Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 160 ... 178 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE-GT
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-03-2024
FlowDesign schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:13:
[...]

In Amerika werd er waarschijnlijk al gedreigd met rechtzaken, dus daar is de kosten-baten analyse anders dan in Europa.
In Nederland ook, maar volgens mij ben ik de enige nog. GT met al 5 keer deze storing en nu voor de 6e keer bij dealer. Van non conformiteit willen ze niets weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:08
commichael schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:33:
[...]

Garage heeft pas over een maand tijd dus wordt behelpen. Iemand tips om de laadklep dicht te houden in de tussentijd?
Ik had dit vorig jaar toen ik op wintersport was. De terugweg hebben we het gedaan met simpel plakband, maar dat ging nog wel eens los met vocht. Garage gaf de tip omwille van de lak om sterk en breed schilderstape te gebruiken. Je hebt varianten die buiten en met vocht nog steeds prima plakken. Werkte goed totdat het gerepareerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-07 21:45
thijsq schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:26:
[...]

Ik had dit vorig jaar toen ik op wintersport was. De terugweg hebben we het gedaan met simpel plakband, maar dat ging nog wel eens los met vocht. Garage gaf de tip omwille van de lak om sterk en breed schilderstape te gebruiken. Je hebt varianten die buiten en met vocht nog steeds prima plakken. Werkte goed totdat het gerepareerd was.
Bedankt! Heb een rolletje besteld. Is het bij jou toen onder garantie vervangen?

Daarnaast ben ik heel erg bang dat dit weer gebeurd. Iemand hier ervaring met een laad poort protector? Heb namelijk het idee dat het vooral door de ijzel was dat het aan de binnenkant mis ging. Wellicht helpt het als de opening van het vergrendelmechanisme afgedekt is tijdens het laden als het vriest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-05 21:06
Ik heb twee jaar gereden met een Audi Q4. Nu rijd ik voorlopig met een Polestar 2. Morgen ga ik een testritje maken met de Mustang Mach-E.

Waarop moet ik letten?

Ik heb de laatste paar pagina's gelezen van dit forum. Wat me opvalt:
- De auto is al enkele jaren uit, maar toch zijn er nog regelmatig software-updates.
- Laadklepje is kwetsbaar.
- Er lijken toch mensen problemen gehad hebben. (Ik had zelf veel problemen met de Audi Q4, dus ik neem die niet opnieuw.) Maar zijn dat er meer dan bij andere merken? Of is er een stilzwijgende meerderheid die nergens last van heeft?

Het enige waardoor ik twijfel, is de koffergrootte. Sommige reviews spreken over 402 liter. Andere spreken over 502 liter. Het lijkt me vooral spijtig dat de kofferbodem niet lager kan. De grote frunk is wel een pluspunt. En het bagagezeil kan er makkelijk uit, zodat je hoger kan stapelen. (En ja, ik heb een dakkoffer.)

Heeft er iemand ervaring met de afneembare trekhaak? Is die makkelijk te monteren en demonteren? Of laat je die in de praktijk gewoon hangen? Ik heb tot nog toe altijd een (semi-)automatisch wegklapbare trekhaak gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:14
janbus schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:41:
Ik heb twee jaar gereden met een Audi Q4. Nu rijd ik voorlopig met een Polestar 2. Morgen ga ik een testritje maken met de Mustang Mach-E.

Waarop moet ik letten?

Ik heb de laatste paar pagina's gelezen van dit forum. Wat me opvalt:
- De auto is al enkele jaren uit, maar toch zijn er nog regelmatig software-updates.
Dat klopt en men blijft lekker updaten.

- Laadklepje is kwetsbaar.
Klopt, maar de meesten hebben er geen last van

- Er lijken toch mensen problemen gehad hebben. (Ik had zelf veel problemen met de Audi Q4, dus ik neem die niet opnieuw.) Maar zijn dat er meer dan bij andere merken? Of is er een stilzwijgende meerderheid die nergens last van heeft?
Er zijn echt duizenden MME modellen verkocht, ook op onze facebook pagina met meer dan duizend leden zie je eigenlijk altijd wel hetzelfde punt terugkomen. De overige punten zijn wat mij betreft bijzaak. Het enige punt is de HVBJB, maar daar is nu na 2 jaar eindelijk een echte recall voor. Bij de nieuwe modellen heb je dit probleem overigens niet.

Het enige waardoor ik twijfel, is de koffergrootte. Sommige reviews spreken over 402 liter. Andere spreken over 502 liter. Het lijkt me vooral spijtig dat de kofferbodem niet lager kan. De grote frunk is wel een pluspunt. En het bagagezeil kan er makkelijk uit, zodat je hoger kan stapelen. (En ja, ik heb een dakkoffer.)

Het "bagagezeil" is zeer makkelijk te verwijderen, maar je kunt het ook eerst neerleggen en gewoon alles erop zetten. Doe ik altijd op de vakantie. De kofferbak ruimte kan wel iets meer ruimte geven, want de bodem kan open en je kan eronder van alles nog kwijt. Ik heb zelf een trekhaak koffer overigens, die is iets ergonomischer.

Heeft er iemand ervaring met de afneembare trekhaak? Is die makkelijk te monteren en demonteren? Of laat je die in de praktijk gewoon hangen? Ik heb tot nog toe altijd een (semi-)automatisch wegklapbare trekhaak gehad.
Ik heb de afneembare (max 750kg met de GT), maar hij zit er eigenlijk altijd op.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 19:49
Kofferbak kan wel iets naar beneden. Wij zijn net terug van skivakantie. Voor ons is de kofferbak groot genoeg om nog zicht door raam naar achteren te hebben. Ski's in de koffer op het dak.

Het grootste nadeel aan de auto vind ik dat afdekzeil wat steeds uit de houder schiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
marteltor schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:06:
Kofferbak kan wel iets naar beneden. Wij zijn net terug van skivakantie. Voor ons is de kofferbak groot genoeg om nog zicht door raam naar achteren te hebben. Ski's in de koffer op het dak.

Het grootste nadeel aan de auto vind ik dat afdekzeil wat steeds uit de houder schiet.
Gek genoeg blijft hij beter zitten als je hem andersom vastmaakt. Bij mij iig wel.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
@Brotuck @marteltor, bedankt voor de reacties.

Blij te horen dat het voornaamste punt, de HVBJB, niet meer voorkomt met de nieuwe modellen. Misschien is dat dan wel het voordeel van het kiezen voor een model dat al enkele jaren op de markt is?
De Audi Q4 heb ik vrij snel na de introductie gekocht, maar veel problemen mee gehad. Nu wil ik wel graag een zorgenvrije auto ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:39
janbus schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:59:
@Brotuck @marteltor, bedankt voor de reacties.

