Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 57 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
Waarschijnlijk weet ik het antwoord al, maar is er iemand van Cristiana die enige vorm van update heeft gehad van de dealer of online een update ziet staan?

Mijn laatste update was vorige week maandag van de dealer - levering aan dealer 29 mei en levering een paar weken later. Ik houd vooralsnog rekening met levering eind juni - gezien alle berichtgeving hier op het forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
F1dude schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:54:
Waarschijnlijk weet ik het antwoord al, maar is er iemand van Cristiana die enige vorm van update heeft gehad van de dealer of online een update ziet staan?

Mijn laatste update was vorige week maandag van de dealer - levering aan dealer 29 mei en levering een paar weken later. Ik houd vooralsnog rekening met levering eind juni - gezien alle berichtgeving hier op het forum.
Hier een Halifaxer op hetzelfde schema.
Dit is het enige schema volgens mij dat Ford vanaf nu hanteerd om 'verwachtingen te managen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelK64
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08 12:56
metalpro2021 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:07:
[...]

Hier een Halifaxer op hetzelfde schema.
Dit is het enige schema volgens mij dat Ford vanaf nu hanteerd om 'verwachtingen te managen'.
Of ervoor zorgen dat Noorwegen zijn spulletjes eerst krijgt. Daar lijkt het meer op.
Helaas durft Ford niet uit te spreken.

Ze schijnen zich niet te realiseren dat elke boterham die ze eten betaald wordt o.a. door jou en mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
MarcelK64 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Of ervoor zorgen dat Noorwegen zijn spulletjes eerst krijgt. Daar lijkt het meer op.
Helaas durft Ford niet uit te spreken.

Ze schijnen zich niet te realiseren dat elke boterham die ze eten betaald wordt o.a. door jou en mij.
Ja, dus eerst die 2 boten naar Noorwegen en dan nu hopelijk gas geven op NL?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• split
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 20:21
Ben net gebeld door de dealer en kan hem volgende week eindelijk ophalen 🥳 (Halifax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-03 11:25
split schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:15:
Ben net gebeld door de dealer en kan hem volgende week eindelijk ophalen 🥳 (Halifax)
gelukkig weer een Halifax...nu die van mij nog... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
De eerste florida moet nog komen en daar stonden er 450 voor NL op....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
Vanochtend bij de dealer geweest, i.v.m. een uitgebreidere (1,5 uur) proefrit in hun demo. Heb ik ook even doorgevraagd naar de voorraad voertuigen en dergelijke voor de geïnteresseerden:

Dealer gaf aan dat er eigenlijk geen voorraad is, tenzij er door een dealer groep echt ingekocht is op voorraad. Alles wat nu nog mondjesmaat beschikbaar komt/is zijn nog annuleringen. Hij heeft nog even gekeken, maar helaas niets wat ik nu zou willen hebben.

Voor wat betreft de leveringen gaf hij ook aan dat de vertraging zit in de kwaliteitsinspectie en toegang tot de Europese markt. Maar hij denkt dat het probleem vooral zit in de Scandinavische auto's. Hij zegt dat ook die auto's gewoon naar Antwerpen gaan voor de inspecties en dat ze die waarschijnlijk eerst weg willen hebben, voordat ze volle bak de rest van Europa gaan bedienen. (die uiteindelijke voorraadpool komt namelijk ook volledig in Antwerpen te staan, omdat alle auto's in Europa gelijk zijn qua specs.)

Hij gaf ook aan dat zij er, tot nu toe, pas 1 hebben kunnen uitleveren en de demo moeten delen met een aantal vestigingen vanwege het feit dat zelfs de bestelde demo's nog niet allemaal waren uitgeleverd.

Terugkomend op de auto zelf, wat verbazingwekkend veel ruimte zeg, dus mijn vrouw is nu ook overtuigd. Nu maar even het financiële plaatje afwachten en kijken wat we er van kunnen maken en evt. kunnen gaan bestellen.

Oh en voor ik het vergeet, er is vanuit Ford een brief aan de dealers gestuurd, de frunk verdeler mag er in Q3 uit, in Q3 komt er een veiligheidsupdate uit waarmee de frunk vanuit de app, en de auto aangestuurd kan worden en ook de knop zou moeten werken waardoor je niet opgesloten kunt raken in de frunk. _O- (ik ga er vanuit dat de sleutelknop dan ook moet gaan werken)

De liefhebbers kunnen de verdeler daarna los bij kopen. :+ m'n dealer voorspelde een levendige handel van die dingen op marktplaats, uit de lichting van voor Q3. :9

[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 17-05-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-09 09:00
F1dude schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:54:

Vrijdag de update gehad dat mijne van 29 mei aankomst dealer, verplaatst is naar 12 juni.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
ZL900 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:45:
[...]

Vrijdag de update gehad dat mijne van 29 mei aankomst dealer, verplaatst is naar 12 juni.
Ik durf niet meer te bellen, ik kreeg woensdag een screenshot van Vista met verwachte levering aan dealer van 29 mei.
Als het weer opschuift word ik gillend gek😡🥵

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ZL900 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:45:
[...]

Stond die van jou op de Halifax of Florida? Gezien de productiedatum in de spreadsheet heb ik het idee dat hij op een latere boot stond.

Voor alle auto's aangekomen op boten deze maand is midden juni inderdaad realistisch en is eind mei dit eigenlijk nooit geweest vanaf het moment van vertrek in Veracruz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
  • Laatst online: 11-09 08:04
FreeMen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:31:
De eerste florida moet nog komen en daar stonden er 450 voor NL op....
De mijne stond op de Florida. Ik krijg net een mail van Broekhuis Lease dat hij de 25e bij hem binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
jeroen366 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:00:
[...]

Ik durf niet meer te bellen, ik kreeg woensdag een screenshot van Vista met verwachte levering aan dealer van 29 mei.
Ik wil je niet teleur stellen maar die had ik woensdag ook gekregen, en vrijdag kreeg ik dit nieuws.
Ik heb een vriend bij de dealer werken die elke ochtend voor hij gaat beginnen met zijn werkzaamheden de statussen checkt van mijn bestelde auto's. Helaas is de mustang niet de enige vertraagde auto. De transit die wij besteld hebben is ook met 4 maanden vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
RudiP schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:14:
[...]

