De GT was bij introductie 75k, nu nog steeds 79,5 dacht ik te lezen. Dus valt beetje tegen die "verlaging"
Maar de 98kw RWD is standaard al met "Premium"dat is al TP met wat extra's uit TP+DutchJackal schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:33:
Me wish! Ik heb nu opnieuw een offerte opgevraagd voor de 75kWh RWD met TP+ en perforated bekleding.
Als de leaseprijs erg meevalt zou ik nog overwegen om de 98kWh RWD met TP+ en perforated bekleding te vragen maar volgens de leasemaatschappij wordt de eerstgenoemde al kiele kiele...
Feitelijk niet veel meer behalve panorama dak lijkt het ?
https://app.tronity.io/signup/t9zl4Dyq
nou daar mach ik als build one eigenaar ook nog op wachten, zit nog steeds op 2.7.1 en de dealer kan ook niks.Brotuck schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:31:
[...]
Nee de laatste Sync4 versie is nog niet beschikbaar in Europa. De versie daarvoor wel met o.a. full screen Android Auto en de AC knop op het home scherm
Dank @Brotuck voor het checken. Er blijkt inderdaad een lijstje updates voor mijn auto te zijn:Brotuck schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:03:
Voor de nieuwsgierigen, ik kan de hele week voor je checken of je een OTA poging hebt gehad de afgelopen 3 maanden (langer kan je niet terug) of ik kan zien welke updates er eventueel nog op kunnen. Heb ik je VIN nummer nodig in een PM
Ik heb bij de dealer geinformeerd naar het updaten van de modules, en die schrijven als reactie:
Hoe kijken jullie hiernaar (met name het stukje over "niet geadviseerd op voorhand updates te draaien")?Voor wat betreft de updates dat is niet te voorspellen hoe lang dat duurt. Wij kunnen op voorhand niet zien hoe groot de datapakketten zijn. Dus dat kan een uur zijn, maar kan ook zo 4 uur werk zijn.
Vraag is ook wat de reden is dat u al deze updates zou willen doen? Het is niet gebruikelijk en ook niet door Ford geadviseerd om op voorhand updates te draaien van de systemen. Ford adviseert dit alleen bij storingen te doen en als Ford dit aangeeft in de geleide diagnoses bij storingen.
Mocht u de updates op uw verzoek toch willen laten uitvoeren kan dat uiteraard, maar moet u zich wel realiseren dat daar kosten aan zijn verbonden. Dit is niet iets wat gedekt is onder de services van de importeur.
Ik kreeg ongeveer dezelfde reactie van de dealer. Vind het wat matig dat dit de reactie is. Ik ben nu bijna van plan om de specifieke updates op te zoeken en te kijken welke 'klacht' ik erbij kan bedenken die met die updates opgelost zou wordenflorisvlasveld schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:00:
[...]
Hoe kijken jullie hiernaar (met name het stukje over "niet geadviseerd op voorhand updates te draaien")?

Ik vraag mij mbt jouw auto vooral af: waarom heb je al die updates niet gewoon via OTA al lang binnen?florisvlasveld schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:00:
[...]
Dank @Brotuck voor het checken. Er blijkt inderdaad een lijstje updates voor mijn auto te zijn:
[Afbeelding]
Ik heb bij de dealer geinformeerd naar het updaten van de modules, en die schrijven als reactie:
[...]
Hoe kijken jullie hiernaar (met name het stukje over "niet geadviseerd op voorhand updates te draaien")?
Zou je dat niet gewoon als een storing/klacht kunnen melden? Dat de OTA's niet werken?
Ik sprak op wintersport in Oostenrijk een dame die bij een Ford dealer werkt. Het eerste wat ze na het zien van m'n MME vroeg, was of ik problemen had met updates, of die wel binnen kwamen. Doet je toch wat vermoeden hè.
Ford Mustang Mach E SR RWD (Job2 2021-07), 25mm verlaagd
Er is een groot verschil in hoe de OTA updates verspreid worden in Amerika en de rest van de wereld.
