Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 176 177 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:28
brainovic schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 23:47:
@Lucky0wn Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje volgens mij. Update gehad, irritante meldingen als ik cruise control aan heb dat ik naar de weg moet kijken...maar Bluecruise nergens te vinden. Ook niet in Ford account.

Heb deze foto gemaakt. Bewijs dat die camera's wel echt iets doen gelijk!

Bij mij is dat volledig blauwe cirkeltje ook weer terug nu.

[Afbeelding]
Inmiddels al uitgevonden hoe je dat irritante piepje uitzet? Of de gevoeligheid verlaag? Zelfs als ik in de spiegels kijk krijg ik deze melding. In de settings alles met mij in de gaten houden uitgezet, maar de melding blijft komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-05 14:04
Wordt bluecruise nu toch gratis uitgerold voor 2021 auto's?
Hier nog geen bluecruise, wel werkende youtube app (2021 job 1).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:27
unreal0 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:40:
Wordt bluecruise nu toch gratis uitgerold voor 2021 auto's?
Hier nog geen bluecruise, wel werkende youtube app (2021 job 1).
Ik heb hem (2021 job 1 first edition) tot mijn verbazing nu actief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:50
Nou gisterenmiddag een telefoontje gehad dat de reparatie al was gebeurd. In totaal is de auto dus 8 uur bij de dealer geweest voor een HVBJB reparatie. Zo snel heb ik nog niet voorbij zien komen.

Kennelijk doen ze het nu zo vaak dat het routine is geworden.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 20:27
metalpro2021 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:45:
[...]

Ik heb hem (2021 job 1 first edition) tot mijn verbazing nu actief.
Update 2025-04-10:
Bluecruise werkt nu weer niet. Glitch? Mis-configuratie aan de backend van Ford? Wie weet. mag het zeggen.... Overigens op ford.nl geen BC bij abbo-gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Brotuck schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:46:
Nou gisterenmiddag een telefoontje gehad dat de reparatie al was gebeurd. In totaal is de auto dus 8 uur bij de dealer geweest voor een HVBJB reparatie. Zo snel heb ik nog niet voorbij zien komen.

Kennelijk doen ze het nu zo vaak dat het routine is geworden.
Was hier ook, ruim binnen een dag. De tijd ervoor was alleen wel veel langer wachten totdat er een monteur was ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sst0107
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-05 15:11
metalpro2021 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:49:
[...]

Update 2025-04-10:
Bluecruise werkt nu weer niet. Glitch? Mis-configuratie aan de backend van Ford? Wie weet. mag het zeggen.... Overigens op ford.nl geen BC bij abbo-gegevens.
Ja, ik had hetzelfde. Begin van vorige week een update gekregen met die Predictive Cruise Controle. Tot mijn grote verrassing ook ineens BlueCruise gekregen. Eén dag mee gereden. Heerlijk. Dag later weer een update gekregen en weg was BlueCruise. 8)7 Lijkt er inderdaad op dat het iets te vroeg uitgerold is (job1 mei 2021 MME).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 21:55
Bij mij is het ook weer verdwenen. Ik vind dit zo waardeloos van Ford. We hebben nu meer dan 4 jaar gewacht op de beloofde Blue Cruise. Dan is het er eindelijk…. en dan blokkeren ze het weer. Wat een waardeloze organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:54
Hier ook BlueCruise weer weg, heel bijzonder allemaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

tattooboy1985

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JlJnqioc5VzIEKGaSnDjDIysLj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dXosB4q4fJSnmQ07sBQFGjq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEWTbN6hdQHJrVkL9Pc0A8uArxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZgSt29JmSfXu2GOhipSQATu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXUkhYMvMZNUF-Ii86uMRouHgHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMbFuQbqLQyBy28Dr0g0uv8L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQUHmUxUOAfUy8desai5y3UuuH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Pcyv7yDdBxUX9lLDZvRdGkM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jH7QryPigCt6X2WaEbzsfkD24dY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQvxJv76ZzuKs0R0qfInXfr1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFWay8dHjRbu6yhLjjwSTSbIX9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjDlrlJAC3mJCxNnpFsEg467.jpg?f=fotoalbum_large

Heb 2 dagen mogen genieten/proefrijden van deze auto , met standaard pakket.

Morgen 14-4 gaan we hem bestellen, en komt de verkoper op het werk met
optie lijsten, en dan bestellen verwachting levering november 2025😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
tattooboy1985 schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb 2 dagen mogen genieten/proefrijden van deze auto , met standaard pakket.

Morgen 14-4 gaan we hem bestellen, en komt de verkoper op het werk met
optie lijsten, en dan bestellen verwachting levering november 2025😇
probeer dan het 2025 upgrade model te krijgen (niet modeljaar, maar bouwjaar), dus zonder de knop op de middenconsole e.d., maar wel met de warmtepomp en andere upgrades. Veel dealers willen de voorraad slijten en wat er nog aankomt ipv de upgrade versie te leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Aldusso schreef op zondag 13 april 2025 @ 21:43:
[...]

probeer dan het 2025 upgrade model te krijgen (niet modeljaar, maar bouwjaar), dus zonder de knop op de middenconsole e.d., maar wel met de warmtepomp en andere upgrades. Veel dealers willen de voorraad slijten en wat er nog aankomt ipv de upgrade versie te leveren
Hoi bedankt voor de reactie ik dacht als die besteld wordt dat het dat type zou zijn.

Heeft u foto van de knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!to
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 19:58

Acties:
  • +3 Henk 'm!

tattooboy1985

Thanks het is gelukt

Krijg echt een bouwjaar 2025 black en techo pack en de 19 inch velgen

Alles is afgerond nu wachten tot november✌️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sballato
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-05 13:18
Hier ondertussen al een weekje aan het rond rijden met de Mach-e.
Eerste indrukken zijn zeer positief. Rijdt zeer goed en sportief. Sturen is ook heel responsief.
De AWD geeft tonnen grip.

