Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 152 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mustang zk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-12-2024
Gisteren de tweede deel van de alexa update gekregen. Nieuwe spelletjes erbij. En zelfs een navigatie update.
Een nieuwe weg die er net drie maanden ligt plus rotondes stonden er in een keer bij op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 09:26

m24

FlowDesign schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:03:
[...]

Lol. Vaag zeg, gisteren laat in de middag was 't bij mij nog stuk met die versie. Sowieso erg bijzonder dat ze het überhaupt weten te slopen, aangezien Waze de berekening van een route server-side uitvoert. Zal wel een communicatiefoutje zijn dan.

Ik had die truc met dezelfde route eerst in Google Maps starten ook geprobeerd, wat indd werkt. Dat dat een werkende workaround is vind ik nóg bijzonderder.
Ter info, sinds de laatste update (3 juli) werkr Waze weer normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:22
m24 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 09:51:
[...]

Ter info, sinds de laatste update (3 juli) werkr Waze weer normaal.
Thanks, kan ik eindelijk auto update weer aanzetten op m'n telefoon :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Na de 3.x versie update op mijn job 1 auto twee weken geleden geen enkele indicatie meer gehad van updates in de app op auto en toch had ik gister ineens de nieuwe sync met ac knop, spellen e.d. Blijft een wonderlijk geheel deze auto en z’n updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tedillac schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:10:
Na de 3.x versie update op mijn job 1 auto twee weken geleden geen enkele indicatie meer gehad van updates in de app op auto en toch had ik gister ineens de nieuwe sync met ac knop, spellen e.d. Blijft een wonderlijk geheel deze auto en z’n updates
Je hebt neem ik aan 'auto update' aanstaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
FlowDesign schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:52:
[...]

Je hebt neem ik aan 'auto update' aanstaan? ;)
Ja dat klopt. Maar meestal zie je dan wel een melding in de app of zo'n download geslaagd icoontje, of is dat dan weer enkel bij de powerup updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Laatst online: 14-09 22:33
Maken jullie gebruik van een wasstraat?
Zo ja, blijven bij jullie de sleephaak-klepjes in de voor- en achterbumper wel op hun plek?

Nadat het klepje in de achterbumper tot twee keer toe is verdwenen bij mij, wordt nu ook het klepje aan de voorkant steevast losgetrokken in de carwash. Gek genoeg zit die dan wel weer 'vast' met een koordje aan de binnenkant van de bumper, dus raak ik m'n in elk geval niet kwijt.

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Serial-X schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:28:
Zo ja, blijven bij jullie de sleephaak-klepjes in de voor- en achterbumper wel op hun plek?

Nadat het klepje in de achterbumper tot twee keer toe is verdwenen bij mij, wordt nu ook het klepje aan de voorkant steevast losgetrokken in de carwash. Gek genoeg zit die dan wel weer 'vast' met een koordje aan de binnenkant van de bumper, dus raak ik m'n in elk geval niet kwijt.
ja, nooit iets losgeraakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tedillac schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:49:
[...]

Ja dat klopt. Maar meestal zie je dan wel een melding in de app of zo'n download geslaagd icoontje, of is dat dan weer enkel bij de powerup updates?
Het duurde bij mij ook eventjes, maar ik zag dat icoontje wel linksboven in het scherm. Ook in de app zie ik dat ie die 0205 update heeft geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Serial-X schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:28:

Bij mij blijven ze goed zitten, maar er zijn heel veel auto's van allerlei merken die die dingen spontaan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praveen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
7 juli heb ik nog een update gehad. `Versie 3.5.4. Zie nog niks wat er veranderd moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09-2023
ik heb nog steeds het ac icoontje niet en vol scherm bij android, toch een job 2 auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Was jullie laatste update ...-2001-... of ...-0205-... ?

Pas bij 0205 krijg je die nieuwe A/C knop erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
FlowDesign schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:48:
Was jullie laatste update ...-2001-... of ...-0205-... ?

Pas bij 0205 krijg je die nieuwe A/C knop erbij.
dat zal best, maar het lijkt wel willekeurig wanneer welke auto de updates krijgt, zou toch tegelijk moeten kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Job 1 krijgt eerst 2x 3.5.4 wat 2001 update is. Pas bij de 3e update -0205-. Zelf 2 weken geleden de eerste update gehad en vorige week de 2e naar 2001. Wacht nu ook op de 3e waar je daadwerkelijk wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delirium1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:49
Heeft iemand intussen iets bereikt ivm het mankeren van Active Park assist? 🤷‍♂️
Ik hoor er in ieder geval niets meer over, het wordt doodgezwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tedillac
FlowDesign schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:17:
[...]

Het duurde bij mij ook eventjes, maar ik zag dat icoontje wel linksboven in het scherm. Ook in de app zie ik dat ie die 0205 update heeft geïnstalleerd.
Bevestigd, ik had de melding vanochtend ook in de auto nadat de update zaterdag al was opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
delirium1 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 06:50:
Heeft iemand intussen iets bereikt ivm het mankeren van Active Park assist? 🤷‍♂️
Ik hoor er in ieder geval niets meer over, het wordt doodgezwegen.
Het is redelijk bizar dat een optie zomaar niet wordt geleverd, maar wees getroost, bijna niemand gebruikt het volgens mij.
Mijn ervaring van nu 11 maanden met de MME, is dat ik het precies 0 keer gebruikt heb. Vooral met alle sensoren en camera's, kan ik zelf waarschijnlijk veel sneller inparkeren dan de auto zou kunnen.
Ik druk wel soms op die | P | knop om snel de camera's op het scherm te toveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

FlowDesign schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:06:
[...]

