Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 171 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FlowDesign schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:39:
[...]

Vanaf eerste 2020 model tot half 2021 denk ik (job 1). Vanaf job 2 veel minder kinderziektes.
Mijne is van Nov21 productie. Wel eerst 6 mnd stilgestaan, misschien heeft dat ook niet geholpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satpet
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:21
Krijgen jullie ook spam in de Ford app ivm met "Mach-Er-entertainment"? Ik krijg elke dag zo'n vervelend bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:22
satpet schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:01:
Krijgen jullie ook spam in de Ford app ivm met "Mach-Er-entertainment"? Ik krijg elke dag zo'n vervelend bericht
Nope.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik heb wat twijfels over mijn accupakket in mijn Mach E Premium (Model 2024)

Ik heb hem nu een goede maand in bezit en al een behoorlijk aantal keer opgeladen.
Het is uiteraard winter maar echt extreme kou hebben we ook nog niet gehad.
Ondanks dat, als mijn Mustang volledig is opgeladen dus 100% kan ik+/- 410km rijden, dit geeft die aan in de auto en heb ik dus nog geen meter gereden, in werkelijkheid is dit nog wat lager (350-380km)

Is dit niet laag voor de premium versie? Ik heb immers gekozen voor het grote accupakket en ondanks dat het winter is zou die op zijn minst bij 100% opgeladen toch wel 450-500km moeten aangeven of zie ik dat verkeerd.
Kan dit een probleem zijn? Of heb ik te hoge verwachtingen?

Wat is jullie ervaring?

[ Voor 8% gewijzigd door Mikee007 op 06-12-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Mikee007 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:46:
Of heb ik te hoge verwachtingen?
Waarschijnlijk dit, plus, misschien rijd je ook wat sportief qua snel optrekken enzo want ja dat gaat lekker met zo'n auto :)
En rijd je in Wisper mode of Untamed?
Rijd je veel op de snelweg en zo ja, aan welke snelheid?
Op hoeveel graden heb je de verwarming staan?

[ Voor 14% gewijzigd door FlowDesign op 06-12-2024 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
FlowDesign schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:13:
[...]

Waarschijnlijk dit, plus, misschien rijd je ook wat sportief qua snel optrekken enzo want ja dat gaat lekker met zo'n auto :)
En rijd je in Wisper mode of Untamed?
Rijd je veel op de snelweg en zo ja, aan welke snelheid?
Op hoeveel graden heb je de verwarming staan?
Ik heb bewust gelet op het sportief rijden en naar mijn idee valt dat reuze mee.
Ik rij eigenlijk altijd op Wisper, veel op de snelweg met gem. 10km/h. Verwarming op 21 graden en stoelverwarming staat op de laagste stand aan.

Vreemd is wel dat een collega hem dezelfde periode besteld / ontvangen heeft en een hoger bereik haalt.
Gek genoeg heeft hij wel het oudere model uit 2023 gezien de oude velgen en nog de aluminium Mustang dorpels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Mikee007 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:34:
[...]

Ik heb bewust gelet op het sportief rijden en naar mijn idee valt dat reuze mee.
Ik rij eigenlijk altijd op Wisper, veel op de snelweg met gem. 10km/h. Verwarming op 21 graden en stoelverwarming staat op de laagste stand aan.

Vreemd is wel dat een collega hem dezelfde periode besteld / ontvangen heeft en een hoger bereik haalt.
Gek genoeg heeft hij wel het oudere model uit 2023 gezien de oude velgen en nog de aluminium Mustang dorpels
Meestal heeft het ook een tijd nodig om het echte verbruik aan te geven en met deze temperaturen kan het goed zijn dat je maar net over de 400 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Aldusso schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:38:
[...]

Meestal heeft het ook een tijd nodig om het echte verbruik aan te geven en met deze temperaturen kan het goed zijn dat je maar net over de 400 komt.
Edit: Ik zie net dat je zei dat je veel over de snelweg rijdt en dat vindt de Mach E qia verbruik niet heel leuk. Probeer eens kijken hoe het gaat als je op een lange n weg zeg maar 80 à 90 rijd. Dan zal hij een flink stuk zuiniger zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MrusQIB50evcRhua9INCFc5WFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VU8Hew3nK9gEt4d6KkytkAez.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is wel heel erg optimistisch van Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Mikee007 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:34:
[...]

Met dit weer op de snelweg haal ik misschien 300 km met mijn SR RWD (75 kWh), maar dan moet ik niet continu 120/130 gaan rijden.

300 ÷ 75 × 90 = 364 km voor de ER.

Verwarming op 21 is ook wel een tikkeltje hoog. Dat kost veel energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:44
FlowDesign schreef op zondag 8 december 2024 @ 00:10:
[...]

Met dit weer op de snelweg haal ik misschien 300 km met mijn SR RWD (75 kWh), maar dan moet ik niet continu 120/130 gaan rijden.

300 ÷ 75 × 90 = 364 km voor de ER.

Verwarming op 21 is ook wel een tikkeltje hoog. Dat kost veel energie.
Zeker geen aanval tovu, maar het is erg misleidende reclame in het algemeen bij de elektrisch auto's.

Die auto moet gewoon tegen 120/u, op 22 graden verwarming lekker 400 km halen.

Ik vind het jammer dat iedereen het min of meer goedpraat dat je met zo een auto 80 moet gaan rijden, geen verwarming mag aanzetten, ...

Hier zal het volgende keer terug benzine/diesel worden.

Gisteren nog geen 250 km kunnen rijden tegen 110 met de verwarming op 21 graden, terwijl ze adverteren op 450 km. Had er al bewust op gelet om rustig te rijden, verwarming niet te hoog, opgeladen tot 100%, laten voorverwarmen aan de lader, ...

Dat kan je toch niet goed praten. (Hoeselt naar Oberhausen, terug moeten laden want ging het niet redden)

Bij een buitentemperatuur van 22 graden, zonder regen en wind, waarbij je tegen 90/u rechtdoor rijdt achter een vrachtwagen zit er wel 400 km in met wat geluk. Maar om dat nu realistisch te noemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
jgijsen schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:12:
[...]

Zeker geen aanval tovu, maar het is erg misleidende reclame in het algemeen bij de elektrisch auto's.

Ik vind het jammer dat iedereen het min of meer goedpraat dat je met zo een auto 80 moet gaan rijden, geen verwarming mag aanzetten, ...

Gisteren nog geen 250 km kunnen rijden tegen 110 met de verwarming op 21 graden, terwijl ze adverteren op 450 km. Had er al bewust op gelet om rustig te rijden, verwarming niet te hoog, opgeladen tot 100%, laten voorverwarmen aan de lader, ...

Dat kan je toch niet goed praten. (Hoeselt naar Oberhausen, terug moeten laden want ging het niet redden)

Bij een buitentemperatuur van 22 graden, zonder regen en wind, waarbij je tegen 90/u rechtdoor rijdt achter een vrachtwagen zit er wel 400 km in met wat geluk. Maar om dat nu realistisch te noemen...
Ik snap het punt, maar is voor benzine auto's meestal niet anders. Je haalt zelden of nooit de opgegeven waarde's of je moet 100km lang 82 km/h zonder verwarming rijden, bergaf, wind mee

Iedereen weet nu toch wel dat de meeste EV's zelden de WLTP halen, en de Ford is nu eenmaal dorstig door o.a. zn postuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
[...]

