Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 179 180 Laatste
Acties:

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50
rajackar schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 00:00:
[Afbeelding]

Hebben jullie ervaring met het automatisch inparkeren?
Als ik op de knop duw zie ik alleen de optie om een parkeerplaats te zoeken via navigatie.
Op de optie lijst staat bij de premium de feature nog steeds vermeld en die had ik ook verwacht.
Ik las op een ander forum dat de feature bij Ford helemaal verdwenen zou zijn maar dan vind ik het vreemd dat het nog op de site staat.
Kan alleen zeggen dat ik mij daar niet over zou verbazen en dat mijn auto het wel heeft en ik het in de afgelopen 3,5 jaar dat ik de auto heb nog nooit heb gebruikt.

Volgens mij was dat ook de reden waarom ze het niet meer leveren, niemand gebruikt het.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:12
FlowDesign schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:56:
[...]

Kan alleen zeggen dat ik mij daar niet over zou verbazen en dat mijn auto het wel heeft en ik het in de afgelopen 3,5 jaar dat ik de auto heb nog nooit heb gebruikt.

Volgens mij was dat ook de reden waarom ze het niet meer leveren, niemand gebruikt het.
Heb het in Lommel (Ford testbaan) een keer getest.
Gaat traag en het voelt gewoon "raar". In de praktijk parkeer je dan gewoon zelf in :)

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 15:40

rajackar

Blood Minister

Ah ok. Thanks. Vind het wel raar dat daar niets over wordt gemeld dan.
Ik had het op mijn vorige skoda. Ik gebruike het daar niet heel veel maar juist op de plekke waar zelf parkeren erg lastig was. Die kon echt in plekjes komen waar ik het zelf niet meer zou proberen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Brotuck schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:53:
[...]

Ik had begrepen dat de chip die hiervoor nodig was leveringsproblemen had. Ik heb geen idee dat dit nog steeds zo is. Bij mij werkt het wel goed. Niet zo goed als ik het zelf kan omdat de auto erg veel marge pakt.
Idd zo begreep ik het ook. Ik gebruik het af en toe, maar hier is de ervaring wel anders. De auto kan tot op halve centimeter ergens langs trekken dat je denkt dat gaat mis en krijgt hem in de kleinste plaatsen waar ik hem zelf niet in zou zetten, en wsl niet zou lukken anders dan met heel veel draaien en keren. Dtat was in het begin minder voor mijn gevoel, maar het systeem lijkt ook updates gehad te hebben, want beter parkeren dan de automaat zal voor veel mensen erg lastig zijn

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:40
Gister de auto weer opgehaald na de terugroepactie, welke in 2 delen is uitgevoerd bij mij,

deel 1 = update van 2-3 uur, geen verschil erna
deel 2 = update van 2 dagen, wel verschil erna. Ik heb eindelijk Youtube onder Entertainment staan en de layout ziet er iets anders uit. Nog geen verschil in functies ontdekt.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:51
Pablamor schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:18:
[...]

Ik heb vorige week mijn schokbrekers achter laten vervangen door Karelse Banden uit Soest en mijn god, wat een verschil! Geen gestuiter meer, geen stugge vering maar een heerlijk soepel rijdende auto! Man, dit had ik al veel eerder moeten doen 8)7 . Kosten ca. €350 en in een uurtje gefixed. Ze wisten niet zeker of het ook paste bij een AWD GT maar dat ging helemaal goed. Wat een verschil zeg ;)
Hier worden er maandag andere veren ondergezet door Karelse uit Soest. Ben benieuwd, voornamelijk de personen op de achterbank zijn benieuwd….