De mijne stond op de Florida. Ik krijg net een mail van Broekhuis Lease dat hij de 25e bij hem binnen komt.
ow kijk, dat past weer in het plaatje wat mij verteld is afgelopen zaterdag. In de week van de 29e.
Maar goed, er kan veel veranderen in een week heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
FreeMen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:14:
[...]

Stond die van jou op de Halifax of Florida? Gezien de productiedatum in de spreadsheet heb ik het idee dat hij op een latere boot stond.

Voor alle auto's aangekomen op boten deze maand is midden juni inderdaad realistisch en is eind mei dit eigenlijk nooit geweest vanaf het moment van vertrek in Veracruz.
Hij stond op de Cristiana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ZL900 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:16:
[...]

Hij stond op de Cristiana
Dan begrijp ik het totaal niet dat dit nu pas aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-09 21:41
TIGER1125 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:31:

Terugkomend op de auto zelf, wat verbazingwekkend veel ruimte zeg, dus mijn vrouw is nu ook overtuigd. Nu maar even het financiële plaatje afwachten en kijken wat we er van kunnen maken en evt. kunnen gaan bestellen.
Waar vind je de auto ruim dan, voorin neem ik aan?
Ik ben 1,90 en vind hem dan achterin en de kofferruimte juist tegenvallen want als je buiten de auto staat ziet hij er wel imposant uit maar die ruimte kan ik niet terug vinden.

Vandaag kwam er weer iemand naar me toe met een tesla model 3, en vroeg of hij er even in kon kijken en hij vond het een erg mooie wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Mcie schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:22:
[...]

Ik ben 1,90 en vind hem dan achterin en de kofferruimte juist tegenvallen want als je buiten de auto staat ziet hij er wel imposant uit maar die ruimte kan ik niet terug vinden.

Vandaag kwam er weer iemand naar me toe met een tesla model 3, en vroeg of hij er even in kon kijken en hij vond het een erg mooie wagen.
Ik ben het eens met wat je zegt. Tov mijn huidige auto (tiguan) is het al met al zeker geen winst qua ruimte. Voorin ongeveer gelijk maar achtering qua hoofdruimte zeker niet en qua kofferbak ook zeker niet.

Het totaalpakket volstaat prima maar voor zijn formaat is de auto binnenin zeker niet ruim. De kortere VW ID4 en Skoda doen het wat dat betreft aanzienlijk beter maar die hebben dan ook een andere vorm.

NB, leuk feitje: het panoramadak voegt 0,0 hoofdruimte toe achterin. Dit dak begint namelijk niet boven je hoofd maar een paar cm voor je hoofd waardoor je in beide versies net zoveel hoofdruimte hebt achterin.

[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 17-05-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
  • Laatst online: 17-02 13:43
[...]

Toch wel weer grappig ik met mijn 1.98 heb juist in Rotterdam achterin in de auto gezeten en vond het verrassend ruim dat ik daar met nog een heer van mijn lengte achterin paste uberhaupt en vind het exterior van de auto juist heel schappelijk ogen in verhouding :) Ik zit niet te wachten op een slagschip als de XC90 of andere auto's die je bijna naast een hummer kan zetten qua grootte. Ik hoef niet zo nodig op te vallen :+

Ik had zelf juist weer minder ruimte in mijn Mitsubishi Outlander PHEV voor mijn gevoel die ik hiervoor had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
[...]

Alles wat ik er in wilde hebben, past er in. Dus vergeleken met de vorm en ruimte in een Ford Focus wagon vond ik de ruimte eigenlijk best wel meevallen in die zin. Ik ging er namelijk vanuit dat een deel van de bagage door de vorm gewoon niet zou gaan passen.

Nu ben ik overigens niet heel lang (1,75), maar achterin is dan ook nog ruimte zat, en zit ik zelf ook weer prima. Zeker nog een "beendikte" aan ruimte, voordat de knieën tegen de voorstoel aankomen. Dus al met al vond ik het gezien de vorm van de auto nog wel meevallen.

Maar goed het scheelt uiteindelijk gewoon 15 cm tussen jou en mij waardoor het zitten in een auto gewoonweg echt verschilt. Ik zit ook altijd vol verbazing te kijken hoe bijvoorbeeld die Cornelis Kit, van Autoweek, in een mini auto gevouwen wordt. :+

[ Voor 6% gewijzigd door TIGER1125 op 17-05-2021 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
FreeMen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:18:
[...]

Dan begrijp ik het totaal niet dat dit nu pas aangepast is.
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
F1dude schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:53:
[...]

Wat bedoel je precies?
Ik doelde op dat Ford de verwachte leverdatum voor de cristiana auto's kennelijk nu pas aan past van eind mei naar midden juni terwijl dit al weken bekend was (lees: zou moeten zijn) bij Ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
FreeMen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:02:
[...]

Ik doelde op dat Ford de verwachte leverdatum voor de cristiana auto's kennelijk nu pas aan past van eind mei naar midden juni terwijl dit al weken bekend was (lees: zou moeten zijn) bij Ford.
Ah zo - om het nog mooier te maken, mijne ging vorige week van 5 juni naar 29 mei (ook Cristiana). Maar ik heb geen illusies dat hij er dan ook is hoor, ik denk eind juni dat ik hem hopelijk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
ZL900 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:15:
[...]

Ik wil je niet teleur stellen maar die had ik woensdag ook gekregen, en vrijdag kreeg ik dit nieuws.
Ik heb een vriend bij de dealer werken die elke ochtend voor hij gaat beginnen met zijn werkzaamheden de statussen checkt van mijn bestelde auto's. Helaas is de mustang niet de enige vertraagde auto. De transit die wij besteld hebben is ook met 4 maanden vertraagd.
Ik blijf een sprankje hoop houden op 29 mei omdat die van mij op de Halifax stond aankomst 18 april en die van jou op 5 mei.
Maar feit blijft dat ik behoorlijk pissig ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarloH1
  • Laatst online: 08-07-2021
CarloH1 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:17:
Mijn auto is gisteren gelost in Antwerpen kreeg ik zojuist door van de dealer. Nu kwaliteitscontrole en pas 5-6 verwachte levering bij de dealer. Weer opgeschoven de datum maar het lijkt nu wel echt te gaan gebeuren.
Datum uit produktie was 25 maart 2021
Nou zojuist weer een bericht van de leasemaatschappij. Inmiddels een leverdatum van 27 juni doorgekregen. Echt ongelofelijk. Dit is mijn eerste Ford en zonder enige twijfel mijn laatste ooit, hoe goed de MME dadelijk ook (hopelijk) bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HelmMa
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-09-2021
https://www.autoblog.nl/n...traagd-model-s-ook-892861

Niet alleen potentiële MMe rijders zitten te wachten op hun auto. En als ik toch moet wachten wacht ik liever op een MMe 😀!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
CarloH1 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:17:
[...]

