Zat 'ie maar in een schuitje.......BBMachFI schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:32:
Is ook een first edition.
MME4ME zit volgens mij in hetzelfde schuitje.
Update:JohnW1 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:58:
Ik heb gekeken naar de status op Fordtracker en een update in positieve zin voor mij:) . Bij mij is de status nu "awaiting shipment" en productiedatum is 2021-03-03. Exciting
Shipdate 2021-03-09
Primary status: in transit..
Bij mij ook zelfde shipdate. Gaan hopelijk met de Grande Halifax op 21 MaartJohnW1 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:04:
[...]
Update:
Shipdate 2021-03-09
Vandaag via de leasemaatschappij doorgekregen dat mijn "gewisselde" order bij Wassink autogroep te Venlo geplaatst is waar mijn oorspronkelijke (en dus geannuleerde order) bij Ardea den haag was geplaatst. Enigszins verrast hierover maar wel blij gezien de eerdere ervaringen bij de oorspronkelijke bestelling.
Zojuist gebeld met Wassink en een zeer vriendelijke en behulpzame medewerker aan de lijn gehad welke mij direct de VIN opleverde maar verrassend genoeg ook meteen te kennen gaf dat ze recentelijk een update gehad hebben van de mei levering en dat vervroegd is naar verwachting aflevering bij de dealer in week 19 waaronder mijn auto! Verwachte aflevering week 20, aldus 2 weken vroeger dan de leasemij heeft doorgegeven.
Hij gaf ook aan dat de eerste leveringen begin april verwacht wordt met een aanzienlijk aantal auto's maar baalde dat daar geen demo's bij zaten. Deze zitten op de 2e lichting in week 19 en zou een zeer groot aantal auto's moeten bevatten waarvan een groot aantal voor leaseplan.
Al met al nog een week of 10 wachten maar ik kan nu echt gaan aftellen
Zojuist gebeld met Wassink en een zeer vriendelijke en behulpzame medewerker aan de lijn gehad welke mij direct de VIN opleverde maar verrassend genoeg ook meteen te kennen gaf dat ze recentelijk een update gehad hebben van de mei levering en dat vervroegd is naar verwachting aflevering bij de dealer in week 19 waaronder mijn auto! Verwachte aflevering week 20, aldus 2 weken vroeger dan de leasemij heeft doorgegeven.
Hij gaf ook aan dat de eerste leveringen begin april verwacht wordt met een aanzienlijk aantal auto's maar baalde dat daar geen demo's bij zaten. Deze zitten op de 2e lichting in week 19 en zou een zeer groot aantal auto's moeten bevatten waarvan een groot aantal voor leaseplan.
Al met al nog een week of 10 wachten maar ik kan nu echt gaan aftellen
[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 12-03-2021 13:22 ]
Zojuist mijn VIN voor het eerst bekeken en build date is 26-02-20 met ship date 9-3-20 en staat op in transit.MarcelK64 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:14:
[...]
Die van mij staat nu reeds een week "in production".
Ben benieuwd hoe lang dit proces duurt ...
Zit een kleine 1,5 week tussen build en ship in mijn geval.
[ Voor 33% gewijzigd door FreeMen op 12-03-2021 14:15 ]
Dan zitten we op dezelfde auto/bootJohnW1 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:04:
[...]
Update:
Shipdate 2021-03-09
Ik begin een beetje wanhopig te worden, mijn dealer tot nu aan toe altijd erg behulpzaam, zegt niet te kunnen zien of de MME op een boot staat...laatste doorgegeven situatie was een week of 3 terug Veracruz. Hoe weten jullie dat ie daadwerkelijk op een boot staat??
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Ik vrees dat niemand hier dat met zekerheid kan zeggen obv VIN status, ik vermoed dat iedereen aanneemt dat ze op de eerstvolgende zullen zitten nadat er een shipdate vermeld wordt icm een in transit status.MarcelGo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:57:
Ik begin een beetje wanhopig te worden, mijn dealer tot nu aan toe altijd erg behulpzaam, zegt niet te kunnen zien of de MME op een boot staat...laatste doorgegeven situatie was een week of 3 terug Veracruz. Hoe weten jullie dat ie daadwerkelijk op een boot staat??
Daarnaast baseren zich ook veel op dealerinfo welke inderdaad nogal varieert qua informatieverschaffing. Ik weet niet of een dealer meer info heeft maar de mijne had gevoelsmatig meer info dan onze beperkte VIN informatie.
Er komen binnenkort 2 schepen tegelijk aan in antwerpen maar als jouw laatste status nog Veracruz was 3 weken geleden kan die eigenlijk niet op die boot zitten tenzij de data niet geupdate is.
NB, "klein" detail wat ik mij nu realiseer in het gesprek met de dealer is dat hij de opmerking maakte dat de leasemij mij waarschijnlijk had doorgegeven levering eind juni maar dat hij "open" wilde zijn in de communicatie en dat de geupdate status half mei was geworden. Gezien de productiedatum van mijn auto 26-02 is en de "bouten" issue zou gelden voor alle auto's tot 28-02 kan ik een vertraging van een maand wel plaatsen echter lijkt dit voor in ieder geval mijn exemplaar toch niet van toepassing te zijn gezien de leverdatum met 6 weken is "verkort".
Nu is jouw exemplaar aanzienlijk eerder gebouwd en is hij misschien wel tegen gehouden in Veracrux maar dat is giswerk.
