Eens, al 80k km met weinig issuesBrotuck schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 09:14:
[...]
Ieder merk heeft zijn plus en min punten. Op dit forum zal je uiteraard hoofdzakelijk de opvallende punten teruglezen. Uiteraard kan ik hier wel positieve punten neerzetten, maar hoe objectief ik ben weet ik niet.
Die zware stuurproblemen lees ik hier voor het eerst en ik heb veel ervaringen voorbij zien komen hier en op het amerikaanse forum. Dit dat is (gelukkig) een uitzondering.
Het entertainment systeem staat op het punt een nieuwe versie te krijgen in de komende weken. Dus er zit nog steeds volop ontwikkeling op de auto.
Gewoon doen zou ik zeggen ?
Zo’n 45k km over 2 jaar maar nog nooit issues gehad behalve initieel dat de OTA lang heeft geduurd maar dat is inmiddels verleden tijd. Binnenkort eerste ‘beurt’ en enige wat dan extra moet gebeuren is de lampjes in de spiegel vervangen omdat daar vlekjes in zitten maar dat is meer muggenziften en alles behalve problematisch
Ik heb de allerlaatste update nog niet (maar wel eindelijk full-screen Android Auto), maar ik vind het infotainmentsysteem van de Mach-E het beste systeem wat ik tot nu toe ooit in een auto gehad hebBrotuck schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 09:14:
[...]
Het entertainment systeem staat op het punt een nieuwe versie te krijgen in de komende weken. Dus er zit nog steeds volop ontwikkeling op de auto.

Ook het B&O geluidssysteem is erg goed.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Buiten de soms te "sportieve" vering hier geen klachten.
De nieuwe versie van het entertainment systeem bevalt mij goed.
Enige nadeel blijft wel de erg korte range in de winter.
Dat geldt voor elke EV.jgijsen schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:45:
Buiten de soms te "sportieve" vering hier geen klachten.
Overigens ben ik afgelopen winter met m'n SR RWD gewoon naar Oostenrijk gereden, ging prima
Als je een EV wilt rijden, is de Mach-E een prima, ruime en vooral ook mooie auto. Goed uitgerust. Perfect is ie zeker niet, maar EV's hebben nu eenmaal bepaalde zaken die lastig zijn goed te krijgen, bijv. vering (agv gewicht e.d.) De Extended Range geeft net wat beetje extra juice qua range. Ik heb 50.000 probleemloos gereden. Daarna van het ene in het andere probleem, al dan niet gerelateerd, of niet opgelost. Dat hebben ze gelukkig niet allemaal, maar het lijkt wel dat met de software updates ook kleinere issues toenemen. Het accu probleem is inmiddels een recall in Amerika, Europa volgt over enkele maanden. Maar dat soort dingen heb je bij elk merk wel, Ford is geen uitzondering. Software blijft het belangrijkste en is tevens bij de meeste een issue. Wel vindt ik -maar da's ook persoonlijk- de service, aandacht en professionaliteit van sommige Ford dealers (technisch) niet op het niveau waar het hoort te zijn. Bij problemen ben je vaak toch zelf aan het uitvogelen wat te doen. Verschillende monteurs in de auto gehad die geen idee hadden hoe het menu werkte, danwel of er oplossingen zijn voor verschillende problemen. Interesse lijkt niet echt aanwezig te zijn. Ik zou zeggen - vraag de historie van de auto op (kan uitgelezen worden via FordPass) en als ie geen historie heeft qua storingen, gewoon doen.ArjenIsM3 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:19:
Na het inlereven van mijn EV6 wegens aanhoudende problemen mag ik wat nieuws uitzoeken. Toevallig staat er nu een Mustang Mach E RWD met Technology Pack Plus in Lucid Red bij ons in de pool. Ken de auto alleen niet. Lees hier nu over wat problemen met het infotainment en een bug waardoor de auto zwaar stuurt. Is dat het wel qua problemen of kan ik deze auto beter links laten liggen? Heb geen zin om weer maandelijks bij de dealer te staan namelijk.
Natuurlijk gaat het, het heeft alleen een andere ingesteldheid nodig waar ik toch flink moeite mee had in het begin.FlowDesign schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:18:
[...]
Dat geldt voor elke EV.
Overigens ben ik afgelopen winter met m'n SR RWD gewoon naar Oostenrijk gereden, ging prima
2 weken geleden naar Europapark gereden, ongeveer 500 km enkele weg. Is prima gegaan met een SR.
Dat ik in de winter niet van Hoeselt tot in Antwerpen en terug geraak stoort mij wel nog altijd, had beter grotere batterij genomen. Volgens de garage was 400 km goed haalbaar, als het koud is is het bij 200 km leuk geweest. Dat verwijt ik de verkoper ergens wel dat hij dit niet heeft meegegeven tijdens het gesprek.
Zeiden ze letterlijk 400 km in de winter met een SR? Dat haal ik in de zomer nog niet eensjgijsen schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:33:
[...]
Natuurlijk gaat het, het heeft alleen een andere ingesteldheid nodig waar ik toch flink moeite mee had in het begin.
2 weken geleden naar Europapark gereden, ongeveer 500 km enkele weg. Is prima gegaan met een SR.
Dat ik in de winter niet van Hoeselt tot in Antwerpen en terug geraak stoort mij wel nog altijd, had beter grotere batterij genomen. Volgens de garage was 400 km goed haalbaar, als het koud is is het bij 200 km leuk geweest. Dat verwijt ik de verkoper ergens wel dat hij dit niet heeft meegegeven tijdens het gesprek.
