Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 159 ... 178 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:16
FlowDesign schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:58:
[...]

Zo'n update kan best veel vragen van de 12V accu. Alle VW ID3's moesten destijds terug voor een recall om een zwaardere 12V accu te laten plaatsen, anders had ie niet genoeg sap voor de grote OTA updates en dan zouden die mislukken.

Die waarschuwing gaat vanzelf weg omdat ie de 12V wel weer oplaadt tijdens het rijden.
Weet eigenlijk niet of ie dat niet ook gewoon doet vanuit het grote accupakket wanneer je stilstaat.
Zodra je op de AC aangesloten zit zal de 12 volt accu ook opgeladen worden, tot iig boven de 80%
Overigens ook als je aan het rijden bent.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Brotuck schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:22:
[...]

Zodra je op de AC aangesloten zit zal de 12 volt accu ook opgeladen worden, tot iig boven de 80%
Overigens ook als je aan het rijden bent.
Dat is mooi :) Maar laadt ie 'm ook op terwijl er een update geïnstalleerd wordt?

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:11:
[...]

Dat is mooi :) Maar laadt ie 'm ook op terwijl er een update geïnstalleerd wordt?
Dat hangt van de update af eerlijk gezegd. Sommige updates laten de koeling op 100% draaien als hij geinstalleerd wordt. Indien dit gebeurd is er geen opladen mogelijk omdat de interne systemen offline zijn en moet je eigenlijk een externe voeding aansluiten. Dit proces trekt je 12 volt accu binnen 15 minuten onder de kritieke levels.

Dit is vaak een update die enkel gebeurd op de ingestelde tijd in de nacht.
De auto controleert dan een aantal additionele parameters, zoal het percentage van de 12 volt accu.
Waar men echter geen rekening mee houd is of de 12 volt accu wel helemaal ok is. Ik heb al gebrickte systemen gezien na een OTA.

Andere updates die vergen geen additionele koeling en gebeuren soms zelfs tijdens het rijden, maar de meldingen die erna komen zijn vaak van tijdelijke aard en kloppen heel vaak ook niet eens.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Brotuck schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:22:
[...]

Dat hangt van de update af eerlijk gezegd. Sommige updates laten de koeling op 100% draaien als hij geinstalleerd wordt. Indien dit gebeurd is er geen opladen mogelijk omdat de interne systemen offline zijn en moet je eigenlijk een externe voeding aansluiten. Dit proces trekt je 12 volt accu binnen 15 minuten onder de kritieke levels.

Dit is vaak een update die enkel gebeurd op de ingestelde tijd in de nacht.
De auto controleert dan een aantal additionele parameters, zoal het percentage van de 12 volt accu.
Waar men echter geen rekening mee houd is of de 12 volt accu wel helemaal ok is. Ik heb al gebrickte systemen gezien na een OTA.

Andere updates die vergen geen additionele koeling en gebeuren soms zelfs tijdens het rijden, maar de meldingen die erna komen zijn vaak van tijdelijke aard en kloppen heel vaak ook niet eens.
Wel bijzonder dat ie de koeling volle bak aanslingert om een update te installeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:36:
[...]

Wel bijzonder dat ie de koeling volle bak aanslingert om een update te installeren :?
Dit komt denk ik omdat de auto niet meer kan controleren of er iets te warm is. Better safe then sorry ?

Dit trekt gemiddeld 40-45 Ampere uit de 12 volt accu.......

Ik krijgt altijd de waarschuwing dat ik een externe voeding moet aansluiten tijden de handmatige updates.
Dus ik heb het al diverse malen meegemaakt.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:37
Bekende design "fout" van EVs: koeling via 12volt laten lopen. Legacy dingetje uit de tijd van niet EV auto's. Een van de redenen dat Tesla met ingang van de cybertruck alles op 48 volt laat draaien. Maar die gebruiken dan ook geen Bosch componenten (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
makooy schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 14:17:
[...]

Bij De Meern? Sterkte.

Personeel daar heeft uitgesproken niet aan Mach-E’s te willen werken omdat het geen echte auto’s zijn.
Ik ben daar aantal keer geweest, ook voor proefrit. Denk dat beetje verjaardags-praat is, men werkt daar gewoon aan Mach-E's en verkoper was prima enthousiast (in tegenstelling tot sommige andere dealers).
In een garage werken altijd mensen met voorkeuren e.d,,en de ene monteur is de andere niet weet ik helaas uit ervaring.

In algemene zin is er te weinig personeel voor de Mach-E (en eigenlijk alle merken EV's), en Ford als importeur laat zeker zijn steken wel vallen.

Mijn probleem(en) met de Mach E liggen bij Ford Nederland, maar na keer of 10 bellen en dito e-mails nog geen reactie. Leasemij volgt het nu op gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Aldusso schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:13:
[...]

Ik ben daar aantal keer geweest, ook voor proefrit. Denk dat beetje verjaardags-praat is, men werkt daar gewoon aan Mach-E's en verkoper was prima enthousiast (in tegenstelling tot sommige andere dealers).
In een garage werken altijd mensen met voorkeuren e.d,,en de ene monteur is de andere niet weet ik helaas uit ervaring.

In algemene zin is er te weinig personeel voor de Mach-E (en eigenlijk alle merken EV's), en Ford als importeur laat zeker zijn steken wel vallen.

Mijn probleem(en) met de Mach E liggen bij Ford Nederland, maar na keer of 10 bellen en dito e-mails nog geen reactie. Leasemij volgt het nu op gelukkig.
Neehoor ik ben daar zelf in 2021 geweest met mijn MME , die had een storing. Ik werd allerminst positief ontvangen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:01
Ik snap ze ook wel, deze auto is niks aan voor ze. 1x per 2 jaar onderhoud: vervang het interieurfilter en loop er omheen. Storing? hang hem aan de laptop.
Als je een monteur bent die van sleutelen houdt dan wil je liever een versnellingsbak reviseren of een koppeling vervangen.

