Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 39 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
shipment date = vertrek naar haven Veracruz.

Final delivery date kan de datum van aankomst zijn in Veracrux of datum op de boot. Ze gebruiken dit door elkaar. Als het 2 dagen na shipment date is is het zeer waarschijnlijk het eerst, als het later is (en aan sluit met een aankomsttijd van een boot in de haven) is het het laatste.

[ Voor 34% gewijzigd door FreeMen op 15-04-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ST Mach E schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:50:
Gister mijn nieuwe Ford Mach E ontvangen van onze plaatselijke Ford dealer ergens uit het zuiden , wat is het toch een fantastische wagen.. Het is wel eventjes omschakelen maar dat is zo gebeurd. Mooiste is dat er meer dan 3000 euro compensatie is aangeboden. Dag kan niet meer stuk.
Dan ben jij de eerste en tevens enige want er staat er maar 1 op kenteken in NL. Congratz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH G
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-03-2023
makooy schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:25:
[...]

Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat het de "Space Grey" worden ipv de zilveren.
Toch benieuwd want had hierover ook met mijn tussenpersoon bij LM een, naar mijn inziens, misverstand over. Best kans dat het toch zilver is. Verklaart ook de optie Carbonized Grey die recent als een accessoire is toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWlXOohKmk0OCmWr94V7g3yAIDs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/o3Y6gWWlLih1y0z2A2GpKkdn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
PH G schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:47:
[...]

Toch benieuwd want had hierover ook met mijn tussenpersoon bij LM een, naar mijn inziens, misverstand over. Best kans dat het toch zilver is. Verklaart ook de optie Carbonized Grey die recent als een accessoire is toegevoegd.

[Afbeelding]
Is geen optie, dat is gewoon de kleur benaming. Er is geen zilveren, nooit geweest (jammer genoeg).
De foto's welke zilver zijn zijn geen officiele foto's. Kan zijn dat ze in de toekomst wel zilver worden maar tot op heden zijn alle foto's van auto's op de boten "antraciet".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST Mach E
  • Laatst online: 13-08-2021
Heb een AWD extended range .

@ Renevdw84.

Het heeft eigenlijk geen zin om hele forum's op te starten elkaar gek te maken met een hoop info wat voor geen kanten klopt. Ik heb werkelijk alle 152 pagina's gelezen en ik moet toch echt zeggen wat een hoop onzin die totaal niet kloppen.
Je kan boottijden of namen of knopen hoe snel ze varen, wat iemand wel of niet heeft aangekocht, dealers stalken, Mexico bellen, zogenaamde vin trackers en zien waar de auto staat wat niet het geval is. etc etc etc neerzetten op 152 pagina's maar daardoor komt het allemaal niet sneller. Je kan geen processen bij autobouwers versnellen en wat je weet kan je toch helemaal niks mee. Het is allemaal erg vervelend maar het is wat het is. Wachten is een schone zaak en daardoor is de beloning groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-09 21:41
Vandaag de dealer gebeld want mijn auto zou gisteren binnen komen. Verkoper gaf aan dat hij in Antwerpen staat en dat hij geen flauw benul heeft wanneer hij naar NL komt. Tevens zei hij en als hij dan in NL komt moet er nog een waslijst aan punten worden doorgenomen dus ook dat zal niet snel gaan.
Hij is gestopt met informeren of data noemen want het klopt toch nooit.
Kan ik dus weer heel veel mee met deze info.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreeMen
ST Mach E schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:50:

@ Renevdw84.

Het heeft eigenlijk geen zin om hele forum's op te starten elkaar gek te maken met een hoop info wat voor geen kanten klopt. Ik heb werkelijk alle 152 pagina's gelezen en ik moet toch echt zeggen wat een hoop onzin die totaal niet kloppen.
Je kan boottijden of namen of knopen hoe snel ze varen, wat iemand wel of niet heeft aangekocht, dealers stalken, Mexico bellen, zogenaamde vin trackers en zien waar de auto staat wat niet het geval is. etc etc etc neerzetten op 152 pagina's maar daardoor komt het allemaal niet sneller. Je kan geen processen bij autobouwers versnellen en wat je weet kan je toch helemaal niks mee. Het is allemaal erg vervelend maar het is wat het is. Wachten is een schone zaak en daardoor is de beloning groter.
Wachten is inderdaad een schone zaak en enige wat we kunnen ECHTER iedereen heeft hier direct of indirect € 50.000(!) neergelegd voor iets wat er al een half jaar had moeten zijn. Uiteraard kan het mee of tegen zitten maar Ford schiet echt enorm tekort door zijn slechte informatievoorziening.

Wel afgeven op Tesla hoe slecht zij het geregeld hebben tav de kwaliteit maar zelf doen ze het nog een stuk slechter tot op heden op de meeste fronten. Het had Ford zeer gesierd als ze wat eerlijker en opener zouden zijn wat de status is want de reden van het oponthoud is. Dit alles is allang bekend bij Ford zelf maar de koper laten ze in het ongewisse.

Om eerlijk te zijn groeit bij mij de twijfel elke dag meer of ik de juiste keuze gemaakt heb met de MME en niet beter voor een Kia, VW of Audi Q4 had moeten gaan maar deze waren allemaal nog niet aangekondigd in Q1-2020 toen ik de MME bestelde en zijn dadelijk nog eerder op de weg te vinden met waarschijnlijk minder issues dan de MME. De hele houding van FORD global gaat ze echt (terecht) schaden.

Edit.

Voor iemand er over begint, annuleren is geen optie want dan mag je 10 of 20% aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH G
FreeMen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:49:
[...]

