Ja hij werkt. Ik heb geen Ford data abbo, maar heb een hotspot op mijn tel gemaakt. Als je de vervolgens verbindt via het wifi menu, dan maakt die gebruik van die verbinding. Getest en werkt.mtouw78 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:11:
[...]
Ok, maar werkt die ook? Volgens de release notes van een update enige tijd geleden zou ik hem ook moeten hebben. Maar in de praktijk staat die er echt niet op. Kreeg ook de mail voor het nieuwe data abonnement van Ford die ze willen dat je hier voor gebruikt maar in Mijn Ford is dit vervolgens niet te kiezen voor mijn Mach-E.
Bij een vriend van mij met een 2021 precies hetzelfde.
Via de infotainmentg.oostema schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 19:33:
[...]
Is het youtube via android auto? Of is het youtube via de mach e infotainment? Ik kan hem niet vinden namelijk.
Zie wel in mijn ford account de optie voor Ford premium connectivity. Moet ik die eerst aanschaffen? Zou wel erg zijn dat je er voor moet betalen.
Nee hoeft niet, zie mijn eerdere post. Je kunt verbinden via hotspot van de tel.g.oostema schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:40:
[...]
Ok dan moet ik dus eerst dat pakket aanschaffen. Eerste maand gratis en daarna betalen.
Tnx ga ik proberenArCadE schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:24:
[...]
Nee hoeft niet, zie mijn eerdere post. Je kunt verbinden via hotspot van de tel.
Ja hoor, dat is mogelijk. Vaak zeg ik ook dat hij maar tot max bijv 60% moet laden, omdat dit ruim voldoende is om heen en weer te rijden naar mijn werk. Hoe minder kWh nodig en hoe langer de tijd om te vullen, hoe efficiënter het zal zijn.FlowDesign schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:10:
[...]
Dank voor de info!
Kun je ook instellen dat ie bijvoorbeeld 90% vol moet zijn over 4 dagen? Of kan het alleen maar één dag vooruit?
Ik werk ook veel vanuit huis dus wil dat ie dan telkens alleen 1 of 2 uur per etmaal gaat laden wanneer de stroomprijs het laagst is.
Nice!sst0107 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:02:
[...]
Ja hoor, dat is mogelijk. Vaak zeg ik ook dat hij maar tot max bijv 60% moet laden, omdat dit ruim voldoende is om heen en weer te rijden naar mijn werk. Hoe minder kWh nodig en hoe langer de tijd om te vullen, hoe efficiënter het zal zijn.
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Dit is inderdaad nog niet wat het zou moeten zijn, waarschijnlijk nog even een update afwachten.g.oostema schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 01:13:
[...]
Net even gekeken maar ik heb geen youtube of streaming in de entertainment sectie![]()
[Afbeelding]
Gaan we maar doen danbaszz schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:30:
[...]
Dit is inderdaad nog niet wat het zou moeten zijn, waarschijnlijk nog even een update afwachten.
Ben benieuwd wanneer die dan binnenkomt. Ik heb deze update al gehad op 3 Jan dit jaar dus bijna 3 maanden geledenbaszz schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:30:
[...]
Dit is inderdaad nog niet wat het zou moeten zijn, waarschijnlijk nog even een update afwachten.
:strip_exif()/f/image/C4lwOvEfUcY2nCjKZIK7Qc2n.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier ook zo. Ik sta toch bijna nooit bij een snellader te wachten, dus veel brengt het niet. Maar het is wel stom dat we het nog niet hebben.mtouw78 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:03:
[...]
Ben benieuwd wanneer die dan binnenkomt. Ik heb deze update al gehad op 3 Jan dit jaar dus bijna 3 maanden geleden![]()
[Afbeelding]
Ik heb wel youtube. En ik heb nu sinds deze week ook dat ik in de app niet alleen kan voorverwarmen, maar ook de temperatuur kan instellen, stuurverwarming en stoelverwarming kan aanzetten.
Die laatste opties heb ik dan weer nog niet....marteltor schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:17:
Ik heb wel youtube. En ik heb nu sinds deze week ook dat ik in de app niet alleen kan voorverwarmen, maar ook de temperatuur kan instellen, stuurverwarming en stoelverwarming kan aanzetten.
