Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 37 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Zandje06 schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:43:
Er komen dus in een week 3 schepen aan met in totaal 3500 auto's. Ben benieuwd hoe lang ze er over gaan doen om dat allemaal door de test straat te krijgen in Antwerpen. Kan best 2 weken zitten tussen de eerste en laatste.
2 toch? Florida en Halifax (zit wel 4 a 5 dagen tussen), welke nog meer? Of je moet de Gral san martin meerekenen.

Blijft in totaal wel 3500 stuks wat inderdaad een fiks aantal is. Hopelijk hebben ze goed geoefend met de laatste 2 boten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:11
FreeMen schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:58:
[...]

2 toch? Florida en Halifax (zit wel 4 a 5 dagen tussen), welke nog meer? Of je moet de Gral san martin meerekenen.

Blijft in totaal wel 3500 stuks wat inderdaad een fiks aantal is. Hopelijk hebben ze goed geoefend met de laatste 2 boten ;)
voorlopig staan de auto's van de Grande Houston EN MSC Immacolata nog in Antwerpen. Begint drukke boel te worden daar 8)7

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:02:
[...]

voorlopig staan de auto's van de Grande Houston EN MSC Immacolata nog in Antwerpen. Begint drukke boel te worden daar 8)7
Dan hebben ze nog een week om ze weg te werken. Bel die bekenden van jou maar eens dat ze doorwerken >:)

PS, heeft die van jou al een PTI update gehad?

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 12-04-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:25
[...]

Precies, en volgens mijn dealer nog tot het einde van deze maand, ruim nadat de volgende boot aankomt...

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:03:
[...]

Dan hebben ze nog een week om ze weg te werken. Bel die bekenden van jou maar eens dat ze doorwerken >:)
Welke bekende? ;) Ik krijg mijn informatie niet via iemand "inside" hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:03:
[...]

Precies, en volgens mijn dealer nog tot het einde van deze maand, ruim nadat de volgende boot aankomt...
Misschien moeten ze het voorbeeld van Tesla maar volgen en ons gewoon laten ophalen in de haven. Scheelt ze veel geld en ons tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:42

ja3

FreeMen schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:07:
[...]
Misschien moeten ze het voorbeeld van Tesla maar volgen en ons gewoon laten ophalen in de haven. Scheelt ze veel geld en ons tijd
Heb toch liever dat ze even wat aandacht geven aan de afleveringskwaliteit. Dat was voor mij 1 van de grote minpunten van Tesla. Maar dat zou geen 5 weken hoeven te duren. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
MarcelGo schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:03:
[...]

Alle tijd dus om je handtekening aan te passen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9VtEwyfo1LRFCIeNPdwHVkaifo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wnzCknyIiTEjp2yF1x0UVUeE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 17:04
F1dude schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:03:
[...]

Wij liggen dicht bij elkaar.ik heb ship date van 22 maart en final delivered date van 29 maart.

Vanochtend dealer gesproken en die gaf aan dat status voertuig 'In" is, wat inhoudt dat hij nog in de haven staat of systeem nog niet is geupdate.

Levering aan dealer blijft mid juni. Om het nog leuker te maken gaven ze aan dat hij nog 3! weken bij de dealer moet blijven voordat hij geleverd mag worden 8)7 - maar dit lijkt mij persoonlijk onrealistisch...
Ik heb de 12 juni als datum gekregen van de dealer.

Blijf het een raar verhaal vinden dat wij zo weinig van Ford horen.
Ford Nederland kan volgens de dealer zien welke auto naar welke boot gaat.
Hij heeft alleen geen ingang bij Ford Nederland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
ZL900 schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:51:
[...]

Ik heb de 12 juni als datum gekregen van de dealer.

Blijf het een raar verhaal vinden dat wij zo weinig van Ford horen.
Ford Nederland kan volgens de dealer zien welke auto naar welke boot gaat.
Hij heeft alleen geen ingang bij Ford Nederland
dat kunnen we hier ook ;)
Alleen wij zijn EN beter EN sneller >:)

verwijst naar de Google sheets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
makooy schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:52:
[...]

dat kunnen we hier ook ;)
Alleen wij zijn EN beter EN sneller >:)

verwijst naar de Google sheets
Helaas heb ik nog geen Vessel en geen shipmentnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-02 13:43
Zandje06 schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:43:
Er komen dus in een week 3 schepen aan met in totaal 3500 auto's. Ben benieuwd hoe lang ze er over gaan doen om dat allemaal door de test straat te krijgen in Antwerpen. Kan best 2 weken zitten tussen de eerste en laatste.
Toch geen 3500 voor alleen NL! Dacht dat de verkopen lager lagen dan dat. Oorspronkelijk waren het er 2000 uit mijn hoofd waarvan er toen flink wat gecanceld zijn i.v.m. late levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
GRANDE FLORIDA = 722
GRANDE HALIFAX = 1509
GRANDE HOUSTON = 1150
MSC IMMACOLATA = 696
STX ORIOLE = 560