Is geen optie, dat is gewoon de kleur benaming. Er is geen zilveren, nooit geweest (jammer genoeg).
De foto's welke zilver zijn zijn geen officiele foto's. Kan zijn dat ze in de toekomst wel zilver worden maar tot op heden zijn alle foto's van auto's op de boten "antraciet".
Ik ga er ook gewoon vanuit dat ze grijs zijn. Maar zowel zilver als grijs, echt mooi vind ik ze niet. Met LM kijk ik bij aflevering of ik er nog andere onder laat zetten.

Ook niet logisch dat ze wel als accessoire op de lijst staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• [Deth]Roses
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-02 13:43

@ Renevdw84.

Maar een ding kunnen we wel en dat is elkaar met de beste intentie informeren waar FORD het vreselijk af laat weten 8) Verder wel zonde van je tijd als je 152 pagina's hebt gelezen wat in jouw ogen misinformatie is. In zo'n geval had ik toch wel gestopt bij pagina X en je niet sinds vandaag geregistreerd :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
rvee schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:38:
[...]

Dan moet dit je kenteken zijn K356VF 😉
Nope, dat is hem niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ST Mach E schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:50:
Gister mijn nieuwe Ford Mach E ontvangen van onze plaatselijke Ford dealer ergens uit het zuiden , wat is het toch een fantastische wagen.. Het is wel eventjes omschakelen maar dat is zo gebeurd. Mooiste is dat er meer dan 3000 euro compensatie is aangeboden. Dag kan niet meer stuk.
Zegt het woord "trollen" je iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
FreeMen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:19:
[...]

Zegt het woord "trollen" je iets?
zie ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Doelde op iets anders, post is 99,99% fake.

Edit,
Zal wel voor Ford werken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 15-04-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

FreeMen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:21:
[...]

Doelde op iets anders, post is 99,99% fake.
Super grappig wel, ik lig helemaal dubbel.... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:58

@ Renevdw84.

Busted. zie rdwdata.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYzm9EXi7dWTQAWo6aUfUc_aSbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QaGusDJlsBroTdO76WMubBfb.jpg?f=fotoalbum_large

Meer zijn er helaas nog niet...

[ Voor 4% gewijzigd door MarcelGo op 15-04-2021 14:33 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
ST Mach E schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:07:
[...]

Bevalt prima
verder hou ik mezelf niet bezig met welke boten er gaan en komen etc.
geen idee of de dealer meerdere auto heeft geleverd omdat ik dat soort zaken ook absoluut niet belangrijk vind. Dealer zit in Limburg.
Zit waarschijnlijk in een droom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
PH G schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:47:
[...]

[Afbeelding]
Zelfde issue is met de 19 inch, staat bij enkel voor auto's af fabriek uitgerust met 19 inch.
Hier is al eea over geschreven eerder in deze topic maar die mag je er dus formeel niet op leggen als vervanging van de 18 inch.

Dat ze toch in de folder staan is dan puur voor vervanging van een kapot exemplaar of evt. als extra winterset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03-2023
FreeMen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:57:
[...]

<knip>

Om eerlijk te zijn groeit bij mij de twijfel elke dag meer of ik de juiste keuze gemaakt heb met de MME en niet beter voor een Kia, VW of Audi Q4 had moeten gaan maar deze waren allemaal nog niet aangekondigd in Q1-2020 toen ik de MME bestelde en zijn dadelijk nog eerder op de weg te vinden met waarschijnlijk minder issues dan de MME. De hele houding van FORD global gaat ze echt (terecht) schaden.

Edit.

Voor iemand er over begint, annuleren is geen optie want dan mag je 10 of 20% aftikken.
Ik had hetzelfde dilemma en wilde zelfs op model Y wachten. Maar als je ziet hoeveel Kia's, VW Id.3s, id.4s, E-trons en model 3s er al rond rijden, word je er niet vrolijk van.
Met de MME steek je boven het maaiveld uit, tenminste het komende jaar (en als Ford blijft treuzelen met de levering, ook de komende jaren).
Annuleren om je onvrede te uiten tegen Ford heeft weinig zin nmi; ze vinden zo weer een andere gegadigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
fletnix schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:27:
[...]

Annuleren om je onvrede te uiten tegen Ford heeft weinig zin nmi; ze vinden zo weer een andere gegadigde.
Dat zou niet de reden zijn, de reden welke het voor mij zou zijn is verlies van vertrouwen in het product en merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:16

ja3

FreeMen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:57:
Ik snap je twijfel maar naar mijn mening past de MME nog prima binnen dit rijtje van deze nieuwe generatie en qua design staat hij op plek 1 (alhoewel dit subjectief is). Ik heb niet het idee dat de houding van een willekeurig ander (met name Amerikaans) bedrijf anders is dus in die zin hebben we met Ford nog geluk dat je uiteindelijk met een Nederlandse dealer te maken hebt.

Vind het wel knap dat je zo ver van tevoren een auto hebt durven te bestellen (alhoewel dat nog veel langer is geworden), hoeveel was de originele verwachte levertijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
PH G schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:57:
[...]
Ik ga er ook gewoon vanuit dat ze grijs zijn. Maar zowel zilver als grijs, echt mooi vind ik ze niet. Met LM kijk ik bij aflevering of ik er nog andere onder laat zetten.
Zo vind ik ze wel mooi...al is 19 of 20 wel mooier...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3THYyTQZ6osRdw4A_pIZ8bOBvPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEiwqJKhFwPgQk6It0CzakrL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLCpuIGMSkuWst7qi4vdvF7hqdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U557Nc5w8gBalsMOhHsVcYuf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
ja3 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:37:
[...]

