Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 169 ... 179 Laatste
Acties:

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-08 23:06
FlowDesign schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:38:
[...]

Die updates heb ik weken geleden al gehad, maar nog geen BlueCruise hier.
De volgende staat alweer klaar. Duurt 23 minuten. Ik heb goeie hoop. Ik zal straks eens kijken in de auto zelf ...

(Mijn auto heb ik sinds eind februari ongeveer. Is een 2023 model, denk ik.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-azP_WhdLhBN1BiG0o0LUstAfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2aP8YlAqW6KSRczr2kJcrwm.jpg?f=fotoalbum_large

• janbus
Lap. Toch niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nktiMo7MfrRW-haO8Dke9RDBm1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/snVHTNAB5clbLA14p1vrQ8e5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Aldusso schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:59:
[...]

? Hoe doe je dat dan? Een flink duurdere leaseauto uitkiezen, maar tegen een lagere eigen bijdrage ???
Lijkt mij een heerlijke regeling voor een auto liefhebber ;-)
zou mooi zijn als @Mikee007 het even zou toelichten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Ik heb Power-Up 6.7.0.
Helaas betekent dat niet dat ik ineens aansluitend ook 6.8.0 krijg, blijkbaar. :-( Dus nog even verder geduld oefenen ...

Ik heb blijkbaar ook geen YouTube (niet dat ik dat mis, hoor. Gewoon ter info).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hlbqgu838rLGXWi7pilux1USPyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJpjZuRYmABT1aDuC61Y9ZP1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 09:26

m24

hmm mijn Job 1 lijkt al dit update geweld nog even aan zich voorbij te laten gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcdbee89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-09 18:42
Het is toch eigenlijk stuitend om te zien dat er zo weinig staat bij entertainment, geen Netflix etc. Zou het laden toch leuker maken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m24

m24

rcdbee89 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:50:
Het is toch eigenlijk stuitend om te zien dat er zo weinig staat bij entertainment, geen Netflix etc. Zou het laden toch leuker maken
Ik heb het eigenlijk nooit gemist: ik zit nooit in de auto te wachten tijdens het laden. Sowieso laad ik normaal gesproken alleen thuis, heel soms op het werk of bij een klant... en op vakantie gebruiken we de laadstops om iets te eten en even de benen te strekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:24
m24 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:59:
[...]

Ik heb het eigenlijk nooit gemist: ik zit nooit in de auto te wachten tijdens het laden. Sowieso laad ik normaal gesproken alleen thuis, heel soms op het werk of bij een klant... en op vakantie gebruiken we de laadstops om iets te eten en even de benen te strekken.
Zelfde hier :)

En als ik in m'n eentje ben voor een korte laadstop waarbij ik wel in de auto blijf zitten, dan ben ik natuurlijk op m'n telefoon dit forum aan het lezen :+

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
Deze instellingen kunnen allemaal heel simpel aangepast worden in de MME.
Ik ga er zelf een paar testen straks.

Van het forum:

- Beosonic equalizer (needs also DSP as-built format change)
- Walk Away Lock Audible Feedback
- Lock Audible Feedback
I tryed to enable "Blind Spot Monitoring 2.0 - Chimes" and "Chime for Speed Limit Change (Speed Limit Assist Menu)" with no result (don't know if additional settings are required or not possible on MME).
But I found also:
- "Comfort Pet" in APIM (is it a pet mode?)
- "Battery Voltage Display" in IPC (is it the 12V battery charge indicator?)
but I haven't tryed yet.

https://www.macheforum.co...apim-settings-pdf.134629/
https://www.macheforum.co.../ipc-settings-pdf.134630/

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• satpet
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:21
Mijn eerste BlueCruise ervaringen:

Je kan inderdaad de handen van het stuur halen, maar ...
Rijdt veel rustiger dan “lane keeping”. Bochten op snelwegen worden perfect genomen. Auto tikt niet van links naar rechts zoals bij “lane keeping”.

Blijft nog altijd veel te rechts op de rijstrook rijden. Er is een optie om de auto wat meer naar links te laten rijden bij het voorbijsteken van andere (vracht)wagens, maar ik zie geen effect. Bij het voorbijsteken van vrachtwagens rijdt de auto niet meer naar de vrachtwagen toe, maar ik voel de auto toch niet naar links gaan.

Geen assistentie bij wisselen van rijstrook, maar BlueCruise slaat onmiddellijk terug aan wanneer je op de andere rijstrook bent toegekomen. (Het lijkt te werken in de US, of ik moet nog op een oude versie 1.2 zitten???)

Bij het rijden in wegenwerken op snelwegen waar BleuCruise werkt wordt het gevaarlijk. BlueCruise blijft aan. Het is better om het uit te schakelen in wegenwerken.

Op spitstroken slaat BlueCruise af. OPGELET, want het floept terug aan als je op de oprit van de snelweg rijdt. DUS: Hou de handen aan het stuur om de auto in de spitstrook te houden op het einde van de oprit.

Grootste nadeel en gevaarlijk. Wanneer je op een sectie komt die niet ondersteund wordt door BlueCruise stopt het zonder waarschuwing onmiddellijk met werken. Als het naar “lane keeping” gaat kan je nog snel je handen naar het stuur brengen. Het wordt echter ronduit gevaarlijk als BleuCruise stopt en niet naar “lane keeping” switcht.

Als je het probeert is het beter je handen aan het stuur te houden. Na 200km begin ik al een goed idee te hebben wanneer het zal stoppen met werken zonder waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
satpet schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:03:

Rijdt veel rustiger dan “lane keeping”. Bochten op snelwegen worden perfect genomen. Auto tikt niet van links naar rechts zoals bij “lane keeping”.

Blijft nog altijd veel te rechts op de rijstrook rijden. Er is een optie om de auto wat meer naar links te laten rijden bij het voorbijsteken van andere (vracht)wagens, maar ik zie geen effect. Bij het voorbijsteken van vrachtwagens rijdt de auto niet meer naar de vrachtwagen toe, maar ik voel de auto toch niet naar links gaan.

Geen assistentie bij wisselen van rijstrook, maar BlueCruise slaat onmiddellijk terug aan wanneer je op de andere rijstrook bent toegekomen. (Het lijkt te werken in de US, of ik moet nog op een oude versie 1.2 zitten???)

Bij het rijden in wegenwerken op snelwegen waar BleuCruise werkt wordt het gevaarlijk. BlueCruise blijft aan. Het is better om het uit te schakelen in wegenwerken.