[ Voor 25% gewijzigd door FreeMen op 12-03-2021 15:16 ]
Dat is inderdaad gissen/berekenen. Mijn auto heeft een ETA in het dealersysteem (VISTA) van 17 april. Dit was 10 april. Deze week verschuiving lijkt veroorzaakt door de week vertraging van de Grande Houston. Overigens is deze vertraging uiteindelijk 4 dagen geworden (ETA 19 maart i.p.v. 15 maart). Als de ETA bij de dealer 17 april is en er circa twee tot drie weken tussen Antwerpen en de dealer zit dan kan het niet anders dan dat mijn auto op de boot staat en in dit geval de Grande Houston. Dit wordt versterkt doordat een paar dagen voordat de Grande Houston uit Veracruz vertrok mijn auto in het dealersysteem de locatie Veracruz had.MarcelGo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:57:
Mijn verwachting is dat de auto tussen 4 en 17 april bij de dealer binnen komt. Wellicht opportunistisch maar de tijd zal het leren... : )
In transit date is 10 februari, ophouden voor een recall in Veracruz lijkt niet handig omdat de auto's in Antwerpen al gecontroleerd worden en dat ze daar een paar weken voor nemen...probleem is dat de datum die genoemd wordt aan mij meeschuift met de tijd, laatst bekende datum aankomst dealer was 1 mei maar 2 weken eerder was het 17 april...kortom ik ben er wel een beetje klaar mee.
Ik wil niet zeuren maar kan er inmiddels niet meer omheen de auto heb ik november 2019 gereserveerd en ik ben nu al bijna aan de volgende toe
Ik wil niet zeuren maar kan er inmiddels niet meer omheen de auto heb ik november 2019 gereserveerd en ik ben nu al bijna aan de volgende toe

Wat ik begrepen heb van de dealer is dat op de boot status niet zichtbaar is. Alleen locatie waar die staat. Dus na veracruz en na lossen in Antwerpen zou daar Antwerpen komen staan. Ik ben persoonlijk ook benieuwd wat de status gaat worden eind mrt.MarcelGo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:57:
Voorlopig ben ik jaloers op jullie statussen allemaal. Ben al blij met status in productionrvee schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:49:
[...]
Wat ik begrepen heb van de dealer is dat op de boot status niet zichtbaar is. Alleen locatie waar die staat. Dus na veracruz en na lossen in Antwerpen zou daar Antwerpen komen staan. Ik ben persoonlijk ook benieuwd wat de status gaat worden eind mrt.
Ik vraag mij af of ze in Antwerpen echt gecontroleerd worden, dit lijkt mij onbegonnen werk met die aantallen en als er iets is is het toch al te laat en zal hij alsnog naar de dealer moeten voor verdere afhandeling. Mijn dealer gaf inderdaad wel aan dat ze in Antwerpen "aangehouden" zouden worden ivm invoer en dat ongeveer een week zou duren voordat hij ze in Venlo verwachtte. Dit lijkt mij geen technische inspectie in Antwerpen maar meer een formele papieren aanhouding ivm opmaak van invoer documenten en evt. een inspectie van de douane.MarcelGo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:36:
In transit date is 10 februari, ophouden voor een recall in Veracruz lijkt niet handig omdat de auto's in Antwerpen al gecontroleerd worden en dat ze daar een paar weken voor nemen...probleem is dat de datum die genoemd wordt aan mij meeschuift met de tijd, laatst bekende datum aankomst dealer was 1 mei maar 2 weken eerder was het 17 april...kortom ik ben er wel een beetje klaar mee.
maar goed, allemaal giswerk en we kunnen niets anders dan afwachten helaas.
Wanneer de auto op de boot staat staat er in Vista:rvee schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:49:
[...]
Wat ik begrepen heb van de dealer is dat op de boot status niet zichtbaar is. Alleen locatie waar die staat. Dus na veracruz en na lossen in Antwerpen zou daar Antwerpen komen staan. Ik ben persoonlijk ook benieuwd wat de status gaat worden eind mrt.
Status Voertuig: UIT
Ik hoor net laatste update van Vista is van 1 maart...dus dat is lekker up to date. (Locatie Veracruz)
Bedankt voor de inzichten!

[ Voor 8% gewijzigd door MarcelGo op 12-03-2021 17:17 ]
1-maartMarcelGo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:17:
Ik hoor net laatste update van Vista is van 1 maart...dus dat is lekker up to date. (Locatie Veracruz)
Status: UIT
------
TADA jouw auto staat op de MSC Immacolata !!!
Zal nog even die status navragen begin volgende week, jij weet wel hoe de dag een goede wending te geven!
Krijg net te horen status: UIT
Krijg net te horen status: UIT
[ Voor 16% gewijzigd door MarcelGo op 12-03-2021 17:38 ]
Volgens de dealer had ik een build date van 10 maart, maar stond al een week in production. De tracker is vandaag geupdate en geeft nu een production date van 12-03, dus hij zal nu gebouwd zijn denk ik.[Deth]Roses schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:06:
[...]
Voorlopig ben ik jaloers op jullie statussen allemaal. Ben al blij met status in productionhopelijk wel snel nieuwe info, want zou het toch wel op prijs stellen als hij deze maand nog op de boot gaat
.F1dude schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:02:
[...]
Volgens de dealer had ik een build date van 10 maart, maar stond al een week in production. De tracker is vandaag geupdate en geeft nu een production date van 12-03, dus hij zal nu gebouwd zijn denk ik.
Dan is de kans groot dat hij op de volgende boot van 21 maart zit.
Laten we het hopen!! Wanneer komt deze boot aan in antwerpen? Volgens dealer is levering week 22.FreeMen schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:23:
[...]
.
Dan is de kans groot dat hij op de volgende boot van 21 maart zit.
mijn dealer heeft het over een week 19 binnen en week 20 levering. Aankomst Antwerpen week 16-17. Boot gaat begin week 12 weg en zou in week 16 aan moeten komen en met wat uitloop week 17 maar over die afstanden weet je het maar nooit.F1dude schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:10:
[...]
Laten we het hopen!! Wanneer komt deze boot aan in antwerpen? Volgens dealer is levering week 22.
[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 12-03-2021 23:31 ]
Mooi die van mij heeft nu ook een productiedatum van 12 maart.en een vin nummer, Awayting shipment.
Kan hij mooi met de boot van 21maart,
En is leverdatum 27 april ook mogelijk lijkt me.