Ik snap je twijfel maar naar mijn mening past de MME nog prima binnen dit rijtje van deze nieuwe generatie en qua design staat hij op plek 1 (alhoewel dit subjectief is). Ik heb niet het idee dat de houding van een willekeurig ander (met name Amerikaans) bedrijf anders is dus in die zin hebben we met Ford nog geluk dat je uiteindelijk met een Nederlandse dealer te maken hebt.

Vind het wel knap dat je zo ver van tevoren een auto hebt durven te bestellen (alhoewel dat nog veel langer is geworden), hoeveel was de originele verwachte levertijd?
Levering voor einde jaar tegen 8%, toch wel één van de redenen naast wat jij ook al noemt. Ik heb nog nooit een auto van een plaatje gekocht, is ook totaal niets voor mij maar voor de 8% bijtelling wilde ik de gok wel nemen zeker gezien het gering aanbod wat er tm eind 2020 geleverd zou kunnen worden.

De issue zit hem er nu dus een beetje in dat het aanbod aanzienlijk groter is geworden voor dit jaar. De Mach e is nog steeds mooi hoor maar wordt toch wel snel (op zijn minst) bijgehaald door de concurrentie. Wat Ford goed gedaan heeft is hem al in de voorverkoop gooien in Q4-19, beloven te leveren in 2020 en om pas midden 2021 over de brug te komen. Dat heeft ze veel verkopen opgeleverd.
De andere merken zijn ook al zeker zolang bezig met hun modellen maar hebben een andere strategie gevolgt.

Laat Ford nu maar gewoon snel leveren dan kunnen de twijfels weer overboord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Laatst online: 12:07
Elk nadeel heb ze voordeel; daardoor kon ik 16 maart een bestelling doen met een verwachte levering 1/2 mei.( Grande Florida is on it's way...).

Maar eerlijk gezegd denk ik dat we blij mogen zijn dat Ford het serieus neemt, en je niet een voiture levert waar nog van alles aan mankeert ,zo in de laatste weken voor de levering. Een aantal zaken liggen natuurlijk volledig buiten de span-of-control van Ford zoals een wereldwijde pandemie, chiptekorten (oorzaak pandemie) .

Een schrale troost voor hen die al zo lang wachten; maar eenmaal achter 't stuur is het allemaal vergeten (hoop ik... :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Waps61 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:43:
Elk nadeel heb ze voordeel; daardoor kon ik 16 maart een bestelling doen met een verwachte levering 1/2 mei.( Grande Florida is on it's way...).

Maar eerlijk gezegd denk ik dat we blij mogen zijn dat Ford het serieus neemt, en je niet een voiture levert waar nog van alles aan mankeert ,zo in de laatste weken voor de levering. Een aantal zaken liggen natuurlijk volledig buiten de span-of-control van Ford zoals een wereldwijde pandemie, chiptekorten (oorzaak pandemie) .

Een schrale troost voor hen die al zo lang wachten; maar eenmaal achter 't stuur is het allemaal vergeten (hoop ik... :-) )
Klopt allemaal hoor maar niets waar de andere kampen niet mee te maken hebben gehad. De doorlooptijd van de MME voelt gewoon erg lang doordat we al ruim een jaar wachten (sommige zelfs 1,5 jaar!). Bij de andere merken is het nu inschrijven en over 3-4 maanden rijden, zo kan het dus ook.

En Ford neemt gelukkig zijn product serieus, nu de klant nog :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
FreeMen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:45:
[...]

<sarcastic mode on> Ford heeft je als klant al serieus genomen; nu het product nog<sarcastic mode off>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Waps61 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:51:
[...]

<sarcastic mode on> Ford heeft je als klant al serieus genomen; nu het product nog<sarcastic mode off>
ROFLMA als we dan toch op die toer gaan,

Ford heeft je als klant koper al serieus genomen; nu het product nog nog als ontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:11

ArCadE

No banana available

Vandaag langs de A2 bij Amsterdam stond een MME buiten op het terrein. Volgens mij een Carbonized Grey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ArCadE schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:59:
Vandaag langs de A2 bij Amsterdam stond een MME buiten op het terrein. Volgens mij een Carbonized Grey.
Geen levensgrote poster? :+

Maar dat is op zich wel mooi, dan zouden er dus toch al exemplaren richting dealers gegaan moeten zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door FreeMen op 15-04-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
FreeMen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:45:
[...]

Ford neemt de MME net zo serieus als hun eerste model (T):

“At the first-ever Detroit auto show, Henry Ford said he was working on something that would strike like forked lightning,” said Bill Ford, executive chairman, Ford Motor Company. “That was the Model T. Today, the Ford Motor Company is proud to unveil a car that strikes like forked lightning all over again. The all-new, all-electric Mustang Mach-E. It’s fast. It’s fun. It’s freedom. For a new generation of Mustang owners.”

bron: https://media.ford.com/co...-ford-mustang-mach-e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

FreeMen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:59:
[...]

Geen levensgrote poster? :+

Maar dat is op zich wel mooi, dan zouden er dus toch al exemplaren richting dealers gegaan moeten zijn.
Nee, stond in de hoek van het terrein. Ik reed aan de overkant en had het te laat door...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
ArCadE schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:18:
[...]

