Boter kaas eieren als we dan in retro stijl zijn 😁
Toch een vraagje. Mijne stond op Compound OUT en 'In Transit'. Maar is nu weer terug naar Compound In?Maurice_S schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:33:
[...]
Nou de zenuwen beginnen weer te stijgenZie net dat ik een nieuwe status heb
![]()
![]()
Is nu Compound out met datum 11-5 (zelfde als je lijstje hierboven zelfs), zou het dan nu echt zo zijn dat die nu dan onderweg/bij de dealer is??![]()
![]()
Morgen maar gelijk is even bellen
Zijn je data wel aangepast in die hele string met tekst? Als de auto in Antwerpen staat kan dat met die quality / customs control te maken hebben waardoor die verspringt.brainovic schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:17:
[...]
Toch een vraagje. Mijne stond op Compound OUT en 'In Transit'. Maar is nu weer terug naar Compound In?
Qpdi en cust wat in het lijstje stond heb ik namelijk niet gehad maar wel compound in/out wijzigingen, allemaal tijdens “in transit”
[ Voor 14% gewijzigd door Maurice_S op 15-05-2021 10:45 ]
Dan zal dat het zijn misschien. De datum is wel namelijk een dag opgeschoven. Ik ga er stiekem maar van uit dat hij ergens volgende week bij de dealer geleverd wordt...Maurice_S schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:44:
[...]
Zijn je data wel aangepast in die hele string met tekst? Als de auto in Antwerpen staat kan dat met die quality / customs control te maken hebben waardoor die verspringt.
Qpdi en cust wat in het lijstje stond heb ik namelijk niet gehad maar wel compound in/out wijzigingen, allemaal tijdens “in transit”
Zojuist terug van de dealer, 18 mei verwacht is nu (zoals bij velen) laatste week mei geworden.
Hij kon echter zomaar volgende week op de stoep staan, had dit al een paar keer meegemaakt afgelopen weken.
The waiting game continues
Hij kon echter zomaar volgende week op de stoep staan, had dit al een paar keer meegemaakt afgelopen weken.
The waiting game continues

Wat een gezeik zeg met die uitgestelde leveringen, totale chaos!
Nee hier ook een panodak met de halifax gekomen en gister bij de dealer afgeleverdmetalpro2021 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:27:
[...]
Toch even nog mijn eigen onderzoekje. Is het toevallig niet zo dat de mensen die langer wachten (Halifax o.a.) en uitstel op uitstel krijgen, ook een glazen dak MME hebben. En dus, de mensen die niet wachten vanuit Halifax geen glazen dak?
Met andere woorden: is er voor auto's uit deze batch mogelijk iets mis met de montage van het dak?
Was bij mij 10 dagen na de laatste wijziging (compound out op 3 mei) dat de auto bij de dealer is afgeleverdbrainovic schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:05:
[...]
Dan zal dat het zijn misschien. De datum is wel namelijk een dag opgeschoven. Ik ga er stiekem maar van uit dat hij ergens volgende week bij de dealer geleverd wordt...
🙄AlexE71 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:27:
Wat een gezeik zeg met die uitgestelde leveringen, totale chaos!
Zag op Twitter bericht voorbij komen van een 2e Viking boot... zal wel de reden zijn van de (nieuwe) vertragingen
:strip_exif()/f/image/spUGXmBiCPO97AYnhtRcPSCv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 63% gewijzigd door jochem_van_raak op 15-05-2021 14:53 ]
Wil de eigenaar vam de L-876-FV zijn of haar auto verplaatsen? Mijn collega's zijn me aan het pesten met foto's van Mustangs welke al wel zijn geleverd.... dankuwel
Ik rij net weg bij mij thuis, staat er tot mijn grote verbazing een Mach-E naast me geparkeerd...puur om mij te pesten zo vermoed ik. Mijn streven om de eerste in de buurt te zijn lijkt niet geslaagd.
Ze doen echt alles om het voor ons te vergallen hė....brainovic schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:08:
Ik rij net weg bij mij thuis, staat er tot mijn grote verbazing een Mach-E naast me geparkeerd...puur om mij te pesten zo vermoed ik. Mijn streven om de eerste in de buurt te zijn lijkt niet geslaagd.
Helaas, ook dit werkte niet. Maakt het nog uit wanneer op de dag je het probeert?baszz schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:27:
[...]
Herken ook je problemen met de phone as a key. Het valt aan te raden om sowieso eerst alles te resetten (auto en telefoon), eventuele auto die je al in de app had gekoppeld eruit te gooien, app opnieuw te installeren en dan in de auto te gaan zitten en eerst een bluetooth verbinding te maken (android auto of carplay even laten zitten). Dan in de auto de Fordpass app openen en die eerst goed verbinding laten maken. Pas als dan de auto juist is geactiveerd etc. de sleutel toevoegen. Mijn ervaring is dat dit process nogal krap steekt...
Hopelijk op bezoek...(?)brainovic schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:08:
Klopt het dat de laadsnelheid van de 75kW versie RWD van 10-80% 38 minuten bedraagt?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Bij een DC snellader moet dat lukken ja.LuPo schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:51:
Klopt het dat de laadsnelheid van de 75kW versie RWD van 10-80% 38 minuten bedraagt?
10 tot 80% is 70% laden van (netto) 68KW = 48Kwh (afgerond.)
De SR RWD laadt met max. 115Kwh dus in theorie zelfs maar 25 min maar 38 zal meer bij de praktijk liggen.
Inmiddels al meer dan 200 auto's geregistreerd zie ik, wat me erg tegenvalt is dat men niet op volgorde van bestelling uitlevert.
Just here for the fun
Met de wetenschap dat op alle boten tm de Florida 800NL auto's stonden is 200 tot op heden erbarmelijk slecht.Brotuck schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:57:
Inmiddels al meer dan 200 auto's geregistreerd zie ik, wat me erg tegenvalt is dat men niet op volgorde van bestelling uitlevert.
Maar goed, wel weer een dagrecord
/f/image/sjdO2E7lxs2E23iLhWebBSeF.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door FreeMen op 15-05-2021 17:31 ]
K hoor net van een vriend die in de Belgische haven werkt waarom het allemaal zo lang duurt. Alle auto's worden gecontroleerd en dan met name op lak kwaliteit. Die schijnt vooral bij eerste batches slecht te zijn.
Zal inderdaad wel één van de 50 punten zijn waar ze volgens de berichtgeving in Antwerpen op controleren.alex81 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:30:
K hoor net van een vriend die in de Belgische haven werkt waarom het allemaal zo lang duurt. Alle auto's worden gecontroleerd en dan met name op lak kwaliteit. Die schijnt vooral bij eerste batches slecht te zijn.
Ongeacht, het zou nooit zo lang moeten mogen duren, de auto's stapelen zich daar alleen maar verder op met dit tempo.