Maar goed, voor mij is het ook makkelijk praten, want ik rijd inmiddels al elektrisch sinds 2018 en m'n werk had er ook nogal mee te maken, dus ik weet er meer van dan zo'n beetje elke autoverkoper
Maar goed, voor mij is het ook makkelijk praten, want ik rijd inmiddels al elektrisch sinds 2018 en m'n werk had er ook nogal mee te maken, dus ik weet er meer van dan zo'n beetje elke autoverkoper 
[/quote]
Ik zie grote kansen voor je bij de Ford Dealer
[/quote]
Ik zie grote kansen voor je bij de Ford Dealer
Bij mij loopt de fordpass app nu steeds vast, 1 seconde na openen
Eraf gooien en opnieuw installeren lost het veelal op.marteltor schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:30:
Bij mij loopt de fordpass app nu steeds vast, 1 seconde na openen
Dank! Cache legen hielp niet, gegevens verwijderen wel. Opnieuw installeren had ik anders daarna geprobeerdBassmanjunior schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:32:
[...]
Eraf gooien en opnieuw installeren lost het veelal op.
Lol 😂
Frunk al eens open en dicht gedaan?marteltor schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:41:
Auto voor onderhoud geweest, krijg ik hem terug met deze foutmelding
[Afbeelding]
Iemand bekend mee? Komende week weer terug naar de garage...
Ja, hielp niet. Had receptionist bij Ford ook gedaan. Maar de echte monteurs waren al naar huis.
Ik heb ook het idee dat de lane assist / centering op de baan minder goed is of vaker los laat. Maar dat kan ook komen door de software updates.
Het komt door een specifieke update die ze geïnstalleerd hebben. Ik zag hem op het USA forum ook voorbij komen. Is een bugje.marteltor schreef op zondag 5 november 2023 @ 00:26:
[...]
Ja, hielp niet. Had receptionist bij Ford ook gedaan. Maar de echte monteurs waren al naar huis.
Ik heb ook het idee dat de lane assist / centering op de baan minder goed is of vaker los laat. Maar dat kan ook komen door de software updates.
Er zal vast een nieuwe update komen die het verhelpt.
Just here for the fun
GevondenBrotuck schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:23:
[...]
Het komt door een specifieke update die ze geïnstalleerd hebben. Ik zag hem op het USA forum ook voorbij komen. Is een bugje.
Er zal vast een nieuwe update komen die het verhelpt.
https://www.macheforum.co...e-after-bcm-update.23676/
https://www.macheforum.co...after-a-bcm-update.30921/
Sinds de laatste update loopt de software (op het grote scherm) regelmatig vast, waarop die uiteindelijk herstart. Daarna werkt alles terug prima.
Ook soms gewoon een zwart scherm bij het starten.
Nog iemand last daarvan?
Ook soms gewoon een zwart scherm bij het starten.
Nog iemand last daarvan?
Ja heb ik ook gehad, is een update voor bij de dealer.marteltor schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:41:
Auto voor onderhoud geweest, krijg ik hem terug met deze foutmelding
[Afbeelding]
Iemand bekend mee? Komende week weer terug naar de garage...
Vanwege een hagelstorm afgelopen zomer staat mijn mach e nog steeds bij de schade hersteller…ArjenIsM3 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:19:
Na het inlereven van mijn EV6 wegens aanhoudende problemen mag ik wat nieuws uitzoeken. Toevallig staat er nu een Mustang Mach E RWD met Technology Pack Plus in Lucid Red bij ons in de pool. Ken de auto alleen niet. Lees hier nu over wat problemen met het infotainment en een bug waardoor de auto zwaar stuurt. Is dat het wel qua problemen of kan ik deze auto beter links laten liggen? Heb geen zin om weer maandelijks bij de dealer te staan namelijk.
Hierdoor heb ik wel een tijd in een polestar2, nio et5 en tesla 3 kunnen rijden en ondanks wat issues in het begin met de Mach e vind ik het toch de beste van deze elektrische. De polestar en nio waren een stuk sneller, maar de uitrusting en hoe de systemen werken van de mach e vind ik beter. Kwa snelheid en user interface. Daarnaast de nio en tesla veel te betuttelend kwa ingrijpen met alle systemen, mn de rij hulp van tesla valt me tegen na alle goede verhalen die hierover gaan, ik vind de Mach e hier beter / makkelijker in. Voor mij dus weer een Mach e als ik nu moest kiezen uit deze auto’s
De goede wegligging en handeling van de Tesla M3 vind ik dan weer wel echt mijlenver beter dan de Mach-E, Infotainment gelijkwaardig, maar indd Bluecruise is echt stukken beter dan autopilotMaurice_S schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:46:
[...]
Vanwege een hagelstorm afgelopen zomer staat mijn mach e nog steeds bij de schade hersteller…
Hierdoor heb ik wel een tijd in een polestar2, nio et5 en tesla 3 kunnen rijden en ondanks wat issues in het begin met de Mach e vind ik het toch de beste van deze elektrische. De polestar en nio waren een stuk sneller, maar de uitrusting en hoe de systemen werken van de mach e vind ik beter. Kwa snelheid en user interface. Daarnaast de nio en tesla veel te betuttelend kwa ingrijpen met alle systemen, mn de rij hulp van tesla valt me tegen na alle goede verhalen die hierover gaan, ik vind de Mach e hier beter / makkelijker in. Voor mij dus weer een Mach e als ik nu moest kiezen uit deze auto’s

Bluecruise komt ook het beste uit de test bij verschillende bladen/websites.
Ik vind de wegligging van de tesla juist niet goed, kan niet echt spelen met de auto, de Mach e breekt lekker uitFlowDesign schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:34:
[...]
De goede wegligging en handeling van de Tesla M3 vind ik dan weer wel echt mijlenver beter dan de Mach-E, Infotainment gelijkwaardig, maar indd Bluecruise is echt stukken beter dan autopilot
Bluecruise komt ook het beste uit de test bij verschillende bladen/websites.
