Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 170 ... 177 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:18
Ralphie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:54:
Dit is wel een kwalijke zaak. Zo eens testen of ik de auto nu nog wel in kom, want heb de FOB niet mee :X

https://www.macheforum.co...update.39914/#post-865313

FordPass is currently experiencing an outage impacting Remote Commands including lock/unlock, remote start requests and Phone as a Key. Our teams are working to resolve this as quickly as possible, however there is no ETA at this time.
Dat heb ik jaren geleden al een keer meegemaakt bij Tesla en kon m'n vrouw een pasje komen brengen. Sindsdien nam ik altijd m'n pasje weer mee. Bij de Mach-E gebruik ik PaaK helemaal niet, vind een FOB veel makkelijker en heb toch altijd ook een huissleutel in m'n broekzak.

Telefoon en de ingestelde code zijn voor mij juist de backups.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FlowDesign schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:25:
https://electrek.co/2024/...s-f-150-lightning-mach-e/

Heeft iemand dit toevallig al? Google Maps op Android Auto met laadpaal routeplanning geïntegreerd met de SoC/verbruik van de auto?
Zou zeer welkom zijn. Ik lees wel dat het eerst voor nieuwere voertuigen komt, omdat de 2021/22 nog steeds niet helemaal op hetzelfde niveau zijn. Als dat in de US al zo is, zal het hier nog wel iets langer duren ben ik bang. Anderzijds, ik gebruik max 1 per maand een snellader voor paar minuten, heb nog amper ritten boven 450+ km, dus meestal gewoon netjes aan de 11kw paal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:58:
[...]

Zou zeer welkom zijn. Ik lees wel dat het eerst voor nieuwere voertuigen komt, omdat de 2021/22 nog steeds niet helemaal op hetzelfde niveau zijn. Als dat in de US al zo is, zal het hier nog wel iets langer duren ben ik bang. Anderzijds, ik gebruik max 1 per maand een snellader voor paar minuten, heb nog amper ritten boven 450+ km, dus meestal gewoon netjes aan de 11kw paal ;-)
Same. Ik zal het ook vrijwel nooit gebruiken. Sterker nog, ik gebruik eigenlijk ook altijd Waze ipv Google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:17
Zijn er nog mensen met tips rondom slimladen app en de connectie met de auto? Wat gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:26

m24

Xipe22 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:58:
Zijn er nog mensen met tips rondom slimladen app en de connectie met de auto? Wat gebruiken jullie?
helaas leveren deze apps een blokkade van Ford op, waardoor je account het niet meer doet en je moet bellen om te resetten..... anyway, ik ben in blijde afwachting van een pilot van mijn laadpaal leverancier (Bluecurrent) om het aan die kant op te lossen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
m24 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:27:
[...]

helaas leveren deze apps een blokkade van Ford op, waardoor je account het niet meer doet en je moet bellen om te resetten..... anyway, ik ben in blijde afwachting van een pilot van mijn laadpaal leverancier (Bluecurrent) om het aan die kant op te lossen....
Had Ford inmiddels niet al een nieuwe API daarvoor zodat je account niet meer geblokkeerd wordt?

Als ik in de Tronity app een Ford toe wil voegen dan kan dat, maar moet ik wel een Ford Pro account aanmaken ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

FlowDesign schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:00:
[...]

Had Ford inmiddels niet al een nieuwe API daarvoor zodat je account niet meer geblokkeerd wordt?

Als ik in de Tronity app een Ford toe wil voegen dan kan dat, maar moet ik wel een Ford Pro account aanmaken ofzoiets.
De slimladen app van de ANWB gebruikte al de nieuwe API, maar dat hielp niet: mijn account werd gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-06 08:41
m24 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:10:
[...]

De slimladen app van de ANWB gebruikte al de nieuwe API, maar dat hielp niet: mijn account werd gelocked.
Ja, dat heb ik gehad toen ik mijn account koppelde voor slim thuis laden. Je mag van Ford je account niet voor andere dingen gebruiken dan voor de app/site. Als je dat wel doet dan wordt je account zomaar een keer geblokkeerd en is het best wel gedoe om dat weer recht gezet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
baszz schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:33:
[...]

Ja, dat heb ik gehad toen ik mijn account koppelde voor slim thuis laden. Je mag van Ford je account niet voor andere dingen gebruiken dan voor de app/site. Als je dat wel doet dan wordt je account zomaar een keer geblokkeerd en is het best wel gedoe om dat weer recht gezet te krijgen.
Klopt inderdaad, ben er net achtergekomen dat ze alleen Tibber formeel ondersteunen.

https://www.ford.nl/hybride-elektrisch/opladen/thuisopladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Xipe22 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:08:
[...]

Klopt inderdaad, ben er net achtergekomen dat ze alleen Tibber formeel ondersteunen.

https://www.ford.nl/hybride-elektrisch/opladen/thuisopladen
Interessant, misschien iets voor volgend jaar, zit nu nog op een vast tarief.

Zou dan wel liefst een vaste prijs voor gas willen en dynamisch voor stroom denk ik.

Heb ook net een Samsung wasmachinedroger combi gekocht die SmartThings heeft, die kan volgens mij ook op dynamische prijzen reageren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:36
FlowDesign schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:04:
[...]
Zou dan wel liefst een vaste prijs voor gas willen en dynamisch voor stroom denk ik.
Off topic: Je kan stroom en gas gewoon los van elkaar afnemen bij verschillende aanbieders.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-05 21:06
FlowDesign schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:39:
[...]

Dat heb ik jaren geleden al een keer meegemaakt bij Tesla en kon m'n vrouw een pasje komen brengen. Sindsdien nam ik altijd m'n pasje weer mee. Bij de Mach-E gebruik ik PaaK helemaal niet, vind een FOB veel makkelijker en heb toch altijd ook een huissleutel in m'n broekzak.

Telefoon en de ingestelde code zijn voor mij juist de backups.
Ik gebruik ook de sleutel.