De updates lopen lekker door, inmiddels op 6.3. Ben benieuwd in het nieuwe jaar of het op dit tempo door gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Xipe22 op 24-12-2023 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Xipe22 schreef op zondag 24 december 2023 @ 16:14:
Ik snap ze ook wel, deze auto is niks aan voor ze. 1x per 2 jaar onderhoud: vervang het interieurfilter en loop er omheen. Storing? hang hem aan de laptop.
Als je een monteur bent die van sleutelen houdt dan wil je liever een versnellingsbak reviseren of een koppeling vervangen.

De updates lopen lekker door, inmiddels op 6.3. Ben benieuwd in het nieuwe jaar of het op dit tempo door gaat.
Moderne monteurs zijn straks meer IT'er, dat is simpelweg de vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
FlowDesign schreef op zondag 24 december 2023 @ 17:56:
[...]

Moderne monteurs zijn straks meer IT'er, dat is simpelweg de vooruitgang.
Helemaal mee eens, eigenlijk zoals elke verandering moet je bij blijven. Gelukkig tref ik een dealer / garage die dat door heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisvlasveld
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:24
De updates lopen lekker door, inmiddels op 6.3.
Is er in 6.3 iets merkbaar anders in vergelijking met 6.2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
florisvlasveld schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:37:
[...]

Is er in 6.3 iets merkbaar anders in vergelijking met 6.2.1?
6.3 is een ipc update. Dat is het kleine scherm achter je stuur. Om beter te matchen met de grote sync update van 6.2.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Brotuck schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:02:
[...]

Neehoor ik ben daar zelf in 2021 geweest met mijn MME , die had een storing. Ik werd allerminst positief ontvangen.
We gaan het zien, ik ben er volgende week. Ik kan me niet voorstellen dat het personeel zegt dat ze niet aan Mach E's willen werken. Misschien een of andere monteur, maar in algemene zin niet. Ik vraag het ze gewoon op de man af. En als ze dat niet willen bellen we Ford NL weer even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel.MachE
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-05 15:21
makooy schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 14:17:
[...]

Bij De Meern? Sterkte.

Personeel daar heeft uitgesproken niet aan Mach-E’s te willen werken omdat het geen echte auto’s zijn.
Ja klopt. De auto staat nu bij Crum in Houten dus in Utrecht lossen ze het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephicon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-06 09:32

6.3 ? .....ik heb net (begin van de maand) pas 4.2.2.1 gekregen :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 19:49
Vandaag 525 km gereden met de ER RWD met een ouderwetse niet-aerodynamksche dakkoffer, in Duitsland. Hele stukken 140 gereden bij een verbruik van ongeveer 28-30 kWh per 100km en dan is dit toch wel een hele fijne auto. Bij het stuk in Nederland (wat vooral 100 a 120 km/u was) kwam ik (zelf berekend) op een range van 330km.

Laadsnelheid kon ik ook wel waarderen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2wubq-XQ4wyEU1ukkLqOPS4sCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khlLvvkZEMLlZAdF5FSFtyop.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Dat Phone as a Key werkt wel lekker maar ik krijg steeds deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_PO8ExevOFr-sOQ9L9QmHVPRSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFnRlr0tYyr0YYeBtPCUKHJF.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand hoe dat uit te zetten is? Ik wil natuurlijk niet alle meldingen van die app dempen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
Sinds gisteren is het weer mogelijk om Tronity te koppelen met de auto.
Een trial loopt 14 dagen en word kosteloos opgezegd.

Als je de aanvraag doet via de onderstaande link krijg ik ook nog wat:
https://app.tronity.io/signup/V4L0E4CV

[ Voor 31% gewijzigd door Brotuck op 02-01-2024 08:40 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-07 21:45
Brotuck schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:31:

Eindelijk! Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22

Betekent dit dat we ook weer slim kunnen laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Xipe22 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:38:
[...]

Betekent dit dat we ook weer slim kunnen laden?
Dit betekend dat de nieuwe API vanuit Ford beschikbaar is en dat je ervan gebruik kan maken. Dus als de laadpaalmaatschappij die API kan gebruiken wel.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
Brotuck schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:40:
[...]

Dit betekend dat de nieuwe API vanuit Ford beschikbaar is en dat je ervan gebruik kan maken. Dus als de laadpaalmaatschappij die API kan gebruiken wel.
Nice, had inderdaad de stille hoop dat dit de nieuwe API betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwpaints
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:25
wat is meerwaarde met deze app, alleen verbruiksgegevens inzien?
daar heb ik weinig aan het is zoals het is
of kan je er nog meer mee,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
hwpaints schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:11:
wat is meerwaarde met deze app, alleen verbruiksgegevens inzien?
daar heb ik weinig aan het is zoals het is
of kan je er nog meer mee,
Het is voornamelijk echte gebruikersdata (zelfs exporteerbaar naar excel)
Maar je kunt ook een kosten indicatie maken, of een logboek bijhouden. (ritregistratie dus)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwpaints
ok, meer voor de zakelijke rijders,
ik zal eens kijken binnenkort, trail versie misschien eens doen, ben nooit zo'n voorstander alle gegevens te geven incl CC nummers, ik weet half de wereld heeft je gegevens al maar probeer het te beperken tot dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online

Ik had al een Tronity account, maar wanneer ik probeer in te loggen met m'n Fordpass gegevens om te koppelen in Tronity, krijg ik telkens deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHl4W2S5hY7zkZJGR2HyyMY5aqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCfe0AuLDGGQoasAbgOHpoG3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-07 21:24
Andere Mach-E eigenaren ook last van het zonnenbril vakje wat bij hobbelige wegen af en toe open trilt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri01!
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik raad aan geen Mustang E te leasen zoals ik heb gedaan via mijn werkgever. De laadklep is erg fragiel door een verkeerd ontwerp. Het is een simpel palletje dat je moet drukken om de klep te sluiten, en dat palletje gaat defect bij normaal gebruik. Ford laat dit niet onder garantie repareren, is geen known issue volgens Ford. Reparatiekosten zijn 450 euro voor het vervangen van het plastic klepje en palletje dat je moet vastdrukken, wat niet lekker werkt. Heb je een eigen risico van 350 euro in je leasecontract dan betaal je dus 350 euro. belachelijk. Internet staat vol met gebruikers die er problemen mee hebben maar Ford geeft aan dat het geen known problem is dus geen terugroepactie nodig is. Voor mij nooit meer een Ford lease auto in ieder geval.