Ik heb al een heleboel redenen gehoord waarom, maar het blijft speculeren.
Amerika loopt minimaal 6 maanden voor op Europa met OTA updates, via de handmatige updates kun je als Europese wagen een beetje bijblijven, want dit zijn exact dezelfde firmware updates.
Dus een dealer die dit afraad omdat Ford het zegt is bullshit. Waarom komen de updates dan wel in Amerika uit via OTA ? Het is dezelfde auto !
Dat een dealer zonder aanwijsbare reden niet zomaar uren gaat spenderen klopt. Die uren worden door Ford namelijk niet betaald. Ook hier loopt Ford USA voor op Europa, want er is bijna voor alle updates wel een TSB nummer. Daarmee kan de dealer geld claimen bij Ford.
Nu komt het belachelijke, die TSB nummers zijn NIET bedoeld in Europa. Die heeft zijn eigen TSB nummers. En je raad het al die zijn niet zo scheutig hiermee.
Gezien het feit dat er al 2 jaar OTA problemen zijn inmiddels geloof ik niet dat dit ooit gelijk met Amrika getrokken gaat worden.
Wat over blijft zijn nog steeds een paar opties:
1: Zelf doen. Eenmalige hoge investering en hoog rendement
2. Dealer laten doen. Altijd kosten (huurauto, dealer kosten en gemiste facturabele uren)
3. Niets doen en gewoon genieten van de auto en afwachten
Welke route ik heb gekozen is duidelijk nummer 1, wellicht kan ik van de zomer iets organiseren hiervoor. Maar ik weet nooit vooraf hoelang het gaat duren want ik heb al sessies met @makooy meegemaakt die over de 6 uur heen gingen. Dus dan kan je hooguit 1 auto per dag doen.
@florisvlasveld Jouw auto valt onder de 6 uur of langer categorie trouwens als je alles wil wegwerken. Het zou me trouwens niets verbazen als je na deze updates weer de volgende krijgt
Ik heb al een heleboel redenen gehoord waarom, maar het blijft speculeren.
Amerika loopt minimaal 6 maanden voor op Europa met OTA updates, via de handmatige updates kun je als Europese wagen een beetje bijblijven, want dit zijn exact dezelfde firmware updates.
Dus een dealer die dit afraad omdat Ford het zegt is bullshit. Waarom komen de updates dan wel in Amerika uit via OTA ? Het is dezelfde auto !
Dat een dealer zonder aanwijsbare reden niet zomaar uren gaat spenderen klopt. Die uren worden door Ford namelijk niet betaald. Ook hier loopt Ford USA voor op Europa, want er is bijna voor alle updates wel een TSB nummer. Daarmee kan de dealer geld claimen bij Ford.
Nu komt het belachelijke, die TSB nummers zijn NIET bedoeld in Europa. Die heeft zijn eigen TSB nummers. En je raad het al die zijn niet zo scheutig hiermee.
Gezien het feit dat er al 2 jaar OTA problemen zijn inmiddels geloof ik niet dat dit ooit gelijk met Amrika getrokken gaat worden.
Wat over blijft zijn nog steeds een paar opties:
1: Zelf doen. Eenmalige hoge investering en hoog rendement
2. Dealer laten doen. Altijd kosten (huurauto, dealer kosten en gemiste facturabele uren)
3. Niets doen en gewoon genieten van de auto en afwachten
Welke route ik heb gekozen is duidelijk nummer 1, wellicht kan ik van de zomer iets organiseren hiervoor. Maar ik weet nooit vooraf hoelang het gaat duren want ik heb al sessies met @makooy meegemaakt die over de 6 uur heen gingen. Dus dan kan je hooguit 1 auto per dag doen.