Tot nu toe alles volgens planning🎉🎉
Daar ga je mis.jeroen366 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:36:
Mooi die van mij heeft nu ook een productiedatum van 12 maart.en een vin nummer, Awayting shipment.
Boot dan 21-maart > 14-april Antwerpen
Dan 3-4 weken over lossen, checks, naar je dealer etc. verwacht hem maar in de week van 3-8 mei.
Lijkt me inderdaad in overeenstemming met wat we van de dealer horen (die ongetwijfeld nog een marge inbouwd qua timing).makooy schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:40:
[...]
Daar ga je mis.
Boot dan 21-maart > 14-april Antwerpen
Dan 3-4 weken over lossen, checks, naar je dealer etc. verwacht hem maar in de week van 3-8 mei.
Productiedatum 13 maart, 'awaiting shipment'
Welke boot moet ik dan opwachten?
21-maart > 14-aprilbrainovic schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:21:
Productiedatum 13 maart, 'awaiting shipment'![]()
Welk model heb je besteld? Ben even benieuwd waarom productiedatum 13 maart al op 'awaiting shipment' staat, en mijne met productie 12 maart nog op 'in production' staat. Zal ongetwijfeld vd week veranderen, maar iemand een idee?brainovic schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:21:
Productiedatum 13 maart, 'awaiting shipment'![]()
Dat is inderdaad wel bijzonder snel, op dezelfde dag nog maar goed, hij is dus nog niet opgeladen richting de haven want dan zou er in transit staan.F1dude schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:27:
[...]
Welk model heb je besteld? Ben even benieuwd waarom productiedatum 13 maart al op 'awaiting shipment' staat, en mijne met productie 12 maart nog op 'in production' staat. Zal ongetwijfeld vd week veranderen, maar iemand een idee?
Is het OK om de auto te activeren als hij in transit is of beter wachten tot ophalen?
[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 13-03-2021 15:48 ]
Ik kon het niet laten om op het knopje te drukken 🤪 er stond geen waarschuwing bij 😬 maar komt er op neer dat iemand in de auto het moet activeren voordat de koppeling daadwerkelijk is geactiveerd 😉FreeMen schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:31:
[...]
Dat is inderdaad wel bijzonder snel, op dezelfde dag nog maar goed, hij is dus nog niet opgeladen richting de haven want dan zou er in transit staan.
Is het OK om de auto te activeren als hij in transit is of beter wachten tot ophalen?
Ah, ik had het nog niet gedaan en laat het dus maar maar om eerlijk te zijn, zo moet het ook. Je auto kunnen activeren obv enkel een nummer intypen zou ook echt te makkelijk zijn voor kwaadwillenden.[Deth]Roses schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:04:
[...]
Ik kon het niet laten om op het knopje te drukken 🤪 er stond geen waarschuwing bij 😬 maar komt er op neer dat iemand in de auto het moet activeren voordat de koppeling daadwerkelijk is geactiveerd 😉
https://www.autoexpress.c...g-mach-e-vs-tesla-model-3
Mooie review van een Mach E select standard range vs tesla M3 standard range plus!
Verdict
The name is contentious, but there’s no denying that the Mustang Mach-E is a well rounded, practical and attractively priced EV. It can’t match the Tesla’s straight-line performance, but the ride, handling and chassis balance are all superior, and in our hands had a longer range, too. Add in a generous kit list and the fact that the Ford is £90 cheaper per month on a PCP deal, and the Mustang takes the victory.
Mooie review van een Mach E select standard range vs tesla M3 standard range plus!
Verdict
The name is contentious, but there’s no denying that the Mustang Mach-E is a well rounded, practical and attractively priced EV. It can’t match the Tesla’s straight-line performance, but the ride, handling and chassis balance are all superior, and in our hands had a longer range, too. Add in a generous kit list and the fact that the Ford is £90 cheaper per month on a PCP deal, and the Mustang takes the victory.
[ Voor 55% gewijzigd door FreeMen op 13-03-2021 16:13 ]
Zojuist is mijn verzoek geweigerd tot activatie! Ze zijn dus nog bezig met de auto 😉FreeMen schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:09:
[...]
Ah, ik had het nog niet gedaan en laat het dus maar maar om eerlijk te zijn, zo moet het ook. Je auto kunnen activeren obv enkel een nummer intypen zou ook echt te makkelijk zijn voor kwaadwillenden.
Dat gebeurd automatisch als er binnen een paar minuten niet iemand fysiek op het scherm op “akkoord” drukt.[Deth]Roses schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:54:
[...]
Zojuist is mijn verzoek geweigerd tot activatie! Ze zijn dus nog bezig met de auto 😉
Yesss
[ Voor 97% gewijzigd door MarcelK64 op 07-04-2021 09:06 ]
Net getracht contact te zoeken met Hermanos aan productie band 3 om mijn auto aan te zetten voor de auto te activeren voor Ford Pass.[Deth]Roses schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]ppplp
YES!!! It’s Alive 😉👍 begreep alleen dat activeren op afstand nog wat problemen gaf in de fabriek 🥸 werd door de dealer geadviseerd dat nog even niet te doen 😎.... hmmmm
Helaas, hij was vrij vandaag
Had ik een tijdje geleden ook al gezien. Je kan een databundel afsluiten bij Vodafone “Internet in the Car”MarcelK64 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 23:22:
[Afbeelding]
Ik kreeg dit net in de Ford Pass app te zien.
Zijn er meer mensen die dit hebben gezien?
3GB per maand = 15euro per maand
10GB per maand = 25euro per maand
Ik had ook ergens gelezen dat het in het begin gratis is/inbegrepen. Eerste jaar of tot 3gb ofzo.makooy schreef op zondag 14 maart 2021 @ 23:32:
[...]
