Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 164 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Maurice_S schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:05:
[...]

Wat ook opviel was dat de auto sneller laadde bij een eon lader dan via enbw snellader terwijl enbw een hogere laadsnelheid aan kon.
De max laadsnelheid van de lader zegt vrij weining, behalve wat zn max is, maar niet wat hij werkelijk laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Ik ga morgen proefrijden in een (nieuwe) Mach-E. Zijn er nog specifieke zaken waar we op moeten letten?

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

MaSw85 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:03:
Ik ga morgen proefrijden in een (nieuwe) Mach-E. Zijn er nog specifieke zaken waar we op moeten letten?
ik zou even de moeite nemen om een paar pagina's terug te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:57
Hebben mensen dit al voorgehad met de Mach-E?

Vandaag gaan snelladen voor de 1e keer en telkens stopte hij ermee na 2-4min.
Ik heb, om van 21% naar 80%, te laden de kabel wel 8+ keer moeten uittrekken en weer instoppen.
In de auto verscheen op het scherm "laden gepauzeerd", op het scherm bij Fastned stond gewoon dat ik em moest loskoppelen.

Als ik em daarna weer instak kon ik verder laden.
Eerst met bankkaart geprobeerd, daarna met de app van fastned.. maar hij bleef het doen.
2 verschillende kabels getest, weliswaar op hetzelfde laadstation. Ik heb geen ander station geprobeerd, hopelijk lag het daar dan aan??

[ Voor 6% gewijzigd door DrMacabr3 op 05-04-2024 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
DrMacabr3 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:50:

Ik heb, om van 21% naar 80%, te laden de kabel wel 8+ keer moeten uittrekken en weer instoppen.
In de auto verscheen op het scherm "laden gepauzeerd", op het scherm bij Fastned stond gewoon dat ik em moest loskoppelen.

Eerst met bankkaart geprobeerd, daarna met de app van fastned.. maar hij bleef het doen.
2 verschillende kabels getest, weliswaar op hetzelfde laadstation. Ik heb geen ander station geprobeerd, hopelijk lag het daar dan aan??
Nog nooit gehad. Ligt denk ik aan snellaadstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:25
Iemand een tip voor de beste (Ford) schadehersteller? Omgeving Nijmegen, maar wil prima een flink stuk rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:51

Lag waarschijnlijk aan de lader dan.

Wat ik echter ook weleens heb gehad met m'n ID3, was dat de stekker niet goed erin wilde blijven zitten en naar beneden ging hangen, dan werd het contact verbroken. Toen heb ik een pak dubbelgevouwen zakdoekjes onder de stekker gefrot en toen bleef ie het wel doen.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:57
FlowDesign schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:38:
[...]

Lag waarschijnlijk aan de lader dan.

Wat ik echter ook weleens heb gehad met m'n ID3, was dat de stekker niet goed erin wilde blijven zitten en naar beneden ging hangen, dan werd het contact verbroken. Toen heb ik een pak dubbelgevouwen zakdoekjes onder de stekker gefrot en toen bleef ie het wel doen.
Dat hoop ik ntrlk, ik heb wel 2 verschillende kabels aan die lader geprobeerd, en beide hadden het probleem.
Die kabels wegen ntrlk door en je ziet ook aan de laadpoort dat die er aan de bovenkant niet helemaal mooi tegen blijft zitten, maar dat is ook bijna niet mogelijk gezien het gewicht en die stugge dikke kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
DrMacabr3 schreef op zondag 7 april 2024 @ 08:58:
[...]

Dat hoop ik ntrlk, ik heb wel 2 verschillende kabels aan die lader geprobeerd, en beide hadden het probleem.
Die kabels wegen ntrlk door en je ziet ook aan de laadpoort dat die er aan de bovenkant niet helemaal mooi tegen blijft zitten, maar dat is ook bijna niet mogelijk gezien het gewicht en die stugge dikke kabel.
Maar beide kabels van dezelfde lader, dus vandaar dat ik eerder aan een probleem met de lader dacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 08:04
zunrob schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 00:31:
Iemand een tip voor de beste (Ford) schadehersteller? Omgeving Nijmegen, maar wil prima een flink stuk rijden.
Broekhuis schadeherstel in Zeist/ Huis ter Heide. Is een onderdeel van Broekuis(Ford)
Heeft voor mij bij mijn Mach E zeer goed werk geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satpet
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 08:21

Heb hetzelfde altijd voor aan dezelfde AC lader. 5 à 10 keer herstarten en uiteindelijk werkt het. Bij andere laders geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:38
Niet hetzelfde maar sinds ze een 11kw laadpaal bij mij in de straat gerepareerd hebben geeft ie altijd een laadstoring bij 100%. Als ie dan in de ochtend gaat pre-conditionen laad ie het gebruikte gewoon weer vrolijk bij. Komt ook echt alleen bij die ene laadpaal voor. 🤷

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:31
Onlangs had ik ineens het pinnetje + rubber in mijn handen die ervoor zorgt dat de laadklep vast blijft zitten.
Gelukkig kon ik hem weer erin klikken en een kwartslag draaien zodat het weer werkt.

Gisteren even langs de dealer gereden om er even naar te laten kijken, immers hoorde ik al spookverhalen van de complete laadklep vervangen enzo voor minimaal een paar honderd euro, terwijl het pennetje op zich 8 euro o.i.d. kost.

Bij de dealer bleek maar weer dat ze meedenken met de klant ipv klakkeloos een dure reparatie doen.
Als men het pinnetje niet vast zou krijgen (die van de kuga schijnt exact hetzelfde te zijn) dan gingen ze hem wel vastkitten. Persoonlijk hou ik wel van die aanpak.

Dus er zijn dealers die wel meedenken en met oplossingen komen waar je wat aan hebt !

Overigens was het in mijn geval minder dramatisch, want kennelijk moet je het pinnetje niet met een kwartslag vast zetten, maar halfom draaien. Die kracht wilde ik er niet opzetten omdat ik bang was iets te breken, maar de monteur heeft het wel gedaan. Probleem opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door Brotuck op 09-04-2024 10:09 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Vraagje over het "Premium" Oval Charging Network abbonement dat je kan afsluiten bij ford.
In 2021 kreeg ik dit een jaartje gratis en kon ik bij Ionity laden voor 0,32 ipv 0,79. Ik kan nergens vinden wat dit nu zou zijn als ik het opnieuw afsluit.

Ionity bied nu 0,20 korting aan bij een Passport arbo voor 6 Euro per maand en probeer erachter te komen of via Ford het nog steeds goedkoper is per kW en dus mogelijk de moeite die 132 euro die Ford vraagt voor een jaar Abbo te betalen of niet.

En nee, bij de helpdesk van FordPass weten ze het niet..... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
mtouw78 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:04:
Vraagje over het "Premium" Oval Charging Network abbonement dat je kan afsluiten bij ford.
In 2021 kreeg ik dit een jaartje gratis en kon ik bij Ionity laden voor 0,32 ipv 0,79. Ik kan nergens vinden wat dit nu zou zijn als ik het opnieuw afsluit.

