Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 178 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcdbee89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:22
Ik heb het laadschema al jaren geleden ingesteld via de laadpaal. Deed ik het via de auto probeerde de laadpaal telkens de sessie te starten en liep de app vol errors dat het laden niet werkt. Heb overigens een easee home laadpaal.
Verder nooit meer getest daarna, werkt prima zo iom dynamisch contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7xZTVdxgtcIi3pJKGtZQOv35YU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TMT40K7D4W8e0x0tDFbMhdnO.png?f=fotoalbum_large

Ik heb een Charge Amps Halo nog nieuw in de doos in de garage liggen, moet ik nog installeren 😄

Zodra die werkt kan ik ook gewoon prima via deze lader alles instellen qua laadtijden enzo. Het is sowieso een model dat allerlei bediening op afstand ondersteund en een uitgebreide app heeft enzo :)

Ik heb een paar maanden een Tibber contact gehad en deed dan dynamisch laden via de Tibber app met Fordpass integratie, dat werkte ook feilloos 💪
Maar ben daarna weer overgestapt op een vast contract van Budget via Vereniging Eigen Huis.

De Charge Amps Halo had ik bijna gratis via Tibber dmv aanmelden van anderen met mijn code 😁

[ Voor 21% gewijzigd door FlowDesign op 15-08-2025 19:50 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert-R
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09 12:27
FlowDesign schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 19:47:
[Afbeelding]

Ik heb een Charge Amps Halo nog nieuw in de doos in de garage liggen, moet ik nog installeren 😄

Zodra die werkt kan ik ook gewoon prima via deze lader alles instellen qua laadtijden enzo.
Weet je dat zeker? Ik heb een Alfen-laadstation, maar als ik daarop instel dat de auto geen stroom krijgt, geeft de auto een foutmelding en probeert het later niet opnieuw. Dan moet ik eerst de stekker eruit en in doen.

Is dat hier een bekend probleem of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:43
Bert-R schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 20:09:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb een Alfen-laadstation, maar als ik daarop instel dat de auto geen stroom krijgt, geeft de auto een foutmelding en probeert het later niet opnieuw. Dan moet ik eerst de stekker eruit en in doen.

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Alfen paal. Ook als ik hem tot 100% laad dan klapt ie er bij 100% uit met een melding in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55
[...]

Ligt waarschijnlijk aan de auto. Heb hetzelfde met de Zappie laadpaal als ik volledig op zonneenergie wil laden: als de lader de toevoer stopt, gaat de auto in storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

Ik weet het niet zeker, maar ga er vanuit dat het zou moeten werken. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:11

ITsEZ

parttime all-rounder

Voor de huidige mustang rijders, zouden jullie deze auto aanraden als occasion? Ik heb het internet redelijk afgezocht maar kan niet echt grote problemen met de auto vinden. Echter, je betaald voor een mooi model al snel 26-30k, en de auto’s hebben nagenoeg geen garantie meer over. Ik vraag me af hoe slim dat is, en of er grote kostenposten bekend zijn met de mustang. Immers kan je voor hetzelfde geld ook al een EV6/ioniq5 kopen die nog een tijdje fabrieksgarantie hebben.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
ITsEZ schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 00:36:
Voor de huidige mustang rijders, zouden jullie deze auto aanraden als occasion? Ik heb het internet redelijk afgezocht maar kan niet echt grote problemen met de auto vinden. Echter, je betaald voor een mooi model al snel 26-30k, en de auto’s hebben nagenoeg geen garantie meer over. Ik vraag me af hoe slim dat is, en of er grote kostenposten bekend zijn met de mustang. Immers kan je voor hetzelfde geld ook al een EV6/ioniq5 kopen die nog een tijdje fabrieksgarantie hebben.
Garantie op alles wat met de hoogvoltage en aandrijving te maken heeft is 8 jaar meen ik en dat zijn de hoogste kosten mocht daar iets aan kapot gaan.

Daarnaast kan het zijn dat iemand (zoals ik) verlengde garantie heeft afgesloten op zijn/haar Mach-E. Moet je even navragen. Overigens dekt dat niet de kosten van slijtageonderdelen, maar dat is nergens zo, ook niet bij KIA/Hyundai.
Ik kreeg bijvoorbeeld wel nieuwe Mustang logo led schijnwerpers in de spiegels onder deze verlengde garantie.

