Toch maar eens gaan bellen met mijn leasemaatschappij/dealer waarom bij mij primarystatus nog In Order Processing is..TerrorSource schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:19:
[...]
"receiptDate": "2020-03-04",
"productionDate": "2020-12-08",
"primaryStatus": "In Production",
Heel simpel, dan is de productie er van nog niet gestart.JohnW1 schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:24:
[...]
Toch maar eens gaan bellen met mijn leasemaatschappij/dealer waarom bij mij primarystatus nog In Order Processing is..
Oef..MarcelGo schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:12:
@FireStarter zal alleen met een seasucker https://www.seasucker.com/collections/car-rackso.i.d. mogelijk zijn, misschien dat er aftermarket dragers komen...maar op vakantie zal je bereik met een koffer dramatisch afnemen.
Wat je nog wel kan doen is een koffer op de trekhaak? max 75 kg.
[Afbeelding]
Oke ik ga voor een trekhaak koffer dan
https://www.thule.com/nl-...ier/towbar-cargo-carriers
Gewoon maximaal profiteren van de afneembare trekhaak
Big family
w00t
Blijf het bijzonder vinden. Ik heb dezelfde orderdatum en bij mij is er nog geen productie-datum. Volgens de dealer staat die bij hen op 1 februari. Hoe de fuck kan dat? Ik heb een vrij standaard model, vind ik nogal oneerlijk. Of mis ik iets?TerrorSource schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:19:
[...]
"receiptDate": "2020-03-04",
"productionDate": "2020-12-08",
"primaryStatus": "In Production",
Kan afhankelijk zijn van veel factoren:brainovic schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:58:
[...]
Blijf het bijzonder vinden. Ik heb dezelfde orderdatum en bij mij is er nog geen productie-datum. Volgens de dealer staat die bij hen op 1 februari. Hoe de fuck kan dat? Ik heb een vrij standaard model, vind ik nogal oneerlijk. Of mis ik iets?
Had de dealer (of leasemaatschappij) al bestellingen staan.
Werden de bestellingen in bulk doorgezet (in geval van leasemaatschappij)
Sommige mensen zijn "opgeschoven" door vrijgevallen productieslots (ivm annuleringen)
Indeling in de fabriek: vaak wordt in "configuratieslots" gebouwd, ofwel eerst x standaard met technology pack, daarna x zonder technology pack etc etc.
En zo zijn er nog wel meer dingen waar het af kan hangen
Ik heb geen VIN, en geen idee wanneer ie komt, des te meer een verrassing
User Error -- Please Replace User
ik heb werkelijk geen idee.brainovic schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:58:
[...]
Blijf het bijzonder vinden. Ik heb dezelfde orderdatum en bij mij is er nog geen productie-datum. Volgens de dealer staat die bij hen op 1 februari. Hoe de fuck kan dat? Ik heb een vrij standaard model, vind ik nogal oneerlijk. Of mis ik iets?
Die van mij en van @TheoQ hebben:
"customerName": "Retail"
Zijn via de dealer zelf gekocht. mogelijk dat die voorrang krijgen maar dat is speculatie.
Wanneer ze via leasemaatschappij gekocht zijn staat er "Fleet".
Bij mij staat er ook Fleet terwijl ik hem online heb gereserveerd via de site en bij de dealer heb getekendTerrorSource schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:16:
[...]
ik heb werkelijk geen idee.
Zijn via de dealer zelf gekocht. mogelijk dat die voorrang krijgen maar dat is speculatie.
Kortom er is geen touw aan vast te knopen, maar nu klopt er bij mij wel meer niet, want heb nog steeds niet kunnen bevestigen

Ik heb dit nog specifiek aan de dealer gevraagd en zijn antwoord was "In principe is de Mach-E op de normale manier besteld"TerrorSource schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:16:
[...]
in principe??

"customerName": "Retail" is nog te verklaren door AVG/WBP regelgeving, maar waarom "status", "primaryStatus", "shipmentDate" en "transitDate" niet geupdate worden is kan ik echt niet vatten.
Join the club:[Deth]Roses schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:50:
[...]
Bij mij staat er ook Fleet terwijl ik hem online heb gereserveerd via de site en bij de dealer heb getekend
Kortom er is geen touw aan vast te knopen, maar nu klopt er bij mij wel meer niet, want heb nog steeds niet kunnen bevestigen![]()
Mijn dashboard staat nog op BESTELLING, stap 2 van 3 ('Je dealer neemt binnenkort contact met je') dat is bijna 3 weken geleden.
Dealer heeft per mail bevestigd :"Status in EMP ( bestelsysteem ) is besteld." dus ga er maar vanuit dat de auto iig voor mij is.
Bij mij staat er 'fleet' terwijl ik hem toch echt zelf koop en niet lease...TerrorSource schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:16:
[...]
