Krijg je iedere keer als je wil uitstappen die irritante melding of ik het alarm wil aanzetten en of er iemand op de achterbank zit?
Kan je uitzetten, althans, dan krijg je 2x per jaar de herinnering of je de functie uit wilt houden.Predje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:37:
Krijg je iedere keer als je wil uitstappen die irritante melding of ik het alarm wil aanzetten en of er iemand op de achterbank zit?
Melding 'achterbank controleren' kan je uitzetten via de instellingen.Predje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:37:
Wat is het nut van die melding?TheoQ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:38:
[...]
Melding 'achterbank controleren' kan je uitzetten via de instellingen.
Amerika.. rechtzaken... moet ik hem nog verder aanvullen?
Zullen ook wel weer voorrang hebben gekregen door Ford Nederland pppfffff.
ach ja, ze kunnen maar weg zijnAlexE71 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:05:
Zullen ook wel weer voorrang hebben gekregen door Ford Nederland pppfffff.
Ik heb een tabblad in de Google Sheets toegevoegd waar we de problemen / bugs kunnen invullen waar we tot nu tegenaan zijn gelopen.
Ook heb ik mijn contact bij Ford USA (zit heel dicht op Mach-E team) een berichtje gestuurd dat we hier mee bezig zijn in de hoop dat diegene mij in contact kan brengen met iemand van Mach-E Engineering Team.
https://docs.google.com/s...BgyPRk14/edit?usp=sharing
Ook heb ik mijn contact bij Ford USA (zit heel dicht op Mach-E team) een berichtje gestuurd dat we hier mee bezig zijn in de hoop dat diegene mij in contact kan brengen met iemand van Mach-E Engineering Team.
[ Voor 13% gewijzigd door makooy op 18-05-2021 17:38 ]
Is alleen bij de AWD uitvoeringalex81 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:16:
[Afbeelding]
Zo eindelijk staat tie op de 'oprit' 😊
K dacht dat de voorste knipperlichten ook dynamisch waren, kennelijk niet. Zijn er andere die paak met een Samsung s21 niet aan dr praat krijgen??

Een wonder! Weer een Halifaxer bij de dealer. Ophalen vanaf 26 mei.
Overigens nog steeds status :
- TRANSPORT. Wel geupdate (Tapps) met datum vandaag.
- PTI 27/02
- PTI 27/02
Super nieuws, zit het dan uiteindelijk toch een beetje aan te komen??????metalpro2021 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:26:
Een wonder! Weer een Halifaxer bij de dealer. Ophalen vanaf 26 mei.
- PTI 27/02
We kunnen als 'echte tweakers' ook een upvoting systeempje in de lucht brengen.makooy schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:31:
Ik heb een tabblad in de Google Sheets toegevoegd waar we de problemen / bugs kunnen invullen waar we tot nu tegenaan zijn gelopen.
En daarna Ford de top-10 geven met de sleutels ervan...
*knip* Hou het een beetje gezellig graag en behandel iedereen met respect. Met klaagzang is niemand geholpen. *knip*
[ Voor 88% gewijzigd door deepbass909 op 19-05-2021 08:54 ]
Inmiddels is de dealer ook aan de slag gegaan voor vrijdag... Status is omgezet naar normaal 😉
Gefeliciteerd. Nog maar paar nachtjes slapen 🤠[Deth]Roses schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:00:
Inmiddels is de dealer ook aan de slag gegaan voor vrijdag... Status is omgezet naar normaal 😉
https://www.macheforum.co...mpilation-list-wiki.3430/Maurice_S schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:28:
[...]
Heeft ford geen site waar we bugs kunnen aangeven zodat het het kunnen oplossen in een komende release en via een OTA?
Ik heb eerlijk gezegd, inmiddels relatief weinig problemen met de software.
Het instellen van PAAK heb ik opgegeven, dat voelt nog te onbetrouwbaar, maar verder... alle bugs die door de anderen genoemd worden heb ik eigenlijk geen last van.
Nu heb ik wel het idee dat de IOS software meer bugs bevat dan de android software (dat is ook voor het eerst voor een app heb ik het idee, normaal is dat andersom).
Mochten mensen nog specifieke problemen hebben met de ford pass app mail fpnld@ford.com
Ik had snelle reactie toen ik nog het popup schermpje "personalisatie accepteren" had wat niet wegging.
Ik weet nog steeds niet of zij dat gefixed hadden of dat het de app update was
[ Voor 18% gewijzigd door Ikke_Niels op 18-05-2021 19:59 ]
User Error -- Please Replace User
Dit is toch ook een rare constatering. Dat staat echt nergens in de opties vermeld. Teleurstellend toch wel
Dat probleem herken ik. Had er bijna 2wkn last van. Fordpass team wel willend maar geen oplossing geboden. Was afgelopen donderdag ineens opgelost. Wellicht zet men de meldingen door naar developteam die fixt 😁Ikke_Niels schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:57:
[...]
https://www.macheforum.co...mpilation-list-wiki.3430/
Het instellen van PAAK heb ik opgegeven, dat voelt nog te onbetrouwbaar, maar verder... alle bugs die door de anderen genoemd worden heb ik eigenlijk geen last van.
Nu heb ik wel het idee dat de IOS software meer bugs bevat dan de android software (dat is ook voor het eerst voor een app heb ik het idee, normaal is dat andersom).
Mochten mensen nog specifieke problemen hebben met de ford pass app mail fpnld@ford.com
Ik had snelle reactie toen ik nog het popup schermpje "personalisatie accepteren" had wat niet wegging.
