Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 72 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

Meester_J schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:23:
[...]

Maandag is het inderdaad anders. Kenteken is binnen, maar er zit een potentiele vertraging in de uitlevering tot de 16e.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandje06
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-09 15:33
Ik ook vanochtend gebeld door dealer. Dus ipv a.s. woensdag een MME, toch maar via LM een Tesla M3 LR AWD uit de pool geregeld. Was het wachten beu zonder auto en scheelt ook nog in de bijtelling....
Ik zie nu wel wanneer de MME komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Zandje06 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:35:
Ik ook vanochtend gebeld door dealer. Dus ipv a.s. woensdag een MME, toch maar via LM een Tesla M3 LR AWD uit de pool geregeld. Was het wachten beu zonder auto en scheelt ook nog in de bijtelling....
Ik zie nu wel wanneer de MME komt.
Oei, nu maar hopen dat de M3 tegen gaat vallen tov de MME :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sherr91
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-09-2021
Hier nu ook officieel te horen gekregen dat de MME niet volgens plan vorige week bij de dealer (Van Mossel) is aangekomen. Zij geven aan te denken dat de vertraging in levering komt door de eCall recall. Ik ben heel benieuwd wanneer hij bij de dealer geleverd gaat worden.. we wachten maar (ongeduldig) af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
sherr91 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:51:
Hier nu ook officieel te horen gekregen dat de MME niet volgens plan vorige week bij de dealer (Van Mossel) is aangekomen. Zij geven aan te denken dat de vertraging in levering komt door de eCall recall. Ik ben heel benieuwd wanneer hij bij de dealer geleverd gaat worden.. we wachten maar (ongeduldig) af.
E-call is daarvan niet de reden. De afgelopen maand heeft duidelijk bewezen dat de data's in het systeem bij de dealers van verwachte leveringen allemaal fictief zijn en puur berusten op mazzel of pech. In Antwerpen hanteren ze namelijk geen planning en pakken wat ze voor hun handen krijgen om weg te werken waarbij ze een (hele) grove fifo hanteren. Bij nagenoeg iedereen hier heeft de geplande levering bij dealer al minimaal 3 a 4x opgeschoven zien worden zonder verdere mededeling hoe/wat/waarom.

De e-call problematiek gaat voor nog meer vertraging zorgen in deze toch al problematische distributie keten en zoals je terecht aan geeft zit er niets anders op dan (on)geduldig af te wachten waarbij je er zeer verstandig aan doet om je verwachtingen flink te temperen om teleurstelling op teleurstelling te voorkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 07-06-2021 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:37
FreeMen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:24:
[...]

E-call is daarvan niet de reden. De afgelopen maand heeft duidelijk bewezen dat de data's in het systeem bij de dealers van verwachte leveringen allemaal fictief zijn en puur berusten op mazzel of pech. In Antwerpen hanteren ze namelijk geen planning en pakken wat ze voor hun handen krijgen om weg te werken waarbij ze een (hele) grove fifo hanteren. Bij nagenoeg iedereen hier heeft de geplande levering bij dealer al minimaal 3 a 4x opgeschoven zien worden zonder verdere mededeling hoe/wat/waarom.

De e-call problematiek gaat voor nog meer vertraging zorgen in deze toch al problematische distributie keten en zoals je terecht aan geeft zit er niets anders op dan (on)geduldig af te wachten waarbij je er zeer verstandig aan doet om je verwachtingen flink te temperen om teleurstelling op teleurstelling te voorkomen.
Uiteraard gun ik iedereen zijn auto, maar ik vind het wel erg steken als ik op de snelweg langs een MME rij. Gewoon jaloers hoor, geef ik toe. 8)

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

Brotuck schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:27:
[...]

Uiteraard gun ik iedereen zijn auto, maar ik vind het wel erg steken als ik op de snelweg langs een MME rij. Gewoon jaloers hoor, geef ik toe. 8)
gelukkig nog geen MME in het wild gezien.... ik durf nu ook niet meer naar buiten..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sherr91
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-09-2021
FreeMen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:24:
[...]

Ik weet het en had ook heel eerlijk niet verwacht, met alle berichten die ik heb gelezen, dat ie vorige week al bij de dealer zou zijn. Ik volg het hier al een tijdje en wist dat er waarschijnlijk nog een paar weken bovenop zouden komen, dus ik wacht het maar gewoon af tot ik een afleverdatum krijg. We'll see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Daarom ben ik blij dat ik er tot op heden nog geen enkele ben tegen gekomen.

Hier in het Zuid-oosten zijn er kennelijk (gelukkig) nog weinig geleverd maar ook tijdens mijn weekendje weg naar Rotterdam vorig weekend geen enkele tegen gekomen 🤗

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MachE
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-07-2021
FreeMen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:33:

Hier in het Zuid-oosten zijn er kennelijk (gelukkig) nog weinig geleverd maar ook tijdens mijn weekendje weg naar Rotterdam vorig weekend geen enkele tegen gekomen 🤗
In regio Utrecht al verschillende gezien... van de week stond er een in de mcDrive in Zeist... vast iemand van de dealer die even ging lunchen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 09:15
m24 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:29:
[...]

gelukkig nog geen MME in het wild gezien.... ik durf nu ook niet meer naar buiten..... 8)7
Het erge is dat ik gisteren 4 uur op het terras heb gezeten en er 3 voorbij heb zien komen (waaronder de eerste keer een Iconic silver RWD ER, precies zo als ik hem besteld heb). Het steekt toch wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-03 11:25
Predje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:14:
https://www.autoblog.nl/n...ord-mustang-mach-e-898811

Zoals gewoonlijk bij nieuws nogal dramatisch geschreven, extra aangezet.