De datum van 4 maart 2020 is de datum waarop Ford NL de orders kon bevestigen, dus alerte dealers hebben gewoon alle reserveringen omgezet in orders (die van mij ook terwijl ik niet wilde tekenen), vervolgens denk ik dat de volgorde bepaald is door reserverings datum en logische bouwvolgorde in de fabriek dus niet op basis van de order datum.brainovic schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:39:
[...]
Bij mij staat er 'fleet' terwijl ik hem toch echt zelf koop en niet lease...
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Hier idem dito, echter is ie al gemaakt dus ik maak me geen zorgen meer, alleen dat wachten...TheoQ schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:02:
[...]
Join the club:
Mijn dashboard staat nog op BESTELLING, stap 2 van 3 ('Je dealer neemt binnenkort contact met je') dat is bijna 3 weken geleden.
Dealer heeft per mail bevestigd :"Status in EMP ( bestelsysteem ) is besteld." dus ga er maar vanuit dat de auto iig voor mij is.
Hier helaas nog niet en lijkt er op dat volgens de dealer productiedatum is aangepast naar 22-2MarcelGo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:21:
[...]
Hier idem dito, echter is ie al gemaakt dus ik maak me geen zorgen meer, alleen dat wachten...
Ik had gehoopt dan in de auto te rijden, maar wordt dan een alternatief door Ford ben ik bang, want zolang kan ik niet zonder auto.
https://fordtracker.tech/[Deth]Roses schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:14:
[...]
Hier helaas nog niet en lijkt er op dat volgens de dealer productiedatum is aangepast naar 22-2![]()
Ik had gehoopt dan in de auto te rijden, maar wordt dan een alternatief door Ford ben ik bang, want zolang kan ik niet zonder auto.
Hier kun je met je VIN zelf de bouwdatum zien?
Yup is bij mij nog leegMarcelGo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:22:
[...]
https://fordtracker.tech/
Hier kun je met je VIN zelf de bouwdatum zien?
Receipt Date 2020-04-06
ETA End Date 1990-01-01
Production Date
Ship Date
Transit Date
Status
Primary Status In Order Processing
6 april, kun je nog zolang wachten?
Schrok me doodMarcelGo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:20:
6 april, kun je nog zolang wachten?
Oeps, sorry![Deth]Roses schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:27:
[...]
Schrok me dood, maar dat is de datum dat de order is doorgegeven in 2020 ;-)
Lees net op het US forum dat de 1e is afgeleverd!!
[ Voor 3% gewijzigd door MarcelGo op 29-12-2020 22:05 ]
https://www.macheforum.co...-customer-in-dallas.2514/MarcelGo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:04:
Lees net op het US forum dat de 1e is afgeleverd!!
Eerste in NL zal pas over een maand of 2 afgeleverd worden ben ik bang.
Hoi Allen, ik denk begin maar alvast, maar ik wens iedereen alvast een gezond 2021 met veel rijplezier en dat de leveringen hopelijk spoedig met niet al te veel vertragingen gaan beginnen in februari ;-)
Kortom ik wens jullie een mooi 2021! Waarin Corona weer een biertje is, Donald alleen maar een eend, een Dissel alleen maar iets voor een caravan, de Jonge gewoon weer kaas, Positief weer positief, Isolatie alleen maar iets wat je tussen je spouwmuur stopt, Wattenstaafjes alleen nog in je oren, Mondkapjes alleen nog voor bij het zagen. Kortom, gewoon weer 365 normale dagen
Vrees alleen dat dat laatste er iets minder gaan worden
Kortom ik wens jullie een mooi 2021! Waarin Corona weer een biertje is, Donald alleen maar een eend, een Dissel alleen maar iets voor een caravan, de Jonge gewoon weer kaas, Positief weer positief, Isolatie alleen maar iets wat je tussen je spouwmuur stopt, Wattenstaafjes alleen nog in je oren, Mondkapjes alleen nog voor bij het zagen. Kortom, gewoon weer 365 normale dagen
Vrees alleen dat dat laatste er iets minder gaan worden
Logo op de vloer was al voorbij gekomen maar nog niet zo scherp als deze!
Beste wensen aan iedereen hier.
https://electriccarnews.c...ews-car-of-the-year-2020/
Volgens website electric car news is de MME ev van het jaar 2020!!
Ik hoop EV van het jaar 2021alex81 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:51:
Beste wensen aan iedereen hier.
Ja laten we dit jaar er ook gewoon maar bij doen. 😁
Ik zie hier ( https://www.autoweek.nl/a...lektrische-autos-van-2021) een reactie dat er vanaf volgende week een demo bij een dealer staat.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Eens vragen aan diegene welke dealer dat is inderdaad. Iemand zich ingeschreven op autoweek?TerrorSource schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:59:
Ik zie hier ( https://www.autoweek.nl/a...lektrische-autos-van-2021) een reactie dat er vanaf volgende week een demo bij een dealer staat.
Iemand enig idee?
