FlowDesign schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 00:08:
[...]
Wellicht heeft de ene telefoon een beter Bluetooth bereik of sterker signaal dan een andere. Op mijn Samsung S25+ werkt NFC bijvoorbeeld ook beter dan op m'n vorige S23.
Wat voor telefoon heb jij?
Op dit moment heb ik het getest op een Xiaomi 15 Ultra en een Poco (ook Xiaomi) F7 Ultra, maar in het verleden op een Sony Xperia 1V, Samsung S23+, S21 Ultra, Xiaomi 14 Ultra, Sony Xperia 1 IV en weet ik veel nog meer modellen. Ik heb dit issue al sinds ik de auto heb en dat is al 3,5 jaar inmiddels. En ik ben niet echt Android merk trouw. Ik ga eerder voor de laatste features.
Vroeger stond er in Fordpass nogal eens de melding dat het toestel niet 100% geschikt is, maar die melding heb ik al meer dan een jaar niet meer gehad.
Dit probleem is niet gelimiteerd tot een merk of type toestel, daar ben ik zeker van.
Helaas gaat de kennis van een Ford dealer niet verder dan "tja je gebruikt ook een Chinees of Japans merk". Dus daar hoef ik niet aan te komen met versie nummers van bluetooth die naar mate de versie hoger is veel nauwkeuriger zijn qua positionering. Dat is niet hun "werk"
Ik denk eerder dat het probleem zit in de bluetooth versie van de auto, die best weleens anders kan zijn in mijn auto dan een 22, 23, 24 of zelfs 25 model. En wellicht gewoon de sync versie die niet up to date is. Ik heb al meer dan een jaar die oude sync versie erop staan. Overigens is er geen nieuwere beschikbaar, dat heeft de dealer bevestigd, maar ook @
makooy heeft gecheckt afgelopen week met mijn spullen.
En het kan zomaar zijn dat een Apple toestel beter werkt met Paak, je merkt aan alles bij Ford dat ze die voorkeur hebben.