Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 154 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:22
En ik had gisteren voor de tweede keer in korte tijd dat het scherm achter het stuur een paar keer ging rebooten. Waarschijnlijk niet geheel toevallig op ongeveer dezelfde plek als de vorige keer, wat onder de hoogspanningsmasten van TenneT is (hier loopt zowel een 380KV als een 150KV tracé naast elkaar over en parallel aan de weg).

[ Voor 15% gewijzigd door FlowDesign op 29-08-2023 08:44 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
FlowDesign schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:35:
Nog meer luitjes hier met de B&O geluidsinstallatie die ook dingen achterin mee horen trillen door de subwoofer? :+

Ik zit al vrij lang te twijfelen of dat aan spul ligt wat ik achterin onder de vloer heb liggen of dat het van de auto zelf is. Trilt ook vrij snel, zelfs bij laag/normaal volume.
Bij mij was het de bril in de houder bovenin die trilde. Verder had ik nergens last van

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:44
Nog meer luitjes hier met de B&O geluidsinstallatie die ook dingen achterin mee horen trillen door de subwoofer? :+

Ik zit al vrij lang te twijfelen of dat aan spul ligt wat ik achterin onder de vloer heb liggen of dat het van de auto zelf is. Trilt ook vrij snel, zelfs bij laag/normaal volume.
Bij mij trilt iets mee in de rechter deur lijkt het. Wou dat bij het onderhoud laten nakijken (zit nu op 35.000 km dus zal nog even zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-11-2024

Had ik in het begin ook, sub zat niet goed vast bleek het toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Maurice_S schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:25:
[...]

Had ik in het begin ook, sub zat niet goed vast bleek het toen.
Thanks! Dat zou bij mij ook goed het geval kunnen zijn. Dat zal ik ook meteen melden dan. Binnenkort toch al een afspraak bij de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Secure Alert is een betaalde functionaliteit geworden in Frankrijk !

https://www.macheforum.co...iption-page-france.30187/

De vertaling in het Engels:

Security alerts.

The Stolen Vehicle Service feature acts as your vehicle's personal security officer, available 24 hours a day. You will receive a notification if the system detects that someone is accessing your vehicle, trying to tow it or force it in any way.

Vehicle tracking

If a security alert is triggered, the Stolen Vehicle Service system will put your vehicle in "spinning mode". This allows us to track the location of your vehicle and collaborate with the police to find it. FordPass notifications keep you informed of the process of recovering your vehicle. This includes letting you know when your vehicle has been located and if it has been found.

Vehicle recovery.

Our Stolen Vehicle Service call center is open 24 hours a day, 7 days a week. This service is able to locate your vehicle and transmit its location to the police to help officers recover your vehicle. This also applies if your vehicle crosss the border to a foreign country.

Keep your vehicle connected

By keeping your vehicle connected, this means that in the event of theft, we will always remain able to continue to track its location. We have also taken additional steps to ensure that only the authorized user can change the vehicle's connectivity parameters. This will therefore only be possible by triggering a reset via the FordPass application, followed by confirmation on board the vehicle, in order to obtain the two-factor authentication required to change the vehicle's connectivity settings, allowing you to keep full control.

[ Voor 83% gewijzigd door Brotuck op 29-08-2023 15:29 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
https://electrek.co/2023/...ature-hands-free-driving/

BlueCruise heeft in Duitsland goedkeuring ontvangen.

Weet iemand of dit met software updates ook naar oudere modellen kan komen? Volgens mij hebben alle Mach-E's de hardware daarvoor aan boord, toch?

[ Voor 51% gewijzigd door FlowDesign op 29-08-2023 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:32
FlowDesign schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 23:12:
https://electrek.co/2023/...ature-hands-free-driving/

BlueCruise heeft in Duitsland goedkeuring ontvangen.

Weet iemand of dit met software updates ook naar oudere modellen kan komen? Volgens mij hebben alle Mach-E's de hardware daarvoor aan boord, toch?
Nee volgens mij alleen de auto's met het tech pack (of+). Zichtbare verschil is dat balkje met sensoren vlak boven het stuur.

Maar wel tof! Hopelijk volgt Nederland ook! En rekent Ford niet die idiote abonnements prijzen als in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Xipe22 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:06:
[...]

Nee volgens mij alleen de auto's met het tech pack (of+). Zichtbare verschil is dat balkje met sensoren vlak boven het stuur.

Maar wel tof! Hopelijk volgt Nederland ook! En rekent Ford niet die idiote abonnements prijzen als in Amerika.
Ah ok, ik heb TP1 en TP2 op de mijne :)

Ben bang dat het wel een extra betalen service gaat worden. Hopelijk kun je die dan bijvoorbeeld per week of per maand kopen, dan zou ik 'm alleen voor vakantie nemen. Wij rijden slechts 15dkm per jaar en niet veel op de snelweg, vandaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 09:26

m24

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dafhwb48mliTpmW46JHVHMl8pmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYAkCsgn0Wze0KFMQ7Pboj2o.jpg?f=fotoalbum_large
Wel erg tevreden met mijn range tegenwoordig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:29:
[...]

Ah ok, ik heb TP1 en TP2 op de mijne :)

Ben bang dat het wel een extra betalen service gaat worden. Hopelijk kun je die dan bijvoorbeeld per week of per maand kopen, dan zou ik 'm alleen voor vakantie nemen. Wij rijden slechts 15dkm per jaar en niet veel op de snelweg, vandaar.
Frankrijk en Uk betaal je per maand. USA kan het als stand-alone pakket. Vermoedt hier ook maandeliijk abo. Maar dan zal het systeem wel wat beter moeten zijn dan nu in test, teveel manueel ingrijpen nog nodig.
Duitsland toegestaan, maar enkel op specifieke stukken en onder voorwaarden. UK en Frankrijk idem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sst0107
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-06 09:34
m24 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:32:
[Afbeelding]
Wel erg tevreden met mijn range tegenwoordig ;)
Heb je er een caravan achter hangen met een extra accupakket? :D _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-09 09:19
Xipe22 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:06:
[...]

Dat zou toch raar zijn. Op het moment dat ik de auto bestelde, zou BlueCruise gewoon op de auto zitten.
Teleur gesteld dat het er dus niet opzat, toen de auto eindelijk na 18maanden geleverd werd.
Dan te horen krijgen dat het er toch niet op komt in Europa en dan straks geld vragen, voor een optie die ik bij het samenstellen al had aangevinkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m24

m24

sst0107 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:36:
[...]

Heb je er een caravan achter hangen met een extra accupakket? :D _/-\o_
Niet eens ;) Maar vandaag echt super zuinig gereden denk ik, want de range wordt alleen maar beter...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpbjnmZ6JUGJHA01Q1csdiiGvig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0GTJBWI0By66WCDb5to5E30.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoef nooit meer te laden denk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:52
m24 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:11:
[...]

Niet eens ;) Maar vandaag echt super zuinig gereden denk ik, want de range wordt alleen maar beter...

[Afbeelding]

ik weet niet wat jij je paard hebt gegeven maar dat wilt de mijne ook O-)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
m24 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:11:
[...]

[Afbeelding]

Fluwelen rechtervoetje deze man! _/-\o_

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43
Maxmannl schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:41:
Auto 2 maanden uit garantie.....

Parkeerrem storing.

Heeft iemand al ervaring met deze storing?
Lijkt iets van een contact te zijn. Melding kwam ineens op tijdens rijden maandag toen ik over drempel reed.
Auto gewoon geparkeerd en later toen ik vertrok was melding weg. 1 rit geen last gehad.
Volgende rit kwam melding weer tijdens rijden.

