Ik heb een Kuga en ervaar dezelfde problemen (iPhone)
Je krijgt vanzelf een melding in de app en in de auto wanneer een update klaar staat.janbus schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:06:
[...]
Oh leuk. Ik zit erop te wachten. Was handig geweest in de vakantie om zo naar Zwitserland te rijden, maar zal voor volgend jaar zijn.
De laatste update die ik heb, is van 22 juli: 23-PU1113-UNX-DC.
Ik heb mijn wagen bij de dealer opgehaald eind februari van dit jaar, maar het zou goed kunnen dat het een voorraadmodel was van 2023, want er zaten maar een paar weken tussen bestelling en levering.
Ik ben benieuwd wanneer ik de update zal krijgen. Ik check quasi elke dag. :-)
Het schijnt wel iets sneller binnen te komen als je je auto thuis met je wifi kunt verbinden.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Jep, auto is thuis verbonden met wifi. En automatische updates staan aan op maandag en woensdag om 2 uur 's nachts. Ik heb inderdaad zelf nog nooit iets moeten doen om de updates te krijgen.FlowDesign schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:39:
[...]
Je krijgt vanzelf een melding in de app en in de auto wanneer een update klaar staat.
Het schijnt wel iets sneller binnen te komen als je je auto thuis met je wifi kunt verbinden.
Tot nog toe waren de updates van het type "verbeteringen" of "update van het updatesysteem om toekomstige verbeteringen te kunnen brengen".
Ik zie trouwens ook niet meer echt een versienummer waar ik zou op zitten?
Bij de meeste updates krijg je wel een bericht welke versie het was, maar soms werkt het bericht niet helemaal goed.janbus schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:19:
[...]
Jep, auto is thuis verbonden met wifi. En automatische updates staan aan op maandag en woensdag om 2 uur 's nachts. Ik heb inderdaad zelf nog nooit iets moeten doen om de updates te krijgen.
Tot nog toe waren de updates van het type "verbeteringen" of "update van het updatesysteem om toekomstige verbeteringen te kunnen brengen".
Mij viel ondanks op dat Ford weer wijzigingen heeft doorgevoerd bij de Ford mustang Mach E premium RWD
Dit viel mij op bij het samenstellen op de website van Ford.
Zo zijn er andere velgen toegepast en is Lucid Red nu de standaard kleur, voorheen was dit zwart.
Mijn Mustang is besteld in juni, toen nog met de andere velgen en zwart als standaard basis kleur.
De huidige velgen vind ik wel een stuk minder mooi moet ik zeggen dus ik hoop nog de oude velgen te krijgen maar ik ben er bang voor…
Is dit weer een nieuwe versie van de Mustang zover jullie weten?
Zo zijn er andere velgen toegepast en is Lucid Red nu de standaard kleur, voorheen was dit zwart.
Mijn Mustang is besteld in juni, toen nog met de andere velgen en zwart als standaard basis kleur.
De huidige velgen vind ik wel een stuk minder mooi moet ik zeggen dus ik hoop nog de oude velgen te krijgen maar ik ben er bang voor…
Shadow black is nog steeds de standaard kleur voor RWD, en RWD-ER.Mikee007 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:30:
Mij viel ondanks op dat Ford weer wijzigingen heeft doorgevoerd bij de Ford mustang Mach E premium RWD
Als ik de premium hier samenstel niet hoor:Aldusso schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:22:
[...]
Shadow black is nog steeds de standaard kleur voor RWD, en RWD-ER.
https://www.ford.nl/onlin...-EH_TR-WA%2CPN4HQ%2C11LP8
Lucid red is standaard en shadow black kost 1000 euro extra.
Nee hoor -Mikee007 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:43:
[...]
Als ik de premium hier samenstel niet hoor:
https://www.ford.nl/onlin...-EH_TR-WA%2CPN4HQ%2C11LP8
Lucid red is standaard en shadow black kost 1000 euro extra.
:strip_exif()/f/image/ISqgvi655DNLJ840Ev33jpLx.jpg?f=fotoalbum_large)
Vreemd, ik weet niet precies waar je kijkt maar ik heb het vermoeden dat het een oude pagina is van Ford.
Ik heb geen idee, ik toets ford.nl in en dan configureer ik de auto en staat de Shadow Black gewoon voor nul, zoals per link. Als ik via mijn telefoon op jouw link klik dan zie ik inderdaad Lucid red voor nul Erg vreemd. Misschien zijn het verschillende sites en is nog niet alles helemaal up-to-date.Mikee007 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:55:
[...]
Vreemd, ik weet niet precies waar je kijkt maar ik heb het vermoeden dat het een oude pagina is van Ford.
Wel vreemd om de duurdere kleur gratis te maken. Maar daarentegen Ford maakt wel meer vreemde keuzes..
Android.
Het update ook niet na sluiten en heropenen oid. Er lijkt achterliggend een timer te zijn die niet handmatig kan geupdate worden.
Er zit geen timer op maar de locatie wordt alleen doorgegeven als hij geparkeerd staat of als de vergrendeling na de 30km automatisch inschakelt bij vertrek.DrMacabr3 schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:46:
[...]
Android.
Het update ook niet na sluiten en heropenen oid. Er lijkt achterliggend een timer te zijn die niet handmatig kan geupdate worden.
We zijn aan het kijken naar een nieuwe auto (prive-aanschaf), aangezien we een beetje moe worden van de beperkte range van onze e-C4.
Kunnen jullie zeggen wat voor range jullie gemiddeld halen met de 75kwh en 98kwh versies?
(Samen met de Explorer staat deze in onze top 5. Naast de Ioniq 5, EV6 en Scenic E-tech)
Kunnen jullie zeggen wat voor range jullie gemiddeld halen met de 75kwh en 98kwh versies?
(Samen met de Explorer staat deze in onze top 5. Naast de Ioniq 5, EV6 en Scenic E-tech)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Heb je zelf al wat gezocht in deze topic? Er is echt al VEEL gesproken over bereikMad-Matt schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:50:
We zijn aan het kijken naar een nieuwe auto (prive-aanschaf), aangezien we een beetje moe worden van de beperkte range van onze e-C4.
Om eerlijk te zijn niet, de 335 pagina's schrok wat af. Maar dan ga ik kijken wat ik kan vinden.makooy schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:03:
[...]
Heb je zelf al wat gezocht in deze topic? Er is echt al VEEL gesproken over bereik
En je gaat van alles vinden, van mensen met zeer kleine range, tot mensen met 600+ range.Mad-Matt schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:10:
[...]