Het proces van telefoon koppelen via bluetooth, bestuurders profielen, PAAK, vrouwlief als bestuurder toevoegen, etc is toch wel een behoorlijk proces. :)

Nu de updates want volgens wat ik lees zit hij zeer ver achter (4.2.1.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KG68KnjrlK46WT9GdqEGmVtA-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pz55g0I9sO7bRp7J6kBI27Us.jpg?f=fotoalbum_large

Slim laden met Tibber, werkt prima, ook zonder slimme lader want hij verbindt met je Ford account 👍

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-05 15:35
FlowDesign schreef op maandag 14 april 2025 @ 22:14:
[Afbeelding]

Slim laden met Tibber, werkt prima, ook zonder slimme lader want hij verbindt met je Ford account 👍
Dikke kans dat je account binnen een paar dagen wordt geblokkeerd. Ford staat dit niet toe.... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
baszz schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:49:
[...]

Dikke kans dat je account binnen een paar dagen wordt geblokkeerd. Ford staat dit niet toe.... helaas.
Volgens mij was ik één van de eersten hier die daar ooit achter kwam omdat ik Tronity gebruikte, maar Tibber heeft een officiële samenwerking met Ford :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:08:
[...]

Volgens mij was ik één van de eersten hier die daar ooit achter kwam omdat ik Tronity gebruikte, maar Tibber heeft een officiële samenwerking met Ford :)
Werkt het nu via de ford fleetmanager dan ? Anders gaat jouw account echt geblokkeerd worden. Op onze facebook groep zat meldingen van gezien.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 16:34
Brotuck schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:17:
[...]

Werkt het nu via de ford fleetmanager dan ? Anders gaat jouw account echt geblokkeerd worden. Op onze facebook groep zat meldingen van gezien.
Ik gebruik de Tibber + Ford integratie vanaf de start en ben nog nooit geblokkeerd hierdoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-05 14:13
Zou het dan echt gaan gebeuren nu? BC op mijn 2021?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6ydXCh1H2CsDzCj1UyVprD7_rI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXwqdvnoJurB9CaehLH68YnU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDT6TKe2Z8h8LUr7ub28uPJPQlU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VYvjNlyiQXpzx4ut2PXuIeKP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy001
mtouw78 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb het dus één dag gehad op mijn Job 1 uit 2021.
Toen is het weer verwijderd door Ford.

Had wel verwacht dat ze dat zouden doen dus had automatische updates uitgezet, maar dat maakte niet uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb al een jaar geen OTA gehad, zal vast niet gaan gebeuren in de toekomst. Wel heb ik alle beschikbare update erop staan sinds vorige week (bij dealer geweest). Maar nog steeds de oude Sync versie. Er is simpelweg geen nieuwe versie voor mijn GT uit 2021 beschikbaar.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-05 07:38
Af en toe werkte Apple CarPlay niet bij mij. Eindelijk heb ik het door.

Wanneer ik meteen de kabel inplug, dan lukt de verbinding niet. Het maakt niet uit hoe lang ik blijf proberen.

Wanneer ik echter even wacht, dan verbindt de gsm draadloos met CarPlay. Daarna kan ik zonder problemen de kabel inpluggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_6Ld9Iwuyj2n50FsVjC5I6Z9QQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gqp9mmFCmFr8YkvEi8JdCRjE.jpg?f=fotoalbum_large

Hij staat hier nu te updaten, ben benieuwd :)

Gaat ie met BC aan overigens altijd exact de snelheid rijden van de borden langs de weg, of kun je de snelheid ook overrulen?

[ Voor 13% gewijzigd door FlowDesign op 15-04-2025 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackrope
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09-05 18:46
Ten aanzien van BC voor een GT Dec 2021 kreeg ik van Ford de volgende terugkoppeling.

Hartelijk dank voor u E-Mail aan Fordpass.
Uw aanvraag zal worden behandeld onder het nummer CAS-53670738-V3W9S6

BlueCruise was niet direct beschikbaar bij de lancering van de Mustang Mach-E in 2021. Het was oorspronkelijk gepland als een software-update die later zou worden uitgerold.

De wettelijke toelating van handsfree rijhulpsystemen zoals BlueCruise is afhankelijk van de lokale wetgeving en regelgeving. In Europa, en dus ook in Nederland, is er een kader voor geautomatiseerd rijden, maar de specifieke implementatie en toelating kan per land verschillen. Voor uw model Mustang Mach-e is er nog geen goedkeuring.

Zal nog even geduld moeten hebben denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackrope
FlowDesign schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:15:
[Afbeelding]

Gaat ie met BC aan overigens altijd exact de snelheid rijden van de borden langs de weg, of kun je de snelheid ook overrulen?
Deze update vorige week gehad. Geen BC helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
Ok, dus 1 dag na de BC update mijn bevindingen.

Ondanks dat dit volgens Ford de BC 1.3 update zou moeten zijn is deze nog niet actief. Ik vermoed dat dit Server Side geactiveerd moet wordent? Ik kan het (proef)abonnement ook nog niet kiezen in mijn Ford.

Wat mij wel opvalt is dat als ik op BC wegen rij de auto wel meer weet van de route ondanks dat ik geen navigatie aan had staan. Dit viel mij op doordat ik een zeer scherpe bocht ging naderen op de A58 en hij al ruim van te voren aangaf dat er een scherpe bocht naar recht aankwam en hij ook al wat snelheid rustig ging reduceren. Hij lijkt dus wel info te hebben die hij ook nodig heeft voor BC. Ook was het aanpassen van de snelheid tussen 100km en 80km zones veel rustiger. Hij leek deze data ook niet van de camera te krijgen (traffic sign) maar dit al ruim van te voren te weten.

Wat ik wel prettig vind is dat je nu +/- 30km kan aangeven wat je standaard zou willen rijden tov wat officieel mag. Dus standaard Max 105km/uur in een 100km/uur zone etc.

Hij lijkt dus idd wel klaar te zijn voor BC maar iemand bij Ford moet nog op een knop drukken. Dit past ook wel bij de ervaring van enkele tweakers hier dat zij hem 1 dag hadden en dat ie remote weer verwijderd was zonder software update.

[ Voor 1% gewijzigd door mtouw78 op 16-04-2025 10:47 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
Hier helaas nog op versie 4.2.1.2.
De garage heeft niet echt de moeite gedaan om hem up to date te brengen desnondanks dat ik het wel gevraagd heb.
Zal binnenkort nogmaals aan hun mouwen trekken.