Een paar dagen terug had ik echter blijkbaar de sleutel in de auto laten liggen op de parking van McDonalds. Ik weet niet hoe het allemaal werkt, maar de auto bleek op slot en ging niet open. Toen was ik wel blij dat ik de code nog wist om de auto open te maken.

Ik heb trouwens nog altijd niet gevonden hoe je de auto kan sluiten wanneer je de auto geopend hebt met de code en geen sleutel en GSM bij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
FlowDesign schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:25:
https://electrek.co/2024/...s-f-150-lightning-mach-e/

Heeft iemand dit toevallig al? Google Maps op Android Auto met laadpaal routeplanning geïntegreerd met de SoC/verbruik van de auto?
Leuk om te zien dat het allemaal geïntegreerd wordt. Ooit zal het ook wel komen in Google Maps via Apple CarPlay? (Want dat is wat ik gebruik.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
Ralphie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:54:
Dit is wel een kwalijke zaak. Zo eens testen of ik de auto nu nog wel in kom, want heb de FOB niet mee :X

https://www.macheforum.co...update.39914/#post-865313

FordPass is currently experiencing an outage impacting Remote Commands including lock/unlock, remote start requests and Phone as a Key. Our teams are working to resolve this as quickly as possible, however there is no ETA at this time.
Ah, dat had ik inderdaad ook gemerkt toen. Ik had zelfs niet de reflex om te denken dat het aan Ford lag. Bedankt om te delen! Ik wou gelukkig alleen maar even checken of de auto geladen had.

M'n vorige wagen was een Audi Q4 e-tron. Daarmee waren er constant problemen met de app: servers down, wijziging op de server waardoor bepaalde app versies niet meer werkten met bepaalde reeksen, ... ik was dat al vergeten, maar was echt vervelend.

Ik ben heel blij met Ford, wat dat betreft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-05 18:45
janbus schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 07:29:
[...]

Een paar dagen terug had ik echter blijkbaar de sleutel in de auto laten liggen op de parking van McDonalds. Ik weet niet hoe het allemaal werkt, maar de auto bleek op slot en ging niet open. Toen was ik wel blij dat ik de code nog wist om de auto open te maken.

Ik heb trouwens nog altijd niet gevonden hoe je de auto kan sluiten wanneer je de auto geopend hebt met de code en geen sleutel en GSM bij hebt.
Op de deurpost 7 en 9 indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
janbus schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 07:31:
[...]

Leuk om te zien dat het allemaal geïntegreerd wordt. Ooit zal het ook wel komen in Google Maps via Apple CarPlay? (Want dat is wat ik gebruik.)
Komt vast wel. Ik dacht trouwens dat Apple Maps via Carplay het al langer heeft?

Maarja, Apple Maps is volledig ruk voor navigatie, dus daar heb je dan ook niks aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
janbus schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 07:29:
[...]

Wel gek dat de auto vanzelf op slot gaat als er nog een sleutel aan boord is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:43
FlowDesign schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:02:
[...]

Wel gek dat de auto vanzelf op slot gaat als er nog een sleutel aan boord is.
Dat is een beveiliging in de sleutel.
Wanneer de sleutel langer dan 15 f 30 min niet beweegt (de precieze tijd weet ik niet), stuurt die geen signaal meer uit en lijkt het alsof die er niet is.

Als je even met de sleutel beweegt is deze weer wakker.

De reden hiervoor is dat een dief op deze manier geen relay-attack kan doen op een sleutel die bij de voordeur op hangt om je auto te stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
jgijsen schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:59:
[...]

Wanneer de sleutel langer dan 15 f 30 min niet beweegt (de precieze tijd weet ik niet), stuurt die geen signaal meer uit en lijkt het alsof die er niet is.

De reden hiervoor is dat een dief op deze manier geen relay-attack kan doen op een sleutel die bij de voordeur op hangt om je auto te stelen.
Goed om te weten. Wel slim dat ze dat ingebouwd hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-06 21:16
Iemand in een idee wanneer Bluecruise beschikbaar komt voor de 2021 modellen ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• baszz
Jarune schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:23:
"Soon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Jarune schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:23:
Ik weet hoe het voelt. Bij de Audi Q4 had Audi een model uitgebracht met zeer beperkte software. Het heeft bijna twee jaar geduurd tot er een eerste update kwam. De auto moest daarvoor twee dagen in de garage blijven. En ondertussen hadden de nieuwere wagens wél alle features. Dan voel je je als early adopter benadeeld, terwijl dat juist de klanten zijn die het meeste risico nemen en jouw product kopen zelfs nog voor het in de showroom staat (in mijn geval). Die klanten zou je net het meest in de watten moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Als troost een fotootje ... :-p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmiQWMHI0XgocjuHbSDDH5UCS90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSL2KN0f1Fe1NybnWiGJqjzg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Een ander vraagje: Nog iemand met een Apple Watch?

Ik vind het superhandig om de wagen voor te verwarmen. Ik vind het enkel vervelend dat het scherm telkens ververst wanneer ik m'n pols draai. Of wanneer ik de app open. Dan moet ik eerst wachten (een seconde, soms een paar seconden) tot ik op het knopje kan tikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qwqN16I62kQBwF3TYQqu_kbEN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Z6YkRN7rodj1ybSyWiz72sT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Amai. De updates blijven komen. Zalig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36IjnLY9uGY-JmhDWyTXo5I6YME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQN54HDIOTepSniwJhD7JgFB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszz
janbus schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:17:
Amai. De updates blijven komen. Zalig.

[Afbeelding]
Het is wel wat vreemd heb ik het idee. Ik kreeg vandaag een update voor het aanzetten van de frunk bediening in de app. Die, en deze die jij post voor de verwarming, heb ik echt al heel lang geleden eens gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
En de volgende update staat ook al klaar. Eentje van 50 minuten! Is de langste tot nog toe ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9MxClElj9LJgeQ6c53l_E3gkZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u30ENTYOA1p1PBhO6SG7pSQG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
janbus schreef op woensdag 6 november 2024 @ 22:36:
En de volgende update staat ook al klaar. Eentje van 50 minuten! Is de langste tot nog toe ...