Ik weet nog steeds niet of zij dat gefixed hadden of dat het de app update wasmaar goed het probleem was iig na 2 dagen weg.
Ik lees de problemen met paak. Werkt het wel als je de sleutel in je jaszak hebt en dan de auto nadert?
Die van mij staat sinds vandaag ook op 'Lifecyclemode: NORMAL'. Zou het?
Klinkt als, of dit is toevallig even tijdens de quality check..?brainovic schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:21:
Ik werd de dag erna gebeldbrainovic schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:21:
Voor de verlichting zelf zie ik wel staan dat er verschil is, maar voor het knipperlicht inderdaad niet. Maar heeft de AWD hier aan de voorkant dan zo'n knipperlicht die uitloopt (net zoals achter)?Grondje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:22:
[...]
Dit is toch ook een rare constatering. Dat staat echt nergens in de opties vermeld. Teleurstellend toch wel
[ Voor 45% gewijzigd door Maurice_S op 18-05-2021 21:40 ]
Ik kreeg iedere keer als ik instapte een melding profiel niet compleet. dus vanavond profiel maar weer verwijderd en opnieuw aangemaakt. Denk dat het profiel nu goed is alleen CarPlay start alleen niet meer, wil niet koppelen op een of andere manier?
Vanmiddag een tapps update gehad om half 2, nu weer een update waarbij ook vehicledate
Beide zo goed als gelijk. Dat is voor het eerst.
"2021-05-18T19:24:24Z","tappsDateTime":"2021-05-18T19:29:46.958Z"
edit, dat is bijzonder....ik heb een auto check zitten op de rsa link
20:13 "oemCorrelationId":3608,"vehicleDateTime":"2021-05-18T20:01:11Z","tappsDateTime":"2021-05-18T18:01:17.026Z"
22:09
"oemCorrelationId":3684,"vehicleDateTime":"2021-05-18T19:24:24Z","tappsDateTime":"2021-05-18T19:29:46.958Z"
Mijn auto gaat terug in de tijd , back to the future all over
edit, dat is bijzonder....ik heb een auto check zitten op de rsa link
20:13 "oemCorrelationId":3608,"vehicleDateTime":"2021-05-18T20:01:11Z","tappsDateTime":"2021-05-18T18:01:17.026Z"
22:09
"oemCorrelationId":3684,"vehicleDateTime":"2021-05-18T19:24:24Z","tappsDateTime":"2021-05-18T19:29:46.958Z"
Mijn auto gaat terug in de tijd , back to the future all over

[ Voor 57% gewijzigd door FreeMen op 18-05-2021 22:37 ]
Bij mij ook vergelijkbaar vandaag.FreeMen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:17:
Vanmiddag een tapps update gehad om half 2, nu weer een update waarbij ook vehicledate
Voor de mensen die hem al hebben; hoe zit bij jullie de achterklep?
Die van mij lijkt niet goed te zitten en ligt te diep. De daklijn valt bij de achterklep echt een stuk naar beneden.
Hoort dit?
Die van mij lijkt niet goed te zitten en ligt te diep. De daklijn valt bij de achterklep echt een stuk naar beneden.
Hoort dit?
Ik heb hem zelf nog niet maar denk dat ik weet waar je bedoelt want ik zag ik zoiets in de showroom.Predje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:09:
Hoort dit?
Misschien morgen even een foto maken, ben benieuwd waar ik op moet letten mocht het niet juist zijn.
Inderdaad, je kan de chat proberen maar 9 van de 10 keer wordt je toch gevraagd hier naar te mailen. Wel snel reactie maar wat mij betreft niet echt snel een oplossing. Je krijgt te maken met slecht Nederlands sprekende mensen...Ikke_Niels schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:57:
[...]
https://www.macheforum.co...mpilation-list-wiki.3430/
Ik weet nog steeds niet of zij dat gefixed hadden of dat het de app update wasmaar goed het probleem was iig na 2 dagen weg.
Het popup issue is naar mijn weten echt opgelost door engineers van Ford trouwens. En ja, PAAK blijft rammelen...
Yes. Volgens mij heeft het iets met de bluetooth verbinding te maken en de app die in een soort energie besparende stand gaat waardoor het niet werkt. Vaak als je even de app opent werkt het wel ineens.Luffbra schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:53:
Ik lees de problemen met paak. Werkt het wel als je de sleutel in je jaszak hebt en dan de auto nadert?
Ik heb dit bij meer auto's gezien en ook bij mij is er duidelijk een stapje...onderin zou hij juist nog een mm lager mogen maar de afstelmogelijkheden zijn erg beperkt. Ik heb me voorgenomen me er niet aan te storen😬Predje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:09:
Hoort dit?
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Ik vind de naden van de exemplaren welke ik gezien heb rondom de achterklep sowieso erg ruim. De zijkanten zijn "opgevuld" met een rubberen afdichting welke bij één exemplaar zelfs iets"uitpuilde". Bij zwart valt het allemaal niet zo op maar bij de lichte kleuren ziet het er niet zo fraai uit.MarcelGo schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:03:
[...]
Ik heb dit bij meer auto's gezien en ook bij mij is er duidelijk een stapje...onderin zou hij juist nog een mm lager mogen maar de afstelmogelijkheden zijn erg beperkt. Ik heb me voorgenomen me er niet aan te storen😬
Zojuist weer een RSA update (distill is toch een mooie plugin
), ze volgen elkaar nu wel erg snel op. Zou er dan echt schot in de zaak zitten...