Ik denk er ook over, niet omdat ik geen EV wil, maar omdat onze EV keuzelijst momenteel niet de auto's bevat die ik graag zou willen, of ze zitten er tussen in de meeste achterlijke uitvoeringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik moet zeggen dat ik het met @jgijsen wel deels eens ben.
Het is natuurlijk bizar dat je eigenlijk op de snelweg max. 95km/h kan rijden en de verwarming uit moet zetten om een redelijke range te kunnen halen met de ER.
Tuurlijk snap ik dat als de WLTP range 600km is je echt niet die 600km gaat halen en er zeker 100-150 km af moet halen.
En nu is het nog niet eens koud, laat staan als het echt vriest ik ben wel benieuwd welke range ik dan ga halen.

Elektrisch rijden heeft ook zijn voordelen en (zakelijk) hebben we helaas geen andere keuze meer.
Maar ik denk dat elektrisch rijden niet de toekomst zal worden of er komen echt super accu's waarbij je echt 600-700 km netto gaat halen zonder dat je een slakkentempo op de snelweg moet rijden en zit te bevriezen in de auto omdat de kachel niet aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Mikee007 schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:46:
Ik moet zeggen dat ik het met @jgijsen wel deels eens ben.
Het is natuurlijk bizar dat je eigenlijk op de snelweg max. 95km/h kan rijden en de verwarming uit moet zetten om een redelijke range te kunnen halen met de ER.
Tuurlijk snap ik dat als de WLTP range 600km is je echt niet die 600km gaat halen en er zeker 100-150 km af moet halen.
En nu is het nog niet eens koud, laat staan als het echt vriest ik ben wel benieuwd welke range ik dan ga halen.

Elektrisch rijden heeft ook zijn voordelen en (zakelijk) hebben we helaas geen andere keuze meer.
Maar ik denk dat elektrisch rijden niet de toekomst zal worden of er komen echt super accu's waarbij je echt 600-700 km netto gaat halen zonder dat je een slakkentempo op de snelweg moet rijden en zit te bevriezen in de auto omdat de kachel niet aan kan.
Dat denk ik wel, binnen 5 jaar gaan we die 1e daarvan al zien, ik zie projecten hier bij ons waar we dat
nu al eigenlijk kunnen halen, maar op de markt brengen is een 2e. Overigens die 600 WLTP heb ik al wel gehaald, en ruim erboven (632) maar uiteraard in de zomer. In de winter bij lange na niet, maar 475 is prima te halen, tenzij je langere stukken 130 rijdt Ik rij overigens altijd met kachel op 23 en vrijwel altijd stoelverwarming aan op 1 - 2 stoelen. Ik ga geen kou lijden voor mn range. (Ext Range)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

Er wordt nu eenmaal getest voor WLTP in voor een EV gunstige omstandigheden en daarom is WLTP totaal niet realistisch in de winter.
Overigens is WLTP voor een benzine of hybride ook totaal niet realistisch, maar daar heb je er gewoon minder last van.
Maar voor ALLE auto's geldt dat het opgegeven verbruik danwel range misleidend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Mikee007 schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:46:
Maar ik denk dat elektrisch rijden niet de toekomst zal worden of er komen echt super accu's waarbij je echt 600-700 km netto gaat halen.
Die beginnen al bijna op de markt te komen, dus dat is slechts een kwestie van tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pol2710
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-07 10:13
Mikee007 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:46:
Ik heb wat twijfels over mijn accupakket in mijn Mach E Premium (Model 2024)

Ik heb hem nu een goede maand in bezit en al een behoorlijk aantal keer opgeladen.
Het is uiteraard winter maar echt extreme kou hebben we ook nog niet gehad.
Ondanks dat, als mijn Mustang volledig is opgeladen dus 100% kan ik+/- 410km rijden, dit geeft die aan in de auto en heb ik dus nog geen meter gereden, in werkelijkheid is dit nog wat lager (320-340km)

Is dit niet laag voor de premium versie? Ik heb immers gekozen voor het grote accupakket en ondanks dat het winter is zou die op zijn minst bij 100% opgeladen toch wel 450-500km moeten aangeven of zie ik dat verkeerd.
Kan dit een probleem zijn? Of heb ik te hoge verwachtingen?

Wat is jullie ervaring?
Ik heb de GT versie van 2022 met 98 KW batterij. Vol geladen geeft ie 410 KM. Ik haal er 350 KM uit met dit weer. Gemiddeld 26~28 Kwh per 100 km. dus ik denk dat jouw verwachtingen - net als die van mij - te hoog waren. Ik kocht 'm in juni en op de teller stodn 500 KM range. Nooit gehaald natuurlijk.
zomer: ~420
winter: ~340
Ik rij niet met gierende banden weg en op de snelweg rond de 110/120 km/pu
Nee, die E-mach is zeker geen zuinige jongen. Het is wat het is. Maar voor de rest is hjet voor mij een topper en ik kom van een Mercedes 300E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rQNCa_sj2ls_CgdmO91-tpDVwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UwMHAhDfkG5YhofN21zoX286.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij zijn mijn paardjes links en rechts inmiddels ook met hagel neergeschoten.
Tijd voor nieuwe.

Wel fijn dat ik verlengde garantie heb bijgekocht dit jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 09:26

m24

FlowDesign schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:54:
[Afbeelding]

Volgens mij zijn mijn paardjes links en rechts inmiddels ook met hagel neergeschoten.
Tijd voor nieuwe.

Wel fijn dat ik verlengde garantie heb bijgekocht dit jaar :)
* snow mode on * ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
Waarmee poetsen jullie de deurpanelen ?
Als er een paar druppels regen opvallen, krijg van die vieze strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
jgijsen schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:51:
Waarmee poetsen jullie de deurpanelen ?
Als er een paar druppels regen opvallen, krijg van die vieze strepen.
Aan de binnenkant van de deur bedoel je?
Daar krijg je indd erg snel vlekken van de regen. Maar dat kun je gewoon met een licht vochtig doekje wegpoetsen. Heb je eigenlijk geen poetsmiddel voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Als je lang genoeg wacht wordt het paard een rendier? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
FlowDesign schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:00:
[...]

Aan de binnenkant van de deur bedoel je?
Daar krijg je indd erg snel vlekken van de regen. Maar dat kun je gewoon met een licht vochtig doekje wegpoetsen. Heb je eigenlijk geen poetsmiddel voor nodig.
Ja, daar. Is de eerste auto waar ik dat zo mee heb.
Het materiaal waarmee ze dat paneel hebben bekleed lijkt mij nogal gevoelig daarom dat ik liever eerst advies vraag voor ik er allerlei producten op ga spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
jgijsen schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:05:
[...]

Ja, daar. Is de eerste auto waar ik dat zo mee heb.
Het materiaal waarmee ze dat paneel hebben bekleed lijkt mij nogal gevoelig daarom dat ik liever eerst advies vraag voor ik er allerlei producten op ga spuiten.
Geen rotzooi spuiten maar gewoon gelijk drogen. Ik heb altijd een droogdoekje in de auto, en 2e doekje voor de camera's, en 3e brillendoekjes voor het scherm. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
pol2710 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:30:
[...]