Per boot, voor heel EU / aflevering in Antwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
makooy schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:48:
GRANDE FLORIDA = 722
GRANDE HALIFAX = 1509
GRANDE HOUSTON = 1150
MSC IMMACOLATA = 696
STX ORIOLE = 560

Per boot, voor heel EU / aflevering in Antwerp
De Immacolata is volgens mij eerst nog in Frankrijk geweest Le Havre en na Antwerpen richting Portugal gegaan en nu naar Italië. Dus leveringen Antwerpen is vooral voor Noord en misschien ook stukje Centraal Europa denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahpor
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-01 14:23
Heeft iemand een redelijke inschatting van de tijdsduur van het krijgen van Window Sticker (staat dat die ca 5 werkdagen voor productie wordt aangemaakt) tot aankomst Antwerpen? Ik begrijp dat er variabelen in zitten, want de geproduceerde auto kan niet direct een boot op rijden... maar wat is gemiddeld wat mensen te zien krijgen?
Onze heeft blijkbaar nog geen window sticker namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
rahpor schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:55:
Heeft iemand een redelijke inschatting van de tijdsduur van het krijgen van Window Sticker (staat dat die ca 5 werkdagen voor productie wordt aangemaakt) tot aankomst Antwerpen? Ik begrijp dat er variabelen in zitten, want de geproduceerde auto kan niet direct een boot op rijden... maar wat is gemiddeld wat mensen te zien krijgen?
Onze heeft blijkbaar nog geen window sticker namelijk
Eu auto's hebben geen raamsticker openbaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
[Deth]Roses schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:54:
[...]

De Immacolata is volgens mij eerst nog in Frankrijk geweest Le Havre en na Antwerpen richting Portugal gegaan en nu naar Italië. Dus leveringen Antwerpen is vooral voor Noord en misschien ook stukje Centraal Europa denk ik dan.
CH MSC IMMACOLATA 57
FR MSC IMMACOLATA 100
NL MSC IMMACOLATA 116
UK MSC IMMACOLATA 311
?? MSC IMMACOLATA 1
?? MSC IMMACOLATA 99
?? MSC IMMACOLATA 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
De Oriole auto's staan op de Halifax dus dat is een sereus bootje met ruim 2000 stuks.
Geen idee of alles in Antwerpen gelost wordt.

had iemand alle autos geteld op de luchtfoto van de Immacolata? Vast wel iemand gedaan :+

Edit
ik vermacht eigenlijk sowieso de UK auto's niet in antwerpen na de Brexit, dat zou wel heel bijzonder zijn...

[ Voor 47% gewijzigd door FreeMen op 12-04-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:59:
De Oriole auto's staan op de Halifax dus dat is een sereus bootje met ruim 2000 stuks.

had iemand alle autos geteld op de luchtfoto van de Immacolata? Vast wel iemand gedaan :+

Edit
ik vermacht eigenlijk sowieso de UK auto's niet in antwerpen na de Brexit, dat zou wel heel bijzonder zijn...
UK auto's komen eerst aan in Antwerpen (bevestigd door Ford UK aan user op MachE forum)

Iemand had de auto's geteld en 1150 auto's geteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derknl
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-11-2022
FreeMen schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:07:
[...]
Waarom zoveel weken updaten en checken? Of is de uitrol on hold? Totdat er een go komt van Ford. De eerste auto's zouden toch allang klaar moeten zijn en op transport naar Nederland moegen gaan. Mijn eta was 10 april. Als er zoveel auto's komen de komende weken dan raakt het overvol en gaan de wachttijden nog verder omhoog.
Zal fijn zijn als Ford iets van zich laat horen na meer dan een jaar wachten is dit de kans van marketing om iets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
makooy schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:57:
[...]

CH MSC IMMACOLATA 57
FR MSC IMMACOLATA 100
NL MSC IMMACOLATA 116
UK MSC IMMACOLATA 311
?? MSC IMMACOLATA 1
?? MSC IMMACOLATA 99
?? MSC IMMACOLATA 12
Waar haal jij toch al die leuke lijstjes vandaan :)

Keep up the good work _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
[Deth]Roses schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:18:
[...]

Waar haal jij toch al die leuke lijstjes vandaan :)

Keep up the good work _/-\o_
De shipmentnumbers, schepen en aantallen heb ik.
Op Mach-E Forum samenwerken met kopers vanuit andere landen om te ontcijferen welk shipmentnumber voor welk land is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
FreeMen schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:59:
De Oriole auto's staan op de Halifax dus dat is een serieus bootje met ruim 2000 stuks.
Kan ook nog zijn dat je ze dan dubbel telt :)

Maar past met gemak geloof dat hij welgeteld 6700 personenauto's kwijt kan :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
makooy schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:24:
[...]