Hmmm het is inmiddels alweer 2,5 jaar geleden dat ik m'n Tesla M3 heb teruggegeven, dus de laatste software updates ken ik niet, maar geloof mij, de wegligging en het stuurgedrag van de Tesla zijn echt veeeeeeel beter. Wanneer zelfs Duitse journalisten dit op het niveau van BMW M3 gelijkwaardig stellen, dan lijkt mij dit einde discussie. Sorry, maar daar kan de Mach-E echt bij lange na niet aan tippen.Maurice_S schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:47:
[...]
Ik vind de wegligging van de tesla juist niet goed, kan niet echt spelen met de auto, de Mach e breekt lekker uiten de tesla helemaal niet en de tractie controle grijpt veel te snel in, ook wanneer je vanuit stilstand vol gas geeft met stuur gedraaid krijg je een foutmelding pedaal loslaten? Ook de vering van de Mach e is strak maar ligt daardoor veel beter op de weg bij heuveltjes ook veel beter als de polestar en nio
Mijn auto vandaag voor 1ste onderhoudsbeurt in 2 jaar tijd. Ik had geen klachten reed gewoon prima. Had wel doorgegeven dat ik graag nieuwe sync wilde hebben. Zojuist opgehaald maar geen nieuwe sync lay out. Mijn auto is van 2021 en zag bovenstaande quote. Er is dus nog een dingetje begrijp ik. Maar wat is dat dingetje en wanneer kan ik de nieuwe sync layout verwachten. De laatste ota is inmiddels weer een paar maanden geleden.Brotuck schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:59:
Ja voor 2022 modellen komt OTA 6.2.0 binnen nu.
Voor 2021 modellen staat de uitrol op holt vanwege een dingetje.
Vandaag zelfde melding!
Wel heel toevallig nadat update 6.1.0 geinstalleerd was...
Niemand weet wanneer.Grondje schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:10:
[...]
Mijn auto vandaag voor 1ste onderhoudsbeurt in 2 jaar tijd. Ik had geen klachten reed gewoon prima. Had wel doorgegeven dat ik graag nieuwe sync wilde hebben. Zojuist opgehaald maar geen nieuwe sync lay out. Mijn auto is van 2021 en zag bovenstaande quote. Er is dus nog een dingetje begrijp ik. Maar wat is dat dingetje en wanneer kan ik de nieuwe sync layout verwachten. De laatste ota is inmiddels weer een paar maanden geleden.
Momenteel ben ik eerlijk gezegd blij dat ze de update nog niet naar m'n 2021 gepushed hebben gezien de bugs.
Ik wacht liever wat langer op een stabiele versie.
Ben er klaar mee ik ga zo'n mongoose kabel kopen en kijken of ik zelf kan upgraden.
Weet iemand of je ook kan downgraden?
Vond die 4.x versie stuk stabieler en ook gebruiksvriendelijker dan 5.x en 6.1.0
Vond die 4.x versie stuk stabieler en ook gebruiksvriendelijker dan 5.x en 6.1.0
Nee helaas kan je alleen upgraden. Alleen de laatste nieuwe versie is beschikbaar.cbrfdk schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:56:
Ben er klaar mee ik ga zo'n mongoose kabel kopen en kijken of ik zelf kan upgraden.
Just here for the fun
Mijne gaat woensdag naar de dealer kijken wat ze kunnen verhelpen. Bij het uitlezen op afstand kwamen ze allerlei foutmeldingen tegen die ik niet in het display heb gehad (o.a. ledverlichting e.d.) maar deze van de deur zien ze dan weer niet....heel vreemd allemaal. Men heeft een product gecreëerd maar geen flauw idee hoe ermee om te gaan als ie iets anders doet dan 'gepland' danwel geprogrammeerd. Begint een grote grap te worden, zelfs de werkplaatsmensen die ik sprak hadden af te toe wanhoop als er een Mach E terugkomt, en die komen bij bosjes terug nu.cbrfdk schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 01:03:
[...]
Vandaag zelfde melding!
Wel heel toevallig nadat update 6.1.0 geinstalleerd was...
Wat is stabiel ? Tot nu toe niet echt iets bewezen stabiel cq foutloosFlowDesign schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:03:
[...]
Niemand weet wanneer.
Momenteel ben ik eerlijk gezegd blij dat ze de update nog niet naar m'n 2021 gepushed hebben gezien de bugs.
Ik wacht liever wat langer op een stabiele versie.
Met stabiel bedoel ik in ieder geval dat het wel gewoon werkte op 4.2.x.
De HVBJB was vervelend en ik ben het eens, het moet allemaal goed werken met een nieuwe auto maar welkom in de wondere wereld van software, dit gaat nooit anders worden ook niet bij andere merken...
En dat men het niet weet op het moment dat "iets" anders is dan gepland, niet om je aan te vallen maar ik vrees dat die wereld voorbij is.
Men, en ik bedoel de norm, is nu zo dat alles voor je geregeld wordt.
Je hoeft niet meer zelf na te denken, alles komt "uit de muur". Ze willen niet eens meer dat je het weet en de meeste willen het niet eens meer weten.
Leer een kunstje en herhaal het kunstje, dat is met alles zo tegenwoordig.
De HVBJB was vervelend en ik ben het eens, het moet allemaal goed werken met een nieuwe auto maar welkom in de wondere wereld van software, dit gaat nooit anders worden ook niet bij andere merken...
En dat men het niet weet op het moment dat "iets" anders is dan gepland, niet om je aan te vallen maar ik vrees dat die wereld voorbij is.
Je hoeft niet meer zelf na te denken, alles komt "uit de muur". Ze willen niet eens meer dat je het weet en de meeste willen het niet eens meer weten.