Er staan er waarschijnlijk veel meer op kenteken, ik kreeg woensdag kenteken door en sta nog niet in het overzicht...
https://opendata.rdw.nl/V...er20210301/2dv8-z4s3/data
https://opendata.rdw.nl/V...er20210301/2dv8-z4s3/data
[ Voor 26% gewijzigd door MarcelGo op 15-05-2021 18:00 ]
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Ik heb nog een andere status via de F12, datums zijn nog gelijk maar is nu vmacsStatusDesc "Dealer Delivery" . De gobStatusDesc is nog gelijk met ":"VehicleAtFinalDestination"[Deth]Roses schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:52:
Inmiddels is mijn auto weer naar Compound In. Hiermee kan ik denk ik wel bevestigen dat de tijdlijn van het Excell op tabblad "tijdlijn" helemaal klopt. Om ook een idee van het verloop met data te geven hierbij mijn data voor degene die geen F12 kunnen gebruiken en een beeld van de tijdlijn willen hebben.
12-3 In Production
17-3 In Transit COMPOUND OUT
19-3 In Transit COMPOUND IN
28-3 In Transit COMPOUND OUT Mee met Grande Halifax
19-4 In Transit COMPOUND IN Aankomst Antwerpen
26-4 In Transit QPDI
09-5 In Transit CUST
10-5 In Transit COMPOUND IN
11-5 In Transit COMPOUND OUT
12-5 Delivered RETAIL SOLD
Levering staat gepland voor vrijdag 21-5 13:00![]()
![]()
Verder is de andere data:
tappsResponseTemplate:
vin: WFXXXXXXXXXX,
status:200,
lifeCycleModeStatus:
lifeCycleMode:TRANSPORT,
oemCorrelationId: 2362,
vehicleDateTime: 2021-05-11T11:28:54Z,
tappsDateTime: 2021-05-11T11:31:03.566Z,
vinFeature:
vin: WFXXXXXXXXXX,
radioFlag: N,
siriusXmIpFlag: N,
otaFlag: N,
wifiFlag: N,
driveModeFlag: Y,
updateDate: 2021-05-11T10:25:57.693,
packageCode: RMVS_PK00201,
model: null
Na een week eindelijk weer activiteit. Alhoewel de waarde er van te betwisten valt ben ik nog steeds van mening dat één beweging beter is dan geen beweging
"vehicleDateTime":"2021-04-26T08:44:20Z","tappsDateTime":"2021-04-29T20:21:26.242Z"
"vehicleDateTime":"2021-04-26T08:44:20Z","tappsDateTime":"2021-05-07T04:40:13.477Z"
"vehicleDateTime":"2021-05-07T06:40:26Z","tappsDateTime":"2021-05-10T16:47:58.077Z"
en per zojuist
"vehicleDateTime":"2021-05-13T10:40:26Z","tappsDateTime":"2021-05-15T16:21:18.583Z"
edit,
ok, tappsdatetime zojuist zelf kunnen bevestigingen dat deze (ook) wijzigt bij een poging tot activatie van de auto... dit zojuist nogmaals gestest en krijg nu
"vehicleDateTime":"2021-05-13T10:40:26Z","tappsDateTime":"2021-05-15T17:38:17.356Z"
Vehicledatetime blijft ongewijzigt maar tapssdatetime is exact gelijk aan het moment (-2 uur) wanneer je poogt te activeren. Dat verklaard ook meteen dat dat enkel tapssdatetime verschil bij de eerste 2 regels.
Als dubbelcheck even de berichten bekeken in Fordpass app en ja hoor, 29-04, 07-5, 10-05 en zojuist 15-05 een autorisatieverzoek foutmelding.
Vehicledatetime lijkt daarmee nog de enige houvast al begrijp ik niet goed waarom deze nu pas een datum laat zien van 13-10 en niet eerder na 13-10 10:40.
"vehicleDateTime":"2021-04-26T08:44:20Z","tappsDateTime":"2021-04-29T20:21:26.242Z"
"vehicleDateTime":"2021-04-26T08:44:20Z","tappsDateTime":"2021-05-07T04:40:13.477Z"
"vehicleDateTime":"2021-05-07T06:40:26Z","tappsDateTime":"2021-05-10T16:47:58.077Z"
en per zojuist
"vehicleDateTime":"2021-05-13T10:40:26Z","tappsDateTime":"2021-05-15T16:21:18.583Z"
edit,
ok, tappsdatetime zojuist zelf kunnen bevestigingen dat deze (ook) wijzigt bij een poging tot activatie van de auto... dit zojuist nogmaals gestest en krijg nu
"vehicleDateTime":"2021-05-13T10:40:26Z","tappsDateTime":"2021-05-15T17:38:17.356Z"
Vehicledatetime blijft ongewijzigt maar tapssdatetime is exact gelijk aan het moment (-2 uur) wanneer je poogt te activeren. Dat verklaard ook meteen dat dat enkel tapssdatetime verschil bij de eerste 2 regels.
Als dubbelcheck even de berichten bekeken in Fordpass app en ja hoor, 29-04, 07-5, 10-05 en zojuist 15-05 een autorisatieverzoek foutmelding.
Vehicledatetime lijkt daarmee nog de enige houvast al begrijp ik niet goed waarom deze nu pas een datum laat zien van 13-10 en niet eerder na 13-10 10:40.
[ Voor 93% gewijzigd door FreeMen op 15-05-2021 20:12 ]
FreeMen schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:57:
[...]
Bij een DC snellader moet dat lukken ja.
10 tot 80% is 70% laden van (netto) 68KW = 48Kwh (afgerond.)
De SR RWD laadt met max. 115Kwh dus in theorie zelfs maar 25 min maar 38 zal meer bij de praktijk liggen.
:strip_exif()/f/image/LfQY45yHNURbmUliTuXyYE6B.jpg?f=fotoalbum_large)
Voorbeeld van een laadsessie 38-80% in 25 min. 10-80 zal 35min. doen (laadsnelheid zakt langzaam aan tijdens het laden dus eerste 20% zal rapper gaan. 75-80% was bijv. 55kw. Na 80 zakt het naar 11kw).
Nee. Als het niet lukt is het beste om volledige reset ik de auto te doen, auto verwijderen uit je account (via fordpass app), app verwijderen, opnieuw opstarten en proces opnieuw proberen... ik heb er ook een paar grijze haren bij...vixseboxse schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:20:
[...]
Helaas, ook dit werkte niet. Maakt het nog uit wanneer op de dag je het probeert?
Hi!
Vandaag een proefrit mogen doen met de Mach-e, en besloten een bestelling te plaatsen. Nu is het zo dat ik - net als velen van jullie - afhankelijk ben van mijn leasemaatschappij(en). Bij Zeeuw & Zeeuw werd er snel iets geroepen over "zes maanden!" toen ik het woord 'levertijd' liet vallen.
Heeft één van jullie enig idee hoe lang ik potentieel moet wachten? Mijn bestelling wordt officieel pas de dag na Pinksteren doorgezet naar de leasemaatschappij i.v.m. een aflopende proeftijd.
Wat betreft het model: De rode RWD SR met TP+, een versie die ik (helaas) nog niet als voorraadmodel heb gezien.
Verder: wát een bak hee! Ik maakte me oprecht even zorgen over de 'stugge' vering waar men het over heeft, maar ik vind dat heel erg meevallen. Het klagen zeker niet waard. Het beperkte beeld via de achteruitkijkspiegel is wel jammer, maar dat went snel.
Vandaag een proefrit mogen doen met de Mach-e, en besloten een bestelling te plaatsen. Nu is het zo dat ik - net als velen van jullie - afhankelijk ben van mijn leasemaatschappij(en). Bij Zeeuw & Zeeuw werd er snel iets geroepen over "zes maanden!" toen ik het woord 'levertijd' liet vallen.