Ik heb de GT versie van 2022 met 98 KW batterij. Vol geladen geeft ie 410 KM. Ik haal er 350 KM uit met dit weer. Gemiddeld 26~28 Kwh per 100 km. dus ik denk dat jouw verwachtingen - net als die van mij - te hoog waren. Ik kocht 'm in juni en op de teller stodn 500 KM range. Nooit gehaald natuurlijk.
Nee, die E-mach is zeker geen zuinige jongen. Het is wat het is. Maar voor de rest is hjet voor mij een topper en ik kom van een Mercedes 300E
Dit is dan behoorlijk gelijkwaardig met mijn range, en als ik het zo lees de vergelijkbare rijstijl.
Ik haal wel iets meer dan 350 km. tot nu toe tussen de 350 - 380km.
Het is inderdaad wel jammer want je verwacht toch wel iets meer.. ik weet niet hoe de SR is maar daar haal je in de winter dan wellicht maar 230 km mee?

Overigens heb ik hetzelfde, de Mach E rijdt heerlijk en blijft een bijzondere auto met veel standaard opties.
Al is het wel jammer dat in mijn modeljaar (2024) de elektrische achterklep en aluminium instap strips eraf zijn gehaald.

Mercedes 300E is ook wel een mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-08 23:06
Ik haal nu 416 km.Twee derde van m'n traject van 70 km heen en 70 km terug is snelweg, op BlueCruise.

Ik laad maar tot 80%, dus is eigenlijk 333 km. Als je niet comfortabel bent om onder de 20% te gaan, dan heb je eigenlijk 249 km. :-)
Is voldoende in ons Vlaanderenlandje, in de praktijk. Zolang je elke dag thuis kan laden, tenminste.

Vakantie naar Zwitserland in de zomer bleek ook geen probleem. Elke 2 à 3 uur rijden maakten we sowieso een stop om even de benen te strekken, naar het toilet te gaan en/of iets te eten.

BlueCruise is nog proefabonnement. Ik weet nog niet wat ik daarna zal doen. Via Duitsland met BlueCruise naar Zwitserland rijden lijkt me wel een zaligheid, dus eenmalig voor een vakantie zou ik het wel doen aan 24,99 euro. Voor dagelijks woon-werkverkeer 280 euro per jaar betalen, dat lijkt dan wel best veel? Ik hoop dat ik dit eenmalig zal kunnen aankopen met aankoopbudget in de toekomst (maar dat is nog wel even).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
[...]

Toch zal dat bij iedereen anders zijn. Ik rijd op de snelweg 's avonds 140 maar sta ook vaak veel in de file. Als het kan (vooraan in de rij bij het verkeerlicht) trek ik eigenlijk standaard maximaal snel op. Ik heb nu over 60.000 km een gemiddelde van 17 Kwh per 100 km. Het is dan geen GT versie (19" ipv 20" velgen maakt wellicht al een groot verschil).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
Als ik iedere keer met gierende banden weg zou rijden met de GT dan heb ik al snel een probleem met het overige verkeer die daar totaal niet op rekent. Dus dat doe ik met mate, soms is het gewoon leuk.

Ik kijk niet meer naar het verbruik, ik kan toch thuis laden en bij het werk. Maar bij 100% staat hij nu met dit weer op 405 km range ongeveer. Dat is met 62.906km en een model uit 2021 erg netjes vind ik.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:52
Ik ben mijn autosleutel kwijt en de dealer reageert zo enorm slecht dat ik de volgende vraag heb, kan ik op 2 telefoons de ford app zetten om via de app te starten? Momenteel staat de app enkel op mijn telefoon, maar anders zet ik hem ook bij mijn vrouw op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

BaBoK schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:27:
Ik ben mijn autosleutel kwijt en de dealer reageert zo enorm slecht dat ik de volgende vraag heb, kan ik op 2 telefoons de ford app zetten om via de app te starten? Momenteel staat de app enkel op mijn telefoon, maar anders zet ik hem ook bij mijn vrouw op de telefoon.
Ja dat kan, Overigens is het wellicht een goed moment om een andere dealer uit te zoeken. Misschient dat we op basis van je regio hier nog wel advies kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:52
Dat zou top zijn, mijn postcode is 5106:) (Dongen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
BaBoK schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:14:
Dat zou top zijn, mijn postcode is 5106:) (Dongen)
Ford van Mossel in Den Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Brotuck schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:03:
Als ik iedere keer met gierende banden weg zou rijden met de GT dan heb ik al snel een probleem met het overige verkeer die daar totaal niet op rekent. Dus dat doe ik met mate, soms is het gewoon leuk.

Ik kijk niet meer naar het verbruik, ik kan toch thuis laden en bij het werk. Maar bij 100% staat hij nu met dit weer op 405 km range ongeveer. Dat is met 62.906km en een model uit 2021 erg netjes vind ik.
Gisteren ook weer volledig opgeladen, duurde ruim 9 uur en 21 minuten (79kWh geladen)
Gek genoeg gaf hij in de app bij 99% 424 km aan en bij 100% 410km. Al wijkt de app ook wel wat af t.o.v. het dashboard.
BaBoK schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:27:
Slecht dat een dealer zo reageert! Tegenwoordig heb ik het idee dat er steeds meer dealers zijn die puur uit zijn op de verkoop van auto's en zodra gekocht dat de service naar een dieptepunt zakt.
Wat ze vergeten is dat ze het merk waar ze voor werken ook gelijk belachelijk maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Mikee007 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:03:
[...]

Gisteren ook weer volledig opgeladen, duurde ruim 9 uur en 21 minuten (79kWh geladen)
Gek genoeg gaf hij in de app bij 99% 424 km aan en bij 100% 410km. Al wijkt de app ook wel wat af t.o.v. het dashboard.

[...]

Slecht dat een dealer zo reageert! Tegenwoordig heb ik het idee dat er steeds meer dealers zijn die puur uit zijn op de verkoop van auto's en zodra gekocht dat de service naar een dieptepunt zakt.
Wat ze vergeten is dat ze het merk waar ze voor werken ook gelijk belachelijk maken
Het is vrij normaal dat je bij 100% een lagere of hogere stand hebt. De auto doet eens in de zoveel tijd een calibratie op 100%

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Ik ben vandaag binnen geweest voor de terugroepactie van de ruitenwisser. Nu moet ik wachten tot het stuk binnen is en dan een nieuwe afspraak maken.

Ik dacht eigenlijk dat het stuk al binnen zou zijn. Ze moeten dat eerst nakijken, zeiden ze. Dan moet ik twéé keer binnen gaan voor één terugroepactie? Klopt dat wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:36

martjah

Appel

janbus schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:44:
Ik ben vandaag binnen geweest voor de terugroepactie van de ruitenwisser. Nu moet ik wachten tot het stuk binnen is en dan een nieuwe afspraak maken.

Ik dacht eigenlijk dat het stuk al binnen zou zijn. Ze moeten dat eerst nakijken, zeiden ze. Dan moet ik twéé keer binnen gaan voor één terugroepactie? Klopt dat wel?
Het blijft raar, maar niet uitzonderlijk. Ik heb een afspraak gehad om een sleutel bij te laten maken, hiervoor moest ik ook 2x langskomen. De eerste keer hadden ze geen sleutels want die moesten nog besteld worden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
janbus schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:44:

Ja, logica en pro activiteit is bij sommige dealers ver te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
FlowDesign schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:16:
[...]