Maar hoe gaat dit nu met al rijdende mensen? Ik rij dus onveilig rond en heb nergens bericht gehad van Ford..
idem, ik rij hem sinds donderdag maar nog niks gehoord van Ford ( was gelukkig net op tijd uitgeleverd aan mij (mbt tot de bug) de rest was 16 maanden afwachten....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
[...]

Ik gisteren, en hij zag er vet uit.. nu wil ik hem extra graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Laatst online: 13:00
FreeMen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:33:

Waar in het zuidoosten? Kunnen altijd helpen 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
[...]

Ik heb er 1 gezien. deed echt pijn. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F1dude
F1dude schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:36:
Ik ben benieuwd wat ik eerder heb… vaccinatie of mijn Mustang..zal een close call worden 😂
Ok - lijkt een gelopen race :P :P :P . Binnenkort eerste prik. Misschien dat het nog spannend wordt voor de 2e prik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
rvee schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:32:
[...]

Waarom denk jij dat ik mijn woonplaats niet heb ingevuld in de sheet ? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan O
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-09-2021
Levering MME wordt levering MMK.......

Misschien Met Kerst :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
  • Laatst online: 23-03 11:25
[...]

we rijden graag even langs :*) wel even afstand houden i.v.m. e-call zodat we geen botsing krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Eddy E schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:17:
[...]

we rijden graag even langs :*) wel even afstand houden i.v.m. e-call zodat we geen botsing krijgen.
Ik zou een star white wel RL willen zien dus als iemand zich geroepen voelt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexE71
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-08-2021
[...]

HAha, ja hoor. We komen wel langs hé Ron 😄.

Zonder dollen; ik heb afgelopen donderdag mijn auto mogen ophalen, nog net op tijd.

Balen voor iedereen die nu al heel erg lang wacht en nog niet de auto heeft.

Ik heb vrijdag en het weekend aardig wat ritje gemaakt. En ik kan iedereen verklappen; wat een FANTASTISCHE auto is het toch!

Morgen mijn auto 2 dagen kwijt voor glas ceramische Coating.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/075yi92-wH6TUOwJHKQixuMJ6zI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bW3IXFtbpufKYPi3DXcVIK7L.jpg?f=fotoalbum_large

😂😂 Toch wel grappig..... Niet?

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:11
Aboma schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:19:
[Afbeelding]

😂😂 Toch wel grappig..... Niet?
Om hem dan compleet te maken:

Mach-ie dan niet meer de straat op? :X

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
FreeMen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:31:
[...]

Ik zou een star white wel RL willen zien dus als iemand zich geroepen voelt :)
In Zeist Broekhuis staat een awd voor de deur te pronken mocht je in die buurt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Ik krijg sterk de indruk dat er wat mis is het aantal KM's resterend en hoeveel % accu er nog is.

Omdat de auto weer tot 100% geladen was omdat hij niet bij 80% stopte had ik dus een 100% volle accu, stond op 370km bereik.
100% = 370km

Inmiddels redelijk wat km gereden waarvan gemiddels 6,7km/kw, wat voor mij echt goed is. zit continue op te letten.
60% - 224km over (maar 373km voor 100% wat aardig overeenkomt met bereik bij 100%)

Echter bij 6,7km/kw gemiddeld, met en 67-68kw accu
6,7 x 67kw = 449km bereik.

Scheelt nogal.

Iemand dit ook gezien / gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Wat vinden jullie van de in car navigatie vs abrp? Wat zou het beste werken voor de vakantie rit? Of kan je ze allebei tegelijk gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:10
makooy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:00:
Ik krijg sterk de indruk dat er wat mis is het aantal KM's resterend en hoeveel % accu er nog is.

Omdat de auto weer tot 100% geladen was omdat hij niet bij 80% stopte had ik dus een 100% volle accu, stond op 370km bereik.
100% = 370km

Inmiddels redelijk wat km gereden waarvan gemiddels 6,7km/kw, wat voor mij echt goed is. zit continue op te letten.
60% - 224km over (maar 373km voor 100% wat aardig overeenkomt met bereik bij 100%)

Scheelt nogal.

Vanochtend 2e deel rit gaf navigatie aan 55km GOM stond op 255km, kwam thuis met 217km. Mijn conclusie is dat de GOM "erg" conservatief rekent, ben van plan op vakantie de accu even goed te gebruiken en erg nieuwsgierig naar het bereik.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
MarcelGo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:30:
[...]

Vanochtend 2e deel rit gaf navigatie aan 55km GOM stond op 255km, kwam thuis met 217km. Mijn conclusie is dat de GOM "erg" conservatief rekent, ben van plan op vakantie de accu even goed te gebruiken en erg nieuwsgierig naar het bereik.
GOM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demuuk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:40
The good old Guess O'Meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:00:

100% = 370km

Scheelt nogal.