Om eerlijk te zijn niet, de 335 pagina's schrok wat af. Maar dan ga ik kijken wat ik kan vinden.
En in de winter uiteraard flink minder. Eigenlijk geen peil op te trekken, de een rijdt altijd netjes op max 80km wegen, de ander trekt lekker op, stukje autobaan tussendoor, en dat kan al flink verschil geven.
Ik rij van alles wat, en zeker niet langzaam, en haal bij gemiddeld gebruik - in zomer 500+, en in de winter 350+. Rij ik enkel autobaan, dan kan je er 10-15% afhalen.
Mijn persoonlijke tip - als je de Extended Range kan/mag nemen, altijd doen, gelijk Premium versie. Rij je echt enkel kleine stukjes, dan de SR.
Bedankt, ik heb al wat terug gevonden, het is gemengd zoeken op range en bereik en dan komen er wel wat dingen boven.Aldusso schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:28:
[...]
En je gaat van alles vinden, van mensen met zeer kleine range, tot mensen met 600+ range.
En in de winter uiteraard flink minder. Eigenlijk geen peil op te trekken, de een rijdt altijd netjes op max 80km wegen, de ander trekt lekker op, stukje autobaan tussendoor, en dat kan al flink verschil geven.
Ik rij van alles wat, en zeker niet langzaam, en haal bij gemiddeld gebruik - in zomer 500+, en in de winter 350+. Rij ik enkel autobaan, dan kan je er 10-15% afhalen.
Mijn persoonlijke tip - als je de Extended Range kan/mag nemen, altijd doen, gelijk Premium versie. Rij je echt enkel kleine stukjes, dan de SR.
We hebben veel familie op 100+ km wonen en dat is nu met onze huidige auto kantjeboord, er moet zeg maar niets geks onderweg gebeuren of we halen het niet.
Woon-werk is slechts 1 a 2x in de week, maar wel 120km enkele reis. Een comfortabel bereik is dus wel wenselijk. Ik neig dan ook naar de Extended range.
Ik moet nog wel even induiken wat Premium voor extra opties/waarde heeft.
Onze eisen zijn vrij beperkt:
Adaptive cruisecontrol
android auto
nice-to-have:
lane-assist
verwarmde stoelen
elektrische achterklep
Met de GT (zelfde accu als de ER) haal ik vanuit regio Rotterdam een retour Groningen.
Dus meer dan genoeg range met de grotere accu.
Na een aantal jaar merk ik ook nog niet dat de accu minder aan het worden is, dus dat zit wel goed.
Dus meer dan genoeg range met de grotere accu.
Na een aantal jaar merk ik ook nog niet dat de accu minder aan het worden is, dus dat zit wel goed.
Just here for the fun
Nieuwste prijslijst (met de nieuwe kleuren) -> https://www.ford.nl/conte...L-ford_mustang_mach_e.pdfMad-Matt schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:46:
[...]
Bedankt, ik heb al wat terug gevonden, het is gemengd zoeken op range en bereik en dan komen er wel wat dingen boven.
We hebben veel familie op 100+ km wonen en dat is nu met onze huidige auto kantjeboord, er moet zeg maar niets geks onderweg gebeuren of we halen het niet.
Woon-werk is slechts 1 a 2x in de week, maar wel 120km enkele reis. Een comfortabel bereik is dus wel wenselijk. Ik neig dan ook naar de Extended range.
Ik moet nog wel even induiken wat Premium voor extra opties/waarde heeft.
Onze eisen zijn vrij beperkt:
Adaptive cruisecontrol
android auto
nice-to-have:
lane-assist
verwarmde stoelen
elektrische achterklep
Staat makkelijk in wat er in de gewone en Premium zit.
De gewone is tegenwoordig al aardig uitgebreid. Soms zitten er opties wel of niet op, die niet altijd overeenkomen met de prijslijst. Bijv electrische achterklep staat icm bij AWD, maar zit ook op de gewone ER.
[ Voor 9% gewijzigd door Aldusso op 03-09-2024 10:08 ]
Ik ruik er eens in, ik neem aan dat dit ook ongeveer hetzelfde is met oudere modellen? (We kijken naar een 2e hands model met Max 40k op de teller)Aldusso schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:05:
[...]
Nieuwste prijslijst (met de nieuwe kleuren) -> https://www.ford.nl/conte...L-ford_mustang_mach_e.pdf
Staat makkelijk in wat er in de gewone en Premium zit.
De gewone is tegenwoordig al aardig uitgebreid. Soms zitten er opties wel of niet op, die niet altijd overeenkomen met de prijslijst. Bijv electrische achterklep staat icm bij AWD, maar zit ook op de gewone ER.
Voordat de "Premium" versie kwam, heette het Technology Pack (en evt TP 1 of Plus) dus beste auto dan met of Premium, of Technology Pack. Dan heb je de meest voorkomende opties wel.Mad-Matt schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:31:
[...]
Ik ruik er eens in, ik neem aan dat dit ook ongeveer hetzelfde is met oudere modellen? (We kijken naar een 2e hands model met Max 40k op de teller)
Succes
Dank. Ik heb zojuist deze link gevonden, dus ik ga me er eens in verdiepen.
https://weupreviewimagesp...E-Prijslijst-1-1-2020.pdf
Technology Pack 1 en 2 had je eerst t/m 2021. Later is dat hernoemd naar Technology Pack en Technology Pack Plus.Mad-Matt schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:43:
Dank. Ik heb zojuist deze link gevonden, dus ik ga me er eens in verdiepen.
Daarna hebben ze de 'Premium' versie uitgebracht, wat volgens mij Technology Pack 2/Plus heeft.
Ik zou eentje met 2/Plus/Premium zoeken.
Bij voorkeur een Extended Range RWD.
[ Voor 13% gewijzigd door FlowDesign op 03-09-2024 18:26 ]
Ervaring na 100.000 km. Een positief verhaal.
Sinds juni 2021 een Mach-e SRD met technology+ pack als lease auto, Star White. Nu 100K km verder kan ik alleen maar zeggen dat het een betrouwbare auto is zonder problemen.
Natuurlijk zijn er in het begin wat software issues geweest, een paar recalls, hadden ze vergeten de transportbeveiliging van de schokbrekers te verwijderen en maakte de koeling tijden het laden een tyfusherrie. Maar laten we dat als nieuwigheid beschouwen. Ik rijd alleen zakelijke kilometers vanwege de bijtelling en ik kan thuis laden.