Blij te horen dat het voornaamste punt, de HVBJB, niet meer voorkomt met de nieuwe modellen. Misschien is dat dan wel het voordeel van het kiezen voor een model dat al enkele jaren op de markt is?
De Audi Q4 heb ik vrij snel na de introductie gekocht, maar veel problemen mee gehad. Nu wil ik wel graag een zorgenvrije auto ...
Vooral de software is één groot drama bij de elektrische Volkswagens, weet ik ook uit eigen ervaring. Wat software betreft vind ik de Mach-E echt een verademing!

Ik gebruik m'n trekhaak niet zo heel vaak, maar hij is echt heel makkelijk te (de)monteren :Y

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
@FlowDesign ok, thx. Ik voel toch wat positieve vibes hier. :-) Want als je door een forum scrollt, dan zie je vooral problemen. Dat kan een verkeerd beeld geven. Dat lijkt me normaal. Ik ga zelf ook niet elke dag posten "Alweer geen problemen vandaag". Wanneer ik echter een probleem heb, dan post ik dat om te zien of ik de enige ben.

Off-topic: De app en software bij de Audi Q4 was inderdaad problematisch.
De app was zeer onstabiel. Die werkte vaak dagen niet of soms wel / soms niet.
De wagen werd gelanceerd met beperkte softwarefunctionaliteit. De eerste software update werd elk kwartaal beloofd. Die was er pas echt na anderhalf jaar. De auto moest daarvoor twee dagen (!) de garage binnen.
Ik heb die update pas gekregen nadat de wagen voor de vierde keer in twee jaar ofwel stilviel tijdens het rijden (gevaarlijk!) ofwel niet startte.
Na die eerste update kregen we OTA updates. De enige functionaliteit die er daarna nog bijkwam, is dat je voor 15 euro een wallpaper (fotootje van een berglandschap of zo) kon kopen bij Audi voor op de MMI. Daar zat ik echt niet op te wachten. Maar verbruiksstatistieken of zo, vergeet het maar.
--> Maar al die zaken kan je lezen in het Audi Q4 topic, dus ik hou er hier over op. :-)

Ik hoop echt niet hetzelfde mee te maken met de Mustang. Daarom dat ik het even vertel.

Wat me wel verwondert bij zowel de 2022 Polestar 2 als de Mazda MX-30 van m'n vrouw is dat je bij die wagen het maximumlaadpercentage niet kan aanpassen via de app. Ik veronderstel dat dit wel kan bij de Mustang Mach-e?

M'n vorige wagen is totaalverlies verklaard na een ongeval. Vandaar dat ik interesse heb in een dashcam. Ik heb er weinig ervaring mee. Ik heb in dit topic even gezocht. Er zijn blijkbaar wel mogelijkheden om een dashcam als accessoire te bestellen. Die staan echter niet in de Belgische configurator. Ik vraag er vandaag even naar bij de dealer.
Op zich vind ik het wel gek dat weinig merken dit lijken aan te bieden als functionaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:11

m24

janbus schreef op zondag 14 januari 2024 @ 07:18:
@FlowDesign
Wat me wel verwondert bij zowel de 2022 Polestar 2 als de Mazda MX-30 van m'n vrouw is dat je bij die wagen het maximumlaadpercentage niet kan aanpassen via de app. Ik veronderstel dat dit wel kan bij de Mustang Mach-e?

M'n vorige wagen is totaalverlies verklaard na een ongeval. Vandaar dat ik interesse heb in een dashcam. Ik heb er weinig ervaring mee. Ik heb in dit topic even gezocht. Er zijn blijkbaar wel mogelijkheden om een dashcam als accessoire te bestellen. Die staan echter niet in de Belgische configurator. Ik vraag er vandaag even naar bij de dealer.
Op zich vind ik het wel gek dat weinig merken dit lijken aan te bieden als functionaliteit?
Maximumlaadpercentage is instelbaar in de app en ook laadtijden. Laadsnelheid overigens niet.

Dashcam is voor veel mensen niet zo relevant denk ik. Ik ben de afgelopen 30 jaar geen reden tegengekomen dat ik 'm nodig zou hebben gehad in ieder geval. Ik snap dat als je dat wel hebt dat het hoog op je interesselijstje staat. Op youtube staan iig filmpjes over hoe je deze mooi wegwerkt in je MME.

[ Voor 20% gewijzigd door m24 op 14-01-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Merci, @m24. Is een geruststelling.

Amperagelimiet kan dan wel weer met de 2022 Polestar 2. Daar snap ik niet helemaal het nut van, maar soit. Maakt niet uit.

Ik snap je punt van de dashcam. Ik heb er zelf ook nooit eentje gehad. Je hoopt die beelden nooit nodig te hebben. Auto's lijken echter sowieso al vol camera's te zitten, dus ik zou denken: waarom niet. Lijkt kleine moeite.
Misschien is er nog een wettelijke of commerciële reden om het niet te doen. Geen idee ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-07 13:17
janbus schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:36:
Merci, @m24. Is een geruststelling.

Amperagelimiet kan dan wel weer met de 2022 Polestar 2. Daar snap ik niet helemaal het nut van, maar soit. Maakt niet uit.

Ik snap je punt van de dashcam. Ik heb er zelf ook nooit eentje gehad. Je hoopt die beelden nooit nodig te hebben. Auto's lijken echter sowieso al vol camera's te zitten, dus ik zou denken: waarom niet. Lijkt kleine moeite.
Misschien is er nog een wettelijke of commerciële reden om het niet te doen. Geen idee ...
Als het ook om een always on gebruik gaat (sentry mode) zijn er ook nog een heleboel technische redenen te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtGSO3opgNdRA0DkEX-oMpY68aA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i06XeGzMvUdExSaoltUDxysC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Irp7VDV9zQtQzNHx6s8NdY960I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y3kI8bAa4iFKEyagBapRkgcB.jpg?f=fotoalbum_large

Het resultaat van onze niet-wetenschappelijke bagagetest tijdens onze testrit. :-)
Ja, ik heb eerst toestemming gevraagd.

Er passen twee klerenkoffers in, een accordeonkoffer en een plooibak. Als ik hoger wou stapelen, dan moest het zeil eruit, maar dat durfde ik niet, want dat lukte niet meteen om eruit te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
m24 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:55:
[...]