Ik vermoed dat de voorspelde km gebaseerd is op je gemiddelde verbruik tot op heden. Dat vandaag je een stuk beter verbruik hebt gerealiseerd zal hij meenemen in toekomstige data maar het historisch gemiddelde zegt de gom dat je nog met 60% nog gem. 224km.zal kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Nog een terug zitten rekenen:

100% tot 60% = 178km gereden volgens Google Maps - omdat Rittenregistratie OOK niet goed werkt.
178km / 40% = 4,4km per 1% = omgerekend 440km op 100%.

Nu dus nog 60% en volgens de auto/app nog 224km resterend
224km / 60% = 3,73km per 1% = omgerekend 373km op 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Eerder vandaag een mail gehad van de dealer, onze MME staat al in Veracruz te wachten op de boot :*)

Ben benieuwd op welke boot hij mee gaat, op de Grande Florida en de Grande Halifax geen helaas geen hits, maar de 12e wordt de Lapis Arrow verwacht in Veracruz en die gaat ook langs Antwerpen. Jammer genoeg kan ik daar niets over vinden.

Voorlopige verwachting bij de dealer is op dit moment 14 augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

TIGER1125 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:59:
Eerder vandaag een mail gehad van de dealer, onze MME staat al in Veracruz te wachten op de boot :*)

Ben benieuwd op welke boot hij mee gaat, op de Grande Florida en de Grande Halifax geen helaas geen hits, maar de 12e wordt de Lapis Arrow verwacht in Veracruz en die gaat ook langs Antwerpen. Jammer genoeg kan ik daar niets over vinden.

Voorlopige verwachting bij de dealer is op dit moment 14 augustus.
Ik hoop dat ze op tijd wat ruimte gaan maken in Antwerpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnvds
Jerome.c schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:04:
[...]

Het erge is dat ik gisteren 4 uur op het terras heb gezeten en er 3 voorbij heb zien komen (waaronder de eerste keer een Iconic silver RWD ER, precies zo als ik hem besteld heb). Het steekt toch wel!
Stond er vandaag 1 in de parkeergarage op werk vlak naast mijn huidige auto, in de bestelde kleur ook nog eens. Niet te doen dit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWOS5c0h-nQDnvrB21WyObIdLE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kA7Be5f86oNvsVP1MjRu3jzI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
martijnvds schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:47:
[...]

Stond er vandaag 1 in de parkeergarage op werk vlak naast mijn huidige auto, in de bestelde kleur ook nog eens. Niet te doen dit!

[Afbeelding]
Ik zou zeggen voeg die vin toe aan je passapp en vraag om activatie, wie weet rij je er morgen mee weg. 😁

NB, staat de vin bij de MME ook in het voorraam zoals bij veel auto's? Zou eigenlijk niet best zijn om eerlijk te zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 07-06-2021 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:10:
[...]

Ik zou zeggen voeg die vin toe aan je passapp en vraag om activatie, wie weet rij je er morgen mee weg. 😁

NB, staat de vin bij de MME ook in het voorraam zoals bij veel auto's? Zou eigenlijk niet best zijn om eerlijk te zijn...
Staat zeker bij de voorruit. Echter moet er in de auto wel de koppeling geaccepteerd worden voordat je er echt iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:22:
[...]

Staat zeker bij de voorruit. Echter moet er in de auto wel de koppeling geaccepteerd worden voordat je er echt iets mee kan.
Oei, slechte zaak om eerlijk te zijn. Hoeveel argeloze eigenaren zullen er niet zijn die even op ok drukken? Ik weet niet hoe zo'n verzoek op het scherm er uit ziet maar ik zie mijn vrouw het zo doen of komt dat verzoek altijd bij het hoofd account op de telefoon?

Sidenote,
Waarom zit die code zo in het zicht? Is dat verplicht?

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 07-06-2021 22:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Mijn auto gelukkig net voor alle ellende afgelopen vrijdag afgeleverd.
Eerste acculading erdoor en vannacht opgeladen.
Wat een top auto en écht het wachten waard. Rijdt zo ontzettend fijn, zoveel instrumenten en opties aan boord. Heerlijke stilte en comfort. Echt een klasse hoger dan ik van Ford gewend ben.

Helaas zoals hier aangegeven wel een aantal bugs die er software matig nog uitgehaald moeten worden. Veel van de veiligheidssystemen werken ook nog niet helemaal smooth, waardoor je toch geneigd bent ze uit te zetten in het dagelijks gebruik.

Over eerder genoemde 'klachten' kan ik niet beamen dat de auto heel stuiterig is op de achteras. Ik ga altijd rustig over drempels, maar kan me voorstellen dat die vervelend zijn als je daar wat harder overheen gaat.
Wel is te merken dat de auto wat deint, schommelt van voor naar achter, waarschijnlijk door het zware accu pakket.

En controleer de afwerking van de auto, bij mij zit de achterklep er zichtbaar scheef in. Dit wordt aangepast zodra de trekhaak binnen is.

