Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 71 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 06:47
Enige voordeel is dat de dealers de aflevertijd kunnen inkorten. Want ik neem aan dat al die werkzaamheden nog steeds door kunnen gaan

w00t

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Hier ook ontvangen vandaag. Wat een fantastische auto, écht het wachten waard!
Maar die app hadden ze wel achterwege kunnen laten, wat een draak. PAAK kom ik nog steeds nergens tegen, ongeacht het resetten en verwijderen. En kan in de auto dus ook geen sleutel aan mijn profiel toevoegen.

In de auto meest vervelend dat in het profiel de geluidsinstellingen niet worden onthouden, maar daar heb ik hier al een work around voor gelezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBJOnvYUMmPVM136kALRKPJqvOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k7G4XhEtVmmwsTc1HevpvT0w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door AvantBlack op 04-06-2021 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-09 21:41
oschulte schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:46:
[...]

Ik vroeger als kind achterin in een Mustang II
Zwarte skai bekleding waar je je blote benen aan verbrandde als je niet uitkeek :-)

[Afbeelding]
Ik heb er zelf 2 gehad in mijn jeugd maar nooit de originele. We hebben zelfs een periode gehad dat er 3 voor de deur stonden, mijn vader had er 1 en mijn zus en ik ook.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8rAlBib1kWndAROhIi3FdQ8hVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZ01vVewHYG7dcH1tDwLW9un.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykWGmYplFO-82aN5fcW7hO0OARk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZsupZylKttnhobptGcfDsj4O.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 22:15
Na 1200km een paar opvallende issues waarvan ik benieuwd ben of jullie er ook last van hebben:
  1. Geluid als je belt is erg zacht. Volume moet op 20 om iemand te kunnen horen. Bij de radio is dit niet nodig
  2. Na opladen bij een Vattenfall InCharge kreeg ik de lane assist melding dat deze was uitgezet in het Engels. Voor het laden was deze in Nederlands. Na uit/ aanzetten auto was de tekst wel weer in het Nederlands
  3. Schoonheidsfoutje als je 30 seconde aan het rijden bent dan staat de tekst “seconden” onder de tijd en niet op dezelfde regel
  4. Rit registratie komt soms pas uren later binnen in de Ford Pass app
  5. Na een korte tussenstop waarbij de auto heeft stil gestaan, zie je bij “Deze rit” het aantal kilometers van de vorige rit, maar de tijd begint wel weer vanaf 0 te lopen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Er is schijnbaar een update geweest tussen afgelopen donderdagavond en vanochtend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibQ8ZRsfOhtiDdccWbc1JONu8p0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txhY4u3OZftyHOJKj32GQlau.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2r_sB0wjMmJE5D8TssS8j9BGGU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/veMfhwnsvj0Jlx3HeY2nNntZ.png?f=fotoalbum_large

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
Teak schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:19:
Na 1200km een paar opvallende issues waarvan ik benieuwd ben of jullie er ook last van hebben:
  1. Geluid als je belt is erg zacht. Volume moet op 20 om iemand te kunnen horen. Bij de radio is dit niet nodig
  2. Na opladen bij een Vattenfall InCharge kreeg ik de lane assist melding dat deze was uitgezet in het Engels. Voor het laden was deze in Nederlands. Na uit/ aanzetten auto was de tekst wel weer in het Nederlands
  3. Schoonheidsfoutje als je 30 seconde aan het rijden bent dan staat de tekst “seconden” onder de tijd en niet op dezelfde regel
  5. Na een korte tussenstop waarbij de auto heeft stil gestaan, zie je bij “Deze rit” het aantal kilometers van de vorige rit, maar de tijd begint wel weer vanaf 0 te lopen
Punt 1 heb ik ook, geluid van een telefoongesprek is idd laag, je moet em rond 20 zetten om t te kunnen volgen
Rit registratie werkte in het begin, nu krijg ik niks meer door.
En idd na een korte tussenstop staan de kilometers van de vorige rit er nog en tijd en verbruik is wel gereset.
Heb jij met telefoneren ook last als je hebt opgehangen de verbinding nog doorloopt. Ongeacht drukken op einde, na ca 10 -20 sec begint de radio wel weer te spelen en is de verbinding verbroken met de tel en moet deze weer opnieuw worden opgebouwd. Heb dit zowat bij elk telefoongesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex81
makooy schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:11:
Er is schijnbaar een update geweest tussen afgelopen donderdagavond en vanochtend.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hmm nog niks gemerkt. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:36
@makooy Hopelijk is de e-call bug hiermee gefixt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:10
Waps61 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:35:
@makooy Hopelijk is de e-call bug hiermee gefixt....
Ehh nee, want ik had deze 2 dagen geleden al en daarna de recall message...

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:00
MarcelGo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:51:
[...]

Ehh nee, want ik had deze 2 dagen geleden al en daarna de recall message...
Ja idd heb de update ook al gehad voor de e-call bug.
Overigens blijft de melding nu al dagen staan. Zie geen optie om deze te verwijderen. Iemand dat wel gelukt?

[ Voor 18% gewijzigd door rvee op 05-06-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Teak schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:19:
Ik heb draadloos met mijn iPhone geen enkel probleem met het volume.
De app heb ik nog niet bestudeerd, maar wat me opvalt is dat de info wat vertraagd doorkomt.
De rit en onderverdeling daarvan in het overzicht is inderdaad niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
MarcelGo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Ik heb draadloos met mijn iPhone geen enkel probleem met het volume.
De app heb ik nog niet bestudeerd, maar wat me opvalt is dat de info wat vertraagd doorkomt.
De rit en onderverdeling daarvan in het overzicht is inderdaad niet logisch.
Ik heb dus ook een iPhone, maar met of Carplay, beide geluid erg zacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Teak schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:05:
[...]

Ik heb dus ook een iPhone, maar met of Carplay, beide geluid erg zacht.
Ik neem aan dat je weet dat je het geluid onafhankelijk van je radio harder of zachter kunt zetten tijdens het telefoneren en dat ie die stand dan vast houdt voor telefoongesprekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
alex81 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:15:
[...]

Heb jij met telefoneren ook last als je hebt opgehangen de verbinding nog doorloopt. Ongeacht drukken op einde, na ca 10 -20 sec begint de radio wel weer te spelen en is de verbinding verbroken met de tel en moet deze weer opnieuw worden opgebouwd. Heb dit zowat bij elk telefoongesprek.
Hier ook zulk soort problemen. Lijkt alleen met Android Auto zo te zijn. Na wat zoeken op internet heeft Android Auto moeite met dubbele sim kaarten. Dit maakt de hele belfunctie voor mij onmogelijk omdat ik moet kunnen kiezen welke sim ik gebruik met bellen (werk/privé). Ik kan alleen niet vinden of daar al een oplossing voor is.

