Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 167 ... 177 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05 16:17

m24

Aldusso schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:13:
[...]

OK, ik heb hem ruim 2 jaar, maar net even gebeld en ze zeggen pas als de auto het aangeeft of uiteraard bij andere klachten o.i.d. Anders niet... Broekhuis Harderwijk
2 Jaarlijks onderhoud ongeacht kilometrage
https://www.ford.nl/conte...rvallenoverzicht_FCSD.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat was in 2022.... Heb de leasemij gevraagd wat te doen, uiteindelijk betalen/bepalen zij. Als Ford zelf zegt dat het niet nodig....zullen ze ook geen toestemming geven als ik het ongevraagd boek. We zien wel, wmb mogen ze hem gelijk houden. Einde is in zicht gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05 13:20
Vandaag nog is nagevraagd of er al een leverdatum is vooe mijn Mustang Mach E, helaas staat de levering pas gepland voor begin November.
Ik had gehoopt dat die eerder geleverd kon worden omdat ze nogal wat voorraad zouden hebben Europees.
Bij het samenstellen op de ford website zou de levertijd ook (vanaf) 3 weken zijn.

Blijkbaar toch niet helemaal waar...
Nu maar hopen dat die wellicht toch eerder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyThom
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-05 20:11
Mikee007 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:45:
Vandaag nog is nagevraagd of er al een leverdatum is vooe mijn Mustang Mach E, helaas staat de levering pas gepland voor begin November.
Ik had gehoopt dat die eerder geleverd kon worden omdat ze nogal wat voorraad zouden hebben Europees.
Bij het samenstellen op de ford website zou de levertijd ook (vanaf) 3 weken zijn.

Blijkbaar toch niet helemaal waar...
Nu maar hopen dat die wellicht toch eerder komt.
N=1 dus absoluut geen garantie, MAAR...

Mijn bestelling van eind maart die een leverdatum "Q4 2024" meekreeg stond 31 mei al voor de deur. Het kan zeker eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikee007
LazyThom schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:28:
[...]

N=1 dus absoluut geen garantie, MAAR...

Mijn bestelling van eind maart die een leverdatum "Q4 2024" meekreeg stond 31 mei al voor de deur. Het kan zeker eerder.
Laten we hopen dat mij hetzelfde overkomt, wie weet!
Al staat de laadpaal op dit moment nog niet in de straat dus ik vind het voor nu nog niet eens zo heel erg als die maar wel dit jaar geleverd wordt omdat we anders weer met hogere bijtelling zitten en op het totaal kan dat toch wel aardig wat centjes schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Here we go again.......3e keer........
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6dO9Jm9tEa5bxqVEOgzuFyy1jQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9eRm1daHV5BEidgXDjzVTVNF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rndiO9_HZyWrN8YY4DhoIfJA_Ok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fr9hb3PqdWwvhYH0o4pzQTua.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11
Was dat HV relais niet al vervangen in de jouwe? :o

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
[quote]FlowDesign schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:01:
[...]

2 x (zeggen ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 15:18
Aldusso schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:47:
[quote]FlowDesign schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:01:
[...]

2 x (zeggen ze)
naar aanleiding van storing of naar aanleiding van een recall?
Die van mij is een maandje terug voor de recall geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Naar aanleiding vd storing(en) . De echte recall die nu nog loopt (hardware) heb ik niet gehad, was volgens Ford niet nodig op mijn VIN. Wel 1.5 jaar geleden zgn software recall. Maar uiteindelijk dus niet geholpen. Gesprek gehad met iemand van Ford NL die in de garage was, en bevestigd de grote software problemen met een aantal productie-series. Maar daar heb nu niks aan, gaan overmorgen naar Italie - eerst maar zorgen voor een goede vervangende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-11-2024
Hallo, wegens einde lease van mijn mustang heb ik nog een aantal accessoires over die ik wil verkopen. Dacht misschien zijn hier geïnteresseerden voordat ik het op marktplaats zet. Het gaat om:
*sneeuwkettingen zelfspan - eenvoudig om te spannen (1x gebruikt om een berg op te rijden)
*midden console organizer (inclusief dubbele inlay waarvan de zwarte nog in verpakking
*rubberen matten set
*omkeerbare kofferbak mat (4zijden te gebruiken) met flap om krassen op de bumper te voorkomen

Mocht er interesse zijn dan graag een pb. Enkele foto’s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXYFEYKrRL_5jIQznuoa0fovEHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RW9yortCCkunWZEB2z65YDCJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ld8A6v2szzcGTHU6XXRLtWdtd90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FG4CxC1adaYuBVORmFuZgP5d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4f6e7G8FORQ6fFiHoNBXIDbzrNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCTNUeReA4KZYU9pdnX63wPy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Y5fYaoRBe8kifbUSE-MQ6spNKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oN17ONTfyJASivCqKD9feE2J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLysCYki9cS-C98aPxFJctJB9_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j6lEUB6jrrg6mZ0d5BWXmLcB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/td7wkrJ6mK_j84cuxzhXRKehmPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/orPEthujmMPFQLpNElTB5iDa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKfxXwXdCrR2Q7tChWeWKEzgvPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hGTomFF458KDyp69MqU4fNWP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik kreeg gisteren een update die het snelladen zou moeten verbeteren. Nog niet getest, maar ben benieuwd of het nu sneller gaat.

Daarnaast staat er nu weer een update klaar, ditmaal verbetering van de 6-channel audio (heb premium met B&O).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Overigens postte laatst iemand hier over audioproblemen in z'n MME tijdens het bellen en dat dit aan de Bluetooth ligt. Ik heb daar met m'n Samsung S23 helemaal geen last van in m'n MME, maar in m'n Ford Puma heb ik heel vaak dat de persoon aan de andere kant van de lijn zegt dat de audio slecht wordt. Het gekke is bovendien dat het tijdens een gesprek steeds wisselt, dan is het weer goed en dan ineens slecht, dan klink ik voor de ander als een robot. Is dit vergelijkbaar met het MME probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 10:49
FlowDesign schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:34:
Ik kreeg gisteren een update die het snelladen zou moeten verbeteren. Nog niet getest, maar ben benieuwd of het nu sneller gaat.

Daarnaast staat er nu weer een update klaar, ditmaal verbetering van de 6-channel audio (heb premium met B&O).
Heeft de garage deze update doorgevoerd voor het snelladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 18:50

martjah

Appel

Nee. OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-05 18:45
Morning Mach-E-ers,

Ik heb een job 1 RWD ER incl trekhaak met 13-polige stekker.
Conform standaard zou Pool 9 van de stekker continu 12V moeten geven en pool 10 continu 12V als de auto “aan” staat (o.a. t.b.v. ijskast caravan).
Helaas is dit niet het geval.
Hebben meerdere rijders hier last van ?
Hoe hebben jullie dit opgelost met Ford ?
Is dit een non-conformiteit issue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
rroetenberg schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:25:
[...]