Ford van Mossel in Den Bosch?
Moet er wel ff bij zeggen dat de online afspraakplanner van Van Mossel soms niet werkt. Maar als je ze belt heb je snel iemand aan de lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzBtU7pwa1eAoBzaRxE7i57zmPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghHOEM5XzLMiAc6z9Ybkyz2b.jpg?f=fotoalbum_large

Nou, ik denk niet dat 369 km haalbaar is met dit weer op de snelweg naar bijvoorbeeld Duitsland 😂

Moet wel zeggen dat de geschatte range me niet tegenvalt, aangezien we veel korte ritjes maken en dan moet ie toch telkens de cabine opwarmen.

Laatste tijd rijd ik ook regelmatig met de verwarming op 18 of 18,5 graden, blower op automatisch laagste stand en dan stoel en stuurverwarming aan. Dat is eigenlijk warm zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwpaints
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-09 19:02
ik ben blij dat ik 250km haal en vaak zonder verwarming, alleen stoelverwarming aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
hwpaints schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:28:
ik ben blij dat ik 250km haal en vaak zonder verwarming, alleen stoelverwarming aan
M'n vrouw was vanmiddag naar Duitsland gereden en op een gegeven zag ik dat ze na ongeveer 175 km rijden nog 120 km range bij 33% accu over had.
Dus ongeveer 200 km range eraf voor 66% accu.
300 km snelweg moet wel haalbaar zijn, maar dan is de accu wel zo goed als leeg.

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 21-12-2024 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
[...]

OMG
Ik vond mn BMW iX1 al onzuinig met 425 km deze week met 64kwh...maar jullie met 98kw redden dat niet pfff. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
Wat wordt de volgende lease auto?
Na 3,5 jaar en 110K km verder in een MME SR kijk ik terug op een toch wel probleemloze rit. Op wat opstart problemen (straaljager lawaai bij laden, vergeten transportblokkades op de veerwegen en wat sw issues) is er slechts 1 koplamp kapot gegaan en onder garantie vervangen. Nog steeds op de originele set zomer en winterbanden, hoewel de achterbanden niet meer terug komen met 18mm denk ik.
De ACC is iets waar ik icm de center-lane functie een haat liefde relatie mee heb en voor nu staat de center-lane uit. De zwabbert mij te veel tussen de lijntjes.
Verder geen kraakje of piepje en vind ik de MME en goede auto. De range in de zomer ongveer 360-370 km vnl snelweg en in de winter tussen de 280 en 300 km vnl snelweg tussen 06:00 en 19:00 uur. Ik heb slechts 5x aan de snellader gestaan om de laatste km naar huis te kunnen maken. Ik kan thuis laden en dat is ideaal en wil niet anders meer dan elektrisch rijden. Daarom wordt ook de PHEV (70km range elektrisch en 28K van de 49K km elektrisch gereden)) ingeruild voor een BEV met 600+ km range.

Gezien de levertijden moet ik gaan nadenken over de volgende lease auto en wil niet weer in een MME rijden, omdat ik nooit 2x dezelfde auto wil rijden. Gewoon omdat het kan.

Het moet vlot uit de startblokken komen en vlot inhalen (MME doet dat super) en de range moet >550km WLTP zijn (en in de praktijk niet instorten :-) )
Ik ben geen SUV man, maar een sedan-coupé liefhebber en (LR Defender liefhebber)
Op mijn lijstje:
Lease auto 2025
Merk Model Uitvoering WLTP Overweging
Polestar 2 Long Range Dual Motor Plus 5D 310kW 596 model, range, performance
Polestar 2 Long Range Single Motor Plus 5D 220kW 659 idem en iets goedkoper
Polestar 4 Long Range Single Motor 5D 200kW 610 nieuw model, range
Kia EV3 81.4kWh GT-PlusLine 5D 150kW 563 nieuw gek model, range
Kia EV6 84kWh GT-Line RWD 5D 168kW 560 full option, range
Mercedes EQB EQB 250+ AMG Line 140kW Athlon Edition 520 MB en enige SUV I like
BYD Seal Design-RWD 4D 230kW 570 model, opties
BYD Seal Excellence AWD 4d 520 model opties performance
XPENG P7 RWD Long Range 4D 203kW 576 model, opties
ZEEKR 001 Long Range RWD 5D 200kW 620 range, opties

Maar misschien is er nog iets waar ik niet aan gedacht heb. Budget max 1100 incl stroomkosten 30K/jr en 60 mnd( nieuw beleid).
Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Waps61 schreef op zondag 22 december 2024 @ 22:06:
Wat wordt de volgende lease auto?
Na 3,5 jaar en 110K km verder in een MME SR kijk ik terug op een toch wel probleemloze rit. Op wat opstart problemen (straaljager lawaai bij laden, vergeten transportblokkades op de veerwegen en wat sw issues) is er slechts 1 koplamp kapot gegaan en onder garantie vervangen. Nog steeds op de originele set zomer en winterbanden, hoewel de achterbanden niet meer terug komen met 18mm denk ik.
De ACC is iets waar ik icm de center-lane functie een haat liefde relatie mee heb en voor nu staat de center-lane uit. De zwabbert mij te veel tussen de lijntjes.
Verder geen kraakje of piepje en vind ik de MME en goede auto. De range in de zomer ongveer 360-370 km vnl snelweg en in de winter tussen de 280 en 300 km vnl snelweg tussen 06:00 en 19:00 uur. Ik heb slechts 5x aan de snellader gestaan om de laatste km naar huis te kunnen maken. Ik kan thuis laden en dat is ideaal en wil niet anders meer dan elektrisch rijden. Daarom wordt ook de PHEV (70km range elektrisch en 28K van de 49K km elektrisch gereden)) ingeruild voor een BEV met 600+ km range.

Gezien de levertijden moet ik gaan nadenken over de volgende lease auto en wil niet weer in een MME rijden, omdat ik nooit 2x dezelfde auto wil rijden. Gewoon omdat het kan.

Het moet vlot uit de startblokken komen en vlot inhalen (MME doet dat super) en de range moet >550km WLTP zijn (en in de praktijk niet instorten :-) )
Ik ben geen SUV man, maar een sedan-coupé liefhebber en (LR Defender liefhebber)
Op mijn lijstje:
Lease auto 2025
Merk Model Uitvoering WLTP Overweging
Polestar 2 Long Range Dual Motor Plus 5D 310kW 596 model, range, performance
Polestar 2 Long Range Single Motor Plus 5D 220kW 659 idem en iets goedkoper
Polestar 4 Long Range Single Motor 5D 200kW 610 nieuw model, range
Kia EV3 81.4kWh GT-PlusLine 5D 150kW 563 nieuw gek model, range
Kia EV6 84kWh GT-Line RWD 5D 168kW 560 full option, range
Mercedes EQB EQB 250+ AMG Line 140kW Athlon Edition 520 MB en enige SUV I like
BYD Seal Design-RWD 4D 230kW 570 model, opties
BYD Seal Excellence AWD 4d 520 model opties performance
XPENG P7 RWD Long Range 4D 203kW 576 model, opties
ZEEKR 001 Long Range RWD 5D 200kW 620 range, opties

Maar misschien is er nog iets waar ik niet aan gedacht heb. Budget max 1100 incl stroomkosten 30K/jr en 60 mnd( nieuw beleid).
Ideeën?
Al die Chinese modellen zou ik sowieso niet willen en van de Merc EQB vind ik de achterkant echt een gedrocht. Ik denk getekend door Stevie Wonder.

De Polestar 4 lijkt me wel gaaf, maar past die in je budget? Ik dacht dat die behoorlijk prijzig zou worden.

