ER RWD. Heb paar weken terug brief gehad van Alphabet lease dat ik een afspraak kon inplannen. Dat was niet heel eenvoudig want verschillende dealers kunnen het niet, zeggen ze.FlowDesign schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:05:
[...]
Ahja, het bekende relais dinges indd 😊
Heb jij een AWD of GT?
Ik denk dat mijn SR RWD geen recall voor deze gaat krijgen.
De Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD heeft een WLTP range van 600 km.
Dit is natuurlijk op papier, in werkelijkheid ligt dit altijd een stuk lager.
Wat halen jullie gemiddeld qua range? 500 - 450km?
Bij normaal rijden en normaal gebruik dus in de winter de kachel aan en zomer airco.
En op snelwegen gemiddeld 100-110 km/h.
Op Youtube meerdere video's bekeken en allemaal roepen ze eigenlijk iets anders.
Ik ben wel benieuwd naar de gebruikers zelf welke range ze gemiddeld halen.
Bij normaal rijden en normaal gebruik dus in de winter de kachel aan en zomer airco.
Op Youtube meerdere video's bekeken en allemaal roepen ze eigenlijk iets anders.
Ik zit ongeveer op 80% van de WLTP. In de winter is dat eerder 60-70%Mikee007 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:36:
Is wel met de GT, maar dat is in de basis ook een AWD +ER
Just here for the fun
Verbruik nooit echt bijgehouden maar op dit soort dagen rij ik volgens de boordcomputer 16kwh per 100km. Soms zie ik m zelf stuk lager. Mijn huidige rit van 8k km staat op 0 kWh per 100km 😒baszz schreef op zondag 19 mei 2024 @ 07:21:
[...]
Bedankt voor deze. Ik ben toevallig sinds deze week op zoek naar een nieuw setje all-seasons en had deze in de overweging. Ook tevreden over grip, verbruik en geluid?
Grip en geluid not issues mee gehad.
Net nog eens gekeken na een ritje en de 8.000km rit staat gemiddeld op 16kwh ook.
mijne staat ook op 17kwh bij 43000km maar daar klopt niks van dat is zeer positief dan zou ik op de kleine accu sr/rwd ruim 400km halen gemiddeld, ik heb het ooit wel eens gehaald maar zeker niet gemiddeld,
350/370km bij ideale omstandigheden en 300km op de snelweg 110/120km/u
275 in de winter
350/370km bij ideale omstandigheden en 300km op de snelweg 110/120km/u
275 in de winter
Ik kom van een Skoda Octavia '21 met Traffic Assist en ACC en overweeg een Mach-E. Tijdens de proefrit vond ik de lane assist c.q. lane centering assist wat tegenvallen. Zijn er toevallig anderen die ook in een recente VAG-auto gereden hebben met Traffic Assist en wat kunnen zeggen over de vergelijking van de twee?
In mijn Skoda merk ik dat die in veel omstandigheden perfect tussen de lijntjes blijft en mij daarbij helpt. Bij de Mach-E had ik vooral het idee dat die voornamelijk corrigeerde en niet echt actief helpt. Kan iemand dit wellicht beamen of juist ontkrachten?
In mijn Skoda merk ik dat die in veel omstandigheden perfect tussen de lijntjes blijft en mij daarbij helpt. Bij de Mach-E had ik vooral het idee dat die voornamelijk corrigeerde en niet echt actief helpt. Kan iemand dit wellicht beamen of juist ontkrachten?
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
ik kan alleen vergelijken met een Kia e Niro 2019 en dan is de Mustang wel echt veel beter. De Mustang kan bochten in de snelweg e.d. gewoon zelf sturen.True schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:00:
Ik kom van een Skoda Octavia '21 met Traffic Assist en ACC en overweeg een Mach-E. Tijdens de proefrit vond ik de lane assist c.q. lane centering assist wat tegenvallen. Zijn er toevallig anderen die ook in een recente VAG-auto gereden hebben met Traffic Assist en wat kunnen zeggen over de vergelijking van de twee?
Misschien was er iets uitgeschakeld in je proefritauto
Het is gewoon anders. Hiervoor met diverse andere merken gereden (oa Mercedes, Volvo, Opel, VW) maar geen enkele heeft het file rijden aardig onder de knie.True schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:00:
Wat ik altijd een dingetje vind is de afstand die de auto wil houden tot de voorligger, in NL gaat iedereen hem er dan voor gooien omdat de veilige afstand dan ineens een kans is om in te voegen.
De Mach-e kan perfect de lijn houden in een rijbaan, maar het moet wel op zijn manier en niet die van jou. Je zult merken dat dit vaak net meer naar links of rechts is dan je zelf zult aanhouden. Hij is erg vasthoudend met die lijn, dus gaat dan aan je stuur trekken. Maar als je het stuur even los laat dan zul je zien dat het een rechte lijn word.
Inhalen door de richtingaanwijzer aan te zetten werkt in NL nog niet, maar zit er wel aan te komen.
Ook is de 5 seconden regel van toepassing op het stuur vasthouden, dus als je loslaat zal je een irritant piepje krijgen als de 5e seconde voorbij is. Daarna gaat het naar rood en gaat de auto snelheid minderen, volgens de youtube filmpjes gaat de auto daarna stapvoets rijden, maar stopt niet.
Overigens zijn er al landen in Europa waar je wel autonoom kan rijden, ik dacht in Spanje en sommige gebieden in duitsland.
Wat ik zelf erg fijn vind is de file modus, de auto zal vanzelf langzamer gaan rijden of zelfs stoppen in de file indien nodig, maar gaat ook weer vanzelf rijden als dit kan. Zolang de snelheid onder de 15 km/h blijft hoef je zelfs de 5 seconden regel qua stuur vasthouden niet te hanteren.
Ik hoop dat dit meer info geeft over de dagelijkse rijomstandig heden op de Mach-e.
Just here for the fun
Maar dat doet de Kuga PHEV ook al.Brotuck schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:29:
[...]
Wat ik zelf erg fijn vind is de file modus, de auto zal vanzelf langzamer gaan rijden of zelfs stoppen in de file indien nodig, maar gaat ook weer vanzelf rijden als dit kan. Zolang de snelheid onder de 15 km/h blijft hoef je zelfs de 5 seconden regel qua stuur vasthouden niet te hanteren.

Tenminste die van ons wel (is in september 2023 afgeleverd).
File rijden op de ACC werkt prima. Remt af tot stilstand en als de boel weer begint te rijden, volgt de Kuga ook weer vanzelf (als het niet te lang duurt). Hoef je alleen nog maar zelf het stuur vast te houden. Niet eens je voet op het (gas)pedaal en/of de rem.
En de afstand met je voorganger kun je instellen.
Was de allereerste keer wel ff spannend en bijzonder om mee te maken dat dit best wel goed werkt eigenlijk.
Welkom op de GT club. Dat bliksem symbol geeft de power van de auto weer. Hoe meer streepjes aan de rechterkant hoe minder power beschikbaar.rvee schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:59:
Na 3jr overgestapt van awd.sr naar gt. Duidelijke verschillen qua power maar zeker ook positief qua rijgedrag met magneride. Wat mij opviel in kleine display is bliksem symbool. Handleiding niet direct uitsluitsel wat deze precies inhoudt.iemand idee? [Afbeelding]
Just here for the fun
Met een ER RWDMikee007 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:36:
Ik had enkele weken geleden een lange rit naar Nederland (Den Haag).
Had de wagen opgeladen tot 95% en voorverwarming cabine geprogrammeerd via de app voor het vertrek.
Max 100 km/u op cruise control en af en toe wat sneller in België om vrachtwagens voorbij te steken.
Temp op de heenweg 10°C. Temp op de terugweg 22°C
In totaal 465 km gereden en batterij stond op 10%
Dus 465 km met 85% van de capaciteit. boordcomputer gem. verbruik was 15 kWh/100 km
Niet slecht, maar de omstandigheden waren wel ideaal.
Voorverwarming 's morgens maakte wel een groot verschil.
Beste mensen,
Ben aan het oriënteren op een EV, en de Mach-E heeft tot nu toe altijd hoog op mijn lijstje gestaan. Ik ben nu een 75kwh RWD tegengekomen uit 2021 met 43.000 op de klok bij een particulier.
