Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 163 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:31
Misschien interessant om eens een echte excel sheet te maken met wat je nu wel en niet kijgt bij welk model met of zonder opties ?

Bij de RW+ER versie die ik nu heb mis ik wel wat dingetjes die de GT / AWD wel heeft.

- Achterklep niet elektrisch
- Zijspiegels niet elektrisch
- Geen 360 view, alleen achter
- Geen oogdetectie achter het stuur
- Geen ambient verlichting
- Geen slimme verlichting

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:51
Brotuck schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:17:
Misschien interessant om eens een echte excel sheet te maken met wat je nu wel en niet kijgt bij welk model met of zonder opties ?

Bij de RW+ER versie die ik nu heb mis ik wel wat dingetjes die de GT / AWD wel heeft.

Dat zit 'm in zowel wel of niet Premium, maar ook of je bijvoorbeeld Tech Pack of Tech Pack Plus neemt. Zie lijstje wat ik eerder deze week had gepost :)

Vroeger heette Tech Pack Plus trouwens Tech Pack 2. Verschil tussen die twee qua stoelen zijn volgens mij oa de perforatie en de naden/stiksels. Of het ook nog scheelt qua elektrisch instelbaar weet ik niet.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:26
Brotuck schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:17:

Premium RW-ER-'23

In tegenstelling tot een hoop geruchten over zaken die er in modeljaar 23 niet op zouden zitten kan ik meedelen dat de volledige bovenstaande opsomming gewoon aanwezig is. :+

Verschil zit 'm in de varianten onderling zoals @FlowDesign ook zegt, vooral in de gekozen optie pakketten en/of uitvoering.

Zelf de automatisch parkeren functie is aanwezig, terwijl juist die optie en de automatische achterklep niet op modeljaar 23 zouden zitten. Het enige verschil dat ik tot nu toe gevonden heb met de '21 variant is dat de sproeier bij de camera voor niet aanwezig is. :+

Kwam van de week nog een MME tegen bij een shop, waarvan de eigenaar de ambient verlichting niet aan z'n verwachtingen vond voldoen, en liet uitbreiden.

[ Voor 12% gewijzigd door TIGER1125 op 01-03-2024 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
TIGER1125 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:53:
[...]

Premium RW-ER-'23

In tegenstelling tot een hoop geruchten over zaken die er in modeljaar 23 niet op zouden zitten kan ik meedelen dat de volledige bovenstaande opsomming gewoon aanwezig is. :+

Verschil zit 'm in de varianten onderling zoals @FlowDesign ook zegt, vooral in de gekozen optie pakketten en/of uitvoering.

Zelf de automatisch parkeren functie is aanwezig, terwijl juist die optie en de automatische achterklep niet op modeljaar 23 zouden zitten. Het enige verschil dat ik tot nu toe gevonden heb met de '21 variant is dat de sproeier bij de camera voor niet aanwezig is. :+

Kwam van de week nog een MME tegen bij een shop, waarvan de eigenaar de ambient verlichting niet aan z'n verwachtingen vond voldoen, en liet uitbreiden.
Ja ik weet dat die opties er zijn, echter ben ik wel benieuwd naar de verschillen in de packs van de afgelopen jaren. De GT was simpel, daar zat standaard alles op.

Ik had in eerste instantie een AWD Premium met alle opties besteld. Die was uiteindelijk maar 7000 euro goedkoper dan de GT. En ik had toen ook nog de bonus vanuit Ford gehad vanwege het lange wachten, dus de inruil was zo gerealiseerd.

Dit zijn ze naast elkaar tijdens inleveren in Dec 2021. Nog steeds vind ik Infinity Blue de mooiste kleur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiTd-QH6jrakZw3bjfbGUvCW-6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFnpMcYSs7vaEBr22Is73T0t.jpg?f=fotoalbum_large

De (tijdelijke)MME die ik nu heb heeft bijvoorbeeld wel de parkeren module, terwijl model 2023 hem niet meer kreeg ivm chip shortage.

[ Voor 14% gewijzigd door Brotuck op 02-03-2024 11:58 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:26
Brotuck schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:48:
[...]

Ja ik weet dat die opties er zijn, echter ben ik wel benieuwd naar de verschillen in de packs van de afgelopen jaren. De GT was simpel, daar zat standaard alles op.

Ik had in eerste instantie een AWD Premium met alle opties besteld. Die was uiteindelijk maar 7000 euro goedkoper dan de GT. En ik had toen ook nog de bonus vanuit Ford gehad vanwege het lange wachten, dus de inruil was zo gerealiseerd.

Dit zijn ze naast elkaar tijdens inleveren in Dec 2021. Nog steeds vind ik Infinity Blue de mooiste kleur.
[Afbeelding]
Op Mach-e forum staan staatjes van de job-1 en job-2 productie runs ieder model jaar daar kun je op zich veel vinden. Is niet naast elkaar maar wel interessant om eens te bekijken waar ze wijzigingen hebben gedaan gedurende de ontwikkeling van het nieuwe model jaar.