Nee, stond in de hoek van het terrein. Ik reed aan de overkant en had het te laat door...
en dan rijdt je niet eens even terug nu iedereen met smacht op foto's zit te wachten :X
Jammer weer hoor :9

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcelK64
  • Laatst online: 15-08 12:56
Zo te zien software bug in "Handsfree Mode"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarcelK64
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwkM16rGF6rnZhEu4TF0A9wyjY0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sJatEzcJ89M2rbSx4i9L9tO8.png?f=fotoalbum_large

Almost there _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PH G
Luffbra schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:39:
[...]

Zo vind ik ze wel mooi...al is 19 of 20 wel mooier...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mede door deze velgen heb ik gekozen voor de iconic silver. Vind ik ze het beste bij passen. De 19” of de 20” zijn inderdaad mooier. Maar zal hier de eerdere discussie niet opnieuw starten ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APHTf9e8NFJVRU5-Al8p0ZmKedc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AtRQxfQKRHC3YiRM9werIfXJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

makooy schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:07:
[...]

en dan rijdt je niet eens even terug nu iedereen met smacht op foto's zit te wachten :X
Jammer weer hoor :9
HHh, had helaas geen tijd, Misschien dat een forumlid dat in Amsterdam woont even langs kan gaan? _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
PH G schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:30:
[...]

Mede door deze velgen heb ik gekozen voor de iconic silver. Vind ik ze het beste bij passen. De 19” of de 20” zijn inderdaad mooier. Maar zal hier de eerdere discussie niet opnieuw starten ;) [Afbeelding]
Staat inderdaad niet verkeerd.

Je bent overigens wel de eerste voor mij die de kleur van de auto bij de velgen heeft uitgezocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH G
FreeMen schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:07:
[...]

Staat inderdaad niet verkeerd.

Je bent overigens wel de eerste voor mij die de kleur van de auto bij de velgen heeft uitgezocht ;)
_O- ... om eerlijk te zijn zwart was mij als totaal beeld te donker en ik rijd nu al in een auto met carbonized grey. Met een andere velg was het waarschijnlijk wel een zwarte geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
Hebben jullie die nieuwe Mercedes gezien?

Je vraagt je toch af waar sommige merken hun ontwerpers vandaan halen... Deze en model Y bijvoorbeeld.. hoe dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

RensJ schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:20:

Je vraagt je toch af waar sommige merken hun ontwerpers vandaan halen... Deze en model Y bijvoorbeeld.. hoe dan
doelgroep 65+?

Mercedes leek een tijd zichzelf redelijk verjongd te hebben, maar nu gaan ze weer de pensionado markt op denk ik.... die two-tone paint job helpt ook niet trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
RensJ schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:20:

Prachtig interieur!

De ontwerpers hebben zich laten leiden door reeds bekende ontwerpen (o.a citroen cx, prius) met lage cx waarde.
EQS heeft cx-waarde (drag coefficient in het engels) van 0.20.
De FMME heeft een cx waarde van 0.285 Cd (volgens https://www.autoevolution...ly-by-numbers-154070.html)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
MME is niet bepaald zuinig. De gemiddelde EV doet het beter per KW maar het design van de MME is daar ook niet op ontworpen volgens mij.

In geval van MME is het vorm boven functie waarvan de schuin aflopende achterkant en daarmee beperkte kofferbakruimte ook een voorbeeld is.

De "platte" neus zal ook niet meehelpen waarbij ik mij overigens meer "zorgen" maak over steenslag. De neus lijkt mij nogal een magneet hiervoor.

Verder uiteraard wel een zeer geslaag design als gevolg ;)

[ Voor 87% gewijzigd door FreeMen op 16-04-2021 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 17:04
Goedemorgen,
Vanmorgen weer een update gehad! de 3de al deze week.
De status is veranderd naar UIT. Volgens de dealer betekend dat hij op het schip staat.
Ook verbaasde hij zich er over, dat er onder staat dat hij op 10 april de status verandering gehad heeft.
Gister was de status nog onveranderd.
Dit betekend dat Transitdate 19 op de boot staat of al reeds vertrokken is.
Nu nog uitzoeken welke boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
FreeMen schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:36:
MME is niet bepaald zuinig. De gemiddelde EV doet het beter per KW maar het design van de MME is daar ook niet op ontworpen volgens mij.

In geval van MME is het vorm boven functie waarvan de schuin aflopende achterkant en daarmee beperkte kofferbakruimte ook een voorbeeld is.

De "platte" neus zal ook niet meehelpen waarbij ik mij overigens meer "zorgen" maak over steenslag. De neus lijkt mij nogal een magneet hiervoor.

Verder uiteraard wel een zeer geslaag design als gevolg ;)
Vanwege de magneet functie dat ik te denken aan ppf voor de voorkant. Prijstechnisch nog wel een flinke.. Dus nog niet definitief voor gekozen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
ZL900 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:56:
Goedemorgen,
De status is veranderd naar UIT. Volgens de dealer betekend dat hij op het schip staat.
Ook verbaasde hij zich er over, dat er onder staat dat hij op 10 april de status verandering gehad heeft.
Op de MSC CRISTIANA zeer waarschijnlijk dan!

MX
VERACRUZ (UTC -5)

10-04-2021 01:15 MyT (UTC +2)

11-04-2021 00:25 MyT (UTC +2)

MX
VERACRUZ ANCH (UTC -5)

10-04-2021 00:11 MyT (UTC +2)

10-04-2021 00:59 MyT (UTC +2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ZL900 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:56:
Goedemorgen,
Transitdate nummers hebben tot op heden geen enkele logica opgeleverd.
Veel van ons hadden 19 maar stonden allemaal op andere boten.