Zijn er nog specifieke aandachtspunten waar ik naar zou moeten kijken? Of zijn er van te voren al red flags?
Ik heb begrepen dat vooral de software updates zoveel mogelijk uitgevoerd moeten zijn, en eventuele terugroepacties moeten uitgevoerd zijn.
Ben aan het oriënteren op een EV, en de Mach-E heeft tot nu toe altijd hoog op mijn lijstje gestaan. Ik ben nu een 75kwh RWD tegengekomen uit 2021 met 43.000 op de klok bij een particulier.
Zijn er nog specifieke aandachtspunten waar ik naar zou moeten kijken? Of zijn er van te voren al red flags?
Ik heb begrepen dat vooral de software updates zoveel mogelijk uitgevoerd moeten zijn, en eventuele terugroepacties moeten uitgevoerd zijn.
Dat is een dingetje idd, maar check ook ff op roestplekken onder de deuren
Just here for the fun
Ik overweeg de aanschaf van een 2024 GT.
Ik lees dat de 2024 versie in Amerika een aantal belangrijke verbeteringen heeft gekregen, waaronder een nieuw type achtermotor en betere koeling.
Hoe kom ik erachter of die verbeteringen ook gelden voor een Europese GT en hoe herken ik die op de auto zelf?
Ik lees dat de 2024 versie in Amerika een aantal belangrijke verbeteringen heeft gekregen, waaronder een nieuw type achtermotor en betere koeling.
Hoe kom ik erachter of die verbeteringen ook gelden voor een Europese GT en hoe herken ik die op de auto zelf?
Alle Mach-E's rollen uit dezelfde fabriek toch?Flavio schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 07:55:
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Ik meen dat de updates (van alle Mach-Es per april productie beschikbaar zijn. In dat geval zorgen dat je een auto uit productie mei krijgt, of nieuwer. Goede dealer kan je dat vertellen, maar welke dat is is ff zoeken ;-)Flavio schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 07:55:
Ik denk niet dat de Amerikaanse Mach-E's in Duitsland worden gemaakt maar 'gewoon' in de VS?FlowDesign schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:16:
[...]
Alle Mach-E's rollen uit dezelfde fabriek toch?
Alle MME modellen komen uit Mexico. De software is hooguit voor europa aangepast en enkele uiterlijke kenmerken om aan de wetgeving te voldoen.
Maar het is en blijft dezelfde auto.
Maar het is en blijft dezelfde auto.
Just here for the fun
Niet helemaal vergelijkbaar, maar met een RWD haal ik tussen de 500 - 550 bij normale weersomstandigheden, wanneer het wat kouder wordt loopt het over het algemeen terug tot 450 verschilt overigens sterk met het weer. Dan rijd ik meestal, bij echt lange stukken cruise controle standje 105 en piekjes tot 120 met inhalen.Mikee007 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:36:
Voor de geïnteresseerden caravan erachter is prima rijden alleen jammer dat je actieradius min of meer gehalveerd wordt.
Wat @Brotuck ook al zegt, allemaal uit Mexico. Wel grappig feitje "Europese" Mach-E's krijgen een Duitse VINMaSw85 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:01:
[...]
Ik denk niet dat de Amerikaanse Mach-E's in Duitsland worden gemaakt maar 'gewoon' in de VS?
Je moet even op Macheforum.com en dan de "order guide" in de gaten houden, dan kun je zien welk model jaar je zoekt. Wij hebben onze dealer een MY23 (Model Year) met de 1500 kg trekgewicht laten bestellen, en dan is het aan Ford hoe ze het daarna oplossen.Flavio schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 07:55:
De onderhuidse wijzigingen gaan vaak samen met wat cosmetisch wijzigingen waardoor je dan kunt bepalen welke MY je zoekt.
[ Voor 29% gewijzigd door TIGER1125 op 31-05-2024 13:26 ]
Precies andersom bedoelde ik. Er is maar één fabriek waar ze gemaakt worden en die staat in Mexico.MaSw85 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:01:
[...]
Ik denk niet dat de Amerikaanse Mach-E's in Duitsland worden gemaakt maar 'gewoon' in de VS?
Mijn ER RWD heeft de recall voor de accu stekker gehad. Ze zijn er 1.5 dag mee bezig geweest. Toen ik wegreed hoorde ik even een raar geluid, alsof je de dynamo hoorde. Maar dit was vrij snel weer over. Merk verder geen verschil.
Volgens de Ford dealer/agent mogen ze momenteel geen nieuwe Mach E bestellingen doen. Eerst moet de voorraad kleiner worden. Dat zijn waarschijnlijk allemaal auto's van productiejaar 2022 en 2023.
Dan mogen ze wel de consumentenprijs omlaag schroeven zodat de consumenten prijs én de fiscale waarde wat aantrekkelijker wordt. Niemand wil toch verplicht met een auto uit 2022 gaan rijden voor de prijs van een nieuwe?Flavio schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:15:
Volgens de Ford dealer/agent mogen ze momenteel geen nieuwe Mach E bestellingen doen. Eerst moet de voorraad kleiner worden. Dat zijn waarschijnlijk allemaal auto's van productiejaar 2022 en 2023.
dag allen,
Heb jullie expertise nodig. Ik ben zgan hier en ben aan het kijken naar een Mach-E extended range in het rood (mijn oog wil dat).
Ik rij nu een Mercedes E 300e. Alles er op en er aan, model 2020 in een AMG uitvoering. Rij er nog niet zo lang in en bij aanschaf won mijn oog/gevoel het van mijn verstand.
Nu ik de laatste tijd rugklachten heb, is die lage MB wat lastig met in- en uitstappen. Ik zoek er dus een met een hogere instap en ben helemaal verliefd geworden op de rode E-Mach.
Dus je schrijft wat dealers aan om jouw MB in te ruilen om uiteindelijk te schrikken van wat je moet bijbetalen.
Voorbeeld: mijn MB is volgens de Anwb 50k waard en een rode die ik gezien heb op MP via dezelfde ANWB waardebepaling 38K. Dus je zou zeggen dat ik geld toe krijg. Maar in alle gevallen behoorlijk wat bijbetalen. Begrijp dat ze geld willenm verdienen en daar wil ik best aan meewerken maar er is een grens. Die moet ik dan opzoeken bij de onderhandelingen.
Maar nu jullie expertise.
Ik heb een 2020 E-Mach rood op het oog met weinig KM's (slechts 23K). Is een 98kwh 338pk awd extended range premium. Premium is voor mij belangrijk evenals range.
1. Wordt een 2020 versie ook nog steeds van updates voorzien gelijk aan een 2024 versie? Geloof dat er nu iets van een 6.x.x versie in gebruik is?
2. Ik ga natuurlijk een proefrit maken. Waar op te letten anders dan roestvorming onder deuren, of alle knopjes het doen etc
3. Op een foto zag ik de batterij gevuld tot 45% en een rijbereik van 205 KM bij 24 graden. Range waarmee geadverteerd wordt is 600KM. Ik kan rekenen hoor...
4. Jullie hebben het over My20 en job1. Is dat 2020 versie, 1e lichting? MME? Mach-E en die 2e letter M staat voor?
5. Als MB rijder heb ik geen enkel issue met mijn dealer. Snel, vakkundig en vaak zonder kosten mét excuses dat ik een issue had. Nu lees ik jullie verhalen over de Ford dealers. Sommige die zelfs de Mach-E niet willen zien en sommige waar je pas over een half jaar aan de beurt komt. Ik dat exemplarisch of is dit over het algemeen zo?
Maar..ik ben verliefd geworden op de rode E-Mach en wil daar best mijn Benz op inruilen. Ik hoop dat jullie wat aan mijn verstand kunnen sleutelen....
In ieder geval heel erg bedankt voor jouw reactie
Heb jullie expertise nodig. Ik ben zgan hier en ben aan het kijken naar een Mach-E extended range in het rood (mijn oog wil dat).
Ik rij nu een Mercedes E 300e. Alles er op en er aan, model 2020 in een AMG uitvoering. Rij er nog niet zo lang in en bij aanschaf won mijn oog/gevoel het van mijn verstand.
Nu ik de laatste tijd rugklachten heb, is die lage MB wat lastig met in- en uitstappen. Ik zoek er dus een met een hogere instap en ben helemaal verliefd geworden op de rode E-Mach.