Zie je grappig genoeg ook hoe de variant ontwikkeling van "actie modeletjes" ging en de alles aan opties die Ford eerst niet wilde alsnog kwamen. (meer dan de 2 type velgen)
De (tijdelijke)MME die ik nu heb heeft bijvoorbeeld wel de parkeren module, terwijl model 2023 hem niet meer kreeg ivm chip shortage.
So they say, en toch staat er hier voor de deur een MY23 met parkeermodule en handsfree achterklep. (ook de handsfree achterklep zou om die chip reden in eerste instantie geschrapt zijn en daarna weer terug gekomen zijn om daarna weer in een optie pakket gestopt te zijn :+ )

Gisteren trouwens nog een geinig dingetje, de auto wilde geen verbinding meer maken met satellieten, dus stond nog 20 km verderop in de navigatie toen ik thuis kwam. (werkt nu allemaal weer overigens)

[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 04-03-2024 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:04
TIGER1125 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 07:30:

Gisteren trouwens nog een geinig dingetje, de auto wilde geen verbinding meer maken met satellieten, dus stond nog 20 km verderop in de navigatie toen ik thuis kwam. (werkt nu allemaal weer overigens)
Heb ik ook last van zo nu en dan. Ben er al achter dat een bug is in het navigatiedeel, de auto zelf heeft wel gps verbinding bij mij. Hopelijk binnenkort een update die dit fixed.

[ Voor 4% gewijzigd door Xipe22 op 04-03-2024 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:35

ArCadE

No banana available

Xipe22 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:54:
[...]

Heb ik ook last van zo nu en dan. Ben er al achter dat een bug is in het navigatiedeel, de auto zelf heeft wel gps verbinding bij mij. Hopelijk binnenkort een update die dit fixed.
Ook soms last van. Even schakelen tussen navi op de tel en weer terug en het probleem is voorbij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE-GT
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-03-2024
Vandaag voor de 5e keer "binnenkort onderhoud uitvoeren" melding. HVJB waarschijnlijk. Al 3 keer vervangen en de BCEM ook vervangen de laatste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:35
Sinds gisteren een hele rare bug en heb nog geen idee hoe ik het zou kunnen oplossen.
Als ik met mijn telefoon verbonden ben met de auto (zowel bluetooth als met kabel) en ik word gebeld of ik bel, dan krijg ik alleen maar harde statische ruis over de speakers. Maakt niet uit of het een telefoongesprek is of digitaal met Teams, als het twee-wegcommunicatie is alleen maar harde ruis. Muziek afspelen, meldingen afspelen, allemaal geen issue.

Ik heb al getest of het mijn telefoon was, maar bij een andere auto is er niks aan de hand. Android Auto opnieuw geïnstalleerd, telefoon opnieuw gestart, telefoon vergeten bij de auto. Niets helpt.
Heb de auto ook al een factory reset gegeven, maar ook dat mocht niets baten.

Iemand dit al eens meegemaakt of die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:55
Misschien al eerder voorbij gekomen maar waard om nog eens te waarschuwen. Ik had mijn account gekoppeld aan mijn dynamische energiecontract. Als je dat doet wordt op een goede dag dus je account uitgeschakeld. Als je dan toevallig net onderweg bent en PaaK gebruikt dan kom je dus niet meer weg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQw8f9cSnXb_VguEz1Limn8quO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fis4YsGoRzLrKjZXACgDoCCH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOI2pOQNL161nXVTdEnz6ZrU5bg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/we1ELtxh3DXiGfVhQHmk3VSQ.jpg?f=fotoalbum_large

De klantenservice is natuurlijk pas morgen weer bereikbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
baszz schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:34:
Misschien al eerder voorbij gekomen maar waard om nog eens te waarschuwen. Ik had mijn account gekoppeld aan mijn dynamische energiecontract. Als je dat doet wordt op een goede dag dus je account uitgeschakeld. Als je dan toevallig net onderweg bent en PaaK gebruikt dan kom je dus niet meer weg:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat was indd bekend, heb ik ook al een keer gehad.
Maar Ford heeft als het goed is inmiddels een aparte API voor andere data-connecties waardoor je account niet meer geblokkeerd zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
FlowDesign schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:16:
[...]

Dat was indd bekend, heb ik ook al een keer gehad.
Maar Ford heeft als het goed is inmiddels een aparte API voor andere data-connecties waardoor je account niet meer geblokkeerd zou moeten worden.
Nou, dan mogen ze daar wel eens wat meer duidelijkheid over geven want dit is behoorlijk knudde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09 18:59

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij je auto heb je een kaartje gekregen met 2 (fabrieks)codes er op. 1 om je deur te openen en de andere om te starten.
Als je deze codes in (beveiligd) in je telefoon opslaat (en/of onthoud) dan kan ja altijd weg komen (dus ook als PAAK het niet doet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
baszz schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:48:
[...]

Nou, dan mogen ze daar wel eens wat meer duidelijkheid over geven want dit is behoorlijk knudde.
Ik weet niet welke gegevens bij de nieuwe API horen, weet alleen dat Tronity een poosje geleden deze voor hun app heeft toegevoegd nadat ze daar zeer lang op hebben gewacht.
Nu kun je dus Tronity gebruiken zonder dat Ford je account na een poosje blokkeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

Er is nu blijkbaar (volgens Ford klantenservice) een probleem waardoor dit bij veel accounts onlangs is gebeurt... ze weten nog niet waarom....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 14:43
Ik heb het ook gehad. Heeft al met al een week geduurd om het weer actief te krijgen. Eerst bellen met Ford, dan krijg je een 020 nummer, om vervolgens daar te horen te krijgen dat je een email moet sturen.

HODL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszz
Ralphie schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:04:
Ik heb het ook gehad. Heeft al met al een week geduurd om het weer actief te krijgen. Eerst bellen met Ford, dan krijg je een 020 nummer, om vervolgens daar te horen te krijgen dat je een email moet sturen.
Yupp, ook net die route doorlopen. Voor de toekomstige lezer. Mail sturen naar fpnld@ford.com om je account weer geactiveerd te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kleine rectificatie: PaaK blijkt wel gewoon te blijven werken als je account is uitgeschakeld. Je kan alleen de functies in de app niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
En weer een nieuwe update, alleen geen idee wat deze inhoudt…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tjtl5o256aQ0FXKBuuZSom3HGZk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dkz1y0aJ65GNPNx2ogXdCbpT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
martijnvds schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:47:
En weer een nieuwe update, alleen geen idee wat deze inhoudt…

[Afbeelding]
lekker informatief idd.