Verder heb ik eigenlijk nooit iets kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 09:03

m24

Rowwan schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:38:
[...]

Ligt waarschijnlijk aan de auto. Heb hetzelfde met de Zappie laadpaal als ik volledig op zonneenergie wil laden: als de lader de toevoer stopt, gaat de auto in storing.
Ik heb het iig niet icm een Blue Current Hidden laad"paal".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14
Gisteren vanuit midden Frankrijk naar NL gereden. Eerste stint was een half uur 90 km/u wegen met soms rotondes, toen snelweg 115 op de klok, snelweg 135 op de klok, toen half uur file en toen mag 116 op de klok gereden voor een half uur om mn geplande laadstop te halen. Dit bij 20-28 graden en 2 fietsen op het dak. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYgiLaBSe9wvRxoC_eihYu-_6RQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXFqLUA8t8vAWqefZB6BotYN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01w0JYzveQnQSrsPFjWlogfEkOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZKWdmPxGtclgwmwuFBbUZMP.jpg?f=fotoalbum_large

Maar liefst 285km range. Het gaat hier om een 'long range' met alleen achterwielaandrijving. Op dit soort momenten denk ik echt: volgende keer laat ik leasebudget uitkeren koop ik een bmw 5 beuker. Aan andere kant: langzamer rijden scheelt 10 min op een vakantie. 115 of 135 lijkt qua verbruik extreem veel te schelen.

[ Voor 4% gewijzigd door marteltor op 24-08-2025 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
marteltor schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:50:
Gisteren vanuit midden Frankrijk naar NL gereden. Eerste stint was een half uur 90 km/u wegen met soms rotondes, toen snelweg 115 op de klok, snelweg 135 op de klok, toen half uur file en toen mag 116 op de klok gereden voor een half uur om mn geplande laadstop te halen. Dit bij 20-28 graden en 2 fietsen op het dak. [Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar liefst 285km range. Het gaat hier om een 'long range' met alleen achterwielaandrijving. Op dit soort momenten denk ik echt: volgende keer laat ik leasebudget uitkeren koop ik een bmw 5 beuker. Aan andere kant: langzamer rijden scheelt 10 min op een vakantie. 115 of 135 lijkt qua verbruik extreem veel te schelen.
Als je geen haast hebt dan is het allemaal prima inderdaad, maar 285 km op een volle lading haal ik met mijn SR RWD ook wel in de zomer als ik niet al te hard rijd.

Voor niet al te lange ritten vind ik de Mach-E echt een superfijne auto. Bijvoorbeeld van Eindhoven naar Leeuwarden m'n neef bezoeken, daar aan de 11 kW laadpaal en 's avonds weer terug is dikke prima.

Maar afgelopen maandag was ik voor m'n werk naar Hannover en op dinsdagavond weer terug naar huis en dan ben ik toch wel erg blij dat ik gewoon met de Mini naar huis kan blazen met 180 km/u (of meer) over een zo goed als lege Duitse driebaanssnelweg. Inclusief één keer tanken en snel iets eten was ik in 3 uur en een kwartier weer thuis op een rit van 382 km.

Ik heb ook geen leaseauto trouwens, maar krijg maandelijks bruto 1000€ mobiliteitsbudget en kan daar bovenop ook zakelijke kilometers declareren (netto 28,5 cent per kilometer).

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 24-08-2025 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 12:59
marteltor schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:50:
Gisteren vanuit midden Frankrijk naar NL gereden. Eerste stint was een half uur 90 km/u wegen met soms rotondes, toen snelweg 115 op de klok, snelweg 135 op de klok, toen half uur file en toen mag 116 op de klok gereden voor een half uur om mn geplande laadstop te halen. Dit bij 20-28 graden en 2 fietsen op het dak. [Afbeelding]

[Afbeelding]

De range is inderdaad waardeloos.

Heb net ook bluecruise stopgezet moet minstens om de 10 min toch weer overnemen, kan niet voorbij steken, het principe van de linkse rijstrook in de spits kent hij niet (duwt je er iedere keer af bij een afrit omdat je over de lijn moet).

Vraag me af of de nieuwe mercedes cla een beetje van de beloofde range haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
jgijsen schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 16:12:
[...]

De range is inderdaad waardeloos.