[ Voor 8% gewijzigd door Dimitri01! op 03-01-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Dimitri01! schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:07:
Ik raad aan geen Mustang E te leasen zoals ik heb gedaan via mijn werkgever. De laadklep is erg fragiel door een verkeerd ontwerp. Het is een simpe palletje dat je moet drukken om de klep te sluiten, en dat palletje gaat defect bij normaal gebruik. Ford laat dit niet onder garantie repareren, is geen known issue volgens Ford. Reparatiekosten zijn 450 euro voor het vervangen van het plastic klepje en palletje dat je moet vastdrukken, en wat niet lekker werkt. Heb je een eigen risico van 350 euro in je leasecontract dan betaal je dus 350 euro. belachelijk. Internet staat vol met gebruikers die er problemen mee hebben maar Ford geeft aan dat het geen known problem is dus geen terugroepactie nodig is. Voor mij nooit meer een Ford lease auto in ieder geval.
Nu is het waar dat ik 1x het klepje IN de wasstraat open ging spontaan, maar verder nooit issues gehad en ik heb de auto 2 jaar. Gelukkig geen schade verder, je schrikt uiteraard wel even.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri01!
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-09-2024
Brotuck schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:12:
[...]

Nu is het waar dat ik 1x het klepje IN de wasstraat open ging spontaan, maar verder nooit issues gehad en ik heb de auto 2 jaar. Gelukkig geen schade verder, je schrikt uiteraard wel even.
Ik hoop voor jou dat de klep heel blijft, want als je op Google gaat
Brotuck schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:12:
[...]

Dit systeem wordt ook in andere merken auto's gebruikt. Wanneer je zoekt op internet merk je dat er veel gebruikers zijn met deze problemen. Ik hoop dat jij die niet ervaart in de toekomst. Ik vond het systeem sinds dag 1 al niet erg goed, want je moet soms erg hard drukken wil de klep vergrendelen. Ik heb besloten om het palletje vast te lijmen gezien ik geen zin heb in een rekening van 350 euro voor een plastic palletje en klepje. Het systeem werkt gelukkig nog, het palletje is alleen losgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xipe22
Ook een keer meegemaakt is bij mij gewoon onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Ik raad aan geen Mustang E te leasen zoals ik heb gedaan via mijn werkgever. De laadklep is erg fragiel door een verkeerd ontwerp. Het is een simpel palletje dat je moet drukken om de klep te sluiten, en dat palletje gaat defect bij normaal gebruik. Ford laat dit niet onder garantie repareren, is geen known issue volgens Ford. Reparatiekosten zijn 450 euro voor het vervangen van het plastic klepje en palletje dat je moet vastdrukken, wat niet lekker werkt. Heb je een eigen risico van 350 euro in je leasecontract dan betaal je dus 350 euro. belachelijk. Internet staat vol met gebruikers die er problemen mee hebben maar Ford geeft aan dat het geen known problem is dus geen terugroepactie nodig is. Voor mij nooit meer een Ford lease auto in ieder geval.
Je hebt gewoon een slechte leasemaatschappij. Die moeten Ford gewoon ff duidelijk maken dat zoiets onder garantie valt omdat het volgens EU consumentenrecht bij normaal gebruik verwacht mag worden niet binnen 2 jaar of langer kapot te gaan. Nu zadelen ze jou lekker makkelijk met het probleem op. Afschuiven noemen ze dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Overigens vind ik dit geen schade die je zelf veroorzaakt, dus de kosten komen dan volledig voor de leasemaatschappij mocht ford niet meewerken.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florisvlasveld
Die moeten Ford gewoon ff duidelijk maken dat zoiets onder garantie valt omdat het volgens EU consumentenrecht bij normaal gebruik verwacht mag worden niet binnen 2 jaar of langer kapot te gaan.
Het consumentenrecht lijkt mij niet van toepassing op een leaseauto via een leasemaatschappij, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
florisvlasveld schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:36:
[...]

Het consumentenrecht lijkt mij niet van toepassing op een leaseauto via een leasemaatschappij, of zie ik dat verkeerd?
Tussen Ford en leasemaatschappij indd niet. Maar wanneer jij als persoon door het niet toekennen van de garantie ineens €350 uit eigen zak mag gaan betalen, dan treedt daardoor volgens mij consumentenrecht in werking.

Los daarvan, consumentenrecht of niet, een deugdelijk product hoort gewoon niet binnen 2 jaar (of meer) kapot te gaan. Er zit toch 2 jaar algehele garantie op de hele auto? Wat doen ze dan moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Brotuck schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:08:
Overigens vind ik dit geen schade die je zelf veroorzaakt, dus de kosten komen dan volledig voor de leasemaatschappij mocht ford niet meewerken.
Ook dat. Eigen risico zou hier helemaal niet ter sprake moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-06 09:55
Dit systeem wordt ook in andere merken auto's gebruikt. Wanneer je zoekt op internet merk je dat er veel gebruikers zijn met deze problemen. Ik hoop dat jij die niet ervaart in de toekomst. Ik vond het systeem sinds dag 1 al niet erg goed, want je moet soms erg hard drukken wil de klep vergrendelen. Ik heb besloten om het palletje vast te lijmen gezien ik geen zin heb in een rekening van 350 euro voor een plastic palletje en klepje. Het systeem werkt gelukkig nog, het palletje is alleen losgekomen.
Bij levering van de auto had ik ook wat problemen met het palletje. Blijkt een soort bayonet sluiting, en zat niet helemaal goed doorgedraaid. Goed gezet, rubbertje erop en nooit meer problemen gehad.

