Hm, mijn VIN vindt ie nu helemaal niet meer....[Deth]Roses schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:51:
He bij mijn fordtracker een kleine wijziging. Ik zie nu een afbeelding
Dit wordt langzaam wel een dingetje idd ik heb een vakantie half juni gepland, met de auto, ik ga er vanuit dat ze dat wel halen... anders moet ik straks een auto gaan huren[Deth]Roses schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:54:
[...]
Als ik nu nog bericht over een dergelijke vertraging krijg ten opzichte van de huidige geplande levertijd ben ik bang dat Ford mijn vakantie mag gaan vergoeden. Er vanuit gaande dat we deze zomer weg kunnen![]()
Wel leuke trip om met de mustang net na levering te maken

User Error -- Please Replace User
Antwoord van Poll op vraag offerte voor 19":granturismo5 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:42:
[...]
Lease via Alphabet. Ik had twee opties:
19” met zomerbanden (michelin) en 18”op winterbanden € 3.300
19” met zomerbanden met inkoop van 18” met zomerbanden € 1.800,-
De 19 inch velg/band set kost na inkoop van de 18 inch banden € 1.850,- incl btw/ montage en overzetten van sensoren. De 18 inch velgen kan je eventueel gebruiken voor winterbanden aangezien wij ze niet kunnen inkopen omdat alle Mustangs minimaal voorzien zijn van deze velgen en zie hierdoor niet kunnen verkopen.
Ok, vandaag dan toch weer een update van de dealer: Ik heb een bouwdatum being Feb, aflevering eind maart, misschien begin april als het tegen zit.... (voor wat het waard is). Hierbij werd overigens nog wel aangegeven dat mijn auto mee gaat met de eerste batch bestellingen. Dit zal dus de eerste levering van MME's zijn in NL.
[ Voor 30% gewijzigd door m24 op 15-01-2021 16:18 ]
Klinkt als een scherpe prijs. Is Poll de dealer of?rosetree schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:00:
[...]
Antwoord van Poll op vraag offerte voor 19":
De 19 inch velg/band set kost na inkoop van de 18 inch banden € 1.850,- incl btw/ montage en overzetten van sensoren. De 18 inch velgen kan je eventueel gebruiken voor winterbanden aangezien wij ze niet kunnen inkopen omdat alle Mustangs minimaal voorzien zijn van deze velgen en zie hierdoor niet kunnen verkopen.
Dit is toch alles behalve geruststellend? Auto's welke al gebouwd of zelfs onderweg waren waarvan de levering met 2-3 maanden wordt uitgesteld? Kan alleen maar betekenen dat er of iets mis is met de software, accu of ander onderdeel dan wel hardware wat vervangen moet worden.TerrorSource schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:20:
@MME4Me Window Sticker ga je voor EU Mach-E’s niet meer zien. Zijn alleen nog digitaal beschikbaar voor USA Mach-E’s.
Om even de mensen die klagen over de levertijd gerust te stellen. In USA hebben VEEL kopers, waarvan de Mach-E al gebouwd of zelfs onderweg was, een e-mail gekregen met een latere leverdatum. Soms wel 70 dagen later!!!
[Afbeelding]
To ensure your complete satisfactory....right...
Dat stemt dan mij weer iets gerust met een RWD SR in bestelling
[ Voor 18% gewijzigd door FreeMen op 15-01-2021 23:51 ]
Dat is inderdaad een goed aanbod. Ik betaal gewoon de reguliere prijs à 2548,- excl. BTW. Velgen ruilen ze inderdaad niet in.rosetree schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:00:
[...]
Antwoord van Poll op vraag offerte voor 19":
Hier trouwens ook een update van de dealer, geeft nog steeds geen wijzigingen aan. Productie eind januari, levering eind april/begin mei....
Poll hilversum jagranturismo5 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:22:
[...]
Klinkt als een scherpe prijs. Is Poll de dealer of?
Er is nog wel erg weinig nieuws weer te vinden van Ford over de vertraging in Amerika. Hopelijk komen ze snel met wat positiever nieuws en zien we de eerste mach E's in NL rijden.
Ik zag wel dat bij mij the ETA end date nu leeg is. Stond eerst op 01-01-1900 ofzo.
Ik zag wel dat bij mij the ETA end date nu leeg is. Stond eerst op 01-01-1900 ofzo.
Onderstaande artikel van fastned geeft goed aan op welke kWh capaciteit er geladen zal worden bij een bepaalde accu status. De eerste 20% zal dus het snelste (100%) gaan, maar al snel daarna zal laden nog maar op 75% werken. (tussen de 20 en 50% accu), daarna gaat het nog langzamer.
Het klopt dus dat je in de praktijk bijna nooit op 100% capaciteit zal laden, want meestal heb je nog wel wat over in de accu.
https://support.fastned.n...aden-met-een-Opel-Corsa-e
Overigens verschilt het enorm per type auto, dus ik ben erg benieuwd wat de Ford gaat doen en op welke percentages. De Audi is het snelste:
https://support.fastned.n...Laden-met-een-Audi-e-tron
Het klopt dus dat je in de praktijk bijna nooit op 100% capaciteit zal laden, want meestal heb je nog wel wat over in de accu.