• FlowDesign
FlowDesign schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:29:
[Afbeelding]

Nou, maar weer een update. Gisterochtend wederom Ford Assistance gebeld dat de auto niet in de versnelling ging. Ze zouden iemand sturen. Paar minuten later belt iemand anders van Ford Assistance, of ik het nog een keer wilde testen. Bleek dat ie wel weer in z'n versnelling ging dus ik kon zelf naar de dealer rijden. 's Ochtends wil ik vertrekken, valt de auto na 10 meter weer stil. Blijkbaar had ie de nieuwe 12v accu 's nachts weer leeggetrokken. Accu paar uur opgeladen en nog een keer geprobeerd, dat ging goed.... Tot afrit snelweg want toen ging het weer helemaal mis. 250 meter van de Ford dealer vandaan gestopt. Accubooster aangesloten en laatste stukje gereden. Auto midden op de oprit van de Ford dealer weer stilgevallen en daarna zat de motor vast, dus de auto ging nergens meer heen. Na heel lang proberen hebben ze 'm uiteindelijk op rollen de werkplaats in moeten duwen.
Gezien de uitgelezen foutmeldingen vermoeden ze een HVBJB probleem.

To be continued...
Blij dat we 2 weken op vakantie waren want uiteindelijk heeft m'n auto zo'n 3 weken bij de dealer gestaan voordat ie eindelijk klaar was :/

Kon 'm vrijdag ophalen, maar uiteindelijk vandaag rond het middaguur gedaan. Gelukkig werkt alles nu weer helemaal zoals het hoort. Wel matig dat ze de accu niet ff opgeladen hadden en de auto mekkert ook over te lage bandenspanning (ondanks 2,6 bar).

• FlowDesign

• rollingstone
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:15
Hi all,
Na 4 jaar met veel plezier de Mach-e rijden -en dit forum volgen-, heb ik gisteren mijn nieuwe Tesla model Y opgehaald. Strakke wegligging en fantastische software, maar ik ga de lekkere stoelen, de heerlijke audio en de looks van de Mach-e missen. Veel plezier allemaal met jullie Mach-e en bedankt voor alle info!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 15:40

rajackar

Blood Minister

Hoe ervaren jullie trouwens het "rij geluid".
Natuurlijk is de aandrijving vrij stil maar ik hoor toch best veel wind geluid tijdens het rijden.
In mijn skoda superb en Volvo v60 die ik hiervoor heb gereden was dat echt een stuk minder.
Nu valt het me echt op tijdens het rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door rajackar op 04-11-2025 12:50 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:00

martjah

Appel

rajackar schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:48:
Natuurlijk is de aandrijving vrij stil maar ik hoor toch best veel wind geluid tijdens het rijden.
In mijn skoda superb en Volvo v60 die ik hiervoor heb gereden was dat echt een stuk minder.
Je hebt gelijk, het windgeluid van de auto is niet het beste. Ik ben er een paar keer voor terug geweest maar ze konden het niet oplossen onder het motto: "omdat je de motor niet hoort, hoor je meer windgeruis". Ironische is dat ik daarvoor ook al elektrisch reed.

• FlowDesign
rajackar schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:48:
Het windgeruis valt ook echt meer op zonder het geluid van een brandstofmotor.

Heb voor de Mach-E vrij veel verschillende andere EV's gehad en het windgeruis is vrij gemiddeld voor een EV zou ik zeggen.

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:27
Gisteren mijn MME (SR RWD met Techpack +) ingeleverd. Op het nippertje heb ik BlueCruise en de nieuwe app nog even kunnen gebruiken.

Hoewel het afscheid een beetje dubbel voelde, ben ik uiteindelijk wel blij dat ik nu een nieuwe auto heb. Rond de 120-130k km begon mijn Mach-E namelijk echt wat tekortkomingen te vertonen:

Ervaringen met mijn Mach-E op hogere kilometerstand:
Snelladen zakte al snel terug naar 40–50 kW, zelfs al bij ongeveer 50% SoC
Range liep terug: met 100% SoC nog maar net 300 km haalbaar
Stoelen begonnen duidelijke slijtageplekken te krijgen
Auto weigerde OTA-updates door te lage spanning op de 12V-accu (ook na vervanging)
Vering was voor mij te hard

Nu heb ik een elektrische auto gekocht (leasen is door de bijtelling niet meer interessant). En eerlijk gezegd merk ik nu al dat al deze problemen in mijn nieuwe auto zijn opgelost. :)

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lucky0wn schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:27:
Gisteren mijn MME (SR RWD met Techpack +) ingeleverd. Op het nippertje heb ik BlueCruise en de nieuwe app nog even kunnen gebruiken.