Op spitstroken slaat BlueCruise af. OPGELET, want het floept terug aan als je op de oprit van de snelweg rijdt. DUS: Hou de handen aan het stuur om de auto in de spitstrook te houden op het einde van de oprit.

Grootste nadeel en gevaarlijk. Wanneer je op een sectie komt die niet ondersteund wordt door BlueCruise stopt het zonder waarschuwing onmiddellijk met werken. Als het naar “lane keeping” gaat kan je nog snel je handen naar het stuur brengen. Het wordt echter ronduit gevaarlijk als BleuCruise stopt en niet naar “lane keeping” switcht.

Als je het probeert is het beter je handen aan het stuur te houden. Na 200km begin ik al een goed idee te hebben wanneer het zal stoppen met werken zonder waarschuwing.
Dat probleem van geen waarschuwing is idd zeer gevaarlijk, ook al gemerkt zonder Bluecruise. Opmerkelijk dat Ford dat nog steeds niet aangepakt heeft, je krijgt talloze piepjes en andere zaken maar voor 1 vd belangrijkste features ivm veiligheid weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:02

De samenvatting lijkt haast dat het niet werkt.
Zijn er ook positieve punten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satpet
jgijsen schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:47:
[...]

De samenvatting lijkt haast dat het niet werkt.
Zijn er ook positieve punten ?
De auto rijdt zeer rustig. Het lijkt me meer aangewezen dit te gebruiken op lange stukken snelweg. In situaties met veel op- en afritten rond steden is het beter het niet te gebruiken. Als 's ik nachts door Duitsland of Frankrijk cruise moet het aangenaam zijn om te gebruiken.

Maar zoals ik schreef. Ik weet niet welke versie ik heb. Je kan dat nergens vinden. Of weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:44
satpet schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:51:
[...]

De auto rijdt zeer rustig. Het lijkt me meer aangewezen dit te gebruiken op lange stukken snelweg. In situaties met veel op- en afritten rond steden is het beter het niet te gebruiken. Als 's ik nachts door Duitsland of Frankrijk cruise moet het aangenaam zijn om te gebruiken.

Maar zoals ik schreef. Ik weet niet welke versie ik heb. Je kan dat nergens vinden. Of weet iemand dat?
Bedankt voor het delen van je ervaring.👍
Lijkt voor mij perfect zoals ik het lees. (‘s-nachts op de tolweg in Frankrijk)

Zowiezo gebruik ik de “normale” adaptive-cc ook niet bij werkzaamheden en spitsstrook. Veel te onvoorspelbaar inderdaad.

Nu hopen dus dat BC snel op de 2021 beschikbaar komt zodat ik hem ook kan gebruiken 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satpet
Aldusso schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:43:
[...]

Dat probleem van geen waarschuwing is idd zeer gevaarlijk, ook al gemerkt zonder Bluecruise. Opmerkelijk dat Ford dat nog steeds niet aangepakt heeft, je krijgt talloze piepjes en andere zaken maar voor 1 vd belangrijkste features ivm veiligheid weer niet...
Vooral dat BlueCruise zone's heel goed gekend zijn door Ford. Ze staan op hun kaart hier: BlueCruise kaart Europa. Dus 100m voor het einde een waarschuwing geven moet toch mogelijk zijn

En dan zones zoals deze, waar je gek van wordt. Het zou veiliger zijn totaal geen BlueCruise aan te bieden in zulke gebieden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rk1XEkTLHG4TOYdOlT0RllBT4i0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BJJsWV2whdfdPQSorg7YYvg2.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
satpet schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:49:
[...]

Vooral dat BlueCruise zone's heel goed gekend zijn door Ford. Ze staan op hun kaart hier: BlueCruise kaart Europa. Dus 100m voor het einde een waarschuwing geven moet toch mogelijk zijn

En dan zones zoals deze, waar je gek van wordt. Het zou veiliger zijn totaal geen BlueCruise aan te bieden in zulke gebieden.
[Afbeelding]
In tunnels werkt het zo te zien ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• satpet

Update over spitsstrook en naar links uitwijken:
Spitsstroken
Op de E40 tussen Brussel en Leuven blijft BlueCruise mooi werken op de spitsstrook.
Mijn eerdere ervaring was in Nederland op de A2 ten Noorden van Maastricht waar het niet werkte en enkel gevaarlijk aanfloepte op elke oprit.

Links uitwijken bij voorbijsteken vrachtwagen
Ook op de E40 van Brussel naar Luik bewoog de auto mooi naar links bij het inhalen. Het werd ook getoond op het dashboardscherm (pictogram van de auto schuift een beetje naar links).

Zou de functionaliteit verschillen per snelweg waarop je rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisvlasveld
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 08:07
Kan het zijn dat het systeem tijd nodig had om zichzelf (opnieuw) te calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusNectar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-07 09:51
Ik mag van de baas een nieuwe leasauto en mijn oog is gevallen op de Mustang. Ik kom momenteel van een Kona uit 2021 met warmtepomp en haal gemiddeld in de winter 400KM en in de zomer 470/500 op een volle accu.

Nu lees ik dat de actieradius van deze auto best wel uiteen loopt, maar wat kan ik zo ongeveer verwachten?
Ik rij altijd rustig en het liefst in Eco. Ik ben niet zo'n sportieve rijder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HqNine
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:27
MacheX
Winter +-350km
Zomer +-500km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
TinusNectar schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:46:
Ik mag van de baas een nieuwe leasauto en mijn oog is gevallen op de Mustang. Ik kom momenteel van een Kona uit 2021 met warmtepomp en haal gemiddeld in de winter 400KM en in de zomer 470/500 op een volle accu.

Nu lees ik dat de actieradius van deze auto best wel uiteen loopt, maar wat kan ik zo ongeveer verwachten?
Ik rij altijd rustig en het liefst in Eco. Ik ben niet zo'n sportieve rijder :)
Ik zou je de ER RWD Premium aanbevelen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Aldusso schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:55:
[...]

zou mooi zijn als @Mikee007 het even zou toelichten ;-)
Allereerst wil ik aangeven dat ik het over de vaste eigen bijdrage heb en dus niet het maandelijkse leasebedrag.
Het leasebedrag is uiteraard wel hoger t.o.v. de SR.

Wat betreft de eigen bijdrage had ik dit ook nagevraagd bij de leasemaatschappij want het is natuurlijk wel vreemd.

Zei gaven zelf aan dat dit te maken heeft met de restwaarde, de ER houdt een hogere restwaarde dan de SR en daardoor is de eigen bijdrage lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Mikee007 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:00:
[...]

