Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 73 ... 83 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ST Mach E
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 22-06 14:25
@ MachE , Punt is gewoon dat alle nieuwe modellen die van de band rollen dit soort systemen moeten hebben en een eis is van Europa, je mag van alles vinden en of je er wel of niet eens mee bent moet je zelf weten. Meeste mensen die hier zitten hebben sowieso geen verstand van auto's echt regelgeving waar wij met zn allen te maken hebben en nog gaat komen, waar ze wel verstand van hebben is gloeidraadjes monteren in gloeilampen bij Philips. Als fabrikant speel je al in op belangrijke regels die gaan komen en niet Ad-Hoc nog van alles moet doen. Blijf nog steeds van mening minder zeiken om zaken die door onmacht zijn ontstaan en zeker als je zo een auto in bruikleen hebt van de baas. Nogmaals wachten is vervelend maar uit eindelijk krijg je een top product van Ford en niet zoals bij VW die hun rotzooi de weg op zet met half software. Heb je geen zin om te wachten dan kan je toch met je grote bek een mooie Mach-E ook annuleren bij de dealer en dan is de vraag wat ga je dan halen in de snelheid??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MachE
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 12:58
ST Mach E schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:35:
@ MachE , Punt is gewoon dat alle nieuwe modellen die van de band rollen dit soort systemen moeten hebben en een eis is van Europa, je mag van alles vinden en of je er wel of niet eens mee bent moet je zelf weten.
Eens, alleen je had het over 2022. En er rollen - as we speak - nog steeds auto's van de productieband af waar je rijhulp kan uitschakelen. Zeker met de opkomst van OTA is het niet nodig om al rekening te houden met regelgeving in 2022.
Meeste mensen die hier zitten hebben sowieso geen verstand van auto's echt regelgeving waar wij met zn allen te maken hebben en nog gaat komen, waar ze wel verstand van hebben is gloeidraadjes monteren in gloeilampen bij Philips.
Uhh ok... het niveau is hier over het algemeen een stuk hoger dan wat jij hier schrijft...
Als fabrikant speel je al in op belangrijke regels die gaan komen en niet Ad-Hoc nog van alles moet doen.
Wat ik zeg: Bij de nieuwe Mondeo kan dit wel uitgeschakeld worden. Dus de fabrikant maakt hier wellicht andere keuzes. Des te logischer dat men probeert uit te zoeken of dit op de Mach E ook in te stellen is.
Blijf nog steeds van mening minder zeiken om zaken die door onmacht zijn ontstaan en zeker als je zo een auto in bruikleen hebt van de baas.
Dus omdat ik 'm zelf koop, mag ik meer klagen? Bijzonder....
Nogmaals wachten is vervelend maar uit eindelijk krijg je een top product van Ford en niet zoals bij VW die hun rotzooi de weg op zet met half software. Heb je geen zin om te wachten dan kan je toch met je grote bek een mooie Mach-E ook annuleren bij de dealer en dan is de vraag wat ga je dan halen in de snelheid??
Pffff... commentaar op dat mensen 'zeiken' en dan dit taalgebruik bezigen... Overigens weet ik niet wat er in de snelheid?? te koop is. Ken de winkel niet... O-)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:07
@ST Mach E , werk jij toevallig bij Ford?

Mag je eerlijk zeggen hoor, we zullen je er niet op aankijken, iedereen maakt fouten :+

[Voor 58% gewijzigd door FreeMen op 08-06-2021 16:09]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• TA61
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 14:43
ST Mach E schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:35:
@ MachE , Punt is gewoon dat alle nieuwe modellen die van de band rollen dit soort systemen moeten hebben en een eis is van Europa, je mag van alles vinden en of je er wel of niet eens mee bent moet je zelf weten. Meeste mensen die hier zitten hebben sowieso geen verstand van auto's echt regelgeving waar wij met zn allen te maken hebben en nog gaat komen, waar ze wel verstand van hebben is gloeidraadjes monteren in gloeilampen bij Philips. Als fabrikant speel je al in op belangrijke regels die gaan komen en niet Ad-Hoc nog van alles moet doen. Blijf nog steeds van mening minder zeiken om zaken die door onmacht zijn ontstaan en zeker als je zo een auto in bruikleen hebt van de baas. Nogmaals wachten is vervelend maar uit eindelijk krijg je een top product van Ford en niet zoals bij VW die hun rotzooi de weg op zet met half software. Heb je geen zin om te wachten dan kan je toch met je grote bek een mooie Mach-E ook annuleren bij de dealer en dan is de vraag wat ga je dan halen in de snelheid??
Doe eens even normaal man en behandel mensen met respect hier. Klant is koning; Ford heeft zeker een mooi auto ontworpen maar het proces van communicatie tot aan levering verprutst. Tuurlijk is er overmacht; maar als je voor een merk staat moet je daar ook voor staan.

Grote merk zijn; brengt grote verantwoordelijkheden met zich mee. Daar betalen mensen ook voor.

Als je het niet aankunt zoek je lekker wat anders.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Derknl
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 08:58

Volgens Ford engineer van het Ford mustang mach e team is de update onderweg!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tolfree
  • Laatst online: 10:03
Mcie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:09:
Ik snap niet hoe sommigen aan die hoge waarden komen van 6 of zelfs 7km/kWh?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vandaag op de heenweg cruisecontrol op 111 om een keer zuinig te rijden.
Kom dan aan met 5.3km/kWh
De terugweg in standje bejaarde gereden, geen gas gegeven en ook niet geremd, 95% snelweg. Cruisecontrol op 104 (is 100 km/h op de gps) en in de praktijk hang je dan regelmatig achter een vrachtwagen met 80 omdat mensen je inhalen en je niet naar links kan en dan kom ik aan met 5.6km/kWh
Ik heb nu 1100 km erop zitten afgelopen 4 weken bijna (RWD ER) is zie in mijn overall gemiddelde tot nu toe op 5,9km/kwh staan. Op de snelweg met wind, iets lagere temperatuur kan ie zomaar dalen tot 5,3 als je rond de 110 rijdt. Dat is niet vreemd. Binnen de bebouwede kom klimt het dan weer snel naar 6 tot soms 7.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 11:15
Het is al eerder geschreven; het lawaai van het opladen is enorm. Gemeten door iemand uit het Mach-e forum op 76dB. Auto op de eigen oprit,na de rit aan de lader gehangen en staat in de zon. Veel keuze(=geen) is er niet.
De stilte van de elektrische auto tijdens rijden wordt teniet gedaan door het lawaai tijdens het opladen.