Nou zojuist weer een bericht van de leasemaatschappij. Inmiddels een leverdatum van 27 juni doorgekregen. Echt ongelofelijk. Dit is mijn eerste Ford en zonder enige twijfel mijn laatste ooit, hoe goed de MME dadelijk ook (hopelijk) bevalt.
Ik heb 10 april al een mail van Athlon gehad die het volgende zei: Voor u is een nieuwe Ford Mustang Mach-E door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 27 juni 2021. Auto stond op MSC Cristiana, 6 mei aangekomen in Antwerpen.

Volgens de dealer komt hij bij hen binnen laatste week mei/begin juni, of de week daarop. Daarna hebben ze nog 10 á 12 dagen nodig voor uitleveren op locatie, dus ik reken eind juni. Ik ga 21 juni 2 weken in NL op vakantie met het gezin, ik heb bij de dealer aangeven dat ik de auto voor die tijd verwacht. Dus ze gaan die 10 á 12 dagen maar een beetje inkorten. En misschien ga ik de rest van de maand maar even niet op een tracker of dit forum kijken ;) :P

[ Voor 5% gewijzigd door martijnvds op 17-05-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickie070
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-05-2022
CarloH1 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:17:
[...]

8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
martijnvds schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:03:
[...]

Ik heb 10 april al een mail van Athlon gehad die het volgende zei: Voor u is een nieuwe Ford Mustang Mach-E door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 27 juni 2021. Auto stond op MSC Cristiana, 6 mei aangekomen in Antwerpen.

Volgens de dealer komt hij bij hen binnen laatste week mei/begin juni, of de week daarop. Daarna hebben ze nog 10 á 12 dagen nodig voor uitleveren op locatie, dus ik reken eind juni. Ik ga 21 juni 2 weken in NL op vakantie met het gezin, ik heb bij de dealer aangeven dat ik de auto voor die tijd verwacht. Dus ze gaan die 10 á 12 dagen maar een beetje inkorten. En misschien ga ik de rest van de maand maar even niet op een tracker of dit forum kijken ;) :P
wtf ?

Mijn dealer gaf aan als de auto er woensdag is dat ze hem vrijdag klaar hebben staan. Lekker dan die 10 a 12 dagen extra. Mijn auto stond ook op de Cristiana iig, maar levering blijft op eind Mei staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Brotuck op 17-05-2021 20:41 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem_van_raak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
Brotuck schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:40:
[...]

wtf ?

Mijn dealer gaf aan als de auto er woensdag is dat ze hem vrijdag klaar hebben staan. Lekker dan die 10 a 12 dagen extra. Mijn auto stond ook op de Cristiana iig, maar levering blijft op eind Mei staan.
Dan ben ik wel heel benieuwd wie jouw dealer is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
jochem_van_raak schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:47:
[...]

Dan ben ik wel heel benieuwd wie jouw dealer is....
Stern / Naaldwijk

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:40:
[...]

wtf ?

Niet om vervelend te doen maar ik hoop echt dat je die beloftes met een korreltje zout neemt want beide zijn zo goed als schier onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FreeMen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:49:
[...]

Niet om vervelend te doen maar ik hoop echt dat je die beloftes met een korreltje zout neemt want beide zijn zo goed als schier onmogelijk.
Een mens mag hoop houden toch ? :)

Ik ga begin Juli naar Disney Parijs, zou heel mooi zijn als dat met de Mach-E gebeurd. Verder zien we het wel.

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:51:
[...]

Een mens mag hoop houden toch ? :)

Ik ga begin Juli naar Disney Parijs, zou heel mooi zijn als dat met de Mach-E gebeurd. Verder zien we het wel.
Tuurlijk en ik gun het je ook maar ik irriteer mij inmiddels enorm aan Ford en haar hele organisatie tav informatie voorziening en loze beloftes richting haar klanten.
Met de huidige wetenschap begrijp ik dan ook totaal niet dat Ford weer dezelfde stomme fout maakt door onhaalbare data's door te geven. Dit zowel vanuit Ford EU/US als de dealers zelf |:(

[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 17-05-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarloH1
  • Laatst online: 08-07-2021
[quote]Brotuck schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:48:
[...]

Stern / Naaldwijk

Van mij ook Stern Naaldwijk 🤣. Contact loopt bij mij via Stern Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlhbv
  • Laatst online: 28-09-2023
jeroen366 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:00:
[...]

Ook mijn mach E zou begin mei geleverd worden en dat werd vervolgens ingetrokken. Ik heb vernomen dat hij en vele andere Mach E’s, in de haven van Antwerpen staan. Er worden daar aanvulllende ‘quality checks’ uitgevoerd (vertelde mijn dealer). Zoektocht op internet leert dat er twee problemen zijn:
1) fout in de software die het laden van de 12v accu regelt. Hiertoe moeten 6 modules worden ge-update (een voor een. Kan niet tegelijk)
2) Bouten van het subframe zouden niet volgens spec zijn vastgedraaid.