Allereerst wil ik aangeven dat ik het over de vaste eigen bijdrage heb en dus niet het maandelijkse leasebedrag.
Het leasebedrag is uiteraard wel hoger t.o.v. de SR.

Wat betreft de eigen bijdrage had ik dit ook nagevraagd bij de leasemaatschappij want het is natuurlijk wel vreemd.

Zei gaven zelf aan dat dit te maken heeft met de restwaarde, de ER houdt een hogere restwaarde dan de SR en daardoor is de eigen bijdrage lager.
Op zich nog steeds een beetje vreemd wel. Normaliter is je eigen bijdrage het verschil tussen wat je werkgever per maand aan leasebudget geeft en het leasebedrag van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikee007
FlowDesign schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:14:
[...]

Op zich nog steeds een beetje vreemd wel. Normaliter is je eigen bijdrage het verschil tussen wat je werkgever per maand aan leasebudget geeft en het leasebedrag van de auto.
Klopt, ik vond het zelf ook erg vreemd hoor, ik dacht zelf dat het een foutje was in de selectietool van de leasemaatschappij maar meer voertuigen/merken hadden dit.

Daarom heb ik uiteindelijk ook gekozen voor de ER en niet de SR, het scheelde 18 euro per maand waarbij de ER dus goedkoper was en zeker omdat ik niet privé rijdt (voorlopig) hou ik toch liever die 18 euro extra in mijn portemonnee en heb nu een nog luxere uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Mikee007 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:20:
[...]

Klopt, ik vond het zelf ook erg vreemd hoor, ik dacht zelf dat het een foutje was in de selectietool van de leasemaatschappij maar meer voertuigen/merken hadden dit.

Daarom heb ik uiteindelijk ook gekozen voor de ER en niet de SR, het scheelde 18 euro per maand waarbij de ER dus goedkoper was en zeker omdat ik niet privé rijdt (voorlopig) hou ik toch liever die 18 euro extra in mijn portemonnee en heb nu een nog luxere uitvoering.
Ik volg het nog steeds niet....de ER is flink duurder in de lease dus hoe kan je minder betalen ? Restwaarde is verrekend in de leaseprijs, en die is hoger, ook al is de restwaarde van de ER beter na afloop dan van de SR, de maanlasten zijn flink hoger.

Zeer vreemd, maar goed, als je er je voordeel mee kan doen mooi voor jou, maar iemand maakt ergens een vergissing. Hopelijk komt die niet terug naar jou als doorbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Aldusso schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:02:
[...]

Ik volg het nog steeds niet....de ER is flink duurder in de lease dus hoe kan je minder betalen ? Restwaarde is verrekend in de leaseprijs, en die is hoger, ook al is de restwaarde van de ER beter na afloop dan van de SR, de maanlasten zijn flink hoger.

Zeer vreemd, maar goed, als je er je voordeel mee kan doen mooi voor jou, maar iemand maakt ergens een vergissing. Hopelijk komt die niet terug naar jou als doorbelasting.
Zoals eerder aangegeven heb ik het hier niet over het maandleasebedrag maar over de extra vaste eigen bijdrage (normleaseoverschrijding)
Het vaste leasebedrag is hoger dan de SR, logisch want de ER is veel duurder.

Alleen de vaste eigen bijdrage/normleaseoverschrijding is bij de ER lager dan bij de SR.
Hopelijk is het nu een stukje duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Mikee007 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:16:
[...]

Zoals eerder aangegeven heb ik het hier niet over het maandleasebedrag maar over de extra vaste eigen bijdrage (normleaseoverschrijding)
Het vaste leasebedrag is hoger dan de SR, logisch want de ER is veel duurder.

Alleen de vaste eigen bijdrage/normleaseoverschrijding is bij de ER lager dan bij de SR.
Hopelijk is het nu een stukje duidelijker.
Hoi, ja ik had het wel begrepen. Maar dan nog is het onlogisch. Je bedrijf betaald een hoger leasebedrag voor jouw auto, en als compensatie mag jij minder betalen als eigen bijdrage. Win win voor jou. Niet voor je werkgever ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een Mach E (of een Polestar 2), maar waarom zijn er zo weinig extended range modellen?
Er staat maar een enkeling te koop.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Mad-Matt schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:48:
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een Mach E (of een Polestar 2), maar waarom zijn er zo weinig extended range modellen?
Er staat maar een enkeling te koop.
Er worden er maar heel weinig nog verkocht. Veruit het grootste gedeelte is lease, dat is tegenwoordig
vaak 36 / 48 of zelf 60 maanden, dus wsl komen er eind dit jaar en volgend jaar wat meer op de markt. Maar dan wel aan de km's waarschijnlijk, en van de 2021/2022 modellen die je eigenlijk niet wil.

Verkopen van alle Mach-E's (dus SR,ER, AWD, GT) in NL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l90EP1mCAEtA54L_RFfGcTKbmxM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zg0HfXUkndFQmRA6cQbZNvJP.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Aldusso op 14-10-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Aldusso schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:58:
[...]

Er worden er maar heel weinig nog verkocht. Veruit het grootste gedeelte is lease, dat is tegenwoordig
vaak 36 / 48 of zelf 60 maanden, dus wsl komen er eind dit jaar en volgend jaar wat meer op de markt. Maar dan wel aan de km's waarschijnlijk, en van de 2021/2022 modellen die je eigenlijk niet wil.

Verkopen van alle Mach-E's (dus SR,ER, AWD, GT) in NL

[Afbeelding]
Wat is er mis met de 21 en 22 modellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 08:04
Mad-Matt schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:05:
[...]

Helemaal niets....ik heb 1 van de eerste in Nederland. Nog nooit ook maar iets mee gehad. Topauto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RudiP schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:52:
[...]

Helemaal niets....ik heb 1 van de eerste in Nederland. Nog nooit ook maar iets mee gehad. Topauto!
hehe, lekker tegenstrijdig mannen :)

Maar, goed om te horen. Hoeveel km heb je erop zitten?
Welk model en welke range? En wat haal je er gemiddeld mee?
(hoop vragen, sorry).

We zoeken een wagen die zeker rond de 300km haalt ook in de winter maanden.
(gemengd snelweg, file, provinciaal en stadsverkeer)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 08:04
Mad-Matt schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:54:
[...]

(hoop vragen, sorry).

