Productie duurt ca 12 dagen aldus diverse meldingen hier.F1dude schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:23:
[...]
![]()
mijne heeft als productie datum 12 maart en staat nog steeds op 'in production'
Geen peil op te trekken helaas... Misschien moet hij nog rood gespoten worden ofzo
![]()
Al die Nederlanders die elke 5 minuten kijken of de status is aangepast zorgt rrvoor dat het systeem overbelast raakt.jeroen366 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:27:
Mss zetten ze hem aan en uit de vin tracker.
Straks deed hij het bij mij ook niet, nu weer wel,
Ik beperk me tot 1x in de 6 minuten.
Volgens mij lullen wij hier nog meer dan vrouwen

Ja zal wel daarmee te maken hebben. Hopelijk ook snel vooruitgang, wat zijn we ongeduldig heFreeMen schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:03:
[...]
Productie duurt ca 12 dagen aldus diverse meldingen hier.
Valt mee hoor, het enyaq forum is pas in september 2020 gestart en is nu al 2x zo lang 😉MarcelK64 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:04:
[...]
Al die Nederlanders die elke 5 minuten kijken of de status is aangepast zorgt rrvoor dat het systeem overbelast raakt.
Ik beperk me tot 1x in de 6 minuten.![]()
Als ze bij iedere statusverandering gelijk een passende mail zouden sturen zouden wij de boel niet overbelasten 🤪 ook wel communicatie genoemd 😉MarcelK64 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:04:
[...]
Al die Nederlanders die elke 5 minuten kijken of de status is aangepast zorgt rrvoor dat het systeem overbelast raakt.
12 werkdagen bedoel je?FreeMen schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:03:
[...]
Productie duurt ca 12 dagen aldus diverse meldingen hier.
MME is de 11e in productie gegaan, dan weet wanneer hij klaar is
Zover ik het kan inschatten 12 kalenderdagen.
Maar dan nog eigenlijk bijzonder lang aangezien een gemiddelde jappaner in 12 uur van de band rolt vanaf plaatstaal en gemiddelde auto in de EU in 24 uur.
12 dagen voor de MME zou obv 4000 auto's per maand betekenen dat er ca 1500 auto's constant in productie zouden moeten staan iets wat ik erg onwaarschijnlijk acht. Ik heb de indruk dat die 12 dagen wat meer behelst dan plaatstaal tot rollend van de band.
Maar goed, ongeacht hoe het zit moeten we toch wachten totdat hij afgeleverd wordt door de dealer 🙄
Maar dan nog eigenlijk bijzonder lang aangezien een gemiddelde jappaner in 12 uur van de band rolt vanaf plaatstaal en gemiddelde auto in de EU in 24 uur.
12 dagen voor de MME zou obv 4000 auto's per maand betekenen dat er ca 1500 auto's constant in productie zouden moeten staan iets wat ik erg onwaarschijnlijk acht. Ik heb de indruk dat die 12 dagen wat meer behelst dan plaatstaal tot rollend van de band.
Maar goed, ongeacht hoe het zit moeten we toch wachten totdat hij afgeleverd wordt door de dealer 🙄
JaFreeMen schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:26:
Dat gezegd hebbende, zijn er mensen met zicht op levering de komende maand?
voorlopig "week van 24-april".
Stond op "week van 17-april" echter heeft de boot vertraging (extra stops en andere route) dus iedereen die "week van 17-april" heeft doorgekregen zijn een week naar achteren geschoven.
Haha herkenbaar, ik ben ook helemaal gefixeerd op die tracker.MarcelK64 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:04:
[...]

Wellicht door corona en gebrek aan andere leuke activiteiten haha. Waarschijnlijk ben ik binnen 2 weken op de auto uitgekeken als ik m eenmaal heb, t blijft uiteindelijk een vervoersmiddel en geen doel opzich
Welke boot is dat ? De Helifax misschien ? Die heeft namelijk helaas (ook) vertraging.makooy schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:04:
[...]
Ja
voorlopig "week van 24-april".
Stond op "week van 17-april" echter heeft de boot vertraging (extra stops en andere route) dus iedereen die "week van 17-april" heeft doorgekregen zijn een week naar achteren geschoven.
Where is this vessel going to?
The vessel departed from JACKSONVILLE, US on 2021-03-17 00:46 LT (UTC -4) and is currently sailing at 16.9 knots with Southeast direction heading to HOUSTON, US with reported Estimated Time of Arrival at 2021-03-20 06:00 LT (UTC -4) local time (in 3 days )
Aankomst Houston op de 20, die gaat nooit in mexico vertrekken op de 21.
24e April is echter week 16 en dat is de week welke mijn dealer mij vorige week aan gaf als verwachte aankomst dus wellicht was dit al langer bekend. Week 19 bij de dealer en week 20/21 aflevering moet dus nog altijd lukken
Edit
Realiseer mij nu dat jouw datum leveringsdatum is niet aankomst Antwerpen, in dat geval gaat het om een andere boot.
[ Voor 57% gewijzigd door FreeMen op 17-03-2021 14:33 ]
martijnvds schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:58:
[...]
Haha herkenbaar, ik ben ook helemaal gefixeerd op die tracker.![]()
Wellicht door corona en gebrek aan andere leuke activiteiten haha. Waarschijnlijk ben ik binnen 2 weken op de auto uitgekeken als ik m eenmaal heb, t blijft uiteindelijk een vervoersmiddel en geen doel opzich

Ik heb al een volgende: Nieuwe MTB uitzoeken.