Heb net ook bluecruise stopgezet moet minstens om de 10 min toch weer overnemen, kan niet voorbij steken, het principe van de linkse rijstrook in de spits kent hij niet (duwt je er iedere keer af bij een afrit omdat je over de lijn moet).

Vraag me af of de nieuwe mercedes cla een beetje van de beloofde range haalt.
Ik vermoed dat die cla een veeeeeel betere CW waarde heeft waardoor hogere snelheid veel minder invloed heeft op de range. De Mustang is toch vrij vierkant van voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablamor
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-08 18:44
Mesch schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:46:
Sinds 3 weken heb ik ook bij Karelsen een 2,5 cm verlagingset laten monteren. Het scheelt enorm, geen gestuiter meer, hoewel de vering wel stevig blijft, wat ik wel fijn vind. Ik ben weer blij. Zonder deze oplossing had ik de auto weggedaan. SR RWD
@Mesch en @rosetree en @brainovic
Jullie schrijven dat met de vering van Merwede/Karelsen de auto een paar centimeter wordt verlaagd en een stuk minder stijf/gestuiter is. Maar ik dacht altijd dat als je een auto verlaagt, hij juist een stukje stijver wordt (en dus meer stuitert). Je hebt immers een kortere veerweg. Of zijn die veren gewoon soepeler, ondanks dat ze korter zijn?
P.s. ik heb zelf een GT AWD met 20" velgen en ik vind het stuiteren iets te veel van het goede.

[ Voor 6% gewijzigd door Pablamor op 24-08-2025 18:31 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablamor
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-08 18:44
Brotuck schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:49:
De vering ! Er is genoeg spreekstof hierover ontstaan. De kern van alle modellen is dat Ford heeft geprobeerd de auto sportief en stug te maken. Nou dat is gelukt ! Echter in het dagelijks gebruik vind ik dat het best wel ietsje minder kan. De eerste auto die ik zonder testrit had besteld was een AWD ER versie, maar al gauw kwam dit dingetje boven drijven qua vering. Toen in hetzelfde jaar ook nog de GT beschikbaar kwam heb ik weer zonder proefrit de auto ingeruild voor een GT versie. Toen vielen de meerkosten wel mee overigens, nu zou ik daar anders tegenaan kijken. De GT heeft MagneRide schokbrekers, maar de vering an sich is eigenlijk grotendeels hetzelfde gebleven. Tijd om toch maar eens naar wat aftermarket vering te gaan kijken dus ! Alleen die was er (nog) niet. Cobra Suspention heeft vorig jaar al de ontwikkeling gestart voor de RWD en de AWD versie, maar voor de GT versie ben ik afgelopen maandag langs geweest. Men stopt de vering dan in een meetapparaat die alle specificaties van de veer kan vastleggen in de computer. Gebaseerd daarop kunnen ze dus een eigen veer ontwikkelen en hem eventueel verlagen (maar dit hoeft dus niet !). Ik heb nu een andere set eronder liggen, maar omdat ik persoonlijk de voorkant nu wel erg laag vind liggen gaan ze nog een andere set ontwikkelen. Wat kan ik na een paar dagen erover zeggen ? Ja het is behoorlijk verbeterd, maar dit is gebaseerd op wat korte ritjes. De echt lange rit gaat dit weekend plaatsvinden richting Belgie op het event in Heusden. Dus de uitgebreide review komt volgende week ergens. Uiteraard heeft men de auto op wat mooie foto's gezet en een aantal ervan heb ik hierbij geplaatst. De vering voor de RWD en AWD zijn overigens al verkrijgbaar en kosten rond de 300 euro dacht ik, uiteraard zal men ook nog kosten berekenen voor plaatsing. Er zijn al diverse bedrijven die de vering kan leveren.
@Brotuck Wat is jouw eindoordeel over de aftermarket vering van Cobra Suspension? Als ik het goed heb rij jij een GT AWD, is het verbeterd (minder stug/stuiterend)? En wat waren de kosten ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Pablamor schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 18:18:
[...]