Dashcam is voor veel mensen niet zo relevant denk ik. Ik ben de afgelopen 30 jaar geen reden tegengekomen dat ik 'm nodig zou hebben gehad in ieder geval. Ik snap dat als je dat wel hebt dat het hoog op je interesselijstje staat. Op youtube staan iig filmpjes over hoe je deze mooi wegwerkt in je MME.
Leuke video van je rit in mooie omgeving. Maar ook bewaking, beelden bij schade (bijv. met parkeren gebeurt nogals eens wat en je weet later nooit door wie), bewijslast bij een ongeval (in jouw voordeel of nadeel natuurlijk). En bij mij al eens opgevraagd door de politie ivm een situatie waar ze beelden van wilden hebben. Altijd handig dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Ik heb al gezocht in dit topic op dakdragers, daklast, ...
Ik heb al een Thule dakkoffer. Gezien de kofferruimte zal ik die een drietal keer per jaar gebruiken, zoals ik nu ook doe.

Ik zie in de specs op de Ford website dat de daklast voor een gewoon dak 75 kg is en voor een panoramisch dak 65 kg. Moet ik daarvan wakker liggen? Neem ik dan best geen panoramisch dak? We duwen onze dakkoffer meestal redelijk vol met beddengoed, zwemgerief, fietsgerief, ... De zwaarste dingen probeer ik te vermijden, maar het is een middelgrote koffer, dus er kan wel wat in.

Bedankt voor alle antwoorden tot nog toe. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
janbus schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:25:
Ik heb al gezocht in dit topic op dakdragers, daklast, ...
Ik heb al een Thule dakkoffer. Gezien de kofferruimte zal ik die een drietal keer per jaar gebruiken, zoals ik nu ook doe.

Ik zie in de specs op de Ford website dat de daklast voor een gewoon dak 75 kg is en voor een panoramisch dak 65 kg. Moet ik daarvan wakker liggen? Neem ik dan best geen panoramisch dak? We duwen onze dakkoffer meestal redelijk vol met beddengoed, zwemgerief, fietsgerief, ... De zwaarste dingen probeer ik te vermijden, maar het is een middelgrote koffer, dus er kan wel wat in.

Bedankt voor alle antwoorden tot nog toe. _/-\o_
koffer en dakdragers hebben vaak ook 75 kg als maximum last. Ik heb nog nooit iemand het staan wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
@marteltor Inderdaad. Ik heb wat rondgesnold op ev-database.org. Is meestal 75 kg. Soms 0 kg. Heel soms 100 kg. Een keertje 70 en een keertje 80 kg.

Ik denk op dit moment dat we best het panoramisch dak laten vallen ... want ik denk dat we nu al vaak boven de 75 kg zitten. Dat ze voor het panoramisch dak maar goedkeuring heb tot 65 kg lijkt me een signaal ...

--> Zullen we veel missen indien we geen panoramisch dak nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
janbus schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:49:
@marteltor Inderdaad. Ik heb wat rondgesnold op ev-database.org. Is meestal 75 kg. Soms 0 kg. Heel soms 100 kg. Een keertje 70 en een keertje 80 kg.

Ik denk op dit moment dat we best het panoramisch dak laten vallen ... want ik denk dat we nu al vaak boven de 75 kg zitten. Dat ze voor het panoramisch dak maar goedkeuring heb tot 65 kg lijkt me een signaal ...

--> Zullen we veel missen indien we geen panoramisch dak nemen?
Dakbelasting is voor de meeste auto's 75 a 100 kg, soms iets meer, maar vaak niet - MET of ZONDER panorama dak, daar zou je bijna het niet voor hoeven laten... Gewoon wegen, simpel.
Trekhaakkoffer is stuk handiger, zeker voor de EV, belast de stroomlijn aanzienlijk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Thx, @Aldusso. Een koffer op de trekhaak lijkt me veel voordelen te hebben. Ware het niet dat ik daar meestal de fietsendrager op heb staan. (Met vier fietsen, wat ook al de grenzen tart van de maximale belasting van de trekhaak. :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
janbus schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:10:
Thx, @Aldusso. Een koffer op de trekhaak lijkt me veel voordelen te hebben. Ware het niet dat ik daar meestal de fietsendrager op heb staan. (Met vier fietsen, wat ook al de grenzen tart van de maximale belasting van de trekhaak. :-) )
Dan wordt het lastig. Maar let op, max kogeldruk is 75kg, dus als je er met fietsendrager EN de fietsen overheen komt, heb je wel een probleem als het misgaat, dan wel bij een grondige controle (komt nog wel eens voor in bijv. Duitsland en Oostenrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
janbus schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:10:
Ik heb het een keer uitgerekend met de fietsendrager en twee elektrische fietsen. Dan is het al krap. Maakt wel veel uit als je de accu in de auto legt.

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Brotuck schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:15:
[...]

Gek genoeg blijft hij beter zitten als je hem andersom vastmaakt. Bij mij iig wel.
Ik had hier ook last van, maar door een 3D printje erop te klikken is dit stomme probleem eindelijk opgelost.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/969IKjK0GqGwkYRKPtiCgvIAUao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVqgfgiuE1P83xUI7IfHOUHP.jpg?f=fotoalbum_large

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:08
commichael schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:08:
[...]

Bedankt! Heb een rolletje besteld. Is het bij jou toen onder garantie vervangen?

Daarnaast ben ik heel erg bang dat dit weer gebeurd. Iemand hier ervaring met een laad poort protector? Heb namelijk het idee dat het vooral door de ijzel was dat het aan de binnenkant mis ging. Wellicht helpt het als de opening van het vergrendelmechanisme afgedekt is tijdens het laden als het vriest?
Is bij mij onder garantie gedaan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-07 21:55
Web-Brielle schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:01:
[...]

[...]

Ik had hier ook last van, maar door een 3D printje erop te klikken is dit stomme probleem eindelijk opgelost.
[Afbeelding]
Dat is een mooie oplossing. Print je ze toevallig op verzoek? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
2Bond schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:08:
[...]

Dat is een mooie oplossing. Print je ze toevallig op verzoek? O-)
Jazeker :) Stuur maar een PB bij interesse.

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Heeft iemand al een smartphone houder (welke vorm dan ook) ergens in de Mach-E aangebracht? Zo ja, welk type, merk etc , en svp paar foto's hoe dat eruit ziet? Ik zie wel eens wat, maar volgens mij is er niet echt een topplek te vinden die niet in de weg zit, of niet handig geplaatst, maar wellicht hebben jullie wat ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
Aldusso schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:43:
Heeft iemand al een smartphone houder (welke vorm dan ook) ergens in de Mach-E aangebracht? Zo ja, welk type, merk etc , en svp paar foto's hoe dat eruit ziet? Ik zie wel eens wat, maar volgens mij is er niet echt een topplek te vinden die niet in de weg zit, of niet handig geplaatst, maar wellicht hebben jullie wat ?
gewoon in mijn jaszak ? ik heb draadloos AA.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:43:
Ik zag laatst iets op Amazon dat je soort van achter het scherm kunt bevestigen. Dat leek mij een goede oplossing.

https://www.amazon.nl/Con...0BSGKVZ44/ref=mp_s_a_1_34

Zelf gebruik ik wel een kabeltje, maar leg m'n telefoon gewoon in de middenconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
FlowDesign schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:43:
[...]