Had ik een tijdje geleden ook al gezien. Je kan een databundel afsluiten bij Vodafone “Internet in the Car”
3GB per maand = 15euro per maand
10GB per maand = 25euro per maand
[ Voor 3% gewijzigd door [Deth]Roses op 15-03-2021 10:12 ]
Uitgebreide en praktische video-review tussen Mach-E en ID4.
YouTube: YouTube
:strip_exif()/f/image/OQ3B1NFPFd0X7qHsflRJZmC3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 58% gewijzigd door V-Ray471 op 15-03-2021 11:56 ]
Ik zie trouwens sinds vandaag mijn ‘echte auto’ in de app. Niet enkel mee een silhouet, status staat nog steeds op ‘in production’. Nog meer die dit ook nu zien?
Ik blijf toch echt bij de Mach EV-Ray471 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:54:
Uitgebreide en praktische video-review tussen Mach-E en ID4.
[Afbeelding]
not for me, blijft ook "er ging iets verkeerd" aangeven bij starten appF1dude schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:49:
Ik zie trouwens sinds vandaag mijn ‘echte auto’ in de app. Niet enkel mee een silhouet, status staat nog steeds op ‘in production’. Nog meer die dit ook nu zien?
https://www.youtube.com/watch?v=7R-dFpvqv50[Deth]Roses schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:51:
[...]
Ik blijf toch echt bij de Mach EIk heb nog geen enkele elektrische auto gezien die me anders doet denken. Ook inmiddels een paar keer een AIWAY zien rijden, maar dat vind ik toch ook echt helemaal niets.
ik vind 'm net niet mooi genoeg... maar technisch wel echt weer een stap verder.....
Ik moet het nog steeds met een silhouet doenF1dude schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:49:
Qua techniek is de ioniq 5 zeker interesant, maar qua looks weer niet idd. Hij heeft wat weg van een Volkswagen Golf op de een of andere manier heb ik het idee.m24 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:54:
[...]
https://www.youtube.com/watch?v=7R-dFpvqv50
ik vind 'm net niet mooi genoeg... maar technisch wel echt weer een stap verder.....
Statusupdate via de Leasemaatschappij gehad. Auto wordt gebouwd deze vrijdag 19 Maart.
Volgens hem ging het 8 tot 9 weken duren voordat hij voor de deur staat.
In mijn berekeningen dus eind Mei ?
Just here for the fun
Mijn build date is officieel 16 maart, build is vorige week donderdag gestart.Brotuck schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:51:
Statusupdate via de Leasemaatschappij gehad. Auto wordt gebouwd deze vrijdag 19 Maart.
Ik verwacht de auto ook pas eind mei. Nog even geduld dus...
Komende boten die vertrekken uit Veracruz:Brotuck schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:51:
21-maart = lukt niet
26-maart = lukt niet
12-april = lukt mogelijk, die heeft aankomst 26-april + 3-4 weken en dan staat die bij de dealer.
20-april = lukt sowieso, aankomst 15-mei + 3-4 weken en dan staat die bij de dealer.
O dan hoop ik op de boot van 12 April !makooy schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:27:
[...]
Komende boten die vertrekken uit Veracruz:
21-maart = lukt niet
26-maart = lukt niet
12-april = lukt mogelijk, die heeft aankomst 26-april + 3-4 weken en dan staat die bij de dealer.
20-april = lukt sowieso, aankomst 15-mei + 3-4 weken en dan staat die bij de dealer.
Maar fijn bijna iedere week een boot richting Antwerpen dus.
Just here for the fun
Kijk altijd fijn om de bootdata weer even te zien.... Alleen benieuwd wat er met "lukt niet" bedoeld wordt? Is die al vol, is de auto nog niet klaar dan of gaan er geen auto's van Ford mee op die boot.makooy schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:27:
[...]
Komende boten die vertrekken uit Veracruz:
21-maart = lukt niet
26-maart = lukt niet
Hij moet nog van Cuautitlan naar Veracruz, opladen trein/autotrailer, hier vanaf, boot op, dat doen ze echt niet in 1 dag, het zal in batches gaan, en er zal niet altijd plaats zijn...kortom 9 weken na bouwdatum kan maar is wel redelijk optimistisch.[Deth]Roses schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:39:
[...]
Kijk altijd fijn om de bootdata weer even te zien.... Alleen benieuwd wat er met "lukt niet" bedoeld wordt? Is die al vol, is de auto nog niet klaar dan of gaan er geen auto's van Ford mee op die boot.
19-maart bouwen[Deth]Roses schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:39:
[...]
Kijk altijd fijn om de bootdata weer even te zien.... Alleen benieuwd wat er met "lukt niet" bedoeld wordt? Is die al vol, is de auto nog niet klaar dan of gaan er geen auto's van Ford mee op die boot.
7-10 dagen bezig met productie
5-10 dagen voorbereiden transport, laden trein, trein naar Veracruz, afladen
Dan wachten tot de boot
Reken met een levering van 8 weken na vertrek boot.
Dat is incl bootreis langs de kust van de USA, grote oversteek naar Antwerpen, controles in Antwerpen, transport naar dealer en controles door dealer.
MarcelGo schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:56:
[...]
Hij moet nog van Cuautitlan naar Veracruz, opladen trein/autotrailer, hier vanaf, boot op, dat doen ze echt niet in 1 dag, het zal in batches gaan, en er zal niet altijd plaats zijn...kortom 9 weken na bouwdatum kan maar is wel redelijk optimistisch.
Thx voor de aanvullingen.makooy schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:18:
[...]
19-maart bouwen
Dan wachten tot de boot
Dat is incl bootreis langs de kust van de USA, grote oversteek naar Antwerpen, controles in Antwerpen, transport naar dealer en controles door dealer.
Echt niet elke boot komt naar de EU. Dat zou gewoon belachelijk zijn. Sowieso zou de boot rechtstreeks van Veracruz naar Europa moeten gaan, want zodra die naar de US gaat, ben je al zeker dat dat geen modellen zijn voor hier.makooy schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:18:
[...]