Overigens verschilt het enorm per type auto, dus ik ben erg benieuwd wat de Ford gaat doen en op welke percentages. De Audi is het snelste:
[ Voor 18% gewijzigd door Brotuck op 18-01-2021 17:18 ]
Just here for the fun
Verwacht tot 12-feb nog niks[Deth]Roses schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:38:
Er is nog wel erg weinig nieuws weer te vinden van Ford over de vertraging in Amerika. Hopelijk komen ze snel met wat positiever nieuws en zien we de eerste mach E's in NL rijden.

12-feb gaat de eerste boot van Veracruz > Antwerpen pas.
Hier is een ander schema met meer frequente afvaarten. Weet niet of het klopt en hoeveel RORO capaciteit er is.
https://ivssuk.com/shipping-mexico-to-europe/
https://ivssuk.com/shipping-mexico-to-europe/
Bij wintertemperaturen...Brotuck schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:16:
Onderstaande artikel van fastned geeft goed aan op welke kWh capaciteit er geladen zal worden bij een bepaalde accu status. De eerste 20% zal dus het snelste (100%) gaan, maar al snel daarna zal laden nog maar op 75% werken. (tussen de 20 en 50% accu), daarna gaat het nog langzamer.
:strip_exif()/f/image/9ymhtZWRs4iVOjTXmiPvtQPR.jpg?f=fotoalbum_large)
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Zie https://www.msn.com/nl-nl...vertraging-op/ar-BB1cR4et[Deth]Roses schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:38:
is geen goed nieuws.
Is niet van toepassing op de Europese Auto’s nog nergens berichten gelezen van Europeanen die iets over vertraagde levering van Ford hebben gehoord
Volgens Autovisie ligt de fabriek minstens 60 dagen stil
Dat heeft alleen betrekking tot de Duitse fabriek en 1 Amerikaanse fabriek, niet om de Mach E fabriek in MexicoGert69yvonne70 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:21:
Volgens Autovisie ligt de fabriek minstens 60 dagen stil
Volgens het artikel gaat het om de fabriek in mexico waar de mach wordt gemaakt
Kijk eens hier: https://www.macheforum.co...-e.539/page-49#post-88772Gert69yvonne70 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:16:
Volgens het artikel gaat het om de fabriek in mexico waar de mach wordt gemaakt
Bij mij is ie weer terug:TerrorSource schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:45:
Is er iemand die een ETAdate heeft via fordtracker.tech?
ETA End Date 1990-01-01
Receipt Date 2020-03-04[Deth]Roses schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:50:
[...]
Bij mij is ie weer terug:
ETA End Date 1990-01-01
ETA End Date 1990-01-01
Production Date 2021-01-09
zou betekenen dat de mijne is gemaakt (Std Range RWD Infinity Blue)
Gefeliciteerd! Nu nog naar NL ;-) je bedoelt alleen waarschijnlijk Infinite Blue denk ik? Artic blue heb ik niet eerder gezien voor de mustang mach e.rosetree schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:20:
[...]
Receipt Date 2020-03-04
ETA End Date 1990-01-01
zou betekenen dat de mijne is gemaakt (Std Range RWD Artic Blue)
Ik heb mijn hoop al enigszins opgegeven voor een tijdige levering en zit mijn tijd uit. Bouwdatum staat nog steeds op 22-2 gepland. Als ik hem in juni nog niet heb dan annuleer ik hem mogelijk wel, want heb in juli mijn vakantie gepland en ik wil niet dat die in gevaar komt afhankelijk van de mogelijkheden met Corona natuurlijkTerrorSource schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:35:
[...]
Verwacht tot 12-feb nog niks![]()
12-feb gaat de eerste boot van Veracruz > Antwerpen pas.
Ik denk dat je Infinite Blue bedoeltrosetree schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:20:
[...]
Receipt Date 2020-03-04
ETA End Date 1990-01-01
zou betekenen dat de mijne is gemaakt (Std Range RWD Artic Blue)
Heb je ook een Technology Pack of Technology Pack Plus er bij besteld? En krijg je ook de 3000 euro korting?
Iets anders. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de beweegredenen van mensen waarom ze voor een RWD of AWD hebben gekozen en kleine of grote accu.
Zelf heb ik afgelopen 5 jaar AWD gereden en bevalt mij de wegligging en met name rijervaring bij nat wegdek of sneeuw erg goed van een AWD. Daarnaast heeft de auto wat design elementen die ik persoonlijk van de AWD erg mooi vind. Met name de gesloten gril zonder ribbel, wielkast in glans zwart (nog mooier eigenlijk de First Edition mee gespoten) en rode remklauwen. Ik heb voor de kleine accu gekozen, omdat ik vooral veel kleine stukken rij en enkel het bereik bij vakantie nodig zou hebben, maar voor het dagelijks leven meer dan genoeg. Enige reden om de grote accu te kiezen zou zijn voor de extra pk's, maar dan zou je wellicht ook liever naar de GT versie uitkijken lijkt mij.
Zelf heb ik afgelopen 5 jaar AWD gereden en bevalt mij de wegligging en met name rijervaring bij nat wegdek of sneeuw erg goed van een AWD. Daarnaast heeft de auto wat design elementen die ik persoonlijk van de AWD erg mooi vind. Met name de gesloten gril zonder ribbel, wielkast in glans zwart (nog mooier eigenlijk de First Edition mee gespoten) en rode remklauwen. Ik heb voor de kleine accu gekozen, omdat ik vooral veel kleine stukken rij en enkel het bereik bij vakantie nodig zou hebben, maar voor het dagelijks leven meer dan genoeg. Enige reden om de grote accu te kiezen zou zijn voor de extra pk's, maar dan zou je wellicht ook liever naar de GT versie uitkijken lijkt mij.