Ik dacht dat 6.4 gereleased was.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
Brotuck schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:25:
[...]

lekker informatief idd.

Ik dacht dat 6.4 gereleased was.
Dat klopt. Ik heb daarna ook alweer zo'n "minor" update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
baszz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:19:
[...]

Dat klopt. Ik heb daarna ook alweer zo'n "minor" update gehad.
Me too. Sinds die update wordt de auto heel moeilijk warm. Moet telkens van Auto afhalen en zelf regelen, anders bljift het echt te koud. Vreemd weer, elke update een verrassing wat weer anders is (en niet beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkwbBb6fXLqozR6XevvG0PDm6fY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aShMjLwvMQ7AtLzwhzjadGey.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Zie het.......nooit issue gehad. Update gehad....en issues.. En update nodig om het te fixen. En wsl dan weer een update om het volgende wat per ongeluk veranderd is te fixen

Hoe kan het toch, zit er een stagiaire daar aan die software te kloten elk keer ?

Ford Power-Up 6.5.0 - Heating & Ventilation updates (see next section for details) - SCHEDULE REQ'D *NEW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Aldusso schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:27:
[...]

Zie het.......nooit issue gehad. Update gehad....en issues.. En update nodig om het te fixen. En wsl dan weer een update om het volgende wat per ongeluk veranderd is te fixen

Hoe kan het toch, zit er een stagiaire daar aan die software te kloten elk keer ?

Ford Power-Up 6.5.0 - Heating & Ventilation updates (see next section for details) - SCHEDULE REQ'D *NEW
Je bedoelt Peter Stern? https://media.ford.com/co...-new-era-of-customer.html >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
En dan nog is de focus primair USA en soms Europa.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satpet
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 08:21
DAB Zenderlijst blijft altijd leeg.

Op het DAB zoekscherm, blijft bij mij de zenderlijst leeg. Ik kan wel naar de volgende zender zoeken en ze zo in de 'preset' opslagen. Ook verdwijnt het zenderlogo regelmatig in de preset.

Hebben jullie gelijkaardige problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 17:02
satpet schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:09:

Op het DAB zoekscherm, blijft bij mij de zenderlijst leeg. Ik kan wel naar de volgende zender zoeken en ze zo in de 'preset' opslagen. Ook verdwijnt het zenderlogo regelmatig in de preset.

In het verleden wel, de laatste maanden gaat het (eindelijk) goed.
Ben je helemaal bij met de updates ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satpet
jgijsen schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:27:
[...]

In het verleden wel, de laatste maanden gaat het (eindelijk) goed.
Ben je helemaal bij met de updates ?
Is een nieuwe auto (3 weken) en is na één week al teruggegaan naar dealer om de laatste updates te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
satpet schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:25:
[...]

Is een nieuwe auto (3 weken) en is na één week al teruggegaan naar dealer om de laatste updates te installeren.
Hadden ze ook wel ff kunnen doen voordat de auto werd afgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcdbee89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-09 22:51
Idd die wagens staan lang genoeg in Antwerpen voordat ze uitgeleverd worden😂

Typo

[ Voor 6% gewijzigd door rcdbee89 op 15-03-2024 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 20:57
Hey allen,

Ik ga morgenochtend kijken naar 2 2dehands RWD extended range model van 2023.
Zijn er punten waar jullie van zeggen: let hier zeker op!?
(Pin code om in de auto te raken wijzigen heb ik al ergens opgepikt bvb.. indien we em aankopen)

Zou het echt nodig zijn om een externe partij de batterij te laten nakijken op een model van slechts 1j oud?
Beide wagens zouden van Ford zelf komen, eentje is een directiewagen geweest, bij de andere werd dit niet zo precies vermeld.. dus heb ik het raden naar wat dit kan betekenen (en of het klopt i guess?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
DrMacabr3 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:03:
Hey allen,

Ik ga morgenochtend kijken naar 2 2dehands RWD extended range model van 2023.
Zijn er punten waar jullie van zeggen: let hier zeker op!?
(Pin code om in de auto te raken wijzigen heb ik al ergens opgepikt bvb.. indien we em aankopen)

Zou het echt nodig zijn om een externe partij de batterij te laten nakijken op een model van slechts 1j oud?
Beide wagens zouden van Ford zelf komen, eentje is een directiewagen geweest, bij de andere werd dit niet zo precies vermeld.. dus heb ik het raden naar wat dit kan betekenen (en of het klopt i guess?)
Let erop dat er geen openstaande terugroepacties zijn en dat ze alle software updates doorvoeren. Sommige kunnen nml (nog) niet via OTA.

Batterij zou ik wel geloven. Zit bovendien 8 jaar garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
FlowDesign schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:42:
[...]

Let erop dat er geen openstaande terugroepacties zijn en dat ze alle software updates doorvoeren. Sommige kunnen nml (nog) niet via OTA.

Batterij zou ik wel geloven. Zit bovendien 8 jaar garantie op.
Op eentje stond iets openstaand ivm de deuren:

2023 MUSTANG MACH-E - PORTIERREGELMODULE BIJWERKEN

Met een prijs van rond de 45K-47K heb ik de indruk dat de prijzen onder druk staan om eindelijk onder die 50-55K te zakken waar ze al een tijdje op staan, ze mogen nog zakken ntrlk maar of er op korte termijn nog veel gaat afgaan.. lastig te zeggen. Rond die prijs zie ik ook zoekrtjes permanent verdwijnen dus ze verkopen toch effectief..