Je hoort meestal alleen de negatieve ervaringen.
Ik heb er al (of voor sommigen pas) 70.000km op zitten.
Premium AWD SR. Ik haal er in de zomer 340 km mee. In de winter iets van 275.
Ik ga maar 2x per jaar naar het buitenland en laad aan huis. Toentertijd was de ER 10.000 euro duurder. Dat verschil was het me niet waard. En ben nog steeds erg blij me de beslissing om in ons kippelandje met de SR rond te riijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Mad-Matt schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:05:
[...]

Prima auto, maar best berijders met aardig wat issues geweest met o.a. grote recall (nog bezig), stugger onderstel dan de 23+ bouwjaren. Er zijn er natuurlijk die nooit iets hebben en rustig de 100k + aantikken zonder enig issue, die hoor je meestal ook niet. Maar op het verkochte aantal Mach-E's zijn er toch wel veel die wel issues hebben of hebben gehad, de ene wat groter dan de andere natuurlijk. Van afslepen meerdere keren tot kleine software issues, foutmeldingen die komen en gaan Zoals ik het hoor van Ford en ook een beetje proef op de forums is dat bij de 23+ modellen iets minder, en als je dat afstreept tegen de verkopen dan zou je kunnen stellen dat hij beter is geworden. En ja, issues heeft elke merk/auto natuurlijk, maar je vraagt naar de Mach-E specifiek.

Als je met enige zekerheid de 300 wilt halen in de winter, dan het beste de Extended Range nemen (RDW of AWD maakt niet zoveel uit) - dan zit je eigenlijk altijd goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
[...]

(hoop vragen, sorry).

Nov 2021 Mach E Extended Range, Rear-wheel drive. Ongeveer 100.000 km erop.
1e 50.000 km foutloos, daarna van de ene fout/issue in de andere. Laatste 10.000+ weer prima.
Mooie auto blijft het wel, zeker met de aanpassingen (plastic in kleur gespoten e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:58:
[...]
Maar dan wel aan de km's waarschijnlijk, en van de 2021/2022 modellen die je eigenlijk niet wil.
Ja nu weten we het wel, jij hebt continu problemen met jouw auto, wat heel erg vervelend is. Maar statistiek van één is géén.
Ik heb namelijk net als vrijwel iedereen hier nóóit problemen gehad met mijn 2021 model, ook niet met software updates.

Dus als je nu eindelijk op wil houden met je negativiteit hier te verspreiden dan zou iedereen dat heel fijn vinden, dankjewel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:01:
[...]

Ja nu weten we het wel, jij hebt continu problemen met jouw auto, wat heel erg vervelend is. Maar statistiek van één is géén.
Ik heb namelijk net als vrijwel iedereen hier nóóit problemen gehad met mijn 2021 model, ook niet met software updates.

Dus als je nu eindelijk op wil houden met je negativiteit hier te verspreiden dan zou iedereen dat heel fijn vinden, dankjewel.
Statistiek van 1. Nou dan loopt je toch wel veel achter. Ik wist niet dat dit een forum was waar je alleen positieve dingen mag posten.

Maar nee dus, ik bepaal zelf wat ik schrijf en deel. Als je dat niet bevalt ga gerust ergens anders heen, Mach-E fanclub ofzo ? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

(hoop vragen, sorry).

Als ik nu in de markt was voor een tweedehands Mach-E, dan zou ik een ER RWD Premium kopen.

Heb je ook al op www.mobile.de gekeken? In Duitsland staan er mss meer te koop. BPM betaal je geen bij import tot 1-1-2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

FlowDesign schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:09:
[...]

Als ik nu in de markt was voor een tweedehands Mach-E, dan zou ik een ER RWD Premium kopen.

Heb je ook al op www.mobile.de gekeken? In Duitsland staan er mss meer te koop. BPM betaal je geen bij import tot 1-1-2025.
Aan zitten denken, maar garantie vind ik een dingetje. Zeker met het geld wat je uitgeeft (ca. 40k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Mad-Matt schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:11:
[...]

Aan zitten denken, maar garantie vind ik een dingetje. Zeker met het geld wat je uitgeeft (ca. 40k)
kan wel voor wat minder hoor :) https://www.autoscout24.n...ch-results&order_bucket=2

Hier overigens ook een probleemloze 2021 SR RWD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

m24 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:57:
[...]

kan wel voor wat minder hoor :) https://www.autoscout24.n...ch-results&order_bucket=2

Hier overigens ook een probleemloze 2021 SR RWD. :)
Ik vind de km-stand erg hoog, we zoeken het liefst 1 onder de 40k km
Onze huidige e-C4 doet het prima qua levensduur accu's, maar ik vind het toch nog een onbekend risico

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Mad-Matt schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:58:
[...]

Ik vind de km-stand erg hoog, we zoeken het liefst 1 onder de 40k km
Onze huidige e-C4 doet het prima qua levensduur accu's, maar ik vind het toch nog een onbekend risico
Er zit 8 jaar / 100.000 km garantie op de accu. En levenduur....normaliter overleeft je accu de auto wel, of er moet iet anders mis zijn. Accu-degradatie bij mijn Mach-E met 100.000 km is nog geen 3%. Dat is echt gewoon prima, en in lijn met de NL marktleider Tesla. Ik zou me daarover geen zorgen maken tenzij je er 15 jaar in wilt rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Mad-Matt schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:11:
[...]

Fabrieksgarantie is gewoon geldig in heel Europa (iig EU). Mijne komt ook uit Duitsland en bij Ford in Nederland valt alles gewoon onder de garantie.

Als de auto minder dan 24 maanden oud is, kun je bovendien bij Ford garantieverlenging bijkopen. Heb ik ook gedaan voor ongeveer 500€.

[ Voor 18% gewijzigd door FlowDesign op 14-10-2024 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:07:
[...]

Statistiek van 1. Nou dan loopt je toch wel veel achter. Ik wist niet dat dit een forum was waar je alleen positieve dingen mag posten.

Maar nee dus, ik bepaal zelf wat ik schrijf en deel. Als je dat niet bevalt ga gerust ergens anders heen, Mach-E fanclub ofzo ? _/-\o_
Je mag uiteraard een kritische noot uiten en je problemen delen (en ja ik ben bekend met alle software-update perikelen van de beginfase), maar doe dat dan een beetje genuanceerd ajb. Jij zegt, vermijd alle 2021/2022 modellen gebaseerd op dat sommigen daar problemen mee hebben. Echter velen hier hebben nul problemen met hun auto's uit die periode. Conclusie is dus dat jouw advies nergens op slaat en dat je gewoon pech of geluk kunt hebben (zoals met elke auto). Het is van tevoren gewoon niet in te schatten.