Zojuist mailtje van de dealer: levering verwacht medio april. In de tracker staat voor mij:
productionDate: "2021-01-09",
shipmentDate: "2021-01-28",
productionDate: "2021-01-09",
shipmentDate: "2021-01-28",
Ik heb de volgende data:
Ford tracker:
Production date = 09-01-2021
Shipment date = 26-01-2021
Vista:
Status: Uit
Status datum: 22-02-2021
Verwachte levering aan dealer: 17-04-2021
Op basis van de shipment date en status datum 'Uit' op 22-02-2021 ga ik uit van de Grande Houston (namelijk 22-02-2021 vertrokken uit Veracruz) met een verwachte aankomst in Antwerpen morgen om 18:00.
Ford tracker:
Vista:
Op basis van de shipment date en status datum 'Uit' op 22-02-2021 ga ik uit van de Grande Houston (namelijk 22-02-2021 vertrokken uit Veracruz) met een verwachte aankomst in Antwerpen morgen om 18:00.
8 weken is wel een stuk langer dan de "standaard" 4 a 5, hopelijk gaat die van mij er niet zo lang over doen want dan komt er weer een maand bijPrimrose85 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:45:
Ik heb de volgende data:
Ford tracker:
Vista:
Edit, dom, dit is natuurlijk 8 weken vanaf verscheping tot levering en niet op zee...

Open MED/Ame Grande Houston Veracruz GHO0121 22/02/2021 Antwerp GHO0221 19/03/2021
Open MED/Ame MSC Immacolata Veracruz MIM0321 01/03/2021 Antwerp MIM0421 27/03/2021
Open MED/Ame Grande Halifax Veracruz GHL0321 21/03/2021 Antwerp GHL0421 14/04/2021
Open MED/Ame Grande Florida Veracruz GFO0321 26/03/2021 Antwerp GFO0421 17/04/2021
Open MED/Ame Grande Mirafiori Veracruz GRM0321 12/04/2021 Antwerp GRM0421 26/04/2021
Open MED/Ame Grande Baltimora Veracruz GBL0321 20/04/2021 Antwerp GBL0321 15/05/2021
[ Voor 47% gewijzigd door FreeMen op 17-03-2021 14:42 ]
Ik sluit me erbij aan. Kan mijn MME ook mooi mee op hetzelfde schipZandje06 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:24:
[...]
Bij mij ook zelfde shipdate. Gaan hopelijk met de Grande Halifax op 21 Maart
Production Date 2021-03-04
Shipdate 2021-03-09
Idem hier, en zo niet dan mag hij ook mee op de Grande Florida op de 26e, die komt maar 3 dagen later aan in AntwerpenJan O schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:52:
[...]
Ik sluit me erbij aan. Kan mijn MME ook mooi mee op hetzelfde schip![]()
Production Date 2021-03-04
Shipdate 2021-03-09
Dat gezegd hebbende, de vin tracker werkt al 3 dagen niet meer bij mij
[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 17-03-2021 16:40 ]
Hoi, ik heb onlangs ook een mme besteld en hoop hem in december te ontvangen. Zit me nu te orienteren op een laadpaal. Klopt het dat je voor de mme een type 1 stekker (met 5 pinnen) nodig hebt. En welk advies kan gegeven worden mbt de handigste laadbox rekening houdend tav het volgen van laden, tijdklok voor laden, loadbalancing en voor zakelijke registratie? Alvast bedankt.
MME kan met een Type2 stekker worden geladen. Heb zelf een Orbis VIARIS Uni lader aangeschaft, heeft alle opties die je hierboven noemt en volgens mij de beste prijs / kwaliteit verhouding....Grondje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:38:
Hoi, ik heb onlangs ook een mme besteld en hoop hem in december te ontvangen. Zit me nu te orienteren op een laadpaal. Klopt het dat je voor de mme een type 1 stekker (met 5 pinnen) nodig hebt. En welk advies kan gegeven worden mbt de handigste laadbox rekening houdend tav het volgen van laden, tijdklok voor laden, loadbalancing en voor zakelijke registratie? Alvast bedankt.
Ten eerste gefeliciteerd met de bestelling.Grondje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:38:
December is nog ver weg, mocht je hem eerder willen, er komen diverse onverkochte exemplaren aan in mei en sommige zelfs nog met korting. Mocht je de keuze hebben, ik zou nog even wat dealers afgaan.
Tav de stekker, nee het is zeker geen type 1 maar type 2. Type 1 is een verouderde stekker welke geen 11A kan laden!
Vwb de laadpaal zelf is er veel keuze maar ik heb het geluk dat de mijne vandaag is geinstalleerd door new motion via de leasemij (new motion advanced 2.1 3 fase 11/22A met loadbalancer). Ik zou in ieder geval voor een 3 fase 11A gaan icm een load balancer. New motion is relatief duur, er zijn aanzienlijk goedkopere maar je zult even moeten shoppen. Wel even checken wat je hoofdzekering is.
Als er maar 1 in zit dan moet je hem laten ombouwen naar 3 fase 16A en kost € 261 via je netbeheerder. Ik had 1x 40A en moest er helaas ook aan geloven.