[ Voor 28% gewijzigd door DrMacabr3 op 15-03-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
DrMacabr3 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:52:
[...]

Op eentje stond iets openstaand ivm de deuren:

2023 MUSTANG MACH-E - PORTIERREGELMODULE BIJWERKEN

Met een prijs van rond de 45K-47K heb ik de indruk dat de prijzen onder druk staan om eindelijk onder die 50-55K te zakken waar ze al een tijdje op staan, ze mogen nog zakken ntrlk maar of er op korte termijn nog veel gaat afgaan.. lastig te zeggen. Rond die prijs zie ik ook zoekrtjes permanent verdwijnen dus ze verkopen toch effectief..
Wat vragen ze voor de Mach-E's dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
Aldusso schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:24:
[...]

Wat vragen ze voor de Mach-E's dan ?
45.000 en 47.000 voor een RWD extended edition van nog geen jaar oud met om en bij de 10.000 km.
(die kosten in Belgie nieuw 64.000)

[ Voor 6% gewijzigd door DrMacabr3 op 15-03-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
DrMacabr3 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:28:
[...]

45.000 en 47.000 voor een RWD extended edition van nog geen jaar oud met om en bij de 10.000 km.
(die kosten in Belgie nieuw 64.000)
Belgie of Nederland ? De RWD Ext Range is standaard met Premium, op zich niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
Aldusso schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:44:
[...]

Belgie of Nederland ? De RWD Ext Range is standaard met Premium, op zich niet slecht.
Helaas Belgie? :p
Als ik naar de nieuwprijzen kijk op Ford.nl, .de en .fr is het overal echt een pak goedkoper voor een nieuwe..
of ze houden daar ook al rekening met subsidies oid..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
YouTube: Ford Mustang Mach-E (216kW, 430Nm) vs. WLTP | SO viel verbraucht er ...

leuk vergelijk 303 km rijden met gem. 80km/h, 130km/h en volgas (180 km/h), bij niet al te hoge temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
satpet schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:09:

Herkenbaar. Plaatjes van dab zenders verdwijnen. Heb nu maar uitgezet dat hij plaatjes toon. Ik zie nu alleen de naam van de radiozender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IxM8LNB0TxaYK1dyU894cAaBtk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bjODqCVdlUEJhwZUhyyGhHq.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren 6.5.0 ontvangen.
Had de laatste tijd ook regelmatig dat de voorruit besloeg bij wegrijden. Hopelijk is dat nu weer goed.

Het blijft wel grappig dat ik de omschrijving soms in het Engels en soms in het Duits ontvang. (M'n Fordpass account staat nog op Duits, had 'm daar gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
FlowDesign schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:41:
[...]

Ik weet niet welke gegevens bij de nieuwe API horen, weet alleen dat Tronity een poosje geleden deze voor hun app heeft toegevoegd nadat ze daar zeer lang op hebben gewacht.
Nu kun je dus Tronity gebruiken zonder dat Ford je account na een poosje blokkeert.
Gisteren geblokkeerd door Ford wegens gebruik van Tronity. Medewerker Ford gaf aan dat deze niet ondersteund wordt en ze ook niet weten wat wel ondersteund wordt en wanneer er uitbreiding van de ondersteuning komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 17:04
Heef iemand al een fix gevonden voor Googlemaps met Apple Carplay?
Hij is steeds de verbinding met gps kwijt, terwijl de autonavigatie nergens last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
Weet iemand of je een betere luchtfilter voor je interieur kan krijgen, om de pollen tegen te houden (hooikoorts) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Hi allemaal. Had al even in dit topic gezocht (maar weinig info gevonden) en ook al even in de showroom een Mach E bekeken (nog geen proefrit gemaakt) dus toch even de vraag hier. Ben namelijk op zoek naar een nieuwe leaseauto en de Mach E staat ook op het lijstje.

We verwachten in juni een kind en de auto moet vijf jaar mee (kans op een tweede in de periode is aanwezig) dus ben benieuwd naar ervaringen met de Mach E en kinderstoeltjes/maxicosi's en vooral naar de kofferbakruimte ivm een kinderwagen en dan evt nog twee koffers en wat andere bagage. Denk dat het zou moeten lukken, zeker met de frunk als extra laadruimte, maar ervaringen zeggen meer dan eigen inschatting :)

Daarnaast zou ik af en toe m'n racefiets wel in de auto willen vervoeren (met de bank plat en zonder wielen eruit te hoeven halen) en af en toe wat groter spul vanuit de bouwmarkt/tuincentrum. Denk dat beide geen probleem is verder.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
MaSw85 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:40:
Hi allemaal. Had al even in dit topic gezocht (maar weinig info gevonden) en ook al even in de showroom een Mach E bekeken (nog geen proefrit gemaakt) dus toch even de vraag hier. Ben namelijk op zoek naar een nieuwe leaseauto en de Mach E staat ook op het lijstje.

