Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 60 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Hahahaha!!

Het doel van Ford van toch om begeerlijke auto te maken, een auto die je wil hebben!
Dat is ze echt gelukt!! Als je hem hebt krijg je veel aanzien, iedereen wil weten wat het is en het design valt echt bij iedereen goed in de smaak. In ieder geval krijg ik alleen maar lofzangen.

En wie hem nog niet heeft wil hem gigantisch graag hebben! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

RensJ schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:35:
Vreselijk dit... Zout in de wonden.....

Ik heb vanaf mijn werkplek zicht op de parkeerplaats van Nefit. Staat daar sinds gisteren gewoon een Mach-e in Iconic Silver te shinen....

Mijn levering pas half juni.[Afbeelding]
Wow, die andere auto's lijken wel opeens van de vorige eeuw als je er een MME zo tussen ziet staan....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DOCO_88
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-02-2022
Ter info voor de mensen die hun auto verwachten via Wassink,

Mijn auto is afgelopen dinsdag geleverd,
bij levering bleek er schade naast het achterportier op het rubber, zie foto.
Dit is keurig gemeld en wordt afgehandeld.
Ik begreep van de dealer dat meerdere auto's die ze binnenkrijgen deze schade hebben.
Helaas voor de eigenaren moeten ze dit repareren voor er uitgeleverd wordt..
en dus wederom vertraging krijgen.

Ik heb dus een soort van geluk dat ze het niet eerder gezien hadden, en die van mij op de oprit gerepareerd gaat worden.

Voor de forumleden die via andere dealers de auto geleverd krijgen dus een puntje van aandacht hierop te controleren bij levering!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-m_WkDEoVeaqhQVENa0NBg3xwo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O4SLLr14mcOIfxo44kcFm1uD.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
Tolfree schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:11:
[...]

idd, gisteren klopte er iemand op mijn raam en vroeg of dit een Ferrari was.....
Ik denk serieus dat dit ook de voornaamste reden is dat mensen er zoveel aandacht aan besteden. De achterkant heeft zeker iets weg van een ferrari en al helemaal met het logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-02 13:43
[Deth]Roses schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:44:
Zo ik heb me even uitgeleefd. Kan ik in ieder geval een keuze maken als ze over twee weken nog geen levering doen:
Geachte heer/mevrouw,

In aanvulling op de mail van 5-5-2021 stel ik Ford in gebreke. Op 6 februari 2020 reserveerde wij de Ford Mustang Mach E via de website van Ford.nl met een verwachte levering in november 2020. Door de pandemie en daardoor vertraging in ontwikkeling en productie is tijdig gecommuniceerd dat de levering is uitgesteld naar voorjaar 2021 en een verwachte levering in februari met een tegemoetkoming van 3000,-. Helaas heeft Ford dit niet kunnen waarmaken.
Inmiddels is het mei en stel ik Ford Nederland in gebreke voor het niet tijdig leveren van het voertuig en de economische schade die dit heeft gegeven als gevolg voor onze onderneming. Aangezien het voertuig inmiddels wel in Antwerpen is aangekomen acht ik een redelijke termijn van levering aan dealer binnen 2 weken. Mocht de dealer de auto niet binnen deze termijn ontvangen zullen wij onze rechtsbijstand inschakelen en verder juridisch advies inwinnen met de mogelijke consequentie dat wij de order zullen ontbinden omdat Ford in gebreke is gebleven!
U als verkoper bent verplicht om het product tijdig te leveren aan de dealer. U heeft tot twee maal toe de verwachte levertermijn veranderd van november naar februari en van februari naar 8 mei. Mocht u niet binnen 14 dagen de auto geleverd hebben aan de Dealer heb ik het recht om de overeenkomst in dit geval te ontbinden. Ik ben dan niet meer gebonden aan de overeenkomst. En ik heb het recht op teruggave van het totale aankoopbedrag wat reeds is betaald. Ik ben ook niet verplicht om een ander product of een tegoedbon te accepteren. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels.
Ik vraag u daarom vriendelijk om alsnog binnen twee weken de auto te leveren aan de dealer.
OP de dag van levering krijgen we een reactie van FORD :S mailen heeft dus echt totaal geen zin, want ze kijken niet eens naar de status van de auto laat staan dat ze inhoudelijk ergens op in gaan :(

"Geachte heer X,

Hartelijk dank voor uw mail aan Ford Online Sales.

Wij kunnen uw teleurstelling over de levertijd van uw Ford Mustang Mach-E goed voorstellen.

Wij verzekeren u, dat wij er alles aan doen om uw Ford Mustang Mach-E zo spoedig mogelijk te leveren.
Dit neemt niet weg, dat wij pas een voertuig uitleveren wanneer wij er zeker van zijn, dat het volledige voertuig aan de hoge kwaliteitseisen voldoet, welke wij als wereldwijd opererend bedrijf stellen.

Hierom worden al onze modellen te allen tijde “op hart en nieren” nagekeken, alvorens ze ook maar een meter richting de autotrailer verder komen. Pas als álles is nagekeken en wij er zeker van zijn, dat wij u als klant een voertuig leveren, waarvan u nog jarenlang zult genieten, gaat het voertuig verder op transport naar de dealer.
Dit proces kan mogelijk per voertuig meer tijd in beslag nemen, waardoor een voertuig pas een tijd later op de trailer gaat als oorspronkelijk gedacht.

Dit kan natuurlijk voor u als wachtende klant tot ongenoegen leiden. Hierom streven wij er des te meer naar, om deze met de uitstekende kwaliteit van uw nieuwe Ford Mustang Mach-E weg te kunnen nemen.

Wij excuseren ons nogmaals bij u voor de reeds opgelopen vertraging en hopen van harte, dat u binnenkort met een brede lach van uw nieuwe Ford Mustang Mach-E mag gaan genieten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
[Deth]Roses schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:16:
[...]

OP de dag van levering krijgen we een reactie van FORD :S mailen heeft dus echt totaal geen zin, want ze kijken niet eens naar de status van de auto laat staan dat ze inhoudelijk ergens op in gaan :(

"Geachte heer Mesman,

Wij kunnen uw teleurstelling over de levertijd van uw Ford Mustang Mach-E goed voorstellen.

Wij verzekeren u, dat wij er alles aan doen om uw Ford Mustang Mach-E zo spoedig mogelijk te leveren.
Dit neemt niet weg, dat wij pas een voertuig uitleveren wanneer wij er zeker van zijn, dat het volledige voertuig aan de hoge kwaliteitseisen voldoet, welke wij als wereldwijd opererend bedrijf stellen.

Hierom worden al onze modellen te allen tijde “op hart en nieren” nagekeken, alvorens ze ook maar een meter richting de autotrailer verder komen. Pas als álles is nagekeken en wij er zeker van zijn, dat wij u als klant een voertuig leveren, waarvan u nog jarenlang zult genieten, gaat het voertuig verder op transport naar de dealer.
Dit proces kan mogelijk per voertuig meer tijd in beslag nemen, waardoor een voertuig pas een tijd later op de trailer gaat als oorspronkelijk gedacht.

Dit kan natuurlijk voor u als wachtende klant tot ongenoegen leiden. Hierom streven wij er des te meer naar, om deze met de uitstekende kwaliteit van uw nieuwe Ford Mustang Mach-E weg te kunnen nemen.

Wij excuseren ons nogmaals bij u voor de reeds opgelopen vertraging en hopen van harte, dat u binnenkort met een brede lach van uw nieuwe Ford Mustang Mach-E mag gaan genieten."
Slap verkoopverhaaltje van de afdeling sales. Maar je hebt wel een reactie uitgelokt. De controle op hart en nieren daar gaan we natuurlijk vanuit! De grote vraag is hoe gaan ze hun communicatie verbeteren....

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[...]

"Geachte heer Mesman,

Weer zo'n standaard antwoord zonder in te gaan op de inhoud van je brief :r

Gisteren is het termijn van 2 weken verlopen en kan je straks de order annuleren als je de auto gaat ophalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahpor
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-01 14:23
De communicatie is sowieso erg slecht vanuit Ford. Je hebt overigens waarschijnlijk de overeenkomst met de dealer, niet met Ford Nederland, dus je moet de dealer (de leverancier) in gebreke stellen.

