MME_Maurice schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:15:
Vanavond nadat ik geen herrie had bij de DC lader nog bij 2 AC laders getest, bij beide wel airflow geluid en na 10 minuten airco, met geluid maar acceptabel. Daarna weer op mijn eigen NewMotion paal aangesloten AC 3x16A (=11kWh) en meteen na 5 min de airco in overdrive. Het gebeurt dus bij AC laden, maar niet bij alle palen. Helaas dus wel bij mijn laadpaal.
Ik heb ook die New motion met 3x 16a...😥
In het verlengde van wat @
MME_Maurice ook al aanhaalde vermoed ik sterk dat 11kw AC erg veel warmte veroorzaakt bij de omvormer naar DC. Veel AC laadpalen in de buurt zijn 3.6 of 7.2 wat minder hitte oplevert bij het omzetten waardoor de omvormer niet zo heet wordt. Bij DC laders wordt de omvormer in de auto ontzien en wordt hij dus ook niet warm .
Mooi klote dit want alles is bij mij omgezet naar 11kw maar ik had dus beter op 1 fase 32A met 7.2kw kunnen blijven zitten als dit de waarheid blijkt te zijn.
Zet hem aub hoog in de problemen lijst...!
NB, wie heeft welke lader met KW en heeft wel of geen last? Lijkt mij een zeer zinnig onderzoekje!
edit.
Interessante bevinding bij een BMW met hetzelfde euvel, veel, heel veel airco geluid bij laden van de I3.
Update on the i3 , it ended up at BMW as it wouldn't charge without the massive fan noise. After they first tried a re-gas as it was holding pressure it failed again so it went back and had the condenser replaced, which after 2 months is still working ok. BMW stood the cost of all the parts and just charged labour which I thought was a good gesture from them as the car is 5 years old now. BMW Bolton did the work and gave great service.
Condensor issue...!
[
Voor 69% gewijzigd door
FreeMen op 10-06-2021 00:35
]