marteltor schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:50:
Gisteren vanuit midden Frankrijk naar NL gereden. Eerste stint was een half uur 90 km/u wegen met soms rotondes, toen snelweg 115 op de klok, snelweg 135 op de klok, toen half uur file en toen mag 116 op de klok gereden voor een half uur om mn geplande laadstop te halen. Dit bij 20-28 graden en 2 fietsen op het dak.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar liefst 285km range. Het gaat hier om een 'long range' met alleen achterwielaandrijving. Op dit soort momenten denk ik echt: volgende keer laat ik leasebudget uitkeren koop ik een bmw 5 beuker. Aan andere kant: langzamer rijden scheelt 10 min op een vakantie. 115 of 135 lijkt qua verbruik extreem veel te schelen.
Als je geen haast hebt dan is het allemaal prima inderdaad, maar 285 km op een volle lading haal ik met mijn SR RWD ook wel in de zomer als ik niet al te hard rijd.
Voor niet al te lange ritten vind ik de Mach-E echt een superfijne auto. Bijvoorbeeld van Eindhoven naar Leeuwarden m'n neef bezoeken, daar aan de 11 kW laadpaal en 's avonds weer terug is dikke prima.
Maar afgelopen maandag was ik voor m'n werk naar Hannover en op dinsdagavond weer terug naar huis en dan ben ik toch wel erg blij dat ik gewoon met de Mini naar huis kan blazen met 180 km/u (of meer) over een zo goed als lege Duitse driebaanssnelweg. Inclusief één keer tanken en snel iets eten was ik in 3 uur en een kwartier weer thuis op een rit van 382 km.
Ik heb ook geen leaseauto trouwens, maar krijg maandelijks bruto 1000€ mobiliteitsbudget en kan daar bovenop ook zakelijke kilometers declareren (netto 28,5 cent per kilometer).
[
Voor 4% gewijzigd door
FlowDesign op 24-08-2025 10:29
]