Uhh nee, ik ben bang dat je paard overleden ismarteltor schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:42:
[Afbeelding]
Ziet jullie instapverlichting er ook zo uit?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Yes! Ik dacht dat het een kwestie van schoonmaken ik maar ben er nog niet aan toe gekomen....marteltor schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:42:
[Afbeelding]
Dat dacht ik ook. Maar volgens mij is dat toch niet de oplossing. Ik had vinger over lichtje gehaald maar hielp niet.baszz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 06:33:
[...]
Yes! Ik dacht dat het een kwestie van schoonmaken ik maar ben er nog niet aan toe gekomen....
Dan is het glaasje kapot en moet vervangen worden. Hebben meer mensen last van gehad.marteltor schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:41:
[...]
Dat dacht ik ook. Maar volgens mij is dat toch niet de oplossing. Ik had vinger over lichtje gehaald maar hielp niet.
Yes heb ik ook last van, is gek genoeg een software ding. Treed bij mij alleen op als de accu helemaal vol is en de auto niet meer kan regenereren. Garage heeft bij mij al eens er naar gekeken qua remmerij niks mis en ook niet softwarematig te reproduceren.FlowDesign schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:51:
Vraagje: zijn hier ook anderen die zo'n gek bonkend geluid/gevoel hebben bij het remmen op de motor (vooral wanneer de accu redelijk vol is) en géén verlagingsset op de auto hebben?
Bij mijne dachten ze dat het mss iets in de wielophanging kon zijn, maar vandaag belden ze en zeiden dat het een lastige zaak was ivm de verlagingsset. Waarop ik zei dat ie dat al deed voor de verlaging. Dus nu gaan ze verder kijken.Xipe22 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:47:
[...]
Yes heb ik ook last van, is gek genoeg een software ding. Treed bij mij alleen op als de accu helemaal vol is en de auto niet meer kan regenereren. Garage heeft bij mij al eens er naar gekeken qua remmerij niks mis en ook niet softwarematig te reproduceren.
Jup, zo'n beetje wel jamarteltor schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:42:
[Afbeelding]
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik ben benieuwd naar de uitkomst. Ik heb overigens geen verlagingsset er onder dus dat lijkt me niet het probleem.FlowDesign schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 01:01:
[...]
Bij mijne dachten ze dat het mss iets in de wielophanging kon zijn, maar vandaag belden ze en zeiden dat het een lastige zaak was ivm de verlagingsset. Waarop ik zei dat ie dat al deed voor de verlaging. Dus nu gaan ze verder kijken.
Ja heb ik ook, binnenkort worden de glaasjes onder garantie vervangen door Ford. Tis bij mij inmiddels een grote vlek, de projectie op de grondmarteltor schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:42:
[Afbeelding]
Ja bekend. Was bij mij bijna alleen nog een vlek. Onder garantie nu weer een fraaie ponymarteltor schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:42:
[Afbeelding]
Ik herken het plaatje namelijk maar al te goed, dacht al dat het de pony moest voorstellen omringd door vallende bladeren ofzo. Hoort dat niet?
LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR
Nee hij projecteert bij mij een strakke pony op de grondSerial-X schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:15:
Nu ben ik benieuwd, hoe hoort de instapverlichting er uit te zien?
Ik herken het plaatje namelijk maar al te goed, dacht al dat het de pony moest voorstellen omringd door vallende bladeren ofzo. Hoort dat niet?
Lol 😂Serial-X schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:15:
Nu ben ik benieuwd, hoe hoort de instapverlichting er uit te zien?
Nee het hoort het Mustang logo te zijn met horizontale strepen
Heb al sinds het begin gebroken glaasjes dus
LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR
Mijne gaat om de week door de wasstraat, na 1j is het glaasje nog ok hier.Tedillac schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:45:
Tot gister had ik ook een helder paardje al bijna 2 jaar. Nu gister voor de 2e keer in z'n leven door de wasstraat geweest en gisteravond zag ik ook ineens vlokken bij de projectie. 1 en 1 = 2? Ook maar eens richting de dealer communiceren dat ze die dingen vervangen bij 2 jaars controle, die zal binnenkort wel plaats moeten gaan vinden.
Hopelijk blijft het zo.
Ik rij de MME privé en moest voor mijn eerste beurt 220 euro ex BTW betalen. Niet verkeerd voor twee jaar zonder problemen rijden.Brotuck schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:31:
Vandaag heeft mijn auto de eerste (tweejaarlijkse) beurt gehad.
Men doet dan ook echt enkel filters en remvloeistof, thats it.
Ja en wat checkpunten op een vinklijstje.
Ben toch erg benieuwd wat de leasemaatschappij heeft betaald ervoor.
En men heeft een slot van 1 vd 4 deuren vervangen, want ik kreeg zo'n irritante melding iedere ochtend dat er iets mee was, maar dat was garantie.