Gisteren 1e rit 9(vochtig weer)kwam melding weer, 2e rit (droog) helemaal geen last gehad
Vanochtend ook vertrokken zonder melding na 15 minuten kwam melding weer (vochtig weer)

[Afbeelding]

EDIT:
Zelf al wat meer info gevonden.
Lijkt een bekend probleem met connector te zijn. Dat verklaard ook vochtig weer issue, droog weer geen issue. zijn al service bulletins voor in USA
https://www.macheforum.co...ts/tsb-22-2143-pdf.62531/
https://www.macheforum.co...22p31-bulletin-pdf.98149/

Ook met vervanging zonder kosten voor eigenaar. Oftewel finger crossed hahaha
Inmiddels gefixed door garage. Gelukkig kon dit op dezelfde dag als toen de diagnose werd gesteld.
Stukje kabelboom vervangen.

Volgens mij ongeveer wat in die servicebulletins stond.
Kosten vielen alles mee €150. Dus eigenlijk geen zin meer om FordNLnog te contacteren om te kijken of dit toch niet onder garantie/servicebulletin valt.

Voor iedereen die af en toe deze melding heeft. Het wordt dus uiteindelijk erger tot deze niet meer weggaat.
Valt je auto binnen garantie ga er echt even mee naar de garage. Ze kregen de laatste tijd vaker auto's binnen met exact dit.

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:55
Maxmannl schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:53:
[...]

Inmiddels gefixed door garage. Gelukkig kon dit op dezelfde dag als toen de diagnose werd gesteld.
Stukje kabelboom vervangen.

Volgens mij ongeveer wat in die servicebulletins stond.
Kosten vielen alles mee €150. Dus eigenlijk geen zin meer om FordNLnog te contacteren om te kijken of dit toch niet onder garantie/servicebulletin valt.

Voor iedereen die af en toe deze melding heeft. Het wordt dus uiteindelijk erger tot deze niet meer weggaat.
Valt je auto binnen garantie ga er echt even mee naar de garage. Ze kregen de laatste tijd vaker auto's binnen met exact dit.
Ik had deze melding kortgeleden ook. Exact hetzelfde, net 2 maanden uit de garantie. Ik heb hier wel al contact over gehad met Ford maar omdat er voor mij auto specifiek nog geen recall is geweest moet ik de kosten zelf betalen. Ik hoorde ook dat er veel auto's met dit probleem binnen komen nu dus er was wel een soort van verwachting dat die recall nog zou komen en dan zou dat dus alsnog gecompenseerd worden op de 1 of andere manier. Maar vooralsnog... zelf betalen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Na diverse updates te hebben ontvangen de laatste 3 maanden zit ik nu op 4.1.2 en de updat hierna zou de update zijn waarmee je met de draaiknop oa de temperatuur mee kan verhogen ipv alleen maar het volume van het geluid. Iemand al deze update ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Grondje schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:16:
Na diverse updates te hebben ontvangen de laatste 3 maanden zit ik nu op 4.1.2 en de updat hierna zou de update zijn waarmee je met de draaiknop oa de temperatuur mee kan verhogen ipv alleen maar het volume van het geluid. Iemand al deze update ontvangen?
Die update is nog niet beschikbaar in Europa helaas.
Gisteren toevallig nog alle handmatige updates erop gezet.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbakker7
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-09 20:38
Grondje schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:16:
Mocht je het in de gaten willen houden wanneer die beschikbaar komt kan je ook dit forum in de gaten houden:
https://fpcommunity.ford....-E-Added/td-p/1804/page/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Mbakker7 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:51:
[...]

Mocht je het in de gaten willen houden wanneer die beschikbaar komt kan je ook dit forum in de gaten houden:
https://fpcommunity.ford....-E-Added/td-p/1804/page/2
Wat ook niet heel veel info bevat, want de grote Sync4a update werd al beloofd in het eerste deel van het jaar en dat is het allang niet meer. Nergens staan echte tijdlijnen en men is erg generiek in de antwoorden.

Allemaal met een veel te grote marge en eigenlijk weet je alleen maar dat het komt alleen niet wanneer.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Vandaag de Mustang weer opgehaald. De foutmeldingen zijn eruit, de garage kan ze ook niet triggeren, dus eigenlijk niets gedaan en niks kunnen vinden qua oorzaak. Wel kwam er naderhand een foutmelding over de adaptieve cruise control, die werkt niet meer. Daarvoor moet de Ford terug over een paar weken.

Maar verder dus maar zelf uitproberen hoe het gaat, hopelijk was het eenmalig. Deze week paar ritten van 400km + per dag dus kan ff goed uitproberen met warm weer, zal hem ff goed laten zweten ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten16
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:43
Ik heb het idee dat wanneer ik tegenwoordig mijn auto op afstand met de app start hij niet meer de temperatuur van tevoren regelt. Zo stapte ik gisteren in een gloeiend hete auto terwijl hij toch al een kwartier aanstond.

Hebben jullie dit ook? Of hebben jullie enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat hij wél weer van tevoren de temperatuur regelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:52
Weet iemand of ik het geluid kan uitzetten wanneer ik wegloop van mijn auto en ik heb de sleutel nog in mijn broek? Ik zit in het display menu maar kom er niet aan uit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
BaBoK schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:15:
Weet iemand of ik het geluid kan uitzetten wanneer ik wegloop van mijn auto en ik heb de sleutel nog in mijn broek? Ik zit in het display menu maar kom er niet aan uit..
Het goede nieuws is ja dat kan !
Het slechte nieuws is nee dat kan niet via je touchscreen.

Hoe dan wel ? Nou via een OBD apparaatje moet je ergens een switch omzetten

[ Voor 9% gewijzigd door Brotuck op 05-09-2023 21:59 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rollingstone
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 21:34
Maarten16 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:07:
Ik heb het idee dat wanneer ik tegenwoordig mijn auto op afstand met de app start hij niet meer de temperatuur van tevoren regelt. Zo stapte ik gisteren in een gloeiend hete auto terwijl hij toch al een kwartier aanstond.

Hebben jullie dit ook? Of hebben jullie enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat hij wél weer van tevoren de temperatuur regelt?
Ik had dit idee vandaag ook! Hij stond ook niet te blazen toen ik aan kwam lopen.
Nog niet echt kunnen testen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco70
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
rollingstone schreef op woensdag 6 september 2023 @ 23:12:
[...]

Ik had dit idee vandaag ook! Hij stond ook niet te blazen toen ik aan kwam lopen.
Nog niet echt kunnen testen verder.
Hier ook. Als ik in de ochtend parkeer op werk zet ik hem alvast op low. Dan is hij koud als ik hem later op de dag van afstand start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb weleens dat ik de achterklep open en dan hoor ik zo'n deuntje tuduu tuduu tuduu. Iemand enig idee wat de auto dan probeert te vertellen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billy21007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10-02 22:53
Hallo allemaal, ik ben Billy en ben nieuw op tweakers en op dit forum. Sinds kort heb ik een mustang Mach e rwd extended drive. De auto rijdt goed en het is een van de mooiste ev’s nu op de markt.

Nu ben ik nieuwsgierig of een aantal van mijn ervaringen jullie bekend voorkomen.