Ja, speciaal om berichtje achter te latenalex81 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:09:
[...]
Eens vragen aan diegene welke dealer dat is inderdaad. Iemand zich ingeschreven op autoweek?
Ik had de vraag uitgezet bij Stern wat betreft een demo auto. Hij had nog geen indicatie wanneer deze er is.
Zoals op het Mach E forum te zien waren vorig jaar waren er heel wat aangekomen in Antwerpen.
Waar zijn deze dan????
Overigens gaf hij aan nog steeds levering eind februari zoals gepland 🤞
Zoals op het Mach E forum te zien waren vorig jaar waren er heel wat aangekomen in Antwerpen.
Waar zijn deze dan????
Die zijn volgens mij naar Noorwegen gegaan allemaal. Daarnaast denk ik dat vooral de mensen die RWD hebben gekozen nog voor eind februari in de planning zitten en AWD later. Of zijn er ook mensen met AWD die februari bevestigd hebben gekregen?MarcelK64 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:02:
Ik had de vraag uitgezet bij Stern wat betreft een demo auto. Hij had nog geen indicatie wanneer deze er is.
Waar zijn deze dan????
Ik had wel gezien op foto's dat er op sommige een stuur aan de rechterkant zat die in Antwerpen waren aangekomen.[Deth]Roses schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:11:
[...]
Die zijn volgens mij naar Noorwegen gegaan allemaal. Daarnaast denk ik dat vooral de mensen die RWD hebben gekozen nog voor eind februari in de planning zitten en AWD later. Of zijn er ook mensen met AWD die februari bevestigd hebben gekregen?
Ik heb een RWD besteld.
We gaan het zien.
Als er nieuws is dan meld ik het.
Ow, stern Dordrecht gaf aan dat er idd wel een aantal auto's in feb worden geleverd. Echter het grootste aantal wordt in feb geproduceerd en verwachten ze eind april. Hier zit de mijne ook bij. 75 Kwh RWD incl. TP+MarcelK64 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:02:
Waar zijn deze dan????
well done. ga er ook maar eens achteraan jagen bij de lease maatschappij....martjah schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:14:
Bij mij is tenminste 1 van de 2 bestellingen in 2020 binnen gekomen :
Ik had gewacht totdat de laadpaal in de aanbieding was, ik wilde deze persé hebben i.v.m. prijs/functionaliteiten. Uiteindelijk heb ik de paal zelf gekocht en daarna heeft de leasemaatschappij mij terugbetaald en opgenomen in het leasetarief. De aanbieding was namelijk maar een paar dagen (20% korting) en via het officiële kanaal ging het te langzaam.m24 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:18:
[...]
well done. ga er ook maar eens achteraan jagen bij de lease maatschappij....
Tevens rij ik momenteel een elektrische auto die over was op de zaak, dus het kwam allemaal mooi uit.
Ik zit bij Stern in Naaldwijk overigens.alex81 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:46:
[...]
Ow, stern Dordrecht gaf aan dat er idd wel een aantal auto's in feb worden geleverd. Echter het grootste aantal wordt in feb geproduceerd en verwachten ze eind april. Hier zit de mijne ook bij. 75 Kwh RWD incl. TP+
Wanneer heb jij de MME besteld?
Welke kleur heb je besteld?alex81 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:46:
[...]
Ow, stern Dordrecht gaf aan dat er idd wel een aantal auto's in feb worden geleverd. Echter het grootste aantal wordt in feb geproduceerd en verwachten ze eind april. Hier zit de mijne ook bij. 75 Kwh RWD incl. TP+
Hoe zit het met de kosten van het data-verbruik? Dus bij gebruik spotify, google maps, OTA's, etc.
Zit er in de MME een sim-kaart die we van Ford krijgen zodat verbruik gratis is?
Of dienen we zelf een sim-kaart te kopen en installeren?
Of gaat het via de data van je gsm?
Thanks!
Zit er in de MME een sim-kaart die we van Ford krijgen zodat verbruik gratis is?
Thanks!
Op 20-02-2020 is het lease contract getekend en neem ik aan de auto besteld?MarcelK64 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:00:
[...]
Ik zit bij Stern in Naaldwijk overigens.
Er moest wel voor 19 juni worden doorgegeven of de bestelling door moest gaan ivm het niet kunnen leveren in 2020. Maar de order is nooit gewijzigd of geannuleerd geweest.
Ja dat vroeg ik me eigenlijk ook pas af. Thanks voor de vraag.Luffbra schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:08:
Hoe zit het met de kosten van het data-verbruik? Dus bij gebruik spotify, google maps, OTA's, etc.
Thanks!
geen idee eigenlijk, maar ik ga/ging er van uit dat een en andere via je mobiel / wifi gaat.Luffbra schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:08:
Thanks!
Spotify / google maps etc zou ik via android auto laten lopen dus via mobiel.
OTA alleen bij stilstand verwacht ik, dus dan kan die bij huis op de Wifi.