Heeft de garage deze update doorgevoerd voor het snelladen?
Alles via OTA.
Laatste keer dat ik met de MME bij de garage was is driekwart jaar geleden. Toen hebben ze volgens mij nog wel updates erop gezet die niet via OTA konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
El Butre schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:16:
Morning Mach-E-ers,

Ik heb een job 1 RWD ER incl trekhaak met 13-polige stekker.
Conform standaard zou Pool 9 van de stekker continu 12V moeten geven en pool 10 continu 12V als de auto “aan” staat (o.a. t.b.v. ijskast caravan).
Helaas is dit niet het geval.
Hebben meerdere rijders hier last van ?
Hoe hebben jullie dit opgelost met Ford ?
Is dit een non-conformiteit issue ?
Geen idee, nooit getest aangezien ik niet aan sleurhutten doe ;)

Maar aangezien die trekhaken achteraf bij de dealer worden gemonteerd, zou het dan mss zo kunnen zijn dat ze een draadje niet goed aangesloten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-05 15:56
FlowDesign schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:34:

Die heb ik 2 weken geleden gehad. En nog eentje van de DAB.
Merk geen enkel verschil.

Wel veel problemen met DAB ontvangst de laatste weken, maar dat kan natuurlijk ook aan de DAB mast hier in de buurt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustang zk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-12-2024
Als je een trekhaak laat plaatsen. Moet je wel aangeven dat er een caravan mee word getrokken Of een fietsendrager die elektrisch op e neer gaat. Dan word daar rekening mee gehouden met monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-05 18:45
mustang zk schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:42:
Als je een trekhaak laat plaatsen. Moet je wel aangeven dat er een caravan mee word getrokken Of een fietsendrager die elektrisch op e neer gaat. Dan word daar rekening mee gehouden met monteren.
Dat lijkt me raar. Zowel een 7-polige alsmede een 13-polige stekker moeten m.i. conform de standaard aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustang zk
El Butre schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:28:
[...]

Dat lijkt me raar. Zowel een 7-polige alsmede een 13-polige stekker moeten m.i. conform de standaard aangesloten worden.
Ga je de trekhaak gebruiken voor een aanhangwagen of caravan, dan is een dertienpolige trekhaakdoos nodig. Let op: zo'n dertienpolige trekhaakdoos is niet altijd standaard uitgerust met een permanente en geschakelde voeding - iets wat je bij een caravan vaak wel nodig hebt. Check dit dus goed, want vaak kost het extra om deze te laten aansluiten.

Ik heb het zelf namelijk ook een keer gehad>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-05 12:57
FlowDesign schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:38:
... Het gekke is bovendien dat het tijdens een gesprek steeds wisselt, dan is het weer goed en dan ineens slecht, dan klink ik voor de ander als een robot. Is dit vergelijkbaar met het MME probleem?
Klinkt als een ander probleem. Bij mij is het altijd complete statische ruis. Of ik nu met BT of USB ben verbonden. Ik heb inmiddels de behendigheid van snel schakelen naar luidspreker op mijn telefoon. Ik wacht met smart op de update (6.14) die dit gaat fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
thijsq schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:07:
[...]

Klinkt als een ander probleem. Bij mij is het altijd complete statische ruis. Of ik nu met BT of USB ben verbonden. Ik heb inmiddels de behendigheid van snel schakelen naar luidspreker op mijn telefoon. Ik wacht met smart op de update (6.14) die dit gaat fixen.
Had het nog ff getest, de telefoon gebruikt indd altijd BT voor een telefoongesprek, ongeacht of je Android Auto via de USB-kabel gebruikt.

Zodra ik BT uitzette in de Puma tijdens een gesprek, had ik alleen audio van het gesprek op de telefoon zelf, en was de verbinding ook weer normaal. Zette ik BT weer aan, was de audio voor de ontvanger weer slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Auto is klaar. Er zijn updates doorgevoerd,alles wat ze konden doen, ze konden de fout namelijk niet meer zien. Zit inmiddels in Italie met een vervangend vervoer dus als we terug zijn maar eens goed proberen. Wel vreemd dat deze "reparatie" ineens anders is dan de vorige twee keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banol
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-05 22:18
Aldusso schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:35:
[...]

Auto is klaar. Er zijn updates doorgevoerd,alles wat ze konden doen, ze konden de fout namelijk niet meer zien. Zit inmiddels in Italie met een vervangend vervoer dus als we terug zijn maar eens goed proberen. Wel vreemd dat deze "reparatie" ineens anders is dan de vorige twee keer.
Onze auto is laats ook voor de derde keer naar de garage gemoeten voor dit geintje (er 2021) ik
Kreeg toen te horen dat er een recall openstaat voor dit onderdeel (hvjb) maar dat onze auto daar nog niet voor in aanmerking kwam omdat ze al eerder (twee keer eerder om precies te zijn) dit onderdeel hadden vervangen. Ze mochten dus nog niet het verbeterde onderdeel installeren en daarom had ik ook nog geen bericht gehad. Uiteindelijk toch een verbeterde versie ingegaan. We gaan het zien want binnenkort een flinke rit voor de boeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Banol schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:26:
[...]

Onze auto is laats ook voor de derde keer naar de garage gemoeten voor dit geintje (er 2021) ik
Kreeg toen te horen dat er een recall openstaat voor dit onderdeel (hvjb) maar dat onze auto daar nog niet voor in aanmerking kwam omdat ze al eerder (twee keer eerder om precies te zijn) dit onderdeel hadden vervangen. Ze mochten dus nog niet het verbeterde onderdeel installeren en daarom had ik ook nog geen bericht gehad. Uiteindelijk toch een verbeterde versie ingegaan. We gaan het zien want binnenkort een flinke rit voor de boeg
Hier is er niks ingegaan, enkel updates gedraaid omdat men geen fout meer kon vinden.
Ondanks alle historie e.d. Maar ze mochten niet meer doen van Ford. Recall is ook nog niet voor mij,
waarschijnlijk moet ie eerst 5 x kapot gaan. Ik ben met vervangend vervoer naar Italie gegaan, dat was achteraf wel fijn ivm de slechte staat van veel wegen daar (en in Duitsland) dus veel comfort. Met de Ford had ik waarschijnlijk alle vullingen losgetrild ;-) Nu de Ford weer proberen voor zolang het gaat, intussen loopt het contact om de auto definitief vroegtijdig in te leveren, maar ALD is er (begrijpelijk) niet zo happig op. Op ons park was eenzelfde Mach E ER (niet op dit forum,) zelfde productieweek, met ook een aardige waslijst aan storingen, had nu iets meer dan een ton erop. Mischien probleem productie geweest ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mustang zk
Toch wel speciaal hoe er met de recall van de HVJB om word gegaan. Mijn auto is begin deze maand voor een buurt geweest. Zeggen ze bij de bali dat er nog een recall openstaat. Ik zeg dat klopt, ik heb nog geen brief .
Geen probleem mijn auto staat in het systeem dus eind september aan de buurt. Dan ben ik de auto 2 dagen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 09:55
Na een recente update valt het me op dat het blauwe cirkeltje in het bestuurdersdisplay helemaal verdwenen is bij het activeren van adaptive cruise control (met lane centering). Hebben meer mensen dit? Het lijkt nog wel te werken maar ik raakte er wel van in de war.