Simpel: Kosten[Deth]Roses schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:56:
Iets anders. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de beweegredenen van mensen waarom ze voor een RWD of AWD hebben gekozen en kleine of grote accu.
Ik koop hem prive en dan was de prijsoverweging tussen RWD en AWD te groot voor wat je krijgt.
Zat toen meer naar ER te kijken maar eigenlijk betaal je dan alleen voor "gemak"
- langer doorrijden = minder stekkeren = meer gemak
- grotere accu = minder stekkeren = meer gemak
maar om daar 8150 meer voor uit te geven bovenop de RWD kreeg ik thuis niet verkocht

Gekozen voor RWD met Extended range omdat AWD met extended 100 km range kost en € 8000 extra.
Rij nu nog benzine, dus zal ook een beetje angst voor de range zijn nog.
Rij nu nog benzine, dus zal ook een beetje angst voor de range zijn nog.
In mijn geval....de "looks". Ik vind de AWD mooier dan de RWD. Helaas kost dat uiterlijk een behoorlijk stuk meer geld en minder bereik. Dat laatste ietsje. Ik heb financieel gezien de keuze moeten maken tussen looks en bereik. Aangezien we hier in Nederland "korte" afstanden rijden en ik maar 1 of 2x per jaar verder rijd heb ik voor de looks gekozen. Dus eigenlijk dezelfde beweegredenen als jij hebt.[Deth]Roses schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:56:
Ik ook om dezelfde redenen AWD SR gekozen. Ook de matrix koplampen, kleuren led sfeerverlichting en extra raam isolatie spelen mee.
Ik kan paar weken per jaar omruilen voor ICE (zit in lease contract) dus als ik op wintersport ga doe ik dat. Dan kan ik ook mijn dakkkoffer gebruiken. SR is voor dagelijks gebruik in NL prima (weinig km's per jaar)
Ik kan paar weken per jaar omruilen voor ICE (zit in lease contract) dus als ik op wintersport ga doe ik dat. Dan kan ik ook mijn dakkkoffer gebruiken. SR is voor dagelijks gebruik in NL prima (weinig km's per jaar)
Hier bewust voor RWD en standaard accu, grote accu heb ik maar een paar keer per jaar nodig en verwacht dat de achterwiel aandrijving met het lage zwaartepunt een top wegligging op gaan leveren. Zou voor het uiterlijk wel een FE willen maar heb daar absoluut geen geld voor (over) en ik vond de standaard velgen prima met een lekker hoge band, zuiniger en comfortabel.
Wel een filmpje waardoor je er echt naar uit kijkt...
Wel een filmpje waardoor je er echt naar uit kijkt...
[ Voor 11% gewijzigd door MarcelGo op 19-01-2021 09:34 ]
eh ja...net wakkerTerrorSource schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:54:
[...]
Ik denk dat je Infinite Blue bedoelt
Heb je ook een Technology Pack of Technology Pack Plus er bij besteld? En krijg je ook de 3000 euro korting?
Ik heb TP Plus en de 3K korting ja.
Ik heb 5 jaar een model S gereden (net verkocht) met een range van gemiddeld door het jaar zo'n 250km.[Deth]Roses schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:56:
Afgelopen jaar heb ik voor de lange afstanden zakelijk een Q7 E-tron gekocht (4 jaar oud) waar ik nu ook nog fiscale voordelen heb en die gaat binnenkort naar prive zodra de MME arriveert. Dat wordt dan mijn zakelijke auto die ik ook in de bijtelling zal gebruiken.
Range voor gebruik in NL is voor mij meer dan genoeg bij de standaard, ik kan thuis laden en scheelt niet alleen 8K in aanschaf, maar ook 8K in extra bijtelling over 5 jaar. Dat maak ik bij een verkoop niet goed. verwacht ik.
initieel had ik een SR RWD RR TP gereserveerd aangezien ik de meerwaarde van de AWD variant tov extra investering niet direct zag. In juli de AWD gezien en daardoor overstag gegaan voor SR AWD. De kleinere range maakt mij niet zo veel uit. Binnen NL zal dat geen probleem opleveren en voor vakanties wellicht extra stop, maar die kan je ook nuttig besteden :-)
In het wit ziet hij er trouwens ook vet uit.
In het wit ziet hij er trouwens ook vet uit.
Vrij eenvoudig: Als ik meer vinkjes zet moet ik het zelf betalen want buiten leasebudget.
Lang getwijfeld tussen AWD en RWD maar uiteindelijk toch voor RWD gekozen. Meerwaarde voor AWD is in NL zeer beperkt en rijgedrag met RWD is vaak beter (persoonlijk uiteraard). Meerwaarde voor het uiterlijk is er zeker: velgen, bumpers en zwarte hemel vind ik jammer om te missen. Velgen neem ik er als optie bij en zwarte hemel zou ik mogelijk ooit nog kunnen doen, maar kijk toch vooral voor me. De LED strip in kleur is een gimmick die leuk voor de verjaardag is maar ik in de praktijk niet zal gebruiken. De euro's die ik overhoud per maand vind ik veel belangrijker.
Kom overigens uit i3 (33kwh) dus rijden met beperkte range ben ik wel gewend en met thuisladen is het nooit echt een issue. Voor buitenland trips heb ik altijd een ICE auto, dan is het wel weer ff genieten om gewoon 200 door DE te kunnen en slechts vijf minuten te hoeven tanken, maar in alle andere opzichten prefereer ik EV altijd boven ICE.