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
MarcelGo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:12:
[...]

Ik neem aan dat je weet dat je het geluid onafhankelijk van je radio harder of zachter kunt zetten tijdens het telefoneren en dat ie die stand dan vast houdt voor telefoongesprekken?
Dat is wat ik ook schrijf! Radio op volumestand 5 is goed te horen. Bij telefoon moet ik hem op 20 zetten om überhaupt degene aan de telefoon te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex81
Aboma schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Hier ook zulk soort problemen. Lijkt alleen met Android Auto zo te zijn. Na wat zoeken op internet heeft Android Auto moeite met dubbele sim kaarten. Dit maakt de hele belfunctie voor mij onmogelijk omdat ik moet kunnen kiezen welke sim ik gebruik met bellen (werk/privé). Ik kan alleen niet vinden of daar al een oplossing voor is.
Ik draai geen Android auto op dit moment omdat het mn tel leeg trekt ondank op het oplaad pad. En de tel ook nog eens gloeiend heet wordt. En ik heb geen dubbele simkaart in mn tel zitten. Misschien dan een Android probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aboma
alex81 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:50:
[...]

Ik draai geen Android auto op dit moment omdat het mn tel leeg trekt ondank op het oplaad pad. En de tel ook nog eens gloeiend heet wordt. En ik heb geen dubbele simkaart in mn tel zitten. Misschien dan een Android probleem?
Dat leeg trekken is bij mij ook. En zoals je beschrijft ook alleen als ik android auto heb geconnect. Heb android auto app cache en data gedelete daarna terug naar fabrieksinstellingen en even uitgeschakeld (app kan niet verwijderd worden). Daarna weer ingeschakeld en laten updaten. Hij lijkt wat beter te werken nu, maar nog steeds wel een flinke belasting op de telefoon. Tijd zal het moeten leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvee
Aboma schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Dat leeg trekken is bij mij ook. En zoals je beschrijft ook alleen als ik android auto heb geconnect. Heb android auto app cache en data gedelete daarna terug naar fabrieksinstellingen en even uitgeschakeld (app kan niet verwijderd worden). Daarna weer ingeschakeld en laten updaten. Hij lijkt wat beter te werken nu, maar nog steeds wel een flinke belasting op de telefoon. Tijd zal het moeten leren.
Gebruik ook android auto. Vergt wat van de batterij idd. Ik laad heb in de auto bij via kabel en dan geen hitte probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Teak schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Dat is wat ik ook schrijf! Radio op volumestand 5 is goed te horen. Bij telefoon moet ik hem op 20 zetten om überhaupt degene aan de telefoon te horen.
Ok, dan snap ik het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
MarcelGo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:01:
[...]

Ok, dan snap ik het probleem niet.
Hou het er maar op dat ik mijn geluid als ik telefoon heb hard moet zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vema
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-08 17:54
Teak schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Het is denk ik een tip, nog een …
Bij de Bluetooth verbinding op je iPhone kun je ook nog het apparaat type instellen, vaak staat deze nergens op, instellen op ‚autostereo‘ wil ook nog wel eens helpen.
Ook kun je tijdens een telefoongesprek, met de knoppen aan de zijkant van je telefoon, het volume van de Bluetooth verbinding regelen, misschien staat hij gewoon zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
vema schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:24:
[...]

Het is denk ik een tip, nog een …
Bij de Bluetooth verbinding op je iPhone kun je ook nog het apparaat type instellen, vaak staat deze nergens op, instellen op ‚autostereo‘ wil ook nog wel eens helpen.
Ook kun je tijdens een telefoongesprek, met de knoppen aan de zijkant van je telefoon, het volume van de Bluetooth verbinding regelen, misschien staat hij gewoon zacht.
Helaas! Beide geprobeerd en het blijft zacht. Moet volume in de auto op 15 zetten wil ik degene aan de telefoon een beetje kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarloH1
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-07-2021
Vanaf vandaag mogen er geen Mme’s meer worden afgeleverd door de dealers. Ford heeft gecommuniceerd dat zij uiterlijk 16 juni met software update komen en daarna moeten die nog op de auto’s worden geïnstalleerd.

Hoorde ik zojuist van de dealer. Mijn afleverafspraak voor donderdag gaat dus niet door😢 tenzij er sneller een update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandje06
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14:05
En in Noorwegen gaan de leveringen vrolijk door. Heeft er overigens iemand die de auto al in bezit heeft problemen ondervonden met locatiebepaling zoals in VK ?

https://motor.no/elbil/ry...fiayVBXBI8fKpPm90P73JbFQ4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oschulte
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik kreeg gisteren het langverwachte bericht van de dealer ... 2-3 weken uitstel (los van de eCall issue). Ipv week 23 week 25/26 ... zucht, ik kan er niet eens meer boos over worden.

Wel gezien dat mijn auto vandaag op Normal staat ... durf niet (meer) te hopen wat dat betekent...

{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF0TK1EM1MMxxxxxx","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"NORMAL","oemCorrelationId":2569,"vehicleDateTime":"2021-06-04T09:19:48Z","tappsDateTime":"2021-06-04T09:19:51.203Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF0TK1EM1MMxxxxxx","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-05T14:06:12.302","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
De status normal lijkt sinds vorige week ook niks meer te zeggen. Veel meldingen van deze status bij qc check wat dit tot vorige week voorbehouden leek te zijn aan "bij de dealer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
  • Laatst online: 11-07-2021
Ook hier bericht van dealer: auto’s blijven in Antwerpen totdat het is opgelost. Dus helaas kan het rijklaar maken niet alvast worden voorbereidt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
MachE schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:25:
Ook hier bericht van dealer: auto’s blijven in Antwerpen totdat het is opgelost. Dus helaas kan het rijklaar maken niet alvast worden voorbereidt...
Serieus ja? Dat is echt de zoveelste domme actie van Ford. Echt onbegrijpelijke keuzes die het management maakt daar, grenst aan het onbekwame.

Hopelijk is de betrouwbaarheid van deze berichtgeving van het gelijk niveau als alle andere communicaties...