Ik ga al 2 jaar door de wasstraat, vaak 2x per week. Mijn logo is echter pas sinds de afgelopen maand aangetast. Aangezien ik bijna op 2 jaar zit ga ik het wel ff melden op tijd.Tedillac schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:45:
Tot gister had ik ook een helder paardje al bijna 2 jaar. Nu gister voor de 2e keer in z'n leven door de wasstraat geweest en gisteravond zag ik ook ineens vlokken bij de projectie. 1 en 1 = 2? Ook maar eens richting de dealer communiceren dat ze die dingen vervangen bij 2 jaars controle, die zal binnenkort wel plaats moeten gaan vinden.
Samen met de kleine roestplekjes onderin de deuren. Bij mij is dit een bobbel en geen zichtbare roest, maar het is in ieder geval niet probleemloos.
[ Voor 10% gewijzigd door Brotuck op 12-10-2023 16:44 ]
Just here for the fun
Heb zojuist nog ff met Ford Veghel waar mijn auto staat gesproken en ook doorgegeven dat sommigen hetzelfde probleem hebben zonder verlagingsset.Xipe22 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:39:
[...]
Ik ben benieuwd naar de uitkomst. Ik heb overigens geen verlagingsset er onder dus dat lijkt me niet het probleem.
Ford Veghel heeft een keer een andere Mach-E met vergelijkbare klachten gehad, die had toen een probleem met de reactiestangen. Die hadden ze bij mij al gecontroleerd maar die waren prima in orde.
Laatste bericht van Ford Nederland is dat het een bekend probleem is, wat als "producteigenschap" wordt bestempeld. Daarbij zeggen ze wel dat er schijnbaar een norm is en pas wanneer het te gek wordt gaan ze er iets aan doen.
Wat die norm dan is weten ze nog niet en tevens is de vraag uitgezet bij Ford Nederland wat überhaupt de oorzaak zou kunnen zijn want dat is ook nog onbekend.
Als je het mij vraagt heeft het iets met de (aansturing van de) e-motor te maken, aangezien ik hetzelfde geklop bemerk bij afremmen op de motor (wanneer de accu zo goed als vol is) én wanneer ik vol gas optrek.
"Het oog wil ook wat
Het nieuwste modeljaar brengt nóg meer updates met zich mee. De Mustang Mach-E staat voortaan niet meer standaard op 18-inch, maar 19-inch lichtmetalen velgen. Deze worden standaard voorzien van Aero Covers voor een lagere luchtweerstand. Het onderstel van de volledig elektrische Mustang is verder in detail aangepast voor een verbeterde rijkwaliteit.
Ben benieuwd hoe dat eruit ziet...
Intussen doet mijn RWD-ER nog maar amper 400"km (met 19 graden, 80km wegen)
[ Voor 53% gewijzigd door Aldusso op 13-10-2023 15:25 ]
Ben benieuwd of dat sneller laden (150 kW) ook via een OTA update naar oudere modellen komt.
Bijzonder probleem, wellicht heeft het ook meerdere oorzaken. Ik heb er gelukkig niet heel veel last van en als ik er last van heb is het 3 bochten. Bij mij heeft de garage een testrit gedaan zonder regeneratief remmen aan en toen deed het probleem zich niet voor. Wellicht doen ze iets om het one pedal driven na te bootsen wat op termijn met slijtage van onderdelen niet helemaal lekker werkt. Is het bij jou echt geklop? bij mij is het meer één harde tik bij het loslaten van het gaspedaal na het afremmen. (tik voel ik overigens ook in het stuur)FlowDesign schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:30:
[...]
Heb zojuist nog ff met Ford Veghel waar mijn auto staat gesproken en ook doorgegeven dat sommigen hetzelfde probleem hebben zonder verlagingsset.
Ford Veghel heeft een keer een andere Mach-E met vergelijkbare klachten gehad, die had toen een probleem met de reactiestangen. Die hadden ze bij mij al gecontroleerd maar die waren prima in orde.
Laatste bericht van Ford Nederland is dat het een bekend probleem is, wat als "producteigenschap" wordt bestempeld. Daarbij zeggen ze wel dat er schijnbaar een norm is en pas wanneer het te gek wordt gaan ze er iets aan doen.
Wat die norm dan is weten ze nog niet en tevens is de vraag uitgezet bij Ford Nederland wat überhaupt de oorzaak zou kunnen zijn want dat is ook nog onbekend.
Als je het mij vraagt heeft het iets met de (aansturing van de) e-motor te maken, aangezien ik hetzelfde geklop bemerk bij afremmen op de motor (wanneer de accu zo goed als vol is) én wanneer ik vol gas optrek.
Blijft een toffe auto.. Balen van je range, nog geen uitzicht op een oplossing? Overigens zakt mijn standaard range nu wel hard vanwege weer wind etc.. dus die 380 van laatst ga ik bij lange na niet meer redden.Aldusso schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:24:
https://autorai.nl/modelj...den/?utm_content=cmp-true
"Het oog wil ook wat
Het nieuwste modeljaar brengt nóg meer updates met zich mee. De Mustang Mach-E staat voortaan niet meer standaard op 18-inch, maar 19-inch lichtmetalen velgen. Deze worden standaard voorzien van Aero Covers voor een lagere luchtweerstand. Het onderstel van de volledig elektrische Mustang is verder in detail aangepast voor een verbeterde rijkwaliteit.