- Achteruitkijkspiegel is in de avond heel donker. Je ziet praktisch niks, alleen de lichten van andere voertuigen en lantaarnpalen. Het zou een automatisch dimmende spiegel moeten zijn maar het is altijd gedimd lijkt het. Zie geen verschil met wanneer er wel of geen voertuig achter me rijdt.

- Deurknop werkt niet altijd bij indrukken. Soms kan ik wel blijven drukken maar gaat niet open. Deurknoppen lichten wel op en in de avond zie ik de verlichte pony verschijnen maar knop werkt niet. Wanneer ik ontgrendel knop indruk op de afstandsbediening dan werkt drukknop pas weer.

- Intelligente cruise control ziet borden die er niet zijn waardoor die plotseling gas gaat geven of afremmen op de snelweg.

- En heb drie keer meegemaakt dat de auto vanzelf gaat accelereren vanuit stilstand zonder pedaal te hebben ingedrukt. Ik heb trouwens altijd one pedal drive aanstaan.

Ben benieuwd of dit bij meerdere gebruikers bekend is.

[ Voor 6% gewijzigd door Billy21007 op 09-09-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Welkom!

Het niet openen van de deurknop herken ik wel, vaak is de sleutel dan net niet dichtbij genoeg...

Intelligent cruise control kijkt niet alleen naar borden, maar denkt soms ook te weten waar snelheidslimieten veranderen. Dat is ook de enige situatie waarin je deze opeens zal voelen accelereren. (Hoop ik voor je.) Het is allemaal minder intelligent dan de naam doet vermoeden.

Ze is knap, maar ze heeft haar eigenaardigheden ;)
Billy21007 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:11:
Hallo allemaal, ik ben Billy en ben nieuw op tweakers en op dit forum. Sinds kort heb ik een mustang Mach e rwd extended drive. De auto rijdt goed en het is een van de mooiste ev’s nu op de markt.

Nu ben ik nieuwsgierig of een aantal van mijn ervaringen jullie bekend voorkomen.

- Achteruitkijkspiegel is in de avond heel donker. Je ziet praktisch niks, alleen de lichten van andere voertuigen en lantaarnpalen. Het zou een automatisch dimmende spiegel moeten zijn maar het is altijd gedimd lijkt het. Zie geen verschil met wanneer er wel of geen voertuig achter me rijdt.

- Deurknop werkt niet altijd bij indrukken. Soms kan ik wel blijven drukken maar gaat niet open. Deurknoppen lichten wel op en in de avond zie ik de verlichte pony verschijnen maar knop werkt niet. Wanneer ik ontgrendel knop indruk op de afstandsbediening dan werkt drukknop pas weer.

- Intelligente cruise control ziet borden die er niet zijn waardoor die plotseling gas gaat geven of afremmen op de snelweg.

- En heb drie keer meegemaakt dat de auto vanzelf gaat accelereren vanuit stilstand zonder pedaal te hebben ingedrukt. Ik heb trouwens altijd one pedal drive aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Billy21007 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:11:

Welkom :w

Dat spontaan remmen en accelereren op cruise control is inderdaad heel irritant. In mijn vorige auto's (Tesla M3 en VW ID3) werkte dat ook niet fijn. Daarom beter gewoon helemaal uitzetten. Zit ergens in de instellingen en is zoiets als snelheid aanpassen aan maximum snelheid of iets dergelijks. Borden lezen kun je wel gewoon aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
FlowDesign schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:21:
[...]

Welkom :w

Dat spontaan remmen en accelereren op cruise control is inderdaad heel irritant. In mijn vorige auto's (Tesla M3 en VW ID3) werkte dat ook niet fijn. Daarom beter gewoon helemaal uitzetten. Zit ergens in de instellingen en is zoiets als snelheid aanpassen aan maximum snelheid of iets dergelijks. Borden lezen kun je wel gewoon aan laten staan.
Kan je het borden lezen ook helemaal uitschakelen ?
Het is meer fout dan goed wat hij denkt te lezen, en de infrastructuur in België geeft de auto ook geen eerlijke kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:36

martjah

Appel

FlowDesign schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:44:
Ik heb weleens dat ik de achterklep open en dan hoor ik zo'n deuntje tuduu tuduu tuduu. Iemand enig idee wat de auto dan probeert te vertellen? :D
Dat deuntje doet hij bij mij 99 van de 100 keer. Ik dacht eigenlijk dat dat normaal was........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billy21007
Bedankt m24, FlowDesign en jgijsen voor de reactie. Uitzetten van de intelligent cruise control lijkt me dan wel het veiligst.

Met de Binnenspiegel kunnen jullie in de avond dus wel gewoon goed zien? Ze hebben bij mij de Binnenspiegel vervangen maar blijft praktisch onbruikbaar in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Billy21007 schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:03:
Bedankt m24, FlowDesign en jgijsen voor de reactie. Uitzetten van de intelligent cruise control lijkt me dan wel het veiligst.

Met de Binnenspiegel kunnen jullie in de avond dus wel gewoon goed zien? Ze hebben bij mij de Binnenspiegel vervangen maar blijft praktisch onbruikbaar in de avond.
hij dimt inderdaad vrij 'donker' tov andere anti-blinderingsspiegels en er zit geen knop op om het uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:38

ja3

Ja ik heb deze heel vaak. Volgens mij was dit origineel het deuntje als er iets tegen de klep aankomt (als hij onverwacht niet verder open kan). Maar nu doet hij het gewoon altijd.
Ja de binnenspiegel is vrij donker. Ik kan er zelf nog net mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign

Het is mij nog nooit opgevallen dat ik té weinig kan zien in de binnenspiegel. Had je dat in andere auto's met automatisch dimmende spiegel niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
Aldusso schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:53:
[...]

hij dimt inderdaad vrij 'donker' tov andere anti-blinderingsspiegels en er zit geen knop op om het uit te zetten
Joep van autoweek zou zeggen, daar ben je toch al geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:47:
[...]

Het is mij nog nooit opgevallen dat ik té weinig kan zien in de binnenspiegel. Had je dat in andere auto's met automatisch dimmende spiegel niet dan?
Nee zeker niet. Die blinderen enkel bij felle lichten achter je e.d. Niet standaard al.
En er zat ook nog mogelijkheid om het uit te schakelen. Vooral in het schemer is het lastig zien achter je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten16
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:43
[...]

Ik vind de binnenspiegel eigenlijk perfect gedimd. Alleen krijg ik daardoor sneller last van het licht in de buitenspiegels, omdat die niet gedimd zijn.. Als ik 's nachts een auto achter me heb rijden met iets verkeerd afgestelde lichten moet ik soms zelfs m'n buitenspiegels inklappen om niet verblind te raken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Maarten16 schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:46:
[...]

Ik vind de binnenspiegel eigenlijk perfect gedimd. Alleen krijg ik daardoor sneller last van het licht in de buitenspiegels, omdat die niet gedimd zijn.. Als ik 's nachts een auto achter me heb rijden met iets verkeerd afgestelde lichten moet ik soms zelfs m'n buitenspiegels inklappen om niet verblind te raken |:(
ik heb zo'n vermoeden dat als ik het zo lees, de mate van blinderen per auto wel enorm kan verschillen. Wat letterlijk NIETS te zien vlak voordat het echt donker wordt in de spiegel. In donker zelf iets meer, maar nog altijd weinig. Zijspiegels blinderen niet mee idd, dat was ik wel gewend, en idd soms vrij fel.

