Ik snap het: ze voegen echt zoveel vernieuwingen door dat ze geen tijd hebben om dit nog te ondersteunen. </sarcasme>
De geruchten gaan dat het een betaalde dienst gaat worden.
Just here for the fun
Ha! Nou, als het net zo werkt als het deed ga ik er niet voor betalen in ieder geval. Ze kunnen beter zorgen dat de software probleemloos werkt voordat ze ergens geld voor gaan vragen.Brotuck schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:59:
De geruchten gaan dat het een betaalde dienst gaat worden.
Ik heb 't ook vrij snel na aankoop uit gezet. Werd knettergek van al die meldingen en had volgens mij het idee dat het regelmatig ook onterecht of erg vertraagd was.
Erg verwarrend idd. Wellicht wilde men weer een voor de consument herkenbare naam gebruiken.Rzaan schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:52:
[...]
Snap niet dat ze deze Explorer geen eigen naam hebben gegeven.
Zorgt toch alleen maar voor verwarring.
De 'echte' Explorer is ook gewoon te koop in Europa.
In 2024 komt in de VS een full-electric Explorer op de markt.
Benieuwd of die dan ook nog naar Nederland komt.
Ik wil er namelijk eentje kopen.
Hier ook al iemand last van corrosie aan de onderzijde van de deuren?
Zie post op Macheforum
Zie post op Macheforum
[ Voor 3% gewijzigd door dwadj op 23-05-2023 07:19 ]
Drie deuren niks, eentje een beetje onreglmatig, maar dat lijkt meer op wat verf verdikking. Ik zal het tijdens de 2 jaarlijkse beurt laten bekijkendwadj schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 07:18:
Hier ook al iemand last van corrosie aan de onderzijde van de deuren?![]()
Zie post op Macheforum
Just here for the fun
precies hetzelfde hier. De lak op sommige van die foto's ziet er ook wel erg dun uit.Brotuck schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:42:
[...]
Drie deuren niks, eentje een beetje onreglmatig, maar dat lijkt meer op wat verf verdikking. Ik zal het tijdens de 2 jaarlijkse beurt laten bekijken
[ Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 26-05-2023 21:36 ]
En...al heimwee naar de Mach-E ? Of toch nietMarcelGo schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:27:
[...]
Ach is allemaal relatief, mijn partner vind hem echt te groot en mij valt het bereik toch wat tegen. Daarbij kan ik bijna met gesloten beurs overstappen na 2 jaar. Zal wel wennen.
Ha, leuk dat je ernaar vraagt, wel naar het uiterlijk/uitstraling van de Mach-E en een beetje naar het rijgedrag. (hij staat te koop voor bijna hetzelfde als wat ik in 2021 ervoor betaald hebAldusso schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:24:
[...]
En...al heimwee naar de Mach-E ? Of toch niet
Maar de Niro rijdt ook erg lekker (stuitert niet) een stuk handzamer en ook opmerkelijk zuiniger, ruim 400 km voornamelijk snelweg met een 10% kleinere accu is best een fors verschil. De geventileerde stoelen is ook wel erg luxe met het wat warmere weer. Tot nog toe geen echt vervelende problemen tegen gekomen
[ Voor 6% gewijzigd door MarcelGo op 31-05-2023 22:01 ]
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Top! Nette waarden. Met deze warme dagen gaat de Ford ook flink verder, vandaag 419km en nog 31 % over, (meeste snelweg 106 km/h) en stukken ook wat minder door drukte - maar mooie verbetering tov de 'koude tijd'MarcelGo schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:57:
[...]
Ha, leuk dat je ernaar vraagt, wel naar het uiterlijk/uitstraling van de Mach-E en een beetje naar het rijgedrag. (hij staat te koop voor bijna hetzelfde als wat ik in 2021 ervoor betaald heb)
Maar de Niro rijdt ook erg lekker (stuitert niet) een stuk handzamer en ook opmerkelijk zuiniger, ruim 400 km voornamelijk snelweg met een 10% kleinere accu is best een fors verschil. De geventileerde stoelen is ook wel erg luxe met het wat warmere weer. Tot nog toe geen echt vervelende problemen tegen gekomen
Veel plezier ermee!
Ik haal met mijn RWD SR de afgelopen weken gemengd snelweg @ 110 en 50/80 wegen (beide 50/50) net de 340km @100%. Valt mij toch tegen nog best tegen voor deze snelheden en temperaturen vandaag de dag. Dat is met 1pd en 90-100% vd tijd volledige regen bij afremmen.Aldusso schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:53:
[...]
Top! Nette waarden. Met deze warme dagen gaat de Ford ook flink verder, vandaag 419km en nog 31 % over, (meeste snelweg 106 km/h) en stukken ook wat minder door drukte - maar mooie verbetering tov de 'koude tijd'
Veel plezier ermee!
Maar goed, op zich pas het wel bij de range test van de MME. Komt er steevast als één vd slechtste eruit obv kwh / 100km.
[ Voor 22% gewijzigd door FreeMen op 02-06-2023 15:28 ]
Das ook mijn ervaring.FreeMen schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:25:
[...]
Ik haal met mijn RWD SR de afgelopen weken gemengd snelweg @ 110 en 50/80 wegen (beide 50/50) net de 340km @100%. Valt mij toch tegen nog best tegen voor deze snelheden en temperaturen vandaag de dag. Ja ik rijdt met 1pd en ja zelfs op whisper mode en nee ik doe niet aan stoplicht sprintjes...
De MME komt er over het algemeen niet best vanaf bij de range test als je kijkt naar verbruik per 100km.
Volgende auto wordt (als het nog mag) een volledige benzine of hybride, maar zeker geen elektrische meer.
Verbruik neemt nog meer toe als er een aanhangwagen aan hangt. Of het nou leeg of vol is...
Ritje Lelystad-Rotterdam met aanhangwagen resulteerde in een laadsessie bij Utrecht met zo'n 30% accu over. De aanhangwagen was toen nog leeg. Te bizar...
Ik denk dat voor je referentie Electrisch vs benzine/diesel met de MME zo ongeveer de slechtste auto te pakken hebt tav range vergelijk.Dr Pro schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:28:
[...]
Das ook mijn ervaring.