@Mesch en @rosetree en @brainovic
Jullie schrijven dat met de vering van Merwede/Karelsen de auto een paar centimeter wordt verlaagd en een stuk minder stijf/gestuiter is. Maar ik dacht altijd dat als je een auto verlaagt, hij juist een stukje stijver wordt (en dus meer stuitert). Je hebt immers een kortere veerweg. Of zijn die veren gewoon soepeler, ondanks dat ze korter zijn?
P.s. ik heb zelf een GT AWD met 20" velgen en ik vind het stuiteren iets te veel van het goede.
Ik heb die veren er ook op laten zetten in Soest. Dat ie verlaagd is vind ik sowieso wel mooier en hij is indd iets minder stuiterig, maar verwacht geen wonderen. Als ik heel eerlijk ben is het best duur voor een kleine verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:26
Pablamor schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 18:44:
[...]

@Brotuck Wat is jouw eindoordeel over de aftermarket vering van Cobra Suspension? Als ik het goed heb rij jij een GT AWD, is het verbeterd (minder stug/stuiterend)? En wat waren de kosten ervoor?
Ik ben er erg blij mee, de auto ligt flink lager op de weg, maar heeft toch flink meer comfort qua vering.
Op vakantie en volle auto (inclusief hutkoffer op de trekhaak) was geen enkel probleem.

Ik heb er om precies te zijn niets voor betaald, want ik was de eerste die (in de meern op de fabriek) waarop de vering is gebaseerd. Het kan dus zijn dat ik een iets andere set heb, dan dat er uiteindelijk verkocht word.

[ Voor 6% gewijzigd door Brotuck op 24-08-2025 21:19 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
Ivm mijn geklaag over de range.

Vandaag van Maastricht naar Amsterdam gereden, en terug.
22 graden, netjes max 110, alles op bluecruise (met het nodige gevloek), airco stond op 22 graden.

Hiermee ben ik van 100% naar 20% lading gereden, had ik 320 km gereden, en nog ongeveer 65 km over.
In ideale omstandigheden is dus wel iets eruit te halen, maar leuk rijden is het niet, zeker op de weg terug zou ik grote stukken aan 130 mogen doen, en dat ging nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
jgijsen schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:18:

22 graden, netjes max 110, alles op bluecruise (met het nodige gevloek), airco stond op 22 graden.

Hiermee ben ik van 100% naar 20% lading gereden, had ik 320 km gereden, en nog ongeveer 65 km over.
In ideale omstandigheden is dus wel iets eruit te halen, maar leuk rijden is het niet, zeker op de weg terug zou ik grote stukken aan 130 mogen doen, en dat ging nu niet.
Meestal rijd ik op de langere stukken rond de 350km met vaak nog 10-15% over. Zeker met de familie in de auto red ik het toch niet om langer door te rijden. Er moet er altijd wel eentje een sanitaire stop. Dus ik plan vaak stops om de 250km. In de praktijk is dus een trip disneyland (450km) 1x stoppen. Overigens is dat vaak maar een korte stop omdat je daar tegenwoordig erg goed kan laden bij de hotels.

Op de langere trip (naar praag) die ik wel alleen reed vond ik het trouwens ook geen probleem om te stoppen om de 250-300km. Even tussendoor de benen strekken is altijd fijn. Ik hoef niet door te knallen om er zo snel mogelijk te zijn.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Brotuck schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:48:
[...]

Meestal rijd ik op de langere stukken rond de 350km met vaak nog 10-15% over. Zeker met de familie in de auto red ik het toch niet om langer door te rijden. Er moet er altijd wel eentje een sanitaire stop. Dus ik plan vaak stops om de 250km. In de praktijk is dus een trip disneyland (450km) 1x stoppen. Overigens is dat vaak maar een korte stop omdat je daar tegenwoordig erg goed kan laden bij de hotels.

Op de langere trip (naar praag) die ik wel alleen reed vond ik het trouwens ook geen probleem om te stoppen om de 250-300km. Even tussendoor de benen strekken is altijd fijn. Ik hoef niet door te knallen om er zo snel mogelijk te zijn.
Even benen strekken is niet erg, maar dan wel graag voor 10 minuten en niet 40 minuten. Zoals ik aangaf ramde de Mustang 100% charge erdoor binnen 280km (met fietsen op dak). Als je nog maar 5% lading hebt duurt het echt wel een tijd voor je weer op 80% zit. Wat dat betreft wordt elektrisch rijden komende jaren een stuk fijner met autos als de xpengs die binnen 12 minuten van 10 naar 80% gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:08
jgijsen schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:18:

Het bereik valt en staat met de zwaarte van je rechtervoet.
De een vindt 130 normaal rijden, de ander 100.
Als je een "130 is normaal"-rijder bent heb je het snellere verbruik bij alle EV's.