Ionity bied nu 0,20 korting aan bij een Passport arbo voor 6 Euro per maand en probeer erachter te komen of via Ford het nog steeds goedkoper is per kW en dus mogelijk de moeite die 132 euro die Ford vraagt voor een jaar Abbo te betalen of niet.

39 cent in NL inmiddels, nog steeds goed te doen, mits je maar vaak laad
Binnenkort komt daar Allego bij trouwens, daarvan zijn prijzen nog niet bekend

[ Voor 5% gewijzigd door Brotuck op 09-04-2024 14:26 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Als je bijna nooit snellaad behalve een paar weken wel op vakantie bijvoorbeeld, dan kun je bij sommige aanbieders zoals EnBW ook een abbo voor 1 maand nemen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:08

Zie mijn post van september 2023, de prijzen van Blue oval + Ionity kloppen nog steeds.( even snel gekeken in de Ford app)

Voor alleen NL zou ik het niet doen maar als je een vakantie in Europa doet met de auto dan heb je het er snel uit. ( + Plug&Charge vind ik persoonlijk echt heel fijn)

Ik heb momenteel voor €161 zo'n 424 kWh geladen en daarmee +/- € 173 bespaard (dus abonnement is er uit). Met nog 4 reizen op de planning voordat m'n jaar abonnement afloopt is het voor mij ideaal. (ik sluit hem daarna pas weer af 1 dag voor de volgende reis) aangezien die niet automatisch wordt verlengd, zo probeer ik het maximale er uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 17:02
Tesla en Fastned kan je ook per maand nemen, en hebben een beter netwerk met meer locaties.

Het jaar dat ik blue oval had heb ik misschien 2 keer ervan gebruik kunnen maken omdat er simpelweg amper ionity laadpunten zijn in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-08 23:06
En nu 5.1.1. Het gaat vooruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqparlLrp-DFawefCbP5tovYRfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rILbBtFb1Wy0DjL1C6j3BJyS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:55
Je komt er wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Laatst online: 28-08 23:06
Hmm, vanochtend kreeg ik voor de tweede keer deze foutmelding. De upgrade van 4.2.4 naar 5.1.1 heeft dat niet opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yU5srgeFcZxVtwsC7iQrr1n-TaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dq4vNCsW15Nh6ZaL7Tu0NuPj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wacht nog even af of verdere upgrades het zullen verhelpen. Ik begrijp dat ik met 5.1.1 nog niet op de laatste versie zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:04
janbus schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:57:
Hmm, vanochtend kreeg ik voor de tweede keer deze foutmelding. De upgrade van 4.2.4 naar 5.1.1 heeft dat niet opgelost.

[Afbeelding]

Ik wacht nog even af of verdere upgrades het zullen verhelpen. Ik begrijp dat ik met 5.1.1 nog niet op de laatste versie zit?
Klopt, je kunt hier zien welke updates er nog aan komen voor de EU: https://fpcommunity.ford....Updated-April-5/td-p/2182

En hier een algemeen overzicht hoofdzakelijk gevoed vanuit de US: https://github.com/elmedico27/fordpowerup

[ Voor 6% gewijzigd door Xipe22 op 11-04-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:35
thijsq schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:20:
Als ik met mijn telefoon verbonden ben met de auto (zowel bluetooth als met kabel) en ik word gebeld of ik bel, dan krijg ik alleen maar harde statische ruis over de speakers. Maakt niet uit of het een telefoongesprek is of digitaal met Teams, als het twee-wegcommunicatie is alleen maar harde ruis. Muziek afspelen, meldingen afspelen, allemaal geen issue.
Kleine update op deze. Ben ermee naar de dealer geweest, daar konden ze niets voor me betekenen. Getest met verschillende telefoons en systemen. Alleen met mijn telefoon (Nothing Phone 2) en die van mijn vrouw (Motorola Razr) doet het probleem zich voor, Samsung telefoon van een medewerker niet. In andere auto's met Android Auto is er geen probleem met mijn telefoon.
Op de Amerikaanse fora wordt het probleem ook gemeld en het schijnt met 6.14.0 opgelost te zijn. Dus zal denk ik nog een halfjaar geduld moeten hebben.
Mijn enige oplossing nu is snel schakelen naar de luidspreker van mijn telefoon ipv de auto. Heel irritant, maar is niet anders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
thijsq schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:00:
[...]

Kleine update op deze. Ben ermee naar de dealer geweest, daar konden ze niets voor me betekenen. Getest met verschillende telefoons en systemen. Alleen met mijn telefoon (Nothing Phone 2) en die van mijn vrouw (Motorola Razr) doet het probleem zich voor, Samsung telefoon van een medewerker niet. In andere auto's met Android Auto is er geen probleem met mijn telefoon.
Op de Amerikaanse fora wordt het probleem ook gemeld en het schijnt met 6.14.0 opgelost te zijn. Dus zal denk ik nog een halfjaar geduld moeten hebben.
Mijn enige oplossing nu is snel schakelen naar de luidspreker van mijn telefoon ipv de auto. Heel irritant, maar is niet anders :(
Of een andere benadering kiezen, ik heb zelf een Android box van MME die zich bekend maakt bij de auto als een Apple device. Je kunt jouw toestel via bluetooth daarop koppelen.
In essentie blijft de MME box altijd in mijn auto liggen en daarop kan ik alles doen, films, google maps etc.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
  • Laatst online: 17-09 17:04
Brotuck schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:44:
[...]

Of een andere benadering kiezen, ik heb zelf een Android box van MME die zich bekend maakt bij de auto als een Apple device. Je kunt jouw toestel via bluetooth daarop koppelen.
In essentie blijft de MME box altijd in mijn auto liggen en daarop kan ik alles doen, films, google maps etc.
Ben nog steeds benieuwd hoe dit werkt.
Kan je dan ook bijvoorbeeld f1tv, youtube en netflix kijken (tijdens het stilstaan natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
ZL900 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:05:
[...]

Ben nog steeds benieuwd hoe dit werkt.
Kan je dan ook bijvoorbeeld f1tv, youtube en netflix kijken (tijdens het stilstaan natuurlijk)
Jazeker kan dat. Ook tijdens rijden, ik heb een model met een extra hdmi poort, dan kan je zelfs achterin een extra scherm aansluiten.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
  • Laatst online: 17-09 17:04
Brotuck schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:11:
[...]

Jazeker kan dat. Ook tijdens rijden, ik heb een model met een extra hdmi poort, dan kan je zelfs achterin een extra scherm aansluiten.
Gewoon op het scherm waar normaal Applecarplay op draait?
Welke box heb jij precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:26

Deze is nog interesanter. Ik moet er voor betalen in de app, maar dit staat op de Ford website.

https://www.ford.nl/onder...t-blueoval-charge-network

Het BlueOval™ Charge Network combineert meerdere oplaadnetwerken (waaronder een van Europa's snelst groeiende oplaadnetwerken: IONITY), waardoor je op basis van betalen toegang krijgt tot meer dan 300.000 openbare laadstations in heel Europa.