Bij een lease-overeenkomst is dat de lease-maatschappij.

[ Voor 13% gewijzigd door rahpor op 21-05-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
rahpor schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:27:
De communicatie is sowieso erg slecht vanuit Ford. Je hebt overigens waarschijnlijk de overeenkomst met de dealer, niet met Ford Nederland, dus je moet de dealer (de leverancier) in gebreke stellen.

Bij een lease-overeenkomst is dat de lease-maatschappij.
Bij de MME werkt het net iets anders omdat die door Ford verkocht worden en de dealer een tussenpersoon is dus beide in gebreke stellen is wel het beste in deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
DOCO_88 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:50:
Ter info voor de mensen die hun auto verwachten via Wassink,

Mijn auto is afgelopen dinsdag geleverd,
bij levering bleek er schade naast het achterportier op het rubber, zie foto.
Dit is keurig gemeld en wordt afgehandeld.
Ik begreep van de dealer dat meerdere auto's die ze binnenkrijgen deze schade hebben.
Helaas voor de eigenaren moeten ze dit repareren voor er uitgeleverd wordt..
en dus wederom vertraging krijgen.

Ik heb dus een soort van geluk dat ze het niet eerder gezien hadden, en die van mij op de oprit gerepareerd gaat worden.

Voor de forumleden die via andere dealers de auto geleverd krijgen dus een puntje van aandacht hierop te controleren bij levering!

[Afbeelding]
Ik zou verwachten dat ze dit bij de "op hart en nieren" controle in Antwerpen wel zouden ontdekken.
Mogelijk is deze erdoor geglipt en is dit één van de redenen dat het zo lang duurt in Antwerpen.

Mijne moet ook van Wassink (Venlo) af komen. Eta nog begin volgende week maar de "E" in eta is de grootste onzekerheid....

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 21-05-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelK64
  • Laatst online: 15-08 12:56
[...]

"Geachte heer X,

Maar er blijven wel software bugs aanwezig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:49
MarcelK64 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:07:
[...]

Maar er blijven wel software bugs aanwezig toch?
Ken jij bugloze software?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
Nou de kogel is door de kerk, ook ik heb een Mustang Mach-e besteld:
Uitvoering: RWD
Accupakket: Extended
Kleur: Infinite Blue
Uitrusting: Technology Pack+

Ik werd vanochtend gebeld dat (een deel van?) de Europese voorraad bekend is. (Zijn er ca. 350 in allerlei varianten en kleuren beschikbaar)

Geschatte leverdatum begin Augustus, bouwdatum is naar verwachting einde van deze maand.

Voor de overige auto’s uit die voorraad liggen de leverdata op dit moment tussen juli en september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
Ik mag die van mij volgende week dIk mag die van mij volgende week donderdag op gaan halen! _/-\o_

Ben nu bezig met het regelen van de verzekering. Iemand nog tips? Weten jullie toevallig welke beveiligingsklasse de Mach-E heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:38
brainovic schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:37:
Ik mag die van mij volgende week dIk mag die van mij volgende week donderdag op gaan halen! _/-\o_

Ben nu bezig met het regelen van de verzekering. Iemand nog tips? Weten jullie toevallig welke beveiligingsklasse de Mach-E heeft?
@FreeMen had dat volgens mij uitgezocht en dat was klasse 3

Heb zelf ANWB all-risk met paar opties aan (inzittende en 3-jaar nieuwwaarde) voor rond de 70 per maand.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Had ik inderdaad nagekeken obv de specs

FreeMen in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic"

Het zou zelfs kunnen zijn dat het klasse 4 is als je hele online gebeuren van de MME als "volgsysteem" mag beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
makooy schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:39:
[...]

Heb zelf ANWB all-risk met paar opties aan (inzittende en 3-jaar nieuwwaarde) voor rond de 70 per maand.
Ok. Bij mij komt hij ongeveer op het dubbele uit, maar denk dat dat komt doordat ik geen schadevrije jaren heb opgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
brainovic schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:51:
[...]

Ok. Bij mij komt hij ongeveer op het dubbele uit, maar denk dat dat komt doordat ik geen schadevrije jaren heb opgebouwd?
Zou goed kunnen. Ik heb wel schadevrije jaren van de motor maar die nam de ANWB alleen over als de motor bij hun verzekerd was (is die niet). De auto van mijn vrouw is echter wel bij de ANWB verzekerd en op basis daarvan heb ik 8 schadevrije jaren gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelK64
rvee schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:36:
[...]

Ken jij bugloze software?
Eigenlijk niet, als je ziet hoe vaak ik updates krijg vanuit onze ICT afdeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
MarcelK64 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:55:
[...]

Eigenlijk niet, als je ziet hoe vaak ik updates krijg vanuit onze ICT afdeling ;)
Ken jij bugloze gebouwen?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• MME_Maurice
  • Laatst online: 02-07-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7sp9n2eL9sr83RoP8O3HV4lHHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2A3BK7C0qu4mz9joqE2YuKA7.jpg?f=fotoalbum_large
Vanochtend vroeg werd onze MME geleverd door Broekhuis Zeist. Wat een geweldige auto. Mijn eerste ervaringen zijn zeer goed. Alles direct kunnen instellen en weg ermee. Voor iedereen die wacht......het is het dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
MarcelK64 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:55:
[...]

wat de fordpass betreft zijn wij denk ik de eerste beta testers, iig voor Europa 8)7 :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
MME_Maurice schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:52:
[Afbeelding]
Vanochtend vroeg werd onze MME geleverd door Broekhuis Zeist. Wat een geweldige auto. Mijn eerste ervaringen zijn zeer goed. Alles direct kunnen instellen en weg ermee. Voor iedereen die wacht......het is het dubbel en dwars waard.
Veel rijplezier :) misschien zie ik je nog wel eens voorbij zoeven in Vleuten :)

En als ze hem afgeleverd hadden konden ze net zo goed gelijk die van mij meenemen, nu moeten ze dinsdag weer :)

[ Voor 8% gewijzigd door Maurice_S op 21-05-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelK64
rvee schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:06:
[...]

wat de fordpass betreft zijn wij denk ik de eerste beta testers, iig voor Europa 8)7 :*)
Ford Pass reeds geinstalleerd, nu alleen mij waggie nog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derknl
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-11-2022
6mei gemaild en nu antwoord:

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij begrijpen uw kritiek over het gebrek aan communicatie over de levertijd van uw Mustang Mach-E. Wij vragen echter om uw begrip dat wij in het klantenservice centrum geen inzicht hebben in het leverproces van uw voertuigstatus.

Daarom vragen wij u contact op te nemen met uw aankooppartner over de details van uw voertuigstatus en zij zullen u graag meer informatie verschaffen. 

Wederom zo'n afschuif mail.
Ik had ze gemaild dat de dealer niets weet en dan krijgen we een kastje naar de muur mail.
6 mei al gemaild en nu antwoord. Wat een Customer support.
Ze hebben het niet over dealer maar over aankoop partner. Wtf?

[ Voor 4% gewijzigd door Derknl op 21-05-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derknl
Eta was na laatste update 22-5.
Net bericht dealer dat deze op 5-6 staat.
Weer 2 weken verder.
22-12 gebouwd. Maart in antwerpen.
Pti update in Antwerpen 11-5
Als je dan hoort dat auto's die veel later gebouwd en geleverd zijn al uitgeleverd zijn in Nederland frustreerd me dat enorm.
Morgen maar eens bij de Enyaq kijken. Deze heb ik nu al zien rijden. Toen ik de mach e kocht duurde het nog een jaar voordat deze kwam. Niet gedacht dat zij dit konden inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Dacht ik ga langs de dealer om een gevoel te hebben hoe de mach E in het echt nou is.

Hoeveel tellen jullie er?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFIiT8YtIBX8J3rDArh7Z0ppfko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2OZIBoCjqi7Mm1mYW3AqkwV.jpg?f=fotoalbum_large

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoWest
  • Laatst online: 22-04-2024
makooy schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:39:
[...]