Dus je schrijft wat dealers aan om jouw MB in te ruilen om uiteindelijk te schrikken van wat je moet bijbetalen.
Voorbeeld: mijn MB is volgens de Anwb 50k waard en een rode die ik gezien heb op MP via dezelfde ANWB waardebepaling 38K. Dus je zou zeggen dat ik geld toe krijg. Maar in alle gevallen behoorlijk wat bijbetalen. Begrijp dat ze geld willenm verdienen en daar wil ik best aan meewerken maar er is een grens. Die moet ik dan opzoeken bij de onderhandelingen.
Ik heb een 2020 E-Mach rood op het oog met weinig KM's (slechts 23K). Is een 98kwh 338pk awd extended range premium. Premium is voor mij belangrijk evenals range.
1. Wordt een 2020 versie ook nog steeds van updates voorzien gelijk aan een 2024 versie? Geloof dat er nu iets van een 6.x.x versie in gebruik is?
2. Ik ga natuurlijk een proefrit maken. Waar op te letten anders dan roestvorming onder deuren, of alle knopjes het doen etc
3. Op een foto zag ik de batterij gevuld tot 45% en een rijbereik van 205 KM bij 24 graden. Range waarmee geadverteerd wordt is 600KM. Ik kan rekenen hoor...
4. Jullie hebben het over My20 en job1. Is dat 2020 versie, 1e lichting? MME? Mach-E en die 2e letter M staat voor?
5. Als MB rijder heb ik geen enkel issue met mijn dealer. Snel, vakkundig en vaak zonder kosten mét excuses dat ik een issue had. Nu lees ik jullie verhalen over de Ford dealers. Sommige die zelfs de Mach-E niet willen zien en sommige waar je pas over een half jaar aan de beurt komt. Ik dat exemplarisch of is dit over het algemeen zo?
Maar..ik ben verliefd geworden op de rode E-Mach en wil daar best mijn Benz op inruilen. Ik hoop dat jullie wat aan mijn verstand kunnen sleutelen....
Voor zover ik weet lopen alle Modeljaren mee in de OTA Power-up updates van Ford, alleen kan het zijn dat er functionaliteiten niet worden toegevoegd, of later, of via een fysiek bezoek bij de dealer vereisen.
Mjah, vooral waar je normaal ook op let, ik heb weinig zaken gezien waarvan ik denk dat is echt anders dan bij een andere auto. Laat je bij je proefrit ook niet overwelmen door de auto. Leg je focus gewoon volledig op het rijden en het comfort. Als je twijfelt niet doen en kijken naar de GT variant of een recenter bouwjaar scheelt namelijk echt in het comfort. Neem ook een wat hobbelige/drempelige weg in je proefrit.
Én misschien een gekke tip, kijk ook eens wat je nu hebt waarvan je denkt dat moet ik echt hebben in m'n volgende auto. Waarom? Je gaat het namelijk echt missen wanneer het er niet op zit. Soms kun je er mee leven, soms niet ik heb een collega gehad die had z'n auto ingeruild en daarna 3 verschillende auto's in een jaar gehad om daarna een 4e van het ingeruilde type terug te kopen.
Is niet echt in te schatten op deze manier, de GOM (Guess-O-Meter) bepaald actieradius met name op basis van historisch gebruik. Had je een voorgaande eigenaar met een loden voet dan loopt het theoretisch bereik wel terug. Echte zekerheid heb je wanneer je de accu naar z'n SOH (State-Of-Health) zou laten doormeten.
(Onze vorige, een blauwe
,staat nu bij onze dealer op de site met 372 km bij 74% acculading, bij 17 graden, is ook minder dan ik er ooit maximaal mee gereden heb.)
Ja, en MME = Mustang Mach-E
Heel wisselend, de verhalen die ik hier lees over dealers herken ik echt niet met de dealers waar onze in onderhoud is of is geweest. Beschikbaarheid is wel een issue, maar dat lijkt niet specifiek een Ford ding te zijn.
Voor zover ik weet lopen alle Modeljaren mee in de OTA Power-up updates van Ford, alleen kan het zijn dat er functionaliteiten niet worden toegevoegd, of later, of via een fysiek bezoek bij de dealer vereisen.
Mjah, vooral waar je normaal ook op let, ik heb weinig zaken gezien waarvan ik denk dat is echt anders dan bij een andere auto. Laat je bij je proefrit ook niet overwelmen door de auto. Leg je focus gewoon volledig op het rijden en het comfort. Als je twijfelt niet doen en kijken naar de GT variant of een recenter bouwjaar scheelt namelijk echt in het comfort. Neem ook een wat hobbelige/drempelige weg in je proefrit.
Én misschien een gekke tip, kijk ook eens wat je nu hebt waarvan je denkt dat moet ik echt hebben in m'n volgende auto. Waarom? Je gaat het namelijk echt missen wanneer het er niet op zit. Soms kun je er mee leven, soms niet ik heb een collega gehad die had z'n auto ingeruild en daarna 3 verschillende auto's in een jaar gehad om daarna een 4e van het ingeruilde type terug te kopen.
Is niet echt in te schatten op deze manier, de GOM (Guess-O-Meter) bepaald actieradius met name op basis van historisch gebruik. Had je een voorgaande eigenaar met een loden voet dan loopt het theoretisch bereik wel terug. Echte zekerheid heb je wanneer je de accu naar z'n SOH (State-Of-Health) zou laten doormeten.
(Onze vorige, een blauwe
Ja, en MME = Mustang Mach-E
Heel wisselend, de verhalen die ik hier lees over dealers herken ik echt niet met de dealers waar onze in onderhoud is of is geweest. Beschikbaarheid is wel een issue, maar dat lijkt niet specifiek een Ford ding te zijn.
Je zou je Mercedes eens aan kunnen bieden bij wijkopenautos.nl, misschien bieden die een stuk meer. Meestal beter dan inruil.pol2710 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:04:
dag allen,
Alle MME's krijgen alle updates. Zou alleen wel adviseren dat je voor aflevering alle updates via de Ford dealer erop krijgt, want niet alles kan via OTA updates.
De meeste range haal je met een RWD extended range. Zelf kan ik bij de huidige temperaren met m'n RWD kleine batterij al 300 km snelweg halen.
Premium uitvoering (of destijds heette dat Tech Pack 2) zou ik ook sowieso nemen. Heb ik zelf ook

Hi allen,
Zo'n 2.5 weken geleden heb ik, na intensief te lurken in dit topic
, een Mach-E Standard Range (MY23) mogen ophalen bij de dealer.
Het leasebedrijf gaf me eerst de melding dat ik tot september zou moeten wachten voor een nieuwe auto, maar plots belden ze op dat ik over 2 weken mijn auto kon ophalen. Ze hadden ergens een voorraadauto 'gevonden' die precies aan mijn wensen voldeed.
Wat een heerlijke 2.5 weken zijn het tot nu toe geweest! De auto rijdt echt fantastisch. Ook qua range ben ik tevreden, ik heb niet heel goed in de gaten gehouden of mijn range in de buurt komt van wat geadverteerd wordt (440km voor het standard range model) maar ik merk dat als ik 100km/u rijd op de snelweg de GOM goed in de buurt komt met de daadwerkelijke kilometers die ik rijd. Ik rijd verder in het algemeen vrij rustig, geef niet vaak veel gas o.i.d.
Het enige wat me tot nu toe opvalt is dat de auto erg vaak op de snelweg aangeeft dat er 'wegwerkzaamheden zijn', maar vervolgens staan er nergens borden of kan ik niks zien in de ingebouwde navigatie. Vanmorgen op de A2 deed ie dit 4x binnen 5 minuten, terwijl er niks aan de hand was.
Nu komt ie: afgelopen vrijdag heb ik een raar ongeluk gehad.
Terwijl ik zo'n 40-45km/u reed op een eenbaansweg, achter een andere auto die een beetje onzeker reed (waardoor ik wat extra afstand hield), sprong plots Pre-Collision Assist aan en ging de auto vol op de noodrem door de Automatic Emergency Braking. Hierdoor botste de achterligger op mijn auto. Gelukkig geen letsel voor beide partijen, en voor mij viel de schade reuze mee, maar de tegenpartij heeft misschien wel een total loss...