@florisvlasveld Jouw auto valt onder de 6 uur of langer categorie trouwens als je alles wil wegwerken. Het zou me trouwens niets verbazen als je na deze updates weer de volgende krijgt
[Voor 5% gewijzigd door Brotuck op 07-04-2023 14:53]
Ford noemt dit CSP (Customer Satisfaction Program). Als het onderdeel is van een CSP, dan kunnen dealers dit uitvoeren, anders op eigen kosten. Dit is met job 1 auto's eerder gebeurt. Dus de vraag wordt: Is Ford van plan (hoe kunnen we Ford overtuigen?) een Europese CSP uit te vaardigen die de Europese job-1 auto's in sync (no pun intended) brengt met de 2023 modellen. Want dit is in mijn overtuiging wel wat is geadverteerd bij de lancering van de auto. Bewijs hiervoor is overigens dat dit in de VS wel gebeurt.
En de technische HowTo staat in een TSB (Technical service bulletin)metalpro2021 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:43:
Ford noemt dit CSP (Customer Satisfaction Program). Als het onderdeel is van een CSP, dan kunnen dealers dit uitvoeren, anders op eigen kosten. Dit is met job 1 auto's eerder gebeurt. Dus de vraag wordt: Is Ford van plan (hoe kunnen we Ford overtuigen?) een Europese CSP uit te vaardigen die de Europese job-1 auto's in sync (no pun intended) brengt met de 2023 modellen. Want dit is in mijn overtuiging wel wat is geadverteerd bij de lancering van de auto. Bewijs hiervoor is overigens dat dit in de VS wel gebeurt.
Er zijn overigens ook updates die nooit via een OTA update komen, de redenen daarvan kunnen raakvlakken hebben met hetgeen hierboven geschetst word. Alleen doen indien nodig. Er worden ook weleens versies weer terug gezet naar de vorige versie. Puur omdat er een bug bijkomt of het orginele probleem niet gefixed. Dus er is altijd een klein risico dat je gekke issues krijgt.
Deze TSB is bijvoorbeeld voor de HVAC update:
[Voor 15% gewijzigd door Brotuck op 07-04-2023 14:55]
Jij hebt er zelfs nog meer als ik klaar staanHoe kijken jullie hiernaar (met name het stukje over "niet geadviseerd op voorhand updates te draaien")?

Wat ik wellicht had moeten vermelden is dat de auto al een maand of twee stil staat omdat ik momenteel in het buitenland benFlowDesign schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:04:
Ik vraag mij mbt jouw auto vooral af: waarom heb je al die updates niet gewoon via OTA al lang binnen?

Heeft iemand intussen al iets gehoord over het naplaatsen van die parking assist module?
Nee…eerlijk gezegd moet ik de dealer nog nabellen. De tijd vliegt. Ga dat komende week weer oppakken. Tnx voor de reminder.
Ik ben vandaag bij https://www.cobra-suspension.com/ geweest om mijn originele vering te laten opmeten. Denk hierbij aan alle karakteristieken die een veer kan hebben. Op basis hiervan gaat men een GT veer ontwerpen die minder stug is en meer op comfort richt.
Waar we vandaag achter kwamen was wel grappig, namelijk bij de GT is dus enkel de voorkant verlaagd. De achterkant totaal niet. Ook worden er totaal andere schokdempers gebruikt (logisch ook want dat is het magneride systeem)
Ik heb nu een voorlopige set op mijn auto gekregen om alvast eea uit te testen en inderdaad dat is echt een wereld van verschil ! Natuurlijk blijft het een stugge vering, maar nu zit er iets minder ruwe kant aan.
De komende weken zal ik hiermee blijven rijden totdat het eindproduct klaar is, morgen zal ik nog wel een fotootje plaatsen ervan. Voorlopig heb ik alleen deze snelle foto voor de deur.
Het ging me trouwens totaal niet om het verlagen van de auto, maar dat was nu een tijdelijk eindresultaat.
Waar we vandaag achter kwamen was wel grappig, namelijk bij de GT is dus enkel de voorkant verlaagd. De achterkant totaal niet. Ook worden er totaal andere schokdempers gebruikt (logisch ook want dat is het magneride systeem)
Ik heb nu een voorlopige set op mijn auto gekregen om alvast eea uit te testen en inderdaad dat is echt een wereld van verschil ! Natuurlijk blijft het een stugge vering, maar nu zit er iets minder ruwe kant aan.