Leuk om te lezen hoe iedereen er verschillend over heeft gedacht en vooral grappig dat veel mensen de AWD kiezen voor de extra's en niet (per se) voor AWD. Gemiste kans van Ford denk ik zo, iets meer opties/personalisatie zou ik fijn vinden, maar goed minder mogelijkheden betekent makkelijker/sneller produceren dus begrijp de keuze.
Kom overigens uit i3 (33kwh) dus rijden met beperkte range ben ik wel gewend en met thuisladen is het nooit echt een issue. Voor buitenland trips heb ik altijd een ICE auto, dan is het wel weer ff genieten om gewoon 200 door DE te kunnen en slechts vijf minuten te hoeven tanken, maar in alle andere opzichten prefereer ik EV altijd boven ICE.
Leuk om te lezen hoe iedereen er verschillend over heeft gedacht en vooral grappig dat veel mensen de AWD kiezen voor de extra's en niet (per se) voor AWD. Gemiste kans van Ford denk ik zo, iets meer opties/personalisatie zou ik fijn vinden, maar goed minder mogelijkheden betekent makkelijker/sneller produceren dus begrijp de keuze.
Auto van de zaak waar een maximum voor vastgesteld is en de meerwaarde van AWD op asfalt merk ik niet.
Dit kan aan mijn rijstijl liggen of (gebrek aan) mijn waarnemingsvermogen maar het was mij geen budget waard.
TP+ daarintegen weer wel ;-)
Dit kan aan mijn rijstijl liggen of (gebrek aan) mijn waarnemingsvermogen maar het was mij geen budget waard.
TP+ daarintegen weer wel ;-)
Leuk te lezen hoe iedereen zijn keuzes maakt!
Kwam deze link zojuist tegen:
https://www.google.nl/amp...lated-software-update/amp
Kwam deze link zojuist tegen:
https://www.google.nl/amp...lated-software-update/amp
Eerste leveringen Duitsland komende weken volgens deze site:
https://www.google.nl/amp...-wochen-ausgeliefert/amp/
Afgezien van het paardje aan de voorkant lijkt het net een peugot...
big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.
Of de Peugeot lijkt op een mustangWobbit schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:50:
Afgezien van het paardje aan de voorkant lijkt het net een peugot...

Het zal toch niet gaan gebeuren dat dadelijk bij onze Oosterburen er eerder MME's rondrijden dan bij ons in Nederland.[Deth]Roses schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:39:
Eerste leveringen Duitsland komende weken volgens deze site:

Mijn keuze was eigenlijk gebaseerd op het feit dat ik goede ervaringen heb met AWD, want daar heb je zeker wat aan, ook in nederland. Maar dat is mijn mening uiteraard.
De extra range gaat voor mij wel degelijk uitmaken of ik op tijd thuis ben om met het gezin samen te eten of dat ik 10 kilometer voor aankomst bij een snellader sta te laden. Dat is me de afgelopen weken iets te vaak gebeurd helaas.
Dus uit praktische overwegingen een AWD + LR uitvoering.
Ik heb een eigen bedrijf dus het bedrag in de lease bepaal ik zelf, dat is geen issue.
De extra range gaat voor mij wel degelijk uitmaken of ik op tijd thuis ben om met het gezin samen te eten of dat ik 10 kilometer voor aankomst bij een snellader sta te laden. Dat is me de afgelopen weken iets te vaak gebeurd helaas.
Dus uit praktische overwegingen een AWD + LR uitvoering.
Ik heb een eigen bedrijf dus het bedrag in de lease bepaal ik zelf, dat is geen issue.
Just here for the fun
Zwarte RWD LR besteld met TP+ pakket.
LR puur uit angst en omdat ik veel rij en rwd omdat ik dat gewend ben.
Ik heb hem pas 2 weken geleden besteld dus geen idee wanneer hij komt.
Leasemaatschappij zegt mei maar ik reken zelf op augustus.
Hebben ze er ook bij gezegd welk jaar??Mcie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:55:
Zwarte RWD LR besteld met TP+ pakket.

Lees net over een nieuwe Benz van 50k gelukkig is die lelijk anders had ik spijt gekregen.
EQA, qua formaat niet echt een vergelijk met de MME. Daarnaast is EQA meen ik een elektrische variant van de GLA, meestal zijn dat niet de beste EV's (ombouw van ICE naar EV).trui schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:18:
Lees net over een nieuwe Benz van 50k gelukkig is die lelijk anders had ik spijt gekregen.
Maar het is altijd goed dat er meer aanbod komt.
Ben er ook niet kapot van en denk ik ook te klein voor het gezin.trui schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:18:
Ik vond de EQC al aan de kleine kant eerlijk gezegd, dus een EQA gaat hem zeker niet worden.
Just here for the fun
Het is een Mercedes en dat gaat hem zeker niet wordenBrotuck schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:31:
Ik vond de EQC al aan de kleine kant eerlijk gezegd, dus een EQA gaat hem zeker niet worden.

Meest interessante alternatief voor mij lijkt de Ioniq 5 te zijn.
Goede specs qua 0-100, bereik, laadsnelheid, etc.
Kan trekken + dakbelasting
Prijs zal waarchijnlijk gunstig zijn
Vraag is of hij voldoende bagageruimte en ruimte op achterbank heeft voor 3p
Wel nog iets langer wachten, maar die paar maanden maakt dan ook niet zoveel meer uit...