Als je phone as key gaat gebruiken, zul je die toch altijd bij je hebben
Ik geloof dat er bij de Mach-E wel iets van een internetmodule ingebouwd is. Echter ondersteund het systeem echt geen dedicated spotify/google maps etc, dus dat is daarvoor niet relevant. OTA's zullen denk ik, net als bij Sync3 gewoon via je thuis Wi-Fi gaan (maar wie weetLuffbra schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:08:
Thanks!
Als ik het dan goed begrijp zal alle data die je via Apple Car play verbruikt via je mobiel gaan, toch?unreal0 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:03:
[...]
Ik geloof dat er bij de Mach-E wel iets van een internetmodule ingebouwd is. Echter ondersteund het systeem echt geen dedicated spotify/google maps etc, dus dat is daarvoor niet relevant. OTA's zullen denk ik, net als bij Sync3 gewoon via je thuis Wi-Fi gaan (maar wie weet)
Waar zou je die iets van internetmodule voor kunnen gebruiken?
Dan dien ik alleen voor de OTA ergens wifi te gaan zoeken (heb thuis en op het werk geen wifi hotspot bij parkeerplek). Elke week een keertje bij m'n ouders eten haha...hopelijk geeft hij aan als er een OTA-update klaar staat...!
Navigatiekaart updates (live), Wi-Fi modem voor in de auto misschien? Dat is gissenLuffbra schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:42:
[...]
Als ik het dan goed begrijp zal alle data die je via Apple Car play verbruikt via je mobiel gaan, toch?
Waar zou je die iets van internetmodule voor kunnen gebruiken?
Dan dien ik alleen voor de OTA ergens wifi te gaan zoeken (heb thuis en op het werk geen wifi hotspot bij parkeerplek). Elke week een keertje bij m'n ouders eten haha...hopelijk geeft hij aan als er een OTA-update klaar staat...!
Dat Apple Car Play via je mobiel gaat lijkt me logisch, ik heb in ieder geval nog nooit een CarPlay implementatie gezien waar internet 'uit de auto' gehaald wordt in plaats van dat het via de telefoon gaat.
Hier ook besteld in Naaldwijk, er werkt daar overigens een hele aardige jongen die de zakelijke klanten (=leaseauto) verder helpt. Die is erg behulpzaam. Dit veranderd niet het feit dat mijn AWD + LR pas eind Februari gemaakt gaat worden en dus pas April komt. Bestelling ergens in FebruariMarcelK64 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:00:
[...]
Ik zit bij Stern in Naaldwijk overigens.
Just here for the fun
Inderdaad, denk dat we dezelfde contact persoon hebben. Doet super zijn best.Brotuck schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:11:
[...]
Hier ook besteld in Naaldwijk, er werkt daar overigens een hele aardige jongen die de zakelijke klanten (=leaseauto) verder helpt. Die is erg behulpzaam. Dit veranderd niet het feit dat mijn AWD + LR pas eind Februari gemaakt gaat worden en dus pas April komt. Bestelling ergens in Februari
Mijn auto was eind januari besteld.
Ik heb 3-12-2019 de bestelling gedaan en krijg hem, voor zover bekend, ook pas in april.Brotuck schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:11:
[...]
Hier ook besteld in Naaldwijk, er werkt daar overigens een hele aardige jongen die de zakelijke klanten (=leaseauto) verder helpt. Die is erg behulpzaam. Dit veranderd niet het feit dat mijn AWD + LR pas eind Februari gemaakt gaat worden en dus pas April komt. Bestelling ergens in Februari
April voelt zo fucking ver weg.. dat ding rijdt al rond.. waarom moet het zo lang duren!RensJ schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:46:
[...]
Ik heb 3-12-2019 de bestelling gedaan en krijg hem, voor zover bekend, ook pas in april.
Gooi gewoon ff 1000 van die dingen op de boot.. NU!
Niet alleen dat maar wat denk je dat ik nu heb? mijne staat al 4 weken klaar naast de fabriek...Predje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:58:
[...]
April voelt zo fucking ver weg.. dat ding rijdt al rond.. waarom moet het zo lang duren!
Gooi gewoon ff 1000 van die dingen op de boot.. NU!

Voorlopig staan de laatste leveringen van de bestellers in deze topic op Mei. Als je nu besteld zal het sowieso daarna zijn.Usta schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:28:
Ik vraag me af wanneer zon auto geleverd kan worden, als iemand eentje nu besteld. Mei? Juni? Juli?
Bedankt!. Ik zal proberen intussen iets tijdelijk te regelen....TerrorSource schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:29:
[...]
Voorlopig staan de laatste leveringen van de bestellers in deze topic op Mei. Als je nu besteld zal het sowieso daarna zijn.
Misschien staat ie al op de boot..... of heb je weer verbinding gekregen ;-)TerrorSource schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:11:
[...]