Het BlueOval™ Charging Network-abonnement is gratis voor Mach-E-klanten. Bovendien hebben alle Mach-E-voertuigen een gratis proefperiode van 5 jaar voor het Ionity premium-abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwpaints
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:15
yup ik betaal ook al voor de 2e x, is nieuw denk ik voor 2024 klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
rroetenberg schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:08:
[...]

Deze is nog interesanter. Ik moet er voor betalen in de app, maar dit staat op de Ford website.

https://www.ford.nl/onder...t-blueoval-charge-network

Het BlueOval™ Charge Network combineert meerdere oplaadnetwerken (waaronder een van Europa's snelst groeiende oplaadnetwerken: IONITY), waardoor je op basis van betalen toegang krijgt tot meer dan 300.000 openbare laadstations in heel Europa.

Het BlueOval™ Charging Network-abonnement is gratis voor Mach-E-klanten. Bovendien hebben alle Mach-E-voertuigen een gratis proefperiode van 5 jaar voor het Ionity premium-abonnement.
Ok bijzonder en misschien alleen voor nieuwe Mach-E’s? Ik heb wel de basis gratis voor 5 jaar maar het IONITY deel was alleen voor het 1 jaar. Verlenging kost iets van €130 en niet die ruim €150 die in het artikel staat. Mijn Mach E is uit Dec 2021.

Bij FordPass hebben ze geen antwoorden en moet ik maar een mail sturen. Fantastisch wagen maar die support van Ford Nl is echt 3x niet 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:42
Kan het niet duidelijk vinden en de verkoper was voornamelijk apple carplay minded.
Werkt het EV systeem al met Google Maps, dat hij dus ook rekening houd var de status van de accu?

Zag dat ondersteuning specifiek is aangekondigd met de Mach-E.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
mrfatmen schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:38:
Kan het niet duidelijk vinden en de verkoper was voornamelijk apple carplay minded.
Werkt het EV systeem al met Google Maps, dat hij dus ook rekening houd var de status van de accu?

Nee het werkt nog niet, is wel verwacht dit jaar. Zelfs in Amerika hebben ze het nog niet en die lopen vaak maanden voor op Europa met updates.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Laatst online: 15-09 14:58
mrfatmen schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:38:
Heb je een link naar een artikel of nieuwsbericht oid?

Andere vraag die een beetje voort borduurt; ik heb nu een Ford Focus uit 2019 en ben serieus aan het gluren naar een Mach-E als nwe lease auto. Kun je in de Mach-E gebruik maken van Android Auto (bv. voor Spotify oid), maar tegelijkertijd de onboard navigatie gebruiken? Bij de Focus is de onboard navi onbruikbaar zodra AA geactiveerd is; of je nou Gmaps actief gebruikt of niet.

Met name omdat de onboard navi EV routeplanning ondersteund en de accu kan conditioneren wanneer je snelladers opneemt in je route (en de Mach-E niet de aller snelst ladende EV is, al is dat vanaf Sept 2023 wel verbeterd geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
CaptainKansloos schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:27:
[...]

Andere vraag die een beetje voort borduurt; ik heb nu een Ford Focus uit 2019 en ben serieus aan het gluren naar een Mach-E als nwe lease auto. Kun je in de Mach-E gebruik maken van Android Auto (bv. voor Spotify oid), maar tegelijkertijd de onboard navigatie gebruiken? Bij de Focus is de onboard navi onbruikbaar zodra AA geactiveerd is; of je nou Gmaps actief gebruikt of niet.

Met name omdat de onboard navi EV routeplanning ondersteund en de accu kan conditioneren wanneer je snelladers opneemt in je route (en de Mach-E niet de aller snelst ladende EV is, al is dat vanaf Sept 2023 wel verbeterd geloof ik).
De Navi van Ford kan gewoon in de achtergrond draaien terwijl AA actief is.

Hoe ik dit weet? Omdat ik een keer dacht dat ik gek werd omdat de navi stem die ik hoorde totaal niet klopte met de route van Waze. Toen kwam ik er na een poosje achter dat m'n vrouw de Ford navi had gebruikt en die dacht nog dat ik ergens anders heen wilde 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
CaptainKansloos schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:27:
[...]

Voor 99% van de ritjes gebruik ik Android auto met Google Maps en Spotify. Maar jij wil specifiek de onboard navigatie gebruiken. Waarom? Enige reden die ik kan bedenken is de opwarming van batterijen als je een laadstop inplant via de autonavigatie.
In die gevallen, dus bij lange ritten, gebruik ik ook die onboard navi en Spotify werkt dan gewoon. Maar of dat Google auto is of normale bluetooth streaming...geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
marteltor schreef op zondag 14 april 2024 @ 17:46:
[...]Enige reden die ik kan bedenken is de opwarming van batterijen als je een laadstop inplant via de autonavigatie.
Dat is exact de reden. Ik verwacht niet heel veel te moeten snelladen, maar het is wel handig om te weten. Ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met de Sync3 versie in mijn huidige auto. Ik heb proef gereden in een Mach-E GT (wow; schandalig snel) maar ik was niet meteen 'blown away' van Sync4(a?). Maar die auto was niet helemaal bijgewerkt volgens mij. Maar precondition lijkt me wel handig en het is onduidelijk of dat icm met Android Auto zou gaan werken volgens mij (ik verwacht van niet eerlijk gezegd). Switchen tussen Sync4 en AA is niet echt helemaal gebruiksvriendelijk.

Ik vind het ook lastig om duidelijke info te krijgen over de meest courante specs. Ze maken daar bij Ford wel een beetje een rommel van is mijn indruk. Power updates, wel voor die, maar niet voor die versie. Laadsnelheid van de laatste revisie SR RWD; volgens mij zou die 150kW moeten zijn maar her en der staat nog steeds 115. 0-100 tijd zwerft ergens tussen 6.3 en 7.3 seconden voor die versie na september 2023, afhankelijk van welke bron je leest. Het is allemaal niet super kritisch, maar wel een beetje onsamenhangend en rommelig. Volgens mij weten ze het zelf ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

CaptainKansloos schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:20:
[...]

Dat is exact de reden. Ik verwacht niet heel veel te moeten snelladen, maar het is wel handig om te weten. Ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met de Sync3 versie in mijn huidige auto. Ik heb proef gereden in een Mach-E GT (wow; schandalig snel) maar ik was niet meteen 'blown away' van Sync4(a?). Maar die auto was niet helemaal bijgewerkt volgens mij. Maar precondition lijkt me wel handig en het is onduidelijk of dat icm met Android Auto zou gaan werken volgens mij (ik verwacht van niet eerlijk gezegd). Switchen tussen Sync4 en AA is niet echt helemaal gebruiksvriendelijk.