We verwachten in juni een kind en de auto moet vijf jaar mee (kans op een tweede in de periode is aanwezig) dus ben benieuwd naar ervaringen met de Mach E en kinderstoeltjes/maxicosi's en vooral naar de kofferbakruimte ivm een kinderwagen en dan evt nog twee koffers en wat andere bagage. Denk dat het zou moeten lukken, zeker met de frunk als extra laadruimte, maar ervaringen zeggen meer dan eigen inschatting :)

Daarnaast zou ik af en toe m'n racefiets wel in de auto willen vervoeren (met de bank plat en zonder wielen eruit te hoeven halen) en af en toe wat groter spul vanuit de bouwmarkt/tuincentrum. Denk dat beide geen probleem is verder.
Zou allemaal wel moeten passen, maar ter voorbereiding op het familieleven en fietsendrager of aanhanger meenemen zou ik wel een afneembare trekhaak erbij nemen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xipe22

Geen issue, hier ook 2 kids en meestal zelfs nog ruimte over. Kofferbak is net breed genoeg voor een grote koffer met daarnaast 2 ah kratjes ( blijven Nederlanders). En daarbovenop heb je nog voldoende ruimte voor nog wat koffers tassen etc. Door de vorm van de kofferbak heb je wel wat handigheid nodig qua stapelen. Mijn ervaring elke keer weer er past meer in dan ik denk. En hou tot nu toe altijd nog zicht naar achteren via de binnenspiegel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:46

Geen probleem hier met twee maxicosi's en een kinderstoel achterin. Op vakantie met achterin de duo kinderwagen met twee reiswiegen past ook prima. Ook verbaas ik mijzelf met reizen altijd hoeveel er in de frunk past aan bagage. Bij ons was het een verrassing dat er een tweeling bijkwam, maar het past allemaal prima en is een betere gezinsauto als verwacht.

NB: de maxicosi's en kinderstoel zitten dan niet in isofix, die zitten teveel in het midden van de zitting.

[ Voor 5% gewijzigd door 2Bond op 20-03-2024 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassmanjunior
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 17:06
Zonder problemen kan de racefiets met wielen in de achterbak met de achterbank plat. Maar met fietsendrager op trekhaak is ook mogelijk en met de juiste set dakdragers mag hij ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Wel heel afhankelijk van de kinderwagen. Drie kids achterin past redelijk goed. Bij ons ligt de kofferbak met enkel de kinderwagen al zowat vol maar het is ook wel een groot ding (joolz geo2). Dat ding is zo kolossaal dat standaard de afscherming van kofferbak los komt en er passen dan in geen enkel opzicht koffers bij. Wij laten die wagen voor vakantie thuis en doen t dan met in inklap ding wat prima achter de voorstoelen kan liggen. Reiswieg e.d. neemt ook veel ruimte in, die huren we tegenwoordig maar om ruimte over te houden. Frunk, zonder verdeler, is wel heel handig. Hiervoor had ik n superb daar namen we wel alles in mee en hielde ruimte over. Ik ben dus niet zo onder de indruk van de kofferbak maar kan zeker erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Laatst online: 28-08 23:06
Aldusso schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:21:
YouTube: Ford Mustang Mach-E (216kW, 430Nm) vs. WLTP | SO viel verbraucht er ...

leuk vergelijk 303 km rijden met gem. 80km/h, 130km/h en volgas (180 km/h), bij niet al te hoge temperaturen
Screenshot uit die video:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h50Th3cc0Vt-PBHmSdhWXLTSV-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ouc1zyKGIuhGQefiIvyxyupV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
Ik haal momenteel zo'n 19 à 21 kWh / 100 km op m'n woon-werkverkeer. Is een kwartier aan 70 km / uur, een half uur snelweg aan 100 à 120 km / uur en een kwartier tot half uur filerijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Wanneer m'n vrouw met de wagen gereden heeft, dan lijkt het mij de eerstvolgende rit niet te lukken om te verbinden met Apple CarPlay. De rit erna, lukt het gewoon wel. Onze beide iPhones staan geconfigureerd in de wagen.

Ik heb dit forum doorzocht. Ik vind posts van mensen in 2021 rn 2022 met dit issue, maar geen oplossing. Is dat effectief nog steeds een probleem?

Sinds 6 maart heb ik Ford Power-Up 4.2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
janbus schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 03:37:
Ik haal momenteel zo'n 19 à 21 kWh / 100 km op m'n woon-werkverkeer. Is een kwartier aan 70 km / uur, een half uur snelweg aan 100 à 120 km / uur en een kwartier tot half uur filerijden.
langzamer rijden loont ;-) En jagen schiet niks op. Op vakantie Denemarken zo rond 124 gereden en was zeer zuinig. Ietsje hard rijden en het verbruik stijgt enorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik merk inderdaad dat als ik nu niet sneller dan 115 km/h rij het verbruik nog gunstig is. Alles daarboven gaat erg snel ten koste van je bereik. Het weer speelt ook weer mee, dat zie ik ook weer terug in het maximale bereik nadat de auto is opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
janbus schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 03:40:
Sinds 6 maart heb ik Ford Power-Up 4.2.1.
En sinds vandaag heb ik blijkbaar 4.2.2.2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duz40dqXDDFg84nXVQ9N6xIeGew=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pb9ZIRZYxJSWZQDB8gnRmPqi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
janbus schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:05:
[...]

En sinds vandaag heb ik blijkbaar 4.2.2.2.

[Afbeelding]
Zo, die van jou loopt aardig achter. Sinds vannacht zelf ook op 6.5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
FreeMen schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:17:
[...]

Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb nu deze gehad, volgens mij de voorloper van 6.5..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-TANrw0lKPb5VdrLodZtAdpEL8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qKveLmzXEcfnhQl4DrJNqpO2.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:46:
Ik heb nu deze gehad, volgens mij de voorloper van 6.5..

[Afbeelding]
Jij had ook 6.5.0 al eerder dan deze?

Ik had 6.5.0 nml. op 15 maart ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:05:
[...]