Volgende auto wordt (als het nog mag) een volledige benzine of hybride, maar zeker geen elektrische meer.
Verbruik neemt nog meer toe als er een aanhangwagen aan hangt. Of het nou leeg of vol is...
Ritje Lelystad-Rotterdam met aanhangwagen resulteerde in een laadsessie bij Utrecht met zo'n 30% accu over. De aanhangwagen was toen nog leeg. Te bizar...
Ik zou 100% zeker weer elektrisch gaan maar als het op range aan komt moet je echt bij een ander merk zijn. Tesla scoort per kwh ongeveer 30% beter en dat tikt door.
De techniek verandert ook snel en er is op zowel de elektromotoren als kwh volume nog erg veel winst te
behalen. Binnen nu en 5 jaar zullen veel auto's de 1000km per lading aan gaan tikken dan wel flink kleinere accu's met ca 500km.
[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 02-06-2023 15:32 ]
Wie weet welke stappen Ford weet te zetten in de komende jaren. Is hun eerste full electric model en dan ook nog een SUV. Los van de range die voor mij persoonlijk prima is hoor ik juist van vrienden die tesla rijden dat de range/laadnetwerk en software prima is maar ze de Mach-E veel meer “Auto” vinden oa hoe alles aanvoelt. Hoe dan ook wel of geen Ford hierna. Zowiezo geen benzine of diesel meer hier. Vinden elektrisch rijden zo prettig dat ik en ook mijn vrouw niet meer iets anders willen 😎
Range bij normale omstandigheden en zker niet te koud (van de Extended Range) is prima tov veel concurrenten, waaronder Tesla. Verbruik daarentegen idd veel hoger. Maar dat maakt mij dan weer niet uit ik betaal het namelijk niet zelf ;-) .... Puur voor de range zelf voldoet de ER meer dan zat. Prive zou ik geen Mach-E kopen, voor dat geld zijn er betere alternatieven, waaronder imo de BMW I4 als een vd beste/FreeMen schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:30:
[...]
Ik denk dat voor je referentie Electrisch vs benzine/diesel met de MME zo ongeveer de slechtste auto te pakken hebt tav range vergelijk.
Ik zou 100% zeker weer elektrisch gaan maar als het op range aan komt moet je echt bij een ander merk zijn. Tesla scoort per kwh ongeveer 30% beter en dat tikt door.
De techniek verandert ook snel en er is op zowel de elektromotoren als kwh volume nog erg veel winst te
behalen. Binnen nu en 5 jaar zullen veel auto's de 1000km per lading aan gaan tikken dan wel flink kleinere accu's met ca 500km.
Het is wel een Mustang he, als je een benzine Mustang rijdt verbruik je ook minimaal 30% meer dan de gemiddelde andere benzine auto...
Dat past dan idd primaTedillac schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:04:
Het is wel een Mustang he, als je een benzine Mustang rijdt verbruik je ook minimaal 30% meer dan de gemiddelde andere benzine auto...
Het is een reëel scenario dat de olieprijs de komende jaren verdubbelt en de elektriciteitsprijs halveert. (Wanneer de zon schijnt 😉) Dan wordt een inefficiënte auto ineens weer een stuk aantrekkelijker....Dr Pro schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:28:
[...]
Das ook mijn ervaring.
Mijn GOM zit nu op en rond de 500km. En is best redelijk real world range eigenlijk.
Just here for the fun
Grappig dat deze discussie af en toe weer terug komt. De ervaring verschil per persoon. Ik haal 360 / 380 met dit weer rwd sr. Bandendruk voor 2.8 achter 3.5. Vandaag hele stukken 120 gereden met een gemiddeld verbruik van 18 kw per 100km.
Dus mij hoor je niet klagen.
[ Voor 6% gewijzigd door Xipe22 op 02-06-2023 20:06 ]
3.5 achter? Wow...Xipe22 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:06:
Grappig dat deze discussie af en toe weer terug komt. De ervaring verschil per persoon. Ik haal 360 / 380 met dit weer rwd sr. Bandendruk voor 2.8 achter 3.5. Vandaag hele stukken 120 gereden met een gemiddeld verbruik van 18 kw per 100km.Dus mij hoor je niet klagen.
Ik hou hem rondom op 2.8.
Hangt ook erg van de band zelf af denk ik. Heb nu rondom 3.0 op een michelin sport ev band. Riid erg comfortabel en fijn.
Just here for the fun
Afgelopen 2,5 week in Zuid-Spanje met deze Jeep Compass 4xe trailhawk PHEV rondgereden. Bestwel een luxe uitvoering ook nog en reed lekker, maar ik was bij thuiskomst toch wel blij weer in m'n Mustang te mogen stappen
Ook wel suf trouwens, er lag niet eens een laadkabel in de Jeep 🤦 terwijl er zat laadpalen waren, vooral in de buurt van waar wij zaten (Jerez). Uiteindelijk één keer aan een 43 kW lader met vaste type-2 kabel kunnen laden tijdens het inkopen doen. 11 kWh batterij is dan ook met 1,5 uur weer vol. Maar tijdens het rijden ook zeer snel weer leeg
Je kunt hooguit 60 km vol elektrisch rijden.
Moet wel zeggen, stel dat de wegenbelasting in Nederland weer het volle pond betalen wordt op basis van gewicht, zonder korting vanwege geen uitstoot, dan zou ik wel overwegen om PHEV te gaan rijden totdat de batterijtechnologie nog verder ontwikkeld is.
Het gekloot met onze regering is ook weer dat ze hier nooit lange termijn plannen maken dus je weet nooit waar je aan toe bent. In Duitsland hebben ze 2 jaar geleden al vastgelegd dat er tot 2030 geen wegenbelasting voor EV's betaald hoeft te worden. Die hebben tenminste een visie.
Ook wel suf trouwens, er lag niet eens een laadkabel in de Jeep 🤦 terwijl er zat laadpalen waren, vooral in de buurt van waar wij zaten (Jerez). Uiteindelijk één keer aan een 43 kW lader met vaste type-2 kabel kunnen laden tijdens het inkopen doen. 11 kWh batterij is dan ook met 1,5 uur weer vol. Maar tijdens het rijden ook zeer snel weer leeg
Moet wel zeggen, stel dat de wegenbelasting in Nederland weer het volle pond betalen wordt op basis van gewicht, zonder korting vanwege geen uitstoot, dan zou ik wel overwegen om PHEV te gaan rijden totdat de batterijtechnologie nog verder ontwikkeld is.