Want ik mis toch enkele kleine handige features zoals onmiddelijk toegang tot de 360° camera's, de temperatuur regelen met de volume knop, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Sballato schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:32:
Hier helaas nog op versie 4.2.1.2.
De garage heeft niet echt de moeite gedaan om hem up to date te brengen desnondanks dat ik het wel gevraagd heb.
Zal binnenkort nogmaals aan hun mouwen trekken.

Want ik mis toch enkele kleine handige features zoals onmiddelijk toegang tot de 360° camera's, de temperatuur regelen met de volume knop, etc.
Als je nu nog steeds op de firmware 4.x zit dan moet je bij de dealer de updates laten installeren inderdaad. Anders blijf je achter lopen. Afhankelijk van de relatie die je met de dealer hebt kun je daarvoor wel een rekening krijgen. Logisch ook want men is er tijd aan kwijt en er is geen directe noodzaak voor.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbakker7
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-04 10:00
mtouw78 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:46:

Ondanks dat dit volgens Ford de BC 1.3 update zou moeten zijn is deze nog niet actief. Ik vermoed dat dit Server Side geactiveerd moet wordent? Ik kan het (proef)abonnement ook nog niet kiezen in mijn Ford.

Wat mij wel opvalt is dat als ik op BC wegen rij de auto wel meer weet van de route ondanks dat ik geen navigatie aan had staan. Dit viel mij op doordat ik een zeer scherpe bocht ging naderen op de A58 en hij al ruim van te voren aangaf dat er een scherpe bocht naar recht aankwam en hij ook al wat snelheid rustig ging reduceren. Hij lijkt dus wel info te hebben die hij ook nodig heeft voor BC. Ook was het aanpassen van de snelheid tussen 100km en 80km zones veel rustiger. Hij leek deze data ook niet van de camera te krijgen (traffic sign) maar dit al ruim van te voren te weten.

Wat ik wel prettig vind is dat je nu +/- 30km kan aangeven wat je standaard zou willen rijden tov wat officieel mag. Dus standaard Max 105km/uur in een 100km/uur zone etc.

Hij lijkt dus idd wel klaar te zijn voor BC maar iemand bij Ford moet nog op een knop drukken. Dit past ook wel bij de ervaring van enkele tweakers hier dat zij hem 1 dag hadden en dat ie remote weer verwijderd was zonder software update.
Hier dezelfde ervaring, met als aanvulling dat de sensor achter het stuur ook actief lijkt te zijn. Als ik mijn hand op het stuur heb maar wel mijn ogen van de weg houd, krijg ik een melding op te letten. (2021 job 2 model)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy001
FlowDesign schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:15:
[Afbeelding]

Je kunt zelf bepalen hoe hard je wil rijden. Ik zet hem meestal iets boven de snelheid die op de borden staat.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
mtouw78 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:46:

Wellicht wat @Blackrope al schreef, dat het nog hangt op de wettelijke goedkeuring?
Ik meende dat Ford die al had voor de Mach-E, maar wellicht was dat alleen voor nieuwere bouwjaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Goofy001 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:49:
[...]

Je kunt zelf bepalen hoe hard je wil rijden. Ik zet hem meestal iets boven de snelheid die op de borden staat.....
Ja dat klopt, maar nu kan ik hem zo instellen dat hij automatisch de snelheid overneemt van de weg waarop ik rij en dat hij dan standaard x km harder of langzamer rijd. Dus bijvoorbeeld, ik rij op de A58 zet hem aan terwijl ik 96km per uur rij en gaat dan (als de weg vrij is) automatisch naar 100 km/uur. Als ik in het menu instel +5km gaat hij altijd standaard 100km/uur + 5km/uur =105 km/u rijden. Ben er nog niet uit of ik dit handig vind. Kan wel met het plusje en minnetje op het stuur dit aanpassen als ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
mtouw78 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:04:
[...]

Ja dat klopt, maar nu kan ik hem zo instellen dat hij automatisch de snelheid overneemt van de weg waarop ik rij en dat hij dan standaard x km harder of langzamer rijd. Dus bijvoorbeeld, ik rij op de A58 zet hem aan terwijl ik 96km per uur rij en gaat dan (als de weg vrij is) automatisch naar 100 km/uur. Als ik in het menu instel +5km gaat hij altijd standaard 100km/uur + 5km/uur =105 km/u rijden. Ben er nog niet uit of ik dit handig vind. Kan wel met het plusje en minnetje op het stuur dit aanpassen als ik wil.
Ik rijd nooit op de A58 met zo'n snelheid...meestal de helft helaas :'( ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g.oostema
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19:08
Mijn auto heeft updates staan zie ik online maar hij download ze maar niet.
Ik kan niet thuis aan de wifi hangen want heb geen eigen parkeerplek en mijn wifi haalt de straat niet. Als ik hem connect met de hotspot van mobiel en ga rijden dan zie ik dat ik alleen wifi heb als de auto stil staat. Zodra ik rij gaat hij over naar de mobiele connectie in de auto.

Hebben jullie advies hoe ik er voor kan zorgen dat hij die updates download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
g.oostema schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:16:
Mijn auto heeft updates staan zie ik online maar hij download ze maar niet.
Ik kan niet thuis aan de wifi hangen want heb geen eigen parkeerplek en mijn wifi haalt de straat niet. Als ik hem connect met de hotspot van mobiel en ga rijden dan zie ik dat ik alleen wifi heb als de auto stil staat. Zodra ik rij gaat hij over naar de mobiele connectie in de auto.

Hebben jullie advies hoe ik er voor kan zorgen dat hij die updates download?
Vreemd. Ik heb ook geen eigen parkeerplek en kreeg hem “gewoon” via de interne modem van de auto binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g.oostema
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19:08
mtouw78 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:18:
[...]

Vreemd. Ik heb ook geen eigen parkeerplek en kreeg hem “gewoon” via de interne modem van de auto binnen.
Dat werkte bij mij tot 3-4 maanden geleden. Sindsdien al geen updates meer. Op de ford site staat op mijn auto dat er wel updates beschikbaar zijn en ze automatisch zullen worden gedownload. Maar het gebeurd dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:00
g.oostema schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:25:
[...]

