Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 177 178 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 12:47
Het zit dus onder lane centering. Als je op de autostrade adaptieve cruise control aan zet komt het beeld dat anderen ook al hebben gepost. Voorbij steken etc doet hij helaas nog niet.

Je kan wel kijken waar je wil, hij begint niet meer te piepen als je even te lang weg kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:06
jgijsen schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:22:
[...]

In de app staat de functie aan. In de auto geen spoor te bekennen, of wordt de optie enkel zichtbaar wanneer je op de autostrade rijdt ?
BlueCruise is inderdaad alleen op bepaalde snelwegen beschikbaar. Volgens mij zou er ergens een kaartje online moeten staan van Ford waarop aangegeven is waar je het gebruiken kunt.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcdbee89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgijsen
FlowDesign schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:26:
[...]

BlueCruise is inderdaad alleen op bepaalde snelwegen beschikbaar. Volgens mij zou er ergens een kaartje online moeten staan van Ford waarop aangegeven is waar je het gebruiken kunt.
Klopt. Maar je kan altijd hopen dat er meer kan :)

Zolang hij niet zelf kan voorbij steken op de autostrade vind ik het eigenlijk zijn geld niet waard.
In Europa moeten we rechts blijven, en je wil niet continu links blijven hangen, of rechts aan 90/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand al een 2025 Mach-E gereden of gezien van na de laatste update ? (dus geen ronde draaiknop voor PRND maar aan het stuur - zie plaatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BR8LzWTcH9Cfdim-6UqxrZcoImQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbEynBAijEsDC10NjAk6o9Ep.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-07 10:58
Had nu voor de 3e keer de melding "Parkeerrem storing, onderhoud nu"

Dit terwijl de kabelboom aan beide kanten al een keer was vernieuwd.
De laatste keer was de rechterkant 2 maanden geleden.

Je gaat toch zelf even kijken en zag al snel dat het niet het beste werk van de monteur was...
Een stuk draad lag alweer een klein beetje bloot en niet de hele kabel was ingetapet. Slecht een klein stukje waar het op de originele bekabeling was vastgemaakt.

Als ik de verbonden kabels een beetje samenkneep of naar elkaar toe drukte verdween de melding weer.
Melding is wel paar keer teruggekomen maar kabel weer beetje samenknijpen verdween het ook weer.

Dinsdag gebeld en mocht vandaag langskomen.
Direct opgelost, kabelboompje weer volledig vervangen en nu goed ingetapet. Zoals ze het 2 jaar geleden ook aan de linkerkant hadden gedaan.
Kosteloos
Ze gaven toe dat het de vorige keer niet helemaal top was gedaan en boden excuses aan.

Zo kan het dus ook :), foutje kan, maar dan wel netjes oplossen.

Garage was van Mossel Ford, Tilburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackrope
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 02-07 19:34

Blackrope

SAFETY FIRST

Mbakker7 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:06:
[...]

Deed ie het in NL ook al of pas in de UK? Have fun hoe dan ook!
Werkt ook perfect in NL.

Blackrope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13
Inmiddels 4 weken de eigenaar van een (nieuwe) Mach-E. Ik heb Bluecruise nooit werkend gehad, maar vond het initieel niet zon probleem. Na een paar dagen de dealer gebeld of die de software versie konden uitlezen. Ik kreeg een beetje een vaag antwoord dat de software niet de nieuwste was, maar zeker genoeg moest zijn voor bluecruise. "Nieuwe software updaten doen we nooit, alleen in geval van problemen, dan houden we iets achter de hand". (Ik vond en vind dit echt een onnozel statement... Maar vooruit). Ik werd doorverwezen naar Ford Nederland.

Ik ben nu 3 weken aan het mailen, bellen, chatten maar krijg weinig respons. Ze zien meerdere problemen, en beloven het ticket door te zetten... Maar dat is ook gelijk alles wat ik hoor.

Inmiddels zie ik af en toe ook andere rare problemen: in de app ineens dat de auto in "accu besparing" mode zit. Of een melding dat er een "oplaadfout" is, terwijl ik al een week niks opgeladen heb.

Ik vind de service van Ford echt onder de maat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mbakker7
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-07 09:54
Rowwan schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:37:
Inmiddels 4 weken de eigenaar van een (nieuwe) Mach-E. Ik heb Bluecruise nooit werkend gehad, maar vond het initieel niet zon probleem. Na een paar dagen de dealer gebeld of die de software versie konden uitlezen. Ik kreeg een beetje een vaag antwoord dat de software niet de nieuwste was, maar zeker genoeg moest zijn voor bluecruise. "Nieuwe software updaten doen we nooit, alleen in geval van problemen, dan houden we iets achter de hand". (Ik vond en vind dit echt een onnozel statement... Maar vooruit). Ik werd doorverwezen naar Ford Nederland.