Ik vind het ook lastig om duidelijke info te krijgen over de meest courante specs. Ze maken daar bij Ford wel een beetje een rommel van is mijn indruk. Power updates, wel voor die, maar niet voor die versie. Laadsnelheid van de laatste revisie SR RWD; volgens mij zou die 150kW moeten zijn maar her en der staat nog steeds 115. 0-100 tijd zwerft ergens tussen 6.3 en 7.3 seconden voor die versie na september 2023, afhankelijk van welke bron je leest. Het is allemaal niet super kritisch, maar wel een beetje onsamenhangend en rommelig. Volgens mij weten ze het zelf ook niet helemaal.
Als ik naar Ford.nl ga en de uitvoeringen vergelijk, staat er gewoon beschreven wat erin zit en wat de specs zijn. SR RWD = 115kW laden. Het voorverwarmen van de accu ligt er ook een beetje aan wanneer je moet snelladen. Ik gebruik alleen maar snelladers als ik op vakantie ga en dat is eigenlijk altijd via Duitsland, vanwege het lekker doorrijden is de accu al warm genoeg om snel te kunnen snelladen. Afgelopen winter met -15 graden ook geen verminderd laadvermogen gehad. Enige nadeel was dat het klepje bij iedere laadbeurt wat moeilijk open ging door het ijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
CaptainKansloos schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:20:
[...]

Wat er op en aan zit id gewoon te vinden als je e.e.a op Ford.nl bekijkt.
Laden is volgens mij enkel voor de SR RWD 115kw, alle anderen zijn 150. Die je overigens zelden haalt, en zo ja, dan voor korte duur. In deze periode is 75-120 vaak de range, waarbij het vaker onder de 100 is dan erboven. Warmer weer -> zomer gaat het stukje beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Aldusso schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:22:
[...]

Wat er op en aan zit id gewoon te vinden als je e.e.a op Ford.nl bekijkt.
Laden is volgens mij enkel voor de SR RWD 115kw, alle anderen zijn 150. Die je overigens zelden haalt, en zo ja, dan voor korte duur. In deze periode is 75-120 vaak de range, waarbij het vaker onder de 100 is dan erboven. Warmer weer -> zomer gaat het stukje beter
Range bedoel ik laadsnelheid ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RIKX
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 16:21
Iemand al ervaring met een dakdrager toevallig?
Kom online oa dit tegen https://www.dakdragerexpe...d-mustang-mach-e-bou.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbleEagle
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb de mijne mee besteld met de wagen, dus rechtstreeks bij Ford. Ervaring kan ik nog niet geven, de wagen moet nog (eerstdaags) geleverd worden.

https://nl.ford-accessoir...AH_xBd0TYKjeLuGd_khoBov_#

Let er wel bij op, dat je de voetjes ook moet mee bestellen (staan onderaan de pagina).

Ford Mustang Mach-E 2023 ER AWD Absolute black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
martjah schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:45:
[...]Als ik naar Ford.nl ga en de uitvoeringen vergelijk, staat er gewoon beschreven wat erin zit en wat de specs zijn. SR RWD = 115kW laden.
I know. Maar: https://fordmediacenter.n...-bereik-en-sneller-laden/ en
https://media.ford.com/co...ik-en-sneller-laden-.html
Het belangrijkste nieuws is van toepassing op de meest verkochte uitvoering in de line-up, de Standard Range RWD. Deze krijgt (overigens net als de AWD versie) vanaf het nieuwe modeljaar niet alleen een groter bereik (RWD+30km en AWD+28 km), maar bieden nu net als de Mach-E Extended Range ook een maximale snellaadcapaciteit van maximaal 150 kW. Voorheen was dit 115 kW.
Dat dus.

[ Voor 8% gewijzigd door CaptainKansloos op 15-04-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Maar het is leuk dat kortstondig 150 kW laden, echter kun je beter naar de laadcurve kijken. Mijn auto begint ook op 150-160 kW maar zakt echt in naar 120 en later 100 - 80 etc.

De curve is ook iets wat Ford constant aanpast met updates, vaak heb je een update voor de zomer en voor de winter.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Ik had al wat laadcurves gespot bij Fastned. Dus ik weet van die 150KW piek die eigenlijk alleen aan het begin zit. Maar mijn punt is dus de verwarrende communicatie; de quotes van Martjah en Aldusso en mijzelf zijn daar volgens mij de voorbeelden van; de ene website zegt dit, de ander dat. Beide officiele kanalen. Dat is gewoon een beetje slordig IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
CaptainKansloos schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:34:
Ik had al wat laadcurves gespot bij Fastned. Dus ik weet van die 150KW piek die eigenlijk alleen aan het begin zit. Maar mijn punt is dus de verwarrende communicatie; de quotes van Martjah en Aldusso en mijzelf zijn daar volgens mij de voorbeelden van; de ene website zegt dit, de ander dat. Beide officiele kanalen. Dat is gewoon een beetje slordig IMHO.
Dat is zeker, Ford als organisatie is nu niet je van het.

Maar idd grappig, want in mijn artikel gaat het beide over 2024 modellen, waarbij er idd verschil zit.
Maar de auteur van die artikelen is dan weer geen Ford, en leasemaatschappijen blinken niet uit in details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Ja, dat was al sinds een (dikke) week op de website te zien, Autoweek was er op tijd bij :+ Maar in de praktijk betekent dat dat je afhankelijk van de lakkleur goedkoper uit bent met een Extended Range AWD dan een Extended Range RWD met Technology pack omdat bij de AWD het Technology pack er bij in zit... Weer een extra twijfel voor de leaseauto. Verschil per maand in de lease tussen beide is 'maar' 27 euro per maand. Echter zit de Scenic Esprit Alpine ook nog in mijn hoofd... Ik kan maar geen keuze maken, maar heb mezelf wel gedwongen dat deze week te doen. Hier nog iemand redenen om voor de Mach-E te gaan i.p.v. de Scenic? Snelladen ga ik amper doen in de praktijk, kan gewoon in de eigen garage laden. Qua ruimte is beide prima, wellicht dat de Mach-E een wat logischere kofferbak heeft, want die is wat dieper in de lengte t.o.v. de diepte in de hoogte van de Scenic (iets met een kinderwagen :) )

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
En dat vraag je in het MME topic ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Brotuck schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:52:
En dat vraag je in het MME topic ?
Wellicht dat er hier ook anderen zijn die een vergelijkbare keuze hebben gemaakt natuurlijk :)

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
MaSw85 schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:38:
[...]