Kia EV5 of EV9 zouden ook nog op je lijstje kunnen?

Binnenkort komt trouwens ook de nieuwe Tesla Model Y uit en ook een nieuwe Skoda Enyaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Waarom nog een EV ? Het word alleen maar duurder in de toekomst. Ik zit er serieus aan te denken om weer benzine te gaan rijden. Puntje is wel die power die ik zal gaan missen.....

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
FlowDesign schreef op zondag 22 december 2024 @ 23:26:
[...]

De Polestar 4 lijkt me wel gaaf, maar past die in je budget? Ik dacht dat die behoorlijk prijzig zou worden.

Kia EV5 of EV9 zouden ook nog op je lijstje kunnen?

Binnenkort komt trouwens ook de nieuwe Tesla Model Y uit en ook een nieuwe Skoda Enyaq.
EV5 weet ik niks van maar is in de lijn van de 3 en 9. De 9 past alleen met het kleien accupakket, maar dat vind ik teveel een busje worden.

Skoda heb im tzt met fde MME proefgereden en dat was echt een tegenvaller

Als je het over een gedrocht heb dan is dat imo de hele Tesla lijn en daarnaast vind ik Musk enger dan de Chinezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
Brotuck schreef op maandag 23 december 2024 @ 07:47:
Waarom nog een EV ? Het word alleen maar duurder in de toekomst. Ik zit er serieus aan te denken om weer benzine te gaan rijden. Puntje is wel die power die ik zal gaan missen.....
Als je thuis kan laden, met een dynamisch tarief en zonnepanelen, blijft en EV goedkoper in ieder geval tot 20232030 8) . Los van het feit dat alles duurder wordt in de toekomst. Zometeen zonder salderen kan ik de auto's laden met het overschot, in ieder geval deels. Daar kan geen ICe tegenaan.
Qua onderhoud had de MME 3 beurten nodig de 4de zal ik wel niet halen denk ik qua termijn. Dat was alles bij elkaar nog geen € 900. Dat was ik per beurt kwijt voor de PHEV elk jaar!

[ Voor 0% gewijzigd door Waps61 op 23-12-2024 20:39 . Reden: schrijffoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Waps61 schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:34:
[...]

EV5 weet ik niks van maar is in de lijn van de 3 en 9. De 9 past alleen met het kleien accupakket, maar dat vind ik teveel een busje worden.

Skoda heb im tzt met fde MME proefgereden en dat was echt een tegenvaller

Als je het over een gedrocht heb dan is dat imo de hele Tesla lijn en daarnaast vind ik Musk enger dan de Chinezen.
De huidige Model Y vind ik ook spuuglelijk, maar ben wel benieuwd hoe de nieuwe eruit gaat zien.
Musk is indd een beetje gestoord geworden, maar alsnog liever een Tesla dan de Chinezen steunen.

Ik dacht de EV9 vind je wel gaaf aangezien je meldde dat je Land/Range Rover liefhebber bent.

De Enyaq heb ik een 3 maanden gereden als vervangend vervoer. Het is geen echte rijdersauto, maar hij rijdt wel echt prima wat betreft comfort.

[ Voor 8% gewijzigd door FlowDesign op 23-12-2024 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
FlowDesign schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:48:
[...]

De huidige Model Y vind ik ook spuuglelijk, maar ben wel benieuwd hoe de nieuwe eruit gaat zien.
Musk is indd een beetje gestoord geworden, maar alsnog liever een Tesla dan de Chinezen steunen.

Ik dacht de EV9 vind je wel gaaf aangezien je meldde dat je Land/Range Rover liefhebber bent.

De Enyaq heb ik een 3 maanden gereden als vervangend vervoer. Het is geen echte rijdersauto, maar hij rijdt wel echt prima wat betreft comfort.
De Chinezen niet steunen is allang geen optie meer; in bijna elk (elektronisch) product zit wel iets chinees tegenwoordig; Ik ben het niet met ze eens voor de duidelijkheid, maar negeren is geen optie (meer)
LR is mn vanwege de off-road history die ik heb en dat zie ik de k9 niet doen 8)
De Enyaq vond ik tzt niet vlot genoeg bij inhalen op de snelweg. Daar zal de MB ook last van hebben, maar zit ik ook met een andere verwachtingspatroon achter het stuur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

IONIQ 5? eindelijk eens echt snel-laden
CUPRA Tavascan? de knapste VW
BMW haalt de range niet, maar zijn wel populaire.... iX2 ziet er iets minder lelijk uit dan de iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
m24 schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:22:
IONIQ 5? eindelijk eens echt snel-laden
CUPRA Tavascan? de knapste VW
BMW haalt de range niet, maar zijn wel populaire.... iX2 ziet er iets minder lelijk uit dan de iX1
De IONIQ 5 heb ik altijd een vreemde auto gevonden; niet mij ding dus. De IONIQ 6 zou kunnen maar vind min vrouw helemaal niks
Ik blijf ver van VW; gek genoeg heb ik dat toch minder met Skoda ...
Na 7 BMW's gereden te hebben (2x 1serie (120d en 118D), 2x Z4 (2.3 en 35i), een 320D Touring, een 420D en een 320i GT) ben ik geen fan meer. Het design spreekt me niet meer aan en kwaliteit vind ik matig

Ha, ha ik lijk wel kieskeurig als ik het teruglees.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pol2710
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-07 10:13
even een tip voor de mensen die nog naar de wasstraat moeten. Normaal was ik 'm zelf in de wasbox maar die waren allemaal in gebruik en ik zag een gaatje in zo'n auto wascabine. Aan het einde van het wassen gaat ie drogen en komt er zo'n droger boven te hangen die dan van voor naar achter beweegt en weer terug.
Op de terugweg ging mijn achterklep ineens open en de droger was op zijn terugweg begonnen.....
Iemand zag het gebeuren en drukte gelijk op de noodknop.Die heb ik daarna maar koffie en een gevulde koek aangeboden. Alleen de binnenkant beschadigd en moest al het plastic binnenzijde weer terugduwen. De klep sluit gelukkig weer normaal. Paar seconden later op de noodknop gedrukt hebbende.... Dan zou ik nu wrs met een losse achterklep hebben gezeten. Doe ermee wat je wil, just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
pol2710 schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:59:
even een tip voor de mensen die nog naar de wasstraat moeten. Normaal was ik 'm zelf in de wasbox maar die waren allemaal in gebruik en ik zag een gaatje in zo'n auto wascabine. Aan het einde van het wassen gaat ie drogen en komt er zo'n droger boven te hangen die dan van voor naar achter beweegt en weer terug.
Op de terugweg ging mijn achterklep ineens open en de droger was op zijn terugweg begonnen.....
Iemand zag het gebeuren en drukte gelijk op de noodknop.Die heb ik daarna maar koffie en een gevulde koek aangeboden. Alleen de binnenkant beschadigd en moest al het plastic binnenzijde weer terugduwen. De klep sluit gelukkig weer normaal. Paar seconden later op de noodknop gedrukt hebbende.... Dan zou ik nu wrs met een losse achterklep hebben gezeten. Doe ermee wat je wil, just my 2 cents
Sharing is caring :)
Is de achterklepsensor onder de bumper eigenlijk uit te schakelen? Als dat kan dan zet ik die voortaan uit in de wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Waps61 schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:00:
[...]
LR is mn vanwege de off-road history die ik heb en dat zie ik de k9 niet doen 8)
Dus je wil eigenlijk een Tesla Cybertruck :+
Of een Rivian.
De Enyaq vond ik tzt niet vlot genoeg bij inhalen op de snelweg. Daar zal de MB ook last van hebben, maar zit ik ook met een andere verwachtingspatroon achter het stuur....
De Enyaq was indd geen snelheidswonder. Ik had de iV80 met 204 pk. Het is voldoende maar niet bijzonder nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

FlowDesign schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:22:
[...]