Heeft één van jullie enig idee hoe lang ik potentieel moet wachten? Mijn bestelling wordt officieel pas de dag na Pinksteren doorgezet naar de leasemaatschappij i.v.m. een aflopende proeftijd.
Wat betreft het model: De rode RWD SR met TP+, een versie die ik (helaas) nog niet als voorraadmodel heb gezien.
Verder: wát een bak hee! Ik maakte me oprecht even zorgen over de 'stugge' vering waar men het over heeft, maar ik vind dat heel erg meevallen. Het klagen zeker niet waard. Het beperkte beeld via de achteruitkijkspiegel is wel jammer, maar dat went snel.
Ik heb een RWD SR TP+ in het rood. Paar pagina’s terug wat foto’s geplaatst.Maarten16 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 01:28:
Hi!
Mocht je bij een grote leasemaatschappij moeten bestellen hebben die mogelijk iets onderweg of op voorraad. Mogelijk kan je de leasemaatschappij een zetje geven naar een dealer die er 1 over heeft.
Inderdaad, voorraad bekijken is het advies. Levering van een nieuwe kan wel eens heel lang gaan duren i.v.m. serieuze chiptekorten en tevens de maximale productie van 50.000 stuks voor de MME in het eerste productiejaar.
Weet iemand of het batterijpakket van de MME vloeistof gekoeld is? Oftewel, kun je vaak snelladen achter elkaar?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ook net geprobeerd, klopt wat je zegt.FreeMen schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:31:
Na een week eindelijk weer activiteit. Alhoewel de waarde er van te betwisten valt ben ik nog steeds van mening dat één beweging beter is dan geen beweging
en per zojuist
edit,
De accucellen worden geproduceerd in een fabriek van LG Chem in Polen en de assemblage van de auto’s vindt plaats in Mexico. Om de cellen te koelen, bijvoorbeeld tijdens het snelladen, wordt gebruikgemaakt van koelvloeistof en ‘high performance’ airconditioning. De cellen zijn geschikt om te kunnen snelladen met een piekvermogen van 150kW. Als de accu redelijk leeg is, zou er dan in tien minuten al 95km aan bereik zijn bijgekomen. Naarmate de accu voller raakt, neemt het vermogen af, dus van tien tot tachtig procent duurt het laden circa 45 minuten. Misschien wordt dit in de toekomst sneller, aldus Ford. De interne lader voor de Europese markt kan met drie fasen overweg, wat betekent dat er bij ac-laadpalen thuis of op de openbare weg relatief vlot kan worden bijgeladen met 11 tot maximaal 22kW.LuPo schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:01:
Weet iemand of het batterijpakket van de MME vloeistof gekoeld is? Oftewel, kun je vaak snelladen achter elkaar?
https://tweakers.net/revi...hten-en-600km-bereik.html

Nou das lekker. Misschien dat die van mij er daarom nog staat. Productiedatum 5-1. Staat al vanaf 19 maart in Antwerpen. Heb overigens nog niemand gehoord over slechte lakkwaliteit...alex81 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:30:
Die maat van me zei dat elke auto daar door een team wordt gecontroleerd. Indien mogelijk worden ze hier hersteld/overgespoten. Is een team met Amerikanen zelfs overgevlogen om te coördineren. Volgens hem zijn er zelfs auto's al terug gegaan naar Mexico. En wordt er onderling geschoven met auto's die dezelfde specs hebben om alsnog uit te leveren. 🤷🏽♂️Geraldon1967 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:17:
[...]
Nou das lekker. Misschien dat die van mij er daarom nog staat. Productiedatum 5-1. Staat al vanaf 19 maart in Antwerpen. Heb overigens nog niemand gehoord over slechte lakkwaliteit...
Sorry hoor, maar dit is bs....iedereen weet vanaf productie datum zijn VIN en ik heb ook van niemand in de USA hier iets over gelezen. Dus bron of trol?alex81 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:21:
[...]
Die maat van me zei dat elke auto daar door een team wordt gecontroleerd. Indien mogelijk worden ze hier hersteld/overgespoten. Is een team met Amerikanen zelfs overgevlogen om te coördineren. Volgens hem zijn er zelfs auto's al terug gegaan naar Mexico. En wordt er onderling geschoven met auto's die dezelfde specs hebben om alsnog uit te leveren. 🤷🏽♂️
Luister ik heb dit ook maar van hem gehoord, hij werkt in de haven. Hij heeft die wagens ook uit de boot gereden. Ik post alleen wat k hoor.MarcelGo schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:27:
[...]
Sorry hoor, maar dit is bs....iedereen weet vanaf productie datum zijn VIN en ik heb ook van niemand in de USA hier iets over gelezen. Dus bron of trol?
Doe ermee wat je wil, but don't shoot the messenger. 😉
[ Voor 6% gewijzigd door alex81 op 16-05-2021 08:32 ]
Zou gewoon een paar andere dealers (groepen) bellen, met Zeeuw & Zeeuw heb ik alleen maar slechte ervaringen. Broekhuis (zeist) heeft veel auto’s in voor bestelling zodat je zelfs nog gebruik kan maken van de 3000 korting. Zou het eens bij hen proberen of eventueel stern maar daar zie ik ook wisselende berichten van voorbij komenMaarten16 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 01:28:
Hi!
En maar vol houden dat de levering vertragingen te wijten zijn aan:jochem_van_raak schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:31:
Zag op Twitter bericht voorbij komen van een 2e Viking boot... zal wel de reden zijn van de (nieuwe) vertragingen
[Afbeelding]
- douane formaliteiten
- transport problemen
- kwaliteitscontrole
Natuurlijk. Ze geloven hun eigen sprookjes zelfs bij Ford NL.
Ik zou die 6 maanden met een korreltje zout nemen, zeker als het van Z&Z is.Maarten16 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 01:28:
Hi!
Vorig jaar een bestelling geplaatst vanwege hun zogenaamde snelle levertijd; vanwege de crisis heb ik op verzoek van mijn werkgever, de bestelling geannuleerd. Begin dit jaar met goede moed gevraagd of ze een voorraad model hebben en ja: die kon al eind februari geleverd worden. Dat werd al snel eind maart, begin april, eind april, begin mei en nu staat hij voor mid juni en mogelijk begin juli. Maar hij komt er voor de zomer heeft Z&Z beloofd! Hopelijk wel de zomer van 2021. En qua communicatie helemaal niets: ik moet zelf er achter aan.
Als je alsnog beslist om de MME te nemen, bestel hem vooral niet bij Z&Z (de Meern).
Misschien een Q4 E-tron overwegen? In de Meern staat de Audi dealer naast de Ford dealer
[ Voor 1% gewijzigd door fletnix op 16-05-2021 11:01 . Reden: typo ]
Ah, net zo'n geweldige ervaring bij De Meern als dat ikzelf en andere hier hebben dusfletnix schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:59:
[...]
Ik zou die 6 maanden met een korreltje zout nemen, zeker als het van Z&Z is.