Ja, dat was al sinds een (dikke) week op de website te zien, Autoweek was er op tijd bij :+ Maar in de praktijk betekent dat dat je afhankelijk van de lakkleur goedkoper uit bent met een Extended Range AWD dan een Extended Range RWD met Technology pack omdat bij de AWD het Technology pack er bij in zit... Weer een extra twijfel voor de leaseauto. Verschil per maand in de lease tussen beide is 'maar' 27 euro per maand. Echter zit de Scenic Esprit Alpine ook nog in mijn hoofd... Ik kan maar geen keuze maken, maar heb mezelf wel gedwongen dat deze week te doen. Hier nog iemand redenen om voor de Mach-E te gaan i.p.v. de Scenic? Snelladen ga ik amper doen in de praktijk, kan gewoon in de eigen garage laden. Qua ruimte is beide prima, wellicht dat de Mach-E een wat logischere kofferbak heeft, want die is wat dieper in de lengte t.o.v. de diepte in de hoogte van de Scenic (iets met een kinderwagen :) )
Slechts 220 pk en bovendien voorwielaandrijving.
Next!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
[...]

UITERLIJK - de Mach-E is toch stukken mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:46
Aldusso schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:34:
[...]

UITERLIJK - de Mach-E is toch stukken mooier!
Dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vassque
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-04 17:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1X675xR9V1yyH04gzP1oNJXJDZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jGPoLesW9MVLJH5MrK8dGhE1.jpg?f=fotoalbum_large
Update gehad…heb de RWD ER en deze actieradius heb ik zo vroeg in het jaar nog niet gehad… :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
Vassque schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:29:
[Afbeelding]
Update gehad…heb de RWD ER en deze actieradius heb ik zo vroeg in het jaar nog niet gehad… :-))
Knap vervelend is het, zit hier ook met een hallucinerende boordcomputer :)
Hoop dat hij snel terug wat realiteitsbesef krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainKansloos
[...]Qua ruimte is beide prima, wellicht dat de Mach-E een wat logischere kofferbak heeft, want die is wat dieper in de lengte t.o.v. de diepte in de hoogte van de Scenic (iets met een kinderwagen :) )
Ik heb de Scenic ook overwogen op dezelfde gronden, maar lease technisch valt die voor mij duurder uit dan een SR RWD Mach-E. De kofferbak van de laatste is m.i. kleiner op papier (402 vs 545L volgens mij), maar wat praktischer om een kinderwagen in te leggen. Iig qua vloeroppervlak afmetingen (84x104cm) volgens mij ongeveer. Ik heb de Scenic nog niet in 'het echie' gezien (volgens mij staat ie net een aantal dagen op geselecteerde plekken in de showroom) maar uit afbeeldingen lijken die beschikbare liters daar vooral uit de hoogte te komen.

Ik heb zelf e.e.a. nagemeten omdat ik graag een (race)fiets in de kofferbak zou kunnen gooien, liefst zonder de wieler eruit te halen. Maar de Mach-E is met neergeklapte bank maar ~1,65diep volgens mij. Dat wordt passen en meten denk ik. Zeker in vergelijking met mijn huidige Focus Wagon.

Maar ik snap de keuzestress wel een beetje. Los van alle gadgets, looks en rijkwaliteiten moet het ook wel praktisch blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
CaptainKansloos schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:39:
[...]

Ik heb de Scenic ook overwogen op dezelfde gronden, maar lease technisch valt die voor mij duurder uit dan een SR RWD Mach-E. De kofferbak van de laatste is m.i. kleiner op papier (402 vs 545L volgens mij), maar wat praktischer om een kinderwagen in te leggen. Iig qua vloeroppervlak afmetingen (84x104cm) volgens mij ongeveer. Ik heb de Scenic nog niet in 'het echie' gezien (volgens mij staat ie net een aantal dagen op geselecteerde plekken in de showroom) maar uit afbeeldingen lijken die beschikbare liters daar vooral uit de hoogte te komen.

Ik heb zelf e.e.a. nagemeten omdat ik graag een (race)fiets in de kofferbak zou kunnen gooien, liefst zonder de wieler eruit te halen. Maar de Mach-E is met neergeklapte bank maar ~1,65diep volgens mij. Dat wordt passen en meten denk ik. Zeker in vergelijking met mijn huidige Focus Wagon.

Maar ik snap de keuzestress wel een beetje. Los van alle gadgets, looks en rijkwaliteiten moet het ook wel praktisch blijven.
Heel herkenbaar! Ik kom dus ook van een Focus Wagon en wil ook mijn racefiets zonder wielen eruit in leggen. Dat lukt denk ik wel met 1.65m in de lengte met een racefiets. Gewone fiets wellicht iets lastiger, maar je kan altijd nog het voorwiel (deels) omhoog leggen. En dus normaal gesproken genoeg ruimte hebben voor een kinderwagen en nog wat spullen erbij. Dat lukt in beide in ieder geval prima. En die racefiets gaat er niet zo heel vaak in. Wat dat betreft waren we erg verwend met de Focus :)

Ik vergelijk overigens met de ER en niet de SR, vandaar dat de Mach-E voor mij duurder is. Ik wil gewoon in de winter ook een 350-400 km halen zodat ik klant- of kantoorbezoek vv kan doen zonder opladen.

Zoals je al aangeeft is inderdaad het vloeroppervlak bij de Mach-E groter waar het in de Scenic vooral in de hoogte zit. Daar is het 96 breed en qua lengte een stuk minder, ik gok zo'n 65-80 cm afhankelijk van hoe hoog ivm de achterbank. De Mach-E is dan ook 24 cm langer in de totale lengte en dat zie je terug in de kofferbak. Eigenlijk hadden ze die Scenic gewoon 20 cm langer moeten maken en dat terug moeten laten komen in de kofferbak :+

In ieder geval dank voor het delen van je afwegingen!

PS: Foto van de kofferbak van de Scenic had ik gepost in het Scenic topic.

[ Voor 9% gewijzigd door MaSw85 op 19-04-2024 14:17 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
MaSw85 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:08:
[...]

Heel herkenbaar! Ik kom dus ook van een Focus Wagon en wil ook mijn racefiets zonder wielen eruit in leggen. Dat lukt denk ik wel met 1.65m in de lengte met een racefiets. Gewone fiets wellicht iets lastiger, maar je kan altijd nog het voorwiel (deels) omhoog leggen. En dus normaal gesproken genoeg ruimte hebben voor een kinderwagen en nog wat spullen erbij. Dat lukt in beide in ieder geval prima. En die racefiets gaat er niet zo heel vaak in. Wat dat betreft waren we erg verwend met de Focus :)

Ik vergelijk overigens met de ER en niet de SR, vandaar dat de Mach-E voor mij duurder is. Ik wil gewoon in de winter ook een 350-400 km halen zodat ik klant- of kantoorbezoek vv kan doen zonder opladen.

Zoals je al aangeeft is inderdaad het vloeroppervlak bij de Mach-E groter waar het in de Scenic vooral in de hoogte zit. Daar is het 96 breed en qua lengte een stuk minder, ik gok zo'n 65 cm. De Mach-E is dan ook 24 cm langer in de totale lengte en dat zie je terug in de kofferbak. Eigenlijk hadden ze die Scenic gewoon 20 cm langer moeten maken en dat terug moeten laten komen in de kofferbak :+

In ieder geval dank voor het delen van je afwegingen!