Het gekloot met onze regering is ook weer dat ze hier nooit lange termijn plannen maken dus je weet nooit waar je aan toe bent. In Duitsland hebben ze 2 jaar geleden al vastgelegd dat er tot 2030 geen wegenbelasting voor EV's betaald hoeft te worden. Die hebben tenminste een visie.
:strip_exif()/f/image/SemxsR6YbRBDzZgeWs0dCaV6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door FlowDesign op 03-06-2023 13:03 ]
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
ja WOW dat dacht ik ook al, voor mij veel en veel te hard.
Ben wel benieuwd wat de ervaring is bij 2.5. Denk dat je nooit weer terug wil naar 3.5
Ieder zijn stijl, ik rij veel snelweg en de continentals kunnen het prima hebbenFlavour schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:59:
[...]
Ben wel benieuwd wat de ervaring is bij 2.5. Denk dat je nooit weer terug wil naar 3.5
Ik ben nu zelf op zoek naar een nieuwe lease auto en het gaat nu tussen de Mach-E en de i4. Maar de i4 35 gaat volgens WhatTheRange.com maar 30km verder dan de SR. Het verschil tussen de ER en de i4 40 is maar 20km. Gaat dat het verschil maken?Aldusso schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:03:
[...]
Range bij normale omstandigheden en zker niet te koud (van de Extended Range) is prima tov veel concurrenten, waaronder Tesla. Verbruik daarentegen idd veel hoger. Maar dat maakt mij dan weer niet uit ik betaal het namelijk niet zelf ;-) .... Puur voor de range zelf voldoet de ER meer dan zat. Prive zou ik geen Mach-E kopen, voor dat geld zijn er betere alternatieven, waaronder imo de BMW I4 als een vd beste/
Verder heeft de MME allerlei zaken standaard die je bij de i4 nog als optie moet aanvinken. Zelfs ACC is daar nog een optie! Toegegeven, de i4 rijdt heerlijk maar ook een stuk duurder in de bijtelling als je hem kwa functies gelijk trekt aan de MME.
Persoonlijk vind ik de ene niet mooier dan de andere, oftewel beide erg mooie auto`s. Voor mij was de zithoogte doorslaggevend. Bij de BMW zit je weer met je kont op het wegdek en moet je elke keer uit de auto klimmen. Maar dit schijnt meestal bij de wat oudere rijder een issue te zijn. Ik ben dan ook alweer halverwege de 50DutchJackal schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:17:
[...]
Ik ben nu zelf op zoek naar een nieuwe lease auto en het gaat nu tussen de Mach-E en de i4. Maar de i4 35 gaat volgens WhatTheRange.com maar 30km verder dan de SR. Het verschil tussen de ER en de i4 40 is maar 20km. Gaat dat het verschil maken?
Verder heeft de MME allerlei zaken standaard die je bij de i4 nog als optie moet aanvinken. Zelfs ACC is daar nog een optie! Toegegeven, de i4 rijdt heerlijk maar ook een stuk duurder in de bijtelling als je hem kwa functies gelijk trekt aan de MME.

De hoge zit vindt ik wel lekker makkelijk maar niet doorslaggevend. Omdat ik nu een Focus rijdt is het interieur van de MME wel vertrouwd maar het interieur van de i4 is weer een stuk fraaier. Vooral die HUDFlavour schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:37:
[...]
Persoonlijk vind ik de ene niet mooier dan de andere, oftewel beide erg mooie auto`s. Voor mij was de zithoogte doorslaggevend. Bij de BMW zit je weer met je kont op het wegdek en moet je elke keer uit de auto klimmen. Maar dit schijnt meestal bij de wat oudere rijder een issue te zijn. Ik ben dan ook alweer halverwege de 50en na 5 jaar 3- en 4 serie te hebben gereden wou ik graag naar een iets hogere zit vandaar. Daarnaast moet de hogere bijtelling wel in je budget passen en je moet het er ook voor over hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door DutchJackal op 04-06-2023 13:03 ]
Volgens de kenners heeft BMW de vering wel beter op orde dan Ford. Dus als je dat belangrijk vind zou ik niet te lang nadenken. Overigens kun je voor een paar honderd euro ook aftermarket vering op de MME krijgen zodat dit iets minder scherp is.DutchJackal schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:01:
[...]
De hoge zit vindt ik wel lekker makkelijk maar niet doorslaggevend. Omdat ik nu een Focus rijdt is het interieur van de MME wel vertrouwd maar het interieur van de i4 is weer een stuk fraaier. Vooral die HUDMaar de i4 is al snel €100 per maand duurder in de lease als je de eigen bijdrage meeneemt. Das €6000 in 5 jaar. Ik ben een groot fan van (semi)autonoom rijden dus dat de MME dat standaard heeft en je daarvoor bij de i4 het duurste optiepakket moet kiezen staat me tegen.Ik vind het echt moeilijk kiezen. First world problems...
Verder zou ik altijd voor de MME gaan, ook op langere afstanden vind ik het heerlijk rijden. Maar ik heb dan ook de GT.
Just here for the fun
Dat autonoom rijden werkt niet in België en Nederland.DutchJackal schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:01:
[...]
De hoge zit vindt ik wel lekker makkelijk maar niet doorslaggevend. Omdat ik nu een Focus rijdt is het interieur van de MME wel vertrouwd maar het interieur van de i4 is weer een stuk fraaier. Vooral die HUDMaar de i4 is al snel €100 per maand duurder in de lease als je de eigen bijdrage meeneemt. Das €6000 in 5 jaar. Ik ben een groot fan van (semi)autonoom rijden dus dat de MME dat standaard heeft en je daarvoor bij de i4 het duurste optiepakket moet kiezen staat me tegen.Ik vind het echt moeilijk kiezen. First world problems...
Lane assist en adaptive cruise control heeft hij wel.
Op de autostrade gaat hij veel te veel naar rechts als je op de linkse strook bent.