Sharing is caring :)
Is de achterklepsensor onder de bumper eigenlijk uit te schakelen? Als dat kan dan zet ik die voortaan uit in de wasstraat.
Ja, zit een optie in het menu. Het ligt ook aan de wasstraat: waar je er doorheen geduwd wordt gebruik je de L-stand: dan gaat de achterklep niet open en hoef je deze dus ook niet op handmatig te zetten....

[ Voor 22% gewijzigd door m24 op 23-12-2024 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
FlowDesign schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:26:
[...]

Dus je wil eigenlijk een Tesla Cybertruck :+ 8)7
Of een Rivian.

[...]

De Enyaq was indd geen snelheidswonder. Ik had de iV80 met 204 pk. Het is voldoende maar niet bijzonder nee.
Zo'n Rivian zou super zijn. Schijnen ook top off-road capaciteiten te hebben, maar mijn beurs denkt daar anders over......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Brotuck schreef op maandag 23 december 2024 @ 07:47:
Duurder dan nu..maar duurder dan benzine? Voor een auto in de klasse van jouw GT en dien prestaties denk ik dat je gaat schrikken van het onderhoud. Daar kan je enorm veel kw van laden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Aldusso schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:49:
[...]

Duurder dan nu..maar duurder dan benzine? Voor een auto in de klasse van jouw GT en dien prestaties denk ik dat je gaat schrikken van het onderhoud. Daar kan je enorm veel kw van laden ;-)
Ja het is een keuze voor over twee jaar pas. Heb de auto pas 3 jaar nu. Maar ik kijk het even rustig aan verder. Ik ga iig niet meer 1,5 jaar wachten qua bestellen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Waps61 schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:39:
[...]

Als je thuis kan laden, met een dynamisch tarief en zonnepanelen, blijft en EV goedkoper in ieder geval tot 2023. Los van het feit dat alles duurder wordt in de toekomst. Zometeen zonder salderen kan ik de auto's laden met het overschot, in ieder geval deels. Daar kan geen ICe tegenaan.
Qua onderhoud had de MME 3 beurten nodig de 4de zal ik wel niet halen denk ik qua termijn. Dat was alles bij elkaar nog geen € 900. Dat was ik per beurt kwijt voor de PHEV elk jaar!
Eind 2023 is al geweest... :)

Maar je hebt een punt hoor. Vaak thuis laden doe ik dan ook gewoon met een dynamisch tarief.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Waps61 schreef op zondag 22 december 2024 @ 22:06:
Wat wordt de volgende lease auto? .

Het moet vlot uit de startblokken komen en vlot inhalen (MME doet dat super) en de range moet >550km WLTP zijn (en in de ptsktok niet instorten
Dan kan je bijna alles van je lijstje halen ;-)
Maar als je sedan-coupe liefhebber bent kan je van dit lijstje bijna niet om de Polestar 2 LR Single heen dan. De Kia's kun je vergeten qua range. Evt de BMW I4 erbij, tikkeltje minder range, wel coupe-achtig en 1 vd best rijdende EV's. Audi A6 Sportback Performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
Aldusso schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:16:
[...]

Dan kan je bijna alles van je lijstje halen ;-)
Ze stonden er niet voor niets op he 8)
Maar als je sedan-coupe liefhebber bent kan je van dit lijstje bijna niet om de Polestar 2 LR Single heen dan. De Kia's kun je vergeten qua range. Evt de BMW I4 erbij, tikkeltje minder range, wel coupe-achtig en 1 vd best rijdende EV's. Audi A6 Sportback Performance?
Lijstje is wat aangepast en idd KIA's zijn er af. De EV3 bij de dealer gezien maar kan mij in het echt niet bekoren. De ev6 is sinds de MME al een discussie thuis, maar wordt het nu echt niet meer. Qua model blijft er iets vreten...
Polestar 2 LR SM valt af en blijven de 2 LR DM en de 4 SM over; performance over mileage of andersom
De EQB blijft ook nog even op de lijst; in de juiste kleurstelling blijft het imo een stoer ding
De BYD, XPENG en ZEEKR blijven ook nog even en zal ik tzt eens in het echt gaan proefrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Waps61 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 11:18:
[...]

Ze stonden er niet voor niets op he 8)

[...]

Polestar 2 LR SM valt af en blijven de 2 LR DM en de 4 SM over; performance over mileage of andersom
de SM is anders al een flink stuk sneller dan je Mach E SR hoor, en flink wat range erbij (ervaring van buren die beiden de DM naar SM gingen ) Die 4k kan je alle pakketen bijna van nemen.

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:22:
[...]

M'n vrouw was vanmiddag naar Duitsland gereden en op een gegeven zag ik dat ze na ongeveer 175 km rijden nog 120 km range bij 33% accu over had.
Dus ongeveer 200 km range eraf voor 66% accu.
300 km snelweg moet wel haalbaar zijn, maar dan is de accu wel zo goed als leeg.
Ik denk dat je 265 bedoeld 🤔😉

• FlowDesign
Aldusso schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:38:
[...]

de SM is anders al een flink stuk sneller dan je Mach E SR hoor
Zijn vrijwel identiek snel van 0 naar 100.

Vind die Polestar 4 long range DM wel interessant :)

• FlowDesign
Aldusso schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:55:
[...]

Ik denk dat je 265 bedoeld 🤔😉
Bedoelde ik niet, maar op de terugweg met wind tegen was de range een stuk minder, dus 300 lukt alleen als je braaf 100/110 blijft rijden.

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op donderdag 26 december 2024 @ 19:29:
[...]

Zijn vrijwel identiek snel van 0 naar 100.

Vind die Polestar 4 long range DM wel interessant :)
7.3 vs 6.2 is wel een verschil hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waps61
Aldusso schreef op donderdag 26 december 2024 @ 23:07:
[...]

7.3 vs 6.2 is wel een verschil hoor
Ik heb een 2021 MME SR met een 0-100 van 6.1s. Huidige modellen zijn langzamer (7.3). Dus de '21 MME is rapper dan de P2 SM. Maar ook de P2 DM past met pakketten in het budget en ik tel niet bij

• FlowDesign
Waps61 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 23:38:
[...]

Ik heb een 2021 MME SR met een 0-100 van 6.1s. Huidige modellen zijn langzamer (7.3). Dus de '21 MME is rapper dan de P2 SM. Maar ook de P2 DM past met pakketten in het budget en ik tel niet bij
SR is er met 1 motor (RWD) of met 2 motoren (AWD).

Maar de Polestar 4 long range single motor doet er 7,1s over @Aldusso
https://www.polestar.com/nl/polestar-4/performance/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Waps61 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 23:38:
[...]

Ze zijn allemaal langzamer dan opgegeven, Ford heeft in 1e instantie verkeerde getallen genoemd. En nu nog trouwens weer bij de 24'modellen. We hebben ze in alle maten getest, en geen enkele kwam onder de 7.0. Behalve de AWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op donderdag 26 december 2024 @ 23:46:
[...]