Jij had ook 6.5.0 al eerder dan deze?

Ik had 6.5.0 nml. op 15 maart ontvangen.
nee ik heb 6.5 officieel nog niet gehad, mijn auto moest een hvbjb vervanging ondergaan, dus echt lange stukken reed ik ff niet.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:56
Iemand al overgestapt op andere dan de standaard banden van ford? Ik overweeg de allseasons Michelin Crossclimate+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
rvee schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:47:
Iemand al overgestapt op andere dan de standaard banden van ford? Ik overweeg de allseasons Michelin Crossclimate+
Ik heb een set winter en zomerbanden. Mochten die beide ongeveer tegelijkertijd versleten raken, dan zou ik ook zoiets nemen denk ik (als er maar wel een Alpine-logo op staat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tedillac
rvee schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:47:
Precies deze banden heb ik er vanaf dag 1 op laten leggen. Staan inmiddels op 55.000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Tedillac schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:19:
[...]

Precies deze banden heb ik er vanaf dag 1 op laten leggen. Staan inmiddels op 55.000 km.
WOW 55.000 - vraag is dan natuurlijk wat de profieldiepte nog is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satpet
Mijn auto geeft me een gemiddeld verbruik van 19 kWh/100km aan. In werkelijkheid is het veel meer.

Natuurlijk zijn er verschillen omdat er energie verloren gaat bij het laden. Maar als je het echte verbruik wil weten, moet je meten wat er van de lader naar de auto gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGbr7uH60PRjrKQGIwgEGQrPPUE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a1JACjaz5L3Vwt284NUQPqXL.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
Aldusso schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:33:
[...]

Ik heb met deze kmstand nog steeds de originele banden erom. Profiel schiet nu inderdaad wel aardig op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Die standaard banden heb ik er al af laten halen voordat het profiel op was, wat een slechte banden (GT heeft de p-zero banden). Ben veel blijer met de huidige Michelin EV Sport.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xipe22
baszz schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:22:
[...]

Ik heb met deze kmstand nog steeds de originele banden erom. Profiel schiet nu inderdaad wel aardig op 8)
Knap, ik zet met 100k al aan mijn 4e setje achterbanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HqNine
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-09 11:27
Ik zit ook op 4.2.

Enig idee hoe ik al deze updates snel binnenhaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszz
HqNine schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:48:
Ik zit ook op 4.2.

Enig idee hoe ik al deze updates snel binnenhaal?
Naar de dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

Het zijn nu iig zomerbanden denk ik :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
[...]

Last time I checked zat ik nog ruim binnen de marge. Op meerdere plekken gemeten. Ik slip wel eens ooit voor de lol maar nauwelijks. Had wel t idee dat ze wat slipperig werden bij vorst maar de meetpunten liggen nog prima verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Tedillac schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:13:
[...]

Last time I checked zat ik nog ruim binnen de marge. Op meerdere plekken gemeten. Ik slip wel eens ooit voor de lol maar nauwelijks. Had wel t idee dat ze wat slipperig werden bij vorst maar de meetpunten liggen nog prima verdiept.
Maar voor sneeuw e.d. werkt dat natuurlijk ook niet meer zoals het hoort dan.
Ik zou niet gaan besparen op banden, zeker niet met zo'n auto.

Winterbanden worden dan ook rond 4.5 mm vervangen, mede voor de lamellen e.d.
Let wel op het buitenland, niet alle 4-seizoen banden zijn daar officieel geschikt, en als blijkt dat ze te kaal zijn bij bijv. een ongeval dan ben je wel goed het haasje (uit ervaring collega's in DE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:48:
[...]

Maar voor sneeuw e.d. werkt dat natuurlijk ook niet meer zoals het hoort dan.
Ik zou niet gaan besparen op banden, zeker niet met zo'n auto.

Winterbanden worden dan ook rond 4.5 mm vervangen, mede voor de lamellen e.d.
Let wel op het buitenland, niet alle 4-seizoen banden zijn daar officieel geschikt, en als blijkt dat ze te kaal zijn bij bijv. een ongeval dan ben je wel goed het haasje (uit ervaring collega's in DE)
De banden die hij heeft hebben wel het Alpine-logo, dus zijn geschikt voor Duitsland en de Alpenlanden.
Moet indd wel voldoende profiel op zitten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:32:
[...]

De banden die hij heeft hebben wel het Alpine-logo, dus zijn geschikt voor Duitsland en de Alpenlanden.
Moet indd wel voldoende profiel op zitten :Y
En dat profiel is dus niet 1.6mm als minimum, maar 4mm, in winterse omstandigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Aldusso schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:53:
[...]

En dat profiel is dus niet 1.6mm als minimum, maar 4mm, in winterse omstandigheden
Dzw, als er iets gebeurt kan een verzekeraar er moeilijk over doen. Grijs gebied in Duitsland (bij veel dingen mbt veiligheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
Aldusso schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:53:
[...]

Ze zouden beter eens die goedkope chinese banden verbieden.
Die zijn ook in de zomer gevaarlijk.

Verliest de mach-e niet een beetje van zijn stuurgevoel wanneer je daar 4 seizoensbanden onder zet ?
Op de mini waar ze op liggen vind ik het toch wel een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:56
[...]

In middels ook in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sst0107
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-06 09:34
[...]

Ik heb ook nog de af-fabriek banden er onder liggen en mijn teller staat inmiddels op 68.000. Aantal mm weet ik even niet, maar nog voldoende mm (palletje in de band controleren) en niet nodig om direct te vervangen. Dus prima!