Vorig jaar een bestelling geplaatst vanwege hun zogenaamde snelle levertijd; vanwege de crisis heb ik op verzoek van mijn werkgever, de bestelling geannuleerd. Begin dit jaar met goede moed gevraagd of ze een voorraad model hebben en ja: die kon al eind februari geleverd worden. Dat werd al snel eind maart, begin april, eind april, begin mei en nu staat hij voor mid juni en mogelijk begin juli. Maar hij komt er voor de zomer heeft Z&Z beloofd! Hopelijk wel de zomer van 2021. En qua communicatie helemaal niets: ik moet zelf er achter aan.
Als je alsnog beslist om de MME te nemen, bestel hem vooral niet bij Z&Z (de Meern).
Misschien een Q4 E-tron overwegen? In de Meern staat de Audi dealer naast de Ford dealer

Helaas...makooy schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:06:
[...]
Ah, net zo'n geweldige ervaring bij De Meern als dat ikzelf en andere hier hebben dus
Ik wou dat ik dit topic op Tweakers eerder had ontdekt
Wat ik Z&Z kwalijk neem is dat ze me lekker hebben gemaakt met de snelle levertijd gewoon om je binnen te halen als klant. Naief en dom dat ik ben.

Nouja, de mijne stond op 4 maart al in Antwerpen, maar nog steeds niet op de oprit. Het VIN zal vast ergens bij de leasemaatschappij bekend zijn, maar als ze de hele auto swappen merk ik echt niet hoor. Waarom het zo lang geduurd heeft zal ik de dealer vragen als ik hem ophaal.MarcelGo schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:27:
[...]
Sorry hoor, maar dit is bs....iedereen weet vanaf productie datum zijn VIN en ik heb ook van niemand in de USA hier iets over gelezen. Dus bron of trol?
Check ook deze even: makooy in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic"fletnix schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:27:
[...]
Helaas...
Ik wou dat ik dit topic op Tweakers eerder had ontdekt![]()
Wat ik Z&Z kwalijk neem is dat ze me lekker hebben gemaakt met de snelle levertijd gewoon om je binnen te halen als klant. Naief en dom dat ik ben.
wtf.. je werd op het matje geroepen?makooy schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:29:
[...]
Check ook deze even: makooy in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic"
Ik zou meteen een bericht sturen naar Ford NL of EU en mijn beklag hierover doen.
Ik weet in ieder geval waar ik niet moet zijn voor het onderhoud/service.
Bedankt voor de tip.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
'Lak' in plaats van 'dak'. Ik zocht iets, zodat vertraging gerelateerd kon worden aan fabricagedatum.alex81 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:30:
Dit is er ook eentje...
VIN swapping is onwaarschijnlijk. (maar kan wel in bepaalde omstandigheden)alex81 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:21:
[...]
Die maat van me zei dat elke auto daar door een team wordt gecontroleerd. Indien mogelijk worden ze hier hersteld/overgespoten. Is een team met Amerikanen zelfs overgevlogen om te coördineren. Volgens hem zijn er zelfs auto's al terug gegaan naar Mexico. En wordt er onderling geschoven met auto's die dezelfde specs hebben om alsnog uit te leveren. 🤷🏽♂️
Ik zou er voor tekenen overigens...
Mijn vermoeden is (ook qua update patroon PTI/F12) dat ik wel eens in die batch kan zitten.
Maar nog altijd : liever een goede auto laat, dan een brakke auto.
Plus:
Er lijkt ook wat aan de hand met leveringen naar de US vanuit een bepaalde batch.
Forumleden daar zijn erin gedoken: auto's geproduceerd ervoor en erna zijn inmiddels geleverd en de rest een maand uitgesteld.
Ook daar niets vanuit Ford.And another one in my area
Built April 17
Shipped April 19
Received at dealer today
I'm starting to think that maybe mine had a QC issue and it got stalled in the post production adjustment lineup for a while. Otherwise, what the heck happened between March 26 and May 3rd!??!?!?
https://www.macheforum.co...s/extra-35-day-wait.6117/
[ Voor 29% gewijzigd door metalpro2021 op 16-05-2021 12:39 ]
Ik denk dat het net is wat je gewend bent? Zelfde wat betreft de acceleratie en de stoelen en de ruimte achterin.Maarten16 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 01:28:
Hi!
Verder: wát een bak hee! Ik maakte me oprecht even zorgen over de 'stugge' vering waar men het over heeft, maar ik vind dat heel erg meevallen. Het klagen zeker niet waard.
Gisteren reed ik over een betonplaten weg en dan is het gewoon echt slecht, hier had ik met mijn bmw echt geen last van.
Maar het is vooral de achtervering.
Vriend van me die er mee ging rijden ging na de rit onder de auto kijken of er geen starre as onder zat

De stoelen en de vering vind ik de grootste verbeterpunten van deze auto en ik moet enorm wennen aan de range.
Ik heb de extended range en heb hem nu al op 85% laden gezet. Gisteren pakte ik hem met 85% volle accu en toen gaf hij aan 375km en na 4km rijden stond hij al op 350km.
Ik had toch echt wel op 420- 450km gehoopt. Dat is dus even een andere mindset en geen vakantie's meer met de auto maar dat had ik me vooraf al bedacht dus dat is geen probleem.
Awesome! Wij werken met drie grote leasemaatschappijen, en heb vooralsnog aangegeven geen voorkeur te hebben qua dealer. Ik ga na Pinksteren eens even wat navraag doen over hoe ik hen kan helpen het proces te versnellen (door inderdaad rond te bellen naar dealers).makooy schreef op zondag 16 mei 2021 @ 01:34:
[...]
Ik heb een RWD SR TP+ in het rood. Paar pagina’s terug wat foto’s geplaatst.
Mocht je bij een grote leasemaatschappij moeten bestellen hebben die mogelijk iets onderweg of op voorraad. Mogelijk kan je de leasemaatschappij een zetje geven naar een dealer die er 1 over heeft.
Oh man, ik lees nu jullie reacties op Z&Z. Alleen al de proefrit plannen was belachelijk. Halverwege werd ik gebeld of ik eerder terug wilde komen want ze hadden dubbel ingepland. En later in de mail zag ik dat ze voor mij akkoord zijn gegaan met de voorwaarden (die nooit met mij gecommuniceerd zijn). 'Mijn' handtekening was een vinkje gezet door de verkoper zelffletnix schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:59:
[...]
Ik zou die 6 maanden met een korreltje zout nemen, zeker als het van Z&Z is.

Maar ja, de MME wil ik wel echt graag hebben. Ik vind hem zelfs fijner rijden dan de e-tron, laat staan de Q4 e-tron. Lang wachten kan ik op zich mee leven, heb een keurig mobiliteitsbudget die ik nu maandelijks uit laat betalen, maar ik wil wel gewoon graag dat ik er eentje heb die in 2021 op kenteken gezet is/wordt.
Sneller leveren is gewoon mogelijk hoor, ik had hem ook binnen 4 maanden. Besteld bij Auto Lease Midden NL.
Ik zou er alles aan doen om er één te bemachtigen welke reeds in productie planning zit of op korte termijn geproduceerd wordt of beter nog één welke al gebouwd is.Maarten16 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:50:
[...]
Awesome! Wij werken met drie grote leasemaatschappijen, en heb vooralsnog aangegeven geen voorkeur te hebben qua dealer. Ik ga na Pinksteren eens even wat navraag doen over hoe ik hen kan helpen het proces te versnellen (door inderdaad rond te bellen naar dealers).
