Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Ik ben al een klein stapje verder: de wagen staat in New Flushing (Vlissingen).
Voor zover ik op internet kan vinden, zou dat niet voor lang mogen zijn...? Dus we leven op hoop
Ford Mustang Mach-E 2023 ER AWD Absolute black
Nee dat is de aankondiging van een updateFlowDesign schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 16:24:
Het viel me waarschijnlijk vandaag pas op, maar volgens mij zijn de geluidjes van de parkeersensoren gewijzigd, kan dat kloppen?
Op droog wegdek goed controleerbaar. Nat wegdek en snelle bochten gaat ie wel heel snel dwars en flink ook. Temperatuur doet natuurlijk ook veel nu, maar ik kan hem makkelijk dwars krijgen, bepaalde plekken speel ik er ook wel eens mee, maar er zijn ook stukken waar ik 'vlot' op eieren moet rijdenm24 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:20:
[...]
Ik hoop ook niet dat ze daar iets aan veranderen.... is toch een beetje het karakter van de auto, en het blijft goed controleerbaar.....
Hoi,DubbleEagle schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:40:
Zijn er eigenlijk nog mensen die momenteel wachten op een bestelde MME?
Ik ben al een klein stapje verder: de wagen staat in New Flushing (Vlissingen).
Voor zover ik op internet kan vinden, zou dat niet voor lang mogen zijn...? Dus we leven op hoop
Ja ik wacht al een poos, auto staat al een tijd in Antwerpen en is gekocht in België. Dealer weet steeds niks helaas. Men krijgt ook geen concrete antwoorden van Ford. Ik zit met smart te wachten en wachten duurt lang zegt men. Jij inmiddels al meer nieuws?
Ik heb de auto nog niet lang en wat me opvalt bij gebruik van cruise control, is dat de auto niet snel afremt in afdalingen. De snelheid neemt echt te veel toe. In geval er daar juist een flitser staat ben je makkelijk 3 km te snel.
vb: snelheidslimiet 70/u. cruise control op 70 km/u. (in werkelijkheid 68 à 69 km/u). Dan komt er een afdaling en auto versnelt naar 73 km/u werkelijke snelheid. Het duurt echt erg lang voor hij terug afremt.
Ik dacht een instelling hiervoor te vinden.
Hebben jullie hier ook last van?
Je kan ook inderdaad een marge invullen ergens. Maar waar weer ik ff nietsatpet schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:53:
Hallo, Snelheid in afdalingen met cruise control.
Ik heb de auto nog niet lang en wat me opvalt bij gebruik van cruise control, is dat de auto niet snel afremt in afdalingen. De snelheid neemt echt te veel toe. In geval er daar juist een flitser staat ben je makkelijk 3 km te snel.
vb: snelheidslimiet 70/u. cruise control op 70 km/u. (in werkelijkheid 68 à 69 km/u). Dan komt er een afdaling en auto versnelt naar 73 km/u werkelijke snelheid. Het duurt echt erg lang voor hij terug afremt.
Just here for the fun
Dit is volgens mij ook afhankelijk van je rij modus. Bij whisper doe ie dat veel meer dan in untamed.satpet schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:53:
In de handleiding staat iets over tolerantie bij intelligente snelheidsbegrenzer, maar op het scherm van mijn auto verschijnt het niet.Brotuck schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:12:
[...]
Je kan ook inderdaad een marge invullen ergens. Maar waar weer ik ff niet
Ik zal eens proberen met "active" modus.
YouTube: Sync 4a in the Mustang Mach E (2023 Model)Brotuck schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:12:
[...]
Je kan ook inderdaad een marge invullen ergens. Maar waar weer ik ff niet
Op 21:57
Ik vermoed dat je deze bedoelt?
Heb je 1 pedal drive aan of uit?satpet schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:53:
Ja, 1 pedal staat aan. Maar ik zie weinig verschil. In een steile afdaling (type Ardennen) zet ik de cruise control 2 km/u lager.
Er zal of de Mach e een grotere tolerantie zitten dan ik gewoon was op de Mercedes.
- range op papier is 470. Wat zijn de ervaringen hiermee in de praktijk bij normale rijstijl?
- hoe is het comfort van de stoelen? De model 3 stoelen zitten niet lekker.
- hoe snel laad de auto van 20-80%?
- hoe is het infotainment systeem?
Ben benieuwd! Morgen iig een testrit gepland.