Edit: zojuist even gecontroleerd. Ongeveer 2,5 mm nog. Dus zo langzaam aan wel aan vervanging toe. Maar niet verkeerd met bijna 70K op de teller.

[ Voor 14% gewijzigd door sst0107 op 27-03-2024 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
sst0107 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:26:
[...]

Ik heb ook nog de af-fabriek banden er onder liggen en mijn teller staat inmiddels op 68.000. Aantal mm weet ik even niet, maar nog voldoende mm (palletje in de band controleren) en niet nodig om direct te vervangen. Dus prima!

Edit: zojuist even gecontroleerd. Ongeveer 2,5 mm nog. Dus zo langzaam aan wel aan vervanging toe. Maar niet verkeerd met bijna 70K op de teller.
Gelukkig roeptoetert de media te pas en te onpas dat alle EV's setjes banden wegvreten alsof je elke 20k km nieuwe nodig hebt! Zal wel weer de olie-industrie achter zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
sst0107 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:26:
[...]

Dat is zeer netjes. Mijn achterbanden moesten er al eerder af, maar ook omdat er 1 heel scheef was afgesleten en echt op was, en de ander op het randje zet (<3mm). Toen zijn ze allebei vervangen. Km stand weet ik niet meer, maar volgens mij iets van 40k. De winterbanden zijn al vervangen bij 20k, alle 4, uiteraard omdat ze dan al bij 4.5 mm vervangen worden, en de Mach E gewoonweg niet heel veel grip heeft op nat/koud wegdenk, veel kleine slipjes, bij normaal gebruik. Nieuwe winterbanden (Pirelli) overigens stuk meer grip, nu kjken hoelang ze volhouden. Auto ook laten uitlijnen hierbij, dat scheelt wel iets want hij bleef schuin afslijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:49:
[...]

Gelukkig roeptoetert de media te pas en te onpas dat alle EV's setjes banden wegvreten alsof je elke 20k km nieuwe nodig hebt! Zal wel weer de olie-industrie achter zitten.
Bij continue sportief gebruik dan zal je idd geen 20k halen, maar als je normaal rijdt en zeker anticipeert moet dat geen probleem zijn.. in de zomer. Olie industrie is overigens ook deels leverancier van banden....;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
  • Laatst online: 17-09 17:04
Ik heb bijna 45000 km op de originele set banden, en ook ik ben aan het kijken voor andere bandjes.

Hebben de gebruikers van de Michelin Crossclimate+ nog verschil gemerkt in geluid en verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:46
ZL900 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:04:
Ik heb bijna 45000 km op de originele set banden, en ook ik ben aan het kijken voor andere bandjes.

Hebben de gebruikers van de Michelin Crossclimate+ nog verschil gemerkt in geluid en verbruik?
Ik heb deze er nu 50k km onder liggen. Gaan dus best al tijdje mee. Ik vond het geluid is iets hoger als de standaard zomerband tijdens zomerweer (toen werden ze gewisseld). Het geluid van de banden vind ik echt niet hoog te noemen, absoluut niet storend verder.

Verder met ijs/sneeuw op de weg blijft het toch een beetje slippende auto, ook met deze banden met Alpine-logo. Ik merkte wel met sneeuw/ijs in Duitsland dat ik echte winterbanden fijner vond bij de vorige auto, maar niet wisselen is wel echt top dus ik houd het hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
For the record:
Ik ben nu ook voor de recall 'retroffen': (2021 4EX job1)

In Amsterdam / Hoofddorp. Verwachting fix: Half juni.
Vervangend vervoer: benzine

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUWXjCjq_d5Ifdn8RW2Rp4SGVWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOA0EPajzJCM17saOtKjusIl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door metalpro2021 op 28-03-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
metalpro2021 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:30:
For the record:
Ik ben nu ook voor de recall 'retroffen': (2021 4EX job1)

In Amsterdam / Hoofddorp. Verwachting fix: Half juni.
Vervangend vervoer: benzine

[Afbeelding]
Andere dealer ? mijn dealer fixte het in een kleine 2 weken

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56
is de toetsencombinatie om sync / het scherm te herstarten veranderd (volume down en pijltje naar rechts vasthouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisvlasveld
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 08:07
Dat zou 'm moeten zijn. Je moet de combinatie wel vrij lang vasthouden, zeker 10 seconden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56
florisvlasveld schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:28:
Dat zou 'm moeten zijn. Je moet de combinatie wel vrij lang vasthouden, zeker 10 seconden.
Ja ik heb het na een minuut maar opgegeven ;) maar goed dan ga ik nog even verder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
2Bond schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:53:
[...]

Ik heb deze er nu 50k km onder liggen. Gaan dus best al tijdje mee. Ik vond het geluid is iets hoger als de standaard zomerband tijdens zomerweer (toen werden ze gewisseld). Het geluid van de banden vind ik echt niet hoog te noemen, absoluut niet storend verder.

Verder met ijs/sneeuw op de weg blijft het toch een beetje slippende auto, ook met deze banden met Alpine-logo. Ik merkte wel met sneeuw/ijs in Duitsland dat ik echte winterbanden fijner vond bij de vorige auto, maar niet wisselen is wel echt top dus ik houd het hierbij.
Ik blijft dit toch altijd wel een beetje raar vinden...aangeven dat het beter en veel veiliger is,en toch kiezen om het niet te doen onder het mom van 'niet wisselen is top'
Ieder z'n ding maar ik kan daar met mijn pet niet bij 8)7 :? , Wellicht te lang in de veiligheidssector gewerkt danwel teveel ongelukken gezien waarbij banden een rol speelde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
Aldusso schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:46:
[...]