Ben benieuwd hoe dat eruit ziet...
Intussen doet mijn RWD-ER nog maar amper 400"km (met 19 graden, 80km wegen)..................
Af en toe één tik heb ik ook weleens, maar bij regeneratief remmen met de accu zo goed als vol is het meer een geklop, ook in het stuur indd. Dat is indd alleen de eerste paar minuten zo, daarna is het weg. Meestal laad ik ook maar op tot 85%.Xipe22 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:41:
[...]
Bijzonder probleem, wellicht heeft het ook meerdere oorzaken. Ik heb er gelukkig niet heel veel last van en als ik er last van heb is het 3 bochten. Bij mij heeft de garage een testrit gedaan zonder regeneratief remmen aan en toen deed het probleem zich niet voor. Wellicht doen ze iets om het one pedal driven na te bootsen wat op termijn met slijtage van onderdelen niet helemaal lekker werkt. Is het bij jou echt geklop? bij mij is het meer één harde tik bij het loslaten van het gaspedaal na het afremmen. (tik voel ik overigens ook in het stuur)
Maar een poos geleden kwam daar dus nog het geklop bij, bij hard optrekken (vol gas). Vandaar dat ik dacht, toch maar eens laten checken bij de dealer.
Ik ben van de week nog naar Antwerpen gereden en ik 380 km gereden (cruise controle op de snelweg op 104, verbruik 16kw op100km) met nog 20km over dus precies 400 met de standaard versie. Er lijkt dan wel wat mis te zijn met jouw auto. Of grijp je elke gelegenheid aan voor en sprintjeAldusso schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:24:
Intussen doet mijn RWD-ER nog maar amper 400"km (met 19 graden, 80km wegen)..................
Wat is je kilometerstand? Hopelijk verergert het bij mij niet..FlowDesign schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:10:
[...]
Af en toe één tik heb ik ook weleens, maar bij regeneratief remmen met de accu zo goed als vol is het meer een geklop, ook in het stuur indd. Dat is indd alleen de eerste paar minuten zo, daarna is het weg. Meestal laad ik ook maar op tot 85%.
Maar een poos geleden kwam daar dus nog het geklop bij, bij hard optrekken (vol gas). Vandaar dat ik dacht, toch maar eens laten checken bij de dealer.
Pas 17,5k ongeveer.Xipe22 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:14:
[...]
Wat is je kilometerstand? Hopelijk verergert het bij mij niet..
Nee zeker niet, ik rij gewoon normaal, zelden sprintjes, ook weinig autobaan de laatste weken, vooral lange stukken op 80 km wegen. Maar het maakt weinig verschil. Ben benieuwd hoe het komende weken gaat en nu de temperatuur stuk omlaag gaat.ZL900 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:40:
[...]
Ik ben van de week nog naar Antwerpen gereden en ik 380 km gereden (cruise controle op de snelweg op 104, verbruik 16kw op100km) met nog 20km over dus precies 400 met de standaard versie. Er lijkt dan wel wat mis te zijn met jouw auto. Of grijp je elke gelegenheid aan voor en sprintje
Van andere mensen krijg ik juist complimenten, dat ze het een mooie auto vinden. Dus het doet me niks, maar hoe sneu ben je als je op die leeftijd over dit soort dingen gaat roepen vanaf je fiets

Gewoon triest en jaloers. Dat ie lekker de sloot in fietst.marteltor schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:48:
Vandaag was ik bij mn auto aan het rommelen toen er een kerel van een jaar of 60-70 langsfietste en riep "elektrische grasmaaier". Heb ik in 3 jaar tijd kia eniro nooit gehad. Dat paardje voorop zit sommige mensen kennelijk hoog![]()
Van andere mensen krijg ik juist complimenten, dat ze het een mooie auto vinden. Dus het doet me niks, maar hoe sneu ben je als je op die leeftijd over dit soort dingen gaat roepen vanaf je fiets
Ach een auto rij je niet voor een ander, maar omdat je er zelf blij mee bent. Het overgrote deel wat naar mij toekomt is trouwens erg positief. Zelfs meegemaakt dat ik even moest wachten omdat men foto's aan het maken was van de auto (frankrijk). Regelmatig ben ik in Duitsland bij de snellader aangesproken omdat men het een toffe auto vind. Alleen in Nederland is het leuk om iets negatiefs te zeggen.marteltor schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:48:
Vandaag was ik bij mn auto aan het rommelen toen er een kerel van een jaar of 60-70 langsfietste en riep "elektrische grasmaaier". Heb ik in 3 jaar tijd kia eniro nooit gehad. Dat paardje voorop zit sommige mensen kennelijk hoog![]()
Just here for the fun
Maar ik heb een jaar terug in de VS een dag een Mustang cabrio gehuurd, een 2.3l cabrio, en die was minder indrukwekkend dat de mach-e.
---
Deze week de dakdragers gemonteerd. Zitten er goed op. Met 2 fietsen op dak toch nog iets van 430km range (er rwd).