19-maart bouwen
Dan wachten tot de boot
Naar mijn weten is nog geen enkele boot, met significante aantallen, op weg naar Europa met Mach-E's.
“Niet elke boot komt naar de EU”. Dat klopt. Er zijn ook boten die nooit naar Mexico gaan…bottom line schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:34:
[...]
Echt niet elke boot komt naar de EU. Dat zou gewoon belachelijk zijn. Sowieso zou de boot rechtstreeks van Veracruz naar Europa moeten gaan, want zodra die naar de US gaat, ben je al zeker dat dat geen modellen zijn voor hier.
Naar mijn weten is nog geen enkele boot, met significante aantallen, op weg naar Europa met Mach-E's.
Echter de datums die ik noem zijn van de autoliner die Ford gebruikt waar ik via de officiële website vertrek(Veracruz) en aankomst(Antwerpen) erbij pak.
Al die boten gaan via Veracruz eerst langst de Amerikaanse oostkust voordat ze oversteken.
Anders deel je jouw informatie waaruit blijkt dat de boten direct vanuit Veracruz naar Antwerpen gaan
Oh en definieer “significant”. De boot die onderweg is staan hinderden Mach-E’s op voor NL. Exacte aantal weet ik niet maar alleen mijn dealer heeft er al tussen de 8-12 op deze boot staan en dat is een relatief kleine dealer.
[ Voor 11% gewijzigd door makooy op 15-03-2021 18:11 ]
Dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door FreeMen op 15-03-2021 18:24 ]
De significante aantallen gaan op de boot van 21 maart aldus mijn dealer. Alleen voor de dealer zelf kwamen er al tientallen mee op die boot (incl die van mij).bottom line schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:34:
[...]
Echt niet elke boot komt naar de EU. Dat zou gewoon belachelijk zijn. Sowieso zou de boot rechtstreeks van Veracruz naar Europa moeten gaan, want zodra die naar de US gaat, ben je al zeker dat dat geen modellen zijn voor hier.
Significant voor NL / EU is echter wel relatief, 50 of 100 of 1000? Wat is significant...? De jaar productie voor de hele wereld is 50.000 dus 1000 voor de EU per maand is al meer dan ik denk dat we er gaan krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 15-03-2021 18:23 ]
Goed overzicht!makooy schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:18:
[...]
19-maart bouwen
Dan wachten tot de boot
Hoe werkt het met 'productiedatum' m.a.w volgens mijn dealer was bouwdatum 10 maart - echter al een week eerder ging hij via de tracker 'in production'. Vanaf welk moment begin je de productie dagen te tellen?
Voorbeeld:
Bouwdatum: 10 maart
Dagen in productie :10: dus laten we zeggen 20 maart einde productie
Transport naar boot: 5-10 dagen
In dat geval ga ik mee met de boot van 12 april? Daarnaast gaf je aan dat de boot van 12 april al 26 april aankomt. Dat is vrij snel toch?
[ Voor 3% gewijzigd door F1dude op 15-03-2021 18:37 ]
Als die al “In Production” is dan hoef je die 7-10 dagen productie er niet bij op te tellen. Die zijn al bezig.F1dude schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:35:
[...]
Goed overzicht!
Hoe werkt het met 'productiedatum' m.a.w volgens mijn dealer was bouwdatum 10 maart - echter al een week eerder ging hij via de tracker 'in production'. Vanaf welk moment begin je de productie dagen te tellen?
Voorbeeld:
Bouwdatum: 10 maart
Dagen in productie :10: dus laten we zeggen 20 maart einde productie
Transport naar boot: 5-10 dagen
In dat geval ga ik mee met de boot van 12 april? Daarnaast gaf je aan dat de boot van 12 april al 26 april aankomt. Dat is vrij snel toch?
Die van 12-april heeft op dit moment aankomst 26-april. Lijkt mij ook niet helemaal correct.
Ik zie via een andere pagina van dezelfde autoliner 5-5 als aankomst.
Het economisch aspect achter transport van wagens is mijn bron dat die wagens rechtstreeks van Veracruz moeten komen. Consolidatie.makooy schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:10:
[...]
“Niet elke boot komt naar de EU”. Dat klopt. Er zijn ook boten die nooit naar Mexico gaan…
Echter de datums die ik noem zijn van de autoliner die Ford gebruikt waar ik via de officiële website vertrek(Veracruz) en aankomst(Antwerpen) erbij pak.
Al die boten gaan via Veracruz eerst langst de Amerikaanse oostkust voordat ze oversteken.
Anders deel je jouw informatie waaruit blijkt dat de boten direct vanuit Veracruz naar Antwerpen gaan
Oh en definieer “significant”. De boot die onderweg is staan hinderden Mach-E’s op voor NL. Exacte aantal weet ik niet maar alleen mijn dealer heeft er al tussen de 8-12 op deze boot staan en dat is een relatief kleine dealer.
Of denk je dat Ford met plezier een schip 10 weken volledig afhuurt, om eerst langs 3 havens in Amerika te varen en erna naar Europa? Om nog maar te zwijgen van het organiseren van de wagens zodat ze telkens zo staan dat ze correct worden afgeladen in de verschillende havens. En als eindbestemming met een roro schip 500 Machs te leveren, terwijl er 4000 op geraken, is ook gewoon krankzinnig.
Als ze rechtstreeks komen besparen ze al de helft op de charterkosten om nog maar te zwijgen van de havenkosten, fuelkosten die ze besparen.
Welke boot is dan al onderweg volgens jou?
Elke boot die passeert in Antwerpen komt in onze mailbox terecht.
Worden er echt maar 50k gemaakt op een heel jaar?FreeMen schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:22:
[...]
De significante aantallen gaan op de boot van 21 maart aldus mijn dealer. Alleen voor de dealer zelf kwamen er al tientallen mee op die boot (incl die van mij).