Ik heb de meest oude versie van Sync4a, maar die temperatuur e.d. instellen kan ik al heel lang.
Het staat wat mij betreft volledig los van elkaar.
Het staat wat mij betreft volledig los van elkaar.
[ Voor 21% gewijzigd door Brotuck op 26-03-2025 13:02 ]
Just here for the fun
Me too...die had ik liever gehad dan Youtube ;-)ArCadE schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:51:
[...]
Die laatste opties heb ik dan weer nog niet....
Sinds de laatste update schiet mijn auto telkens tijdens het rijden uit de Rijmodus Whisper, en gaat dan op Active, en 1PD gaat uit. Maar zonder waarschuwing, een enkele keer zie ik het aan het display, maar niet altijd. Dat is soms flink schrikken als je verwacht dat de auto gaat remmen en ineens vol blijft doorrijden. Ooit al eens voorgehad, maar laatste 1.5 jaar niet meer. Nu dus weer terug
Dat ie ineens uit zichzelf van Whisper naar Active wisselt was mij de laatste tijd ook af en toe opgevallen, alleen blijft 1PD bij mij wel aanstaan.Aldusso schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:04:
[...]
Me too...die had ik liever gehad dan Youtube ;-)
Sinds de laatste update schiet mijn auto telkens tijdens het rijden uit de Rijmodus Whisper, en gaat dan op Active, en 1PD gaat uit. Maar zonder waarschuwing, een enkele keer zie ik het aan het display, maar niet altijd. Dat is soms flink schrikken als je verwacht dat de auto gaat remmen en ineens vol blijft doorrijden. Ooit al eens voorgehad, maar laatste 1.5 jaar niet meer. Nu dus weer terug
Zelfde hier. Ik rijd altijd op whisper, maar laatste weken schakelt hij elke keer naar active. Merk ik dan pas als ik mijn gas los laat en hij opeens begint te remmen in plaat van uitrollen.Aldusso schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:04:
[...]
Met 1PD aan èn Whisper remt ie ook vanzelf af bij gas los.g.oostema schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 21:08:
[...]
Zelfde hier. Ik rijd altijd op whisper, maar laatste weken schakelt hij elke keer naar active. Merk ik dan pas als ik mijn gas los laat en hij opeens begint te remmen in plaat van uitrollen.
Herkenbaar qua wisselen van rijmodus. Bij mij springt hij regelmatig van untamed naar active.Aldusso schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:04:
[...]
Update: foutje gecorrigeerd. Ik rij normaliter op untamed en hij springt nu telkens naar active (de middelste)
[ Voor 8% gewijzigd door martjah op 27-03-2025 12:47 ]
Active = middelste stand toch?martjah schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:50:
[...]
Herkenbaar qua wisselen van rijmodus. Bij mij springt hij regelmatig van active naar de middelste stand.
Klopt, foutje van mij. Hij springt telkens van untamed naar active.
Klopt maar ik gebruik geen 1PD. Ik wil gewoon lekker kunnen uitrijen en niet altijd mijn voet op pedaal te moeten hebbenFlowDesign schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 23:35:
[...]
Met 1PD aan èn Whisper remt ie ook vanzelf af bij gas los.
Haha, ik heb het precies andersom, ik wil het liefste niet het rempedaal hoeven te gebruikeng.oostema schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:43:
[...]
Klopt maar ik gebruik geen 1PD. Ik wil gewoon lekker kunnen uitrijen en niet altijd mijn voet op pedaal te moeten hebben
Ik heb gemerkt dat ik een nieuwe app heb op de Mach-e: Stingray Karaoke. Ik kan die ook gebruiken tijdens het rijden.
Misschien vindt m'n vrouw die wel leuk. Iemand al gebruikt?
Ik heb mijn wagen sinds vorige maand een jaar. Was een voorraadmodel, dus een 2023.75, denk ik.Sballato schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:07:
[...]
Zit de kick to open eigenlijk op een '24 model? Blijkbaar was dat na '22 niet meer beschikbaar?
Ik kan de koffer openen door met m'n voet onder de auto te bewegen, als je dat bedoelt met kick to open. Ik gebruik dat vaak, ook wanneer ik m'n handen vrij heb, maar de koffer vuil is (en het is al vuil weer geweest: zie m'n posts over de camera die vuil werd. Dat is nu trouwens geen probleem meer de laatste tijd.).
