Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 74 ... 178 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 07:38
PBIL schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:35:
wat jullie allemaal uitzoeken.. geweldig.

ga ik net even kijken op https://www.macheforum.co...ers-vessel-tracking.5172/ blijkt mijn wagen op de Grand New Jersey te staan die deze avond aankomt in Antwerpen...
Ik denk dat Antwerpen inmiddels volstaat :)

Heeft iemand al getest hoelang je je koplampen aan kunt laten staan voordat de batterij leeg is :+ :D ?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWidow
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 20:36
Is er iemand die het al voor elkaar gekregen heeft de AWD velgen door de dealer op een RWD te laten zetten? Ik sprak gister mijn dealer die belde dat mijn auto binnen is gekomen, en heb gelijk naar de velgen gevraagd.
Hij gaf aan dat het eigenlijk niet mocht, maar dat ze er nog in discussie over waren met Ford.
Het lijkt alleen om een verlaging van de range te gaan, aldus Ford.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egje76Apeldoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-10-2021
Red Rum schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:06:
Zojuist een update ontvangen over wederom een verschuiving van de afleverdatum (7e keer) van mijn MME
* 1-10-2020
* 20-12-2020
* 28-01-2021
* 31-03-2021
* 04-06-2021
* 14-06-2021
* 28-06-2021

Auto staat op dit moment nog in Antwerpen, aldus de dealer. Maar de dealer verwacht dat de auto spoedig afgeleverd kan gaan worden.
Hier zelfde verhaal... 🤬🤬🤬😡

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:29

ja3

Ik vraag niet naar de afleverdatum hoeft hij ook niet steeds opgeschoven te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Zie het als een cadeautje voor de future you in 2024 of 2025, want die mag dan nog in juni in de MME rijden :+

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03-2023
MME_Maurice schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:22:
[...]

Dit geeft hoop! Ik heb het gemeld bij de Dealer, hopelijk is het oplosbaar als blijkt dat niet alle MME het hebben. Gisteravond rond 23:30 nog een keer geprobeerd en meteen weer een bak herrie, je schaamt je echt enorm voor het geluid.
Kan je niet laden bij Fastned? 20-30 min laden en je kan er weer tegenaan.
https://support.fastned.n...ith-a-Ford-Mustang-Mach-E

Ik meen me te herinneren dat je in Vleuten woont; je kan bij het Leidsche Rijn winkelcentrum, 2 uur gratis parkeren. Er zijn eveneens laadpalen beschikbaar. Laden terwijl je boodschappen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickie070
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-05-2022
Een van jullie al iets gehoord over de terugroepactie? Die komt er volgens mij aan omdat het noodsysteem ingeval van een aanrijding geen goede coördinaten doorstuurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:07
fletnix schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:49:
[...]

Ik meen me te herinneren dat je in Vleuten woont; je kan bij het Leidsche Rijn winkelcentrum, 2 uur gratis parkeren. Er zijn eveneens laadpalen beschikbaar. Laden terwijl je boodschappen doet.
Natuurlijk kun je snelladen (duur en lastig te bereiken vanuit de stad) of bij de supermarkt (doe nooit langer dan 15 minuten boodschappen) maar dat is toch geen oplossing voor het probleem?

Ik heb even wat collega's gesproken met EV's en de MME van Ford is echt de enige met zo'n irritant geluid tijdens het laden.

Wellicht dat ze er in de US minder last van hebben omdat ze daar andere net spanningen hebben dan hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-06 13:15
Rickie070 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:51:
Een van jullie al iets gehoord over de terugroepactie? Die komt er volgens mij aan omdat het noodsysteem ingeval van een aanrijding geen goede coördinaten doorstuurt...
Ik denk dat je de laatste 10 pagina's van dit topic gemist heb? Of begrijp ik je vraag verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-06 09:08

m24

Goofy001 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:54:
[...]

Natuurlijk kun je snelladen (duur en lastig te bereiken vanuit de stad) of bij de supermarkt (doe nooit langer dan 15 minuten boodschappen) maar dat is toch geen oplossing voor het probleem?

Ik heb even wat collega's gesproken met EV's en de MME van Ford is echt de enige met zo'n irritant geluid tijdens het laden.

Wellicht dat ze er in de US minder last van hebben omdat ze daar andere net spanningen hebben dan hier?
aangezien anderen het niet hebben zou ik het toch kwalificeren als een defect en de dealer vragen het op te lossen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
m24 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:33:
[...]

aangezien anderen het niet hebben zou ik het toch kwalificeren als een defect en de dealer vragen het op te lossen....
Ik heb het in 3 volle weken inderdaad nog nooit gehoord! Niet eens een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-06 11:45
Het warme(re) weer part X: performance.

Het valt mij op sinds het wat warmer is, dat als ik cruisecontrol gebruik de acceleratie een stuk lager is dan enkele weken geleden. (ongeacht drive mode)

Heeft iemand dat ook?

Met het handje (voetje) rijden geeft gewoon alle performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy001
m24 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:33:
[...]

Heb ik gedaan en de dealer gaf zelf aan dat alle MME's die ze hadden uitgeleverd hetzelfde probleem hebben.

Kan natuurlijk aan de laders van Allego liggen, dat zijn de enige die ik nog maar gebruikt heb. Kan helaas niet thuisladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
[quote]MarcelGo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:40:
[...]

Je kunt pas met een eigen code werken als je PAAK werkend hebt...
[/quote

Tfm gelezen en met hulp van de jeugd lukte het gelijk.
Eerst maar eens in buurt uitproberen of het stabiel werkt , gezien de resecties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MME_Maurice
  • Laatst online: 02-07-2023
fletnix schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:49:
[...]