PS: Foto van de kofferbak van de Scenic had ik gepost in het Scenic topic.
Racefiets hier gaat er gewoon in met de bank plat, geen wiel eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
jgijsen schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:49:
[...]
Zeker vervelend…deze melding kwam Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgSnzK3fzmkiEqRnvm1ywLDwEh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DmItISELqrDmTAR9YbLBtYu9.jpg?f=fotoalbum_largekom ik ermee thuis ja of nee…ik ga voor de zekerheid maar even aan de snellader hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-11-2024
Vassque schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:00:
[...]

Zeker vervelend…deze melding kwam [Afbeelding]kom ik ermee thuis ja of nee…ik ga voor de zekerheid maar even aan de snellader hangen.
Dit is alleen in CarPlay, de auto zou op het kleine scherm wel nog gewoon de juiste waardes moeten weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
jgijsen schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:49:
[...]

Knap vervelend is het, zit hier ook met een hallucinerende boordcomputer :)
Had de update voor het weekend en stelt zich snel weer bij gelukkig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bassmanjunior
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 17:06
CaptainKansloos schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:39:
[...]

Racefiets met achterbank plat geen probleem. Stuur een beetje gekanteld en ruimte zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
We gaan het zien. Gelukkig korte ritjes voor de boeg. Nav de dakdragers: iemand hier een fietsdrager op de achterklep van de Mach e? Ik heb geen trekhaak maar zou graag ergens gaan fietsen. Wil er dan 2 meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Vassque schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:06:
We gaan het zien. Gelukkig korte ritjes voor de boeg. Nav de dakdragers: iemand hier een fietsdrager op de achterklep van de Mach e? Ik heb geen trekhaak maar zou graag ergens gaan fietsen. Wil er dan 2 meenemen.
(Afneembare) Trekhaak kan achteraf gemonteerd worden. Wel duur geintje, incl montage minimaal 1000€ bij Ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
Ik gebruik deze voor de racefietsen.

https://www.decathlon.nl/...n/_/R-p-120259?mc=8342387

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Of wellicht een Seasucker overwegen?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Heb je wellicht een foto van hoe het er op de Mustang uit ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xipe22
marteltor schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:35:
[...]

Heb je wellicht een foto van hoe het er op de Mustang uit ziet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h15g-hjgXcRm5IJFD6MkUaUi5U0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bpoVcCRVpbJrR3aLfsRDAqU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik zou me hierbij wel zorgen gaan maken over het beschadigen van m'n auto. Maar het gaat wss wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Dat werkt indd ook prima, zolang je je er mentaal overheen kunt zetten dat ie echt vast blijft plakken :D

Zag onlangs nog een Porsche met zo'n ding en een fiets erop, werkt gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
FlowDesign schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:25:
[...]

(Afneembare) Trekhaak kan achteraf gemonteerd worden. Wel duur geintje, incl montage minimaal 1000€ bij Ford.
1400 nog iets om precies te zijn incl btw en montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Achterklep kan dan zeker niet meer open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
marteltor schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:44:
[...]

Achterklep kan dan zeker niet meer open?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tedillac schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:16:
[...]

1400 nog iets om precies te zijn incl btw en montage.
Wow! Ik heb het destijds in september 2022 bij een Ford dealer in Duitsland laten monteren voor iets meer dan 1000€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:25:
[...]

Wow! Ik heb het destijds in september 2022 bij een Ford dealer in Duitsland laten monteren voor iets meer dan 1000€.
1229 bij mij incl 13 polige adapter. (Broekhuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
Dank voor jullie info. Ik ga het overwegen om een trekhaak te plaatsen. Zo’n plakding of die van decatlon zien er op zich werkbaar uit maaaaaar ik krijg mijn fiets daar met geen mogelijkheid op 😆.
Zal ook met de leasemij moeten overleggen. Het is uiteindelijk hun auto…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik mag vanuit mijn werkgever een nieuwe auto uitzoeken, wij hebben een brede keuze in elektrische voertuigen van diverse merken.

Nu is mijn interesse gevallen op een Ford Mustang Mach E RWD standard range.
De reden is omdat het een redelijk sportieve auto is voor een elektrische auto.
Nadeel is de actieradius.

Ik heb wel een aantal vragen aan Mustang Mach E rijders:
- Zitten Dynamische knipperlichten bij de goedkoopste uitvoering?
- Wat is jullie rijervaring met de Mustang Mach E?
- Wat is jullie nadeel aan de Mustang Mach E?
- Kun je met je Smartphone op afstand de auto voorverwarmen? Handig voor de winter ;)
- Hoe lang hebben jullie gemiddeld moeten wachten tot de auto geleverdis? Gezien op de website een levertijd staat van gem. 34 weken!

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Mikee007 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:09:
Ik mag vanuit mijn werkgever een nieuwe auto uitzoeken, wij hebben een brede keuze in elektrische voertuigen van diverse merken.

- Kun je met je Smartphone op afstand de auto voorverwarmen? Handig voor de winter ;)
- Hoe lang hebben jullie gemiddeld moeten wachten tot de auto geleverdis? Gezien op de website een levertijd staat van gem. 34 weken!

Ik ben benieuwd.
Als een extended range in je budget kan, dan heb je meer range en ook meteen meer opties.

Voorverwarmen kan bij elke uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:15

ja3

Ik ben benieuwd.
Ik zou zeggen neem eens een weekendje om het hele topic door te lezen maar om een antwoord te geven:

Rijervaring (2021 model) voor bestuurder is lekker direct en sportief. Soms ietswat stuiterig op de vering.

Nadeeltjes:
- Auto moet vaak naar de garage (+/- 2 keer per jaar) voor reparaties. Maar hoop dat dit met 2024 modellen niet meer zo is.
- Als je vaak volwassenen op de achterbank moet meenemen heb je andere vering nodig (tenzij alleen op snelweg).
- Niet de snelste auto voor snelladen. Dus mocht je van plan zijn vaker dan 1 keer per week te snelladen zou ik verder kijken.

Je kunt hem voorverwarmen. Maar je hebt daarin vrijwel geen subkeuze. Alleen maar de 'Start' knop voor voorverwarming. Bij andere merken kun je bijvoorbeeld nog temperatuur kiezen en diverse stoelverwarmings opties vanuit de app.

Grootste pluspunt zijn natuurlijk wel zijn looks. Als extra kan ik 18 inch velgen aanraden omdat ze totaal ongevoelig voor stoeprandjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ja3 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:59:
[...]

Ik zou zeggen neem eens een weekendje om het hele topic door te lezen maar om een antwoord te geven:

Rijervaring (2021 model) voor bestuurder is lekker direct en sportief. Soms ietswat stuiterig op de vering.