De auto voor me reed dus op best een afstandje van mij, en er was geen voetganger/fietser/vogel die plots ging oversteken. Daarom begrijp ik ook niet waarom de auto vol in de ankers ging. Op internet kan ik ook maar weinig vinden over meer van dit soort ongevallen.
Ik wil de dealer even alle sensoren laten checken i.i.g., mijn vertrouwen in de auto is wel wat gezakt...
Zo'n 2.5 weken geleden heb ik, na intensief te lurken in dit topic
Het leasebedrijf gaf me eerst de melding dat ik tot september zou moeten wachten voor een nieuwe auto, maar plots belden ze op dat ik over 2 weken mijn auto kon ophalen. Ze hadden ergens een voorraadauto 'gevonden' die precies aan mijn wensen voldeed.
Wat een heerlijke 2.5 weken zijn het tot nu toe geweest! De auto rijdt echt fantastisch. Ook qua range ben ik tevreden, ik heb niet heel goed in de gaten gehouden of mijn range in de buurt komt van wat geadverteerd wordt (440km voor het standard range model) maar ik merk dat als ik 100km/u rijd op de snelweg de GOM goed in de buurt komt met de daadwerkelijke kilometers die ik rijd. Ik rijd verder in het algemeen vrij rustig, geef niet vaak veel gas o.i.d.
Het enige wat me tot nu toe opvalt is dat de auto erg vaak op de snelweg aangeeft dat er 'wegwerkzaamheden zijn', maar vervolgens staan er nergens borden of kan ik niks zien in de ingebouwde navigatie. Vanmorgen op de A2 deed ie dit 4x binnen 5 minuten, terwijl er niks aan de hand was.
Terwijl ik zo'n 40-45km/u reed op een eenbaansweg, achter een andere auto die een beetje onzeker reed (waardoor ik wat extra afstand hield), sprong plots Pre-Collision Assist aan en ging de auto vol op de noodrem door de Automatic Emergency Braking. Hierdoor botste de achterligger op mijn auto. Gelukkig geen letsel voor beide partijen, en voor mij viel de schade reuze mee, maar de tegenpartij heeft misschien wel een total loss...
De auto voor me reed dus op best een afstandje van mij, en er was geen voetganger/fietser/vogel die plots ging oversteken. Daarom begrijp ik ook niet waarom de auto vol in de ankers ging. Op internet kan ik ook maar weinig vinden over meer van dit soort ongevallen.
Ik wil de dealer even alle sensoren laten checken i.i.g., mijn vertrouwen in de auto is wel wat gezakt...
Toevallig 100-borden met onderborden voor 06.00 - 19.00?NielsjeNL schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:07:
Sterkte overigens, dit is niet een prettig begin zeg
Ik heb inmiddels afgelopen week toevallig (in 3 jaar tijd) de eerste ingreep gehad op een voorligger. Ik zag het al aankomen, dus ik wilde eromheen rijden, maar de auto vond dat te spannend ofzo.
Ik probeer daarmee aan te geven dat het niet zo vaak voorkomt dat er een ingreep is van de auto.
Ik probeer daarmee aan te geven dat het niet zo vaak voorkomt dat er een ingreep is van de auto.
Just here for the fun
Zou best terecht zijn als de verzekering van de tegenpartij jou dan aansprakelijk houdt.NielsjeNL schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:07:
Hi allen,
Zo'n 2.5 weken geleden heb ik, na intensief te lurken in dit topic, een Mach-E Standard Range (MY23) mogen ophalen bij de dealer.
Als je met de mach e vol in de ankers gaat moet de achterliggen al alles mee hebben om nog tijdig stil te geraken
Ben erg benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek door de dealer.
Met die snelheid 40-45 een noodstop en dan te weinig afstand en/of reactievermogen om zonder schade te kunnen stoppen is maar aan één iemand te wijten, de persoon achter hem die te weinig afstand hield en/of niet aan het opletten was.jgijsen schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:33:
[...]
Zou best terecht zijn als de verzekering van de tegenpartij jou dan aansprakelijk houdt.
Als je met de mach e vol in de ankers gaat moet de achterliggen al alles mee hebben om nog tijdig stil te geraken
Ben erg benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek door de dealer.
He dat is balen, zelf niet meegemaakt maar in het begin merkte ik wel (toen ik hem net had) dat ie wel erg voorzicht was. Met een slinger in de weg bij mijn woonplaats ging ie ook vaak in de paniek door de geparkeerde autos aan de kant van de weg. Denk dat ie bang was dat ik niet de weg zou volgen of zo.NielsjeNL schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:07:
Hi allen,
Voor mij was de oplossing in het menu van de auto de gevoeligheid op laag te zetten. Dan doet ie dit niet meer. In de praktijk werkt ie nog wel goed als je hem echt nodig hebt (ook al ondervonden) dus wat mij betreft is ie veel te gevoelig en op zijn laagste stand meer "normaal" .
Helemaal juist, maar je mag ook niet zonder aanleiding zomaar alles dicht smijten.True schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:29:
[...]
Met die snelheid 40-45 een noodstop en dan te weinig afstand en/of reactievermogen om zonder schade te kunnen stoppen is maar aan één iemand te wijten, de persoon achter hem die te weinig afstand hield en/of niet aan het opletten was.
Ben erg benieuwd naar de oorzaak van de ongewilde noodrem.
In ieder geval erg vervelend voor beide partijen.
Nielsje inderdaad balen om na 2.5 weken al schade aan je auto te hebben.
Volgens mij moet de achterop komende bestuurder altijd voldoende afstand houden om veilig te kunnen stoppen.
Zelf heb afgelopen week mijn Mustang gekregen en ook zeer tevreden met de rijeigenschappen tot nu toe. Mijn zoon wilde zelfs zijn 10 jaar oude golf wel omruilen met de mustang. Heb ik toch maar niet gedaan:).
Wat mij wel opgevallen is dat bij ACC en de andere hulpjes, de auto bij een rotonde al heel vroeg (>80meter) begint met afremmen. En het laatste stukje bijna stapvoets de rotonde opgaat. En nu een paar keer meegemaakt dat hij op de rotonde in eens weer begint te versnellen voordat je de afslag genomen hebt. Komt dit vaker voor? Er rijden dan geen ander auto's voor mij op de rotonde.
Soms past de auto automatisch (ACC) de snelheid aan op een 80km weg, dan remt hij af naar ongeveer 70km om daarna weer naar de ingestelde snelheid terug te keren. Volgens mij zonder reden en er staat geen bord of iets dergelijk op die plek naast de weg.
Wel ben ik benieuwd wanneer de remlichten oplichten bij de mustang. Is dat iedere keer als deze automatisch de snelheid aanpast met ACC? Worden de achterliggers dan niet nerveus van iedere keer de oplichtende remlichten.
Ik zal in ieder geval de opmerking hierboven van mtouw78 meenemen om de gevoeligheid aan te passen, want hij zal standaard fabriek wel een hoge gevoeligheid hebben. Dank voor de tip.
Volgens mij moet de achterop komende bestuurder altijd voldoende afstand houden om veilig te kunnen stoppen.
Zelf heb afgelopen week mijn Mustang gekregen en ook zeer tevreden met de rijeigenschappen tot nu toe. Mijn zoon wilde zelfs zijn 10 jaar oude golf wel omruilen met de mustang. Heb ik toch maar niet gedaan:).
Wat mij wel opgevallen is dat bij ACC en de andere hulpjes, de auto bij een rotonde al heel vroeg (>80meter) begint met afremmen. En het laatste stukje bijna stapvoets de rotonde opgaat. En nu een paar keer meegemaakt dat hij op de rotonde in eens weer begint te versnellen voordat je de afslag genomen hebt. Komt dit vaker voor? Er rijden dan geen ander auto's voor mij op de rotonde.
Soms past de auto automatisch (ACC) de snelheid aan op een 80km weg, dan remt hij af naar ongeveer 70km om daarna weer naar de ingestelde snelheid terug te keren. Volgens mij zonder reden en er staat geen bord of iets dergelijk op die plek naast de weg.
Wel ben ik benieuwd wanneer de remlichten oplichten bij de mustang. Is dat iedere keer als deze automatisch de snelheid aanpast met ACC? Worden de achterliggers dan niet nerveus van iedere keer de oplichtende remlichten.