- rangeAmbis7 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:05:
Hallo. Momenteel rij ik een tesla model 3 maar ben aan het kijken voor een andere auto. De Mach E vind ik erg mooi. Ik heb een aantal vragen; wellicht dat jullie antwoorden hebben. Mijn keuze is wellicht de mach e rwd.
- range op papier is 470. Wat zijn de ervaringen hiermee in de praktijk bij normale rijstijl?
heb je deze topic al doorgenomen of gezocht op "bereik" of "range" of iets dergelijks?
- stoelen
is denk ik erg persoons afhankelijk, ga eens een proefrit doen van een uurtje en kijken hoe dat gaat.
persoonlijk zitten ze voor mij prima.
- laden
staat of in deze topic of op de website van Ford maar kan je ook zelf berekenen (115kw of 150kw max snelheid, 60% van 70kw of 90%kw accu en je weet het)
- infotainment
vrij goed, maar ook dit merk je met een proefrit
good luck........Brotuck schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:54:
Zucht, ik ben aan de beurt...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
heb een 22 sr rwdAmbis7 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:05:
Hallo. Momenteel rij ik een tesla model 3 maar ben aan het kijken voor een andere auto. De Mach E vind ik erg mooi. Ik heb een aantal vragen; wellicht dat jullie antwoorden hebben. Mijn keuze is wellicht de mach e rwd.
range heb ik op zijn beste 400km dan moet het echt gunstig zijn, nu 320/330km, echte winter 275/290km
stoelen bevallen mij goed, niet sportief wel comfortabel
laden is 115kw maar zakt heel snel , half uur ben je wel zoet afh van temperatuur en dergelijke
infotainment werkt goed, niks speciaals, kom uit een mercedes met mbux dat ziet er veel beter uit vind het beetje goedkoop net als Tesla trouwens.
Dank, we gaan het meemaken. Men weet inmiddels wel wat te doen zou je zeggen.
Was wel weer klote timing, was op de terugweg uit duitsland en moest nog 135km naar huis rijden in de turtle stand
Just here for the fun
Reed je lange stukken en beetje flink door? Daar houdt ie niet zo van (icm met snelladen)Brotuck schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:55:
[...]
Dank, we gaan het meemaken. Men weet inmiddels wel wat te doen zou je zeggen.
Was wel weer klote timing, was op de terugweg uit duitsland en moest nog 135km naar huis rijden in de turtle stand
Als het in je budget past, neem dan een ER. Meer range en sneller opladen.Ambis7 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:05:
Infotainment vind ik erg goed. Lekker groot scherm, bediening is prima en intuïtief. Gebruik zelf altijd Android Auto overigens en heb ook het meest luxe pakket (Tech Pack 2 / Plus) en daar zit ook het uitgebreide B&O pakket bij.
Idd, als je de ER neemt krijg je gelijk de Premium, en eigenlijk zit daar bijna alles al in wat voorheen in de Technology Packs (1) zat, behalve Panorama dak en paar kleinigheden NIks meer nodig dus danFlowDesign schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:35:
[...]
Als het in je budget past, neem dan een ER. Meer range en sneller opladen.
Infotainment vind ik erg goed. Lekker groot scherm, bediening is prima en intuïtief. Gebruik zelf altijd Android Auto overigens en heb ook het meest luxe pakket (Tech Pack 2 / Plus) en daar zit ook het uitgebreide B&O pakket bij.
Tja ik reed harder dan 140 idd en ik had flinke wind tegen. Maar dat was niet de eerste keer dat ik in Duitsland reed. Vorig jaar ook al naar Praag gereden ermee.Aldusso schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:15:
[...]
Reed je lange stukken en beetje flink door? Daar houdt ie niet zo van (icm met snelladen)
Ik heb een auto om gewoon plezier in het rijden te hebben, niet omdat ik zou moeten opletten of ik teveel vraag van de auto.
Ik kan de auto al komende dinsdag brengen bij de dealer overigens. Maar ik heb geen idee hoelang ik hem kwijt ben. De dealer ging een vervangende auto regelen
Just here for the fun
De Guess o Meter werkt erg goed zolang je rond de 100 km/h blijft rijden en dan komt de range erg goed overeen met wat de auto zelf denkt. Vorige week zelf nog gezien op een stuk vanaf Rotterdam naar de grens Duitsland. De range die overbleef was echt 100% goed. Uiteraard zal het zodra je gekke dingen gaat doen ermee erg snel naar beneden gaan zoals bij iedere auto.Ambis7 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:05:
De stoelen kan ik je niets over vertellen , want de GT heeft andere stoelen
De auto gaat redelijk snel naar 80%. In de praktijk is het starten bij 160 kW en daarna gaat het richting 115 gemiddeld tot 60%. Daarna rond de 90-100 tot 80%. Uiteraard afhankelijk van temperaturen e.d.