[ Voor 16% gewijzigd door marteltor op 15-10-2023 10:30 ]
Nja, wie huurt er dan ook zo'n ecoboost ding? Dan moet je eigenlijk ook gewoon voor de V8 gaanmarteltor schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:29:
Klopt. Vooral mooi als die opa vervolgens wel zelf op een elektrische fiets zit. Ik ben blij met de Mustang en ik snap ook wel dat het een andere auto is dan de orginele Mustang.
Maar ik heb een jaar terug in de VS een dag een Mustang cabrio gehuurd, een 2.3l cabrio, en die was minder indrukwekkend dat de mach-e.
---
Deze week de dakdragers gemonteerd. Zitten er goed op. Met 2 fietsen op dak toch nog iets van 430km range (er rwd).

Helaas.. gisteren rustige rit van bijna 200km over paar 60 en verder vooral 80km wegen (wel kouder gisteren, maar nog geen winter)ZL900 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:40:
[...]
Ik ben van de week nog naar Antwerpen gereden en ik 380 km gereden (cruise controle op de snelweg op 104, verbruik 16kw op100km) met nog 20km over dus precies 400 met de standaard versie. Er lijkt dan wel wat mis te zijn met jouw auto. Of grijp je elke gelegenheid aan voor en sprintje
Lijkt wel of ik SR heb intussen met een hele zware rechtervoet ;-)
:strip_exif()/f/image/jfCfr2umf9aq2Fi9EpLJCbRA.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de laatste versie van Sync inderdaad, tot nu toe nog nergens gespot in europa. Dit moet komen na de 4.2.1.2 OTA update. Wellicht ook al via FDRS te vindenAldusso schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:08:
Ik zag op het deense forum deze layout van Sync, met bovenaan soort van shortcuts (o.a. camera)
Weet iemand hoe je dit kan krijgen/maken ? Werkt dit bij Android Auto en Carplay ? Of ?
[Afbeelding]
Just here for the fun
Blijkbaar dan toch al beschikbaar op de nieuwere MME's?
De volume knop krijgt hier ook meer functies, zoals temp van verwarming, ...
Nieuwe interface zat er al op toen ik hem kreeg in april. Deze zomer in augustus de camera knop erbij gekregen.
Dit is Denemarken, daar is hij dus al uitgerold. Die liepen vd zomer nog achter ons (toen wij in Denemarken waren). Dus misschien......binnenkortBrotuck schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:54:
[...]
Dit is de laatste versie van Sync inderdaad, tot nu toe nog nergens gespot in europa. Dit moet komen na de 4.2.1.2 OTA update. Wellicht ook al via FDRS te vinden
Dat ziet er mooi uit. Hopelijk snel beschikbaar.Aldusso schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:08:
Ik zag op het deense forum deze layout van Sync, met bovenaan soort van shortcuts (o.a. camera)
Weet iemand hoe je dit kan krijgen/maken ? Werkt dit bij Android Auto en Carplay ? Of ?
[Afbeelding]
----
Ik heb de laatste tijd (dat ik het merk) dat de Mach e steeds de airco uitzet. Dan beslaan de ruiten als je er helemaal nat inzit, tot drie keer toe aan moeten zetten want ging steeds weer uit tijdens de rit. Dat is nu niet elke keer zo, maar wel dat ik hem minstens 1x per rit aan moet zetten.
Iemand een idee om weer te zorgen dat de airco gewoon aan blijft.
Ja vermoedelijk dus gekomen met een model uit 2023, daar staat het standaard op.Aldusso schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:57:
[...]
Dit is Denemarken, daar is hij dus al uitgerold. Die liepen vd zomer nog achter ons (toen wij in Denemarken waren). Dus misschien......binnenkort
De OTA is er nog niet en FDRS (zelf doen of dealer) heeft het ook nog niet beschikbaar
Just here for the fun
De auto vind dat hij "slim" bezig is en zolang je de "auto" stand gebruikt zal dit ter beoordeling van de auto zelf blijven.2Bond schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:31:
[...]
Dat ziet er mooi uit. Hopelijk snel beschikbaar.
----
Ik heb de laatste tijd (dat ik het merk) dat de Mach e steeds de airco uitzet. Dan beslaan de ruiten als je er helemaal nat inzit, tot drie keer toe aan moeten zetten want ging steeds weer uit tijdens de rit. Dat is nu niet elke keer zo, maar wel dat ik hem minstens 1x per rit aan moet zetten.
Iemand een idee om weer te zorgen dat de airco gewoon aan blijft.
Just here for the fun
Die 2.3L EcoBoost is idd 'maar' een 4-pitter, komt prima vooruit hoor maar niet te vergelijken met een V8 idd. Die overigens een stuk prijziger zijn (ook als huurauto)marteltor schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:29:
Klopt. Vooral mooi als die opa vervolgens wel zelf op een elektrische fiets zit. Ik ben blij met de Mustang en ik snap ook wel dat het een andere auto is dan de orginele Mustang.