Nadeeltjes:
- Auto moet vaak naar de garage (+/- 2 keer per jaar) voor reparaties. Maar hoop dat dit met 2024 modellen niet meer zo is.
- Als je vaak volwassenen op de achterbank moet meenemen heb je andere vering nodig (tenzij alleen op snelweg).
- Niet de snelste auto voor snelladen. Dus mocht je van plan zijn vaker dan 1 keer per week te snelladen zou ik verder kijken.

Je kunt hem voorverwarmen. Maar je hebt daarin vrijwel geen subkeuze. Alleen maar de 'Start' knop voor voorverwarming. Bij andere merken kun je bijvoorbeeld nog temperatuur kiezen en diverse stoelverwarmings opties vanuit de app.

Grootste pluspunt zijn natuurlijk wel zijn looks. Als extra kan ik 18 inch velgen aanraden omdat ze totaal ongevoelig voor stoeprandjes zijn.
Mijn 2021 SR RWD hoeft nooit naar de garage, heb er nooit problemen mee.

Ik heb wel de veren vervangen. 2024 vering schijnt beter te zijn.

Volgens mij kun je in de auto alles instellen mbt voorverwarmen (iig temp en stoelverwarming). Via de app kun je dit dan op afstand activeren en daar zit ook een timer op.

Een ER kan ook sneller snelladen dan een SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

- Hoe lang hebben jullie gemiddeld moeten wachten tot de auto geleverdi s? Gezien op de website een levertijd staat van gem. 34 weken!

Ik ben benieuwd.
dynamische knipperlichten zit op alle modellen.

Verder is het gewoon een hele fijne auto. Kijk anders ook ff naar de voorraad: https://aanbiedingen.ford...ng-mach-e-suv?channel=b2c

Ik heb 1,5 jaar mogen wachten op de mijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Statusupdate: auto bij de dealer voor de recall. (Ruim 3 weken nu) Diagnose: beschadigde vloer en cellen. (kreeg ik geen melding van in de auto zelf overigens) Nu wordt het hele batterypack vervangen. Uiteraard nog even wachten totdat dat gebeurt is... (1st edition: AWD ER) Volgens mij zijn de leasemaatschappij en Ford bezig te bepalen of dit onderdeel van de recall is of niet. Maar dat is mijn probleem als berijder niet is mij verzekerd...

En voordat er vragen over komen: ik kan mij niet herinneren dat ik de vloer beschadigd heb. Zijn 'recente sporen' dus dat zou ik mij zeker nog kunnen herinneren en ik ben de enige bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ach zolang het jou verder niets kost heb je wel weer een nieuwe accu erin.

Een tijdje geleden had ik met de OBD adapter de status van mijn accu uitgelezen en daar staat dus ook het percentage "battery health" bij. Die was bij mijn GT na 2,5 jaar op 94.5%

Dus ongeveer op 10% na 5 jaar. Vond ik wel meevallen.
Kilometerstand is nu 51k

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 20-04-2024 14:59 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
FlowDesign schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:58:
[...]

Als een extended range in je budget kan, dan heb je meer range en ook meteen meer opties.

Voorverwarmen kan bij elke uitvoering.
Ja ik kan ook de Extended range kiezen (premium), maar dan zijn me maandlasten wel gelijk weer een stuk hoger en bijtelling 19% in plaats van 18%.
Ik snap je idee, want de basis variant kan maar 470 km elektrisch rijden in realiteit zal dit denk ik ongeveer 400 km zijn. Of is jullie ervaring anders qua range?

Voor mij voldoende voor woon/werk (60km heen en terug)
m24 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:28:
[...]

dynamische knipperlichten zit op alle modellen.

Verder is het gewoon een hele fijne auto. Kijk anders ook ff naar de voorraad: https://aanbiedingen.ford...ng-mach-e-suv?channel=b2c

Ik heb 1,5 jaar mogen wachten op de mijne :)
Okee, dat verbaasd me want ik zag laatst een Mustang rijden en de knipperlichten aan de voorkant waren niet dynamisch, achterkant kon ik niet zien helaas.
Vind het wel een mooie feature als dit erop zou zitten.
Dank voor de link, er is wel het e.e.a. op voorraad, zal ook is navragen bij Arval of die de levertijd vooraf kunnen opvragen voordat ik de auto (eventueel) zou bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Achterkant zijn de knipperlichten bij iedere uitvoering dynamisch. Aan de voorkant enkel bij de AWD

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOqJmLH6-GYK94EkAieX1qDhLQ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fC6BPpxS58od1aEQ098kTpE2.jpg?f=fotoalbum_large

Geparkeerd bij de RAI in Amsterdam.

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Mikee007 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:09:
[...]

[...]

Okee, dat verbaasd me want ik zag laatst een Mustang rijden en de knipperlichten aan de voorkant waren niet dynamisch, achterkant kon ik niet zien helaas.
Vind het wel een mooie feature als dit erop zou zitten.
Dank voor de link, er is wel het e.e.a. op voorraad, zal ook is navragen bij Arval of die de levertijd vooraf kunnen opvragen voordat ik de auto (eventueel) zou bestellen.
aha ... nee voor niet inderdaad, alleen achter op alle modellen. Nu zie je er zelf niets van en kan je er alleen van genieten als je een mede MME tegenkomt :) Arval is een fijne club, maar Ford geeft ze net zo weinig info als ons.... :) Als er iets voor je tussenzit zou ik mezelf het leed besparen en gewoon een voorraadmodel pakken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

Mikee007 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:09:
[...]

Ja ik kan ook de Extended range kiezen (premium), maar dan zijn me maandlasten wel gelijk weer een stuk hoger en bijtelling 19% in plaats van 18%.
Ik snap je idee, want de basis variant kan maar 470 km elektrisch rijden in realiteit zal dit denk ik ongeveer 400 km zijn. Of is jullie ervaring anders qua range?

Voor mij voldoende voor woon/werk (60km heen en terug)

[...]
tsja, range.... ik moet zeggen, ik heb er nooit last van... je kunt 2 uur rijden en dan ben je sowieso wel even aan een stop toe.... zeker op vakantie met het gezin.... eigenlijk loop je nooit/zelden tegen de beperking van je range aan... en als je dat dan over een jaar bekijkt is het verwaarloosbaar wat je aan extra tijd kwijt bent met de kleinere batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
m24 schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:12:
[...]

tsja, range.... ik moet zeggen, ik heb er nooit last van... je kunt 2 uur rijden en dan ben je sowieso wel even aan een stop toe.... zeker op vakantie met het gezin.... eigenlijk loop je nooit/zelden tegen de beperking van je range aan... en als je dat dan over een jaar bekijkt is het verwaarloosbaar wat je aan extra tijd kwijt bent met de kleinere batterij...
dat ligt wel maar net aan je plannen en rijstijl. Als je met een koffer op het dak 150 gaat rijden bij 0 graden buitentemperatuur in een heuvelachtig landschap kan ik je vertellen dat de range heel hard gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

marteltor schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:46:
[...]
dat ligt wel maar net aan je plannen en rijstijl. Als je met een koffer op het dak 150 gaat rijden bij 0 graden buitentemperatuur in een heuvelachtig landschap kan ik je vertellen dat de range heel hard gaat :X
lol ja dat snap ik :) Ik ben ook geen wintersport type, dus dat scheelt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwpaints
beetje meer range zou toch wel lekker zijn, in het allerbeste geval haal ik 400km,
voor vakantie reis je dan tussen de 20 en 80% bij de snelladers, ik haal dan net een beetje meer dan 200km als je dan naar Spanje rijd komt het laden heel snel terug, het laden gaat dan ook erg langzaam je bent elke x toch wel zeker meer dan 30min kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
[quote]Mikee007 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:09:
[...]