En als hij het wel goed doet je niet op de 15 min tegen het stuur duwt gaat hij vervelend piepen dat je het stuur vast moet houden terwijl je dat gewoon doet.
Als er geen duidelijke lijnen zijn (ongeveer heel België dus) doet de lane assist niets.
Pre-collision detection is precies een oma, constant paniek om niets als iemand afslaat.
Aflezen van borden is meer fout dan juist, en je kan het niet uitschakelen (zover ik weet).
Als je graag een iets zachtere vering hebt voor lange ritten kan je ook beter voor iets anders kijken.
Ondertussen lopen we al bijna een jaar achter qua software op de USA.
Radio vindt het ook nodig om mij iedere 15 a 30 sec een popup te tonen over de zender die actief staat (wellicht te maken met de DAB+ band die wisselt voor de actieve zender). Ook als je helemaal niet naar de radio aan het luisteren bent.
Neemt niet weg dat het een leuke auto kan zijn, maar autonoom rijden kan hij zeker niet, en foutloos is hij ook zeker niet. De BMW is weer 2j nieuwer, en heeft hopelijk minder zulde frustraties.
Daarnaast zijn het toch wel 2 heel verschillende wagens.
Misschien (of waarschijnlijk) ligt het aan de omstandigheden in België, maar hier in Nederland werken heel veel dingen waar jij over klaagt gewoon prima. Waarschijnlijk omdat we hier betere radio-ontvangst hebben en sowieso betere wegen... met strepen en zonder gaten enzojgijsen schreef op zondag 4 juni 2023 @ 14:12:
[...]
Dat autonoom rijden werkt niet in België en Nederland.
Op de autostrade gaat hij veel te veel naar rechts als je op de linkse strook bent.
En als hij het wel goed doet je niet op de 15 min tegen het stuur duwt gaat hij vervelend piepen dat je het stuur vast moet houden terwijl je dat gewoon doet.
Als er geen duidelijke lijnen zijn (ongeveer heel België dus) doet de lane assist niets.
Pre-collision detection is precies een oma, constant paniek om niets als iemand afslaat.
Aflezen van borden is meer fout dan juist, en je kan het niet uitschakelen (zover ik weet).
Als je graag een iets zachtere vering hebt voor lange ritten kan je ook beter voor iets anders kijken.
Radio vindt het ook nodig om mij iedere 15 a 30 sec een popup te tonen over de zender die actief staat (wellicht te maken met de DAB+ band die wisselt voor de actieve zender). Ook als je helemaal niet naar de radio aan het luisteren bent.
Neemt niet weg dat het een leuke auto kan zijn, maar autonoom rijden kan hij zeker niet, en foutloos is hij ook zeker niet. De BMW is weer 2j nieuwer, en heeft hopelijk minder zulde frustraties.
Net twee weken in de i4 m50 gereden. Heerlijke, bloedsnelle wagen. Vooral in de Pyreneeën en Alpen gereden en dat was een genot. Vooral CarPlay gebruikt dus kan niet veel zeggen over de navigatie. Op heen en terugweg de navigatie van bmw gebruikt en die heeft zo z’n nukken. Vooral als je afwijkt van wat de navigatie je opdraagt. Ook deze auto denkt met je mee en op het moment dat je tegen de lijnen aan rijdt je steeds daarop gewezen wordt.
Wat voor mij vervelend was, ben 55, is de lage zit. Elke keer uit de wagen klimmen.
Maar de wegligging, in deze wagen met luchtvering, was fenomenaal.
Maar was weer erg blij gisteren in de Mach E te mogen stappen.
Wat voor mij vervelend was, ben 55, is de lage zit. Elke keer uit de wagen klimmen.
Ja het scheelt een hoop in NederlandFlowDesign schreef op zondag 4 juni 2023 @ 15:48:
[...]
Misschien (of waarschijnlijk) ligt het aan de omstandigheden in België, maar hier in Nederland werken heel veel dingen waar jij over klaagt gewoon prima. Waarschijnlijk omdat we hier betere radio-ontvangst hebben en sowieso betere wegen... met strepen en zonder gaten enzo
DAB+ popups zijn wel enorm hinderlijk, ik hoop toch dat ze daar eens iets aan gaan doen.
Iemand een idee wanneer die grote update eraan komt ?
Dat BlueCruise hier niet werkt weet ik. Maar als af en toe een nukje aan het stuur geven voldoende is ben ik gelukkig. Zeker in de file.jgijsen schreef op zondag 4 juni 2023 @ 14:12:
[...]
Dat autonoom rijden werkt niet in België en Nederland.
Aflezen van borden had van mij ook niet gehoeven. Dat dat waardeloos is heb ik in de Focus al ervaren. Met precollision ben ik ook al gewend van de Focus. Zeker met afslaand verkeer ja. Heel herkenbaar.
Raduo luister ik praktisch nooit. Android Auto en Spotify FTW.

ix3Bassmanjunior schreef op zondag 4 juni 2023 @ 17:34:
Net twee weken in de i4 m50 gereden. Heerlijke, bloedsnelle wagen. Vooral in de Pyreneeën en Alpen gereden en dat was een genot. Vooral CarPlay gebruikt dus kan niet veel zeggen over de navigatie. Op heen en terugweg de navigatie van bmw gebruikt en die heeft zo z’n nukken. Vooral als je afwijkt van wat de navigatie je opdraagt. Ook deze auto denkt met je mee en op het moment dat je tegen de lijnen aan rijdt je steeds daarop gewezen wordt.
Knietje aan het stuur is doorgaans op de snelweg voldoendeDutchJackal schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:04:
[...]
Dat BlueCruise hier niet werkt weet ik. Maar als af en toe een nukje aan het stuur geven voldoende is ben ik gelukkig. Zeker in de file.
Aflezen van borden had van mij ook niet gehoeven. Dat dat waardeloos is heb ik in de Focus al ervaren. Met precollision ben ik ook al gewend van de Focus. Zeker met afslaand verkeer ja. Heel herkenbaar.
Raduo luister ik praktisch nooit. Android Auto en Spotify FTW.
Dat is niet anders dan in de Focus nu dus.Xipe22 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:06:
[...]
Knietje aan het stuur is doorgaans op de snelweg voldoendeals hij af en toe wat draaiweerstand voelt vindt de auto het prima.