Daarentegen..wij verblinden met onze Mustangs ook wel aardig wat mensen denk ik, op slechter wegdenk stuiteren we aardig, zie je lampen vrij hoog springen, en best wel eens krijg ik een seintje naar me toe (ik gebruik auto-high beam niet dus dat is het niet). Is overigens bij veel auto's zo, nieuwe Volvo's bijv. hebben ook flinke 'breedstand'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrfdk
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-04-2024
cbrfdk schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 17:50:
[...]

Ik bel de dealer morgen even.
Het is me nog niet gelukt de melding weer terug te krijgen, flink optrekken, wat langer flink doorrijden op de snelweg, alles geprobeerd maar kan hem niet meer triggeren. Weet niet of dat juist goed of slecht maar we gaan het zien.
En surprise surprise, de melding is weer terug.
Codes nu maar niet resetten maar ik kan pas over 2 dagen terecht om uit te lezen.

Heeft iemand hier met verminderd vermogen melding en "service soon" melding doorgereden?
De auto is niet de snelste meer met optrekken maar de 130 aantikken lukt op zich wel, weet alleen even niet of het verstandig is een wat langer tripje te maken. (100 km heen en 100 km terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
cbrfdk schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:16:
[...]

En surprise surprise, de melding is weer terug.
Codes nu maar niet resetten maar ik kan pas over 2 dagen terecht om uit te lezen.

Heeft iemand hier met verminderd vermogen melding en "service soon" melding doorgereden?
De auto is niet de snelste meer met optrekken maar de 130 aantikken lukt op zich wel, weet alleen even niet of het verstandig is een wat langer tripje te maken. (100 km heen en 100 km terug)
Ik ben met die turtle stand vanuit Duitsland terug gereden naar Nederland. Was ruim 300km.

Als het echt niet meer gaat sta je wel ineens stil. Dus hou er rekening mee.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:50:
[...]

ik heb zo'n vermoeden dat als ik het zo lees, de mate van blinderen per auto wel enorm kan verschillen. Wat letterlijk NIETS te zien vlak voordat het echt donker wordt in de spiegel. In donker zelf iets meer, maar nog altijd weinig. Zijspiegels blinderen niet mee idd, dat was ik wel gewend, en idd soms vrij fel.

Daarentegen..wij verblinden met onze Mustangs ook wel aardig wat mensen denk ik, op slechter wegdenk stuiteren we aardig, zie je lampen vrij hoog springen, en best wel eens krijg ik een seintje naar me toe (ik gebruik auto-high beam niet dus dat is het niet). Is overigens bij veel auto's zo, nieuwe Volvo's bijv. hebben ook flinke 'breedstand'
Kan het zijn dat sommige uitvoeringen wel dimmende zijspiegels hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Misschien dat hij niet tot de eindstand komt, maar dat is makelijk te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
FlowDesign schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:57:
[...]

Kan het zijn dat sommige uitvoeringen wel dimmende zijspiegels hebben?
Voor zover ik weet heeft Ford die helemaal niet in z'n assortiment zitten, ben het in ieder geval nog nooit in een optielijst tegen gekomen. Maar verbeter me vooral wanneer het anders is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billy21007
[...]

In andere auto's waarin ik heb gereden was het zicht naar achteren in de binnenspiegel gewoon mogelijk. In de Mustang mach e is het te donker om bijvoorbeeld een fietser te zien zonder verlichting. In de buitenspiegels is alles wel heel goed zichtbaar.

De auto is wel af fabriek van getinte achterruit en een panorama dak voorzien. De getinte ruit heeft uiteraard wel invloed op het zicht in het donker maar dat zou de binnenspiegel niet bijna onbruikbaar moeten maken. Ik neem aan dat Ford de combinatie wel getest heeft van automatisch dimmende binnenspiegel en getinte achterruit.

Gelukkig heeft niet iedereen hier last van zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
Billy21007 schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:28:
[...]

In andere auto's waarin ik heb gereden was het zicht naar achteren in de binnenspiegel gewoon mogelijk. In de Mustang mach e is het te donker om bijvoorbeeld een fietser te zien zonder verlichting. In de buitenspiegels is alles wel heel goed zichtbaar.

De auto is wel af fabriek van getinte achterruit en een panorama dak voorzien. De getinte ruit heeft uiteraard wel invloed op het zicht in het donker maar dat zou de binnenspiegel niet bijna onbruikbaar moeten maken. Ik neem aan dat Ford de combinatie wel getest heeft van automatisch dimmende binnenspiegel en getinte achterruit.

Gelukkig heeft niet iedereen hier last van zo te lezen.
Het doet mij denken aan de stand van de spiegel van de mini waar je de spiegel een standje verder kan zetten zodat hij wat gedimt is. Ik zou toch eens bij de dealer informeren want dit is niet normaal wat je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Gisterenavond heb ik een flinke rit in het donker gehad en er extra op gelet. Persoonlijk vind ik de buitenspiegels niet heel veel meer licht afgeven dan de binnenspiegel. Wellicht dat er toch een dimmende functie zit op sommige modellen ? Mij stoorde het totaal niet.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
En er is weer een nieuwe variant van de Mach-E gelanceerd in Amerika. De Mach-E Rally Edition !

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Billy21007
Brotuck schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:54:
Gisterenavond heb ik een flinke rit in het donker gehad en er extra op gelet. Persoonlijk vind ik de buitenspiegels niet heel veel meer licht afgeven dan de binnenspiegel. Wellicht dat er toch een dimmende functie zit op sommige modellen ? Mij stoorde het totaal niet.
Bedankt Brotuck voor het meedenken. Ik denk dat het duidelijker is met foto’s.

Maar wat ik belangrijker vind is dat de auto tot drie maal toe vanzelf vanuit stilstand is gaan accelereren. En dan heb ik de auto in one pedal drive staan. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlEyqnsMFyHwO3kCfsCdh7gVoMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNpqB2AR4go3C8o6TRngWE3N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8uENpCG_h_iVOroWgDd86EaxZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEvuUOORDm3e1svz3LEz59ZH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Billy21007 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:56:
[...]

Maar wat ik belangrijker vind is dat de auto tot drie maal toe vanzelf vanuit stilstand is gaan accelereren. En dan heb ik de auto in one pedal drive staan. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?
Gokje: je hebt auto-hold niet aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billy21007
FlowDesign schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:07:
[...]

Gokje: je hebt auto-hold niet aanstaan?
Ik heb auto hold aanstaan. Maar met one pedal drive rijdt de auto niet meer wanneer “gas”pedaal wordt losgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het enige wat ik kan bedenken is dat de cruise control niet helemaal lekker werkt ? Die heeft een auto-hold en acceleratie stand. Je kan jouw vin nummer even via een pb sturen naar mij. Ik kan even checken of je auto een update nodig heeft eventueel ?

Just here for the fun

• Aldusso
  • Niet online
[quote]Billy21007 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:56:
[...]

Idem bij mij de binnenspiegel!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[...]

Het standaard profiel heeft bij mij geen 1PD en mijn profiel heeft dat wel. Ik ben de enige die erin rij en heb geen telefoon als key ingesteld. Heb altijd de zelfde sleutel bij me die aan mijn profiel gekoppeld is.

Ongeveer 1 a 2 keer per maand is bij het instappen het standaard profiel ingesteld, waardoor 1PD niet aan staat. als ik hem dan in achteruit zet en mijn rem los laat gaat hij gelijk rijden.

Als het juiste profiel eenmaal geladen is (1PD actief), is hij bij mij nooit uit zichzelf gaan rijden.