De software van FordPass werkt echt dramarisch slecht. Enorm veel moeite gekost om phone as a key in te stellen. En verder werkt het appje erg beperkt. FordPass werkt over het algemeen goed, maar als je bij de auto bent geweest en bijvoorbeeld wat vergeten en de auto opnieuw moet openen, dan kun je de telefoon uit je broekzak halen.
Ook ziet de auto de telefoon relatief vroeg en daardoor schieten de lampen steeds aan, ook als je in huis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
AvantBlack schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:56:

Ook ziet de auto de telefoon relatief vroeg en daardoor schieten de lampen steeds aan, ook als je in huis bent.
Gaat de auto dan ook van het slot of zijn het puur welkomstlichten?

Mijn auto staat straks met de neus 50cm van het huis direct langs de keuken dus die lampen gaan dan constant aan vrees ik. Hopelijk gaat de auto niet van het slot en kan je de welkomstlichten uit zetten, wil geen disco voor de deur s avonds 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:22
AvantBlack schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:56:
Mijn auto gelukkig net voor alle ellende afgelopen vrijdag afgeleverd.
Eerste acculading erdoor en vannacht opgeladen.
Wat een top auto en écht het wachten waard. Rijdt zo ontzettend fijn, zoveel instrumenten en opties aan boord. Heerlijke stilte en comfort. Echt een klasse hoger dan ik van Ford gewend ben.

Helaas zoals hier aangegeven wel een aantal bugs die er software matig nog uitgehaald moeten worden. Veel van de veiligheidssystemen werken ook nog niet helemaal smooth, waardoor je toch geneigd bent ze uit te zetten in het dagelijks gebruik.

Over eerder genoemde 'klachten' kan ik niet beamen dat de auto heel stuiterig is op de achteras. Ik ga altijd rustig over drempels, maar kan me voorstellen dat die vervelend zijn als je daar wat harder overheen gaat.
Wel is te merken dat de auto wat deint, schommelt van voor naar achter, waarschijnlijk door het zware accu pakket.

En controleer de afwerking van de auto, bij mij zit de achterklep er zichtbaar scheef in. Dit wordt aangepast zodra de trekhaak binnen is.

De software van FordPass werkt echt dramarisch slecht. Enorm veel moeite gekost om phone as a key in te stellen. En verder werkt het appje erg beperkt. FordPass werkt over het algemeen goed, maar als je bij de auto bent geweest en bijvoorbeeld wat vergeten en de auto opnieuw moet openen, dan kun je de telefoon uit je broekzak halen.
Dat deinen hadden wij ook bij de proefrit. Mijn vrouw en ik werden er misselijk van, vooral in combinatie met de lane assist die de hele tijd aan het corrigeren was. We kregen dat zo snel niet uitgeschakeld. :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
Zojuist bericht van de dealer, na zelf te hebben geinformeerd uiteraard.
De auto’s die in Nederland bij de dealer staan, blijven daar en waarschijnlijk de auto’s in Antwerpen krijgen ook eerst de software-update. Mocht dit laatste niet het geval zijn, er geldt dus sowieso een afleverstop.
De verwachting is dat de update er volgende week (16/17-06) zal zijn, maar dat is een verwachting…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
FreeMen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:10:
[...]

Haha dat zou een mooie grap zijn ja.. maar ik heb zelf de AWD ER TP+ besteld, dus ik wacht nog wel even...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvantBlack
LuPo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:17:
[...]

Dat deinen hadden wij ook bij de proefrit. Mijn vrouw en ik werden er misselijk van, vooral in combinatie met de lane assist die de hele tijd aan het corrigeren was. We kregen dat zo snel niet uitgeschakeld. :D
Het went snel. Die lane assist is een verschrikking en het is jammer dat je die bij iedere rit zelf weer handmatig uit moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
FreeMen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:14:
[...]

Mijn auto staat straks met de neus 50cm van het huis direct langs de keuken dus die lampen gaan dan constant aan vrees ik. Hopelijk gaat de auto niet van het slot en kan je de welkomstlichten uit zetten, wil geen disco voor de deur s avonds 🙄
Dat moet ik nog een keer testen, maar de verlichting schiet in ieder geval snel aan. Ook overdag, dat zouden ze aan de lichtsensor moeten koppelen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
Dat lijkt erg mee te vallen... Ik zit al op 70k met de AWD, ER en pluspakket, wat allemaal standaard lijkt te zitten op de GT. Krijg nog wel 3k korting; jeuj..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 11:09
FreeMen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:14:
[...]

Waar je je enorm aan gaat storen is het lawaai van de ventilator om de batterij te koelen. Het lijkt wel of ze die ergens bij een tweedehands vliegtuig winkel hebben gehaald...

De mijne laat aan een openbare paal, een stuk van mijn huis vandaan. Ik schaam me als ik er langs ga om hem op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
Goofy001 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:09:
[...]

Waar je je enorm aan gaat storen is het lawaai van de ventilator om de batterij te koelen. Het lijkt wel of ze die ergens bij een tweedehands vliegtuig winkel hebben gehaald...

De mijne laat aan een openbare paal, een stuk van mijn huis vandaan. Ik schaam me als ik er langs ga om hem op te halen.
Dat heb ik meer gehoord en dat vind ik wel schrikken.. Hij staat hier straks op de oprit, zal de buurt leuk vinden. En wat als ie in een hete nacht aan het laden is.. Iedereen de ramen open en staat daar een Mach E te blazen.... zorgelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

MachE schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:14:
[...]

