Ondertussen heb ik zo'n 8200km op de teller staan, en na wat perikelen in het begin (
link) geniet ik nog steeds erg veel van het rijden in de auto. In mijn vorige bericht gaf ik aan dat mijn vertrouwen in de auto wat was gezakt; ik had in het begin eerlijk gezegd wel een beetje moeite met over de weg rijden waar ik m'n ongeluk heb gehad, maar dat verdwijnt langzaam aan ook.
De auto heeft wel zo z'n quirks (lane assist die soms een beetje dronken lijkt (al heb ik daar tegenwoordig veel minder last van, updates?), meldingen van niet-bestaande wegwerkzaamheden, heel af en toe switcht de auto van profiel en heb ik andere instellingen), maar dat zijn allemaal dingen waar ik me eigenlijk helemaal niet druk over kan maken. Het rijden in de auto is gewoon super.
Qua range ben ik ook nog steeds erg tevreden, (SR RWD) in de zomer kon ik netjes 400km van de 440 WLTP aantikken met rustig rijgedrag en nu het wat kouder wordt merk ik dat ik nog steeds makkelijk tripjes van 240km retour op één lading kan redden. Ik kan wel thuis opladen, dat helpt ook natuurlijk.
Ik heb ook de melding gekregen dat ik BlueCruise kan activeren, daar twijfel ik nu wel een beetje over. Klinkt wel leuk... maar ik wacht nog even tot ik meer ervaringen van anderen heb gezien denk ik.
Tot nu toe dus erg tevreden over de auto, ik zou hem zeker aanraden