Moet ook wel zeggen dat dit geloof ik de 100ste keer is dat iemand in deze topic het over het verbruik heeft, heb je wel gezocht in de topic wat andere ervaren? We zitten op 700+ pagina's en de zoekfunctie werkt goed ;)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
makooy schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:47:
[...]

Als je een "130 is normaal"-rijder bent heb je het snellere verbruik bij alle EV's.

Moet ook wel zeggen dat dit geloof ik de 100ste keer is dat iemand in deze topic het over het verbruik heeft, heb je wel gezocht in de topic wat andere ervaren? We zitten op 700+ pagina's en de zoekfunctie werkt goed ;)
Ja, altijd dezelfde onzin dat je met een sportauto 90 moet rijden. Wilde vooral reageren op een vorige post van iemand die net als mij teleurgesteld was over de range die je werkelijk hebt.

Als ik achter de vrachtwagens wil rijden had ik ander type auto gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
makooy schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:47:
[...]

Nou, uit eigen ervaring kan ik mededelen dat bijvoorbeeld een Tesla Model 3 veel minder last heeft van veel hoger verbruik bij hoge snelheden, omdat de Model 3 een veel lagere Cw-waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcdbee89
FlowDesign schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:04:
[...]

Nou, uit eigen ervaring kan ik mededelen dat bijvoorbeeld een Tesla Model 3 veel minder last heeft van veel hoger verbruik bij hoge snelheden, omdat de Model 3 een veel lagere Cw-waarde heeft.
Maar is de tesla 3 niet stiekem niet een veel betere auto, ik heb zelf een performance en rijd daar liever in dan mijn mustang

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
rcdbee89 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:03:
[...]

Maar is de tesla 3 niet stiekem niet een veel betere auto, ik heb zelf een performance en rijd daar liever in dan mijn mustang
Ja. Maar beter is net altijd leuker, of mooier, of handig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcdbee89
Nee hoor dat is gewoon persoonlijk natuurlijk. Wil alleen maar zeggen dat ik positief verrast ben door de handeling van de Tesla. Mooier zeker niet
Aldusso schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:18:
[...]

Ja. Maar beter is net altijd leuker, of mooier, of handig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
rcdbee89 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:45:
Nee hoor dat is gewoon persoonlijk natuurlijk. Wil alleen maar zeggen dat ik positief verrast ben door de handeling van de Tesla. Mooier zeker niet
[...]
Zeker. Ik ben ook over, maar dan de model Y Juniper. Eigenlijk in alles wat beter. Maar niet mooier helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:43
Is er iemand in deze groep die de beschikking over Forscan heeft en bereid is mij te helpen om mijn achterlichten te laten branden bij dagrijverlichting? Liefst in de regio Flevoland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
Donderdag heeft de auto voor het eerst onderhoud gehad. Vrijdag melding storing parkeerrem, onderhoud nu. Ben benieuwd of de garage bekend gaat zijn met het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pon-e
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:45
Heb al een tijdje onderstaande melding bij de updates. Komt dit vanzelf goed?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-X5qqQuXxWQ5R-Pn6J6qG2ekZVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OER55ZOCxGJrnjzzGo2FLkEE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:36
Ik heb afgelopen zaterdag mijn Mach E in ontvangst mogen nemen. Heel erg blij mee!

Gelijk ook de Bluecruise proefperiode geactiveerd. Eerste indruk is positief. De 'lane-changing' feature lijkt niet te werken. Is deze wel beschikbaar in Nederland/Europa? Van de informatie van Ford zelf word je niet veel wijzer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xlntone
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 15:15
Mocht er iemand, net als ik, op zoek zijn naar een oplossing voor kapotte hoedenplankscharnieren, dan hier een plek waar ze verkrijgbaar zijn: https://xlnt3d.etsy.com/listing/4350102299

