Waar mag je voor die prijzen laden ? Enkel bij Ionity ?commichael schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:58:
Ik vertrek vandaag naar Duitsland en voor het gemak toch weer abonnement bij ford afgesloten (vorig jaar goed bevallen). Aangezien ik nergens de huidige Blue oval + Ionity prijzen kon vinden leek het me goed deze eens te delen:
Land Ionity Direct Ionity Passport Blue oval + Ionity Kosten per jaar € - € 143,88 € 159,95 Netherlands € 0,79 € 0,59 € 0,39 Austria € 0,79 € 0,59 € 0,38 Belgium € 0,79 € 0,59 € 0,39 France € 0,59 € 0,39 € 0,32 Germany € 0,69 € 0,49 € 0,39 Spain € 0,65 € 0,45 € 0,29 Italy € 0,79 € 0,59 € 0,38 Switzerland 0,79 CHF 0,59 CHF 0,39 CHF United Kingdom £0,74 £0,56 £0,37
En bij BP Pulse in de UK. Maar dat is niet echt een meerwaarde.jgijsen schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:11:
[...]
Waar mag je voor die prijzen laden ? Enkel bij Ionity ?
Voor enkel een enkele vakantie is het het niet waard, maar vorig jaar heb ik erg veel plezier gehad van deze prijzen. Ook wel veel trips gemaakt naar, Wales, Schotland, Oostenrijk, Zwitserland, en Italië.( 5 losse reizen). Als er geen Ionity in de buurt is val ik terug op andere apps maar op de heen en terugreizen gewoon inpluggen en direct laden is wel een verademing.
Ik ben vorige week naar Italië op en neer geweest en ik heb alles via Tesla Superchargers gedaan.commichael schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:58:
Ik vertrek vandaag naar Duitsland en voor het gemak toch weer abonnement bij ford afgesloten (vorig jaar goed bevallen). Aangezien ik nergens de huidige Blue oval + Ionity prijzen kon vinden leek het me goed deze eens te delen:
Land Ionity Direct Ionity Passport Blue oval + Ionity Kosten per jaar € - € 143,88 € 159,95 Netherlands € 0,79 € 0,59 € 0,39 Austria € 0,79 € 0,59 € 0,38 Belgium € 0,79 € 0,59 € 0,39 France € 0,59 € 0,39 € 0,32 Germany € 0,69 € 0,49 € 0,39 Spain € 0,65 € 0,45 € 0,29 Italy € 0,79 € 0,59 € 0,38 Switzerland 0,79 CHF 0,59 CHF 0,39 CHF United Kingdom £0,74 £0,56 £0,37
Gemiddeld iets van 47 cent per Kw kwijt.
Enel X had ook altijd mooie aanbiedingen met een maandabbo. Erg handig in Italië, maar ook daarbuiten.martjah schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:57:
[...]
Ik ben vorige week naar Italië op en neer geweest en ik heb alles via Tesla Superchargers gedaan.
Gemiddeld iets van 47 cent per Kw kwijt.
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Tussendoor ter info voor wat betreft de doorlooptijd.
De HVBJB is vervangen, hopelijk nu opgelost.
Maar de totale reparatie tijd was afgelopen maandag brengen (diagnose, bestellen, en fixen) vrijdag zelfde week weer ophalen.
De HVBJB is vervangen, hopelijk nu opgelost.
Maar de totale reparatie tijd was afgelopen maandag brengen (diagnose, bestellen, en fixen) vrijdag zelfde week weer ophalen.
Over twee weken krijg ik een zwarte Mustang RWD Ext range uit 2021. De fiscale waarde is 53.575 euro. Als ik google naar de prijs in 2021, kom ik dat bedrag echter niet tegen. Doet het bij een van jullie een belletje rinkelen?
Nieuwe EV is wel leuk maar moet nu wel weer nieuwe dakdragers en sneeuwkettingen fixen
Nieuwe EV is wel leuk maar moet nu wel weer nieuwe dakdragers en sneeuwkettingen fixen
Da's beetje laag. Een RWD ER uit 2021 was incl Technology Pack 58075, in standaard zwart meen ik, dus indien je geen TP hebt haal je er 1500 vanaf.marteltor schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:15:
Over twee weken krijg ik een zwarte Mustang RWD Ext range uit 2021. De fiscale waarde is 53.575 euro. Als ik google naar de prijs in 2021, kom ik dat bedrag echter niet tegen. Doet het bij een van jullie een belletje rinkelen?
Ik denk dat een van de eerste lichting was, toen kregen we 4500 euro korting dacht ik. Vanwege de lange wachttijdenmarteltor schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:15:
Just here for the fun
Dat beïnvloedt de fiscale waarde niet, tenzij het als speciaal model op de markt is gekomen, en dat is het nietBrotuck schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:56:
[...]
Ik denk dat een van de eerste lichting was, toen kregen we 4500 euro korting dacht ik. Vanwege de lange wachttijden
https://www.autoblog.nl/n...s-los-in-nederland-886592
Daar lees ik dat een versie van 49.925 euro fiscaal gezien 45.224 euro was. Dat is 4.700 euro verschil.
Dan zal die fiscale waarde bij mij van 53.575 ook wel kloppen.
Daar lees ik dat een versie van 49.925 euro fiscaal gezien 45.224 euro was. Dat is 4.700 euro verschil.
Als het gaat om de bijtelling, dan is het toch gewoon het bedrag wat er uiteindelijk op de rekening stond bij aanschaf?Aldusso schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:04:
[...]
Dat beïnvloedt de fiscale waarde niet, tenzij het als speciaal model op de markt is gekomen, en dat is het niet
Nee. De consumentenprijs is niet hetzelfde als de fiscale waarde. Een korting die gegeven wordt hoort er dan ook niet bijFlowDesign schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:12:
[...]
Als het gaat om de bijtelling, dan is het toch gewoon het bedrag wat er uiteindelijk op de rekening stond bij aanschaf?
Zo werkt het niet helemaam. Fiscale waarde is normaliter de prijs zoals bepaald door de importeur voor dat specifieke model exclusief opties achteraf aangeschaft en ook minus de afleveringskosten. Metallic lak bijvoorbeeld en een Technology Pack valt daar dus niet onder en dat betaal je dan dus bijtelling over. Een trekhaak achteraf gemonteerd dan weer niet. Ik weet uiteraard niet wat je auto heeft gekost, maar dat moet uiteraard terug te vinden zijn in het leasecontract.marteltor schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:03:
https://www.autoblog.nl/n...s-los-in-nederland-886592
Volgens de Finnik kenteken-app is het wel een rwd ER en is de fiscale waarde 53575 euro. Zoals ook op de portal van de leasemaatschappij stond. Dus we gaan het zien
Over twee weken ben ik uitgerekend. Hopelijk ga ik de eniro niet missen...was best fijne auto ook.
[ Voor 24% gewijzigd door marteltor op 25-09-2023 23:07 ]
Hoi Marteltor,marteltor schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:15:
Begin 2020 heb ik dezelfde besteld met de belofte levering uiterlijke 12-2020 (ivm bijtelling).
Dit konden ze om meerdere redenen niet waar maken.
Voor deze versie heeft Ford een 3/k lagere (fiscale) aanschafwaarde geregeld (dus niet gewoon korting). Maw de genoemde 53/k fiscale waarde
klopt.