Het is redelijk bizar dat een optie zomaar niet wordt geleverd, maar wees getroost, bijna niemand gebruikt het volgens mij.
Mijn ervaring van nu 11 maanden met de MME, is dat ik het precies 0 keer gebruikt heb. Vooral met alle sensoren en camera's, kan ik zelf waarschijnlijk veel sneller inparkeren dan de auto zou kunnen.
Ik druk wel soms op die | P | knop om snel de camera's op het scherm te toveren.
inderdaad, nooit gebruikt..... ik wist niet eens dat met de | P | knop de camera's te toggelen waren... da's best handig! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
m24 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:24:
[...]

inderdaad, nooit gebruikt..... ik wist niet eens dat met de | P | knop de camera's te toggelen waren... da's best handig! Thanks!
Idem, in bijna 2 jaar nog nooit gebruikt. Niet een geprobeerd. En die P optie was mij ook nog niet bekend, eens testen straks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EShs3Ncn7I-f8N8kdERk0MrIZWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jryGFiu9NPmBPfmL0HzlbjEU.jpg?f=fotoalbum_large

Rijdend door Duitsland....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caulino
die 3.5.3.4 had ik dus vanochtend ook.

tomtom go op vol scherm gaat nog niet helemaal lekker soms, maar ac knop is wel handig

P functie 1 keer gebruikt om te testen, was een rij geparkeerde auto's langs huizen en zonder stoep, hij zet hem er snaarstrak in maar zo dicht bij het huis dat ik niet uit kon stappen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Hier ook vandaag ontvangen.
Ging dus naar 2001, naar 0205 en toen deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Gisteren auto naar de garage gebracht voor de 2 jaarlijkse OH beurt.
Auto heeft uren aan de update gehangen, zo lang dat ik hem pas vandaag kan ophalen.
Zojuist heb ik wel update -0205- op de app ontvangen. Automatisch of door de updates van de garage weet ik niet maar verbaasd mij dat er nog zoveel updates zijn geïnstalleerd ondanks dat ik tot op heden gewoon alle beschikbare OTA updates ontvangen heb.

Auto moet wel weer terug voor het vervangen van de voorruit. De voorruit verwarming zou niet goed werken nav de recall check maar in de winter 0,0 last van gehad. De hele voorruit ontdooide perfect maar volgens de dealer is hij niet door de stoomcheck gekomen. Vreemd, maar goed.
Daarnaast blijkt ook de aircopomp kapot. Airco maakte steeds meer herrie en dat is dus het euvel.

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 12-07-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Als ik begin volgend jaar besluit dat ik langer dan 2 jaar in m'n MME wil blijven rijden, dan ga ik de onderhoudsbeurt wel (ruim) voor het verlopen van de 2 jaar garantie plannen ;)

En waarschijnlijk ook 3 jaar extra garantie bijkopen voor €520.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8c0KZZawECykE3A9rtoHuJir-qM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svM17rG3yYRu2qBB1heqb8qa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door FlowDesign op 12-07-2023 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollingstone
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 21:34
Hi all,
Ik heb sinds enkele weken het probleem dat Starten op afstand alleen werkt met Bluetooth, dus op korte afstand. Eerder werkte dat altijd, ook als ik nog 500m verwijderd was. Zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xisJtd5sHSgeYTf09c59ggSeiBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1yLWUex2wtqfy6C9BElAI9N.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb in de instellingen in de auto al het starten aan en uitgezet, de temperatuur staat op "laatste instellingen". Verder werkt PAAK gewoon en ook mijn connected abonnement is geldig. Ik heb een job1 auto, met de nieuwe 3.5.3.2 (of 4?) update (AC en Games).

Wat kan ik nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
rollingstone schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 00:04:
Hi all,
Ik heb sinds enkele weken het probleem dat Starten op afstand alleen werkt met Bluetooth, dus op korte afstand. Eerder werkte dat altijd, ook als ik nog 500m verwijderd was. Zie foto:
[Afbeelding]
Ik heb in de instellingen in de auto al het starten aan en uitgezet, de temperatuur staat op "laatste instellingen". Verder werkt PAAK gewoon en ook mijn connected abonnement is geldig. Ik heb een job1 auto, met de nieuwe 3.5.3.2 (of 4?) update (AC en Games).

Wat kan ik nog meer doen?
Hoe ver je van de auto verwijderd bent zou eigenlijk helemaal niets uit mogen maken.
Ik heb PaaK helemaal niet ingesteld en ik kan vanuit de app gewoon de auto starten (ook zonder Bluetooth aan te hoeven zetten op m'n telefoon).

Overigens, 'my little pony'? Erg grappig 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollingstone
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 21:34
FlowDesign schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 10:17:
[...]

Hoe ver je van de auto verwijderd bent zou eigenlijk helemaal niets uit mogen maken.
Ik heb PaaK helemaal niet ingesteld en ik kan vanuit de app gewoon de auto starten (ook zonder Bluetooth aan te hoeven zetten op m'n telefoon).

Overigens, 'my little pony'? Erg grappig 🤣
Hm, ja die Bluetooth is anders dan 4G die waarschijnlijk gebruikt wordt :?
Ik zal de app data eens verwijderen en andere de app verwijderen. Ik zie een beetje op tegen de hele PaaK reset en dan alle telefoons weer toevoegen aan de Pony...

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Tedillac schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:26:
[...]