Dat werkte bij mij tot 3-4 maanden geleden. Sindsdien al geen updates meer. Op de ford site staat op mijn auto dat er wel updates beschikbaar zijn en ze automatisch zullen worden gedownload. Maar het gebeurd dus niet.
Waar zie je dat precies ?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcdbee89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-05 14:01
janbus schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:04:
Af en toe werkte Apple CarPlay niet bij mij. Eindelijk heb ik het door.

Wanneer ik meteen de kabel inplug, dan lukt de verbinding niet. Het maakt niet uit hoe lang ik blijf proberen.

Wanneer ik echter even wacht, dan verbindt de gsm draadloos met CarPlay. Daarna kan ik zonder problemen de kabel inpluggen.
Blijkbaar een update voor: nieuws: Apple brengt iOS 18.4.1 uit met fix voor twee zerodays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackrope
mtouw78 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou mooi zijn maar zeer grote kans van niet. Zelfde update al gehad en geen BC op mijn 2021 GT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sst0107
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-05 15:11
baszz schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:49:
[...]

Jawel hoor. Ik maak al twee jaar gebruik van Tibber icm een slimme lader gekoppeld aan mijn Ford account. Werkt prima. Alleen maar laden als de zon schijnt of als de prijs per kWh laag is. Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sballato
Brotuck schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:38:
[...]

Als je nu nog steeds op de firmware 4.x zit dan moet je bij de dealer de updates laten installeren inderdaad. Anders blijf je achter lopen. Afhankelijk van de relatie die je met de dealer hebt kun je daarvoor wel een rekening krijgen. Logisch ook want men is er tijd aan kwijt en er is geen directe noodzaak voor.
Als bij wonder startte ik gisteren de wagen en had hij een update ontvangen. :)
Heb nu de settings en camera shortcut bovenaan. Handig. :)

Ook handig, in de Mach-E toont Android Auto in Google Maps alle laadpalen.
In de BYD om 1 of andere reden toont hij dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:46
Ik zit te denken om deze auto te verkiezen boven een Kodiaq. De Kodiaq is de verstandige keuze, alles werkt in die auto gewoon goed en logisch. Ik heb ook nog de Ioniq 5 gereden maar die maakte me een beetje misselijk. Maar toen ik in de Mach E reed zat ik gewoon te lachen. Een klassiek hoofd of hart keuze.

Zijn er al mensen die ermee op vakantie of naar de IKEA zijn geweest? Hoe beviel dat? Ik heb nogal klusneigingen soms en dan is veel opslag wel handig.

En hebben we nu officieel Bluecruise? :?

[ Voor 4% gewijzigd door F1xxer op 18-04-2025 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
F1xxer schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:22:
Ik zit te denken om deze auto te verkiezen boven een Kodiaq. De Kodiaq is de verstandige keuze, alles werkt in die auto gewoon goed en logisch. Ik heb ook nog de Ioniq 5 gereden maar die maakte me een beetje misselijk. Maar toen ik in de Mach E reed zat ik gewoon te lachen. Een klassiek hoofd of hart keuze.

Zijn er al mensen die ermee op vakantie of naar de IKEA zijn geweest? Hoe beviel dat? Ik heb nogal klusneigingen soms en dan is veel opslag wel handig.

Vakantie -> Frankrijk / Belgie / Duitsland / Italie / Tsjechië / Denemarken. Ging allemaal prima en zonder problemen.

Ikea ? Ja er kan best veel in als je de banken neerklapt.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign

Hangt er dan vooral vanaf of je PHEV of EV wil rijden? :)

Een Kodiaq is natuurlijk ook een prima auto en iets ruimer, maar als je op vakantie het niet erg vindt om iets langer onderweg te zijn dan is een Mach-E (ER) natuurlijk prima. Hele fijne auto en veel mooier/gaver dan een Kodiaq ;)

Wij zijn met onze Mach-E SR naar Oostenrijk op wintersport geweest, ging ook prima. En zooi halen bij Ikea of Hornbach gaat ook makkelijk. Heb ook een trekhaak op de Mach-E.

Echter hebben we afgelopen weekend wel een MINI Countryman Cooper S als 2e auto gekocht. Auto voor de vrouw, maar dan tevens een auto waarmee we leuk op vakantie kunnen. Hij heeft een open dak en een trekhaak ;) Kunnen we bijvoorbeeld m'n motor meenemen op een aanhanger enzo. Dat zou ik met de Mach-E niet zo snel doen.

[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 18-04-2025 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato

Een Skoda Kodiaq is natuurlijk een compleet andere wagen IMO.
Is vermoed ik enkel Hybride en is een 7-zitter?
Lijkt mij dus appels en peren vergelijken.

De Mach-E z'n koffer is "gemiddeld". Er kan behoorlijk veel in en is makkelijk toegangkelijk.

Persoonlijk vind ik de Mach-E 1 van de leukste (meest sportieve) EV wagens waar ik al mee gereden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
Beste leden, heb een vraagje over AC laden.
Welke snelheden halen jullie thuis?

Deze week voor de eerste maal de auto thuis geladen. Wij hebben een monofase aansluiting (40A 230V).
En de wagen haalt maar 3.1 kW tops. Heb al met een 32A 230V en 32A 400V kabel geladen. Geen verschil.

Op het werk heb ik hem ook al AC geladen en aangezien het daar een 3-fasige aansluiting is haalde ik daar inderdaad 6kW.

Lijkt er dus op dat de auto ergens "begrensd" is op 16A?
Nochtans lees ik online dat hij in theorie 11 kW zou moeten halen AC.

Zou het een "defect" kunnen zijn? Software bug?
Het is een Mach-E Premium Extended Range van eind 2021.

Noot: de terugroepactie moet nog uitgevoerd worden en is voor volgende week gepland.

Zowel Tesla Model Y als BYD Seal halen zonder problemen +6kW op AC bij mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:48
Sballato schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:50:
Beste leden, heb een vraagje over AC laden.
Welke snelheden halen jullie thuis?

Deze week voor de eerste maal de auto thuis geladen. Wij hebben een monofase aansluiting (40A 230V).
En de wagen haalt maar 3.1 kW tops. Heb al met een 32A 230V en 32A 400V kabel geladen. Geen verschil.

Op het werk heb ik hem ook al AC geladen en aangezien het daar een 3-fasige aansluiting is haalde ik daar inderdaad 6kW.