"oemCorrelationId":3828,"vehicleDateTime":"2021-05-19T08:33:44Z","tappsDateTime":"2021-05-19T06:45:46.895Z"}
Florida auto btw
"oemCorrelationId":3828,"vehicleDateTime":"2021-05-19T08:33:44Z","tappsDateTime":"2021-05-19T06:45:46.895Z"}
Florida auto btw
Precies het zelfde en zelfs het idee dat hij scheef hangt waardoor er ook verschil links/rechts is. Volgende week een afspraak om hier naar te laten kijken.Predje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:09:
Hoort dit?
De sleutel werkt zonder problemen.Luffbra schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:53:
Ik bedoel de keyless entry. Die werkt dus goed?
Met de sleutel in je zak kom je aanlopen, hij ontgrendeld en je kan instappen, starten en rijden.Luffbra schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:28:
[...]
Ik bedoel de keyless entry. Die werkt dus goed?
Moet wel zeggen dat ik PaaK ook nog wel actief heb, maar sinds ik de de sleutel ook mee neem nooit geen problemen meer. (daar in tegen heeft PaaK mij wel een paar keer buiten laten staan)
Hij staat op Compound IN! Blijkbaar is hij de 17e van de boot af gegaan.
Ontgrendelen betekend dat alleen de koplampen aan gaan? Ik kan met de sleutel naar de auto lopen en het portier openen met de knop. Dan gaan de koplampen open.TheoQ schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:33:
[...]
Met de sleutel in je zak kom je aanlopen, hij ontgrendeld en je kan instappen, starten en rijden.
Moet wel zeggen dat ik PaaK ook nog wel actief heb, maar sinds ik de de sleutel ook mee neem nooit geen problemen meer. (daar in tegen heeft PaaK mij wel een paar keer buiten laten staan)
Gisteravond 1 keer gehad dat het paardje op de grond werd geprojecteerd, kon het niet normaal reproducren.
Ik vermoed dat de auto ook afstand/locatie van de sleutel bepaald.Predje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:05:
[...]
Ontgrendelen betekend dat alleen de koplampen aan gaan? Ik kan met de sleutel naar de auto lopen en het portier openen met de knop. Dan gaan de koplampen open.
Gisteravond 1 keer gehad dat het paardje op de grond werd geprojecteerd, kon het niet normaal reproducren.
Ik verlegde de sleutels in huis en zag de lichten oplichten, als test zonder telefoon of sleutels bij de auto gaan staan en in huis de sleutels laten bewegen. De koplampen gingen branden, maar de deur bleef nog op slot. (remark: geen garantie, zelf testen!!)
Zelfde denk ik bij de kofferbak. Sleutels en telefoon in de auto en kofferbak gaat niet open, sleutel in je zak en hij gaat wel open.
Goed nieuws! Stond je op de Mirafiori?RensJ schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:42:
Hij staat op Compound IN! Blijkbaar is hij de 17e van de boot af gegaan.
Bij mij gaat de projectie van het paard "altijd" aan. Ook overdag, of laten we zo zeggen het is me al een aantal keer overdag opgevallen (ookal is het dan natuurlijk erg slecht te zien aangezien het wit licht is, maar met het weer van vandaag wel duidelijk te zienPredje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:05:
[...]
Ontgrendelen betekend dat alleen de koplampen aan gaan? Ik kan met de sleutel naar de auto lopen en het portier openen met de knop. Dan gaan de koplampen open.
ja blijkbaar wel. Ging ik ook vanuit, maar was niet zeker.
Sinds net een nieuwe status
Afleverafspraak staat al gepland voor de 25e, maar ga toch nog maar een belletje doen of dat niet eerder kan.
Deze status is dus net pas geupdate maar de data geeft aan sinds de 17e:
{"type":"order","number":"10044138","contractSource":"PartialOffline","gobStatusCode":"VAFD","gobStatusDesc":"VehicleAtFinalDestination","vmacs2CharCode":"99","vmacs3CharCode":"951","vmacsStatusDesc":"RETAIL SOLD ","vmacsStatusDate":"2021-05-17 00:00:00.0","gobStatusDate":"2021-05-13 01:17:37.0"}},"error":null}
Deze status is dus net pas geupdate maar de data geeft aan sinds de 17e:
{"type":"order","number":"10044138","contractSource":"PartialOffline","gobStatusCode":"VAFD","gobStatusDesc":"VehicleAtFinalDestination","vmacs2CharCode":"99","vmacs3CharCode":"951","vmacsStatusDesc":"RETAIL SOLD ","vmacsStatusDate":"2021-05-17 00:00:00.0","gobStatusDate":"2021-05-13 01:17:37.0"}},"error":null}
Ik probeer ook nog steeds alle codes te ontcijferen. Sinds kort ook model CX727, lifeCycleMode staat nog op transport (auto 6 mei aangekomen met MSC Cristiana in Antwerpen). Laatste vehicleDateTime is 14 mei, tappsDateTime kijk ik niet naar omdat die verspringt als ik de auto probeer te activeren via de Ford app. De oemCorrelationId lijkt wel telkens de verspringen naar een hoger getal, maar geen flauw idee wat dat zegt. Ik probeer een soort houvast te halen uit deze data haha, maar er maar 1 ding wat echt telt: Het belletje van de dealer dat die opgehaald kan worden.AlexE71 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:19:
[...]
Bij mij ook Zowel VehicleDate als TappsDate telkens een later tijdstip, nu 14-06 en 18-06. Ook oemCorrelationId veranderd steeds in een hoger nummer.