---

:strip_exif()/f/image/wrYtLJAUYwmAwLHEGkJqXm42.jpg?f=fotoalbum_large)
Was bij mij een steenmarter die zich via de paravaan naar binnen had gevreten.Aldusso schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:53:
En daar is de volgende storing...wederom hoogspanningsbatterij en verminderd vermogen. De auto rijdt nog wel, maar op half vermogen. Vanochtend bij het oprijden van een drukke 80km weg ineens ongeveer 5 seconden helemaal geen vermogen bij het optrekken, auto rolde nog wel, ff schrikken met een vrachtauto die achter me aan kwam jagen. Na 5 seconden ineens weer vermogen. Iets later nog 1 keer hetzelfde. Gelijk naar mn eigen Ford dealer gereden, probleem uitgelegd en historie van de storingen, en men wilde hem donderdag nakijken. Maar nu net ineens de melding zoals in het screenshot, en auto op halve kracht. Morgen maar ff Ford bellen dat er iets meer bij komt dan ff nakijken. Er is 100% iets niet goed, maar dan moet het wel gevonden worden, en laat dat nu het lastige zijn bij deze auto's....fingers crossed dat ie het uithoudt tot donderdag, morgen 230km ritje Heerenveen
![]()
[Afbeelding]
Gevolg: veel, niet zichtbare (door afdekplaat) schade in het vooronder.
zo dan, dat is niet bestEl Butre schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:36:
[...]
Was bij mij een steenmarter die zich via de paravaan naar binnen had gevreten.
Gevolg: veel, niet zichtbare (door afdekplaat) schade in het vooronder.
Just here for the fun
Just here for the fun
Thanks, geef ik door. De auto wordt zo meteen opgehaald door de berger. Ze wilden niet dat ik er nog mee ging rijden ivm risico spontaan uitvallen. Wel gaat hij dit keer naar mijn eigen dealer na enig aandringen.Brotuck schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:01:
@Aldusso ook niet best trouwens, je zou de garage ook eens kunnen laten kijken naar de bekabeling rondom de batterij. Die is bij mij doorgemeten en foutief bevonden en vervangen. Sindsdien geen issues meer gehad en ik heb echt flink wat gereden sindsdien.
Meer info:
https://www.macheforum.co...b-in-30-013-mach-e.31211/
:strip_exif()/f/image/miVCW0VoIXjaytKRUzxK5Ofn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r5yTjFuoy5MSD2eRsY4ML769.jpg?f=fotoalbum_large)
Just here for the fun
Idd niet best.
Gelijk hoge toon kastje inclusief 6 stroom (schok)punten laten monteren.
Paar dagen later weer gaatje in paravaan gevreten echter verder geen schade.
Ws heeft de steenmarter een opdonder gekregen en komt hij/zij nu niet meer. Pfffff
Kan zoiets ook aangesloten worden op het 400V systeem? Dan weet je zeker dat de marter niet meer terugkomtEl Butre schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:44:
[...]
Idd niet best.
Gelijk hoge toon kastje inclusief 6 stroom (schok)punten laten monteren.
Paar dagen later weer gaatje in paravaan gevreten echter verder geen schade.
Ws heeft de steenmarter een opdonder gekregen en komt hij/zij nu niet meer. Pfffff

Ik heb uit de App Store een andere versie van de FordPass gedownload.2Bond schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:45:
[...]
Heb hetzelfde, erg irritant. Communicatie is er zeker want kan met app auto starten / openen etc.
Ook een iphone hier.
Blijkbaar had ik nog een oude versie die niet meer geüpdatet werd...
Logo is ook anders, het is een blauw Ford logo, app heet nu ook 'FordPass' ipv 'Ford Pass'.
https://apps.apple.com/app/id1095418609
Misschien heb jij er ook iets aan
Deze doet het goed. Goede tip. Oude geeft nu ook ineens een melding dat die geüpdatet moet worden, maar dat kan vervolgens niet. Dus maar verwijderd.Dr Pro schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:52:
[...]
Ik heb uit de App Store een andere versie van de FordPass gedownload.
Blijkbaar had ik nog een oude versie die niet meer geüpdatet werd...
Logo is ook anders, het is een blauw Ford logo, app heet nu ook 'FordPass' ipv 'Ford Pass'.
https://apps.apple.com/app/id1095418609
Misschien heb jij er ook iets aan
Laat de OTA maar komen!Brotuck schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 00:42:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eindelijk beschikbaar!
Op de USB stick was de update een kleine 15 GB ....
Dus die databundel van de auto zal snel op zijn bij Ford
Het geeft wel aan dat je op je eigen wifi veel sneller een update zal krijgen via OTA
In sommige landen buiten Amerika zoals Canada en Puerto Rico was de OTA er al. Kwestie van tijd
Just here for the fun
Welke versie heb je nu danBrotuck schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 00:42:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eindelijk beschikbaar!
Waar kan je de update downloaden om op een usb stick te zetten ?Brotuck schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:22:
[...]
Op de USB stick was de update een kleine 15 GB ....