Vooral voor dat laatste vrees ik dat hele auto uit elkaar moet. Er zijn teams bezig auto voor auto aan te passen. Pas als ie klaar is wordt ie op voor transport aangemeld naar de dealers. Men wil/kan geen enkele voorspelling doen over de duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-09 16:01
Mlhbv schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:20:
[...]
Zoektocht op internet leert dat er twee problemen zijn:
1) fout in de software die het laden van de 12v accu regelt. Hiertoe moeten 6 modules worden ge-update (een voor een. Kan niet tegelijk)
2) Bouten van het subframe zouden niet volgens spec zijn vastgedraaid.
Punt 1 is alleen van toepassing op een vroege batch voor Maart 2021. Dus een beperkte set auto's die daar onder valt.
Punt 2; volgens de Notice die daar voor is uitgestuurd door Ford aan de dealers (ook gepubliceerd op dit forum), zouden dat bouten zijn aan de onderzijde van het subframe die makkelijk zijn te bereiken. De auto hoeft dus niet uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Waps61 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:26:
[...]

Punt 1 is alleen van toepassing op een vroege batch voor Maart 2021. Dus een beperkte set auto's die daar onder valt.
Punt 2; volgens de Notice die daar voor is uitgestuurd door Ford aan de dealers (ook gepubliceerd op dit forum), zouden dat bouten zijn aan de onderzijde van het subframe die makkelijk zijn te bereiken. De auto hoeft dus niet uit elkaar.
Wellicht komen de auto's van productie maart/cristiana daarom sneller naar de dealer ?

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Waps61 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:26:
[...]

Klein herstel, punt 1 geldt al voor alle auto's voor februari en hetzelfde geldt voor punt 2.
Daarnaast moeten alle auto's met bouwdatum tm feb een software update krijgen voor zover ze die niet al gekregen hebben nadat ze gebouwd zijn (zoals in mijn geval).

Veruit de meeste auto's op de Halifax en Floridia hoeven al deze aanpassingen en updates niet meer te ondergaan e doch staan deze ook al weer een maand in Antwerpen.

De werkelijk reden: de 2 Noorse boten met 1000 auto's elke welke voorrang hebben gekregen in Antwerpen want deze zijn ook gewoon door de QC gegaan aldaar.

[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 17-05-2021 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
FreeMen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:42:
[...]

Klein herstel, punt 1 geldt al voor alle auto's voor februari en hetzelfde geldt voor punt 2.
Daarnaast moeten alle auto's met bouwdatum tm feb een software update krijgen voor zover ze die niet al gekregen hebben nadat ze gebouwd zijn (zoals in mijn geval).

Veruit de meeste auto's op de Halifax en Floridia hoeven al deze aanpassingen en updates niet meer te ondergaan e doch staan deze ook al weer een maand in Antwerpen.

De werkelijk reden: de 2 Noorse boten met 1000 auto's elke welke voorrang hebben gekregen in Antwerpen want deze zijn ook gewoon door de QC gegaan aldaar.
Oorzaak van al deze speculaties is Ford zelf door geen openheid te geven, als ze dat wel zouden doen, zou dat waarschijnlijk veel begrip op leveren en minder ontevreden klanten.
Later komt dit als een boemerang terug, middels boetes en schadeclaims als de waarheid boven water komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
jeroen366 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:58:
[...]

Oorzaak van al deze speculaties is Ford zelf door geen openheid te geven, als ze dat wel zouden doen, zou dat waarschijnlijk veel begrip op leveren en minder ontevreden klanten.
Later komt dit als een boemerang terug, middels boetes en schadeclaims als de waarheid boven water komt.
Gebrek aan informatie is inderdaad voedingsbodem voor speculatie maar ik vermoed dat Ford liever heeft dat er gespeculeerd wordt dan dat de waarheid boven water komt. Speculatie kunnen ze negeren, de waarheid kost ze geld als die uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelK64
  • Laatst online: 15-08 12:56
[Deth]Roses schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:39:
[...]

Toch wel weer grappig ik met mijn 1.98 heb juist in Rotterdam achterin in de auto gezeten en vond het verrassend ruim dat ik daar met nog een heer van mijn lengte achterin paste uberhaupt en vind het exterior van de auto juist heel schappelijk ogen in verhouding :) Ik zit niet te wachten op een slagschip als de XC90 of andere auto's die je bijna naast een hummer kan zetten qua grootte. Ik hoef niet zo nodig op te vallen :+

Ik had zelf juist weer minder ruimte in mijn Mitsubishi Outlander PHEV voor mijn gevoel die ik hiervoor had :)
Wanneer was jij in Rotterdam? 27 september gelijk toen ze open gingen voor de proefrit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelK64 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:17:
[...]

Wanneer was jij in Rotterdam? 27 september gelijk toen ze open gingen voor de proefrit?
Oh god nu je het aan haalt, dat was de eerste kennismaking met het organisatorische Ford fiasco.

Mensen dagen voor de event laten inschrijven om op de stand aanwezig te mogen zijn en aansluitend een proefrit te mogen maken. 130km gereden om daar er achter te komen dat ze iedereen op de stand toelaten ongeacht of je een slot hebt of niet. Vervolgens krijg je ook nog te horen dat alle proefritten reeds vergeven zijn aan jan en alleman welke zich niet ingeschreven hebben.

Dit alles was gewoon een voorteken.... |:(

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 17-05-2021 22:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:12
FreeMen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:31:
[...]

Oh god nu je het aan haalt, dat was de eerste kennismaking met het organisatorische Ford fiasco.

Mensen dagen voor de event laten inschrijven om op de stand aanwezig te mogen zijn en aansluitend een proefrit te mogen maken. 130km gereden om daar er achter te komen dat ze iedereen op de stand toelaten ongeacht of je een slot hebt of niet. Vervolgens krijg je ook nog te horen dat alle proefritten reeds vergeven zijn aan jan en alleman welke zich niet ingeschreven hebben.

Geen last van :X stond er de zaterdag samen met @TheoQ als eerste en we hadden beide direct, na elkaar, een proefrit. :X

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:41:
[...]

Geen last van :X stond er de zaterdag samen met @TheoQ als eerste en we hadden beide direct, na elkaar, een proefrit. :X
Dan heb je mazzel gehad, ik was er zondag om 11:00, één groot drama met een stand vol klagende belangstellende. Stonden zeker 6 a 7 man bij de vertegenwoordiger hun ongenoegen te uiten over de gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
FreeMen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:42:
[...]

En dan zijn er autos : Halifax PTI update (fabricagedatum?) 27-02-2021 (first edition trouwens) gelost: 20-04-2021 tapps: 11-05-2021 waar ze kennelijk niet van weten wat ze ermee aan moeten....