Lijkt er dus op dat de auto ergens "begrensd" is op 16A?
Nochtans lees ik online dat hij in theorie 11 kW zou moeten halen AC.

Zou het een "defect" kunnen zijn? Software bug?
Het is een Mach-E Premium Extended Range van eind 2021.

Noot: de terugroepactie moet nog uitgevoerd worden en is voor volgende week gepland.

Zowel Tesla Model Y als BYD Seal halen zonder problemen +6kW op AC bij mij thuis.
Die 11kw is 3x 1 fase. Jij hebt thuis 1 fase, dus 3.6kw.

Ik vermoed dat de Tesla model y en byd seal dan ook bij 3 fase 22kw kunnen laden over 3 fases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
marteltor schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:28:
[...]

Die 11kw is 3x 1 fase. Jij hebt thuis 1 fase, dus 3.6kw.

Ik vermoed dat de Tesla model y en byd seal dan ook bij 3 fase 22kw kunnen laden over 3 fases.
Ik kan veel sneller laden thuis dan 3,6kW. Monofase aansluiting is ook 230V op 40A als ik me niet vergis. Dus 9,2kW.
Kan gerust eens een screenshot posten, maar de BYD trekt hier makkelijk 6kW. Idem Model Y.

Heb daarnet eens gebeld met de garage en ze vermoeden dat er inderdaad iets niet klopt. TBC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marteltor
Wij zijn al 2x met de Mustang LR RWD naar Oostenrijk geweest. Met koffer op het dak.

Als je 160 km/u op de cruise control gewend bent moet je wel even aanpassen. Met 120 km/u ben je er sneller, lijkt het. Sowieso is dat ook een stuk stiller.

Wij rijden heen met overnachting halverwege. Terug in 1x door. Is te doen, maar een dikke benzine of dieselauto is fijner. Maar hoe vaak doe je dat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
Sballato schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:49:
[...]

Ik kan veel sneller laden thuis dan 3,6kW. Monofase aansluiting is ook 230V op 40A als ik me niet vergis. Dus 9,2kW.
Kan gerust eens een screenshot posten, maar de BYD trekt hier makkelijk 6kW. Idem Model Y.

Heb daarnet eens gebeld met de garage en ze vermoeden dat er inderdaad iets niet klopt. TBC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAfO_pxx9b9R50-D9Ewt3OfsraU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFYyKCwPGQmY8BXtnm8tJ0CT.jpg?f=fotoalbum_large

Chatgpt plaatje. Denk de Mustang in de groene categorie zit. De tesla en byd in blauw en dus 32a omvormer in auto hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
marteltor schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:52:
[...]
[Afbeelding]

Chatgpt plaatje. Denk de Mustang in de groene categorie zit. De tesla en byd in blauw en dus 32a omvormer in auto hebben.
Zou hij echt zo traag laden op AC? Andere leden die ervaring hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door Sballato op 19-04-2025 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Sballato schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:54:
[...]

Zou hij echt zo traag laden op AC? Andere leden die ervaring hebben?
Je begrijpt de basisprincipes van de natuurkunde?

P = V * I
Vermogen = Voltage * Ampère

Als de AC boordlader van de Mustang per fase maximaal 16A kan opnemen, dan maakt het dus niks uit of je er 16, 32 of 40 Ampère induwt. Het blijft dan max 16A * 230V, oftewel 3,6 kW.

Als je thuis met 11 kW wil laden, dan heb je dus een 3-fase aansluiting en een 3-fase 11kW wallbox nodig.

De Tesla en BYD kunnen waarschijnlijk 22 kW AC laden en dus 32A per fase aan. Die zullen bij jou thuis dus met 7,2 kW laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sballato
FlowDesign schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:29:
[...]

Je begrijpt de basisprincipes van de natuurkunde?

P = V * I
Vermogen = Voltage * Ampère

Als de AC boordlader van de Mustang per fase maximaal 16A kan opnemen, dan maakt het dus niks uit of je er 16, 32 of 40 Ampère induwt. Het blijft dan max 16A * 230V, oftewel 3,6 kW.

Als je thuis met 11 kW wil laden, dan heb je dus een 3-fase aansluiting en een 3-fase 11kW wallbox nodig.

De Tesla en BYD kunnen waarschijnlijk 22 kW AC laden en dus 32A per fase aan. Die zullen bij jou thuis dus met 7,2 kW laden.
Ik begrijp de basisprincipes van natuurkunde en ik ken de formule. Het is onnodig om zo'n comment te maken. Online lees ik dat de Mach-e ook 32 A zou moeten kunnen en dus 7 kW.

Er zullen vast wel nog mensen op dit forum zijn die dezelfde net aansluiting hebben als ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcdbee89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-05 14:01
Zo ver ik weet laat hij max 16A op 1 fase of 3 fase, hier haal ik 11kw op 3 fase lader kan tot 22kw(de lader) ook zo afgezekerd.

[ Voor 12% gewijzigd door rcdbee89 op 19-04-2025 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
rcdbee89 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:43:
Zo ver ik weet laat hij max 16A op 1 fase of 3 fase, hier haal ik 11kw op 3 fase lader kan tot 22kw(de lader) ook zo afgezekerd.
Bedankt voor uw reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Sballato schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:14:
[...]

Ik begrijp de basisprincipes van natuurkunde en ik ken de formule. Het is onnodig om zo'n comment te maken. Online lees ik dat de Mach-e ook 32 A zou moeten kunnen en dus 7 kW.