• Aldusso
  • Niet online
Vandaag eens even weer verbruik gemeten. Sinds de auto terug is (2 weken), is het verbruik met gemiddeld 10-20% gestegen!! Vakantie Denemarken/Duitsland was extreem zuinig (ook bij 120km/h nog 5.6km/1kw - intussen is dit flink gedaald. Even vergeleken met de ritten die vaker voorkomen, en zelfs vorige week met bijna 30 graden, hetzelfde verbruik als in half maart, maar dan met koud weer.

Ik dacht het al te zien aan de boordcomputer die nu bij 100% nog 470 km aangeeft, voorheen prima 600 of flink erover. Nou zegt dat niet heel veel, maar het is wel apart.

Vandaag exact gemeten, verbruik 109km gereden, 80% op 80km wegen, en 20% autobaan (104km/h), verbruik was 24 kw/100km (dus bijna 4.2km op 1 kw) - dat is erg dorstig zullen we maar zeggen.

Geen idee wat er is - zou het kunnen zijn dat de accu niet volledig belast kan worden? Door de issues/foutmeldingen e.d. ??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjId5y5wcgE5XplHNhhRjbQV7hc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7YCaySKyFEvbqUdCWnwCCJbe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Aldusso op 13-09-2023 13:49 ]

• Xipe22
Aldusso schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:45:
Vandaag eens even weer verbruik gemeten. Sinds de auto terug is (2 weken), is het verbruik met gemiddeld 10-20% gestegen!! Vakantie Denemarken/Duitsland was extreem zuinig (ook bij 120km/h nog 5.6km/1kw - intussen is dit flink gedaald. Even vergeleken met de ritten die vaker voorkomen, en zelfs vorige week met bijna 30 graden, hetzelfde verbruik als in half maart, maar dan met koud weer.

Ik dacht het al te zien aan de boordcomputer die nu bij 100% nog 470 km aangeeft, voorheen prima 600 of flink erover. Nou zegt dat niet heel veel, maar het is wel apart.

Vandaag exact gemeten, verbruik 109km gereden, 80% op 80km wegen, en 20% autobaan (104km/h), verbruik was 24 kw/100km (dus bijna 4.2km op 1 kw) - dat is erg dorstig zullen we maar zeggen.

Geen idee wat er is - zou het kunnen zijn dat de accu niet volledig belast kan worden? Door de issues/foutmeldingen e.d. ??

[Afbeelding]
Herkenbaar, er zijn zoveel variabelen die invloed hebben:
Het weer
Wind
Bandenspanning
Verkeer
Temperatuur bij het laden. (Er gaat nou eenmaal minder in bij een lagere temperatuur)

Ik denk dat we met zijn allen die lijstje wel ongeveer kennen of kunnen uitbreiden.

• TIGER1125

[Afbeelding]
GOM kun je nooit vanuit gaan, ik heb nog nooit het werkelijke bereik op dat ding zien staan. Kom altijd verder dan op de GOM aangeeft. Op zich zou de temperatuur een rol kunnen spelen, waarbij je airco extra hard aan het werk is.

Maar afgelopen weekend toevallig een redelijk lange afstand gereden (300 km) en toen reed ik 17 op 100 heen (mist en 17 graden) en zo'n 19 op 100 terug (zon en 30 graden) Reistijd en snelheid lagen redelijk gelijk in beide ritten.

Dus dat lijkt wel iets uit te maken maar minder dan je zou verwachten, wanneer je jou waarnemingen ziet. Het niet volledige belasten of juist teveel belasten (door de foutmeldingen) zou hier eerder debet aan kunnen zijn.

Probleem is zoals @Xipe22 ook aangeeft dat er gewoonweg teveel variabelen zijn die een rol kunnen. Je zou eigenlijk een schone rit moeten hebben om het te vergelijken, al dan niet meer een tweede identieke Mach-e.

[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 13-09-2023 14:17 ]

• Aldusso
  • Niet online
Xipe22 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:11:
[...]

Herkenbaar, er zijn zoveel variabelen die invloed hebben:
Het weer
Wind
Bandenspanning
Verkeer
Temperatuur bij het laden. (Er gaat nou eenmaal minder in bij een lagere temperatuur)

Ik denk dat we met zijn allen die lijstje wel ongeveer kennen of kunnen uitbreiden.
Idd - maar als je dagelijks rijdt weet je wel ongeveer je verbruik. Als dat ineens veel hoger is, dan moet er iets anders zijn dan deze variabelen die ik eerder ook had. Feitelijk zou het verbrui nu minder moeten zijn door de betere temperatuur en, lichtere auto (vs vakantie. Bandenspanning is 24/7 gelijk. Maar tot over 20% verschil is teveel, moet een oorzaak zijn die ik hier niet kan vinden. Ik heb nog nooit onder de 400km gedaan met een lading (in de winter!), dit haal ik nu amper in de zomer
, met zeer rustig rijgedrag.

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45

[Afbeelding]
Neem aan grote batterij/ RWD ?

• Aldusso
  • Niet online
Jep - de RWD - Extended Range

[ Voor 4% gewijzigd door Aldusso op 13-09-2023 14:40 ]

• Xipe22
Aldusso schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:16:
[...]

Idd - maar als je dagelijks rijdt weet je wel ongeveer je verbruik. Als dat ineens veel hoger is, dan moet er iets anders zijn dan deze variabelen die ik eerder ook had. Feitelijk zou het verbrui nu minder moeten zijn door de betere temperatuur en, lichtere auto (vs vakantie. Bandenspanning is 24/7 gelijk. Maar tot over 20% verschil is teveel, moet een oorzaak zijn die ik hier niet kan vinden. Ik heb nog nooit onder de 400km gedaan met een lading (in de winter!), dit haal ik nu amper in de zomer
, met zeer rustig rijgedrag.
Als je twijfelt zou ik langs de garage gaan en daar je zorgen uitleggen. Ik kijk nooit gek op van schommelingen in mijn range, de berekeningen van Ford doen af en toe gekke dingen en meestal zijn die terug te herleiden naar mijn eigen rijgedrag of andere variabelen. 1x iets sportiever rijden of na 19 uur op de snelweg veroorzaakt dat ik een langere periode minder weergegeven range heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Heel eerlijk gezegd is de GOM in mijn auto heel aardig kloppend. Hij past zich aan de rijstijl naar mate je meer kilometers maakt. Op de lange afstanden (>250km) klopt het bij mij eigenlijk altijd wel. De korte afstanden zijn wat lastiger en beïnvloeden de GOM behoorlijk, want bijvoorbeeld die airco trekt in eerste instantie heel veel en als de auto eenmaal op temperatuur is niet meer zoveel. Mijn verbruik zit ligt wellicht wat hoger omdat het de GT versie is met wat meer PK's.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign

[Afbeelding]
Waarschijnlijk is al je verbruikdata gereset en hebben ze ook nog wat updates erop gezet.
Zou me er niet direct druk om maken en eerst maar weer eens een tijdje rijden.

Verbruik van 24 kwh per 100 km is an sich niet heel vreemd voor een Mach-E, helemaal omdat het weer ineens omgeslagen is. Bovendien, hoe heb je dat verbruik berekend? Op basis van?

• FlowDesign
Kreeg overigens vandaag bericht van m'n verzekering dat ze €1610 aan Carglass hadden betaald voor de nieuwe voorruit. Duur grapje!!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:40:
[...]

Waarschijnlijk is al je verbruikdata gereset en hebben ze ook nog wat updates erop gezet.
Zou me er niet direct druk om maken en eerst maar weer eens een tijdje rijden.