In die 100K is de auto 2x voor een beurt geweest en zijn alleen de ruiterwisserbalden 2x vervangen. Ik rij nog steeds op de eerste set banden (Bridgestone), samen met de eerste set winterbanden (Michelin) op de standaard 19 inch velg. Ik heb een keer buitengesloten gestaan met PaaK en moest de hulpdienst komen. Was met een paar minuten opgelost (batterij los en weer aansluiten), moet wel een uurtje wachten.
Het bereik is in de zomer zo'n 370km en in de winter houd het bij 280km wel op bij alleen snelwegritten van zo'n 100km per keer. Daarvan is hooguit 5km geen snelweg.
Ik heb een haat-liefde verhouding met de Adaptive cruisecontrol icm de lane-assist. Die laatste die zwalkt onvoorspelbaar(haat) maar houd je op de weg als je even iets moet pakken (liefde) of als je vermoeid bent aan het eind van een zomerse dag met zon tegen. Het stuiteren went en lijkt minder te worden (of je raakt er aan gewend..) PaaK is een pain in the ass, hoewel de laatste versie het wel beter lijkt te doen, maar ik heb altijd de sleutel in de tas zitten.
Ik heb minder dan 5x aan de snellader gestaan en dan alleen om de laatste paar km's naar huis te laden, dus nooit langer dan 5 minuten laden.
Eigenlijk heb ik nog nooit zo'n probleemloze auto gehad en ik heb aardig wat merken gehad, waaronder diverse BMW's(120d, 320D Touring, 430D, Z4 2,3L en Z4 35i, 320i GT) Landrovers (Discovery 300TDi, Defender 90 5Td), Landcruisers(2x 70J 2,4d), Alfa's(144 145td,145 147 jtd), Mercedessen (E-coupe 250d, CLA 250e), Opel (kadett E), Suzuki (Samurai 410) (EDIT: vergat de VW Passat 1.9td en een Peugeot 306d nog)en nog wat schroot(EDIT: Renault 12 ts, Citroen GS, Ford Taunus 1.6). Er is eigenlijk niets kapot gegaan (op de recalls na). Nog niet een lekke band gehad, 1x steenslag in de ruit. Vervangen was toen nog een dingetje dus hebben ze geplakt en toen kwam de recall voor de voorruit er achteraan.
Zou ik hem opnieuw leasen? Op de Landcruiser na (bijzonder verhaal)rijd ik nooit 2x in dezelfde auto. Ik vind het leuk om iets nieuws te rijden, dwz dat het ook niet het nieuwste op de markt hoeft te zijn. Maar, het model spreekt me aan. De lease kosten vallen (nog)binnen budget, dus hij gaat mee in het lijstje. Wat staat daar nog meer op? De nieuwe Capri, de Smart 3 Brabus, De Mercedes EQB, de BMW i4, de Renault 5, de KIA EV4, maar ook de Mercedes C 300e en de EQE.
Sinds juni 2021 een Mach-e SRD met technology+ pack als lease auto, Star White. Nu 100K km verder kan ik alleen maar zeggen dat het een betrouwbare auto is zonder problemen.
Natuurlijk zijn er in het begin wat software issues geweest, een paar recalls, hadden ze vergeten de transportbeveiliging van de schokbrekers te verwijderen en maakte de koeling tijden het laden een tyfusherrie. Maar laten we dat als nieuwigheid beschouwen. Ik rijd alleen zakelijke kilometers vanwege de bijtelling en ik kan thuis laden.
In die 100K is de auto 2x voor een beurt geweest en zijn alleen de ruiterwisserbalden 2x vervangen. Ik rij nog steeds op de eerste set banden (Bridgestone), samen met de eerste set winterbanden (Michelin) op de standaard 19 inch velg. Ik heb een keer buitengesloten gestaan met PaaK en moest de hulpdienst komen. Was met een paar minuten opgelost (batterij los en weer aansluiten), moet wel een uurtje wachten.
Het bereik is in de zomer zo'n 370km en in de winter houd het bij 280km wel op bij alleen snelwegritten van zo'n 100km per keer. Daarvan is hooguit 5km geen snelweg.
Ik heb een haat-liefde verhouding met de Adaptive cruisecontrol icm de lane-assist. Die laatste die zwalkt onvoorspelbaar(haat) maar houd je op de weg als je even iets moet pakken (liefde) of als je vermoeid bent aan het eind van een zomerse dag met zon tegen. Het stuiteren went en lijkt minder te worden (of je raakt er aan gewend..) PaaK is een pain in the ass, hoewel de laatste versie het wel beter lijkt te doen, maar ik heb altijd de sleutel in de tas zitten.
Ik heb minder dan 5x aan de snellader gestaan en dan alleen om de laatste paar km's naar huis te laden, dus nooit langer dan 5 minuten laden.
Eigenlijk heb ik nog nooit zo'n probleemloze auto gehad en ik heb aardig wat merken gehad, waaronder diverse BMW's(120d, 320D Touring, 430D, Z4 2,3L en Z4 35i, 320i GT) Landrovers (Discovery 300TDi, Defender 90 5Td), Landcruisers(2x 70J 2,4d), Alfa's(144 145td,145 147 jtd), Mercedessen (E-coupe 250d, CLA 250e), Opel (kadett E), Suzuki (Samurai 410) (EDIT: vergat de VW Passat 1.9td en een Peugeot 306d nog)en nog wat schroot(EDIT: Renault 12 ts, Citroen GS, Ford Taunus 1.6). Er is eigenlijk niets kapot gegaan (op de recalls na). Nog niet een lekke band gehad, 1x steenslag in de ruit. Vervangen was toen nog een dingetje dus hebben ze geplakt en toen kwam de recall voor de voorruit er achteraan.
Zou ik hem opnieuw leasen? Op de Landcruiser na (bijzonder verhaal)rijd ik nooit 2x in dezelfde auto. Ik vind het leuk om iets nieuws te rijden, dwz dat het ook niet het nieuwste op de markt hoeft te zijn. Maar, het model spreekt me aan. De lease kosten vallen (nog)binnen budget, dus hij gaat mee in het lijstje. Wat staat daar nog meer op? De nieuwe Capri, de Smart 3 Brabus, De Mercedes EQB, de BMW i4, de Renault 5, de KIA EV4, maar ook de Mercedes C 300e en de EQE.
:strip_exif()/f/image/Vcd0dGmVxUx8KxCUThWp4E4j.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 2% gewijzigd door Waps61 op 05-09-2024 07:51 . Reden: edits en aanvulling ]
Fijn om te horenWaps61 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:10:
Ervaring na 100.000 km. Een positief verhaal.