Ik zal in ieder geval de opmerking hierboven van mtouw78 meenemen om de gevoeligheid aan te passen, want hij zal standaard fabriek wel een hoge gevoeligheid hebben. Dank voor de tip.
Volgens mij kun je ergens in de instellingen het automatisch aanpassen van de snelheid uitschakelen. Dan zou die wat jij beschrijft niet meer moeten doen.Mstg schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:50:
Ik had laatst dat ie ging remmen voor (de schaduw van) een viaduct op een 70 weg waar ik met ACC aan reed. Tesla M3 die ik had deed dit vrij regelmatig. Nu met de MME voor het eerst meegemaakt op 25.000 km.Brotuck schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:32:
Ik heb inmiddels afgelopen week toevallig (in 3 jaar tijd) de eerste ingreep gehad op een voorligger. Ik zag het al aankomen, dus ik wilde eromheen rijden, maar de auto vond dat te spannend ofzo.
Even gauw op Google Maps gespiekt en er staan inderdaard die onderborden op het stuk waar ie de meldingen gaf. Zou dat het zijn? Op de weg naar huis heb ik trouwens geen één melding gekregen over werkzaamheden. Ik had vanmiddag de dealer even gebeld om hier (onder andere) naar te vragen en die gaf aan dat de ingebouwde navigatie op de hoogte is van werkzaamheden en dat deze misschien iets te snel de melding zou kunnen geven.True schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:21:
[...]
Toevallig 100-borden met onderborden voor 06.00 - 19.00?
Sterkte overigens, dit is niet een prettig begin zeg
En dankjewel! Het is inderdaad geen fijn begin... maar ik hoop dat dit de laatste keer was dat zoiets gebeurt

Grappig dat je dat eerste zegt, de weg die ik vaak gebruik om naar huis te gaan heeft ook wel eens auto's geparkeerd staan op zo'n manier en daar heeft de auto nog nooit iets van gevonden (dat ik kon merken i.i.g.).mtouw78 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:39:
[...]
He dat is balen, zelf niet meegemaakt maar in het begin merkte ik wel (toen ik hem net had) dat ie wel erg voorzicht was. Met een slinger in de weg bij mijn woonplaats ging ie ook vaak in de paniek door de geparkeerde autos aan de kant van de weg. Denk dat ie bang was dat ik niet de weg zou volgen of zo.
Voor mij was de oplossing in het menu van de auto de gevoeligheid op laag te zetten. Dan doet ie dit niet meer. In de praktijk werkt ie nog wel goed als je hem echt nodig hebt (ook al ondervonden) dus wat mij betreft is ie veel te gevoelig en op zijn laagste stand meer "normaal" .
Ik heb de gevoeligheid ondertussen ook op laag gezet.
Mocht ik ondertussen meer te weten komen over een mogelijke oorzaak voor mijn ongeluk, dan horen jullie dat vanzelf
Ik heb het andersom; mijn pa zou het helemaal niet erg vinden om zijn 11 jaar oude Corsa in te ruilen voor de MustangMstg schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:50:
*knip*
Had er na 3 uur al een scooter onder liggen.....Mstg schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:50:
Nielsje inderdaad balen om na 2.5 weken al schade aan je auto te hebben....

Dankallen. Heel wat opgestoken hier. Gisteren proefrit gemaakt in e-Mach GT 2022 in het wit. Koop snel gesloten. Over 2 weken kan ik 'm ophalenpol2710 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:04:
dag allen,
Kun je in de app niet meer aangeven tot hoeveel procent je wil laden op een bepaalde laadlocatie? 
Edit: nevermind, zit blijkbaar achter Preferred times en dan Setup tegenwoordig.
Edit: nevermind, zit blijkbaar achter Preferred times en dan Setup tegenwoordig.
[ Voor 29% gewijzigd door FlowDesign op 08-06-2024 20:34 ]
Sinds enkele weken in het bezit van een Ford Mustang Mach-E en zeer tevreden met de uitrusting en rijeigenschappen van de auto.
Ook kan ik de auto opladen via een eigen laadpaal merk Easee Lite 11Kw.
In de FordPass app kan ik echter alleen de eerste paar laadacties terugvinden bij het icoontje laadgegevens. De laadacties van de afgelopen dagen worden niet meer weergegeven.
Wel wordt in de FordPass app aangegegeven dat de batterij meer gevuld is en de range vergroot is na een laadactie.
De laadacties start ik vanuit de laadpaal nadat de auto aangesloten is.
Zijn er meer mensen die dit ook hebben, of hebben gehad. Heeft iemand hier een oplossing voor?
De app/telefoon opnieuw starten heeft niet geholpen.
In de app van Easee zijn wel netjes alle laadacties terug te vinden
Dank voor je reactie.
In de FordPass app kan ik echter alleen de eerste paar laadacties terugvinden bij het icoontje laadgegevens. De laadacties van de afgelopen dagen worden niet meer weergegeven.
Wel wordt in de FordPass app aangegegeven dat de batterij meer gevuld is en de range vergroot is na een laadactie.
Zijn er meer mensen die dit ook hebben, of hebben gehad. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Dank voor je reactie.
Bedoel je echt eerste paar laadsessies of laatste paar? Bij mij zie ik de laatste 11 (raar getal maar goed) maar meer dan dat ook niet inderdaad. Waarom niet alle historie zou je je afvragen, zoveel data vergt een paar getallen ook weer niet.Mstg schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:13:
Sinds enkele weken in het bezit van een Ford Mustang Mach-E en zeer tevreden met de uitrusting en rijeigenschappen van de auto.
Dank voor je reactie.
Ik heb een begin 2021 versie en wordt vooralsnog gewoon netjes geupdate en ook de frunk via key en telefoon werkt gewoon ondanks dat de hardware bij de 2020 en 2021 er niet in zou zittenTIGER1125 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:37:
Knip
[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 18-06-2024 07:29 . Reden: Dit valt onder reclame ]
@FreeMen Ja alleen de eerste 5 laadsessies worden weergegeven, daarna niets meer.FreeMen schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:15:
[...]
Bedoel je echt eerste paar laadsessies of laatste paar? Bij mij zie ik de laatste 11 (raar getal maar goed) maar meer dan dat ook niet inderdaad. Waarom niet alle historie zou je je afvragen, zoveel data vergt een paar getallen ook weer niet.
Erg vreemd, zo is het niet zoals het hoort lijkt mij maar hoe je het kan oplossen, werkelijk geen idee 🫤.Mstg schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:15:
[...]
@FreeMen Ja alleen de eerste 5 laadsessies worden weergegeven, daarna niets meer.Heb je enig idee hoe dit op te lossen is? Het laden gaat verder gelukkig wel goed maar niet getoond in de FordPass app.
Gisteren een kleine update ontvangen: 24-PU-CLS-CFG
Ik denk dat dit een voorbereiding is voor de volgende grote update die eraan zit te komen. Op Amerikaanse forum lieten ze al zien dat de 3 lelijke icoontjes bovenaan ook vervangen worden door iets dat niet door een stagiair ontworpen is
Ik denk dat dit een voorbereiding is voor de volgende grote update die eraan zit te komen. Op Amerikaanse forum lieten ze al zien dat de 3 lelijke icoontjes bovenaan ook vervangen worden door iets dat niet door een stagiair ontworpen is
Hopelijk niet, elke update eigenlijk wel iets veranderd en meestal niet positief. Doet het eindelijk paar maanden zonder issues..........FlowDesign schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:25:
Die zien er inderdaad een stuk beter uitFlowDesign schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:25:
Hopelijk is de update er snel.
Grappig want daar heb ik bij de mijne helemaal geen last vanAldusso schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:31:
[...]
Hopelijk niet, elke update eigenlijk wel iets veranderd en meestal niet positief. Doet het eindelijk paar maanden zonder issues..........
Prijs je gelukkig, want ik lees meer en meer gedoe met nieuwe Mach-E bezitters, vaak kleine dingen maar wel irritantFlowDesign schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:15:
[...]
Grappig want daar heb ik bij de mijne helemaal geen last van
Mja, mensen posten enkel als er iets mis gaat niet als alles goed gaat. Is op alle fora hetzelfde en ook wel logisch.Aldusso schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:28:
[...]