PTI-info heeft bij mij nog de datum van 9-3-2021
Ook staat er sinds die tijd bij model CX727 ipv null voorheen
Status staat nog wel op TRANSPORT en niet op NORMAL.
Hey,
Net zoals jullie heb ik lang lang, pre lockdown, oko een mooie ford Mustang besteld. En helaas is deze nog niet geleverd. Dealer verwacht hem pas 12 juni bij hem.
Helaas heb ik hier weinig hoop voor ivm de status van mijn auto. Wat ik ook probeer. ik krijg geen life cycle overzicht te zien. ik zie alleen status 353. wat ik nog niet ben tegen gekomen op het forum.
Van de dealer heb ik een print screen gekregen waarbij als status zegt: geblokeerd voor overnamen.
Reden = CT
Weet iemand iets meer?
{tappsResponseTemplate: {vin: "XXXX", status: 353},…}
tappsResponseTemplate: {vin: "XXX", status: 353}
status: 353
vin: "XXX"
vinFeature: {vin: "XXX", radioFlag: "N", siriusXmIpFlag: "N", otaFlag: "N", wifiFlag: "N",…}
driveModeFlag: "Y"
model: "CX727"
otaFlag: "N"
packageCode: "RMVS_PK00201"
radioFlag: "N"
siriusXmIpFlag: "N"
updateDate: "2021-05-18T12:22:26.96"
wifiFlag
Net zoals jullie heb ik lang lang, pre lockdown, oko een mooie ford Mustang besteld. En helaas is deze nog niet geleverd. Dealer verwacht hem pas 12 juni bij hem.
Helaas heb ik hier weinig hoop voor ivm de status van mijn auto. Wat ik ook probeer. ik krijg geen life cycle overzicht te zien. ik zie alleen status 353. wat ik nog niet ben tegen gekomen op het forum.
Van de dealer heb ik een print screen gekregen waarbij als status zegt: geblokeerd voor overnamen.
Reden = CT
Weet iemand iets meer?
vinFeature: {vin: "XXX", radioFlag: "N", siriusXmIpFlag: "N", otaFlag: "N", wifiFlag: "N",…}
wifiFlag
[ Voor 6% gewijzigd door maddy999 op 19-05-2021 12:44 . Reden: extra informatie ]
Had ik in eerste instantie ook. Heb je toevallig in de URL je vinnummer in lowercase? Lowercase geeft bij mij ook een 353. Probeer dan eens met je vin nummer in UPPERCASEmaddy999 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:39:
Hey,
Reden = CT
Weet iemand iets meer?
wifiFlag
CorrelationId verandert enkel wanneer vehicledatetime of tappsdatetime verandert en is een soort van controlegetal maar zegt inderdaad niks.martijnvds schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:37:
[...]
Ik probeer ook nog steeds alle codes te ontcijferen. Sinds kort ook model CX727, lifeCycleMode staat nog op transport (auto 6 mei aangekomen met MSC Cristiana in Antwerpen). Laatste vehicleDateTime is 14 mei, tappsDateTime kijk ik niet naar omdat die verspringt als ik de auto probeer te activeren via de Ford app. De oemCorrelationId lijkt wel telkens de verspringen naar een hoger getal, maar geen flauw idee wat dat zegt. Ik probeer een soort houvast te halen uit deze data haha, maar er maar 1 ding wat echt telt: Het belletje van de dealer dat die opgehaald kan worden.
Zojuist voor de 3x keer vandaag een wijziging van de vehicledatetime bij mij.
Lijkt erop dat Lifecyclemode net zo lang op transport blijft staan totdat de dealer hem gereed maakt voor aflevering.
Even getest en klopt helemaal wat je zegt!ton.swart schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:28:
[...]
Had ik in eerste instantie ook. Heb je toevallig in de URL je vinnummer in lowercase? Lowercase geeft bij mij ook een 353. Probeer dan eens met je vin nummer in UPPERCASE
Wel opvallend dat bijna iedereen (welke niet op de eerste 2 boten zat) nu die 12 juni heeft voor aflevering bij de dealer te horen krijgt...... dit voelt dus weer als een random gekozen datum ipv een echte planning.....
Ik hebt die CT status vaker voorbij zien komen hier maar tot op heden nog geen verklaring gezien noch kunnen achterhalen op het internet. Wat zegt de dealer zelf als reden?maddy999 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:39:
Hey,
Reden = CT
Weet iemand iets meer?
Zover ik het kan volgen is 15 juni mn voor de boten aangekomen begin mei. 15 juni is daarvoor inderdaad vrij logisch/reeel.m24 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:35:
Wel opvallend dat bijna iedereen (welke niet op de eerste 2 boten zat) nu die 12 juni heeft voor aflevering bij de dealer te horen krijgt...... dit voelt dus weer als een random gekozen datum ipv een echte planning.....
De halifax en Flordia rijders hebben overigens (zover ik het kan volgen) week van 29 mei doorgekregen zover niet reeds geleverd.
Mijn mme heeft op 6 maart de laatste check gehad en is 27 maart op de boot gegaan.
Dealer zegt niet te weten wanneer hij in NL komt.
Volgens mij zijn er van die data al zat geleverd. Iemand ervaring?
ja het klopt. het moet idd in capslock zijn. who wat een mini ding.
Status is nu transport sinds 8 mei.
Dealer zegt systeem staat 12 juni. maar dat kan ook eerder of later. die zeggen niets concreets behalve dat hij in antwerpen staat.