Dat werkt trouwens ook wanneer de trekhaak erin zit. Dan moet ik opletten dat de koffer niet opent wanneer ik de voeding van de aanhangwagen of fietsendrager aankoppel. :-)
In nieuwe zit die kick to open volgens mij niet meer. Trouwens voet heen en weer bewegen werkte bij mij niet goed. Zachtjes tegen de bumper tikken wel. Dat is eigenlijk ook de bedoeling. Kijk maar op het icoontje.janbus schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:46:
[...]
Ik heb mijn wagen sinds vorige maand een jaar. Was een voorraadmodel, dus een 2023.75, denk ik.
Ik kan de koffer openen door met m'n voet onder de auto te bewegen, als je dat bedoelt met kick to open. Ik gebruik dat vaak, ook wanneer ik m'n handen vrij heb, maar de koffer vuil is (en het is al vuil weer geweest: zie m'n posts over de camera die vuil werd. Dat is nu trouwens geen probleem meer de laatste tijd.).
Dat werkt trouwens ook wanneer de trekhaak erin zit. Dan moet ik opletten dat de koffer niet opent wanneer ik de voeding van de aanhangwagen of fietsendrager aankoppel. :-)
Will ik ook!!, op mijn 2021 model heb ik nog niets. Ook geen. Youtube. Vandaag bij de dealer alle updates gepushed. Maar nog steeds niets.janbus schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:40:
Ik heb gemerkt dat ik een nieuwe app heb op de Mach-e: Stingray Karaoke. Ik kan die ook gebruiken tijdens het rijden.
Een informatieve vraag.
Het panoramisch dak, is dat atlijd al inbegrepen geweest in de premium versies?
Online lees je vaak van wel, maar de Premium die wij op het oog hebben heeft net geen panoramisch dak.
De opties en packages zijn waarschijnlijk ook voor een stuk regio afhankelijk neem ik aan (EU vs USA).
Ik heb het VIN nummer gecheckt en het is wel degelijk een premium versie.
Er zijn ook badges AWD en Mach-E 4X, etc.
Online lees je vaak van wel, maar de Premium die wij op het oog hebben heeft net geen panoramisch dak.
De opties en packages zijn waarschijnlijk ook voor een stuk regio afhankelijk neem ik aan (EU vs USA).
[ Voor 5% gewijzigd door Sballato op 31-03-2025 11:34 ]
Uit welk jaar is die je op het oog hebt?Sballato schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:31:
Een informatieve vraag.
Panoramadak is volgens mij niet altijd standaard geweest op de Premium uitvoering.
Eind 2021.FlowDesign schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:59:
[...]
Uit welk jaar is die je op het oog hebt?
Panoramadak is volgens mij niet altijd standaard geweest op de Premium uitvoering.
Ik weet niet of je uit BE of NL komt, maar het is nooit standaard geweest in de Premium uitvoering in NL.Sballato schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:31:
Een informatieve vraag.
Altijd als onderdeel van Technology Pack 1 (of + ) of daarnaast een extra waarbij je tenminste Technology Pack moet nemen. (zoals nu) In het begin kon je het ook als losse optie nemen zonder TP maar dat is al even geleden.
Aldusso schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:19:
[...]
Ik weet niet of je uit BE of NL komt, maar het is nooit standaard geweest in de Premium uitvoering in NL.
Altijd als onderdeel van Technology Pack 1 (of + ) of daarnaast een extra waarbij je tenminste Technology Pack moet nemen. (zoals nu) In het begin kon je het ook als losse optie nemen zonder TP maar dat is al even geleden. Prijslijst 2021 zie hier
:strip_exif()/f/image/q2cHiFme5gQdUZFbteYvrCad.jpg?f=fotoalbum_large)
En waren de remmen nog als nieuw?Aldusso schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:10:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
120k bandenwissel ff kijken naar de remmen
Niet naar gekeken, remblokken lastig te zien. Wel veel roest.
Ik rij laatste 60k 1PD, maar rem elke week nog paar keer heel krachtig. En uiteraard bijremmen waar nodig. Denk niet dat ik nog een beurt krijg/nodig heb voordat de auto teruggaat, dus gok erop dat ze goed zijn ;-)
Mijn Job1 heeft met Lane Keeping/Autopilot (dat blauwe) gaat nu ineens wat anders.