Alleen centraal beheer wil hem verzekeren zonder ingebouwd alarm.
Alle overige maatschappijen alleen met in te bouwen klasse3 alarm (is m.i. gedoe )
Nu uiteindelijk gekozen voor Lo-Jack.(daar kwam Turien mee)
Ford Stern wilde zelfs een volgsysteem als ze hem gaan verzekeren.
Het hele jaar wordt je gestalkt met nietszeggende berichtjes van uit Ford.
En ze vergeten je te zeggen je hebt klasse 3 nodig. Dan haal je de auto op en dan krijg je dat verzekeringsgedoe. Belachelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Simply1337 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:02:
Dacht ik ga langs de dealer om een gevoel te hebben hoe de mach E in het echt nou is.

[Afbeelding]
Gelukkig! Hopelijk is snel het unieke van de auto af.
Ik wilde iets uniekers dan Tesla M3, maar de afgelopen dagen zijn absurd.
Zojuist inmiddels de 3e persoon die letterlijk aanbelt omdat de ME op de oprit staat.
En op elke parkeerplaats heb ik kijkers met vragen..
In de auto bewegen is vragen om veel aandacht.. ofja de auto wekt veel aandacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoWest
Vanmiddag was de auto dood !
Niet starten , helemaal niets.
Ford den Haag gebeld en die sturen je naar Ford Assitance.
En dan komt de ANWB met de beste bedoelingen.
Uiteindelijk bleek de 12V accu leeg te zijn. Maar waarom is deze leeg ?
Heb inmiddels 800 km gereden en zo'n 10 uur aan de Ford telefoon gehangen.
Dit kost energie mensen.
Voor de mensen die hem nog niet hebben , koester deze tijd.
Want ergens weg willen en pas 3 uur later rijden kost best wel stress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
LeoWest schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:10:
Vanmiddag was de auto dood !
Niet starten , helemaal niets.
Ford den Haag gebeld en die sturen je naar Ford Assitance.
En dan komt de ANWB met de beste bedoelingen.
Uiteindelijk bleek de 12V accu leeg te zijn. Maar waarom is deze leeg ?
Heb inmiddels 800 km gereden en zo'n 10 uur aan de Ford telefoon gehangen.
Dit kost energie mensen.
Voor de mensen die hem nog niet hebben , koester deze tijd.
Want ergens weg willen en pas 3 uur later rijden kost best wel stress.
Te lang aan de lader gehangen? Dat schijnt een bekend probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
LeoWest schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:06:
[...]

Alle overige maatschappijen alleen met in te bouwen klasse3 alarm (is m.i. gedoe )
En ze vergeten je te zeggen je hebt klasse 3 nodig. Dan haal je de auto op en dan krijg je dat verzekeringsgedoe. Belachelijk.
Ik heb ANWB en puur op het berichtje van FreeMen kon ik hem als klasse 3 verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoWest
makooy schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:11:
[...]

Te lang aan de lader gehangen? Dat schijnt een bekend probleem te zijn.
Dank voor je reactie !

12 uur aan lader gehangen , toen was 100%.
's- morgens gewoon gestart en naar de zaak geerden. (10Km)
Toen ik daar weg wilde was accu nog 100% maar de auto dood.

Dus eerst wel rijden , pas daarna dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
Derknl schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:46:
Weer 2 weken verder.
Als je dan hoort dat auto's die veel later gebouwd en geleverd zijn al uitgeleverd zijn in Nederland frustreerd me dat enorm.
Morgen maar eens bij de Enyaq kijken. Deze heb ik nu al zien rijden. Toen ik de mach e kocht duurde het nog een jaar voordat deze kwam. Niet gedacht dat zij dit konden inhalen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCZL35EKOZT5xQ57tM8p84-_5FE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/23qpvcU5MdDCYwu90PssFjAg.jpg?f=user_large

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelK64
Derknl schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:37:
6mei gemaild en nu antwoord:

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij begrijpen uw kritiek over het gebrek aan communicatie over de levertijd van uw Mustang Mach-E. Wij vragen echter om uw begrip dat wij in het klantenservice centrum geen inzicht hebben in het leverproces van uw voertuigstatus.

Daarom vragen wij u contact op te nemen met uw aankooppartner over de details van uw voertuigstatus en zij zullen u graag meer informatie verschaffen. 

Wederom zo'n afschuif mail.
Ik had ze gemaild dat de dealer niets weet en dan krijgen we een kastje naar de muur mail.
6 mei al gemaild en nu antwoord. Wat een Customer support.
Ze hebben het niet over dealer maar over aankoop partner. Wtf?
Inderdaad WTF.
Ik had de lease maatschappij een berichtje gestuurd en die belde netjes terug. Het regent bij hun ook klachten over de houding van Ford dus het ligt in ieder geval niet aan ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Simply1337 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:02:

[Afbeelding]
Alle (gangbare) kleuren bij elkaar, handig ;)

# IK WIL G(#&%(V#%&(D MIJN AUTO...!

zo dat is er ook weer uit...

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 21-05-2021 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexE71
  • Laatst online: 23-08-2021
FreeMen schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:21:
[...]

Alle (gangbare) kleuren bij elkaar, handig ;)

# IK WIL G(#&%(V#%&(D MIJN AUTO...!

zo dat is er ook weer uit...
Bij mij levering bij dealer aangepast van 22 mei naar 29 mei. Wel is de auto voorbij de quality check. Zal het dan toch een keer 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoWest
makooy schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:12:
[...]

Ik heb ANWB en puur op het berichtje van FreeMen kon ik hem als klasse 3 verzekeren.
Ik kan dat zo snel niet vinden , lijkt me leuk om te weten. En belangrijk voor de mensen die dit traject nog door moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Derknl schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:46:
Weer 2 weken verder.
Wordt echt te vermoeiend inderdaad en je doet er geen zak aan wat nog het meest frustrerend is.

Er is veel over Tesla gezeurd rondom zijn levermethodiek maar ik haal hem 100000% liever op in Antwerpen in
een tentje dan dit gezeik met Ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
AlexE71 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:24:
[...]

Bij mij levering bij dealer aangepast van 22 mei naar 29 mei. Wel is de auto voorbij de quality check. Zal het dan toch een keer 😬
Tsja, die datums in VISTA blijken 0,0 waarde te hebben.

Dealer gaf nog aan dat die van mij op begin volgende week staat maar hij gaf ook aan dat er in Antwerpen in werkelijkheid helemaal geen planning is tav welke auto's aan de beurt zijn dus die datums zijn niet meer dan fictief. Hij kon deze week nog binnen komen, volgende week maar ook over 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:40
Ook maar even een duit in het zakje;
Op 17-4 kreeg ik van de lease maatschappij een verheugend bericht dat de auto eerder aankomt en dus eerder geleverd gaat worden, nl op 28-5 ipv 29-6. De dealer had eerder al aangegeven de auto rond 15-5 te verwachten en dan nog 5 dagen nodig te hebben om af te leveren.

Vandaag maar ens de dealer gevraagd of er nog iets valt te melden tov de door de lease maatschappij genoemde verwachte leverdatum. De dealer geeft aan en ik citeer:"Alle Mustangs voor heel Nederland hebben op dit moment dezelfde datum van binnenkomst." en sluit af met "We verwachten hem één dezer dagen".

Als opportunist denk ik dan;"Nog een goeie week en dan staat ie voor de deur..." :-)

Edit: is een Florida auto....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CZO
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-02-2022

CZO

MME_Maurice schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:52:
[Afbeelding]
Mooi hoor! Ik zal naar je uitkijken in Vleuten!👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-09 09:00
AlexE71 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:24:
[...]

Welke boot stond jouw auto?
en hoe lang heeft hij in de quality check gestaan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MarcelK64
*O* Maandag 31 mei mag ik de auto halen.
Net een berichtje van de dealer gekregen.

Kan mijn screenprotector ook gelijk uit het stof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexE71
ZL900 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:35:
[...]

