per dag totaal 100km. En met de file en stadsverkeer kom k uit op een gemiddeld van 6.3 km/kW.
\ _/-\o_

Ik vind het echt knap, begrijp er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ton.swart schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:04:
RS status FACTORY???
code:
1
:S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m24

m24

Brotuck schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:10:
Mijn dealer gaf vandaag aan pas afgelopen maandag te hebben gehoord over de sales stop. En wist niet eens of de update in Antwerpen moet gebeuren of bij de dealer. Goede communicatie dus weer vanuit Ford NL
Je moet je dealer ook een beetje op de hoogte houden hè.. ;) ;(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MachE
  • Laatst online: 11-07-2021
Ja, ik doe mee! Van wie kan ik een MME lenen? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:58
MachE schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:08:
[...]

Even een proefritje plannen 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aboma
alex81 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:05:
[...]

1222 km op de teller met een gemiddeld verbruik van 6,1. Ik let zeker (nog) niet op verbruiken en zuinig rijden. Dat komt nog.... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
MachE schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:08:
[...]

Je mag ook met de E-golf gaan.... Staan er genoeg te koop op marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MachE
  • Laatst online: 11-07-2021
Aboma schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:35:
[...]

Je mag ook met de E-golf gaan.... Staan er genoeg te koop op marktplaats.
Net m’n GTE ingeleverd... heb genoeg golf van binnen gezien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
MachE schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:38:
[...]

Net m’n GTE ingeleverd... heb genoeg golf van binnen gezien....
Ken iemand die nog een id3 teserve heeft staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derknl
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-11-2022
De carb grey was eigenlijk mijn eerste optie maar heb toen toch zwart besteld ivm de meerprijs van grijs.
Omdat dit een geannuleerde order was die bij de dealer binnen kwam en precies dezelfde specificaties heeft ext range en tp plus en dus al bij de dealer binnengekomen was hwb ik deze gekozen om geleverd te gaan worden als het weer kan. Tenzij de zwarte binnen nu en dinsdag binnen gaat komen maar de eta is al weer 2 weken op geschoten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Even getest vanavond: bij Amsterdamse laadpaal maakt hij ook lawaai. Maar dat maakt vier dames met een wijntje niets uit: die hebben hun tafeltje ernaast gezet. En nu maar wachten tot het 02.00 is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Laatst online: 18-06-2024
Bij de laadpaal bij mij in de garage maakt hij ook lawaai...ik laad nu met ruim 7kWh op een NewMotion paal...

Van een afstandje hoor je het minder, maar kan begrijpen dat 's nachts in een stille straat de buren met ramen open het irritant gaan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
  • Laatst online: 26-03-2023
Luffbra schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:02:
Bij de laadpaal bij mij in de garage maakt hij ook lawaai...ik laad nu met ruim 7kWh op een NewMotion paal...

Van een afstandje hoor je het minder, maar kan begrijpen dat 's nachts in een stille straat de buren met ramen open het irritant gaan vinden...
Misschien biedt een akoestisch/geluidswerend deken een oplossing ;)
https://dutch.alibaba.com...er.d_image.25402668Y3VYT1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luffbra
fletnix schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:05:
[...]
Misschien biedt een akoestisch/geluidswerend deken een oplossing ;)
https://dutch.alibaba.com...er.d_image.25402668Y3VYT1
Misschien wel een oplossing voor een van de forumleden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST-RS
Goed nieuws heren! Via Via te horen gekregen dat de auto's die in Antwerpen staan de nieuwe updates hebben én ford dealer de instructie krijgen de auto's in "Etis" te controleren ( of dit dus reeds gedaan is ). Als dit klopt mogen ze geleverd worden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
ST-RS schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:15:
Goed nieuws heren! Via Via te horen gekregen dat de auto's die in Antwerpen staan de nieuwe updates hebben én ford dealer de instructie krijgen de auto's in "Etis" te controleren ( of dit dus reeds gedaan is ). Als dit klopt mogen ze geleverd worden!!
Kun je ook achterhalen wat er in ETIS moet staan?
Geen melding meer of een bepaalde versie van de hardware/software componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
metalpro2021 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:22:
[...]

Er is geen pti update gedaan voor deze fix.
Althans, bij mij is hij eraf sinds vandaag na veel rs activiteit maar geen pti update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Om het over wat anders te hebben 😁

https://insideevs.com/new...gins-ford-mache-teardown/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oschulte
TIGER1125 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:34:
[...]

Je weet dat er op je afbeelding alleen Ford Focus, Puma en Kuga staan?

Dat is dus een totaal andere terugroepactie dan de Mustang nu ondervind, daarbij kan de update voor deze 3 type auto's naar mijn weten niet OTA worden uitgerold.