Ik sta de MME nu te laden bij het snellaadstation van Shell Veldhuizen. Ik hoor geen brom, maar ook de airconditioning gaat niet aan, wel de flepjes open en luchtcirculatie, maar geen lawaai van de airco. En dat terwijl er al 15 kWh in 10 minuten is geladen. Dus het het brommen is van de omvormer AC/DC en bij AC laden komt de airco er bij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waps61
  • Laatst online: 22:59
Vandaag bij wijze van proef (en suggestie van dit forum) de AC (EDIT:CSS op de display van de laadpaal en een Mennekes stekker) lader van Allegro bij mijn werk gebruikt om te laden. Helaas hetzelfde beeld.
Omstandigheden waren wederom auto in de zon, dus behoorlijk warm.

Morgen de dealer om een update vragen en de leasematschappij op de hoogte stellen dat ik de auto bij de garage aflever en hem pas terug wil als ie gemaakt is.

[ Voor 8% gewijzigd door Waps61 op 09-06-2021 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:39
Waps61 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:31:
Vandaag bij wijze van proef (en suggestie van dit forum) de AC (CCS) lader van Allegro bij mijn werk gebruikt om te laden. Helaas hetzelfde beeld.

Morgen de dealer om een update vragen en de leasematschappij op de hoogte stellen dat ik de auto bij de garage aflever en hem pas terug wil als ie gemaakt is.
Even om verwarring te voorkomen, AC laden kan tot maximaal 11kW, en CSS is altijd DC laden tot 115kW of 150kW afhankelijk van het accupakket.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:34
Ik heb iemand gevonden die de problemen/bugs lijst binnen Ford USA gaat doorgeven waar ze dan serieus naar gaan kijken. Echter hebben ze wel moeite met Nederlands en willen ze laatste 5 van VIN hebben. Waarschijnlijk om logging door te spitten.

Ik zal morgen de lijst gaan vertalen en kolom voor VIN toevoegen.

Als iedereen in het vervolg in Engels wilt toevoegen scheelt mij dat enorm veel tijd :)

[ Voor 4% gewijzigd door makooy op 09-06-2021 21:42 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 21:08
NightWidow schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:17:
Is er iemand die het al voor elkaar gekregen heeft de AWD velgen door de dealer op een RWD te laten zetten? Ik sprak gister mijn dealer die belde dat mijn auto binnen is gekomen, en heb gelijk naar de velgen gevraagd.
Hij gaf aan dat het eigenlijk niet mocht, maar dat ze er nog in discussie over waren met Ford.
Het lijkt alleen om een verlaging van de range te gaan, aldus Ford.
Heb dit net na de bestelling eind januari nagevraagd bij de dealer en deze wist mij direct te vertellen dat het ongeveer 2300 euro kost inclusief retourname velgen/banden RWD en dat dit gemeld moet worden bij de LM en de range een klein beetje naar beneden zou halen. Had dus al eerder het verzoek gehad, ik ga het niet doen, de RWD inmiddels in het wild kunnen zien en dat is prima, stoer. De AWD velgen zijn mij toch iets te standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 30-06 11:45
makooy schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:41:
Ik heb iemand gevonden die de problemen/bugs lijst binnen Ford USA gaat doorgeven waar ze dan serieus naar gaan kijken. Echter hebben ze wel moeite met Nederlands en willen ze laatste 5 van VIN hebben. Waarschijnlijk om logging door te spitten.

Als iedereen in het vervolg in Engels wilt toevoegen scheelt mij dat enorm veel tijd :)
Dank. Heb mijn regeltjes alvast vertaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 21:08
PBIL schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:35:
wat jullie allemaal uitzoeken.. geweldig.

ga ik net even kijken op https://www.macheforum.co...ers-vessel-tracking.5172/ blijkt mijn wagen op de Grand New Jersey te staan die deze avond aankomt in Antwerpen...
Wanneer heb jij besteld ? Als ik in de forumstart XLS kijk zou mijn bestelling ook op de Grand New Jersey moeten staan maar ik krijg vanuit de dealer en de LM geen VIN nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Weaked
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-08-2022
FreeMen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:33:
Daarom ben ik blij dat ik er tot op heden nog geen enkele ben tegen gekomen.

Hier in het Zuid-oosten zijn er kennelijk (gelukkig) nog weinig geleverd maar ook tijdens mijn weekendje weg naar Rotterdam vorig weekend geen enkele tegen gekomen 🤗
Ik rij nu een weekje een iconic Silver RWD in het zuid oosten..
Maar omdat ik enorm enthousiast en tevreden ben leek het gewoon onverstandig om al dat watertanden te stimuleren. 🤫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
  • Laatst online: 26-03-2023
makooy schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:41:

Kan het niet naar Ford NL gestuurd worden? of is je vertrouwen in hen dermate geschonden :)
Valt logging data onder de AVG wet?
Top van je, dat je zo veel moeite doet; Ford zou er een voorbeeld aan moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Weaked
makooy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:00:
Ik krijg sterk de indruk dat er wat mis is het aantal KM's resterend en hoeveel % accu er nog is.

Omdat de auto weer tot 100% geladen was omdat hij niet bij 80% stopte had ik dus een 100% volle accu, stond op 370km bereik.
100% = 370km

Inmiddels redelijk wat km gereden waarvan gemiddels 6,7km/kw, wat voor mij echt goed is. zit continue op te letten.
60% - 224km over (maar 373km voor 100% wat aardig overeenkomt met bereik bij 100%)

Echter bij 6,7km/kw gemiddeld, met en 67-68kw accu
6,7 x 67kw = 449km bereik.

Scheelt nogal.

Iemand dit ook gezien / gemerkt?
Bij mij schommelt het nog enorm, geleverd met 100% en 365km na 4 dagen 100% geladen was het 405km en gisteren 387km.
En idd het teruglopen in % is niet in verhouding met het gemiddelde verbruik. Ik ga er vanuit dat hoe meer km's hoe betrouwbaarder.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AlexE71
  • Laatst online: 23-08-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1fR0KXqJf5YfXcl8MO63qh7Qmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GrY7AMlYnCe3L0arF614FGtv.jpg?f=fotoalbum_large

Groeten uit Cothen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:34
fletnix schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:23:
[...]