De shipmentnumbers, schepen en aantallen heb ik.
Op Mach-E Forum samenwerken met kopers vanuit andere landen om te ontcijferen welk shipmentnumber voor welk land is.
Haha Wel echt super top dat je dit allemaal doet voor ons! Wordt echt ontzettend gewaardeerd!. misschien moet je een carriere als detective beginnen :9 (of ben je al ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:02:
[...]

UK auto's komen eerst aan in Antwerpen (bevestigd door Ford UK aan user op MachE forum)

Ah ok, dan zullen ze wel in douane depot blijven en daarmee niet in de EU gemeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:02:
[...]

Hmm, volgens jouw lijstje zijn het er nog geen 700. Maar blijkbaar gaat alles wel via Antwerpen, hopelijk hebben ze een aantal bussen met personeel naar antwerpen gestuurd vanuit Ford

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelGo
Waps61 schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:35:
[...]

Alle tijd dus om je handtekening aan te passen ;)
[Afbeelding]
Tja niet om te zeuren, maar hier in huis is het nog steeds eerst zien dan geloven...ik heb nog geen mme😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
F1dude schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:28:
[...]

Haha Wel echt super top dat je dit allemaal doet voor ons! Wordt echt ontzettend gewaardeerd!. misschien moet je een carriere als detective beginnen :9 (of ben je al ;) )
Iets met doorgeslagen enthousiasme :X
[Deth]Roses schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:27:
[...]

Kan ook nog zijn dat je ze dan dubbel telt :)

Maar past met gemak geloof dat hij welgeteld 6700 personenauto's kwijt kan :D
De getallen die ik noem zijn LOS van elkaar, dus niet bij elkaar opgeteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
[...]

Psst,
Die blijven daar staan tot die van mij gearriveerd is.
Heb een deal met Johan Claassen van Ford Nederland dat de eerste met groot vertoon aan mij overhandigd wordt.
Niet door vertellen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Even een andere vraag.

Heeft er iemand plannen om een glascoating of PPF aan te brengen op de Mach-E of heeft iemand daar ervaring mee?
Zo ja:
- welk type coating
- prijs
- waar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waps61
MarcelGo schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:37:
[...]

Tja niet om te zeuren, maar hier in huis is het nog steeds eerst zien dan geloven...ik heb nog geen mme😳
:P Dat geldt voor ons allemaal; we hebben hem nog niet 8)
Maar afzeggen zal niet meer lukken; nog ff volhouden dus en hier delen we de smart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Kreeg vandaag een email van Ford "De volledige elektrische Mustang is gearriveerd en de eerste afleveringen vinden snel plaats." Dus .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
makooy schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:01:
Even een andere vraag.

Heeft er iemand plannen om een glascoating of PPF aan te brengen op de Mach-E of heeft iemand daar ervaring mee?
Zo ja:
- welk type coating
- prijs
- waar
Ik zat er wel over na te denken en heb er wel met iemand die het doet over gesproken, maar las er wat tegenstrijdige berichten over en met name dat de lak van Ford sowieso al goed is en het daarom ook zonde kan zijn van de kosten die er mee samen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
Grondje schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:23:
Kreeg vandaag een email van Ford "De volledige elektrische Mustang is gearriveerd en de eerste afleveringen vinden snel plaats." Dus .....
.....snel.... tja ook dat is relatief. Let iedereen goed op vanuit Antwerpen en foto's zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-11-2024
Even een andere vraag.

Zo ja:
- welk type coating
- prijs
- waar
Aangezien het een lease auto is zal ik er zeker geen glasscoating op (laten) zetten. Ook ppf gaat me te ver. Ik behandel de auto wel 2x per jaar uitgebreid met juiste lakbescherming maar geen verzegeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Vandaag bericht van de dealer, mijn auto met delivery date March 27 staat volgens Vista systeem nog in Veracruz en dus nog niet op een boot. Verwachte levering dealer is 5 juni en dan nog 2 weken voor kenteken, rijklaar maken, etc. Duurt lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
[Deth]Roses schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:24:
[...]

Ik zat er wel over na te denken en heb er wel met iemand die het doet over gesproken, maar las er wat tegenstrijdige berichten over en met name dat de lak van Ford sowieso al goed is en het daarom ook zonde kan zijn van de kosten die er mee samen gaan.
Dit is voor mij de eerste eigen auto in jaren. vorige eigen auto's waren niet-nieuw of waren het niet waard.
Vandaar dat ik er ook naar zit te kijken. afhankelijk van prijs uiteraard.
Maurice_S schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:32:
[...]