[Afbeelding]
En, wat was deze update? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-06 14:54
janbus schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:22:
Een ander vraagje: Nog iemand met een Apple Watch?

Ik vind het superhandig om de wagen voor te verwarmen. Ik vind het enkel vervelend dat het scherm telkens ververst wanneer ik m'n pols draai. Of wanneer ik de app open. Dan moet ik eerst wachten (een seconde, soms een paar seconden) tot ik op het knopje kan tikken.

[Afbeelding]
Wat leuk ik wist het niet eens, dus net geprobeerd. Duurt bij mij ook een seconde voordat ik op het knopje kan duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Ik wist niet of ik jullie verveelde met dit soort posts over updates of niet, dus ik dacht "ik zal niet nog eens posten ..."

Mijn eerste idee: Waren er niet allerlei updates om meer updates mogelijk te maken zonder downtime?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORjZ0x85cWw3vx5ZX5Uyj4Li5wo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1OlcmouIdlcxcQaP9Biv840L.png?f=fotoalbum_large

Tweede reactie: 50 minuten voor wat kleine wijzigingen?

Ja, je kan dat 's nachts doen, maar ik heb zelden het geduld. :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
De updates blijven komen ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRrWctk2Z7Aayt9ESK-EGGYOeTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29iFpLplmRFpwH9DDiAecLwF.jpg?f=fotoalbum_large

Deze keer 20 minuten ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
Zijn dit nieuwe icoontjes, links bovenaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rtnoTTRz15gluUn-0yQJsg_KIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tP6OUZJd9Jm9loORzQ3eGfB8.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de laatste update. Is nu aan het installeren. Daar zit precies meer in dan in die van 50 minuten. :-) Het aantal minuten zegt dus niet veel ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDI7-ZHiNrYq6zYpl6i_1T5Rkp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6D6RfQZbBav8sJ0bTM9q4LL.jpg?f=fotoalbum_large

Die laatste, dat is me niet helemaal duidelijk wat daarmee bedoeld wordt ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
janbus schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:35:
Zijn dit nieuwe icoontjes, links bovenaan?

[Afbeelding]

Dit is de laatste update. Is nu aan het installeren. Daar zit precies meer in dan in die van 50 minuten. :-) Het aantal minuten zegt dus niet veel ...

[Afbeelding]

Die laatste, dat is me niet helemaal duidelijk wat daarmee bedoeld wordt ...
indd de nieuwe icoontjes :)

Die laatste over laden heeft vermoed ik met plug&charge te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXNX6zw2aIue_Tpg87MweLe4fAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cioZsIF1ewVHDGDvmQQxntzO.jpg?f=fotoalbum_large

Ook een update gekregen afgelopen nacht, maar heb sinds de nieuwe app dus meestal dat ik niet meer in de app kan zien wat de update was. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
FlowDesign schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:44:
[Afbeelding]

Ook een update gekregen afgelopen nacht, maar heb sinds de nieuwe app dus meestal dat ik niet meer in de app kan zien wat de update was. Meer mensen hier last van?
In de app zie ik alleen achteraf wat de update was. Niet vooraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
janbus schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:21:
[...]

In de app zie ik alleen achteraf wat de update was. Niet vooraf.
Mijn screenshot was ook achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
FlowDesign schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:25:
[...]

Mijn screenshot was ook achteraf.
Overigens had ik wel dezelfde update, heb nu ook de mooie icoontjes :)

Echter nog steeds geen BlueCruise update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janbus
FlowDesign schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:52:
[...]

YouTube is er ook met één van de updates bij gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WR02D3LE6VOBOBgBpgdbJT21Jek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xcc0LJhfp46CyREQeYDSsEfy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstg
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 06-06 12:18
FlowDesign schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:52:
[...]

Ik zelf heb een 2023.75 versie van de Ford Mustang, deze was geleverd eind mei. Sinds eind oktober is de BlueCruise optie geactiveerd. Zoals eerder ook weergegeven heb je 90 dagen gratis, daarna dien je te betalen voor BC.
Het werkt (voorlopig) alleen op snelwegen voor zover ik gemerkt heb, waarbij BC weer uit gaat bij sommige scherpe bochten en rotondes.
De eerste keer BC is net als Halloween het is griezelig :D en je weet niet wat er gaat/kan gebeuren, maar het wendt snel en ben er tot nu toe wel tevreden over d:)b . Wel dien je natuurlijk de ogen op de weg te houden, anders krijg je daar meldingen over. De kleine display die achter het stuur zit, wordt blauw opgelicht als BC actief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pol2710
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-06 14:52
m24 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:55:
[...]

Vreemd, het is allebei AC dus je zou denken dat er geen verschil zou zijn... geen buurman met een thuislaadpunt om te testen? Verder zou ik dit toch gewoon bij je dealer neerleggen.... het zal toch iets zijn met de AC DC converter....
..en inderdaad... ODBC (?) printplaat moet vervangen worden. Is garantie dus vanaf volgende week kan ik overal weer laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusNectar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 16:17
Mstg schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:16:
[...]

Ik zelf heb een 2023.75 versie van de Ford Mustang, deze was geleverd eind mei. Sinds eind oktober is de BlueCruise optie geactiveerd. Zoals eerder ook weergegeven heb je 90 dagen gratis, daarna dien je te betalen voor BC.
Het werkt (voorlopig) alleen op snelwegen voor zover ik gemerkt heb, waarbij BC weer uit gaat bij sommige scherpe bochten en rotondes.
De eerste keer BC is net als Halloween het is griezelig :D en je weet niet wat er gaat/kan gebeuren, maar het wendt snel en ben er tot nu toe wel tevreden over d:)b . Wel dien je natuurlijk de ogen op de weg te houden, anders krijg je daar meldingen over. De kleine display die achter het stuur zit, wordt blauw opgelicht als BC actief is.
Ik heb zojuist de Mustang Mach-E standaard range besteld. Wel jammer dat BlueCruise na 90 dagen weer achter een betaalmuur wordt geplaatst. Je zou verwachten dat je het bedrag wat je voor de auto betaald, dat je het er wel bij krijgt. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
TinusNectar schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:28:
[...]