Als je thule dakdragers hebt dan heb je ws alleen thule Kit 145284 nodig om eea passend te maken.
Qua sneeuwkettingen mannen het beste gaan voor loopvlakkettingen van RUD ik meen dat je type N894 of O894 of S897 nodig hebt. De S897 is speciaal voor zware SUV’’s, natuurlijk ook de duurste.
Van type N en O zijn oude en “nieuwe” modellen. De oude zijn iets dikker maar minder makkelijk op maat te maken.
De nieuwere modellen iets dunner maar dan weer makkelijk op maar te maken.
Let bij zowel de oude als de nieuwe modellen op dat je er de juiste wielmoeradapter bij heb zitten (21mm). Voor de oude zijn ze bijna niet meer te krijgen.
Een paar jaar geleden heeft Volvo een actie gehad voor deze kettingen. Momenteel veel te koop op marktplaats. (Volvo heeft 19mm adapter).
Die Volvo kettingen zijn volgens de sticker op de ketting zak maar voor een paar bandenmaten geschikt. Dit is niet helemaal waar. Vaak voor veel meer (met name de nieuwere). Gebruik hiervoor (via www) een bandenomloopmaat tooltje (excel).
Aldus ben je een stuk goedkoper uit.
Via marktplaats kan je in de Woerdense Verlaat 2e hands kettingen kopen maar ook onderdelen. (Wat duurder dan zelf via marktplaats.
Nb voor als je een trekhaak hebt. Initieel mag je Macht-e 750kg geremd trekken. Dit kan je echter administratief via je dealer en Ford NL om laten zetten naar 1000kg (Bij RDW in kenteken register). Kost ca 250 euro. Maar dan kan je tenminste iets meer caravan trekken. Motorisch gaat dit overigens met 2 vingers in de neus.
[ Voor 7% gewijzigd door El Butre op 26-09-2023 07:49 ]
Je hebt gelijk. Ik had fiscale waarde verward met wat je op moet geven bij import naar Nederland.Aldusso schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:37:
[...]
Nee. De consumentenprijs is niet hetzelfde als de fiscale waarde. Een korting die gegeven wordt hoort er dan ook niet bij
Nja, sneeuwkettingen. Ik weet dat het verplicht kan zijn, maar ik heb altijd goede winterbanden erop en al heel m'n leven op wintersport en nog nooit kettingen nodig gehad. Niet iets waar ik een boel geld aan uit zou geven dus. Maar dat is persoonlijk.El Butre schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:43:
[...]
Hoi Marteltor,
Begin 2020 heb ik dezelfde besteld met de belofte levering uiterlijke 12-2020 (ivm bijtelling).
Dit konden ze om meerdere redenen niet waar maken.
Voor deze versie heeft Ford een 3/k lagere (fiscale) aanschafwaarde geregeld (dus niet gewoon korting). Maw de genoemde 53/k fiscale waarde
klopt.
Als je thule dakdragers hebt dan heb je ws alleen thule Kit 145284 nodig om eea passend te maken.
Qua sneeuwkettingen mannen het beste gaan voor loopvlakkettingen van RUD ik meen dat je type N894 of O894 of S897 nodig hebt. De S897 is speciaal voor zware SUV’’s, natuurlijk ook de duurste.
Van type N en O zijn oude en “nieuwe” modellen. De oude zijn iets dikker maar minder makkelijk op maat te maken.
De nieuwere modellen iets dunner maar dan weer makkelijk op maar te maken.
Let bij zowel de oude als de nieuwe modellen op dat je er de juiste wielmoeradapter bij heb zitten (21mm). Voor de oude zijn ze bijna niet meer te krijgen.
Een paar jaar geleden heeft Volvo een actie gehad voor deze kettingen. Momenteel veel te koop op marktplaats. (Volvo heeft 19mm adapter).
Die Volvo kettingen zijn volgens de sticker op de ketting zak maar voor een paar bandenmaten geschikt. Dit is niet helemaal waar. Vaak voor veel meer (met name de nieuwere). Gebruik hiervoor (via www) een bandenomloopmaat tooltje (excel).
Aldus ben je een stuk goedkoper uit.
Via marktplaats kan je in de Woerdense Verlaat 2e hands kettingen kopen maar ook onderdelen. (Wat duurder dan zelf via marktplaats.
Nb voor als je een trekhaak hebt. Initieel mag je Macht-e 750kg geremd trekken. Dit kan je echter administratief via je dealer en Ford NL om laten zetten naar 1000kg (Bij RDW in kenteken register). Kost ca 250 euro. Maar dan kan je tenminste iets meer caravan trekken. Motorisch gaat dit overigens met 2 vingers in de neus.
Dat omzetten naar 1.000 kg trekgewicht, geldt dat alleen voor de ER of gewoon voor elke uitvoering?
Ik meen alleen voor de ER, ik heb de brief alleen even niet bij de hand... maar wanneer je de dealer benaderd verwijzen naar de brief d.d. 31 mei 2023 daarin wordt het "proces aanvraag trekgewichtverhoging" beschreven.FlowDesign schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:18:
[...]
Nja, sneeuwkettingen. Ik weet dat het verplicht kan zijn, maar ik heb altijd goede winterbanden erop en al heel m'n leven op wintersport en nog nooit kettingen nodig gehad. Niet iets waar ik een boel geld aan uit zou geven dus. Maar dat is persoonlijk.
Dat omzetten naar 1.000 kg trekgewicht, geldt dat alleen voor de ER of gewoon voor elke uitvoering?
Nieuwe voertuigen (MY2023) die aan de voorwaarden voldoen krijgen direct de 1500 kg op kenteken, die voorwaarden zijn ER en geen GT of afgeleide daarvan meen ik.
Zit er sinds de bestelling niet meer zo diep in.
[ Voor 20% gewijzigd door TIGER1125 op 26-09-2023 09:35 ]
die ervaring heb ik ook. De ene keer dat ik ze echt nodig had, heb ik ze niet gebruikt en de auto 200m onder het hotel laten staan en een stukje gelopen.FlowDesign schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:18:
[...]
Nja, sneeuwkettingen. Ik weet dat het verplicht kan zijn, maar ik heb altijd goede winterbanden erop en al heel m'n leven op wintersport en nog nooit kettingen nodig gehad. Niet iets waar ik een boel geld aan uit zou geven dus. Maar dat is persoonlijk.
Jawel, dit is geen normale (dealer) korting geweest. Er is toen inderdaad een trucje uitgehaald om de fiscale waarde naar beneden te brengen. Het betrof alle voertuigen die eigenlijk al voor '21 uitgeleverd zouden worden. (met een lagere bijtelling) maar door vertraging (door corona) uiteindelijk pas in '21 op kenteken zijn gezet. Zover ik weet hebben ze hier toen een uitzondering voor gemaakt zodat de bijtelling op deze manier nog iets gecompenseerd werd.Aldusso schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:04:
[...]
Dat beïnvloedt de fiscale waarde niet, tenzij het als speciaal model op de markt is gekomen, en dat is het niet
Klopt mijn versie heeft toen ook die korting gekregen voor om het verschil in bijtelling iets te compenseren.baszz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:53:
[...]