Oei, balen! Per ongeluk ergens laten liggen?
Hoe duur is duur? :o
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik ben een keer 1 van die plastic dingen waarmee hij in die haakjes klikt kwijt geraakt. Waar kan je hem uberhaupt kopen en...zijn ze er alleen maar origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Brotuck schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:03:
[...]

gewoon in mijn jaszak ? ik heb draadloos AA.
Me too - maar ik zie graag Flitsmeister, voor de flitsers/trajectcontrole, maar ook omdat de file informatie vrij goed is. Nu moet ik altijd naar onder kijken waar de telefoon nu ligt.

En ja Flitsmeister krijg je ook op AA, maar dan enkel het 'navi' scherm, dus niet normale main-screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Na half uurtje verder zoeken vond ik deze telefoonhouder, voor Magsafe dan.
We hebben Apple en Samsung hier, en Magsafe voor Samsung kan je eenvoudig Magsafe sticker op je backcover of gsm plakken, werkt perfect

https://www.amazon.com/gp...h_asin_title?ie=UTF8&th=1

Ziet er prima uit zo - zie forumlink uit de US met foto's, gelijk oplader erin als je wilt
https://www.macheforum.co...h-e-dashboard.3063/page-6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassmanjunior
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-04 17:30
Die heb ik ook!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCbQ_Q4JxbAu-DW77hxjMokPk4c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6S5dbH6v28NTrPIhRAQsX5G3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qK0a2s71X-WjtF52LIXCeWWPUI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8dmNH3LrtQsrGI6ibT2mFklU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzCNYSuNJsVMy0a3OSa3r1WZr4A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MC4MF8DDZzTPDChmWF1T8rFc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLpIsL8-7KlWzMqWLcHi2VBfT6I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fBqS8NjoPjVMqzBDzTMtsHrC.jpg?f=user_large

Laad ook op en snoer is mooi weg te werken achter het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Kofferbak kan wel iets naar beneden.
Je hebt (uiteraard) gelijk. Ik verwarde met de EV6. My bad. Daar kon het zogezegd ook, maar de verkoper in de toonzaal slaagde er niet in.

Bedankt om het recht te zetten. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Aldusso schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:17:
[...]

Dan wordt het lastig. Maar let op, max kogeldruk is 75kg, dus als je er met fietsendrager EN de fietsen overheen komt, heb je wel een probleem als het misgaat, dan wel bij een grondige controle (komt nog wel eens voor in bijv. Duitsland en Oostenrijk)
Bedankt voor de waarschuwing. 'k Wist niet van die controles in het buitenland.

Vroeger lukte het wel met twee volwassenenfietsen en twee kinderfietsjes. Maar ja ... kleine kindjes worden groot. Ik probeer het nu wel te vermijden om er vier grote stadsfietsen op te plaatsen. Maximaal drie mountainbikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
m24 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:55:
[...]
Dashcam is voor veel mensen niet zo relevant denk ik.
Ik heb vandaag prijsofferte gekregen voor een achteraf ingebouwde webcam: "Dashboardcamera 380GWX, Dashcam voor en achter." Ze vragen 635,90 euro, exclusief BTW. Dat is de totale prijs voor de webcam en de plaatsing ervan. De fleetkorting van 25% is niet van toepassing op een achteraf geplaatst accessoire. (Snap ik.)

Ik ga er toch nog eens over nadenken, denk ik, ook al kan ik het betalen met m'n dertiende maand ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Ik vermoed dat wat fotootjes uit de showroom hier altijd wel mogen? (Ook al weet ondertussen iedereen hoe een Mustang Mach-e eruit ziet ...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNjxtTSoJ9ovjUmA339RMWJLyPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEu1HoV20Le68xMgJmfFN24D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUHnfA03WeGcUv0nOUDAEwJlCHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fy6WhmYo3bHSyAbay3ijBGvO.jpg?f=fotoalbum_large

Als bedrijfswagen mogen enkel niet-opzichtige kleuren. Zal zwart worden. Die hadden ze niet staan. Had ik graag eens gezien.

Als optie kan ik volledig zwarte velgen nemen. Daarvoor zou ik moeten bijleggen uit m'n dertiende maand. Die volledig zwarte velgen had ik ook graag eens gezien, vooral het effect ervan op een zwarte wagen.

Als ik de velgen niet neem en ook het panoramadak niet neem, maar wel het Technology Plus pack, dan is de levertijd 35 weken. Als ik de velgen neem ofwel het panoramadak, dan is de levertijd iets van 5 weken.

Op zich is er geen haast bij. Ik kan verder rijden met een Polestar 2. Die koffer is exact even groot. (De Polestar 2 voelt als bestuurder en als passagier wel veel minder ruim.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
PraveenB schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:55:
Wie van jullie heeft een dashcam geïnstalleerd. Ik wilde er een als accessoire kopen die door Ford wordt aangeboden.
https://www.ford-accessoi...el=mustangmache&year=2020

Het gaat dan om de NEXTBASE* Dashcam 380GWX. Heeft er iemand ervaring met deze? Of een andere dashcam?
@PraveenB Heb je de 380GWX dashcam uiteindelijk gekocht? Ik ben die aan het overwegen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
janbus schreef op maandag 15 januari 2024 @ 22:56:
[...]

Ik heb vandaag prijsofferte gekregen voor een achteraf ingebouwde webcam: "Dashboardcamera 380GWX, Dashcam voor en achter." Ze vragen 635,90 euro, exclusief BTW. Dat is de totale prijs voor de webcam en de plaatsing ervan. De fleetkorting van 25% is niet van toepassing op een achteraf geplaatst accessoire. (Snap ik.)

Ik ga er toch nog eens over nadenken, denk ik, ook al kan ik het betalen met m'n dertiende maand ...
wow, dat is wel astronomisch. Ik heb gewoon een Garmin Mini 2 erin, ook nog uitneembaar naar volgende auto ;-) Er zijn talloze prima dashcams te koop, met voor en achterview, met of zonder wiring op de accu voor heel wat minder dan dit. Even kwartiertje werk kabel wegwerken en je bespaart 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-07 21:55
Aldusso schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:17:
[...]

wow, dat is wel astronomisch. Ik heb gewoon een Garmin Mini 2 erin, ook nog uitneembaar naar volgende auto ;-) Er zijn talloze prima dashcams te koop, met voor en achterview, met of zonder wiring op de accu voor heel wat minder dan dit. Even kwartiertje werk kabel wegwerken en je bespaart 600 euro.
Ik zou ook wel een dashcam willen, maar vind deze erg duur maar wel mooi integreert in de auto

Heb je een goede tip voor dashcams die ook op zo'n makkelijke manier zijn aan te sluiten en veel goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel.MachE
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-05 15:21
Wessel.MachE schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:22:
De bekende storingen zichtbaar gisteren in Duitsland op de Autobahn.
RWD 2021 - 75k km.
-Waarschuwing hoogspanning + Storing motorvermogen.