Ik heb zojuist de Mustang Mach-E standaard range besteld. Wel jammer dat BlueCruise na 90 dagen weer achter een betaalmuur wordt geplaatst. Je zou verwachten dat je het bedrag wat je voor de auto betaald, dat je het er wel bij krijgt. .
Is BlueCruise beschikbaar als eenmalige aankoop in Europa? (Ik vind online voor 2.500 US dollar.) In dat geval zou ik dat bij ons kunnen laten toevoegen bij aankoop, zolang het past binnen het leasebudget. Maar dat zal dan voor de volgende Mustang zijn. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNz_P4SS2nPHzEuDO27N8TEx3b8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U90RIATkfu2j14hfTfkEeqnP.jpg?f=fotoalbum_large

Vind de voorkant van die nieuwe Capri wel wat tegenvallen. Explorer ziet er een stuk beter uit IMHO.

Mach-E is wel een stukje groter. Vooral afstand tussen de wielen is duidelijk langer als ze zo naast elkaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Ik heb vandaag een brief ontvangen voor een recall:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIeZ5RCT9mb_zQbVoEG_ICvc1J4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/udkhQEAHNYwCAcJJDh0ufZUv.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb even gegoogled. Op basis van wat ik gezien heb in andere fora ga ik waarschijnlijk gewoon wachten op de OTA update. Wat gaan jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 16:47
janbus schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:23:

[Afbeelding]

Ik heb even gegoogled. Op basis van wat ik gezien heb in andere fora ga ik waarschijnlijk gewoon wachten op de OTA update. Wat gaan jullie doen?
Ik heb een afspraak gemaakt bij de dealer voor de update. Voeren ze gratis uit en kost 1 uurtje. Alleen zoals helaas wel vaker bij Ford m.b.t. EV’s weinig gekwalificeerde monteurs beschikbaar dus ben welkom in Januari 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz

[Afbeelding]

Ik ben langs de dealer geweest en update was met een uurtje gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 12:41

[Afbeelding]

Brief ook gehad. Begreep van de dealer dat deze update niet OTA mag, dus ook afspraak gemaakt. Kon wel nog in december terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:59

ja3

FlowDesign schreef op woensdag 13 november 2024 @ 07:40:
Vind de voorkant van die nieuwe Capri wel wat tegenvallen. Explorer ziet er een stuk beter uit IMHO.

Mach-E is wel een stukje groter. Vooral afstand tussen de wielen is duidelijk langer als ze zo naast elkaar staan.
Smaken verschillen zullen we maar zeggen want aan de voorkant zou ik de Capri kiezen.
Ik vind het vooral jammer dat Ford een visie lijkt te missen op EV gebied. Ik heb het idee dat ze maar wat onderdelen inkopen hier en daar en daar dan weer een autotje bij verzinnen. (i.t.t. Volkswagen, Tesla, Polestar bijv). Maar dat is misschien alleen voor Tweakers belangrijk en niet voor het normale publiek.

En de Mach-E lijkt ook nog steeds updates te krijgen wat dan weer wel lijkt op een lange termijn plan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:45
Toevallig had ik net een afspraak gemaakt voor mijn sync4a problem (wifi disconnect de hele tijd), deze update pakken ze direct mee.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-06 21:16
Ik heb sinds vandaag dat als ik cruise control aanzet op de snelweg en de blauwe bubbel zich vormt het stuur langzaam maar steeds heviger begint te wiebelen/wobble, zich probeert te corrigeren in de lane assist. Als ik niet ingrijp dat gaat dit denk ik behoorlijk mis.

Gisteren winterbanden gekregen maar als ik zelf rij dan is er niks aan de hand. Iemand anders wellicht eerder meegemaakt ?

• FlowDesign
Jarune schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:13:
Ik heb sinds vandaag dat als ik cruise control aanzet op de snelweg en de blauwe bubbel zich vormt het stuur langzaam maar steeds heviger begint te wiebelen/wobble, zich probeert te corrigeren in de lane assist. Als ik niet ingrijp dat gaat dit denk ik behoorlijk mis.

Gisteren winterbanden gekregen maar als ik zelf rij dan is er niks aan de hand. Iemand anders wellicht eerder meegemaakt ?
Nope, nog nooit meegemaakt.

In het kader van toeval bestaat niet, zou ik toch vermoeden dat het wel iets met de winterbanden te maken heeft. Hebben ze alleen banden gewisseld of ook de velgen?

En waar heb je het laten doen? Bij een Ford garage?

• jgijsen
Jarune schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:13:

Vorige week hetzelfde gehad, en een paar km nadien ging het weer prima.
Even van laan wisselen en hem opnieuw zijn plaats laten zoeken (indien het verkeer het toelaat) was de oplossing.

Nu moet ik er wel bijzeggen dat de belijning om dat stuk autostrade geen toonbeeld van perfectie is :)

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:03
Gisteren de ABS recall update laten doen bij Ford Wensink (Apeldoorn) bij mijn Mustang 2023.
Ook gevraagd of ze de updates bij konden werken, omdat ik op Power-up 4.2.4 lijk te blijven hangen. Dat laatste kan volgens hen niet, omdat de updates vanuit USA gepushed worden, en ze daar geen enkele invloed op kunnen uitoefenen. Ben maar niet in discussie gegaan.

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Big Mama schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:24:
Gisteren de ABS recall update laten doen bij Ford Wensink (Apeldoorn) bij mijn Mustang 2023.
Ook gevraagd of ze de updates bij konden werken, omdat ik op Power-up 4.2.4 lijk te blijven hangen. Dat laatste kan volgens hen niet, omdat de updates vanuit USA gepushed worden, en ze daar geen enkele invloed op kunnen uitoefenen. Ben maar niet in discussie gegaan.
Helaas de standaard reactie van de meeste Ford dealers. Ze krijgen niet betaald voor hun tijd die ze steken in het handmatig doen van de updates. Maar dat willen ze niet zeggen, dus komt dit kul verhaal voorbij.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 10:15
Afgelopen week mijn Ford Mustang Mach E Premium (2024 versie) eindelijk in ontvangst mogen nemen.
Uiteraard ben ik nog volop aan het onderzoeken wat de auto allemaal te bieden heeft want er zitten zoveel functies op!
Ik was even bang voor de nieuwe velgen maar achteraf toch blij hiermee! ziet er fantastisch uit.