Verbruik van 24 kwh per 100 km is an sich niet heel vreemd voor een Mach-E, helemaal omdat het weer ineens omgeslagen is. Bovendien, hoe heb je dat verbruik berekend? Op basis van?
Tronity app gebruikt (zoals ik altijd doe), maar ook meten met 100% weg, en terugladen naar 100% - dat is de 2e methode, niet veranderd tov voorheen.

Verbruiksdata is niet gereset, de 1e meter stond op meer dan 6k nog. (vanaf 1e vakantie Denemarken).
Ook geen updates geinstalleerd, exact teruggeven zoals hij gebracht is. Sinds ik hem terug heb, ongeveer 1100km gereden (8 dagen).

Ik ga het nog wel even paar weken meten ;-) Maar duidelijk dat het verbruik enorm is toegenomen, na ruim 50k weet ik echt wel wat hij verbruikt en wanneer ;) Even op US forums gekeken, ben niet de enige zie ik al. Hopelijk trekt het bij want was 1 vd grote voordelen vd Ford

[ Voor 37% gewijzigd door Aldusso op 13-09-2023 16:24 ]

• Brotuck
Dit is de info die rechtstreeks uit de OBD koppeling met abrp komt op de langere afstanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHHaXaMTmqDNVFxFc1daxHUrmt4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M3SNZPauGbYS3R1rZw986bqW.png?f=fotoalbum_large

Het tweede stuk was qua omstandigheden juist beter in mijn beleving. En toch een hoger verbruik...

[ Voor 10% gewijzigd door Brotuck op 13-09-2023 16:28 ]

Just here for the fun

• Aldusso
  • Niet online
Xipe22 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:03:
[...]

Als je twijfelt zou ik langs de garage gaan en daar je zorgen uitleggen. Ik kijk nooit gek op van schommelingen in mijn range, de berekeningen van Ford doen af en toe gekke dingen en meestal zijn die terug te herleiden naar mijn eigen rijgedrag of andere variabelen. 1x iets sportiever rijden of na 19 uur op de snelweg veroorzaakt dat ik een langere periode minder weergegeven range heb.
LOL - de Ford heeft geen tijd, en geen interesse. Daar gaan ze echt niets aan doen, als ze dat al zouden kunnen. Ik ga nog even verder meten totdat de winterbanden eronder komen

• Xipe22
Aldusso schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:27:
[...]

LOL - de Ford heeft geen tijd, en geen interesse. Daar gaan ze echt niets aan doen, als ze dat al zouden kunnen. Ik ga nog even verder meten totdat de winterbanden eronder komen
Ieder zijn eigen keuze. Mijn garage zou dit soort zorgen serieus nemen en er naar kijken. Met andere klachten / zorgen hebben ze dit ook gedaan. Iedereen probeert hier elkaar te helpen maar helaas kunnen wij niet in jou accu kijken ;)

• Aldusso
  • Niet online
Xipe22 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:09:
[...]

Ieder zijn eigen keuze. Mijn garage zou dit soort zorgen serieus nemen en er naar kijken. Met andere klachten / zorgen hebben ze dit ook gedaan. Iedereen probeert hier elkaar te helpen maar helaas kunnen wij niet in jou accu kijken ;)
Ford Zutphen, Ford Deventer, Ford Apeldoorn, Ford Harderwijk, Ford Doetinchem, Ford Epe en Ford Harderwijk hadden geen tijd - verder ben ik niet gegaan. Zoals ook met het probleem, ze gaven aan dat er gewoonweg te weinig personeel is, te weinig Ford dealers die die specialisatie hebben (o.a aan accu werken) en voor lease-auto's moeten ze ook nog toestemming halen. Dus helaas

• cbrfdk
Aldusso schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:40:
[...]

Ford Zutphen, Ford Deventer, Ford Apeldoorn, Ford Harderwijk, Ford Doetinchem, Ford Epe en Ford Harderwijk hadden geen tijd - verder ben ik niet gegaan. Zoals ook met het probleem, ze gaven aan dat er gewoonweg te weinig personeel is, te weinig Ford dealers die die specialisatie hebben (o.a aan accu werken) en voor lease-auto's moeten ze ook nog toestemming halen. Dus helaas
Waar ben jij uiteindelijk gegaan voor de reparatie?
Inmiddels 3 x naar de dealer geweest en toen zou het echt opgelost moeten zijn, wat denk je... vandaag is de melding verminderd vermogen weer terug!

• Aldusso
  • Niet online
cbrfdk schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:57:
[...]

Waar ben jij uiteindelijk gegaan voor de reparatie?
Inmiddels 3 x naar de dealer geweest en toen zou het echt opgelost moeten zijn, wat denk je... vandaag is de melding verminderd vermogen weer terug!
Er is niets gerepareerd, heb de auto zo mee terug gekregen, ze konden de foutmeldingen zelf niet triggeren of zien. Sowieso kan deze dealer geen reparaties doen, enkel maar een paar Ford dealers kunnen (mogen) dat. Updates installeren doen ze niet (enkel tegen betaling). Wel kon je via OBD ook bijv. je achterlichten automatisch laten aangaan bij dagrijverlichting, meen kosten iets van 30 euro. Niet gedaan ;-) Dus hopelijk gaat goed, tot nu toe wel - fingers crossed. Moet wel terug voor foutmelding in de adaptieve cruise control binnenkort.

• Billy21007
Brotuck schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:36:
[...]

Het enige wat ik kan bedenken is dat de cruise control niet helemaal lekker werkt ? Die heeft een auto-hold en acceleratie stand. Je kan jouw vin nummer even via een pb sturen naar mij. Ik kan even checken of je auto een update nodig heeft eventueel ?
Bedankt Brotuck voor het aanbod. De auto is naar de garage geweest waarbij ze de radars en sensoren hebben gekalibreerd. Ook is er gezegd dat alle relevante updates zijn uitgevoerd.

Nu maar afwachten of hiermee de klachten zijn verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delirium1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:49
delirium1 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:38:
Als ik sneller dan 125 rijd, hoor ik een fluittoon die afkomstig lijkt van de spiegel:
https://drive.google.com/...KKVluYr/view?usp=drivesdk

Strange huh?
Ik denk dat mijn post wat verloren gegaan is in een ander gesprek ;)

Maar dus: compleet onbekend probleem lijkt me? Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
delirium1 schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:23:
[...]

Maar dus: compleet onbekend probleem lijkt me? Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Zou kunnen, dat het van de spiegel afkomstig is. Ik heb het nog nooit gehoord in ieder geval. Zelfs niet tijdens de terugroepactie van met de voorruit.

Je zou even kunnen kijken in hoeverre je het geluid kunt beïnvloeden, afplakken rond je voorruit, je spiegel etc. wel even opletten met welke soort tape ivm lijnresten op je lak en dergelijke. :+

Maar dan kun je voor jezelf ook eventueel uitsluiten waar het vandaan kan komen. Maakt het ook makkelijker zoeken of er ergens iets niet goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
delirium1 schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:23:
[...]

Oef dat is wel een hele vreemde fluittoon...en irritant. En zeker niet zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrfdk
HVBJB moet vervangen worden op een GT van datum september 2022.
Weet iemand hier of er nog steeds zo'n lange levertijd op dat ding zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
cbrfdk schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:18:
HVBJB moet vervangen worden op een GT van datum september 2022.
Weet iemand hier of er nog steeds zo'n lange levertijd op dat ding zit?
Even afwachten, ik heb alles tussen 2 weken en 4 maanden gezien...