Kan het niet naar Ford NL gestuurd worden? of is je vertrouwen in hen dermate geschonden :)
Valt logging data onder de AVG wet?
Top van je, dat je zo veel moeite doet; Ford zou er een voorbeeld aan moeten nemen.
Het gaat via meerder manieren naar het juiste team:
1. Contactpersoon bij Ford NL naar Ford USA naar Team
2. Contactpersoon bij Ford USA naar Team

Logging doorspitten is een aanname van mij hè.
Hoe dat werkt en of het überhaupt kan weet ik niet.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 09:15
T-Weaked schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:23:
[...]

Ik rij nu een weekje een iconic Silver RWD in het zuid oosten..
Maar omdat ik enorm enthousiast en tevreden ben leek het gewoon onverstandig om al dat watertanden te stimuleren. 🤫
Als het regio Nijmegen is geweest dan ben jij waarschijnlijk diegene geweest waarvoor ik nog gestopt ben zodat je mij inhaalde en ik iconic silver in het echt eens kon zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy001
MME_Maurice schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:09:
[...]

Ik sta de MME nu te laden bij het snellaadstation van Shell Veldhuizen. Ik hoor geen brom, maar ook de airconditioning gaat niet aan, wel de flepjes open en luchtcirculatie, maar geen lawaai van de airco. En dat terwijl er al 15 kWh in 10 minuten is geladen. Dus het het brommen is van de omvormer AC/DC en bij AC laden komt de airco er bij!

Mijn MME aan het laden, buiten aan de 11KW Allego paal. Buiten temperatuur was nog geen 20 graden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Weaked
Jerome.c schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:54:
[...]

Als het regio Nijmegen is geweest dan ben jij waarschijnlijk diegene geweest waarvoor ik nog gestopt ben zodat je mij inhaalde en ik iconic silver in het echt eens kon zien!
Nope dan was ik het niet...
Ik hoop dat je hem snel krijgt, super auto en ben echt blij met de kleurkeuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
T-Weaked schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:57:
[...]

Nope dan was ik het niet...
Ik hoop dat je hem snel krijgt, super auto en ben echt blij met de kleurkeuze!
Ik zag in het overzicht dat er vrij weinig icon silver MMEs zijn. Fantastisch kleur. Veel rijplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
Interessant verschil tussen de Ford NL website en Ford BE website over de Ford laadpas bij Ionity
De Belgische site spreekt over een gereduceerd tarief van € 0,32 tov €0,79 in het eerste jaar???Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNo8eddQvWpXlStBlBJJG1X7Jn8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ygZytu7mnl4tUGOemtwBLZLQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cocjKSY4ODdJNKT3raRhY7KR-Y8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KLaDszuvufKIp5dK6v7i0TTy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MME_Maurice
Waps61 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:08:
Interessant verschil tussen de Ford NL website en Ford BE website over de Ford laadpas bij Ionity
De Belgische site spreekt over een gereduceerd tarief van € 0,32 tov €0,79 in het eerste jaar???[Afbeelding]

[Afbeelding]
In NL heb je met FordPass ook het gereduceerde tarief, het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MME_Maurice
Vanavond nadat ik geen herrie had bij de DC lader nog bij 2 AC laders getest, bij beide wel airflow geluid en na 10 minuten airco, met geluid maar acceptabel. Daarna weer op mijn eigen NewMotion paal aangesloten AC 3x16A (=11kWh) en meteen na 5 min de airco in overdrive. Het gebeurt dus bij AC laden, maar niet bij alle palen. Helaas dus wel bij mijn laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MME_Maurice
Predje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:56:
[...]

Echt onacceptabel!

Maar ik heb het zelf nog nooit meegemaakt.
Met 25+ graden na een flink stuk rijden direct aan de lader.. geen geluid.
Wat voor lader heb jij? Ik kan evt NewMotion vragen mijn lader aan te passen naar bijv 3x12A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Uit de tekst hieronder maak ik op dat als ik FordPass activeer, ik dan niet mijn laadpas van de leasemaatschappij kan gebruiken. Denk dat ik hem dan maar annuleer!

Moeiteloos aansluiten en opladen

Automatisch opladen activeren door simpelweg aan te sluiten op een deelnemend openbaar oplaadstation – waardoor smartphones of creditcards niet meer nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-06 12:59
Goofy001 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:56:
[...]

[YouTube: VID 20210609 WA0018]

Mijn MME aan het laden, buiten aan de 11KW Allego paal. Buiten temperatuur was nog geen 20 graden
Echt absurd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
MME_Maurice schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:15:
Vanavond nadat ik geen herrie had bij de DC lader nog bij 2 AC laders getest, bij beide wel airflow geluid en na 10 minuten airco, met geluid maar acceptabel. Daarna weer op mijn eigen NewMotion paal aangesloten AC 3x16A (=11kWh) en meteen na 5 min de airco in overdrive. Het gebeurt dus bij AC laden, maar niet bij alle palen. Helaas dus wel bij mijn laadpaal.
Ik heb ook die New motion met 3x 16a...😥

In het verlengde van wat @MME_Maurice ook al aanhaalde vermoed ik sterk dat 11kw AC erg veel warmte veroorzaakt bij de omvormer naar DC. Veel AC laadpalen in de buurt zijn 3.6 of 7.2 wat minder hitte oplevert bij het omzetten waardoor de omvormer niet zo heet wordt. Bij DC laders wordt de omvormer in de auto ontzien en wordt hij dus ook niet warm .

Mooi klote dit want alles is bij mij omgezet naar 11kw maar ik had dus beter op 1 fase 32A met 7.2kw kunnen blijven zitten als dit de waarheid blijkt te zijn.

Zet hem aub hoog in de problemen lijst...!

NB, wie heeft welke lader met KW en heeft wel of geen last? Lijkt mij een zeer zinnig onderzoekje!

edit.
Interessante bevinding bij een BMW met hetzelfde euvel, veel, heel veel airco geluid bij laden van de I3.

Update on the i3 , it ended up at BMW as it wouldn't charge without the massive fan noise. After they first tried a re-gas as it was holding pressure it failed again so it went back and had the condenser replaced, which after 2 months is still working ok. BMW stood the cost of all the parts and just charged labour which I thought was a good gesture from them as the car is 5 years old now. BMW Bolton did the work and gave great service.