Ben nu ook via mijn lease maatschappij informatie aan het opvragen. maar dat is nog meer hopelozer en niets zeggend.
mijn auto heb ik 25feb 2020 via de lease maatschappij besteld. order datum bij ford is 20 maart 2020.
uit productie datum is 19mrt 2021. mag hopen dat de auto allang op de boot staat.
[ Voor 44% gewijzigd door maddy999 op 19-05-2021 13:53 ]
Vanmorgen telefoontje ontvangen.
MME FI (Halifax, productie datum 16.02) is onderweg van Antwerpen naar de dealer.
Reservering geplaatst in November 2019.
Rustig blijven en geduld hebben, uiteindelijk komt het goed.
Ik juich overigens pas als ik erin zit!!!
MME FI (Halifax, productie datum 16.02) is onderweg van Antwerpen naar de dealer.

ik juich met iedereen mee die erin zit. mogen jullie alle bug oplossen. tips en tricks verzamelen en kan ik ze in 1x toepassen.BBMachFI schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:54:
Vanmorgen telefoontje ontvangen.
Welkom bij de club, jouw ervaring is gelijk aan vele van ons, zo ook bij mij....maddy999 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:50:
[...]
Dealer zegt systeem staat 12 juni. maar dat kan ook eerder of later. die zeggen niets concreets behalve dat hij in antwerpen staat.
Ben nu ook via mijn lease maatschappij informatie aan het opvragen. maar dat is nog meer hopelozer en niets zeggend.
mijn auto heb ik 25feb 2020 via de lease maatschappij besteld. order datum bij ford is 20 maart 2020.
uit productie datum is 19mrt 2021. mag hopen dat de auto allang op de boot staat.
Is de projectie van het paardje iets van de AWD of ook voor de RWD? Ik zie m nl niet en heb een RWD TP+.?Ikke_Niels schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:41:
[...]
Bij mij gaat de projectie van het paard "altijd" aan. Ook overdag, of laten we zo zeggen het is me al een aantal keer overdag opgevallen (ookal is het dan natuurlijk erg slecht te zien aangezien het wit licht is, maar met het weer van vandaag wel duidelijk te zien).
Die 12 juni is volgens mij ook een random indicatie. Afgelopen maandag was ik bij de dealer en toen stond in zijn systeem nog steeds levering aan dealer 5 juni. locatie VERACRUZ.
Zag vanochtend dat de status was aangepast dus mailtje naar de dealer of hij dat ook kon zien. Idd wijziging dat die nu in Antwerpen staat, maar ook de leveringsweek is automatisch een week opgeschoven.
Hoop dat het toch nog iets eerder gaat worden, maar goed, het is al 19 mei, dus die 4 weekjes op 1,5 jaar kan er ook nog wel bij.
Zag vanochtend dat de status was aangepast dus mailtje naar de dealer of hij dat ook kon zien. Idd wijziging dat die nu in Antwerpen staat, maar ook de leveringsweek is automatisch een week opgeschoven.
Hoop dat het toch nog iets eerder gaat worden, maar goed, het is al 19 mei, dus die 4 weekjes op 1,5 jaar kan er ook nog wel bij.
27 maart is of Halifax of Flordia (weet zo even niet precies welke want beide waren er bijna tegelijk). Van de halifax komen de leveringen langzaam op gang en ook bij de Florida lijkt wat beweging te zijn.Gert69yvonne70 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:49:
Mijn mme heeft op 6 maart de laatste check gehad en is 27 maart op de boot gegaan.
Dealers zijn niet scheutig meer met verwachtingen want ze moeten ze blijven bijstellen en hebben dagelijks (terecht) veel pissige berijders aan de telefoon. Probleem is dat de dealers bij de MME alleen maar tussenpersoon zijn, Ford EU/US regelt alles...
In ieder geval zit het op de RWD maar of het in een pakket zit of standaard is is mij ook nog niet helemaal duidelijk. Ik meen te herinneren dat een RWD rijder zonder enig pakket erop een foto had geplaatst met de pony erop.Tolfree schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:22:
[...]
Is de projectie van het paardje iets van de AWD of ook voor de RWD? Ik zie m nl niet en heb een RWD TP+.?
Al in het donker gekeken, terwijl je de sleutel/PaaK bij je had?Tolfree schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:22:
[...]
Is de projectie van het paardje iets van de AWD of ook voor de RWD? Ik zie m nl niet en heb een RWD TP+.?
Als PaaK niet werkt, zal die ook niet weten dat je er bent, dus niet aan gaan. Maar met de sleutel zou die het in ieder geval moeten doen als het donker is.
Lijkt me overigens sterk dat die het altijd doet. Heb het zelf ook op mn Toyota en dan werkt het vanaf schemering ongeveer. Denk zo'n beetje vanaf het zelfde moment waarop de automatische stand van de lampen het donker genoeg vindt om aan te gaan.
Mijne is ook 19 maart uit productie en stond op de Cristiana. Deze is 7 mei (ongeveer ) aangekomen in antwerpen, dus je kan hier ook vanuit gaan wat betreft jouw auto.maddy999 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:50:
[...]
korte RWD review (engels)
https://www.motortrend.co...-e-rwd-first-test-review/
https://www.motortrend.co...-e-rwd-first-test-review/
[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 19-05-2021 14:46 ]
Dank je, ga er ff op letten. Meen het niet gezien te hebben in het donker en had zowel sleutel als PaaK bij me.RensJ schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:40:
[...]
Al in het donker gekeken, terwijl je de sleutel/PaaK bij je had?