Ziet eruit als een mooie oplossing, veel goedkoper dan een hele hoedeplank kopen iig...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IABX-XeXSUW0pAskk2HBgAVmBg8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jARsC6Boxa7wsrgmk4wmw4Ti.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LazyThom
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-09 20:47
Ik heb een andere ervaring dan de meesten hier, blijkbaar. Ondertussen met mijn '23 SR RWD 3 lange ritten gemaakt, 2x het oosten van Tsjechië (1200km enkele rit) en 1x road trip Denemarken. Ik laad meestal voorzichtig, dus zo min mogelijk onder 15 en laden tot 75-80. Ik haal 150-200km met gem. 140km/u, de kortere stukjes 160+. Valt behoorlijk mee, bakje koffie, hond de pootjes strekken, en verder. Ik kijk alweer uit naar de volgende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-09 12:00
sorry

[ Voor 98% gewijzigd door 2Bond op 03-09-2025 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Geeft niks, we maken allemaal foutjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:38

martjah

Appel

LazyThom schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:43:
Ik heb een andere ervaring dan de meesten hier, blijkbaar. Ondertussen met mijn '23 SR RWD 3 lange ritten gemaakt, 2x het oosten van Tsjechië (1200km enkele rit) en 1x road trip Denemarken. Ik laad meestal voorzichtig, dus zo min mogelijk onder 15 en laden tot 75-80. Ik haal 150-200km met gem. 140km/u, de kortere stukjes 160+. Valt behoorlijk mee, bakje koffie, hond de pootjes strekken, en verder. Ik kijk alweer uit naar de volgende...
Positieve verhalen worden minder snel op het internet gezet.
Ik ben door de jaren heen +/- 8x naar Italië/Zuid-Frankrijk geweest met een SR RWD, ook met ski vakanties en het is allemaal prima te doen te doen met 130/140 km/u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 09:03

m24

martjah schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:19:
[...]

Positieve verhalen worden minder snel op het internet gezet.
Ik ben door de jaren heen +/- 8x naar Italië/Zuid-Frankrijk geweest met een SR RWD, ook met ski vakanties en het is allemaal prima te doen te doen met 130/140 km/u.
same here SR RWD...Heeft ons gebracht naar Portugal, Croatie, Italie, Tsjechie, Frankrijk, Duitsland.... eigenlijk nooit gedoe gehad. Regelmatig stoppen blijkt eigenlijk best verstanding en het combineren met eten en sanitaire stops betekent dat je eigenlijk niet heel veel langer onderweg bent met je gezin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:46
Mijn mustang had al paar maanden een tik/clunk geluid wanneer ik gas geef of loslaat.
Bij lagere snelheden was dit veel erger dan bijv. op de snelweg. Stel dat je in het centrum van een dorp of stad rijdt is dit dus elke paar seconden.
Heb verder geen last van ander rijgedrag o.i.d. het is gewoon heel irritant.

Moest toch weg voor onderhoudsbeurt dus ze hebben er naar gekeken.
Het zit in de aandrijfas, die willen ze dus vervangen. maar dat dat is het begin. Ze weten het namelijk niet zeker. De aandrijfas valt niet onder garantie.

Stel dat het dat niet is vermoeden ze een hoogspanningsonderdeel wat in de as zit. (die valt gelukkig wel onder de 8 jaar garantie)

Andere gebruikers al iets vergelijkbaars gehad en loste het vervangen van de aandrijfas het probleem op?

JOB1 auto trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Maxmannl schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:43:
Mijn mustang had al paar maanden een tik/clunk geluid wanneer ik gas geef of loslaat.
Bij lagere snelheden was dit veel erger dan bijv. op de snelweg. Stel dat je in het centrum van een dorp of stad rijdt is dit dus elke paar seconden.

Het zit in de aandrijfas, die willen ze dus vervangen. maar dat dat is het begin. Ze weten het namelijk niet zeker. De aandrijfas valt niet onder garantie.

Stel dat het dat niet is vermoeden ze een hoogspanningsonderdeel wat in de as zit. (die valt gelukkig wel onder de 8 jaar garantie)

Andere gebruikers al iets vergelijkbaars gehad en loste het vervangen van de aandrijfas het probleem op?

JOB1 auto trouwens.
Ik heb wel gehoord dat sommigen last hadden van de vering/ophanging aan de voorkant. Wellicht een aandachtspunt ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
Brotuck schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:13:
[...]