Dus die databundel van de auto zal snel op zijn bij Ford![]()
Het geeft wel aan dat je op je eigen wifi veel sneller een update zal krijgen via OTA
In sommige landen buiten Amerika zoals Canada en Puerto Rico was de OTA er al. Kwestie van tijd
Met FDRSjgijsen schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:01:
[...]
Waar kan je de update downloaden om op een usb stick te zetten ?
Just here for the fun
Is de inhuod van die USB stick ergens te droppen zodat we die kunnen downloaden?

Als het zo simpel was......Waps61 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:03:
[...]
Is de inhuod van die USB stick ergens te droppen zodat we die kunnen downloaden?
Er is een controle ingebouwd gebaseerd op je vin die ik niet kan aanpassen.
Just here for the fun
? je bedoelt dat de remmen niet meer werkten - helemaal niet na de 1e druk ?mustang zk schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:18:
Hebben al meer mensen gehad dat de auto niet afremde tijdens het remmen. Vandaag nu 2 keer meegemaakt bij een rotonde en afslag.. De auto vertraagt eerst en dan gebeurt er niks meer ook al duw ik de rem verder in. Na loslaten rem en opnieuw remmen geen probleem.
Zo ja dan zou ik hem maar per direct laten ophalen
Bij de 1ste druk vertraagt hij normaal. Maar daarna als je iets harder moet afremmen vertraagde de auto niet meer. Waardoor ik met iets te veel snelheid aan kwam rijden. En het was ook bij 2 verschillende ritten. Daarna is het weer normaal.Aldusso schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:23:
[...]
? je bedoelt dat de remmen niet meer werkten - helemaal niet na de 1e druk ?
Zo ja dan zou ik hem maar per direct laten ophalen
Bedoel je dat ie als het ware de rem laat schieten wanneer je de bocht instuurt?mustang zk schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:03:
[...]
Bij de 1ste druk vertraagt hij normaal. Maar daarna als je iets harder moet afremmen vertraagde de auto niet meer. Waardoor ik met iets te veel snelheid aan kwam rijden. En het was ook bij 2 verschillende ritten. Daarna is het weer normaal.
Dat doet de mijne nml. af en toe. Volgens mij is dat de ABS die ingrijpt wanneer ik met iets hogere snelheid de bocht instuur, maar dan laat ie 'm dusdanig doorschieten dat het bijna eng is.
Komt dan net te vroeg voor de mijne denk ik. Ze hebben iets gevonden dit keer, zijn nog bezig of het gerepareerd kan worden of hele nieuwe module - dat hoor ik zsm nog. Dan kan het nog wel even duren.Brotuck schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:52:
Er is dus een grote recall gaande in Amerika met betrekking tot de hvbjb op 35.000 modellen. Het zal echter een kwestie van tijd zijn voordat hij in Europa/NL ook vervangen zal worden. Dit apparaat is de oorzaak van de vele beperkt vermogen meldingen.
[Afbeelding]
Tijdelijk een nieuwe Nissan Quashai - verre fan van - maar rijdt verbazingwekkend goed. Eigenlijk op het uiterlijk, vermogen en ruimte na, is ie in alles beter dan de Ford. Verlichting, materialen, afwerking, vering, remmen e.d. echt heel goed. Boven verwachting, en geeft aan dat Ford echt aan de bak moet, anders zijn ze ingehaald door alles, en overpriced ook nog. Benieuwd of de updates aan het onderstel en remmen (gevoel) ook echt verschil maken.
Zelfde soort ervaring met de paar maanden oude Ford Kuga PHEV welke ik als leenauto had 2 weken terug ten tijde van het (nog onder garantie) vervangen van de voorruit. Muv de aandrijving zelf was eigenlijk alles beter aan de Kuga dan in mijn MME. Met name het comfort van het onderstel en (afwezigheid van) rolgeluid van banden waren een opvallend verschil. Motorisch kan hij niet tippen aan de MME evenmin de looks maar dat is het dan ook wel.Aldusso schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:23:
[...]
Komt dan net te vroeg voor de mijne denk ik. Ze hebben iets gevonden dit keer, zijn nog bezig of het gerepareerd kan worden of hele nieuwe module - dat hoor ik zsm nog. Dan kan het nog wel even duren.
Tijdelijk een nieuwe Nissan Quashai - verre fan van - maar rijdt verbazingwekkend goed. Eigenlijk op het uiterlijk, vermogen en ruimte na, is ie in alles beter dan de Ford. Verlichting, materialen, afwerking, vering, remmen e.d. echt heel goed. Boven verwachting, en geeft aan dat Ford echt aan de bak moet, anders zijn ze ingehaald door alles, en overpriced ook nog. Benieuwd of de updates aan het onderstel en remmen (gevoel) ook echt verschil maken.
Probleem met de HVBJB is uiteraard bekend, maar terugroepactie is hier nog niet aangekondigd.
Het gebonk bij regenereren wordt door Ford afgedaan als een "producteigenschap".
Ineens "remmen los" bij sportief insturen is ook bekend bij Ford.
Komende tijd eerst maar eens vaststellen of de software updates verschil maken. Ben benieuwd.