Heeft de focus tegenwoordig ook al lane centering assist? Heb er eentje gereden aantal jaar geleden en die ervaring is niet te vergelijken met het zelfsturen van de mustang.
Nee alleen lane pingponging.Xipe22 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:31:
[...]
Heeft de focus tegenwoordig ook al lane centering assist? Heb er eentje gereden aantal jaar geleden en die ervaring is niet te vergelijken met het zelfsturen van de mustang.
Fles drinken in het stuur klemmen aan één kant schijnt ook te werken.Xipe22 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:06:
[...]
Knietje aan het stuur is doorgaans op de snelweg voldoendeals hij af en toe wat draaiweerstand voelt vindt de auto het prima.
Er is inmiddels een update uit in Amerika die lane centering flink verbeterd. Daar zit ook de automatische wisseling van baan bij als je je richtingaanwijzer gebruikt. Misschien komen er een aantal dingen wel beschikbaar in Europa. Laten we het hopen. Bluecruise 1.2 zelf zal niet komen voorlopig in NL
Just here for the fun
voor mij 2.5 iets te licht, dan deint ie flink meer bij 120+, maar vooral bij 140+. 27. en 3.1 V / A en dan koud uiteraard is voor mij persoonlijk beste compromis. Niet te straf, maar ook niet 'bewegen'
Ik kom er net achter dat bij de bandenwissel naar zomerbanden (was er laat mee en het was onwijs druk, zo druk dat ik bijna 2 maanden moest wachten) rondom op 2,6 heeft staan. Dit zorgt voor te vaak piepende banden :-)Flavour schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:59:
[...]
Ik ga het weer ophogen naar 2.8 en 3.1. Dat had ik ook voor de winterbanden.
Gezien mijn standaard banden bijna op zijn (225/55R19 103) zou ik mogelijks willen opteren om 20" te leggen.
Ziet er een pak beter uit en misschien rijdt ie dan ook wat stabieler, minder licht op het stuur...
Echter op het gelijkvormigheidsattest staat enkel de maat 225/55R19 103h
Raar want de GT heeft 20" standaard en dat is toch dezelfde auto (ttz 245/45R20 103H)
Dus heeft er iemand al de switch gemaakt?
Zoja, is er verschil te merken?
Wat met de laadindex? 100 vs 103?
100 lijkt mij toch voldoende te zijn?
Ziet er een pak beter uit en misschien rijdt ie dan ook wat stabieler, minder licht op het stuur...
Raar want de GT heeft 20" standaard en dat is toch dezelfde auto (ttz 245/45R20 103H)
Ik heb 2 weken op de standaard 18 inch gereden en daarna 20 inch eronder gelegd. Bij de eerste toelating van de MME in europa heeft Ford een "foutje" gemaakt en alle modellen enkel gehomologeerd op hun standaard maat. Dwz, RWD enkel en alleen 18inch en de AWD 19inch. Zowel groter als kleiner was niet toegestaan.De GT was er toen nog niet maar de 20inch is dan ook weer standaard op de GT.dwadj schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:57:
Gezien mijn standaard banden bijna op zijn (225/55R19 103) zou ik mogelijks willen opteren om 20" te leggen.
Inmiddels is dit "foutje" zover ik weet hersteld.
Comfort verschil is nagenoeg te verwaarlozen. Of ik nu op mijn winterset rijdt (de standaard 18inch) of de 20inch, ik merk amper verschil. "Voordeel" van stugge vering denk ik, die zijn zo stug dat je het verschil toch niet meer merkt.
Tav licht zijn op het stuur heb ik zelf het idee dat het meer komt door het lanekeep systeem. Deze zet ik regelmatig uit en dan voelt het een stuk stabieler aan in de hand.
Ik heb zelf 103 eronder liggen met 875kg per band (RWD SR).
load 100 = 800kg en zou in principe genoeg moeten zijn voor alle types maar standaard wordt op alle modellen 103 gemonteerd zover ik weet dus ik zou het daar op houden.
[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 06-06-2023 18:39 ]
ik ben ook van de 18 inch naar 20 over merk van het rijden weinig maar mijn verbruik is wel flink omhoog, schilt toch wel zeker 2kw per 100km
We lopen inmiddels een jaar achter met geen enkele update sinds september 2022, wel echt enorm teleurstellend van Ford.Brotuck schreef op zondag 4 juni 2023 @ 23:16:
Er is inmiddels een update uit in Amerika die lane centering flink verbeterd. Daar zit ook de automatische wisseling van baan bij als je je richtingaanwijzer gebruikt. Misschien komen er een aantal dingen wel beschikbaar in Europa. Laten we het hopen. Bluecruise 1.2 zelf zal niet komen voorlopig in NL
Zeker zo en erg teleurstellend inderdaad. De enige manier om nog bij te blijven is via de updates bij de dealer of het zelf doen. Ik heb de OTA hoop al opgegeven eerlijk gezegd.Jarune schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:31:
[...]
We lopen inmiddels een jaar achter met geen enkele update sinds september 2022, wel echt enorm teleurstellend van Ford.
Just here for the fun
ja en bij de meeste dealers moet je betalen voor de updates
Ik ook. Het is een fijne auto maar ze kunnen lang niet alle beloftes waar maken en ik verwacht er ook weinig meer van in de periode dat ik deze auto nog heb.Brotuck schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:30:
[...]
Zeker zo en erg teleurstellend inderdaad. De enige manier om nog bij te blijven is via de updates bij de dealer of het zelf doen. Ik heb de OTA hoop al opgegeven eerlijk gezegd.
Maar ff reëel bekeken hè, wat is er nou eigenlijk werkelijk veel beter aan de laatste 4.x versie die ze in Amerika hebben, tov die Europese 3.5.2.1 update die we hier hebben gekregen?
Ik bedoel, Bluecruise hebben we niet vanwege wetgeving, dus afgezien daarvan vraag ik mij af wat nou echt een onmisbare nieuwe functie is?
Ik bedoel, Bluecruise hebben we niet vanwege wetgeving, dus afgezien daarvan vraag ik mij af wat nou echt een onmisbare nieuwe functie is?