Kan zijn dat óf de terugroepactie nog niet gepubliceerd is óf Ford heeft uit eigen beweging de uitlevering gestaakt om serieuze problemen met de Europese RDW's te voorkomen.

Ik zie namelijk ook de terugroepactie van onze bedrijfswagens ook niet in het RDW register staan.

[...]

Kenteken van de trailer, op foto 3, is overigens ook Nederlands. :+

[...]

Als de foto van gisteren was, kloppen de berichten dat auto's weer onderweg zijn dus wel misschien komt de jouwe dan ook binnenkort in beweging. :*)
Kijk naar de code, het is dezelfde terugroep actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
Luffbra schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:02:

Kadootje voor de buren
https://www.lg.com/nl/oor...PuhOVsqA3FAoaApJzEALw_wcB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• makooy
makooy schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:41:
Ik heb iemand gevonden die de problemen/bugs lijst binnen Ford USA gaat doorgeven waar ze dan serieus naar gaan kijken. Echter hebben ze wel moeite met Nederlands en willen ze laatste 5 van VIN hebben. Waarschijnlijk om logging door te spitten.

Ik zal morgen de lijst gaan vertalen en kolom voor VIN toevoegen.

Als iedereen in het vervolg in Engels wilt toevoegen scheelt mij dat enorm veel tijd :)
Ik heb vanavond de lijst vertaald van Nederlands naar Engels. ge-exporteerd en doorgegeven aan zowel mijn contactpersoon binnen Ford NL als mijn contactpersoon bij Ford USA/Global.

Beide hebben al toegezegd dat ze de lijst gaan doorgeven aan de juiste mensen / teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Laatst online: 15-09 18:47
rvee schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:28:
Iemand van de eerste rijders die de dashcam app al heeft geprobeerd?
Dashcam gestart in de MME en krijg een melding dat er extern geheugen moet worden aangesloten.
USB-C SD card reader gekocht en aangesloten.
Nu mekkert de MME dat de taal niet overeenkomt (maar kan wel alle instellingen in het Nederlands doorlopen) en vervolgens moet ik de dashcam aansluiten via de app????
Maar die wil weer een externe dashcam hebben??????

Dus vooralsnog geen dashcam kunnen activeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 22:15
m24 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:47:
Ik heb een Bluemotion hidden 3x16a ..... maar geen MME om eraan te hangen...... je bent welkom in de Betuwe om te testen....
Als je woonplaats in je profiel klopt is het voor mij 10 minuten rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 06:47
Bij mij is de rs tapps weer geupdate

lifeCycleModeStatus
lifeCycleMode "NORMAL"
oemCorrelationId 0
vehicleDateTime "2021-06-02T12:44:47Z"
tappsDateTime "2021-06-11T05:12:29.977Z"
..
updateDate "2021-06-10T06:25:05.343"

PTI staat nog steeds op demo, maar waar eerder die datums onder kopje PTI related Electronic Control Units Installed on this VIN eerder rond maart waren zijn ze nu geupdate naar 3 juni.

Mijn dealer zei btw over de eCall dat het de grootste onzin was :?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:16

ja3

FireStarter schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:47:
Mijn dealer zei btw over de eCall dat het de grootste onzin was :?
Lijkt me toch logisch dat een dealer dat zegt? Het enige wat stuk is volgens Ford is dat als je een ongeluk krijgt in de UK dat dan niet de juiste locatie wordt meegegeven door de auto. Maar misschien is er in het geheim wel meer mis? Voor een dealer staat dat niet in verhouding tot de klagende klanten en weer 2 weken vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Teak schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:46:
[...]

Als je woonplaats in je profiel klopt is het voor mij 10 minuten rijden
Buurman! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem_van_raak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
ja3 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:18:
[...]

Voor een dealer staat dat niet in verhouding tot de klagende klanten en weer 2 weken vertraging.
Dat niet alleen, ze hebben de auto’s al wel moeten afrekenen, maar mogen ze nu niet afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coconed
  • Laatst online: 09:01
Ook ik heb heb de auto een tijdje ontvangen en mogen rijden! Zeer tevreden en wat en auto, wel 2 dingen die me nu storen welke andere mij misschien mee kunnen helpen.

Ambiant lighting, lijkt enkel voor aanwezig te zijn, klopt dit? Vanuit de kleuren keuze on screen lijkt dit toch echt op de hele auto te zitten.

Bluetooth connectie en afspelen van youtube gaat happeren/storen. 5g op zulke momenten dus verbinding lijkt het niet te zijn maar een vertraging tussen auto en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST-RS
metalpro2021 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:22:
[...]

Wat ik begreep moet ér een melding staan dat het wél gedaan is. Zal het even navragen voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST-RS
ST-RS schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:53:
[...]