Wellicht omdat het 'repair team' Noorwegen 'eerst moet doen'.....?
Dat kan, maar het updatepatroon blijft in dit geval (mijn geval :) ) zeer apart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
  • Laatst online: 17-02 13:43
MarcelK64 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:17:
[...]

Ik was er op zaterdag middag 😉 volgens mij 14:50 dat ik mee kon 😀

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mme bas
  • Laatst online: 09-09-2021
YouTube: Ford Mustang Mach-E arrives in Europe via Port of Antwerp

Het uitladen van een boot in Antwerpen vol met onze autootjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlhbv
  • Laatst online: 28-09-2023
FreeMen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:31:
[...]

Yup. Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
metalpro2021 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:06:
[...]

En dan zijn er autos : Halifax PTI update (fabricagedatum?) 27-02-2021 (first edition trouwens) gelost: 20-04-2021 tapps: 11-05-2021 waar ze kennelijk niet van weten wat ze ermee aan moeten....

Wellicht omdat het 'repair team' Noorwegen 'eerst moet doen'.....?
Dat kan, maar het updatepatroon blijft in dit geval (mijn geval :) ) zeer apart.....
Hier zo goed als gelijke data op de Florida, 26-02 productie maar wel 8-3 pti update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
Grande Halifax om precies te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
vjkevin88 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:43:
Iemand hetzelfde probleem?
Iedere keer als ik mijn auto start moet ik mijn tooninstellingen van de muziek opnieuw instellen.
De rest van de wijzigingen, lijkt die wel te onthouden.
Heb ik ook, samen met Balans en fader settings.

Ook als je het geluid van een (navigatie)melding aan past, mag je het bij de volgende melding weer doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
Zag net dat mijn PTI nu is geupdate. Deze heeft al die tijd op 16-3 gestaan (auto kwam met Halifax). Sinds vandaag is de PTI datum 18-5 en de auto staat al bij de dealer sinds vorige week. Het lijkt er dus op dat de dealers ook iets doen kwa update? Alles is geupdate in de PTI naar vandaag, behalve de 2 data uit 1970 die zijn gelijk gebleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickie070
Maurice_S schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:55:
Zag net dat mijn PTI nu is geupdate. Deze heeft al die tijd op 16-3 gestaan (auto kwam met Halifax). Sinds vandaag is de PTI datum 18-5 en de auto staat al bij de dealer sinds vorige week. Het lijkt er dus op dat de dealers ook iets doen kwa update? Alles is geupdate in de PTI naar vandaag, behalve de 2 data uit 1970 die zijn gelijk gebleven :)
Zou zomaar kunnen ja. Wanneer haal jij de auto op?. Die van mij staat nog steeds op 12-3. Mag de auto vrijdag ophalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Mijn PTI is gelijk gebleven. Wel in de RS een update. Al blijf het al ruim een week op Transport staan...Halifax

Dinsdag 18.05.2021 Ochtend
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":2395,"vehicleDateTime":"2021-05-18T06:26:56Z","tappsDateTime":"2021-05-18T04:30:42.823Z"}},"vinFeature":

Vrijdag 14.05.2021 Middag
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":2284,"vehicleDateTime":"2021-05-13T03:07:42Z","tappsDateTime":"2021-05-14T10:29:47.323Z"}},"vinFeature":

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice_S
Rickie070 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:58:
[...]

Zou zomaar kunnen ja. Wanneer haal jij de auto op?. Die van mij staat nog steeds op 12-3. Mag de auto vrijdag ophalen..
Ik kan hem aanstaande dinsdag ophalen omdat het maandag pinksteren is. Heb gemaild met de vraag of het nog voor het pinksterweekend kan of op zaterdag, maar konden niks beloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickie070
Luffbra schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:00:
Mijn PTI is gelijk gebleven. Wel in de RS een update. Al blijf het al ruim een week op Transport staan...Halifax

{"tappsResponseTemplate":{"vin":"","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":2395,"vehicleDateTime":"2021-05-18T06:26:56Z","tappsDateTime":"2021-05-18T04:30:42.823Z"}},"vinFeature":

{"tappsResponseTemplate":{"vin":"","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":2284,"vehicleDateTime":"2021-05-13T03:07:42Z","tappsDateTime":"2021-05-14T10:29:47.323Z"}},"vinFeature":
Er gebeurt in ieder geval wel wat. Datetime en tappsdatetime laten wel activiteit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickie070
Maurice_S schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:01:
[...]

Ik kan hem aanstaande dinsdag ophalen omdat het maandag pinksteren is. Heb gemaild met de vraag of het nog voor het pinksterweekend kan of op zaterdag, maar konden niks beloven :)
Ahah, nog even!! Sinds wanneer stond de auto eigenlijk bij de dealer? Vind het wel opvallen dat sommige dealers er langer over lijken te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
Luffbra schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:00:

Die data kijk ik eigenlijk al niet meer naar. Die staat nog steeds op April:

{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":2133,"vehicleDateTime":"2021-04-19T23:35:46Z","tappsDateTime":"2021-04-30T06:52:26.188Z"}},"vinFeature":{"vin":","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-17T07:25:41.163","packageCode":"RMVS_PK00201","model":null}}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
Rickie070 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:03:
[...]

Ahah, nog even!! Sinds wanneer stond de auto eigenlijk bij de dealer? Vind het wel opvallen dat sommige dealers er langer over lijken te doen
13 of 14 mei, Dealer gaf aan 14e (omdat ze toen belden dat de auto er was), maar via de F12 zie ik de datum van 13 mei staan. Kan natuurlijk te maken hebben met dag/tijdstip van verzenden of afleverroute (eerst op centraal punt en dan door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton.swart
  • Laatst online: 20-02-2024
Mijn lever datum is al een paar keer met een maand uitgesteld. Inmiddels begin juli.
Nu heb ik sinds een paar dagen het VIN nummer via de dealer van de lease maatschappij ontvangen en kan via die rs-analytics url wat json data bekijken. Sindsdien nog geen wijziging in de data. Maar hoe weet je eigenlijk op welke boot de auto staat?
"lifeCycleModeStatus":{
"lifeCycleMode":"TRANSPORT",
"oemCorrelationId":640,
"vehicleDateTime":"2021-04-26T02:36:48Z",
"tappsDateTime":"2021-04-26T07:36:48.784Z"
}

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• makooy
TheoQ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:53:
[...]