Op het Amerikaanse Mach-E forum las ik dat dit te maken heeft met het gereedmaken voor BlueCruise (waarbij wel dat volledige cirkeltje weer zou moeten verschijnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Nou, ben benieuwd wanneer we nou echt eindelijk BlueCruise gaan krijgen. Overigens was er ooit sprake van dat we er extra voor zouden moeten gaan betalen middels een abonnement? Gaat dat nog door of hebben ze dat geschrapt?

https://www.autoweek.nl/a...dig-rijden-op-de-snelweg/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 10:49
FlowDesign schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:51:
Nou, ben benieuwd wanneer we nou echt eindelijk BlueCruise gaan krijgen. Overigens was er ooit sprake van dat we er extra voor zouden moeten gaan betalen middels een abonnement? Gaat dat nog door of hebben ze dat geschrapt?

Toen ik mijn auto bestelde (2021) stond dit in de prijslijst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9aw5dJzk-fX8ccMzKgPHpE3scgQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gfoNU8xx0GUVlGi2lwzKgC3W.png?f=fotoalbum_large

Dit zou betekenen dat Bluecruise gratis zou moeten zijn voor mijn auto aangezien ik het TP+ pakket heb. Ik zou dus de prijslijst van destijds er even bijzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
rroetenberg schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:03:
[...]

Toen ik mijn auto bestelde (2021) stond dit in de prijslijst:

[Afbeelding]

Dit zou betekenen dat Bluecruise gratis zou moeten zijn voor mijn auto aangezien ik het TP+ pakket heb. Ik zou dus de prijslijst van destijds er even bijzoeken
Mijne is van bouwjaar 2021 (juli) en toen heette het nog Tech Pack 2 ipv Plus, maar die heb ik er ook op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49
FlowDesign schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:51:

Het originele nieuwsbericht zegt inderdaad abonnement.
Bestuurders kunnen in een gratis proefperiode van 90 dagen ervaren hoe zij met BlueCruise een lange rit of regelmatig stilstaand verkeer aangenamer en minder stressvol kunnen maken. Na afloop van de gratis proefperiode kunnen klanten een maandabonnement activeren. Het activeren van de proefperiode en het maandabonnement kan eenvoudig via de FordPass App. Dit abonnement kan op elk gewenst moment worden geannuleerd of verlengd. Een maandabonnement maakt het makkelijk om BlueCruise te activiteren wanneer dat in hun rijplannen past.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
mrfatmen schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:15:
[...]

Het originele nieuwsbericht zegt inderdaad abonnement.

[...]
Thanks. Hier staat ook dat het in Nederland al goedgekeurd is, dat is positief. Modellen van voor 2023 moeten alleen nog op een OTA update wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
25 euro/maand kost dat grapje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
jgijsen schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:54:
25 euro/maand kost dat grapje :(
Nou, dan laat maar :o

Rijd toch niet zoveel snelweg.
Zou het dan hooguit ff een maandje nemen voor vakantie ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satpet
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-05 12:38
Ik durf nu al niet met "adaptive cruise control" en "lane assist" te rijden. De auto slingert continue, zelfs op wegen waar de markeringen perfect zijn. .. Ik was continu aan het bijsturen.
Lane assist gebruik ik dus niet meer.
Laat staan dat ik vertrouwen ga hebben in hun Bluecruise, waar ik de handen van het stuur zou mogen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 14:20
satpet schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:13:
Ik durf nu al niet met "adaptive cruise control" en "lane assist" te rijden. De auto slingert continue, zelfs op wegen waar de markeringen perfect zijn. .. Ik was continu aan het bijsturen.
Laat staan dat ik vertrouwen ga hebben in hun Bluecruise, waar ik de handen van het stuur zou mogen laten.
Appels, peren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Integendeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:11
De basis van het hele systeem is toch echt de laneassist en adaptieve cruisecontrol, ook op de blue-cruise snelwegen. Ik ben zeer benieuwd hoe Ford het voor elkaar heeft gekregen dat de Mache E autonoom mag (en kan) rijden want meer dan 10 graden kan hij op dit moment helemaal niet handelen laat staan afslagen of klaverbladen. Daarnaast vertrouw ik het systeem ook totaal niet met verkeer rondom. Zoveel momenten meegemaakt dat het systeem totaal niet betrouwbaar reageert.

[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 01-08-2024 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 14:20
FreeMen schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:18:
[...]

De basis van het hele systeem is toch echt de laneassist en adaptieve cruisecontrol, ook op de blue-cruise snelwegen. Ik ben zeer benieuwd hoe Ford het voor elkaar heeft gekregen dat de Mache E autonoom mag (en kan) rijden want meer dan 10 graden kan hij op dit moment helemaal niet handelen laat staan afslagen of klaverbladen. Daarnaast vertrouw ik het systeem ook totaal niet met verkeer rondom. Zoveel momenten meegemaakt dat het systeem totaal niet betrouwbaar reageert.
De sensoren zijn hetzelfde, de software is echt compleet anders. Sterker nog, er is al een aanzienlijk verschil in gedrag tussen BC 1.0 en 1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Het is nog even wachten tot mijn Mustang Mach E Premium afgeleverd wordt (staat nu voor november 2024)
Ik kan uiteraard niet wachten tot die afgeleverd wordt.

Maar jullie als inmiddels Mustang rijders, wat maakt de auto zo speciaal? ja ik heb er zelf in gereden en heb hem vooral gekozen omdat er veel standaard opties op zitten en één van de weinige redelijk sportieve modellen is in de EV markt maar rijdt vooral lekker maar wat is die extra ''touch'' die andere EV's niet hebben volgens jullie? (denk aan de bekende Polestar, tesla, enyaq, VW ID 3/4 en andere crossovers op de markt)

Gewoon een vrij open vraag waar ik gewoon is benieuwd naar ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
satpet schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:13:
Toch wel bijzonder want in de mijne werkt ACC en Lane Assist werkelijk uitstekend. Hij houdt gewoon prima z'n spoor en tikt absoluut niet tussen de lijnen van links naar rechts.