Aangezien het een lease auto is zal ik er zeker geen glasscoating op (laten) zetten. Ook ppf gaat me te ver. Ik behandel de auto wel 2x per jaar uitgebreid met juiste lakbescherming maar geen verzegeling.
Bij mij is het geen lease maar prive-koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem_van_raak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
Kreeg vandaag van de LM door dat hij 1 juni bij de dealer verwacht wordt, ik hoop dat hij dit weekend meebid gegaan met de MSC Cristiana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
jochem_van_raak schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:27:
Kreeg vandaag van de LM door dat hij 1 juni bij de dealer verwacht wordt, ik hoop dat hij dit weekend meebid gegaan met de MSC Cristiana
Die is al 2 dagen geleden in Veracruz geweest. Wordt dan de mariflor, wel vreemd dat ze (schijnbaar) niet met de cristiana mee zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:27
Even een andere vraag.

Zo ja:
- welk type coating
- prijs
- waar
Geen ervaring maar ga het wel doen. Glascoating 2componenten met garantie van 5jr.
In Houten bij car&boatcare laat ik dat doen. Staan in de omgeving hier meerdere die behandeld zijn en allemaal 👍 ervaring. Zal ong. 1500 kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Afh. van de kleur heb je al tri coating. Ik vind de meerprijs van €1500 voor de star White al fors genoeg en ik ga er eigenlijk ook van uit dat het iets meer behelst dan alleen een ander kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
FreeMen schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:42:
[...]

Die is al 2 dagen geleden in Veracruz geweest. Wordt dan de mariflor, wel vreemd dat ze (schijnbaar) niet met de cristiana mee zijn gegaan.
Inderdaad - ik denk dat alle auto’s in de haven met de volgende boot meegaan en geleverd worden in week 1 van juni (incl. Mijne).

Ik denk dat er geen NL auto’s meegaan met de cristiana? Mijne staat al 2+ weken in de haven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 11:32
rvee schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:37:
[...]

Wat mij betreft mag Crum Culemborg er ook bij. Altijd behulpzaam.
Crum Vianen ook trouwens. Toptent, altijd perfect geholpen bij zowel aanschaf nieuw, als onderhoud leaseauto. Die regelen echt alles om je probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH G
  • Laatst online: 25-03-2023
Vandaag via de LM weer wat wijzer maar niet blijer geworden. Weet nu de productie datum. Deze staat (pas) gepland voor 19 april as. Levering ook een maand opgeschoven naar 3 Juli. Was geen speedboot beschikbaar voor snellere overvaart.
Tegen die tijd hoop ik dat het merendeel van jullie al een aantal weken plezier beleven aan hun MME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
In sommige reviews zie je het Mustang-logo geprojecteerd worden naast de deur als je de centale vergrendeling opent/ dichtbij komt. Zit deze feature alleen op sommige VS modellen? Ik heb het verder niet gezien namelijk.

Voorbeeldje direct naar het juiste fragment:

YouTube: Mustang Mach-E - I didn't want to like it!

[ Voor 25% gewijzigd door Meester_J op 12-04-2021 20:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PH G
Meester_J schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:13:
In sommige reviews zie je het Mustang-logo geprojecteerd worden naast de deur als je de centale vergrendeling opent/ dichtbij komt. Zit deze feature alleen op sommige VS modellen? Ik heb het verder niet gezien namelijk.

Voorbeeldje direct naar het juiste fragment:

YouTube: Mustang Mach-E - I didn't want to like it!
Als je inklapbare spiegels hebt zit het er waarschijnlijk op:
https://www.macheforum.co...le-lamps.4118/post-124762

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
makooy schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:54:
[...]

Dit is voor mij de eerste eigen auto in jaren. vorige eigen auto's waren niet-nieuw of waren het niet waard.
Vandaar dat ik er ook naar zit te kijken. afhankelijk van prijs uiteraard.

[...]

Bij mij is het geen lease maar prive-koop.
Ah ok, in dat geval wel het overwegen waard. Zelf goede ervaringen met PB car detailing te Nieuwegein. Die Gebruikt de producten van labocosmetica. Wat belangrijk is (zelfs met een hele nieuwe auto) is dat de lak is ontdaan van lakimperfecties voor het mooiste resultaat. Je kan ook nog denken om dan de bekleding ook een protector mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 01:28
PH G schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:07:
Vandaag via de LM weer wat wijzer maar niet blijer geworden. Weet nu de productie datum. Deze staat (pas) gepland voor 19 april as. Levering ook een maand opgeschoven naar 3 Juli. Was geen speedboot beschikbaar voor snellere overvaart.
Tegen die tijd hoop ik dat het merendeel van jullie al een aantal weken plezier beleven aan hun MME.
Wanneer heb je besteld bij de LM ? Hier eind januari 2021 en levering staat op eerste week september momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH G
Jarune schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:53:
[...]