Dat heb ik meer gehoord en dat vind ik wel schrikken.. Hij staat hier straks op de oprit, zal de buurt leuk vinden. En wat als ie in een hete nacht aan het laden is.. Iedereen de ramen open en staat daar een Mach E te blazen.... zorgelijk
Helpt het nog om de laad snelheid te verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
Ik heb toch weinig problemen met laden. Geen klagende buren en niet overdreven geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
rvee schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:36:
Ik heb toch weinig problemen met laden. Geen klagende buren en niet overdreven geluid.
Goed om te lezen! Staat ie in de zon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
AvantBlack schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:55:
[...]

Het went snel. Die lane assist is een verschrikking en het is jammer dat je die bij iedere rit zelf weer handmatig uit moet zetten.
Sinds mijn laatste PTI update (28/05) is lane assist een stuk beter geworden. (voor mijn gevoel, want er zijn geen release notes). Dus conclusies kun je alleen trekken, als je ook even de versienummers van de verschillende onderdelen benoemd en de firmware van ford sync. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MachE schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:14:
[...]

Dit vind ik toch ook wel zorgelijk, de mijne staat ook op de oprit in een rustige straat en 's avonds maar zeker 's nachts moet ik dit echt niet hebben.

Zou het kunnen dat Ford hier een goedkope luchtkoeling heeft toegepast ipv (duurdere) vloeistofkoeling?

Nee dus, They are liquid-cooled to optimize performance in extreme weather and to improve charging times.

[ Voor 18% gewijzigd door FreeMen op 08-06-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
martijnvds schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:52:
[...]

Haha dat zou een mooie grap zijn ja.. maar ik heb zelf de AWD ER TP+ besteld, dus ik wacht nog wel even...
Verkoop je deze toch gewoon weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
martijnvds schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:51:
Zojuist bericht van de dealer, na zelf te hebben geinformeerd uiteraard.

De auto’s die in Nederland bij de dealer staan, blijven daar en waarschijnlijk de auto’s in Antwerpen krijgen ook eerst de software-update. Mocht dit laatste niet het geval zijn, er geldt dus sowieso een afleverstop.
De verwachting is dat de update er volgende week (16/17-06) zal zijn, maar dat is een verwachting…

[...]
Ik heb, net zoals velen, uiteraard niets gehoord van de dealer rondom deze issue. Wel slecht hoor, mensen zitten te wachten maar gewoon iets laten weten.

Dat wordt vanaf nu dus wachten op een PTI update in Antwerpen. Slechte move van Ford hoor, ze maken het zichzelf, ons en de hele keten wel onnodig moeilijk als ze echt de auto's in Antwerpen gaan houden.

Ik hoop nog steeds op een bericht hier dat auto's zijn aangekomen bij de dealer.

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 08-06-2021 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19
AvantBlack schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:55:
[...]

Zet je hem nu steeds uit met het knopje op de knipperlicht pook het stuur? (zo werkt het bij oudere ford's iig)

Is het niet permanent uit te schakelen bij de instellingen? Of in ieder geval alleen trillen zonder correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
https://youtu.be/XqHFwidaIyE

Iemand dit al meegemaakt. Begon tijdens de rit, even auto afsluiten en weer opstarten geen verbetering. Nu na m'n afspraak weer oké....

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyder Zewis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03 11:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzGRWAXPk6RW10zT-k4NuNuIbSw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NAwMChmxjSJTKgtKVquEEeL2.png?f=fotoalbum_large

Het goede nieuws is: ik heb verbinding met mijn MME. Het slechte nieuws is: hij staat nog steeds in Antwerpen. Hij zou gisteren (eindelijk) bij de dealer geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Aboma schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:19:

Iemand dit al meegemaakt. Begon tijdens de rit, even auto afsluiten en weer opstarten geen verbetering. Nu na m'n afspraak weer oké....
oeps, dat ziet er niet goed uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
Inmiddels ook de auto opgehaald in Den Haag ( afgelopen vrijdag) net voor de levering stop,
Geweldig fijne auto, veel fotografen langs de weg super gave ervaring,
2 punten die hier al vaker opgemerkt zijn:
Kras op de linker achteruit en dak ( geen glazen ) loopt scheef.
Met voet openen gaat goed, je moet even gevoel krijgen waar je moet schoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
MachE schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:41:
[...]

Goed om te lezen! Staat ie in de zon?
Ik laad 's nachts 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvee
Aboma schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:19:

In de fora in usa melding van gedaan ja. Reset systeem via stuurwiel knop was dan de oplossing. (Volume-down + next ong. 5sec indrukken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Fyder Zewis schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:32:
[Afbeelding]

Het goede nieuws is: ik heb verbinding met mijn MME. Het slechte nieuws is: hij staat nog steeds in Antwerpen. Hij zou gisteren (eindelijk) bij de dealer geleverd worden.
Dat is wel handig, hoef je niet steeds de dealer te bellen. Mijne staat ook al weer een week op "wacht op activatie". Hopelijk drukt er iemand binnenkort ook even op OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000

ArCadE

No banana available

unreal0 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:38:
[...]