Idem, in bijna 2 jaar nog nooit gebruikt. Niet een geprobeerd. En die P optie was mij ook nog niet bekend, eens testen straks.
Ik gebruik het af en toe voor hele krappe plekkken. Scherper inparkeren kan je zelf bijna niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Vandaag in Denemarken 3.5.3.4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EShs3Ncn7I-f8N8kdERk0MrIZWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jryGFiu9NPmBPfmL0HzlbjEU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Vandaag? Er staat 11 juli in je screenshot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Nog laad tip voor in Denemarken 😇?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Tedillac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:01:
[...]

Altijd bijladen voordat je stilvalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Tedillac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:01:
[...]

Waar ga je heen in DK?

Best veel plekken laden en snelladen mogelijk. Heel veel EV's hier, stuk meer dan in NL
Zag een heel gave donkergroene Mach E, kleur stond hem heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Aldusso schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:45:
[...]

Waar ga je heen in DK?

Best veel plekken laden en snelladen mogelijk. Heel veel EV's hier, stuk meer dan in NL
Zag een heel gave donkergroene Mach E, kleur stond hem heel goed.
We gaan helemaal naar ‘t noorden, ergens nabij Aalborg. Wist niet dat de mme ook groen beschikbaar was? Klinkt n beetje als highland green maar die kleur is op normale modellen volgens mij al jaren exclusief voor de Bullitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:40:
[...]

Vandaag? Er staat 11 juli in je screenshot :D
18-7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-CStao4-fUSVwoOLbwuCi-47fU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3b88srHyP5S7walW7r67uJJi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Tedillac schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:07:
[...]

We gaan helemaal naar ‘t noorden, ergens nabij Aalborg. Wist niet dat de mme ook groen beschikbaar was? Klinkt n beetje als highland green maar die kleur is op normale modellen volgens mij al jaren exclusief voor de Bullitt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3tMgUK3cqEjtE9e-Odq5jYwrcg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ca98U43kT524dzQvGbpnexuR.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2-dLEb6TMAq0gxw2gg0SpVze24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JsRBz7OOr5rfN2GrdiTVY4gD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:32
En de volgende in de reeks Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1zTMOWEO4UdDaAFFBKUfnLafgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JnsBr0QpYzj7Y818rdlZyUSz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Hier ook dezelfde net binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:55
En brengt deze nog interessante verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
baszz schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:36:
[...]

En brengt deze nog interessante verbeteringen?
Het overzicht (voor de nieuwkomers...) https://github.com/elmedico27/fordpowerup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Lijkt op de bovenste, maar was nog iets donkerder groen, beetje zoals Porsche en BMW hebben qua kleur.
Erg gave kleur met beetje zon erop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Gisteren terug uit Denemarken gekomen. Nu iets sneller gereden als de heenweg. In Duitsland 136 op cruise control waar het mocht en kon, en laatste stuk vanaf Osnabrück 140 -150 tot de grens met wat uitschieters naar 180 ;-). Wel half uur file bij Hamburg en paar keer flink stuk wegwerkzaamheden, dus 80-90kmh. 100% vertrokken, 2 x rond 55% geladen onderweg, thuis 44% over. Zeer netjes verbruik, gezien snelheid, volle auto en temperatuur tussen 14-19 graden. Enorm verschil met winter;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssddlVvYPgrlHdkdoUzqYAB1RmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5eC7aWhuWZyCBgNXHRczycz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:57:
Gisteren terug uit Denemarken gekomen. Nu iets sneller gereden als de heenweg. In Duitsland 136 op cruise control waar het mocht en kon, en laatste stuk vanaf Osnabrück 140 -150 tot de grens met wat uitschieters naar 180 ;-). Wel half uur file bij Hamburg en paar keer flink stuk wegwerkzaamheden, dus 80-90kmh. 100% vertrokken, 2 x rond 55% geladen onderweg, thuis 44% over. Zeer netjes verbruik, gezien snelheid, volle auto en temperatuur tussen 14-19 graden. Enorm verschil met winter;-)

[Afbeelding]
Heb het idee dat onze Mustangs nog relatief zuinig zijn voor de omvang en het gewicht. Ongeveer in lijn met wat andere merken doen.
Enige model dat echt aanzienlijk zuiniger is, is de Tesla Model Y.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
Het verbruik op de langere afstand is erg goed inderdaad. Zelf een paar weken geleden naar denemarken en terug ook rond de 19 a 20 kWh per 100 km gedaan. Ook echt niet braaf gereden in Duitsland, met een max naar 200. Maar helaas ook veel files gehad, vooral rond Hamburg inderdaad.

De (vakantie)trip richting Bretange met een trekhaakkoffer is ook prima qua verbruik. 100 - 110 gereden en nog steeds 19 kWh per 100 km.

Persoonlijk vind ik het een erg fijne vakantie auto en vind de stops soms nog te ver uit elkaar liggen omdat ik makkelijk 350km rijd op deze manier. Dat haal ik nooit qua plaspauzes met jonge kinderen achterin.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:26:
Het verbruik op de langere afstand is erg goed inderdaad. Zelf een paar weken geleden naar denemarken en terug ook rond de 19 a 20 kWh per 100 km gedaan. Ook echt niet braaf gereden in Duitsland, met een max naar 200. Maar helaas ook veel files gehad, vooral rond Hamburg inderdaad.

De (vakantie)trip richting Bretange met een trekhaakkoffer is ook prima qua verbruik. 100 - 110 gereden en nog steeds 19 kWh per 100 km.

Persoonlijk vind ik het een erg fijne vakantie auto en vind de stops soms nog te ver uit elkaar liggen omdat ik makkelijk 350km rijd op deze manier. Dat haal ik nooit qua plaspauzes met jonge kinderen achterin.
Verbruik en afstand indd best prima.
Hij zou alleen wel een stuk sneller mogen snelladen wmb.