De Mach-e heeft een normale verwarming die met de nieuwste update zal voorverwarmen mits je de eigen navi gebruikt.
Entertainment systeem is gewoon goed, maar niet super.
Overigens is het probleem wat ik nu heb met de auto gerelateerd aan een fabrieksfout (hardware) en komt dit probleem niet meer voor bij de nieuwe modellen.
Just here for the fun
Ik had vorige week ook de melding… maar na eens herstarten was ze weg. Sindsdien niet meer terug gezien… kwestie van tijd zeker?Aldusso schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:15:
[...]
Reed je lange stukken en beetje flink door? Daar houdt ie niet zo van (icm met snelladen)
Een SR RWD houdt daar juist wel van, want dan wordt de batterij lekker warm voor optimaal snelladenAldusso schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:15:
[...]
Duitsland triggert de Pony vaak met dit euvel. Idd harder rijden, kou, kachel aan.Brotuck schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:54:
Zucht, ik ben aan de beurt...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gebeurde het bij snel acceleren?
Bij mij gebeurde het ook in Duitsland. Ik heb de auto net 3 weken terug. Vlak voor de kerst bij de dealer gebracht.
Tijdens de code oranje storm. Dus flinke wind tegen. Ik heb nog nooit zoveel rijwind gehad. Dus ja zal vast daardoor komen. De error kwam ook toen ik 150 reed.Wessel.MachE schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:35:
[...]
Duitsland triggert de Pony vaak met dit euvel. Idd harder rijden, kou, kachel aan.
Gebeurde het bij snel acceleren?
Bij mij gebeurde het ook in Duitsland. Ik heb de auto net 3 weken terug. Vlak voor de kerst bij de dealer gebracht.
Just here for the fun
Het meeste is hier al gezegdmakooy schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:14:
[...]
- range
heb je deze topic al doorgenomen of gezocht op "bereik" of "range" of iets dergelijks?
- stoelen
is denk ik erg persoons afhankelijk, ga eens een proefrit doen van een uurtje en kijken hoe dat gaat.
persoonlijk zitten ze voor mij prima.
- laden
staat of in deze topic of op de website van Ford maar kan je ook zelf berekenen (115kw of 150kw max snelheid, 60% van 70kw of 90%kw accu en je weet het)
- infotainment
vrij goed, maar ook dit merk je met een proefrit
Enkel vind ik de vering "steen" hard
Als je over vluchtveuvels of oneven weg rijdt dan wordt je hoofd precies een botsbal die stuitert tegen de hoofdsteun
Dat is voor mij het enige minpunt aan de Mustang Mach e
Vering valt tegen indd, alleen de GT heeft andere vering, maar weet niet of die veel beter is.HqNine schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:22:
[...]
Het meeste is hier al gezegd
Enkel vind ik de vering "steen" hard
Als je over vluchtveuvels of oneven weg rijdt dan wordt je hoofd precies een botsbal die stuitert tegen de hoofdsteun
Dat is voor mij het enige minpunt aan de Mustang Mach e
Ik heb iig een andere set veren laten monteren, maakt het iets beter, maar eigenlijk zou er ook nog wel wat aan de schokdempers gedaan kunnen worden. Zullen vast niet instelbaar zijn ga ik vanuit.
De vering op de GT is eigenlijk nu zo stug, maar is aangenamer door de schokbrekers van Magneride. Die zijn ook iets anders ingesteld in de drive rijstanden. Desalniettemin is mijn auto voorzien van andere vering (lager) en ik ben er blij mee.
Just here for the fun
Gisteren 4-7 graden. Geladen tot 100% voor ik vertrok.hwpaints schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:55:
[...]
heb een 22 sr rwd
range heb ik op zijn beste 400km dan moet het echt gunstig zijn, nu 320/330km, echte winter 275/290km
stoelen bevallen mij goed, niet sportief wel comfortabel
laden is 115kw maar zakt heel snel , half uur ben je wel zoet afh van temperatuur en dergelijke
infotainment werkt goed, niks speciaals, kom uit een mercedes met mbux dat ziet er veel beter uit vind het beetje goedkoop net als Tesla trouwens.