[...]
Oh man, ik lees nu jullie reacties op Z&Z. Alleen al de proefrit plannen was belachelijk. Halverwege werd ik gebeld of ik eerder terug wilde komen want ze hadden dubbel ingepland. En later in de mail zag ik dat ze voor mij akkoord zijn gegaan met de voorwaarden (die nooit met mij gecommuniceerd zijn). 'Mijn' handtekening was een vinkje gezet door de verkoper zelf![]()
Maar ja, de MME wil ik wel echt graag hebben. Ik vind hem zelfs fijner rijden dan de e-tron, laat staan de Q4 e-tron. Lang wachten kan ik op zich mee leven, heb een keurig mobiliteitsbudget die ik nu maandelijks uit laat betalen, maar ik wil wel gewoon graag dat ik er eentje heb die in 2021 op kenteken gezet is/wordt.
Met alle onze ervaringen icm het mega chiptekort voorspel ik dat bij achteraan sluiten in de rij door nu een order te plaatsen welke niet op basis is van een reeds lopende order, de kans zeer groot is dat je hem niet meer op 2021 kenteken gaat krijgen.
Ik las overigens onlangs een artikel dat alle 2021 productie plaatsen vergeven zouden zijn.
https://www.thestreet.com...-dip-farley-chip-shortage
Ergens in het stuk staat " their mach-e is already completely sold out".
[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 16-05-2021 14:09 ]
Hier ook zulke grappen , auto is super , de hulp van FORD dramatisch en van de Ford dealer is helemaal geen hulp ( Stern-Den haag ) Welkom in 2021.baszz schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:18:
[...]
Nee. Als het niet lukt is het beste om volledige reset ik de auto te doen, auto verwijderen uit je account (via fordpass app), app verwijderen, opnieuw opstarten en proces opnieuw proberen... ik heb er ook een paar grijze haren bij...
Gelukkig heb ik jonge zoons...
Ik rijdt nu 6 dagen in mijn Mach e RWD, ook extended range. Bij mij is het gemiddelde ongeveer 408 km bij 85% bij 13 graden. Zo ongeveer 480 bij volle lading. Afgelopen woensdag gaf ie na de eerste laadbeurt 507 km aan bij 100%. En ik heb geen last van snel lager wordende range na een paar km rijden. Blijft vrij accuraat.Mcie schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:50:
[...]
Ik denk dat het net is wat je gewend bent? Zelfde wat betreft de acceleratie en de stoelen en de ruimte achterin.
Gisteren reed ik over een betonplaten weg en dan is het gewoon echt slecht, hier had ik met mijn bmw echt geen last van.
Maar het is vooral de achtervering.
Vriend van me die er mee ging rijden ging na de rit onder de auto kijken of er geen starre as onder zat![]()
De stoelen en de vering vind ik de grootste verbeterpunten van deze auto en ik moet enorm wennen aan de range.
Ik heb de extended range en heb hem nu al op 85% laden gezet. Gisteren pakte ik hem met 85% volle accu en toen gaf hij aan 375km en na 4km rijden stond hij al op 350km.
Ik had toch echt wel op 420- 450km gehoopt. Dat is dus even een andere mindset en geen vakantie's meer met de auto maar dat had ik me vooraf al bedacht dus dat is geen probleem.
Wat wel apart is, is dat de Newmotion Laadapp aangaf 58 kw te hebben geladen, terwijl de Mustang aangeeft 50kw geladen te hebben. Laadsnelheid is nog steeds matig, rond de 5 kw per uur. Of mijn interne lader werkt niet goed, of STEDIN netbeheerder levert te weinig vermogen (3*25 ampere aansluiting heb ik dus daar zou 11KW per uur mee mogelijk moeten zijn.
Ik haal thuis die 11kw wel.
En ik heb wel een forse rijstijl dus op de snelweg altijd en overal 130 in untamed.
Maar 85% is geen probleem of thuis ook op 80% zetten?
Nu 80% geladen en dat is dan 333km.
En ik heb wel een forse rijstijl dus op de snelweg altijd en overal 130 in untamed.
Maar 85% is geen probleem of thuis ook op 80% zetten?
Nu 80% geladen en dat is dan 333km.
[ Voor 11% gewijzigd door Mcie op 16-05-2021 19:13 ]
Iemand die me duidelijk kan maken wat hier uit de halen valt, voordat ik morgen de dealer weer ga stalken (niet dat die iets weet):
"result": {
"vin": "XXXX",
"order": {
"type": "order",
"number": "XXXX",
"contractSource": "PartialOffline",
"gobStatusCode": "VITR",
"gobStatusDesc": "InTransit",
"vmacs2CharCode": "91",
"vmacs3CharCode": "711",
"vmacsStatusDesc": "COMPOUND IN ",
"vmacsStatusDate": "2021-04-27 11:24:00.0",
"gobStatusDate": "2021-05-15 09:23:27.0" "
Nog steeds in de haven van Antwerpen? Wat wil die gobStatusDate zeggen?
"result": {
"vin": "XXXX",
"order": {
"type": "order",
"number": "XXXX",
"contractSource": "PartialOffline",
"gobStatusCode": "VITR",
"gobStatusDesc": "InTransit",
"vmacs2CharCode": "91",
"vmacs3CharCode": "711",
"vmacsStatusDesc": "COMPOUND IN ",
"vmacsStatusDate": "2021-04-27 11:24:00.0",
"gobStatusDate": "2021-05-15 09:23:27.0" "
Nog steeds in de haven van Antwerpen? Wat wil die gobStatusDate zeggen?
https://www.electrifiedrally.nl/
Wij zijn erbij op 12 juni, meer Mach E liefhebbers? (Gelijk een meet-up?)
[ Voor 10% gewijzigd door MarcelGo op 16-05-2021 19:07 ]
Lol euhh nou met wat geluk kan ik in September mee doen.....MarcelGo schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:27:
https://www.electrifiedrally.nl/
Even een vraag, waarom laden jullie thuis niet gewoon naar 100%, onderweg / snellader kan ik nog begrijpen maar vanuit huis wil je toch vol vertrekken? Dat lijkt mij tenminste, ik heb de auto nog niet in bezit vandaar de vraagTolfree schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:19:
[...]
Ik rijdt nu 6 dagen in mijn Mach e RWD, ook extended range. Bij mij is het gemiddelde ongeveer 408 km bij 85% bij 13 graden. Zo ongeveer 480 bij volle lading. Afgelopen woensdag gaf ie na de eerste laadbeurt 507 km aan bij 100%. En ik heb geen last van snel lager wordende range na een paar km rijden. Blijft vrij accuraat.
Wat wel apart is, is dat de Newmotion Laadapp aangaf 58 kw te hebben geladen, terwijl de Mustang aangeeft 50kw geladen te hebben. Laadsnelheid is nog steeds matig, rond de 5 kw per uur. Of mijn interne lader werkt niet goed, of STEDIN netbeheerder levert te weinig vermogen (3*25 ampere aansluiting heb ik dus daar zou 11KW per uur mee mogelijk moeten zijn.