Ik ben nu 3 weken aan het mailen, bellen, chatten maar krijg weinig respons. Ze zien meerdere problemen, en beloven het ticket door te zetten... Maar dat is ook gelijk alles wat ik hoor.

Inmiddels zie ik af en toe ook andere rare problemen: in de app ineens dat de auto in "accu besparing" mode zit. Of een melding dat er een "oplaadfout" is, terwijl ik al een week niks opgeladen heb.

Ik vind de service van Ford echt onder de maat.
Bij mij inmiddels wel blue cruise actief (Job 2, 2021). Het kwam alleen pas als optie toen ik de Ford Premium Connectivity proefperiode ging starten.

Kan toeval zijn maar mocht iemand anders de optie nog niet zien dan is dat een poging waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
Mbakker7 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:42:
[...]

Bij mij inmiddels wel blue cruise actief (Job 2, 2021). Het kwam alleen pas als optie toen ik de Ford Premium Connectivity proefperiode ging starten.

Kan toeval zijn maar mocht iemand anders de optie nog niet zien dan is dat een poging waard.
Ook die kan ik niet selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
Vrees dat je moet wachten tot de update elf voorbij komt.
Vreselijk systeem is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 18:16
Ik krijg per 1 juli een vast contract inclusief lease-auto, en dat betekent dat deze topicstarter binnenkort afscheid moet nemen van de Mustang Mach-E. Met frisse tegenzin mag ik wel zeggen.

Nu was ik benieuwd of er mensen zijn met recente ervaringen wat betreft verkoop. Tot nu toe vallen de aanbiedingen (van dealer en ANWB) een beetje tegen. Lastige markt qua elektrische auto's bla bla. Het is een 98 kWh met 125.000 en Technology Pack + trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-07 12:24
Kan iemand mij een lijst met openstaande updates voor mijn Mach E geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sinds een aantal weken bij ritten van een uur of langer 'last' van meldingen dat de bestuurder moe is en adviseer te rusten.
zo ook gisteren, na een goede nachtrust, tijdens een rit van 1,5 uur 2 keer het advies van de auto gekregen om te rusten :?

Ben ik de enige met dit overdreven advies?

Een klant met een ander merk auto vertelde laatst dat hij dat na een softwareupdate ook opeens soortgelijke meldingen kreeg. kan hier een algorithm achter zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RIKX
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-07 12:01
TheoQ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:19:
Sinds een aantal weken bij ritten van een uur of langer 'last' van meldingen dat de bestuurder moe is en adviseer te rusten.
zo ook gisteren, na een goede nachtrust, tijdens een rit van 1,5 uur 2 keer het advies van de auto gekregen om te rusten :?

Een klant met een ander merk auto vertelde laatst dat hij dat na een softwareupdate ook opeens soortgelijke meldingen kreeg. kan hier een algorithm achter zitten?
Ja, die meldingen krijg ik ook sinds kort steeds vaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:24
Goofy001 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:35:
Kan iemand mij een lijst met openstaande updates voor mijn Mach E geven?
mensen met een actieve licentie tot FDRS kunnen dat. Normaal gesproken alleen de dealers.
@Brotuck en ik schaffen wel eens een licentie aan om onze auto's zelf te updaten maar dit is elke keer alleen een tijdelijke licentie ivm kosten.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06:48

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Tegen de tijd dat ze allemaal gedaan zijn zijn we 4 jaar verder, en de helft vergeten. Zie eerder terugroepacties van de Mach-E....zooitje over het algemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
TheoQ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:19:

Dat heeft te maken met de BlueCruise update. Als je nu ietsje langer niet op de weg voor je kijkt begint ie ook waarschuwingen te geven.
Volgens mij gaat ie vervolgens roepen dat je moet rusten, nadat ie een paar keer die 'Let op de weg' waarschuwingen heeft gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:34
Net zoals @brainovic ga ook ik begin juli ook afscheid moeten nemen van mijn alweer 4 jaar oude MME en ook hier met frisse tegenzin. De MME heeft mij nooit in de steek gelaten en de opvolger (Polestar 2) is toch wel een maatje kleiner en lager. De MME was mijn 2e SUV en ik heb na de eerste SUV (Tiguan) gezworen nooit meer laag te gaan rijden en alhoewel de PS2 niet echt laag ism scheelt het toch wel een stuk met de 2 vorige en mag de naam SUV niet dragen imho.