Nieuwe Lotus gezien? Ding laadt op met 350 kW (800 volt systeem) en nog steeds boven de 250 kW bij 62% SoC. Dat zijn de betere laadcurves :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:52:
[...]

Nieuwe Lotus gezien? Ding laadt op met 350 kW (800 volt systeem) en nog steeds boven de 250 kW bij 62% SoC. Dat zijn de betere laadcurves :D
Sneller snelladen ? nah met 2 kleine kids niet echt nodig hoor. Voordat we weer zover zijn om verder te gaan is er al minimaal 30 minuten voorbij. Natuurlijk kan ik sneller laden met een nieuwere auto, maar nu nog niet echt nodig. Ik zou zelf eerder richting een Lucid gaan trouwens. :)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 19:56:
[...]

Sneller snelladen ? nah met 2 kleine kids niet echt nodig hoor. Voordat we weer zover zijn om verder te gaan is er al minimaal 30 minuten voorbij. Natuurlijk kan ik sneller laden met een nieuwere auto, maar nu nog niet echt nodig. Ik zou zelf eerder richting een Lucid gaan trouwens. :)
Mits Lucid niet failliet gaat, anders wordt 't zo'n VanMoof verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Trouwens nog even een tip: Mocht je ooit een nieuwe voorruit nodig hebben vanwege steenslag en/of een scheur, geef dan zelf meteen aan dat je een logo-ruit wil! :/

Ik heb dus wekenlang op een nieuwe voorruit zitten wachten omdat die niet op voorraad was. Kom ik vanmiddag bij Carglass, hebben ze een of andere imitatieruit besteld zonder logo en algeheel van mindere kwaliteit.
In plaats van dat ze de klant vragen wat je wil, moet je overal zelf aan denken. Terwijl ik als klant er vanuit ga dat ik hetzelfde krijg als wat ik had als ze niet aangeven dat er meerdere opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
tja carglass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:32
Brotuck schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 19:56:
[...]

Herkenbaar.. zovaak weer terug bij de auto gekomen met 94%. Bottleneck is echt niet de laadcurve of de actieradius.. Er is altijd iemand in de auto die het nodig vindt vroegtijdig te stoppen. Samenstelling van de passagiers maakt daarin niet eens uit. Ook met 4 volwassenmannen moet er of één naar de wc of er moet gegeten worden.

De updatereeks gaat trouwens door:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7U6xy8pA78s7FAmvFr0sJ_VxsAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XIIfk7SsJH5i5T9vs5IJXDVp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Zal bij vrijwel elke ruitvervanger hetzelfde verhaal zijn ben ik bang. Aangezien de verzekeraar natuurlijk ook liever minder betaalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caulino
FlowDesign schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:28:
[...]

Zal bij vrijwel elke ruitvervanger hetzelfde verhaal zijn ben ik bang. Aangezien de verzekeraar natuurlijk ook liever minder betaalt.
Nou mijn ervaringen bij autotaalglas zijn heel anders, die vragen gewoon welke ruit je precies wil hebben als er verschillende te bestellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Caulino schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:58:
[...]

Nou mijn ervaringen bij autotaalglas zijn heel anders, die vragen gewoon welke ruit je precies wil hebben als er verschillende te bestellen zijn.
Oh dan ga ik voortaan maar daarheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
FlowDesign schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:14:
[...]

Zijn vaak ook franchisers of eigen ondernemers, veel vriendelijker en meer gedreven dan carglass vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yao
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 11:27

Yao

FlowDesign schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:14:
[...]

Ik ben ook bij een vestiging van deze partij geweest. Wat denk je? Geen logo... Dus mijn mme heeft helaas geen logo meer. Op naar de volgende steenslag!💪🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 07:12

Denko

|{ing Øf ßlitz

FlowDesign schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:52:
[...]

Jup, heb de SR. En het laadtempo is wel een beetje jammer ja (topsnelheid van 187 op de teller is ook een beetje karig moet ik eerlijk zijn)
Voor de rest een heerlijke reisauto. Nu denemarken gedaan en een paar keer Duitsland.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Yao schreef op zondag 23 juli 2023 @ 23:09:
[...]

Ik ben ook bij een vestiging van deze partij geweest. Wat denk je? Geen logo... Dus mijn mme heeft helaas geen logo meer. Op naar de volgende steenslag!💪🏼
Waarschijnlijk hangt het vooral gewoon af van de persoon die je spreekt.

Maar meestal maak je zelf een afspraak online, dan zou het handig zijn als ze op de website aangeven dat er wat te kiezen valt.

Ik heb nu iig nog niks vernomen van levertijd van de nieuwe ruit, dus het zal wel weer ff gaan duren ben ik bang.

Het Ford logo in de ruit vind ik juist een leuke gimmick van onze auto. Geeft een beetje een Nascar-achtige look :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43
Auto 2 maanden uit garantie.....

Parkeerrem storing.

Heeft iemand al ervaring met deze storing?
Lijkt iets van een contact te zijn. Melding kwam ineens op tijdens rijden maandag toen ik over drempel reed.
Auto gewoon geparkeerd en later toen ik vertrok was melding weg. 1 rit geen last gehad.
Volgende rit kwam melding weer tijdens rijden.