Eigenlijk heb ik nog nooit zo'n probleemloze auto gehad en ik heb aardig wat merken gehad, waaronder diverse BMW's(120d, 320D Touring, 430D, Z4 2,3L en Z4 35i, 320i GT) Landrovers (Discovery 300TDi, Defender 90 5Td), Landcruisers(2x 70J 2,4d), Alfa's(144 d,145 d), Mercedessen (E-coupe 250d, CLA 250e), Opel (kadett E), Suzuki (Samurai 410) en nog wat schroot. Er is eigenlijk niets kapot gegaan (op de recalls na). Nog niet een lekke band gehad, 1x steenslag in de ruit. Vervangen was toen nog een dingetje dus hebben ze geplakt en toen kwam de recall voor de voorruit er achteraan.
Zou ik hem opnieuw leasen? Op de Landcruiser na (bijzonder verhaal)rijd ik nooit 2x in dezelfde auto. Ik vind het leuk om iets nieuws te rijden, dwz dat het ook het nieuwste op de markt moet zijn. Maar, het model spreekt me aan. De lease kosten vallen (nog)binnen budget, dus hij gaat mee in het lijstje. Wat staat daar nog meer op? De nieuwe Capri, de Smart 3 Brabus, De Mercedes EQB, de BMW i4, de Renault 5, de KIA EV4, maar ook de Mercedes C 300e en de EQE.
[Afbeelding]
Heb ongeveer dezelfde en ook nog geen problemen gehad
Als ik een nieuwe elektrische auto uit mocht kiezen dan zou ik voor iets gaan wat vooral heel snel kan snelladen (met 800V systeem waarschijnlijk).
Die Brabus kende ik nog niet, wel leuk ding

EQB vind ik echt een gedrocht. Die achterkant vooral, echt lelijk.
Snelladen op 800V vind ik helemaal geen toegevoegde waarde hebben omdat ik eigenlijk nooit snellaad en in de enkele keer dat het moet is het om de laatste paar km naar huis te halen. Dus meer dan 5 minuten kost dat nooit en valt er voor mij ook niet te winnen.en nieuwe elektrische auto uit mocht kiezen dan zou ik voor iets gaan wat vooral heel snel kan snelladen (met 800V systeem waarschijnlijk).
Die Brabus kende ik nog niet, wel leuk ding
EQB vind ik echt een gedrocht. Die achterkant vooral, echt lelijk.
Die brabus vind ik echt ondergewaardeerd, dus staat hoog op mijn lijstje
EQB, everything is in the eye of the beholder, maar ik kan me deels vinden in je opmerking, maar is m.i. afhankelijk van de uitvoering icm met de kleur. (overigens denkt mijn vrouw daar net als jij precies zo over....
Ik sta ook bijna nooit aan de snellader, behalve als we op (wintersport)vakantie gaan, dan zou ik het wel chill vinden als het laden sneller zou gaanWaps61 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:59:
[...]
Snelladen op 800V vind ik helemaal geen toegevoegde waarde hebben omdat ik eigenlijk nooit snellaad en in de enkele keer dat het moet is het om de laatste paar km naar huis te halen. Dus meer dan 5 minuten kost dat nooit en valt er voor mij ook niet te winnen.
Die brabus vind ik echt ondergewaardeerd, dus staat hoog op mijn lijstje
EQB, everything is in the eye of the beholder, maar ik kan me deels vinden in je opmerking, maar is m.i. afhankelijk van de uitvoering icm met de kleur. (overigens denkt mijn vrouw daar net als jij precies zo over....)Ik zag recent bij de dealer een matgrijze 250+ met zwarte 20" velgen en zwarte dakspoilers en accenten en donkere ramen. Dat was echt wel een stoer ding.

Ik vind die Brabus echter wel aan de prijzige kant voor een EV met een relatief kleine accu.
Same here: het enige wat ik nog zou willen is sneller laden voor de vakantie ritten. (Niet dat het heel veel tijd zal schelen ivm de sanitaite stops, maar het geeft gewoon net iets minder rompslomp. Verder is het eigenlijk gewoon een perfecte auto. Hopelijk komt er het komende jaar een mooie refresh en dan is het op tijd voor de volgende lease termijn...FlowDesign schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:06:
[...]
Ik sta ook bijna nooit aan de snellader, behalve als we op (wintersport)vakantie gaan, dan zou ik het wel chill vinden als het laden sneller zou gaanAls een Mustang ER of GT nou echt veeeel sneller zou snelladen dan de SR die ik nu heb, zou ik misschien een andere Mustang overwegen, maar dat is de investering niet waard.
Ik vind die Brabus echter wel aan de prijzige kant voor een EV met een relatief kleine accu.
Lotus Eletre
Hahaha... Ja... Vanaf 99k€

Ik heb nu weer zo'n nietszeggende update ontvangen: een software update om de manier van software updates te verbeteren.janbus schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:19:
[...]

ECG-24.2.4.10
/f/image/f20mnsEZclKhNfGs8hT7q0wU.png?f=fotoalbum_large)
Nou, mooi toch?janbus schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 07:11:
[...]
Ik heb nu weer zo'n nietszeggende update ontvangen: een software update om de manier van software updates te verbeteren.![]()
ECG-24.2.4.10
[Afbeelding]
Sommige mensen klagen dat ze nooit updates ontvangen, anderen dat ze te vaak updates ontvangen?
En andere die wel updates ontvangen, maar die weinig bijdragen aan het oplossen van de meeste problemenFlowDesign schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:00:
[...]
Nou, mooi toch?
Sommige mensen klagen dat ze nooit updates ontvangen, anderen dat ze te vaak updates ontvangen?
Bij jouw Mach-e krijg ik telkens een beetje Volkswagen vibes (lees: nachtmerries). Bij elke update hopen dat er niks kapot gaat. Was bij mijn ID3 destijds echt een ramp (en nog veel erger dan jouw Mach-e).Aldusso schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:30:
[...]
En andere die wel updates ontvangen, maar die weinig bijdragen aan het oplossen van de meeste problemen![]()
![]()
Bij VW zat het m.n. erin dat ze veel te veel verschillende versies/batches van dezelfde onderdelen van leveranciers gebruikten die allemaal weer net iets waren.
Ik rij intussen alweer 6000 km storingsvrij..mag ook wel eens genoemd worden ;-) Wel krijg na de laatste storing het verbruik bij lange na niet meer zo goed als de 2 jaren ervoor in vergelijkbare zomer. Waar ik eenvoudig 500+ km aantikte, haal ik dat de laatste paar weken niet meer, ook niet bij gunstige snelheid/wegen e.d. (bij 60/80km max). Zo'n 475 is nu de max, en dat is echt flink lager. Vergelijken is lastig, binnenkort doe ik paar keer vaste langere rit (die ik al 150 x heb gedaan) en ff bijhouden hoe of watFlowDesign schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:41:
[...]