SR is er met 1 motor (RWD) of met 2 motoren (AWD).

Maar de Polestar 4 long range single motor doet er 7,1s over @Aldusso
https://www.polestar.com/nl/polestar-4/performance/
Polestar 2 Long Range Single Motor heb ik het over. Stuk meer range dan Dual motor, maar minder power. Ik zou zelf de Dual Motor kiezen ware het niet dat ik de auto niet heel mooi vindt (maar wel lekker rijdt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:28:
[...]

Polestar 2 Long Range Single Motor heb ik het over. Stuk meer range dan Dual motor, maar minder power. Ik zou zelf de Dual Motor kiezen ware het niet dat ik de auto niet heel mooi vindt (maar wel lekker rijdt)
Ah ok, ik dacht dat we het heel de tijd al over de 4 hadden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
pol2710 schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:59:
Heb je de L button gebruikt naast hem in N te zetten? Ik heb ooit begrepen dat die stand oa voor wasstraten is waarbij dergelijke sensoren uitgeschakeld worden. Ik gebruik hem altijd en nog nooit een issue gehad in de wasstraat.

Ik ben verder zelf ook aan het oriënteren naar een nieuwe SUV EV (laatste deel company policy).
Shortlist:
-BYD Sealion (Seal U SUV variant)
-Zeekr 7x (komt midden 2025 uit)
-Tesla model Y 2025
-Polestar 2

Bij de chinezen krijg je veel waar voor je (lease)geld krijgt en over het algemeen zijn de reviews van deze merken/modellen erg positief.

[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 28-12-2024 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
FreeMen schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:36:
[...]

Heb je de L button gebruikt naast hem in N te zetten? Ik heb ooit begrepen dat die stand oa voor wasstraten is waarbij dergelijke sensoren uitgeschakeld worden. Ik gebruik hem altijd en nog nooit een issue gehad in de wasstraat.

Ik ben verder zelf ook aan het oriënteren naar een nieuwe SUV EV (laatste deel company policy).
Shortlist:
-Tesla model Y 2025
-Polestar 2

Bij de chinezen krijg je veel waar voor je (lease)geld krijgt en over het algemeen zijn de reviews van deze merken/modellen erg positief.
Het nadeel van de Chinezen is dat hierdoor het laatste beetje werkgelegenheid bij autoconstructeurs in Europa ook weer verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
jgijsen schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:43:
[...]

Het nadeel van de Chinezen is dat hierdoor het laatste beetje werkgelegenheid bij autoconstructeurs in Europa ook weer verdwijnt.
Fair point maar dat geldt dan ook voor de Mach E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FreeMen schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:36:
[...]

Shortlist:
-Tesla model Y 2025
-Polestar 2

Ik zie een Polestar 2 niet echt als een SUV 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
FreeMen schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:48:
[...]

Fair point maar dat geldt dan ook voor de Mach E.
Inderdaad, al was er ook wat R&D in Lommel om het onderstel te verbeteren :)

De nieuwe modellen zouden in Keulen gemaakt worden zag ik vandaag.
Ging er een beetje van uit dat die uit een VW fabriek kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
jgijsen schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:18:
[...]

Inderdaad, al was er ook wat R&D in Lommel om het onderstel te verbeteren :)

De nieuwe modellen zouden in Keulen gemaakt worden zag ik vandaag.
Ging er een beetje van uit dat die uit een VW fabriek kwamen.
De MME wordt in Mexico gemaakt.
De Explorer en de Capri worden door Ford in Keulen gebouwd. Deze delen wel het platform met VW maar worden niet door VW gebouwd.

In ieder geval wordt geen van deze in China gebouwd.

Maarja, tegenwoordig worden er ook BMWs, Mercedesen, Cupra's, enzovoort in China gebouwd, is niet meer bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:21:
[...]

Ik zie een Polestar 2 niet echt als een SUV 🤔
Eigenlijk is geen enkele auto uit het lijstje een SUV zou ik zeggen. Zijn meer crossovers of SUV-coupés. Polestar 2 is gewoon een sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-09 15:57
een vraagje, momenteel heb ik een vw id4 pro max uit 9/2021, ik kijk stilaan uit naar een vervanger. daarbij dacht ik vooral aan de hyundai ioniq 5, kia ev5, ford capri of waarom niet ford MME. ik ken helaas geen mensen die deze rijden, dus ik vroeg me af of jullie deze nogmaals zouden kiezen en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
SiegmundB schreef op zondag 29 december 2024 @ 18:08:
een vraagje, momenteel heb ik een vw id4 pro max uit 9/2021, ik kijk stilaan uit naar een vervanger. daarbij dacht ik vooral aan de hyundai ioniq 5, kia ev5, ford capri of waarom niet ford MME. ik ken helaas geen mensen die deze rijden, dus ik vroeg me af of jullie deze nogmaals zouden kiezen en waarom?
Als ik de MME nog een keer zou kiezen zou ik toch voor de Long Range gaan.

Eigenlijk zie ik maar bar weinig auto's die me qua design minstens evenveel aanspreken als de MME. Daarnaast krijg je bij Ford ook voor een schappelijke prijs een full options auto. Had laatst voor de gein een BMW X1 bij elkaar geklikt met dezelfde opties als mijn MME met Tech Pack 2. Nou, van wat je dan bij BMW nog extra bij moet lappen kun je een nieuwe Dacia Duster kopen!

Alleen de range en snelladen vind ik wat tegenvallen bij de MME. Helaas ook niet veel beter bij de Ford Explorer:
https://ev-database.org/n...plorer-Extended-Range-AWD

[ Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 29-12-2024 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
SiegmundB schreef op zondag 29 december 2024 @ 18:08:
De net vernieuwde EV6? Voor 55k heb je de de grote accu, en Plus Advanced uitvoering, zeer compleet uitgerust. , gelijk geprijsd met de Mach E ER Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Aldusso schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:27:
[...]

De net vernieuwde EV6? Voor 55k heb je de de grote accu, en Plus Advanced uitvoering, zeer compleet uitgerust. , gelijk geprijsd met de Mach E ER Premium
Andere optie is evt nog de Renault Scenic. In Esprit Alpine uitvoering en een paar opties ook minimaal vergelijkbaar aan de ER Premium. Full options was voor mij 54k in Q2 en won het voornamelijk vanwege prijs van de MME. Als toen Eruption Green al als kleur beschikbaar was geweest, was het denk ik wel de MME geworden.

[ Voor 14% gewijzigd door MaSw85 op 30-12-2024 10:12 ]

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiegmundB
Aldusso schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:27:
[...]

ik heb het nog steeds moeilijk met die achterkant van de ev6, vind de facelift al zeker wel een stap vooruit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiegmundB
MaSw85 schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:11:
[...]

Andere optie is evt nog de Renault Scenic. In Esprit Alpine uitvoering en een paar opties ook minimaal vergelijkbaar aan de ER Premium. Full options was voor mij 54k in Q2 en won het voornamelijk vanwege prijs van de MME. Als toen Eruption Green al als kleur beschikbaar was geweest, was het denk ik wel de MME geworden.
ja kan zeker, van de franse merken zou ik renault nog wel durven overwegen, maar de rest van stellantis zooi weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
SiegmundB schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:41:
[...]

ik heb het nog steeds moeilijk met die achterkant van de ev6, vind de facelift al zeker wel een stap vooruit
Same. Nieuwe voorkant hele verbetering maar achterkant nog steeds mèh.