Ik zie dat blauwe nu niet meer maar hij is wel degelijk aan het "Lane Keepen" i.p.v. normaal lane assist.
Iemand anders met dit issue? Instelling niet veranderd en staat ook nog gewoon aan.
Ik zie dat blauwe nu niet meer maar hij is wel degelijk aan het "Lane Keepen" i.p.v. normaal lane assist.
Iemand anders met dit issue? Instelling niet veranderd en staat ook nog gewoon aan.
Heb 't vandaag nog gecheckt in mijn 2021, heb de 6.14 update wel en daar staat letterlijk YouTube in de beschrijving, maar het is nergens te vindeng.oostema schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:41:
[...]
Will ik ook!!, op mijn 2021 model heb ik nog niets. Ook geen. Youtube. Vandaag bij de dealer alle updates gepushed. Maar nog steeds niets.
Same here en bij vele andere 2021 eigenaren ook.FlowDesign schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 23:24:
[...]
Heb 't vandaag nog gecheckt in mijn 2021, heb de 6.14 update wel en daar staat letterlijk YouTube in de beschrijving, maar het is nergens te vinden
Vannacht de prioritaire update IPMA-24.204.8.27 gekregen.
Voorspellende snelheidsassistentie. Past nu de rijsnelheid aan aan de geldende snelheid voordat er voorbij snelheidsborden wordt gereden.....
Voorspellende snelheidsassistentie. Past nu de rijsnelheid aan aan de geldende snelheid voordat er voorbij snelheidsborden wordt gereden.....

Staat bij mij in entertainment, maar je moet wel in de P-stand staan om te laten werken.FlowDesign schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 23:24:
[...]
Heb 't vandaag nog gecheckt in mijn 2021, heb de 6.14 update wel en daar staat letterlijk YouTube in de beschrijving, maar het is nergens te vinden
I know, maar ook dan is er geen joetjoep te vindenArCadE schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:07:
[...]
Staat bij mij in entertainment, maar je moet wel in de P-stand staan om te laten werken.
Bij mij krijg ik het niet werkend....foutmeldingen en alle opties al geprobeerdFlowDesign schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:08:
[...]
I know, maar ook dan is er geen joetjoep te vinden
Liever had ik eindelijk de goede update die het zware sturen weer in orde maakt, maar dat lukt maar niet
Zelfde hier niks te vinden. Heb die gratis 3 maanden connectivity pack maar kan er dus niets mee. Beetje zonde dus.FlowDesign schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:08:
[...]
I know, maar ook dan is er geen joetjoep te vinden
Mij boeit het verder niet want ik gebruik het toch niet en youtube kijken doe ik met vanced zonder reclames op m'n telefoon, maar ik vind het wel gek dat het in de release notes wordt genoemd.
Zozo. Gaat het dan nu echt gebeuren?
Gewoon OTA?
Komende dinsdag moet ik mijn auto afgooien bij de dealer ivm een HVBJB reparatie. Ik zal eens vragen of ze alles willen updaten. Ik moet nou toch weleens die Bluecruise hebben, ook al is het maar 1 maand.....
Just here for the fun
Ja, via OTA gisteravond.mtouw78 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:25:
[...]
Zozo. Gaat het dan nu echt gebeuren?
Gewoon OTA?
Dan hoop ik dat ik hem misschien ook eens ga krijgen. Maar zal wel geen geluk hebben.
En wat betekent dit? Handjes helemaal los van het stuur zonder piepjes? Ik dacht dat dat geld ging kosten (20€ per maand oid)?
Even gecheckt, bij mij nog geen update.
Overigens heb ik ook niet cameras tussen stuur en instrumentenpaneel. Ik zie op de site van Ford dat daar tegenwoordig cameraatjes zitten om in de gaten te houden of je wel oplet.
Overigens heb ik ook niet cameras tussen stuur en instrumentenpaneel. Ik zie op de site van Ford dat daar tegenwoordig cameraatjes zitten om in de gaten te houden of je wel oplet.
Volgens mij hebben alle Mach-E's de hardware aan boord voor BlueCruise.marteltor schreef op donderdag 3 april 2025 @ 23:44:
Even gecheckt, bij mij nog geen update.