Jawel, dit is geen normale (dealer) korting geweest. Er is toen inderdaad een trucje uitgehaald om de fiscale waarde naar beneden te brengen. Het betrof alle voertuigen die eigenlijk al voor '21 uitgeleverd zouden worden. (met een lagere bijtelling) maar door vertraging (door corona) uiteindelijk pas in '21 op kenteken zijn gezet. Zover ik weet hebben ze hier toen een uitzondering voor gemaakt zodat de bijtelling op deze manier nog iets gecompenseerd werd.
Goedemorgen, weet iemand hier toevallig of het toegevoegde waarde heeft om een afneembare trekhaak via Ford te laten plaatsen ipv. via een derde partij? Heeft de (via Ford veel duurdere) trekhaak dan b.v. betere integratie met systemen van de auto of maakt dat niets uit? Scheelt nogal namelijk qua kosten maar indien het additionele functionaliteit toevoegt is dat natuurlijk wel handig voor de originaliteit/restwaarde wellicht etc.
Ik heb hem via Ford laten plaatsen, het enige wat men extra doet is de systemen updaten voor als er iets aangekoppeld is. Ik was 1200 euro kwijt.Tedillac schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:00:
Goedemorgen, weet iemand hier toevallig of het toegevoegde waarde heeft om een afneembare trekhaak via Ford te laten plaatsen ipv. via een derde partij? Heeft de (via Ford veel duurdere) trekhaak dan b.v. betere integratie met systemen van de auto of maakt dat niets uit? Scheelt nogal namelijk qua kosten maar indien het additionele functionaliteit toevoegt is dat natuurlijk wel handig voor de originaliteit/restwaarde wellicht etc.
Just here for the fun
Same, maar dan iets meer dan 1.000 betaald vorig jaar bij een Ford dealer in Duitsland.Brotuck schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:07:
[...]
Ik heb hem via Ford laten plaatsen, het enige wat men extra doet is de systemen updaten voor als er iets aangekoppeld is. Ik was 1200 euro kwijt.
Auto weet indd wanneer trekhaak erop zit en schakelt automatisch systemen uit wanneer je een aanhanger aankoppelt ipv continu te piepen vanwege parkeersensoren e.d..
Met een fietsendrager werkt het ook prima overigens.
Men moet ook een gat in de bodemplaat maken om de trekhaak vast te kunnen zetten, dat was eigenlijk mijn enige reden om het bij een dealer te laten doen. Als je dan issues achteraf krijgt is het gedekt.
Just here for the fun
In de bodemplaat? Bedoel je echt in het chassis of bedoel je de onderkant van de achterbumper?Brotuck schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:09:
Men moet ook een gat in de bodemplaat maken om de trekhaak vast te kunnen zetten, dat was eigenlijk mijn enige reden om het bij een dealer te laten doen. Als je dan issues achteraf krijgt is het gedekt.
Dit stuk. De beschermplaat denk ik ?FlowDesign schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:17:
[...]
In de bodemplaat? Bedoel je echt in het chassis of bedoel je de onderkant van de achterbumper?
Nu ik het zo zie is het een onderdeel van de bumper.
:strip_exif()/f/image/jwkwHZrir9rQmSTDB19QCzsA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Brotuck op 26-09-2023 14:39 ]
Just here for the fun
dus is het als "speciaal model" op de markt gekomen...baszz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:53:
[...]
Jawel, dit is geen normale (dealer) korting geweest. Er is toen inderdaad een trucje uitgehaald om de fiscale waarde naar beneden te brengen. Het betrof alle voertuigen die eigenlijk al voor '21 uitgeleverd zouden worden. (met een lagere bijtelling) maar door vertraging (door corona) uiteindelijk pas in '21 op kenteken zijn gezet. Zover ik weet hebben ze hier toen een uitzondering voor gemaakt zodat de bijtelling op deze manier nog iets gecompenseerd werd.
1000kg trekgewicht idd voor de ER met uitsluiting van First EditionTIGER1125 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:30:
[...]
Ik meen alleen voor de ER, ik heb de brief alleen even niet bij de hand... maar wanneer je de dealer benaderd verwijzen naar de brief d.d. 31 mei 2023 daarin wordt het "proces aanvraag trekgewichtverhoging" beschreven.
Nieuwe voertuigen (MY2023) die aan de voorwaarden voldoen krijgen direct de 1500 kg op kenteken, die voorwaarden zijn ER en geen GT of afgeleide daarvan meen ik.
Zit er sinds de bestelling niet meer zo diep in.Naar verwachting wordt de 1500 kg trekhaak deze week nageleverd en gemonteerd bij de dealer. Dus dan kan ik ook wat meer zeggen over de trekhaak.
Nicebaszz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:53:
[...]
Qua dakdragers ben ik er wel uit. 259 euro voor een Thule setje. Qua sneeuwkettingen wordt het een voordelig setje van 60 euro oid met 9mm schakels. Heb het waarschijnlijk toch nooit nodig en als het nodig is vind het prima om heel rustig te rijden (...nog rustiger dan normaal met kettingen).
Ik vind online redelijk weinig mods en accessoires. Een all weather kofferbakmat en een divider voor in de armrest. Voor de rest niet zoveel. Hebben jullie nog nuttige mods/accesoires geïnstalleerd?
Ik heb bewust geen dakdragers + dakkoffer genomen vanwege het extra verbruik.marteltor schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:18:
[...]
Nicedan heb ik een goede deal dat ik hem uit de pool heb gevist. 53k a 15% bijtelling. Normaal ook een eigen bijdrage bij leaseauto maar bij poolauto niet.
Qua dakdragers ben ik er wel uit. 259 euro voor een Thule setje. Qua sneeuwkettingen wordt het een voordelig setje van 60 euro oid met 9mm schakels. Heb het waarschijnlijk toch nooit nodig en als het nodig is vind het prima om heel rustig te rijden (...nog rustiger dan normaal met kettingen).
Ik vind online redelijk weinig mods en accessoires. Een all weather kofferbakmat en een divider voor in de armrest. Voor de rest niet zoveel. Hebben jullie nog nuttige mods/accesoires geïnstalleerd?
Eerder deze constructie:
:strip_exif()/f/image/d1JiKg8P6g6UgyepYUEsrMNw.jpg?f=fotoalbum_large)
Just here for the fun
dat is aerodynamisch en visueel een stuk beter te pruimen, maar daar gaan mijn skis van 1.77m niet in passenBrotuck schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:22:
[...]
Ik heb bewust geen dakdragers + dakkoffer genomen vanwege het extra verbruik.
Eerder deze constructie:
[Afbeelding]
Mooie velgen trouwens.
Dakkoffer met dikke kant naar voren erop zetten ziet er mss gek uit maar is iig zuinigermarteltor schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:47:
[...]
dat is aerodynamisch en visueel een stuk beter te pruimen, maar daar gaan mijn skis van 1.77m niet in passen
Mooie velgen trouwens.

Precies die 2 dingen heb ik ook gekocht en die zijn aan te radenmarteltor schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:18:
[...]

Daarnaast heb ik dus een set verlagingsveren eronder laten schroeven.
Hoe kom je bij 15% bijtelling? Voor een 2021 auto is het 12% over de eerste 40.000 en daarboven 22%marteltor schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:18:
[...]