Ook als je het geluid van een (navigatie)melding aan past, mag je het bij de volgende melding weer doen...
Zal ik de Google Sheets maar gaan uitbreiden met een tabblad met "bekende problemen"? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickie070
Maurice_S schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:03:
[...]

Die data kijk ik eigenlijk al niet meer naar. Die staat nog steeds op April:

{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":2133,"vehicleDateTime":"2021-04-19T23:35:46Z","tappsDateTime":"2021-04-30T06:52:26.188Z"}},"vinFeature":{"vin":","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-17T07:25:41.163","packageCode":"RMVS_PK00201","model":null}}
Ik denk dat je het even moet verversen. Dus als je de link hebt gebruikt en op de site ben, dan verversen. Ik zou verwachten dat de status in ieder geval naar NORMAL zou staan (is bij mij wel zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickie070
Maurice_S schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:05:
[...]

13 of 14 mei, Dealer gaf aan 14e (omdat ze toen belden dat de auto er was), maar via de F12 zie ik de datum van 13 mei staan. Kan natuurlijk te maken hebben met dag/tijdstip van verzenden of afleverroute (eerst op centraal punt en dan door).
Ahah, ja dan loopt dat wel gelijk. Die van mij was er een dag eerder (12 mei). Dealer gaf overigens aan dat het niet eerder dan 5 werkdagen kan vanwege aanvragen van kenteken. Duurt wat langer bij elektrische voertuigen meent hij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
makooy schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:17:
[...]

Zal ik de Google Sheets maar gaan uitbreiden met een tabblad met "bekende problemen"? :X
Lijkt me een goed plan, weet er nog wel een paar ;-)
- Geluidsettings worden niet opgeslagen
- Ritregistratie zonder Apple Carplay active : ritten 'niet volledig' of 'volledig niet'
- bij 24h klok blijft aankomst tijd 12h notitie

FordPass:"
- In Vertrektijden de optie 'Allow start when vehicle is unplugged' geeft de melding 'Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
Rickie070 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:18:
[...]

Ik denk dat je het even moet verversen. Dus als je de link hebt gebruikt en op de site ben, dan verversen. Ik zou verwachten dat de status in ieder geval naar NORMAL zou staan (is bij mij wel zo).
verversen heb ik gedaan, maar dat doet die eigenlijk maar 1 keer per dag. De laatste datum die je ziet is van gister. Als ik ongeveer 2 uur na dat tijdstip ververs dan update die de datum naar vandaag, maar de overige data blijft nog steeds gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
TheoQ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:26:
[...]

- Ritregistratie zonder Apple Carplay active : ritten 'niet volledig' of 'volledig niet'

- In Vertrektijden de optie 'Allow start when vehicle is unplugged' geeft de melding 'Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw.'
Heeft ford geen site waar we bugs kunnen aangeven zodat het het kunnen oplossen in een komende release en via een OTA?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
Maurice_S schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:28:
[...]

Heeft ford geen site waar we bugs kunnen aangeven zodat het het kunnen oplossen in een komende release en via een OTA?
Ford en communiceren :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
Gisteren bij de dealer geweest voor taxatie van de inruilauto.

Ze balen daar zo ontzettend van de gang van zaken, was gewoon sneu. Wij kunnen vaak meer vertellen dan wat ze zelf te horen krijgen.

Zij worden opgezadeld door Ford met alle boze klanten, terwijl de auto's niet via hen zijn verkocht. Wij hebben rechtstreeks bij Ford een bestelling gedaan en zij krijgen een kleine aflever vergoeding.

Maar ze gaven al aan dat als dit de manier van verkoop gaat worden, dat de kans dat ze Ford blijven verkopen klein is (of het verdienmodel moet op de schop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
Dag 440 na bestellen.
Update hij staat nu bij de quality control
Wel is de datum van levering aan de dealer verdwenen. Hopelijk is dit geen slecht voorteken.

Is er iets bekend over een tijdlijn vanaf quality controle of is daar niks over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
Iemand trouwens een idee hoe snel ze die status wijzigen als die boot is aangekomen?

Bij mij geeft die nog steeds AtPort en Compound OUT, maar dat is vanaf 16-4 zo. Hij zou op de boot hebben gestaan die afgelopen vrijdag is aangekomen.

Ben benieuwd wanneer er verandering in komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vjkevin88
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-11-2021
[...]

Ik heb voor de tooninstellingen (wellicht werkt dit ook voor balans) een soort van workaround gevonden die nu al 3 dagen werkt.
Ga naar het gast profiel, stel daar de tooninstellingen in en switch terug naar je eigen profiel.

Bij mij heeft hij de instellingen overgenomen en niet meer gewist.

Hieronder een uitgebreide bron:

https://www.macheforum.co...ing-bug.6120/#post-172488

Succes !

[ Voor 10% gewijzigd door vjkevin88 op 18-05-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
RensJ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:44:
Gisteren bij de dealer geweest voor taxatie van de inruilauto.

Ze balen daar zo ontzettend van de gang van zaken, was gewoon sneu. Wij kunnen vaak meer vertellen dan wat ze zelf te horen krijgen.

Zij worden opgezadeld door Ford met alle boze klanten, terwijl de auto's niet via hen zijn verkocht. Wij hebben rechtstreeks bij Ford een bestelling gedaan en zij krijgen een kleine aflever vergoeding.

Maar ze gaven al aan dat als dit de manier van verkoop gaat worden, dat de kans dat ze Ford blijven verkopen klein is (of het verdienmodel moet op de schop)
Mijn neefje werkt bij een Peugeot dealer, en die zei dat deze wijze van verkoop ook bij hen op die manier is ingezet, maar dat Peugeot daar uiteindelijk van teruggekomen is qua verdienmodel richting de dealer.