Er zullen vast wel nog mensen op dit forum zijn die dezelfde net aansluiting hebben als ik.
Was niet bedoeld om af te zeiken, niet iedereen is bekend met zulke materie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarbonAnastacia
  • Laatst online: 06-05 20:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVGaIBW6_2NtRDLK4p9brmwJGZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ON5LBlF0XpgUvDnYP0nBlJR.jpg?f=fotoalbum_large

Is dus blijkbaar wel toegestaan in NL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRCMMYYaTGfn2w4WNPQSgmzh8l4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OcsBHE2pNhvPF2GcChQs7eMk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOpbKHpBsXMeyr-emFAAP_CIhBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eB3gCmVIsZeyDimYqrTxX4bl.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag 19 inch velgen met zomerbanden erop laten zetten :)

Het zijn Carmani ca20 polished black velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
Het artikel is ook ooit op Tweakers geweest. "Mag" in BE en NL.

nieuws: Ford Mustang Mach-E rijden mag in NL en BE zonder handen op het stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:31
Zelfs in heel Europa als enige auto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6IAD8h7pV8fT_2swN9xeV0WsBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wm3zEepJkxDcUJ8Odp9hCeTA.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn overigens echt fantastische banden!
Snap wel waarom ze als OEM banden op de Porsche Taycan gebruikt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:20:
[Afbeelding]

Dit zijn overigens echt fantastische banden!
Snap wel waarom ze als OEM banden op de Porsche Taycan gebruikt worden :)
Op een of andere manier heb ik nog steeds de associatie dat Hankook slechte banden zijn en dat ze makkelijk " eitjes" werden na een bepaalde tijd. Dat zal vast verbeterd zijn in de loop der jaren hoor.

Het enige merk wat me altijd positief opviel was Michelin. Daarvan heb ik nu de Pilot EV Sport eronder zitten. Die hebben een extra laag in de band om nog stiller te zijn.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:24:
[...]

Op een of andere manier heb ik nog steeds de associatie dat Hankook slechte banden zijn en dat ze makkelijk " eitjes" werden na een bepaalde tijd. Dat zal vast verbeterd zijn in de loop der jaren hoor.

Het enige merk wat me altijd positief opviel was Michelin. Daarvan heb ik nu de Pilot EV Sport eronder zitten. Die hebben een extra laag in de band om nog stiller te zijn.
Mijn winterbanden die al 3 winters eronder hebben gezeten zijn ook van Hankook en zijn geen eitjes geworden ;)

Denk dat Hankook kwalitatief gezien hetzelfde is als Michelin, Bridgestone, Continental, etc. maar wel iets goedkoper. Ze komen ook erg goed uit de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
FlowDesign schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:40:
[...]

Mijn winterbanden die al 3 winters eronder hebben gezeten zijn ook van Hankook en zijn geen eitjes geworden ;)

Denk dat Hankook kwalitatief gezien hetzelfde is als Michelin, Bridgestone, Continental, etc. maar wel iets goedkoper. Ze komen ook erg goed uit de test.
Mensen die ervaring hebben met de Pirelli P-Zero MS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:49
Sballato schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:17:
[...]

Mensen die ervaring hebben met de Pirelli P-Zero MS?
Geen ervaring met de P-Zero MS, maar ik rij al jaren op Pirelli, zowel zomer- als winterbanden.
Wat me opviel bij de Mach-E: Pirelli heeft banden voor auto’s, voor auto/SUV en een aparte lijn specifiek voor SUV’s. Ik heb ooit hun ‘auto’-banden gemonteerd, maar die waren er opvallend snel doorheen. Sindsdien kies ik bij zowel zomer- als winterbanden voor de SUV-variant.
Die slijten een stuk minder.

Mijn winterbanden kwamen er vorig jaar zó goed vanaf (zelfs achter, en ik rij een RWD) dat ik heb gevraagd of ze de profieldiepte wel goed hadden gemeten – ik kon het amper geloven.
Ik rijd zo’n 45.000 km per jaar. Banden gaan bij mij meestal twee rondes mee. Een derde zou soms nog kunnen, maar dat doe ik meestal niet – voor mijn eigen veiligheid kies ik dan liever voor een nieuw setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-05 14:29
Ik heb sinds afgelopen woensdag een Ford Mustang Mach E Premium ER RWD. Ik moet zeggen hij bevalt uitstekend! Gisteren al een kleine 350km gereden wat makkelijk kon op 1 lading. Dus dat was top. Ik heb nog wel een paar vragen en misschien weten jullie dat hier:

1. Als ik de ME aan de lader hangt gaat ie standaard tot 100% laden, ik kan nergens via de app op in de auto dit aanpassen. Ik neem aan dat dit dus gewoon normaal is? Bij mijn Tesla LR werd geadviseerd op tot 90% te laden en ook bij mijn vorige ID4. Daar kon je dat instellen met een soort schijfje. Kan ik de ME gewoon elke keer laden tot 100%?

2. De auto waarin in het proef gereden kon ik de tolerantie instellen voor de verkeersbord herkenning, waardoor die bijvoorbeeld altijd 5km harder ging dan de toegestane snelheid. Dit kan ik in mijn ME niet terugvinden.

3. Ik kan mijn telefoon niet koppelen als sleutel, krijg steeds de melding downloaden is mislukt. Hebben andere mensen dit ook gehad en hoe is dit opgelost.

4. Ik heb het proef abonnement op BlueCruise geactiveerd, maar ik moet zeggen dat dit best lekker rijd, wat is jullie ervaring hiermee?

Voor de rest een top auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
ElCasa schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:34:
Ik heb sinds afgelopen woensdag een Ford Mustang Mach E Premium ER RWD. Ik moet zeggen hij bevalt uitstekend! Gisteren al een kleine 350km gereden wat makkelijk kon op 1 lading. Dus dat was top. Ik heb nog wel een paar vragen en misschien weten jullie dat hier:

1. Als ik de ME aan de lader hangt gaat ie standaard tot 100% laden, ik kan nergens via de app op in de auto dit aanpassen. Ik neem aan dat dit dus gewoon normaal is? Bij mijn Tesla LR werd geadviseerd op tot 90% te laden en ook bij mijn vorige ID4. Daar kon je dat instellen met een soort schijfje. Kan ik de ME gewoon elke keer laden tot 100%?

2. De auto waarin in het proef gereden kon ik de tolerantie instellen voor de verkeersbord herkenning, waardoor die bijvoorbeeld altijd 5km harder ging dan de toegestane snelheid. Dit kan ik in mijn ME niet terugvinden.

3. Ik kan mijn telefoon niet koppelen als sleutel, krijg steeds de melding downloaden is mislukt. Hebben andere mensen dit ook gehad en hoe is dit opgelost.

4. Ik heb het proef abonnement op BlueCruise geactiveerd, maar ik moet zeggen dat dit best lekker rijd, wat is jullie ervaring hiermee?