Nicedan heb ik een goede deal dat ik hem uit de pool heb gevist. 53k a 15% bijtelling. Normaal ook een eigen bijdrage bij leaseauto maar bij poolauto niet.
gemiddeld 14.53%Aldusso schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:25:
[...]
Hoe kom je bij 15% bijtelling? Voor een 2021 auto is het 12% over de eerste 40.000 en daarboven 22%
Ik was overigens vanochtend bij de Ford dealer.
Ze hebben de basbox in de kofferbak goed vastgeschroefd dus nu geen vibraties meer.
Voor de trillingen bij afremmen op de motor (met name bij volle accu) en bij hard optrekken moet ik later terugkomen. Ze hebben dat weleens eerder gehad bij een Mach-E en waarschijnlijk heeft het met de wielophanging te maken, zowel voor als achter. Vorige keer hadden ze die Mach-E met hetzelfde euvel 4 dagen bij hen voor deze reparatie.
Ze hebben de basbox in de kofferbak goed vastgeschroefd dus nu geen vibraties meer.
Voor de trillingen bij afremmen op de motor (met name bij volle accu) en bij hard optrekken moet ik later terugkomen. Ze hebben dat weleens eerder gehad bij een Mach-E en waarschijnlijk heeft het met de wielophanging te maken, zowel voor als achter. Vorige keer hadden ze die Mach-E met hetzelfde euvel 4 dagen bij hen voor deze reparatie.
Ik hoor ook een rammel rechts, maar dat zal dus waarschijnlijk ook de subwoofer zijn.FlowDesign schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:46:
Ik was overigens vanochtend bij de Ford dealer.
Kan je dat zelf doen of moet dat perse via de dealer ?
Klopt, hij is 2 jaar oud en ik rij hem nog 3 jaarAldusso schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:21:
[...]
Maar let op, die geldt dus vanaf 2021 voor max 5 jaar - mocht je hem dus nog in 2026 hebben komt er een aardig stuk bij (per datum tenaamstelling)
Hebben meer mensen last van de FordPass App?
Hij geeft niet meer aan dat de auto aan het opladen is en wat de verwachte eind-laad-tijd is...
Als ik na een half uurtje weer in de app kijk, zie ik dat het percentage wel is opgelopen, dus ik weet dat hij aan het opladen is.
Ik heb een iPhone op iOS17, FordPass versie 4.25.0 NLD
Edit; Oh, er is zeker weten ook communicatie tussen de app en de auto. Heb een berichtje van vandaag dat de auto een 'regular over-the-air update' heeft ontvangen
Hij geeft niet meer aan dat de auto aan het opladen is en wat de verwachte eind-laad-tijd is...
Als ik na een half uurtje weer in de app kijk, zie ik dat het percentage wel is opgelopen, dus ik weet dat hij aan het opladen is.
Edit; Oh, er is zeker weten ook communicatie tussen de app en de auto. Heb een berichtje van vandaag dat de auto een 'regular over-the-air update' heeft ontvangen
[ Voor 20% gewijzigd door Dr Pro op 27-09-2023 16:22 ]
Heb hetzelfde, erg irritant. Communicatie is er zeker want kan met app auto starten / openen etc.Dr Pro schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:21:
Hebben meer mensen last van de FordPass App?
Ook een iphone hier.
Geen idee maar vermoed dat het niet zo moeilijk is.jgijsen schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:54:
[...]
Ik hoor ook een rammel rechts, maar dat zal dus waarschijnlijk ook de subwoofer zijn.
Kan je dat zelf doen of moet dat perse via de dealer ?
Zelfde hier, gisteren geplaatst. Vind de door Ford gekozen oplossing overigens minder sierlijk, snap niet zo goed dat dit niet gewoon mee ontworpen is, afdekstukje ofzo, zeker niet wanneer je de auto eigenlijk al vanaf het begin (in Europa) met een trekhaak kunt uitrusten. Wel netjes gedaan door de dealer moet ik zeggen.Brotuck schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:38:
[...]
Dit stuk. De beschermplaat denk ik ?
Nu ik het zo zie is het een onderdeel van de bumper.
[Afbeelding]
Maar goed, allemaal moeilijk moeilijk moeilijk met de maximale waardes (want het staat dus nergens) dus zelf maar even aan het rekenen gegaan: Betreft een MY23 Mach-E, met op kenteken 1500 kg trekgewicht, er hangt nu een door de dealer gemonteerde (afneembare)trekhaak onder die 1540 kg zou kunnen trekken.
Verder allemaal niet zo heel spannend, wel even een aandachtspuntje mocht je er één willen hebben (Mach-E met 1500 kg trekgewicht en de bijbehorende trekhaak) duidelijk aangeven bij het bestellen en de onderdeelnrs. op de bestelling goed controleren. (Er zijn Mach-E's in voorraad die nog geen 1500 kg mogen trekken en de trekhaken 750/1000 kg of 1500 kg hebben een ander onderdeelnummer.)
[ Voor 18% gewijzigd door TIGER1125 op 28-09-2023 08:18 ]
Ja de GT zal altijd op 750kg blijven hangen vrees ik, ook al kan deze in feite alles trekken wat je er maar op hangt. Hij heeft de meeste power beschikbaar, dus dat is het probleem niet. Zal wel een imago dingetje zijn oid
Just here for the fun
Ik weet niet meer precies sinds welke update maar in ieder geval al een aantal maanden geleden. Ik zit nu op PowerUp 4.2.1.2 sinds 9 augustus.Serial-X schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:13:
[...]
Sinds welke update werkt de FOB bij jou?
Hier doet ie nog niks
4.2.1.2 heb ik gisteren gehad toevalligmartijnvds schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:04:
[...]
Ik weet niet meer precies sinds welke update maar in ieder geval al een aantal maanden geleden. Ik zit nu op PowerUp 4.2.1.2 sinds 9 augustus.
Just here for the fun
Ik zie nu overal polestars (waarschijnlijk omdat ik er zelf een rijd), die worden blijkbaar met bootladingen tegelijk geleverd.
Mach-E's zie ik nog steeds erg zelden. Mooi voor wie graag 'exclusief' wil zijn, maar wat is de reden?
Ik vind ze ook nog steeds erg duur, zeker nu de concurrentie toch opkomt. Goed, als je SUV wil, heb je weinig keus, maar als het je niet uit maakt, en je zoekt gewoon een capabele EV met +- 70 kWh (dus los van body type), zelfde soort range, heb je tegenwoordig wel wat keuze in de 45-55k range. Daar waar een mach-E begint aan 55k ongeveer?
Ik vind 'm niet verkeerd, dat is het punt niet, maar ik vind het wel een 'hard sell'. Als bedrijfswagen/lease waar het niet komt op 5-10k meer of minder is de keuze wellicht makkelijk maar prive vind ik de propositie ivm andere EV's (polestar 2, ioniq 5) toch wat moeilijker.
Of moet ik dit eerder zien in de klasse van KIA EV6 en zo, naar uitrusting en kwaliteit (ook vanaf +-55k voor een LR AWD)
Mach-E's zie ik nog steeds erg zelden. Mooi voor wie graag 'exclusief' wil zijn, maar wat is de reden?