Welke boot stond jouw auto?
en hoe lang heeft hij in de quality check gestaan?
De Florida. Van 28-04 tot 20-05 bij quality check. Vanaf gisteren uit de quality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tot op heden is er volgens mij nog geen enkele Florida auto bij een dealer aangekomen. Benieuwd of dat volgende week gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexE71
FreeMen schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:49:
Tot op heden is er volgens mij nog geen enkele Florida auto bij een dealer aangekomen. Benieuwd of dat volgende week gaat veranderen.
Nee, belachelijk. Begint nu echt heeeel vervelend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-09 09:00
AlexE71 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:45:
[...]

De Florida. Van 28-04 tot 20-05 bij quality check. Vanaf gisteren uit de quality check
Pfff een maand, ik had stiekem de hoop dat dat wel ietsje sneller zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexE71
ZL900 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:57:
[...]

Pfff een maand, ik had stiekem de hoop dat dat wel ietsje sneller zou gaan.
Heeft weinig met tijd voor quality check te maken.

Gewoon teveel auto’s tegelijk, 1ste shift met extra controles en ook nog 2 boten naar Noorwegen die gewoon even voorrang hebben gekregen.

Ford Nederland scoort echt een dikke dikke onvoldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
AlexE71 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:59:
[...]

Ford Nederland scoort echt een dikke dikke onvoldoende
Klopt alleen boeit het ze totaal niks, dat blijkt wel uit alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
https://automotive-online...usse-wachttijd-verdubbeld

RDW verrast door importhausse: wachttijd verdubbeld. . De wachttijd bij de importprocedures is grofweg verdubbeld, naar tien dagen. De RDW meldt aan Automotive dat het reduceren van de wachttijd absolute prioriteit heeft.

Ik kan verder niet bij het artikel maar bovenstaande zegt weer genoeg , kan er ook nog wel bij

[ Voor 36% gewijzigd door FreeMen op 21-05-2021 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
FreeMen schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:15:

Ik kan verder niet mij het artikel maar de kop zegt weer genoeg , kan er ook nog wel bij
Je zou denken dat dit een straightforward goed te automatiseren proces is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
FreeMen schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:15:

RDW verrast door importhausse: wachttijd verdubbeld. . De wachttijd bij de importprocedures is grofweg verdubbeld, naar tien dagen. De RDW meldt aan Automotive dat het reduceren van de wachttijd absolute prioriteit heeft.

Ik kan verder niet bij het artikel maar bovenstaande zegt weer genoeg , kan er ook nog wel bij
Dat mag ik toch niet hopen, ben er wel echt klaar mee. Die van mij stond op de Halifax, zou nu toch langzamerhand afgeleverd moeten worden. Ding staat nu een maand in Antwerpen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:57
[...]

Volgens mijn dealer kan een 3d party alarmsysteem nog niet ivm conflicten met het Ford alarmsysteem...heb zelf ook ANWB, wel gewoon verzekerd alleen de aanvulling op het polisblad dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het informeren naar een scm of af fabriek vergelijkbaar systeem en elk jaar laten testen...vaag maar ik vertrouw erop dat het fabriekssysteem voldoet.

Enige oplossing volgens dealer was nog een separaat volgsysteem...maar ja dat zit er toch al op zou je zeggen 8)7

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Wat biedt een 3rd party systeem meer dan wat er al op zit?
Ik begrijp niet goed wat de verzekeringsmaatschappijen nu willen, alles zit standaard op qua beveiliging, wat is hun probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
FreeMen schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:05:
Wat biedt een 3rd party systeem meer dan wat er al op zit?
Ik begrijp niet goed wat de verzekeringsmaatschappijen nu willen, alles zit standaard op qua beveiliging, wat is hun probleem?
Het gaat ze vooral om SCM gekeurd, hoeven ze verder niets te checken...ik denk ivm herverzekeraars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Op het US forum is Ford sinds vandaag zelf ook actief.

maar meteen gereageerd op een post van ze...

Ford Motor Company said:
At this time our team is currently supporting US-based customers. However, here is a link for the various points of contact for our global Ford family members. Thank you for your support and we look forward to hearing from you! https://corporate.ford.co...cations/global-links.html

You probably wouldn't have enough capacity to handle all frustrated EU buyers with hundreds if not thousends of us which feel very VERY frustrated about how Ford EU deals with it's supply chain in Antwerp and the complete lack of communication on the major delays.

So ya, probably for the best to just ignore us just as Ford EU does

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexE71
FreeMen schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:41:
Op het US forum is Ford sinds vandaag zelf ook actief.

maar meteen gereageerd op een post van ze...

Ford Motor Company said:
At this time our team is currently supporting US-based customers. However, here is a link for the various points of contact for our global Ford family members. Thank you for your support and we look forward to hearing from you! https://corporate.ford.co...cations/global-links.html

You probably wouldn't have enough capacity to handle all frustrated EU buyers with hundreds if not thousends of us which feel very VERY frustrated about how Ford EU deals with it's supply chain in Antwerp and the complete lack of communication on the major delays.

So ya, probably for the best to just ignore us just as Ford EU does
Ik heb ook daar gereageerd op jouw post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Zouden ze al spijt hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derknl
Wat al zoveel skoda op kenteken? Ford moet er nog zo'n 1400. Dat gaat met deze snelheid nog tot na de zomer duren. En die belgen zullen wel 3 weken dicht gaan. Met vakantie he!
Doet de volkswagen groep het toch veel beter en sneller met de uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem_van_raak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
Derknl schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:20:
[...]

Wat al zoveel skoda op kenteken? Ford moet er nog zo'n 1400. Dat gaat met deze snelheid nog tot na de zomer duren. En die belgen zullen wel 3 weken dicht gaan. Met vakantie he!
Doet de volkswagen groep het toch veel beter en sneller met de uitrol.
Denk echt dat als de Mach E fabriek in de EU had gestaan, dit ook voor onze auto’s zou gelden... in de US haalt Ford die aantallen met 2 vingers in de neus

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rickie070
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-05-2022
Na lange wachten (+12 maanden) eindelijk de auto opgehaald en meteen +300 km gereden.
Even vergeleken met de Tesla van mijn vriendin en tot nu toe zijn het vooral de looks van de MME die zich onderscheiden.. En dat merk je ook op straat bij de mensen die toch even stilstaan en kijken naar de auto.
Software is beduidend veel minder divers en denk ook wel slechter dan die van een Tesla M3.
Android Auto werkt ook niet helemaal naar behoren (spotify werkt bijv. helemaal niet).

De Ford applicatie op mijn mobiel is ook best traag.
Weet een van jullie overigens waarom de frunk en trunk niet openen met de fysieke sleutel?

Verder nog geen van de problemen tegengekomen die op de sheet staan, dus fingers crossed dat die nog even wegblijven! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WV8yuUdES2d_oR0sjc_fQcCUaMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ipcgfe3QFbPF6W51mmgGc7Bo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ik heb weer wat Shipmentnumbers achterhaald, nu van de Grande Mirafiori.

Zie https://www.macheforum.co...racking.5172/#post-148739

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
Rickie070 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:23:
Na lange wachten (+12 maanden) eindelijk de auto opgehaald en meteen +300 km gereden.
Even vergeleken met de Tesla van mijn vriendin en tot nu toe zijn het vooral de looks van de MME die zich onderscheiden.. En dat merk je ook op straat bij de mensen die toch even stilstaan en kijken naar de auto.
Software is beduidend veel minder divers en denk ook wel slechter dan die van een Tesla M3.
Android Auto werkt ook niet helemaal naar behoren (spotify werkt bijv. helemaal niet).

Weet een van jullie overigens waarom de frunk en trunk niet openen met de fysieke sleutel?