Ik blijft dit toch altijd wel een beetje raar vinden...aangeven dat het beter en veel veiliger is,en toch kiezen om het niet te doen onder het mom van 'niet wisselen is top'
Ieder z'n ding maar ik kan daar met mijn pet niet bij 8)7 :? , Wellicht te lang in de veiligheidssector gewerkt danwel teveel ongelukken gezien waarbij banden een rol speelde..
Ik begrijp je reactie helemaal.
Echter, toen ik winter en zomer banden had, waren de winterbanden vrij dramatisch bij het zachtere winterweer. Regen en 10 graden, amper grip met continental winterbanden.

Met de Michelin Crosspilot in bijna alle omstandigheden prima grip (ja als je echt wil schuift die ook).
In mijn beleving is dat een veiligere band dan de klassieke zomer en winterband.

Ofwel heb ik al verschillende keren erg foute a merk winterbanden onder mijn auto's gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
jgijsen schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:14:
[...]

Ik begrijp je reactie helemaal.
Echter, toen ik winter en zomer banden had, waren de winterbanden vrij dramatisch bij het zachtere winterweer. Regen en 10 graden, amper grip met continental winterbanden.

Met de Michelin Crosspilot in bijna alle omstandigheden prima grip (ja als je echt wil schuift die ook).
In mijn beleving is dat een veiligere band dan de klassieke zomer en winterband.

Ofwel heb ik al verschillende keren erg foute a merk winterbanden onder mijn auto's gehad.
Banden en gevoel ermee is ook heel erg persoonlijk, merk het bij motoren extreem, iedereen heeft zn voorkeur, vaak op dezelfde motor totaal ander beeld vd zelfde banden. Ik denk dat ik dat ook heb, ik voel gelijk of een band het doet voor mij of niet. Bij mijn leaseauto kan ik niet altijd alles bepalen, maar ik druk toch wel door als het gaat om banden. De laatste keer wist ik niet dat er nieuwe banden opkwamen, maar bij toeval kreeg ik Pirelli Scottozero winterbanden, en bevallen zeer goed. Beduidend stiller en meer grip op nat en sneeuw dan de vorige, en hopelijk gaan ze ook iets langer mee ;-) Zijn ook mensen die het niks vinden (niet per se zelfde auto). Mijn zomerbanden zijn Michelin Pilot Sport 4 SUV, en bevallen stukken beter dan de standaard banden. Stuk meer grip, minder lawaai. Sturen wel stuk zwaarder, maar dat is eigenlijk wel fijn, meer gevoel ermee. Nu stuurt mijn auto sowieso veel te zwaar, maar da's een Ford issue die nog steeds moet worden verholpen. Maar ieder zn ding ermee dus, daarom zijn bandentopics altijd lastig :) Ik had onlangs met de motor een flessenhals in de achterband, gat van 3cm en uiteraard gelijk leeg. Dan merk je dat runflat (ook bij motor) toch wel heel erg fijn is in zulke momenten, kon met 15-20 blijven rollen, en zonder dat waarschijnlijk zeer hard op mn plaat gegaan. Stug, duur...maar soms heel erg fijn als het er om gaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Ja was vorig jaar al gepresenteerd. Volgens mij kwam die niet naar Europa toe toch ? Lelijke velgen zeg, maar hoort dan wel bij Rally....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollingstone
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 21:34
Ik had discussie over deze update nog niet langs zien komen op het forum, maar ik vind dit best wel een grote feature.
Ik heb het nog niet getest, maar zouden we dan eindelijk van die 65kW af komen onder winterse omstandigheden? Is dit voor alle modellen (ik heb in mijn job1 immers geen warmtepomp)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joEjF_aSSXhgtWd5NMjv7Owrx04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeNsfv6apazDxPgaoTsrlSbR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
rollingstone schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:15:
Ik had discussie over deze update nog niet langs zien komen op het forum, maar ik vind dit best wel een grote feature.
Ik heb het nog niet getest, maar zouden we dan eindelijk van die 65kW af komen onder winterse omstandigheden? Is dit voor alle modellen (ik heb in mijn job1 immers geen warmtepomp)?

[Afbeelding]
Dit staat volledig los van wel of geen warmtepomp. Het gaat erom dat de auto de batterij minder koelt wanneer de auto weet dat je onderweg bent naar een snellader.

Los daarvan, als je bijvoorbeeld in Duitsland onderweg bent, gewoon de laatste 20 km naar een snellader ff flink doorrijden geeft hetzelfde resultaat, een goed verwarmde batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
FlowDesign schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:58:
[...]

Dit staat volledig los van wel of geen warmtepomp. Het gaat erom dat de auto de batterij minder koelt wanneer de auto weet dat je onderweg bent naar een snellader.

Los daarvan, als je bijvoorbeeld in Duitsland onderweg bent, gewoon de laatste 20 km naar een snellader ff flink doorrijden geeft hetzelfde resultaat, een goed verwarmde batterij.
Probleem is alleen dat hij dan te warm kan worden wat ik 2 weken terug had. Na een minuut of 10 flink door rijden en de Max van de auto geregeld aantikken, kwam er ineens een oranje schildpad in het scherm en werd de auto begrensd op 160/165 wat ook lang duurde voordat de auto op die snelheid kwam.

Wat ook opviel was dat de auto sneller laadde bij een eon lader dan via enbw snellader terwijl enbw een hogere laadsnelheid aan kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
FreeMen schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:17:
[...]

Ik nu 4.2.4, blijkbaar ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nxUHztmkvWtH8OHlnNmVF2wMZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgKekeB1PDy0XlRj0QZVxuEp.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 163 ... 179 Laatste