[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 05-06-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev0
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 21:40
hmpz :(

Dit had ook voor Nederland kunnen gelden:

"We have discovered a possible weakness associated with E-Call. In the event of an accident, E-Call may in some cases state an inaccurate location to the emergency services, but this may occur in a geographical area far beyond Norway's borders. This means that the car is completely in accordance with the safety requirements that apply, as long as the car is only used in Norway. "

Wij zitten immers minstens 1 graad rechts van Greenwich...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
dev0 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:32:
hmpz :(

Dit had ook voor Nederland kunnen gelden:

"We have discovered a possible weakness associated with E-Call. In the event of an accident, E-Call may in some cases state an inaccurate location to the emergency services, but this may occur in a geographical area far beyond Norway's borders. This means that the car is completely in accordance with the safety requirements that apply, as long as the car is only used in Norway. "

Wij zitten immers minstens 1 graad rechts van Greenwich...
Er is een vrij groot verschil tussen Noorwegen en Nederland. Dat is dat Noorwegen geen lid van de EU is. Dus als E-Call het in Noorwegen niet doet, hoeft dat geen probleem te zijn met betrekking tot de type goedkeuring van de lokale Noorse RDW.

Ford moet hier gewoon voldoen aan de EU regels. Ik denk dat de boetes van de RDW niet mals zijn wanneer je auto’s op de markt brengt die niet aan de typegoedkeuring voldoen.

Je kunt het ook vanaf de andere kant bekijken, zijn alle voor Noorwegen bestemde Mach-e's dadelijk ook allemaal weg en kunnen ze door met die van de rest van Europa. :*)

[ Voor 6% gewijzigd door TIGER1125 op 05-06-2021 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
  • Laatst online: 11-07-2021
FreeMen schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:33:
[...]

Serieus ja? Dat is echt de zoveelste domme actie van Ford. Echt onbegrijpelijke keuzes die het management maakt daar, grenst aan het onbekwame.

Hopelijk is de betrouwbaarheid van deze berichtgeving van het gelijk niveau als alle andere communicaties...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FuqLF0-gdJqUm0s3jlzFobuxY4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qa91UZ6G7yQyFhEnN7lIW8TS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Dat laatste stond niet in de brief (p280 bericht van ja3) en is hopelijk een aanname van de dealer...

Alles 2 weken vasthouden in Antwerpen zorgt alleen maar voor meer problemen daar en heeft ook totaal geen zin anders zouden alle afgeleverde auto's ook terug moeten naar Antwerpen als het geen ota update zou zijn en/of niet iets zou zijn wat de dealer zou kunnen doen.

Maar goed, Ford heeft meer vreemde keuzes gedaan in het verleden dus zou mij ook niets verbazen als ze dit echt zo zouden doen.

Ford Noorwegen toont in ieder geval al minimaal voor de tweede keer aan capabelere managers te hebben dan Ford NL.

[ Voor 40% gewijzigd door FreeMen op 05-06-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

Reactie van mijn dealer op de situatie: "Bedankt voor je email, fijn weekend"

Dussss......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
4-6 in totaal 69 registraties, veruit de meeste registraties gisteren.
Ook meteen de laatste voor de komende 10 dagen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01JCX6FVkMfBts9ot92wz7NDky8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wxPkohIYY3gNw9YNiUua7s4b.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 05-06-2021 21:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aboma
Vandaag 475km op de teller bijgeschreven. Voor mij de eerste wat langere rit in een elektrische auto dus de "range anxiety" trad wel even in. (RWD-SR)

Maps in Android Auto kan volgens mij niet werken met gegevens uit de auto als batterij status of verbruiksgegevens. Hiervoor ben je volgens mij aangewezen op de native navigatie. Jammer want Maps is toch wel oke qua navigatie. De native navigatie houdt netjes rekening met je batterij status en plant een extra stop op een snellaadpunt om op te laden. De lokatie van het laadpunt was wel apart, ergens dorpje ver van de snelweg...?

Over de rit naast toch wat extra windgeluid op de terugweg (hardere wind en ook in tegengestelde richting) alleen maar positief. De auto is echt zo fijn om in te rijden, en nu pas merk ik dat ook op de langere rit het comfort tov de Peugeot 3008 (2017) stukken beter is. Goede zithouding en rugsteun ondanks de afwezigheid van de lendesteun. Rijgeluid is mooi stil. En de audio is een genot voor de oren.

Ik moet alleen erg wennen aan de werking van wat dingen waaronder:
  • Grote afstand van de adaptieve cruise control
  • Constante trekken aan het stuur door het "lane keeping system" (zet ik inmiddels standaard uit)
  • nog lastig om de cruise control smooth over te nemen bij het naderen van stoplicht of langzaam verkeer. Hopelijk ff wennen (ik rij dus liefst alleen maar op cc)
  • Achterklep opent niet na een rit van binnenuit... ?? Moet ik nog ff nader beoordelen.
  • Niet Google maps kunnen gebruiken.
  • Alle "regeltjes" omtrent PAAK. Alarm ging af toen m'n dochter de auto van binnen open deed. M'n telefoon met digitale key lag in de auto, maar had hem even dicht gedaan met de sleutel.
PS... voor de wachtenden, houd moed. Geniet nog even van je huidige auto en weet dat er iets moois aankomt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aboma
FreeMen schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:27:
4-6 in totaal 69 registraties, veruit de meeste registraties gisteren.
Ook meteen de laatste voor de komende 10 dagen...

[Afbeelding]
De enige dag dat ze zich nog konden verschuilen achter dat ze het nog niet wisten.... 😅 Misschien toch een bepaalde welwillendheid van de dealers. Trouwens dat zijn wel goede aantallen, ze kunnen het dus wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Aboma schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:07:
Vandaag 475km op de teller bijgeschreven. Voor mij de eerste wat langere rit in een elektrische auto dus de "range anxiety" trad wel even in. (RWD-SR)

Maps in Android Auto kan volgens niet werken met gegevens uit de auto als batterij status of verbruiksgegevens. Hiervoor ben je volgens mij aangewezen op de native navigatie. Jammer want Maps is toch wel oke qua navigatie. De native navigatie houdt netjes rekening met je batterij status en plant een extra stop op een snellaadpunt om op te laden. De lokatie van het laadpunt was wel apart, ergens dorpje ver van de snelweg...?

Over de rit naast toch wat extra windgeluid op de terugweg (hardere wind en ook in tegengestelde richting) alleen maar positief. De auto is echt zo fijn om in te rijden, en nu pas merk ik dat ook op de langere rit het comfort tov de Peugeot 3008 (2017) stukken beter is. Goede zithouding en rugsteun ondanks de afwezigheid van de lendesteun. Rijgeluid is mooi stil. En de audio is een genot voor de oren.