Ik vind ze ook nog steeds erg duur, zeker nu de concurrentie toch opkomt. Goed, als je SUV wil, heb je weinig keus, maar als het je niet uit maakt, en je zoekt gewoon een capabele EV met +- 70 kWh (dus los van body type), zelfde soort range, heb je tegenwoordig wel wat keuze in de 45-55k range. Daar waar een mach-E begint aan 55k ongeveer?
Ik vind 'm niet verkeerd, dat is het punt niet, maar ik vind het wel een 'hard sell'. Als bedrijfswagen/lease waar het niet komt op 5-10k meer of minder is de keuze wellicht makkelijk maar prive vind ik de propositie ivm andere EV's (polestar 2, ioniq 5) toch wat moeilijker.
Of moet ik dit eerder zien in de klasse van KIA EV6 en zo, naar uitrusting en kwaliteit (ook vanaf +-55k voor een LR AWD)
Xpeng G9 ?Amos_x schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:34:
Ik zie nu overal polestars (waarschijnlijk omdat ik er zelf een rijd), die worden blijkbaar met bootladingen tegelijk geleverd.
Ford Explorer ?
Just here for the fun
Mijn keuze voor de Ford was voor het uiterlijk, hogere zit, ruimte, uitrusting en de ruime accu / rangeAmos_x schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:34:
(RWD-ER).
Puur voor kwaliteit intussen weet ik dat er wat beters te krijgen is.
Het blijft idd een vrij prijzige auto, zeker gezien het feit dat de concurrentie niet stilzit, en Ford nu niet echt meer investeert in grote verbeteringen. Het is dan ook niet hun focus model en zeker niet in USA.
Ik moet nog 2 jaar maar zoals het er nu voorstaat zijn er betere/mooiere keuzes intussen.
Maar het blijft uiteraard persoonlijk. Tevens is het zo dat wij bij ons werken met een lijst van auto's en als je favoriete auto er niet tussenstaat, heb je natuurlijk niet altijd vrije keuze Polestar is bij ons eruit gehaald, maar vindt ik zelf ook niet mooi.
Prive? Zou ik hem nooit kopen vanwege het hogere verbruik, hoge aanschaf en lastigere verkoop later.
Ik weet inderdaad niet of er op dit moment privé nog een goede reden is. Ik heb hem > 2 jaar geleden wel gekocht vanwege een vergelijkbare prijs en range met de Tesla model 3. Maar daar had ik wat slechte ervaringen mee gehad (service).
Bij gelijke prijs met Model 3 zou ik hem zo weer nemen maar ja die is wel flink goedkoper geworden.
Alhoewel ik wel denk dat er momenteel weinig ontwikkeling meer zit in de markt. De groeispurt (meer range, sneller laden etc) is er een beetje uit. Dus wat dat betreft kan hij technisch nog prima mee.
Bij gelijke prijs met Model 3 zou ik hem zo weer nemen maar ja die is wel flink goedkoper geworden.
Alhoewel ik wel denk dat er momenteel weinig ontwikkeling meer zit in de markt. De groeispurt (meer range, sneller laden etc) is er een beetje uit. Dus wat dat betreft kan hij technisch nog prima mee.
Groeispurt is eruit ?ja3 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:42:
Ik weet inderdaad niet of er op dit moment privé nog een goede reden is. Ik heb hem > 2 jaar geleden wel gekocht vanwege een vergelijkbare prijs en range met de Tesla model 3. Maar daar had ik wat slechte ervaringen mee gehad (service).
Nou de MME staat op een 400 volt platform en de modernere auto's staan inmiddels op een 800 volt platform. Is essentie betekend dat 2x zo snel laden bij een snellader. De MME + ER versies halen 150 - 160 kW laden, maar een hierboven aangehaalde Xpeng G9 haalt bijvoorbeeld 480 kW laden. ( https://www.elektrischeau...ert-met-480-kw-snelladen/)
Dat gezegd hebbende weet ik niet of ik nu een andere keuze zou maken, want er spelen ook andere factoren mee. Ja de dealers bij Ford hebben het lastig gehad en sommigen nog steeds, maar je merkt wel dat men steeds meer kundig wordt met een EV.
En ik krijg nog steeds wekelijks complimenten over mijn auto, dat krijg je met een ander model toch echt niet is mijn ervaring. Het is en blijft een toffe auto om te zien en in te rijden.
[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 28-09-2023 14:36 ]
Just here for the fun
Ik krijg ook zeer regelmatig complimenten voor "de gave bak" en dat voor een EVBrotuck schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:34:
[...]
Groeispurt is eruit ?
Nou de MME staat op een 400 volt platform en de modernere auto's staan inmiddels op een 800 volt platform. Is essentie betekend dat 2x zo snel laden bij een snellader. De MME + ER versies halen 150 - 160 kW laden, maar een hierboven aangehaalde Xpeng G9 haalt bijvoorbeeld 480 kW laden. ( https://www.elektrischeau...ert-met-480-kw-snelladen/)
Dat gezegd hebbende weet ik niet of ik nu een andere keuze zou maken, want er spelen ook andere factoren mee. Ja de dealers bij Ford hebben het lastig gehad en sommigen nog steeds, maar je merkt wel dat men steeds meer kundig wordt met een EV.
En ik krijg nog steeds wekelijks complimenten over mijn auto, dat krijg je met een ander model toch echt niet is mijn ervaring. Het is en blijft een toffe auto om te zien en in te rijden.
Moet eerlijk zeggen dat ik 'm voor de normale Nederlandse prijs niet gekocht zou hebben, maar de mijne was vorig jaar direct uit voorraad leverbaar en ik kon er bijna 10k€ Duitse subsidie op krijgen, dus dat was wel interessant.
Van de andere kant, een EV6 zou ik ook niet gekocht hebben voor de normale prijs in Nederland en bovendien zat daar vorig jaar zo'n beetje een jaar levertijd op.
Ik denk dat ik nog wel ff in de MME door blijf rijden. Hierna zou ik wel graag een EV en wallbox willen die V2H/V2G ondersteunen (via AC). Laden wanneer de zon schijnt en/of stroomtarief heel laag of zelfs negatief is, dynamisch tarief afsluiten en dan je auto als thuisbatterij gebruiken
Super bedankt voor dit lijstje. Waar kan je deze prijzen vinden? Ik me suf gezocht op Ford webpagina's maar heb nooit een prijs gezien.commichael schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:58:
Idem hier, geen oplaadstatus meer behalve het laadniveau wat je door verversen van de app ziet veranderen. Ook laatste iOS versie. Ik gebruik ook altijd mijn telefoon als sleutel en begin me ook kapot te irriteren aan de vertraging die ik daarmee heb tegenwoordig. Sta enkele seconde al bij de auto voordat het ontgrendelen beschikbaar komt op de deur. Heel irritant dus denk toch maar weer de sleutelbos mee gaan nemen voortaan.2Bond schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:45:
[...]
Heb hetzelfde, erg irritant. Communicatie is er zeker want kan met app auto starten / openen etc.
Ook een iphone hier.
Heb jij ook dat navigatie via Apple Maps niet meer in je klein schermpje verschijnt?2Bond schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:45:
[...]
Heb hetzelfde, erg irritant. Communicatie is er zeker want kan met app auto starten / openen etc.
Ook een iphone hier.
Das bij mij sinds iOS 17 het geval... heel irritant... werkte echt heel fijn in iOS 16.