Wel nog iets langer wachten, maar die paar maanden maakt dan ook niet zoveel meer uit...
Zeker goed alternatief qua specs. Op basis van wat er beschikbaar qua info en foto's lijkt het wel een slag kleiner te zijn dan de MME.Zandje06 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:17:
Meest interessante alternatief voor mij lijkt de Ioniq 5 te zijn.
Checkte net nog even de VIN tracker en zag dat de 'Primary Status' nu op 'In Production' staat.
Lijkt er dus op dat er wat productie planning betreft geen vertraging is want van de dealer had ik 22 jan. als geplande productie datum doorgekregen en dat was nog voordat er berichten kwamen over vertraagde leveringen (die trouwens - en gelukkig - lijken mee te vallen)..
Lijkt er dus op dat er wat productie planning betreft geen vertraging is want van de dealer had ik 22 jan. als geplande productie datum doorgekregen en dat was nog voordat er berichten kwamen over vertraagde leveringen (die trouwens - en gelukkig - lijken mee te vallen)..
Lijkt ongeveer net zo groot te worden : De 4,64 meter lange, 1,89 meter brede en 1,6 meter hoge Ioniq 5 krijgt in die uitvoering namelijk twee elektromotoren, voor en achter, die alle vier de wielen aandrijven. Brongranturismo5 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:23:
[...]
Zeker goed alternatief qua specs. Op basis van wat er beschikbaar qua info en foto's lijkt het wel een slag kleiner te zijn dan de MME.
Mach-e :
Dimensions
Wheelbase 2,972 mm (117.0 in)
Length 4,724 mm (186.0 in)
Width 1,880 mm (74.0 in)[4]
Height 1,600 mm (63.0 in)
Curb weight ≥ 1,993 kg (4,394 lb)[5]
Ben zelf nog beetje aan twijfelen, even wachten of toch maar de Mach-e bestellen (zakelijk lease).
8cm is nog wel redelijk wat, maar had deze afmetingen niet helemaal verwacht op basis van de foto's / concept 45. Wel echt een interessante nieuwkomer, 800v, v2l functie, solar panel, en hyundai heeft al voldoende ervaring met EV's en zijn betrouwbaar over het algemeen. In februari wordt er meer info gedeeld. Ben vooral benieuwd naar de prijs en welke accu je daarvoor krijgt.Jarune schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:25:
[...]
Lijkt ongeveer net zo groot te worden : De 4,64 meter lange, 1,89 meter brede en 1,6 meter hoge Ioniq 5 krijgt in die uitvoering namelijk twee elektromotoren, voor en achter, die alle vier de wielen aandrijven. Bron
Mach-e :
Dimensions
Wheelbase 2,972 mm (117.0 in)
Length 4,724 mm (186.0 in)
Width 1,880 mm (74.0 in)[4]
Height 1,600 mm (63.0 in)
Curb weight ≥ 1,993 kg (4,394 lb)[5]
Ben zelf nog beetje aan twijfelen, even wachten of toch maar de Mach-e bestellen (zakelijk lease).
Wat ik begreep komt in eerste instantie alleen model met de 58kwh batterij. Deze heeft ongeveer zelfde range als MME SR. Weegt ook een paar honderd kg minder.
Hmmm als ie ook maar een beetje qua looks op dit model lijkt ben ik geen fan: https://thedriven.io/2021...in-the-wild-in-australia/
Hoop snel de eerste MME's in NL te zien en wellicht mogen rijden.
nog een review van de MME:
YouTube: Ford Mach-E real world detailed review of the new electric EV Mustan...
Hoop snel de eerste MME's in NL te zien en wellicht mogen rijden.
nog een review van de MME:
YouTube: Ford Mach-E real world detailed review of the new electric EV Mustan...
[ Voor 35% gewijzigd door [Deth]Roses op 22-01-2021 15:59 ]
is lastig te zeggen hoor, het omhulsel is specifiek gemaakt om de vorm en design niks van prijs te geven, er zitten opvullingen en andere trucjes in om de lijnen van de auto te verbergen.[Deth]Roses schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:00:
Hmmm als ie ook maar een beetje qua looks op dit model lijkt ben ik geen fan: https://thedriven.io/2021...in-the-wild-in-australia/
Het design lijkt een soort cybertruck mini te worden welke iets meer richting de traditionele vormgeving zal gaan.
Hoop inderdaad snel de MME op de weg te treffen, eerste leveringen zouden volgens de dealers welke ik gesproken heb in maart plaats vinden.
Poeh, gelukkig komen ze mijn laadpaal binnenkort installeren.... het gaat zo snel allemaal! </sarcasme>
In België wordt verwacht dat de Mach-E hoge ogen gaat gooien.
YouTube: Welke elektrische wagens kwamen in 2020 op de markt? PODCAST
Gaat niet alleen over de Mach-E maar ze zijn er wel zeer enthousiast over, alle 3 de presentatoren zetten de Mach-E in hun Top3.
YouTube: Welke elektrische wagens kwamen in 2020 op de markt? PODCAST
Gaat niet alleen over de Mach-E maar ze zijn er wel zeer enthousiast over, alle 3 de presentatoren zetten de Mach-E in hun Top3.
hij doet mij steeds denken aan de lancia delta van weleer.Jarune schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:36:
[...]
is lastig te zeggen hoor, het omhulsel is specifiek gemaakt om de vorm en design niks van prijs te geven, er zitten opvullingen en andere trucjes in om de lijnen van de auto te verbergen.