Als PaaK niet werkt, zal die ook niet weten dat je er bent, dus niet aan gaan. Maar met de sleutel zou die het in ieder geval moeten doen als het donker is.
Lijkt me overigens sterk dat die het altijd doet. Heb het zelf ook op mn Toyota en dan werkt het vanaf schemering ongeveer. Denk zo'n beetje vanaf het zelfde moment waarop de automatische stand van de lampen het donker genoeg vindt om aan te gaan.
Inmiddels al 20 regels met bugs / problemen in de sheet. keep em coming guys!makooy schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:31:
wij -eerste rijders- helpen en/of testen graagmaddy999 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:57:
[...]
ik juich met iedereen mee die erin zit. mogen jullie alle bug oplossen. tips en tricks verzamelen en kan ik ze in 1x toepassen.

Ik krijg de telefoon/app niet aan de auto gekoppeld... heel soms heb ik ff android auto..
Dus PaaK is al helemaal geen optie.. paar keer proberen in te stellen.. maar bluetooth code weet ik niet.
Sowieso vind ik het hele software gebeuren lastig. Er zitten zoveel opties in.
En die meldingen constant!!.. wilt u alarm? gordels! achterbank!.. hou gewoon op!
Dan weer uitgezet.. dan weer terug. Instellingen van stoelen en spiegels en wisselen tussen profielen (ik en vrouw) is ook een ramp.
Aan de andere kant.. ding rijdt als een trein!!! 1pd wil ik nooit meer zonder! De lampen zijn het beste ooit!
Auto voelt zo lekker stevig aan! Achtervering iets springerig, maar dat noemen we gewoon sportvering.
Overal staan mensen te kijken, kom je uit de winkel staat er 2 man bij de auto.. net werd aangebeld door jongetjes of ze een foto van de auto op de oprit mochten maken!
Hardware dik in orde dus, software moet echt veel beter.
Dus PaaK is al helemaal geen optie.. paar keer proberen in te stellen.. maar bluetooth code weet ik niet.
En die meldingen constant!!.. wilt u alarm? gordels! achterbank!.. hou gewoon op!
Dan weer uitgezet.. dan weer terug. Instellingen van stoelen en spiegels en wisselen tussen profielen (ik en vrouw) is ook een ramp.
Aan de andere kant.. ding rijdt als een trein!!! 1pd wil ik nooit meer zonder! De lampen zijn het beste ooit!
Auto voelt zo lekker stevig aan! Achtervering iets springerig, maar dat noemen we gewoon sportvering.
Overal staan mensen te kijken, kom je uit de winkel staat er 2 man bij de auto.. net werd aangebeld door jongetjes of ze een foto van de auto op de oprit mochten maken!
Dat is dan weer het fijne van "Ford" ... De hardware kan je maar een keer doen en doen ze goed op wat kleine schoonheidsfoutjes na, maar software kan je altijd nog verbeteren en van leren. Hopelijk zetten ze de ontwikkeling daarvan goed door!Predje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:05:
Ik krijg de telefoon/app niet aan de auto gekoppeld... heel soms heb ik ff android auto..
Aan de andere kant.. ding rijdt als een trein!!! 1pd wil ik nooit meer zonder! Die lampen is het beste ooit!
Auto voelt zo lekker stevig aan! Achtervering iets springerig, maar dat niemand we gewoon sportvering.
Leuk om te lezen! Maakt het wachten nog moeilijkerPredje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:05:
Aan de andere kant.. ding rijdt als een trein!!! 1pd wil ik nooit meer zonder! Die lampen is het beste ooit!
Auto voelt zo lekker stevig aan! Achtervering iets springerig, maar dat niemand we gewoon sportvering.
[ Voor 28% gewijzigd door F1dude op 19-05-2021 16:18 ]
RWD zonder TP+Tolfree schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:22:
[...]
"TRANSPORT","oemCorrelationId":2372,"vehicleDateTime":"2021-05-19T13:16:18Z","tappsDateTime":"2021-05-19T13:16:25.319Z"}},"vinFeature":
er is weer leven in de auto...
er is weer leven in de auto...
PAAK zowel voor mij als partner probleemloos, sleutel alleen meegehad van dealer naar huis daarna op de kast...let op de app op de telefoon maakt 2 bluetooth verbindingen en moet altijd locatie toestaan aan hebben.
Achterklep ook probleemloos met een rustige beweging klein beetje van rechts naar links onder bumper.
Heel raar fenomeen, iPhone 12 mini op lader tijdens stilstand, geeft melding na 20 seconden, laden onderbroken, accepteren en gaat weer laden, na 20 seconden opnieuw etc...dus terwijl er niets beweegt en de auto stil staat🙃
Achterklep ook probleemloos met een rustige beweging klein beetje van rechts naar links onder bumper.
Heel raar fenomeen, iPhone 12 mini op lader tijdens stilstand, geeft melding na 20 seconden, laden onderbroken, accepteren en gaat weer laden, na 20 seconden opnieuw etc...dus terwijl er niets beweegt en de auto stil staat🙃
Klinkt herkenbaar, dit hebben wij ook met diverse laadkabels. Er zit een soort check op de iphones en ipad tav het accessoire waarmee het verbonden is. Begint een paar seconden met laden en stopt dan en komt soms wel/soms niet een melding dat het accessoire niet geschikt is.MarcelGo schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:12:
PAAK zowel voor mij als partner probleemloos, sleutel alleen meegehad van dealer naar huis daarna op de kast...let op de app op de telefoon maakt 2 bluetooth verbindingen en moet altijd locatie toestaan aan hebben.