Verder nog geen van de problemen tegengekomen die op de sheet staan, dus fingers crossed dat die nog even wegblijven! :)

[Afbeelding]
Frunk klopt is nog niet vrijgegeven. Volgt later met sw update. Trunk werkt bij mij zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
Bij het afhalen van de mme afgelopen dinsdag gaf mijn dealer aan dat het transport langzaam gaat vanwege het feit dat er op een trailer alleen op 1 laag geladen kan worden. Ik dacht dat hij zei de bovenkant van de trailer. Dit ivm met schade aan de onderzijde van de auto's. Er waren al wat auto's geleverd met schade door op de onderzijde van de trailer te laden.
Je hoort zoveel 'verhalen' dat je niet meer weet wat je moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

alex81 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 07:55:
Bij het afhalen van de mme afgelopen dinsdag gaf mijn dealer aan dat het transport langzaam gaat vanwege het feit dat er op een trailer alleen op 1 laag geladen kan worden. Ik dacht dat hij zei de bovenkant van de trailer. Dit ivm met schade aan de onderzijde van de auto's. Er waren al wat auto's geleverd met schade door op de onderzijde van de trailer te laden.
Je hoort zoveel 'verhalen' dat je niet meer weet wat je moet geloven.
Lijkt me onzin, het zou dan makkelijk oplosbaar zijn door meer trailers in te zetten. Maar ja, bij gebrek aan communicatie gaat iedereen zelf maar wat uit zijn duim zuigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
m24 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:39:
[...]

Lijkt me onzin, het zou dan makkelijk oplosbaar zijn door meer trailers in te zetten. Maar ja, bij gebrek aan communicatie gaat iedereen zelf maar wat uit zijn duim zuigen....
Onzin of niet dat zei de beste meneer tegen mij. Lijkt me dan ook logisch om meer transportmiddelen in te zetten, of ander soort transport. Maar wat je zegt, door het gebrek aan communicatie ook binnen ford is het mogelijk dat er verhalen de ronde gaan 🤷🏽‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MME_Maurice
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik heb een hulpvraag. Ik kan het profiel dat ik in de Fordpass heb niet 'versturen' naar de auto. Hierdoor kun je bijvoorbeeld niet de auto voorverwarmen of alvast bestemming opvoeren en doorsturen naar de auto.

Vreemde is dat Fordpass op verschillende niveau's connect met de auto. Het concept PAAK (Phone as a Key) gebruik je voor het openen van de auto zodra je in de buurt bent maar geeft je ook knoppen in Fordpass om auto te sluiten/openen, ramen open/dichten en trunk te sluiten/openen en zelfs de auto te starten. Echter deze PAAK connectie geeft je niet de mogelijkheid om de verwarming en stoelverwarming in de auto te starten,dat kon ik in de e-golf wel (temp instellen en start, zelfs ruiten ontdooien starten op afstand).

Het tweede niveau is naar mijn inzicht het "Profiel". Via het profiel stuur je wat persoonlijke instellingen naar de auto, zoals rijmodus, starttijden (voor dat verwarmen), favoriete bestemmingen, etc. Verwarrend is dat je in de auto ook het profiel kunt aanmaken. Dat is overigens echt top. Je kunt in de auto 3 profielen aanmaken en per profiel zaken vastleggen: afstelling spiegels, bestuurdersstoel, voorkeurzenders, echt goed gemaakt. Door op 1 van de drienummers bij de linkerspiegel lang ingedrukt te houden worden de instellingen opgeslagen. Je koppelt een profiel aan ieder nummer. Door op een nummer te drukken activeer je dat profiel. Bij het instellen van het profiel in de auto kun je bij 1 de sleutel koppelen en voor ieder profiel een gekoppelde telefoon (PAAK).

Je zou verwachten dat bij het koppelen van de telefoon (PAAK) aan je profiel in de auto dat daarmee dat 'auto' profiel wordt gesynchroniseerd met het profiel in de Fordpass app, maar dat gebeurt niet! Het profiel in de Fordpass app blijft onafhankelijk. Je zou denken dat je als alternatief het profiel van de Fordpass app kunt pushen naar de auto en dat profiel dan daar koppelen aan je "nummertje" etc. Maar ook dat werkt niet.

Ik weet dat in het 'good case scenario' je profiel bij de allereerste activatie wordt gepusht naar je auto, maar dan moet je wel voordat je de auto activeert met je dealer alvast het profiel naar de nog niet geactiveerde auto verzenden. Echt een zeer gekke "volgorde" die ook niet herhaalbaar is. Ik heb zelfs de auto verwijderd uit Fordpass en ook de Fordsync een reset gegeven (was wel ff slikken, alles is dan weg....), maar als ik dan eerst auto toevoeg aan app via VIN, profiel aanmaak en verzend naar auto en dan in de auto weer activeer dan nog geen resultaat.

Dus...wie herkent dit en is het gelukt om alsnog het profiel op de Fordpass app te 'synchroniseren' met de auto. Het liefst zou ik dat Fordpass gewoon weet dat ik in de auto een profiel heb en deze heb gekoppeld aan de auto.

Daarnaast wil ik weten of er een manier is om de auto op afstand te verwarmen / te ontdooien. Want om eerlijk te zijn, na 4 jaar ervaring met e-rijden, zijn die (dagelijkse) vertrektijden met temperatuurinstellingen totale onzin, we zijn toch geen robots die iedere dag op dezelfde tijd vertrekken enzo. Je wilt gewoon nu zeggen verwarmen en dan over 10 minuten vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
[...]

Ik blijf het bijzonder vinden dat ten eerste het af-fabriek systeem niet (meer) geaccepteerd wordt. Maar naast Centraal Beheer zijn er toch nog meer verzekeraars (o.a. FBTO) die pas vanaf 75k of hoger een alarmeis stellen, en zelfs verzekeraars die helemaal geen geen alarmeis stellen (Allianz Direct). Vind overigens wel dat je je rot moet zoeken, om er alleen al achter te komen welke eis er vanaf welke waarde gesteld wordt, of dat de voorwaarden heel moeilijk te lezen zijn. (OHRA vanaf 50k een alarm eis bijv. en vanaf 85k aanvullend maar bij SUV's vanaf 65k al.)

Snap overigens nog steeds niet dat de verzekeraars geen uitzonderingen maken aangezien een beetje EV vooralsnog duurder is dan een vergelijkbare ICE, en voor een beetje gezinsauto, je bij veel verzekeraars dus al net wel/net niet over die grens gaat.
Rickie070 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:23:

[Afbeelding]
Als het goed is, gaf mijn dealer aan op basis van een brief van Ford, kan dat in Q3 dan wordt er een software update verwacht waarbij de knop in de frunk ook gaat werken en de frunk tevens te openen is vanuit de app en het menu in de auto. Ik ga er vanuit dat de knop op je sleutel dan ook gaat werken, dat benoemde hij overigens niet specifiek op dat moment.

Hij zei overigens ook dat de Mustangs vanaf Q3 uitgeleverd gaan worden zonder de frunk divider en je die er dan los bij kunt kopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
@MME_Maurice Lastig verhaal van Fordpass en profielen, ik snap niet goed hoe e.e.a. werkt.

Wat betreft voorverwarmen op een spontaan tijdstip, volledig eens dat het zou moeten kunnen, misschien als erg genoeg vraag naar is? Zelf nog niet geprobeerd maar is start op afstand niet een gedeeltelijke oplossing, mis je alleen nog het ontdooien van de voorruit maar dat gaat best snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvee
MarcelGo schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:47:
@MME_Maurice Lastig verhaal van Fordpass en profielen, ik snap niet goed hoe e.e.a. werkt.