Condensor issue...!

[ Voor 69% gewijzigd door FreeMen op 10-06-2021 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:00
FreeMen schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:45:
[...]

Ik heb ook die New motion met 3x 16a...😥

In het verlengde van wat @MME_Maurice ook al aanhaalde vermoed ik sterk dat 11kw AC erg veel warmte veroorzaakt bij de omvormer naar DC. Veel AC laadpalen in de buurt zijn 3.6 of 7.2 wat minder hitte oplevert bij het omzetten waardoor de omvormer niet zo heet wordt. Bij DC laders wordt de omvormer in de auto ontzien en wordt hij dus ook niet warm .

Mooi klote dit want alles is bij mij omgezet naar 11kw maar ik had dus beter op 1 fase 32A met 7.2kw kunnen blijven zitten als dit de waarheid blijkt te zijn.

Zet hem aub hoog in de problemen lijst...!

NB, wie heeft welke lader met KW en heeft wel of geen last? Lijkt mij een zeer zinnig onderzoekje!
Wallbox max 3x16A. Staat nu standaard op 3x12A via de app van wallbox eenvoudig in te stellen. Weinig geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
rvee schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 00:35:
[...]

Wallbox max 3x16A. Staat nu standaard op 3x12A via de app van wallbox eenvoudig in te stellen. Weinig geluid.
Maar op 3x 16A wel dikke herrie?

Ik heb in de new motion instellingen gezocht maar kan daar helaas niets instellen zo het er naar uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
FreeMen schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:45:
[...]

In het verlengde van wat @MME_Maurice ook al aanhaalde vermoed ik sterk dat 11kw AC erg veel warmte veroorzaakt bij de omvormer naar DC.
Dat zou raar zijn want de MME is ontworpen op 11kWh op AC. Lijkt me dan een ontwerpfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Ik heb een Bluemotion hidden 3x16a ..... maar geen MME om eraan te hangen...... je bent welkom in de Betuwe om te testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Hoe moet ik dit dan lezen:

https://www.ford.nl/onder...1899-generalParsys-tabs-1
"Ford biedt toegang tot publieke laadstations in heel Europa. De laders kunnen worden ontgrendeld met behulp van de Ford-laadkaart (RFID-kaart), de FordPass-app of Plug&Charge. De kans is groot dat je verschillende soorten publieke laders voor je elektrische auto tegenkomt.

Publieke AC-lader. Voor sommige van deze laders heb je de publieke laadkabel nodig die standaard wordt meegeleverd met de Mustang Mach-E. Het laadvermogen bedraagt gewoonlijk 11-22 kW, en geeft je per uur een rijbereik van 50-70 km.

50 kW DC-lader. Deze laders zijn al in veel landen algemeen beschikbaar. Er is altijd een laadkabel aan het laadstation bevestigd, dus je hoeft je eigen kabel niet te gebruiken. Ze kunnen elk uur ongeveer 250 km rijbereik leveren.

150 kW DC-lader. Deze bieden de hoogste laadsnelheid en voegen elk uur 500-650 km rijbereik toe, zonder dat je een publieke laadkabel nodig hebt. Het aantal laders met hoog vermogen neemt voortdurend toe, en Ford verspreidt samen met IONITY laders met hoog vermogen langs de Europese snelwegen.

Alle waarden zijn gebaseerd op normale omstandigheden. De daadwerkelijke laadtarieven kunnen variëren.
"

De MME kan dus wel op 22KW AC opladen. Zit er dan tussen 11KW en 22KW een gat? Ik heb straks een 22KW Zappi. Met L3 20A afzekering zou ik misschien wel naar de 16-17KW kunnen.

Mijn punt is, als sommige al binnen te blazen bij 11KW wat zou die dan doen bij 22KW?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

FireStarter schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:48:

"Ford biedt toegang tot publieke laadstations in heel Europa. De laders kunnen worden ontgrendeld met behulp van de Ford-laadkaart (RFID-kaart), de FordPass-app of Plug&Charge. De kans is groot dat je verschillende soorten publieke laders voor je elektrische auto tegenkomt.

Publieke AC-lader. Voor sommige van deze laders heb je de publieke laadkabel nodig die standaard wordt meegeleverd met de Mustang Mach-E. Het laadvermogen bedraagt gewoonlijk 11-22 kW, en geeft je per uur een rijbereik van 50-70 km.

50 kW DC-lader. Deze laders zijn al in veel landen algemeen beschikbaar. Er is altijd een laadkabel aan het laadstation bevestigd, dus je hoeft je eigen kabel niet te gebruiken. Ze kunnen elk uur ongeveer 250 km rijbereik leveren.

150 kW DC-lader. Deze bieden de hoogste laadsnelheid en voegen elk uur 500-650 km rijbereik toe, zonder dat je een publieke laadkabel nodig hebt. Het aantal laders met hoog vermogen neemt voortdurend toe, en Ford verspreidt samen met IONITY laders met hoog vermogen langs de Europese snelwegen.

Alle waarden zijn gebaseerd op normale omstandigheden. De daadwerkelijke laadtarieven kunnen variëren.
"

De MME kan dus wel op 22KW AC opladen. Zit er dan tussen 11KW en 22KW een gat? Ik heb straks een 22KW Zappi. Met L3 20A afzekering zou ik misschien wel naar de 16-17KW kunnen.

Mijn punt is, als sommige al binnen te blazen bij 11KW wat zou die dan doen bij 22KW?
Ik denk dat ze het laadvermogen van de paal bedoelen. Ik heb tot nu toe alleen maar 11 kW/h als laadvermogen gezien. Bij mij staat de lader ook op 20A afgezekerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
FireStarter schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:48:

"

Zou niet best zijn als je met 22kW maar 70km kan rijden, dus nee 11kW is de max op AC. En ik laad met 11kW en een Webasto wallbox en geen overdreven geluid, zie even terug voor filmpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOCO_88
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-02-2022
Zelfde probleem hier, 3x16A newmotion home advance laadpaal.
Kan 's nachts niet laden zonder de buren wakker te houden, echt verschrikkelijk, net een turbinemotor.
probeer nu zoveel mogelijk overdag of op het werk te laden, maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:58:
[...]