Zoals hij zei, er was voor hun ook geen incentive voor hen om EV's te gaan verkopen, en voor de klant om een EV te kopen. Met name vanwege het feit dat er gewoonweg geen ruimte was om echt te onderhandelen met de klant en de m.n. particuliere klant over te streep te trekken.

Ik denk dat Ford uiteindelijk ook terug gaat komen op dit verdienmodel, ik snap dat ze op corporate niveau op deze manier tegenstand willen gaan bieden richting Tesla. Ik verwacht alleen dat op het moment dat er niet meer onderhandeld kan worden veel particulieren uiteindelijk gewoon naar een ander gaan, waar ze een betere prijs kunnen krijgen, en de afzet van modellen terug gaat lopen. (het is er nu 1, worden er natuurlijk meer) De dealer gaat ook maar tot het prijsniveau waar het voor hem economisch rendabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vjkevin88
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-11-2021
TheoQ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:26:
[...]

Voor de geluidinsstellingen is een workaround beschikbaar. Zie mijn post hierboven en anders de bron van het Amerikaanse forum:

https://www.macheforum.co...ing-bug.6120/#post-172488

Bij mij werkte het al door alleen alles in het gastprofiel in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03-2023
intussen is de MME ook bekend bij nu.nl (en het groter publiek):
https://www.nu.nl/auto/61...m-zo-rijdt-de-mach-e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
dan werken ze in Den Haag bij Stern langzamer... 10-12 dagen...denk dat dit ook reëel is als ze er meer te gelijk binnen krijgen moeten ze wel allemaal tegelijk aangepakt worden en je hebt ook nog de gewone garage activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickie070
Eddy E schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:32:
[...]

dan werken ze in Den Haag bij Stern langzamer... 10-12 dagen...denk dat dit ook reëel is als ze er meer te gelijk binnen krijgen moeten ze wel allemaal tegelijk aangepakt worden en je hebt ook nog de gewone garage activiteiten.
Ik haal die van mij ook in Den Haag op. Hij gaf aan max. 5 werkdagen voor poetsen etc. en kenteken aanvragen. Dat lijkt dus redelijk snel te gaan..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MME_Maurice
  • Laatst online: 02-07-2023
Komende vrijdagmiddag wordt mijn MME geleverd! Exact volgens de planning die ik begin dit jaar heb gekregen. #halifax #broekhuiszeist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:02

ArCadE

No banana available

MME_Maurice schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:53:
Komende vrijdagmiddag wordt mijn MME geleverd! Exact volgens de planning die ik begin dit jaar heb gekregen. #halifax #broekhuiszeist
Gefeliciteerd. Ik hoop dat de mijne dan ook snel komt, ook Halifaxe en Zeist....

[ Voor 3% gewijzigd door ArCadE op 18-05-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Was vandaag bij de dealer en kwam toevallig een truck auto’s lossen. De 2 Mach-e’s gingen helaas een deurtje verder..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbwmIqM9EgXr-TGG36yLe7MEOXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GdZYBnCVOkdg1fJaYfiOxr7w.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas ook een update van de dealer, levering dealer wederom opgeschoven van week 22 mei, naar week 29 mei…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derknl
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-11-2022
AvantBlack schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:28:
Was vandaag bij de dealer en kwam toevallig een truck auto’s lossen. De 2 Mach-e’s gingen helaas een deurtje verder..

[Afbeelding]

Helaas ook een update van de dealer, levering dealer wederom opgeschoven van week 22 mei, naar week 29 mei…
Waar was dit?

De zwarte lijkt op de bumper hoek wel beschadigd? of zullen het sticker resten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renevdw84
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-06-2022
[...]

Bij mij vallen de volgende zaken op:
- hij zet het signaalgeluid van telefoon op maximaal. Dus stap je uit de auto en krijg je en app of telefoontje dan schrik je hoe hard het geluid staat.
- als je in de auto aan het bellen bent staat het volume van de speaker erg zacht. Volgende keer dat je instapt en belt weer hetzelfde probleem.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Laatst online: 08:40
De software heeft nog wel wat taalvoutjes. Zoals al aangegeven. Verder heb ik soms spontaan engels in het kleine scherm. Lijkt een link met niet herkennen app en profiel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-2QDnlIQPuLwWxSqbcmx7qb80A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nA0jtHZewbAcb3aCvGleTA8N.jpg?f=fotoalbum_large
Oplossing of profiel handmatig laden of taal eerst eng zetten en daarna weer nl.

[ Voor 6% gewijzigd door rvee op 18-05-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandje06
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-09 15:32
[/quote]

Zeker van de Gr. Florida ? Lijkt erop dat al deze auto's uitgeschoven zijn naar 29 mei. Heeft al iemand met auto op de Gr. Florida eerdere datum ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Zojuist 2 uurtjes rondgereden MIJN ME SR AWD! :D

Wat een fijne machine is het toch!

Hij ziet er verder perfect uit! Alleen 1 rubber rand bij de kofferbak is kapot... dat moeten ze nog maar fixen.
Verder vooral veel plezier en veel ontdekken.

Frunk dichtgooien echt mega easy.

Enige irritante wat ik nu heb piek over de speakers..

En er stond al 40KM op de teller!! Is gewoon 2e hands dus!

Overigens vertelde de man die mijn auto af kwam geven dat ze deze week 90+ ME's moesten uitleveren!!

[ Voor 19% gewijzigd door Predje op 18-05-2021 14:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarbonAnastacia
  • Laatst online: 16-09 20:38
Vanmorgen via de https://rs-analytics-prod.../cvfma/vehicleData/Wxxxxx link al veel activiteit. Zowel VehicleDate als TappsDate gaven telkens een later tijdstip aan. De laatste ook zonder dat ik zelf een activatie startte in de APP. Rond half 1 ging de status ineens van TRANSPORT naar NORMAL. Volgens mij de status als hij bij de dealer is. Zal ik zo eens contact mee leggen.
Ook staat er sinds die tijd bij model CX727 ipv null voorheen

Verdere info:
Volgens de RORO tracking staat mijn auto nog steeds op de Grande Florida. Daar is de laatste status 30/3/2021 Booked nadat hij 27/3/2021 Loaded on Vessel heeft gehad. Heb lang het idee gehad dat hij er, of nog op stond, of onderweg in de oceaan was beland. Hij lijkt de overtocht toch te hebben gemaakt ;)

PTI-info heeft bij mij nog de datum van 9-3-2021

[ Voor 3% gewijzigd door CarbonAnastacia op 18-05-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton.swart
  • Laatst online: 20-02-2024
CarbonAnastacia schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:09:
Vanmorgen via de https://rs-analytics-prod.../cvfma/vehicleData/Wxxxxx link al veel activiteit. Zowel VehicleDate als TappsDate gaven telkens een later tijdstip aan. De laatste ook zonder dat ik zelf een activatie startte in de APP. Rond half 1 ging de status ineens van TRANSPORT naar NORMAL. Volgens mij de status als hij bij de dealer is. Zal ik zo eens contact mee leggen.