Dingen kunnen overal foutgaan, en apparaten (zoals auto's) natuurljik ook. Maar hier gaat het om een auto, van een aanzienlijk bedrag, en met gevolgen voor veiligheid. Als je dan met een storing komt (auto die uitvalt op de autobaan, gevaarlijke situaties) en dan wordt je weggestuurd omdat men de storing niet kan vinden...da's gewoon niet goed. En daar kan de dealer cq Ford wel wat aan doen. En mijn ervaring bij andere dealers (merken) is dan toch wel flink anders -> beter. Je hebt zelf al aardig wat dingen gehad, en noemt bijv. het stoppen van het remmen e.d. (bij ABS/hard bocht in), ik ken het, maar dat zijn dingen dat kan eigenlijk gewoon niet. Wat als ze er helemaal mee stoppen en je het kanaal inrijdt, als voorbeeld. "Tja we konden de fout niet meer zien dus doen we maar niks' ?cbrfdk schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:22:
Met stabiel bedoel ik in ieder geval dat het wel gewoon werkte op 4.2.x.
Je hoeft het mij niet uit te leggen hoor, en ook zeker niet verdedigen.Aldusso schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:37:
[...]
Dingen kunnen overal foutgaan, en apparaten (zoals auto's) natuurljik ook. Maar hier gaat het om een auto, van een aanzienlijk bedrag, en met gevolgen voor veiligheid. Als je dan met een storing komt (auto die uitvalt op de autobaan, gevaarlijke situaties) en dan wordt je weggestuurd omdat men de storing niet kan vinden...da's gewoon niet goed. En daar kan de dealer cq Ford wel wat aan doen. En mijn ervaring bij andere dealers (merken) is dan toch wel flink anders -> beter. Je hebt zelf al aardig wat dingen gehad, en noemt bijv. het stoppen van het remmen e.d. (bij ABS/hard bocht in), ik ken het, maar dat zijn dingen dat kan eigenlijk gewoon niet. Wat als ze er helemaal mee stoppen en je het kanaal inrijdt, als voorbeeld. "Tja we konden de fout niet meer zien dus doen we maar niks' ?
Ik pak de fakkel en ik loop met je mee.
Ik zeg alleen in het algemeen, waar je nu van versteld staat maak ik dagelijks mee op heel veel vlakken.
Inmiddels zeg ik niet meer "dat kan toch niet" omdat de wereld nou eenmaal zo inelkaar steekt en, sorry dat ik het zeg, mensen gewoon dommer worden en het allemaal wel oke vinden waardoor er niets verbeterd.
Afgezien van een paar dingetjes heb ik geen klachten. Dus ja, tot dusver is 't allemaal redelijk stabiel.Aldusso schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:11:
[...]
Wat is stabiel ? Tot nu toe niet echt iets bewezen stabiel cq foutloos
Welke achterruitewisser kon je ook maar vervangen door de huidige?
Dit om een iets grotere deel van het achterraam te wissen.
Was het niet deze ? Bosch A380H
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1Flavour schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:04:
Welke achterruitewisser kon je ook maar vervangen door de huidige?
Just here for the fun
Geen nieuws?
Is al vijf dagen stil……….
Is al vijf dagen stil……….
Valt mee hoor, haal nog 480km met redelijk gemak.Xipe22 schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:34:
[...]
Het is wachten op de tegenvallende range berichten.
Dat wil zeggen...als hij het doet. Mag nu weer terug voor een nieuwe 'deur-module', de gebruikelijke reparatie na het HV batterij probleem. Dan over een maandje of 1-2 de frunk melding, en dan ben ik er hopelijk doorheen. Als hij nu ook nog fijn zou sturen (niet als een trekker zonder stuurbekrachtiging) dan ben ik weer helemaal blij
Fijn dat er nog leven zit in dit forum.
Ja eerlijk gezegd heb ik niet zoveel issues. Alleen wat kleine dingetjes, maar dat heeft ieder merk.
Just here for the fun
Tsjaa. Het is met een RWD ook je verwachtingen downsizen bij koud weer.Xipe22 schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:34:
[...]
Het is wachten op de tegenvallende range berichten.
Twee weken geleden vanaf Bremen met 80% via Emmen naar Utrecht. 5 graden en windkracht 7 op de kop, 120 km/u. Een noodzakelijke stop bij de Tesla Supercharger in Emmen......
Lees voor vermaak ook wel andere topics op tweakers rondom auto's en gecombineerd met de verhalen van collega's over andere EV's concludeer ik toch best vaak dat Ford het nog niet zo slecht voor elkaar heeft.Brotuck schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:48:
Ja eerlijk gezegd heb ik niet zoveel issues. Alleen wat kleine dingetjes, maar dat heeft ieder merk.
Ja en nee. Als ik de monteurs in de Ford garages mag geloven hebben ze vrij veel storingen (kleine en paar grote zoals HV) . Maar dat heeft elk merk idd, in onze buurt vrij veel EV's en iedereen heeft zo zn dingetjes.Xipe22 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:00:
[...]
Lees voor vermaak ook wel andere topics op tweakers rondom auto's en gecombineerd met de verhalen van collega's over andere EV's concludeer ik toch best vaak dat Ford het nog niet zo slecht voor elkaar heeft.
Maar je moet het ook zien in verhouding van het aantal rijdende auto's, km's e.d. Ford heeft er nog niet zoveel (nog geen 6000), er zijn merken die er al flink meer van hebben rondrijden, wat uiteraard dan ook wat meer 'gedoe' cq ruchtbaarheid kan geven. (i.e Tesla, Volvo, Kia). En wellicht als je een premium prijs betaald, je ook iets premium verwacht. En voor mij wringt daar toch wel een beetje de schoen, met name service.