Oh serieus? Nog niet geprobeerd sinds Ios17 maar zal zo meteen eens kijken of het bij mij ook is. Zal wel jammer zijn idd. Vind het de best navigatie voor de Mach-E. Betere routes dan standaard maar toch ook batterij info.
Update: Werkt hier zoals gebruikelijk
[ Voor 8% gewijzigd door mtouw78 op 29-09-2023 17:23 ]
Niet te vinden, daarom even gepostsatpet schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:49:
[...]
Super bedankt voor dit lijstje. Waar kan je deze prijzen vinden? Ik me suf gezocht op Ford webpagina's maar heb nooit een prijs gezien.
Auto teruggekregen na storing moeten verhelpen in de adaptieve cruise control. Bleek geen storing, maar een melding, dus voor niets auto dag weg.
Mbt het verhoogde verbruik na de grote storing , hadden ze geen idee, updates doen ze niet, volgens hun gaat alles OTA. Voorlopig gaat het goed met de Ford, geen meldingen meer gehad - fingers crossed !
Mjin advies - zoek een Ford dealer waar de mensen opgeleid zijn voor de Mach E en bijv aan de accu mogen werken. Er is duidelijk een groot verschil tussen de ene en de andere Ford dealer, qua kennis, service e.d.
Mbt het verhoogde verbruik na de grote storing , hadden ze geen idee, updates doen ze niet, volgens hun gaat alles OTA. Voorlopig gaat het goed met de Ford, geen meldingen meer gehad - fingers crossed !
Mjin advies - zoek een Ford dealer waar de mensen opgeleid zijn voor de Mach E en bijv aan de accu mogen werken. Er is duidelijk een groot verschil tussen de ene en de andere Ford dealer, qua kennis, service e.d.
Ik heb net het omgekeerde. Ik houd in m'n hoofd een EV top drie bij, en kan vaak zelfs de top drie niet vullen. Polestar is verre van ideaal, maar (voor mij persoonlijk) nagenoeg de enige keuze die er in zit. Tesla is niet mij ding om een veelheid aan redenen. Vele andere EV's zijn SUV/CUV en die spreken me ook niet aan. De polestar is een van de weinige die er (met wat visuele truukjes) nog uitziet als een normale sedan/berline/liftback en niet te hoog zit of rijdt.Aldusso schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:36:
Maar het blijft uiteraard persoonlijk. Tevens is het zo dat wij bij ons werken met een lijst van auto's en als je favoriete auto er niet tussenstaat, heb je natuurlijk niet altijd vrije keuze Polestar is bij ons eruit gehaald, maar vindt ik zelf ook niet mooi.
Met de polestar had ik dit in het begin ook continu. Veel nakijken op straat, en regelmatig iemand die rond de wagen stond te kijken en me aansprak als ik kwam aanwandelen. Het blijft wat mij betreft een erg mooie, scandinavische, sobere, "saab"-achtige auto.Brotuck schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:34:
Nu veel minder, want er rijden er inmiddels massa's van rond.
Mijn vraag was voornamelijk omdat ik nooit diezelfde 'surge' gezien heb in het aantal mustangs, als wat je nu recent ziet met bvb polestar. Je zag ze af en toe wel eens, en je ziet ze nog steeds maar 'af en toe'... Misschien wel minder dan vroeger (omdat er meer andere EV's zijn bijgekomen wellicht)
Dus ik vroeg me af of de dealers nog platgelopen worden om er een te kunnen kopen, of de wachtlijsten nog steeds lang zijn. En of 'ie intussen niet wat voorbij de opkomende competitie is geprijsd.
Rond de 50-55k trekt de markt nu wel stilletjes aan open. Nog steeds niet genoeg, maar wel veel alternatieven.
Wie weet is de Mustang Mach-E binnenkort (over een jaar of 2-3) wel de auto die tweedehands goed geprijsd is. Beetje zoals nu een jaguar i-Pace (of hoe heet het ding)
Daar ben ik het wel mee eens. Ik denk niet dat er een wachtlijst is voor een mach-e. Ik kan nu een mach-e uit de leasepool krijgen, maar nieuw zou ik een model Y bestellen.
Ik heb der anders nog 9 maanden op moeten wachten. In januari besteld en krijg hem volgende week.marteltor schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:53:
Daar ben ik het wel mee eens. Ik denk niet dat er een wachtlijst is voor een mach-e. Ik kan nu een mach-e uit de leasepool krijgen, maar nieuw zou ik een model Y bestellen.
Ben wel benieuwd wanneer Tesla dezelfde "highland" facelift van de Model 3 op de Model Y door gaat voeren.marteltor schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:53:
Ah okfrank3523 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:04:
[...]
Ik heb der anders nog 9 maanden op moeten wachten. In januari besteld en krijg hem volgende week.
Weet iemand of het navigatiesysteem ook de Tesla stations invoegt op lange bestemmingen zodat de batterij ook voorverwarmd?
Niet ieder tesla punt is altijd open voor andere merken toch? Lijkt me niet dat de Mustang dat weet.
Vrijwel allemaal, download de Tesla app maar is.. Afgelopen zomer naar Italie geweest (toen nog KIA Niro) en alleen maar bij Tesla geladen vanwege goede dekking/faciliteiten en niet in de laatste plaats de prijs. rond de 50 ct/KwH waar Fastned/IONITY/ENBW 79 a 89ct rekenen
Ik vermoed ook dat ze nog niet in navigatiesysteem zijn opgenomen, zal hopelijk wel bij volgende updates doorgevoerd worden. Is wel zo interessant gezien de grote prijsverschillen, ook in Nederland trouwens. Voor de geinteresseerden 0,39 tot 0,42ct tussen 0.00 en 18.00 en tussen 18.00 en 22.00 0,48 tot 0,52ct
Ik vermoed ook dat ze nog niet in navigatiesysteem zijn opgenomen, zal hopelijk wel bij volgende updates doorgevoerd worden. Is wel zo interessant gezien de grote prijsverschillen, ook in Nederland trouwens. Voor de geinteresseerden 0,39 tot 0,42ct tussen 0.00 en 18.00 en tussen 18.00 en 22.00 0,48 tot 0,52ct
[ Voor 36% gewijzigd door Ronzee op 02-10-2023 10:45 ]
Afgelopen weekend naar de champagne streek gereden, tot aan Brussel vindt je nog Fastned maar daarna een soort ‘dead zone’. Gelukkig in de Franse Ardennen een gloednieuwe Total snellaad station gevonden, zwaar gesponsord door de EU afgaande op alle vlaggetjes. Stonden overigens alleen maar NL auto’s te laden, de Mach E trok veel bekijks in Epernay en onderweg op de snelweg :-).
:strip_exif()/f/image/GhyJQKbb4EljXRaWaIe5RDFV.jpg?f=fotoalbum_large)
wel dus zie mijn reactie hierboven van 10.34marteltor schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:59:
Niet ieder tesla punt is altijd open voor andere merken toch? Lijkt me niet dat de Mustang dat weet.
[ Voor 3% gewijzigd door Ronzee op 02-10-2023 10:49 ]
Ik wilde gisteren de eerste keer laden bij een Tesla fastcharger in Nivelles België, abo afgesloten in de app.
Bij de eerste paal die ik had gestart lukte het niet omdat ik de auto net niet dicht genoeg kon zetten.