Maar ik heb al wel een aantal zaken die mij opvallen, wellicht dat iemand hier meer over weet;
- Hoort de premium variant niet een knop bij de achterklep te hebben zodat deze automatisch sluit? (ik doel hier dus niet op de handsfree functie maar alleen de knop in de achterklep)
- Ik heb geen (metal) instaplijsten bij de voorportieren terwijl in de laatste prijslijst deze wel op de premium variant zou moeten zitten? nu is het gewoon zwart plastic met Mustang erop.

Ik ben benieuwd, anders ga ik toch even met de dealer contact opnemen en is er nog werk aan de winkel voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert-R
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-06 11:09
Ik ben een paar maanden geleden verhuisd en hier schakelt de loadbalancer van de laadplaal (Alfen Eve Single S-Line) regelmatig in. Mijn auto (MME van 2022) meldt dan een storing in het laadstation en hervat het laden niet meer.

Is dat een algemeen probleem? Is er misschien een software-updated die het verhelpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustang zk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-12-2024
Bert-R schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:27:
Ik ben een paar maanden geleden verhuisd en hier schakelt de loadbalancer van de laadplaal (Alfen Eve Single S-Line) regelmatig in. Mijn auto (MME van 2022) meldt dan een storing in het laadstation en hervat het laden niet meer.

Is dat een algemeen probleem? Is er misschien een software-updated die het verhelpt?
Ik ben ook verhuist, en heb mijn laadpaal meegenomen. Maar totaal geen problemen. Ook niet met de loadbalancer, Ik heb dan geen Alfen laadpaal. Maar shell recharge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-04 17:55
jgijsen schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:59:
[...]

‘Even’ bijgelezen, goeie tips weer. Zoals deze! Vind de tijd wel wat lang (altijd wat te zeuren ;) .

Er zit in de middenconsole een plek voor de sleutel. Ik probeer me te bedenken wat het nut daarvan is…

Heb eindelijk de PaaK ingesteld, ben helaas de code kwijt om de deur te kunnen openen met de cijfer toetsen op de deur. Iemand een idee waar die terug te vinden is?
Helaas al twee keer gebeurd (in 2 jaar) dat ik mijn sleutel in een tas in achterbak van de auto heb gedaan :o …dus wat alternatieven te hebben is voor mij erg wel nuttig >:) .

Handig ook om met de AppleWatch de auto vast aan te kunnen zetten.

Zie na de laatste update links bij de range bij het afremmen een groen cirkeltje dat aangeeft dat er geregenereerd wordt. Geinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgijsen
Je kan de auto toch ook met de app openen, los van de code op de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
Ja klopt, dat is al vooruitgang.
Wil echter ook nog de optie de auto in te gaan zonder mobieltje. Met de app op de Apple Watch alleen de deur openen lukt niet; krijg dan op de watch de vraag om verbinding met de mobiele telefoon…duh…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Vassque schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:52:
Ja klopt, dat is al vooruitgang.
Wil echter ook nog de optie de auto in te gaan zonder mobieltje. Met de app op de Apple Watch alleen de deur openen lukt niet; krijg dan op de watch de vraag om verbinding met de mobiele telefoon…duh…
Mocht je telefoon ook in de auto liggen en je staat naast je auto, dan maakt je horloge toch wel verbinding met je telefoon?

Als je zowel je sleutel als je telefoon in de auto laat liggen (wat mss al vrij zeldzaam is? ;) ) dan heb je iig je horloge nog.

Ben je die óók vergeten, controleer dan hoeveel glazen alcohol je per dag drinkt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vassque
_O-
Nou vooruit. Meer uitleg. Auto staat in de parking beneden. Ik heb een Apple Watch cellular en dus niet altijd mijn telefoon bij me. Soms wil ik even wat in de auto leggen, en dan wil ik niet dat hele circus mee hoeven nemen, vandaar. De opties zijn er (mits ik ergens die 7 cijferige code kan opduikelen dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Vassque schreef op maandag 18 november 2024 @ 00:42:
_O-
Nou vooruit. Meer uitleg. Auto staat in de parking beneden. Ik heb een Apple Watch cellular en dus niet altijd mijn telefoon bij me. Soms wil ik even wat in de auto leggen, en dan wil ik niet dat hele circus mee hoeven nemen, vandaar. De opties zijn er (mits ik ergens die 7 cijferige code kan opduikelen dan).
Ja kijk, nu komt de aap uit de mouw, had je maar geen Apple Watch cellular moeten kopen :P

Maarehhh, kun je die code dan ergens opslaan zodat je die op je telefoon op kunt zoeken?

Ik heb het heel lang geleden een keer ingesteld die code dacht ik, of het is nog de code die op dat pasje staat.

Kan me nog wel herinneren dat ik ooit een keer PaaK enzo in de auto aan het instellen was en toen moest ik ook een wachtwoord bedenken. Misschien kun je ergens in dat proces de code opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
FlowDesign schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:35:
[...]

Ja kijk, nu komt de aap uit de mouw, had je maar geen Apple Watch cellular moeten kopen :P

Maarehhh, kun je die code dan ergens opslaan zodat je die op je Apple Watch op kunt zoeken?

Ik heb het heel lang geleden een keer ingesteld die code dacht ik, of het is nog de code die op dat pasje staat.

Kan me nog wel herinneren dat ik ooit een keer PaaK enzo in de auto aan het instellen was en toen moest ik ook een wachtwoord bedenken. Misschien kun je ergens in dat proces de code opnieuw instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgijsen
Je kan die code toch opnieuw instellen op het scherm van de auto ?
Duurt wel vrij lang om ze in te geven, maar ik vind het wel een handige functie als ik ga duiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vassque
Hehe gelukt. Ik had PaaK ingesteld. En nu vroeg de auto om een wachtwoord om’m dan ook te kunnen starten. Ingevoerd.
En daarna kwam de mogelijkheid een nieuwe code voor de deur te gebruiken.