Verdere info:
Volgens de RORO tracking staat mijn auto nog steeds op de Grande Florida. Daar is de laatste status 30/3/2021 Booked nadat hij 27/3/2021 Loaded on Vessel heeft gehad. Heb lang het idee gehad dat hij er, of nog op stond, of onderweg in de oceaan was beland. Hij lijkt de overtocht toch te hebben gemaakt ;)

Bij mij is model nu CX727 ipv null. VehicleDate als TappsDate zijn niet gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexE71
  • Laatst online: 23-08-2021

Verdere info:

Bij mij ook Zowel VehicleDate als TappsDate telkens een later tijdstip, nu 14-06 en 18-06. Ook oemCorrelationId veranderd steeds in een hoger nummer.

Status staat nog wel op TRANSPORT en niet op NORMAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
  • Laatst online: 11-09 08:04
Zandje06 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:56:
[/quote]

Zeker van de Gr. Florida ? Lijkt erop dat al deze auto's uitgeschoven zijn naar 29 mei. Heeft al iemand met auto op de Gr. Florida eerdere datum ?
Ik heb een melding "bij de dealer op 25 mei". Levering nog niet op gekregen. Dat kan dan zomaar de 29e zijn ja. Auto komt van de Florida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Idem hier, ook Florida. Van 18e mei naar week van 29e mei.
Maar gezien het verloop 7 mei -> 18 mei -> week 29 mei heb ik er weinig vertrouwen in

Modelcode cx727 ook hier sinds vandaag en nog altijd dezelfde "vehicleDateTime":"2021-05-13T10:40:26Z

[ Voor 32% gewijzigd door FreeMen op 18-05-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen

Verdere info:

Misschien is hij om kwaliteitsissues wel terug op de boot gegaan en is hij nu gelost in veracrux 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
[/quote]

Hoi de halifax is ook nog niet geheel uitgeleverd...en die boot was iets eerder en die van mij staat nu ook op 29 mei..maar volgorde van het verwerken in Antwerpen die heb ik nog niet door :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Eddy E schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:07:
[...]

Hoi de halifax is ook nog niet geheel uitgeleverd...en die boot was iets eerder en die van mij staat nu ook op 29 mei..maar volgorde van het verwerken in Antwerpen die heb ik nog niet door :)
Ford zelf ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
[/quote]

Nee Halifax (via Gral. San Martin)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DOCO_88
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-02-2022
JAJA

503 dagen na de bestelling staat ook mijn Pony op de oprit.
de eerste kilometers smaakten goed.

Het is nog wel even wennen en zoeken in de menu´s maar alles lijkt wel te werken.
vreemde is dat mijn telefoon in 3 uur tijd wel helemaal leeg getrokken is nadat ik android-auto heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
DOCO_88 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:43:
JAJA

503 dagen na de bestelling staat ook mijn Pony op de oprit.
de eerste kilometers smaakten goed.

Het is nog wel even wennen en zoeken in de menu´s maar alles lijkt wel te werken.
vreemde is dat mijn telefoon in 3 uur tijd wel helemaal leeg getrokken is nadat ik android-auto heb gebruikt.
congratz, 13 maart build date en nu al op de oprit, dat is zeker een maand sneller dan de gemiddelde hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• makooy
Vanmiddag email van Ford ontvangen om een enquete in te vullen betreft de aankoop van de auto.

3-4 sterren (van de 5) voor de dealer
- te weinig proactiviteit
- afspraken niet nakomen mbt communicatie

1-ster(van de 5) voor Ford zelf
- wij kopen nooit meer een Ford
- klantenservice is waardeloos
- levering bleef maar vertragen, geen communicatie over

Ben benieuwd of er uberhaupt een reactie op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

makooy schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:49:
Vanmiddag email van Ford ontvangen om een enquete in te vullen betreft de aankoop van de auto.

1-ster(van de 5) voor Ford

lol iemand gaat zijn bonus niet krijgen dit jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:49:

1-ster(van de 5) voor Ford

Toch even benieuwd naar de primaire reden achter "- wij kopen nooit meer een Ford".

Is dit gebaseerd op sentiment rondom alle andere punten of heeft dit (ook) te maken met de ervaring met de auto zelf?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:03:
[...]

Toch even benieuwd naar de primaire reden achter "- wij kopen nooit meer een Ford".

Is dit gebaseerd op sentiment rondom alle andere punten of heeft dit (ook) te maken met de ervaring met de auto zelf?
1. Auto zou in november komen, april afgeleverd.
Ja, 3000 korting voor een vertraging van die 3 maanden die er uiteindelijk 6 werden
2. Auto zelf bevat ook de nodige software bugs
3. kwaliteitscontrole valt tegen, mijn Mach-E moet terug ivm dak-probleem.
4. Klantenservice kent het woord "service" niet.
5. Ford Dealers (buiten Hoofddorp en mijn eigen dealer) zijn zo enorm onvriendelijk en totaal niet klantgericht.
6. Als ik de vergelijking maak met de aankoop van een Audi A1 een half jaar geleden ging dat allemaal een stukje soepeler qua communicatie, emails, afleveren, etc.

En ja, ook bij andere merken ga je tegen een of meerdere van deze punten aanlopen maar er zijn er ook die het een stuk beter doen.

Alles valt en staat met communicatie... in dit geval zakt het door de grond...

[ Voor 10% gewijzigd door makooy op 18-05-2021 16:08 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 179 Laatste