Wat betreft voorverwarmen op een spontaan tijdstip, volledig eens dat het zou moeten kunnen, misschien als erg genoeg vraag naar is? Zelf nog niet geprobeerd maar is start op afstand niet een gedeeltelijke oplossing, mis je alleen nog het ontdooien van de voorruit maar dat gaat best snel.
Zie pagina 121+122 vd handleiding voor instellingen start op afstand (voorverwarmen etc)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tolfree
  • Laatst online: 18-09 17:47
Lotgenoten, je hebt er helemaal niets aan ,je koopt er ook helemaal niets voor, maar het is toch wel een leuke gimmick zo'n verlicht paardje in het donker!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwWE4W85QJakc39ZhcdzrpeG_C8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YUYX7U3JYSUa4tioMube8041.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tolfree schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:17:
Lotgenoten, je hebt er helemaal niets aan ,je koopt er ook helemaal niets voor, maar het is toch wel een leuke gimmick zo'n verlicht paardje in het donker![Afbeelding]
Zou het helemaal af maken als hij zou galopperen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Nog even over de voorwaarden bij de ANWB verzekering:

082: Alarmsysteem (Klasse 2)
Het voertuig dat op het polisblad staat, moet uitgerust zijn met:
- een alarmsysteem met het Keurmerk CCV Voertuigbeveiliging. Dit systeem is ingebouwd door een inbouwbedrijf CCV voertuigbeveiliging erkend door Kiwa SCM;
- of een alarmsysteem met dezelfde specificaties dat door de fabrikant, importeur of merkdealer is ingebouwd.
Het voertuig is uitgerust met een goedgekeurd alarmsysteem met het Keurmerk CCV Voertuigbeveiliging. Wat verwachten wij van de verzekeringnemer?
• Hij moet zelf nagaan of het voertuig over het vereiste alarmsysteem beschikt.
• Dat hij over een geldig certificaat CCV Voertuigbeveiliging beschikt. Dat betekent dat hij het alarmsysteem laat keuren volgens de richtlijnen van het Keurmerk CCV Voertuigbeveiliging. Zie hiervoor het certificaat.
• Bij diefstal van het voertuig kan hij dit certificaat overleggen.
Het voertuig is uitgerust met een alarmsysteem van een fabrikant, importeur of merkdealer. Wat verwachten wij van de verzekeringnemer?
• Hij moet zelf nagaan bij de fabrikant, importeur of merkdealer of het voertuig over het vereiste alarmsysteem beschikt en of het aan de vereiste specificaties voldoet.
• Dat hij het alarmsysteem jaarlijks laat keuren.
• Bij diefstal van het voertuig kan hij dit aantonen door middel van een aankoop- en/of onderhoudsnota.
Recht op vergoeding
Is er voldaan aan bovenstaande voorwaarden? Dan is er in geval van diefstal van het voertuig recht op vergoeding.

[ Voor 244% gewijzigd door MarcelGo op 22-05-2021 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahpor
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-01 14:23
Dit is een vreemde discussie over de verzekering: Als er een alarmsysteem op de auto zit die technisch voldoet aan klasse 3, had Ford in dat jaar dat ze niet hebben geleverd toch wel even een certificering kunnen krijgen? Of voldoet het alarmsysteem niet aan de eisen en levert Ford een niet compliant product mbt de alarminstallatie? Ik kan overigens nergens vinden welk alarm er op de auto zit.

Klinkt een beetje als Tesla die een ongecertificeerd alarm er op hadden zitten en problemen hadden met het aansluiten van een third party alarm.

Ik kan hem overigens zonder aanvullende alarm-eisen verzekeren bij nlg-verzekeringen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraldon1967
  • Laatst online: 03-06-2021
AvantBlack schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:42:
[...]

Dat mag ik toch niet hopen, ben er wel echt klaar mee. Die van mij stond op de Halifax, zou nu toch langzamerhand afgeleverd moeten worden. Ding staat nu een maand in Antwerpen…
Die van mij al 2 maand en ik weet ook totaal niet waar ik aan toe ben.
Mag wel van Ford Baan naar grotere velgen. Dat is dan weer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
rahpor schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:35:
Dit is een vreemde discussie over de verzekering: Als er een alarmsysteem op de auto zit die technisch voldoet aan klasse 3, had Ford in dat jaar dat ze niet hebben geleverd toch wel even een certificering kunnen krijgen? Of voldoet het alarmsysteem niet aan de eisen en levert Ford een niet compliant product mbt de alarminstallatie? Ik kan overigens nergens vinden welk alarm er op de auto zit.

Klinkt een beetje als Tesla die een ongecertificeerd alarm er op hadden zitten en problemen hadden met het aansluiten van een third party alarm.

Ik kan hem overigens zonder aanvullende alarm-eisen verzekeren bij nlg-verzekeringen.nl
Volgens mijn dealer voldoet geen enkele Ford aan de SCM eisen, misschien iets met werkplaats voorwaarden o.i.d. in hoeverre ze gelijkwaardig zijn is het allemaal vaag en staat niets zwart op wit. En inderdaad is een third-party (nog)niet mogelijk ivm conflicten met het fabriekssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
De SCM heeft alle beveiligingsklassen ingedeeld die er zijn. En als de systemen voldoen aan hun eisen geven zij een certificaat af. Er zijn 5 verschillende klassen:

De MME voldoet aan Klasse 3??

Klasse 1: Startonderbreker
Deze beveiliging bestaat uit een startonderbreking met 2 automatische blokkeringen. De startonderbreking blokkeert de startmotor en de brandstofvoorziening. Alle auto's vanaf 1998 hebben standaard minimaal een klasse 1 beveiliging.

Klasse 2: Alarmsysteem
Deze beveiliging heeft startonderbreking en reageert op gerommel aan je auto (inbraakdetectie). Je alarm (sirene) gaat af en je lichten gaan knipperen.

Klasse 3: Alarmsysteem met hellingshoekdetectie
Dezelfde beveiliging als klasse 2 uitgebreid met hellingdetectie. Dit betekent dat het alarm afgaat zodra je auto bijvoorbeeld met een krik wordt opgetild om de velgen te stelen.

Klasse 4: Voertuigvolgsysteem
Een alarm uit klasse 4 is net als een klasse 3 alarm voorzien van een dubbele startonderbreker, alarmsysteem met inbraakdetectie en een hellingdetectie. Daarnaast is een alarm klasse 4 systeem uitgebreid met een voertuigvolgsysteem dat op afstand kan worden ingeschakeld zodra je auto is gestolen. Het inschakelen van het voertuigvolgsysteem gebeurt nadat je de diefstal hebt gemeld. Als het voertuigvolgsysteem wordt ingeschakeld ontvangt een meldkamer de opgepikte signalen.

Klasse 5: Uitgebreid voertuigvolgsysteem
Een klasse 5 alarm bestaat uit een startonderbreker, een alarmsysteem met inbraakdetectie, hellingdetectie en een voertuigvolgsysteem. Het verschil met alarm klasse 4 is dat het voertuigvolgsysteem uit alarmklasse 5 automatisch wordt ingeschakeld zodra het alarm van de auto af gaat. Bij een alarm uit alarmklasse 4 wordt het voertuigvolgsysteem pas ingeschakeld wanneer er melding van diefstal is gemaakt. Heb je een klasse 5 alarmsysteem? Dan zendt het systeem in je auto een GPS-signaal uit, zodat je deze zelf weer kunt terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
FreeMen schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:26:
[...]

Zou het helemaal af maken als hij zou galopperen 😁
Dat is de awd tp versie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rosetree
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-08 22:30
Weet iemand hoe ik in contact kan komen met de product managers die verantwoordelijk zijn voor de software in de auto?

Op dit moment vind ik het een *knip* auto en ga ik em deze zomer nog verkopen (dan maar tig duizend euro verlies)…wat een vreselijke *knip*software die de hele ervaring vernaggeld.

- ik rij niet in een vrachtwagen, laat me die *knip* toeter uitzetten als ik achteruit rij
- apple carplay: gek he dat de auto meerdere gebruikers kent…maar 2 telefoons en voila: carplay doet het maar 1x en mag je eerst weer alle telefoons wegflikkeren
- als ik lane assist uitzet, zet het dan *knip*v niet elke keer weer aan bij opnieuw starten. De functie werkt *knip* (stuurt teveel tegen) dus ik wil em uit
- waarom kan ik die dubbele *knip* toeter niet uitzetten die afgaat als ik een portier sluit terwijl de auto aanstaat
- als ik tijd instel op 24-uurs notatie dan ook in de navigatie graag…prutsers
- je hebt *knip* 8 jaar af kunnen kijken bij tesla hoe autopilot moet werken 🤦🏻 En nog verkloten. Zelfs de adaptive cruise control is onbruikbaar: 500m afstand houden dus iedereen komt er tussen en ga je nog langzamer
- waarom verzint de cruise control zelf wel een snelheid als ik die al ingesteld heb???