Al die codes…my goodness. Sorry maar ben ze zonder telefoon toch zo kwijt als ik geen 1234567 of geboortedatum + 1 doe 8)7

Oh 7(8)7 en de code staat op het kaartje wat nog op de zonneklep zit geklemd.

Nou. Het staat vast. Ik moet de sleutel nooit meer vergeten }:O

[ Voor 19% gewijzigd door Vassque op 18-11-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Voor het eerst mijn Mustang Premium opgeladen, maar waarom laadt hij maar circa 500 km op en niet de 600 km?

Ik weet dat de WLTP 600 km is en je dit daadwerkelijk niet zal halen maar dan zou de batterij toch wel tot 600 km moeten opladen en niet 500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Mikee007 schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:22:
Voor het eerst mijn Mustang Premium opgeladen, maar waarom laadt hij maar circa 500 km op en niet de 600 km?

Ik weet dat de WLTP 600 km is en je dit daadwerkelijk niet zal halen maar dan zou de batterij toch wel tot 600 km moeten opladen en niet 500?
Wat de guess-o-meter aangeeft is afhankelijk van je verbruik van de afgelopen periode. Aangezien het momenteel vrij koud is, zal ie nooit de WLTP km als range aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 08:39

martjah

Appel

Bert-R schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:27:

Ik heb een Wallbox Pulsar plus. Als ik thuis 2 ovens aanzet, dan stopt de laadpaal ermee vanwege loadbalancing. Maar zodra 1 of 2 ovens uitgaan, dan gaat het laden weer gewoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ja mijn slimme laadpaal doet datzelfde eigenlijk en dat is maar goed ook met veel elektrische apparaten hier. Echter heb ik op mijn werklocatie een laadpaal van Alfen en als mijn auto daar vol is dan schiet de auto in de error. Nooit eerder altijd bij vol.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikee007
FlowDesign schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:17:
[...]

Wat de guess-o-meter aangeeft is afhankelijk van je verbruik van de afgelopen periode. Aangezien het momenteel vrij koud is, zal ie nooit de WLTP km als range aangeven.
Okee, dat wist ik niet. voor mij is alles vrij nieuw dus leer iedere dag weer bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Brotuck schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:14:
Ja mijn slimme laadpaal doet datzelfde eigenlijk en dat is maar goed ook met veel elektrische apparaten hier. Echter heb ik op mijn werklocatie een laadpaal van Alfen en als mijn auto daar vol is dan schiet de auto in de error. Nooit eerder altijd bij vol.
Zelfde issue heb ik met de openbare laadpaal bij mij in de straat. Eerst nooit maar na een reparatie aan de paal altijd een error melding bij 100% vol 🤷‍♂️. Al eens voor gebeld met de eigenaar van de paal maar volgens hun niets aan de hand. Iedere andere openbare lader die ik probeer heb ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:14:
En als je tot 90 of 95% laadt voor die locatie (als in max instellen via de Ford app of in de auto)? Gaat ie dan ook in error wanneer ie de max bereikt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert-R
Dank voor jullie reacties! Mogelijk is het probleem wat ik heb dus specifiek voor de Alfen-laadpaal. Ik heb de Ford dealer gevraagd of er een software update is, maar ze zeggen dat bij mij alles up to date is. En ook dat het bij Ford gebruikelijk is dat de auto in storing gaat als het laadstation geen stroom meer levert.

Ik ga mijn vraag eens op het Alfen-forum stellen. Misschien is daar iemand met een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Bert-R schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:07:
Dank voor jullie reacties! Mogelijk is het probleem wat ik heb dus specifiek voor de Alfen-laadpaal. Ik heb de Ford dealer gevraagd of er een software update is, maar ze zeggen dat bij mij alles up to date is. En ook dat het bij Ford gebruikelijk is dat de auto in storing gaat als het laadstation geen stroom meer levert.

Ik ga mijn vraag eens op het Alfen-forum stellen. Misschien is daar iemand met een tip.
Waar ik nieuwsgierig naar ben, ik heb een soortgelijk probleem bij een laadpaal. Echter als ik de storing krijg op 100% en hij later gaat pre-conditionen (wat accu capaciteit kost) dan gaat ie netjes weer verder met laden. Hij geeft dus een storing melding maar blijkbaar is er in de praktijk niet zoveel aan de hand omdat ie later zelf opnieuw verder gaat. Is dit bij jouw ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert-R
Volgens mij gaat hij wel preconditionen inderdaad, maar omdat hij het 'gewone' laden niet hervat heb ik toch wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
El Butre schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:49:
[...]

Op de deurpost 7 en 9 indrukken
Dankjewel. Eindelijk eens getest. Werkt. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Heeft iemand hier last van?
Ik heb nog niks gemerkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6660xjdO6HbGBsxA76PuHlwI_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A87ifehbOtfxDgVTROZqQIQR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik heb een aantal vragen over de Fordpass App die ik gebruik voor mijn Mustang Mach E.

Je kan je voertuig natuurlijk voorverwarmen door onderstaande knop te gebruiken in de Fordpass app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqETb05eEj7hZOw47i_FnrKjoNA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Nio9ljDt8pHUNWOk6w4jEhQK.png?f=user_large (plaatje is van internet)
Nadeel hiervan is dat hij maar een paar minuten zal voorverwarmen en ik merk dat dit niet altijd voldoende is.

Maar via het menu; Energie > Vertrektijden kun je ook standaard vertrektijden invoeren en zou het voertuig ook op het gewenste interieurcomfort moeten verwarmen.
Echter heb ik die functie nu een aantal dagen gebruikt maar bij het betreden van het voertuig is deze niet voorverwarmd terwijl ik de vertrektijd (07:00 uur) heb ingevoerd.
Werkt deze functie bijvoorbeeld alleen als de auto aan de laadpaal staat of doe ik zelf iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-06 14:54
Mikee007 schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:22:
Ik heb een aantal vragen over de Fordpass App die ik gebruik voor mijn Mustang Mach E.