Wanneer heb je besteld bij de LM ? Hier eind januari 2021 en levering staat op eerste week september momenteel.
MME is door LM besteld op 21 oktober 2020 (contract datum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
Op de 10 inch display wordt de snelheid weergegeven als GROUND SPEED. Een GPS signaal geeft een SOG (Speed Over Ground) als de werkelijke snelheid, zoals dat in vliegtuigen en schepen wordt gebruikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFJ07u8pwihAPG6beIzvfiLZsDc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YGVTG39kGHnnlvNClkrPlb3f.png?f=fotoalbum_large

Weet iemand of dit uit de GPS komt of dat het traditioneel van de wielsensors komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
Waps61 schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:23:
Op de 10 inch display wordt de snelheid weergegeven als GROUND SPEED. Een GPS signaal geeft een SOG (Speed Over Ground) als de werkelijke snelheid, zoals dat in vliegtuigen en schepen wordt gebruikt.
[Afbeelding]

Weet iemand of dit uit de GPS komt of dat het traditioneel van de wielsensors komt?
Op de pont zetten en je weet het >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derknl
  • Laatst online: 17-11-2022
Meester_J schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:15:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qp9-Ia-06C8vVyJ4kwHYrMylnO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHSGV650xBkqk2H6WpIT7g0L.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is een term die bij traditionele mustangs in de de kilometer tellers staat en is een gimmick om te verwijzen naar de de grote snelheden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waps61
Meester_J schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:15:
[...]

Hij staat op de pont, maar ik kan het niet aflezen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelK64
  • Laatst online: 15-08 12:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYlHp1iKmRW7fQKZ_t7qYQC2Zak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UmVSCg0iFD9YTZJo8tR6armF.png?f=fotoalbum_large

Grande Halifax moving ahead towards Antwerp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
Vandaag van de dealer alweer een update gehad (wel leuk een iemand bij Ford die zo betrokken is)

Vorige week is de aankomst bij de dealer van 19 naar 5 juni gegaan.
Vanmorgen stuurde hij dat hij van 5 juni naar 29 mei is gegaan.

Ik ben benieuwd wat er allemaal gebeurt daar in Mexico dat dit soort gegevens blijven veranderen terwijl de status op de trackers het zelfde blijft.

Iemand antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
ZL900 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:32:
Vandaag van de dealer alweer een update gehad (wel leuk een iemand bij Ford die zo betrokken is)

Ik ben benieuwd wat er allemaal gebeurt daar in Mexico dat dit soort gegevens blijven veranderen terwijl de status op de trackers het zelfde blijft.

Iemand antwoorden?
Heeft dus alles met de reis tussen Cauatitilan en jouw dealer te maken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luffbra
  • Laatst online: 18-06-2024
Altijd handig voor als de Mach e onverhoopt onderweg honger heeft 😉

https://incharge.vattenfa...laden-laadpaal-mcdonalds/

[ Voor 3% gewijzigd door Luffbra op 13-04-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
ZL900 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:32:

Iemand antwoorden?
Podver lekker hoor als het een keer eerder wordt.

19 juni was mijn aankomst datum ook. Tracker geeft bij mij shipment 5 april en transit 19. Bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
MarcelK64 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:24:
[Afbeelding]

Grande Halifax moving ahead towards Antwerp _/-\o_
Wordt een nek aan nek race tussen de Halifax en de Florida _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDWpy9WVa3hihfKMT5xdoHHTto8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4gLHNk3PNBriqy1f7rIffMv.jpg?f=fotoalbum_large

Hmmm, caching probleem ergens.... kennelijk... want n is de status, in het voordeel van de Halifax 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWMyhvxzVs1Fy0iglNEBJzCLsDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbL5f82vOPqBFrZAJh0or7lK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Waps61 op 13-04-2021 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZL900
RensJ schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:06:
[...]

Podver lekker hoor als het een keer eerder wordt.

19 juni was mijn aankomst datum ook. Tracker geeft bij mij shipment 5 april en transit 19. Bij jou?
Bij mij geeft hij shipment 29 maart maar wel Transit 19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
Waps61 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:42:
[...]

[Afbeelding]

Hmmm, caching probleem ergens.... kennelijk... want n is de status, in het voordeel van de Halifax 8)7
[Afbeelding]
Zeker nu de ETA van de halifax is aangepast van 8.30 in de morgen naar 20.00 in de avond, hopelijk vaart die een beetje door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
De Florida vaart aardig door en ligt nu voor op schema op 2021-04-20 17:03 (althans, laatste schema, oorspr. was 17/04). Dit verandert echter elk uur aangezien het gebaseerd is op de vaarsnelheid.