Significant voor NL / EU is echter wel relatief, 50 of 100 of 1000? Wat is significant...? De jaar productie voor de hele wereld is 50.000 dus 1000 voor de EU per maand is al meer dan ik denk dat we er gaan krijgen.
Wel povertjes eigelijk.
Ok duidelijk, thanks. Dan denk ik dat productiedatum 10 maart de boot heeft van 12 maart. Aankomst 5 mei en dan levering 2 weken later. Dit komt overeen met wat ik van de dealer heb begrepen (24 mei leveren).makooy schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:40:
[...]
Als die al “In Production” is dan hoef je die 7-10 dagen productie er niet bij op te tellen. Die zijn al bezig.
Die van 12-april heeft op dit moment aankomst 26-april. Lijkt mij ook niet helemaal correct.
Ik zie via een andere pagina van dezelfde autoliner 5-5 als aankomst.
Ik had gehoopt op boot van 21 maart, maar dat is te vroeg dan denk ik.
Die kan nog best eens op de boot van de 21e komen, 24 mei aflevering past daar namelijk prima bij waarbij het een weekje eerder zou kunnen worden maar ze houden vaak een week later aan ivm mogelijke vertraging onderweg of bij aanvraag van kenteken.F1dude schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:43:
[...]
Ok duidelijk, thanks. Dan denk ik dat productiedatum 10 maart de boot heeft van 12 maart. Aankomst 5 mei en dan levering 2 weken later. Dit komt overeen met wat ik van de dealer heb begrepen (24 mei leveren).
Ik had gehoopt op boot van 21 maart, maar dat is te vroeg dan denk ik.
Mijn auto welke op de boot van de 21 gaat wordt aangegeven in week 19 bij de dealer te arriveren
Yup dat is het verwachte 2021 productie aantal. En dat voor de hele wereld. Voorlopig blijft het dus een relatieve zeldzaamheid, iets wat ik totaal niet erg vind 😉bottom line schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:43:
[...]
Worden er echt maar 50k gemaakt op een heel jaar?
Wel povertjes eigelijk.
Die 50.000 heeft te maken met het maximale aantal accu's dat Ford kon krijgen.
Aanvraag kenteken gaat bij de dealer zelf, die kunnen hem al op basis van het vin nummer registreren.
Kentekenplaten liggen allang bij de dealer.
Just here for the fun
Als je in de haven werkt met RoRo's moet je weten hoe het werkt lijkt mijbottom line schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:40:
[...]
Het economisch aspect achter transport van wagens is mijn bron dat die wagens rechtstreeks van Veracruz moeten komen. Consolidatie.
Of denk je dat Ford met plezier een schip 10 weken volledig afhuurt, om eerst langs 3 havens in Amerika te varen en erna naar Europa? Om nog maar te zwijgen van het organiseren van de wagens zodat ze telkens zo staan dat ze correct worden afgeladen in de verschillende havens. En als eindbestemming met een roro schip 500 Machs te leveren, terwijl er 4000 op geraken, is ook gewoon krankzinnig.
Als ze rechtstreeks komen besparen ze al de helft op de charterkosten om nog maar te zwijgen van de havenkosten, fuelkosten die ze besparen.
Welke boot is dan al onderweg volgens jou?
Elke boot die passeert in Antwerpen komt in onze mailbox terecht.
Ford "koopt" plekken op schepen van Grimaldi Lines voor de Mach-E. Deze schepen voeren een vooraf bepaalde route uit waar het bij elke haven auto's/bussen/weet ik veel wat lost en laadt.
Zie https://www.net.grimaldi....s_ScheduleInfo/WFSchedule voor de schema's.
En als je wilt weten hoe de schepen geladen worden heb ik hier een filmpje voor je. maar dat weet je naturlijk al
Dealer heeft mij afgelopen donderdag verteld dat hij de kentekens pas aan kan vragen als hij weet wanneer de auto's er zijn, hij kon ze niet nu al aanvragen.Brotuck schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:56:
Aanvraag kenteken gaat bij de dealer zelf, die kunnen hem al op basis van het vin nummer registreren.
Hij ging dit doen zodra de auto's waren gelost in Antwerpen en hij dat in Vista kon zien. Dat de kentekens klaar zouden liggen als de auto's bij hem arriveerde.
Trollen negeren werkt beter
[ Voor 6% gewijzigd door MarcelGo op 15-03-2021 19:25 ]
Moeten ze de Tesla Y eigenlijk vergelijken met de GT uitvoering. Die zit er dichter bij qua power.
Verder vind ik dat je over smaak kan twisten, ik vind dan zelf de Tesla X mooier en handiger...
Just here for the fun
Klopt inderdaad, ik vind de y ook geen mooi model, x overigens ook niet. Proporties kloppen niet bij het model maar dit is mijn persoonlijke smaak.Brotuck schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:31:
[...]
Moeten ze de Tesla Y eigenlijk vergelijken met de GT uitvoering. Die zit er dichter bij qua power.
Verder vind ik dat je over smaak kan twisten, ik vind dan zelf de Tesla X mooier en handiger...
Ook dit is wel weer een review waar de smalle banden minpunten krijgen (lees: de breedere band wordt als prettiger ervaren). Dit versterkt weer mijn keuze om er 245/20 op te leggen. Bijkomend voordeel is dat volgens het boekje van Ford de bandenspanning ook met minimaal 15% omlaag mag(moet) tov de 18 en 19 inch waarmee het comfort verlies weer zo goed als gecompenseerd wordt.
Kost wel wat range maar dat deert mij niet.
[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 15-03-2021 20:40 ]
Werkt bij jullie de Ford pass app nog?
Eergisteren geïnstalleerd en kon ik gewoon inloggen maar nu lukt zelfs inloggen niet meer. Ik krijg steevast de melding "er is iets fout gegaan, probeer het nog eens".
Alle settings van de app gewist maar helpt niks helaas.