Hoewel het afscheid een beetje dubbel voelde, ben ik uiteindelijk wel blij dat ik nu een nieuwe auto heb. Rond de 120-130k km begon mijn Mach-E namelijk echt wat tekortkomingen te vertonen:

Ervaringen met mijn Mach-E op hogere kilometerstand:
Snelladen zakte al snel terug naar 40–50 kW, zelfs al bij ongeveer 50% SoC
Range liep terug: met 100% SoC nog maar net 300 km haalbaar
Stoelen begonnen duidelijke slijtageplekken te krijgen
Auto weigerde OTA-updates door te lage spanning op de 12V-accu (ook na vervanging)
Vering was voor mij te hard

Nu heb ik een elektrische auto gekocht (leasen is door de bijtelling niet meer interessant). En eerlijk gezegd merk ik nu al dat al deze problemen in mijn nieuwe auto zijn opgelost. :)
Wat heb je gekocht ?

Ervaringen vrij herkenbaar, alhoewel ik de ER heb en over range niet te klagen op zich (wel hoog verbruik). Stoelen zijn mij ook echt op, je voelt harde delen doorkomen bij hobbels e.d. Maar updates ging laatste tijd beter, en toch wat verbeteringen gezien hier en daar. Alleen die vering... Zag gisteren nieuwe rijden hier in glacier grey ....blijft wel een mooie auto, dit 2025 model met meer delen in de lak ipv kunstof en de grotere zwarte velgen is wel een plaatje vindt ik.. Blijft beetje jammer dat Ford het zo verprutst heeft

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:51
Aldusso schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:41:
[...]

Wat heb je gekocht ?

Ervaringen vrij herkenbaar, alhoewel ik de ER heb en over range niet te klagen op zich (wel hoog verbruik). Stoelen zijn mij ook echt op, je voelt harde delen doorkomen bij hobbels e.d. Maar updates ging laatste tijd beter, en toch wat verbeteringen gezien hier en daar. Alleen die vering... Zag gisteren nieuwe rijden hier in glacier grey ....blijft wel een mooie auto, dit 2025 model met meer delen in de lak ipv kunstof en de grotere zwarte velgen is wel een plaatje vindt ik.. Blijft beetje jammer dat Ford het zo verprutst heeft
Ik heb gisteren mijn achterveren laten vervangen en ik moet zeggen dat hierdoor de randjes er wel afzijn. Tuurlijk is het niet opeens een Citroen DS, maar dat stuiteren lijkt wel weg. Ik rij er nu een half jaar in en moet nog 2,5 jaar. Maar dat is zo wel uit te houden 😎

• Lucky0wn
Aldusso schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:41:
[...]

Wat heb je gekocht ?

Ben voor een Seres5 Premium AWD 90KwH gegaan met Aito badging (essentieel is het een Aito M5, van Huawei), welke ik goedkoop kon krijgen (te goedkoop om zelfs maar 2x na te denken) en enkel maar eentje van in NL rondrijd met deze specs en badging 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Lucky0wn op 05-11-2025 12:14 ]

• FlowDesign
Lucky0wn schreef op woensdag 5 november 2025 @ 01:36:
[...]

Ben voor een Seres5 Premium AWD 90KwH gegaan, welke ik goedkoop kon krijgen (te goedkoop om zelfs maar 2x na te denken) en enkel maar eentje van in NL rondrijd met deze specs en badging 8)
YouTube: The driver is snapping the steering wheel. Omoda#funny #car #carlife...

Heb je deze test ook gedaan? 😅

• Lucky0wn
Nog niet, van de RDW moest ik de self driving capabilities laten uitschakelen :9

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59
martjah schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 13:47:
[...]
Die gebruik ik inderdaad. Werkt tot nu toe prima.
Ik wil Home Assistant ook wel proberen.

Hoe heb je de token gekregen? Welk land moest je selecteren? Ik heb "Nederland", "usa", en "rest of the world" geprobeerd, maar de browser hangt nadat ik username en password heb ingevuld.

[ Voor 5% gewijzigd door Rowwan op 07-11-2025 20:41 ]

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 21:42

bakboord1

No. 1 of the eight.