Zou niet best zijn als je met 22kW maar 70km kan rijden, dus nee 11kW is de max op AC. En ik laad met 11kW en een Webasto wallbox en geen overdreven geluid, zie even terug voor filmpje...
Kan jij ergens zitten of hij ook echt op 11kw laadt ?

[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 10-06-2021 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan O
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-09-2021
Melding E-Call is volgens mij geüpdatet:

Nog uit te voeren service-acties (FSA's)
Geen Campaignbericht(en) gevonden
Wij controleren op uitstaande service-acties voor het door u geselecteerde voertuig, met het voor u gedetecteerde land; als dit niet correct is, krijgt u wellicht niet de juiste informatie te zien.Wij hebben gedetecteerd dat u zich bevindt in: NetherlandsAls deze informatie niet klopt, klik dan hier om uw land te wijzigen.

De melding is verdwenen.
vehicleDateTime":"2021-05-31T12:37:28Z","tappsDateTime":"2021-06-10T05:26:19.467Z"}}
:*) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Jan O schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:14:

Wij controleren op uitstaande service-acties voor het door u geselecteerde voertuig, met het voor u gedetecteerde land; als dit niet correct is, krijgt u wellicht niet de juiste informatie te zien.Wij hebben gedetecteerd dat u zich bevindt in: NetherlandsAls deze informatie niet klopt, klik dan hier om uw land te wijzigen.

De melding is verdwenen.
vehicleDateTime":"2021-05-31T12:37:28Z","tappsDateTime":"2021-06-10T05:26:19.467Z"}}
ik zie 'm nog wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
rvee schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:53:
[...]

Of hij staat in Noorwegen. 🙈
Nee staat al een tijdje voor me deur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Jan O schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:14:

De melding is verdwenen.
Lijkt wel iets te gebeuren. Na 6 dagen stilte vannacht en van vanmorgen 4x RS update gehad van de tappsdatetime.

Wel vreemd, ze hebben nu allemaal een oemcorr.ID van :0 sinds vannacht :?

En nog altijd heeft niemand op OK gedrukt om hem te activeren :'(

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 10-06-2021 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
FreeMen schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 00:36:
[...]

Maar op 3x 16A wel dikke herrie?

Ik heb in de new motion instellingen gezocht maar kan daar helaas niets instellen zo het er naar uit ziet.
Nee dat valt mee. Maar stiller dan bij 11kwh en laadefficiency iets hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Waps61 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 06:49:
[...]

Dat zou raar zijn want de MME is ontworpen op 11kWh op AC. Lijkt me dan een ontwerpfout
En op 11kWh laden doet hij de vraag is alleen, is dit een feature of een bug?

Alles wat je tegen max belast (de omvormer) wordt extra heet maar kan ook zijn dat bij sommige de condensor misschien niet helemaal lekker is dan wel te weinig koelmiddel.

Waarom heeft de ene het wel en de andere het niet is de grote vraag. Niet iedereen laadt met 11kWh thuis dus mogelijk dat degene die er geen last van hebben lager laden maar kan ook zijn dat bij sommige wel een 11kWh lader hebben maar niet op 11kWh geladen wordt maar bv op 8 of 9 door capaciteitsgebrek dan wel het wel of niet hebben van een loadbalancer.

Ik hoop in ieder geval dat het opgelost gaat worden dan wel een workaround voor is voor de new motion laadpalen (net zoals de wallbox) om deze bv op 3x 12A te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Waps61 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:31:
Vandaag bij wijze van proef (en suggestie van dit forum) de AC (EDIT:CSS op de display van de laadpaal en een Mennekes stekker) lader van Allegro bij mijn werk gebruikt om te laden. Helaas hetzelfde beeld.

Benieuwd wat hier uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
FreeMen schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:42:
[...]

Lijkt wel iets te gebeuren. Na 6 dagen stilte vannacht en van vanmorgen 4x RS update gehad van de tappsdatetime.

De E-Call bug lijkt inderdaad opgelost te zijn, na 4x RS update vanmogen! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eI5XLJGZLyxW-roWNSpAB6VbsLE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dGiLldivtW4eUa6uB1Jh7k6s.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 10-06-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
[...]

Hier ook een update in tappsdatetime.
Ik ben benieuwd hoe groot de patch is die Ford OTA stuurt naar alle auto's.
Stel dit is 5GB, met 2000 auto's op het parkeerterrein in Antwerpen. Dan moeten die mast daar ineens 10TB verzenden :9

bij mij overigens nog steeds de melding:
21C16 - MUSTANG MACH-E SALES AND DEMONSTRATION HOLD

[ Voor 10% gewijzigd door FireStarter op 10-06-2021 09:25 ]

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

FreeMen schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:16:
[...]

De E-Call bug lijkt inderdaad opgelost te zijn, na 4x RS update vanmogen! *O*

[Afbeelding]
ok, ben benieuwd, bij mij staat de hold nog steeds. ze hadden 'm gisteren op transport gezet maar hij staat nu weer op normal, dus ben benieuwd of het dan straks ook geen hold meer heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
m24 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:24:
[...]

ok, ben benieuwd, bij mij staat de hold nog steeds. ze hadden 'm gisteren op transport gezet maar hij staat nu weer op normal, dus ben benieuwd of het dan straks ook geen hold meer heeft...
Bij mij is hij nooit van Normal af gegaan maar dit zegt gevoelsmatig weinig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-06 20:36
[...]

Hoe weet je dat je 4x een Tapps update hebt gehad? Ik zie nu 1 tappsupdate, en OEMcorr.ID is ook 0 - ik heb trouwens wel nog de Hold op PTI. Is jouw PTI trouwens ook geupdate? Die van mij staat nog op 11-03

status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"NORMAL","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-01T13:00:59Z","tappsDateTime":"2021-06-10T03:01:12.577Z"}

@m24 Heb jij wel een update op RS?