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 14-10-2024 15:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mtouw78
Hier een probleemloze 2021 SR RWD 75.000km😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amvolleb
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:53
Hier ook een probleemloze 2021 SR RWD met 45000km :-)

2x MTVenus V153 5.12, CT003 V117 + 40ZP SolarEdge (NO+ZW) 13300Wp + Panasonic 16kW T-CAP + Easee EV charger

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Ik vind de km-stand erg hoog, we zoeken het liefst 1 onder de 40k km...
https://www.autoscout24.c...ign=share&utm_medium=copy

13K kilometer AWD goede kleur (!), 06/23.
Kortom, het kan wel. Ff zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
mrottjers schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:32:
[...]

https://www.autoscout24.c...ign=share&utm_medium=copy

13K kilometer AWD goede kleur (!), 06/23.
Kortom, het kan wel. Ff zoeken.
Haha, die kleur vind ik persoonlijk juist de minst mooie. Voor meer range kun je trouwens beter een RWD nemen, maar AWD is wel sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 22:11
Aldusso schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:17:
[...]

Er zit 8 jaar / 100.000 km garantie op de accu. En levenduur....normaliter overleeft je accu de auto wel, of er moet iet anders mis zijn. Accu-degradatie bij mijn Mach-E met 100.000 km is nog geen 3%. Dat is echt gewoon prima, en in lijn met de NL marktleider Tesla. Ik zou me daarover geen zorgen maken tenzij je er 15 jaar in wilt rijden ;)
Hoe kun je die accu-degradatie status zien? Ik dacht dat ik in ABRP deze zomer 10,5% zag staan.. Auto is nu 2,5 jaar oud en bijna 90k op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online

martjah

Appel

Bij ons op de zaak hebben we 3 SR RWD's, deze komen allemaal uit de eerste 2 batches van 2021 en we hebben allemaal vaker bij de garage gestaan dan we eigenlijk willen. (zwabberen tussen de lijnen, audio werkte niet goed, software updates hangen vast, niet in de versnelling willen gaan (software update oplossing) en nog wat zaken). De meeste zaken waren allemaal in het eerste jaar.

Mijn hoofdcamera is momenteel kapot, drukte bij Ford en coulance aanvraag vanuit de lease zorgen er inmiddels voor dat ik al 2 maanden geen cruisecontrol/lane assist/ pre collision alert heb. Ik ben inmiddels wel handig geworden met het rijden op de limiter die ik nu misbruik als verkapte cruise control.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rblok
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 12:44
Hier ook een lease rijder met een 2021 ER RWD met premium.
50000 km op de teller zonder problemen.

Lease maatschappij laat mij wel 5 jaar met de Mach E rijden omdat het (belasting) voordeel over die periode gaat.

Ongeveer 350-400 km in de winter rond de 500 in de zomer

Walking on water and developing software from a specification are easy if both are frozen. - Edward V Berard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:57:
[...]

Je mag uiteraard een kritische noot uiten en je problemen delen (en ja ik ben bekend met alle software-update perikelen van de beginfase), maar doe dat dan een beetje genuanceerd ajb. Jij zegt, vermijd alle 2021/2022 modellen gebaseerd op dat sommigen daar problemen mee hebben. Echter velen hier hebben nul problemen met hun auto's uit die periode. Conclusie is dus dat jouw advies nergens op slaat en dat je gewoon pech of geluk kunt hebben (zoals met elke auto). Het is van tevoren gewoon niet in te schatten.
Je voelt je al snel persoonlijk aangevallen als er kritiek is op een Mach-E. Maar dat is het niet.
Ik zeg nergens vermijdt alle 2021/2022 modellen -> misschien lees jij iets anders maar dat staat er niet als je even iets omhoog leest. Wel geef ik aan dat die 1e serie meer storingen heeft en er ook een flinke terugroep actie loopt, en nog altijd niet rond is. Dat is bij de latere versies stukken minder. Ford heeft ongetwijfeld hier en daar verbeteringen doorgevoerd.

Maar de wereld is groter dan dit forum, als je gewoon rondkijkt kun je dit ook lezen op het USA Mach-E forum, maar ook op de Facebook pagina van de Mach-E Benelux (waar @brotuck de scepter zwaait) . Veel mensen met nooit issues, zoals het hoort, maar zeker ook genoeg met issues. De ene wat groter dan de ander. Ik kraak jouw auto ook niet persoonlijk af, maar ik heb zeker wel kritiek op Ford als dealer en organisatie. Maar dat is mijn mening, en die uit ik gewoon. Doe ermee wat je wilt, maar een tip..steek je kop niet in het zand

Als je mij persoonlijk vraagt zou ik een Mach-E nog overwegen...ja........voor de looks, ruimte en algemeen rijden en gebruik.. Er zijn niet veel mooiere EV's te vinden in dit segment. Zoek je per s een top EV (incl software, verbruik, en prijs) EN kijk je niet naar uiterlijk....dan zoek een andere. Nogmaals...puur mijn mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
Ja er waren wat serieuzere issues met de eerste modellen. Maar dit is niet Ford eigen, dat zag je bij alle merken die voor het eerst een ev op de markt brachten.

Ik lees zeker de laatste tijd enkel nog over kleine dingetjes waar je vaak snel een oplossing voor vind bij de dealer.

Lang niet alle dealers hebben de mensen en/of expertise om snel te handelen, wat vaak frustratie geeft onder de gebruikers.

Maar de grotere dingen waar een recall voor is geweest zie ik amper nog.

Ja mijn GT is diverse malen bij de dealer geweest en ja naar mijn idee te vaak.

Denk aan HVBJB onder recall vervangen bijvoorbeeld. Maar sindsdien geen issues meer.

Een 2021 of 2022 model zou ik zo prive gaan rijden (rij nu lease). Batterij degradatie kun je met abrp niet zien, het is maar een gok.

Dit was bijvoorbeeld mijn onderhoud na 2 jaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9B_0J2YYVJOscT_YlJDp5AMd57g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/coy0ug8D3TQUB7hlZlGAAUxX.jpg?f=fotoalbum_large

Ja ik zou weer voor een GT gaan als volgend model mocht die gelegenheid zich voordoen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Brotuck schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:42:

Ja ik zou weer voor een GT gaan als volgend model mocht die gelegenheid zich voordoen.
Snap ik...als ik een GT zou kunnen kiezen zou ik het ook overwegen. De veel betere vering, betere stoelen, top power en de looks maken hem wel erg interessant. Helaas staat de GT niet in onze leaseljist :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Dankzij Brotuck maar eens op mijn Ford account gekeken, geen enkele onderhoudshistorie te vinden...maar zag wel deze recall staan. Iemand deze al gehad ? Is dit OTA of moet hij hiervoor terug naar de garage ? Ik had er toch vandaag nog niet eerder over gehoord, maar las het vanochtend wel op het Deense en Duitse Mach-E forum. Wsl nieuw?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuFD6BE7D-3Hwfr9fSe6vcPE9DY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxMSjoxFIbhluvLPvmwgjkzx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
@Mad-Matt
Hier ook een tevreden voormalige berijder van een 2021 ER RWD, 40.000 km mee gereden zonder problemen, m.u.v. de terugroepacties maar de dealer organisatie waar hij vandaan kwam heeft dat allemaal netjes opgelost, met haal en breng service vervangend vervoer. Eigenlijk niet naar om hoeven kijken anders dan het wisselen van sleutels.