O het zijn allemaal kleine changes, erg lastig om in kaart te brengen.FlowDesign schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:13:
Maar ff reëel bekeken hè, wat is er nou eigenlijk werkelijk veel beter aan de laatste 4.x versie die ze in Amerika hebben, tov die Europese 3.5.2.1 update die we hier hebben gekregen?
Maar deze 2 bijvoorbeeld:
De laatste (europese) Sync4a heeft nog niet eens iedereen ontvangen. Dit geeft fullscreen AA
Wijzigingen aan het laadgedrag boven de 80%. ipv op 16 kW laden op 43-45 kW
Beide relatief eenvoudig te updaten via een OTA (die er dus niet is in Europa) en alleen te krijgen na een FDRS update via de dealer. Ik zou er bijna over gaan nadenken om een mobiel update team te realiseren hiervoor, maar dat kan ik ook niet gratis doen.
En we hebben ook nog vele updates gehad voor ongeveer alles wat je maar kan verzinnen, toegegeven sommigen worden de week erna weer teruggedraaid door een lagere firmware te flashen. Verwarming, deuren hebben allemaal updates gehad. Ook een aantal elementen van BC 1.2 zul je vast hier ook wel krijgen. Alleen de functie zelf mag niet in NL
Kaart updates komen wel volledig automatisch binnen, zie je niet eens terug in de ota geschiedenis.
[ Voor 17% gewijzigd door Brotuck op 07-06-2023 09:31 ]
Just here for the fun
De garage heeft bij mij laatst alle updates weer doorgevoerd. Het is niet dat het er altijd beter van wordt, vooral telefonie blijft in mijn auto een heikel punt.
Wat wel weer wat toevoegt is de update over het verwarmen van het accu pakket bij het kiezen van een snellader. Zorgt toch voor iets hogere laadsnelheden. Al heeft Brotuck daar al van aangetoond dat het effect minimaal is. Wellicht voor in de winter leuk en handig, laten we hopen voor de rest dat de OTA voor de winter er is.
En laten we eerlijk zijn he.. ik heb voldoende collega's die nog met een usb stick naar de (elektrische) auto mogen voor een update voor de kaarten, dit heeft Ford toch wel erg goed voor elkaar. En tegen die collega's hoef ik niet te beginnen over OTA en het wellicht toevoegen van functionaliteiten. Ik denk dat Tesla de lat gewoon heel hoog heeft gelegd en de overige fabrikanten dit maar lastig vinden.
Wat wel weer wat toevoegt is de update over het verwarmen van het accu pakket bij het kiezen van een snellader. Zorgt toch voor iets hogere laadsnelheden. Al heeft Brotuck daar al van aangetoond dat het effect minimaal is. Wellicht voor in de winter leuk en handig, laten we hopen voor de rest dat de OTA voor de winter er is.
En laten we eerlijk zijn he.. ik heb voldoende collega's die nog met een usb stick naar de (elektrische) auto mogen voor een update voor de kaarten, dit heeft Ford toch wel erg goed voor elkaar. En tegen die collega's hoef ik niet te beginnen over OTA en het wellicht toevoegen van functionaliteiten. Ik denk dat Tesla de lat gewoon heel hoog heeft gelegd en de overige fabrikanten dit maar lastig vinden.
Waarom heeft Ford het dan wel goed geregeld in Amerika ?Xipe22 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:46:
De garage heeft bij mij laatst alle updates weer doorgevoerd. Het is niet dat het er altijd beter van wordt, vooral telefonie blijft in mijn auto een heikel punt.
Lijkt me eerder een onderliggend probleem van focus en/of regelgeving
Just here for the fun
De updates die we in Europa niet hebben gehad na 3.5.2.1
- Additional games: Lane Change, Sudoku, Jigsaw Puzzles
After this update completes, Ford provisions Amazon Alexa feature activation in the primary owner's
Connected Services account and the vehicle enables built-in Alexa support shortly afterward.
- Enables full screen CarPlay & Android Auto on F150.
- SYNC new design, updated to Version 22228 Rev. 539
- Dynamic Screen Resizing When you’re using Android Auto™ or Apple CarPlay®, you can now make them
appear on your touchscreen in the size you prefer.
- Video streaming apps for US vehicles: YouTube, NBC News, NBC Today
Video streaming requires a Wi-Fi connection or an active Ford Streaming Connected Service plan
- Minor adjustment. Support for two Bluetooth phones simultaneously.
- Customer Satisfaction Program 21B36
- Fine tuning Phone As A Key software
- Customer Satisfaction Program 22B28
- HVAC update to improve the heat capability at or below -15C/5F
- Improved the accuracy of distance-to-empty measurement
- Added en-route battery pre-conditioning when utilizing the built-in navigation system
- Adds ability to enter your vehicle using your Key Fob during a non-drivable update
You'll now receive new pop-up alerts to inform you when a precondition is not being met so that you can
take the required action to receive your update. For a non-drivable update, preconditions may include that
your vehicle is parked, it's not running, all the lights are off, doors and trunk are closed, and you're not
pressing the brake pedal.
- SYNC new design, updated to Version 22326 Rev. 640
- Volume knob enables control of cabin temperature, fan speed and heated seats
- New games: Bridge Battle and Parking Lot
- SYNC update to support public WiFi
- Improvement/adjustment of previous OTA 4.1.1
This particular update will set you up for all future ones to come. Think of it as the update that opens the
door for all the others to enter through.
- Ability to enter your vehicle using your Key Fob during a non-drivable update. (F150)
- Pop-up alerts to inform you when a precondition is not being met so that you can take the required action
to receive your update. For a non-drivable update, preconditions may include that your vehicle is parked,
it’s not running, all the lights are off, doors and trunk are closed, and you’re not pressing the brake pedal.
(F150
- Improvement/adjustment of previous OTA 4.1.2
- SYNC updated to Version 23031 Rev. 713
- Enhanced HVAC to reduce window fogging
In Amerika zit men op 4.2.5 inmiddels ....
- Additional games: Lane Change, Sudoku, Jigsaw Puzzles
After this update completes, Ford provisions Amazon Alexa feature activation in the primary owner's
Connected Services account and the vehicle enables built-in Alexa support shortly afterward.
- Enables full screen CarPlay & Android Auto on F150.