Dank. Ik heb ook altijd gedacht dat het type 2 stekker zou zijn. Maar net zag ik een filmpje van ford zelf op yt en zag dat het een 5 pins stekker (dus type1) was. Wellicht is dat in Europa dan toch anders dan in USA.
December? Dat is erg ver weg! moet vast en zeker eerder kunnen!Grondje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:38:
Voeg ook je bestelling doe aan de Sheet die onderaan de topicstart staat
Zit zelf te denken om de Ford Connected Wallbox te nemen. Gevraagd om een handleiding om deze even door te lezen m.b.t. de mogelijkheden.
Iemand ervaring, of misschien ervaringen gehoord?
Iemand ervaring, of misschien ervaringen gehoord?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TKMwikieuG1sDfUTi7eWIcqM.jpg?f=user_large)
Ik wilde geen laadpaal zichtbaar, hooguit een kabel op een muur gemonteerd. Ik heb de laadpaal zelf dus in de meterkast laten installeren. Je kunt via een website de gegevens dan opvragen voor de zakelijke verrekening.
Aangezien ik het toch zelf moest betalen allemaal vond ik dit de meest handige oplossing. Er zit dan ook een kabel aan van 20 meter, dus ik kan werkelijk overal op eigen terrein parkeren en inpluggen.
Aangeschaft via Blue current https://bluecurrent.nl/hidden/
Aangezien ik het toch zelf moest betalen allemaal vond ik dit de meest handige oplossing. Er zit dan ook een kabel aan van 20 meter, dus ik kan werkelijk overal op eigen terrein parkeren en inpluggen.
Just here for the fun
Ik wou geen lelijke laadbox, dus ik heb nu deze via de leasemaatschappij:https://bluecurrent.nl/hidden/ en deze was ook een optie maar kon niet via de leasemaatschappij ivm ontbreken van laadpas ondersteuning. https://design-laadpaal.nl/ maar goed, het ligt ook aan je eigen situatie en smaak.Grondje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:38:
Ik weet niet wat jouw ervaringen zijn, maar bij mij waren ze uitstekend. Zeer goede service en communicatie tot nu toe.m24 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:55:
[...]
Ik wou geen lelijke laadbox, dus ik heb nu deze via de leasemaatschappij:https://bluecurrent.nl/hidden/ en deze was ook een optie maar kon niet via de leasemaatschappij ivm ontbreken van laadpas ondersteuning. https://design-laadpaal.nl/ maar goed, het licht ook aan je eigen situatie en smaak.
Just here for the fun
Bij mij een meter of 6, maar ik heb ook geen oprit van 20m.Brotuck schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:53:
Er zit dan ook een kabel aan van 20 meter, dus ik kan werkelijk overal op eigen terrein parkeren en inpluggen.
Ja same. Prima communicatie. Jammer dat ik er geen auto aan kan hangen om te kijken of het ook werkt!Brotuck schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:58:
[...]
Ik weet niet wat jouw ervaringen zijn, maar bij mij waren ze uitstekend. Zeer goede service en communicatie tot nu toe.
Het is meer dat als je flink je best doet dat er 4 auto's voor de deur kunnen staan en je op deze manier niet hoeft na te denken of je met de kont naar het huis parkeert of niet.m24 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:58:
[...]
Bij mij een meter of 6, maar ik heb ook geen oprit van 20m.
Puur gemak dus
Just here for the fun
Ik vraag me af of de auto heel misschien nog de boot van 21-3 haalt, maar zou ook al heel content zijn als hij in ieder geval op die van 26-3 staat 
Voorlopig CTRL-F5 blijft het voorlopig Primary status "In transit"..... CTRL-F5
Hoe kom jij bij de status? Via de Ford website zelf?[Deth]Roses schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:33:
Ik vraag me af of de auto heel misschien nog de boot van 21-3 haalt, maar zou ook al heel content zijn als hij in ieder geval op die van 26-3 staat
De externe tracker werkt namelijk niet meer bij mij maar schijnt te komen doordat je nu enkel nog via Ford zelf kan tracen
Bij mij lijkt hij het nog wel gewoon te doen. Tenminste ik zie niets raars.FreeMen schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:44:
[...]
Hoe kom jij bij de status? Via de Ford website zelf?
De externe tracker werkt namelijk niet meer bij mij maar schijnt te komen doordat je nu enkel nog via Ford zelf kan tracen
Ik zag dat de Grand Houston over ongeveer een uur aan komt in Antwerpen
Status in transit blijf overigens helaas staan totdat hij in Antwerpen, ctrl F5 heeft de komende maand dus niet zoveel zin[Deth]Roses schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:33:
https://shop.ford.com/aem...utes=BP2_.*&vin=[JOUWVIN]FreeMen schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:44:
[...]
Vervang [JOUWVIN] door.. je vin
...
[ Voor 98% gewijzigd door FreeMen op 18-03-2021 14:54 ]
Heb jij heb besteld bij Ford zelf en een account toevallig?TheoQ schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:51:
[...]
https://shop.ford.com/aem...utes=BP2_.*&vin=[JOUWVIN]
Vervang [JOUWVIN] door.. je vin
Ik krijg op jouw link alleen maar error meldingen en op https://fordtracker.tech/ ook helaas...
[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 18-03-2021 14:56 ]
Lekker dan, maar hopelijk wordt er nog een ship date toegevoegd ofzoFreeMen schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:50:
[...]