Naar klant en terug, 250 km, toen ik thuiskwam was de batterij leeg (3% over).
Een SR, ik rij op de autostrade 120-125 km/uur en temp op 22 graden.
Als ik 90 wou rijden had ik wel een Dacia genomen
Was nog onderstaande topic aan het lezen over andere schokbrekers. Helaas heeft geen enkele fabrikant een model specifiek voor de Mach-E.Brotuck schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:22:
De vering in de nieuwe modellen (had er vorig jaar eentje mee tijdens mijn onderhoudsbeurt) vind ik stukken beter dan hoe het op de oudere modellen is.
De vering op de GT is eigenlijk nu zo stug, maar is aangenamer door de schokbrekers van Magneride. Die zijn ook iets anders ingesteld in de drive rijstanden. Desalniettemin is mijn auto voorzien van andere vering (lager) en ik ben er blij mee.
Overigens ivm het gebonk van achteruit bij mijn auto. Die veren die ik in Soest heb laten monteren zijn natuurlijk wel iets korter, maar volgens mij ook iets minder stug/hard dan standaard, voor meer comfort en minder gestuiter. Het kan dus wel zijn dat de achterkant gewoon verder inveert bij flinke acceleratie, wat invloed kan hebben op het gebonk.
Nu zag ik in dit topic over schokbrekers, dat ze een Koni erop hebben gezet en die geeft het beste resultaat in de hardste stand. Nu vraag ik mij dus af, zou het zin hebben om een harder gedempte schokbreker (dus meer pre-load) aan de achterkant te monteren om ervoor te zorgen dat de auto minder ver inveert bij hard accelereren? Of kun je daarmee de zachtere veren niet compenseren?
https://www.macheforum.co...he-rear-end-bounce.26609/
En al iets wijzer? Ik nog geen update gehad verder…DubbleEagle schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:12:
Mijn wagen werd besteld op 27 juni, bij VanMossel in Mechelen. Geproduceerd in september dacht ik, en mid-december aangekomen in België. Sindsdien geen degelijke updates meer, behalve dat hij nu al minstens een week in status "New Flushing" staat (kan ook langer zijn). Volgende week nog eens bellen naar de dealer (wordt een 2-wekelijkse gewoonte). Ik kan helaas bevestigen dat wachten idd lang kan duren... Hij mag gaan komen!
Hoe veel meer range en sneller laden hebben we het overFlowDesign schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:35:
[...]
Als het in je budget past, neem dan een ER. Meer range en sneller opladen.
Andere opties die ik overweeg zijn de bmw ix1, model Y en polestar 2.
Comfort, range en prijs de belangrijkste criteria.
Nog niet helaas... Ga dinsdag bellen met de dealer.TheProdigalSon schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:29:
[...]
En al iets wijzer? Ik nog geen update gehad verder…
Ik heb wel gezien op mijn Ford-account dat er enkele dagen geleden een extra "tegel" bijgekomen is, ivm software updates. Die was er voorheen niet dacht ik. Heb de auto toegevoegd met VIN nummer (zonder te activeren), in de hoop daar een nummerplaat te zien verschijnen binnenkort
Hopelijk dinsdag wat wijzer! Ik houd je op de hoogte!
Er staat een update klaar die wordt vannacht op gepushed.
[ Voor 11% gewijzigd door Vassque op 25-02-2024 20:43 ]
Wat zijn hoogte en breedte?Vassque schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:39:
Vraag voor de Ikea - bouwers: heeft iemand hier mss al eens een Pax kast 236 vervoerd in de MME…? Past dat? Gaat om een smalle kast 58cm diep :-) . Ben even benieuwd of dat past met alles plat en dan ws liggend op het dashboard…
Ik kon een 65" TV in de doos er precies inkrijgen
Ik heb gisteren 6.4.0 ontvangen
[ Voor 8% gewijzigd door FlowDesign op 25-02-2024 21:01 ]
Geen ervaring mee met de mustang maar reken er maar niet op. Valt altijd tegen in de lengte en passagiersstoel kan niet plat. Tenzij je met de klep open wil rijden, dat veranderd de zaak wellicht.Vassque schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:39:
Vraag voor de Ikea - bouwers: heeft iemand hier mss al eens een Pax kast 236 vervoerd in de MME…? Past dat? Gaat om een smalle kast 58cm diep :-) . Ben even benieuwd of dat past met alles plat en dan ws liggend op het dashboard…
[ Voor 6% gewijzigd door Tedillac op 25-02-2024 21:03 ]
Het snelladen gaat toch wel echt een stuk sneller, vooral omdat het over de hele curve langer hoog blijft. Range zal in de winter 100 km meer zijn schat ik.Ambis7 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:43:
[...]