Just here for the fun

• Aldusso
  • Niet online

[Afbeelding]
Update 20-9: Weekje goed bijgehouden. Verbruik is echt meer dan 20% hoger dan voorheen.
Week met aantal vaste woon werk verkeer (bijna 100 km heen/terug, meeste 80km wegen en stukje 60km, snelheid komt niet boven de 84km/h) kom ik op 370km met nog 7% over, zou ik net geen 400 halen Da's voor mij ongeveer hetzelfde als voorheen in de winter, met temperaturen rond het vriespunt. Extended Range uiteraard.

Even gekeken naar vergelijkbare week in juni met dezelfde ritten, daar haalde ik met 491 met 7% over.

Behalve 2 nieuwe banden verder geen verschil in route o.i.d, eigenlijk was deze week nog iets rustiger qua rijden dan voorheen, omdat het stukken drukker was. Maar 2 banden maakt geen 20% verschil.

Volgende week terug naar garage voor adaptieve cruise control. Uiteraard vragen om goed te kijken cq updaten, maar dat zal het verschil in verbruik vast niet helpen. Blijft hangen bij mij dat er toch ergens iets niet goed is met de accu -> niet volledige capaciteit benut of beschikbaar of iets dergelijk. Lees in US dat dit ook vaker voorkomt, maar is lastig in te schatten of dit exact hetzelfde is of niet.

Niet blij mee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
Voor de liefhebbers heb ik zojuist een MY23 Job 2 opgehaald, en een MY21 Job 1 achter gelaten bij de dealer.

Ik ben eens even een rondje wezen doen door de auto om te zien of er nu wel of geen zaken anders zijn meest opvallend/in het oog springend:
  • Frunk: Bodem is anders, de divider is niet meer aanwezig (dat was al langer meen ik), bedekking rondom is anders (meer "ventilatie"stroken).
  • Voetbediening van de achterklep is nog steeds aanwezig.
  • De vering achter oogt anders, of dat daadwerkelijk beter dempt kan ik nog niets over zeggen.
  • Deze Mach-e draait al op PowerUp versie 4.2.2.2, de vorige nog op een 4.2.1 variant.
  • De bestaande Charge Port Cover Dent Prevention wedge past niet meer, en het klepje buigt minder ver open wanneer je er kracht op zet.
  • Smartphone plankje onder het scherm is anders vormgegeven.
Verder moet ik 'm nog even een beetje eigen maken, en kijken in hoeverre er nog zaken anders zijn.

• Aldusso
  • Niet online
TIGER1125 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:14:
Voor de liefhebbers heb ik zojuist een MY23 Job 2 opgehaald, en een MY21 Job 1 achter gelaten bij de dealer.

Ik ben eens even een rondje wezen doen door de auto om te zien of er nu wel of geen zaken anders zijn meest opvallend/in het oog springend:
  • Frunk: Bodem is anders, de divider is niet meer aanwezig (dat was al langer meen ik), bedekking rondom is anders (meer "ventilatie"stroken).
  • De vering achter oogt anders, of dat daadwerkelijk beter dempt kan ik nog niets over zeggen.
  • Deze Mach-e draait al op PowerUp versie 4.2.2.2, de vorige nog op een 4.2.1 variant.
  • De bestaande Charge Port Cover Dent Prevention wedge past niet meer, en het klepje buigt minder ver open wanneer je er kracht op zet.
Verder moet ik 'm nog even een beetje eigen maken, en kijken in hoeverre er nog zaken anders zijn.
Gefeliciteerd! Wat voor 1? SR, ER, AWD, en welke pakket (Premium) etc

• JLC_NL
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-05 17:52
TIGER1125 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:14:

Heb je dan nu ook 1500 kilo trekgewicht op kenteken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
Aldusso schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:21:
[...]

Gefeliciteerd! Wat voor 1? SR, ER, AWD, en welke pakket (Premium) etc
Bedankt, eigenlijk nagenoeg dezelfde als degene die retour ging. :+

Premium, RWD ER in Vapor blue uitvoering, enige zichtbare verschillen zijn eigenlijk de premium look tegenover de oorspronkelijke RWD trim:
Exterieur
  • Van mat naar hoogglans plastic;
  • Van de grijze 19 inch? velgen naar de "luxere" 20 inch? velgen;
  • Rode remklauwen.
Interieur
  • Donkere i.p.v. lichte hemel;
  • Rode accenten in het interieur.
JLC_NL schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:57:
[...]

Heb je dan nu ook 1500 kilo trekgewicht op kenteken?
Jazeker, totale combinatie mag nu: 4105 kg wegen (waarvan 1500 kg een aanwagen geremd mag zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 20-09-2023 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xipe22
Aldusso schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:40:
[...]

Update 20-9: Weekje goed bijgehouden. Verbruik is echt meer dan 20% hoger dan voorheen.
Week met aantal vaste woon werk verkeer (bijna 100 km heen/terug, meeste 80km wegen en stukje 60km, snelheid komt niet boven de 84km/h) kom ik op 370km met nog 7% over, zou ik net geen 400 halen Da's voor mij ongeveer hetzelfde als voorheen in de winter, met temperaturen rond het vriespunt. Extended Range uiteraard.

Even gekeken naar vergelijkbare week in juni met dezelfde ritten, daar haalde ik met 491 met 7% over.

Behalve 2 nieuwe banden verder geen verschil in route o.i.d, eigenlijk was deze week nog iets rustiger qua rijden dan voorheen, omdat het stukken drukker was. Maar 2 banden maakt geen 20% verschil.

Volgende week terug naar garage voor adaptieve cruise control. Uiteraard vragen om goed te kijken cq updaten, maar dat zal het verschil in verbruik vast niet helpen. Blijft hangen bij mij dat er toch ergens iets niet goed is met de accu -> niet volledige capaciteit benut of beschikbaar of iets dergelijk. Lees in US dat dit ook vaker voorkomt, maar is lastig in te schatten of dit exact hetzelfde is of niet.

Niet blij mee
Er is inderdaad dan wel echt iets mis. Afgelopen week (snelweg) ritje van 350 km gemaakt met de standaard range RWD en kwam met 9 % over thuis :)

• FlowDesign
TIGER1125 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:32:
[...]
Jazeker, totale combinatie mag nu: 4105 kg wegen (waarvan 1500 kg een aanwagen geremd mag zijn)
Meer dan 3.500 kg mag je alleen niet rijden wanneer je slechts een B rijbewijs hebt :P

• Aldusso
  • Niet online
TIGER1125 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:32:
[...]

Bedankt, eigenlijk nagenoeg dezelfde als degene die retour ging. :+

Premium, RWD ER in Vapor blue uitvoering, enige zichtbare verschillen zijn eigenlijk de premium look tegenover de oorspronkelijke RWD trim:
Exterieur
  • Van mat naar hoogglans plastic;
  • Van de grijze 19 inch? velgen naar de "luxere" 20 inch? velgen;
  • Rode remklauwen.
Interieur
  • Donkere i.p.v. lichte hemel;
  • Rode accenten in het interieur.
[...]

Kinkt goed, ook mooi dat het plastic nu netjes gekleurd is. Origineel zijn het 18inch velgen, nu 19inch waarschijnlijk (ipv 20). Donkere hemel maakt het voor mij altijd wel af.

• Aldusso
  • Niet online
Xipe22 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:25:
[...]