In de turtle mode naar huis en vanmorgen de auto ad ketting bij de dealer. Voor 1 feb moest ik er niet op rekenen dat de auto terug zou zijn.

#HVBJB?
Auto is weer klaar en het was idd het HVBJB issue. Er staan er nog 5 in zijn garage met hetzelfde probleem..... ;w . De hele unit is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Wessel.MachE schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:32:
[...]

Auto is weer klaar en het was idd het HVBJB issue. Er staan er nog 5 in zijn garage met hetzelfde probleem..... ;w . De hele unit is vervangen.
Wat bedoel je met de hele unit ? Er is geen unit. Hebben ze detail gegeven vh onderdeel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel.MachE
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-05 15:21
Aldusso schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:36:
[...]

Wat bedoel je met de hele unit ? Er is geen unit. Hebben ze detail gegeven vh onderdeel ?
Als ik het goed begrepen heb zijn de High Voltage Battery Junction Box en Battery Energy Control Module (BECM) vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
2Bond schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:29:
[...]

Ik zou ook wel een dashcam willen, maar vind deze erg duur maar wel mooi integreert in de auto

Heb je een goede tip voor dashcams die ook op zo'n makkelijke manier zijn aan te sluiten en veel goedkoper zijn?
Volgens mij had iemand hier een keer een linkje gepost naar een instructie, hoe je eigenlijk elke dashcam aan kunt sluiten op de stroomvoorziening vanuit de binnenspiegel van de MME.
Heb alleen nu geen tijd om te zoeken, mss herinnert iemand het zich nog?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:45:
[...]

Volgens mij had iemand hier een keer een linkje gepost naar een instructie, hoe je eigenlijk elke dashcam aan kunt sluiten op de stroomvoorziening vanuit de binnenspiegel van de MME.
Heb alleen nu geen tijd om te zoeken, mss herinnert iemand het zich nog?
Ja, dat was ik: zoek op Dongar en u zult vinden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Webcam met batterij zou ik voor gaan. Die zich dan met 12volt als de auto aan is, oplaadt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
metalpro2021 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:19:
Webcam met batterij zou ik voor gaan. Die zich dan met 12volt als de auto aan is, oplaadt.
Webcam? Moet wel flinke accu aan zitten, een Dashcam filmt normaliter continue.....;-)
Kan ook in parkeermodus natuurlijk, maar dan mis je vaak net het punt waar het om gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

sinds de 'update' van de FordPass app zie ik de locatie van het voertuig niet meer. Herkenbaar voor iemand of ligt het aan mij en moet ik de boel opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Aldusso schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:07:
[...]

Webcam? Moet wel flinke accu aan zitten, een Dashcam filmt normaliter continue.....;-)
Kan ook in parkeermodus natuurlijk, maar dan mis je vaak net het punt waar het om gaat
Damn autocorrect ;) Ja, aardige accu, maar ze bestaan wel. Voordeel: je krijgt geen 12volt drain meldingen meer in de auto, als deze niet rijdt/heeft gereden. Vooral in scenario's dat de auto lange tijd stil staat, maar de dashcam alles behalve uit staat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jooink
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:09
m24 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:21:
sinds de 'update' van de FordPass app zie ik de locatie van het voertuig niet meer. Herkenbaar voor iemand of ligt het aan mij en moet ik de boel opnieuw installeren?
Werkt bij mij nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocktailer
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-01-2024
FlowDesign schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:43:
[...]

Oei, balen! Per ongeluk ergens laten liggen?
Hoe duur is duur? :o
Inderdaad, precies dat.
330 euro, zei mijn dealer.... 8)7
Dan maar ff niet, zei ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xephicon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-06 09:32
m24 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:21:
locatie wel maar als ik tijdens het laden op details druk dan krijg ik een error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:26

ArCadE

No banana available

Hier werkt het ook niet meer. Zal de telefoon eens opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 10:05
Onderstaande melding krijg ik, maar mijn idee, veel te vaak. Bij een beetje vorst/dampen op de raam heb ik 'm al. Andere hier ook last van of ben ik de enige?

Mijn voorruit is vervangen een hele poos geleden vanwege het verwarmingissue wat ooit heeft gespeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ex8ZFQGNWLA4NoymmqYkiWUPhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgrvUnTZu8lAqd7cjbHOy22a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:52:
[...]

Ja, dat was ik: zoek op Dongar en u zult vinden >:)
https://dongar.tech/products/ford5pin?variant=42520069177568

Ze verzenden helaas niet naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Naar mij wel hoor ;-) Ik heb hem daar ook besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik vind het een beetje veel geld voor een simpel adaptertje :X

edit: wel 10% korting als je je opgeeft voor de nieuwsbrief zie ik

[ Voor 36% gewijzigd door marteltor op 18-01-2024 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Tedillac schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:01:
Onderstaande melding krijg ik, maar mijn idee, veel te vaak. Bij een beetje vorst/dampen op de raam heb ik 'm al. Andere hier ook last van of ben ik de enige?

Mijn voorruit is vervangen een hele poos geleden vanwege het verwarmingissue wat ooit heeft gespeeld.

[Afbeelding]
Nope, nooit gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

ArCadE schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:47:
Hier werkt het ook niet meer. Zal de telefoon eens opnieuw starten.
Dat hielp in mijn geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Aldusso schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:17:
[...]
wow, dat is wel astronomisch. Ik heb gewoon een Garmin Mini 2 erin, ook nog uitneembaar naar volgende auto ;-)
Bedankt voor de tip. Ik denk inderdaad om gewoon voor de Garmin Mini 2 te gaan en die zelf te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
2Bond schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:29:
[...]

Ik had deze ook op het oog, omdat er staat "Applink integratie op het SYNC 3-scherm". Maar naar het schijnt werkt Applink niet terwijl je Apple CarPlay gebruikt? En ik gebruik altijd Apple CarPlay. :-)
De integratie werkt via de smartphone. De webcam verbindt met jouw smartphone. De smartphone verbindt met het infotainmentsysteem van de wagen. Dat zal prima werken wanneer ik in de wagen zit, maar ik weet niet hoe en of dat zal werken wanneer m'n vrouw zonder mij in de wagen zit. Dus ik ga het zo laten ...