• Constante trekken aan het stuur door het "lane keeping system" (zet ik inmiddels standaard uit)
  • nog lastig om de cruise control smooth over te nemen bij het naderen van stoplicht of langzaam verkeer. Hopelijk ff wennen (ik rij dus liefst alleen maar op cc)
  • Achterklep opent niet na een rit van binnenuit... ?? Moet ik nog ff nader beoordelen.
  • Alle "regeltjes" omtrent PAAK. Alarm ging af toen m'n dochter de auto van binnen open deed. M'n telefoon met digitale key lag in de auto, maar had hem even dicht gedaan met de sleutel.
PS... voor de wachtenden, houd moed. Geniet nog even van je huidige auto en weet dat er iets moois aankomt!
Afstand is instelbaar
Lane keep gevoeligheid is instelbaar
X op stuur om cc snel uit te zetten en opd het laten overnemen
Achterklep bij mij wel
ABRP is beter als navigatie met laadpunten

Veel plezier met de MME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
MarcelGo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:15:
[...]

Afstand is instelbaar
Lane keep gevoeligheid is instelbaar
X op stuur om cc snel uit te zetten en opd het laten overnemen
Achterklep bij mij wel
ABRP is beter als navigatie met laadpunten

Veel plezier met de MME
Thnx!

Ik had een afstand setting gevonden, maar had betrekking op de afstand waarop het systeem indicatie geeft dat je te dicht op je voorganger zit. In de afstand van de adaptieve cc zie ik geen veranderingen. Morgen nog eens goed kijken.

Gevoeligheid lane keeping blijft mij te veel... Die schakel ik nu elke keer uit, misschien gaat het ooit eens wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvee
Aboma schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:28:
[...]

Thnx!

Ik had een afstand setting gevonden, maar had betrekking op de afstand waarop het systeem indicatie geeft dat je te dicht op je voorganger zit. In de afstand van de adaptieve cc zie ik geen veranderingen. Morgen nog eens goed kijken.

Gevoeligheid lane keeping blijft mij te veel... Die schakel ik nu elke keer uit, misschien gaat het ooit eens wennen.
Intelligent cc gebruik ik. Voor langzaam verkeer afstand hoeft je dan niks te doen, gaat helemaal vanzelf. Stoplicht idd druk op x om met opd over te nemen zoals gemeld.
Lane center werkt perfect op snelwegen. Bij provinciaal of binnenwegen zet ik lc uit.
Afstand voorligger instelbaar in 3 stappen door op stuurwiel afstandknop herhaaldelijk in te drukken. Visueel zichtbaar met streepjes boven auto icoon in instrument display.
Veel rijplezier, ook 'oude' peugeot rijder 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aboma
rvee schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:53:
[...]

Intelligent cc gebruik ik. Voor langzaam verkeer afstand hoeft je dan niks te doen, gaat helemaal vanzelf. Stoplicht idd druk op x om met opd over te nemen zoals gemeld.
Lane center werkt perfect op snelwegen. Bij provinciaal of binnenwegen zet ik lc uit.
Afstand voorligger instelbaar in 3 stappen door op stuurwiel afstandknop herhaaldelijk in te drukken. Visueel zichtbaar met streepjes boven auto icoon in instrument display.
Veel rijplezier, ook 'oude' peugeot rijder 👍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQt-L6LD675eM94l2rU3iYJUbxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnRt4pGOt5JDllSkUQDqNgKG.jpg?f=fotoalbum_large

Aha rechts boven, ik vroeg mij al af wat die functie was. Ik zou hem nog opzoeken... Als die de afstand kleiner maakt wordt de intelligente cc weer interessant, Thnx

Die X om naar opd te gaan is nog even een stukje fine tunen met m'n rechter voet. Als je iets te laat bent met je voet gaat die namelijk al in z'n rem..... Maar dat ging steeds iets beter.

Ohja, beetje creepy de eerste keer. Maar intelligente cc gaat helemaal door tot stilstand op een mooie afstand achter je voorganger. Gaaf om dat te ervaren. Bij wegrijden alleen resume drukken en hij rijdt weer achter je voorganger aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Aboma op 05-06-2021 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie

Maps in Android Auto kan volgens mij niet werken met gegevens uit de auto als batterij status of verbruiksgegevens. Hiervoor ben je volgens mij aangewezen op de native navigatie. Jammer want Maps is toch wel oke qua navigatie. De native navigatie houdt netjes rekening met je batterij status en plant een extra stop op een snellaadpunt om op te laden. De lokatie van het laadpunt was wel apart, ergens dorpje ver van de snelweg...?

Ik neem aan dat je dan toch wel moest laden onderweg?
Vandaag had ik een ritje van 110km en weer terug en toen ik thuis kwam had ik nog maar 50km over.
4.6m/kw gaf hij aan en 1% voor snelheid, de laatste km's binnendoor liep dit weer wat op.
En de irritaties herken ik, ook als je ze uitschakelt of op de minimale waarde zet grijpen ze nog teveel in naar mijn zin.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkZmrTN9MWFe6NXVRvBENFxTh0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xOi6FZJuH6PpxNmg6Nx5y5p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Mcie op 06-06-2021 00:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aboma
Mcie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:01:
[...]

Ik neem aan dat je dan toch wel moest laden onderweg?
Vandaag had ik een ritje van 110km en weer terug en toen ik thuis kwam had ik nog maar 50km over.
4.6m/kw gaf hij aan en 1% voor snelheid, de laatste km's binnendoor liep dit weer wat op.
En de irritaties herken ik, ook als je ze uitschakelt of op de minimale waarde zet grijpen ze nog teveel in naar mijn zin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mybIP72ksv3lnl1HkZm-vxQFK0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LpkiSWPWarWdJPsABN6MfNW.jpg?f=fotoalbum_large

Laden... Jazeker gestart op 90% onderweg E-flux lader 175 kW van 13% naar 81% in 47 minuten. Dochter vond het ook interessant....😉 Thuis had ik nog 11% over. Zat rond de 5,6 km/kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
Aboma schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:13:
[...]