Het laadklepje zelf is ook prima, hang ik zelfs overlengte laadkabel aan op zonder problemen ....

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Had iemand hier een iets langer ruitenwisserblad voor de achterruit gemonteerd? Was even benieuwd naar welk merk/type.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xipe22
FlowDesign schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:57:
Had iemand hier een iets langer ruitenwisserblad voor de achterruit gemonteerd? Was even benieuwd naar welk merk/type.
Ik heb deze gemonteerd. Volgens mij op aanraden van iemand hier.
https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_image

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
Die heb ik ook. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Xipe22 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:05:
[...]

Ik heb deze gemonteerd. Volgens mij op aanraden van iemand hier.
https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_image

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:26

ArCadE

No banana available

Heb dit probleem ook gehad. Ben naar de dealer gegaan en die hebben het vervangen door 1 van een ander model Ford, weet zo 123 even niet welke. Deze zit ook strakker vast in de klep.
Kosten waren een paar euro voor het palletje maar niets hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
FlowDesign schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:56:
[...]

Ik had al een Tronity account, maar wanneer ik probeer in te loggen met m'n Fordpass gegevens om te koppelen in Tronity, krijg ik telkens deze foutmelding:

[Afbeelding]
Blijkbaar moest ik eerst de Tronity app updaten, daarna kon ik wel succesvol inloggen met Fordpass.
Ik ga het echter niet gebruiken, is me echt geen 3 Euro per maand waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
En? Inmiddels al garantie geregeld? Of heb je nog meer te klagen? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Inmiddels heb ik na meerdere verzoeken eindelijk contact met Ford Nederland. Al dan niet toevallig nadat de leasemaatschappij een formele klacht heeft ingediend. Men gaat een case bouwen van alle Ford Mach-E's met issues, want het regent klachten de laatste paar maanden, veelal het High Voltage probleem, maar ook talloze andere issues. (overigens niet enkel in NL) Ook is er geen peil op te trekken qua dealerreacties, garantie-aanspraken e.d.

De Ford wordt -al dan niet tijdelijk- bij ons uit de leaselijst gehaald. Teveel issues en veel hogere kosten met verbruik en bijv. bandenslijtage bij de Ford gebruikers = TCO te hoog.

Ik heb een overzicht moeten maken van alles issues, foutmeldingen, werkplaatsafspaken van het laatste half jaar (bijna 1 A4 vol) en dat doorgestuurd met screenshots, foto's e.d. als 'bewijs'. Het blijkt dat het per Ford dealer verschillend is welke zaken men wel of niet doorgeeft aan de leasemij danwel in het 'dossier' van de auto meldt. Mijn terugroepactie waar hij voor terug is geweest bijvoorbeeld was niet bekend op mijn VIN noch kenteken. Ook was maar 1 x het afslepen en high voltage probleem bekend, ipv de 2 x dat het gebeurd is. Tevens zijn er vele kosten berekend voor vervangend vervoer, maar ten onrechte omdat hij garantiezaken betrof van Ford danwel niet goed uitgevoerde reparaties. Die worden overal nu teruggevorderd.

Gaat mij niet veel helpen met deze auto (behalve dat hij waarschiinlijk eerder teruggaaat) maar wellicht wel voor de toekomst voor andere gebruikers. Werd tijd dat Ford als importeur eens wordt aangepakt en zn dealers eens opvoedt. (de goede en wel prima dealers uiteraard uitgesloten)

Mijn Ford doet het sinds de laatste reparatie wel redelijk, enkel sinds 2 weken dat de cruise control spontaan uitvalt tijdens het rijden, en aangezien ik eigenlijk enkel nog 1PD kan rijden, remt hij dan ook gelijk fors. Hiervoor gaat hij weer terug (2e keer). Hopelijk dan een tijdje zonder issues.
Maandag 2 nieuwe achterbanden (winterbanden), 22K mee gedaan, zit nu op 3.2mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:23
Aldusso schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:17:
Inmiddels heb ik na meerdere verzoeken eindelijk contact met Ford Nederland. Al dan niet toevallig nadat de leasemaatschappij een formele klacht heeft ingediend. Men gaat een case bouwen van alle Ford Mach-E's met issues, want het regent klachten de laatste paar maanden, veelal het High Voltage probleem, maar ook talloze andere issues. (overigens niet enkel in NL) Ook is er geen peil op te trekken qua dealerreacties, garantie-aanspraken e.d.

De Ford wordt -al dan niet tijdelijk- bij ons uit de leaselijst gehaald. Teveel issues en veel hogere kosten met verbruik en bijv. bandenslijtage bij de Ford gebruikers = TCO te hoog.

Ik heb een overzicht moeten maken van alles issues, foutmeldingen, werkplaatsafspaken van het laatste half jaar (bijna 1 A4 vol) en dat doorgestuurd met screenshots, foto's e.d. als 'bewijs'. Het blijkt dat het per Ford dealer verschillend is welke zaken men wel of niet doorgeeft aan de leasemij danwel in het 'dossier' van de auto meldt. Mijn terugroepactie waar hij voor terug is geweest bijvoorbeeld was niet bekend op mijn VIN noch kenteken. Ook was maar 1 x het afslepen en high voltage probleem bekend, ipv de 2 x dat het gebeurd is. Tevens zijn er vele kosten berekend voor vervangend vervoer, maar ten onrechte omdat hij garantiezaken betrof van Ford danwel niet goed uitgevoerde reparaties. Die worden overal nu teruggevorderd.