M'n eerste indruk van het SYNC 4 infotainmentsysteem tijdens de twee testritten is dat ik het in de praktijk niet zal gebruiken, zoals bij de meeste wagens. :-) Dat vind ik niet erg, voor alle duidelijkheid. Het lijkt nog een systeem waar je heel specifieke voorgeprogrammeerde zinnetjes moet zeggen."Zet motorgeluid aan" werkt bijvoorbeeld niet. En de navigatie kreeg ik niet wijsgemaakt om terug naar de fordgarage te rijden met commando's als "breng me naar Ford garage <naam-van-stad>" of "navigeer naar Ford garage <naam-van-stad>". Ik kende het adres niet.

Wat fotootjes van tijdens de testrit, omdat jullie zo behulpzaam zijn. :-)

Het sneewde tijdens de testrit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NE_7zZVCbTO6XW99UFamjZBxAmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4gLvCs5EB6ED2NCgzAUl7IuF.jpg?f=fotoalbum_large

Het touch screen is wel leuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCX1U9r3nwdoNWCQNiVPEau9Dtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUgikpiHPjvDLK2TnJ2nC6bc.jpg?f=fotoalbum_large

Het was glad tijdens de testrit. Gelukkig is daar een geschikte rijmodus voor. Geen last gehad. Wel voorzichtig gereden, uiteraard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17fXaWlLt8KVEGKnf7j0ujYUStI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7pSgX2GubsxDczmeIonc9D2.jpg?f=fotoalbum_large

Die spelletjes ga ik waarschijnlijk nooit gebruiken, maar toch eens getest voor de lol. :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNSKjpmixfgxre-LS6LKPsBNGXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ack7llkaOUx3PEJWXaC7dVzE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HeYnR_aX04UQszZIw2R3yxuAFB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/daksIAskkPP3HzJVdeGjsS4I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZmcCIViE-SS9UYtk_U6Y8YjN_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkc8MOffsGBqdDXTl1s8lvn0.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan héél veel instellen. Is wel leuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5q429vMCd6ZgiYKWLhEyPyCl90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPm7tDeV57rFKJZ2FnroOyJ7.jpg?f=fotoalbum_large. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Zijn er accessoires die jullie aanraden?

Ik overweeg deze beschermmat, omdat er zo'n flap aan zit waarmee je de kofferopening kan beschermen. Die zit bij mij vaak vol krassen, omdat ik de kinderen laat helpen om de auto in te laden (kan ook aan mij liggen).
https://nl.ford-accessoir...voor-bagageruimte/2482274

Ik overweeg ook deze frunk organizer, maar ik twijfel. Wat denken jullie?
https://nl.ford-accessoir...frunk-organisator/2527580

Als ik een tas of plooibak zou vinden die perfect in de frunk zou passen voor bagage, dan zou dat ook wel een alternatief zijn. Maar ik vind niet meteen de precieze binnenafmetingen van de onderkant van die frunk
Deze koelbox lijkt daar misschien exact in te passen?
https://nl.ford-accessoir...ox-in-box-systeem/2469549

Deze rubberen vloermatten lijken ook wel praktisch voor een paar keer in het jaar, maar niet mooi en best wel prijzig voor die zeldzame keer dat ik ze zou gebruiken?
https://nl.ford-accessoir...oermatten,-rubber/2526938

Ik heb al een paar van die transportboxen van Audi. Die zijn wel praktisch om te gebruiken in de koffer helemaal bovenaan de stapel, want die zijn kleiner en flexibeler dan hard plastieken plooibakken. Maar ik heb die al, dus ja ...
https://nl.ford-accessoir...bare-transportbox/2470827

Als uitsmijter: Deze parapluhouder vind ik niet mooi, maar wel praktisch, denk ik, want m'n paraplu's gaan nu altijd kapot van rond te slingeren in de koffer: :-D
https://nl.ford-accessoir...nen/parapluhouder/1524823

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:20
janbus schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 07:36:

Deze rubberen vloermatten lijken ook wel praktisch voor een paar keer in het jaar, maar niet mooi en best wel prijzig voor die zeldzame keer dat ik ze zou gebruiken?
https://nl.ford-accessoir...oermatten,-rubber/2526938
Rubberen matten vind ik zelf in de herfst en winter heel fijn.
Heb 2 jaar geleden een setje gekocht bij JustCarpets. Was toen minder dan €50,- voor een complete zet inclusief kofferbak. Zit dan geen logo op maar voor dat prijsverschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

janbus schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 07:36:

Ik overweeg ook deze frunk organizer, maar ik twijfel. Wat denken jullie?
https://nl.ford-accessoir...frunk-organisator/2527580
De eerste modellen werden af fabriek geleverd met een vaste "frunk organizer" en bijna iedereen wilde die er toen uit halen. Heb hem ook door de dealer laten verwijderen, nu kan er tenminste een beetje formaat tas of andere bagage in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 20:40
Weet iemand waar je in het menu tegenwoordig de profiel-instellingen kan vinden? Heb vanochtend 10 minuten zitten zoeken maar nergens kunnen terugvinden. Je kon altijd een aantal gebruikers vinden, met het nummer van de keyfob en welke telefoon etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ArCadE schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:59:
[...]

De eerste modellen werden af fabriek geleverd met een vaste "frunk organizer" en bijna iedereen wilde die er toen uit halen. Heb hem ook door de dealer laten verwijderen, nu kan er tenminste een beetje formaat tas of andere bagage in.
Klopt, toen ik de mustang kreeg paar maanden terug toen heb ik die divider eruit gesloopt. Nu konden er tenminste 3 paar skischoenen in.
Als die divider er makkelijk in en uit te halen was zou het wel nuttig zijn geweest. Maar bij de divider van de fabriek moest ik een soort plastic schroeven/popnagels er met twee schroevendraaiers uitwippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
brainovic schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:13:
Weet iemand waar je in het menu tegenwoordig de profiel-instellingen kan vinden? Heb vanochtend 10 minuten zitten zoeken maar nergens kunnen terugvinden. Je kon altijd een aantal gebruikers vinden, met het nummer van de keyfob en welke telefoon etc.
Rechtsboven op het icoon van het profiel drukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
ArCadE schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:59:
[...]

Dat maakt me nieuwsgierig: Wat vervoeren jullie in de frunk?
Ook tips rond tassen die perfect erin passen, zijn welkom.

Ik heb al eens gegoogled. Ik kwam vooral uit op het marketingmateriaal van Ford met gekoelde drank en garnalen. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
janbus schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:33:
[...]