Het design lijkt een soort cybertruck mini te worden welke iets meer richting de traditionele vormgeving zal gaan.
Hoop inderdaad snel de MME op de weg te treffen, eerste leveringen zouden volgens de dealers welke ik gesproken heb in maart plaats vinden.
:strip_exif()/f/image/dDRRnMAbbQFHQEGONZmqImPt.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i0dmyEI2ouDxoMEAkcQi4HHg.jpg?f=user_large)
Ik blijf bij de MME 😱 dit beeld ga ik niet meer uit mijn hoofd krijgen.FreeMen schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:59:
[...]
hij doet mij steeds denken aan de lancia delta van weleer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Net weer mijn dealer gesproken en de leverdatum (bij dealer) is van 27-mrt veranderd in 10-april.
Weer twee weken opgeschoven met zelfs daarbij de opmerking dat het zelfs kan uitlopen tot 10 mei.
Toch maar eens oriënteren wat de markt nog meer te bieden heeft, het vertrouwen in ford zakt steeds verder weg...
Weer twee weken opgeschoven met zelfs daarbij de opmerking dat het zelfs kan uitlopen tot 10 mei.
Toch maar eens oriënteren wat de markt nog meer te bieden heeft, het vertrouwen in ford zakt steeds verder weg...
hmmmm wanneer komen ze is met (goed) nieuwsTheoQ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:46:
Net weer mijn dealer gesproken en de leverdatum (bij dealer) is van 27-mrt veranderd in 10-april.
Weer twee weken opgeschoven met zelfs daarbij de opmerking dat het zelfs kan uitlopen tot 10 mei.![]()
Baal er echt van dat er niet adequater informatie wordt verstrekt aan de afnemers en afspraken gewoon nagekomen worden.
Misschien toch eens naar polestar 2 dan kijken

Hier ook 10 april, maar kan ook later worden...kan me niet snel genoeg gaan...aan de andere kant, financieel is dit eigenlijk prima zolang de inruil gelijk blijft😕
Haha, ik heb het groene lampje aangezet. Die brand al sinds septemberm24 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:53:
iemand nog een idee wat je met een laadpaal kan doen in de tussentijd?
Wacht nog op de aanbieding van FORD wat je kon aanvinken bij de bevestiging van de autom24 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:53:
iemand nog een idee wat je met een laadpaal kan doen in de tussentijd?
Ik rij voorlopig een ID3, wat een bemoeizuchtig ding is dat zeg!!
Pas op een rotonde, laat het gas los, rij midden op de strook, als ik dan niet snel genoeg reageer, trapt ie op de rem en trekt ie aan Mn stuur.!!!
Ik dacht dat mijn vrouw erg was🤣
Pas op een rotonde, laat het gas los, rij midden op de strook, als ik dan niet snel genoeg reageer, trapt ie op de rem en trekt ie aan Mn stuur.!!!
Ik dacht dat mijn vrouw erg was🤣
Vorige week maandag een brief aan Ford NL gestuurd over de, en wat je nu ook hier weer lees, zeer gebrekkige communicatie.[Deth]Roses schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:43:
[...]
hmmmm wanneer komen ze is met (goed) nieuws![]()
Baal er echt van dat er niet adequater informatie wordt verstrekt aan de afnemers en afspraken gewoon nagekomen worden.
Misschien toch eens naar polestar 2 dan kijken
Buiten de standaard geautomatiseerde mail van bedankt en we gaan ervoor zorgen dat .............. Ja, je raadt het al, geen antwoord nog.

Wellicht kan een huidige elektrisch rijder een stukje advies geven, ik ga 2 x in de week 270km (totaal retour) rijden, voornamelijk snelweg, kan laden op bestemming met 11kw (praktijk 4k-6w) en thuis via publiek 22kw en 11kw.
Twijfel erg tussen de RWD SR en de LR, de LR is 110 euro meer per maand, maar met de SR zou ik het ook makkelijk moeten redden. Nu hoor ik mijn omgeving veel, range, range, range, maar los van deze KM rij ik niet bijzonder veel. Is het extra range comfort van de LR het dan waard in jullie ogen ?
en ja het gaat een MME worden
Twijfel erg tussen de RWD SR en de LR, de LR is 110 euro meer per maand, maar met de SR zou ik het ook makkelijk moeten redden. Nu hoor ik mijn omgeving veel, range, range, range, maar los van deze KM rij ik niet bijzonder veel. Is het extra range comfort van de LR het dan waard in jullie ogen ?
In de winter is 270 km snelweg wel krap, als je 100 gaat rijden zul het het wel redden zonder laden, voor de rest is het mij de meerprijs niet waard vandaar hier een RWD SR...vorige week nog 210km met mijn e-Golf gereden met alleen snelweg km...en daar zit maar de helft aan accu in.
[ Voor 24% gewijzigd door MarcelGo op 25-01-2021 18:46 ]
Tja ik ben nu gewend aan een range van rond de 200km xD (hallo Nissan Leaf 40kw
)
Het is net hoe je je reis instelt, de keren dat ik onderweg moet laden vind ik dat eerlijk gezegd geen ramp, ff relaxed luisteren naar een podcast of de oogjes dicht met een muziek op
We zijn genoeg gehaast dat dat soort rustmomentjes geen ramp zijn in mijn ogen.