Ben wel benieuwd naar de Nederlandse prijs van de Kia EV5 GT-Line AWD long range en vanaf wanneer die besteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9Qw9E0T6W-ed3vUv6rfBaNIxDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yz7lzW0ALEXnYs4G14h3B2tG.jpg?f=fotoalbum_large

Naar zee gereden met volgeladen auto, dakkoffer en fietsenstel, veel wind, bijna uitsluitend snelweg, niet al te warm en een paar keer file (4 uur gedaan over een rit van normaal gezien 2 uur).

Het is de eerste keer dat m'n range zo tegenvalt (is de long range versie). Op zich geen probleem, want ik had nog meer dan genoeg over om ter plaatse nog rond te rijden. Maar wel opmerkelijk. (Hangt nu aan snellader tijdens uitstap.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
janbus schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:57:
[Afbeelding]

Naar zee gereden met volgeladen auto, dakkoffer en fietsenstel, veel wind, bijna uitsluitend snelweg, niet al te warm en een paar keer file (4 uur gedaan over een rit van normaal gezien 2 uur).

Het is de eerste keer dat m'n range zo tegenvalt (is de long range versie). Op zich geen probleem, want ik had nog meer dan genoeg over om ter plaatse nog rond te rijden. Maar wel opmerkelijk. (Hangt nu aan snellader tijdens uitstap.)
lastig juist te beoordelen als je de km's niet noemt ;-)
Maar gezien het % en rest km's is het verbruik niet heel gek omdat je fietsendrager en dakkoffer hebt eigenljik....temperatuur is ook laag dus alle ingredienten voor een hoger verbruik dan normaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
janbus schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:57:
[Afbeelding]

Richting zee dus vandaag redelijk sterk wind tegen icm de kou en ook nog een dakkoffer en een fietsendrager.... Ik ben meer verbaasd over het feit dat jij verbaasd bent 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Aldusso schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:34:
[...]

lastig juist te beoordelen als je de km's niet noemt ;-)
Ik was thuis vertrokken met 100% batterij. Het was een rit van 204 km, plus 25 km voor de uitstap naar de snellader. Bij vertrek thuis gaf hij 465 km range aan.

Je hebt gelijk dat dit ik niet verwonderd had moeten zijn, maar ik rij al enkele jaren EV en het gaat al een tijd zorgeloos, dus ik had me er niet meer aan verwacht om het te moeten managen. Er zijn ook meer en meer laadpalen, maar ze blijken ook vaker bezet, merk ik.

Er was gezegd dat er bij het huisje aan zee een laadpaal is, maar die blijkt niet te werken. Ik had me dus initieel geen zorgen gemaakt, maar uiteindelijk ben ik toch op laadpalenjacht moeten gaan zoals ik het allang niet meer heb moeten doen: Bij de eerste twee locaties bleken alle palen bezet. De derde locatie bleek niet exact te liggen op het adres waar de app het aangaf, maar heb ik uiteindelijk toch gevonden. Daar was hij na een half uurtje op 80% en heb ik dan nog een kwartiertje langer geladen tot iets van 94%. (Nu heb ik nog 89% met een rijbereik van 361 km.)

Voordien had ik o.a. een Audi Q4 met 520 km theoretisch bereik. Daarmee was dit nog iets spannender geweest, denk ik, of was ik al eerder op laadpalenjacht moeten gaan. Dus ik ben wel blij dat ik voor de Mustang gekozen heb. Ik denk niet dat ik nog snel voor een kleiner bereik zou kiezen. 'k Heb dat groter bereik niet elke dag nodig, maar het is wel comfortabel.

De laatste software update zegt in de release notes dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEsf7UucDBIQMwgcvY0F8Ylr7Qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dD3IF2JtCNkuemMW8DnotuEC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vraag me nog steeds af wat dat betekent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hwpaints
ik heb de MMe vorige week ingeruild voor een Renault Scenic espirit alpine ,
de Ford heeft me nooit in de steek gelaten maar wilde weer wat anders met iets meer range .

ik hoop dat deze net zo goed gaat doen als de ford 2x dezelfde wagen had ik geen zin in vandaar deze keuze,
onder de 50 k met 600km range en veel opties dan werd de keuze toch best klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
hwpaints schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:14:
ik heb de MMe vorige week ingeruild voor een Renault Scenic espirit alpine ,
de Ford heeft me nooit in de steek gelaten maar wilde weer wat anders met iets meer range .

ik hoop dat deze net zo goed gaat doen als de ford 2x dezelfde wagen had ik geen zin in vandaar deze keuze,
onder de 50 k met 600km range en veel opties dan werd de keuze toch best klein.
Mooie auto. Maar 600km range haalt die verre van, vergelijkbaar met de MachE ER. Zeker niet slecht, maar hoog verbruik (althans begrijp van collega's)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hwpaints
daar ga ik ook niet vanuit, denk inderdaad vergelijkbaar met mach-e ER, maar die heb ik niet beneden de 50k
mijne 75kw SR haal ik nu 290km mee in de winter dat hoop ik wel te verbeteren.

het is een prive koop auto heb de range voor vakanties verdre laad ik altijd thuis, maar zelfs voor die 2 a 3 vakanties is het wel lekker wat range te hebben, de Ford van 20/80% dan heb je op de snelweg maar 200km
das wel beetje magertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Uiteraard veel plezier gewenst met de nieuwe aankoop !

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
In de Ford Pass app staat dat mijn auto (MY 2022) Blue Cruise heeft.
In de auto zie ik enkele een update ivm intelligente snelheids herkenning en verbeterde lane assist.

Online zie ik nog geen optie om het (test) abonnement af te sluiten.
Wellicht moet ik nog even geduld oefenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Na de terugweg (165 km, voor 80% snelweg, koud, dakkoffer, fietsendrager, auto volgeladen met bagage en passagiers) heb ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVy0ixjWOSdPIiiFnadQkdQremE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0WxDJroVExN4XswUbVcimoL.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is al beter dan op de heenweg. In de heenweg was er meer wind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
De volgende update staat al weer klaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMubevOUUlZmQZbc9sl63h8IG-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWJqPr4gDCeYhMYHMzeDtP1V.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt om BlueCruise 1.3 te gaan: https://www.ford.com/supp...ecruise-software-updates/

Ik zit nog in m'n proefperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
janbus schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:31:
Na de terugweg (165 km, voor 80% snelweg, koud, dakkoffer, fietsendrager, auto volgeladen met bagage en passagiers) heb ik dit:

[Afbeelding]

Dat is al beter dan op de heenweg. In de heenweg was er meer wind.
Je foto's zeggen ons vrij weinig omdat ze niet alle informatie bevatten waaruit wij het verbruik af kunnen leiden. Dezelfde opmerking maakte iemand anders ook al naar aanleiding van je vorige foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Hier na lange tijd (september) weer een power up OTA update ontvangen. Ditmaal 6.14.0. Anderen deze recent ook ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:55
martijnvds schreef op zondag 5 januari 2025 @ 07:58:
Hier na lange tijd (september) weer een power up OTA update ontvangen. Ditmaal 6.14.0. Anderen deze recent ook ontvangen?
Yes ook net binnen.
Pagina: 1 ... 171 ... 179 Laatste