Status in transit blijf overigens helaas staan totdat hij in Antwerpen, ctrl F5 heeft de komende maand dus niet zoveel zin
Ik gebruik de Fordtracker.tech en die werkt bij mij gewoon.FreeMen schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:54:
[...]
Heb jij heb besteld bij Ford zelf en een account toevallig?
Ik krijg op jouw link alleen maar error meldingen en op https://fordtracker.tech/ ook helaas...
Bij mij werken de verschillende trackers op dit moment ook niet, wellicht omdat mijn auto sinds vorige week donderdag "in production" is. Ik ga er vanuit dat die binnenkort wel weer werkt met mijn VIN, en dat de status dan mogelijk veranderd is. Ik geef het het een paar dagen voordat ik weer kijken.... of toch iedere paar uurFreeMen schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:44:
[...]

Ik merk dat de Tracker het op de iPad en op mijn Android telefoon wel werkt, maar op de laptop met Windows10 niet ...
Tracker op de laptop met Windows 10 werkt en op mijn Android mobiel ook.Gezant schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:38:
Ik merk dat de Tracker het op de iPad en op mijn Android telefoon wel werkt, maar op de laptop met Windows10 niet ...
Ship date heeft hij als het goed is gekregen op het moment dat er in transit kwam te staan...[Deth]Roses schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:57:
[...]
Lekker dan, maar hopelijk wordt er nog een ship date toegevoegd ofzoof de ETA End date.
Ship date is = vertrekdatum bij de fabriek niet de boot.
[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 18-03-2021 16:01 ]
Ik krijg net een mailtje van Ford dat mijn auto in productie gaat! Tracker geeft nog niks aan, maar het is wel in lijn met wat de dealer heeft aangegeven (week van 21 maart).
Dus als dat klopt dan half juni levering.
Iemand anders met extended range en RWD die al wel een "in production" status heeft?
Dus als dat klopt dan half juni levering.
Iemand anders met extended range en RWD die al wel een "in production" status heeft?
Zowel PC met win 10 als android telefoon werkt de tracker helaas niet meer, beide "can't retreive this VINMarcelK64 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:41:
[...]
Tracker op de laptop met Windows 10 werkt en op mijn Android mobiel ook.
Bijzonder allemaal, ik heb de VIN 1x kunnen invoeren op de dag dat ik hem kreeg vorige week en daarna is het nooit meer gelukt via de tracker. Op het mach e US forum hebben ze het er ook over dat het alleen nog maar zou kunnen via de Ford website icm je ordernummer (volgens mij is dat het id nummer in de trackerinfo bovenaan) alleen heb ik verzuimd een printscreen te maken dus ik heb het ordernummer/id nummer niet

Het zou ook op je windowsticker staan maar ook die krijg ik niet gegenereerd.
https://shop.ford.com/vehicleordertracking#/
http://www.windowsticker....sticker.pdf?vin=[YOURVIN]
edit
de ford passapp geeft ook constant een error dus heb de VIN opnieuw opgevoerd en krijg de melding "SORRY Dit voertuig wordt momenteel niet ondersteund"
[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 18-03-2021 16:49 ]
Ik heb mijn ID (4 cijfers) en de VIN en heb ingelogd met mijn account maar krijg er niks uit helaas.FreeMen schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:23:
[...]
Zowel PC met win 10 als android telefoon werkt de tracker helaas niet meer, beide "can't retreive this VIN
Bijzonder allemaal, ik heb de VIN 1x kunnen invoeren op de dag dat ik hem kreeg vorige week en daarna is het nooit meer gelukt via de tracker. Op het mach e US forum hebben ze het er ook over dat het alleen nog maar zou kunnen via de Ford website icm je ordernummer (volgens mij is dat het id nummer in de trackerinfo bovenaan) alleen heb ik verzuimd een printscreen te maken dus ik heb het ordernummer/id nummer niet
Het zou ook op je windowsticker staan maar ook die krijg ik niet gegenereerd.
http://www.windowsticker....sticker.pdf?vin=[YOURVIN]
edit
de ford passapp geeft ook constant een error dus heb de VIN opnieuw opgevoerd en krijg de melding "SORRY Dit voertuig wordt momenteel niet ondersteund"
Als ik inlog op de NEderlandse Ford PAss is er helemaal geen soort van Track and Trace
Nou.. sinds een uur doet hij de JSON en tracker het ook niet meer, echter wel nog op mobiel. Hopelijk helpt dit om af te kicken van dagelijks checken..
Deze doet het bij mij nog wel...zie 3 posten hierboven😉
[ Voor 12% gewijzigd door MarcelGo op 18-03-2021 18:35 ]
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Hmmmm ik heb helaas nog geen shipdate. Waarschijnlijk in transit richting de parkeerplaats dan 😉FreeMen schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:00:
[...]
Ship date heeft hij als het goed is gekregen op het moment dat er in transit kwam te staan...
Ship date is = vertrekdatum bij de fabriek niet de boot.
ik krijg de melding dat het geen US VIN nummer isMarcelGo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:33:
Deze doet het bij mij nog wel...zie 3 posten hierboven😉
https://shop.ford.com/aem...tributes=BP2_.*&vin=WF0TKMarcelK64 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:00:
[...]
ik krijg de melding dat het geen US VIN nummer is
Aanvullen werkt ook niet...?