Prijs je gelukkig, want ik lees meer en meer gedoe met nieuwe Mach-E bezitters, vaak kleine dingen maar wel irritant
Klopt deels, maar er zijn nu al paar honderd mensen bekend met verschillende grote en kleinere issues, en nog geen 7000 Mach-E's verkocht in NL. Das verhoudingsgewijs wel veel. ALD en andere leasemij's zijn niet voor niets bezig met Ford ivm aantal zaken, nav van veel klachten, storingen en kosten daarmee verbonden uiteraard.FreeMen schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:38:
[...]
Mja, mensen posten enkel als er iets mis gaat niet als alles goed gaat. Is op alle fora hetzelfde en ook wel logisch.
Mijn Ford mustang Mach E black Premium is eindelijk besteld.
Leasemaatschapij zegt levering half december 2024. Op het nippertje dus dus ik heb gelijk even contact gezocht met de dealer en die geeft aan dit type niet in Nederland voorradig te hebben maar ford werkt met europese voorraden.
Op de site van Ford staat overigens leveren vanaf 3 weken.
Iemand onlangs ook dit type mustang besteld/ontvangen en wat is je levertijd of hoelang was de levertijd indien je hem inmiddels al rijdt?
Leasemaatschapij zegt levering half december 2024. Op het nippertje dus dus ik heb gelijk even contact gezocht met de dealer en die geeft aan dit type niet in Nederland voorradig te hebben maar ford werkt met europese voorraden.
Iemand onlangs ook dit type mustang besteld/ontvangen en wat is je levertijd of hoelang was de levertijd indien je hem inmiddels al rijdt?
Is natuurlijk niet goed, maar geloof mij het kan nog vele malen erger (Volkswagen ID3).Aldusso schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:22:
[...]
Klopt deels, maar er zijn nu al paar honderd mensen bekend met verschillende grote en kleinere issues, en nog geen 7000 Mach-E's verkocht in NL. Das verhoudingsgewijs wel veel. ALD en andere leasemij's zijn niet voor niets bezig met Ford ivm aantal zaken, nav van veel klachten, storingen en kosten daarmee verbonden uiteraard.
Zeker - elk merk heeft zn dingetjes, de 1 de software, de andere weer andere problemen. Gelukkig niet bij iedereen, maar als je toevallig zo'n auto hebt voor 60k + dan wordt je niet blij als het merk/dealer er eigenlijk niets mee doet , soms onkunde, onwelwillendheid, en sommigen niets kunnen of mogen doen omdat er te weinig ondersteuning is van Ford. De zgn Ford doctoren die door Europa reizen voor support hebben eigenlijk in 1 jaar niets gebracht.FlowDesign schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:26:
[...]
Is natuurlijk niet goed, maar geloof mij het kan nog vele malen erger (Volkswagen ID3).
Mikee007Mikee007 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:52:
Mijn Ford mustang Mach E black Premium is eindelijk besteld.
Mijn Mach-E (Black, AWD Premium Extended range) werd binnen 5 weken geleverd en inderdaad uit de Europese voorraad. Mijn dealer gaf aan dat er 'veel' Mustangs in de havens van Vlissingen en Antwerpen staan. Als je een model met opties daaruit kiest is er snelle levering, anders vaak 34 weken zoals de site (Ford.nl) ook aangeeft .
Veel plezier met je Mustang, een goede keus een mooie en fijne auto.
Wat bedoel je met een model met opties? Want met extra opties lijkt me juist een langere levertijd.Mstg schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:00:
[...]
Mikee007
Mijn Mach-E (Black, AWD Premium Extended range) werd binnen 5 weken geleverd en inderdaad uit de Europese voorraad. Mijn dealer gaf aan dat er 'veel' Mustangs in de havens van Vlissingen en Antwerpen staan. Als je een model met opties daaruit kiest is er snelle levering, anders vaak 34 weken zoals de site (Ford.nl) ook aangeeft .
Veel plezier met je Mustang, een goede keus een mooie en fijne auto.
Ik heb bijv. Geen panoramadak of Audio pack. Dit zijn overigens ook de enige opties op de Mustant Mach E Premium.
Als ik mijn model op de website van ford bekijk is de levering circa 3 weken.
Maar we wachten het even af.
Medio april toen ik mijn Mustang bestelde was de Premium met AWD en extended range nog leverbaar op korte termijn 5 weken. Ik heb toen als extra optie gekozen voor een panaramadak. Het Technology Pack is standaard op de Premium AWD. In het TP zit ook al het audio pack.Mikee007 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 02:13:
[...]
Wat bedoel je met een model met opties? Want met extra opties lijkt me juist een langere levertijd.
Ik heb bijv. Geen panoramadak of Audio pack. Dit zijn overigens ook de enige opties op de Mustant Mach E Premium.
Als ik mijn model op de website van ford bekijk is de levering circa 3 weken.
Maar we wachten het even af.
Als ik nu kijk op de ford site is deze niet meer te leveren op korte termijn.
Vannacht update gehad, hiervoor zag ik een blauw rondje :strip_exif()/f/image/OMfciRAeFVMhyIX29ZGzoHGb.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu dit:
:strip_exif()/f/image/ZdCfocW4tCyVfavktW6drTST.jpg?f=fotoalbum_large)
Hiervoor moest ik bij dit scherm actief bijsturen, nu niet
Wat mij verder op valt dat de navigatie niet meer wordt weergegeven op scherm achter het stuur. Dit vind ik wel vervelend.
:strip_exif()/f/image/OMfciRAeFVMhyIX29ZGzoHGb.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu dit:
:strip_exif()/f/image/ZdCfocW4tCyVfavktW6drTST.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat mij verder op valt dat de navigatie niet meer wordt weergegeven op scherm achter het stuur. Dit vind ik wel vervelend.
[ Voor 40% gewijzigd door rcdbee89 op 21-06-2024 20:13 ]
Update 6.8.0 gisteren ontvangen.
Waar zie je eigenlijk op welke software-versie je momenteel zit?FlowDesign schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:31:
Ford Mustang Mach-E 2023 ER AWD Absolute black
Meestal zie ik het in de app op m'n telefoon dat er een update geïnstalleerd is. Staat dan oa bij de berichten.DubbleEagle schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:25:
[...]
Waar zie je eigenlijk op welke software-versie je momenteel zit?
Dat is mooi dan gaat 6.14.0 er ook ergens deze zomer hopelijk aankomen. En heb ik eindelijk weer werkende tweeweg communicatie met mijn telefoon, in plaats van harde statische ruis.FlowDesign schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:31:
Oei, hoe zit dat dan?thijsq schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:15:
[...]
Dat is mooi dan gaat 6.14.0 er ook ergens deze zomer hopelijk aankomen. En heb ik eindelijk weer werkende tweeweg communicatie met mijn telefoon, in plaats van harde statische ruis.
Ik sluit m'n Samsung S23 altijd aan met de usb-c kabel voor Android Auto. Gelukkig nooit problemen mee gehad.
Sinds 3 weken heb ik mijn nieuwe leaseauto: de Ford Mustang Mach-E.
Vanaf de dag dat ik hem kon ophalen bij de dealer (6 juni) problemen met de DAB+ radio (zoekfunctie werkte niet, kon sommige zenders niet vinden in lijst, bij andere zenders sprong hij gelijk terug naar FM).
Hiervoor auto afgelopen dinsdag (25 juni) terug gebracht naar de dealer; deze heeft hem een dag updates laten draaien en daarmee was dit probleem verholpen; DAB+ zenders nu wel allemaal in lijst.
Helaas heeft deze update geresulteerd in allerlei nieuwe problemen:
- Geluid is ineens heel slecht (lijkt alleen nog heel zacht/blikkerig uit voorspeaker te komen, geen bass, zijspeakers werken niet). Zowel bij radio, als Spotify…
- Propulsion Sound niet meer hoorbaar
- Volume indicator niet meer zichtbaar op tablet bij draaien aan knop
- Spiegels klappen niet meer in bij op slot zetten auto
- Geluidsinstelling blijft op stereo staan (surround niet meer mogelijk)
Reactie dealer: “ Bijzonder, maar zulke dingen kunnen gebeuren na een update. Het blijft allemaal elektronica”
Tevens geeft hij aan dat ik er rekening mee moet houden dat de radiomodule kapot is en vervangen moet worden (worst-case). Dit zou een reparatie betekenen van 16-20 manuren, waarbij het hele dashboard al verwijderd moet worden. Valt allemaal onder garantie, maar ik vind het erg vreemd voor een gloednieuwe auto.