Obv datum status UIT kan je achterhalen welke boot.
Gezien je build date van 20 maart en het feit dat hij niet op de halifax of florida is gevonden is de kans 90% dat hij op de MSC cristiana of de de Grande Mirafiori staat

Open MED/Ame MSC Immacolata Veracruz MIM0321 01/03/2021 Antwerp MIM0421 30/03/2021
Open MED/Ame Grande Florida Veracruz GFO0321 27/03/2021 Antwerp GFO0421 21/04/2021
Open MED/Ame Grande Halifax Veracruz GHL0321 28/03/2021 Antwerp GHL0421 19/04/2021
Open MED/Ame MSC Cristiana Veracruz MCR0221 10/04/2021 Antwerp MCR0321 04/05/2021
Open MED/Ame Grande Mirafiori Veracruz GRM0321 16/04/2021 Antwerp GRM0421 07/05/2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
FreeMen schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:05:
[...]

Gezien je build date van 20 maart en het feit dat hij niet op de halifax of florida is gevonden is de kans 90% dat hij op de MSC cristiana of de de Grande Mirafiori staat

Open MED/Ame MSC Immacolata Veracruz MIM0321 01/03/2021 Antwerp MIM0421 30/03/2021
Open MED/Ame Grande Florida Veracruz GFO0321 27/03/2021 Antwerp GFO0421 21/04/2021
Open MED/Ame Grande Halifax Veracruz GHL0321 28/03/2021 Antwerp GHL0421 19/04/2021
Open MED/Ame MSC Cristiana Veracruz MCR0221 10/04/2021 Antwerp MCR0321 04/05/2021
Open MED/Ame Grande Mirafiori Veracruz GRM0321 16/04/2021 Antwerp GRM0421 07/05/2021
Mirafiori is nog niet aangekomen in Veracruz dus moet wel de Cristiana zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
Dat zijn SUV's in het algemeen niet, maar binnen deze context doet de MME het helemaal zo slecht niet.
De Volvo / Polestar produkten zijn nog dorstiger (hoe noem je dat eigenlijk bij een BEV?), maar met meer vermogen. De VW op het MEB platform vergelijkbaar of iets minder dorstig, maar met minder vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
[...]

was er niet een pagina waar je kon controleren of een bepaald vin nummer op de boot staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ZL900 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:26:
[...]

was er niet een pagina waar je kon controleren of een bepaald vin nummer op de boot staat?
ja hier maar na de Florida zijn er nog geen nieuwe shipmentnummers bekend dus valt er nog niet op te zoeken.

Makooy zal binnenkort wel een update hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelK64
rvee schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:57:
[...]

Vanwege de magneet functie dat ik te denken aan ppf voor de voorkant. Prijstechnisch nog wel een flinke.. Dus nog niet definitief voor gekozen 😄
Of zelf een rol kopen en erop plakken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
FreeMen schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:44:
[...]

ja hier maar na de Florida zijn er nog geen nieuwe shipmentnummers bekend dus valt er nog niet op te zoeken.

Makooy zal binnenkort wel een update hebben.
Dan wachten we op detective Makooy! :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Renevdw84
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-06-2022
Krijg zojuist een mailtje van de dealer. Mijn auto is door de kwaliteitscontrole en staat klaar voor transport naar de dealer. Wanneer de vrachtwagen exact gaat rijden kunnen ze nog niet zeggen, maar dat zou komende week toch moeten lukken lijkt me. Het gaat om een eerste levering aan mijn dealer van 10 auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
ZL900 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:26:
[...]

Yes, zie bovenaan de Google Sheets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
makooy schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:12:
[...]

Yes, zie bovenaan de Google Sheets ;)
nu dus alleen opzoek naar een shipment number. Ik had verwacht dat je die wil kon achterhalen op Marinetraffic, maar dat valt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
ZL900 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:22:
[...]

nu dus alleen opzoek naar een shipment number. Ik had verwacht dat je die wil kon achterhalen op Marinetraffic, maar dat valt niet mee.
Shipmentnumbers staan ook in de sheet bij de ingevulde regels.
Als er "onbekend" staat heb ik er geen shipmentnummer voor kunnen vinden.

Lijst van "onbekend" loop ik na op het moment dat nieuwe shipmentnumbers heb ontvangen.

[ Voor 10% gewijzigd door makooy op 16-04-2021 13:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Renevdw84 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:01:
Krijg zojuist een mailtje van de dealer. Mijn auto is door de kwaliteitscontrole en staat klaar voor transport naar de dealer. Wanneer de vrachtwagen exact gaat rijden kunnen ze nog niet zeggen, maar dat zou komende week toch moeten lukken lijkt me. Het gaat om een eerste levering aan mijn dealer van 10 auto's.
Benieuwd wanneer we de eerste foto's met opleggers voorbij zien gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
FreeMen schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:19:
[...]
Benieuwd wanneer we de eerste foto's met opleggers voorbij zien gaan komen.
Hier de camerabeelden op de snelwegen. Opleggers zullen de R2 pakken denk ik...

https://www.verkeerscentrum.be/reistijden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• [Deth]Roses
Luffbra schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:39:
[...]

Hier de camerabeelden op de snelwegen. Opleggers zullen de R2 pakken denk ik...

https://www.verkeerscentrum.be/reistijden
En hier van de visdeurbel:
https://visdeurbel.nl/

Voor beide moet je denk ik wat geduld hebben :) zoals wij ook voor de MME hebben 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door [Deth]Roses op 16-04-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
[Deth]Roses schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:00:
[...]