Is het beter voor de accu gedurende de 4 jaar lease-looptijd? Of pas voor de 2e eigenaar die de auto daarna koopt?Mcie schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:30:
Ik doe dat omdat ik dacht dat dat beter was maar ook maar gebaseerd op internet info?
Als je de accu optimaal wil houden qua levensduur moet je hem constant tussen de 40% en 60% houden. 80 of 90% zal het verschil niet maken en 100% voor de geplande lagere ritjes ook niet. Wat wel duidelijk afgeraden wordt is de auto voor een langere tijd met 100% weg te zetten.Luffbra schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:34:
[...]
Is het beter voor de accu gedurende de 4 jaar lease-looptijd? Of pas voor de 2e eigenaar die de auto daarna koopt?
NB, Er wordt bij de MME sowieso al 10% van de capaciteit onbenut gelaten dus feitelijk laad je maar tot 90% op.
Ik ga voor thuis hem instellen op 90% maar ik laad maar max 2x in de week.
[ Voor 18% gewijzigd door FreeMen op 16-05-2021 20:16 ]
Eens. Ik laat 'm ook op tot 90% omdat er idd al 10% reserve capaciteit niet gebruikt wordt.FreeMen schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:49:
[...]
Als je de accu optimaal wil houden qua levensduur moet je hem constant tussen de 40% en 60% houden. 80 of 90% zal het verschil niet maken en 100% voor de geplande lagere ritjes ook niet. Wat wel duidelijk afgeraden wordt is de auto voor een langere tijd met 100% weg te zetten.
NB, Er wordt bij de MME sowieso al 10% van de capaciteit onbenut gelaten dus feitelijk laad je maar tot 90% op.
Ik ga voor thuis hem instellen op 90% maar ik laad maar max 2x in de week.
Voor de lange termijn is het goed voor de accu dat er gemiddeld tot 80% geladen wordt, uitzondering als je soms lange ritten gaat doen. Dan kun je gerust tot 100% laden. Omdat de ER al 10% reserve capaciteit niet gebruikt (88 ipv 99 kw) kun je gerust tot 90% laden.Maurice_S schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:26:
[...]
Even een vraag, waarom laden jullie thuis niet gewoon naar 100%, onderweg / snellader kan ik nog begrijpen maar vanuit huis wil je toch vol vertrekken? Dat lijkt mij tenminste, ik heb de auto nog niet in bezit vandaar de vraag
Ik heb eind januari via de LM besteld en de levering stond op 20 september, inmiddels vervroegd naar mid augustus dus helemaal kansloos ben je niet, mocht je gaan leasen dan zijn er veel LM welke ook voorraad modellen besteld hebben.FreeMen schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:04:
[...]
Ik zou er alles aan doen om er één te bemachtigen welke reeds in productie planning zit of op korte termijn geproduceerd wordt of beter nog één welke al gebouwd is.
Met alle onze ervaringen icm het mega chiptekort voorspel ik dat bij achteraan sluiten in de rij door nu een order te plaatsen welke niet op basis is van een reeds lopende order, de kans zeer groot is dat je hem niet meer op 2021 kenteken gaat krijgen.
Ik las overigens onlangs een artikel dat alle 2021 productie plaatsen vergeven zouden zijn.
Ik laad thuis tot 80% enkel bij lange ritten op 1 dag de volle 100. En inderdaad dat is beter voor conditie batterij om niet geheel vol te laden (overigens leeg ook niet). De 10% marge zit overigens aan de onderkant (dus als je nog 10 hebt zal dat in werkelijkheid ong. 20 zijn) aangezien onder de 10% de performance vd batterij hard achteruit gaat.Tolfree schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:38:
[...]
Voor de lange termijn is het goed voor de accu dat er gemiddeld tot 80% geladen wordt, uitzondering als je soms lange ritten gaat doen. Dan kun je gerust tot 100% laden. Omdat de ER al 10% reserve capaciteit niet gebruikt (88 ipv 99 kw) kun je gerust tot 90% laden.
Eind januari is 3,5 maand geleden. Tel 3,5 maand op bij mid. Augustus en je zit op midden december...Jarune schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:39:
[...]
Ik heb eind januari via de LM besteld en de levering stond op 20 september, inmiddels vervroegd naar mid augustus dus helemaal kansloos ben je niet, mocht je gaan leasen dan zijn er veel LM welke ook voorraad modellen besteld hebben.
De hele chip problematiek gaat daarbij alleen nog maar verder oplopen.
Productie van de Mach-e is al beperkt en schijnt volgens Ford geen last te hebben van chip tekorten, de componenten zijn al ingekocht. Productie is ook pas in december 2020 echt gestart en nu op stoom. Mocht je in 2020 willen rijden dus snel handelen en afspraken maken erover waar mogelijk. Ik zit overigens op begin december als ik het optel maar spannend is het zekerFreeMen schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:53:
[...]
Eind januari is 3,5 maand geleden. Tel 3,5 maand op bij mid. Augustus en je zit op midden december...
De hele chip problematiek gaat daarbij alleen nog maar verder oplopen.
Wellicht ben ik bevooroordeeld door alle ervaringen met Ford maar de waarde van de hele zin wordt met de 2 woorden "volgens Ford" voor mij tot 0 gereduceerd.Jarune schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:34:
[...]
Productie van de Mach-e is al beperkt en schijnt volgens Ford geen last te hebben van chip tekorten, de componenten zijn al ingekocht.
[ Voor 11% gewijzigd door FreeMen op 16-05-2021 23:04 ]
Check, dank. Even wat onderzoek gedaan, en ik vrees dat je gelijk hebt. Een Lucid Red RWD ST met TP+ is (op dit moment niet) vanuit voorraad leverbaar, maar een zwarte wel. Misschien dan toch proberen een zwarte vanuit voorraad te bestellen i.p.v. een klein jaar te wachten en > 3k meer bijtelling te betalen.FreeMen schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:04:
[...]
Ik zou er alles aan doen om er één te bemachtigen welke reeds in productie planning zit of op korte termijn geproduceerd wordt of beter nog één welke al gebouwd is.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen!
De lader zelf gebruikt ook energie maar 14% van het totaal verbruikt lijkt me ook wat veel.Tolfree schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:19:
[...]
..
Overigens vind ik dat de gelukkige die hun auto al hebben mogen ontvangen maar weinig foto's posten! 
Geen bericht meer ontvangen over mijn levering morgen! Dus het moet morgen toch echt gaan gebeuren!
Geen bericht meer ontvangen over mijn levering morgen! Dus het moet morgen toch echt gaan gebeuren!
je kent het adagium; bezit van de zaak... :-)Predje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:53:
Overigens vind ik dat de gelukkige die hun auto al hebben mogen ontvangen maar weinig foto's posten!
Hierbij wat foto's.Predje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:53:
Succes morgen!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w4nV14KboDvuhLqFzhTVtfOZ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nYg9VTlLFEvby5ONUOII7kJ3.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QtoYoGrNweMnw1ghhKFk5u6M.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pYqpGvdYKC0AdLlEOMi6FQMS.jpg?f=user_large)
Nice! Rode remklauwen en een glascoating? Ziet er goed uit in ieder geval.Tolfree schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:05:
[...]
Hierbij wat foto's.
Succes morgen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ga aftellen nog 4 dagen
Geen glass coating, succes over 4 dagen. Beest van een auto.[Deth]Roses schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:20:
[...]