[ Voor 9% gewijzigd door FlowDesign op 04-04-2025 00:16 ]
Wow Nice!!! Welke update heb je onlangs gehad? IPMA-24.204.8.27? Moet je nog iets speciaals doen om BlueCruise te activeren? Hier ook een Job 1 2021 namelijk.
He die heb ik ook gekregen. Maar eens even zoeken in de menus.....

Heb je nog een abonnement moeten activeren, ik zie BC niet staan in het ford account.Goofy001 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:26:
[...]
Ja, rij al heel de dag met BC in Nederland
[Afbeelding]
Vannacht wel de update gehad.
Nee deed het gelijk, kan het ook nergens vinden in mijn instellingen maar werkt wel.rcdbee89 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:48:
[...]
Heb je nog een abonnement moeten activeren, ik zie BC niet staan in het ford account.
Ty duidelijk. Zullen wel zien of het gaat werken in de komende dagen
Hoop het dan ook snel te hebben. Eind vd maand weer 2000kkm gepland staan op France Tolweg dus ideaal moment om te testen.
Volgens mij is het wel zo dat niet alle Mach-E's geschikt zijn. Ik denk dat het extra balkje boven je stuur bij het display een goede indicatie is of jou Mach-E er geschikt voor is. Deze "kijkt" of je je ogen wel op de weg houd. Zonder deze controle is er geen BluecruiseFlowDesign schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 00:14:
[...]
Volgens mij hebben alle Mach-E's de hardware aan boord voor BlueCruise.
Vannacht de update gedaan, echter geen idee hoe ik dit activeer?Goofy001 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:26:
[...]
Ja, rij al heel de dag met BC in Nederland
[Afbeelding]
Daarnaast werkt nu mijn frunk knop op de sleutel niet meer en krijg ik telkens als ik even wegkijk een irritante piep en melding: Let op de weg

Ook job1 overigens
Dat was hem.martijnvds schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 07:47:
[...]
Wow Nice!!! Welke update heb je onlangs gehad? IPMA-24.204.8.27? Moet je nog iets speciaals doen om BlueCruise te activeren? Hier ook een Job 1 2021 namelijk.
Ik heb dat irritante gepiep in de instellingen uit gezet.Lucky0wn schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:28:
[...]
Vannacht de update gedaan, echter geen idee hoe ik dit activeer?
Daarnaast werkt nu mijn frunk knop op de sleutel niet meer en krijg ik telkens als ik even wegkijk een irritante piep en melding: Let op de weg
Ook job1 overigens
Standaard op alle Mach-E'sRudiP schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:13:
[...]
Volgens mij is het wel zo dat niet alle Mach-E's geschikt zijn. Ik denk dat het extra balkje boven je stuur bij het display een goede indicatie is of jou Mach-E er geschikt voor is. Deze "kijkt" of je je ogen wel op de weg houd. Zonder deze controle is er geen Bluecruise
Ja nou wacht, was het niet zo dat er modellen zonder Tech Pack zijn die inderdaad die hardware voor BlueCruise ontberen?
En hoe zet je het aan?
De piep had ik al uitgezet in de settings, echter bleef ie gewoon doorgaan. Straks op weg naar huis eens zien of het nu uitstaat.
Dat gerucht ging of gaat idd, maar Ford zelf zegt dat alle auto's ermee zijn uitgerust.FlowDesign schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:41:
[...]
Ja nou wacht, was het niet zo dat er modellen zonder Tech Pack zijn die inderdaad die hardware voor BlueCruise ontberen?
Je kan het zelf eenvoudig checken door een foto te maken van je stuur en de unit erboven en dan zie
je lampjes (die je normaliter niet ziet). Maar zoals het Ford betaamt, zal het wsl wel weer een zooitje worden wie het nu uiteindeijk wel of niet gaat krijgen, en wanneer. Ik heb geen Technology Pack, maar de hardware zit er wel in. Ben zelf helemaal geen voorstander van het systeem zelf, dus ik mis het ook niet.
Ik heb alle mogelijke opties op mn Job1 en heb het niet zover ik weet (wel de update uitgevoerd) Zou het wel graag willen uitproberen natuurlijk! Enige wat ik heb is een irritante oplet melding die niet uit te zetten is en veel te gevoelig is... Zelfs als ik in mn spiegel kijk begint ie al te piepen... Kan tevens niet uitgezet worden lijkt het.Aldusso schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:16:
[...]