Eergisteren geïnstalleerd en kon ik gewoon inloggen maar nu lukt zelfs inloggen niet meer. Ik krijg steevast de melding "er is iets fout gegaan, probeer het nog eens".
Werkt weerFreeMen schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:15:
Werkt bij jullie de Ford pass app nog?
[ Voor 82% gewijzigd door F1dude op 15-03-2021 22:13 ]
Ik nu ookF1dude schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:49:
Kwam het zojuist weer tegen...[Deth]Roses schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:12:
[...]
Ik had ook ergens gelezen dat het in het begin gratis is/inbegrepen. Eerste jaar of tot 3gb ofzo.
:strip_exif()/f/image/hdkmcHfVDwsdSHqJTwgQDsIX.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is op zich raar. Zo gauw er een chassisnummer is kan er een kenteken worden aangevraagd. Dat is bijvoorbeeld de reden dat je nu nog steeds een ID4 uit 2020 kunt bestellen.makooy schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:22:
[...]
Dealer heeft mij afgelopen donderdag verteld dat hij de kentekens pas aan kan vragen als hij weet wanneer de auto's er zijn, hij kon ze niet nu al aanvragen.
Dat chassisnummer hebben ze al in Duitsland. Vaak nog voordat de auto van de band rolt. Zodra dat nummer bekend is. Kan je een kenteken aanvragen. Ik neem aan dat dit voor een Mach E hetzelfde geldt...
Heeft te maken met invoer van buiten de EU ;-) Wanneer het chassis fysiek in de EU is kan er een kenteken aangevraagd worden geloof ik.mimalizo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:10:
[...]
Dat is op zich raar. Zo gauw er een chassisnummer is kan er een kenteken worden aangevraagd. Dat is bijvoorbeeld de reden dat je nu nog steeds een ID4 uit 2020 kunt bestellen.
Dat chassisnummer hebben ze al in Duitsland. Vaak nog voordat de auto van de band rolt. Zodra dat nummer bekend is. Kan je een kenteken aanvragen. Ik neem aan dat dit voor een Mach E hetzelfde geldt...
Voor degene die overwegen een Mustang Mach E te gaan bestellen of pas onlangs een bestelling hebben geplaatst ik kreeg gisteren een bericht van mijn dealer dat hij enkele MME heeft toegewezen gekregen en ik nog kon overwegen een FE te nemen. Ging om Carbonized Grey, Lucid Red en Iconic silver. Zouden ook nog eerder dan eind mei geleverd kunnen worden ;-)
Nu is de FE niet verkrijgbaar in mijn kleur, maar wellicht interessant voor sommige die later hebben besteld en nog maanden moeten wachten ;-)
Nu is de FE niet verkrijgbaar in mijn kleur, maar wellicht interessant voor sommige die later hebben besteld en nog maanden moeten wachten ;-)
[ Voor 19% gewijzigd door [Deth]Roses op 16-03-2021 12:00 ]
Je zou toch wel de MME kunnen koppelen aan je telefoon die je dan instelt als Hotspot lijkt me, dan is de MME ook verbonden met het Internet. Waarschijnlijk voor OTA updates zal hij dit alleen kunnen doen als je dan daadwerkelijk "in je auto zit" zodat de MME dan aan je Hotspot hangt. Ze adverteren met dat dit in de nacht kan gebeuren maar dan zal je de SIM kaart die erin zit gemonteerd moeten activeren. Lijkt erop dat dit via Vodafone loopt wat ik in de Ford Pass zie.[Deth]Roses schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:59:
[...]
Kwam het zojuist weer tegen...[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/FnpVJPLwq4RR63G82oYqGIAl.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar eens navragen als de leverdatum wat dichterbij komt.
De tijdelijke auto die ik nu heb kan je gewoon op de wifi koppelen inderdaad, ik heb dan wel de mazzel dat ik een eigen oprit heb voor de voordeur.
Hierdoor trok de (volvo) auto ff snel 1,2 gb binnen voor een kaart update.
Tijdens rijden kun je de telefoon via USB koppelen dan is er ook gewoon data beschikbaar.
Overigens kun je natuurlijk net zo goed de hotspot van je eigen mobiel aanzetten, dat werkt net zo goed.
En een eigen abbo is vaak unlimited data...
Tijdens rijden kun je de telefoon via USB koppelen dan is er ook gewoon data beschikbaar.
Overigens kun je natuurlijk net zo goed de hotspot van je eigen mobiel aanzetten, dat werkt net zo goed.
Just here for the fun
Op zich denk ik dat een abbo op de zaak voor de auto waar vervolgens iedereen in de auto plezier van heeft niet zo'n heel gek idee is ;-) Scheelt weer wat datalimieten voor de kids ;-) Vraag me wel af of klanten van Ziggo ook voor deze abbo's dubbele data krijgenBrotuck schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:55:
De tijdelijke auto die ik nu heb kan je gewoon op de wifi koppelen inderdaad, ik heb dan wel de mazzel dat ik een eigen oprit heb voor de voordeur.
Tja iedereen die de auto kan besturen heeft een unlimited abbo hier, dus in mijn geval een beetje overkill.[Deth]Roses schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:06:
[...]
Op zich denk ik dat een abbo op de zaak voor de auto waar vervolgens iedereen in de auto plezier van heeft niet zo'n heel gek idee is ;-) Scheelt weer wat datalimieten voor de kids ;-) Vraag me wel af of klanten van Ziggo ook voor deze abbo's dubbele data krijgen
Maar je hebt een punt op zich, wel vind ik de data/prijs verhouding krom als je al voor 30 euro unlimited hebt
Just here for the fun
Ik vermoed dat de OTA updates totaal los staan van het abonnement voor je wifi data gebruik. Kan namelijk nooit zo zijn dat als je geen abonnement af sluit en geen telefoon koppelt met de auto met internet access je geen OTA updates krijgt. Het kan haast niet anders dan dat de auto altijd zelfstandig is verbonden met het internet zonder dat er een abonnement afgesloten hoeft te worden.MarcelK64 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:50:
[...]