Ja dat herken ik ook, nu bedoel ik op het draadloze laadpunt in de auto, mijn partner met Iphone11 nul problemen😕FreeMen schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:38:
[...]
Klinkt herkenbaar, dit hebben wij ook met diverse laadkabels. Er zit een soort check op de iphones en ipad tav het accessoire waarmee het verbonden is. Begint een paar seconden met laden en stopt dan en komt soms wel/soms niet een melding dat het accessoire niet geschikt is.
Draadloze protocollen zijn ook behoorlijk verschillend evenals de chips in diverse iphones. Connectie gaat ergens toch niet helemaal lekker, net zoals bij laadkabels. Voordeel van kabels is dat je er makkelijk een nieuwe aan kan hangen maar igv de lader in de MME gaat hem dat niet worden helaas.MarcelGo schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:41:
[...]
Ja dat herken ik ook, nu bedoel ik op het draadloze laadpunt in de auto, mijn partner met Iphone11 nul problemen😕
Afgelopen week de App ingesteld op 90% laden, display op de auto geeft dat ook aan. Stap vanochtend in de auto en 100% geladen.
Vandaag snel lader getest van Fastned en werkte ook meteen. Stond naast me een Mercedes 6.3 amg een plek bezet te houden en even verderop stond een id3 te wachten maar durfde de man niet aan te spreken.
Dat een snellader goed werkt is wel goed voor mijn range anxiety ook.
Eerste 1000km zitten er ondertussen op, en ben behoorlijk tevreden met de auto maar niet lyrisch.
Software bugs zullen wel opgelost worden op termijn, gezien de uitgestelde levertijd had dat beter kunnen zijn maar even geduld denk ik maar.
Vervelend zijn al die veiligheidsmaatregelen, je kan niet alles uitzetten of op maat aanpassen. Cruisecontrol bv staat op de kortste afstand maar als ik op deze afstand achter een auto zit gaat die nooit opzij.
Vering en stoelen zal ik mee moeten leven, bij een Tesla is dat zelfs nog slechter dus gewoon positief bekijken.
En zal eens proberen met mijn voet wat zijdelings te bewegen wat Marcel zegt maar ik sta nu iedere keer als een malloot onder die auto te trappen.

Vandaag snel lader getest van Fastned en werkte ook meteen. Stond naast me een Mercedes 6.3 amg een plek bezet te houden en even verderop stond een id3 te wachten maar durfde de man niet aan te spreken.
Dat een snellader goed werkt is wel goed voor mijn range anxiety ook.
Eerste 1000km zitten er ondertussen op, en ben behoorlijk tevreden met de auto maar niet lyrisch.
Software bugs zullen wel opgelost worden op termijn, gezien de uitgestelde levertijd had dat beter kunnen zijn maar even geduld denk ik maar.
Vervelend zijn al die veiligheidsmaatregelen, je kan niet alles uitzetten of op maat aanpassen. Cruisecontrol bv staat op de kortste afstand maar als ik op deze afstand achter een auto zit gaat die nooit opzij.
Vering en stoelen zal ik mee moeten leven, bij een Tesla is dat zelfs nog slechter dus gewoon positief bekijken.
En zal eens proberen met mijn voet wat zijdelings te bewegen wat Marcel zegt maar ik sta nu iedere keer als een malloot onder die auto te trappen.
:strip_exif()/f/image/Xf9whUKwLBlMfHZodcn5qvDb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Mcie op 19-05-2021 18:23 ]
Met een beetje oefenen heb je zo de juiste plek en beweging te pakken. Nooit deze optie gehad in vorige auto's maar tis erg handig met spullen in- een uitladen. Succes met uitproberen 😉Mcie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:59:
Afgelopen week de App ingesteld op 90% laden, display op de auto geeft dat ook aan. Stap vanochtend in de auto en 100% geladen.![]()
Dat een snellader goed werkt is wel goed voor mijn range anxiety ook.![]()
Vervelend zijn al die veiligheidsmaatregelen, je kan niet alles uitzetten of op maat aanpassen. Cruisecontrol bv staat op de kortste afstand maar als ik op deze afstand achter een auto zit gaat die nooit opzij.![]()
Vering en stoelen zal ik mee moeten leven, bij een Tesla is dat zelfs nog slechter dus gewoon positief bekijken.![]()
En zal eens proberen met mijn voet wat zijdelings te bewegen wat Marcel zegt maar ik sta nu iedere keer als een malloot onder die auto te trappen.[Afbeelding]
Tja, veiligheidssytemen zijn er voor de veiligheid. Als je dicht op iemand wilt rijden kun je beter geen Adaptive cruise control gebruiken (heb het zelf ook uitstaan in huidige auto). Er wordt natuurlijk altijd een veilige remafstand bewaard door de software. Wat ik zelf ook nadelig vind is dat een auto constant afremt als iemand 'm op de rechterbaan te dicht voor je gooitMcie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:59:
Cruisecontrol bv staat op de kortste afstand maar als ik op deze afstand achter een auto zit gaat die nooit opzij.
3D printje om er voor te zorgen dat de stekkerklep niet tegen het plaatwerk kan komen. Dit zorgt voor minder speling op de klep waardoor er meer ruimte tussen de de open klep en het plaatwerk is. Zonder dit 3D printje “kan” het voorkomen dat er een klein deukje in het plaatwerk komt zodra iemand tegen de klep aan loopt.