1.
In de App onder tabblad Energie kun je kiezen voor gewenst laadniveau. Voorheen moest je dan eerst 1x ergens laden en dan stond dat adres erin. Dan kun je dit per adres instellen. Ik moet zeggen dat ik het nooit meer gebruik, want de BCM houd toch iets van 92% max aan (in de auto is dit 100%)

2. Geen idee gebruik ik niet

3. Wellicht de telefoon een keer herstarten en ook de auto een keer "rebooten" door hem aan en uit te zetten. Meestal download hij dan de sleutels namelijk.

4. Heb ik nog steeds niet gehad op mijn GT uit 2021

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign

2: Onder settings en dan rijhulp systemen zit een setting voor 'Speed sign recognition'. Als je deze activeert kun je daar ook de marge instellen.

Ik had dit laatst aangezet, maar omdat mijn 2021 nog geen BlueCruise heeft heb ik het weer uitgezet. Ik vind het maar irritant als de auto zelf z'n snelheid aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vDsSeaYgCeXLVmnJgX-cdFXEK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JWU4orBH40DpnPHS0bSe4ie.jpg?f=fotoalbum_large

Ik lijk die optie er niet tussen te hebben staan, kan dat komen door het modeljaar of software versie?
Software versie is: 23352_Product Rivisie: 1122?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ElCasa schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:27:
[Afbeelding]

Ik lijk die optie er niet tussen te hebben staan, kan dat komen door het modeljaar of software versie?
Software versie is: 23352_Product Rivisie: 1122?
Voorspellende snelheidsassistentie is het :)

Jouw software is iets nieuwer en heeft de naamsaanpassing al (en bovendien is mijn auto ingesteld op Engels) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
FlowDesign schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 19:05:
[...]

Voorspellende snelheidsassistentie is het :)

Jouw software is iets nieuwer en heeft de naamsaanpassing al (en bovendien is mijn auto ingesteld op Engels) :)
Klopt, maar dan gaat die echt naar 100 bijvoorbeeld, maar ik de auto waar ik mee proefgereden heb, kon je + of - een bepaalde snelheid doen. Ik rij over het algemeen altijd Max + 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpus
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:14
ElCasa schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 21:23:
[...]

Klopt, maar dan gaat die echt naar 100 bijvoorbeeld, maar ik de auto waar ik mee proefgereden heb, kon je + of - een bepaalde snelheid doen. Ik rij over het algemeen altijd Max + 5.
Volgens mij werd deze functie enkele jaren geleden verwijderd. Mijn 2021 Kuga heeft deze nog, mijn vrouw haar 2024 Kuga niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
Wimpus schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 07:40:
[...]

Volgens mij werd deze functie enkele jaren geleden verwijderd. Mijn 2021 Kuga heeft deze nog, mijn vrouw haar 2024 Kuga niet meer
Daar was ik al bang voor, dan gaat de functie gewoon uit helaas.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackrope
Helaas nog niet voor de 2021 modellen.

Van de Ford website:
Beschikbaar in Nederland op nieuw geregistreerde Mustang Mach-E uitvoeringen vanaf modeljaar 2023. Eerdere modeljaren (modeljaar 21 t/m 22.75) vereisen nog goedkeuring van de Nederlandse autoriteiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
Vanaf nu zal ik veel minder actief gaan worden overigens. Ik heb het te druk met andere dingen prive en zakelijk. Overigens heb ik mijn facebook account opgezegd, dus daar zal ik na de bedenkperiode geen mod meer zijn.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Brotuck schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:51:
Vanaf nu zal ik veel minder actief gaan worden overigens. Ik heb het te druk met andere dingen prive en zakelijk. Overigens heb ik mijn facebook account opgezegd, dus daar zal ik na de bedenkperiode geen mod meer zijn.
Helemaal off-grid ?? Succes in ieder geval !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Aldusso schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:15:
[...]

Helemaal off-grid ?? Succes in ieder geval !!
Iig compleet van Meta af , nog een heel klein beetje in de whatsapp. Maar de rest is opgeheven.

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
ElCasa schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 09:54:
[...]

Daar was ik al bang voor, dan gaat de functie gewoon uit helaas.....
Vandaag eindelijk eens eraan gedacht een foto te maken.

Bij mij zit hier dus een optie om de tolerantie in te stellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzR-_NM9n-YAUVR6Lgr4878Xz4k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DQAHSpYTt8RcnmxUmHCax8v2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
FlowDesign schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:29:
[...]

[Afbeelding]
Oh leuk! Waarvan hangt dat af of je die optie hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janbus

Ik ben al voorbij het proefabonnement. Ik betaal nu 25 euro per maand.

Ik rij elke werkdag minstens twee uur op de snelweg, dus dan vind ik het in mijn geval wel de moeite. Het is al stressvrij rijden met dynamic cruise control. Met BlueCruise is het nóg een tikkeltje stressvrijer.

In alle eerlijkheid vind ik het vooral leuk omdat het nieuwe technologie is. Ik vind het boeiend om te observeren hoe goed het werkt, waar de grenzen momenteel liggen van het kunnen en hoe die opschuiven met elke nieuwe versie.

Ik kijk al uit naar de versie die zelf van rijstrook kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
FlowDesign schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:29:
[...]

[Afbeelding]
Helaas mis ik dus deze optie in mijn Mach E. Ik lijk een model jaar 2023 te hebben volgens Ayvens :D

Iets anders wat me opviel is dat de lijst met DAB stations leeg is. Ik van wel door de lijst scrollen, maar ik zie niet een compleet overzicht net als FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
janbus schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:51:
[...]

Oh leuk! Waarvan hangt dat af of je die optie hebt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJwJCZ0_hKXHyA0fzt9zhr4cYH8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JXuPxuRrl7TddKcqwhw3nIyB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het sinds deze update op 15 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
janbus schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:58:
[...]

Ik ben al voorbij het proefabonnement. Ik betaal nu 25 euro per maand.

Ik rij elke werkdag minstens twee uur op de snelweg, dus dan vind ik het in mijn geval wel de moeite. Het is al stressvrij rijden met dynamic cruise control. Met BlueCruise is het nóg een tikkeltje stressvrijer.

In alle eerlijkheid vind ik het vooral leuk omdat het nieuwe technologie is. Ik vind het boeiend om te observeren hoe goed het werkt, waar de grenzen momenteel liggen van het kunnen en hoe die opschuiven met elke nieuwe versie.