Het begint aanvankelijk zonder al te veel lawaai. De ventilatie kleppen in de spoiler zijn dan nog dicht. Maar na 10 minuten gaan ze al open en begint de ventilator te draaien en zwelt dan aan tot max vermogen (denk ik). Alsof er iemand met een Kärcher je oprit staat schoon te spuiten.

Iets waarvan ik mij niet bewust was in de keuze die ik heb gemaakt.

De Tesla's in de straat produceren dit soort lawaai in ieder geval niet.

Ik heb het laden nu gestopt en zal later op de avond opnieuw als de zon van de auto is opnieuw een laadsessie starten om te zien of het lawaai dan minder is.
Eens kijken hoe lang het duurt voordat er boze buren aan de deur staan.....

P.S. het rijden is super. Tot nu to werkt alles zonder problemen.

[Voor 3% gewijzigd door Waps61 op 08-06-2021 18:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mcie
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 24-06 21:46
Waps61 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:27:
Het is al eerder geschreven; het lawaai van het opladen is enorm. Gemeten door iemand uit het Mach-e forum op 76dB. Auto op de eigen oprit,na de rit aan de lader gehangen en staat in de zon. Veel keuze(=geen) is er niet.
De stilte van de elektrische auto tijdens rijden wordt teniet gedaan door het lawaai tijdens het opladen.

Het begint aanvankelijk zonder al te veel lawaai. De ventilatie kleppen in de spoiler zijn dan nog dicht. Maar na 10 minuten gaan ze al open en begint de ventilator te draaien en zwelt dan aan tot max vermogen (denk ik). Alsof er iemand met een Kärcher je oprit staat schoon te spuiten.

Iets waarvan ik mij niet bewust was in de keuze die ik heb gemaakt.

De Tesla's in de straat produceren dit soort lawaai in ieder geval niet.

Ik heb het laden nu gestopt en zal later op de avond opnieuw als de zon van de auto is opnieuw een laadsessie starten om te zien of het lawaai dan minder is.
Eens kijken hoe lang het duurt voordat er boze buren aan de deur staan.....

P.S. het rijden is super. Tot nu to werkt alles zonder problemen.
Ik was al bang dat het alleen bij mij was gezien de tamme reactie's maar is echt een serieuze herrie soms.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waps61
@Mcie het is niet alleen een issue bij de Mustang; gedeelde smart is halve smart. Maar prettig is het niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m24
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 15:10
Kan je je laadpunt niet op een lager vermogen instellen? Dat zou toch ook minder warmte moeten geven.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mcie
  • Laatst online: 24-06 21:46
Ik weet niet of andere merken daar ook last van hebben en dat vind ik ook minder belangrijk eerlijk gezegd, ik dacht even dat mijn ford een probleem had omdat ik het lawaai niet normaal vind maar kan dus niet vergelijken. Misschien is het wel normaal en is het gewoon een nadeel van de EV? Er stond voor mij een Tesla klaar toen ik bij mijn nieuwe baas kwam werken maar die wou ik niet rijden ondanks dat die een stuk voordeliger was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vixseboxse
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 14:42
"measured in summer 2021"?? Kan in theorie nog de meteorologische zomer zijn die 7 dagen geleden is begonnen, maar ik vind hem wel bijzonder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waps61
m24 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:03:
Kan je je laadpunt niet op een lager vermogen instellen? Dat zou toch ook minder warmte moeten geven.....
Nee dat gaat niet. De auto kan je ook niet naar een lager vermogen instellen, wat overigens wel met onze PHEV kan.. Maar die maakt geen geluid bij het opladen...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Waps61
Hier even een impressie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dev0
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:40
Waps61 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:26:
[...]

Nee dat gaat niet. De auto kan je ook niet naar een lager vermogen instellen, wat overigens wel met onze PHEV kan.. Maar die maakt geen geluid bij het opladen...
Woah Wat een herrie bij die video :-( :X :? 7(8)7

[Voor 4% gewijzigd door dev0 op 08-06-2021 20:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreeMen
[...]

Zou een 1 fase kabel niet het laadvermogen kunnen beperken? Niet optimaal maar voor de hete dagen misschien een optie als het zou helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waps61
FreeMen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:45:
[...]

Zou een 1 fase kabel niet het laadvermogen kunnen beperken? Niet optimaal maar voor de hele dagen misschien een optie als het zou helpen.
Dan kan je net zo goed je Granny lader gebruiken....
Dat is de volgende test....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreeMen
Waps61 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:48:
[...]

Dan kan je net zo goed je Granny lader gebruiken....
Dat is de volgende test....
Heb je inderdaad een punt, maar trekt die 3,6 over het stopcontact? Zou wel max max zijn en moet er verder ook niets op die groep zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waps61
FreeMen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:49:
[...]

Heb je inderdaad een punt, maar trekt die 3,6 over het stopcontact? Zou wel max max zijn en moet er verder ook niets op die groep zitten.
Nee dat is 2.3kWh max

Maar misschien wordt het minder als het minder warm is. Vooralsnog durf ik hem niet 's-nachts te laden :N

[Voor 16% gewijzigd door Waps61 op 08-06-2021 20:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreeMen
Ik heb de indruk dat de fans niet alleen aan slaan bij het laden maar ook als de auto in de zon staat of zelfs uit de zon in een warme ruimte, puur om de accu te koelen.