Dat gerucht ging of gaat idd, maar Ford zelf zegt dat alle auto's ermee zijn uitgerust.
Je kan het zelf eenvoudig checken door een foto te maken van je stuur en de unit erboven en dan zie
je lampjes (die je normaliter niet ziet). Maar zoals het Ford betaamt, zal het wsl wel weer een zooitje worden wie het nu uiteindeijk wel of niet gaat krijgen, en wanneer. Ik heb geen Technology Pack, maar de hardware zit er wel in. Ben zelf helemaal geen voorstander van het systeem zelf, dus ik mis het ook niet.
@Lucky0wn Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje volgens mij. Update gehad, irritante meldingen als ik cruise control aan heb dat ik naar de weg moet kijken...maar Bluecruise nergens te vinden. Ook niet in Ford account.
Heb deze foto gemaakt. Bewijs dat die camera's wel echt iets doen gelijk!
Bij mij is dat volledig blauwe cirkeltje ook weer terug nu.
:strip_exif()/f/image/vBZFLrH2OtTPpiyglZnyfc2k.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb nog steeds niets. Heb bij de dealer alles gepushed en laatste is iets met battery optimalizatie. Maar nog geen nieuwe entertainment en ook geen bluw cruise
Precies hetzelfde inderdaad.brainovic schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 23:47:
@Lucky0wn Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje volgens mij. Update gehad, irritante meldingen als ik cruise control aan heb dat ik naar de weg moet kijken...maar Bluecruise nergens te vinden. Ook niet in Ford account.
[Afbeelding]
Het is 3 april 2025. We rijden een mach e 2021 job 1 first edition. Er wordt een update succesvol uitgevoerd. Eind van de middag stap ik in de auto en rijd naar huis. Wat schetst mijn verbazing : bluecruise! Over 2 maanden loopt mijn leasecontract af en stap ik over naar een audi a6. Net op tijd dus. 😉
:strip_exif()/f/image/iaQzjq7oJs9mwdDaa7FGpKPT.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan ieder die zn Mach e nu inruilt voor andere auto; kan je de lease niet nog een jaar verlengen? Dan heb je nog wat langer de gunstige bijtellingsregels.
Gunstig ? Volgend jaar 100% wegenbelastingmarteltor schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:46:
Aan ieder die zn Mach e nu inruilt voor andere auto; kan je de lease niet nog een jaar verlengen? Dan heb je nog wat langer de gunstige bijtellingsregels.
Just here for the fun
Dat maakt toch niet uit voor lease. Mij bij is het belastingen, verzekeringen en onderhoud all inn. Heb hem op de Max 5 jaar gezet idd ivm lage biedingen. Scheelt best wel wat Euro’s
Heb niets hoeven afsluiten. Ik reed de snelweg op en zitte mijn adaptive cruise control aan en hij begon met BC.rcdbee89 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:48:
[...]
Heb je nog een abonnement moeten activeren, ik zie BC niet staan in het ford account.
Had je navigatie aan?Goofy001 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:10:
[...]
Heb niets hoeven afsluiten. Ik reed de snelweg op en zitte mijn adaptive cruise control aan en hij begon met BC.
Zou het kunnen dat niet elke weg Blue Cruise doet? A13 Rotterdam naar Rijswijk en terug in ieder geval niet en heb precies dezelfde update als jij hebt.
Wat heeft bijtelling met wegenbelasting te maken?
Nou ik betaal beide en aangezien volgend jaar het laatste jaar is van de bijtelling regeling 2021 is een ev erg duur ineens daarna. Vooral voor de bijtelling en het leasebedrag inclusief wegenbelasting volle bak .FlowDesign schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:58:
[...]
Wat heeft bijtelling met wegenbelasting te maken?
Ik denk ook niet dat ik nog een auto heb vanaf 2027 eerlijk gezegd. Ik heb verhuisplannen uit NL
[ Voor 12% gewijzigd door Brotuck op 06-04-2025 10:58 ]
Just here for the fun
Bijtelling betaal je over de waarde van de auto, dus wegenbelasting heeft daar geen invloed op. Het leasebedrag wordt wel hoger.Brotuck schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:47:
[...]