Ik heb jullie hulp nodig:
Vandaag heb ik proefgereden met een 2022 awd en bij relatief rustig rijden (30-60kmh) kwam er soms bij zowel redeneren als accelereren een hoge fluit. Ik reed met one pedal modus.
Het geluid was niet het standaard elektromotor geluid. Meer een fluitend lager of turbo met disbalans, echt een vrij hoge frequentie.
Bij een eerdere proefrit met een rwd en gt was me dit niet opgevallen en ook van andere elektrische auto’s zoals Tesla herken ik dit niet.
Later bij iets hogere snelheden op de snelweg was het geluid weer weg. Het leek het langst aanwezig toen we bergaf reden en de auto aan het regenereren was.
Het lijkt op een bekend awd probleem maar ik kan nergens terug vinden of er mensen zijn bij wie dit probleem is verholpen door ford.

[ Voor 14% gewijzigd door bakboord1 op 10-11-2025 23:33 ]

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• FlowDesign
bakboord1 schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:39:
Ik heb jullie hulp nodig:
Vandaag heb ik proefgereden met een 2022 awd en bij relatief rustig rijden (30-60kmh) kwam er soms bij zowel redeneren als accelereren een hoge fluit. Ik reed met one pedal modus.
Het geluid was niet het standaard elektromotor geluid. Meer een fluitend lager of turbo met disbalans, echt een vrij hoge frequentie.
Bij een eerdere proefrit met een rwd en gt was me dit niet opgevallen en ook van andere elektrische auto’s zoals Tesla herken ik dit niet.
Later bij iets hogere snelheden op de snelweg was het geluid weer weg. Het leek het langst aanwezig toen we bergaf reden en de auto aan het regenereren was.
Het lijkt op een bekend awd probleem maar ik kan nergens terug vinden of er mensen zijn bij wie dit probleem is verholpen door ford.
"Stututututu!"? :P

• bakboord1

bakboord1

No. 1 of the eight.

?

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:00

martjah

Appel

precies dat geluid heb ik ook ;)

• FlowDesign

• bakboord1

bakboord1

No. 1 of the eight.

Het is een bekend probleem kennelijk.
Komt van de voorste motor van de non-gt awd.
In Amerika is er een procedure voor (TSB 23-2168). Een grote dealer in NL is onbekend met dit probleem..

Ik laat de auto gaan en wacht tot er iets voorbij komt zonder dit probleem dat gewoon een productiefout is en bij een deel van de auto’s voorkomt.

• Vassque
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:01
Vraagje; er iets vlgs mij veranderd in de app…ik kon voorheen in de app de lokatie van de auto zien èn de auto laten toeteren. En dat is voor mij al vaker handig gebleken als ik al bellend in een parkeergarage de auto neerzet en 5 uur laten niet meer terug kan vinden…de lokatie kon ik vinden bij benadering en dan kon ik ‘m laten toeteren….waar is dat gebleven??

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59
Vassque schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:08:
Vraagje; er iets vlgs mij veranderd in de app…ik kon voorheen in de app de lokatie van de auto zien èn de auto laten toeteren. En dat is voor mij al vaker handig gebleken als ik al bellend in een parkeergarage de auto neerzet en 5 uur laten niet meer terug kan vinden…de lokatie kon ik vinden bij benadering en dan kon ik ‘m laten toeteren….waar is dat gebleven??
Staat bij mij nog steeds op het eerste scherm. Eerst een knop met "locatie". Daar zit ook de knop om te toeteren.

• Vassque
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:01
Check! (Weer) gevonden, dankjewel.

• OsisX
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:50
Ik twijfel momenteel tussen de Mustang Mach-E Base met Technology Pack en de Skoda Enyaq 85 Corporate. De Mustang spreekt me persoonlijk meer aan, maar ik heb wat schrik over de reële range van de 72 kWh-versie. Ik had graag bijgepast voor de 88 kWh-batterij, maar dat werd door het werk niet toegestaan omdat dit als een andere motorisatie geldt.

Kan iemand me een realistische range geven voor de Mach-e standard range RWD op de snelweg in ideale condities (want dat is meestal toch het geval in de zomer)
Pagina: 1 ... 179 180 Laatste