[ Voor 4% gewijzigd door F1dude op 10-06-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mache2021
  • Laatst online: 19-07-2021
Bij mij is hij nu ook weer terug naar "TRANSPORT"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

F1dude schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:32:
[...]

Hoe weet je dat je 4x een Tapps update hebt gehad? Ik zie nu 1 tappsupdate, en OEMcorr.ID is ook 0 - ik heb trouwens wel nog de Hold op PTI. Is jouw PTI trouwens ook geupdate? Die van mij staat nog op 11-03

status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"NORMAL","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-01T13:00:59Z","tappsDateTime":"2021-06-10T03:01:12.577Z"}

{"tappsResponseTemplate":{"vin":"","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"NORMAL","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-04T09:43:13Z","tappsDateTime":"2021-06-10T07:00:59.513Z"}},"vinFeature":{"vin":"","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-09T08:48:16.81","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
F1dude schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:32:
[...]

Ik heb distil geinstalleerd welke automatisch de website elk uur checkt en mij een mailtje stuurt als er iets wijzigt, gewoon omdat het kan :)

PTI is niet geupdate. Vehicledatetime ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 10-06-2021 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F1dude
Deze isnog steeds van toepassing dus ;) ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MJCvXLJtWGs6p1V8nZ386occcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9VVtJfaaWB9o8BEnnhKfn9E.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door F1dude op 10-06-2021 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Mache2021 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:33:
Bij mij is hij nu ook weer terug naar "TRANSPORT"
Bij mij ook, sinds vanochtend. Christiana auto. Geen idee wat dit verder betekent… trailer naar de dealer? 😜 of toch gewoon weggestopt op een parkeerterrein…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mache2021
martijnvds schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:50:
[...]

Bij mij ook, sinds vanochtend. Christiana auto. Geen idee wat dit verder betekent… trailer naar de dealer? 😜 of toch gewoon weggestopt op een parkeerterrein…
Laten we hopen op het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
...

[ Voor 98% gewijzigd door FreeMen op 10-06-2021 10:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MachEric
  • Laatst online: 22-04-2023
Ter info: Ik heb de MME RWD Standard range nu ruim een week. Ik laad met de Newmotion Home Advanced laadpaal op circa 10,5 KwH en constateer tot dusverre geen lawaai bij laden. Overdag/avond/nacht maakt niet uit. Het maakt bij mij ook niet uit of er net gereden is of niet. Enkel een zacht zoemend geluid en de kleppen staan dan open. Ik gebruik geen Load Balancer en de laadkabel is een vaste aan de paal. Afstand tussen de meterkast en laadpaal is ruim 25 meter. Kabellengte van de laadpaal zelf is 8 meter. Ben verder niet technisch maar wellicht is deze info van nut voor diegene met problemen met het laadgeluid. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64uZI_TgFREejTnDdn91s25v_hY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhZgFnH1DPjt5cXlTmMhw9wP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MachEric schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:27:
Ter info: Ik heb de MME RWD Standard range nu ruim een week. Ik laad met de Newmotion Home Advanced laadpaal op circa 10,5 KwH en constateer tot dusverre geen lawaai bij laden. Overdag/avond/nacht maakt niet uit. Het maakt bij mij ook niet uit of er net gereden is of niet. Enkel een zacht zoemend geluid en de kleppen staan dan open. Ik gebruik geen Load Balancer en de laadkabel is een vaste aan de paal. Afstand tussen de meterkast en laadpaal is ruim 25 meter. Kabellengte van de laadpaal zelf is 8 meter. Ben verder niet technisch maar wellicht is deze info van nut voor diegene met problemen met het laadgeluid. [Afbeelding]
Bedankt voor de info, dit helpt zeker.
Het feit dat je laadt met 10,5KwH zegt al dat je tegen de max aan zit en toch geen geluid. Interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
FreeMen schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:09:
[...]

Kan jij ergens zitten of hij ook echt op 11kw laadt ?
Ja, ik heb een "BeeClear" en er gaat echt 11kW verdeeld over 3 fases ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
  • Laatst online: 11-07-2021
Bij mij is de FSA melding ook weg en actie op de RS-data: status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-10T08:57:50Z","tappsDateTime":"2021-06-10T08:30:50.648Z"}},"vinFeature":

Ik heb de EV-BOX Homeline geïnstalleerd. Zijn hier toevallig al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-06 09:55
Ik denk dat ik nu uit het leverproces ben gegooid. oemcorrelationID liep tot nu toe bij elke update verder op. Die staat nu op 0 en er lijkt ook al even (drie dagen) niets meer te gebeuren.

{"tappsResponseTemplate":{"vin":"XXX","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-05-07T13:39:35Z","tappsDateTime":"2021-06-10T08:34:15.311Z"}},"vinFeature":{"vin":"XXX","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-10T05:21:07.463","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
MachE schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:44:
Bij mij is de FSA melding ook weg en actie op de RS-data: status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-10T08:57:50Z","tappsDateTime":"2021-06-10T08:30:50.648Z"}},"vinFeature":

Ik heb de EV-BOX Homeline geïnstalleerd. Zijn hier toevallig al ervaringen mee?
Aan jou tappstime te zien hebben ze jouw auto vanochtend geupdate. Jij bent ook Cristiana zag ik? Goed nieuws, hopelijk nu alle Cristiana auto's aan het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
F1dude schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:53:
[...]

Aan jou tappstime te zien hebben ze jouw auto vanochtend geupdate. Jij bent ook Cristiana zag ik? Goed nieuws, hopelijk nu alle Cristiana auto's aan het updaten.
Klopt, Christiana... ik hoop het van harte: updaten en hop naar de dealer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Aboma schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:49:
Ik denk dat ik nu uit het leverproces ben gegooid. oemcorrelationID liep tot nu toe bij elke update verder op. Die staat nu op 0 en er lijkt ook al even (drie dagen) niets meer te gebeuren.