Denk dat er in de jouwe wat geüpdatet en/of gecalibreerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 12:01
Voor mij het feit dat iedere keer als ik weer naar de auto loop en erin stap, het een glimlach op mijn gezicht tovert.

In Nederland zie je ze inmiddels best veel rijden en is tie niet meer zo "speciaal".

Maar vorige week op mijn vakantietripje naar een gehucht ergens in de Jura geen enkele andere Mach E tegengekomen. Dat was ook goed te merken in de dorpjes waar ik doorheen reed, zelfs mijn dochter zei "pap! iedereen kijkt joh!"

Voor mij dus de looks van de auto, en het gemak van elektrisch rijden, de stilte en one-pedal drive is zooo relaxed!

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
FreeMen schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:18:
[...]

Lijkt me indd een kwestie van betere software die ervoor zorgt dat de auto wél de bocht door stuurt. Ik bedoel, als een Tesla het kan, dan moet elke auto het kunnen mits de motor die het stuur moet draaien sterk genoeg is.

Om nog ff op de prijs terug te komen, bij Tesla betaal je voor FSD €7.500 extra en voor Enhanced Autopilot €3.800.
Als BlueCruise vergelijkbaar is met Enhanced Autopilot, dan kun je 12,5 jaar lang à €25/maand dat gebruiken. In dat licht bezien is betalen per maand dus eigenlijk niet zo gek.
Hoop dat je het telkens per maand aan en uit kunt zetten, dat zou helemaal mooi zijn (voor vakanties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel.MachE
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-11-2024
Mikee007 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:34:
Het is nog even wachten tot mijn Mustang Mach E Premium afgeleverd wordt (staat nu voor november 2024)

Maar jullie als inmiddels Mustang rijders, wat maakt de auto zo speciaal? ja ik heb er zelf in gereden en heb hem vooral gekozen omdat er veel standaard opties op zitten en één van de weinige redelijk sportieve modellen is in de EV markt maar rijdt vooral lekker maar wat is die extra ''touch'' die andere EV's niet hebben volgens jullie? (denk aan de bekende Polestar, tesla, enyaq, VW ID 3/4 en andere crossovers op de markt)

De auto blijft een plaatje om te zien. Het is geen eenheidsworst als een Tesla of Enyaq.
Verder is het een fijne vriend voor lange afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
Klopt het dat de nieuwe leveringen ook wat minder springerig zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Mikee007 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:34:

Uiterlijk met name. Verder lekker ruime zit voor in als je instapt, brede stoelen, genoeg opties standaard.
Grote accu / range. Wsl is de Model Y als totaal een betere keus, maar qua uiterlijk zeker niet. De Ford heeft ook zeker minpunten, software, storingen en Ford zelf. Hebben bijna alle EV's overigens. Ik heb zo'n maandagochtend model. Groot minpunt voor mij is denk ik wel dat ie extreem hard geveerd en oncomfortabel is, met name voor de achter passagiers. Zal wsl nu wel verbeterd zijn tov de 1e modellen ga ik vanuit. Er komen nu wel heel veel mooiere EV\s aan deze maanden, maar wel in het 60k+ segment. De keuze wordt reuze binnenkort als ik weer mag kiezen, deze Ford ga ik niet afrijden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
Aldusso schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:05:
[...]

Uiterlijk met name. Verder lekker ruime zit voor in als je instapt, brede stoelen, genoeg opties standaard.
Grote accu / range. Wsl is de Model Y als totaal een betere keus, maar qua uiterlijk zeker niet. De Ford heeft ook zeker minpunten, software, storingen en Ford zelf. Hebben bijna alle EV's overigens. Ik heb zo'n maandagochtend model. Groot minpunt voor mij is denk ik wel dat ie extreem hard geveerd en oncomfortabel is, met name voor de achter passagiers. Zal wsl nu wel verbeterd zijn tov de 1e modellen ga ik vanuit. Er komen nu wel heel veel mooiere EV\s aan deze maanden, maar wel in het 60k+ segment. De keuze wordt reuze binnenkort als ik weer mag kiezen, deze Ford ga ik niet afrijden. _/-\o_
Ben wel benieuwd welke nieuwe EV's je aandacht trekken, als mede Mach-E rijder? Ik denk soms ook aan een nieuwe, ondanks het feit dat ik tot nu toe weinig problemen heb en de vering heb laten aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
brainovic schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:18:
[...]

Ben wel benieuwd welke nieuwe EV's je aandacht trekken, als mede Mach-E rijder? Ik denk soms ook aan een nieuwe, ondanks het feit dat ik tot nu toe weinig problemen heb en de vering heb laten aanpassen.
Ik weet nog niet of ik voor een EV ga of gewoon benzine. Mijn shortlist (op dit moment) voor EV is de BMW i4 en BMW IX3, de Audit Q4, en -straks- vernieuwde Model Y dual motor. . Sowieso heel belangrijk hoe de exacte configuratie is, ze worden door onze tussenpersoon geconfigureerd, dus berijder enkel zelf keuze uit kleur en wel of geen trekhaak. BMW's zijn meestal vrij OK, Audi's soms wat kaler. Maar ook flinke kans op gewone benzine dit keer nog, zolang het kan. Dan weet ik het nog niet, neig naar (als het past) 5 serie station of een XC60 in geval van SUV (in dat geval neem ik een budget ipv lease-auto en koop hem prive)

[ Voor 3% gewijzigd door Aldusso op 05-08-2024 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:41:
[...]

Ik weet nog niet of ik voor een EV ga of gewoon benzine. Mijn shortlist (op dit moment) voor EV is de BMW i4 en BMW IX3, de Audit Q4, en -straks- vernieuwde Model Y dual motor. . Sowieso heel belangrijk hoe de exacte configuratie is, ze worden door onze tussenpersoon geconfigureerd, dus berijder enkel zelf keuze uit kleur en wel of geen trekhaak. BMW's zijn meestal vrij OK, Audi's soms wat kaler. Maar ook flinke kans op gewone benzine dit keer nog, zolang het kan. Dan weet ik het nog niet, neig naar (als het past) 5 serie station of een XC60 in geval van SUV (in dat geval neem ik een budget ipv lease-auto en koop hem prive)
Tsja, gezien de inmiddels aardig gestegen bijtelling op EV's is het fiscaal gezien een stuk minder interessant geworden in de lease. Maar is PHEV dan niet interessant gezien de lagere BPM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:34:
[...]

Tsja, gezien de inmiddels aardig gestegen bijtelling op EV's is het fiscaal gezien een stuk minder interessant geworden in de lease. Maar is PHEV dan niet interessant gezien de lagere BPM?
Wij mogen geen PHEV's. Had ik wel prima gevonden, genoeg keus.