- SYNC new design, updated to Version 22228 Rev. 539
- Dynamic Screen Resizing When you’re using Android Auto™ or Apple CarPlay®, you can now make them
appear on your touchscreen in the size you prefer.
- Video streaming apps for US vehicles: YouTube, NBC News, NBC Today
Video streaming requires a Wi-Fi connection or an active Ford Streaming Connected Service plan
- Minor adjustment. Support for two Bluetooth phones simultaneously.
- Customer Satisfaction Program 21B36
- Fine tuning Phone As A Key software
- Customer Satisfaction Program 22B28
- HVAC update to improve the heat capability at or below -15C/5F
- Improved the accuracy of distance-to-empty measurement
- Added en-route battery pre-conditioning when utilizing the built-in navigation system
- Adds ability to enter your vehicle using your Key Fob during a non-drivable update
You'll now receive new pop-up alerts to inform you when a precondition is not being met so that you can
take the required action to receive your update. For a non-drivable update, preconditions may include that
your vehicle is parked, it's not running, all the lights are off, doors and trunk are closed, and you're not
pressing the brake pedal.
- SYNC new design, updated to Version 22326 Rev. 640
- SYNC update to support public WiFi
- Improvement/adjustment of previous OTA 4.1.1
This particular update will set you up for all future ones to come. Think of it as the update that opens the
door for all the others to enter through.
- Ability to enter your vehicle using your Key Fob during a non-drivable update. (F150)
- Pop-up alerts to inform you when a precondition is not being met so that you can take the required action
to receive your update. For a non-drivable update, preconditions may include that your vehicle is parked,
it’s not running, all the lights are off, doors and trunk are closed, and you’re not pressing the brake pedal.
(F150
- Improvement/adjustment of previous OTA 4.1.2
- SYNC updated to Version 23031 Rev. 713
- Enhanced HVAC to reduce window fogging
In Amerika zit men op 4.2.5 inmiddels ....
Just here for the fun
Nu heb jij het over versie 3.5.x, er zitten er ook nog velen, zoals ikzelf, op 2.7.x dat is echt een kloof van hier tot Detroit.FlowDesign schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:13:
Wat het nog lastiger maakt is het feit dat sommigen na de 2.7.x ota wel bij de dealer zijn geweest en dat er ook handmatige updates zijn geïnstalleerd. Dus iedereen hangt tussen 2.7.x en 4.2.x in op het moment, afhankelijk van het moment van updates installatie en of de dealer het allemaal heeft gedaanTedillac schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:32:
[...]
Nu heb jij het over versie 3.5.x, er zitten er ook nog velen, zoals ikzelf, op 2.7.x dat is echt een kloof van hier tot Detroit.
Just here for the fun
Wat heb je er voor overCaulino schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:13:
ik wil die ac knop op het scherm
Just here for the fun
Ik zat meer aan tijd voor tijd te denken. Mijn tuintje moet nog aangepakt
Just here for the fun
haha man ik heb zelf al geen tijd voor mijn eigen tuin, moet nog borders maken rond 35 bomen en nog 50 meter schutting opnieuw zwart maken, maar wil wel mijn garage ter beschikking stellen en voor koffie zorgen enzo
[ Voor 24% gewijzigd door Caulino op 07-06-2023 21:12 ]
Blijft tof om jou gedrevenheid te zien Brotuck, zowel hier als op het Mache forum. (Kudo's) Er staan in je lijstje zeker functionaliteiten waar ik ook op zit te wachten.(2 telefoons tegelijk koppelen bijvoorbeeld)
Maar ik vind eigenlijk dat Ford eerst de kloof tussen 2.7 en de rest maar eens moet dichten en eigenlijk alle dealers zoals de mijne moeten zijn. Geen gezeur, updaten is gratis. (Doen we wel even bij de bandenwissel)
Maar ik vind eigenlijk dat Ford eerst de kloof tussen 2.7 en de rest maar eens moet dichten en eigenlijk alle dealers zoals de mijne moeten zijn. Geen gezeur, updaten is gratis. (Doen we wel even bij de bandenwissel)
Die van mij staat nu bij de dealer voor interval onderhoud vanuit leasemaatschappij. Na overleg met leasemaatschappij is besloten de volledige updates te doen. Daar zijn ze nu al bijna 24 uur mee bezig
De laatste keer dat we een dag reserveerden voor updates zijn we echt 16 uur oid bezig geweest. Dus ik geloof het zo.
Just here for the fun
En als ik kijk naar het lijstje wat tussen 2.7.x zit dan mis je nog veel meer.Xipe22 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:35:
Blijft tof om jou gedrevenheid te zien Brotuck, zowel hier als op het Mache forum. (Kudo's) Er staan in je lijstje zeker functionaliteiten waar ik ook op zit te wachten.(2 telefoons tegelijk koppelen bijvoorbeeld)
Ik zal wel eens een echt lijstje maken.
Just here for the fun
Heeft iemand de nieuwe ford pass app al gedownload? En zo ja of deze dan beter werkt met met Paak en zo?
En nu weer terug. Sync 473. Behalve een wat zwaarder sturend stuur, merk ik nu geen verschil.metalpro2021 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:44:
Die van mij staat nu bij de dealer voor interval onderhoud vanuit leasemaatschappij. Na overleg met leasemaatschappij is besloten de volledige updates te doen. Daar zijn ze nu al bijna 24 uur mee bezig
Ja en securealert is eruitMaurice_S schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:14:
Heeft iemand de nieuwe ford pass app al gedownload? En zo ja of deze dan beter werkt met met Paak en zo?
Just here for the fun
Dus ik krijg nu niet meer 3 dagen nadat het is gebeurt nog alerts?
Als de mijne nog op 2.7.x zat zou ik dat denk ik ook wel matig vinden, voornamelijk ivm de Android Auto updates.Tedillac schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:32:
[...]
Nu heb jij het over versie 3.5.x, er zitten er ook nog velen, zoals ikzelf, op 2.7.x dat is echt een kloof van hier tot Detroit.
Met 3.5.2.1 kan ik prima leven, zie niet echt iets in het lijstje van @Brotuck waarvan ik denk daar kan ik niet op wachten. 4.x update komt vast nog wel deze kant op via OTA (ooit
Mijn telefoon ging direct af als er ook maar een deur open werd gedaan, dus hangt erg van je energie instellingen af op fordpass denk ikDonnie Darko schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:34:
[...]