:strip_exif()/f/image/4kE2RmtRpxmUVh90n7cm0KTf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 51% gewijzigd door MarcelGo op 19-03-2021 11:12 ]
Nope, ik heb deze al eens eerder gebruikt en toen werkte deze wel.MarcelGo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:09:
[...]
https://shop.ford.com/aem...tributes=BP2_.*&vin=WF0TK
Aanvullen werkt ook niet...?
Geen idee, de andere tracker doet het wel.
Is wel een beetje knip en plakwerk, eerst omzetten naar tekst dan plakken en dan weer omzetten naar hyperlink?
Moet je wel je ordernummer wetenMarcelGo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:54:
https://seg.fyi/mache-vin/#/details
Nieuw tooltje, zelfde info😉
Kan iemand die een leverdatum heeft in April(week van 17 of 24 april) mij een PM sturen? even wat testen
Is je ID nummer van de tracker...het eerste 4 cijferige nummermakooy schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:58:
[...]
Moet je wel je ordernummer wetendie heb ik niet.
Kan iemand die een leverdatum heeft in April(week van 17 of 24 april) mij een PM sturen? even wat testen
We hebben een feestje te vieren!
De eerste Mach-E is op kenteken gezet bij de RDW!
Datum 2021-03-16
Kenteken K-356-VF
Catalogusprijs 45.224
Kleur Zwart
WLTP 440 km
Aantal eigenaren privé / zakelijk 0/1
De eerste Mach-E is op kenteken gezet bij de RDW!

Datum 2021-03-16
Kenteken K-356-VF
Catalogusprijs 45.224
Kleur Zwart
WLTP 440 km
De jouwe?makooy schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:17:
We hebben een feestje te vieren!
De eerste Mach-E is op kenteken gezet bij de RDW!![]()
Datum 2021-03-16
Kenteken K-356-VF
Catalogusprijs 45.224
Kleur Zwart
WLTP 440 km
Nee, die staat op de boot van 1-maart en komt rond 27-maart aan in Antwerpen. verwacht kenteken pas 2de/3de week April.
Ik heb wel een zwarte besteldmakooy schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:24:
[...]
Nee, die staat op de boot van 1-maart en komt rond 27-maart aan in Antwerpen. verwacht kenteken pas 2de/3de week April.

De dealer zou morgen contact opnemen....
Kan iemand mij uitleggen waar de catalogus waarde van 45k vandaan komt in de post van Makooy.
Overal waar ik een offerte op vroeg kwam de waarde structurele minimaal op 49k. Zonder enige mogelijkheid van korting.
Overal waar ik een offerte op vroeg kwam de waarde structurele minimaal op 49k. Zonder enige mogelijkheid van korting.
[ Voor 39% gewijzigd door vjkevin88 op 18-03-2021 22:47 ]
Als je hem vorig jaar heb besteld voordat Ford aangaf dat door Corona de leveringen naar 2021 gingen, heeft Ford besloten om 3.000,00 korting te geven als compensatie.vjkevin88 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:44:
Kan iemand mij uitleggen waar de catalogus waarde van 45k vandaan komt in de post van Makooy.
Dus de fiscale waarde gaat dan ook naar beneden met dit bedrag.
Auto's later besteld dan de aankondiging van Ford hebben deze korting niet.
Ikweet niet meer precies de datum tot wanneer dit goldt.
Super, dank je wel voor de uitleg! Helemaal duidelijk zoMarcelK64 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:52:
[...]
Als je hem vorig jaar heb besteld voordat Ford aangaf dat door Corona de leveringen naar 2021 gingen, heeft Ford besloten om 3.000,00 korting te geven als compensatie.
De eerste 2000 auto's zouden het sowieso moeten hebben. Daarna schijnen ze nog wel een kleine groep ook die korting te hebben gegeven.MarcelK64 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:52:
[...]
Als je hem vorig jaar heb besteld voordat Ford aangaf dat door Corona de leveringen naar 2021 gingen, heeft Ford besloten om 3.000,00 korting te geven als compensatie.
Ford Mustang Mach-E RWD, SR, Shadow Black:
CONSUMENTEN(ADVIES)PRIJS INCLUSIEF € 1.500,- ONVERMIJDBARE KOSTEN RIJKLAARMAKEN
€ 49.925
49.925 (RWD, SR, Shadow Black = gratis kleur, geen TP/TP+ pakket)
- 1500 rijklaarmaken
- 3000 korting
=
45.425
klopt op 1 euro na dus
[ Voor 18% gewijzigd door makooy op 18-03-2021 22:57 ]
Ik had een brief gekregen op 2 juni 2020 met de mededeling over de korting.makooy schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:53:
[...]
De eerste 2000 auto's zouden het sowieso moeten hebben. Daarna schijnen ze nog wel een kleine groep ook die korting te hebben gegeven.
Ford Mustang Mach-E RWD, SR, Shadow Black:
CONSUMENTEN(ADVIES)PRIJS INCLUSIEF € 1.500,- ONVERMIJDBARE KOSTEN RIJKLAARMAKEN
€ 49.925
49.925 (RWD, SR, Shadow Black = gratis kleur, geen TP/TP+ pakket)
- 1500 rijklaarmaken
- 3000 korting
=
45.425
klopt op 1 euro na dus
Hier ook niet... (ook tracker niet..).MarcelK64 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:12:
[...]
Nope, ik heb deze al eens eerder gebruikt en toen werkte deze wel.
Geen idee, de andere tracker doet het wel.