Gaat mij niet veel helpen met deze auto (behalve dat hij waarschiinlijk eerder teruggaaat) maar wellicht wel voor de toekomst voor andere gebruikers. Werd tijd dat Ford als importeur eens wordt aangepakt en zn dealers eens opvoedt. (de goede en wel prima dealers uiteraard uitgesloten)

Mijn Ford doet het sinds de laatste reparatie wel redelijk, enkel sinds 2 weken dat de cruise control spontaan uitvalt tijdens het rijden, en aangezien ik eigenlijk enkel nog 1PD kan rijden, remt hij dan ook gelijk fors. Hiervoor gaat hij weer terug (2e keer). Hopelijk dan een tijdje zonder issues.
Maandag 2 nieuwe achterbanden (winterbanden), 22K mee gedaan, zit nu op 3.2mm.
Ik heb net 50.000 km gereden, auto geleverd eind augustus 2022, en buiten een setje nieuwe banden nog geen problemen gehad of bij de garage geweest. Het kan dus ook goed gaan.

De levering is wel 2 weken later gebeurd omdat er eerst een terugroep actie moest worden uitgevoerd. Ik weet helaas niet wat dit inhield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
jgijsen schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:39:
[...]

Ik heb net 50.000 km gereden, auto geleverd eind augustus 2022, en buiten een setje nieuwe banden nog geen problemen gehad of bij de garage geweest. Het kan dus ook goed gaan.

De levering is wel 2 weken later gebeurd omdat er eerst een terugroep actie moest worden uitgevoerd. Ik weet helaas niet wat dit inhield.
Mooi! Houden zo. Mijn issues begonnen rond jouw km-stand, daarvoor geen noemenswaardige problemen.
Terugroepactie (softwarematig) heb ik ook gehad, maar die heeft dus niets geholpen. Vandaar recall vanuit USA nu. Tis ook niet zo dat elke Mach-E niet goed is, maar wel dat er structurele problemen zijn met die Mach-E's die wel problemen hebben. En dat worden er enkel meer volgens de leasemij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Soms heb je zo'n maandagmorgenauto en dat is klote! Ik ken iemand met een Saab, dat ding heeft destijds de eerste 2 jaar letterlijk meer bij de garage gestaan dan dat er mee gereden kon worden.

Gelukkig bij de mijne weinig tot geen klachten (nu 20k op de teller), behalve dan het gebonk/getril vanuit de achteras/motor/(?). Ford Nederland zegt dat het normaal is en gewoon bij de auto hoort. Daarmee erkennen ze dus A) Dat het een bekend probleem is en B) Dat ze blijkbaar niet van plan zijn er iets aan te gaan doen.
Ik vind het echter niet normaal. Vooral wanneer ik goed gas geef in een bocht naar rechts (bijvoorbeeld snelweg oprit), dan merk je echt een ontzettend gebonk.

Heb natuurlijk wel die verlagingsset eronder, maar anderen met dezelfde set eronder hebben dit issue voor zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:45:
Soms heb je zo'n maandagmorgenauto en dat is klote! Ik ken iemand met een Saab, dat ding heeft destijds de eerste 2 jaar letterlijk meer bij de garage gestaan dan dat er mee gereden kon worden.

Gelukkig bij de mijne weinig tot geen klachten (nu 20k op de teller), behalve dan het gebonk/getril vanuit de achteras/motor/(?). Ford Nederland zegt dat het normaal is en gewoon bij de auto hoort. Daarmee erkennen ze dus A) Dat het een bekend probleem is en B) Dat ze blijkbaar niet van plan zijn er iets aan te gaan doen.
Ik vind het echter niet normaal. Vooral wanneer ik goed gas geef in een bocht naar rechts (bijvoorbeeld snelweg oprit), dan merk je echt een ontzettend gebonk.

Heb natuurlijk wel die verlagingsset eronder, maar anderen met dezelfde set eronder hebben dit issue voor zover ik weet niet.
Ja klopt. Maar wel 50k zonder issues, denk dat de software het grote probleem is. Trillen doet mijne enkel als hij 100% vol zit, dan wil hij ook niet afremmen / 1PD, meestal na minuut of 10 is het wel OK. Snelle bochten waar TC ingrijpt en je dan wil daarna remmen dan remt hij soms gewoon bijna niet. Denk dat met gewicht te maken heeft. Maar bij normaal rijden geen probleem.

Wat wel heel positief verbeterd is, is mijn verbruik (zeker tov collega's), ik kom met normaal gemiddeld verbruik (incl autobaan tot 110 km/h) nooit onder de 400km (en nooit onder 10%), en vaak richting 450-480 zonder moeite, dus niet extreem langzaam rijden/optrekken ofzo. In de winter dus. Boven 120 gaat het wel sneller leeg, en bij 130km gemiddeld dan denk ik dat ik amper 250 haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwpaints
mmm nog geen gekke dingen bij mij, 40k ook nog de eerste banden zeker nog 5mm op,
tja range is niet heel goed st 75kw, hoog zomer 390km winter 275km en dan ben ik een rustige rijder en ga spaarzaam met de heater om.
accu laadklepje ben ik al vanaf dag 1 heel voorzichtig mee, had daar al klachten over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Ik heb nu via leasemaatschappij ook de recall brief van Ford gehad. Onderdelen nog niet beschikbaar en de vraag om tot die tijd het gaspedaal niet helemaal in te drukken en alleen DC te laden indien echt nodig. Wat een idioterie. Lekker vooruitzicht als je op vakantie gaat of al bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
marteltor schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 08:12:
Ik heb nu via leegstand ook de recall brief van Ford gehad. Onderdelen nog niet beschikbaar en de vraag om tot die tijd het gaspedaal niet helemaal in te drukken en alleen DC te laden indien echt nodig. Wat een idioterie. Lekker vooruitzicht als je op vakantie gaat of al bent.
Leegstand? :?