Wat ik zeker niet ga missen is de ontzettend slechte (mn achter) vering (kan amper van vering spreken), de slechte achterstoelen en het rolgeluid van de banden voor. Ondanks 5 verschillende merken, formaten en type banden geprobeerd te hebben, het rolgeluid is mij 4 jaar lang blijven irriteren. Ik heb in auto's van mede tweakers mogen meerijden om te vergelijken (waarvoor nog altijd dank :Y) ) en bij beide was het tolgeluid duidelijk minder aanwezig. Garage ook nog naar laten kijken, maar konden niets vinden en heb ik er veel moeite in moeten stoppen om mee te leren leven :-( .

Verder eigenlijk alleen maar lof, de 1PD kan eigenlijk niet beter werken dan hij doet en ook PAAK heb ik 4 jaar lang met plezier gebruikt zonder echte issues. Dit alles ondanks een job1 auto welke meestal toch wel kinderziektes kennen. Hopelijk kan ik over 4 jaar hetzelfde zeggen over de PS2 :X

Mocht iemand interesse hebben in de onderstaande stoeprandschadevrije 20 inch LM velgen set met TPMS sensoren en 3 maanden "oude" banden met nog geen 6000km op de klok zie ik een PM graag tegemoet ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5sCrYj0h4UK8AxNmhyJVhyzUVg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KPKCLV5hHufltJSkH119rwHh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlntone
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 16:43
Aldusso schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:15:
Iemand al een 2025 Mach-E gereden of gezien van na de laatste update ? (dus geen ronde draaiknop voor PRND maar aan het stuur - zie plaatje
[Afbeelding]
Echt, de Ford persoon die deze wijziging heeft doorgevoerd heeft de originele designtaal van de MME niet echt meegekregen. 8)7 De drive selector sloot aan bij de volumeknop, iets wat ik altijd een mooie design feature gevonden heb. Nu komt er een 'stengel' waarmee elke non-Amerikaanse automobilist mega in verwarring wordt gebracht, ten gunste van "extra opbergruimte en opgeruimdheid". Er was naar mijn mening al meer dan voldoende opbergruimte in de MME en nu zitten we met een middenarmdingus met allerlei lelijke gaten en bakjes erin waar ik zelf nooit iets in zou stoppen... Hopelijk gaat het allemaal goed als je op de snelweg met 140kMh uit gewoonte de rechterstengel omhoog drukt omdat je je raam wil wissen want dan druk je hem dus in zijn achteruit :/

En daarnaast moet je de ruitenwissers nu bedienen met de linkerstengel via ingewikkelde draairingen...

Ik heb net een 2025 besteld maar hier kijk ik niet echt naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 10:11

martjah

Appel

xlntone schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:38:
[...]

Echt, de Ford persoon die deze wijziging heeft doorgevoerd heeft de originele designtaal van de MME niet echt meegekregen. 8)7 De drive selector sloot aan bij de volumeknop, iets wat ik altijd een mooie design feature gevonden heb. Nu komt er een 'stengel' waarmee elke non-Amerikaanse automobilist mega in verwarring wordt gebracht, ten gunste van "extra opbergruimte en opgeruimdheid". Er was naar mijn mening al meer dan voldoende opbergruimte in de MME en nu zitten we met een middenarmdingus met allerlei lelijke gaten en bakjes erin waar ik zelf nooit iets in zou stoppen... Hopelijk gaat het allemaal goed als je op de snelweg met 140kMh uit gewoonte de rechterstengel omhoog drukt omdat je je raam wil wissen want dan druk je hem dus in zijn achteruit :/

En daarnaast moet je de ruitenwissers nu bedienen met de linkerstengel via ingewikkelde draairingen...

Ik heb net een 2025 besteld maar hier kijk ik niet echt naar uit.
Ik neem aan dat je je frustratie gewoon even kwijt wil. De ruitenwisser stel je 1x naar wens in en dan raak je die jaren niet meer aan. Tevens is het zomaar in de achteruit zetten niet mogelijk als je aan het rijden bent (alleen bij stapvoets)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xlntone
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 16:43
martjah schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:18:
[...]

Ik neem aan dat je je frustratie gewoon even kwijt wil.
Correct. If it ain't broke, don't fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwpaints
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-07 21:52
brainovic schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:52:
Ik krijg per 1 juli een vast contract inclusief lease-auto, en dat betekent dat deze topicstarter binnenkort afscheid moet nemen van de Mustang Mach-E. Met frisse tegenzin mag ik wel zeggen.