[ Voor 16% gewijzigd door metalpro2021 op 26-10-2023 10:28 ]
:strip_exif()/f/image/GKrm9Yj5QwVVLPcd5Q3ezjRi.jpg?f=fotoalbum_large)
wel grappig om te zien dat @Brotuck dan weer een 'Untame Plus' slider heeft, wat zou dat dan zijn/doen?Aldusso schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:12:
Vandaag mijn auto weer kunnen ophalen. Er is ergens een module (geen idee welke) vervangen waarbij de accu er helemaal onderuit moest. En alles geupdate, inclusief nieuwste Power-UP, grafisch een stuk mooier geworden. Range is ook weer terug wat het was (voor wat het waard is nu met de kou) - nu maar hopen dat dit de laatste storing was voorlopig.
[Afbeelding]
Heb jij een GT?
Nee, ik heb een RDW Extended Range....ik had graag een GT gewild maar de baas niet ;-)Dr Pro schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:58:
[...]
wel grappig om te zien dat @Brotuck dan weer een 'Untame Plus' slider heeft, wat zou dat dan zijn/doen?
Heb jij een GT?
Afgelopen dinsdag de mijne ook opgehaald en allerlei updates ontvangen, maar deze nieuwe interface van power-up heb ik dan weer niet gekregen helaas.Aldusso schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:12:
Vandaag mijn auto weer kunnen ophalen. Er is ergens een module (geen idee welke) vervangen waarbij de accu er helemaal onderuit moest. En alles geupdate, inclusief nieuwste Power-UP, grafisch een stuk mooier geworden. Range is ook weer terug wat het was (voor wat het waard is nu met de kou) - nu maar hopen dat dit de laatste storing was voorlopig.
[Afbeelding]
Heb m'n auto nu thuis wel met m'n wifi verbonden, mss komt de update dan sneller binnen. Wie weet.
De GT heeft een untamed plus instelling die allelei zaken weer uitzet zodat je wel kan driften enzo.\Ik heb dit gebruikt toen ik op het Circuit in Assen bezig was. Officieel is het voor circuits only.Dr Pro schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:58:
[...]
wel grappig om te zien dat @Brotuck dan weer een 'Untame Plus' slider heeft, wat zou dat dan zijn/doen?
Heb jij een GT?
Just here for the fun
:strip_exif()/f/image/ffpzNvFeFzZU1Ioshtat3oGe.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat me erg in negatieve zin opvalt is dat het allemaal erg traag reageert.Aldusso schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:13:
Alles ziet er grafisch wat moderner uit. Kan nog niet veel andere dingen zien die echt anders zijn, maar wel dat de Untame modus (zonder D nu) een stuk zwaarder stuurt dan voorheen, en flink merkbaar verschil met de andere opties. Dat vindt ik overigens erg fijn, stuurt stuk scherper hierdoor. en er is duidelijk verschil, dus keuze.
[Afbeelding]
Als voorbeeld de volumeknop, ik verstel het volume en de popup rond de draaiknop komt vaak 2 of 3 seconden later. Dan ben ik eigenlijk al klaar met instellen op gevoel.
Ook de popup bij andere zaken zoals de temperatuur is veel te langzaam.
Dit is overigens een klacht die al vaker is gemeld in het USA forum
Just here for the fun
Het scherm herstarten had hetzelfde resultaat, bleef altijd hangen op het carplay laad icoon.
Na 10 minuten kwam hij er dan eindelijk door en reageerde alles. Echt niet leuk want ik had de gps nodig.
En toen ik na een uurtje weer in de auto stapte dan klapten de spiegels niet automatisch uit.
Bij software updates staat nu ook dat de update niet gelukt is. Hopelijk straks beter.
Voor 2021 modellen staat de uitrol op holt vanwege een dingetje.
Just here for the fun
De indeling van de schermen vind ik nu wel beter.
De icoontjes links boven vind ik niet zo mooi, maar dat zal wel weer wennen.
Traagheid valt me erg mee eigenlijk, niet merkbaar trager dan voorheen bij mij. Wel mooier.Brotuck schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:21:
[...]
Wat me erg in negatieve zin opvalt is dat het allemaal erg traag reageert.
Als voorbeeld de volumeknop, ik verstel het volume en de popup rond de draaiknop komt vaak 2 of 3 seconden later. Dan ben ik eigenlijk al klaar met instellen op gevoel.
Ook de popup bij andere zaken zoals de temperatuur is veel te langzaam.
Dit is overigens een klacht die al vaker is gemeld in het USA forum
Het sturen begint toch wel iets tegen te vallen, even andere modi geprobeerd, maar blijft erg zwaar. Op 80km weg erg fijn. Maar parkeren lastiger, en rotonde met 1 hand lukt bijv. niet. Mijn zoon reed er gisteren in en vroeg zich af of de stuurbekrachting uberhaubt wel werkte. Maandag toch maar even terug, want het lijkt nu wel erg zwaar te zijn. Verbruik is weer prima zoals het was, met stuk koudere temperaturen dan Sept, wind en regen toch 490km gehaald (zonder autobaan)
Jup. Vanuit het zicht van de bestuurder gezien lijkt het alsof ie wat ver naar rechts rijdt, maar in feite rijdt ie precies in het midden van je baan. Ik zou ook liever willen dat ie een tikkie meer links aan zou houden.marteltor schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:27:
Ik heb de auto nu zo een 2 weken en ik ben best onder de indruk van hoe goed hij autonoom kan rijden. Maar voor mijn gevoel rijdt hij op de snelweg net iets teveel naast rechts op de rijstrook. Herkennen jullie dat?