De bijtelling uiteraard wel gestegen, maar in mijn geval heb ik de regel dat het lager moet zijn dan mijn duurste auto, dus als ik daar onder blijf is het 'thuis' ook OK.. Maar liever lager dan hoog uiteraard. 1vd redenen waarom de -straks- vernieuwde Model Y ertussen staat. i4 heb ik gereden, is heel erg goed.
ix3 nog niet, maar vindt ik gewoon mooi en is 'hoog'. Q4 ook gereden, ook prima, hangt beetje af van uitvoering e.d., maar tandje minder dan de i4, die ligt gewoon heel lekker, maar wel met comfort. Maar ook 'klein' van binnen. Keuzes keuzes... Daarom denk ik sterk over toch maar een 5-serie kopen als het past met alle vergoedingen e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikee007
Aldusso schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:05:
[...]

Duidelijk verhaal!
Ik lees inderdaad veel software problemen in dit topic voorbij komen, ik hoop dat het met mijn versie/model minder is, we zijn immers weer een aantal jaren verder sinds de lancering.
Er komen inderdaad wel een hoop mooie modellen aan maar ik blijf van mening dat ik nog geen enkele echt mooie elektrische auto gezien heb of op de markt gebracht wordt, alles draait om range en het uiterlijk is daar vaak de dupe van.
Daarnaast zijn EV's erg duur, ik rij de Mustang straks alleen zakelijk en voorlopig nog niet privé, puur omdat ik weinig privé kilometers maak en mijn eigen benzine auto vrij weinig kost p/m en die auto dus beter ''op'' kan rijden.
Ik heb de auto dus echt gekozen omdat hij heel compleet is en eigenlijk alles erop zit.

Kia EV9 is wel een mooie auto maar heel duur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:02
Mikee007 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:58:
[...]

Duidelijk verhaal!
Ik lees inderdaad veel software problemen in dit topic voorbij komen, ik hoop dat het met mijn versie/model minder is, we zijn immers weer een aantal jaren verder sinds de lancering.
Er komen inderdaad wel een hoop mooie modellen aan maar ik blijf van mening dat ik nog geen enkele echt mooie elektrische auto gezien heb of op de markt gebracht wordt, alles draait om range en het uiterlijk is daar vaak de dupe van.
Daarnaast zijn EV's erg duur, ik rij de Mustang straks alleen zakelijk en voorlopig nog niet privé, puur omdat ik weinig privé kilometers maak en mijn eigen benzine auto vrij weinig kost p/m en die auto dus beter ''op'' kan rijden.
Ik heb de auto dus echt gekozen omdat hij heel compleet is en eigenlijk alles erop zit.

Ik zit juist al een beetje rond te kijken om hem in te ruilen en over te stappen naar Audi Q6 of iets in die richting. Blijkt een mooi bak om te zien alleen merk dat de manier hoe de dealers met de klanten omgaan echt een no-go is voor mij en in ieder geval er voor heeft gezorgd dat ik geen Ford meer neem in de toekomst.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
makooy schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:16:
[...]

Ik zit juist al een beetje rond te kijken om hem in te ruilen en over te stappen naar Audi Q6 of iets in die richting. Blijkt een mooi bak om te zien alleen merk dat de manier hoe de dealers met de klanten omgaan echt een no-go is voor mij en in ieder geval er voor heeft gezorgd dat ik geen Ford meer neem in de toekomst.
Mee eens helaas uit meermalige ervaring met verschillende dealers. Met de nieuwe opzet van Ford zal dat niet beter worden (denken ze zelf ook). Q6 ook erg mooi, helaas komt die niet voor in onze leaselijsten (nog). Wel klasse hoger dan de Ford ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Mikee007 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:58:
[...]

Duidelijk verhaal!

Ik weet niet of de software het probleem is, of iets anders met een bepaalde serie (<2022). Software is bij veel EV's een dingetje, is ineens heel belangrijk geworden. Hoop vooral voor jou dat de vering verbeterd is, ik heb het nog niet kunnen uitproberen want proefrijden is ineens heel lastig bij Ford. Veel plezier ermee, vergeet niet er zijn ook talloze mensen die de Mach E rijden zonder een enkel probleem. Hopeljik hoor je daarbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:16
Nou ondanks dat mijn GT dit jaar voor de recall weg is geweest, is de service die ik heb gehad van mijn dealer wel top en snel. Er zullen altijd goede en slechte dealers zijn. Er zullen altijd maandagmorgen auto's zijn, dat is bij elk merk zo.

Ik ga dus met plezier mijn leasetermijn vol maken, wat erna ? Nou dat zie ik eind volgend jaar wel. Ga ik me niet druk over maken.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Brotuck schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:04:
Nou ondanks dat mijn GT dit jaar voor de recall weg is geweest, is de service die ik heb gehad van mijn dealer wel top en snel. Er zullen altijd goede en slechte dealers zijn. Er zullen altijd maandagmorgen auto's zijn, dat is bij elk merk zo.

Ik ga dus met plezier mijn leasetermijn vol maken, wat erna ? Nou dat zie ik eind volgend jaar wel. Ga ik me niet druk over maken.
Same here, althans ik van dealer veranderd, Zeeuw & Zeeuw in De Meern was een drama, gelukkig nu een betere dealer die wel alles netjes oppakt. Wereld van verschil. 3 jaar in mijn leasecontract en eerlijk gezegd zie ik nog geen beter alternatief in de markt... Enige wat nog leuk zou zijn is de overstap naar 800v voor wat sneller laden... verder heb ik de ruimte die ik nodig hebt en het rijplezier van de MME. Ik kwam onlangs iemand van Ford tegen, die high-speed tests aan het doen was met de Explorer en die vertelde wel dat de Explorer zijn topsnelheid langer volhoud, ook bij een bijna lege batterij.... maar goed, ik blijf in Duitsland rond de 150-160 rijden en heb het eigenlijk nooit gemerkt.... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
m24 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:30:
[...]

Same here, althans ik van dealer veranderd, Zeeuw & Zeeuw in De Meern was een drama, gelukkig nu een betere dealer die wel alles netjes oppakt. Wereld van verschil. 3 jaar in mijn leasecontract en eerlijk gezegd zie ik nog geen beter alternatief in de markt... Enige wat nog leuk zou zijn is de overstap naar 800v voor wat sneller laden... verder heb ik de ruimte die ik nodig hebt en het rijplezier van de MME. Ik kwam onlangs iemand van Ford tegen, die high-speed tests aan het doen was met de Explorer en die vertelde wel dat de Explorer zijn topsnelheid langer volhoud, ook bij een bijna lege batterij.... maar goed, ik blijf in Duitsland rond de 150-160 rijden en heb het eigenlijk nooit gemerkt.... :)
Lang 200 rijden kan ik inderdaad niet in Duitsland. Dan krijg ik de snelheid is verminderd melding. Maar dan rij ik nog steeds rond de 180. Meer dan voldoende. 800v zou leuk zijn idd

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Brotuck schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:04:

Dat is prima, maar dan moet Ford dat wel correct oppakken, En dat mist enorm als Merk.
Mijn huidige dealer is ook prima, tov van een paar eerdere bij Ford (ivm de storingen).
Echter zij geven ook aan dat ze veel niet mogen van Ford, bijv. de recall uitvoeren als de VIN niet via Ford Nl komt. Dealernetwerk gaat op de schop bij praktisch alle Ford dealers, straks nog enkel virtuele showroom en 2-3 dealers waar je kan proefrijden.