Ik heb al eens gegoogled. Ik kwam vooral uit op het marketingmateriaal van Ford met gekoelde drank en garnalen. :-)
gebruikte skischoenen :X
sneeuwkettingen
accessoires voor dakdragers

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 19-01-2024 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

Laatst had ik de granny charger en een hele lange stroomkabel op haspel meegenomen naar Duitsland in de frunk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:49
[...]

Duikpak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:01
[...]

Past een handbagage koffer in. Plus heel relaxed om wat koelkast spullen in te bewaren. Of de cadeaus voor kerst en 5 december in te verstoppen. Heel relaxed en handige ruimte. Door de bolling van de moterkap gaat er ook meer in dan je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
[...]

Hou er wel rekening mee dat als je op een langere trip gaat en uren met de auto gaat rijden, dit deel wel warmer word. Dat komt puur door alles wat eronder en naast zit. De airco stoot warmte uit, maar andere delen geven ook warmte af.

Als je de frunk dus helemaal volpropt met van alles dan is het handwarm bij aankomst.

Ik doe er meestal laptop tassen, rugzakken, toilettassen, maar soms ook de bagage voor die overnachting onderweg in, zodat de rest in de kofferbak kan blijven liggen. Hangt ook van de locatie af natuurlijk waar je heengaat.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:01
Brotuck schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:32:
[...]

Hou er wel rekening mee dat als je op een langere trip gaat en uren met de auto gaat rijden, dit deel wel warmer word. Dat komt puur door alles wat eronder en naast zit. De airco stoot warmte uit, maar andere delen geven ook warmte af.

Als je de frunk dus helemaal volpropt met van alles dan is het handwarm bij aankomst.

Ik doe er meestal laptop tassen, rugzakken, toilettassen, maar soms ook de bagage voor die overnachting onderweg in, zodat de rest in de kofferbak kan blijven liggen. Hangt ook van de locatie af natuurlijk waar je heengaat.
Kan het zijn dat hier een verschil qua aandrijving in zit? AWD / GT dat het handwarm is en RWD dat het lekker koel blijft? Kreeg er laatst namelijk heerlijke koude biertjes uit na een lange rit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Xipe22 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:49:
[...]

Kan het zijn dat hier een verschil qua aandrijving in zit? AWD / GT dat het handwarm is en RWD dat het lekker koel blijft? Kreeg er laatst namelijk heerlijke koude biertjes uit na een lange rit :)
Uiteraard heb ik niet gecontroleerd wat de exacte oorzaak is, maar dat zou goed kunnen. Electromotoren geven ook hitte af natuurlijk.

Soms heb ik het idee dat snelladen ook hitte afgeeft, maar dat is meer een idee. Heb dat nooit gecheckt.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:52:
[...]

Soms heb ik het idee dat snelladen ook hitte afgeeft, maar dat is meer een idee. Heb dat nooit gecheckt.
Dat is zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SearchM
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-07 10:47
[...]

Met de frunkorganizer past er geen (rol)koffer in. Ik gebruik het voornamelijk voor laadkabel en toebehoren, sneeuwkettingen, ruitenwisservloeistof en andere kleinere zaken. Ik heb de frunkorganizer er in laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
[...]

Goeie tip! Dus eigenlijk alles wat je direct bij de hand wil hebben bij aankomst / bij een tussenstopovernachting. Goed idee! Dankjewel.

En best geen eten of koeltassen of andere zaken die niet warm mogen worden. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

[...]

Ik had er eens op een lange trip hondevoer en een paar flessen water voor de hond in gelegd. Water was erg warm geworden en zeker niet meer te drinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DubbleEagle
  • Laatst online: 17-08-2024
Even "dag" zeggen! :w

Ik volg al enkele weken dit topic, aangezien mijn MME 4X Absolute Black er binnenkort aan komt (via leasing). Staat sinds mid-december in de haven van Antwerpen (douane + Ford checkup?), dus hoop hem binnen enkele weekjes op te kunnen halen bij de dealer. Ik heb hier met veel plezier al meegelezen, hopelijk dus binnenkort zelf ook wat meer te vertellen :)

Als opties de afneembare trekhaak laten plaatsen, en de dakdragers mee besteld. Ga zelf nog kijken om via amazon enkele rubber matten en kofferbescherming te bestellen, en mogelijks ook de gsm-houder die ik hier recent voorbij zag komen.

Iemand ervaring trouwens met deze gadget? https://www.amazon.com.be...colid=3MJKAWFDTUC9R&psc=1

Ford Mustang Mach-E 2023 ER AWD Absolute black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-07 21:45
Iemand hier ervaring mee? (Wil niet nogmaals schade door vorst aan de laadvergrendeling)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
DubbleEagle schreef op zondag 21 januari 2024 @ 17:07:
Even "dag" zeggen! :w

Ik volg al enkele weken dit topic, aangezien mijn MME 4X Absolute Black er binnenkort aan komt (via leasing). Staat sinds mid-december in de haven van Antwerpen (douane + Ford checkup?), dus hoop hem binnen enkele weekjes op te kunnen halen bij de dealer. Ik heb hier met veel plezier al meegelezen, hopelijk dus binnenkort zelf ook wat meer te vertellen :)

Als opties de afneembare trekhaak laten plaatsen, en de dakdragers mee besteld. Ga zelf nog kijken om via amazon enkele rubber matten en kofferbescherming te bestellen, en mogelijks ook de gsm-houder die ik hier recent voorbij zag komen.

Iemand ervaring trouwens met deze gadget? https://www.amazon.com.be...colid=3MJKAWFDTUC9R&psc=1
Welkom! Geen ervaring met deze gadget, maar helaas wel met gordijnairbags die opengaan, en dan wil je zo min mogelijk "losse" delen daar hebben liggen, die komen hard aan nameljik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:37

martjah

Appel

Web-Brielle schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:12:
[...]

Jazeker :) Stuur maar een PB bij interesse.
Hallo,

Ik zag je oplossing voor het losraken van het kofferbak afdekzijl. Zou jij deze met mij willen delen? ik heb zelf een 3d printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbleEagle
  • Laatst online: 17-08-2024
Aldusso schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:13:
[...]

Welkom! Geen ervaring met deze gadget, maar helaas wel met gordijnairbags die opengaan, en dan wil je zo min mogelijk "losse" delen daar hebben liggen, die komen hard aan nameljik ;-)
Aha! Dat is inderdaad wel een goeie om even over na te denken! d:)b

Ford Mustang Mach-E 2023 ER AWD Absolute black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
DubbleEagle schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:57:
[...]