Het is net hoe je je reis instelt, de keren dat ik onderweg moet laden vind ik dat eerlijk gezegd geen ramp, ff relaxed luisteren naar een podcast of de oogjes dicht met een muziek op
We zijn genoeg gehaast dat dat soort rustmomentjes geen ramp zijn in mijn ogen.
User Error -- Please Replace User
/f/image/j7BUUbPwrV1RE8g1i8GW3NbS.png?f=fotoalbum_large)
Net een mail gehad van Ford over een update van mijn bestelling maar hun website is nog steeds kapot. Via Fordtracker heb ik nu een datum en de status is awaiting shipment.
[ Voor 14% gewijzigd door trui op 25-01-2021 23:34 ]
Wat the f...trui schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:32:
[Afbeelding]
Net een mail gehad van Ford over een update van mijn bestelling maar hun website is nog steeds kapot. Via Fordtracker heb ik nu een datum en de status is awaiting shipment.
Die van mij is 08-Dec gemaakt en komt pas half april...
Staat sinds 8-dec al klaar naast de fabriek.
[ Voor 3% gewijzigd door makooy op 25-01-2021 23:40 ]
en die van mij ernaast, waar zijn ze mee bezigTerrorSource schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:40:
[...]
Wat the f...
270 retour moet te doen zijn als je op locatie ook kan laden. Als je je rechtervoet in bedwang houdt moet dat goed komen. Tijdens het rijden gewoon je verbruik in de gaten houden dan weet je wat je "real estate" is. Stel je verbruik tijdens het rijden is 20 kWh/100km. Volgens mij is de accu van de standard range zo'n 75 kWh groot. Dat betekent dat je 75/20=3.75*100=375km in theorie ver zou kunnen komen op een volledige lading (dus van 100 naar 0).Jarune schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:29:
Wellicht kan een huidige elektrisch rijder een stukje advies geven, ik ga 2 x in de week 270km (totaal retour) rijden, voornamelijk snelweg, kan laden op bestemming met 11kw (praktijk 4k-6w) en thuis via publiek 22kw en 11kw.
Nu weten we het real world verbruik nog niet van de mach-e maar we gaan het zien.
trui schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:32:
[Afbeelding]
TerrorSource schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:40:
[...]
Wat the f...
Hier ook 8 december gebouwd, 4 weken eerder, verwachte levering volgens Ford NL 10 april of laterTheoQ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 06:59:
[...]
en die van mij ernaast, waar zijn ze mee bezig
Vandaag om een update gevraagd bij de dealer en er is zowaar meer bekend....
De MME gaat als het goed is 17 februari in productiem komt eind april binnen bij de dealer en ze verwachten dan begin mei te kunnen uitleveren
De MME gaat als het goed is 17 februari in productiem komt eind april binnen bij de dealer en ze verwachten dan begin mei te kunnen uitleveren
mijn dealer heeft afgelopen vrijdag dit overzicht ontvangen:ArCadE schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:12:
Vandaag om een update gevraagd bij de dealer en er is zowaar meer bekend....
De MME gaat als het goed is 17 februari in productiem komt eind april binnen bij de dealer en ze verwachten dan begin mei te kunnen uitleveren![]()
Order zonder chassis nr => 24+ weken
Order met chassis nr => 20-24 weken
Auto is gate released => 14-16 weken
Auto is op transport => 10-14 weken
Auto is in VHC Antwerpen => 5-10 weken
Auto is afgeleverd bij de dealer => 2 weken
Het is nogal een verschil met wat jouw dealer verwacht
ik heb zojuist Ford NL gebeld, een voor de medewerker zijnde niet zo fijn gesprek zeg maar 
Diegene kon mij, as usual, niet helpen maar zou wel een collega aanspreken die hij zelf kon om mij vandaag/morgen terug te laten bellen. Heb meteen beklag gedaan waarom er totaal geen communicatie is.
Ik heb zoals vele van jullie hier al contact opgenomen met Ford NL via een digitale weg maar net zoals iedereen hier komt er geen of een heel beperkt antwoord.
Email = geen reactie
Facebook = geen reactie
Twitter = geen reactie
Telefonisch = vorige keer kon niemand mij helpen, nu "wordt ik teruggebeld"...
Ondanks dat het een hele gave auto is kan dit gewoon niet, het is voor mij 52k eigen geld waar ik dan dit aan "service" voor terugkrijg...
Diegene kon mij, as usual, niet helpen maar zou wel een collega aanspreken die hij zelf kon om mij vandaag/morgen terug te laten bellen. Heb meteen beklag gedaan waarom er totaal geen communicatie is.
Ik heb zoals vele van jullie hier al contact opgenomen met Ford NL via een digitale weg maar net zoals iedereen hier komt er geen of een heel beperkt antwoord.
Email = geen reactie
Facebook = geen reactie
Twitter = geen reactie
Telefonisch = vorige keer kon niemand mij helpen, nu "wordt ik teruggebeld"...
Ondanks dat het een hele gave auto is kan dit gewoon niet, het is voor mij 52k eigen geld waar ik dan dit aan "service" voor terugkrijg...

Kan me voorstellen dat de P2 wellicht wat interessanter gaat worden met de nieuwe versies voor velen. Ford moet nu wel een keer wat gaan leveren.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Polestar 2? rijdt voor geen meter. althans met Performance Pack veel te stug.Inspired schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:53:
Kan me voorstellen dat de P2 wellicht wat interessanter gaat worden met de nieuwe versies voor velen. Ford moet nu wel een keer wat gaan leveren.