Mijn gesprek met Ford NL was prima, waarbij de persoon zei dat hij blij was geen Mach-E te rijden, maar een Kuga. Probleem is er is geen vervolg, moet nieuwe case aanmaken, persoon inmiddels weg bij Ford, en zo begin je van voren af aan. Gelukkig nog wel alle documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisvlasveld
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:04
m24 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:30:
[...]

Same here, althans ik van dealer veranderd, Zeeuw & Zeeuw in De Meern was een drama, gelukkig nu een betere dealer die wel alles netjes oppakt. Wereld van verschil.
Ik zit bij Zeeuw & Zeeuw in Houten en dat is niet veel beter.

Waar ben je naartoe gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

florisvlasveld schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:31:
[...]

Ik zit bij Zeeuw & Zeeuw in Houten en dat is niet veel beter.

Waar ben je naartoe gegaan?
Ik zit nu in Tiel Autobedrijf Gerritse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisvlasveld
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:04
brainovic schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:51:
Na een recente update valt het me op dat het blauwe cirkeltje in het bestuurdersdisplay helemaal verdwenen is bij het activeren van adaptive cruise control (met lane centering). Hebben meer mensen dit? Het lijkt nog wel te werken maar ik raakte er wel van in de war.

Op het Amerikaanse Mach-E forum las ik dat dit te maken heeft met het gereedmaken voor BlueCruise (waarbij wel dat volledige cirkeltje weer zou moeten verschijnen)
Ik heb hetzelfde probleem; ook bij mij lukt het niet meer de blauwe lane centering / BlueCruise mode in beeld te krijgen. Ik heb het idee dat lane centering ook aanzienlijk minder goed werkt dan voorheen.

Waar op het Amerikaanse Mach-e forum las je dat het te maken heeft met de voorbereiding voor BlueCruise?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brainovic
florisvlasveld schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:30:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem; ook bij mij lukt het niet meer de blauwe lane centering / BlueCruise mode in beeld te krijgen. Ik heb het idee dat lane centering ook aanzienlijk minder goed werkt dan voorheen.

Waar op het Amerikaanse Mach-e forum las je dat het te maken heeft met de voorbereiding voor BlueCruise?
Hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
florisvlasveld schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:30:
[...]

Hier werkt het wel nog allemaal met de laatste updates.
Ik merk wel dat het zuiver maken van de sensoren en camera helpt.
Lane assist is wel slechter geworden sinds de laatste updates. Veel te zenuwachtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-05 22:17
Ik voel me nog steeds bekocht.
Bij het samenstellen van de auto (in maart 2020) hebben wij het techpakket erbij genomen en daar stond bij inclusief Bluecruise (als het beschikbaar zou komen) en nu komt het beschikbaar en moeten we er straks €24,- per maand voor betalen. Voelt niet helemaal eerlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
ZL900 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:54:
Bij het samenstellen van de auto (in maart 2020) hebben wij het techpakket erbij genomen en daar stond bij inclusief Bluecruise (als het beschikbaar zou komen) en nu komt het beschikbaar en moeten we er straks €24,- per maand voor betalen. Voelt niet helemaal eerlijk...
Idem hier, maar vrees dat het verloren moeite is om er een zaak van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
jgijsen schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:21:
[...]

Idem hier, maar vrees dat het verloren moeite is om er een zaak van te maken.
Ligt eraan denk ik, als je natuurlijk zwart op wit hebt dat het erbij zou zitten dan heb je wel een goede zaak.
Ik vind het overigens sowieso een slechte zaak dat je bij zo'n dure premium auto alsnog voor bepaalde zaken moet bijbetalen.

Dat ga je denk steeds meer krijgen, zo willen ze de aanschafprijs laag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Mikee007 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:16:
[...]

Ligt eraan denk ik, als je natuurlijk zwart op wit hebt dat het erbij zou zitten dan heb je wel een goede zaak.
Ik vind het overigens zoizo een slechte zaak dat je bij zo'n dure premium auto alsnog voor bepaalde zaken moet bijbetalen.

Dat ga je denk steeds meer krijgen, zo willen ze de aanschafprijs laag houden.
Nah, BMW had zoiets ook een jaar lang. Extra bijbetalen voor stoelverwarming, daar zijn ze toch maar weer vanaf gestapt want klanten accepteren zulke dingen gewoon niet.

(Je schrijft het trouwens als 'sowieso'.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 12:01
Vandaag de update (6.8.0) voor Blue Cruise ontvangen.

Auto is van november 2023 voor de volledigheid.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:02
ZL900 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:54:
Kan je mij even een PM sturen met de factuur/offerte waar je akkoord mee bent gegaan waar dit op staat? Dan kan ik het met mijn contactpersoon binnen Ford NL opnemen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
makooy schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:16:
[...]

Kan je mij even een PM sturen met de factuur/offerte waar je akkoord mee bent gegaan waar dit op staat? Dan kan ik het met mijn contactpersoon binnen Ford NL opnemen.
Hoor graag wat ze er van gaan zeggen.

Mocht het zo zijn dat we hier met een redelijk grote groep BlueCruise op onze facturen hebben staan en Ford werkt niet mee, dan stel ik voor dat we er een zaak van gaan maken met z'n allen.

Zou handig zijn als er iemand ten tijde van de aanschaf reeds en nu nog steeds, een rechtsbijstandverzekering had voor consumentenrecht. Ik moet ook even controleren of ik dat heb.

Edit: Mooi, ik heb het zelf sinds 1-12-2020 (auto gekocht in 2022) en zowel verkeer & voertuig als consument & koop zijn gedekt.

[ Voor 8% gewijzigd door FlowDesign op 14-08-2024 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
makooy schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:16:
[...]

Ik heb de factuur net terug gezocht, ze zijn erg summier, alleen de pakketten staan genoemd.
Maar volgens mij stond het in de folder (ook bij het online samenstellen) hier heb ik natuurlijk geen screenshots van gemaakt. Sowieso, werd het ons door de dealer beloofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:24
ZL900 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:50:
[...]