Laden... Jazeker gestart op 90% onderweg E-flux lader 175 kW van 13% naar 81% in 47 minuten. Dochter vond het ook interessant....😉 Thuis had ik nog 11% over. Zat rond de 5,6 km/kWh
(y) Mooi om wat gebruiksdata te zien; kunnen we lekker even rekenen 8)
Uitgaande van een SR batterij van 68kW useable heb je dus op 475km 99.96kWh verbruikt= 4,75 km/kWh.
Dat is wel een significante afwijking (15%) tov wat je op de display zag. Het was warm buiten; wat was je gemiddelde snelheid, airco e.d.
Kunnen we mooi verbruiksstaatjes maken oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Derknl
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-11-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cv1Pa0J6IPKU24AEd0_kgNm_S0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wN9BIAbQYHH4MSOFhWw0RCjt.jpg?f=fotoalbum_large

Auto nog niet binnen. Maar de ventieldopjes al wel! Aliexpres sneller dan ford Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Derknl schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:30:
[Afbeelding]

Auto nog niet binnen. Maar de ventieldopjes al wel! Aliexpres sneller dan ford Nederland.
Even een tip:
Ik had voor mijn vorige auto ook mooie Aliexpress dopjes. Kreeg ze er na een half jaar niet meer van af, omdat het aluminium was gaan corroderen en ze daardoor muurvast zaten.
Dus gebruik een beetje kopervet voordat je ze er op draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aboma
Waps61 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 07:09:
[...]

(y) Mooi om wat gebruiksdata te zien; kunnen we lekker even rekenen 8)
Uitgaande van een SR batterij van 68kW useable heb je dus op 475km 99.96kWh verbruikt= 4,75 km/kWh.
Dat is wel een significante afwijking (15%) tov wat je op de display zag. Het was warm buiten; wat was je gemiddelde snelheid, airco e.d.
Kunnen we mooi verbruiksstaatjes maken oOo
🙂 Ik heb de ritten registratie aan, maar als je daar vanuit moet gaan snap ik dat Ford constant aan het zoeken is naar hun auto's.

Anyways, heenweg was vrij constant, van Alkmaar naar Venlo met 1 Starbucks stop op de cruise control 110 km/h. Gemiddeld 5,6 kWh. Naar huis veel korte stukjes binnendoor en omdat het al wat later was en de weg vrij rustig, de grenzen wat opgezocht. Gemiddeld op de terugweg zat ik eerder op de 3,9kWh bij gemiddeld 140 km/h en nog minder als ik hem wat verder uitdaagde. Heb helaas nog geen constante top kunnen bereiken was iets te druk en onverantwoord met het gezin mee. Alhoewel er blijkbaar genoeg mensen zijn die daar niet om geven..... Ik werd nog genoeg voorbij gereden.

Resterende kilometers bij Eindhoven op de terugweg na het laden was 137 km maar dat was bij thuiskomst nog 43 km. Die 10 minuutjes extra op de lader (150 kWh) waren denk ik wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
Vraagje. Ik had mijn auto aan de openbare laadkabel gezet en via het scherm in de auto alles ingesteld (max 90% en een vertrektijd).

Ik keek gisterenavond even hoe het er voor staat en toen stond er dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-q4WMzDoKIpqLtyWQQQMemck-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0faWehcj6xPMqWH52mGkDUU.jpg?f=fotoalbum_large

'Charging station paused' en gestopt op 60%. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
brainovic schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:12:
Vraagje. Ik had mijn auto aan de openbare laadkabel gezet en via het scherm in de auto alles ingesteld (max 90% en een vertrektijd).

[Afbeelding]

Lijkt door de laadpaal te komen. Kijk even in de “Openbare Laadpalen” Topic op Tweakers. Er zijn laadpalen in bepaalde regio’s die na een bepaalde tijd de stroomlevering pauzeren of verlagen ivm stroom voor huizen.

EDIT:
Is dit het niet?
masticore87 in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2"

[ Voor 7% gewijzigd door makooy op 06-06-2021 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waps61
Aboma schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:04:
[...]

Ik werd nog genoeg voorbij gereden.
Die wilden allemaal even naar je Mustang kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
makooy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:14:
[...]

Lijkt door de laadpaal te komen. Kijk even in de “Openbare Laadpalen” Topic op Tweakers. Er zijn laadpalen in bepaalde regio’s die na een bepaalde tijd de stroomlevering pauzeren of verlagen ivm stroom voor huizen.

EDIT:
Is dit het niet?
masticore87 in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2"
Nee ik zit niet in die regio. Ik ga zo eens bij de paal zelf kijken. Het lijkt me dat als ze hem bewust pauzeren, hij op een gegeven moment ook weer verder moet gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRGe9aThQNEu1lC4w9jZUFQR5ac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vjH2rdcqPg8g6psxRey8uYv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
Aboma schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:04:
[...]

🙂 Ik heb de ritten registratie aan, maar als je daar vanuit moet gaan snap ik dat Ford constant aan het zoeken is naar hun auto's.

Anyways, heenweg was vrij constant, van Alkmaar naar Venlo met 1 Starbucks stop op de cruise control 110 km/h. Gemiddeld 5,6 kWh. Naar huis veel korte stukjes binnendoor en omdat het al wat later was en de weg vrij rustig, de grenzen wat opgezocht. Gemiddeld op de terugweg zat ik eerder op de 3,9kWh bij gemiddeld 140 km/h en nog minder als ik hem wat verder uitdaagde. Heb helaas nog geen constante top kunnen bereiken was iets te druk en onverantwoord met het gezin mee. Alhoewel er blijkbaar genoeg mensen zijn die daar niet om geven..... Ik werd nog genoeg voorbij gereden.

Resterende kilometers bij Eindhoven op de terugweg na het laden was 137 km maar dat was bij thuiskomst nog 43 km. Die 10 minuutjes extra op de lader (150 kWh) waren denk ik wel nodig.
Wat is het nut van de rittenregistratie, is dat voor de bijtelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcie

[Afbeelding]

Ik heb dit ook al 2x gehad maar moest hem dan gewoon uitloggen/inloggen om weer verder te laden. Gelukkig nog niet nachts gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixseboxse
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-10-2021
* Je kan de achterklep ook vanuit het menu op het scherm openen.
* Kan je Google Maps helemaal niet gebruiken icm Android Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
Mcie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:26:
[...]

Ik heb dit ook al 2x gehad maar moest hem dan gewoon uitloggen/inloggen om weer verder te laden. Gelukkig nog niet nachts gehad.
Het lijkt er op dat er een miscommunicatie was tussen paal en auto. De LED's op de paal waren geel wat volgens mij zoveel betekent als 'wacht op actie van auto/bestuurder'. Het viel me wel op dat het laadstation ineens een andere naam had volgens de FordPass app. Of de paal vond het ingestelde schema gewoon niet leuk.

In ieder geval even losgekoppeld en weer terug en nu laadt hij gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 06:47
MachE schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:25:
Nu ik er praktisch over nadenk kan dat ook bij de meeste dealers niet. Voordat je het weet heb je overal MME's staan en staat alles vast. :+

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
vixseboxse schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:44:
[...]

* Je kan de achterklep ook vanuit het menu op het scherm openen.
* Kan je Google Maps helemaal niet gebruiken icm Android Auto?
Die schermoptie werkte dus niet direct na de rit. Auto aan uit en toen pakte hij hem wel.