De officiele eta is wel met 12 uur "verlaat" naar 21-4 20:00

[ Voor 26% gewijzigd door FreeMen op 13-04-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Waps61 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:42:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vreemde bocht maakt de Halifax overigens, zal wel met de stroming te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
FreeMen schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:24:
[...]

Vreemde bocht maakt de Halifax overigens, zal wel met de stroming te maken hebben.
Ook, maar de wereld is rond. Dus boven of onderlangs is veel korter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
FreeMen schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:24:
[...]

Als ik op marine traffic kijk zie ik die bocht ook inderdaad nietAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uFZjz_2g5sBd4MbqC04KMuaNns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L69n2VItYFsgLVoGViast9k5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
  • Laatst online: 19-08-2021
FreeMen schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:20:
De Florida vaart aardig door en ligt nu voor op schema op 2021-04-20 17:03 (althans, laatste schema, oorspr. was 17/04). Dit verandert echter elk uur aangezien het gebaseerd is op de vaarsnelheid.

De officiele eta is wel met 12 uur "verlaat" naar 21-4 20:00
Hallo Freemen, wat is de verwachte aankomst datum van jou auto in Antwerpen? En op welke boot staat jou auto?
De dealer heeft het bij mij nog steeds over 8 mei aankomst en vervolgens max 14 dagen kwaliteitscontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelK64
ik hoor net van een zakenrelatie dat zijn MME al 4 weken in Antwerpen staat.
Geen voorraad van een type IC die erin moet i.v.m. Europese toepassing/regels/??? o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
JohnW1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:17:
[...]

Hallo Freemen, wat is de verwachte aankomst datum van jou auto in Antwerpen? En op welke boot staat jou auto?
De dealer heeft het bij mij nog steeds over 8 mei aankomst en vervolgens max 14 dagen kwaliteitscontrole.
Laatste stand van zaken een week geleden was aankomst bij de dealer 8 mei, streven levering binnen een week. Ik ga gemakshalve sowieso maar uit van een weekje later zeker gezien de Florida 4 dagen achter loopt op schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelK64 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:21:
Geen voorraad van een type IC die erin moet i.v.m. Europese toepassing/regels/??? o.i.d.
De 2 boten welke in Antwerpen aangekomen zijn zijn nagenoeg allemaal van productie tm begin/half feb waar nog een update voor gedaan moet worden tav de 12V issue + losse bouten issue welke nagekeken moeten worden. Of de 12V issue te maken heeft met de IC durf ik niet te zeggen maar dit is een relatief traag proces.
Diverse mensen hier zitten in dezelfde wachtrij en staan al bijna 4 weken in Antwerpen.

Als het goed is zou dit met alle productie vanaf begin feb-21 niet hoeven en zouden deze sneller door moeten kunnen. Ik kan mij niet voorstellen dat standaard van alle auto's een IC vervangen/toegevoegd moet worden tenzij er een defect geconstateerd is.

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 13-04-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelK64
FreeMen schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:43:
[...]

De 2 boten welke in Antwerpen aangekomen zijn zijn nagenoeg allemaal van productie tm begin/half feb waar nog een update voor gedaan moet worden tav de 12V issue + losse bouten issue welke nagekeken moeten worden. Of de 12V issue te maken heeft met de IC durf ik niet te zeggen maar dit is een relatief traag proces.
Diverse mensen hier zitten in dezelfde wachtrij en staan al bijna 4 weken in Antwerpen.

Als het goed is zou dit met alle productie vanaf begin feb-21 niet hoeven en zouden deze sneller door moeten kunnen. Ik kan mij niet voorstellen dat standaard van alle auto's een IC vervangen/toegevoegd moet worden tenzij er een defect geconstateerd is.
Laten we het open dat alles wat nu onderweg is de juiste IC heeft gemonteerd gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
Zojuist bericht van de dealer dat de auto daar half mei binnen komt en uitlevering eind mei. Auto staat op grande halifax en zou dus de 18e in Antwerpen binnen moeten komen. Is dus blijkbaar wel een week of 3 nodig in Antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Maurice_S schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:33:
Zojuist bericht van de dealer dat de auto daar half mei binnen komt en uitlevering eind mei. Auto staat op grande halifax en zou dus de 18e in Antwerpen binnen moeten komen. Is dus blijkbaar wel een week of 3 nodig in Antwerpen.
Ligt inderdaad in de lijn van logica.

De 7 mei welke mij vorige week nog is gecommuniceerd voelt ook onrealistisch met de wetenschap dat hij op de Grande Florida staat (wist ik toen nog niet). Wel bijzonder was dat hij toen al op de boot stond en toen al 3 dagen vertraging had maar Ford NL die ochtend nog 7 mei als aankomst had gecommuniceerd. Wellicht dat dat inmiddels ook al aangepast is. Ik wacht het verder wel af, eind mei is ook prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
JohnW1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:17:
[...]

