EDG78 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:42:
Sinds vandaag ook de Mach E in bestelling staan. AWD met extended range, Technology Pack Plus, kleur Infinity Blue. Benieuwd wat de levertijd gaat worden, heb geen haast zolang hij maar geleverd wordt voor 31 December, die garantie is wel afgegeven.
Heel lang getwijfeld tussen de Tesla Model Y en de MME en ook serieus gekeken naar de Skoda Enyaq en de Volvo XC40 P8. De Enyaq legt het qua specs en aantrekkelijkheid wat mij betreft echt af tov de Tesla en de Ford en de Volvo is het niet geworden door de zeer beperkte praktische range, wel erg luxe uitvoering en enorm goede rij ervaring. Tot het laatst getwijfeld tussen de model Y en de MME. De model Y onderscheidt zich echt qua batterij techniek, zeker als de nieuw 4680 batterijen gebruikt zouden gaan worden voor de Europese modellen en ook het supercharger netwerk voor tijdens vakanties en de veel grotere bagageruimte maakten de keuze niet makkelijk. Uiteindelijk toch voor de MME gekozen door de vele negatieve ervaringen van collega’s mbt de kwaliteit van de Model 3 en de onzekerheid over de productie mogelijkheden van Tesla voor de Nederlandse markt dit jaar vanuit de nieuwe Giga Factory in Berlijn. De Lease maatschappijen waar ik een offerte kon opvragen konden ook voor deze redenen geen offerte verstrekken voor de model Y.
Heb afgelopen weken enorm veel gelezen in dit topic en vele reviews bekeken en gelezen over de MME en uiteindelijk zeer enthousiast geworden. Hen nog kleine twijfel over de bagage ruimte van de Mach E maar dit wordt gewoon iets slimmer pakken en het laadnetwerk in Europa, hopelijk gaat dat verder verbeteren.
Welkom bij de Club. Denk dat velen van ons een vergelijkbare afweging hebben gemaakt. P8 is een mooie auto, maar persoonlijk vind ik het een nadeel dat ie al geruime tijd op de markt is (mensen zien niet dat het een nieuwe auto is) en niet als EV is ontwikkeld. Dit laatste zie je ook terug in de range.
Model Y is zeker qua batterij en specs een goede auto, maar de kwaliteit blijft bedroevend. Enyaq vind ik persoonlijk wel echt een zeer geslaagd model om te zien, maar prijstechnisch kwam voor mij (incl. 3k korting) de MME er beter uit.
Qua bagageruimte denk ik dat je positief verrast zal worden. Pagina of 2 terug is een link opgenomen met een uitgebreide review. De Tesla mag dan waarschijnlijk meer liters hebben, maar als ik de model 3 als uitgangspunt neem, zijn die liters verre van makkelijk bruikbaar. Daarnaast blijkt dat het meten van de liters in bagageruimtes niet aan een standaard is onderworpen en alle fabrikanten dus maar wat doen. Daardoor ontstaan er grote verschillen in ruimtes die eigenlijk praktisch gelijk zijn.
Persoonlijk was ik iig tevreden over de ruimte achterin, een verschuifbare achterbank had het af gemaakt, want met twee kleine kids heb ik de beenruimte achterin niet per se nodig, maar goed.