Toen ik daarna bij een andere paal wilde starten kreeg ik in de app geen palen meer te zien. Meerdere keren herstart etc, na een uur waren ze wel terug zichtbaar maar ondertussen maar bij Total gaan laden
Het lijkt erop dat bij een mislukte poging je een tijdje geblocked wordt ?
Bij het wegrijden zag ik dat aan de andere kant ook stations waren waar de laadpaal naast de auto staat, dat is handiger.
Bij de eerste paal die ik had gestart lukte het niet omdat ik de auto net niet dicht genoeg kon zetten.
Toen ik daarna bij een andere paal wilde starten kreeg ik in de app geen palen meer te zien. Meerdere keren herstart etc, na een uur waren ze wel terug zichtbaar maar ondertussen maar bij Total gaan laden
Het lijkt erop dat bij een mislukte poging je een tijdje geblocked wordt ?
Bij het wegrijden zag ik dat aan de andere kant ook stations waren waar de laadpaal naast de auto staat, dat is handiger.
EU subsidie op laadpalen is in vrijwel alle landen het geval en "zwaar" gesubsidieerd valt ook wel mee. Verreweg grootste deel van de kosten moet de uitbater gewoon zelf ophoesten.martijnvds schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:46:
Afgelopen weekend naar de champagne streek gereden, tot aan Brussel vindt je nog Fastned maar daarna een soort ‘dead zone’. Gelukkig in de Franse Ardennen een gloednieuwe Total snellaad station gevonden, zwaar gesponsord door de EU afgaande op alle vlaggetjes. Stonden overigens alleen maar NL auto’s te laden, de Mach E trok veel bekijks in Epernay en onderweg op de snelweg :-).
[Afbeelding]
Vandaag naar de garage voor het eerste grote probleem met mijn Mach-E (na 2,5 jaar): 'Camera onderhoud, ZSM'. En dan geen eenmalige melding (door zonsinval of iets dergelijks) maar continu waardoor cruise control niet meer te gebruiken is.
De garage had het erover dat de beweldverwerkingsmodule vervangen moet worden. Gaat waarschijnlijk een paar weken levertijd overheen. Iemand enig (technisch) idee over welk onderdeel ze het dan zouden hebben?
De garage had het erover dat de beweldverwerkingsmodule vervangen moet worden. Gaat waarschijnlijk een paar weken levertijd overheen. Iemand enig (technisch) idee over welk onderdeel ze het dan zouden hebben?
Kan dit ook weer verband houden met het volgende?Tedillac schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:22:
[...]
Idem hier, geen oplaadstatus meer behalve het laadniveau wat je door verversen van de app ziet veranderen. Ook laatste iOS versie. Ik gebruik ook altijd mijn telefoon als sleutel en begin me ook kapot te irriteren aan de vertraging die ik daarmee heb tegenwoordig. Sta enkele seconde al bij de auto voordat het ontgrendelen beschikbaar komt op de deur. Heel irritant dus denk toch maar weer de sleutelbos mee gaan nemen voortaan.
Gebruik al tijden gridio app voor slim laden, afgelopen week krijgt die app de auto niet meer gestopt qua laden en sinds gisteren negeert de auto ook ingestelde laadtijden. (Uiteraard grido er nu af gehaald) Hopelijk is dit snel opgelost..
Nog meer mensen met dit probleem?
Ik neem aan dat dit gekoppeld is aan jouw Ford account ? Dan denk ik dat die is geblokkeerd. Probeer maar eens in te loggen via de website.Xipe22 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:03:
[...]
Kan dit ook weer verband houden met het volgende?
Gebruik al tijden gridio app voor slim laden, afgelopen week krijgt die app de auto niet meer gestopt qua laden en sinds gisteren negeert de auto ook ingestelde laadtijden. (Uiteraard grido er nu af gehaald) Hopelijk is dit snel opgelost..
Nog meer mensen met dit probleem?
Just here for the fun
Nee niet geblokkeerd dit keer.Brotuck schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:05:
[...]
Ik neem aan dat dit gekoppeld is aan jouw Ford account ? Dan denk ik dat die is geblokkeerd. Probeer maar eens in te loggen via de website.
Jij gebruikt geen slimladen?
[ Voor 4% gewijzigd door Xipe22 op 02-10-2023 20:22 ]
Xipe22 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:07:
[...]
Nee niet geblokkeerd dit keer.
Jawel hoor, maar niet geautomatiseerd.Xipe22 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:07:
[...]
Nee niet geblokkeerd dit keer.
Normaal laad ik eenmaal per week op zondag. Dat is gemiddeld genomen de goedkoopste dag.
Als het voorkomt dat het 0 euro kost zoals komende nacht dan stel ik zelf een laadschema in.
Just here for the fun
Ik laad op via OCPP ingericht intern via HomeAssistant. Dit leest de accustand van de auto uit en of het geconnect is via de fordpass app. Het gaat dan laden op de goedkoopste momenten/onder mijn drempelwaarde. Ik heb de auto ingesteld op laden tot 80% evenals een automatisering die dit zou moeten afdwingen echter laad ook mijn auto geautomatiseerd door tot 100% als de prijzen dit toestaan. Heeft tijden goed gewerkt maar nu ook al een poos niet meer. Ik dacht dat het aan mijn automatisering zou liggen maar nu ik bovenstaande lees begin ik daarover te twijfelen gezien ik in de automatisering niets heb aangepast sinds het wel gewerkt heeft
Wanneer een andere app dan de Fordpass app de SoC van je auto regelmatig opvraagt, dan wordt je account geblokkeerd. Dit is ook de reden waarom je bijvoorbeeld geen Tronity kunt gebruiken.Tedillac schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:39:
Ik laad op via OCPP ingericht intern via HomeAssistant. Dit leest de accustand van de auto uit en of het geconnect is via de fordpass app.
Ford zou volgens mij wel een aparte API voor 3rd party apps gaan aanbieden (volgens Tronity), maar ik weet niet hoe die er inmiddels is of niet.
Dat proces ken ik maar dat is hier niet aan de hand. Kan namelijk nog steeds inloggen (bij Ford) en krijg ook de status van de auto in de slimladen app. Maar die app kan de auto niet meer gericht aansturen lijkt het.FlowDesign schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:57:
[...]
Wanneer een andere app dan de Fordpass app de SoC van je auto regelmatig opvraagt, dan wordt je account geblokkeerd. Dit is ook de reden waarom je bijvoorbeeld geen Tronity kunt gebruiken.
Ford zou volgens mij wel een aparte API voor 3rd party apps gaan aanbieden (volgens Tronity), maar ik weet niet hoe die er inmiddels is of niet.
Het werkt bij mij ook weer, weet alleen niet of het komt door de update naar 17.0.2 of omdat hij ff tijd nodig had.mtouw78 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:09:
Oh serieus? Nog niet geprobeerd sinds Ios17 maar zal zo meteen eens kijken of het bij mij ook is. Zal wel jammer zijn idd. Vind het de best navigatie voor de Mach-E. Betere routes dan standaard maar toch ook batterij info.
Batterij weergave in Apple Maps werkt ook weer zoals het hoort.
Eerste keer zag ik m'n percentage oplopen haha
Vandaag heeft mijn auto de eerste (tweejaarlijkse) beurt gehad.