Je kan je voertuig natuurlijk voorverwarmen door onderstaande knop te gebruiken in de Fordpass app
[Afbeelding] (plaatje is van internet)
Nadeel hiervan is dat hij maar een paar minuten zal voorverwarmen en ik merk dat dit niet altijd voldoende is.

Maar via het menu; Energie > Vertrektijden kun je ook standaard vertrektijden invoeren en zou het voertuig ook op het gewenste interieurcomfort moeten verwarmen.
Echter heb ik die functie nu een aantal dagen gebruikt maar bij het betreden van het voertuig is deze niet voorverwarmd terwijl ik de vertrektijd (07:00 uur) heb ingevoerd.
Werkt deze functie bijvoorbeeld alleen als de auto aan de laadpaal staat of doe ik zelf iets verkeerd?
Dat kan, je moet in het menu aanzetten dat die ook voorverwarmt als die niet is aangesloten met de laadkabel.
Heb je daarnaast wel de voorverwarming staan op warm (hij kan ook gemiddeld en op koud). Misschien heb je hem op koud staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
2Bond schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:13:
[...]

Dat kan, je moet in het menu aanzetten dat die ook voorverwarmt als die niet is aangesloten met de laadkabel.
Heb je daarnaast wel de voorverwarming staan op warm (hij kan ook gemiddeld en op koud). Misschien heb je hem op koud staan?
Laatste keer dat ik naar die instellingen heb gekeken kon ik volgens mij een temperatuur instellen en dan weet ie zelf of ie moet koelen of verwarmen. Is wel lang geleden dat ik het gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
[...]

Exact - even in de settings kijken. Handmatig aanzetten kan max 2 x 15 minuten. Maar 1 x 15 is meer dan voldoende zelfs bij een flink bevroren auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-06 13:22
Vraag voor de kenners: Ik krijg binnenkort een Mustang van een collega uit 2022, volgens het portaal is dit de standard range met 198kW/269pk, maar toevallig bij het nalopen van het kenteken zie ik dat er 221kW/301pk geregistreerd staat. Heeft dit er bijvoorbeeld mee te maken dat er maar 90% van de motor daadwerkelijk beschikbaar is of zit er een foutje in ons portaal? Ik kan niet vinden of er ooit een 301pk versie is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszz
wuzzy schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:08:
Vraag voor de kenners: Ik krijg binnenkort een Mustang van een collega uit 2022, volgens het portaal is dit de standard range met 198kW/269pk, maar toevallig bij het nalopen van het kenteken zie ik dat er 221kW/301pk geregistreerd staat. Heeft dit er bijvoorbeeld mee te maken dat er maar 90% van de motor daadwerkelijk beschikbaar is of zit er een foutje in ons portaal? Ik kan niet vinden of er ooit een 301pk versie is geweest.
Ik zet in op een foutje in het portaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Ja bijzonder, ik zie inderdaad ook bij het RDW "Netto maximumvermogen elektrisch 221,00 kWh" ipv het door Ford opgegeven 198 kW .... geen idee waarom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Er waren wel 2 RWD SR versies met een klein verschil in vermogen, maar beide onder de 300 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
[...]

Bij mij staat de functie; Cabine klimaat instellen zonder stroom op uit. maar als ik die in probeer te schakelen lukt dat niet om een dubieuze reden
Hij staat overigens wel op Warm.
Aldusso schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:40:
[...]

Exact - even in de settings kijken. Handmatig aanzetten kan max 2 x 15 minuten. Maar 1 x 15 is meer dan voldoende zelfs bij een flink bevroren auto.
Bedoel je in de settings van het voertuig of in de app?
Het laatstgenoemde kan ik namelijk die optie niet vinden in de app.
Het zou wel makkelijk zijn als je inderdaad de tijd op 15 minuten kan zetten, lijkt me meer dan voldoende.

Meer een algemeen dingetje, ik vind de Fordpass app niet fijn werken, hij is erg traag en slaat soms instellingen niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 08:39

martjah

Appel

Mikee007 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:55:
[...]

Bij mij staat de functie; Cabine klimaat instellen zonder stroom op uit. maar als ik die in probeer te schakelen lukt dat niet om een dubieuze reden
Hij staat overigens wel op Warm.

[...]

Bedoel je in de settings van het voertuig of in de app?
Het laatstgenoemde kan ik namelijk die optie niet vinden in de app.
Het zou wel makkelijk zijn als je inderdaad de tijd op 15 minuten kan zetten, lijkt me meer dan voldoende.

Meer een algemeen dingetje, ik vind de Fordpass app niet fijn werken, hij is erg traag en slaat soms instellingen niet op.
Volgens mij stel je de 15 minuten in in de auto. Daarnaast is de app "kwalitatief uitermate teleurstellend".
Als je de voorverwarming aanzet, moet je wachten totdat de knop blauw wordt en dat duurt soms wel een minuutje. Als je de app eerder sluit, dan doet hij het 9 vd 10 keer niet.
Ook de instellingen niet willen opslaan vanuit de app is herkenbaar, ik laad standaard tot 90% thuis maar soms zet ik hem in de app op 100% en dan zegt de app dat hij tot 100% laadt om vervolgens de dag erop te zien dat hij toch maar tot 90% heeft geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
martjah schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:06:
[...]