Zie diverse posts en filmpjes hier
https://www.macheclub.com...ting-the-entire-car.2900/

Dit voelt toch wel als een groot nadeel van een
(deze?) EV.

Op zijn minst zorgt dit wel voor enige laadtimingmanagement (leuk voor galgje).

[Voor 20% gewijzigd door FreeMen op 08-06-2021 20:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14:40
Best wel bijzonder dat ik het nog niet heb gehoord🙃

duurzaam is de weg, 10420 Wp solar, warmtepomp, Mustang Mach-E

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luffbra
  • Laatst online: 10:02
Zouden we zo ook bij de tesla-oplaadpunten kunnen opladen??

https://www.amazon.com/dp...AbYjLHno02g7AM&pldnSite=1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waps61
Als dat kan, zal dat niet lang duren voordat Tesla met een software update controleert of er wel een echte Tesla aan de paal staat ;w

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MME_Maurice
  • Laatst online: 24-06 21:54
Ik herken die herrie ook als je aan het laden ben en het is warm, en dan niet eens heet. Afgelopen vrijdagavond met een buitentemp van zo’n 20 graden ging de airco ook vol aan bij het laden. Ik heb 4 jaar e-Golf gereden en heb werkelijk nul geluid gehoord bij het laden. De MME bromt altijd bij het laden wat ik echt niet eerder had gehoord bij andere EV’s, maar die zeer luide Airco is echt zeer vreemd, je durft overdag met een beetje zon niet te laden. Ik snap ook niet waarom er zo’n enorme cooling nodig is bij het laden. Op mijn werk (een netbeheerder) staan zeer veel auto’s te laden, ik heb nog nooit geluid gehoord, geen gebrom maar al helemaal geen airco’s.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waps61
FreeMen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:55:
Dit voelt toch wel als een groot nadeel van een
(deze?) EV.
Er zijn meerdere merken die hier last van hebben. Intussen heb ik gevonden Renault Zoe, Skoda Enyaq, Volvo (meerdere PHEV's)....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Is de toegangscode te gebruiken om de auto open te maken?
Ik kijk nu een review waarbij gezegd word dat dit in de UK is uitgeschakeld vanwege de verzekering?

Is dat in ons land ook?

CCDP/CCIE#40337

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oschulte
  • Laatst online: 09:14
Fyder Zewis schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:32:
[Afbeelding]

Het goede nieuws is: ik heb verbinding met mijn MME. Het slechte nieuws is: hij staat nog steeds in Antwerpen. Hij zou gisteren (eindelijk) bij de dealer geleverd worden.
Bij mij hetzelfde, vandaag was iemand in Antwerpen zo vriendelijk om op OK te klikken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcelGo
FireStarter schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:13:
Ik kijk nu een review waarbij gezegd word dat dit in de UK is uitgeschakeld vanwege de verzekering?

Is dat in ons land ook?
PAAK is in de UK ook niet mogelijk, bij ons alles wel dus ook de codes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 06:54
MarcelGo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:59:
Best wel bijzonder dat ik het nog niet heb gehoord🙃
Hier ook niet, wel wat geluid tijdens het laden in de hitte afgelopen vrijdag maar zeker niet het nivo van het filmpje...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jochem_van_raak
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:09
MME_Maurice schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:10:
Ik herken die herrie ook als je aan het laden ben en het is warm, en dan niet eens heet. Afgelopen vrijdagavond met een buitentemp van zo’n 20 graden ging de airco ook vol aan bij het laden. Ik heb 4 jaar e-Golf gereden en heb werkelijk nul geluid gehoord bij het laden. De MME bromt altijd bij het laden wat ik echt niet eerder had gehoord bij andere EV’s, maar die zeer luide Airco is echt zeer vreemd, je durft overdag met een beetje zon niet te laden. Ik snap ook niet waarom er zo’n enorme cooling nodig is bij het laden. Op mijn werk (een netbeheerder) staan zeer veel auto’s te laden, ik heb nog nooit geluid gehoord, geen gebrom maar al helemaal geen airco’s.
Mijn collega rijdt een Corsa E die maakt ook een takken herrie tijdens het laden in deze warmte

Acties:
  • +11Henk 'm!

• FreeMen
Die van mij heb ik ook nog niet gehoord tijdens het laden. Misschien omdat hij wit is dat hij minder warm wordt maar het zou ook zomaar kunnen dat het komt omdat hij nog altijd in Antwerpen staat 🙄

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m24
Ik krijg opeens een update over mijn leverdatum via de leasemaatschappij: van 15 naar 18 juni.

Het zegt natuurlijk niks, maar het lijkt er dan op dat ze een eta hebben op de oplossing van het eCall probleem.... meestal goeien ze de datum elke keer een week of 2 naar achteren.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreeMen
m24 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:40:
Ik krijg opeens een update over mijn leverdatum via de leasemaatschappij: van 15 naar 18 juni.

Het zegt natuurlijk niks, maar het lijkt er dan op dat ze een eta hebben op de oplossing van het eCall probleem.... meestal goeien ze de datum elke keer een week of 2 naar achteren.....
Is jouw auto al bij de dealer? 3 dagen is inderdaad een zeer bescheiden en niet standaard vertraging.

Mijne staat nog steeds op week 24 (volgende week) bij de leasemij maar mijn auto moet nog bij de dealer verschijnen dus ik verwacht elk moment weer een update met +2 weken.

[Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 08-06-2021 21:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 24-06 20:50
FireStarter schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:13:

Is dat in ons land ook?
Met de fabriekscomplex kan ik de auto openen,
De code die ik zelf ingesteld heb werkt nog niet,
Ook starten met de telefoon als de sleutel niet in de auto is krijg ik niet voor elkaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 24-06 20:50
Fabriekscode

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m24
FreeMen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:44:
[...]