Maps werkt zeker wel, alleen niet icm de auto data. Zelf dus goed plannen wanneer en waar je moet laden. De native navigatie doet dit heel netjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvee
Aboma schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:51:
[...]

Die schermoptie werkte dus niet direct na de rit. Auto aan uit en toen pakte hij hem wel.

Maps werkt zeker wel, alleen niet icm de auto data. Zelf dus goed plannen wanneer en waar je moet laden. De native navigatie doet dit heel netjes.
Android auto en abrp beta werken perfect. Tekent gewoon uit waar je kan laden op de route. Zie voorbeeld. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOyowzLi2O_KvPhZkcsB33J5IFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7l3ITk9sagBuhgWl3xpETd4L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickie070
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-05-2022

[Afbeelding]

Best vreemd idd..

Hoe kan het overigens dat er bij mij minder knopjes zichtbaar zijn in de app. Zoals voor de ruiten, die lijken te ontbreken. Zal wel aan mij liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexE71
  • Laatst online: 23-08-2021
Rickie070 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:01:
[...]

Best vreemd idd..

Hoe kan het overigens dat er bij mij minder knopjes zichtbaar zijn in de app. Zoals voor de ruiten, die lijken te ontbreken. Zal wel aan mij liggen :+
Die verschijnen pas wanneer de auto echt gekoppeld is met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
Mcie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:25:
[...]

Wat is het nut van de rittenregistratie, is dat voor de bijtelling?
Nut....? Maar wat hij doet is wat advies geven over je rijstijl mbt range.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YkRtLr7q29q8Sd5ITF-ZuXVmqnY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TYNMRT22WnXb1ZTjSl7pzE6h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickie070
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-05-2022
AlexE71 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:05:
[...]

Die verschijnen pas wanneer de auto echt gekoppeld is met de app.
d:)b

[ Voor 29% gewijzigd door Rickie070 op 06-06-2021 18:13 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Even wat rij-data van RWD ER:
Afgelopen dagen van Brabant naar Harlingen gereden. Met 100% vertrokken...heenreis 253km gereden en onderweg tijdens kop koffie 9% geladen. Aankomst op 63%.
Vandaag van 63% naar 7%.
Bijna alles snelweg, geen files en op snelweg 105km/u gemiddeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lvi1Xk7eVPbBYISipmU6iUN8Ug4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/42GxHGLAn4mY33qmxTlSXo17.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
Aboma schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:06:
[...]

Nut....? Maar wat hij doet is wat advies geven over je rijstijl mbt range.

[Afbeelding]
Ah, ok, niet echt nut dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
Net eens de voorstoelen helemaal naar achteren gezet, rugleuning helemaal plat. Zit dan nog 1-2cm tussen de rugleuning en de achterbank.

Doet mij denken aan de Polestar reclame. Stoelen naar achteren , rugleuning plat en naar de sterren kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
  • Laatst online: 11-09 08:04
Wat is het stil hier?
Zit iedereen boos met zijn armen over elkaar te wachten tot de e-call bugfix er is?
Ik wel in ieder geval! Levering van de 14e is door de dealer geannuleerd. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

RudiP schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:59:
Wat is het stil hier?
Zit iedereen boos met zijn armen over elkaar te wachten tot de e-call bugfix er is?
Bij mij weet iedereen het in de omgeving ondertussen dat de soap van Ford maar blijft doorgaan. Ik heb niet de verwachting dat iemand in mijn omgeving nog een Mach-E durft te bestellen. Dus mijn mening hoeft niet gelucht te worden hier =)

Het zal wel weer ff duren voordat we nieuwe info vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
RudiP schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:59:
Wat is het stil hier?
Balen hoor zo vlak voor het moment maar met een weekje extra moet het voor jouw we gedaan zijn hoop ik.

Met alle sores rondom de leveringen heb ik mijn verwachtingen maar flink bijgesteld.
Ik ga 17 juli met vakantie en ondanks dat de auto vorige week (voor de 4e keer) binnen had moeten komen ga ik inmiddels maar vanuit dat het na de vakantie wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 07-06-2021 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudiP
FreeMen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:28:
[...]

Met alle sores rondom de leveringen heb ik mijn verwachtingen maar flink bijgesteld.
Ik ga 17 juli met vakantie en ondanks dat de auto vorige week (voor de 4e keer) binnen had moeten komen ga ik inmiddels maar vanuit dat het na de vakantie wordt.
Ik heb hetzelfde. Vaak denk je dat redelijkerwijs en logischerwijs iets een bepaalde tijd gaat duren.
In dit hele proces van het verkrijgen van een auto bij Ford verdubbel ik deze tijden of laat ik het hele verwachtingspatroon maar los. Ik heb ook elke keer richtpunten van: als ik hem dan en dan heb dan kan ik er mooi mee naar .....
Maar dat frustreert alleen maar. ..ik ben nu al zover dat ik wel zie wanneer ik gebeld wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demuuk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:40
martjah schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:25:
[...]

Bij mij weet iedereen het in de omgeving ondertussen dat de soap van Ford maar blijft doorgaan. Ik heb niet de verwachting dat iemand in mijn omgeving nog een Mach-E durft te bestellen. Dus mijn mening hoeft niet gelucht te worden hier =)

Het zal wel weer ff duren voordat we nieuwe info vergaren.
Mede om deze redenen durf ik het ook niet aan om een Mach-E te kiezen. De verkoper hield vol dat er geen enkel probleem zou zijn als ik nu een nieuwe zou bestellen, maar we weten allemaal hoeveel dat waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Precies, maar zodra hij er is gaat er wel een schadevergoeding geeist worden want van overmacht is hier geheel geen sprake.

Ze geven maar een extra laadkabel oid als compensatie voor alle extra (bijtellings)kosten.

NB, als Ford de auto's wat sneller had uitgeleverd zaten wij nu ook niet weer met deze ellende. Hoe meer auto's er op de weg zijn hoe groter de kans dat er fouten ontdekt worden met holds en recalls als deze als gevolg.

[ Voor 33% gewijzigd door FreeMen op 07-06-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
demuuk schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:34:
[...]

Mede om deze redenen durf ik het ook niet aan om een Mach-E te kiezen. De verkoper hield vol dat er geen enkel probleem zou zijn als ik nu een nieuwe zou bestellen, maar we weten allemaal hoeveel dat waard is.
Terechte keuze. Enige valide optie zou een voorraadauto zijn. Die zijn er nog genoeg bij Broekhuis als er één bij zit in je spec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demuuk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:40
FreeMen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:36:
[...]