Gisteren 1e rit 9(vochtig weer)kwam melding weer, 2e rit (droog) helemaal geen last gehad
Vanochtend ook vertrokken zonder melding na 15 minuten kwam melding weer (vochtig weer)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHz09M7etfMlAvAiqZOCXxnb8aE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/el1sfBVHdR2BXgyPU0Wn2yxO.jpg?f=user_large

EDIT:
Zelf al wat meer info gevonden.
Lijkt een bekend probleem met connector te zijn. Dat verklaard ook vochtig weer issue, droog weer geen issue. zijn al service bulletins voor in USA
https://www.macheforum.co...ts/tsb-22-2143-pdf.62531/
https://www.macheforum.co...22p31-bulletin-pdf.98149/

Ook met vervanging zonder kosten voor eigenaar. Oftewel finger crossed hahaha

[ Voor 21% gewijzigd door Maxmannl op 26-07-2023 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Nou, sinds de laatste update geeft het kleine scherm niet meer de gegevens weer van tomtom go, wel van de ford navi, vreemd, heeft het altijd gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Caulino schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:23:
Nou, sinds de laatste update geeft het kleine scherm niet meer de gegevens weer van tomtom go, wel van de ford navi, vreemd, heeft het altijd gedaan
Same here, maar dan met Waze op Android Auto.
Op het scherm achter het stuur staat alleen een blauw vierkant met de tekst "0 km".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
[...]

Goed om te weten, ik heb nog wat nieuwe ruiten nodig… mustang is helaas niet hagel proof :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2nKsX_-mjCWSN3L7V9pTxYMx1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGPUDrvoJwJFOzRE3323m0g1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKeV-hyby6i7ee7MyjWXmUMT6Kc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XnhqbezsEZVUEtUeajB2SM9i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDUxzHyZ6wuPOdyYvrROkXLO_hw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFSpUGm0gQulSKRgnvpLEYd3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXtPdGBk8lDbFU9hlGmJqjihRUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DMPbRoWQwrw7P10hVdaF63E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Maurice_S schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:15:
[...]

Goed om te weten, ik heb nog wat nieuwe ruiten nodig… mustang is helaas niet hagel proof :'(

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Holy F! Noord Italië? Die is dus echt een poffertjespan geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow, dat is wel heftig zeg!!
Zou me niet verbazen als dit een gevalletje economisch total-loss wordt :o

Alle andere ruiten zitten er nog wel in? Maar ook met beschadigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDij2uvyuJzV36RUNjrrUcGWdGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fKt70IfupeasWRJDWirb1pGf.jpg?f=fotoalbum_large

Toen ze een paar weken geleden ook zo'n vette hagel hadden voorspeld hier had ik 'm ingepakt, maar na het zien van de beelden hierboven moet ik de volgende keer ook de zijkanten nog beter beschermen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
martijnvds schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:40:
[...]

Holy F! Noord Italië? Die is dus echt een poffertjespan geworden.
Ja idd bij het gardameer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
FlowDesign schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:52:
[Afbeelding]

Toen ze een paar weken geleden ook zo'n vette hagel hadden voorspeld hier had ik 'm ingepakt, maar na het zien van de beelden hierboven moet ik de volgende keer ook de zijkanten nog beter beschermen :o
Voorruit, panorama dak en achterruit moeten vervangen worden zijn meer wok pannen dan poffertjes :) die hagel was echt groot, zelfs voor hier. Geen een auto gespaard gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
FlowDesign schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:52:
[Afbeelding]

De locals hier deden matrassen en luchtbedden op de auto’s. Maar zelfs door het opstuiteren van de hagel kwam schade. Denk dat er sws weinig tegen de doen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou deze posten op het US forum. Die gaan echt freaken. Want hagelstenen in de VS zijn altijd groter dan ergens anders in de wereld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
Maxmannl schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:41:
Auto 2 maanden uit garantie.....

Parkeerrem storing.

Heeft iemand al ervaring met deze storing?
Lijkt iets van een contact te zijn. Melding kwam ineens op tijdens rijden maandag toen ik over drempel reed.
Auto gewoon geparkeerd en later toen ik vertrok was melding weg. 1 rit geen last gehad.
Volgende rit kwam melding weer tijdens rijden.
Hier hetzelfde probleem en ook na 2 maanden uit de garantie. De auto rijdt overigens wel zonder geluid van schurende remmen etc. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
[...]

Is er ook een voorruit zonder die die irritante verwarmingsdraaden uit 1990 maar met onzichtbare folie wat inmiddels al 10 jaar de gangbare norm is?

Mijne moet over 2 weken vervangen worden agv de recall controle dmv de stoomtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43
Waps61 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:13:
[...]

Hier hetzelfde probleem en ook na 2 maanden uit de garantie. De auto rijdt overigens wel zonder geluid van schurende remmen etc. :S
Heb even zeker gecheckt dat de parkeerrem er niet op stond. Schuine helling, auto uitzetten in P, als deze dan iets naar achter zakt bij loslaten rem is het goed.

Daarna de parkeerrem knop afgedekt dat ik deze niet per ongeluk gebruik.

22 augustus afspraak voor diagnose bij dealer. (moest nog zoeken andere dealers waren pas eind september of eind oktober)

Als het probleem exact is wat in de US servicebulletins staat ga ik wel aangeven dat ze even contact moeten opnemen met Ford NL over de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
FreeMen schreef op maandag 31 juli 2023 @ 03:44:
[...]

Is er ook een voorruit zonder die die irritante verwarmingsdraaden uit 1990 maar met onzichtbare folie wat inmiddels al 10 jaar de gangbare norm is?

Mijne moet over 2 weken vervangen worden agv de recall controle dmv de stoomtest.
Ik stond dus laatst naast een niet originele vervangingsruit bij Carglass, maar daar heb ik niet specifiek op gelet.
Je zou bij een ruitenboer ff kunnen vragen hoe dat zit en wat ze aan kunnen bieden.

Zoals ik al schreef heb ik die ruit er niet in laten zetten, omdat ik een originele ruit met Ford logo wil. Deze staat ook in backorder, maar zou deze of volgende week binnen moeten komen.