Welk type Mach-E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Toen ik begin december belde naar de Ford dealer omdat ik de recall allang had gezien bij de RDW, kreeg ik een reactie terug dat men hier anders naar kijkt dan in Amerika. Dat wilde dus zeggen dat men in Europa liever afwacht of je met pech en potentieel botsingsgevaar stilvalt dan proactief hier iets mee te doen.
Dit was het antwoord waar men mee kwam ! Ontzettend teleurstellend mag ik wel zeggen.

Ook een telefoongesprek (nummer wat staat bij de RDW voor meer informatie) met Ford Nederland leverende een enorm teleurstellende reactie op. Dat was gewoon op een script kijken en oplezen.

En geen spullen verkrijgbaar ? kom op zeg ! Als je een beetje ondernemer bent dan bestel je die toch al op het moment dat de recall bekend word. Dat was begin November 2023. Je weet toch hoeveel auto's er rondrijden vanuit jouw garage ?

Overigens probeer ik al sinds de software oplossing kwam de garage ertoe te bewegen dat ze de hardware vervangen. Puur omdat ik veel trips op de planning had in het buitenland en niet stil wilde staan.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Mijn laadgedrag of gedrag aanpassen qua acceleratie vind ik ook onzin bij een GT die inmiddels al 2 jaar rondrijd. Beetje raar advies.

Overigens heb ik al 2x de HV problemen gehad, de eerste keer deed de dealer een reset en ik kon weer gaan. De tweede keer reed de auto helemaal niet meer en moest de bekabeling vervangen worden.
Ik moet zeggen dat ik sindsdien geen issues meer heb gehad.

Het probleem is dat het verdeelpunt kan smelten als er teveel stroom (hitte) door loopt. Maar het probleem is niet te reproduceren en gebeurd spontaan. Doordat je de bekabeling eromheen vervangt kan je al veel voorkomen uiteraard.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:39
Misschien al eerder besproken maar ik heb nu iedere keer als ik de auto op afstand start dat hij dan in de gastmodus gaat. Als ik dus instap staat hij op de gastmodus, spiegels ingeklapt etc. Is hier wat aan te doen? Sowieso had ik wel verwacht dat hij aan de hand van mijn telefoon (paak) het goede profiel weet te selecteren maar dat doet hij ook nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
baszz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:35:
Misschien al eerder besproken maar ik heb nu iedere keer als ik de auto op afstand start dat hij dan in de gastmodus gaat. Als ik dus instap staat hij op de gastmodus, spiegels ingeklapt etc. Is hier wat aan te doen? Sowieso had ik wel verwacht dat hij aan de hand van mijn telefoon (paak) het goede profiel weet te selecteren maar dat doet hij ook nooit...
PaaK is leuk, maar wat is nou echt de meerwaarde tov de sleutel in je broekzak?

Ik zou PaaK alleen nog als backup willen gebruiken mocht ik m'n sleutel verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
FlowDesign schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:55:
[...]

PaaK is leuk, maar wat is nou echt de meerwaarde tov de sleutel in je broekzak?

Ik zou PaaK alleen nog als backup willen gebruiken mocht ik m'n sleutel verliezen.
Kwestie van voorkeur. Ik vind het heerlijk, hoef alleen mijn telefoon nog mee te nemen als ik de deur uit loop.

Maar.... werkt het hele profielen gebeuren met de sleutel wel dan? Laatste keer dat ik dat probeerde was het hetzelfde verhaal.

[ Voor 13% gewijzigd door baszz op 08-01-2024 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
baszz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:23:
[...]

Kwestie van voorkeur. Ik vind het heerlijk, hoef alleen mijn telefoon nog mee te nemen als ik de deur uit loop.

Maar.... werkt het hele profielen gebeuren met de sleutel wel dan? Laatste keer dat ik dat probeerde was het hetzelfde verhaal.
En waar laat je je huissleutel dan? ;)

Bij ons werkt het iig wel op basis van de twee verschillende sleutels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:39:
[...]

Nuki

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
FlowDesign schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:39:
[...]

Die heb ik dus ook niet, slim slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
baszz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:30:
[...]

Die heb ik dus ook niet, slim slot.
Hmm ok, ja dan ligt het iets anders.

Noem me ouderwets, maar ik heb liever gewoon een echte sleutel. Heb al een keer met m'n Tesla M3 stilgestaan omdat er een storing was bij Tesla. Kon ik de auto niet meer starten, moest m'n vrouw het pasje komen brengen :/
Gelukkig was het in het dorp en niet zo ver van huis, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
FlowDesign schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:13:
[...]

Hmm ok, ja dan ligt het iets anders.

Noem me ouderwets, maar ik heb liever gewoon een echte sleutel. Heb al een keer met m'n Tesla M3 stilgestaan omdat er een storing was bij Tesla. Kon ik de auto niet meer starten, moest m'n vrouw het pasje komen brengen :/
Gelukkig was het in het dorp en niet zo ver van huis, maar toch.
Daar heeft de mach-e gelukkig het keypas in de b-stijl en het wachtwoord om te starten voor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
baszz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:10:
[...]

Daar heeft de mach-e gelukkig het keypas in de b-stijl en het wachtwoord om te starten voor ;)
Moet je die wel uit je hoofd kennen als je telefoon het niet doet ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hwpaints
hoorde van de Ford dealer dat er iemand een update had en ook alleen zijn telefoon mee had, kon er iemand met de sleutel naar Duitsland rijden,
ik hou het ook maar bij mijn sleutel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Paak is zowieso een 12 volt accu drain voor de mme. En het feit dat mijn telefoon 24/7 connected is vind ik ook niet zo handig. Je kan echt de auto openen dan. Zelfs als de telefoon op 9 meter (in de hoogte) ligt in de slaapkamer. Eenmaal binnen kan je ook starten en wegrijden.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Met Tronity eindelijk eens een echte weergave van data.