Heb expres gekozen voor de variant met B&O Soundsystem, omdat ik veel in de auto zit en goed geluid belangrijk vind
Iemand een idee hoe dit kan, of zelfde probleem gehad? Ik ben benieuwd hoe/of dit anders opgelost kan worden, dan gelijk de hele radiomodule vervangen…
Vanaf de dag dat ik hem kon ophalen bij de dealer (6 juni) problemen met de DAB+ radio (zoekfunctie werkte niet, kon sommige zenders niet vinden in lijst, bij andere zenders sprong hij gelijk terug naar FM).
Hiervoor auto afgelopen dinsdag (25 juni) terug gebracht naar de dealer; deze heeft hem een dag updates laten draaien en daarmee was dit probleem verholpen; DAB+ zenders nu wel allemaal in lijst.
- Geluid is ineens heel slecht (lijkt alleen nog heel zacht/blikkerig uit voorspeaker te komen, geen bass, zijspeakers werken niet). Zowel bij radio, als Spotify…
Reactie dealer: “ Bijzonder, maar zulke dingen kunnen gebeuren na een update. Het blijft allemaal elektronica”
Tevens geeft hij aan dat ik er rekening mee moet houden dat de radiomodule kapot is en vervangen moet worden (worst-case). Dit zou een reparatie betekenen van 16-20 manuren, waarbij het hele dashboard al verwijderd moet worden. Valt allemaal onder garantie, maar ik vind het erg vreemd voor een gloednieuwe auto.
Heb expres gekozen voor de variant met B&O Soundsystem, omdat ik veel in de auto zit en goed geluid belangrijk vind
Iemand een idee hoe dit kan, of zelfde probleem gehad? Ik ben benieuwd hoe/of dit anders opgelost kan worden, dan gelijk de hele radiomodule vervangen…
[ Voor 7% gewijzigd door Menno1980 op 28-06-2024 21:27 ]
Gezien DAB al meteen vreemd deed zou het me niet eens verbazen als er wel meer modules kapot zijn, al dan niet doordat mss een amateur de updates verkeerd heeft uitgevoerd. Volgorde van updates kan belangrijk zijn en soms helpen updates zelfs modules om zeep of zelfs de hele boordcomputer.Menno1980 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:25:
Sinds 3 weken heb ik mijn nieuwe leaseauto: de Ford Mustang Mach-E.
Heb expres gekozen voor de variant met B&O Soundsystem, omdat ik veel in de auto zit en goed geluid belangrijk vind![]()
Denk dat er niks anders opzit dan modules te laten vervangen. Is voor de lange termijn met toekomstige updates wss ook beter.
Update is door een bekende / erkende dealer uitgevoerd (geen amateur). Ik blijf het bijzonder vinden dat voor de update het geluidssysteem als een zonnetje werkte en erna ineens compleet om zeep is.FlowDesign schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:16:
[...]
Gezien DAB al meteen vreemd deed zou het me niet eens verbazen als er wel meer modules kapot zijn, al dan niet doordat mss een amateur de updates verkeerd heeft uitgevoerd. Volgorde van updates kan belangrijk zijn en soms helpen updates zelfs modules om zeep of zelfs de hele boordcomputer.
Denk dat er niks anders opzit dan modules te laten vervangen. Is voor de lange termijn met toekomstige updates wss ook beter.
Kan het geen los stekkertje/connectortje zijn o.i.d.? Iets wat eenvoudig verholpen kan worden?
Als dit de standaard wordt voor toekomstige updates, houd ik mijn hart vast voor meer ellende.
Ik heb nu al 3 maanden geen update meer gehad. Benieuwd wanneer er weer eens eentje komtFlowDesign schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:31:
Wen er maar aan, bij elke update is er iets anders wat niet meer werkt zoals voorheen. Soms voordelig..meestal nadelig ;-)Menno1980 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:56:
[...]
Update is door een bekende / erkende dealer uitgevoerd (geen amateur). Ik blijf het bijzonder vinden dat voor de update het geluidssysteem als een zonnetje werkte en erna ineens compleet om zeep is.
Kan het geen los stekkertje/connectortje zijn o.i.d.? Iets wat eenvoudig verholpen kan worden?
Als dit de standaard wordt voor toekomstige updates, houd ik mijn hart vast voor meer ellende.
Ford en Software Updates is soort van gok
Mag ik hierbij wel een kanttekening plaatsen?Menno1980 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:56:
[...]
Update is door een bekende / erkende dealer uitgevoerd (geen amateur). Ik blijf het bijzonder vinden dat voor de update het geluidssysteem als een zonnetje werkte en erna ineens compleet om zeep is.
@Brotuck en ik updaten onze auto’s zelf. Met beter succes als dat de dealers het doen.
Als een dealer het goed had gedaan had je nu geen problemen gehad. Als ze even de audio module resetten via FDRS zou het probleem opgelost moeten zijn verwacht ik. Of je moet wachten tot de eerst volgende OTA update in de hoop dat die de Audio module resetten
Ik heb na de update ook geen wolkje meer. Ik heb het idee dat hij niet meer handfree is. Moet ik opnieuw iets instellen? Ik vond rijden met dat wolkje altijd wel erg prettig. Graag verneem ik.rcdbee89 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:32:
Vannacht update gehad, hiervoor zag ik een blauw rondje [Afbeelding]
Nu dit:
[Afbeelding]
Nah, niet doen alsof dat bij elke MME hetzelfde is omdat jij toevallig pech hebt (hoe vervelend dat ook is, ik voel je pijn, had met mijn ID3 ook veel gedoe). Maar de meesten hebben helemaal geen of meestal geen problemen met updates.Aldusso schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:20:
[...]
Wen er maar aan, bij elke update is er iets anders wat niet meer werkt zoals voorheen. Soms voordelig..meestal nadelig ;-)
Ford en Software Updates is soort van gok
Hier ook deze update paar dagen geleden binnen gehad. Ik heb nu opeens dat als ik bij een verkeerslicht stop of ergens parkeer (en de auto dus tot stilstand komt). Dat de snelheidsmeter op 1 km/h blijft staan en niet meer naar de 0 gaatFlowDesign schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:31:

Ik vroeg me af hebben meer mensen hier last van?
Deze "bug" is vaker gemeld op het Amerikaanse forum. Kwestie van tijd voordat de volgende update hem fixed.commichael schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:12:
[...]
Hier ook deze update paar dagen geleden binnen gehad. Ik heb nu opeens dat als ik bij een verkeerslicht stop of ergens parkeer (en de auto dus tot stilstand komt). Dat de snelheidsmeter op 1 km/h blijft staan en niet meer naar de 0 gaat![]()
Ik vroeg me af hebben meer mensen hier last van?
Just here for the fun
Hmm ik zie zie op alle verschillende fora (naast deze) er toch tientallen elke keer met updates, naast de gewone storingen. Maar gelukkig heeft idd ook een grote groep mensen nergens last van...of ergeren er zich niet aan. Da's mooi dan voor hun, zo zou het overal moeten zijn.FlowDesign schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:03:
[...]
Nah, niet doen alsof dat bij elke MME hetzelfde is omdat jij toevallig pech hebt (hoe vervelend dat ook is, ik voel je pijn, had met mijn ID3 ook veel gedoe). Maar de meesten hebben helemaal geen of meestal geen problemen met updates.
Issue met de aansturing van tweeweg verkeer in audio. En aan de anderen die hetzelfde probleem ervaren zit het hem erin dat de grotere merken smartphones geen last hebben. Maar met 6.14 moet alles gefixt zijn.FlowDesign schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:24:
[...]
Oei, hoe zit dat dan?
Ik sluit m'n Samsung S23 altijd aan met de usb-c kabel voor Android Auto. Gelukkig nooit problemen mee gehad.
Zie ook: https://www.macheforum.co...l-static-after-ota.32204/
Het ligt dus aan de Bluetooth verbinding als ik het goed begrijp?thijsq schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:53:
[...]