Persoonlijk heb ik overigens geen last van de draadjes in de voorruit. Je focust tijdens het rijden niet op je voorruit, en dan zie je ze ook niet. Als jij ze wel telkens ziet, dan kijk je ben ik bang niet ver genoeg voor je uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:47:
[...]

Ik stond dus laatst naast een niet originele vervangingsruit bij Carglass, maar daar heb ik niet specifiek op gelet.
Je zou bij een ruitenboer ff kunnen vragen hoe dat zit en wat ze aan kunnen bieden.

Zoals ik al schreef heb ik die ruit er niet in laten zetten, omdat ik een originele ruit met Ford logo wil. Deze staat ook in backorder, maar zou deze of volgende week binnen moeten komen.

Persoonlijk heb ik overigens geen last van de draadjes in de voorruit. Je focust tijdens het rijden niet op je voorruit, en dan zie je ze ook niet. Als jij ze wel telkens ziet, dan kijk je ben ik bang niet ver genoeg voor je uit.
[...]

Tis gewoon ouderwets. Sommige dingen aan de Ford zijn top, andere weer halfbakken.
(bijv de ruit, afdek kofferbak, dode hoeksyteem zonder waarschuwing in geluid/stuur)

[ Voor 10% gewijzigd door Aldusso op 31-07-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:13:
[...]

[...]

Tis gewoon ouderwets. Sommige dingen aan de Ford zijn top, andere weer halfbakken.
(bijv de ruit, afdek kofferbak, dode hoeksyteem zonder waarschuwing in geluid/stuur)
dode hoeksyteem zonder waarschuwing in geluid/stuur

Dan refereer je aan het oplichtende oranje lampje in je zijspiegel toch?

Als ik een auto had die telkens wanneer er iets naast mij rijdt zou gaan trillen of piepen, dan zou ik dat meteen uitzetten! Word je uiteindelijk toch gestoord van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:13:
[...]

dode hoeksyteem zonder waarschuwing in geluid/stuur

Dan refereer je aan het oplichtende oranje lampje in je zijspiegel toch?

Als ik een auto had die telkens wanneer er iets naast mij rijdt zou gaan trillen of piepen, dan zou ik dat meteen uitzetten! Word je uiteindelijk toch gestoord van?
Hij piept bijv. alleen als er een auto naast zit en je de richtingaanwijzer uitdoet, dus bij serieus gevaar en trilt als je een beweging maakt richting die kant. Het lichtje alleen is nice, maar helpt op lange ritten niet genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:52:
[...]

Hij piept bijv. alleen als er een auto naast zit en je de richtingaanwijzer uitdoet, dus bij serieus gevaar en trilt als je een beweging maakt richting die kant. Het lichtje alleen is nice, maar helpt op lange ritten niet genoeg
Ohzo, ja dat zou opzich wel handig zijn als ie dat wel zou doen. Nu heb ik het natuurlijk nooit uitgeprobeerd, maar denk je dat ie je gewoon in de flank van een ander voertuig laat sturen wanneer ie weet dat er iets naast je zit?

Volgens mij gaat 't lampje in je spiegel sowieso wel sneller knipperen wanneer je je knipperlicht aanzet terwijl er nog iets naast je rijdt. Ik ben inmiddels zo gewend aan de auto dat ik al dat soort dingen niet echt actief in m'n geheugen opsla :D

Overigens snap ik je argument mbt lange ritten, maar je moet eigenlijk altijd fit genoeg zijn om het ook foutloos te kunnen zonder hulpmiddelen. Anders ff powernap van 10 minuten pakken. Dat doet echt wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Hebben er hier meer een recall binnen van Ford mbt de HCM ?

Volgens de dealer een redelijk eenvoudige update, maar om de flag ervan weg te krijgen kan ik hem niet zelf uitvoeren en moet ff langs ervoor.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Brotuck schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:58:

Volgens de dealer een redelijk eenvoudige update, maar om de flag ervan weg te krijgen kan ik hem niet zelf uitvoeren en moet ff langs ervoor.
Koplampen... Interessant...
(nog) niet > 1st edition.

[ Voor 3% gewijzigd door metalpro2021 op 01-08-2023 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Vandaag een rit Gardameer via Munchen, Brenner. Ongeveer 1180 km.

Gisteren: Vertrokken vol = 100% -> pension na Munchen (Irschenberg), en onderweg erheen 2 x geladen.
1 x 52% (rond Wiesbaden A3, aankomst met 30%) en 1 x 56% bij Greding A9, aankomst met 25%)
Aankomst bij tusenstop met 44%, en daar tot 39% bijgeladen tot 83%.

Vandaag : Vetrokken 83%, 1 x 51% geladen bij Trentino (kwam met 33% aan). Hier even van de A22 af want naar beneden zijn er maar beperkt snelladers, maar rond Bolzano en Trentio meer dan genoeg paar minuten er vanaf. Aangekomen in Peschiera met 60%

Zeer net verbruik, wel netjes gereden, dus 'gewone' snelheden, temperatuur was niet hoog ivm veel regen. Kan dus nog wel zuiniger dan de 19kw/100km van nu. Gardameer is dus goed te doen met de Mustang Ext Range, met 3 of max 4 stops kan je het prima halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:58:

HCM = Headlamp Control Module?

Enig idee wat er mis mee zou zijn?
Zag zojuist op een Amerikaans forum dat er dit jaar ook al software updates beschikbaar waren voor de HCM (in v4.2.5).