Dus ik krijg nu niet meer 3 dagen nadat het is gebeurt nog alerts?
Just here for the fun
Heb jij wel volledig scherm met de navi dan en het airco icoon, ik nog nietFlowDesign schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:40:
[...]
Als de mijne nog op 2.7.x zat zou ik dat denk ik ook wel matig vinden, voornamelijk ivm de Android Auto updates.
Met 3.5.2.1 kan ik prima leven, zie niet echt iets in het lijstje van @Brotuck waarvan ik denk daar kan ik niet op wachten. 4.x update komt vast nog wel deze kant op via OTA (ooit)
Airco icoon nog niet.Caulino schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:35:
[...]
Heb jij wel volledig scherm met de navi dan en het airco icoon, ik nog niet
Navi van Ford gebruik ik nooit. Full screen Android Auto zou ik ff moeten checken.
Hebben jullie al de waarschuwing voor flitspalen in de standaard nav zitten ? Of ontdek ik dat pas na 2 jaar ?
Just here for the fun
Dit herken ik niet, ik zit op een versie uit september maar waar in de instellingen heb je dit gevonden, dan check ik morgen even.
All,
Ik hoorde vandaag bij de dealer dat als je een Ihpone 14 hebt kun je niet meer draadloos laden in de auto..dus terug naar het kabeltje.Ze kregen dit te horen van Ford NL.
Iemand hier ook last van?
Ik hoorde vandaag bij de dealer dat als je een Ihpone 14 hebt kun je niet meer draadloos laden in de auto..dus terug naar het kabeltje.Ze kregen dit te horen van Ford NL.
9man schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 23:43:
Dit herken ik niet, ik zit op een versie uit september maar waar in de instellingen heb je dit gevonden, dan check ik morgen even.
:strip_exif()/f/image/aCtzaet2Cy1WdRpQ7LFReCmM.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier is de instelling
[ Voor 59% gewijzigd door Brotuck op 09-06-2023 17:15 ]
Just here for the fun
Heb 'n 14 pro, nergens last van qua draadloos laden. Moet er wel goed op liggen, wil nog wel eens verschuiven en dan niet meer ladenBizzy51 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:38:
All,
Idem Iphone 14 Pro Max werkt primaTedillac schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:57:
[...]
Heb 'n 14 pro, nergens last van qua draadloos laden. Moet er wel goed op liggen, wil nog wel eens verschuiven en dan niet meer laden
Hier ook een 14 pro die max een paar min draadloos oplaad. Toch maar eens bellen dan.Bizzy51 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:25:
@Tedillac & @Aldusso
Dank voor de info zal het nogmaals aankaarten bij de dealer want dan is het erg vreemd dit.
Er is een update beschikbaar voor het draadloos laden. Misschien dat die helpt met de issues
Just here for the fun
Ik heb deze instelling al een hele tijd, weet niet precies sinds wanneer, maar kan zo maar dik een halfjaar zijn
Ik heb een scheur in m'n voorruit doordat een steen(tje) nèt boven de motorkap op de ruit is geketst.
Afgelopen donderdag zou de ruit vervangen worden, maar dat kon niet doorgaan omdat de ruit in backorder staat.
Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren....
Afgelopen donderdag zou de ruit vervangen worden, maar dat kon niet doorgaan omdat de ruit in backorder staat.
ok. wij hebben nu een vreemd probleem met Waze via Android Auto. De navigatie begint wel maar stopt meteen weer... loopt verder niet vast of iets, maar stopt gewoon met navigeren. Gebeurt op 2 verschillende telefoons. Reinstall helpt niet. Iemand dit al eens gezien?
Zeker. Ik heb Waze hierom maar links laten liggen.m24 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:57:
ok. wij hebben nu een vreemd probleem met Waze via Android Auto. De navigatie begint wel maar stopt meteen weer... loopt verder niet vast of iets, maar stopt gewoon met navigeren. Gebeurt op 2 verschillende telefoons. Reinstall helpt niet. Iemand dit al eens gezien?
hmm ok. weird, tot 2 weken geleden werkte het altijd probleemloos bij ons.baszz schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:21:
[...]
Zeker. Ik heb Waze hierom maar links laten liggen.
Statusupdate: job 1 auto: na dealer updates geen nieuwe sync4 versie (b.v. Android auto fullscreen) maar wel frunk openen via de Europese sleutel.
Waarschijnlijk versie 3.5.2.1 erop gekregen.metalpro2021 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:22:
Statusupdate: job 1 auto: na dealer updates geen nieuwe sync4 versie (b.v. Android auto fullscreen) maar wel frunk openen via de Europese sleutel.
Ik had precies dat toen ik een poos geleden zelf een nieuwere bèta versie van apkmirror had geïnstalleerd. Toen moest ik Waze eerst volledig van m'n telefoon gooien en daarna toch maar weer de officiële uit de Playstore geïnstalleerd, toen werkte het weer normaal.m24 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:57:
Inmiddels heb ik versie 4.95.0.3 uit de Playstore en die werkt prima, ook met AA (Samsung S23).
Hmm ok. Ik heb geen beta software draaien. Wel Waze opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp niet... we prutsen doorFlowDesign schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:06:
[...]
Ik had precies dat toen ik een poos geleden zelf een nieuwere bèta versie van apkmirror had geïnstalleerd. Toen moest ik Waze eerst volledig van m'n telefoon gooien en daarna toch maar weer de officiële uit de Playstore geïnstalleerd, toen werkte het weer normaal.
Inmiddels heb ik versie 4.95.0.3 uit de Playstore en die werkt prima, ook met AA (Samsung S23).
Het ligt niet aan jouw spullen, ze hebben Waze gewoon weer eens kapot gemaakt of er is een storing. De navigatie werkt bij mij nml. ook ineens niet meer.m24 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:56:
[...]
Hmm ok. Ik heb geen beta software draaien. Wel Waze opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp niet... we prutsen door
Een week na de geannuleerde afspraak nog steeds geen nieuws over een nieuwe voorruit.FlowDesign schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:16:
Ik heb een scheur in m'n voorruit doordat een steen(tje) nèt boven de motorkap op de ruit is geketst.