Men doet dan ook echt enkel filters en remvloeistof, thats it.
Ja en wat checkpunten op een vinklijstje.
Ben toch erg benieuwd wat de leasemaatschappij heeft betaald ervoor.
En men heeft een slot van 1 vd 4 deuren vervangen, want ik kreeg zo'n irritante melding iedere ochtend dat er iets mee was, maar dat was garantie.
Men doet dan ook echt enkel filters en remvloeistof, thats it.
Ja en wat checkpunten op een vinklijstje.
Ben toch erg benieuwd wat de leasemaatschappij heeft betaald ervoor.
En men heeft een slot van 1 vd 4 deuren vervangen, want ik kreeg zo'n irritante melding iedere ochtend dat er iets mee was, maar dat was garantie.
Just here for the fun
https://www.ad.nl/auto/bi...n-zo-voelt-dat~af8bdcab4/
Goed nieuws. Nu afwachten wanneer het er echt is.
[ Voor 12% gewijzigd door Xipe22 op 05-10-2023 21:12 ]
Zou je er een subsciption voor afsluiten ? Ik dacht dat het in Spanje mag inmiddels en het kost 29 euro per maand dacht ikXipe22 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:10:
https://www.ad.nl/auto/bi...n-zo-voelt-dat~af8bdcab4/
Just here for the fun
Zou het wel testen, 29 euro per maand voor meer energie bij thuis komst is me wel wat waard. Maar ervaring moet leren of je met meer energie uitstapt.Brotuck schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:21:
[...]
Zou je er een subsciption voor afsluiten ? Ik dacht dat het in Spanje mag inmiddels en het kost 29 euro per maand dacht ik
Gezien het feit dat ik al wagenziek word als ik niet zelf rijd, zal ik me eerder vermoeider voelen gok ik. Maar idd, even uittesten leuk me erg geinig. Ik las dat het met Bluecruise 1.3 komt, maar aangezien de hardware op alle modellen hetzelfde is, verwacht ik nog wel een software update hiervoor op mijn auto. Mijn 2021 model heeft nu BC versie 1.0Xipe22 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:17:
[...]
Zou het wel testen, 29 euro per maand voor meer energie bij thuis komst is me wel wat waard. Maar ervaring moet leren of je met meer energie uitstapt.
Just here for the fun
Ik heb de Mustang in ontvangst mogen nemen
een zwarte rwd ER uit 2021.
En het rijdt heerlijk
De eniro beviel prima maar echt rijplezier was het niet. Bij een beetje wielspin werd vermogen direct teruggeschroefd en viel je beetje dood. Nu met de mustang al een mooie drift kunnen doen 
In de Ford app zie ik staan dat er een update is met games e.d.
Maar in de auto staat dat er geen update is. Weet iemand hoe dat zit? De auto heeft wel verbinding met internet want ik kan in de mobiele app de auto wel bedienen.
En het rijdt heerlijk
Maar in de auto staat dat er geen update is. Weet iemand hoe dat zit? De auto heeft wel verbinding met internet want ik kan in de mobiele app de auto wel bedienen.
Als je de traction control uitzet (knopje links van je stuur waar ook de draaiknop voor je licht zit) dan drift ie nog betermarteltor schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:10:
Ik heb de Mustang in ontvangst mogen nemeneen zwarte rwd ER uit 2021.
En het rijdt heerlijkDe eniro beviel prima maar echt rijplezier was het niet. Bij een beetje wielspin werd vermogen direct teruggeschroefd en viel je beetje dood. Nu met de mustang al een mooie drift kunnen doen
Heb ik ook gehad!ja3 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:53:
Vandaag naar de garage voor het eerste grote probleem met mijn Mach-E (na 2,5 jaar): 'Camera onderhoud, ZSM'. En dan geen eenmalige melding (door zonsinval of iets dergelijks) maar continu waardoor cruise control niet meer te gebruiken is.
Uiteindelijk had dit te maken met bepaalde afstelling wat dus niet meer blijkt te kloppen na het aanbrengen van een verlagingsset bij carlsen ui zeist
Mmkay... Ik heb ook zo'n setje van Karelsen uit Zeist, maar geen problemen met de camera.Rickvv. schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 06:35:
[...]
Heb ik ook gehad!
Uiteindelijk had dit te maken met bepaalde afstelling wat dus niet meer blijkt te kloppen na het aanbrengen van een verlagingsset bij carlsen Karelsen uit zeist
Klopt het dat de buitenspiegels niet naar beneden draaien als je achteruit parkeert? Dat had ik op vorige auto wel en dat was wel handig als je naast een stoeprandje parkeerde.
Handig wanneer je vrouw in de Mach-E rijdt bedoel je?marteltor schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:59:
Klopt het dat de buitenspiegels niet naar beneden draaien als je achteruit parkeert? Dat had ik op vorige auto wel en dat was wel handig als je naast een stoeprandje parkeerde.
Haha
Die feature is een "hidden optie" en kan geactiveerd worden met een OBD adaptermarteltor schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:59:
Just here for the fun
Ah nice. Ga ik maar eens uitzoeken. Ik heb een bluetooth odb dongle.Brotuck schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:57:
[...]
Die feature is een "hidden optie" en kan geactiveerd worden met een OBD adapter
https://www.macheforum.co...an-mme-spreadsheet.24701/marteltor schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:52:
[...]
Ah nice. Ga ik maar eens uitzoeken. Ik heb een bluetooth odb dongle.
Erg handig topic
Just here for the fun
Ik heb het eerste (ongeveer) jaar met andere veren ook nergens last van gehad.. toen kwam de melding wel eens, en zo steeds vaker.FlowDesign schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:24:
[...]
Mmkay... Ik heb ook zo'n setje van Karelsen uit Zeist, maar geen problemen met de camera.
Uiteindelijk zijn ze er bij de ford garage in Tiel achter gekomen dat dit dus met bepaalde hoogte instellingen te maken had. Schijnbaar heeft dit eerst nog net binnen de marges gezeten, en is de auto nog wat lager geworden nu de veren er even onder zitten.
Ik adviseer om dit na te kijken omdat situaties hetzelfde zijn...
Succes!
Dank voor de tipRickvv. schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:19:
[...]
Ik heb het eerste (ongeveer) jaar met andere veren ook nergens last van gehad.. toen kwam de melding wel eens, en zo steeds vaker.
Uiteindelijk zijn ze er bij de ford garage in Tiel achter gekomen dat dit dus met bepaalde hoogte instellingen te maken had. Schijnbaar heeft dit eerst nog net binnen de marges gezeten, en is de auto nog wat lager geworden nu de veren er even onder zitten.
Ik adviseer om dit na te kijken omdat situaties hetzelfde zijn...
Succes!
Maar de camera kunnen ze calibreren toch?
Ik heb onlangs een compleet nieuwe voorruit erin gekregen, dus toen hebben ze ook alles opnieuw moeten calibreren. Zal er daardoor waarschijnlijk geen last van krijgen als ze het goed hebben gedaan.
Inmiddels heb ik al bijna een jaar andere vering eronder (cobra) en de auto is echt behoorlijk lager, maar ik heb deze melding ook nog nooit gehad. Ik hoopte eigenlijk na mijn eerste beurt van de auto voorlopig niet meer bij de dealer te komen.
Just here for the fun