Ik heb de factuur net terug gezocht, ze zijn erg summier, alleen de pakketten staan genoemd.
Maar volgens mij stond het in de folder (ook bij het online samenstellen) hier heb ik natuurlijk geen screenshots van gemaakt. Sowieso, werd het ons door de dealer beloofd.
Het stond zeker op de folder (die ik nu dus niet meer kan vinden) maar zag dat het ook nog steeds op de site van Autovisie staat...

https://www.autovisie.nl/...tang-mach-e-samenstellen/

Handsfree mode (indien toegestaan EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy001
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFimkCizKY_bCvI83bbArRo7EDM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q6kk4mQPVqFvZ7FA5mk6Zz96.png?f=fotoalbum_large

Gelukkig stond de folder nog ergens op internet. Als iemand hem wil, stuur maar DM.

Groet

[ Voor 12% gewijzigd door Goofy001 op 14-08-2024 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 16:47
Goofy001 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:19:
[...]

Het stond zeker op de folder (die ik nu dus niet meer kan vinden) maar zag dat het ook nog steeds op de site van Autovisie staat...

Bedankt! Ik heb zelf de update nog niet want mijn Mach-E is uit 2021, maar ben erg benieuwd hoe Ford hier mee omgaat? Gaan ze dit vrijgeven of ergens iets in de kleine lettertjes vinden. >:)

Zodra ik de update krijg ga ik het in ieder geval proberen. Succes allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Goofy001 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:19:
[...]

Bluecruise en Hands-free mode zijn niet hetzelfde. In US ook al vaak besproken, Hands-free mode betekent niet zelfrijdend, enkel geen handen aan het stuur. Ford zal het ongetwijfeld zo hebben ingekleed qua bewoordingen en 'beloftes' dat je er niets van kan maken, anders was er allang een case in US geweest hiervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZL900
Bleucruise stond zeker wel genoemd in de folder.

Of het heette toen nog Ford Co-pilot360

dit kon ik daar over vinden online:

Ford Co-Pilot360™ Technology From the driveway to the highway, driver-assist technologies6 are designed to help you feel confidently in command. Ford Co-Pilot360 2.0 and Ford Co-Pilot360 Assist 2.0 are standard on every Mustang Mach-E.
(ik zie net dat het toch wat anders is)

[ Voor 82% gewijzigd door ZL900 op 14-08-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Goofy001 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:26:
[Afbeelding]

Gelukkig stond de folder nog ergens op internet. Als iemand hem wil, stuur maar DM.

Groet
Dit stond bij iedereen erin aangezien het standaard bij het Tech Pack zat.

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:05:
[...]

Dit stond bij iedereen erin aangezien het standaard bij het Tech Pack zat.
Zoals al aangegeven hierboven door ZL900. Blue Cruise wordt niet specifiek genoemd. Althans niet in de versie van het begin, 2021. Maar dit;
Active Driver Assist met Lane Centring Assist, Stop&Go en Handsfree mode

Zie ook de folder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_s30qu9hMTo_QP1veo01fojY14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNpAhV9o8JXQn5HbzHGmrwqM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTwM2P49xNdhsfSEbF48DQB8iSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vuc9eF387pFzY8T0SkdYN8NP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0a4tZqMCmIfNYsshaOrunc3R0H4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zaKHe3cgceDHES4OdL9AaRuI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:21:
[...]

Zoals al aangegeven hierboven door ZL900. Blue Cruise wordt niet specifiek genoemd. Althans niet in de versie van het begin, 2021. Maar dit;
Active Driver Assist met Lane Centring Assist, Stop&Go en Handsfree mode

Zie ook de folder

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar wat is hands free mode dan? Denk dat we daar blue cruise voor nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:01
De juridische discussie zal gaan over :
Is dit een "aanbieding voor gebruik" of een "indicatie van mogelijk gebruik".
Mijn vermoeden is dat Ford's verweer in de laatste categorie valt, zoiets als HDready van vroeger.

Ik ben geen jurist maar mijn vermoeden is dat je hier als je hier echt een zaak van maakt, in de EU niet mee wegkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy001
metalpro2021 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:15:
De juridische discussie zal gaan over :
Is dit een "aanbieding voor gebruik" of een "indicatie van mogelijk gebruik".
Mijn vermoeden is dat Ford's verweer in de laatste categorie valt, zoiets als HDready van vroeger.

Ik ben geen jurist maar mijn vermoeden is dat je hier als je hier echt een zaak van maakt, in de EU niet mee wegkomt.
Het is mij toendertijd wel zo verteld, bij de dealer. Ze zullen het waarschijnlijk wel zo kunnen draaien dat de dealer het verkeerd heeft uitgelegd of dat ik het verkeerd heb begrepen, maar als we samen er op de juiste platformen genoeg kabaal over maken. Moeten ze er wel wat mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Goofy001 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:09:
[...]

Het is mij toendertijd wel zo verteld, bij de dealer. Ze zullen het waarschijnlijk wel zo kunnen draaien dat de dealer het verkeerd heeft uitgelegd of dat ik het verkeerd heb begrepen, maar als we samen er op de juiste platformen genoeg kabaal over maken. Moeten ze er wel wat mee.....
Ik denk niet dat Ford overstuur raakt van een paar 100 klachten uit Nederland, gezien hoe ze het in de US oplossen met vele duizenden klachten. Daar zijn ze echt een maatje te groot voor. En de juridische adem is tikkie langer dan van een groep die iets probeert, niet alles juist op papier heeft en ook niet de middelen ervoor. Nog afgezien van de kosten als je het aanvecht en verliest. Dat gaat je rechtsbijstandverzekering niet betalen als je niet vooraf de volledig juiste case hebt opgebouwd. Maar ga vooral je gang als je denkt dat je het kan winnen, misschien is dit net dat ene geval dat wel lukt. Ik denk dat het makkelijker is accepteren dat je ergens voor je gevoel genaaid bent voor een service die je niet krijgt,maar die voor velen sowieso niet van belang is / weinig toevoegt op dit moment. Ik denk dat ze vooral eerst willen kijken hoe het Bluecruise nu in Europa gaat werken want wellicht moeten ze daar nog wel flink aan sleutelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
Aldusso schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:43:
[...]