Nou ik betaal beide en aangezien volgend jaar het laatste jaar is van de bijtelling regeling 2021 is een ev erg duur ineens daarna. Vooral voor de bijtelling en het leasebedrag inclusief wegenbelasting volle bak .
Ik denk ook niet dat ik nog een auto heb vanaf 2027 eerlijk gezegd. Ik heb verhuisplannen uit NL
Maar ik snap je punt, alle kosten bij elkaar opgeteld wordt het indd allemaal duurder.
Waarheen zou je willen emigreren?
Ik heb net een nieuw contract van het bedrijf dat ons bedrijf over heeft genomen. Helaas doen ze niet aan leaseauto's want dan had ik m'n Mach-E denk ik verkocht. Echter krijg ik een mobiliteitsvergoeding en ik kan zakelijke kilometers declareren tegen 28,5 cent per kilometer netto. Dat, plus vanaf volgende week thuis een dynamisch stroomtarief, heeft mij doen besluiten om langer door te blijven rijden in de Mach-E.
Daarnaast ben ik nu aan het kijken voor een 2e auto voor de vrouw (benzine of PHEV) welke we dan ook voor vakanties kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld om de motor op een aanhanger mee te nemen naar Schotland, Ierland, Noorwegen, Noord-Spanje en/of Oostenrijk
:strip_exif()/f/image/QGyxRXaaEMW1NAj1bIKW9ToK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie bij mij geen lampjes die mij als bestuurder in de gaten houden. Misschien omdat ik nog geen Blue Cruise heb?
Foto is uiteraard gemaakt door mijn vriendin op de passagiersstoel en maximumsnelheid-herkenning had foutje gemaakt, uiteraard
[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 06-04-2025 19:12 ]
Je hebt het hele ding niet waar die lampjes inzitten (of ik ben blind), dus ik denk dat je nooit BlueCruise zult krijgen.marteltor schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:11:
[Afbeelding]
Ik zie bij mij geen lampjes die mij als bestuurder in de gaten houden. Misschien omdat ik nog geen Blue Cruise heb?
Foto is uiteraard gemaakt door mijn vriendin op de passagiersstoel en maximumsnelheid-herkenning had foutje gemaakt, uiteraard
Dat ding heb ik idd niet.FlowDesign schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:04:
[...]
Je hebt het hele ding niet waar die lampjes inzitten (of ik ben blind), dus ik denk dat je nooit BlueCruise zult krijgen.
Idd zie het ook, nooit gezien. Blijft toch vreemd al die verschillen en niemand die het kan verklaren
Zat dat aan begin niet in Technologie Pack? Dus dat dit een helemaal standaard versie is?Aldusso schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:50:
[...]
Idd zie het ook, nooit gezien. Blijft toch vreemd al die verschillen en niemand die het kan verklaren
Ach weet je het is niet alleen de kosten die hoger worden van de auto, het is alles bij elkaar dat NL geen leuk land meer is qua belastingen. Velen klagen erover, ik ga er wat aan doen.FlowDesign schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:21:
[...]
Bijtelling betaal je over de waarde van de auto, dus wegenbelasting heeft daar geen invloed op. Het leasebedrag wordt wel hoger.
Maar ik snap je punt, alle kosten bij elkaar opgeteld wordt het indd allemaal duurder.
Waarheen zou je willen emigreren?
Ik heb net een nieuw contract van het bedrijf dat ons bedrijf over heeft genomen. Helaas doen ze niet aan leaseauto's want dan had ik m'n Mach-E denk ik verkocht. Echter krijg ik een mobiliteitsvergoeding en ik kan zakelijke kilometers declareren tegen 28,5 cent per kilometer netto. Dat, plus vanaf volgende week thuis een dynamisch stroomtarief, heeft mij doen besluiten om langer door te blijven rijden in de Mach-E.
Daarnaast ben ik nu aan het kijken voor een 2e auto voor de vrouw (benzine of PHEV) welke we dan ook voor vakanties kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld om de motor op een aanhanger mee te nemen naar Schotland, Ierland, Noorwegen, Noord-Spanje en/of Oostenrijk
Bovendien was het wel tijd voor een volgend avontuur, dus we gaan Europa uit en naar Azie. Is het gras groener daar ? Geen idee zullen we wel zien. Het is iig veel warmer en vooral goedkoper daar. Onze verwachting is dat we enkel nog op een scooter gaan rijden en die enkele autorit zal een uber o.i.d. gaan worden.