Bij jouw Mach-e krijg ik telkens een beetje Volkswagen vibes (lees: nachtmerries). Bij elke update hopen dat er niks kapot gaat. Was bij mijn ID3 destijds echt een ramp (en nog veel erger dan jouw Mach-e).
Bij VW zat het m.n. erin dat ze veel te veel verschillende versies/batches van dezelfde onderdelen van leveranciers gebruikten die allemaal weer net iets waren.
Er was eerder dit jaar een redelijk grote update waarin ook stond dat de range anders berekend wordt, vermoed dat het daarmee te maken heeft.Aldusso schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:03:
[...]
Ik rij intussen alweer 6000 km storingsvrij..mag ook wel eens genoemd worden ;-) Wel krijg na de laatste storing het verbruik bij lange na niet meer zo goed als de 2 jaren ervoor in vergelijkbare zomer. Waar ik eenvoudig 500+ km aantikte, haal ik dat de laatste paar weken niet meer, ook niet bij gunstige snelheid/wegen e.d. (bij 60/80km max). Zo'n 475 is nu de max, en dat is echt flink lager. Vergelijken is lastig, binnenkort doe ik paar keer vaste langere rit (die ik al 150 x heb gedaan) en ff bijhouden hoe of wat
En in mijn ogen doet die prima zijn werk. De inschatting is nu veel betrouwbaarder.FlowDesign schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:16:
[...]
Er was eerder dit jaar een redelijk grote update waarin ook stond dat de range anders berekend wordt, vermoed dat het daarmee te maken heeft.
Ben enkel benieuwd wanneer de bluecruise update komt, zo echt ideaal zijn voor de ritjes naar het datacenter.
Ik bedoel niet de GOM, ik bedoel echte kilometers gemeten op volladen, rijden en volladen. Dat was de 1e 2 jaar een stuk beter (zuiniger). Nu betaal ik het niet zelf maar betekent dat ik een ritje Antwerpen (400 km) niet meer in 1 x kan doen, voorheen met gemak.jgijsen schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:07:
[...]
En in mijn ogen doet die prima zijn werk. De inschatting is nu veel betrouwbaarder.
Ben enkel benieuwd wanneer de bluecruise update komt, zo echt ideaal zijn voor de ritjes naar het datacenter.
Ik heb juist het idee dat mijn range beter is geworden dan toen ik de auto in 2021 kreeg.Aldusso schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:21:
[...]
Ik bedoel niet de GOM, ik bedoel echte kilometers gemeten op volladen, rijden en volladen. Dat was de 1e 2 jaar een stuk beter (zuiniger). Nu betaal ik het niet zelf maar betekent dat ik een ritje Antwerpen (400 km) niet meer in 1 x kan doen, voorheen met gemak.
Met de RW std range haal ik nu wel over de 400km waar ik in 2021 met moeit 375 haalde.
verbruik op de snel weg is ook van 19/20kw 100km naar 16 gegaan.
Zomerverbruik neem ik dan aanZL900 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:26:
[...]
Ik heb juist het idee dat mijn range beter is geworden dan toen ik de auto in 2021 kreeg.
Met de RW std range haal ik nu wel over de 400km waar ik in 2021 met moeit 375 haalde.
verbruik op de snel weg is ook van 19/20kw 100km naar 16 gegaan.
ik bedoel het verbruik dat je noemt. Is dat van deze zomer?ZL900 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:39:
[...]
Eigenlijk viel het mij in maart al op...
Ja dat is nu maar in maart (toen het een stuk kouder was) was het ook al een stuk lager zo rond de 17/18kw de 100kmAldusso schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:43:
[...]
ik bedoel het verbruik dat je noemt. Is dat van deze zomer?
Dat is netjes idd. Dat haalde ik voorheen ook, redelijk makkelijk. Gisteren ritje van 190 km, meest 80 en 100km wegen, 17 graden met 1 buitje erbij, en verbruik 4.6km/kw (21,7 kw / 100km) - dat was niet best zeg maar, dat is meer zoals ik voorheen had met 5 graden ofzo. Maar is pas sinds kort. Durf het bijna niet te zeggen ,maar vorige keren dat het verbruik ineens afweek en paar andere dingetjes had,, was het een voorbode voor een afsleper....dus toch maar ff schietgebedje doen. Vandaag en gisteren werkte de Ford Navi niet meer, melding "Routeberekening niet mogelijk", ondanks dat hij wel gewoon meeliep op de kaart.ZL900 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:56:
[...]
Ja dat is nu maar in maart (toen het een stuk kouder was) was het ook al een stuk lager zo rond de 17/18kw de 100km
Sinds mijn voorruit is vervangen door Carglass, valt de DAB ontvangst vaak weg (ontvangs lijkt minder, is steeds op dezelfde plekken).
Is er een link tussen het vervangen van de voorruit en de DAB signaalsterkte, of ligt de oorzaak elders ?
Is er een link tussen het vervangen van de voorruit en de DAB signaalsterkte, of ligt de oorzaak elders ?
De antenne voor de radio zit toch in de haaienvin achterop het dak?jgijsen schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:33:
Sinds mijn voorruit is vervangen door Carglass, valt de DAB ontvangst vaak weg (ontvangs lijkt minder, is steeds op dezelfde plekken).
Overigens, wat voor ruit heeft Carglass erin gezet? Bij mij wilden ze eerst imitatie erin zetten, dat heb ik geweigerd. Gewoon weer een originele inclusief blauw Ford-logo erin laten zetten.
Ok, dan zal er dus geen link zijn.FlowDesign schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:45:
[...]
De antenne voor de radio zit toch in de haaienvin achterop het dak?
Overigens, wat voor ruit heeft Carglass erin gezet? Bij mij wilden ze eerst imitatie erin zetten, dat heb ik geweigerd. Gewoon weer een originele inclusief blauw Ford-logo erin laten zetten.
Het ruit is van:
FUYAO
Laminated
M848 AS1
DOT - 459
43R-010242
ACOUSTIG
SOLAR TINT 3 ..
Geen ford logo meer, maar daarbuiten is alles precies hetzelfde.
Ik kan er niets verkeerd over zeggen.
Bij een vorige auto was het wel troep wat ze erin hadden gezet.
Leasing auto via Ford lease (= ald), ervaring leert dat je daar weinig/geen inspraak krijgt.
Er wordt bij elektrische auto's vaak gekeken naar de range, logisch uiteraard maar mensen hebben het vaak over wat voor ritten je rijdt.