Ik kan me eigenlijk niet zo vinden dat de auto veel problemen ondervind, zelfs niet kleine.... Rij nu vanaf 1-7-’21 in de auto en heb bijna 90k op de teller staan. In het begin heb ik de auto wel eens vervloekt, maar kwam meer door de traagheid van updates.... Heb dat deel los gelaten en dat voelt bevrijdend moet ik zeggen. Ik geniet sindsdien dan ook elke km die ik in de auto rij....
Jammer alleen van die mensen die niet van je wagen kunnen afblijven. Ik mis opeens de caps van de wielen van mijn auto, die waar het pony logo op staat. Maar aan de andere kant het blijft een iconisch wagentje.....
Jammer alleen van die mensen die niet van je wagen kunnen afblijven. Ik mis opeens de caps van de wielen van mijn auto, die waar het pony logo op staat. Maar aan de andere kant het blijft een iconisch wagentje.....
MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
O die updates doe ik sinds de levering van de auto zelf, dat geeft ook meer rust aan mijn kant. Vooral omdat ik een echte IT man ben die altijd up to date wil zijn. Dat Ford de OTA updates steeds frequenter gaat verspreiden is prima natuurlijk.Aboma schreef op woensdag 22 november 2023 @ 06:22:
Ik kan me eigenlijk niet zo vinden dat de auto veel problemen ondervind, zelfs niet kleine.... Rij nu vanaf 1-7-’21 in de auto en heb bijna 90k op de teller staan. In het begin heb ik de auto wel eens vervloekt, maar kwam meer door de traagheid van updates.... Heb dat deel los gelaten en dat voelt bevrijdend moet ik zeggen. Ik geniet sindsdien dan ook elke km die ik in de auto rij....
Ik heb het over kleine dingetjes zoals een aantal verwarmingsdraadjes die niet werken in de voorruit. Of de standaard banden onder mijn auto, die al na een jaar haarscheurtjes kregen omdat we hier een ander klimaat hebben en de banden niet goed tegen temperaturen onder de 6 graden kunnen.
Nou die voorruit vervangen kan altijd, maar ik vind het wel prima zo eigenlijk. Die banden heb ik zelf actie op ondernomen en het rijd heerlijk nu.
Mijn enige echte zorg zal later worden wat ik als opvolger over 3 jaar ga rijden
Want bijna 500 pk is erg fijn.
Just here for the fun
Als het allemaal goed werkt en je hebt eigenlijk niks te klagen, dan is er ook weinig gemis aan updates.
Anders dan bijvoorbeeld de ID.3 die ik had waarin het hele multimediasysteem gewoon k met p was èn de updates ook.
Wat dat betreft vind ik dat Ford het prima doet. Over het algemeen zijn ze aan die kant van de Atlantische Oceaan ook gewoon veel beter in software dan in Duitsland. Duitsers en softwareontwikkeling gaan niet zo goed samen.
Anders dan bijvoorbeeld de ID.3 die ik had waarin het hele multimediasysteem gewoon k met p was èn de updates ook.
Wat dat betreft vind ik dat Ford het prima doet. Over het algemeen zijn ze aan die kant van de Atlantische Oceaan ook gewoon veel beter in software dan in Duitsland. Duitsers en softwareontwikkeling gaan niet zo goed samen.
Zelf gelukkig geen last van, maar roest aan de portieren is wel een bekend dingetje.Pon-e schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:02:
Hoi allemaal, heeft iemand dit wel eens gezien. Oxidatie/roest dat zich stiekem flink heeft kunnen uitbreiden onder de lak. Zit bij mij op de zij/binnenkant van portier.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens mij valt dit wel onder garantie op koetswerk tot 12 jaar
https://www.ford.nl/ondersteuning/hoe/zoek/garantie-op-roest
Wanneer is de jouwe ongeveer geproduceerd?
Ik rijd ‘m vanaf medio 2021. Ik heb wel anderhalf jaar op de auto lopen wachten, dus productie ergens in 2020 ? Maar zeker dan ruim binnen de 12 jaar.
[ Voor 45% gewijzigd door Pon-e op 22-11-2023 19:22 ]
Ik denk niet dat ie 1,5 jaar op een parkeerplaats heeft gestaan wel?Pon-e schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:12:
Ik rijd ‘m vanaf medio 2021. Ik heb wel anderhalf jaar op de auto lopen wachten, dus productie ergens in 2020 ? Maar zeker dan ruim binnen de 12 jaar.
Na bestellen helaas meer dan anderhalf jaar moeten wachten. Dus zal ergens in die periode geproduceerd zijn en ongetwijfeld ook in de havens van Antwerpen hebben gestaan. Maar laten we alsjeblieft niet meer over de leveringsperikelen beginnen…
Maar garantie begint toch vanaf aflevering aan de klant?
[ Voor 10% gewijzigd door Pon-e op 22-11-2023 19:41 ]
Garantie is vanaf levermoment indd.Pon-e schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:36:
Na bestellen helaas meer dan anderhalf jaar moeten wachten. Dus zal ergens in die periode geproduceerd zijn en ongetwijfeld ook in de havens van Antwerpen hebben gestaan. Maar laten we alsjeblieft niet meer over de leveringsperikelen beginnen…
Theoretisch kan het zijn dat je auto al een tijdje zo goed als klaar was en nog stond te wachten op bepaalde onderdelen. Dat was het nieuwe normaal in 2021/2022.
Aiiii 🤕😯Aboma schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:59:
Ik houd voortaan mijn mond, was ik net zo tevreden met de auto rij ik hem om een paaltje heen.... Hopen dat het geen "elektronische schade" met zich mee heeft gebracht. Vooralsnog werkt alles nog prima!
[Afbeelding]
Hoe heb je deze melding ontvangen?Brotuck schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:35:
Maandag de dealer maar eens bellen, ik heb de recall te pakken op mijn auto:
[Afbeelding]
https://www.ford.com/support/recalls/Brotuck schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:58:
[...]