Ik heb wel gehoord dat sommigen last hadden van de vering/ophanging aan de voorkant. Wellicht een aandachtspunt ?
Nee dat is het niet helaas. Komt duidelijk van achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Maxmannl schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:43:

JOB1 auto trouwens.
Heb je toevallig ook dat het gebonk het meest aanwezig is wanneer je goed optrekt in een doordraaier naar rechts? Bijvoorbeeld bij de oprit van een snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pon-e
Was bij mij ook, steeds een soort knarsend geluid bij optrekken en afremmen. Na lang zoeken is dat bij mij opgelost door vervangen van een soort rubber in de achteras. Bleken meerdere auto’s last van te hebben. Al eerder was de achter as vervangen, maar dit knarsende geluid kwam later en stond hier los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 19:41:
[...]

Heb je toevallig ook dat het gebonk het meest aanwezig is wanneer je goed optrekt in een doordraaier naar rechts? Bijvoorbeeld bij de oprit van een snelweg.
Ik wel, als ik snel op of afdraai, dan is er flink gebonk en geknars, en auto wil niet harder door de bocht, houdt ook ietsje in dan. (droge weg..natte weg te groot risico want koersvast is dan in ieder geval niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 12:29:
[...]

Ik wel, als ik snel op of afdraai, dan is er flink gebonk en geknars, en auto wil niet harder door de bocht, houdt ook ietsje in dan. (droge weg..natte weg te groot risico want koersvast is dan in ieder geval niet)
Geknars herken ik niet, maar gebonk heeft de mijne vanaf nieuw altijd gehad.

In een rechte lijn rechtuit hard optrekken geeft gebonk achter, hard optrekken in een bocht naar rechts nog veel meer. Naar links veel minder.

Had het al een keer aangekaart langer geleden bij Ford maar die hebben het een en ander aan de ophanging nagekeken wat er goed uitzag en daarna deden ze het een beetje af alsof ze geen raar gebonk hoorden. Zal binnenkort nog eens met een monteur samen een ritje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
FlowDesign schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 12:45:
[...]

Geknars herken ik niet, maar gebonk heeft de mijne vanaf nieuw altijd gehad.

In een rechte lijn rechtuit hard optrekken geeft gebonk achter, hard optrekken in een bocht naar rechts nog veel meer. Naar links veel minder.

Had het al een keer aangekaart langer geleden bij Ford maar die hebben het een en ander aan de ophanging nagekeken wat er goed uitzag en daarna deden ze het een beetje af alsof ze geen raar gebonk hoorden. Zal binnenkort nog eens met een monteur samen een ritje maken.
Als je de mannen van Carrec bij Autoweek ziet, snap ik waarom ze zoveel klanten hebben.
Bij de gewone garage lijkt niemand meer te werken met een kleine beetje passie voor zijn werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pon-e
Het geknars was bij mij gewoon bij het optrekken, ook heel voorzichtig was het ook al hoorbaar. Gebonk was bij mij als je bij een stoplicht optrekt was het bijna onmogelijk om zonder een schok met klonkgeluid weg te rijden, dat verdween na vervangen van de rechter achteras. Het geknars kwam van de rubbers in/om/bij de as en is daarna vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
Pon-e schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 22:20:
Het geknars was bij mij gewoon bij het optrekken, ook heel voorzichtig was het ook al hoorbaar. Gebonk was bij mij als je bij een stoplicht optrekt was het bijna onmogelijk om zonder een schok met klonkgeluid weg te rijden, dat verdween na vervangen van de rechter achteras. Het geknars kwam van de rubbers in/om/bij de as en is daarna vervangen.
Ja als ik de kant van het geluid moet bepalen lijkt het inderdaad rechtsachter.
Ging er ook al wel vanuit dat het de aandrijfas zou zijn. Had al op Amerikaanse forum gekeken.

Fingers crossed dat het inderdaad het geluid oplost. Gewoon heel irritant geluidje hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pon-e
Maxmannl schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:41:
[...]

Ja als ik de kant van het geluid moet bepalen lijkt het inderdaad rechtsachter.
Ging er ook al wel vanuit dat het de aandrijfas zou zijn. Had al op Amerikaanse forum gekeken.

Fingers crossed dat het inderdaad het geluid oplost. Gewoon heel irritant geluidje hahaha.
Bij mij zat het geknars links en rechts. Aan beide kanten is iets van rubber vervangen. Je kunt het goed horen door naast een muur of lange wand te rijden met raampje open.
Pagina: 1 ... 178 179 Laatste