[ Voor 22% gewijzigd door FlowDesign op 01-08-2023 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:37:

Gisteren: Vertrokken vol = 100% -> pension na Munchen (Irschenberg), en onderweg erheen 2 x geladen.
1 x 52% (rond Wiesbaden A3, aankomst met 30%) en 1 x 56% bij Greding A9, aankomst met 25%)

Vandaag : Vetrokken 83%, 1 x 51% geladen bij Trentino (kwam met 33% aan). Hier even van de A22 af want naar beneden zijn er maar beperkt snelladers, maar rond Bolzano en Trentio meer dan genoeg paar minuten er vanaf. Aangekomen in Peschiera met 60%

Zeer net verbruik, wel netjes gereden, dus 'gewone' snelheden, temperatuur was niet hoog ivm veel regen. Kan dus nog wel zuiniger dan de 19kw/100km van nu. Gardameer is dus goed te doen met de Mustang Ext Range, met 3 of max 4 stops kan je het prima halen
Afgelopen winter met m'n SR RWD iets meer dan 1.000 km naar Oostenrijk gereden, is ook prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:39:
[...]

HCM = Headlamp Control Module?

Enig idee wat er mis mee zou zijn?
Zag zojuist op een Amerikaans forum dat er dit jaar ook al software updates beschikbaar waren voor de HCM (in v4.2.5).
Ik weet eigenlijk niet echt meer dan dit. Die brieven zijn nogal generiek verder.

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice_S
Aldusso schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:37:

Ik zit ook in peschiera, 4 stops met standard range. Winter naar solden geweest, ook met 4 stops terug en 5 stops heen. Heel goed te doen.

In Peschiera kan je bij de Lidl met normale snelheid laden, maar bij de Conad (supermarkt) staat een snellader die niet in de verschillende laadapps staat. Tot nu toe geen een keer een auto daar gezien. Dus tijdens boodschappen doen weer vol :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hwpaints
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-09 19:02
ben het voorjaar naar Riva del garda geweest, alles met ionity 5 stops SR rwd kan met 4 maar ionity ligt soms net te veel uit elkaar,
in Riva zelf was er weinig om te laden ,mijn appartement had gelukkig een lader in de garage,
heen met overnachting terug in 1 ruk 15 uurtjes sturen.
ben ook al 4x in Oostenrijk geweest alles ionity kan met 3 stops maar pak er meestal 4 zeer goed te doen maar kost me 2 uur langer als met mijn vorige auto dat is wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Maurice_S schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:51:
[...]

Ik zit ook in peschiera, 4 stops met standard range. Winter naar solden geweest, ook met 4 stops terug en 5 stops heen. Heel goed te doen.

In Peschiera kan je bij de Lidl met normale snelheid laden, maar bij de Conad (supermarkt) staat een snellader die niet in de verschillende laadapps staat. Tot nu toe geen een keer een auto daar gezien. Dus tijdens boodschappen doen weer vol :)
Fijne vakantie
!! Thanks voor de tips, had al wel de Ionity snelladers gezien bij de Mac. En bij Affi uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
Aldusso schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:15:
[...]

Fijne vakantie
!! Thanks voor de tips, had al wel de Ionity snelladers gezien bij de Mac. En bij Affi uiteraard
Vakantie weer voorbij, ok een bui na leuk gehad, terug vliegen……

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXtPdGBk8lDbFU9hlGmJqjihRUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DMPbRoWQwrw7P10hVdaF63E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Maurice_S schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:15:
[...]

Vakantie weer voorbij, ok een bui na leuk gehad, terug vliegen……

[Afbeelding]
Ik ben erg benieuwd wat de uiteindelijke schade is..... klote man !

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
Brotuck schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:36:
[...]

Ik ben erg benieuwd wat de uiteindelijke schade is..... klote man !
Ik ook en idd zeer klote, ook dat ik zelf niet terug kan rijden. Had hem liever gelijk mee gehad :)

Denk wel een behoorlijke schade, hoorde van de hersteller dat de auto’s die ze tot nu toe hebben gehad allemaal Total los waren, maar die waren wel ouder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
Maxmannl schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:00:
[...]

Heb even zeker gecheckt dat de parkeerrem er niet op stond. Schuine helling, auto uitzetten in P, als deze dan iets naar achter zakt bij loslaten rem is het goed.

Daarna de parkeerrem knop afgedekt dat ik deze niet per ongeluk gebruik.

22 augustus afspraak voor diagnose bij dealer. (moest nog zoeken andere dealers waren pas eind september of eind oktober)

Als het probleem exact is wat in de US servicebulletins staat ga ik wel aangeven dat ze even contact moeten opnemen met Ford NL over de rekening.
Na tijdens langzaam rijden een paar keer de parkeerrem geactiveerd te hebben is de melding verdwenen en ook niet meer terug gekomen. Heb de afsraak bij de garage dus maar afgezegd en wacht ik tot de volgende melding.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09 18:59
TIGER1125 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:38:
[...]

Mjah, als het zover is bestellen we wel gewoon een nieuwe :+ , qua investering is het toch altijd slecht een jonge auto wegbrengen dan maar gewoon een nieuwe. _O-

Ik heb de brief gezien waarin het benoemd wordt door Ford NL, de trekgewichtverhoging brief, daar is ook gekeken in hoeverre de mogelijkheden er waren, om de bestaande lichting ER's naar die 1500 kg te laten optrekken maar dat blijkt niet mogelijk, voor een ieder die dat nog wilde weten.

Proces is overigens als volgt:
Dealer vraagt het proces voor je aan en dan krijgen zij spullen van Ford, verklaring+rapport en extra typeplaatsticker, je moet daarna zelf naar de RDW om het op je kenteken bewijs te laten regelen.