Hoe veel meer range en sneller laden hebben we het over? Past wel in het budget.
Smaken verschillen, maar als je ook een mooie auto wil valt de Model Y af neem ik aan
Polestar 2 is een beetje haat-liefde, ik vind het wel wat hebben maar velen vinden die spuuglelijk. ix1 ken ik niet zo goed, maar is die niet een stuk kleiner? Ook erg duur volgens mij.
Range is natuurlijk zeer persoonlijk en zeer afhankelijk van omstandigheden. Bij gemiddeld gebruik (stad, 80km weg of autobaan tot 110) haal in de winter zelden NIET onder de 400km, meestal richting 450+. In de zomer nooit onder de 500. Behalve bij langer autobaangebruik 130+ dan gaat het wel sneller leeg, zomer dan tot 400km. Maar BMW i4 niets? Net in gereden, hou wel van hogere isntap sinds ik de Ford heb, maar zou de i4 niet laten staan, in alles een stapje beter dan Ford.Ambis7 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:43:
[...]
Hoe veel meer range en sneller laden hebben we het over? Past wel in het budget.
Hmmm als veiligheidsadviseur zou ik zeggen.....Brotuck schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 19:19:
[...]
Tijdens de code oranje storm. Dus flinke wind tegen. Ik heb nog nooit zoveel rijwind gehad. Dus ja zal vast daardoor komen. De error kwam ook toen ik 150 reed.

Ja graag, succes!DubbleEagle schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:16:
[...]
Nog niet helaas... Ga dinsdag bellen met de dealer.
Ik heb wel gezien op mijn Ford-account dat er enkele dagen geleden een extra "tegel" bijgekomen is, ivm software updates. Die was er voorheen niet dacht ik. Heb de auto toegevoegd met VIN nummer (zonder te activeren), in de hoop daar een nummerplaat te zien verschijnen binnenkort
Hopelijk dinsdag wat wijzer! Ik houd je op de hoogte!
https://www.macheforum.co...g-the-magical-pony.19600/
De paardjes krijg ik als ik aan kom lopen of als ik hem open druk.
Nee. De paardjes op de bodem worden getoond gelijk aan de LED dagrijdverlichting wanneer de auto al op slot was en je met je sleutel in de buurt van de auto komt.janbus schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:31:
Werkt dat als de auto aan het laden is?
Het zou kunnen dat het alleen op Tech Pack Plus zit.
€ 1.300
INHOUD TECHNOLOGY PACK + OP MACH-E: - 360 graden camera - 8-weg elektrisch verstelbare voorstoelen incl. lendensteun - Bang & Olufsen audiosysteem met 10 speakers en soundbar in het dashboard (totaal 560Watt) - Handsfree bedienbare achterklep - Memory functie voor bestuurdersstoel en buitenspiegels
***INHOUD TECHNOLOGY PACK + OP PREMIUM: Handsfree bedienbare achterklep - Bang & Olufsen audiosysteem met 10 speakers en soundbar in het dashboard (totaal 560Watt) - Technology Pack + (Premium) is optioneel op Premium RWD en standaard op Premium AWD
Met mijn SR heb ik ongeveer 2 uur langer nodig op 1.000 km in de winter.HqNine schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 02:51:
[Afbeelding]
150kwh laden
Eerste keer dat ik dat zie
Vandaag (opnieuw) Antwerpen - vallouise 1040 km gedaan
15u in totaal erover gedaan
Veel ionity palen die niet werkten
Wel tov van een plug in hybride heb ik er veel langer over gedaan
In 2023 zelfde rit : 11u15
Denk met een ER zo'n 1,5 uur extra op 1.000 km?
Just here for the fun
Nieuwe? Zo ja, hoe rijdt ie met de geupdate vering ?Brotuck schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:13:
Vandaag mijn GT bij de dealer gebracht, ik heb een RWD+ER meegehad als vervangende auto. Dus ik hoor het wel weer als hij is gerepareerd
Eigenlijk wel goedAldusso schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:41:
[...]