Terechte keuze. Enige valide optie zou een voorraadauto zijn. Die zijn er nog genoeg bij Broekhuis als er één bij zit in je spec.
Mag pas in oktober wisselen en ik snap broekhuis wel, die hebben waarschijnlijk genoeg kopers en gaan geen model vasthouden voor mij. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 11:32
RudiP schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:33:
[...]

Ik heb hetzelfde. Vaak denk je dat redelijkerwijs en logischerwijs iets een bepaalde tijd gaat duren.
In dit hele proces van het verkrijgen van een auto bij Ford verdubbel ik deze tijden of laat ik het hele verwachtingspatroon maar los. Ik heb ook elke keer richtpunten van: als ik hem dan en dan heb dan kan ik er mooi mee naar .....
Maar dat frustreert alleen maar. ..ik ben nu al zover dat ik wel zie wanneer ik gebeld wordt....
En als je dan gebeld wordt, zegt het nog niets ;) . De mijne staat inmiddels bij de dealer, maar toen kwam de e-call bug 8)7 . Gelukkig was ik op dit forum vast voorbereid _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudiP
Meester_J schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:43:
[...]

En als je dan gebeld wordt, zegt het nog niets ;) . De mijne staat inmiddels bij de dealer, maar toen kwam de e-call bug 8)7 . Gelukkig was ik op dit forum vast voorbereid _/-\o_
same here. Sterker nog. Mijn auto staat op 400m van mijn huis op een afgesloten parkeerplaats. Ik kan hem aanraken door het hek. :9~
De dealer gaf aan dat de aflever werkzaamheden gewoon door gaan. Ik kan dat natuurlijk gewoon checken :P
Dus hopelijk is hij straks helemaal klaar. Even updaten en kom maar bij pappa!

Ow ja...dat zijn weer verwachtingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:37
Komende vrijdag ga ik al een week op vakantie en begin Juli ook een paar dagen Frankrijk. Ik ben er nu maar vanuit gegaan dat ik de Mach-E pas zie halverwege Juli o.i.d.

Het was leuk geweest om een ritje frankrijk ermee te doen, maar dat gaat dus nu de V60 T8 worden.
Op zich ook geen straf, maar wel redelijk hoge bijtelling, dus extra kosten

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:54:
Komende vrijdag ga ik al een week op vakantie en begin Juli ook een paar dagen Frankrijk. Ik ben er nu maar vanuit gegaan dat ik de Mach-E pas zie halverwege Juli o.i.d.

Het was leuk geweest om een ritje frankrijk ermee te doen, maar dat gaat dus nu de V60 T8 worden.
Op zich ook geen straf, maar wel redelijk hoge bijtelling, dus extra kosten
Ik denk dat als ik de auto net een week van te voren zou krijgen ik niet eens zo'n eind zou durven rijden met de MME. Eerst maar eens een gevoel bij de betrouwbaarheid krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
RudiP schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:47:
[...]

De dealer gaf aan dat de aflever werkzaamheden gewoon door gaan. Ik kan dat natuurlijk gewoon checken :P
Dus hopelijk is hij straks helemaal klaar. Even updaten en kom maar bij pappa!
Ik hoop dat we vandaag of morgen alsnog berichten zien van geleverde auto's bij dealers... I weet het, whishfull thinking dat Ford het juiste zou doen maar een mens moet toch hoop houden... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
FreeMen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:59:
[...]

Ik denk dat als ik de auto net een week van te voren zou krijgen ik niet eens zo'n eind zou durven rijden met de MME. Eerst maar eens een gevoel bij de betrouwbaarheid krijgen.
Dat is dan ook precies de reden dat ik nu al besloten heb dat ik niet met de MME gaan rijden zo ver. De berichten die ik tot nu toe voorbij heb zien komen over allerlei kinderziektes en het feit dat ik wellicht hem straks een paar dagen voor mijn trip ontvang vind ik het risico niet waard. Heb geen zin in gedoe in Frankrijk. Uiteraard als ik de auto wat langer heb zie ik geen enkel probleem meer.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBrepresent
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
FreeMen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:02:
[...]

Ik hoop dat we vandaag of morgen alsnog berichten zien van geleverde auto's bij dealers... I weet het, whishfull thinking dat Ford het juiste zou doen maar een mens moet toch hoop houden... :X
Zojuist gebeld door Stern Den Haag dat ik hem helaas 11 juni niet kan ophalen |:( . Zodra de update beschikbaar is krijg ik een nieuwe afleverdatum...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
Brotuck schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:16:
[...]
Dat is dan ook precies de reden dat ik nu al besloten heb dat ik niet met de MME gaan rijden zo ver. De berichten die ik tot nu toe voorbij heb zien komen over allerlei kinderziektes en het feit dat ik wellicht hem straks een paar dagen voor mijn trip ontvang vind ik het risico niet waard. Heb geen zin in gedoe in Frankrijk. Uiteraard als ik de auto wat langer heb zie ik geen enkel probleem meer.
Ik ga eind july op vakantie, als ik hem op tijd krijg ga ik het er gewoon op wagen. 1400 KM met 2 kleine kinderen, 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

F1dude schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Ik ga eind july op vakantie, als ik hem op tijd krijg ga ik het er gewoon op wagen. 1400 KM met 2 kleine kinderen, 8)7
Hier hetzelfde plan, maar dan met 1 kind, en als ik hem niet op tijd heb, heb ik echt een probleem.... met mijn tijdelijke Cirtoen C1 naar Toscane wordt 'm niet.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem_van_raak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
Hier precies zelfde Zuid-Frankrijk met 1 kind…
In een Mini, ook geen optie

[ Voor 23% gewijzigd door jochem_van_raak op 07-06-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
m24 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:55:
[...]

Hier hetzelfde plan, maar dan met 1 kind, en als ik hem niet op tijd heb, heb ik echt een probleem.... met mijn tijdelijke Cirtoen C1 naar Toscane wordt 'm niet.......
Ja dat begrijp ik - laten we hopen dat we gezamenlijk die kant op gaan!

Iets anders; zijn er nu nog steeds RS updates of ligt alles stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
m24 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:55:
[...]

Dat is inderdaad een beste uitdaging dan :9

Gewoon uit belangstelling hoor, maar hoe ga je dat dan oplossen wanneer de Mustang onverhoopt niet op tijd geleverd kan worden? Of ga je dan gewoon niet op vakantie? (wel mooi om te zien dat de wereld door blijft draaien, en dat er ook andere uitdagingen zijn naast de vraag of je al dan niet gevaccineerd bent. :+ )

Mocht je een auto willen huren zou ik overigens niet te lang wachten, ik begreep van mijn dealer dat de verhuurmaatschappijen hun vloten flink hadden ingekrompen de laatste anderhalf jaar, vanwege de krimp in vraag door corona.