Zet je hem nu steeds uit met het knopje op de knipperlicht pook? (zo werkt het bij oudere ford's iig)

Is het niet permanent uit te schakelen bij de instellingen? Of in ieder geval alleen trillen zonder correctie.
Zit op het stuur en is makkelijk te bedienen. Wel vervelend dat je het niet definitief uit kan zetten in het systeem.

Is het iemand al gelukt om vanaf een 2e telefoon muziek af te spelen terwijl de 1e telefoon in het profiel gekoppeld zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
unreal0 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:38:
[...]

Zet je hem nu steeds uit met het knopje op de knipperlicht pook het stuur? (zo werkt het bij oudere ford's iig)

Inderdaad met het knopje op het stuur. Via de instellingen niet permanent uit te schakelen, heb daar al uitgebreid naar gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
AvantBlack schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:13:
[...]

Inderdaad met het knopje op het stuur. Via de instellingen niet permanent uit te schakelen, heb daar al uitgebreid naar gekeken.
Er zijn wel opties om het alleen visueel te laten werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzpL7b7GfRy1VRzhvkv-vP08PSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dqma3D1z6CDtvIl7TSIskKml.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000

ArCadE

No banana available

MarcelGo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:42:
[...]

Er zijn wel opties om het alleen visueel te laten werken?

[Afbeelding]
Nee, helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Ok vreemd want dat staat dus onduidelijk in de handleiding, net even gecheckt en je hebt mogelijkheid tot hulp en waarschuwing en hulp... eigenlijk wil je dus alleen waarschuwing en dat zit er "nog niet" op, misschien in de toekomst in een OTA update omdat veel klanten erom vragen.

Ik ben wel de hulpsystemen van de E Golf gewent, die werkten net even strakker maar kan ook aan deze wel wennen hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XE1cHsZe_4CowqqA3nchT6_8TE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6HonPQVOXmGm9ivAF6rjeKG8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door MarcelGo op 08-06-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:03:
[...]

Ok vreemd want dat staat dus onduidelijk in de handleiding, net even gecheckt en je hebt mogelijkheid tot hulp en waarschuwing en hulp... eigenlijk wil je dus alleen waarschuwing en dat zit er "nog niet" op, misschien in de toekomst in een OTA update omdat veel klanten erom vragen.

Ik ben wel de hulpsystemen van de E Golf gewent, die werkten net even strakker maar kan ook aan deze wel wennen hoor.

[Afbeelding]
Die intensiteit instelling, wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Is dat iets in de trand van de hoge stand trekt "harder" aan je stuur en laag laat wat meer toe en is daarmee subtieler cq minder aanwezig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19
Op huidige Mondeo is die optie voor alleen waarschuwing, dus zonder hulp/stuurcorrectie, er dus wel.. Bijzonder dat deze optie (nog?) ontbreekt. Ik neem aan dat Ford dit met een OTA nog doet, of is er regelgeving e.d. die dit verplicht?

Toevoeging: ik dacht al dat ik het ergens gezien had:

18.20
YouTube: Learn everything about Sync4 in the 2021 Ford Mustang Mach E

Het lijkt me of iets Europees of Ford heeft de optie er uit gehaald in een latere update.

[ Voor 37% gewijzigd door unreal0 op 08-06-2021 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 11:32
Ik vind wel dat die E-call fix lang duurt hoor. Hoeveel werk is het nou helemaal?
- Regeltje code aanpassen
- Uitrollen naar testauto
- Testauto tegen een boom zetten
- Kijken of de hulpdiensten op de juiste plek arriveren
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
Meester_J schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:47:
Ik vind wel dat die E-call fix lang duurt hoor. Hoeveel werk is het nou helemaal?
Alle testauto's staan vast in Antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

Ik heb gehoord dat er 4 mensen in België waren overleden. 2 bij het ongeluk en 2 bij de reconstructie van het ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelGo
FreeMen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:27:
[...]

Die intensiteit instelling, wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Is dat iets in de trand van de hoge stand trekt "harder" aan je stuur en laag laat wat meer toe en is daarmee subtieler cq minder aanwezig?
Als in het menu de instelling veranderd voel je de trilling in je stuur van stevig naar subtiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Rare is dus ook dat het "tussen 0 en 1" lengte OF breedtegraad is (welke van de 2 weet ik niet meer).

Lijkt wel alsof de programmeurs vanaf 1 tellen ipv vanaf 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:42
Ook raar dat alles hierdoor moet stoppen. Hier in Noorwegen gaan ze vrolijk door met uitleveren van nieuwe auto's.

Als de auto overhandigd wordt moet je een klein protokoll tekenen dat de auto niet in het buitenland gebruikt mag worden totdat de software een update heeft gehad.

Dat hadden ze ook prima in NL kunnen doen?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Rene schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:10:
Ook raar dat alles hierdoor moet stoppen. Hier in Noorwegen gaan ze vrolijk door met uitleveren van nieuwe auto's.

Als de auto overhandigd wordt moet je een klein protokoll tekenen dat de auto niet in het buitenland gebruikt mag worden totdat de software een update heeft gehad.