Je zou toch wel de MME kunnen koppelen aan je telefoon die je dan instelt als Hotspot lijkt me, dan is de MME ook verbonden met het Internet. Waarschijnlijk voor OTA updates zal hij dit alleen kunnen doen als je dan daadwerkelijk "in je auto zit" zodat de MME dan aan je Hotspot hangt. Ze adverteren met dat dit in de nacht kan gebeuren maar dan zal je de SIM kaart die erin zit gemonteerd moeten activeren. Lijkt erop dat dit via Vodafone loopt wat ik in de Ford Pass zie.
[Afbeelding]
Maar eens navragen als de leverdatum wat dichterbij komt.
Mijn "VW tiguan connected" is ook altijd verbonden met het net. Ik kan hem namelijk overal volgen en de status bekijken van allerlei onderdelen evenals rit data en nog wat zaken. Deze data moet de auto toch echt constant versturen naar het internet dus er is verbinding maar ik heb nooit een abonnement afgesloten. Als ik andere zaken wil doen tav internetgebruik (bv via de navigatie) dan zegt hij dat ik er geen internet connectie is omdat ik daarvoor geen abonnement heb afgesloten. Dit had ik het eerste jaar nog wel.
NB, lees zojuist bij Tesla dat het ook bij hen zo werkt. De auto is altijd connect voor updates en vitale data maar alle infotainment zit achter een betaald abonnement.
[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 16-03-2021 12:29 ]
Het zou ook kunnen dat OTA alleen werkt wanneer de auto met een wifi hotspot verbonden is, of wanneer hij bekabeld aangesloten zit en je via de ford pass app update (bovenstaande 2 is hoe het werkt in Sync 3). Via USB updaten is in sync 3 ook nog een derde optie. (OTA heeft nooit gewerkt in NL, wel in de VS...)
Er zijn dus wel wat mogelijkheden voor updates zonder dat de auto altijd connected hoeft te zijn. Op het mach e forum lijkt er ook niet zo veel over te vinden!
Er zijn dus wel wat mogelijkheden voor updates zonder dat de auto altijd connected hoeft te zijn. Op het mach e forum lijkt er ook niet zo veel over te vinden!
[ Voor 21% gewijzigd door unreal0 op 16-03-2021 12:58 ]
Vraagje, welke tracker gebruiken jullie?
Als ik bij https://fordtracker.tech/ mijn vin intyp krijg ik: Can't Retrieve This VIN
Misschien gebruik ik de verkeerde tracker
Vorige week gaf hij aan dat de MME In production was
Thanks
Als ik bij https://fordtracker.tech/ mijn vin intyp krijg ik: Can't Retrieve This VIN
Misschien gebruik ik de verkeerde tracker
Thanks
3GB en 3 Maanden (91 dagen)[Deth]Roses schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:12:
[...]
Ik had ook ergens gelezen dat het in het begin gratis is/inbegrepen. Eerste jaar of tot 3gb ofzo.
Als je één van de twee bereikt is je proefperiode op
https://internetinthecar.vodafone.com/
Wat ik heb begrepen:
OTA updates gaan via WIFI als de auto stil staat. Dus thuis verbinding maken en in de nacht doet die dat. Als je niet thuis of op het werk via Wifi kan verbinden dan moet je inderdaad via een hotspot wat doen (of connect via modem).
Lijkt mij ook een beetje vreemd als er belangrijke updates gedaan kunnen worden tijdens het rijden (geloof dat Tesla ook al een keer iets heeft gehad met dat auto's niet meer reden) Je wil niet dat er iets fout gaat met een installatie terwijl je met 130 over de snelweg gaat.
OTA updates gaan via WIFI als de auto stil staat. Dus thuis verbinding maken en in de nacht doet die dat. Als je niet thuis of op het werk via Wifi kan verbinden dan moet je inderdaad via een hotspot wat doen (of connect via modem).
Lijkt mij ook een beetje vreemd als er belangrijke updates gedaan kunnen worden tijdens het rijden (geloof dat Tesla ook al een keer iets heeft gehad met dat auto's niet meer reden) Je wil niet dat er iets fout gaat met een installatie terwijl je met 130 over de snelweg gaat.
En dan in 1x vol in de ankers gaanRensJ schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:51:
Wat ik heb begrepen:

Bij mij geeft hij dit ook maar er verander nu wel regelmatig iets. Zaterdag kwam de productie datum in beeld 2021-03-13. Nu sinds gisteren geeft hij aan "in transit" bij Primary statusLuffbra schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:19:
Misschien gebruik ik de verkeerde tracker![]()
Thanks
Zou ik bijzonder vreemd vinden als dit zo werkt want menig auto kan niet op de oprit staan bij de eigenaar in wifi bereik en die is dan genoodzaakt om het via zijn telefoon te doen of via een betaald abonnement. Ik heb sterk het vermoeden dat we inmiddels verder zijn dan dat maar we gaan het zien, blijft gissen totdat er één op de stoep staat.RensJ schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:51:
Wat ik heb begrepen:
Doet het bij mij nu ook niet, gisteren de ford app ook al niet.Luffbra schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:19:
Misschien gebruik ik de verkeerde tracker![]()
Thanks
MarcelK64 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:04:
[...]
Bij mij geeft hij dit ook maar er verander nu wel regelmatig iets. Zaterdag kwam de productie datum in beeld 2021-03-13. Nu sinds gisteren geeft hij aan "in transit" bij Primary status

[ Voor 6% gewijzigd door F1dude op 16-03-2021 17:30 ]
Mss zetten ze hem aan en uit de vin tracker.
Straks deed hij het bij mij ook niet, nu weer wel,
Straks deed hij het bij mij ook niet, nu weer wel,