{"tappsResponseTemplate":{"vin":"XXX","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-05-07T13:39:35Z","tappsDateTime":"2021-06-10T08:34:15.311Z"}},"vinFeature":{"vin":"XXX","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-10T05:21:07.463","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
Bij mij is de oemcorr. sinds vanochtend ook 0 maar wel 4x een update dus dat zegt niet zo veel denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolfree
  • Laatst online: 21-06 08:56
FreeMen schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:47:
[...]

Alles wat je tegen max belast (de omvormer) wordt extra heet maar kan ook zijn dat bij sommige de condensor misschien niet helemaal lekker is dan wel te weinig koelmiddel.

Waarom heeft de ene het wel en de andere het niet is de grote vraag. Niet iedereen laadt met 11kWh thuis dus mogelijk dat degene die er geen last van hebben lager laden maar kan ook zijn dat bij sommige wel een 11kWh lader hebben maar niet op 11kWh geladen wordt maar bv op 8 of 9 door capaciteitsgebrek dan wel het wel of niet hebben van een loadbalancer.

Ik hoop in ieder geval dat het opgelost gaat worden dan wel een workaround voor is voor de new motion laadpalen (net zoals de wallbox) om deze bv op 3x 12A te zetten.
Ik heb een NewMotion Home Advanced 2.1 laadpaal thuis. Max 3 fase 32 ampere, 22 kW. Mijn electra aansluiting heb ik laten verzwaren naar 3 * 35 ampere.

Ik heb eigenlijk nooit geluid gehoord afgelopen 4 weken bij het laden. Zojuist mijn MME RWD ER laten laden om even te testen op geluid. Auto staat vol in de zon. 25 graden. Auto heeft zwarte kleur. Heb nu 9 kw geladen afgelopen uur. Hij maak geen geluid bij het laden. Je merkt het niet als je er voorbij loopt. Alleen als ik heel dicht met mijn oor bij de laadopening kom hoor ik een hele zachte zoem.

Ik ga erop letten komende weken en zal mijn ervaringen weer delen of melden als die van mij ook geluid gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooipah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-08-2021
Die van mij is op 20 april door de halifax gelost, en vanmorgen heel even op ''Normal'' gestaan en nu weer op transport. oem weer terug naar 0

lifeCycleModeStatus
lifeCycleMode "TRANSPORT"
oemCorrelationId 0
vehicleDateTime "2021-06-04T06:31:51Z"
tappsDateTime "2021-06-10T06:51:14.106Z"

Op etis nog wel de melding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4nS0KIR5-_ImPzTpKiedaZdG2U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PrvZzFvWNly26QT4i6ij4DoT.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mache2021
kooipah schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:01:
Die van mij is op 20 april door de halifax gelost, en vanmorgen heel even op ''Normal'' gestaan en nu weer op transport. oem weer terug naar 0

lifeCycleModeStatus
lifeCycleMode "TRANSPORT"
oemCorrelationId 0
vehicleDateTime "2021-06-04T06:31:51Z"
tappsDateTime "2021-06-10T06:51:14.106Z"

Op etis nog wel de melding

[Afbeelding]
Precies dezelfde statussen hier, alleen dan cristiana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-06 15:22
Er gebeurd van alles met die data. gisteren naar status "transport" gegaan, maar vandaag weer op status "normal"

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton.swart
  • Laatst online: 20-02-2024
Hier ook wijziging in de tappsDateTime van vandaag en oemCorrelationId op 0. PTI melding lijkt verdwenen. Durf geen conclusie te trekken obv van deze data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
FreeMen schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:47:
[...]

Even een gedachte van een leek: zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat de Mach E thuis maximaal 10,5 kW laadt. Ik lees dat in de praktijk de 11 kW niet wordt gehaald, wellicht past de ene paal zijn laadvermogen beter aan waardoor de auto minder hoeft ‘weg’ te koelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-02 10:49
Heeft iemand die de auto al heeft, zo'n internet abbo afgesloten voor in de auto?

Zo ja werkt dat een beetje voor de kids (youtube achter in etc) en wat kost het? Zie op vodafone de meest achterlijke bedragen voorbij komen €27,50 voor 5 gig etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
MarcelGo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:38:
[...]

Ja, ik heb een "BeeClear" en er gaat echt 11kW verdeeld over 3 fases ;)
Ik dacht dat de MME max 10,5 kW haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
RensJ schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:57:
Heeft iemand die de auto al heeft, zo'n internet abbo afgesloten voor in de auto?

Zo ja werkt dat een beetje voor de kids (youtube achter in etc) en wat kost het? Zie op vodafone de meest achterlijke bedragen voorbij komen €27,50 voor 5 gig etc)
Kan je beter een unlimited abbo op je telefoon afsluiten en een hotspot opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tolfree schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Ik heb een NewMotion Home Advanced 2.1 laadpaal thuis. Max 3 fase 32 ampere, 22 kW. Mijn electra aansluiting heb ik laten verzwaren naar 3 * 35 ampere.

Ik heb eigenlijk nooit geluid gehoord afgelopen 4 weken bij het laden. Zojuist mijn MME RWD ER laten laden om even te testen op geluid. Auto staat vol in de zon. 25 graden. Auto heeft zwarte kleur. Heb nu 9 kw geladen afgelopen uur. Hij maak geen geluid bij het laden. Je merkt het niet als je er voorbij loopt. Alleen als ik heel dicht met mijn oor bij de laadopening kom hoor ik een hele zachte zoem.

Ik ga erop letten komende weken en zal mijn ervaringen weer delen of melden als die van mij ook geluid gaat maken.
Oei, dure grap. Vanwaar heb je dat laten doen als ik vragen mag?
De auto zelf gaat nooit 11kw of hoger halen. 3x35A kost ipv € 20 per/maand aan vaste lasten € 80 per/maand :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
FreeMen schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:00:
[...]

De auto zelf gaat nooit 11kw of hoger halen. 3x35A kost ipv € 20 per/maand aan vaste lasten € 80 per/maand :X
Heb ik ook laten doen (tevens klein efficientie voordeel met PV). Kosten stegen met ca 100€ per jaar bij Stedin dus valt mee...