Ik was bezig met FDRS en daar staat het groot op de startpagina.
Uiteraard heb ik andere vin nummers gecheckt, maar dit waren geen GT modellen, dus het lijkt erop dat het voorlopig puur voor de GT is.
[Afbeelding]
Hier staat ie wel tussen als je op jaar en Mustang Mach-E zoekt, maar die maakt geen onderscheid tussen SR, ER, AWD, RWD of GT.
Als ik op m'n eigen VIN zoek staat er niks open.
Nou niet als je op vin nummer zoekt. Zelfs niet bij mijn GTFlowDesign schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:53:
[...]
https://www.ford.com/support/recalls/
Hier staat ie wel tussen als je op jaar en Mustang Mach-E zoekt, maar die maakt geen onderscheid tussen SR, ER, AWD, RWD of GT.
Als ik op m'n eigen VIN zoek staat er niks open.
Just here for the fun
Status terugroepactie(s)Openstaande terugroepactie(s)(1)Referentiecode producent23S56Omschrijving defectIn het hoofdrelais van de hoogspanningsaccu kan overgangsweerstand ontstaan. Als gevolg kan deze overhit raken, vast gaan zitten, niet meer schakelen of niet meer sluiten.Materiële gevolgenHet voertuig kan bij een volgende keer gebruik niet meer gaan rijden, of, de aandrijving van het voertuig valt tijdens het rijden onverwacht uit.Mogelijk gevaarEen (verkeers)ongeval met letselschadeBeschrijving van het herstelDe voertuigeigenaar wordt eerst geinformeerd en op een later moment bij beschikbaar komen van de nodige onderdelen uitgenodigd met een merkdealer een afspraak te maken voor het laten uitvoeren van de reparatie.
Terugroep aktie staat al bij de rdw geregistreerd,
Ik heb een ER FWD 98kwh
Ik heb een ER FWD 98kwh
Front wheel drive?mustang zk schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:59:
Ik heb een ER FWD 98kwh
bij mijn ER RWD uit 2021 staat inderdaad ook een terugroepactie, nice
1st edition (AWD/2021) heeft em ook.
Hier ook geen terugroepactie voor m'n SR RWD.FlowDesign schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 23:38:
https://ovi.rdw.nl/
Op mijn kenteken geen terugroepactie. Misschien niet nodig op een SR RWD?
LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR
Ik heb net de dealer gesproken over deze recall, ja hij staat bij de meeste Mach-e modellen bij de RDW en in hun eigen systeem ondergebracht. Maar nee men kan er nog niks mee doen want Ford Europa heeft nog geen "oplossing". De melding staat er al meerdere maanden in overigens.
Just here for the fun
Heeft Ford Amerika wel een oplossing dan?Brotuck schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:00:
Ik heb net de dealer gesproken over deze recall, ja hij staat bij de meeste Mach-e modellen bij de RDW en in hun eigen systeem ondergebracht. Maar nee men kan er nog niks mee doen want Ford Europa heeft nog geen "oplossing". De melding staat er al meerdere maanden in overigens.
Of is het meer van, ja we weten de oplossing wel nml. onderdeel vervangen door verbeterde uitvoering, maar we hebben die niet op voorraad?
Klopt het dat je niet de laadsnelheid kan zien van buiten de auto, muv in de app of als de motor aan staat? In mn vorige ev zag je op het display de laadsnelheid.
De korte versie is:FlowDesign schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:18:
[...]
Heeft Ford Amerika wel een oplossing dan?
Of is het meer van, ja we weten de oplossing wel nml. onderdeel vervangen door verbeterde uitvoering, maar we hebben die niet op voorraad?
In Amerika is men de HVBJB al geruime tijd aan het vervangen onder deze recall
Volgens de dealer in NL is Ford Europa de partij die geen vergoeding doet van deze vervanging. Ze wachten even Amerika af of het daadwerkelijk de oplossing is.
Just here for the fun
Een zooitje dusBrotuck schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:45:
[...]
De korte versie is:
Volgens de dealer in NL is Ford Europa de partij die geen vergoeding doet van deze vervanging. Ze wachten even Amerika af of het daadwerkelijk de oplossing is.
De Mach-E verbergt inderdaad heel veel getallen. Ook regeneratie zie je bijna niet terwijl andere EV's je doodgooien met de getallen. In de app kan je wel wat zien als je op details openen klikt tijdens een laadsessie. Dit getal lijkt wel een paar minuten achter te lopen op de realiteit.marteltor schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:34:
Klopt het dat je niet de laadsnelheid kan zien van buiten de auto, muv in de app of als de motor aan staat? In mn vorige ev zag je op het display de laadsnelheid.
In Amerika werd er waarschijnlijk al gedreigd met rechtzaken, dus daar is de kosten-baten analyse anders dan in Europa.Brotuck schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:45:
[...]
De korte versie is:
Nee hoor. Hij staat nu in de RDW database. Als het niet tijdig gebeurt, mag de consument ook hier (EU) bij de rechter klagen en krijgt hij gelijk. (op het gebied van redelijkheid van handelen t.o.v. de gevaarzetting en investeringsverlies)FlowDesign schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:13:
[...]
In Amerika werd er waarschijnlijk al gedreigd met rechtzaken, dus daar is de kosten-baten analyse anders dan in Europa.
Dat was ook de redenatie van de dealer.FlowDesign schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:13:
[...]
In Amerika werd er waarschijnlijk al gedreigd met rechtzaken, dus daar is de kosten-baten analyse anders dan in Europa.
Ik heb bij de RDW nagezocht wat de startdatum was van de melding en die is van 8 november. Er staat expliciet bij dat er een brief komt naar de eigenaren, dus die wacht ik dan maar even af.