Aha! Dat is inderdaad wel een goeie om even over na te denken! d:)b
Dat bakje zit bovendien achter het scherm dat achter het stuur zit. Om daarbij te kunnen moet je je hand door het stuur steken om erbij te kunnen. Lijkt me allemaal erg onhandig en bovendien onveilig. Daarnaast vind ik het een lelijk ding :P

Zonnebril kun je overigens in een opbergvakje in het dak kwijt als je dat fijn vindt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janbus
Bedankt voor alle feedback en advies hier.

Gisterenavond heb ik de aanvraag ingediend bij m'n werkgever om een Mustang te bestellen. Het wordt een Mach-e Premium RWD 91 kWh Extended Range met het Technology Pack Plus, Absolute Black metaalkleur, afneembare trekhaak, vierseizoensbanden, omkeerbare koffermat en frunk organizer.

Als ze snel genoeg bestellen, dan is er nog eentje beschikbaar binnen 5 weken. Anders wordt het potentieel 35 weken.

Ik ben benieuwd.

Hier wat foto's van in de showroom. Ze hadden drie zwarte Mach-e's staan: eentje in de showroom, eentje voor de showroom en eentje waar een van de verkopers normaal mee rijdt en waarmee ik een testritje mocht doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnAdEMfYLlciTkvJth4yIdccXq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWJtkLRNuj6f5iknhCaTuN1E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmcTYvyFkg9_gOACX3MyzAzg61U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sE8dl39wdKF3UvREjkhECpGq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9mme1WH13Q4ZqaImKfmC3uR-pI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0EVBgDGxmhxPsiY8aKjE4FA6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isEErZLU2jRBEg6QFV7k8Wz0PS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HjxqIeMWCfYQ1afHCOj1qLU1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfwUe5mWTNGdHRH8PpDCRGabr_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3snQqXdCeeFf06N1QKslM7Z6.jpg?f=fotoalbum_large

Om eerlijk te zijn denk ik dat ik voor m'n dagelijkse woon-werkverkeer vooral in Whisper modus zal rijden. Of misschien vraagt de Active modus gewoon wat gewennig, kan ook. We zien wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
janbus schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 07:32:

Gisterenavond heb ik de aanvraag ingediend bij m'n werkgever om een Mustang te bestellen. Het wordt een Mach-e Premium RWD 91 kWh Extended Range met het Technology Pack Plus, Absolute Black metaalkleur, afneembare trekhaak, vierseizoensbanden, omkeerbare koffermat en frunk organizer.

Als ze snel genoeg bestellen, dan is er nog eentje beschikbaar binnen 5 weken. Anders wordt het potentieel 35 weken.

Ik ben benieuwd.

Hier wat foto's van in de showroom. Ze hadden drie zwarte Mach-e's staan: eentje in de showroom, eentje voor de showroom en eentje waar een van de verkopers normaal mee rijdt en waarmee ik een testritje mocht doen.

Om eerlijk te zijn denk ik dat ik voor m'n dagelijkse woon-werkverkeer vooral in Whisper modus zal rijden. Of misschien vraagt de Active modus gewoon wat gewennig, kan ook. We zien wel ...
Mooi - vindt die zwarte velgen ook wel mooi. Zijn dat de nieuwe velgen die je kan kiezen met kleine meerprijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
janbus schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 07:32:

Ik ben benieuwd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nice! :)

Is dat oranje gevaarte op de achtergrond trouwens een elektrische Ford F150 Lightning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:28:
[...]

Is dat oranje gevaarte op de achtergrond trouwens een elektrische Ford F150 Lightning?
Volgens mij is er geen officiele import van de F-150 Lightning op dit moment. Er rijd er eentje in NL rond die is geïmporteerd.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Brotuck schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:11:
[...]

Volgens mij is er geen officiele import van de F-150 Lightning op dit moment. Er rijd er eentje in NL rond die is geïmporteerd.
Broekhuis Zeist had/heeft er een staan en kan daar volgens mij ook gewoon besteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 10:05
FlowDesign schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:28:
[...]

Zo te zien is dat 'gewoon' een Ranger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Tedillac schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:47:
[...]

Zo te zien is dat 'gewoon' een Ranger.
Ik denk dat je gelijk hebt :Y

Was afgelopen week trouwens in Vancouver, daar rijdt de politie wel in veel gavere bakken dan hier. Dodge Chargers en Ford Interceptors B-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
Aldusso schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:52:
[...]

Mooi - vindt die zwarte velgen ook wel mooi. Zijn dat de nieuwe velgen die je kan kiezen met kleine meerprijs ?
Ja, dat zijn die zwarte velgen. Is een optie van 1.000 euro. Die geven inderdaad een heel andere indruk / look aan de wagen.

Als die binnen budget hadden gepast, dan had ik dat misschien wel gedaan. De standaard velgen vind ik echter zeker niet lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Wat zou er eigenlijk gebeuren wanneer je velgen zonder TPMS sensors monteert? Gaat de auto dan continu waarschuwen dat er geen bandendruk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephicon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-06 09:32
Hebben andere ook issues met android auto waar alleen maar de navigatie apps full screen kunnen en ander apps alleen split screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Oh cool, twee zaken die ik nu pas ontdekt heb na bestelling:

1. De auto heeft Active Park Assist. Ik had dit ook jaren geleden op m'n Ford S-Max. Ik gebruikte het elke dag, gewoon omdat het kon. Daarna had ik het niet meer en ik heb het ook niet gemist. Het heeft toen wel even geduurd voor ik weer fatsoenlijk parallel kon parkeren. :-p

2. De auto heeft instapverlichting. Dat lijkt me echt wel leuk. Het klinkt onnozel, maar daar kijk ik naar uit.

Ik heb al tientallen filmpjes bekeken ondertussen. M'n zoon vroeg me daarnet "Wat zeggen ze eigenlijk dat er minder goed is aan die wagen?" Ik moet eerlijk zeggen dat de weinige opmerkingen die er zijn in reviews ofwel al opgelost zijn in de recentere auto's, ofwel ga ik niet echt akkoord, ofwel gaat het gewoon om de prijs. "De Tesla Model Y is onweerstaanbaar goedkoper. Die kan je niet laten liggen voor dat geld."

Ik ben in elk geval - op papier - tevreden met de vrij complete uitrusting van de Premium met Tech Plus pack. Het aftellen kan beginnen. :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marteltor
Ik heb al heel wat autos gehad en er is weinig op de auto aan te merken. Al hadden ze er wel een warmtepomp in kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Tja een model y is natuurlijk een keuze die de meerderheid maakt. En er is wel wat voor te zeggen natuurlijk, maar het blijft een eenheidsworst

Just here for the fun

Pagina: 1 ... 160 ... 178 Laatste