Just here for the fun
Zolang je nog een GT kan rijden...mag je klagen...maar hoor je wsl niet bij de groep die echt moeten klagen in NL ;-)Brotuck schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:00:
[...]
Ach weet je het is niet alleen de kosten die hoger worden van de auto, het is alles bij elkaar dat NL geen leuk land meer is qua belastingen. Velen klagen erover, ik ga er wat aan doen.
Bovendien was het wel tijd voor een volgend avontuur, dus we gaan Europa uit en naar Azie. Is het gras groener daar ? Geen idee zullen we wel zien. Het is iig veel warmer en vooral goedkoper daar. Onze verwachting is dat we enkel nog op een scooter gaan rijden en die enkele autorit zal een uber o.i.d. gaan worden.
Doe ik soms ook hoor, maar ik werk bij een multinational, ook buiten NL gewerkt en als ik zo recent hoor van veel collega's in de wereld is het gras idd niet groener overal, integendeel want je krijgt er ook andere zaken bij die je wel of niet wilt. Maar een keer wat proberen als je daar voor open staat is nooit verkeerd. Uit ervaring kan ik zeggen...verbrand niet alle schepen achter je ;-)
On topic...er komt dus een GT op de markt binnenkort
Ik heb via de dealer updates gepushed gekregen. Laatste is ECG-25.2.5.7.1
Dat is volgens de lijst de laatste update van Ford van Maart/April 2025. Ik heb alleen nog steeds de oude entertainment schermen. Dus geen youtube of karaoke. En ik heb ook geen Blue Cruise.
Als ik in fordpass inlog staat er geen update data met de opmerking dat het meer dan 90 dagen geleden is sinds de laatste update.
Kan het zijn dat ze updates hebben overgeslagen? En zouden die dan nog komen via OTA? Of kijkt de auto naar de laatste update only?
Wat is jullie ervaring?
Dat is volgens de lijst de laatste update van Ford van Maart/April 2025. Ik heb alleen nog steeds de oude entertainment schermen. Dus geen youtube of karaoke. En ik heb ook geen Blue Cruise.
Als ik in fordpass inlog staat er geen update data met de opmerking dat het meer dan 90 dagen geleden is sinds de laatste update.
Kan het zijn dat ze updates hebben overgeslagen? En zouden die dan nog komen via OTA? Of kijkt de auto naar de laatste update only?
Wat is jullie ervaring?
only one way to find outGoofy001 schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:56:
[Afbeelding]
Ik krijg het idee dat ik de BlueCruise functionaliteit per ongeluk heb gekregen en heb mijn automatische update functie van mijn auto maar even uitgezet. Ben bang als ik deze installeer dat ik BC weer kwijt ben….
Kun je zien welke update dit is? Kunnen we die met de onze op het forum vergelijken en voor je bevestigen!Goofy001 schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:56:
[Afbeelding]
Ik krijg het idee dat ik de BlueCruise functionaliteit per ongeluk heb gekregen en heb mijn automatische update functie van mijn auto maar even uitgezet. Ben bang als ik deze installeer dat ik BC weer kwijt ben….
Overigens ls ik op de "i" druk achter adatieve cruisecontrol in het menu, wordt er wel melding gemaakt van BlueCruise. Geen idee of dit eerst ook al zo was?
[ Voor 10% gewijzigd door Lucky0wn op 07-04-2025 14:26 ]
Ik heb ook deze software versie 24.204.8.27, echter geen BC. Job 1 2021 TP2.
Staat ook nog geen software update klaar
Staat ook nog geen software update klaar
Nou ze zijn lekker bezig zeg maar ...
Ik krijg een nieuwe HVBJB.
:strip_exif()/f/image/5dBxNKfYFKjNHvOEz67E5d0n.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 08-04-2025 10:49 ]
Just here for the fun
Nu weet je wel dat ze ook daadwerkelijk iets doen ipv de 1e keer zgn auto met uurtje teruggeven en niks verholpen behalve meldingen weggehaald ;-)Brotuck schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:42:
Nou ze zijn lekker bezig zeg maar ...
[Afbeelding]