Nice! Rode remklauwen en een glascoating? Ziet er goed uit in ieder geval.
Ik ga aftellen nog 4 dagen
bij mij ook iets raars vrijdagmiddag laats gekenen geen wijziging tov 04-023 en nu vandaagFreeMen schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:31:
en per zojuist
edit,
vehicle datum op 05-12 staan terwijl het vrijdag de 14-05 was...
2204,"vehicleDateTime":"2021-05-12T18:39:51Z","tappsDateTime":"2021-05-12T19:15:52.619Z"}},"vinFeature"
Zelfde als ik ervaar inderdaad.Eddy E schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:39:
[...]
bij mij ook iets raars vrijdagmiddag laats gekenen geen wijziging tov 04-023 en nu vandaag
2204,"vehicleDateTime":"2021-05-12T18:39:51Z","tappsDateTime":"2021-05-12T19:15:52.619Z"}},"vinFeature"
Lijkt erop dat er vertraging zit in de update van dat datum veld maar ik heb ook voorbeelden gezien van update datums gelijk de dag van check.
Bij mij waren de wijzigingen ook minimaal 1 maar vaak 2 dagen later pas zichtbaarFreeMen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:45:
[...]
Zelfde als ik ervaar inderdaad.
Lijkt erop dat er vertraging zit in de update van dat datum veld maar ik heb ook voorbeelden gezien van update datums gelijk de dag van check.
Heb hem zelf nog niet, maar wat ik heb begrepen op diverse fora, is dat je nog niet ingelogd bent. Hij slaat die gegevens op bij je profiel en als je niet ingelogd bent kom je telkens terug in de standaard instellingen.vjkevin88 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:43:
Iemand hetzelfde probleem?
Iedere keer als ik mijn auto start moet ik mijn tooninstellingen van de muziek opnieuw instellen.
De rest van de wijzigingen, lijkt die wel te onthouden.
Ik schrik een beetje van de kunststof delen aan de auto. In deze uitvoering (die ik ook krijg) worden deze niet meegespoten en vind het echt onzettend lelijk. Zou hier ook nog wat aan te doen zijn?Tolfree schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:05:
[...]
Hierbij wat foto's.
Succes morgen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik deel(de) je zorg. Ik heb ze van het weekend live gezien op een blauw exemplaar en het is in het echt minder "lelijk" als op de foto's soms over komt door de lichtinval.T i M schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:03:
[...]
Ik schrik een beetje van de kunststof delen aan de auto. In deze uitvoering (die ik ook krijg) worden deze niet meegespoten en vind het echt onzettend lelijk. Zou hier ook nog wat aan te doen zijn?
Ik heb zelf star white welke ik nog niet heb kunnen bekijken in real live maar de foto's welke hier eerder gepost icm met wat ik van het weekend gezien heb stemt mij ietswat gerust. De grote hoeveelheid ongespoten plastic is echter wel erg veel en doet zeker afbreuk aan het totaal plaatje.
Ik heb zelf een oud stuk bumperdeel met plastidip zwart gespoten en vervolgens met glansdip afgewerkt. Je ziet dan helaas nog wel de structuur van de bumper (hij is niet glad) als je dichtbij staat en ik merk dat je de glanslaag makkelijk beschadigt. Daarnaast is het verwijderen van de diplaag ook nog een dingetje. Als je hem dik genoeg erop zet zou je hem moeten kunnen verwijderen. Al met al durf ik het niet aan met plastidip.
Wrappen schijnt ook geen optie te zijn. Het zou moeten kunnen maar door de slechte(re) hechting op kunstof zijn er maar weinig wrappers welke zich hier aan wagen en degene die het wel doen geven weinig tot geen garantie.
Ik hoop dat het een kwestie van wennen wordt en ik ga eerst maar eens zien hoe het totaalplaatje eruit komt te zien met de 20inch welke ik in bestelling heb staan en zie dan wel weer verder. Ik vrees alleen dat ongeacht de uitkomst van de looks er niets anders op zit voor ons dan het te accepteren zoals het is tenzij we er duizenden euro's voor over gaan hebben om alle kunstofdelen te vervangen voor gespoten zwarte delen.
[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 17-05-2021 11:26 ]
Mijn mening is dat in het echt idd een flink stuk minder opvalt. Is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Mij stoort het niet. Daarnaast ben ik zo tevreden over de looks, acceleratie power, het glazen dak en een heleboel andere zaken, dat ik meer dan tevreden ben. Met mij nog vele anderen gegeven de draaiende hoofden en duimen omhoog die ik al een paar keer heb gehad.FreeMen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:17:
[...]
Ik deel(de) je zorg. Ik heb ze van het weekend live gezien op een blauw exemplaar en het is in het echt minder "lelijk" als op de foto's soms over komt door de lichtinval.
Ik heb zelf star white welke ik nog niet heb kunnen bekijken in real live maar de foto's welke hier eerder gepost icm met wat ik van het weekend gezien heb stemt mij ietswat gerust. De grote hoeveelheid ongespoten plastic is echter wel erg veel en doet zeker afbreuk aan het totaal plaatje.
Ik heb zelf een oud stuk bumperdeel met plastidip zwart gespoten en vervolgens met glansdip afgewerkt. Je ziet dan helaas nog wel de structuur van de bumper (hij is niet glad) als je dichtbij staat en ik merk dat je de glanslaag makkelijk beschadigt. Daarnaast is het verwijderen van de diplaag ook nog een dingetje. Als je hem dik genoeg erop zet zou je hem moeten kunnen verwijderen. Al met al durf ik het niet aan met plastidip.
Wrappen schijnt ook geen optie te zijn. Het zou moeten kunnen maar door de slechte(re) hechting op kunstof zijn er maar weinig wrappers welke zich hier aan wagen en degene die het wel doen geven weinig tot geen garantie.
Ik hoop dat het een kwestie van wennen wordt en ik ga eerst maar eens zien hoe het totaalplaatje eruit komt te zien met de 20inch welke ik in bestelling heb staan en zie dan wel weer verder. Ik vrees alleen dat ongeacht de uitkomst van de looks er niets anders op zit voor ons dan het te accepteren zoals het is tenzij we er duizenden euro's voor over gaan hebben om alle kunstofdelen te vervangen voor gespoten zwarte delen.
Had ik ook een aantal keer. Zodra je de link gebruikt, dien je standaard even te verversen (ook al vul je de link opnieuw in).Eddy E schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:39:
[...]
bij mij ook iets raars vrijdagmiddag laats gekenen geen wijziging tov 04-023 en nu vandaag
Die 20 inch zullen je lichte zorgen over plastic randen vast verzachten... Blijf die 19 inch (of 18) misschien toch iets te klein vinden voor dit formaat.FreeMen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:17:
[...]
Ik deel(de) je zorg. Ik heb ze van het weekend live gezien op een blauw exemplaar en het is in het echt minder "lelijk" als op de foto's soms over komt door de lichtinval.
Ben wel benieuwd naar jouw voertuig en het verschil met die star white AWD die ik heb besteld.
ah ok, bijzonder.Rickie070 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:42:
[...]
Had ik ook een aantal keer. Zodra je de link gebruikt, dien je standaard even te verversen (ook al vul je de link opnieuw in).