En hier van de visdeurbel:
https://visdeurbel.nl/

Voor beide moet je denk ik wat geduld hebben :) zoals wij ook voor de MME hebben 8)7
hahaha briljant dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
[...]

Dat zou lekker nieuws zijn, zo vlak voor het weekend. Mijn auto staat hier dan ook op (hoop ik :o :o :o )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
nm..

[ Voor 95% gewijzigd door FreeMen op 16-04-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lb-_U00YQjSQI33XGTbmaDDLR3Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Gycefz8LcOaydRcQVmwrCnOi.png?f=fotoalbum_large

We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar jammer genoeg nog net niet helemaal 🤣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Derknl
  • Laatst online: 17-11-2022
En dan nog door de controle in Antwerpen. Duurt nu al bijna 4 weken nadat de eerste batch gelost is.
Ik hoop voor je dat ze de komende boten sneller kunnen en niet dat het alleen maar ophoopt en stagneert.
Zou fijn zijn als Ford Nederland hier wat aan kan doen. Teminste een bericht aan de kopers zou al fijn zijn en ook aan de dealers want zij weten net zoveel of zelfs minder dan ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Grande Florida:
LeHavre 20/04/2021 00:00:00
Antwerp 21/04/2021 00:00:00

MSC Cristiana
Veracruz 10/04/2021 00:00:00
...
Antwerp 04/05/2021 00:00:00
Heb ik op dit moment nog geen gegevens van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Aangezien we nog eventjes mogen wachten heb ik hier maar weer eens een review :)

https://fhm.nl/rijtest-ford-mustang-mach-e/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:11:
Aangezien we nog eventjes mogen wachten heb ik hier maar weer eens een review :)

https://fhm.nl/rijtest-ford-mustang-mach-e/
Ik zou zweren dat het een star White is en geen space White.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
Die star white is toch witter. De space white heeft een grijze gloed en dat zie ik op de foto s ook terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fletnix
Hier kan je het verschil zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFEu_Nzw3zZiScNVSpc3CQai2Vk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SJFBH812pu2C3Ti9YXENX51z.png?f=user_large

Star white op de achtergrond, Space white op voorgrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5FtqVqpbOM_lg-FE65uFeWmtJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4PXJvlPVYn6QiM0oeUoCx1uw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
Goedemorgen,

Voor als iemand met de mme een roadtrip wil maken 😉

https://www.tesmanian.com...tang-mach-e-foam-mattress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert69yvonne70
  • Laatst online: 14-11-2021
Mijn mme was op 9 maart al klaar en heeft op 11 maart de fabriek verlaten. Weet iemand op welke boot hij dan en wanneer hij in Antwerpen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
Gert69yvonne70 schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:53:
Mijn mme was op 9 maart al klaar en heeft op 11 maart de fabriek verlaten. Weet iemand op welke boot hij dan en wanneer hij in Antwerpen komt?
Kans is heel groot dat hij op de Halifax staat die vandaag in Antwerpen aan komt! Mijne staat daarop en is 12-3 geproduceerd 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvee
whoop what's happening?? vmacsStatusDesc":"COMPOUND OUT ","vmacsStatusDate":"2021-04-16
Zou het dan eindelijk toch??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
rvee schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:18:
whoop what's happening?? vmacsStatusDesc":"COMPOUND OUT ","vmacsStatusDate":"2021-04-16
Zou het dan eindelijk toch??
Ik zie ook opeens een nieuwe datum terwijl die al op die status stond:

contractSource: "Web"
gobStatusCode: "VDOS"
gobStatusDate: "2020-12-21 06:14:22.0"
gobStatusDesc: "OffSite"

vmacs2CharCode: "91"
vmacs3CharCode: "711"
vmacsStatusDate: "2021-04-16 17:24:00.0"
vmacsStatusDesc: "COMPOUND IN "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvee
Zelf de ford bestelsite geeft na maaaanden een update
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2OgM0nSbdNBJRbKfV50mXA45bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ovzQFarKpVtREb5Ma8zG2gVe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
rvee schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:36:
[Afbeelding]
Zie je als je naar https://www.ford.nl/dashboard#/ ook de volgende melding?
"Ontdek je Ford - Je nieuwe auto is onderweg, dus waarom begin je niet met het leren kennen van de technische kenmerken en het maken van een checklist waarover je uitleg wilt krijgen bij de overdracht."

Die verwijst dan naar: https://www.ford.nl/owners/handover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
Die melding heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renevdw84
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-06-2022
rvee schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:36:
[Afbeelding]
Bij mij dezelfde melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvee
makooy schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:37:
[...]

Zie je als je naar https://www.ford.nl/dashboard#/ ook de volgende melding?
"Ontdek je Ford - Je nieuwe auto is onderweg, dus waarom begin je niet met het leren kennen van de technische kenmerken en het maken van een checklist waarover je uitleg wilt krijgen bij de overdracht."

Die verwijst dan naar: https://www.ford.nl/owners/handover
Is het een idee om extra tabblad te maken met checklist voor oplevering. Bijv. Instellen paak, reset rijgedrag, etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
rvee schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:00:
[...]

Is het een idee om extra tabblad te maken met checklist voor oplevering. Bijv. Instellen paak, reset rijgedrag, etc
Ik had voor dat doel deze link al opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
TheoQ schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:12:
[...]