Wat ik begreep moet ér een melding staan dat het wél gedaan is. Zal het even navragen voor je!
Correctie : Er moeten in Etis géén service actie's meer open staan op de auto, dat is de bevestiging dat het bij die auto niet meer actueel is wat ik begreep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
coconed schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:52:
Ook ik heb heb de auto een tijdje ontvangen en mogen rijden! Zeer tevreden en wat en auto, wel 2 dingen die me nu storen welke andere mij misschien mee kunnen helpen.

Ambiant lighting, lijkt enkel voor aanwezig te zijn, klopt dit? Vanuit de kleuren keuze on screen lijkt dit toch echt op de hele auto te zitten.

Bluetooth connectie en afspelen van youtube gaat happeren/storen. 5g op zulke momenten dus verbinding lijkt het niet te zijn maar een vertraging tussen auto en telefoon.
Ambiant lightning is alleen VOOR bij RWD

YouTube afspelen 2x draadloos lijkt me erg gevoelig, misschien met draadje beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

MarcelGo schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:47:
[...]

Ambiant lightning is alleen voor bij RWD

YouTube afspelen 2x draadloos lijkt me erg gevoelig, misschien met draadje beter?
RWD = AWD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
[...]

Ambiant lightning is alleen voor bij RWD

Idd, was voor mij ook een tegenvaller.. had best een lampie onder de voorstoelen mogen zitten.
Alleen voor heb je disco :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Predje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:03:
[...]

Idd, was voor mij ook een tegenvaller.. had best een lampie onder de voorstoelen mogen zitten.
Alleen voor heb je disco :)
Ambient lights alleen voor, voor ALLE modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

metalpro2021 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Ja joh? ik dacht dat tot nu toe het bericht was dat het niet op de RWD zat? I'm lost....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vixseboxse
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-10-2021
m24 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:18:
[...]
Ja joh? ik dacht dat tot nu toe het bericht was dat het niet op de RWD zat? I'm lost....
Ik heb het op mijn RWD na 4 weken in elk geval nog niet ontdekt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudiP
  • Laatst online: 11-09 08:04
m24 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:18:
[...]

Volgens de specs zit het alleen op de AWD.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• makooy
makooy schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:54:
[...]

Ik heb vanavond de lijst vertaald van Nederlands naar Engels. ge-exporteerd en doorgegeven aan zowel mijn contactpersoon binnen Ford NL als mijn contactpersoon bij Ford USA/Global.

Beide hebben al toegezegd dat ze de lijst gaan doorgeven aan de juiste mensen / teams.
Ford NL en Ford USA hebben vanmiddag een meeting en daarin zal de lijst met issues/problemen besproken worden! Met een beetje geluk krijg ik einde dag de feedback en die zal ik met jullie delen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
[...]

Nietwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 09:15
[...]

Iemand met een RWD die kan bevestigen of hij/zij ambient light heeft !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Ik zie dat de bewering niet helemaal klopt! Excuus!
Het is : voor alle modellen is er GEEN ambient light achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 09:15
metalpro2021 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:33:
[...]

Ik zie dat de bewering niet helemaal klopt! Excuus!
Het is : voor alle modellen is er GEEN ambient light achter.
Optielijst zegt inderdaad geen ambient lighting voor de RWD modellen (ook niet met TP+). Die had ik even over het hoofd gezien, jammer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvee
makooy schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:29:
[...]

Ford NL en Ford USA hebben vanmiddag een meeting en daarin zal de lijst met issues/problemen besproken worden! Met een beetje geluk krijg ik einde dag de feedback en die zal ik met jullie delen :o
Top Mark deze actie in geheel. Maakt uiteindelijk een betere mme 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 06:47
[...]

Ambiant lightning is alleen VOOR bij RWD

Ook al zou het met draad beter werken, de bedoeling in de MME is dat je een laadkabel niet meer standaard in de auto moet hebben liggen.

Dat streaming niet vlekkeloos werkt is storend, dat zou een basisfunctionaliteit moeten zijn.

w00t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvee
Spotify werkt bij mij prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Ik kreeg net in de Ford Pass app dat er een "draadloze update" was gedaan.
"Bekijk wat er nieuw is"

En dan staat er bij wat omvat deze update:
"Dit is een routine update met verschillende wijzigingen en enkele bugs".

Nou dank voor deze geweldige release notes Ford, dat soort dingen hoef je je me niet te melden xD

Is er ergens een site waar je wel fatsoenlijke release notes kan vinden van dat soort updates, want met simpel googlen kon ik niets vinden :)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
Nu ik de auto niet elke dag gebruik zit die laadkabel soms langer dan een dag aan de auto gekoppeld.