Maar nu zijn ze op zoek zijn naar nieuwe auto's maar heel veel merken niet kunnen leveren/mogen aannemen vanwege het chipprobleem.

Particulier schijnt ongeveer 9 maanden op een (nieuwe) focus (uit de fabriek) te mogen wachten nu.

[ Voor 51% gewijzigd door TIGER1125 op 07-06-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
TIGER1125 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Gewoon uit belangstelling hoor, maar hoe ga je dat dan oplossen wanneer de Mustang onverhoopt niet op tijd geleverd kan worden? Of ga je dan gewoon niet op vakantie? :+

Mocht je een auto willen huren zou ik overigens niet te lang wachten, ik begreep van mijn dealer dat de verhuurmaatschappijen hun vloten flink hadden ingekrompen de laatste anderhalf jaar, vanwege de krimp in vraag door corona.

Maar nu zijn ze op zoek zijn naar nieuwe auto's maar heel veel merken niet kunnen leveren/mogen aannemen vanwege het chipprobleem.

Particulier schijnt ongeveer 9 maanden op een (nieuwe) focus (uit de fabriek) te mogen wachten nu.
Ik zou beginnen bij de dealer. Die heeft misschien wel een leenauto staan. Lijkt me netjes als ze daar in mee willen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
F1dude schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Als het goed is dan zal de dealer de normale aflever procedure gewoon doorlopen....dus dan zal je dat in de RS-updates merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

TIGER1125 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Gewoon uit belangstelling hoor, maar hoe ga je dat dan oplossen wanneer de Mustang onverhoopt niet op tijd geleverd kan worden? Of ga je dan gewoon niet op vakantie? :+

Het huidige plan is de leasemaatschappij een huurauto laten inzetten waar de bagage van mijn vrouw wel in past. :) De pool is leeg, dus daar kan ik niets meer uit halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
RudiP schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:02:
[...]

Als het goed is dan zal de dealer de normale aflever procedure gewoon doorlopen....dus dan zal je dat in de RS-updates merken
Ok, maar geen auto’s van antwerpen naar de dealer of gaat dat ook door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

RensJ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:02:
[...]

Ik zou beginnen bij de dealer. Die heeft misschien wel een leenauto staan. Lijkt me netjes als ze daar in mee willen denken.
lol ja goed punt, ik merk dat mijn verwachtingen van de dealer vrij laag zijn gezonken, maar inderdaad wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
F1dude schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:05:
[...]

Ok, maar geen auto’s van antwerpen naar de dealer of gaat dat ook door?
dat hangt er vanaf. Gaan ze ze in Antwerpen laten staan en wachten op de update...of komen ze gewoon naar de dealer en doen ze daar de update....
Enige logica moet je vergeten.
Ik begreep wel van mijn dealer (Broekhuis) dat hij geen flauw idee heeft waar hij de auto's allemaal moet gaan laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m24

m24

RudiP schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:09:
[...]

dat hangt er vanaf. Gaan ze ze in Antwerpen laten staan en wachten op de update...of komen ze gewoon naar de dealer en doen ze daar de update....
Ik begreep wel van mijn dealer (Broekhuis) dat hij geen flauw idee heeft waar hij de auto's allemaal moet gaan laten.
Mijn oprit staat ter beschikking... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
https://www.autoblog.nl/n...ord-mustang-mach-e-898811

Zoals gewoonlijk bij nieuws nogal dramatisch geschreven, extra aangezet.

Maar hoe gaat dit nu met al rijdende mensen? Ik rij dus onveilig rond en heb nergens bericht gehad van Ford..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
RudiP schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:09:
[...]

Ik hoop iig nog altijd dat de leveringen vanuit Antwerpen door gaan ware het alleen maar om niet nog meer chaos in Antwerpen en bij de dealers te creeeren dan er al is. Had broekhuis die 100 MME's van 1,5 week geleden maar sneller moeten wegwerken :9

[ Voor 51% gewijzigd door FreeMen op 07-06-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Predje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:14:
https://www.autoblog.nl/n...ord-mustang-mach-e-898811

Zoals gewoonlijk bij nieuws nogal dramatisch geschreven, extra aangezet.

Maar hoe gaat dit nu met al rijdende mensen? Ik rij dus onveilig rond en heb nergens bericht gehad van Ford..
Kan iemand daar aub reageren dat dat hele bericht nergens op slaat en dat het om 1/360 van het aardoppervlakte betreft waar het MOGELIJK mis kan kan. Nu lijkt het erop alsof Ford een juiste keus gemaakt heeft om de hele EU uitlevering tegen te houden terwijl het juist een grote misser is |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
F1dude schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Ik ga dan naar Disney begin Juli, dus qua kilometers is het niet eens zo spannend, ik denk 470km ? Dat is in feite maar 1x laden onderweg, past prima in het stopschema.

Maar gezien het feit dat de vertrekdag 1 Juli is, zal het erg spannend gaan worden of hij er uberhaupt op tijd is.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton.swart
  • Laatst online: 20-02-2024
F1dude schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Ik heb vandaag nog een wijziging in de rs data:
code:
1
{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":157,"vehicleDateTime":"2021-06-06T10:21:13Z","tappsDateTime":"2021-06-07T08:19:31.806Z"}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ton.swart schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:52:
[...]

Ik heb vandaag nog een wijziging in de rs data:
code:
1
{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":157,"vehicleDateTime":"2021-06-06T10:21:13Z","tappsDateTime":"2021-06-07T08:19:31.806Z"}
Vehicledatetime wijziging op zondag...? Zijn ze overuren aan het maken in Antwerpen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
FreeMen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:05:
[...]

Vehicledatetime wijziging op zondag...? Zijn ze overuren aan het maken in Antwerpen... :?
Is en blijft een havengebied waar ze staan, dus er zullen legio redenen zijn waarom, er het e.e.a. op zondag gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 11:32
Meester_J schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:51:
Ik ben net gebeld door de dealer. Auto is binnen, en kenteken is aangevraagd. Volgende week ophalen. Vooralsnog is er geen uitleverrestrictie. Dat kan natuurlijk maandag anders zijn.
Maandag is het inderdaad anders. Kenteken is binnen, maar er zit een potentiele vertraging in de uitlevering tot de 16e.
Pagina: 1 ... 71 ... 179 Laatste