Niet alleen dat maar wat denk je dat ik nu heb? mijne staat al 4 weken klaar naast de fabriek...
Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon elke stap netjes te communiceren? Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn... zeker in een fabriek. Ford moet toch ook een systeem hebben.[Deth]Roses schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:43:
[...]
Misschien staat ie al op de boot..... of heb je weer verbinding gekregen ;-)
Je kunt toch gewoon een mailtje krijgen als je auto op de boot staat..
Zou je denken, maar mijn status staat al 1 jaar en 33 dagen op de zelfde status.....
Maar goed, ik ga uit van nog 20 weken. Als die er dan nog niet is dan parkeer ik mijn inruilauto midden in de showroom
Maar goed, ik ga uit van nog 20 weken. Als die er dan nog niet is dan parkeer ik mijn inruilauto midden in de showroom
Dat gevoel ken ik. Kan nog niet eens via het systeem mijn auto bevestigen en wordt gek van gebrek aan communicatie vanuit Ford. Dealer doet zijn best.RensJ schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:37:
Zou je denken, maar mijn status staat al 1 jaar en 33 dagen op de zelfde status.....
Haha ja het is wat. Ik heb een gelukje in de huidige situatie. In november mijn 308 ingeleverd, en tot mijn nieuwe auto er is krijg ik het leasebedrag bruto bij mij salaris.RensJ schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:37:
Maandje extra is zeker met die lockdown ineens niet zo erg meer, want werk toch thuis.
Dat is precies de reden dat ik de Mach-E zelf koop en niet leaseMeester_J schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:20:
[...]
Haha ja het is wat. Ik heb een gelukje in de huidige situatie. In november mijn 308 ingeleverd, en tot mijn nieuwe auto er is krijg ik het leasebedrag bruto bij mij salaris.![]()
Maandje extra is zeker met die lockdown ineens niet zo erg meer, want werk toch thuis.
Ik hou mijn bijtelling over, stukje eigen bijdrage + volledige leasebedrag bruto (minus 0,19 netto per gereden km)
Zonder een km gereden te hebben is dat al bijna 750e netto per maand wat ik "over" hou. Daar kan ik de Mach-E precies van rijden (incl afschrijving, onderhoud, verzekering, etc etc)
[ Voor 13% gewijzigd door makooy op 06-01-2021 15:32 ]
Wat opviel was dat beide auto's dus minimaal 150 kWh aan kunnen, maar dat gewoon niet krijgen vanuit het station.TerrorSource schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:48:
Video van de Mustang Mach-E vs Tesla Model Y in de bergen/sneeuw in USA:
[YouTube: Charging FAIL & GREAT Surprise When We Compare The Model Y & Mach-E On The World’s Toughest EV Test!]
Hetzelfde viel me al op bij mijn tijdelijke EV die ook minimaal 100 kWh aankan, ik zie hem nooit boven de 65 uitkomen tijdens snelladen. Natuurlijk spelen er veel factoren mee, maar nooit ?
Just here for the fun
Deels klopt het.Brotuck schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:29:
[...]
Wat opviel was dat beide auto's dus minimaal 150 kWh aan kunnen, maar dat gewoon niet krijgen vanuit het station.
Hetzelfde viel me al op bij mijn tijdelijke EV die ook minimaal 100 kWh aankan, ik zie hem nooit boven de 65 uitkomen tijdens snelladen. Natuurlijk spelen er veel factoren mee, maar nooit ?
Afhankelijk wat de laadpaal afgeeft kan de Mach-E TOT 150kw laden (RWD SR kan TOT 115kw).
Bij Tesla zijn hogere laadsnelheden mogelijk, ik dacht tot 250kw
Deze foto kwam ik tegen op Mach-E Forum.
Met het VIN nummber is via JSON of FordTracking alleen de Primary Status te zien. De Secondary kan alleen de dealer zien.
Verklaart ook meteen waarom mijn auto al sinds begin dec-2020 op de status "In Production" staat. Het kan dus zijn dat hij al sinds 8-dec-2020 op de Secondary status "Produced" staat maar dat kunnen zijn niet zien.
Gelukkig nog 1 status hierna, wat inhoudt dat die onderweg is.
Met het VIN nummber is via JSON of FordTracking alleen de Primary Status te zien. De Secondary kan alleen de dealer zien.
Verklaart ook meteen waarom mijn auto al sinds begin dec-2020 op de status "In Production" staat. Het kan dus zijn dat hij al sinds 8-dec-2020 op de Secondary status "Produced" staat maar dat kunnen zijn niet zien.
Van welke randvoorwaarden hangt het dan af of je de max kunt laden?TerrorSource schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:33:
[...]
Afhankelijk wat de laadpaal afgeeft kan de Mach-E TOT 150kw laden (RWD SR kan TOT 115kw).