Just here for the fun
Dat geloof ik wel, maar in Amerika springen advocatenkantoren er meteen bovenop als ze denken tig miljoen te kunnen verdienen. Totaal andere cultuur dan hier.metalpro2021 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:19:
[...]
Nee hoor. Hij staat nu in de RDW database. Als het niet tijdig gebeurt, mag de consument ook hier (EU) bij de rechter klagen en krijgt hij gelijk. (op het gebied van redelijkheid van handelen t.o.v. de gevaarzetting en investeringsverlies)
Bij mij zou hij gerepareerd zijn. (na 1 software update en 1 x reparatie/vervanging module die ook met recall gedaan wordt) maar de update staat er wel de RDW. Als ik dan zie wat Ford naar de leasemij heeft gestuurd, staat er iets heel anders in wat vervangen is dan wat ze mij aan de balie vertelden. Erg vreemd. Zo had Ford ook aangegeven dat ze mij een leenauto hadden gegeven, en uiteraard berekend, maar die had ik al van de afsleper, en dus nooit 1 van Ford gehad. Leasemij belde daar vandaag over waarom ik 2 auto's had. Uiteraard even uitgelegd en was een foutje van de dealer. Alweer een foutje. Morgen maar even contact met leasemij over de reparatie die op papier niet strookt met de uitleg. Volgende week wordt de deur-module vervangen, uiteraard andere dealer. Ze verwachten dat ik nog wel moet terugkomen voor de Frunk melding, die schijnt dan vaak daarna te komen door het updaten na de deur-module. Op hoop van zegen. Gek genoeg, na alle perikelen is de originele zuinigheid wel weer terug, ritje Antwerpen op en neer, net over 400km, gehaald op 1 volle lading met 3% over. Snelheid in NL 80 bij drukte, tot 110, Belgie stukje 125, maar op drukke stukken uiteraard langzamer. Niet slecht met 1 graad.Brotuck schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:19:
[...]
Dat was ook de redenatie van de dealer.
Ik heb bij de RDW nagezocht wat de startdatum was van de melding en die is van 8 november. Er staat expliciet bij dat er een brief komt naar de eigenaren, dus die wacht ik dan maar even af.
Het lijkt toch te gaan gebeuren voor de MY21 auto's in Europa : up to date t.o.v. de 22/23 modellen.
https://fpcommunity.ford....UJTQ1JJUFRJT05TfGhL#M1303
https://fpcommunity.ford....CU0NSSVBUSU9OU3xoSw#M1304
[ Voor 28% gewijzigd door metalpro2021 op 01-12-2023 13:24 ]
Mooi - maar er is een lange ljist met issues na deze update in de US (voor beperkt aantal gebruikers), dus bereidt je voor op de DAB opnieuw instellen, profielen weg en nieuwe exotische foutmeldingen.metalpro2021 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:23:
Het lijkt toch te gaan gebeuren voor de MY21 auto's in Europa : up to date t.o.v. de 22/23 modellen.
ik heb laatst de auto (job1) helemaal laten updaten bij de dealer. Ik had gedacht dat ik dan de frunk zou kunnen openen met afstandsbediening, maar ik krijg het niet voor elkaar. Zijn mijn verwachtingen te hoog?
Dit zou allang moeten werken inmiddels. Er is in ieder geval een update voor, je kan dan zelfs via de app de frunk openen.marteltor schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:41:
ik heb laatst de auto (job1) helemaal laten updaten bij de dealer. Ik had gedacht dat ik dan de frunk zou kunnen openen met afstandsbediening, maar ik krijg het niet voor elkaar. Zijn mijn verwachtingen te hoog?
Niets nieuws qua "post update" issues dus 😉Aldusso schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:29:
[...]
Mooi - maar er is een lange ljist met issues na deze update in de US (voor beperkt aantal gebruikers), dus bereidt je voor op de DAB opnieuw instellen, profielen weg en nieuwe exotische foutmeldingen.
Ja dat dacht ik ook. Was het niet op de afstandsbediening een knop langer ingedrukt houden?baszz schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:02:
[...]
Dit zou allang moeten werken inmiddels. Er is in ieder geval een update voor, je kan dan zelfs via de app de frunk openen.
De middelste knop 2x snel indrukkenmarteltor schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:20:
[...]
Ja dat dacht ik ook. Was het niet op de afstandsbediening een knop langer ingedrukt houden?
Just here for the fun
Ben ik weer ‘ns. Geen recall, geen issues, tot gisteren! De one pedal drive deed het niet en de auto remde totaal niet af als je ik gas losliet; rolde niet uit maar reed door alsof de cruisecontrol aan stond. Kreeg wel een melding op het scherm maar het reed echt niet fijn…zodra het kon de auto stilgezet, uitgedaan en daarna weer gestart. Gelukki was het euvel toen voorbij.
:strip_exif()/f/image/OmWzmEFdh5GHRptOL48fpYFF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OmWzmEFdh5GHRptOL48fpYFF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ILK04cVdJdLtIGaVjjd3ltXh.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij reden gisteren vrij laat terug naar huis. Bij 0 graden buitentemperatuur, beide de stoelverwarming op laagste stand en verwarming op 19 graden, plus de ACC op 125 km/h en op winterbanden, had ik een gemiddeld verbruik van 27 kWh/100km. Bij zulke temperaturen merk je dan toch wel dat er geen warmtepomp is. Maar goed, we rijden niet heel vaak lange afstanden in zulke koude, en er staan zat snelladers. Los daarvan vind ik het nog steeds mega irritant dat er in Duitse steden zo weinig laadpalen in woonwijken staan. Je kunt bijna nooit laden wanneer je bij mensen op bezoek gaat.