Is jouw auto al bij de dealer? 3 dagen is inderdaad een zeer bescheiden en niet standaard vertraging.

Mijne staat nog steeds op week 24 (volgende week) bij de leasemij maar mijn auto moet nog bij de dealer verschijnen dus ik verwacht elk moment weer een update met +2 weken.
Voorzover ik weet staat deze nog in Antwerpen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:48
Hebben jullie ook last van het voortdurend klikken/schakelen ergens in de auto?
Heb het idee dat als de telefoon binnen ligt (en bluetooth bereik is best groot) de auto steeds verbinding wil maken en connectie probeert te maken of sloten vrij geeft.
Zat in de tuin en pakte m’n mobiel en kort daarop allerlei klik geluiden.
Zonder telefoon naar de auto gelopen, op het deurknopje gedrukt. Weer geklik, maar deur ontgrendelde niet (waar ik opzich blij mee was)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MME_Maurice
Zojuist om 22:15 gefilmd tijdens het laden. Geen directe zon, auto de hele avond in de schaduw van het huis, temperatuur buiten zo’n 19 graden. De buurvrouw kwam vragen waarom de auto zo’n herrie maakt. Luister het filmpje voor een indruk van het geluid.

YouTube: MME aan het laden

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14:34
MME_Maurice schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:24:
Zojuist om 22:15 gefilmd tijdens het laden. Geen directe zon, auto de hele avond in de schaduw van het huis, temperatuur buiten zo’n 19 graden. De buurvrouw kwam vragen waarom de auto zo’n herrie maakt. Luister het filmpje voor een indruk van het geluid.

Dat klinkt vrij heftig. Koop je een elektrische auto voor het geruisloos rijden, klagen je buren over herrie als het ding niet rijdt... Zou dit niet iets kunnen zijn wat met een OTA update kan veranderen na een tijdje? Waarschijnlijk is het niet daadwerkelijk de batterij temperatuur die te hoog is maar een misinterpretatie van temperaturen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 14:23
Jerome.c schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:28:
[...]

Dat klinkt vrij heftig. Koop je een elektrische auto voor het geruisloos rijden, klagen je buren over herrie als het ding niet rijdt... Zou dit niet iets kunnen zijn wat met een OTA update kan veranderen na een tijdje? Waarschijnlijk is het niet daadwerkelijk de batterij temperatuur die te hoog is maar een misinterpretatie van temperaturen?
Voor wat het waard is: aan een openbare laadpaal (Amsterdam) AC laden dus : nagenoeg geruisloos.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcelGo
jeroen366 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:58:
[...]

Met de fabriekscomplex kan ik de auto openen,
De code die ik zelf ingesteld heb werkt nog niet,
Ook starten met de telefoon als de sleutel niet in de auto is krijg ik niet voor elkaar
Je kunt pas met een eigen code werken als je PAAK werkend hebt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:53
Waps61 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:11:
[...]

Er zijn meerdere merken die hier last van hebben. Intussen heb ik gevonden Renault Zoe, Skoda Enyaq, Volvo (meerdere PHEV's)....
VW ID3 en ID4 inderdaad ook

@MME_Maurice Jeetje da's wel heel hard.. daar zou ik zelf ook niet blij van worden.

[Voor 13% gewijzigd door DonJunior op 08-06-2021 22:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 14:30
[...]

Als je een slimme laadpaal hebt kun je wel degelijk 3x zo langzaam laden aanbieden. Echter uitgaande van een lege accu kan dat best wel eens een uur of 20 gaan duren. Dus je regelt dan niks in de Mach-E maar in de laadpaal

• FreeMen
@MME_Maurice pfff dit wil je toch echt niet. In kan met die herrie bij mij echt niet laden, dat ga ik de buurt niet aan doen.

Het vreemde is dat sommige er last van lijken te hebben en andere niet. Wat zou het verschil kunnen maken?
- SR VS ER accu?
- een instelling in de auto voor conditionering van de accu voor laden?
- defect in de koeling waardoor deze harder moet werken?
- ???

Vreemde is dat bij AC laden waar veel meer warmte vrij komt dit probleem nog niet gemeld is.

• sherr91
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 15:53
Er reed net een zwarte AWD mij voorbij, wat een auto 😍 Amsterdam Noord, toevallig iemand van hier?

• FireStarter
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Hebben Nederlandse auto's ook die knopjes bij de zonneklep genaamd HomeLink? Daarmee zou je een garage deur of een hek kunnen openen.

CCDP/CCIE#40337

• Predje
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 10:07
MME_Maurice schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:24:

Echt onacceptabel!

Maar ik heb het zelf nog nooit meegemaakt.
Met 25+ graden na een flink stuk rijden direct aan de lader.. geen geluid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Red Rum
  • Laatst online: 24-06 11:58
Zojuist een update ontvangen over wederom een verschuiving van de afleverdatum (7e keer) van mijn MME
* 1-10-2020
* 20-12-2020
* 28-01-2021
* 31-03-2021
* 04-06-2021
* 14-06-2021
* 28-06-2021

Auto staat op dit moment nog in Antwerpen, aldus de dealer. Maar de dealer verwacht dat de auto spoedig afgeleverd kan gaan worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Teslalrp
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 13:03
DonJunior schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:45:
[...]

VW ID3 en ID4 inderdaad ook

@MME_Maurice Jeetje da's wel heel hard.. daar zou ik zelf ook niet blij van worden.
Bij Tesla MP3 geen geluid bij laden, echter wel na een korte rit bij parkeren dat de accu ca. 45 minuten gaat koelen. Het geluid bij jou is inderdaad best heftig.
Hoop voor jullie dat de auto snel afgeleverd gaat worden. Mooie verschijning op de weg!