De boten + shipmentnummers zijn verwerkt in de Google Sheets :)
MarcelK64 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:21:
Wat is een "type IC" ?
FreeMen schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:43:
[...]

Ik kreeg via-via (Ford UK > gebruiker Mach-E forum > naar mij) door dat er in Antwerpen maximaal 300 auto's per dag gecontroleerd/hersteld(kinderziektes waarschijn) kunnen worden.

Als er nu bijna 2000 zijn aangekomen en nu bijna 3000 onderweg zijn kan ik wel zien waar er een paar dagen vertraging kan optreden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Als controller zie ik hier geen probleem,

2000/300 = krap 7 dagen en ze zijn al 3 weken in Antwerpen. 8)

Als koper zie ik enorme beren op de weg :-(

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelK64
[quote]makooy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:33:
[...]

[...]

Wat is een "type IC" ?

Een IC? Een chip in de volksmond. IC betekent Integrated Circuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
MarcelK64 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:08:
[...]

[...]

Wat is een "type IC" ?

Ah zo, ik weet alleen dat ze software updates uitvoeren en de bouten moeten fixen.
Wat moet er dan aan de chips gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
Ik heb es zitten denken, Zou het kunnen dat doordat er wereld wijd geen chips meer zijn, deze niet ingebouwd kunnen worden waardoor de auto's in Antwerpen blijven staan?
Dan zou het ook zo kunnen zijn dat de auto's die nu in Mexico op transport wachten niet kunnen vertekken omdat de haven van Antwerpen vol is als de twee boten komend weekend arriveren en die auto's ook nog gecontroleerd moeten worden. en dus moeten wachten tot er weer plaats is.
Als die al wel de juiste chips hebben, kan het dat levering begin mei wel mogelijk moet zijn.

Het is maar speculeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
jeroen366 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:29:
Ik heb es zitten denken, Zou het kunnen dat doordat er wereld wijd geen chips meer zijn, deze niet ingebouwd kunnen worden waardoor de auto's in Antwerpen blijven staan?
Dan zou het ook zo kunnen zijn dat de auto's die nu in Mexico op transport wachten niet kunnen vertekken omdat de haven van Antwerpen vol is als de twee boten komend weekend arriveren en die auto's ook nog gecontroleerd moeten worden. en dus moeten wachten tot er weer plaats is.
Als die al wel de juiste chips hebben, kan het dat levering begin mei wel mogelijk moet zijn.

Het is maar speculeren
Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat er niet alleen Mach-E's in antwerpen staan ;) het is een continue stroom van komen en gaan van auto's van allerlei merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
jeroen366 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:29:

Het is maar speculeren
Je weet het het nooit maar dat zouden de dealers dan allang weten en zouden ze ook geen afleveringen communiceren welke ze nu communiceren.

Dat gezegd hebbende, zolang er nog geen auto bij de dealers is aangekomen zou het zomaar kunnen wat je zegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waps61
[...]

[...]

Wat is een "type IC" ?

Ik denk dat tegenwoordig IC eerder met Intensive Care wordt geassocieerd :+. En daar gaan we met z'n allen nog terecht komen als die leveringen nog veel langer gaan duren :)B

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:55
De mijne is zojuist geactiveerd in de app en kan zien dat ie in Antwerpen staat... waarschijnlijk onderweg deze kant op

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMteJIPemQjE52gDzDXzrVFCpn8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HmT0no0FmD1T5irNjxPpU1BP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door baszz op 13-04-2021 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Laatst online: 09:27
Ik denk dat dat de laad/loos plaats is van de
boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
rvee schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:24:
boot
Klopt, de Grande Houston lag daar in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
baszz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:16:
De mijne is zojuist geactiveerd in de app en kan zien dat ie in Antwerpen staat... waarschijnlijk onderweg deze kant op

[Afbeelding]
Ik zie
"Bijna klaar!"
"Start het voertuig en accepteer de activatiebevestiging op het touchscreen om toegang te krijgen tot bedieningsfuncties"

wat heb je gedaan om hem zo in de app te zien?
rvee schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:24:
boot
Klopt! Daar zijn @TheoQ en ik ook overheen gevlogen en hebben we de foto's van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
[...]

[...]

Wat is een "type IC" ?

Volgens mij een typo, het is niet IC maar een ICE die ze nog moeten installeren in deze auto, die schijnen niet standaard in Mexico ingebouwd te worden ... :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
makooy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:33:
[...]