Kijk eens naar het gemiddelde gebruik !
In de ochtend heb ik voorverwarmd. In de middag voor vertrek niet.

Zelfde route, zelfde temperatuur buiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1l6AOQuHuGCJRc8ahsfwIWHYUGU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WlUTSEOy1zDT9UYv0u2l7IS6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lyqa9YQXivmWfkMW0aVLlzPg5NU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SZkE7KAuHNQ6zfbFsx7LcjBE.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Brotuck schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:06:
Met Tronity eindelijk eens een echte weergave van data.

Kijk eens naar het gemiddelde gebruik !
In de ochtend heb ik voorverwarmd. In de middag voor vertrek niet.

Zelfde route, zelfde temperatuur buiten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zal ook wel met de harde wind te maken hebben. Op de heenweg meer wind tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:10:
[...]

Zal ook wel met de harde wind te maken hebben. Op de heenweg meer wind tegen.
Het onderste plaatje is van de weg heen (met preconditioning)

Dus dan zou de weg terug zoveel wind moeten hebben gehad ? Nee ik denk eerder dat het met preconditioning zoveel uitmaakt

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Brotuck schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:12:
[...]

Het onderste plaatje is van de weg heen (met preconditioning)

Dus dan zou de weg terug zoveel wind moeten hebben gehad ? Nee ik denk eerder dat het met preconditioning zoveel uitmaakt
Ohzo, ik had de plaatjes andersom.
Denk ook vooral preconditioning en een beetje vanwege wind mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
baszz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:35:
Maar...is dit herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delirium1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-07 21:19
Wordt het vermogen van de mach e verminderd als de batterij op enkele procenten staat? Gisteren heb ik dat voor gehad. Nergens een melding maar hij reageerde nauwelijks op plankgas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
delirium1 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 06:48:
Wordt het vermogen van de mach e verminderd als de batterij op enkele procenten staat? Gisteren heb ik dat voor gehad. Nergens een melding maar hij reageerde nauwelijks op plankgas…
Ja, dat doen eigenlijk alle EV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
baszz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:50:
[...]

Maar...is dit herkenbaar?
Yes herkenbaar. maar nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:37
Xipe22 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:23:
[...]

Yes herkenbaar. maar nog geen oplossing gevonden.
Herkenbaar ook. Ik weet niet beter dat ik bij instappen eigenlijk altijd knopje 1 druk ;) (stoelprofiel is ook gekoppeld aan mijn sync profiel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
delirium1 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 06:48:
Niet alleen bij laag percentage, ook bij kou...
Ik gok dat ik 50-60% vermogen heb nu
Je kan het op de GT zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uB2owkZLXB-_i_n1q3Tri11gXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/shAEup20j9EzqaRxaM3GAsrg.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
FlowDesign schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:21:
[...]

Ja, dat doen eigenlijk alle EV's.
Behalve de nieuwe cybertruck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
metalpro2021 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:32:
[...]

Herkenbaar ook. Ik weet niet beter dat ik bij instappen eigenlijk altijd knopje 1 druk ;) (stoelprofiel is ook gekoppeld aan mijn sync profiel)
Ja, die gewoonte heb ik dus nu ook. Zou toch beter moeten kunnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Vandaag niet 2 maar 4 nieuwe winterbanden gekregen. Voorbanden waren ook al rond 4.5mm, dus men alles in 1 x vervangen. Daarna uitgelijnd. Dit keer de Pirelli WINTER SOTTOZERO 3 eronder gekregen, 225/60 R18 104H * XL

Ritje gemaakt, en stuurt soepel, weinig geluid, dus tot zover prima. Hoe ze het in nat en sneeuw doen moet ik dan nog even op wachten ;-) Hopelijk gaan deze iet langer mee dan de vorige set

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:11

m24

SoC in Google Maps incoming. .. https://t.co/pfAt2pjzbG

Hopelijk vergeten ze Europa niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisvlasveld
Mijn MME ontving vandaag 6.3. Is iemand hier via OTA al voorbij 6.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
florisvlasveld schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:43:
Op dit moment is 6.3 de hoogste versie in Europa

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
florisvlasveld schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:43:
Hier ook gisteren ontvangen. Vroeg me al af waarom de spiegels wederom niet meer inklappen bij afsluiten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Brotuck schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:46:
[...]

Op dit moment is 6.3 de hoogste versie in Europa
6.4 en 6.5 zijn net in UK vrijgegeven (behalve voor MY23) , dus verwacht die hier de komende maanden ook.
Zit ook een grote update in voor een bug in 6.3 voor met name de koude landen, auto die ineens volledig beslaat tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Aldusso schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:37:
[...]

6.4 en 6.5 zijn net in UK vrijgegeven (behalve voor MY23) , dus verwacht die hier de komende maanden ook.
Zit ook een grote update in voor een bug in 6.3 voor met name de koude landen, auto die ineens volledig beslaat tijdens het rijden.
Oh, das lekker handig in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
[...]

Grappig, ik had dit deze week ook ineens. Kon het al niet verklaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Als in de UK deze updates er al zijn, zullen we snel volgen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-07 21:45
[...]

Dat spontaan beslaan van de ruiten heb ik de afgelopen 2 dagen ook gehad, vroeg me al af hoe dat kwam.

Verder is de vergrendeling van m'n laadklep kapot gevroren :'( ( al eerder voorgekomen blijkbaar: https://www.macheforum.co...door-lock-fell-off.12735/ ). Garage heeft pas over een maand tijd dus wordt behelpen. Iemand tips om de laadklep dicht te houden in de tussentijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:23
Als je de circulatie op zet omdat een of andere simpele ziel weer zijn afval aan het opstoken is om het huis te verwarmen, slaan de vensters aan. Bij circulatie moet je tegelijk de airco aanzetten, ook al vriest het -7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:06
Leuke nieuwe feature binnenkort:
nieuws: Android Auto krijgt inzicht in actieradius van EV en Automotive krijg...