Wel eenmalig 250€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolfree
FreeMen schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Sorry, typo, moet zijn 3*25 ampere. Geen meerkosten betaal ik, behalve de eenmalige aanleg kosten van euro 250 ex btw voor Stedin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
MachE schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:08:
[...]

Heb ik ook laten doen (tevens klein efficientie voordeel met PV). Kosten stegen met ca 100€ per jaar bij Stedin dus valt mee...

Wel eenmalig 250€
Oh nee, 3x25 A, scheelt nogal wat inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MachE schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:08:
[...]

Wel eenmalig 250€
oh ok, bij enexis € 77 p/maand 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipY94aTz6NpZvXRue8r4LLdVHys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tESD8n7URTGSAWKTftwodi4P.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
MachE schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Oh nee, 3x25 A, scheelt nogal wat inderdaad
Ahh.. ja precies dat heb ik dus ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
FreeMen schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:13:
[...]

Ahh.. ja precies dat heb ik dus ook gedaan.
8)7 excuus, was te snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem_van_raak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
In het UK topic van Macheforum.com een aantal status updates met F12 naar Dealer Delivery, of het is een systeem fout, of ze zijn weer begonnen met leveren vanuit Antwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-06 15:22
Aanvraag vorig jaar November gedaan om 3x25 ampere aan te sluiten, moet nog steeds gebeuren.....

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MME_Maurice
MachEric schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:27:
Ter info: Ik heb de MME RWD Standard range nu ruim een week. Ik laad met de Newmotion Home Advanced laadpaal op circa 10,5 KwH en constateer tot dusverre geen lawaai bij laden. Overdag/avond/nacht maakt niet uit. Het maakt bij mij ook niet uit of er net gereden is of niet. Enkel een zacht zoemend geluid en de kleppen staan dan open. Ik gebruik geen Load Balancer en de laadkabel is een vaste aan de paal. Afstand tussen de meterkast en laadpaal is ruim 25 meter. Kabellengte van de laadpaal zelf is 8 meter. Ben verder niet technisch maar wellicht is deze info van nut voor diegene met problemen met het laadgeluid. [Afbeelding]
Ik heb precies dezelfde laadvoorziening. Gisteravond nadat de herrie weer begon het laden via de FordPass app uitgezet (stop laden). Vanochtend kreeg ik bericht dat de auto vol zat. Hij is vanochtend om 6 uur gaan laden en was om 8:30 daarmee klaar en je geloofd het niet: zonder de herrie. Via de toon kan ik precies zien wanneer en hoeveel stroom is afgenomen en hij heeft netjes 11 kWh geladen.
Hebben de mensen zonder klachten mogelijk uitgesteld laden aanstaan? Zou het kunnen dat als je laad zonder schema dat de auto volle bak gaat en alle zeilen bijzet om vol vermogen te laden.
Kortom ik probeer er achter te komen wat de omstandigheden zijn waarom de wagen er voor kiest om te koelen versus de laadsnelheid te verlagen oid. Mijn idee is dat we moeten kunnen achterhalen waarom hij in mijn geval bij 3x25A AC laden wel gaat loeien als ik direct start met laden en nu de auto zelf een moment heeft gekozen het wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
jochem_van_raak schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:25:
In het UK topic van Macheforum.com een aantal status updates met F12 naar Dealer Delivery, of het is een systeem fout, of ze zijn weer begonnen met leveren vanuit Antwerpen
Zou kunnen inderdaad. Vandaag volop RS data, zojuist al weer voor de 5e x vandaag.
Melding van hold is er bij mij ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
MME_Maurice schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:39:
[...]

Ik heb precies dezelfde laadvoorziening. Gisteravond nadat de herrie weer begon het laden via de FordPass app uitgezet (stop laden). Vanochtend kreeg ik bericht dat de auto vol zat. Hij is vanochtend om 6 uur gaan laden en was om 8:30 daarmee klaar en je geloofd het niet: zonder de herrie. Via de toon kan ik precies zien wanneer en hoeveel stroom is afgenomen en hij heeft netjes 11 kWh geladen.
Hebben de mensen zonder klachten mogelijk uitgesteld laden aanstaan? Zou het kunnen dat als je laad zonder schema dat de auto volle bak gaat en alle zeilen bijzet om vol vermogen te laden.
Kortom ik probeer er achter te komen wat de omstandigheden zijn waarom de wagen er voor kiest om te koelen versus de laadsnelheid te verlagen oid. Mijn idee is dat we moeten kunnen achterhalen waarom hij in mijn geval bij 3x25A AC laden wel gaat loeien als ik direct start met laden en nu de auto zelf een moment heeft gekozen het wel goed gaat.
Verschil zou aan omgevingstemperatuur kunnen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolfree
MME_Maurice schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:39:
[...]

Zowel bij uitgesteld laden als bij laden zonder schema maakt die van mij geen herrie. Ook ik heb 3 x 25 A. Dus daar kan het dus niet alleen aanliggen. Vreemde zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Vreemd inderaad allemaal maar ik heb wel gevoel dat we langzaam maar zeker wel steeds iets wijzer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MME_Maurice
PS het verschil tussen 10.5kW en 11kW wordt bepaald door de spanning in Volt. Vroeger rekende we met 220V AC maar dat is op dit moment 230V
(3x16A)x220V=10560W=10.5kW
(3x16A)x230V=11040W=11kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Zo mooi zijn (nouja, eigenlijk niet) of er ook mensen zijn waarbij er herrie is op laden < 11kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerome.c
Eerste keer weer een demo auto gezien. Zou dit betekenen dat de updates er langszaam uit aan het rollen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dws6BpHF6wATiokTcQhhqooeXRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JOyWfxtsZ7SOYzTTWsxn1N4b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
Jerome.c schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:54:
Eerste keer weer een demo auto gezien. Zou dit betekenen dat de updates er langszaam uit aan het rollen zijn?

[Afbeelding]
Of een nulbeurt testrit 😇
Pagina: 1 ... 74 ... 178 Laatste