Issue met de aansturing van tweeweg verkeer in audio. En aan de anderen die hetzelfde probleem ervaren zit het hem erin dat de grotere merken smartphones geen last hebben. Maar met 6.14 moet alles gefixt zijn.
Zie ook: https://www.macheforum.co...l-static-after-ota.32204/
En die static in de audio heb je ook wanneer je android auto via de usb-c kabel gebruikt?
Jep. Wat ik lees is het een bug in de BT-drivers van de Mustang. Dit probleem heb ik zowel draadloos als bedraad. En ook alleen in de Mustang, andere auto's met Android Auto geen problemen.FlowDesign schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:22:
[...]
Het ligt dus aan de Bluetooth verbinding als ik het goed begrijp?
En die static in de audio heb je ook wanneer je android auto via de usb-c kabel gebruikt?
Erg irritant om telkens te moeten schakelen naar de luidspreker van de telefoon als ik word gebeld of wil bellen.
Een factory reset wil ook nog weleens helpen..
Just here for the fun
Zowel voor de Mustang als mijn telefoon al meerdere malen geprobeerd. Haalt helaas niets uit.Brotuck schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:51:
Een factory reset wil ook nog weleens helpen..
Wel gek dat ie nog steeds de Bluetooth nodig heeft via de USB kabel.thijsq schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:00:
[...]
Jep. Wat ik lees is het een bug in de BT-drivers van de Mustang. Dit probleem heb ik zowel draadloos als bedraad. En ook alleen in de Mustang, andere auto's met Android Auto geen problemen.
Erg irritant om telkens te moeten schakelen naar de luidspreker van de telefoon als ik word gebeld of wil bellen.
Wat voor telefoon gebruik jij?
Mag binnenkort mijn Ford Explorer ophalen en overweeg om hierbij een Ford service protect (plus) plan bij aan te schaffen. Ik vraag me alleen af of dit de moeite waard is. Ben nu alleen mijn ice kuga gewend en dit wordt mijn eerste EV.
Nu komt kwa onderhoud denk ik de Mach-e het dichts in de buurt. Daarom stel ik de vraag hier.
Wat is jullie ervaring met de onderhoudskosten van een EV bij Ford?
Is dit inderdaad minder maar duurder? Overstijgt dit de 250 euro per jaar?
Nu komt kwa onderhoud denk ik de Mach-e het dichts in de buurt. Daarom stel ik de vraag hier.
Wat is jullie ervaring met de onderhoudskosten van een EV bij Ford?
Is dit inderdaad minder maar duurder? Overstijgt dit de 250 euro per jaar?
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
De explorer is een volkswagen id4, ik denk niet dat er enig raakpunt is met de mach-e, buiten de badge van het merk wat erop zit ?
Ik zie de raakpunten vooral in dat het allebei een elektrische aandrijving is en daardoor waarschijnlijk enigszins vergelijkbaar zal zijn in het regulier onderhoud. En de onderhoudskosten voor een beurt redelijk bij elkaar zou liggen.
Ik snap je reactie, maar dat is niet helemaal waar. Er zit gewoon een Sync systeem in bijvoorbeeld. Het onderstel is Volkswagen inderdaad, met zijn eigen nukken verwacht ik.jgijsen schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:33:
De explorer is een volkswagen id4, ik denk niet dat er enig raakpunt is met de mach-e, buiten de badge van het merk wat erop zit ?
Just here for the fun
Onderhoud bij een Mach-e is redelijk goed te doen, maar hoe dit voor de Explorer is geregeld weet ik niet. Ik verwacht dat het goedkoper is dan bij de Mach-e omdat het model lager gepositioneerd is.mrfatmen schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:43:
Ik zie de raakpunten vooral in dat het allebei een elektrische aandrijving is en daardoor waarschijnlijk enigszins vergelijkbaar zal zijn in het regulier onderhoud. En de onderhoudskosten voor een beurt redelijk bij elkaar zou liggen.
Just here for the fun
Waar moet ik ongeveer aan denken voor de kosten van de eerste beurten? 150 euro of eerder richting de 250 euro per beurt?Brotuck schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:44:
[...]
Onderhoud bij een Mach-e is redelijk goed te doen, maar hoe dit voor de Explorer is geregeld weet ik niet. Ik verwacht dat het goedkoper is dan bij de Mach-e omdat het model lager gepositioneerd is.
Ik weet niet eens of de explorer 1x per 2 jaar onderhouden moet worden of 1x per jaar ?mrfatmen schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:46:
[...]
Waar moet ik ongeveer aan denken voor de kosten van de eerste beurten? 150 euro of eerder richting de 250 euro per beurt?
Ik heb zelf een leaseauto, dus ik heb eigenlijk geen idee van de kosten, maar ik weet wel dat het zich erg heeft beperkt tot interieurfilter en remmen/vloeistof controle. Meer kunnen ze niet echt doen.
Just here for the fun
Die interieurfilter was bij mij zelfs niet vervangen tijdens de eerste beurt rond de 60.000 km, dus dat heb ik zelf maar gedaan (en hij was erg vies).Brotuck schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:49:
[...]
Ik weet niet eens of de explorer 1x per 2 jaar onderhouden moet worden of 1x per jaar ?
Ik heb zelf een leaseauto, dus ik heb eigenlijk geen idee van de kosten, maar ik weet wel dat het zich erg heeft beperkt tot interieurfilter en remmen/vloeistof controle. Meer kunnen ze niet echt doen.
Rond de 100.000 km zullen enkele rubbers van de ophanging aan de beurt zijn ?
Prive zou die verzekering wel interessant zijn om je te beschermen tegen onverwachte kosten / defecten.
De eerste 2 jaar is er geen onderhoud nodig (tenzij je extreem veel kms rijdt misschien).mrfatmen schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:46:
[...]
Waar moet ik ongeveer aan denken voor de kosten van de eerste beurten? 150 euro of eerder richting de 250 euro per beurt?
Hoe lang denk je de Explorer te gaan rijden?
Ik heb voor m'n MME de garantie dit jaar pas verlengd (voordat ie 2 jaar oud was). Weet echter niet zeker of dat bij de Explorer later ook nog kan.
Tot nu toe heb ik er eigenlijk geen kosten aan gehad, maar extra zekerheid afkopen voor nog 3 jaar extra voor 500€ vond ik wel een fijn gevoel.
De MME moet eens in de twee jaar een beurtje en dat kostte in mijn geval ongeveer 250 euro incl. Dus 125 euro per jaar. Niet verkeerd dus.mrfatmen schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:46:
[...]
Bij mij was de 2 jaarlijkse beurt € 328,10mrfatmen schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:46:
[...]
Nothing Phone 2, maar heb het ook gezien bij iemand anders met een Sony Xperia.FlowDesign schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:53:
[...]
Wel gek dat ie nog steeds de Bluetooth nodig heeft via de USB kabel.
Wat voor telefoon gebruik jij?
Waar staat dat dat moet? Mijn dealer zegt pas wanneer de auto het aangeeft, en dat kan veel langer zijnsst0107 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:28:
[...]
De MME moet eens in de twee jaar een beurtje en dat kostte in mijn geval ongeveer 250 euro incl. Dus 125 euro per jaar. Niet verkeerd dus.
Er is standaard onderhoud nodig, ook voor de voortzetting van de ford assistance. Toen ik de auto kreeg was dit eens per jaar, later is dit veranderd naar eens per 2 jaar.Aldusso schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:31:
[...]
Waar staat dat dat moet? Mijn dealer zegt pas wanneer de auto het aangeeft, en dat kan veel langer zijn
Just here for the fun
Iedere Android Auto verbinding blijft of je nu via USB kabel of via Wifi connect ook de bluetooth verbinding gebruiken.thijsq schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:09:
[...]
Nothing Phone 2, maar heb het ook gezien bij iemand anders met een Sony Xperia.
Just here for the fun
OK, ik heb hem ruim 2 jaar, maar net even gebeld en ze zeggen pas als de auto het aangeeft of uiteraard bij andere klachten o.i.d. Anders niet... Broekhuis HarderwijkBrotuck schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:19:
[...]
Er is standaard onderhoud nodig, ook voor de voortzetting van de ford assistance. Toen ik de auto kreeg was dit eens per jaar, later is dit veranderd naar eens per 2 jaar.