Ik ook.Rickie070 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:45:
[...]
Die 20 inch zullen je lichte zorgen over plastic randen vast verzachten... Blijf die 19 inch (of 18) misschien toch iets te klein vinden voor dit formaat.
Ben wel benieuwd naar jouw voertuig en het verschil met die star white AWD die ik heb besteld.
Ik moet namelijk ook eerlijk bekennen dat ik ook bij de zwart gespoten delen mijn twijfels heb want hoe je het ook wendt of keert, er zitten gewoon (te) veel zwarte delen op wat best wat subtieler had mogen zijn.
Daarbij is de achterbumper (ongeacht of ze gespoten zijn) gewoon te simpel en hadden ze best wat meer aandacht aan mogen besteden qua detaillering. Dat dit veel beter kan toont menig ander merk.
Ik krijg de indruk dat een aantal van ons hun auto geblinddoekt besteld hebben! :-D
[ Voor 5% gewijzigd door RudiP op 17-05-2021 13:00 ]
Ja zo kan je het wel stellen bij mij. Ik heb die van mij bij de eerste kennismaking meteen aangepast naar AWDRudiP schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:00:
Ik krijg de indruk dat een aantal van ons hun auto geblinddoekt besteld hebben! :-D
Zo proefrit zit erop en ik heb toch wat mixed feelings.
+ Snelheid optrekken/instant power
+ RWD
+ Lekker ruim
- Zelfs met een tech.plus pakket voelt de auto wat "karig" aan, ik mis toch wat zaken zoals bijv. sfeer-verlichting, een dak wat deels openkan.
- Vrouw werd misselijk in de auto, al komt dat natuurlijk door mijn sportieve rijstijl
- Rijhulp systemen ondermaats vergeleken met een A-klasse uit 2018
Ik ga hier toch nog eens goed over nadenken, blijft een auto van 50k+. Ford Dealer gaf aan dat als ik de auto nu bestel die voor 2022 binnen is, aangezien ik hier de ervaringen lees durf ik dat niet aan. Een RWD met techplus pakket is helaas niet meer op voorraad.
+ Snelheid optrekken/instant power
+ RWD
+ Lekker ruim
- Zelfs met een tech.plus pakket voelt de auto wat "karig" aan, ik mis toch wat zaken zoals bijv. sfeer-verlichting, een dak wat deels openkan.
- Vrouw werd misselijk in de auto, al komt dat natuurlijk door mijn sportieve rijstijl
- Rijhulp systemen ondermaats vergeleken met een A-klasse uit 2018
Ik ga hier toch nog eens goed over nadenken, blijft een auto van 50k+. Ford Dealer gaf aan dat als ik de auto nu bestel die voor 2022 binnen is, aangezien ik hier de ervaringen lees durf ik dat niet aan. Een RWD met techplus pakket is helaas niet meer op voorraad.
Ja het is gewoon jammer. EV markt is enorm ontwikkeld sinds 1,5 jaar. Aanbod is veel ruimer dus dan ga je automatisch op punten die letten die andere nieuwe auto's (soms zelfs standaard) hebbenFreeMen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:53:
[...]
Ik ook.
Ik moet namelijk ook eerlijk bekennen dat ik ook bij de zwart gespoten delen mijn twijfels heb want hoe je het ook wendt of keert, er zitten gewoon (te) veel zwarte delen op wat best wat subtieler had mogen zijn.
Daarbij is de achterbumper (ongeacht of ze gespoten zijn) gewoon te simpel en hadden ze best wat meer aandacht aan mogen besteden qua detaillering. Dat dit veel beter kan toont menig ander merk.
Er waren nauwelijks RWD foto's destijds (rond 2019 begin 2020). Al wat er was waren tekeningen/renders en die lieten niet echt een representatief beeld zien. Zelfde met de koplampen, overal zag je alleen de AWD versie, pas een paar maanden geleden kwamen de eerste echte plaatjes van de rwd versie.RudiP schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:00:
Ik heb altijd mijn twijfels gehad over deze aspecten maar ik had weinig keus gezien rwd sr het maximaal haalbare was.
[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 17-05-2021 13:33 ]
Have fun, het rijden ermee gaat het helemaal goed maken kan ik je verzekeren...MarcelGo schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:03:
541 dagen, vreugde, hoop, trots, wanhoop en nog veel meer emoties later...[Afbeelding]
[Afbeelding]
19inch gepolijst zwart staat iig goed bij de zwart gelakte bumperdelen!Rickie070 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:33:
[Afbeelding]
De dealer was zo gul om alvast een foto de delen!
Geen panorama dak zie ik, welkom bij het exclusieve non tp+ clubje en nog exclusievere white non tp+ elite clubje
Ja dat lijkt zo door de witte wolken boven! haha maar ik heb wel een TP+ pakket. Als je goed inzoomt zie je hetFreeMen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:37:
[...]
19inch gepolijst zwart staat iig goed bij de zwart gelakte bumperdelen!
Geen panorama dak zie ik, welkom bij het exclusieve non tp+ clubje en nog exclusievere white non tp+ elite clubje
[ Voor 3% gewijzigd door Rickie070 op 17-05-2021 13:39 ]
Kwestie van persoonlijke smaak denk ik. Ik vind zelf het kunststof niet misstaan, geeft het een iets ruiger / off road uiterlijkT i M schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:03:
[...]
Ik schrik een beetje van de kunststof delen aan de auto. In deze uitvoering (die ik ook krijg) worden deze niet meegespoten en vind het echt onzettend lelijk. Zou hier ook nog wat aan te doen zijn?
Daarnaast, tenzij je de auto met een fluwelen handschoen wast, hoogglans zwart is zeer kras / swirl gevoelig en bij de wielkasten en onderkant deuren is dt nog erger omdat daar nog meer vuil ophoopt en met schoonmaken daar je nog beter je best moet doen maakt dat er niet beter op. Ook denk ik dat daardoor het kunststof er na een aantal x de wasstraat er een stuk beter uit blijft zien
Gefelicteerd, weer 1 van de immacolata reeks :-)MarcelGo schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:03:
541 dagen, vreugde, hoop, trots, wanhoop en nog veel meer emoties later...[Afbeelding]
[Afbeelding]
ow echt, ik zou zweren dat het een wit dak was op die foto.Rickie070 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:38:
[...]
Ja dat lijkt zo door de witte wolken boven! haha maar ik heb wel een TP+ pakket. Als je goed inzoomt zie je het
In dat geval ben je uninvited tot ons clubje
Daar heb je inderdaad een punt maar dat geldt voor zwart in het algemeen.Maurice_S schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:39:
[...]
Kwestie van persoonlijke smaak denk ik. Ik vind zelf het kunststof niet misstaan, geeft het een iets ruiger / off road uiterlijk
Daarnaast, tenzij je de auto met een fluwelen handschoen wast, hoogglans zwart is zeer kras / swirl gevoelig en bij de wielkasten en onderkant deuren is dt nog erger omdat daar nog meer vuil ophoopt en met schoonmaken daar je nog beter je best moet doen maakt dat er niet beter op. Ook denk ik dat daardoor het kunststof er na een aantal x de wasstraat er een stuk beter uit blijft zien
Tijd zal het leren, eerst maar eens leveren