FreeMen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:18:
[...]
Had je een nieuw koppelingsverzoek gedaan?
Zo niet vind ik dit toch wel bijzonder. Kan je met je telefoon zo de auto in en wegrijden....je weet immers precies waar hij staat. Ik denk dat ik maar eens een paar VINS ga invoeren
edit,
Hoe langer ik er over na denk hoe vreemder ik dit alles ga vinden icm met PAAK. Ook al zou een monteur op "OK" gedrukt hebben dan nog gaat dit alles naar mijn gevoel te makkelijk. Ik weet niet hoe je PAAK activeert maar het feit dat je de auto nu zonder verdere actie in je app hebt staan zegt mij dat je hem nu ook zou moeten kunnen openen en zelfs starten en wegrijden zonder sleutels.
VIN is toch chassisnummer wat ergens zichtbaar in het raam staat of is dat niet langer zo? Hoe makkelijk zou dat zijn als iemand op een parkeerplaats je VIN invoert in de app en wacht totdat vrouwlief instapt en onbewust op OK drukt....?
Ik heb een verzoek zelf gestart en die werd "goedgekeurd"
Geen idee of iemand dat gedaan heeft die in de auto zat of dat dat automatisch gebeurd.
PAAK = Phone as a Key = werkt NIET en kan ik ook NIET instellen. Moet echt binnen bluetooth bereik zijn.
Ik kan er nu verder niks mee lijkt het, Entry-pincode instellen kan ook niet (moet PaaK voor werken).
Ik heb mijn volledige VIN door iemand anders in zijn app laten toevoegen en laten activeren. Ik zie dan een melding dat ik het authorisatieverzoek moet goedkeuren.
Resume:
- Ja, je kan verbinding maken - geen idee wie/hoe het verzoek is/heeft goedgekeurd
- Nee, je kan geen PaaK gebruiken
- Nee, je kan er niet mee wegrijden
- Ja, PaaK op een andere telefoon kan als diegene het volledige VIN heeft EN er iemand in de auto op "goedkeuren" drukt. Iedereen dus echt
OPLETTEN om dat niet te doen!!!
[
Voor 9% gewijzigd door
makooy op 15-04-2021 09:44
]