Anyways, wat veel interessanter was, dat ergens halverwege bij 125 kmh de auto zomaar ineens riep dat de frunk niet gesloten was. Gelukkig werkte de beveiliging goed, maar hij was dus echt open. Vrij bizar want we gebruiken de frunk bijna nooit. Ik vermoed dat ie al net niet helemaal goed gesloten was sinds ie bij de garage heeft gestaan eind oktober
Anyways, wat veel interessanter was, dat ergens halverwege bij 125 kmh de auto zomaar ineens riep dat de frunk niet gesloten was. Gelukkig werkte de beveiliging goed, maar hij was dus echt open. Vrij bizar want we gebruiken de frunk bijna nooit. Ik vermoed dat ie al net niet helemaal goed gesloten was sinds ie bij de garage heeft gestaan eind oktober
Ohja, weet niet of ik dit al gemeld had, maar dankzij alle updates in oktober bij de dealer, is nu wel dat doorschieten wanneer je sportief een bocht instuurt verholpen, dat is erg fijn 👍
Het gekke "gebonk" van de achteras (ik vermoed e-motor overbrenging oid) bij hard optrekken is helaas niet verdwenen. Ik blijf erbij dat dit al sinds de auto nieuw was aanwezig was maar dat het wel erger is geworden sindsdien. Ford verschuilt zich achter een "is een producteigenschap" argument, wat natuurlijk nergens op slaat. Daarnaast roepen ze natuurlijk heel snel dat het wellicht aan de verlagingsset kan liggen, maar volgens mij zijn er zat zonder verlaging met hetzelfde probleem, anders zou het ook geen producteigenschap zijn.
Het gekke "gebonk" van de achteras (ik vermoed e-motor overbrenging oid) bij hard optrekken is helaas niet verdwenen. Ik blijf erbij dat dit al sinds de auto nieuw was aanwezig was maar dat het wel erger is geworden sindsdien. Ford verschuilt zich achter een "is een producteigenschap" argument, wat natuurlijk nergens op slaat. Daarnaast roepen ze natuurlijk heel snel dat het wellicht aan de verlagingsset kan liggen, maar volgens mij zijn er zat zonder verlaging met hetzelfde probleem, anders zou het ook geen producteigenschap zijn.
De dealer wist mij te vertellen dat het voor mijn Job 1 auto nooit kan gaan weken i.v.m. ontbreken van bekabeling hiervoor....marteltor schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:41:

Dat is Bullshit, @makooy heeft echt 1 van de allereerste modellen en daar werkt het gewoon.ArCadE schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:30:
[...]
De dealer wist mij te vertellen dat het voor mijn Job 1 auto nooit kan gaan weken i.v.m. ontbreken van bekabeling hiervoor....
Just here for the fun
@ArCadE ik heb de 50ste Mach-E van NL, mijn serienummer valt in de eerste 5000 stuks die gemaakt zijn wereldwijd, inclusief demo en pre-productie modellen.Brotuck schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:31:
[...]
Dat is Bullshit, @makooy heeft echt 1 van de allereerste modellen en daar werkt het gewoon.
Je dealer moet zijn huiswerk even maken denk ik zomaar.
Heb ook een (hele late) job1 en frunk via app en sleutel werkt prima inmiddels al een aantal maanden.
Ik heb een 4xxx serienr. Frunk nog niet actief via app of sleutel maar begrijp dat de dealer die kan fixen 🫠
Mijn Job 1 doet het ook nog niet. We houden hoop.rvee schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:51:
Ik heb een 4xxx serienr. Frunk nog niet actief via app of sleutel maar begrijp dat de dealer die kan fixen 🫠
Gisteravond Ford power-up 4.2.2.1 met de nieuwe interface gepushed gekregen op mijn Job 1 auto van Q1 2021. Moet zeggen dat het allemaal net wat strakker en pratischer is in gebruik.
Zal nog wel een jaar duren voordat ik 6.2.1 zie die nu in de US uitgerold is
[ Voor 18% gewijzigd door FreeMen op 05-12-2023 09:29 ]
In Europa is sinds december de 6.2 OTA vrijgegeven. Dus je krijgt hem sneller dan je denkt.FreeMen schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:27:
Gisteravond Ford power-up 4.2.2.1 met de nieuwe interface gepushed gekregen op mijn Job 1 auto van Q1 2021. Moet zeggen dat het allemaal net wat strakker en pratischer is in gebruik.
Zie hier: https://fpcommunity.ford....ated-December-1/td-p/2182
Overigens is men in Amerika al op 6.8
Zie hier: https://www.macheforum.co...rup-6-8-0-released.32224/
[ Voor 20% gewijzigd door Brotuck op 05-12-2023 10:32 ]
Just here for the fun
Nu het weer kouder word de stuur en stoel verwarming weer aan gehad. Alleen lijkt de stoelverwarming het niet meer te doen. Kan hem wel aanzetten op het display maar doet niets. Ook niet bij pre conditionering.
Nu is er in September een nieuw gordel slot gezet op de bestuurders stoel. Zou dit er mee te maken kunnen hebben? (Opnieuw registreren in de boordcomputer)
Nu is er in September een nieuw gordel slot gezet op de bestuurders stoel. Zou dit er mee te maken kunnen hebben? (Opnieuw registreren in de boordcomputer)
De OTA 6.3 heb ik al binnen hier.
Vind trouwens dat de interface achteruit gegaan is, in de 4.x kon je makkelijker spotify nummers zappen en meer bedienen in de balk onderin en dat is nu alleen maar de app naam zonder dat je dat groter kan maken. Beetje jammer....
Vind trouwens dat de interface achteruit gegaan is, in de 4.x kon je makkelijker spotify nummers zappen en meer bedienen in de balk onderin en dat is nu alleen maar de app naam zonder dat je dat groter kan maken. Beetje jammer....