Volgens mij stel je de 15 minuten in in de auto. Daarnaast is de app "kwalitatief uitermate teleurstellend".
Als je de voorverwarming aanzet, moet je wachten totdat de knop blauw wordt en dat duurt soms wel een minuutje. Als je de app eerder sluit, dan doet hij het 9 vd 10 keer niet.
Ook de instellingen niet willen opslaan vanuit de app is herkenbaar, ik laad standaard tot 90% thuis maar soms zet ik hem in de app op 100% en dan zegt de app dat hij tot 100% laadt om vervolgens de dag erop te zien dat hij toch maar tot 90% heeft geladen.
Ik heb inderdaad in de auto gekeken en daar kan je de tijd 5, 10 of 15 minuten instellen.
Ik heb hem nu ingesteld op 10 minuten, een mooie middenweg.. moet alleen nog even kijken hoe ik de temperatuur kan instellen want nu zet die alles automatisch op extreem warm.
Daarnaast even kijken hoe ik kan zorgen dat mijn verlichting niet gaat branden bij het voorverwarmen want mijn overburen zouden dat wel op prijs stellen ;)

Echter het instellen van de vertrektijden in de app is leuk maar voorlopig werkt dit dus niet bij mij.
De auto doet niet voorverwarmen op de ingestelde vertrektijd, de optie cabine klimaat instellen zonder stroom kan ik overigens ook niet aan zetten gek genoeg.

Over de app ben ik ook niet zo te spreken.. het is niet bepaald snel en mogelijkheden zijn toch wel beperkt en app is niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Heb een brief van Ford gekregen dat ik bij de dealer een update kan krijgen voor een mogelijke remprobleem, volgens mij hadden anderen hier ook een bericht daarover ontvangen toch?

In de brief staat dat deze update in het eerste kwartaal van komend jaar ook via OTA beschikbaar zal komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
FlowDesign schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:26:
Heb een brief van Ford gekregen dat ik bij de dealer een update kan krijgen voor een mogelijke remprobleem, volgens mij hadden anderen hier ook een bericht daarover ontvangen toch?

In de brief staat dat deze update in het eerste kwartaal van komend jaar ook via OTA beschikbaar zal komen.
Die brief heb ik ook gehad.
Ik was van plan om te wachten op de OTA update, aangezien ik nergens last van had en ik ook gevonden had op een forum dat het een probleem is dat Ford nooit heeft kunnen reproduceren. De fix is dus ook maar een gok van wat zou kunnen helpen, want ze hebben dat niet kunnen testen.

Uiteindelijk heb ik wel een afspraak gemaakt bij de dealer, aangezien er een andere terugroepactie is waarbij de ruitenwissermotor niet goed geseald is en er potentieel water in kan komen, waardoor de ruitenwissers niet meer werken. De laatste weken is het al redelijk slecht weer geweest, waarbij het niet verantwoord zou zijn om te rijden zonder werkende ruitenwissers, dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen (ook al is de kans klein dat het bij mij zou voorkomen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xipe22
FlowDesign schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:26:

Ik heb hem al gehad afgelopen week bij de garage. Ik merk eerlijk gezegd geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Xipe22 schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:52:
[...]

Ik heb hem al gehad afgelopen week bij de garage. Ik merk eerlijk gezegd geen verschil.
Dat merk je pas als het misgaat of het geholpen heeft

Certain 2021 Ford Mustang Mach-E vehicles have been recalled stateside following an over-the-air software update to the anti-lock braking system. The update in question features ABS calibration files that switch the anti-lock braking system to the default configuration, resulting in deactivated power brake assist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb de update gehad in de garage, maar idd je merkt er niks van

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
Brotuck schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:16:
Ik heb de update gehad in de garage, maar idd je merkt er niks van
Het is ook geen merkbare wijziging. Meer een update voor het voorkomen van het niet werken van de remmen in 1 of andere uitzonderlijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
baszz schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:51:
[...]

Het is ook geen merkbare wijziging. Meer een update voor het voorkomen van het niet werken van de remmen in 1 of andere uitzonderlijke situatie.
Klopt. Het lijkt weer voor het beruchte 2021 model te zijn waar zoveel problemen van bekend zijn, en voor de nieuwere types is het waarschijnlijk meer uit voorzorg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Waar ik wel al maanden op zit te wachten is de Sync4a update voor mijn 2021 model, die is er nog steeds niet.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustang zk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-12-2024
Brotuck schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:50:
Waar ik wel al maanden op zit te wachten is de Sync4a update voor mijn 2021 model, die is er nog steeds niet.
Die update heb ik eergisteren ook pas gekregen op de 2021 model. Daarvoor heb ik automatisch updaten even uit gehad en weer aangezet.

En de remproblemen heb ik hier eerder ook al eens vermeld. Dit heb ik een aantal keer mee gemaakt dat de auto niet wilde remmen. Snel rem los laten en opnieuw remmen dan doen ze het weer. Ik moet de update nog krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:50:
[...]

Klopt. Het lijkt weer voor het beruchte 2021 model te zijn waar zoveel problemen van bekend zijn, en voor de nieuwere types is het waarschijnlijk meer uit voorzorg
Vanaf eerste 2020 model tot half 2021 denk ik (job 1). Vanaf job 2 veel minder kinderziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
mustang zk schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:15:
[...]

Die update heb ik eergisteren ook pas gekregen op de 2021 model. Daarvoor heb ik automatisch updaten even uit gehad en weer aangezet.

En de remproblemen heb ik hier eerder ook al eens vermeld. Dit heb ik een aantal keer mee gemaakt dat de auto niet wilde remmen. Snel rem los laten en opnieuw remmen dan doen ze het weer. Ik moet de update nog krijgen.
Oei dat klinkt niet best, ik zou hem dan toch gewoon lekker achterlaten totdat het gefixed is. Je kan zelf een afspraak maken, je hoeft niet te wachten. Update heb ik ook nog niet, ook aan/uit gezet maar nog niks. Via dealer kan ook niet, dus gewoon wachten dan maar.

Ik was in de veronderstelling dat mijn Ford bijna terug mocht, maar hoorde gisteren dat wsl toch meer km''s mee moeten worden gereden, Ayvens wil hem nog niet terug, restwaarde is niet best, dus laten hem liever tot einde contract rijden :( De Mach-E is bij ons niet meer te leasen, uit de keuzelijst gehaald dus niet meer te kiezen, dus orienteren alvast op wat anders, heb ik nu dan genoeg tijd voor ;-)
Pagina: 1 ... 170 ... 177 Laatste