:strip_exif()/f/image/FFqbkcSUODKMfyf8Z7VInNCP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FFqbkcSUODKMfyf8Z7VInNCP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B3PSSvomFfg7VXzB3pUIZPXZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb hier ook wel interesse in mocht het beschikbaar zijn!makooy schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:59:
3D printje om er voor te zorgen dat de stekkerklep niet tegen het plaatwerk kan komen. Dit zorgt voor minder speling op de klep waardoor er meer ruimte tussen de de open klep en het plaatwerk is. Zonder dit 3D printje “kan” het voorkomen dat er een klein deukje in het plaatwerk komt zodra iemand tegen de klep aan loopt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zag die ook al langskomen op het Amerikaanse forum. Heb je een goede toko in NL gevonden om deze te laten 3Dprinten of heb je het zelf gedaan? Na zelf wat rondkijken kon ik niet direct iets vinden waar voldoende flexibel materiaal beschikbaar was.makooy schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een Tweaker heeft er een paar geprint zodat ik kon testen welke het beste was.ivolution schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:16:
[...]
Ik zag die ook al langskomen op het Amerikaanse forum. Heb je een goede toko in NL gevonden om deze te laten 3Dprinten of heb je het zelf gedaan? Na zelf wat rondkijken kon ik niet direct iets vinden waar voldoende flexibel materiaal beschikbaar was.
Vandaag via https://rs-analytics-prod.../cvfma/vehicleData/WFT*** ineens nieuwe data gezien. Geen idee wat het betekent, maar goed, het geeft toch het gevoel dat er iets gebeurt. Hij is reeds gelost in Antwerpen, dus maar hopen dat de dealer me snel belt :-)
tappsResponseTemplate
vin "***A17204"
status 200
lifeCycleModeStatus
lifeCycleMode "TRANSPORT"
oemCorrelationId 2271
vehicleDateTime "2021-05-19T16:36:20Z"
tappsDateTime "2021-05-19T14:42:42.270Z"
vinFeature
vin "***A17204"
radioFlag "N"
siriusXmIpFlag "N"
otaFlag "N"
wifiFlag "N"
driveModeFlag "Y"
updateDate "2021-05-19T19:20:09.917"
packageCode "RMVS_PK00201"
model "CX727"
tappsResponseTemplate
vin "***A17204"
status 200
lifeCycleModeStatus
lifeCycleMode "TRANSPORT"
oemCorrelationId 2271
vehicleDateTime "2021-05-19T16:36:20Z"
tappsDateTime "2021-05-19T14:42:42.270Z"
vinFeature
vin "***A17204"
radioFlag "N"
siriusXmIpFlag "N"
otaFlag "N"
wifiFlag "N"
driveModeFlag "Y"
updateDate "2021-05-19T19:20:09.917"
packageCode "RMVS_PK00201"
model "CX727"
We hebben een screen protector, misschien dadelijk deze handige "beveiliging", alleen nu de auto nog[Deth]Roses schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:13:
[...]
Heb hier ook wel interesse in mocht het beschikbaar zijn!
Heb ook wel interesse.makooy schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:18:
[...]
Een Tweaker heeft er een paar geprint zodat ik kon testen welke het beste was.
Die van mij stond op 22-12-2020 de dag dat hijnvannde band roldemjn Mexico.Jveldhui schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:19:
[...]
Waar stond die daarvoor op? Die van mij staat nog steeds op 11-02-2021.. Ook al sinds eind maart in Antwerpen. Het wachten duurt nu wel erg lang...
Ze zijn gemaakt door @ja3makooy schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:18:
[...]
Een Tweaker heeft er een paar geprint zodat ik kon testen welke het beste was.
De mijne stond op de Florida, dealer verwacht 'm half juni ... week van 29 mei zou ik wel willen :-)De halifax en Flordia rijders hebben overigens (zover ik het kan volgen) week van 29 mei doorgekregen zover niet reeds geleverd.
Normaal heb ik geen moeite met reclames. Maar op dit moment is er 1 reclame die ik heel slecht kan hebben
.... Zucht zoals Davina zei "Het duurt te lang!!!"
Zit ook op RWD met tp+.Tolfree schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:22:
[...]
Kunnen we betreffende tweaker gewoon op sturen ?
Of wordt dit, net als met de screen protector, centraal geregeld?
Ga je overigens binnenkort nog protectors bestellen? Wil wel meebestellen. Moet ik je een pb sturen ? Of wat is voor jou handig?
Ik heb serieus net de bestelling gedaan. Maar gelukkig heb ik een paar extra besteldvjkevin88 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:10:
[...]
Kunnen we betreffende tweaker gewoon op sturen ?
Of wordt dit, net als met de screen protector, centraal geregeld?
Ga je overigens binnenkort nog protectors bestellen? Wil wel meebestellen. Moet ik je een pb sturen ? Of wat is voor jou handig?
Stuur mij maar een priveberichtje voor de screenprotectors. 3D printje kan ik niks over zeggen, dat regel ik niet.
Dank voor je antwoord. Zal de betreffende persoon zelf een bericht sturen.makooy schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:16:
[...]
Ik heb serieus net de bestelling gedaan. Maar gelukkig heb ik een paar extra besteld![]()
Stuur mij maar een priveberichtje voor de screenprotectors. 3D printje kan ik niks over zeggen, dat regel ik niet.
Volgens mij heb ik je een pb gestuurd inzake de screenprotector.
Vanmiddag gebeld door de dealer...
Volgende week vrijdag ophalen!
Volgende week vrijdag ophalen!