Maakt dit uit?
Het laden is gestopt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Luffbra schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:20:
Nu ik de auto niet elke dag gebruik zit die laadkabel soms langer dan een dag aan de auto gekoppeld.

Maakt dit uit?
Het laden is gestopt uiteraard.
Volgens mij is dit zelfs het advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MME_Maurice
  • Laatst online: 02-07-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-sFQtVSD4pnWHK_44MwKD3vRFfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i67NfyD0zUSOsFYTJTMeuT5T.jpg?f=fotoalbum_large
OTA Update uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Gewoon een concrete lijst zou veel fijner zijn!

Maar zal de deur openzetten tot meer klagen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
Zijn er nog meer mensen die nog steeds de Hold op PTI hebben staan? Ik heb ondertussen 4 RS updates gehad sinds gisteren, maar geen verandering in de Hold..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kooipah
  • Laatst online: 14-08-2021
Heelveel RS updates, maar bij ook nog op hold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oschulte
ditto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
Hoe werkt dit?

De auto heeft alleen een wifi-connectie met mijn mobiel. Die data zal hij toch niet pakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Luffbra schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:26:
[...]

Hoe werkt dit?

De auto heeft alleen een wifi-connectie met mijn mobiel. Die data zal hij toch niet pakken?
De auto heeft 24/7 connectie met een eigen sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Luffbra schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:26:
[...]

Hoe werkt dit?

Er zit een Sim kaart in de auto die de OTA updates voor je af kan handelen.
Ook kan je de auto met wifi koppelen. Ondanks dat ik geen eigen oprit hebt pakt de auto de wifi van mijn huis wel op (Unifi 6 AP’s) op 30meter afstand.

Ik weet niet of het mogelijk is om de auto aan “Ziggo” WifiSpots netwerk te koppelen. Dat is een wifi-hotspot dienst van Ziggo, iedere abonee heeft dit standaard aan staan (wat dus een enorme dekking “kan” zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
  • Laatst online: 23-03 11:25
Waps61 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:10:
[...]

Dashcam gestart in de MME en krijg een melding dat er extern geheugen moet worden aangesloten.
USB-C SD card reader gekocht en aangesloten.
Nu mekkert de MME dat de taal niet overeenkomt (maar kan wel alle instellingen in het Nederlands doorlopen) en vervolgens moet ik de dashcam aansluiten via de app????
Maar die wil weer een externe dashcam hebben??????

Dus vooralsnog geen dashcam kunnen activeren...
Ik heb exact het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST-RS
Eddy E schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:14:
[...]

Ik heb exact het zelfde probleem.
Behoort dit tot de standaard uitrusting ? Of hebben jullie een accessoire laten monteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
F1dude schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:14:
Zijn er nog meer mensen die nog steeds de Hold op PTI hebben staan? Ik heb ondertussen 4 RS updates gehad sinds gisteren, maar geen verandering in de Hold..
Bij mij is hij er (gelukkig) nog altijd vanaf sinds gisteren.

Gisteren 6x een update gehad, laatste was om 16:00 daarna weer radio stilte.

Leverdatum volgens leaseplan nog altijd volgende week. Auto moet nog binnen komen dus geloof er niks van.

[ Voor 21% gewijzigd door FreeMen op 11-06-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
ST-RS schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:22:
[...]

Behoort dit tot de standaard uitrusting ? Of hebben jullie een accessoire laten monteren ?
Ook ik krijg de Dashcam app niet werkend. Ik zal eens een balletje op gooien bij Ford.

/aanname
Het lijkt er op alsof er OF geen camera in de Mach-E zit OF de camera niet via de app gekoppeld/uitgelezen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:35:
[...]

Ook ik krijg de Dashcam app niet werkend. Ik zal eens een balletje op gooien bij Ford.

/aanname
Het lijkt er op alsof er OF geen camera in de Mach-E zit OF de camera niet via de app gekoppeld/uitgelezen kan worden.
Zou mij niets verbazen als dat bij ons niet mag en uitgeschakeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
  • Laatst online: 23-03 11:25
[...]

/aanname
Ja dat denk ik ook maar ik kreeg wel gelijk de vraag om deze te installeren toen ik de auto kreeg met het instellen van de telefoon met de auto maar het knopje in de app welke je activeren om connectie te maken heb ik niet dus ik verwacht dat je dit weer een optie is die je moet aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex81
[...]

/aanname
Ik zag in de accessoires lijst een dashcam staan die exact hetzelfde eruit ziet als die in de app. Deze dient echter met een apart kabeltje aangesloten te worden rechts van de achteruitkijkspiegel. Ik begin te vermoeden dat die dashcam er los bij dient te worden aangeschaft??
Pagina: 1 ... 75 ... 179 Laatste