Ik denk niet dat Ford overstuur raakt van een paar 100 klachten uit Nederland, gezien hoe ze het in de US oplossen met vele duizenden klachten. Daar zijn ze echt een maatje te groot voor. En de juridische adem is tikkie langer dan van een groep die iets probeert, niet alles juist op papier heeft en ook niet de middelen ervoor. Nog afgezien van de kosten als je het aanvecht en verliest. Dat gaat je rechtsbijstandverzekering niet betalen als je niet vooraf de volledig juiste case hebt opgebouwd. Maar ga vooral je gang als je denkt dat je het kan winnen, misschien is dit net dat ene geval dat wel lukt. Ik denk dat het makkelijker is accepteren dat je ergens voor je gevoel genaaid bent voor een service die je niet krijgt,maar die voor velen sowieso niet van belang is / weinig toevoegt op dit moment. Ik denk dat ze vooral eerst willen kijken hoe het Bluecruise nu in Europa gaat werken want wellicht moeten ze daar nog wel flink aan sleutelen
Ik denk dat Ford er alleen last van heb als niemand het product afneemt of er voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
ZL900 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:10:
[...]

Ik denk dat Ford er alleen last van heb als niemand het product afneemt of er voor betaald.
Dat zou goed kunnen. In de US zal het wsl ook stuk beter werken met een totaal andere infrastructuur icm luie Amerikanen die het graag gebruiken vs het dichte Europese wegennetwerk en verschillende culturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Aldusso schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:27:
[...]

Dat zou goed kunnen. In de US zal het wsl ook stuk beter werken met een totaal andere infrastructuur icm luie Amerikanen die het graag gebruiken vs het dichte Europese wegennetwerk en verschillende culturen
Dan heb je duidelijk nog nooit op de wegen rond LA gereden. Want dat is erger dan in Nederland

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Brotuck schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 00:28:
[...]

Dan heb je duidelijk nog nooit op de wegen rond LA gereden. Want dat is erger dan in Nederland
Toevallig wel (LA naar Bay Point) maar USA is meer dan LA en bedoel meer de US highways

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Aldusso schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:47:
[...]

Toevallig wel (LA naar Bay Point) maar USA is meer dan LA en bedoel meer de US highways
Ja die zijn echt slaapverwekkend idd. Vooral als je door Death Valley rijd. Dan zou ik wel blij zijn met een assistent...

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-05 18:10
Help! Mijn auto staat in een parkeergarage en heb enkel mijn telefoon bij als sleutel. Nu weergeeft mijn scherm dat ik mijn wachtwoord moet invoeren echter heb ik dit niet (vergeten en kan het niet vinden)
Hoe kan ik dit asap oplosssen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

BaBoK schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:03:
Help! Mijn auto staat in een parkeergarage en heb enkel mijn telefoon bij als sleutel. Nu weergeeft mijn scherm dat ik mijn wachtwoord moet invoeren echter heb ik dit niet (vergeten en kan het niet vinden)
Hoe kan ik dit asap oplosssen??
je kunt het opnieuw proberen... weglopen bij de auto en dan kijken of hij het met je telefoon als sleutel wel normaal wilt doen.

plan B is helaas vragen aan iemand met sleutel om je te komen redden.... normaal is je pincode en wachtwoord je back-up plan, maar als je die vergeten bent dan heb je die optie dus helaas niet meer.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-05 18:10
m24 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:12:
[...]

je kunt het opnieuw proberen... weglopen bij de auto en dan kijken of hij het met je telefoon als sleutel wel normaal wilt doen.

plan B is helaas vragen aan iemand met sleutel om je te komen redden.... normaal is je pincode en wachtwoord je back-up plan, maar als je die vergeten bent dan heb je die optie dus helaas niet meer.....
Uiteindelijk deed de telefoon/sleutel het gelukkig weer😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
BaBoK schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:55:
[...]

Uiteindelijk deed de telefoon/sleutel het gelukkig weer😄
Goede les........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-05 16:00
Weet iemand of en wanneer er überhaupt een update voor de Mach-E van de eerste generatie komt om handsfree te kunnen rijden?

Dat nog even los van de vraag hoe dit eruit gaat zien en wat dit gaat kosten.
Ford gebruikte toen inderdaad nog een andere naam (copilot 360), maar handsfree rijden wanneer toegestaan in de EU is expliciet bij de verkoop opgeschreven en genoemd, en staat op de prijslijst.
Hier is toch bijna niet onderuit te komen?
Of kan Ford misschien een update uitbrengen voor de eerste generatie Mach-E die handsfree rijden mogelijk maakt maar verder geen uitgebreidere Bluecruise functies bevat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 16:17
Sinds de Ford app is geupdate kan ik de locatie niet meer laten updaten door naar beneden te swipen.
Ik gebruikte dat vroeger om te zien wanneer de vrouw thuiskwam ivm het avond eten bvb :p..
Zie ik iets over het hoofd in de app of is die 'preciezere' functie er echt uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
DrMacabr3 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:57:
Sinds de Ford app is geupdate kan ik de locatie niet meer laten updaten door naar beneden te swipen.
Ik gebruikte dat vroeger om te zien wanneer de vrouw thuiskwam ivm het avond eten bvb :p..
Zie ik iets over het hoofd in de app of is die 'preciezere' functie er echt uit?
Android of Iphone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
DrMacabr3 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:57:
Je kunt ook je vrouw voorzien van een GPS tracker :+

Of, iets minder gedoe, locatie delen via bijvoorbeeld Google maps.

Maar nu je het zegt, in de nieuwe app (Android bij mij) is op elk scherm het naar beneden swipen om te updaten verdwenen indd.
Je zou de app wel volledig kunnen sluiten en opnieuw starten, dan zal die wel updaten denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door FlowDesign op 28-08-2024 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-05 21:08
FlowDesign schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:40:
[...]

Je kunt ook je vrouw voorzien van een GPS tracker :+

Of, iets minder gedoe, locatie delen via bijvoorbeeld Google maps.

Maar nu je het zegt, in de nieuwe app (Android bij mij) is op elk scherm het naar beneden swipen om te updaten verdwenen indd.
Je zou de app wel volledig kunnen sluiten en opnieuw starten, dan zal die wel updaten denk ik.
Dit werkt ook niet, het lijkt erop dat hij alleen een locatie verstuurd op het moment dat hij op slot gaat of aan gaat. Heel irritant, ik leen hem weleens uit en dan kon ik nog een beetje zien waar die uithangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Laatst online: 08-05 07:38
Ralphie schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:58:
Vandaag de update (6.8.0) voor Blue Cruise ontvangen.

Auto is van november 2023 voor de volledigheid.
Oh leuk. Ik zit erop te wachten. Was handig geweest in de vakantie om zo naar Zwitserland te rijden, maar zal voor volgend jaar zijn.

De laatste update die ik heb, is van 22 juli: 23-PU1113-UNX-DC.

Ik heb mijn wagen bij de dealer opgehaald eind februari van dit jaar, maar het zou goed kunnen dat het een voorraadmodel was van 2023, want er zaten maar een paar weken tussen bestelling en levering.

Ik ben benieuwd wanneer ik de update zal krijgen. Ik check quasi elke dag. :-)
Pagina: 1 ... 167 ... 177 Laatste