An unexpected error occurred processing request
Cannot serve request to /aemservices/shop/vot/api/customerorder/ on this server
Zojuist gebeld met de dealer maar hij heeft helaas nergens een een ID of ordernummer met 4 cijfers (realiseerde mij later dat de 4 cijfers waarschijnlijk een deel van dit nummer is).
Hij kon helaas ook niet zien wanneer hij op welke boot gaat maar kom mij wel zeggen dat de update van vandaag (ze krijg dagelijks een update) nog altijd op levering 5 mei bij de dealer staat en dat ze er vanuit gaan de week erop af te leveren.
Om deze datum te halen moet hij op één van de 2 boten van komende week zitten.
Dat wordt dus bootje volgen ipv de auto
[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 19-03-2021 10:44 ]
Ik heb dezelfde maar dan witMBrepresent schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:23:
De laadpaal hangt... leverweek zojuist opgeschoven van week 19 naar 21 😔
[Afbeelding]
Apart dat die van jou opgeschoven is met 2 weken. Vanmorgen is die van mij wederom bevestigd op week 19 aflevering door de dealer (geen wijzing aldus Ford NL systeem) en gezien de datum zou ik verwachten dat we op dezelfde boot zitten. Aankomst Antwerpen staat nog op 14 april en de volgende op 17 april dus ik vraag me af wat er speelt. Blijft allemaal erg onzeker merk ik.
Nope, meer infoMarcelGo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:54:

Hier kan ik meer zien dan in de standaard tracker.
Dank je.
Strakke lader, welke is dit?MBrepresent schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:23:
De laadpaal hangt... leverweek zojuist opgeschoven van week 19 naar 21 😔
[Afbeelding]
Ik heb mijn id van de andere tracker ingegeven als order samen met de VIN en dat werkt.MarcelGo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:54:
Deze tracker geeft wel een shipment date van 17-3 hopelijk ga ik nog mee op de boot van 21-3
Jammer dat ETA nog niet is gevuld in deze tracker. Zou nice zijn als we dat ook kunnen zien.
Weet iemand hoeveel de levertijd ongeveer is als je hem vandaag zou bestellen? Ben even aan het vergelijken of ik zal wachten op elektrische modellen van andere fabrikanten.
Zelfde datum als jij[Deth]Roses schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:18:
[...]
Ik heb mijn id van de andere tracker ingegeven als order samen met de VIN en dat werkt.
Deze tracker geeft wel een shipment date van 17-3 hopelijk ga ik nog mee op de boot van 21-3
Jammer dat ETA nog niet is gevuld in deze tracker. Zou nice zijn als we dat ook kunnen zien.

Hopelijk kunnen ze mee, zou wel ruig zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door MarcelK64 op 07-04-2021 09:05 ]
Thanks[Deth]Roses schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:12:
[...]
The new motion Ik heb ook een witte thuis, maar 1 fase die ik overweeg in de toekomst te vervangen.
Collega heeft een MME besteld 2 weken geleden en staat voor Oktober ingepland om te leveren.ja3 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:48:
Weet iemand hoeveel de levertijd ongeveer is als je hem vandaag zou bestellen? Ben even aan het vergelijken of ik zal wachten op elektrische modellen van andere fabrikanten.
[ Voor 29% gewijzigd door MarcelK64 op 19-03-2021 14:54 ]
Als het de auto betreft zou ik even met wat dealers contacten die krijgen wat modellen die je dus al eind mei kan overnemen. Bestellen betekend eerder richting (correctie) oktober tot december denk ik.ja3 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:48:
Ik weet dat mijn dealer in Hoofddorp een aantal First editions krijgt in ieder geval en ook wat basis modellen staan ook op hun site.
De productie voor dit jaar zou tussen de 90 en 95% verkocht zijn.[Deth]Roses schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:57:
[...]
Als het de auto betreft zou ik even met wat dealers contacten die krijgen wat modellen die je dus al eind mei kan overnemen. Bestellen betekend eerder richting (correctie) oktober tot december denk ik.
Ik weet dat mijn dealer in Hoofddorp een aantal First editions krijgt in ieder geval en ook wat basis modellen staan ook op hun site.
Het is zeer aannemelijk dat hier veel onverkochte productieplekken tussen zitten maar als je echt achteraan zou aansluiten in de laatste 5 tot 10% zou dat neer komen op productie ergens in december met levering in 2022.
Ik zou ook zeker goed rond kijken want ik weet dat bv leaseplan nog een aantal onverkochte exemplaren heeft met korting (!) en dat zal ongetwijfeld ook bij menig dealer zo zijn.
Fucking frustrerend.. ook met nieuwe vin tracker hij nog steeds op in production ‘12maart’. Dus nog geen idee wanneer hij geshipped wordt of waarom dat zo lang duurt. Ga maar weer eens bellen.
Dit is normaal hoor, 12 maart + 12 dagen productie maakt dat je hem pas rond 24 maart van status zult zien veranderen.F1dude schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:31:
Fucking frustrerend.. ook met nieuwe vin tracker hij nog steeds op in production ‘12maart’. Dus nog geen idee wanneer hij geshipped wordt of waarom dat zo lang duurt. Ga maar weer eens bellen.
Er komen toch redelijk wat interessante EV's op ons af de komende maanden.ja3 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:48:
Smaken verschillen uiteraard maar de nieuwe MG Marvel ziet er alles behalve verkeerd uit op de plaatjes.