Bij Tesla zijn hogere laadsnelheden mogelijk, ik dacht tot 250kw
Even uitgaande van een SoC tussen de 30 & 70%
Geen idee. Alleen de reviews die ik tot nu toe gezien/gelezen hebt heeft nog niemand op max-snelheid kunnen laden. Daar wint Tesla er nu op.Luffbra schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:02:
[...]
Van welke randvoorwaarden hangt het dan af of je de max kunt laden?
Ik denk dat het vergelijkbaar is met een moderne telefoon die supersnel kunnen laden.Luffbra schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:02:
[...]
Van welke randvoorwaarden hangt het dan af of je de max kunt laden?
Dat zal zoiets zijn als:
0 - 30 procent op 100% laden
30-60 procent op 80% laden
60-80 procent op 60% laden
80-100 procent op 40% laden
Maar de percentages hangen af van temperatuur accu en de capaciteit die de laadpaal op dat moment tot zijn beschikking heeft.
Just here for the fun
gisteren ook gezien idd. Zal de mach-e komende winter ook eens testen in de sneeuw op de HolterbergTerrorSource schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:48:
Video van de Mustang Mach-E vs Tesla Model Y in de bergen/sneeuw in USA:
[YouTube: Charging FAIL & GREAT Surprise When We Compare The Model Y & Mach-E On The World’s Toughest EV Test!]

Maar wat mij bij elke vergelijking met die Model Y op valt: wat een spuuglelijke wagen is dat!
Die model 3 ziet er al niet uit, maar ze hebben hier echt een of ander gedrocht gemaakt, dat zelfs al zou die op alle vlakken van de Mach-e winnen, je daar nog niet in zou willen rijden.
Het is natuurlijk niet fijn, maar we hebben hier vaker gematigde temperaturen en dan zal het wel beter zijn. Daarnaast hoef ik waarschijnlijk alleen op vakanties te snelladen en dat is dus maar een paar keer per jaar, dat ga ik geen probleem vinden😎TerrorSource schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:12:
[...]
Geen idee. Alleen de reviews die ik tot nu toe gezien/gelezen hebt heeft nog niemand op max-snelheid kunnen laden. Daar wint Tesla er nu op.
Het forceert je zelfs in een relaxtere modus op vakantie te gaan, niet meer 12 uur achter elkaar in de auto naar zuid Spanje 😉MarcelGo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:44:
[...]
Het is natuurlijk niet fijn, maar we hebben hier vaker gematigde temperaturen en dan zal het wel beter zijn. Daarnaast hoef ik waarschijnlijk alleen op vakanties te snelladen en dat is dus maar een paar keer per jaar, dat ga ik geen probleem vinden😎
Wat zou de reden kunnen zijn dat hij nog niet naar 'Awaiting Shipment' is doorgezet?TerrorSource schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:55:
Deze foto kwam ik tegen op Mach-E Forum.
[Afbeelding]
Zodra hij klaar is zal er toch transport gepland moeten worden
Als Secundary alleen door dealer gezien kan worden, en de dealer meldt dat de levering vertraagd is naar 13-3 kan je aannemen dat er een transportplanning is.
Er is een duidelijk verschil wat USA/CA klanten kunnen zien en wat EU klanten kunnen zien.
Bij mij is er iig sinds 9 december niets meer veranderd in het JSON overzicht. (daarvoor heb ik ze niet opgeslagen) maar krijg steeds meer het vermoeden dat naast de windowsticker ook de JSON geblocked/niet geupdate wordt.
Wie kan dit ontkrachten en heeft een wijziging van bv de primary status na 18 dec ontvangen?
(18 dec is de datum dat de windowsticker niet meer opgevraagd kan worden.)
Waarschijnlijk zaten de 2 eerdere boten al vol(19-dec/7-jan) en hebben ze pas op de volgende (29-jan) genoeg plek kunnen bemachtigen voor onze auto's.TheoQ schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:35:
[...]
Wat zou de reden kunnen zijn dat hij nog niet naar 'Awaiting Shipment' is doorgezet?
Zodra hij klaar is zal er toch transport gepland moeten worden![]()
Als Secundary alleen door dealer gezien kan worden, en de dealer meldt dat de levering vertraagd is naar 13-3 kan je aannemen dat er een transportplanning is.
Er is een duidelijk verschil wat USA/CA klanten kunnen zien en wat EU klanten kunnen zien.
Bij mij is er iig sinds 9 december niets meer veranderd in het JSON overzicht. (daarvoor heb ik ze niet opgeslagen) maar krijg steeds meer het vermoeden dat naast de windowsticker ook de JSON geblocked/niet geupdate wordt.
Wie kan dit ontkrachten en heeft een wijziging van bv de primary status na 18 dec ontvangen?
(18 dec is de datum dat de windowsticker niet meer opgevraagd kan worden.)
29-jan vertrek Veracruz
21-feb aankomst Antwerpen
13-mrt uitlevering aan dealer
Zou qua tijd wel aardig kunnen kloppen.