Uiteindelijk ingeruild vanwege het trekgewicht, dus nu staat er een 2023 ER RWD voor de deur :+ Die mag 1500 kg trekken, de generatie daarvoor maar max. 1200 kg na keuring bij de RDW.

Maar die de 2023 heeft ondertussen ook al bijna 20.000 km weg zonder problemen. Ik merk overigens wel dat de vering door de generaties heen minder stug is geworden. Nog niet optimaal maar de 23 versies doen het daarin voor mijn gevoel beter dan de 21 versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:58
Ondertussen heb ik zo'n 8200km op de teller staan, en na wat perikelen in het begin (link) geniet ik nog steeds erg veel van het rijden in de auto. In mijn vorige bericht gaf ik aan dat mijn vertrouwen in de auto wat was gezakt; ik had in het begin eerlijk gezegd wel een beetje moeite met over de weg rijden waar ik m'n ongeluk heb gehad, maar dat verdwijnt langzaam aan ook.

De auto heeft wel zo z'n quirks (lane assist die soms een beetje dronken lijkt (al heb ik daar tegenwoordig veel minder last van, updates?), meldingen van niet-bestaande wegwerkzaamheden, heel af en toe switcht de auto van profiel en heb ik andere instellingen), maar dat zijn allemaal dingen waar ik me eigenlijk helemaal niet druk over kan maken. Het rijden in de auto is gewoon super.

Qua range ben ik ook nog steeds erg tevreden, (SR RWD) in de zomer kon ik netjes 400km van de 440 WLTP aantikken met rustig rijgedrag en nu het wat kouder wordt merk ik dat ik nog steeds makkelijk tripjes van 240km retour op één lading kan redden. Ik kan wel thuis opladen, dat helpt ook natuurlijk.

Ik heb ook de melding gekregen dat ik BlueCruise kan activeren, daar twijfel ik nu wel een beetje over. Klinkt wel leuk... maar ik wacht nog even tot ik meer ervaringen van anderen heb gezien denk ik.

Tot nu toe dus erg tevreden over de auto, ik zou hem zeker aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:55
Aldusso schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:46:
Dankzij Brotuck maar eens op mijn Ford account gekeken, geen enkele onderhoudshistorie te vinden...maar zag wel deze recall staan. Iemand deze al gehad ? Is dit OTA of moet hij hiervoor terug naar de garage ? Ik had er toch vandaag nog niet eerder over gehoord, maar las het vanochtend wel op het Deense en Duitse Mach-E forum. Wsl nieuw?

[Afbeelding]
Net ook even gekeken online en zie deze ook staan inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Aldusso schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:39:
[...]

Hoi, ja ik had het wel begrepen. Maar dan nog is het onlogisch. Je bedrijf betaald een hoger leasebedrag voor jouw auto, en als compensatie mag jij minder betalen als eigen bijdrage. Win win voor jou. Niet voor je werkgever ;-)
Zeker eens, ik vind het ook vreemd hoor.. ik dacht in eerste instantie ook dat het een fout was.
Blijkbaar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online

martjah

Appel

Mikee007 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:50:
[...]

Zeker eens, ik vind het ook vreemd hoor.. ik dacht in eerste instantie ook dat het een fout was.
Blijkbaar niet dus.
Mogelijk heeft het bedrijf last van range anxiety en belonen ze de medewerkers om een auto te kiezen met meer bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pol2710
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-07 10:13
dag allen,

als de GT rijder ben ik nog steeds tevreden over mijn parelwitte E-Mach. Geen issue tot nu toe, 1 x per 2 jaar een beurt what else?
Nou ik heb nu wel een vreemd dingetje. Thuis laad ik op met een granny charger, max 4 KW. duurt ff maar geen probleem.
Nu moest ik ineens veel rijden en wilde gebruik maken van een openbare laadpaal. Staan er 4 begin van de strata dus no problem. Sluit 'm aan en hij wilde niet laden. Hij probeert wel maar springt uiteindelijk in rood (ik zie een rode cirkel op mijn GT bij de laadpoort). andere kabel, andere oplaadpaal. Allemaal hetzelfde.
Gisterenavond moest ik in Amersfoort zijn en parkeren bij een laadpaal. Ook daar hetzelfde probleem. Dus het kan niet liggen aan mijn laadkabels of de openbare laadpaal. Moet dus iets zijn in mijn E-Mach.
Kom ik thuis en sluit 'm aan op mijn granny-charger, hij laadt gewoon op.
Het lijkt me dat hij wel wil opladen zolang het maar onder 4 KW blijft, hoger = rood. Denk ik dan. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

pol2710 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:37:
dag allen,

als de GT rijder ben ik nog steeds tevreden over mijn parelwitte E-Mach. Geen issue tot nu toe, 1 x per 2 jaar een beurt what else?
Nou ik heb nu wel een vreemd dingetje. Thuis laad ik op met een granny charger, max 4 KW. duurt ff maar geen probleem.
Nu moest ik ineens veel rijden en wilde gebruik maken van een openbare laadpaal. Staan er 4 begin van de strata dus no problem. Sluit 'm aan en hij wilde niet laden. Hij probeert wel maar springt uiteindelijk in rood (ik zie een rode cirkel op mijn GT bij de laadpoort). andere kabel, andere oplaadpaal. Allemaal hetzelfde.
Gisterenavond moest ik in Amersfoort zijn en parkeren bij een laadpaal. Ook daar hetzelfde probleem. Dus het kan niet liggen aan mijn laadkabels of de openbare laadpaal. Moet dus iets zijn in mijn E-Mach.
Kom ik thuis en sluit 'm aan op mijn granny-charger, hij laadt gewoon op.
Het lijkt me dat hij wel wil opladen zolang het maar onder 4 KW blijft, hoger = rood. Denk ik dan. Wat denken jullie?
Vreemd, het is allebei AC dus je zou denken dat er geen verschil zou zijn... geen buurman met een thuislaadpunt om te testen? Verder zou ik dit toch gewoon bij je dealer neerleggen.... het zal toch iets zijn met de AC DC converter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
CSP reacall 24B60? Iemand?