[Voor 10% gewijzigd door Teslalrp op 09-06-2021 09:24]

• RensJ
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15:38
Iemand die de auto heeft al eens flink de sproeier op de achteruit aan gezet? Staan op FB filmpjes dat de ruitenwisser vloeistof zo de achterbank op loopt ....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreeMen
Red Rum schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:06:
Zojuist een update ontvangen over wederom een verschuiving van de afleverdatum (7e keer) van mijn MME

Auto staat op dit moment nog in Antwerpen, aldus de dealer. Maar de dealer verwacht dat de auto spoedig afgeleverd kan gaan worden.
Zei hij dat de vorige 6x ook? Bij mij wel ..

[Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 09-06-2021 09:37]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MarcelGo

Hier bij 21 graden in de zon, wat er zo zoemt is een bij op de telefoon😎

• Derknl
  • Laatst online: 08:58
Bij mij ook van 12juni naar 19 verschoven.
Als hij volgende week niet binnen komt en de auto's weer op kenteken mogen heb ik een optie op een carb.grey die in de showroom staat. Dan koop ik deze en mag hij de bestelde zwarte zelf op voorraad zetten.

• fletnix
  • Nu online
RensJ schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:32:
Iemand die de auto heeft al eens flink de sproeier op de achteruit aan gezet? Staan op FB filmpjes dat de ruitenwisser vloeistof zo de achterbank op loopt ....
lol, de zoveelste kinderziekte bij de MME.
Samen met de slechte communicatie en trage levering van Ford, wordt de nachtmerrie met de dag erger.
Stond ik eerst te popelen vol ongeduld om mijn MME in ontvangst te nemen, nu zoek ik naar mogelijkheden om hem te annuleren.
Zijn er nog positieve dingen te melden aan de MME, behalve dat hij (nog) goed rijdt en veel aandacht trekt.

• RensJ
fletnix schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:58:
[...]

Samen met de slechte communicatie en trage levering van Ford, wordt de nachtmerrie met de dag erger.
Stond ik eerst te popelen vol ongeduld om mijn MME in ontvangst te nemen, nu zoek ik naar mogelijkheden om hem te annuleren.
Zijn er nog positieve dingen te melden aan de MME, behalve dat hij (nog) goed rijdt en veel aandacht trekt.
Annuleren lijkt me geen enkel probleem hoor. Denk niet dat iemand daar van wakker ligt. Gewoon een mailtje naar de dealer dat je er geen vertrouwen meer in hebt en dat ze telkens afspraken niet nakomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreeMen
[...]

Mocht je echt willen annuleren is dat geen enkel probleem. Overmacht of niet (wat bij de MME zeker niet het geval is) ze komen hun afspraak niet na door niet te leveren dus je mag altijd annuleren zonder boete. Enige waar je geen recht op zal hebben is schade vergoeding.

De vraag is...wat dan... Alle andere EV's zitten ook met chip problemen en levering dit jaar is een groot vraagteken tenzij je een voorraad exemplaar weet te bemachtigen.

Wellicht dat je een voorraad exemplaar bij Broekhuis kan pakken en de huidige annuleren maar blijft dezelfde auto met dezelfde makke...

• martjah
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online

martjah

Appel

m24 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:40:

Ik kreeg ook als update de 18e. Met de leasemaatschappij contact gehad en dit is inderdaad een fictieve datum omdat de eerder genoemde datum niet gehaald gaat worden.

• fletnix
  • Nu online
RensJ schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:01:
[...]

Annuleren lijkt me geen enkel probleem hoor. Denk niet dat iemand daar van wakker ligt. Gewoon een mailtje naar de dealer dat je er geen vertrouwen meer in hebt en dat ze telkens afspraken niet nakomen.
Helaas lig ik er wel wakker van; welke andere EV moet ik dan kiezen. De IX3 heeft ook leveringsproblemen, evenals de model Y. En in een model 3 of Enyaq wil je echt niet gezien worden. de auto van het gewone volk.
Bovendien betaal ik ook een boete voor het annuleren.
Hybride dan maar; mijn laadpaal staat er toch al.

• martijnvds
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:49
Fyder Zewis schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:32:
[Afbeelding]

Het goede nieuws is: ik heb verbinding met mijn MME. Het slechte nieuws is: hij staat nog steeds in Antwerpen. Hij zou gisteren (eindelijk) bij de dealer geleverd worden.
Heeft iemand op het activatie knopje gedrukt in de auto? Mijn auto staat nog steeds in afwachting van activatie, hopelijk werkt iemand in Antwerpen even mee.. :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RensJ
fletnix schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Helaas lig ik er wel wakker van; welke andere EV moet ik dan kiezen. De IX3 heeft ook leveringsproblemen, evenals de model Y. En in een model 3 of Enyaq wil je echt niet gezien worden. de auto van het gewone volk.
Boete lijkt me onzin. We hebben in NL iets als schuldeisers verzuim, dus wanneer zij een boete gaan opleggen omdat zij in verzuim zijn dan kun je dat niet afdwingen.

Zou hooguit kunnen als jij op voorhand wist dat de levering pas in juli/augustus zou zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreeMen
[...]

ID4 is uit voorraad leverbaar en ik moet zeggen dat ik hem echt wel mooi vind in een wat dikkere spec alleen exclusief is hij alles behalve. De X versies moeten nog komen dus dat wordt wel lastiger vrees ik.

[Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 09-06-2021 10:11]

• Jerome.c
RensJ schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:32:
Heb je toevallig een linkje naar een filmpje buiten Facebook?

• martijnvds
FreeMen schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:10:
[...]

ID4 is uit voorraad leverbaar en ik moet zeggen dat ik hem echt wel mooi vind in een wat dikkere spec alleen exclusief is hij alles behalve. De X versies moeten nog komen dus dat wordt wel lastiger vrees ik.
Persoonlijk vind ik de VW ID.4 niet heel lelijk (idd zeker niet in de duurdere uitvoeringen), maar ook niet heel bijzonder. Ik vind de Skoda Enyaq eigenlijk wat stoerder qua neus, maar het haalt het niet bij het design van de Mustang Mach E.