De Mustang is samen met F-150 de eerste die dit krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pon-e
  • Laatst online: 05-07 05:34
Luffbra schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:05:
Ik heb sinds een week dat de auto met ACC heel onstabiel rijdt/slingert.

Hebben julie daar ook last van?

Volgens mij was de update (nu 5.1.1) bij 't begin van het slingeren nog niet geïnstalleerd.
Pon-e schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:49:
[...]

Heb sinds deze week ook 5.1.1. Maar een paar weken voor die tijd is bij mij het sturen ‘plakkerig’ geworden. Niet alleen bij ACC en/of lane assist control (blauwe wolkje). Het stuurt trekt steeds een beetje, net of je steeds in een spoor wordt getrokken. Het voelt een beetje als een force feedback stuurtje. Bandenspanning is goed. Heb inmiddels afspraak met de garage gemaakt.
Inmiddels bij de garage geweest. Het bleek met name verkeerde uitlijning te zijn, had niets met updates te maken. Rijdt nu weer als vanouds toppie.

Gelijk ook de paardjes in de buitenspiegel vervangen (er bleek ook vocht in richtingaanwijzer te zitten).
Ook gelijk sluitmechanisme in laadklep vervangen, werkte mede door de kou niet meer goed.

Helaas nog geen oplossing voor open frunk via sleutel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:59
Pon-e schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:12:
[...]

[...]

Inmiddels bij de garage geweest. Het bleek met name verkeerde uitlijning te zijn, had niets met updates te maken. Rijdt nu weer als vanouds toppie.

Gelijk ook de paardjes in de buitenspiegel vervangen (er bleek ook vocht in richtingaanwijzer te zitten).
Ook gelijk sluitmechanisme in laadklep vervangen, werkte mede door de kou niet meer goed.

Helaas nog geen oplossing voor open frunk via sleutel…
Frunk via sleutel is updaten, updaten en updaten.
Of heb ik wat gemist en mist de bedrading bij jou?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Maxmannl schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:28:
Leuke nieuwe feature binnenkort:
nieuws: Android Auto krijgt inzicht in actieradius van EV en Automotive krijg...

De Mustang is samen met F-150 de eerste die dit krijgen
Als ze nou ook ff snel de hele community (melden van mobiele flitsers enzo) overhevelen van Waze naar Maps, dan hebben we geen Waze meer nodig en alles geïntegreerd in Maps.

3D routing weergave hebben ze ook net uitgerold in Maps. De verwachting is dat Waze sowieso uitgefaseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pon-e
  • Laatst online: 05-07 05:34
makooy schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:44:
[...]

Frunk via sleutel is updaten, updaten en updaten.
Of heb ik wat gemist en mist de bedrading bij jou?
Garage heeft het via programmeren van de sleutel geprobeerd wat ik had begrepen, maar dat lukte dus niet. Ik neem aan dat ze gechecked hebben dat de bedrading er wel is, maar ik zal dat navragen.
Kan je dat zelf overigens ergens zien?
Het is een job1 auto, levering juli 2021/bouwjaar 2020.

Men gaat nu verder kijken wat de mogelijkheden zijn, had aangegeven dat dit inderdaad via updates bij de garage moest (niet OTA) wat ik al uit de berichten had opgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:08
commichael schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:33:
[...]

Dat spontaan beslaan van de ruiten heb ik de afgelopen 2 dagen ook gehad, vroeg me al af hoe dat kwam.

Verder is de vergrendeling van m'n laadklep kapot gevroren :'( ( al eerder voorgekomen blijkbaar: https://www.macheforum.co...door-lock-fell-off.12735/ ). Garage heeft pas over een maand tijd dus wordt behelpen. Iemand tips om de laadklep dicht te houden in de tussentijd?
Hier ook hetzelfde probleem. Heb stuk ductape dubbelgevouwen en aan de laadklep bevestigd. Zit al paar dagen dicht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:59
Pon-e schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:08:
[...]

Garage heeft het via programmeren van de sleutel geprobeerd wat ik had begrepen, maar dat lukte dus niet. Ik neem aan dat ze gechecked hebben dat de bedrading er wel is, maar ik zal dat navragen.
Kan je dat zelf overigens ergens zien?
Het is een job1 auto, levering juli 2021/bouwjaar 2020.

Men gaat nu verder kijken wat de mogelijkheden zijn, had aangegeven dat dit inderdaad via updates bij de garage moest (niet OTA) wat ik al uit de berichten had opgemaakt.
Ik heb 1 van de eerste geleverde Mach-E’s van NL en met software update (via de laptop van de dealer) heb ik de functie erbij gekregen. Sleutel programmeren is niet nodig zover ik weet. @Brotuck weet jij dat?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
makooy schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:52:
[...]

Ik heb 1 van de eerste geleverde Mach-E’s van NL en met software update (via de laptop van de dealer) heb ik de functie erbij gekregen. Sleutel programmeren is niet nodig zover ik weet. @Brotuck weet jij dat?
Voor zover ik weet is het een keer via een software update bij de dealer geactiveerd. Echter kan het best zijn dat die update niet meer bestaat en vervangen is voor een andere die dit kunstje niet doet. Ik hou de hoop op een OTA update die het eindelijk aanzet, want het is puur een switch.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocktailer
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-01-2024
Stom stom, m'n kofferbakscherm kwijtgeraakt, en wat zijn die dingen duur... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Rocktailer schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:20:
Stom stom, m'n kofferbakscherm kwijtgeraakt, en wat zijn die dingen duur... :-(
Oei, balen! Per ongeluk ergens laten liggen?
Hoe duur is duur? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-06 17:07
Hier inmiddels ook 6.3.0 ontvangen, de 6.x updates volgden elkaar op binnen twee weken tijd.
Pagina: 1 ... 159 ... 178 Laatste