Ik had voor dat doel deze link al opgeslagen.
Dat ziet er uit als een issue lijst en niet echt een puntenlijst voor oplevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
https://www.macheforum.co...ecklist.3337/#post-104799

Mach E Checklist

External
Validate VIN
Check every seam and door for alignment
Open and close every door, trunk, frunk several times.
Check undercarriage and all body/fascia edges for scratches or dents
Check tire pressures and compare with tire pressure monitor
Check lights, turn signals, etc
Check headlight alignment
Charge port and charge status indicator
Check windshield washer fluid level
Check windshield wipers and washers
Inspect mirrors
Fold and unfold mirrors, checking for noise
Check puddle lights
Check glass roof & margins
Check all windows
Check front license plate holder
Check frunk divider installation
Remove the rear luggage compartment cover
Check brake fluid level
Check coolant level

Internal & Electronics Systems
Ensure the mobile charger is in the trunk
Test mobile charger
Ensure tire inflator kit is in the trunk
Check seats
Test seat headrests
Test rear seat unlatch/latch
Test controls on automatic front seats (and manual passenger in Select)
Check interior door panels
Check headliner
Check all interior lights
Check glove box
Raise and lower all windows a few times from driver controls
Raise and lower all windows from local controls
Insert and remove every seatbelt several times.
Check tire inflator kit age in infotainment screen
Turn on the music to check it works
Test Qi (wireless) phone charger and USB ports
Test 12v outlets
Driver Display whine?
Is battery at 100% State of Charge?
Reset EV range and trip odometers (Settings > Vehicle > EV Driving History Reset.)
Check the center console is working in both dark and light modes
Check screen responsiveness
Reset the Sync4 (Volume down, right seek arrow, hold for 10 sec. why? just for fun?)
Run Bezel diagnostics (Radio on AM or FM, Volume down, left seek arrow)
Check A/C, heater, defroster
Test keyless entry and start codes from card
Program the passcodes for door and car start right there
Sign onto FordPass and make sure the car is synced with that
Pair phone using bluetooth
Check backup, 360 cameras
Test Navigation on screen and voice command
Activate modem
Test radio, Sirius, streaming
Test Apple Car Play / Android Auto
Check sound in all speakers
Test seat heaters, steering wheel heater
If the car was built before 1/9/2021, has it been tested per https://www.macheforum.co...n-update.3364/post-106046?

Driving
Test Cruise
Test Adaptive Cruise
Test Intelligent Cruise
Test lane centering
Test hands off wheel warning
Test blind spot sensors

Personalization
Adjust the seats
Adjust the steering wheel stalk
Adjust the mirrors
Ensure phone as a key works right there
Ensure key fob works

Other
Check owner publications and keyless entry codes
Run through my financing spreadsheet, verifying each item

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickie070
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-05-2022
Goedenavond,
Ik houd jullie pagina nu 2 dagen in de gaten en zie enorm veel waardevolle info. Super dat julli ehet bijhouden :)
Ik moet in mijn geval vanaf het begin beginnen, dus waar kan ik zien/bijhouden wanneer mijn auto ongeveer kan verwachten?
Ik heb inmiddels een VIN weten te bemachtigen bij de dealer (en een schatting van productie (feb 2021) en levering (eind mei). Bestelling is overigens geplaatst op 18 maart 2020.
Alvast dank!
R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Rickie070 schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:32:
Goedenavond,
Ik houd jullie pagina nu 2 dagen in de gaten en zie enorm veel waardevolle info. Super dat julli ehet bijhouden :)
Ik moet in mijn geval vanaf het begin beginnen, dus waar kan ik zien/bijhouden wanneer mijn auto ongeveer kan verwachten?
Ik heb inmiddels een VIN weten te bemachtigen bij de dealer (en een schatting van productie (feb 2021) en levering (eind mei). Bestelling is overigens geplaatst op 18 maart 2020.
Alvast dank!
R
Bekijk de openingspost eens en dan helemaal onderaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickie070
MarcelGo schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:36:
[...]

Bekijk de openingspost eens en dan helemaal onderaan ;)
Thanks, ik heb de sheet ingevuld. Zo volledig mogelijk!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:42
MarcelGo schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:48:

Mach E Checklist

External
Validate VIN
Check lights, turn signals, etc
Check headlight alignment
Charge port and charge status indicator
Check windshield washer fluid level
Check windshield wipers and washers
Inspect mirrors
Fold and unfold mirrors, checking for noise
Check puddle lights
Check glass roof & margins
Check all windows
Check front license plate holder
Check frunk divider installation
Remove the rear luggage compartment cover
Check brake fluid level
Check coolant level

Internal & Electronics Systems
Ensure the mobile charger is in the trunk
Test mobile charger
Ensure tire inflator kit is in the trunk
Check seats
Test seat headrests
Test rear seat unlatch/latch
Test controls on automatic front seats (and manual passenger in Select)
Check interior door panels
Check headliner
Check all interior lights
Check glove box
Raise and lower all windows a few times from driver controls
Raise and lower all windows from local controls
Insert and remove every seatbelt several times.
Check tire inflator kit age in infotainment screen
Turn on the music to check it works
Test Qi (wireless) phone charger and USB ports
Test 12v outlets
Driver Display whine?
Is battery at 100% State of Charge?
Reset EV range and trip odometers (Settings > Vehicle > EV Driving History Reset.)
Check the center console is working in both dark and light modes
Check screen responsiveness
Reset the Sync4 (Volume down, right seek arrow, hold for 10 sec. why? just for fun?)
Run Bezel diagnostics (Radio on AM or FM, Volume down, left seek arrow)
Check A/C, heater, defroster
Test keyless entry and start codes from card
Program the passcodes for door and car start right there
Sign onto FordPass and make sure the car is synced with that
Pair phone using bluetooth
Check backup, 360 cameras
Test Navigation on screen and voice command
Activate modem
Test radio, Sirius, streaming
Test Apple Car Play / Android Auto
Check sound in all speakers
Test seat heaters, steering wheel heater
If the car was built before 1/9/2021, has it been tested per https://www.macheforum.co...n-update.3364/post-106046?