• RensJ
Jerome.c schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Heb je toevallig een linkje naar een filmpje buiten Facebook?
Nee is volgens mij echt op FB geplaatst: https://www.facebook.com/...videos/10225182123968015/

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MarcelGo
[...]

Hier een blije eigenaar, wat iemand ervaart is weer heel iets anders dan de volgende, het internet is echt wel een verzameling van klachten, alles wordt uitvergroot en wat ik een probleem vind hoef jij helemaal geen probleem te vinden.

Zelf heb ik op dit moment geen enkel "probleem" waardoor ik spijt heb van deze auto.

Ik vind zelf de bijvoorbeeld de M3 niet echt lelijk maar ben afgehaakt op het klachten internet en de structuur die Tesla heeft gekozen voor ondersteuning, ook heb ik een reservering gehad op de ID3 (ook heel veel klachten over) maar na deze te hebben gereden en goed bestudeerd geen spijt dat ik die geannuleerd heb. Ook de Polestar was na een proefrit net niet mijn ding, maar hier zou ik aan kunnen wennen.

Laat je niet een depressie in praten en geniet van je keuze!!

• Grondje
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 24-06 23:40
Is het niet zo dat eigenlijk de afleverdata van 2020 sowieso wel iets was van tegen beter weten in. Het gedoe in Antwerpen is natuurlijk niet goed te praten maar ik krijg de indruk dat het in heel autoland kommer en kwel is. Overal lange levertijden van meer dan half jaar tot 1 jaar. Maar om nou tien x per dag te kijken waar hij blijft dan maak je jezelf gek.

Het is niet anders. Het zijn de marktomstandigheden cq corona.

Laten we het hebben over de mme zelf ipv al dat levertijd gedoe. We kunnen het toch niet veranderen. Ford kan er beter over communiceren. Dat is een feit. Leg het uit dan kweek je begrip.

• ton.swart
  • Laatst online: 15:27
FreeMen schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:35:
[...]

Zei hij dat de vorige 6x ook? Bij mij wel ..
Klinkt herkenbaar.
- 5 april 2021
- 22 mei 2021
- 24 juni 2021
- 12 juli 2021
- 26 juni 2021
- 7 juni 2021

En zojuist een email van de dealer ontvangen:
Uw auto zal binnen nu en 2 weken bij ons binnen komen is de actuele verwachting.

Tja, actuele verwachting.... Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• martijnvds
ton.swart schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:33:
[...]

Klinkt herkenbaar.
- 5 april 2021
- 22 mei 2021
- 24 juni 2021
- 12 juli 2021
- 26 juni 2021
- 7 juni 2021

En zojuist een email van de dealer ontvangen:
Uw auto zal binnen nu en 2 weken bij ons binnen komen is de actuele verwachting.

Tja, actuele verwachting.... Wie het weet mag het zeggen.
Hehe garantie tot aan de voordeur... Anway, ik ga straks lekker 2 weken op vakantie met mijn huidige auto en ga er dan even lekker niet aan denken, hopelijk is dan begin juli daadwerkelijk gereed voor aflevering en een paar leuke weekend tripjes _/-\o_

• FreeMen
Grondje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:31:
Is het niet zo dat eigenlijk de afleverdata van 2020 sowieso wel iets was van tegen beter weten in. Het gedoe in Antwerpen is natuurlijk niet goed te praten maar ik krijg de indruk dat het in heel autoland kommer en kwel is. Overal lange levertijden van meer dan half jaar tot 1 jaar. Maar om nou tien x per dag te kijken waar hij blijft dan maak je jezelf gek.

Het is niet anders. Het zijn de marktomstandigheden cq corona.

Laten we het hebben over de mme zelf ipv al dat levertijd gedoe. We kunnen het toch niet veranderen. Ford kan er beter over communiceren. Dat is een feit. Leg het uit dan kweek je begrip.
Je hebt zeker een punt maar alles wat er gebeurt vanaf het moment van vertrek in Veracrux is geen marktomstandigheden cq corona het is het falen van Ford. De keuze welke ze maken zijn ronduit onbegrijpelijk en de concurrentie heeft de hele distributie keten 10x beter voor elkaar.

• m24
martjah schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:03:
[...]

Ik kreeg ook als update de 18e. Met de leasemaatschappij contact gehad en dit is inderdaad een fictieve datum omdat de eerder genoemde datum niet gehaald gaat worden.
top. Mijn dealer wist ook van niks, dus dan zou het eigen initiatief van de leasemaatschappij kunnen zijn (maar tot nu toe hebben ze dit nooit gedaan, dus waarom nu wel?) Maar goed, zou fijn zijn als ze gewoon een keer een datum roepen en zich eraan houden. Het is vrij planbaar werk allemaal.......

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RensJ
ach zo is het ook.

Ik ben in eind november 2019 bij de dealer naar binnen gelopen om het te bestellen. Dat kon niet, want dat moest online, maar kreeg wel de garantie dat hij in oktober 2020 zou worden geleverd. 3 december bestelling gedaan.

Toen kwam corona en kreeg ik te horen dat het januari werd, maar dat ik dan wel korting zou krijgen. Op getekende offerte gingen ze er toen ook echt nog van uit dat het misschien zelfs nog in 2020 zou zijn, want die korting heeft als * "indien levering na 2020 plaats vindt")

Toen werd het productie in januari levering in maart, uiteindelijk productie eind maart, verzending in april, lossen in mei, levering op 5 juni. Nu inmiddels weer een paar weken later.

Ik ga in augustus op vakantie, dan moet ik hem hebben. Eerder is mooi meegenomen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 14:30
Mijn auto is van status "normal" weer naar "transport" gegaan (data gisteren veranderd, "vehicleDateTime":"2021-06-08T13:58:25Z","tappsDateTime":"2021-06-08T13:58:28.927Z"), zou er dan toch weer beweging in komen ?