Ik zie
"Bijna klaar!"
"Start het voertuig en accepteer de activatiebevestiging op het touchscreen om toegang te krijgen tot bedieningsfuncties"

wat heb je gedaan om hem zo in de app te zien?

[...]
Niets... de mijne was net zover en net kreeg ik ineens een notificatie dat ie was geactiveerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Toch vreemd, er moet toch een koppeling gemaakt/bevestigd worden met jouw telefoon? Je hebt geen koppelingsverzoek gedaan?

Wel mooi dat je hem nu kan volgen 👍

[ Voor 16% gewijzigd door FreeMen op 13-04-2021 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
FreeMen schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:53:
Toch vreemd, er moet toch een koppeling gemaakt/bevestigd worden met jouw telefoon? Je hebt geen koppelingsverzoek gedaan?

Wel mooi dat je hem nu kan volgen 👍
Zo'n autorisatie verzoek wel inderdaad... die ging iedere keer binnen een paar seconden mis. Maar nu ineens was het geslaagd blijkbaar...

Al 35km op de teller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
baszz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:00:
[...]

Zo'n autorisatie verzoek wel inderdaad... die ging iedere keer binnen een paar seconden mis. Maar nu ineens was het geslaagd blijkbaar...

Al 35km op de teller :)
Lol, dan heeft er iemand op "ok" gedrukt. Had je vandaag nog het koppelingsverzoek gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
FreeMen schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:06:
[...]

Lol, dan heeft er iemand op "ok" gedrukt. Had je vandaag nog het koppelingsverzoek gedaan?
Nee, dat niet... de laatste keer kreeg ik niet binnen een paar tellen en fout maar bleef ie soort van in de aanvraag hangen. Blijkbaar heeft inderdaad iemand hem in de auto geactiveerd. Ik vermoed dat ie op de vrachtwagen werd gezet ofzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Deth]Roses
baszz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:25:
[...]

Nee, dat niet... de laatste keer kreeg ik niet binnen een paar tellen en fout maar bleef ie soort van in de aanvraag hangen. Blijkbaar heeft inderdaad iemand hem in de auto geactiveerd. Ik vermoed dat ie op de vrachtwagen werd gezet ofzo...
We horen graag waar je auto is en wat je progressie is qua transport naar NL 😊😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
Kleine update voortgang Halifax 😉Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFTRWUyaoxuROYhoIZggHhqKdYE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FgTCmoEfGwBsXoHI1VpLD3wq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszz
[Deth]Roses schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:00:
[...]

We horen graag waar je auto is en wat je progressie is qua transport naar NL 😊😬
Ik laat het weten. Vooralsnog weinig voortgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelK64
makooy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:12:
[...]

Ah zo, ik weet alleen dat ze software updates uitvoeren en de bouten moeten fixen.
Wat moet er dan aan de chips gedaan worden?
Geen idee, dit gaf een zaken relatie vanmiddag aan. Ik vroeg hoe is het? Hij zei: Balen, mijn auto staat al 4 weken in Antwerpen. Ze moeten een IC vervangen maar die zijn er niet. Ik heb geen idee, maar dit vertelde hij me vanmiddag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelK64 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:38:
[...]

Geen idee, dit gaf een zaken relatie vanmiddag aan. Ik vroeg hoe is het? Hij zei: Balen, mijn auto staat al 4 weken in Antwerpen. Ze moeten een IC vervangen maar die zijn er niet. Ik heb geen idee, maar dit vertelde hij me vanmiddag
Zou kunnen zijn dat er iets niet door de test is gekomen en vervangen moet worden. IC = integrated circuit = simpel gezegd gewoon een chip waarvan er heel veel in de mach e zitten voor allerlei doeleinden.

We gaan het zien, de belofte voor 1 mei levering voor enkele hier zou betekenen dat ze uiterlijk volgende week toch op transport zouden moeten gaan naar de dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
Voor het 12V probleem is er een TSB (Technical Service Bulletin) uitgegaan. Auto's met een builddate voor 3-feb-21 hebben een update nodig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9VJdNPj36QQZ4vvxESxZeh6vUg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOuFoUvQ59W37Mkx9kDZhI3G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
yup dat zijn ze nu aan het doen echter dit vergt een software-update geen nieuwe chips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem_van_raak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
@makooy al kunnen zien of er MME’s op de MSC Cristiana staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
jochem_van_raak schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:02:
@makooy al kunnen zien of er MME’s op de MSC Cristiana staan?
Nee, net gekeken maar nog geen info.

Kan denk ik pas de info zien als het schip onderweg is naar de laatste haven van de USA voordat hij aan de oversteek begint. Dus verwacht nog een paar dagen niks te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH G
Over MME op de boten kom ik volgende info tegen op een ander forum:
https://www.macheforum.co...ers-vessel-tracking.5172/
Pagina: 1 ... 37 ... 179 Laatste