Ik kan nog wel doorgaan. Dit is echt te *knip* alles bij elkaar. Zelfs een jaar extra tijd gehad om het goed te krijgen en dan iedereen proberen blij te maken met een lampje dat aangaat en dan een paardje op de grond projecteert. Applaus hoor.

Misschien ben ik verwend na 5 jaar Model S. Die was qua bouwkwaliteit om te janken maar de MME is nu alleen leuk qua looks en geluid met b&o

[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 22-05-2021 20:09 . Reden: Volgende keer graag even op je taalgebruik letten. Zoveel vloeken in één post is echt niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
rosetree schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:58:
Weet iemand hoe ik in contact kan komen met de product managers die verantwoordelijk zijn voor de software in de auto?

Op dit moment vind ik het een *knip* auto en ga ik em deze zomer nog verkopen (dan maar tig duizend euro verlies)…wat een vreselijke *knip*software die de hele ervaring vernaggeld.

- ik rij niet in een vrachtwagen, laat me die *knip* toeter uitzetten als ik achteruit rij
- apple carplay: gek he dat de auto meerdere gebruikers kent…maar 2 telefoons en voila: carplay doet het maar 1x en mag je eerst weer alle telefoons wegflikkeren
- als ik lane assist uitzet, zet het dan *knip*v niet elke keer weer aan bij opnieuw starten. De functie werkt *knip* (stuurt teveel tegen) dus ik wil em uit
- waarom kan ik die dubbele *knip* toeter niet uitzetten die afgaat als ik een portier sluit terwijl de auto aanstaat
- je hebt *knip* 8 jaar af kunnen kijken bij tesla hoe autopilot moet werken 🤦🏻 En nog verkloten. Zelfs de adaptive cruise control is onbruikbaar: 500m afstand houden dus iedereen komt er tussen en ga je nog langzamer
- waarom verzint de cruise control zelf wel een snelheid als ik die al ingesteld heb???

Ik kan nog wel doorgaan. Dit is echt te *knip* alles bij elkaar. Zelfs een jaar extra tijd gehad om het goed te krijgen en dan iedereen proberen blij te maken met een lampje dat aangaat en dan een paardje op de grond projecteert. Applaus hoor.

Misschien ben ik verwend na 5 jaar Model S. Die was qua bouwkwaliteit om te janken maar de MME is nu alleen leuk qua looks en geluid met b&o
Ik ben bezig om in contact te komen met iemand binnen Ford die er hopelijk wat mee kan doen.
Zou je de problemen die je ondervindt kunnen bijwerken in de bekende Google Sheets? Dan hebben we op 1 plek alles verzameld en heb ik een grote stok om mee te slaan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 22-05-2021 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
MarcelGo schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:49:
[...]

Volgens mijn dealer voldoet geen enkele Ford aan de SCM eisen, misschien iets met werkplaats voorwaarden o.i.d. in hoeverre ze gelijkwaardig zijn is het allemaal vaag en staat niets zwart op wit. En inderdaad is een third-party (nog)niet mogelijk ivm conflicten met het fabriekssysteem.
Ik begreep van mijn dealer dat het m.n. aan de onderdelen en wijze van inbouwen ligt, volgens hem zijn niet alle onderdelen van het niveau dat de SCM verlangt evenals het feit dat er verlangt wordt dat de alarminstallatie dan schijnbaar aan een afzonderlijke accu gekoppeld is.

Speelt schijnbaar ook mee dat je bij een SCM gecertificeerd alarm zo'n handzender e.d. moet hebben, daardoor kun je dus ook geen gebruik meer maken van alle features...

De discussie is dan ook niet zo zeer dat het geen alarm geen klasse 3 alarm is, maar dat ze hem niet willen certificeren vanwege de wijze waarop de autofabrikant het af-fabriek inbouwt.

Ik probeer overigens bij ohra een helder antwoord te krijgen v.w.b. de gelijkwaardigheid van de het af-fabriek alarm te krijgen. De een zegt moet gecertificeerd zijn, de ander zegt af-fabriek beschouwen we als gelijkwaardig.

[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 22-05-2021 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
MarcelGo schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:53:
Nog even over de voorwaarden bij de ANWB verzekering:

082: Alarmsysteem (Klasse 2)
Het voertuig dat op het polisblad staat, moet uitgerust zijn met:
- een alarmsysteem met het Keurmerk CCV Voertuigbeveiliging. Dit systeem is ingebouwd door een inbouwbedrijf CCV voertuigbeveiliging erkend door Kiwa SCM;
- of een alarmsysteem met dezelfde specificaties dat door de fabrikant, importeur of merkdealer is ingebouwd.
Het voertuig is uitgerust met een goedgekeurd alarmsysteem met het Keurmerk CCV Voertuigbeveiliging. Wat verwachten wij van de verzekeringnemer?
• Hij moet zelf nagaan of het voertuig over het vereiste alarmsysteem beschikt.
• Dat hij over een geldig certificaat CCV Voertuigbeveiliging beschikt. Dat betekent dat hij het alarmsysteem laat keuren volgens de richtlijnen van het Keurmerk CCV Voertuigbeveiliging. Zie hiervoor het certificaat.
• Bij diefstal van het voertuig kan hij dit certificaat overleggen.
Het voertuig is uitgerust met een alarmsysteem van een fabrikant, importeur of merkdealer. Wat verwachten wij van de verzekeringnemer?
• Hij moet zelf nagaan bij de fabrikant, importeur of merkdealer of het voertuig over het vereiste alarmsysteem beschikt en of het aan de vereiste specificaties voldoet.
• Dat hij het alarmsysteem jaarlijks laat keuren.
• Bij diefstal van het voertuig kan hij dit aantonen door middel van een aankoop- en/of onderhoudsnota.
Recht op vergoeding
Is er voldaan aan bovenstaande voorwaarden? Dan is er in geval van diefstal van het voertuig recht op vergoeding.
Zo ver was ik ook gekomen, maar de vraag is: in hoeverre voldoet de MME hier aan? Kortom: krijg je gezeik als je op basis van het huidige beveiligingssysteem een verzekering afsluit en hij wordt gejat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosetree
makooy schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:04:
[...]

Ik ben bezig om in contact te komen met iemand binnen Ford die er hopelijk wat mee kan doen.
Zou je de problemen die je ondervindt kunnen bijwerken in de bekende Google Sheets? Dan hebben we op 1 plek alles verzameld en heb ik een grote stok om mee te slaan ;)
Voordat ik tig berichten terugmoet, kun je linkje plaatsen? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Het koste wat moeite maar bij OHRA geldt volgens de site het volgende:
Extra informatie over onze beveiligingsnormen

U bent alleen verzekerd tegen diefstal of diefstal van onderdelen, inbraak en joyriding als uw auto:

Minimaal een VbV/SCM alarmsysteem heeft met een hellingshoekdetectie;
Of minimaal een VbV/SCM klasse 3 alarmsysteem heeft;
Of een alarmsysteem heeft dat in de fabriek is ingebouwd. Dit alarmsysteem is minimaal gelijkwaardig aan een VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie of een VbV/SCM klasse 3 alarmsysteem.
Dat betekend dus dat de auto tenminste voorzien moet zijn van een klasse 2 alarm Klasse alarm 2 bestaat uit een automatisch inschakelende dubbele blokkering (hetzelfde als klasse 1), inbraakdetectie en alarmering (sirene). aangevuld met: een aanvullende sabotagesignalering en hellingshoekdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening.

Ik zit in het instructieboekje te bladeren:
De passieve elektronische startbeveiliging voorkomt dat iemand de auto kan starten met een verkeerd gecodeerde sleutel. (Klasse 1)
De diefstalbeveiliging waarschuwt u voor ongeoorloofde toegang tot uw auto. (Klasse 2)
Wanneer het diefstalalarm is ingeschakeld, kan het op een van de volgende manieren worden geactiveerd:
Indien iemand een portier, de achterklep of de motorkap opent zonder correct gecodeerde sleutel of afstandsbediening.
Indien u het contact aanzet met een correct gecodeerde sleutel.
Indien de interieursensoren bewegingen in de auto detecteren.
Indien de hellingsensoren een poging om de auto op te heffen detecteren.
Indien iemand de voertuigaccu of het alarm back-up accu loskoppelt.