[Voor 26% gewijzigd door Brotuck op 09-06-2021 10:49]

• RensJ
Kreeg trouwens gisteren een mailtje van de dealer:
Onbegrijpelijk dat Ford voor zoiets kleins alles stil legt.

• Jerome.c
Volgens mij een besloten groep want ik kan deze link niet openen. Het is de eerste keer dat ik er iets van hoor en op Reddit ook nog niks voorbij zien komen vanuit Amerika (gelukkig)

• RensJ
Jerome.c schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Volgens mij een besloten groep want ik kan deze link niet openen. Het is de eerste keer dat ik er iets van hoor en op Reddit ook nog niks voorbij zien komen vanuit Amerika (gelukkig)
geen idee. Iemand vraagt het en er is 1 iemand die antwoord dat die exact het zelfde probleem heeft. Water druppelt naar binnen.

Meeste antwoorden: Oh ik heb die sproeier nog helemaal niet getest.

• MachE
  • Laatst online: 12:58
[...]

Mijn nr 1 alternatief is een Model X van 2018/9, grofweg zelfde investering en voor 2/3 jaar nog 4% bijtelling.. maar ik vind de Mach E echt mooier dus kan 'm nog niet loslaten....

• Jerome.c
RensJ schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:00:
[...]

geen idee. Iemand vraagt het en er is 1 iemand die antwoord dat die exact het zelfde probleem heeft. Water druppelt naar binnen.

[Afbeelding]
Zou het hiermee te maken hebben? Dit heb ik namelijk wel gelezen op Reddit:

Het zou gaan om een beste groot gat tussen het raam en het framewerk

• FreeMen
RensJ schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:00:
[...]

[Afbeelding]
OMG...dit kan toch niet...

• FreeMen
Jerome.c schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Zou het hiermee te maken hebben? Dit heb ik namelijk wel gelezen op Reddit:

[Afbeelding]

Het zou gaan om een beste groot gat tussen het raam en het framewerk
Het komt duidelijk van boven, de opening zit beneden maar ook dit kan toch ook niet goed zijn...

Maar hoe zit dat raam daar, ligt dat gewoon op de auto zonder rubbers rondom?! Hoe dat dan.... :?
Is hij niet een heel raamrubber kwijt?

[Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 09-06-2021 11:16]

• RensJ
Ik zie het straks wel. Als het lekt, lossen ze het maar op.

Was meer dat men dat even moet controleren. Kan natuurlijk gewoon een kapot rubber zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 15:50
RensJ schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:16:

Was meer dat men dat even moet controleren. Kan natuurlijk gewoon een kapot rubber zijn.
Dat lijkt me een aansluit probleem van de slang die naar de achterkant loopt in de klep. De sproeier werkt van boven naar beneden en kan dat niet veroorzaken. Het is iig niet standaard, hier nog alles droog 😎

[Voor 5% gewijzigd door rvee op 09-06-2021 11:47]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jerome.c
RensJ schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:16:

Ze hebben alle tijd in Antwerpen! Deze fouten gaan wij allemaal niet krijgen.

• Luffbra
  • Laatst online: 10:02
Vraagje, zitten er bij jullie ook geen lifehammers in?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MarcelGo
Luffbra schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:17:
Vraagje, zitten er bij jullie ook geen lifehammers in?
Bij mij wel, was los met beugel voor bak in portier, maar ik heb hem met een schroefje onder de middenarmsteun geplaats, uit het zicht en toch bij de hand😉

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MME_Maurice
MarcelGo schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:52:
[YouTube: Laden MME bij 21graden in de zon]

Hier bij 21 graden in de zon, wat er zo zoemt is een bij op de telefoon😎
Dit geeft hoop! Ik heb het gemeld bij de Dealer, hopelijk is het oplosbaar als blijkt dat niet alle MME het hebben. Gisteravond rond 23:30 nog een keer geprobeerd en meteen weer een bak herrie, je schaamt je echt enorm voor het geluid.

• MarcelGo
MME_Maurice schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:22:
[...]

Dit geeft hoop! Ik heb het gemeld bij de Dealer, hopelijk is het oplosbaar als blijkt dat niet alle MME het hebben. Gisteravond rond 23:30 nog een keer geprobeerd en meteen weer een bak herrie, je schaamt je echt enorm voor het geluid.
Hoe hoog heb jij de blower in de auto staan?

• MME_Maurice
MarcelGo schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:25:
[...]

Hoe hoog heb jij de blower in de auto staan?
Heel laag, op auto en dan de laagste stand. Ik ben overigens echt super tevreden over de auto. Juist omdat jouw auto en wat ik begrijp ook anderen dit probleem niet hebben moet het op te lossen zijn.
Bromt jouw auto wel bij laden. De oude e-Golf was echt helemaal stil, de MME bromt altijd bij laden en boven de 18 graden die overacting airconditioning.

• FreeMen
[...]

Heb jij misschien iets ingesteld tav de preconditioning van het laden? Ik begreep dat je dat in kan stellen om zo een optimale laadsnelheid te krijgen maar wellicht moet je dit juist niet doen?

• MME_Maurice
FreeMen schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:29:
[...]

Heb jij misschien iets ingesteld tav de preconditioning van het laden? Ik begreep dat je dat in kan stellen om zo een optimale laadsnelheid te krijgen maar wellicht moet je dit juist niet doen?
Ik ken die setting niet, ik heb helemaal geen programma voor laden ingesteld. Ik draai nav opmerking van MarcelGo een test. Ik heb de airco even helemaal uitgezet en heb het laden gestart. De auto start op dit moment in de zon. Ga zo checken of de airco aangaat bij laden, dat is meestal na een paar minuten.

• Goofy001
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 10:57
MME_Maurice schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:38:
[...]