Bij korte ritten is een SR voldoende en bij lange ritten een ER.
Maar naar mijn mening moet je ook altijd kijken naar je thuis situatie, als je bijvoorbeeld afhankelijk bent van een openbare laadpaal en bijvoorbeeld in de stad woont is een ER ook aan te raden zelfs als je korte ritten rijdt.
Komende jaren zal het elektrisch rijden nog wel wat toenemen en vervolgens (denk ik) afzwakken.
Maar ik merk in mijn omgeving dat het aantal openbare laadpalen wat achter blijft dat zal ook met capaciteit te maken hebben.
In mijn geval heb ik dus ook daarom gekozen voor de ER (die nog in bestelling staat) ook al rij ik er niet privé mee wil ik niet dat ik constant aan de laadpaal moet staan.
De reden dat ik ook voor de ER gekozen heb is dat mijn eigen bijdrage (norm lease overschrijding) bij de ER lager was dan de SR.
Ik hoop overigens dat het 2024 model minder storingen heeft, ik las hier dat best wel wat mensen problemen hebben gehad met de Mustang Mach E
Maar naar mijn mening moet je ook altijd kijken naar je thuis situatie, als je bijvoorbeeld afhankelijk bent van een openbare laadpaal en bijvoorbeeld in de stad woont is een ER ook aan te raden zelfs als je korte ritten rijdt.
Komende jaren zal het elektrisch rijden nog wel wat toenemen en vervolgens (denk ik) afzwakken.
Maar ik merk in mijn omgeving dat het aantal openbare laadpalen wat achter blijft dat zal ook met capaciteit te maken hebben.
In mijn geval heb ik dus ook daarom gekozen voor de ER (die nog in bestelling staat) ook al rij ik er niet privé mee wil ik niet dat ik constant aan de laadpaal moet staan.
De reden dat ik ook voor de ER gekozen heb is dat mijn eigen bijdrage (norm lease overschrijding) bij de ER lager was dan de SR.
Ik hoop overigens dat het 2024 model minder storingen heeft, ik las hier dat best wel wat mensen problemen hebben gehad met de Mustang Mach E
Denk dat het wel mee valt gemiddeld genomen met problemen. Ik rij zelf een SR uit 2021 en heb echt niets noemenswaardig gehad. In ieder geval niets wat met software, accu etc te maken had. Voor mij persoonlijk niet meer issues gehad dan met mijn Volvo en VW Passat die ik eerder had. (Diesel)
Is gewoon een fijne auto waar je veel plezier aan gaat beleven.
Ook een 2021 SR hier en nooit problemen.Mikee007 schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:19:
Er wordt bij elektrische auto's vaak gekeken naar de range, logisch uiteraard maar mensen hebben het vaak over wat voor ritten je rijdt.
Ik kan gewoon op m'n eigen oprit laden en we rijden niet zoveel km's dus een SR is prima. Eigenlijk alleen voor wintersportvakantie zou een ER wel relaxter zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 15-09-2024 19:12 ]
Ik hoop het ook. :-)Ik hoop overigens dat het 2024 model minder storingen heeft, ik las hier dat best wel wat mensen problemen hebben gehad met de Mustang Mach E
Ik heb er 25.000 km mee gereden sinds eind februari: nog geen enkel probleem gehad (zoals het hoort).
:strip_exif()/f/image/sstk4Q0JDbMS6SiOyWsJiwPT.jpg?f=fotoalbum_large)
Met m'n Audi Q4 e-tron had ik veel problemen, vooral met de software. En geen software updates de eerste twee jaar. Voor de eerste update moest de auto twee dagen (!) binnen in de garage.
Die Audi was toen een vroeg model. Ze waren nog niet te zien in de showroom toen ik bestelde.
Ik denk dat het vooral daarmee te maken heeft? De Mustang is nu al lang genoeg op de markt, dus alle problemen en terugroepacties zijn achter de rug, vermoed ik / hoop ik. :-)
Okee dat is positief om te horen.. zeker gezien jij een 2021 model rijdt en de problemen vooral in modeljaar 2021 en daarvoor.mtouw78 schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:51:
Denk dat het wel mee valt gemiddeld genomen met problemen. Ik rij zelf een SR uit 2021 en heb echt niets noemenswaardig gehad. In ieder geval niets wat met software, accu etc te maken had. Voor mij persoonlijk niet meer issues gehad dan met mijn Volvo en VW Passat die ik eerder had. (Diesel)
Ik hoop zeker dat ik een hoop mooie kilometers er mee zal maken, rijden er ook steeds meer rond maar nog steeds een beetje uniek.
Normaal is inderdaad de SR wel voldoende, en je geeft zelf aan op je oprit te kunnen opladen dat scheelt al aanzienlijk!FlowDesign schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:11:
[...]
Ook een 2021 SR hier en nooit problemen.
Ik kan gewoon op m'n eigen oprit laden en we rijden niet zoveel km's dus een SR is prima. Eigenlijk alleen voor wintersportvakantie zou een ER wel relaxter zijn.
In mijn geval kan dat niet en ben dus echt afhankelijk van een openbare laadpaal.
En de lagere eigen bijdrage is toch ook wel fijn..
Hier nog niets (België)Ralphie schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:01:
Ik zit net per toeval in de instellingen te klooien en wat schetst mijn verbazing..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/JiExGy5bkneKBh8CtNjwJIZF.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker scherpe foto
Zeker lastig om de telefoon stil te houden op die Belgische wegen?
[ Voor 8% gewijzigd door FlowDesign op 17-09-2024 21:32 ]
Hij heeft het nog goed gedaanFlowDesign schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:31:
[...]
Lekker scherpe foto
Zeker lastig om de telefoon stil te houden op die Belgische wegen?
Even een praktische vraag.
Sinds ik de laatste versie van Fordpass op mijn telefoon heb geïnstalleerd is deze de locatie kwijt van het thuis opladen. Zodra ik laadvoorkeuren (Bijv. Gewenste laadniveau) wil instellen komt de app met de opmerking: "Schakel oplaadlocaties in het voertuig in"
Ik denk dat ik wel 20x door alle menu's in de auto heen gegaan ben, maar ik kan deze instelling niet vinden.
Wie kan mij vertellen waar deze instelling in de auto te vinden is?
Sinds ik de laatste versie van Fordpass op mijn telefoon heb geïnstalleerd is deze de locatie kwijt van het thuis opladen. Zodra ik laadvoorkeuren (Bijv. Gewenste laadniveau) wil instellen komt de app met de opmerking: "Schakel oplaadlocaties in het voertuig in"
Ik denk dat ik wel 20x door alle menu's in de auto heen gegaan ben, maar ik kan deze instelling niet vinden.