Driving
Test Cruise
Test Adaptive Cruise
Test Intelligent Cruise
Test lane centering
Test hands off wheel warning
Test blind spot sensors

Personalization
Adjust the seats
Adjust the steering wheel stalk
Adjust the mirrors
Ensure phone as a key works right there
Ensure key fob works

Other
Check owner publications and keyless entry codes
Run through my financing spreadsheet, verifying each item
Dit ga je toch niet serieus allemaal checken als je een nieuwe auto van 60K koopt. Dit hoort de dealer te doen. Prima als je een occasion particulier koopt, met garantie tot de deur. Maar niet bij een splinternieuwe auto.

Wij krijgen binnenkort onze P2 en daar zag ik soortgelijke checklists. Ik lijk wel gek om dit allemaal te gaan controleren. Voor mij haalt dit gelijk het plezier eruit.

Ik loop een rondje om de auto heen, check of er geen deuken, krassen of scheve panelen zijn en daarna wil ik genieten. Als er onverhoopt een usb plug niet werkt bel ik wel op voor een afspraak.

Maar ieder zijn ding 👍🤗

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Rickie070 schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:44:
[...]

Thanks, ik heb de sheet ingevuld. Zo volledig mogelijk!
Bootje heb ik ingevuld voor je.
OrderID zal later aangevuld worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
Brotuck schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:53:
Gezien het feit dat we inmiddels op pagina 134 zitten, zou het een goed idee zijn om de first post te updaten met wat zaken zoals de URL's waar je statussen kan opvragen ? Die link is altijd zoek bij mij.
Ik heb dit inmiddels verwerkt in de sheet - daar kan je zelf ook zaken toevoegen.

Zal later ook de Startpost aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Rene schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:46:
[...]

Dit ga je toch niet serieus allemaal checken als je een nieuwe auto van 60K koopt. Dit hoort de dealer te doen. Prima als je een occasion particulier koopt, met garantie tot de deur. Maar niet bij een splinternieuwe auto.

Wij krijgen binnenkort onze P2 en daar zag ik soortgelijke checklists. Ik lijk wel gek om dit allemaal te gaan controleren. Voor mij haalt dit gelijk het plezier eruit.

Ik loop een rondje om de auto heen, check of er geen deuken, krassen of scheve panelen zijn en daarna wil ik genieten. Als er onverhoopt een usb plug niet werkt bel ik wel op voor een afspraak.

Maar ieder zijn ding 👍🤗
Ik ga hier niets mee doen...maar dit is als antwoord op een vraag😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
De Halifax is bijna bij de Nederlandse grens 👊 (en webcams 😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickie070
Luffbra schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:18:
Even voor mezelf/de nieuwkomer/wat simpelere: hoe zie je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickie070
makooy schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:47:
[...]

Bootje heb ik ingevuld voor je.
OrderID zal later aangevuld worden.
Thanks!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fletnix
Rickie070 schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:31:
[...]

Even voor mezelf/de nieuwkomer/wat simpelere: hoe zie je dit?
Via bijvoorbeeld marinetraffic.com : https://www.marinetraffic...051/vessel:GRANDE_HALIFAX

Grande Halifax zit bij Cadzand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqYfiwpPHfs7bQ0EBx86ohhr4X4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3V3weR4Br3mv2fXlE2A89pyk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1-9Daozo2x2a8V8nglaN7om6wA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LJ51davIYuHYKcXXlnU8RlBi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHS9hA0XXzy77zu5aPVyfEtVp3o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5mnwaNOAx5ikKHVaBejuqyXv.png?f=fotoalbum_large

Voor de kust van Belgie Cam vanaf nederlands grondgebied... Cadzand-Bad (beach & moio view)

[ Voor 30% gewijzigd door Aboma op 18-04-2021 22:01 . Reden: Aanvulling ]

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvee
MarcelGo schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:48:

Mach E Checklist

External
Validate VIN
..
een verkorte versie als aanzet:
Shortlist check Mach-E levering
A. Uiterlijk
- Krassen en/of deuken zichtbaar?
- Verlichting ok?
- Glazendak lijn voorzijde egaal?

B. Leveringsomvang
- Keyfob
- Laadkabelset
- Gevarendriehoek / ehbo set?
- bandenreparatieset
- Fabriekscode tbv masterkey deurcode en startcode (direct na thuiskomst instellen)
- Mattenset

C. Basisinstellingen
- Keyfob testen
- PAAK instellen en testen
- Stuurhoogte instellen, stoel instellen en spiegels
- Reset ritgeheugen (vehicle icon >Settings > Vehicle > EV Driving History Reset)
- Basis instellingen rijden instellen (o.a. onepedal drive uit)

D. GENIETEN
- De weg op en genieten!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Deth]Roses
Luffbra schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:18:
Beetje donker om iets te zien 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luffbra
[Deth]Roses schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:55:
[...]
Beetje donker om iets te zien 🤣
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5x_I9kQPMs2jb3rVz8bEytoD9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XePgsleOGsoVCb8PGx3aMKgf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rPDTKx4Xf0mgPUufiFFJjridWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ltGxw7Zmlg5ri9mXXQMpDRVY.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 39 ... 179 Laatste