Op de Ford site vind ik onder de terugroepacties bij klanttevredenheidsonderzoek onderstaande recall.
Iemand die ook gehad of weet wat dat precies inhoud?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnxjgK20WBHsTeoV9T3qJ4yZD-M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QKtEU1S1EvXUYFN1P1B7nixZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Ja heb ik en vele andere ook. Geen idee wat het doet maar is volgens mij geen recall als in je moet een afspraak maken bij de garage. Zal met een OTA of bij een normaal service bezoek aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Waps61 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:12:
CSP reacall 24B60? Iemand?

Op de Ford site vind ik onder de terugroepacties bij klanttevredenheidsonderzoek onderstaande recall.
Iemand die ook gehad of weet wat dat precies inhoud?
[Afbeelding]
Mijn Mach-E is vandaag geweest voor deze 'recall'. Duurde half uurtje. Geen idee wat het inhoudt, konden
ze zelf ook niet zeggen, behalve dat ze dit ook pas 1 week geleden hebben doorgekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
Aldusso schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Mijn Mach-E is vandaag geweest voor deze 'recall'. Duurde half uurtje. Geen idee wat het inhoudt, konden
ze zelf ook niet zeggen, behalve dat ze dit ook pas 1 week geleden hebben doorgekregen
Heb je verschil gemerkt voor en na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Waps61 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:11:
[...]

Heb je verschil gemerkt voor en na de update?
Nee, remmen voelden hetzelfde aan. Het was beetje vochtig (heel lichte motregen) en dan schiet de Mach-E vrij snel in de ABS met de wintersloffen eronder, heb paar keer heel hard geremd maar hetzelfde als anders. Verder niks gemerkt ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
Ik blijf maar hopen en wachten op de update die toelaat om zonder handen te rijden. Ik kreeg een melding in de Ford app dat er een update klaar stond, maar helaas ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlF5qDaPowJcdIvJ4-Op5lFmmvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HJD7N4RHL1sIFuUmxA2EPoM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
janbus schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:36:
Ik blijf maar hopen en wachten op de update die toelaat om zonder handen te rijden. Ik kreeg een melding in de Ford app dat er een update klaar stond, maar helaas ...

[Afbeelding]
En deze 6 channel audio update heb ik inmiddels zo'n 2 misschien wel 3 maanden geleden al gehad. En ik heb ook nog geen BlueCruise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
  • Laatst online: 17:04
Het is naar zo'n 50k tijd voor nieuwe banden.
Ik ben benieuwd met welke banden jullie rijden?
Zijn jullie gewoon weer naar de banden gegaan waar hij mee geleverd is of toch iets anders?
Zijn er banden waar je bijvoorbeeld zuiniger zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
ZL900 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:17:
Het is naar zo'n 50k tijd voor nieuwe banden.
Ik ben benieuwd met welke banden jullie rijden?
Zijn jullie gewoon weer naar de banden gegaan waar hij mee geleverd is of toch iets anders?
Zijn er banden waar je bijvoorbeeld zuiniger zijn?
Ik heb deze eronder laten zetten een paar maanden geleden. Niks te klagen.
https://www.michelin.nl/auto/tyres/michelin-crossclimate-2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszz
janbus schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:36:

[Afbeelding]
Deze heb ik ook al een tijdje (merk er niets van overigens), Daarna is het angstvallig stil gebleven met de updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Weet iemand hier of de Ford Mustang Mach E nu wel of geen verlicht pony logo heeft?
Ik zat op Youtube nog wat filmpjes te kijken omdat mijn mustang als het goed is binnenkort geleverd wordt en daar zag ik dat het logo verlicht was

Zie: YouTube: Ford Mustang Mach-e: Tips, Tricks & Hidden Features

Of is dit alleen bij de GT modellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m24

m24

Mikee007 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:26:
Weet iemand hier of de Ford Mustang Mach E nu wel of geen verlicht pony logo heeft?
Ik zat op Youtube nog wat filmpjes te kijken omdat mijn mustang als het goed is binnenkort geleverd wordt en daar zag ik dat het logo verlicht was

Zie: YouTube: Ford Mustang Mach-e: Tips, Tricks & Hidden Features

Of is dit alleen bij de GT modellen?
In Europa niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
FlowDesign schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:37:
[...]

En deze 6 channel audio update heb ik inmiddels zo'n 2 misschien wel 3 maanden geleden al gehad. En ik heb ook nog geen BlueCruise.
En nu deze. Heb ik niks voor moeten doen, deze keer. Meestal kan ik niet wachten tot een gepland tijdstip en doe ik het meteen. :-) Ik denk dat deze zonder downtime geïnstalleerd werd.

'k Heb die even gegoogled en zou iets met AM radio zijn ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vW2td36io3c0S5E4NNC_0z3GtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRAS7YGnAPqpCOqlq0sNBd56.jpg?f=fotoalbum_large

Wel tof dat we updates blijven krijgen.

Voordien had ik een Audi Q4 e-tron. De eerste twee jaar: nul updates. Ook daar had je geen enkele controle over wanneer welke update kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
janbus schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:46:
[...]

En nu deze. Heb ik niks voor moeten doen, deze keer. Meestal kan ik niet wachten tot een gepland tijdstip en doe ik het meteen. :-) Ik denk dat deze zonder downtime geïnstalleerd werd.

'k Heb die even gegoogled en zou iets met AM radio zijn ...

[Afbeelding]

Wel tof dat we updates blijven krijgen.

Voordien had ik een Audi Q4 e-tron. De eerste twee jaar: nul updates. Ook daar had je geen enkele controle over wanneer welke update kwam.
Was misschien ivm die hele discussie over AM radio in de USA dat ineens weer verplicht werd voor bij rampen en noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Okee best vreemd eigenlijk, de Mach-E wordt op 1 locatie gemaakt dus dan zou je denken dat het er wel op zou moeten zitten of in ieder geval de voorbereiding erop.
Best zonde, zou wel een toegevoegde waarde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Mikee007 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:55:
[...]

Okee best vreemd eigenlijk, de Mach-E wordt op 1 locatie gemaakt dus dan zou je denken dat het er wel op zou moeten zitten of in ieder geval de voorbereiding erop.
Best zonde, zou wel een toegevoegde waarde zijn.
We hebben hier nu eenmaal andere wetgeving, lijkt me vrij logisch.