De hellingsensor is ontworpen om elke poging om de auto op te heffen te detecteren, bijvoorbeeld om een wiel te verwijderen of de auto weg te slepen. (Klasse 3 i.c.m. de eerder genoemde back-up accu)

Het is overigens nog maar de vraag of de verzekeraar deze analyse ook zo ziet, op basis van het instructieboekje van de auto. Die zij ten slotte nogal gespecialiseerd in het uitleggen van de voorwaarden in hun eigen voordeel.

[ Voor 39% gewijzigd door TIGER1125 op 22-05-2021 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
rosetree schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:20:
[...]

Voordat ik tig berichten terugmoet, kun je linkje plaatsen? Thx
Onderaan start topic

https://docs.google.com/s...BgyPRk14/edit?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TIGER1125 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:21:
Het koste wat moeite maar bij OHRA geldt volgens de site het volgende:

[...]

. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening.
Noodstroom.... 12v dood alles dood dus ik vraag mij af hoe dat werkt tav noodstroomvoorziening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Voor alle kopers waarvan de auto nog gebouwd moet worden, ik hoop voor jullie dat de info dat Ford voldoende chips zou hebben voor de hele 2021 productie zou hebben klopt, want berichten zoals hieronder worden steeds frequenter en nu lees ik voor het eerst ook dat Mexico dicht gaat. Of het de MME plant is durf ik niet te zeggen maar het komt erg dichtbij...

https://www.yahoo.com/new...-factories-112621642.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
FreeMen schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:24:
[...]

Noodstroom.... 12v dood alles dood dus ik vraag mij af hoe dat werkt tav noodstroomvoorziening
Goede vraag, onze zakelijke voertuigen zijn ook voorzien van een alarminstallatie, (welke en wat interesseert met niet zo) maar toen de 12v accus leeg waren sloegen de alarmen ook niet aan inderdaad. Dat zou dan max Klasse 2 zijn. Pas toen de voertuigen op spanning gezet werd weer.

Dus ik denk dat die afzonderlijk van de normale 12v accu zou moeten werken dan, volgens het boekje zouden de Mustang daarvan voorzien moeten zijn.

Indien iemand de voertuigaccu of het alarm back-up accu loskoppelt.
FreeMen schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:29:
Voor alle kopers waarvan de auto nog gebouwd moet worden, ik hoop voor jullie dat de info dat Ford voldoende chips zou hebben voor de hele 2021 productie zou hebben klopt, want berichten zoals hieronder worden steeds frequenter en nu lees ik voor het eerst ook dat Mexico dicht gaat. Of het de MME plant is durf ik niet te zeggen maar het komt erg dichtbij...

https://www.yahoo.com/new...-factories-112621642.html
Ik verwacht van niet, want ik heb gisteren een lijst gezien bij de dealer met daarop ongeveer 350 auto's voor de Europese voorraad die reeds gebouwd zijn en/of de komende ca. 4 weken gebouwd moeten gaan worden en naar verwachting medio Juli, Augustus, September in Europa zouden moeten arriveren.

Ik kan me haast niet voorstellen dat die lijst in de EU verspreid wordt onder de dealers, en dan nu de fabriek dicht gaat. :9 Zou overigens zeer naar zijn, want mijn auto van die lijst zou volgende week maandag gebouwd worden. :+

Zou overigens best kunnen zijn, dat de EV familie voorrang krijgt bij Ford intern, ik begreep namelijk ook dat de levertijd van een nieuwe Focus, die nu besteld word op ongeveer 9 maanden ligt.

[ Voor 47% gewijzigd door TIGER1125 op 22-05-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelK64
Net even wezen kijken bij mijn auto bij de dealer en even een sneak preview gedaan.
Inderdaad een deur open doen en de toeter gaat af als de auto aanstaat. Dealer gaf aan datdit komt omdat de sleutel in je zak zit en niet in de auto ligt???
Leuk voor de buren als je laat thuis komt.
Dit is typisch Amerikaans de toeter.
Zou zeker eruit mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
MarcelK64 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:33:
Net even wezen kijken bij de dealer en even een sneak preview gedaan.
Inderdaad een deur open doen en de toeter gaat af als de auto aanstaat. Dealer gaf aan datdit komt omdat de sleutel in je zak zit en niet in de auto ligt???
Zou zeker eruit mogen.
Hmmm, toch liever dat dan dat de sleutel achterblijft en de auto weg is de volgende ochtend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
MarcelK64 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:33:
Net even wezen kijken bij de dealer en even een sneak preview gedaan.
Zou zeker eruit mogen.
Klopt niet helemaal. Als de bijrijder uitstapt als de auto aan staat toetert deze ook 2x. Gister nog ervaren. Of dit normaal is of een bug weet ik niet 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
rvee schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:36:
[...]

Klopt niet helemaal. Als de bijrijder uitstapt als de auto aan staat toetert deze ook 2x. Gister nog ervaren. Of dit normaal is of een bug weet ik niet 😬
Dat zou bizar zijn en echt mega onwenselijk! Dit zou voor mij een reden zijn om de hele toeter eruit te slopen, ding gebruik ik toch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosetree
FreeMen schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:38:
[...]

Dat zou bizar zijn en echt mega onwenselijk! Dit zou voor mij een reden zijn om de hele toeter eruit te slopen, ding gebruik ik toch nooit.
Is 1 van mijn rant punten…belachelijk en bloedirritant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvee
rosetree schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:52:
[...]

Is 1 van mijn rant punten…belachelijk en bloedirritant
Kan je aanpassen bij instellingen/voertug/sloten.
Waarschuwing bij vergrendelfout uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Ik wilde de instellingen voor het alarmsysteem veranderen ivm hond die soms achterblijft in de auto maar kan deze niet vinden..(het gaat mis bij 3. Druk op alarminstallatie, die staat er niet tussen🙃)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuD8lRxqMRKPdudHILsAoEilPRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hlxMlSXrEcz0mbQ3BiIysnAb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door MarcelGo op 22-05-2021 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
rosetree schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:58:

- ik rij niet in een vrachtwagen, laat me die fucking toeter uitzetten als ik achteruit rij
Is bij de wet verplicht; alle PHEV's en BEV's hebben dit. Over het volume valt te redetwisten
- als ik lane assist uitzet, zet het dan godverdomme niet elke keer weer aan bij opnieuw starten. De functie werkt kut (stuurt teveel tegen) dus ik wil em uit
Dat is bij alle PHEV's en BEV's zo
- waarom kan ik die dubbele klote toeter niet uitzetten die afgaat als ik een portier sluit terwijl de auto aanstaat
Ok, dit lijkt me een bug :-)
- je hebt fucking 8 jaar af kunnen kijken bij tesla hoe autopilot moet werken 🤦🏻 En nog verkloten. Zelfs de adaptive cruise control is onbruikbaar: 500m afstand houden dus iedereen komt er tussen en ga je nog langzamer
De autopilot van Tesla is ook ruk, dus als je 8 jaar hebt afgekeken is deze ook ruk })
Heb je toevallig je verkeersborden herkenning aan staan?
Ik kan nog wel doorgaan. Dit is echt te kut alles bij elkaar. Zelfs een jaar extra tijd gehad om het goed te krijgen en dan iedereen proberen blij te maken met een lampje dat aangaat en dan een paardje op de grond projecteert. Applaus hoor.
Kijk dat kan de Tesla dan weer niet *O*
Dat is in ieder geval winst tov zo'n Donald Duck auto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waps61
Da's reuze handig; valt ie ook niet meer te stelen zonder een dieplader voor te rijden >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luffbra
  • Laatst online: 18-06-2024
Vandaag dealer gesproken, auto is gisteren binnengekomen 8)

Dinsdag gaan ze kenteken aanvragen en die zal na vijf werkdagen daar zijn...dus maandag de 31e ophalen ingepland _/-\o_ :P

#Halifax

[ Voor 3% gewijzigd door Luffbra op 22-05-2021 17:46 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 179 Laatste