Is formaat van de MME.
https://www.autoweek.nl/a...d-deze-zomer-op-de-markt/
Itt de MME komen deze dus al in juli op de NL markt.
@ FORD, zo kan het dus ook!
[ Voor 41% gewijzigd door FreeMen op 19-03-2021 15:54 ]
Ff een ander bericht dan de levertijden. Ik heb een mme sr rwd besteld met techn plus pakket. Krijg je dan de geperforeerde leer op de stoelen?
Yup!Grondje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:57:
Ff een ander bericht dan de levertijden. Ik heb een mme sr rwd besteld met techn plus pakket. Krijg je dan de geperforeerde leer op de stoelen?
Ik heb destijds met de MG gereden in 2019. Hopelijk is de afwerking in deze auto wel wat beter dan de MG waar ik toen mee heb gereden. Die liet wel wat te wensen over. Maar goed daar zal de prijs ook naar zijn. Hopelijk dat elektrisch rijden voor meer mensen toegankelijker wordt dan hoofdzakelijk bijna alleen de zakelijke sector van nu.FreeMen schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:50:
[...]
Er komen toch redelijk wat interessante EV's op ons af de komende maanden.
Smaken verschillen uiteraard maar de nieuwe MG Marvel ziet er alles behalve verkeerd uit op de plaatjes.
Is formaat van de MME.
https://www.autoweek.nl/a...d-deze-zomer-op-de-markt/
Itt de MME komen deze dus al in juli op de NL markt.
@ FORD, zo kan het dus ook!
Tijdens een proefrit een paar weken geleden kon ik een voorraad model voor de zomer, lees ergens eind juni rijden, deze dealergroep had er ongeveer 30 onderweg die geannuleerd waren en dus beschikbaar...ja3 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:48:
Als je snel wilt rijden een wat grotere dealer bellen en door...als ie bij de fabriek vandaan moet komen is dit jaar nog knap...
Hoe was die proefrit tav het comfort vanuit mn de achteras? Ik lees toch nogal wat ervaringen op mn het US mach e forum waarbij mensen vol enthousiasme een MME besteld hebben maar na een proefrit oa vanwege het "slechte" comfort alsnog geannuleerd hebben. Nu heb ik precies hetzelfde gehad met een proefrit met een mazda 6 station, dat hobbelde als de ziekte en was voor mij direct een no go.MarcelGo schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:20:
[...]
Tijdens een proefrit een paar weken geleden kon ik een voorraad model voor de zomer, lees ergens eind juni rijden, deze dealergroep had er ongeveer 30 onderweg die geannuleerd waren en dus beschikbaar...
Als je snel wilt rijden een wat grotere dealer bellen en door...als ie bij de fabriek vandaan moet komen is dit jaar nog knap...
Achteraf gezien heb ik het idee dat de banden veel te hard opgepompt waren (wat dealers vaak de neiging toe hebben om één of andere reden) en aangezien de berichten rondom het comfort bij de MME nogal tegenstrijdig zijn ik hoop ergens dat dit bij de MME ook wel eens kan zijn, zeker als ik de aanbevolen bandendruk van de MME lees volgens het handboek.
Normaal gebruik 18 en 19inch 2.4 bar voor en 2.8bar achter (achter is dat al ca 15% meer dan een gem. ICE auto) en bij volledige belading zelfs 2.5bar voor en 3.4bar (!) achter. Als de dealer de auto's standaard op 3.4bar achter zet snap ik wel dat het comfort belabberd is, dat is net alsof je zonder rubber rijdt...
Aldus, wat was jou ervaring?
Zelf niet gereden maar de meeste reviewers zijn het er wel over eens dat de auto (met name de achtervering) relatief stug is. Dit is een ontwerpkeuze (sportief en 'met gevoel rijden' ).
[ Voor 12% gewijzigd door unreal0 op 19-03-2021 17:09 ]
Ik heb een paar weken terug een proefrit gedaan, en de auto voelde wat mij betreft totaal niet stug of oncomfortabel aan. Hij was relatief wendbaar maar toch nog comfortabel. Erg leuke auto om in te rijden als je t mij vraagt.unreal0 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:06:
Zelf niet gereden maar de meeste reviewers zijn het er wel over eens dat de auto (met name de achtervering) relatief stug is. Dit is een ontwerpkeuze (sportief en 'met gevoel rijden' ).
Maar ik rij zelf nu nog een bmw 1 serie dus dat is wel mijn referentie.
Overigens op 8 maart een bestelling geplaatst, en nu (via de lease maatschappij) een leverdatum doorgekregen van 18 juni (?!)
En de reviews zijn wel allemaal gedaan nog met de handgemaakte pre productie auto's. Niet dat het veel zal schelen met de productie. Nu hebben wij onze rondjes dan weer op winterbanden gereden en 18" dus dat is ook al weer anders. Naja ik ben benieuwd. Ik vond hem heerlijk rijden, maar heel veel hobbels en keitjes heb ik niet meegenomenunreal0 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:06:
Misschien een domme vraag, wat is de JSON? Waar kan je deze vinden? Heb je een link o.i.d.?F1dude schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:39:
Nou.. sinds een uur doet hij de JSON en tracker het ook niet meer, echter wel nog op mobiel. Hopelijk helpt dit om af te kicken van dagelijks checken..