Dus ik ga er min of meer vanuit dat ook dan die 75 kg kogeldruk dan ook blijft gelden. Zal je niet in alle gevallen de 1500 kg mee kunnen trekken qua belading, maar nog altijd meer dan die verschrikkelijke 750/1000. :+
Goedemorgen Tiger1125

Bovenstaande proces is om de Mach E naar 1500 kg te krijgen echter weet of ken jij ook het proces om de auto naar 1000 kg trekgewicht te krijgen.
Bij het RDW staat mijn Mach E ER namelijk nog steeds op 750 kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
El Butre schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:55:
[...]

Goedemorgen Tiger1125

Bovenstaande proces is om de Mach E naar 1500 kg te krijgen echter weet of ken jij ook het proces om de auto naar 1000 kg trekgewicht te krijgen.
Bij het RDW staat mijn Mach E ER namelijk nog steeds op 750 kg.
Nee, dit is het proces om hem naar 1000 kg te krijgen, je kunt het beste even contact opnemen met je dealer en vragen naar de brief d.d. 31 mei 2023 daarin wordt het "proces aanvraag trekgewichtverhoging" beschreven.

De dealer moet dan een paar acties doen voor de noodzakelijke stukken van Ford Nederland. In de brief wordt ook specifiek aangegeven dat verhoging naar 1500 kg, voor bestaande voertuigen niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02:32
Mensen met advies welke producten er gebruikt worden voor het poetsen van het interieur de MME SR?
Wat gebruiken jullie bijvoorbeeld voor:
- Het dashboard?
- Standaard stoelen zijn Sensico leer als ik het goed kan terugvinden, een veganistisch leer, wat gebruiken jullie hiervoor?

[ Voor 36% gewijzigd door BaBoK op 05-08-2023 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice_S
BaBoK schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:42:
Mensen met advies welke producten er gebruikt worden voor het poetsen van het interieur de MME SR?
Wat gebruiken jullie bijvoorbeeld voor:
- Het dashboard?
- Standaard stoelen zijn Sensico leer als ik het goed kan terugvinden, een veganistisch leer, wat gebruiken jullie hiervoor?
Voor het dashboard, scherm en binnenkant deuren voor snelle schoonmaak gebruik ik verdunde 50/50 poorboys spray & whipe. Eventueel nog een voeding erna natural look van poorboys. Voor de stoelen kan je dit ook gebruiken. Of eventueel een normale leer reiniger en voeder. Lastige is alleen met de gaatjes, waar het in blijft en je kleding onder kan zitten. Voeding heb ik daarom nog niet gebruikt. Bij carclean in Berkel en Rodenrijs hebben ze veel en kunnen ze ook advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik merk sinds kort een flinke vibratie van de achterkant bij hard optrekken. Het is eerder geen hele hoge frequentie, maar het voelt duidelijk als iets van de motor of de achteras. Bij langzaam/normaal optrekken is er eigenlijk niks merkbaar.

Iemand anders die dit ook herkend of heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

Afspraak is verzet naar 24 augustus want de nieuwe ruit komt pas op 18 augustus binnen.
Toch triest dat het allemaal zo lang moet duren en er tegenwoordig nergens meer voorraad bestaat.
Stel je krijgt indd een baksteen door je ruit of enorme hagel. Dan kun je dus een paar weken je auto niet gebruiken omdat er nergens een ruit op voorraad is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:44
FlowDesign schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:18:
[...]

Afspraak is verzet naar 24 augustus want de nieuwe ruit komt pas op 18 augustus binnen.
Toch triest dat het allemaal zo lang moet duren en er tegenwoordig nergens meer voorraad bestaat.
Stel je krijgt indd een baksteen door je ruit of enorme hagel. Dan kun je dus een paar weken je auto niet gebruiken omdat er nergens een ruit op voorraad is.
Blijkbaar is dat nu normaal, en wordt je scheef bekeken als je daar niet akkoord mee bent :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
https://www.thedrive.com/...ever-to-issue-ota-updates

Gevalletje "Ja, dat wisten we al". Dit is ook precies waarom VW zo'n enorm probleem heeft met hun software. Maar wel interessant dat het 2e generatie EV-platform van Ford op eigen software moet gaan draaien. Ik denk ook dat met name de nieuwe generatie en diens software de reden is dat Ford slechts één model samen met VW heeft ontwikkeld (Ford Explorer op basis van de ID4) en daarna de samenwerking alweer heeft opgezegd.

[ Voor 20% gewijzigd door FlowDesign op 08-08-2023 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosty10
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
Ook naar het Gardameer geweest met een SR RWD. Voorspoedige reis gehad met 4 laadstops. Helaas ook de hagelbui meegemaakt op maandagavond 24/7..

Auto was al vrij snel terug in NL en op woensdag 2/8 afgeleverd bij de schadehersteller. We kunnen hem morgen ophalen met een nieuwe voorruit. Op 30/8 moet ‘ie dan weer terug voor een nieuwe motorkap, nieuw panoramadak en verder herstel…geraamde kosten zo’n 12k.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clCn8x5121qcVHSRO-hdbcekhTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crNoKo84wTG51m5EyFao8hYh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y85pppvirltstebC8TMyHSxNcwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N9XxiX8ZiBbs1zrOIlF2wXBa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2b8HAivx4fhzLQqbrCHjuJvz-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Jn1uhyzdeNB519nQwpPVyD6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
jgijsen schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:35:
[...]

Blijkbaar is dat nu normaal, en wordt je scheef bekeken als je daar niet akkoord mee bent :(
Nou het werkt twee kanten op he, ik denk dat ze best voorraad willen hebben, maar de vraag is of de klant dat dan wil betalen want die willen ook bijna allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten he.
Pagina: 1 ... 152 ... 179 Laatste