Maar volgens mij is er wel iets van voorbereiding aan kabels te vinden in de Europese modellen en kun je in theorie zo'n logo erop zetten, het is alleen niet legaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikee007
FlowDesign schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:18:
[...]

We hebben hier nu eenmaal andere wetgeving, lijkt me vrij logisch.

Maar volgens mij is er wel iets van voorbereiding aan kabels te vinden in de Europese modellen en kun je in theorie zo'n logo erop zetten, het is alleen niet legaal.
Volgens mij zijn de regels wel wat versoepeld, er rijden tegenwoordig al meer merken rond met een verlicht logo.
De Cupra Tavascan heeft ook een verlicht logo.

Ik las ook dit op internet:
https://topgear.nl/autoni...ht%20mogen%20gaan%20geven.

[ Voor 21% gewijzigd door Mikee007 op 20-10-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Mikee007 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:26:
[...]

Volgens mij zijn de regels wel wat versoepeld, er rijden tegenwoordig al meer merken rond met een verlicht logo.
De Cupra Tavascan heeft ook een verlicht logo.

Ik las ook dit op internet:
https://topgear.nl/autoni...ht%20mogen%20gaan%20geven.
Misschien hier dan binnenkort ook op de Mach-E vanaf 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgijsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/---iTtzmPOQflE3AzTW7wkjK8Wo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iN4HXTLXaeHdnbIGKRhDYseT.jpg?f=fotoalbum_large

Juist update 6.14.0 ontvangen met eindelijk mooie icoontjes. En youtube als de auto in park staat.

Nu nog bluecruise...

[ Voor 14% gewijzigd door jgijsen op 21-10-2024 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rkie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 13:26
Bluecruise lijkt niet afhankelijk te zijn van een laatste update. Ik rij een 2023.75 model SR mijn laatste update is van 10 sept. Ik zit ook nog niet op 6.14. Toch is op 10 oktober Bluecruise geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
jgijsen schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:54:
[Afbeelding]

Juist update 6.14.0 ontvangen met eindelijk mooie icoontjes. En youtube als de auto in park staat.

Nu nog bluecruise...
En je hebt een 21, job1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Nice. Alleen jammer dat ze de draaiknop voor de versnelling hebben vervangen door een hendel bij het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
[Afbeelding]

Nu nog bluecruise...
Dat je niet wegwaait met Auto op strandje 3 streepjes! :o

Goede muzieksmaak trouwens 8) :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgijsen
FlowDesign schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:18:
[...]

Dat je niet wegwaait met Auto op strandje 3 streepjes! :o

Goede muzieksmaak trouwens 8) :Y)
Net een paar dagen in Roemenië geweest, daar kennen ze alleen het standje Hi/Max bij verwarming :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgijsen
baszz schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:15:
[...]

En je hebt een 21, job1?
08-2022, ik denk dat dat een job2 moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
[Afbeelding]

Nu nog bluecruise...
Ik kreeg net melding op m'n GSM. => Direct naar de auto gelopen. Woohoow. 'k Heb m'n auto sinds februari, maar was een voorraadmodel, dus is een 2023.75 model, vermoed ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuAsUG_6AH99E8LzWMa74M1jF8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y3qOBkS9qvLgzwH98eJubElb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_DiGdrlesQ6eH6rc_zKAcC30fY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCyhcQtbgR64eIKmsQoGke44.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn '21 job 1 kreeg, na de laatste "audio verfijning" enige tijd terug, gister weer eens een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:31

ArCadE

No banana available

Deze ook gekregen gisteren. Gebruikt iemand uberhaupt de Ford navigatie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisvlasveld
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 08:07
Ja, bijna altijd. Werkt (althans voor mij) meestal prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m24

m24

ArCadE schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:37:
heel soms als mijn telefoon niet meewerkt... en dan brengt hij je meestal weer naar een laadpaal bij een verafgelegen dealer en dan zweer je weer deze nooit meer te gebruiken......

als je niet hoeft te laden werkt deze overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
ArCadE schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:37:
Al wel eens getest. Leek niks mis mee. Maar ik gebruik Apple CarPlay voor alles. Vooral uit gewoonte. Ik heb een tijdje regelmatig van auto gewisseld. Dan is Apple CarPlay wel handig, want dan blijft dat tenminste overal op dezelfde manier werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
janbus schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:52:
[...]

Ik kreeg net melding op m'n GSM. => Direct naar de auto gelopen. Woohoow. 'k Heb m'n auto sinds februari, maar was een voorraadmodel, dus is een 2023.75 model, vermoed ik.

[Afbeelding]
Is geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqSfynwiPewuoOXGSSJeZJp5UKM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1tR3cCbrMZH7jB2gHE5RReLB.png?f=fotoalbum_large

Dan is het nu wachten op een email?

Ik zie in de Ford app nog geen BlueCruise staan bij de verbonden diensten ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:43
janbus schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:23:
[...]

Is geïnstalleerd.

[Afbeelding]

Dan is het nu wachten op een email?

Ik zie in de Ford app nog geen BlueCruise staan bij de verbonden diensten ...
Ja uiteindelijk krijg je een email. Duurde bij mij ongeveer een maand na die update.

HODL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
https://electrek.co/2024/...s-f-150-lightning-mach-e/

Heeft iemand dit toevallig al? Google Maps op Android Auto met laadpaal routeplanning geïntegreerd met de SoC/verbruik van de auto?

[ Voor 11% gewijzigd door FlowDesign op 29-10-2024 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralphie
FlowDesign schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:25:
https://electrek.co/2024/...s-f-150-lightning-mach-e/

Heeft iemand dit toevallig al? Google Maps op Android Auto met laadpaal routeplanning geïntegreerd met de SoC/verbruik van de auto?
Helemaal top dat pre conditioning ook ondersteund wordt _/-\o_

https://www.macheforum.co...for-mustang-mach-e.39881/

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
"Soon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Dit is wel een kwalijke zaak. Zo eens testen of ik de auto nu nog wel in kom, want heb de FOB niet mee :X

https://www.macheforum.co...update.39914/#post-865313

FordPass is currently experiencing an outage impacting Remote Commands including lock/unlock, remote start requests and Phone as a Key. Our teams are working to resolve this as quickly as possible, however there is no ETA at this time.

[ Voor 35% gewijzigd door Ralphie op 29-10-2024 14:55 ]

HODL

Pagina: 1 ... 169 ... 179 Laatste