Nu was ik benieuwd of er mensen zijn met recente ervaringen wat betreft verkoop. Tot nu toe vallen de aanbiedingen (van dealer en ANWB) een beetje tegen. Lastige markt qua elektrische auto's bla bla. Het is een 98 kWh met 125.000 en Technology Pack + trouwens.
heb de mijne in januari ingeruild op een Renault en inderdaad word je er niet vrolijk van,
75kw jan 2022 ,50k/km kreeg er 27500 voor terug en zij waren de hoogste allemaal rond de 25 , [hij staat nog steeds te koop bij die dealer, die zit er ook al 6 maanden mee in zijn maag, en zit al 1000euro onder inruil prijs .

er is schijnbaar geen markt voor, heb er zelfs 5 jaar garantie op laten zetten.
ik koop meestal nieuw om de 2 a 3 jaar maar zo slechte inruil als met deze had ik nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-06 17:07
Oh my god, dat dit nog mag gebeuren…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdQEAurnHWYXzVwiPnUwy05ojd4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5C1MtRnmCU9MCIwloWVcDs7G.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oq_Nbik6iuml3N-eK6Ajtx8PrZ8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IbZDQR7qEacZPyyIg82aFEKt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 18:16
Haha bij mij staat het er ook bij. Mooi dat ik hem twee dagen geleden heb verkocht ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Haha. Mooi man. Mijn Mach-E net donderdag ingeleverd🤣

Ps. Als iemand nog bescherm matten zoekt voor in de herfst/winter. PM maar, ik heb nog een setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 23:39
Ik heb nog een ruim jaar tot de lease afloopt. Dus ik vermoed dat mijn wagen juni 2026 de Blue Cruise optie krijgt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
In 2026 komt de grote update en ook aanpassingen aan het exterieur, mag dan toch hopen dat de software en updates ook gelijk lopen zoals het eigenlijk hoort. Mijn contract wordt paar maanden verlengd, restwaarde is erg laag en er is een grote voorraad bij Avyens. Helaas voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik vind die Let op de weg melding soms wel wat overdreven irritant zeg. Vanochtend had ik cruise control aan en was een instelling op het scherm aan het zoeken, was ie continu aan het piepen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcdbee89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:19
FlowDesign schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 23:37:
Ik vind die Let op de weg melding soms wel wat overdreven irritant zeg. Vanochtend had ik cruise control aan en was een instelling op het scherm aan het zoeken, was ie continu aan het piepen :/
Helemaal irritant als je het in het menu hebt uitgezet en dat hij de meldingen blijft geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
rcdbee89 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:27:
[...]

Helemaal irritant als je het in het menu hebt uitgezet en dat hij de meldingen blijft geven
Oh, ik wist niet dat daar een instelling voor was (ook al werkt het niet). Waar vind ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Vraagje voor degene die bluecruise werkend hebben (model 2023), welke sync versie hebben jullie? Ik heb 22326_PRODUCT. Na 5 weken heen en weer mailen zeggen ze nu dat deze software te oud is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-07 17:10
In de winter doe ik mijn Mach-E standaard automatisch verwarmen op bepaalde tijdstippen.
Echter nu in de zomer wil ik koelen.

Dit heb ik ook wel ingesteld in de app op me telefoon maar echt koelen doet hij niet.
En bij het starten van de auto staat de stoel/stuurverwarming op zijn warmst.

Meer mensen problemen mee gehad? / iemand een idee hoe dit op te lossen?
Het is wel zo fijn om met warme dagen gewoon in een gekoelde auto in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Mikee007 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:35:
In de winter doe ik mijn Mach-E standaard automatisch verwarmen op bepaalde tijdstippen.
Echter nu in de zomer wil ik koelen.

Dit heb ik ook wel ingesteld in de app op me telefoon maar echt koelen doet hij niet.
En bij het starten van de auto staat de stoel/stuurverwarming op zijn warmst.

Meer mensen problemen mee gehad? / iemand een idee hoe dit op te lossen?
Het is wel zo fijn om met warme dagen gewoon in een gekoelde auto in te stappen.
Ff kijken bij instellingen in de auto zelf, kan je warm, koel e.d. uitkiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-07 17:10
Aldusso schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:00:
[...]

Ff kijken bij instellingen in de auto zelf, kan je warm, koel e.d. uitkiezen
Ja gek genoeg staan daar de instellingen ook op koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Mikee007 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:49:
[...]

Ja gek genoeg staan daar de instellingen ook op koel.
Er is wel volgens mij een verschil tussen de auto starten op afstand en via de app op interieur koelen of verwarmen drukken. Dus het andere knopje in de app. Misschien dat ook even proberen
Pagina: 1 ... 177 178 Laatste