Die planning is ook heel aannemelijk en lees ook op verschillende sites dat voor verschillende dealers 13-3 de nieuwe aanleverdatum is.TerrorSource schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:38:
[...]
Waarschijnlijk zaten de 2 eerdere boten al vol(19-dec/7-jan) en hebben ze pas op de volgende (29-jan) genoeg plek kunnen bemachtigen voor onze auto's.
29-jan vertrek Veracruz
21-feb aankomst Antwerpen
13-mrt uitlevering aan dealer
Zou qua tijd wel aardig kunnen kloppen.
Ik twijfel alleen of JSON nog werkt, zeker als ik zie wat de Amerikanen te zien krijgen.
Mijn dealer heeft ook aangegeven 1e helft maart, dus dat zou matchen met jullie data
Hoop wel dat de tijd tussen Antwerpen en uitlevering iets verkort kan worden
Hoop wel dat de tijd tussen Antwerpen en uitlevering iets verkort kan worden
Ik ben 2x met een Tesla naar Italië op en neer geweest, deze uitvoering kan max 125Kw laden. De max haal je maar een korte tijdsperiode en dat is vooral als de accu bijna leeg is.MarcelGo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:44:
[...]
Het is natuurlijk niet fijn, maar we hebben hier vaker gematigde temperaturen en dan zal het wel beter zijn. Daarnaast hoef ik waarschijnlijk alleen op vakanties te snelladen en dat is dus maar een paar keer per jaar, dat ga ik geen probleem vinden😎
Temperatuur moet geen probleem zijn als ze het goed regelen zoals bij Tesla. Als je de navigatie hebt aanstaan en hij zegt "bij die supercharger moet je laden" en je volgt dat, dan zal de Tesla de accu al van te voren op de ideale temperatuur brengen zodat je op volle snelheid laadt in het begin.
Rij je er gewoon naartoe zonder de navigatie aan te zetten, is de accu niet op ideale temperatuur en zal hij dus met een lagere laadsnelheid beginnen en zal je topsnelheid met laden ook korter zijn (en die is al vrij kort, volgens mij van 10 tot 30% accu capaciteit ongeveer bij een 75Kwh uitvoering).
Lees dit net op het Mach E forum:
Cuautitlan - Mach-E 2020 Production Numbers
December 2020 - 3,129
Full Year 2020 - 6,717
Waar gaan die allemaal naartoe???????
December 2020 - 3,129
Full Year 2020 - 6,717
- Handje vol naar Noorwegen;MarcelK64 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:46:
December 2020 - 3,129
Full Year 2020 - 6,717
- eerste leveringen US;
- Op een parkeerplaats in Mexico wachten op de boot ;-)
Er stonden er ook iets van 1500 geparkeerd bij de plant volgens diezelfde lijsten.MarcelK64 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:46:
December 2020 - 3,129
Full Year 2020 - 6,717
Dat zijn dan hopelijk de 1500 die voor Nederland waren gereserveerd.
Ik zou zeggen op de boot laden en volle kracht vooruit.

Ik zou zeggen op de boot laden en volle kracht vooruit.

HugeCarGuy heeft eigenlijk de Mach-E review uitgebracht!
YouTube: PONY of PHONY? Rijden met de nieuwe Ford Mustang Mach-E! | HUGE Car ...
YouTube: PONY of PHONY? Rijden met de nieuwe Ford Mustang Mach-E! | HUGE Car ...
In het AD stond ook weer een artikel. We komen steeds dichterbij
Alleen heb ik geen AD en ook geen AD accountMarcelK64 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:36:
In het AD stond ook weer een artikel. We komen steeds dichterbij

Gevonden:
https://www.ad.nl/auto/lo...ng-nieuwe-stijl~ae900c37/
[ Voor 19% gewijzigd door makooy op 08-01-2021 11:15 ]
Het zou balen zijn als inderdaad de achteruitrijcamera vaak vies wordt. Dat had ik bij mijn Volvo V40 ook...heel irritant. Dat heeft Volkswagen bij bv. de Golf goed voor elkaar, in het logo verwerkt!TerrorSource schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:15:
[...]
Alleen heb ik geen AD en ook geen AD account
Gevonden:
https://www.ad.nl/auto/lo...ng-nieuwe-stijl~ae900c37/
Bij mij staat ie nog steeds op "Je bestelling"
Maar het loopt sowieso niet gestroomlijnd. De betaling wordt gedaan door de Leasemaatschappij. (Broekhuis Lease). Op mijn account blijft hij al een poos hangen op "Betaling voltooien". De dealer (Broekhuis Zeist) moet dit opheffen. Maar de communicatie Lease en dealer loopt niet soepeltjes lijkt het.
Voorlopig is de laatste melding die ik kreeg van de leasemaatschappij: verwachte levering 31 maart. (melding was van begin december)
Maar het loopt sowieso niet gestroomlijnd. De betaling wordt gedaan door de Leasemaatschappij. (Broekhuis Lease). Op mijn account blijft hij al een poos hangen op "Betaling voltooien". De dealer (Broekhuis Zeist) moet dit opheffen. Maar de communicatie Lease en dealer loopt niet soepeltjes lijkt het.