Ik kijk al uit naar de versie die zelf van rijstrook kan wisselen.
Volgens is dat nog niet in Europa, in USA werkt dat wel (maar niet top), daar mag je namelijk beide kanten op wisselen en de auto kiest zelf (of kan zelf kiezen). Hier in Europa waar je (in NL) rechts moet houden werkt dat niet altijd goed, je mag hier nl niet rechts inhalen bijvoorbeeld. Lees hier ook ervaringen..er zitten veel haken en ogen aan. Het werkt als het verkeer rustig is en bebording ook op orde. Maar geeft ook vreemde reacties, rembewegingen e.d.
https://www.macheforum.co...owner-review.45001/page-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joentje64
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-05 22:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QK6w16NA_d4UNjIuZpMmi0pF06o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxBlAKUfZPYV3qmMl96mCOkU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb sinds ik mijn nieuwe mach-e heb een melding die constant terugkomt op mijn telefoon. Swipe ik hem weg, is hij 1 min later weer terug. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
joentje64 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:08:
[Afbeelding]

Ik heb sinds ik mijn nieuwe mach-e heb een melding die constant terugkomt op mijn telefoon. Swipe ik hem weg, is hij 1 min later weer terug. Heeft iemand een oplossing?
Ik weet het niet, maar misschien dat je PaaK uit kunt zetten in je Ford app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
joentje64 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:08:
[Afbeelding]

De enige oplossing die ik ken is het mentaal accepteren. Heb dit al 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
marteltor schreef op zondag 4 mei 2025 @ 08:57:
[...]

De enige oplossing die ik ken is het mentaal accepteren. Heb dit al 2 jaar.
Ik heb ook een Android telefoon en krijg deze melding nooit, dus het moet uit te zetten zijn. Had het niet met m'n Samsung S23 en nu ook niet met m'n S25.

Ik gebruik PaaK overigens helemaal niet. Heb het niet geconfigureerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
FlowDesign schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:13:
[...]

Ik heb ook een Android telefoon en krijg deze melding nooit, dus het moet uit te zetten zijn. Had het niet met m'n Samsung S23 en nu ook niet met m'n S25.

Ik gebruik PaaK overigens helemaal niet. Heb het niet geconfigureerd.
als je paak niet heb geïnstalleerd krijg je inderdaad geen melding. De melding spreekt ook duidelijk over telefoon als sleutel, dus dat jij hem niet krijgt verwondert me niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
marteltor schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:14:
[...]
als je paak niet heb geïnstalleerd krijg je inderdaad geen melding. De melding spreekt ook duidelijk over telefoon als sleutel, dus dat jij hem niet krijgt verwondert me niet ;)
Probleem opgelost, gewoon geen PaaK gebruiken 😂😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Ik heb m'n Ford Mustang Mach-e een jaar en twee maanden. Kilometerstand 50.000 km. Ik krijg een melding dat ik op onderhoud moet. Ik heb het nog eens opgezocht: moet pas na twee jaar, ongeacht de kilometerstand, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Ik ben trouwens in december langs geweest voor deze terugroepactie. In februari erom gevraagd: het bestelde onderdeel was nog niet binnen. Er was geen zicht op wanneer het zou binnen komen. Ondertussen is het mei en heb ik nog niks gehoord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaXWByWndF3qNZ2Dx3wL5oR9E4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K2b6pAxUfxFDsNgbE0HU0JUp.jpg?f=fotoalbum_large

Bij een volgende terugroepactie zal ik me de moeite besparen om daarvoor speciaal langs te gaan, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
FlowDesign schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:49:
[...]

Probleem opgelost, gewoon geen PaaK gebruiken 😂😉
Niet lang terug was er urenlange storing met paak toch? Daardoor ben ik sowieso huiverig om op pad te gaan zonder reguliere sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
Hier heeft de pech toegeslagen en is de wagen vorige week getakeld. We kregen de wagen niet meer uit "park".
Op de display een "batterij" en "uitroepteken".

Uiteindelijk een booster aan de batterij gehangen en de wagen in "tow mode" kunnen plaatsen. Pas dan konden we de elektrische handrem lossen en de wagen in "neutral" zetten. Vervolgens weggetakeld.

Wagen voor 2 weken kwijt. Nog geen maand in bezit... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Sballato schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:11:
Hier heeft de pech toegeslagen en is de wagen vorige week getakeld. We kregen de wagen niet meer uit "park".
Op de display een "batterij" en "uitroepteken".

Uiteindelijk een booster aan de batterij gehangen en de wagen in "tow mode" kunnen plaatsen. Pas dan konden we de elektrische handrem lossen en de wagen in "neutral" zetten. Vervolgens weggetakeld.

Wagen voor 2 weken kwijt. Nog geen maand in bezit... :/
Balen!. Was het een nieuwe Mach-E ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
Aldusso schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:51:
[...]

Balen!. Was het een nieuwe Mach-E ?
Nee, 2022 model met 18K KM's.
Gelukkig valt alles onder de 2dehands garantie aangezien het via de garage gekocht is. Maar het is natuurlijk heel de rompslomp errond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy001
Sballato schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:03:
[...]

Nee, 2022 model met 18K KM's.
Gelukkig valt alles onder de 2dehands garantie aangezien het via de garage gekocht is. Maar het is natuurlijk heel de rompslomp errond.
En een bekend probleem van de Mach-E. Mijn auto heeft exact hetzelfde gehad, net als diverse andere hier op dit forum kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzondervan
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 12:47
Helaas om niet zo een hele leuke reden kom ik hier in het topic.
Gister (zondag 11 mei) stond er namelijk een grijze Ford Mustang Mach E naast mijn zwarte Kia EV6 geparkeerd bij Pannekoekerie 't Veldhuis in Bodegraven.
Helaas heeft de bestuurder van de Ford mijn Kia geraakt bij het wegrijden waardoor ik linksvoor schade heb.
De Ford moet ook krassen hebben aan de rechterkant.
Wellicht heeft de bestuurd(st)er niks gemerkt want er is geen briefje achter gelaten.

Hopelijk kom ik er hier achter wie de eigenaar is van deze auto zodat het netjes opgelost kan worden.
Pagina: 1 ... 176 177 Laatste