Nieuwe? Zo ja, hoe rijdt ie met de geupdate vering ?
Just here for the fun
Net contact gehad met de dealer. Nog steeds in status New Flush, verder geen enkele extra info. We zijn dus nog geen stap verder

Daarnaast de bijbehorende app. Werkt deze soepel? Ik ben nu gewend aan de tesla app en gebruik functies als trunk/frunk openen van afstand, verwarmen/koelen op afstand, route plannen, ….
Geen warmtepompAmbis7 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:41:
Hebben de huidige modellen al een warmtepomp? Ik bekijk wat YouTube filmpjes maar kom dat nog niet tegen.
Daarnaast de bijbehorende app. Werkt deze soepel? Ik ben nu gewend aan de tesla app en gebruik functies als trunk/frunk openen van afstand, verwarmen/koelen op afstand, route plannen, ….
App werkt goed in mijn beleving
Just here for the fun
Ik gebruik de app altijd, maar soms moet ik de app op mijn telefoon (iPhone) openen om de deuren te openen. Vaak pakt die hem wel gewoon als ik aan kom lopen en soms ineens niet. Dat is wel eens lastig als je in de regen staat of met je handen vol spullen bij de achterklep.Ambis7 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:41:
Hebben de huidige modellen al een warmtepomp? Ik bekijk wat YouTube filmpjes maar kom dat nog niet tegen.
Route plannen doe ik nooit via de auto navigatie, ik gebruik dan carplay - apple kaarten. Dus geen ervaring met route plannen via de ford app.
Een tijd instellen om te verwarmen of op te laden gaat goed via de app. Zien waar de auto zich bevind ook.
Er is een hele mooie app in carplay en is inclusief percentage accu. Ben ff de naam kwijt. Ik heb een AndroidAmbis7 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:29:
Oke, goed om te weten. En als je een route via apple car play doet, worden laadpunten dan meegenomen of moet je dat dan weer apart doen?
Just here for the fun
Binnenkort via Google Maps ookBrotuck schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:36:
[...]
Er is een hele mooie app in carplay en is inclusief percentage accu. Ben ff de naam kwijt. Ik heb een Android
Ik heb ook Android en zou dan ABRP adviseren.Brotuck schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:36:
[...]
Er is een hele mooie app in carplay en is inclusief percentage accu. Ben ff de naam kwijt. Ik heb een Android
Op iOS, bedoel je dan misschien PUMP?
Volgens mij kan het ook met Apple Maps.
Grrrrrr….. hoe lang moet dat nog duren allemaal… zag net iemand op het forum hier die wel zijn auto heeft opgehaald.DubbleEagle schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:19:
[...]
Net contact gehad met de dealer. Nog steeds in status New Flush, verder geen enkele extra info. We zijn dus nog geen stap verder
Mooi hoor! Gefeliciteerd… ik wacht al weken maar hoor niks en dealer weet niks. Wanneer besteld?janbus schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:25:
Vandaag mocht ik de wagen ophalen. Rijdt supergoed. Heel blij mee.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat was "Janbus" vermoed ik? Ik meen me te herinneren dat hij eind januari besteld had. Hoogstwaarschijnlijk dus een wagen uit stock?TheProdigalSon schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:01:
[...]
Grrrrrr….. hoe lang moet dat nog duren allemaal… zag net iemand op het forum hier die wel zijn auto heeft opgehaald.
Ik kreeg als "troost" nog de melding dat ik niet de enige was, en dat het ook niet echt abnormaal is dat het daar even kan duren in "New Flush". Mijn wagen werd geproduceerd op 17 oktober, en staat sinds 17 december in België. Ik hoop echt dat ze hem eerstdaags op de vrachtwagen zetten richting dealer. Vermoedelijk zal dat ongeveer samen met die van u zijn... Meer dan geduldig proberen afwachten, kunnen we helaas niet doen zeker?

Just here for the fun
Ik volg hem ff niet?janbus schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:19:
Ik vind dat wel leuk dat ie toont op de kaart hoe ver je nog kan rijden.
[Afbeelding]
25/01/2024 besteldTheProdigalSon schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:03:
[...]
Mooi hoor! Gefeliciteerd… ik wacht al weken maar hoor niks en dealer weet niks. Wanneer besteld?
Brotuck schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:21:
Dit is nog niets. Ik heb 15 maanden moeten wachten voor de eerste mme.....

Weet je toevallig nog hoe lang jouw MME in België stond na transport?