Het gaat er niet om dat jij er geen moeite mee hebt maar dat de hulpdiensten komen aanrijden op de verkeerde plaats terwijl ze misschien elders nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Rene schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:10:

Noorwegen hoort niet bij de EU dus die bepalen hun eigen regels.

NL/DE/BE/FR en ook UK (maar daars speelt het dan ook) hebben allemaal een leverstop.

Ik vraag mij alleen wel af of de Noorse auto's wel weg gaan in Antwerpen of dat Ford die ook tegen houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:13:
[...]

Het gaat er niet om dat jij er geen moeite mee hebt maar dat de hulpdiensten komen aanrijden op de verkeerde plaats terwijl ze misschien elders nodig zijn.
Maar het probleem speelt hier helemaal niet dus dit is een "onnodige" maatregel.
Ik vermoed dat Ford wil voorkomen dat je vanuit NL naar de UK of Frankrijk gaat en verongelukt in de -1 tot 0 graden lijn ...

[ Voor 14% gewijzigd door FreeMen op 08-06-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST Mach E
  • Laatst online: 13-08-2021
Het is namelijk zo dat in Europa alle nieuwe auto die van de band afrollen in 2022 aan nog strengere eisen moeten gaan voldoen omtrent veiligheidsnormen en systemen. Rij hulp is hierdoor dus niet meer te beinvloeden en of uit te schakelen. Proberen wel uit te schakelen is gewoon zonde van je tijd maar blijkbaar zitten heel veel mensen hier de hele dag dus voldoende tijd.

E-call is ook in Europa verplicht en is een onderdeel van type goedkeuring. Rijdende eigenaren krijgen hier een brief voor gestuurd en auto's die in Antwerpen / dealers staan die mogen niet de weg op tot nader bericht. Je kan beter gaan klagen waarom Brussel dit soort onzin verzinnen en verplichtstellen. Wij willen 1 Europa en dit soort onzin hoort er dan ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
FreeMen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:14:
[...]

Maar het probleem speelt hier helemaal niet dus dit is een "onnodige" maatregel.
Ik vermoed dat Ford wil voorkomen dat je vanuit NL naar de UK of Frankrijk gaat en verongelukt in de -1 tot 0 graden lijn ...
Blijft mijn eerdere opmerking van kracht, het gaat er niet om dat jij belooft in de juiste breedtegraad blijft maar dat ze willen/moeten voorkomen dat er ergens in de EU een hulpdienst naar een verkeerde locatie wordt gestuurd. Of jij nu met de auto in Nederland op vakantie gaat of naar het buitenland kan Ford onmogelijk "bewaken".
Dus ik snap echt de irritatie over het zoveelste uitstel maar begrijp ook de situatie waar Ford nu in zit. Ze zijn echt niet willen en wetens de afleveringen aan het frustreren, het is ze logistiek gewoon boven het hoofd gegroeid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:42
FreeMen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:13:
[...]

Noorwegen hoort niet bij de EU dus die bepalen hun eigen regels.

NL/DE/BE/FR en ook UK (maar daars speelt het dan ook) hebben allemaal een leverstop.

Ik vraag mij alleen wel af of de Noorse auto's wel weg gaan in Antwerpen of dat Ford die ook tegen houdt.
Noorwegen volgt alle EU directieven, inclusief regels voor E-call. Dus zelfde regels, andere aanpak ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Ze zijn echt niet willen en wetens de afleveringen aan het frustreren, het is ze logistiek gewoon boven het hoofd gegroeid 8)7
Dat hebben ze met hun keuze om alles door een QC fuik te laten lopen in Antwerpen dus wel bereikt. Wellicht niet willens, maar met een klein beetje grijs verstand wel wetens... Zoals eerder ook aangegeven grenzen deze keuzes van het management aan het onbekwame want dit zag iedereen (ook dealers) aankomen behalve Ford US/EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Rene schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:43:
[...]

Noorwegen volgt alle EU directieven, inclusief regels voor E-call. Dus zelfde regels, andere aanpak ;)
Alleen mag Noorwegen er kennelijk vanaf wijken maar NL niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
Bij mij is de FSA melding vanmorgen verdwenen. Zou misschien kunnen zijn dat die e-call dus opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
Maurice_S schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:51:
[...]

Bij mij is de FSA melding vanmorgen verdwenen. Zou misschien kunnen zijn dat die e-call dus opgelost is.
Of hij staat in Noorwegen. 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
rvee schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:53:
[...]

Of hij staat in Noorwegen. 🙈
LMAO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Maurice_S schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:51:
[...]