Wie kan mij vertellen waar deze instelling in de auto te vinden is?
Ik wilde ook persé het Ford logo weer terug, dat was voor mij de hoordreden dat ik een originele ruit erin wilde hebben. En voor m'n eigen bijdrage aan de verzekering maakte het niks uit.jgijsen schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:49:
[...]
Ok, dan zal er dus geen link zijn.
Het ruit is van:
FUYAO
Laminated
M848 AS1
DOT - 459
43R-010242
ACOUSTIG
SOLAR TINT 3 ..
Geen ford logo meer, maar daarbuiten is alles precies hetzelfde.
Ik kan er niets verkeerd over zeggen.
Bij een vorige auto was het wel troep wat ze erin hadden gezet.
Leasing auto via Ford lease (= ald), ervaring leert dat je daar weinig/geen inspraak krijgt.
Zou de sensor onder de bumper misschien eindelijk eens fatsoenlijk gaan werken om de klep te sluiten, dat zou fijn zijn.janbus schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:19:
Het is iets met de achterklep ... (dus nog niet de update om hands free te rijden)
[Afbeelding]
Bij mij werkt die sensor goed.
Iets te goed, want momenteel werkt die sensor ook wanneer de trekhaak erop staat en ik de stekker van het fietsenstel aan het inpluggen ben. :-p
Iets te goed, want momenteel werkt die sensor ook wanneer de trekhaak erop staat en ik de stekker van het fietsenstel aan het inpluggen ben. :-p
Waarom is het zo dat niet iedereen op hetzelfde moment dezelfde set updates krijgt? Dit is een beetje een gekke loterij zo toch?
Haha, ja dán doet ie het meestal wel, wanneer ik het niet wil 😅janbus schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:39:
Bij mij werkt die sensor goed.
Die had ik een week of 2 geleden ook.Aldusso schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:57:
Ik gooi er even een lootje bij...al even geen updates gehad, maar vandaag dan toch deze :
[Afbeelding]
Ik heb die Ford Secure trial geactiveerd.
Gezien het een bedrijfswagen is, ben ik niet van plan te verlengen.
Ik krijg ook wel verwonderde reacties van mensen dat zoiets een betalende optie is.
Ik krijg ook wel verwonderde reacties van mensen dat zoiets een betalende optie is.
Mijn auto is all-risk verzekerd en klasse 3 alarm is daarvoor niet verplicht.janbus schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:28:
Ik heb die Ford Secure trial geactiveerd.
Stel dat klasse 3 alarm de verzekering meer dan 6 euro per maand goedkoper zou maken, dan zou Ford Secure interessant zijn, anders niet.
En dan ga ik er maar even vanuit dat de verzekering dit als klasse 3 accepteert, hoewel dat ivm SCM-certificaat gezeur ook nog twijfelachtig is.
Nope.HqNine schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:32:
Iemand anders al die YouTube update gehad ?
Ik wacht vooral op die BlueCruise update.
? Hoe doe je dat dan? Een flink duurdere leaseauto uitkiezen, maar tegen een lagere eigen bijdrage ???Mikee007 schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:19:
E
Lijkt mij een heerlijke regeling voor een auto liefhebber ;-)
Verreweg het grootste deel van een leasebedrag wordt bepaald door de afschrijving (oftewel restwaarde).Aldusso schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:59:
[...]
? Hoe doe je dat dan? Een flink duurdere leaseauto uitkiezen, maar tegen een lagere eigen bijdrage ???
Lijkt mij een heerlijke regeling voor een auto liefhebber ;-)
Bij de leaseportals die ik heb (o.a. Ayvens) is de ER Premium in de meeste combinaties 100 euro per maand hoger dan de SR, en ik geloof niet dat hij uberhaubt goedkoper wordt aangeboden (nieuw dan), ik heb het nog niet gevonden.FlowDesign schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:33:
[...]
Verreweg het grootste deel van een leasebedrag wordt bepaald door de afschrijving (oftewel restwaarde).
Standard range (48mnd/35.000 km)Aldusso schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:22:
[...]
Bij de leaseportals die ik heb (o.a. Ayvens) is de ER Premium in de meeste combinaties 100 euro per maand hoger dan de SR, en ik geloof niet dat hij uberhaubt goedkoper wordt aangeboden (nieuw dan), ik heb het nog niet gevonden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/psduGlk8F21LnyfafY1qdShE.jpg?f=user_large)
Extend range - ook 48mnd/35000 km)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qd5oMtYKDmvggbEkkG8Zlw9w.jpg?f=user_large)
Hoe zit dit nou? Ik krijg dezelfde optie, maar deze periode is langer dan 90 dagen. Betaal je dan na 90 dagen wel? Of is het tot en met december '25 gratis?Brotuck schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:56:
Goh dat is in ieder geval iets...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
O jee... Ik ben bang dat de job1'ers weer lekker achteraan aan mogen sluiten...
Ik krijg drie maanden proef en 1 jaar gratisbrainovic schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:53:
[...]
Hoe zit dit nou? Ik krijg dezelfde optie, maar deze periode is langer dan 90 dagen. Betaal je dan na 90 dagen wel? Of is het tot en met december '25 gratis?
Just here for the fun
BlueCruise staat als beschikbaar en ik kan de proefperiode activeren.brainovic schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:54:
[...]
Heb jij de BlueCruise optie al in je Ford account? Bij mij verdwijnt hij steeds, maar heb deze update dan ook nog niet gehad.
Maar doe bijna geen autosnelweg dus wil hem nu niet activeren. Blijft die proefperiode staan? Ik dacht het volgende zomer als we op reis gaan eens te proberen…
Is er een manier om de updates te forceren?
Ik heb een model 2023.75 (ER, AWD, Premium). Die heeft welgeteld 1 keer een update gehad (Ford Powerup 4.2.2.2).
Computers follow your orders, not your intentions.
Ja en nee.Big Mama schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:55:
[...]
Is er een manier om de updates te forceren?
Ik heb een model 2023.75 (ER, AWD, Premium). Die heeft welgeteld 1 keer een update gehad (Ford Powerup 4.2.2.2).
Dealer kan via FDRS updaten.
@Brotuck heeft er de spullen ook voor. Heb het zelf met zijn spullen ook wel eens gedaan.
Ik heb vorige week alle updates gedaan, maar ik heb nog steeds geen Bluecruise beschikbaar. Mijn modeljaar is uit 2021, wellicht dat ze per jaar activeren.