Bij mij ongeveer een maand. Ze doen dan nog een aantal checks en uitvoeren van mogelijke terugroepacties voor ze de auto afleveren aan de dealer. Of dat is toch wat mij toen is verteldDubbleEagle schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:08:
[...]
Ik zou gek geworden zijn.... was die lange levertermijn op voorhand geweten? Mijn dealer zei dat het allemaal snel kon gaan. En op zich viel dat goed mee, besteld eind juni en mid december in België. Gewoon zonde dat hij nu zo lang op die parking blijft hangen...
Besteld eind Januari 2020, geleverd ergens in Juli 2021DubbleEagle schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:08:
[...]
Ik zou gek geworden zijn.... was die lange levertermijn op voorhand geweten? Mijn dealer zei dat het allemaal snel kon gaan. En op zich viel dat goed mee, besteld eind juni en mid december in België. Gewoon zonde dat hij nu zo lang op die parking blijft hangen...
Overigens had ik die al snel ingeruild voor een GT eind 2021.
Als ik me goed herinner stond de auto een maand of 2 in antwerpen
[ Voor 5% gewijzigd door Brotuck op 28-02-2024 14:52 ]
Just here for the fun
Annuleren en nieuwe bestellen tegen de verlaagde prijzenDubbleEagle schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:08:
[...]
1 en 2 maand wachttijden in Antwerpen... We leven op hoop dan! Ik ken de auto al van binnen en van buiten dankzij tientallen uren youtube en diverse fora (waaronder dit topic uiteraard). Het wordt tijd om em eens in het echt te leren kennen ook
Dadelijk krijgen we nog een factuur voor de parkingkostenDubbleEagle schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:08:
[...]
Ik ben geen zetelexpert, maar ik zit er goed in. Het interieur voelt ruim aan, zeker in vergelijking met de Polestar 2 die ik ervoor reed.factor15 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:37:
Ik zou graag een iets rechtere zit hebben dan in de Tesla of de Volvo V40 die ik nu heb. Voor mijn gevoel lig ik nl in de auto. De stoel staal staat nogal laag. Heeft iemand al in de Mach E kunnen zitten en hoe zit dat. Zijn het ruime/grote stoelen?
Overigens, wat ik ook erg waardeer aan de auto maar niet vaak genoemd wordt: de verlichting. Die vind ik erg goed.
Er zit wel een verschil in verlichting, zelf vind ik die automatisch grootlicht functie de tegenliggers teveel verblinden. Maar de opbrengst is goedmarteltor schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:47:
Misschien beetje gek verhaal, maar ik heb de indruk dat de auto sinds een week een stukje sneller optrekt. Herkenbaar? Zal het een update geweest zijn of alleen de buitentemperatuur?
Overigens, wat ik ook erg waardeer aan de auto maar niet vaak genoemd wordt: de verlichting. Die vind ik erg goed.
Just here for the fun
Verlichting is prima. Automatisch is vrij traag met 'afzetten'. Verlichting algemeen haalt het niet bij de matrix led's van bijv MB of BMW, Volvo, maar die zijn dan ook niet fijn voor een tegenligger ;-) Wel zie door het stuiteren vd auto als je wat harder rijdt (bijv autobaan) de lichtbundel enorm 'wiebelen', krijg best vaak een signaal van iemand. Ik heb overigens niet de meedraaiende koplampen van de AWD.Brotuck schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:17:
[...]
Er zit wel een verschil in verlichting, zelf vind ik die automatisch grootlicht functie de tegenliggers teveel verblinden. Maar de opbrengst is goed
Hmmm vind ik tot nu toe eigenlijk prima. Hij zet grootlicht mooi op tijd uit.Brotuck schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:17:
[...]
Er zit wel een verschil in verlichting, zelf vind ik die automatisch grootlicht functie de tegenliggers teveel verblinden. Maar de opbrengst is goed
Matrix LED is indd wel nog beter. Had m'n vorige auto (VW ID3) ook. Was dan ook meteen één van de weinige dingen die beter waren aan de ID3
Misschien door een update iets andere instellingen van de rijmodi?marteltor schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:47:
Misschien beetje gek verhaal, maar ik heb de indruk dat de auto sinds een week een stukje sneller optrekt. Herkenbaar? Zal het een update geweest zijn of alleen de buitentemperatuur?