Met de standard range met veel korte stukjes haal ik met heel veel moeite 300 km.
De geschatte 400 km heb ik op 60.000 km nog nooit mogen meemaken.

Dus doe jezelf een plezier en neem de extended range.
Verder op deze afstand enkel een keer naar de garage geweest voor nieuwe banden en ruitenwissers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Misschien wel handig om aan te geven dat ik de auto niet voor vakanties zou gebruiken, als ik op vakantie ga dan is dit voornamelijk met het vliegtuig m.u.v. Duitsland of België.
Daarnaast vervoer ik dus ook geen koffers etc.

Het gebruik is dus voornamelijk woon/-werk verkeer.
Al is inderdaad 300km wel wat aan de weinige kant en zet me toch wel aan het twijfelen toch de Extended range te nemen.
m24 schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:08:
[...]

aha ... nee voor niet inderdaad, alleen achter op alle modellen. Nu zie je er zelf niets van en kan je er alleen van genieten als je een mede MME tegenkomt :) Arval is een fijne club, maar Ford geeft ze net zo weinig info als ons.... :) Als er iets voor je tussenzit zou ik mezelf het leed besparen en gewoon een voorraadmodel pakken....
Nee Dynamische knipperlichten is leuk maar je ziet het zelf inderdaad niet.
Ik zie inderdaad dat Ford best wel wat types voorraad modellen heeft en levering rond 5-6 weken mogelijk is
Ik weet alleen niet hoe een leasemaatschappij hier mee om gaat en voorraad modellen aan schaft of niet.
Voor mij maakt het geen verschil want de auto's zijn eigenlijk altijd nieuw.

[ Voor 50% gewijzigd door Mikee007 op 21-04-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Mikee007 schreef op zondag 21 april 2024 @ 18:40:
Misschien wel handig om aan te geven dat ik de auto niet voor vakanties zou gebruiken, als ik op vakantie ga dan is dit voornamelijk met het vliegtuig m.u.v. Duitsland of België.
Daarnaast vervoer ik dus ook geen koffers etc.

Het gebruik is dus voornamelijk woon/-werk verkeer.
Al is inderdaad 300km wel wat aan de weinige kant en zet me toch wel aan het twijfelen toch de Extended range te nemen.
Van de andere kant, hoe vaak rijd je binnen Nederland meer dan 250/300 km op een dag, en kun je dan niet op de locatie die bezoekt (voor werk) een paar uur laden?

Ik bezoek met m'n SR RWD weleens familie in Friesland vanuit Eindhoven of soms rijden we naar Keulen of Bonn en dan hang ik 'm daar aan de lader (11 kW AC) of we doen op de terugweg 10 minuten snelladen en dat gaat prima op en neer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hwpaints
voor mij is het een prive auto en vond prijsverschil teveel,
als je er niet mee op vakantie gaat zou ik zeker de SR nemen je heb dan grote accu bijna nooit nodig, ik laad buiten de vakanties zelden buiten de deur.
inderdaad hoe vaak rij je meer dan 300 op 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Mikee007 schreef op zondag 21 april 2024 @ 18:40:
Ik zie inderdaad dat Ford best wel wat types voorraad modellen heeft en levering rond 5-6 weken mogelijk is
Ik weet alleen niet hoe een leasemaatschappij hier mee om gaat en voorraad modellen aan schaft of niet.
Voor mij maakt het geen verschil want de auto's zijn eigenlijk altijd nieuw.
Verschilt per LM. Mij vorige Focus was een voorraad auto van de dealer en kon toen bij de LM een offerte neerleggen vanuit de dealer. Inmiddels andere baan en moet nu centraal via een portal bestellen.. En daar zit nog veel tussenin. De verkoopleider van de dealer waar ik was zei dat Ford een centrale voorraad en verkoop hanteert en dealers niet echt los iets kunnen claimen, dus die levertijd is in dat geval wel realistisch denk ik.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
hwpaints schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:16:
voor mij is het een prive auto en vond prijsverschil teveel,
als je er niet mee op vakantie gaat zou ik zeker de SR nemen je heb dan grote accu bijna nooit nodig, ik laad buiten de vakanties zelden buiten de deur.
inderdaad hoe vaak rij je meer dan 300 op 1 dag.
Ik ben er ook al mee op wintersport geweest naar Oostenrijk en dat ging ook prima, je moet alleen 2 uur bij je reistijd optellen (op 1.000 km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik lees wel dat opladen bij een “normale” laadpaal bij de mustang van 0 tot 100% ruim 9 uur duur, dat is wel vrij lang. Is dat bij de ER ook? En snelladen (fastned bijv.) hoe lang duurt dat van 0 tot 100%?

Inde4daad het is een keuze, meet dan 300km per dag zal ik niet veel rijden.
Al snap ik wel als je met een EV voertuig op vakantie gaat je het liefste zoveel mogelijk range wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:55
Mikee007 schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:42:
Ik lees wel dat opladen bij een “normale” laadpaal bij de mustang van 0 tot 100% ruim 9 uur duur, dat is wel vrij lang. Is dat bij de ER ook? En snelladen (fastned bijv.) hoe lang duurt dat van 0 tot 100%?

Inde4daad het is een keuze, meet dan 300km per dag zal ik niet veel rijden.
Al snap ik wel als je met een EV voertuig op vakantie gaat je het liefste zoveel mogelijk range wil hebben.
Dat is bij de ER nog langer...want meer capaciteit.
Maar je moet het anders zien. Je laadt nooit van 0 tot 100%. Dus als je thuis laadt of bij en paal in de straat dan gaat het inderdaad relatief langzaam (11Kwh). Meestal zal je laden bij 20 of 30% en als je je accu wat wilt sparen laadt je max tot 90%. Daar zal hij dan inderdaad een paar uur over doen maar dat doe je over het algemeen als je thuis bent en hoogstwaarschijnlijk je tijd in dromenland door brengt. Bij snelladen zal het zo'n 40 minuten duren om van 20-30 tot 90 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSbg1g4J9mePN40hwtJF4cM6YzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7Lnw9vjjsPm9JATWl1WSrGk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg deze update nu al een week niet geïnstalleerd. Gepland of handmatig geactiveerd het gaat constant fout. Iemand ook last van? Betreft een job1 auto.
Pagina: 1 ... 164 ... 179 Laatste