Dat vind ik van het kabinet dus ook vaakmtouw78 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:01:
Ik vind ook dat ie teveel rechts rijd. Maar dan vooral in het begin van starten CC of na wisselen rijbaan. Na een seconden of 5 gaat ie wel meer naar het midden toe. Heel vervelend als er veel vrachtverkeer is. Gevoel dat ik mijn rechter spiegel er bijna af rij.
Just here for the fun
Informeer eens bij een andere dealer ?Aldusso schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:55:
Mijn auto weer teruggekregen naddat ik melding had gemaakt van het enorm zwaar sturen. Men erkende het, hebben 1.5 dag gekeken en "iets" gedaan. Maar auto is terug en stuurt nog steeds even zwaar. Whisper is nu zwaarder dan Untamed voorheen. De monteur heeft ermee gereden en zei dat Untamed extreem zwaar is, eigenlijk geen ondersteuning van de stuurmotor krijgt en bijna niet mee te rijden. Zoals ik hem ook al zei. Hij gaf aan dat hij al 3 auto's met dezelfde problemen en updates terug had met dus ook hetzelfde zware sturen. Er is volgens hun geen oplossing voor. Melding naar Ford is gedaan, maar dat is maar een bericht. Kan dus nu in Whisper rijden en hopen dat er ooit een update komt. (en de rest van de problemen niet terugkomen voor de 3e keer). Voor mij inmiddels na zoveel bezoeken en frustratie echt de laatste Ford Mach E.
Hier is geen enkele mode zwaar om te sturen (rwd sr).
Bij 3 dealers geweest, Broekhuis, Wensink en een lokale Ford dealer (niet van een grote groep)jgijsen schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:40:
[...]
Informeer eens bij een andere dealer ?
Hier is geen enkele mode zwaar om te sturen (rwd sr).
Alle 3 kunnen ze er niets mee. Bij Wensink herkenden ze het probleem, zoals gezegd 3 auto's kort achter elkaar. Bij Broekhuis erkenden ze het probleem, maar 'het was een instelling waar ze niets aan kunnen doen'.
Ze laten je zo wel flink in de kou staan.Aldusso schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:07:
[...]
Bij 3 dealers geweest, Broekhuis, Wensink en een lokale Ford dealer (niet van een grote groep)
Alle 3 kunnen ze er niets mee. Bij Wensink herkenden ze het probleem, zoals gezegd 3 auto's kort achter elkaar. Bij Broekhuis erkenden ze het probleem, maar 'het was een instelling waar ze niets aan kunnen doen'.
Maar het zou dus net zo goed met een software update weer ok kunnen zijn ?
Ik ga er vanuit dat verreweg de meeste Mach-E's deze problemen niet hebben, net als dat de meeste EV6'en waarschijnlijk ook probleemloos rondrijden.ArjenIsM3 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:19:
Na het inlereven van mijn EV6 wegens aanhoudende problemen mag ik wat nieuws uitzoeken. Toevallig staat er nu een Mustang Mach E RWD met Technology Pack Plus in Lucid Red bij ons in de pool. Ken de auto alleen niet. Lees hier nu over wat problemen met het infotainment en een bug waardoor de auto zwaar stuurt. Is dat het wel qua problemen of kan ik deze auto beter links laten liggen? Heb geen zin om weer maandelijks bij de dealer te staan namelijk.
Je moet je niet laten leiden door wat je op een forum leest, tenzij het om structurele problemen gaat (zoals bij Volkswagen).
Ieder merk heeft zijn plus en min punten. Op dit forum zal je uiteraard hoofdzakelijk de opvallende punten teruglezen. Uiteraard kan ik hier wel positieve punten neerzetten, maar hoe objectief ik ben weet ik niet.ArjenIsM3 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:19:
Na het inlereven van mijn EV6 wegens aanhoudende problemen mag ik wat nieuws uitzoeken. Toevallig staat er nu een Mustang Mach E RWD met Technology Pack Plus in Lucid Red bij ons in de pool. Ken de auto alleen niet. Lees hier nu over wat problemen met het infotainment en een bug waardoor de auto zwaar stuurt. Is dat het wel qua problemen of kan ik deze auto beter links laten liggen? Heb geen zin om weer maandelijks bij de dealer te staan namelijk.
Die zware stuurproblemen lees ik hier voor het eerst en ik heb veel ervaringen voorbij zien komen hier en op het amerikaanse forum. Dit dat is (gelukkig) een uitzondering.
Het entertainment systeem staat op het punt een nieuwe versie te krijgen in de komende weken. Dus er zit nog steeds volop ontwikkeling op de auto.
Gewoon doen zou ik zeggen ?
Just here for the fun