Er is inderdaad dan wel echt iets mis. Afgelopen week (snelweg) ritje van 350 km gemaakt met de standaard range RWD en kwam met 9 % over thuis :)
Dat denk ik ook, maar het probleem is kom er maar eens achter wat het is...
Denk dat ik hem maar een keer leegrij tot 0

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Ik ontdek zowaar deze week dat mijn Job 1 (Mei ‘21) een werkende frunk button heeft in de FordPass app. FOB werkte al na recente update maar deze knop is nieuw. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNEytcs1aemsD9lL1BhHUuJsbpo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vEcDLTz2uaJeRPkMmgnsPqun.png?f=fotoalbum_large

• TIGER1125
FlowDesign schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:35:
[...]

Meer dan 3.500 kg mag je alleen niet rijden wanneer je slechts een B rijbewijs hebt :P
Dat is waar, en wanneer het aan de EU (proefballonnen) ligt mag je een Mach-e niet eens meer besturen zonder het nieuw in te voeren B+ rijbewijs. :+

Het is nu wachten op de nalevering van de "nieuwe" trekhaak vanuit Ford waarmee we ook de 1500 kg mogen de trekken. De "oude" was ook maar goed gekeurd door Ford voor 750 kg. (ander onderdeelnummer in de accessoire lijst van Ford)

Dan kan de caravan erachter en kunnen we elke 100 km afkoppelen en laden. :+ Alle gekheid daargelaten ben benieuwd wat het daadwerkelijk met de range doet, voor zover ik heb kunnen zien op internet halveert het dan zo'n beetje.
Aldusso schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:53:
[...]

Kinkt goed, ook mooi dat het plastic nu netjes gekleurd is. Origineel zijn het 18inch velgen, nu 19inch waarschijnlijk (ipv 20). Donkere hemel maakt het voor mij altijd wel af.
Het is helaas niet gekleurd, moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo goed weet of ik dat mooier zou vinden. (Die zwarte lijnen zijn natuurlijk een designkeuze om het geheel een ander uiterlijk te geven.) Het is dat piano hoogglans zwart, in plaats van dat harde plastic. Zoals dat standaard was op de AWD varianten voordat Ford het aanbod omgooide naar de Amerikaanse standaard. (select/premium)

Nog even nagekeken en je hebt gelijk het is van 18 naar 19 inch, i.p.v. 19 naar 20 inch velgen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door TIGER1125 op 21-09-2023 07:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:55
martijnvds schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:16:
Ik ontdek zowaar deze week dat mijn Job 1 (Mei ‘21) een werkende frunk button heeft in de FordPass app. FOB werkte al na recente update maar deze knop is nieuw. [Afbeelding]
Whuuut... hier ook. Mind blown!
In de auto zelf helaas nog niet overigens...

[ Voor 4% gewijzigd door baszz op 21-09-2023 08:41 ]

• Serial-X
  • Laatst online: 14-09 22:33
martijnvds schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:16:
Ik ontdek zowaar deze week dat mijn Job 1 (Mei ‘21) een werkende frunk button heeft in de FordPass app. FOB werkte al na recente update maar deze knop is nieuw. [Afbeelding]
Sinds welke update werkt de FOB bij jou?
Hier doet ie nog niks ;(

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

• Aldusso
  • Niet online
Brotuck schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:25:
Dit is de info die rechtstreeks uit de OBD koppeling met abrp komt op de langere afstanden.

[Afbeelding]

Het tweede stuk was qua omstandigheden juist beter in mijn beleving. En toch een hoger verbruik...
Romeinsesteenweg Wemmel...da ken ik....niet ver van mijn werk (naast Atomium) _/-\o_

• m24

m24

Serial-X schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:13:
[...]

Sinds welke update werkt de FOB bij jou?
Hier doet ie nog niks ;(
same here....

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:38

ja3

Bij mij werkte de fob sinds de 2 jaar servicebeurt (met volledige update ronde).

• FlowDesign
TIGER1125 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:22:
[...]

Dat is waar, en wanneer het aan de EU (proefballonnen) ligt mag je een Mach-e niet eens meer besturen zonder het nieuw in te voeren B+ rijbewijs. :+
"Wanneer het aan de EU ligt" vind ik dan direct weer zo'n propaganda uitspraak. Er is één mafkees die dat idd als proefballon heeft geopperd, maar dat gaat er natuurlijk nooit doorheen komen gezien bijna elke EV minimaal 1800 kg weegt, SUV of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
FlowDesign schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:01:
[...]

"Wanneer het aan de EU ligt" vind ik dan direct weer zo'n propaganda uitspraak. Er is één mafkees die dat idd als proefballon heeft geopperd, maar dat gaat er natuurlijk nooit doorheen komen gezien bijna elke EV minimaal 1800 kg weegt, SUV of niet.
Nou zo is het niet bedoeld, maar het EU doel geen verkeersslachtoffers meer tegen 2050 kan alleen gehaald worden door verplichtingen en richtlijnen vanaf dat niveau. (Zoals ze dat nu ook al doen met bestuurdersassistentie systemen.)

Hoe ze dat dan verder invullen is een tweede, maar een splitsing op basis van gewicht of vermogen, zoals ze dat bij motoren ook hebben zie ik in de toekomst nog wel gebeuren. Zou overigens misschien ook nog wel een innovatieslag op EV gewicht kunnen betekenen.

Wordt de Hummer EV misschien ook wat lichter... we gaan het wel zien de komende jaren/decenia. :+

[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 21-09-2023 15:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 19:50
Ik vertrek vandaag naar Duitsland en voor het gemak toch weer abonnement bij ford afgesloten (vorig jaar goed bevallen). Aangezien ik nergens de huidige Blue oval + Ionity prijzen kon vinden leek het me goed deze eens te delen:

LandIonity DirectIonity Passport Blue oval + Ionity
Kosten per jaar € - € 143,88 € 159,95
Netherlands € 0,79 € 0,59 € 0,39
Austria € 0,79 € 0,59 € 0,38
Belgium € 0,79 € 0,59 € 0,39
France € 0,59 € 0,39 € 0,32
Germany € 0,69 € 0,49 € 0,39
Spain € 0,65 € 0,45 € 0,29
Italy € 0,79 € 0,59 € 0,38
Switzerland 0,79 CHF 0,59 CHF 0,39 CHF
United Kingdom £0,74 £0,56 £0,37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
commichael schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:58:
Ik vertrek vandaag naar Duitsland en voor het gemak toch weer abonnement bij ford afgesloten (vorig jaar goed bevallen). Aangezien ik nergens de huidige Blue oval + Ionity prijzen kon vinden leek het me goed deze eens te delen:

LandIonity DirectIonity Passport Blue oval + Ionity
Kosten per jaar € - € 143,88 € 159,95
Netherlands € 0,79 € 0,59 € 0,39
Austria € 0,79 € 0,59 € 0,38
Belgium € 0,79 € 0,59 € 0,39
France € 0,59 € 0,39 € 0,32
Germany € 0,69 € 0,49 € 0,39
Spain € 0,65 € 0,45 € 0,29
Italy € 0,79 € 0,59 € 0,38
Switzerland 0,79 CHF 0,59 CHF 0,39 CHF
United Kingdom £0,74 £0,56 £0,37
Kun je die ook per week of per maand afsluiten? Dan zou het interessant zijn voor vakanties.

EnBW e-Mobility+ is ook wel interessant trouwens.

Pagina: 1 ... 154 ... 179 Laatste