Alle modules hiervoor zijn wel geinstalleerd, echter heb ik nog niet de laatste Sync versie. Ik denk dat het daarmee samenhangt.
Alle modules hiervoor zijn wel geinstalleerd, echter heb ik nog niet de laatste Sync versie. Ik denk dat het daarmee samenhangt.
Just here for the fun
Het zal wel aan mij liggen maar je zou toch verwachten dat updates van beloofde maar uitgestelde functies uitgerold worden bottom up? Lees dat alleen de 2023 Mach E modellen nu BC hebben. Met een 2021 model is er nog steeds geen zicht op deze functie terwijl ik er al 3 jaar op wacht.
Begrijp me niet verkeerd, vind het een fijne auto maar ik rij veel en ben erg benieuwd na hoe BC lange afstanden comfortabeler kan maken. Mag toch hopen dat ik hem niet moet inruilen voor dezelfde auto maar 2 jaar jonger?
Begrijp me niet verkeerd, vind het een fijne auto maar ik rij veel en ben erg benieuwd na hoe BC lange afstanden comfortabeler kan maken. Mag toch hopen dat ik hem niet moet inruilen voor dezelfde auto maar 2 jaar jonger?
Heb je al gekeken op welke wegen die Blue Cruise werkt voor jou? Misschien zit het helemaal niet op je routes en wacht je voor niks ?mtouw78 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:56:
Het zal wel aan mij liggen maar je zou toch verwachten dat updates van beloofde maar uitgestelde functies uitgerold worden bottom up? Lees dat alleen de 2023 Mach E modellen nu BC hebben. Met een 2021 model is er nog steeds geen zicht op deze functie terwijl ik er al 3 jaar op wacht.

Het lijkt erop dat mensen denken dat het systeem 'vanzelf' rijdt, maar zover ik zie uit de ervaringen is het maar op aangewezen stukken en wegen, en onder condities. Dus een lange rit kan uit meerdere stukken bestaan waar het evt wel en weer niet werkt. Hopelijk met een duidelijke waarschuwing erbij, want dat mist nogal in deze auto
En de link maar de routemapAldusso schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:46:
[...]
Heb je al gekeken op welke wegen die Blue Cruise werkt voor jou? Misschien zit het helemaal niet op je routes en wacht je voor niks ?![]()
![]()
Het lijkt erop dat mensen denken dat het systeem 'vanzelf' rijdt, maar zover ik zie uit de ervaringen is het maar op aangewezen stukken en wegen, en onder condities. Dus een lange rit kan uit meerdere stukken bestaan waar het evt wel en weer niet werkt. Hopelijk met een duidelijke waarschuwing erbij, want dat mist nogal in deze auto
https://www.ford.co.uk/te...ssistance/ford-bluecruise
Bedankt voor de link.
Zie idd dat het voor mij ideaal zou kunnen zijn. Juist de wegen waar ik aan zat te denken.
En idd, verwacht niet 100% autonoom maar vecht nu vaak met het stuur waar ik steeds wat aan moet trekken want anders krijg ik de waarschuwing “handen aan het stuur”. Zelfs als ik het stuur gewoon vasthoud maar blijkbaar te licht 😄.
Is ook niet het einde van de wereld of zo. Zoals ik schrijf ben verder best tevreden over de auto hoor. Alleen nu komt er eindelijk een functie beschikbaar waar ik nu net wel interesse in heb en komt het voorlopig alleen op de nieuwe Machine-E’s en dat vind ik gewoon jammer.
Zie idd dat het voor mij ideaal zou kunnen zijn. Juist de wegen waar ik aan zat te denken.
En idd, verwacht niet 100% autonoom maar vecht nu vaak met het stuur waar ik steeds wat aan moet trekken want anders krijg ik de waarschuwing “handen aan het stuur”. Zelfs als ik het stuur gewoon vasthoud maar blijkbaar te licht 😄.
Is ook niet het einde van de wereld of zo. Zoals ik schrijf ben verder best tevreden over de auto hoor. Alleen nu komt er eindelijk een functie beschikbaar waar ik nu net wel interesse in heb en komt het voorlopig alleen op de nieuwe Machine-E’s en dat vind ik gewoon jammer.
En je dealer kan je niet helpen met je probleem? Ik heb het ook heel licht vast, maar krijg die melding eigenlijk zelden, soms kan ik meer dan een minuut rijden met enkel mn vinger tegen het stuur aan, superlicht. Daarentegen, de lane assist werkt bij mij bagger, trekt hard in bochten, en gaat vaak uit. Ik mis dan ook een waarschuwing wanneer lane assist (danwel straks bluecruise e.d.) aan of uitgaat. Nu zie je het enkel op je scherm, maar een pieptoontje (naar keuze aan of uit) zou wel fijn zijn als extra waarschuwing, want het stopt soms echt plotsklaps, en moet je dan maar net op je scherm kijken. Sowieso in deze vorm van camera's e.d. is het niet geschikt voor volledig Blue Cruise, dat zou super onveilig zijnmtouw78 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:57:
Bedankt voor de link.
[ Voor 4% gewijzigd door Aldusso op 27-09-2024 17:09 ]
https://www.autoweek.nl/a...-stoppen-met-saaie-autos/
Zie ook aankondiging van nieuwe concept met geen fysieke showrooms meer...a la US concept. Maar wij zijn geen US, en dit interview zegt me dat deze man de plank compleet misslaat voor de toekomst van Ford NL
Zie ook aankondiging van nieuwe concept met geen fysieke showrooms meer...a la US concept. Maar wij zijn geen US, en dit interview zegt me dat deze man de plank compleet misslaat voor de toekomst van Ford NL
Je verzint het niet, maar vannacht net een update gehad. Van 4.2.2.2 naar 4.2.4.makooy schreef op donderdag 26 september 2024 @ 23:02:
[...]
Ja en nee.
Dealer kan via FDRS updaten.
@Brotuck heeft er de spullen ook voor. Heb het zelf met zijn spullen ook wel eens gedaan.
Nu loop ik nog maar een jaar achter ;-)
Ik kom van een Tesla af. De MME is meer 'fun-to-drive', maar qua software (zowel telefoon-app als in-car) heeft Ford echt nog wel wat stappen in te halen ten opzichte van Tesla.
Computers follow your orders, not your intentions.
Die updates heb ik weken geleden al gehad, maar nog geen BlueCruise hier.janbus schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:37:
En nog een update ...
[Afbeelding]
En nog eentje ...
[Afbeelding]
Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal leidt tot de BlueCruise update.