Voorlopig is de laatste melding die ik kreeg van de leasemaatschappij: verwachte levering 31 maart. (melding was van begin december)
Nou ik kan je vertellen Alphabet doet het niet veel beterRudiP schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:30:
Bij mij staat ie nog steeds op "Je bestelling"
Bij mij staat het nog steeds op 28 februari, maar daar heb ik een hard hoofd in
ik heb wel een VIN-nummer weten te genereren. (via het reserveringsnummer) Niet gekregen van de dealer. Alles klopt. Maar nog geen build datum.
Broekhuis lease heeft volgens eigen zeggen al vroeg in 2020 de bestellingen doorgegeven aan de fabriek. Dus ik heb goede hoop dat ik bij de eerste (Nederlandse) lichting zit. Maar de site en de VIN-tracker geven hier nog geen info over.
Geduld is een schone zaak. Maar zooo moeilijk nu. Zeker bij het gebrek aan info.
Broekhuis lease heeft volgens eigen zeggen al vroeg in 2020 de bestellingen doorgegeven aan de fabriek. Dus ik heb goede hoop dat ik bij de eerste (Nederlandse) lichting zit. Maar de site en de VIN-tracker geven hier nog geen info over.
Geduld is een schone zaak. Maar zooo moeilijk nu. Zeker bij het gebrek aan info.
Hoe zet je reserveringsnummer om in VIN?RudiP schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:46:
ik heb wel een VIN-nummer weten te genereren. (via het reserveringsnummer) Niet gekregen van de dealer. Alles klopt. Maar nog geen build datum.
Het is even puzzelen maar er is zeker uit te komen:
https://seg.fyi/mache-vin/index.html
bij mijn reserveringsnummer werkte het.
[ Voor 3% gewijzigd door RudiP op 08-01-2021 13:29 ]
Ja, maar je moet inloggen met je fordaccount, dat is denk ik niet gekoppeld aan mijn reserveringsnummer.RudiP schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:22:
[...]
Het is even puzzelen maar er is zeker uit te komen:
https://seg.fyi/mache-vin/index.html
bij mijn reserveringsnummer werkte het.
Het reserveringsnummer dat ik heb ik ontvangen van de dealer/lm zal op hun naam staan toch?
Was het niet zo dat je je reservering ook hebt moeten maken met een ford-account?Predje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:33:
[...]
Ja, maar je moet inloggen met je Ford account, dat is denk ik niet gekoppeld aan mijn reserveringsnummer.
Het reserveringsnummer dat ik heb ik ontvangen van de dealer/lm zal op hun naam staan toch?
Dat is volgens mij dezelfde als je hier en in Fordpass moet gebruiken.
Volgens mij heeft de LM of de dealer die reservering gedaan.RudiP schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:44:
[...]
Was het niet zo dat je je reservering ook hebt moeten maken met een ford-account?
Dat is volgens mij dezelfde als je hier en in Fordpass moet gebruiken.
Ik heb alleen maar gezegd welke auto ik wil en onze wagenparkbeheerder heeft dit geregeld met zijn accountmanager bij de LM. De dealer stuurde me vervolgens een reserveringsnummer op.
dan wordt het lastig ja.Predje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:07:
[...]
Volgens mij heeft de LM of de dealer die reservering gedaan.
Ik heb alleen maar gezegd welke auto ik wil en onze wagenparkbeheerder heeft dit geregeld met zijn accountmanager bij de LM. De dealer stuurde me vervolgens een reserveringsnummer op.
Voor diegenen die zelf gereserveerd hebben moet het wel lukken.
Via een LM reserveer je toch nooit zelf?RudiP schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:12:
[...]
dan wordt het lastig ja.
Voor diegenen die zelf gereserveerd hebben moet het wel lukken.
Ik heb zelf gereserveerd. En toen uitgezocht op welke manier ik het wilde financieren.
Uiteindelijk de keuze gemaakt voor leasen en de maatschappij bepaald. Zij namen mijn reservering over. Maar het nummer is nog wel aan mij gelinkt.
Inmiddels mijn VIN ontvangen van de dealer..
In geen enkel systeem meer te zien dan de datum waarop hij is besteld...
In geen enkel systeem meer te zien dan de datum waarop hij is besteld...
Net te horen gekregen dat de leverdatum aan dealer weer opgeschoven is..
Van 20-feb-2021
naar 27-feb-2021
naar 13-mrt-2021
naar 27-mrt-2021
oftewel, al 3x veranderd en 5 weken later als initiele datum
Van 20-feb-2021
naar 27-feb-2021
naar 13-mrt-2021
naar 27-mrt-2021
oftewel, al 3x veranderd en 5 weken later als initiele datum