Thanks
Thanks! ik hoop het...Alleen beetje gekke vraag maar sommige auto's met productiedatum 13 maart zijn al onderweg naar de boot. Snap jij de logica hiervan?FreeMen schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:42:
[...]
Dit is normaal hoor, 12 maart + 12 dagen productie maakt dat je hem pas rond 24 maart van status zult zien veranderen.
Misschien dat iemand mij hier ook mee kan helpen BTW heel raar, ik heb net de dealer gebeld. Auto stond op levering 22 mei, is nu verschoven naar 12 juni? Daarnaast is de levering ook veranderd naar een andere Ford Dealer, geeft mijn dealer aan... Onverklaarbaar...Ik laat het de leasemaatschappij nu uitzoeken, want het is wel frustrerend zo...
Weet iemand dat als de productie 12 maart plaats vindt (+12 dagen) wanneer hij dan op de boot gaat en aankomt? Je zou zeggen 12 april op boot en dan in Mei aankomst?
[ Voor 8% gewijzigd door F1dude op 19-03-2021 17:44 ]
@MarcelK64 Zie hierboven - ik dacht dat dit de JSON links waren (wat hetzelfde is als de VIN Raw Data).makooy schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:32:
Ik ben er zojuist achter gekomen dat er 2 JSON-urls zijn die we kunnen uitlezen. Deze wordt nu ook al door een aantal hier gebruikt en ook door FordTracker gebruikt.
Echter... geven beide JSON's andere waardes aan:
https://shop.ford.com/aem...tes=BP2_.*&vin=HIERHETVIN
https://shop.ford.com/aem...utes=BP2.*&vin=HIERHETVIN
Aha. Ik had op US forum dacht ik gelezen dat de JSON iets liet zien over het transport maar ik kan het helemaal mis hebben hoor F1dude.F1dude schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:40:
[...]
@MarcelK64 Zie hierboven - ik dacht dat dit de JSON links waren (wat hetzelfde is als de VIN Raw Data).

Dank je.
Willen jullie eens proberen of je met enkel je VIN een window sticker tevoorschijn kan krijgen met onderstaande link?
Bij mij geeft hij aan dat er geen sticker beschikbaar is terwijl de auto al zo goed als op de boot staat. Op de windowsticker staat het ordernummer welke ik wil proberen te achterhalen.
Met een US VIN door iemand gepost op het US forum krijg ik hem wel maar zou zomaar kunnen zijn dat deze niet werkt voor EU exemplaren.
Bij mij geeft hij aan dat er geen sticker beschikbaar is terwijl de auto al zo goed als op de boot staat. Op de windowsticker staat het ordernummer welke ik wil proberen te achterhalen.
Met een US VIN door iemand gepost op het US forum krijg ik hem wel maar zou zomaar kunnen zijn dat deze niet werkt voor EU exemplaren.
Ik krijg geen sticker. Shipment date zegt 17 maart Transit date zegt 19 en niets erachterFreeMen schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:57:
Willen jullie eens proberen of je met enkel je VIN een window sticker tevoorschijn kan krijgen met onderstaande link?
Zoals al meerdere keren in deze topic is genoemd zijn er geen digitale Window stickers meer beschikbaar voor EU auto's.FreeMen schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:57:
Zeker niet zo smooth afgeveerd als de ID4, maar ik vond het prima, erg leuk ook de RWD, beetje ouderwets gooi en smijt gevoel als je dat wilde in de bochten.FreeMen schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:49:
[...]
Hoe was die proefrit tav het comfort vanuit mn de achteras? Ik lees toch nogal wat ervaringen op mn het US mach e forum waarbij mensen vol enthousiasme een MME besteld hebben maar na een proefrit oa vanwege het "slechte" comfort alsnog geannuleerd hebben. Nu heb ik precies hetzelfde gehad met een proefrit met een mazda 6 station, dat hobbelde als de ziekte en was voor mij direct een no go.
Achteraf gezien heb ik het idee dat de banden veel te hard opgepompt waren (wat dealers vaak de neiging toe hebben om één of andere reden) en aangezien de berichten rondom het comfort bij de MME nogal tegenstrijdig zijn ik hoop ergens dat dit bij de MME ook wel eens kan zijn, zeker als ik de aanbevolen bandendruk van de MME lees volgens het handboek.
Normaal gebruik 18 en 19inch 2.4 bar voor en 2.8bar achter (achter is dat al ca 15% meer dan een gem. ICE auto) en bij volledige belading zelfs 2.5bar voor en 3.4bar (!) achter. Als de dealer de auto's standaard op 3.4bar achter zet snap ik wel dat het comfort belabberd is, dat is net alsof je zonder rubber rijdt...
Aldus, wat was jou ervaring?
Wat betreft je windowsticker...een Brit in het andere forum heeft dat uit laten zetten dus voor de EU werkt het niet meer. (Ik heb nog een screenshot😉)
Thanks, dan houdt het voor mij echt op want geen van de trackers werkt meer voor mij obv enkel de VIN.MarcelGo schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:16:
[...]
Zeker niet zo smooth afgeveerd als de ID4, maar ik vond het prima, erg leuk ook de RWD, beetje ouderwets gooi en smijt gevoel als je dat wilde in de bochten.
Wat betreft je windowsticker...een Brit in het andere forum heeft dat uit laten zetten dus voor de EU werkt het niet meer. (Ik heb nog een screenshot😉)