bij staat hij er nog gewoon

21C16 - MUSTANG MACH-E SALES AND DEMONSTRATION HOLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
ST Mach E schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:33:
Het is namelijk zo dat in Europa alle nieuwe auto die van de band afrollen in 2022 aan nog strengere eisen moeten gaan voldoen omtrent veiligheidsnormen en systemen. Rij hulp is hierdoor dus niet meer te beinvloeden en of uit te schakelen. Proberen wel uit te schakelen is gewoon zonde van je tijd maar blijkbaar zitten heel veel mensen hier de hele dag dus voldoende tijd.
Rare redenatie... Vanwege eisen aan auto's die in 2022 aan strengere eisen moeten voldoen is nu de rijhulp al niet meer te beïnvloeden. Bij veel nieuwe auto's nog wel hoor.. Zo ook een Mondeo uit jan 2021 weet ik uit ervaring. Dan reageer ik maar niet op je opmerkingen over tijd hebben en actief zijn op dit forum...
E-call is ook in Europa verplicht en is een onderdeel van type goedkeuring. Rijdende eigenaren krijgen hier een brief voor gestuurd en auto's die in Antwerpen / dealers staan die mogen niet de weg op tot nader bericht. Je kan beter gaan klagen waarom Brussel dit soort onzin verzinnen en verplichtstellen. Wij willen 1 Europa en dit soort onzin hoort er dan ook bij.
Ik hoor niemand klagen over de verplichting van een Ecall systeem, wat ik overigens - in tegenstelling tot jou - geen onzin vind..,. Ik lees veel frustratie vanwege lange wachttijden.. Lijkt me voor de gemiddelde mens heel goed te begrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
FreeMen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:45:
[...]

Dat hebben ze met hun keuze om alles door een QC fuik te laten lopen in Antwerpen dus wel bereikt. Wellicht niet willens, maar met een klein beetje grijs verstand wel wetens... Zoals eerder ook aangegeven grenzen deze keuzes van het management aan het onbekwame want dit zag iedereen (ook dealers) aankomen behalve Ford US/EU.
Ik denk dat deze aanpak een gevolg is van de reeds opgelopen vertraging vanwege Corona. De auto's zijn waarschijnlijk zo snel mogelijk op de boot gezet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
  • Laatst online: 03-09 21:41
Ik snap niet hoe sommigen aan die hoge waarden komen van 6 of zelfs 7km/kWh?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-AYhUOdU72SFgVC-YVv47mrig0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BUzDzB5P9dyAl3aZBn4rrLdd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUevsWQ8RcRTCSHR-RkQ7QPUH2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRlEyEEK64aPMsWRcUfD7HBn.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag op de heenweg cruisecontrol op 111 om een keer zuinig te rijden.
Kom dan aan met 5.3km/kWh
De terugweg in standje bejaarde gereden, geen gas gegeven en ook niet geremd, 95% snelweg. Cruisecontrol op 104 (is 100 km/h op de gps) en in de praktijk hang je dan regelmatig achter een vrachtwagen met 80 omdat mensen je inhalen en je niet naar links kan en dan kom ik aan met 5.6km/kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Mcie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:09:
Ik snap niet hoe sommigen aan die hoge waarden komen van 6 of zelfs 7km/kWh?[Afbeelding]

[Afbeelding]
De terugweg in standje bejaarde gereden, geen gas gegeven en ook niet geremd, 95% snelweg. Cruisecontrol op 104 (is 100 km/h op de gps) en in de praktijk hang je dan regelmatig achter een vrachtwagen met 80 omdat mensen je inhalen en je niet naar links kan en dan kom ik aan met 5.6km/kWh
Banden, wind, temperatuur, heuvels. (the usual suspects)
Snelheid : de ideale snelheid schijnt 90km/u te zijn. Constant. Youtube videos doen dat op vlak parcours.

[ Voor 4% gewijzigd door metalpro2021 op 08-06-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ik snap niet hoe sommigen aan die hoge waarden komen van 6 of zelfs 7km/kWh?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vraag mij af of bij iedereen het wel klopt wat je ziet. Ik weet dat bij bezine auto's je het verbruik van de boordcomputer ook niet de waarheid laat zien. Als je de auto vol gooit en vervolgens het aantal liters deelt door het aantal km heb je ook zo 10% slechter verbruik dan de computer zegt.

Helaas is het niet makkelijk om het echte verbruik te achterhalen, tijdens het laden verlies je namelijk ook aardig wat energie aan warmte dus wat je erin stop krijg je er niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MachE
Niet slecht van de MME!

Massive Range Test Staged In Norway: 21 EVs Driven Until Dead
https://insideevs.com/new...way-ev-summer-range-test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE

[Afbeelding]
111 km/u of bijv 100 km/u zal al heel veel uitmaken. Het maakt ook een groot verschil of je een vertrektijd hebt ingevoerd m.b.t. het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
MachE schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:16:
Niet slecht van de MME!

Massive Range Test Staged In Norway: 21 EVs Driven Until Dead
https://insideevs.com/new...way-ev-summer-range-test/
Impressive data. Niet verwacht eerlijk gezegd !
Ik ben ook benieuwd voor een winter test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MachE
Jerome.c schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:19:
[...]

Zier afbeeldingen... winter is ook getest, zowel de AWD als de RWD...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTijBx0-Wd-Tayv6-iXwfGi_A30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSbiNEiGTaIIz8igMPfnURoG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door MachE op 08-06-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
MachE schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:20:
[...]

Zier afbeeldingen... winter is ook getest, zowel de AWD als de RWD...

[Afbeelding]
Norwegian summer, ik snap het gedeelte winter dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
  • Laatst online: 03-09 21:41
Jerome.c schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:19:
[...]

Is dat alleen bergaf?
Ik post net praktijkwaarden (rwd ext range) met een slakkensnelheid en dan is het al een stuk minder?
Pagina: 1 ... 72 ... 179 Laatste