Dat is een optie toch? Daarbij, je kunt die ook laten afstellen. Maar goed. Hoeveel meter heb je al zelf in de ME gereden?TerrorSource schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:58:
[...]
Polestar 2? rijdt voor geen meter. althans met Performance Pack veel te stug.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik heb al even een VIN nummer, misschien dat dat scheelt. Auto is 24 maart 2020 besteld door de leasemij.TheoQ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:21:
[...]
mijn dealer heeft afgelopen vrijdag dit overzicht ontvangen:
Order zonder chassis nr => 24+ weken
Order met chassis nr => 20-24 weken
Auto is gate released => 14-16 weken
Auto is op transport => 10-14 weken
Auto is in VHC Antwerpen => 5-10 weken
Auto is afgeleverd bij de dealer => 2 weken
Het is nogal een verschil met wat jouw dealer verwacht.

Nee, scheelt niet...ArCadE schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:02:
[...]
Ik heb al even een VIN nummer, misschien dat dat scheelt. Auto is 24 maart 2020 besteld door de leasemij.
die van mij is eerder besteld:
"receiptDate": "2020-03-04",
"etaEndDate": "1990-01-01",
"productionDate": "2020-12-08",
Verwachte levering op dit moment "ergens" tussen 10-april en 12-mei.
Vorige maand was het nog 12 maart volgens de dealer.TerrorSource schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:40:
[...]
Wat the f...
Hoe zit het met die boot die naar Antwerpen komt, sluit dat een beetje aan met de datum die ik heb?
Vandaar dat je de dempers ook in 20 standen kunt laten zetten, zo stug als je zelf wil.TerrorSource schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:58:
[...]
Polestar 2? rijdt voor geen meter. althans met Performance Pack veel te stug.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik heb op 1-12-2020 een VIN nummer gekregen 8-12 is hij gebouwd, heeft nog steeds status "in production" en het enige wat veranderd is de verwachte leverdatum bij de dealer.ArCadE schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:02:
[...]
Ik heb al even een VIN nummer, misschien dat dat scheelt. Auto is 24 maart 2020 besteld door de leasemij.
De auto is online geweest, heeft kort gereden en 5 minuten later is hij gereset. (Waarschijnlijk in een transportmode gezet waarbij alles wat niet nodig is voor transport uitgeschakeld wordt.)
Boten onderweg:trui schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:14:
[...]
Vorige maand was het nog 12 maart volgens de dealer.
Hoe zit het met die boot die naar Antwerpen komt, sluit dat een beetje aan met de datum die ik heb?
5-jan Veracruz > 1-feb Antwerpen
9-jan Veracruz > 7-feb Antwerpen
Komende boten:
12-feb Veracruz > 5-mrt Antwerpen
28-feb Veracruz > 22-mrt Antwerpen
28-feb Veracruz > 23-mrt Antwerpen.
Ik ben net al teruggebeld door een Ford medewerker uit Keulen. Die heeft 45minuten lang lopen zoeken en spitten en kon uiteindelijk minder zien als dat ik zelf al wist.
Gaat nu het verder in zijn Team bespreken en contact opnemen zodra hij iets weet of hoort.
hmm. don't hold your breath.TerrorSource schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:38:
[...]
Boten onderweg:
5-jan Veracruz > 1-feb Antwerpen
9-jan Veracruz > 7-feb Antwerpen
Komende boten:
12-feb Veracruz > 5-mrt Antwerpen
28-feb Veracruz > 22-mrt Antwerpen
28-feb Veracruz > 23-mrt Antwerpen.
Ik ben net al teruggebeld door een Ford medewerker uit Keulen. Die heeft 45minuten lang lopen zoeken en spitten en kon uiteindelijk minder zien als dat ik zelf al wist.
Gaat nu het verder in zijn Team bespreken en contact opnemen zodra hij iets weet of hoort.
Als de info van mijn dealer klopt zitten ze op een 28-feb boot..... maar goed, mijn dealer weet ook niks...dus....
Ieder zijn ding natuurlijk, persoonlijk zou ik dan voor de SR gaan. Toevallig vorige week met de Tesla (Model S 75D) naar het noorden het land geweest. 200km enkele rit, 2 tot 4 graden buiten, auto voorverwarmd. Toen ik thuis vertrok, kon ik 340 rijden volgens het tellertje (accu zat nagenoeg vol). Dit is ook de "onzuinige variant", winterbanden + 21 inch velgen + vierwiel aandrijving.Jarune schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:29:
Ik kwam daar aan met nog 100km op de teller. Bij de klant gewoon geladen en weer terug naar huis einde van de dag. Het was qua verkeer wel ideaal, bijna de hele rit gewoon 100 gereden.
De hele tijd 100/115 rijden ga ik niet reddenmartjah schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:46:
[...]
Ik kwam daar aan met nog 100km op de teller. Bij de klant gewoon geladen en weer terug naar huis einde van de dag. Het was qua verkeer wel ideaal, bijna de hele rit gewoon 100 gereden.

Zeker niet na 19u!
100 rijden in een Mustang?Luffbra schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:56:
[...]
De hele tijd 100/115 rijden ga ik niet redden![]()
Zeker niet na 19u!

Mijn baas moet ook met 100 naar zijn klanten in zijn Jaguar (i-pace), anders haalt ie terug niet