Welk interieur heb je? De premium heeft geloof ik andere stoelen dan standaard mach e? Ben benieuwd of dit alleen uiterlijk is of daadwerkelijk andere stoelen.janbus schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:14:
[...]
Ik ben geen zetelexpert, maar ik zit er goed in. Het interieur voelt ruim aan, zeker in vergelijking met de Polestar 2 die ik ervoor reed.
Nee, hetzelfde. Enkel GT heeft andere -> betere stoelenAmbis7 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:58:
[...]
Welk interieur heb je? De premium heeft geloof ik andere stoelen dan standaard mach e? Ben benieuwd of dit alleen uiterlijk is of daadwerkelijk andere stoelen.
Just here for the fun
De Premium heeft de elektrisch verstelbare stoelen. Dat had het 2021 model niet standaard. Maar vorige week gekeken, en ik kon zelf geen verschil ontdekken qua zitting e.d. Langer zou beter zijn, maar zelf dus niet gemerkt.Brotuck schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:04:
Het kan mijn verbeelding zijn maar ik vond nd de stoelen langer geworden tov het 2021 model
De navigatie app van Ford zelf doet het al die tijd wel goed (gebruikte ik nooit) en heeft m.i. wel een betere UI gekregen dan vroegâh (model 20/21).
Herkenbaar bij anderen? Oplossingen?
Ik neem aan in NL dat je met de mach-e al bij superchargers kan laden
Hebben we in Europa gelukkig niet nodig aangezien de Tesla laders gewoon een CCS2 stekker hebben
Nee dit gaat eigenlijk over iets heel anders en dat is dat er buiten tesla geen landelijk dekkend supercharger netwerk is. En in Amerika heeft tesla enkel nacs als aansluiting. Dus "if you cannot beat them join them"Ambis7 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:04:
[...]
Ik neem aan in NL dat je met de mach-e al bij superchargers kan laden?
Ook andere merken sluiten aan, maar Ford was de eerste dus. In Amerika gaat CCS er dus uit op termijn.
Uiteraard waren er al direct klachten over dubbele vakken gebruiken ivm de korte nacs kabels.
Just here for the fun
Ik denk dat je beter kan discussiëren over de plaatsing van de laadpoort bij de Mach-E. Thuis heb ik de lader perfect naast de laadpoort gemaakt zodat ik met zoveel mogelijk gemak de auto kan insteken.Brotuck schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:34:
[...]
Nee dit gaat eigenlijk over iets heel anders en dat is dat er buiten tesla geen landelijk dekkend supercharger netwerk is. En in Amerika heeft tesla enkel nacs als aansluiting. Dus "if you cannot beat them join them"
Ook andere merken sluiten aan, maar Ford was de eerste dus. In Amerika gaat CCS er dus uit op termijn.
Uiteraard waren er al direct klachten over dubbele vakken gebruiken ivm de korte nacs kabels.
Bij een publiek laadpunt staat in 95% van de gevallen de laadpaal aan het einde van het vak en was het handiger geweest als de laadpoort achteraan of vooraan op de auto had gezeten. Mijn voorkeur is achteraan aangezien ik altijd achteruit inparkeer.
De enige plek waar ik in de afgelopen 2,5 jaar issues heb gehad was bij een tesla snellader en een bp pulse. Verder nergens last gehad. Over het algemeen zijn de kabels gewoon lang genoeg. Alleen de oudere tesla snelladers hebben zon korte kabelmartjah schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:15:
[...]
Ik denk dat je beter kan discussiëren over de plaatsing van de laadpoort bij de Mach-E. Thuis heb ik de lader perfect naast de laadpoort gemaakt zodat ik met zoveel mogelijk gemak de auto kan insteken.
Bij een publiek laadpunt staat in 95% van de gevallen de laadpaal aan het einde van het vak en was het handiger geweest als de laadpoort achteraan of vooraan op de auto had gezeten. Mijn voorkeur is achteraan aangezien ik altijd achteruit inparkeer.
Thuis heb ik een 15 meter lange vaste laadkabel laten aanleggen, dus al zet ik hem overdwars
Beetje de luxe van een eigen terrein.
[ Voor 7% gewijzigd door Brotuck op 01-03-2024 15:41 ]
Just here for the fun
Premium.Ambis7 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:58:
[...]
Welk interieur heb je? De premium heeft geloof ik andere stoelen dan standaard mach e? Ben benieuwd of dit alleen uiterlijk is of daadwerkelijk andere stoelen.
Maar geen idee over het verschil.