Ik ken die setting niet, ik heb helemaal geen programma voor laden ingesteld. Ik draai nav opmerking van MarcelGo een test. Ik heb de airco even helemaal uitgezet en heb het laden gestart. De auto start op dit moment in de zon. Ga zo checken of de airco aangaat bij laden, dat is meestal na een paar minuten.
Ben benieuwd naar je ervaring en wat je hebt ingesteld om het lawaai te verminderen

• MarcelGo
MME_Maurice schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:29:
[...]

Heel laag, op auto en dan de laagste stand. Ik ben overigens echt super tevreden over de auto. Juist omdat jouw auto en wat ik begrijp ook anderen dit probleem niet hebben moet het op te lossen zijn.
Bromt jouw auto wel bij laden. De oude e-Golf was echt helemaal stil, de MME bromt altijd bij laden en boven de 18 graden die overacting airconditioning.
De e-Golf heeft ook geen actieve vloeistof batterij koeling en was ook bij mij stil, alleen de cabine pre conditioning maakte nogal lawaai. Ook mijn eerste ev de Zoe maakte geluid bij het laden maar dat was meer een irritante hoge pieptoon.
Mijn MME maakt altijd geluid bij het laden, maar zolang de roosters in de bumpers dicht zitten is het redelijk stil, gaan de roosters open blaast ie eerst buitenlucht als dat niet genoeg helpt gaat de airco meehelpen, ik vermoed bij 30 graden dat ook hier het geluid wel toeneemt maar dan laad ik wel einde van de nacht.

Wat ook zal helpen is niet gelijk laden na een rit, maar ja dat lukt natuurlijk niet altijd ;)

[Voor 4% gewijzigd door MarcelGo op 09-06-2021 12:50]

• ST-RS
  • Laatst online: 08:52
[...]

Ik lees veel berichten op het Forum m.b.t.. het geluid met het laden. Het helpt als je de laadsnelheid ( indien mogelijk ) lager zet als "tijdelijke" oplossing. Het is bekend bij Ford wat ik begreep én word na gekeken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 09:51
Toch even melden op de problemen die hier gemeld worden:

- Ik heb met verschilende opties laden (150kw snelladen, 220v laden en openbare laadpaal laden) geen last gehad van het geluid wat sommige blijkbaar hebben.
- Daarnaast heb ik net de achterruit getest, 4 flinke ladingen sproeisel gedaan maar ik krijg het niet voor elkaar om het naar binnen de laten lopen... (opzich fijn natuurlijk ;))
De straal is wel stevig, maar als je het probleem hebt dat de spoeier naar binnen loopt wil ik niet weten wat er gebeurd als je in een stortbui zit en de wind van achteren staat....
Ik zou zeggen zo moeilijk kan het toch niet zijn om die rubbers te vervangen voor een Ford dealer.

Misschien heb ik geluk, of degene die het melden ongeluk.... maar zeker niet elke Mach-e heeft deze kuren.
(voor extra info voor vergelijkingen: SR zonder packs)

[Voor 24% gewijzigd door Ikke_Niels op 09-06-2021 13:25]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreeMen
Dat plaatje met de witte MME achteruit hierboven, hebben andere rondom de ruit ook geen rubber zitten?
Iets zegt mij dat er om dat glas een rubber hoort te zitten en wat je zit als "gaten" de bevestigingspunten van dat rubber zijn.

Een dergelijke constructie als op de foto zonder rubber kan ik mij enkel voorstellen bij ruiten welke kunnen open klappen maar niet bij de MME.

Edit.
even wat online foto's en filmpjes gekeken maar lijkt toch echt een zwevende ruit te zijn...zeer bijzondere constructie.

[Voor 14% gewijzigd door FreeMen op 09-06-2021 13:27]

• ST-RS
  • Laatst online: 08:52
FreeMen schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:25:
Dat plaatje met de witte MME achteruit hierboven, hebben andere rondom de ruit ook geen rubber zitten?
Iets zegt mij dat er om dat glas een rubber hoort te zitten en wat je zit als "gaten" de bevestigingspunten van dat rubber zijn.

Een dergelijke constructie als op de foto zonder rubber kan ik mij enkel voorstellen bij ruiten welke kunnen open klappen maar niet bij de MME.

Edit.
even wat online foto's en filmpjes gekeken maar lijkt toch echt een zwevende ruit te zijn...zeer bijzondere constructie.
Ik zag dat je al gereageerd had, vandaar de aanpassing.

[Voor 9% gewijzigd door ST-RS op 09-06-2021 13:29]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rvee
Hier en daar met de Mexicaanse slag gewerkt denk ik 🤪

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PBIL
  • Laatst online: 24-06 13:53
wat jullie allemaal uitzoeken.. geweldig.

ga ik net even kijken op https://www.macheforum.co...ers-vessel-tracking.5172/ blijkt mijn wagen op de Grand New Jersey te staan die deze avond aankomt in Antwerpen...

• MME_Maurice
Goofy001 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:45:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaring en wat je hebt ingesteld om het lawaai te verminderen
Helaas de airco kickt ook in als je de airco in de auto expliciet uitzet. Het heeft niks te maken met wel of niet rijden. Zodra het boven de 18/19 graden is gaat de airco aan bij laden. Hopelijk komt er een update want dit is echt overlast voor de omgeving.

• rvee
MME_Maurice schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:45:
[...]

Helaas de airco kickt ook in als je de airco in de auto expliciet uitzet. Het heeft niks te maken met wel of niet rijden. Zodra het boven de 18/19 graden is gaat de airco aan bij laden. Hopelijk komt er een update want dit is echt overlast voor de omgeving.
Is dat geluid er ook als je met de standaard ford wallbox laadt?

• Jerome.c
FreeMen schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:25:

Edit.
Men vroeg zich dit inderdaad ook af. Van de andere kant zal er vast wel over nagedacht zijn. Ideale plek voor ongedierte om zich te verzamelen. 7(8)7
Pagina: 1 ... 73 ... 83 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True