De komende weken zal ik hiermee blijven rijden totdat het eindproduct klaar is, morgen zal ik nog wel een fotootje plaatsen ervan. Voorlopig heb ik alleen deze snelle foto voor de deur.
Het ging me trouwens totaal niet om het verlagen van de auto, maar dat was nu een tijdelijk eindresultaat.
Gave bak. Enkel nog even die reflectortjes bedekken met een mooie donkere folie / wrapBrotuck schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:57:
Ik ben vandaag bij https://www.cobra-suspension.com/ geweest om mijn originele vering te laten opmeten. Denk hierbij aan alle karakteristieken die een veer kan hebben. Op basis hiervan gaat men een GT veer ontwerpen die minder stug is en meer op comfort richt.
[Afbeelding]

[Voor 7% gewijzigd door Aldusso op 12-04-2023 13:57]
Ze vallen inderdaad wel op ja en dan ook nog voor en achter.....Aldusso schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:56:
[...]
Gave bak. Enkel nog even die reflectortjes bedekken met een mooie donkere folie / wrap
Volgens mij, als ik het goed heb, kan je 2 telefoons tegelijk connecten in de MME.
Klopt dit en zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar?
Heb sinds kort een zakelijke en privé telefoon en wil ze alletwee connecten.
@Brotuck Mooie auto. Helaas was deze ver over mijn budget.
De vering ! Er is genoeg spreekstof hierover ontstaan. De kern van alle modellen is dat Ford heeft geprobeerd de auto sportief en stug te maken. Nou dat is gelukt ! Echter in het dagelijks gebruik vind ik dat het best wel ietsje minder kan. De eerste auto die ik zonder testrit had besteld was een AWD ER versie, maar al gauw kwam dit dingetje boven drijven qua vering. Toen in hetzelfde jaar ook nog de GT beschikbaar kwam heb ik weer zonder proefrit de auto ingeruild voor een GT versie. Toen vielen de meerkosten wel mee overigens, nu zou ik daar anders tegenaan kijken. De GT heeft MagneRide schokbrekers, maar de vering an sich is eigenlijk grotendeels hetzelfde gebleven. Tijd om toch maar eens naar wat aftermarket vering te gaan kijken dus ! Alleen die was er (nog) niet. Cobra Suspention heeft vorig jaar al de ontwikkeling gestart voor de RWD en de AWD versie, maar voor de GT versie ben ik afgelopen maandag langs geweest. Men stopt de vering dan in een meetapparaat die alle specificaties van de veer kan vastleggen in de computer. Gebaseerd daarop kunnen ze dus een eigen veer ontwikkelen en hem eventueel verlagen (maar dit hoeft dus niet !). Ik heb nu een andere set eronder liggen, maar omdat ik persoonlijk de voorkant nu wel erg laag vind liggen gaan ze nog een andere set ontwikkelen. Wat kan ik na een paar dagen erover zeggen ? Ja het is behoorlijk verbeterd, maar dit is gebaseerd op wat korte ritjes. De echt lange rit gaat dit weekend plaatsvinden richting Belgie op het event in Heusden. Dus de uitgebreide review komt volgende week ergens. Uiteraard heeft men de auto op wat mooie foto's gezet en een aantal ervan heb ik hierbij geplaatst. De vering voor de RWD en AWD zijn overigens al verkrijgbaar en kosten rond de 300 euro dacht ik, uiteraard zal men ook nog kosten berekenen voor plaatsing. Er zijn al diverse bedrijven die de vering kan leveren.
Met de laatste Sync4 versie kan dit idd, echter hou er rekening mee dat je dan geen AA of Carplay kan doenPraveenB schreef op donderdag 13 april 2023 @ 08:50:
Volgens mij, als ik het goed heb, kan je 2 telefoons tegelijk connecten in de MME.
Heb het zelf nog nooit uitgeprobeerd, maar misschien kun je 1 telefoon met een kabel verbinden en 1 via Bluetooth en dan wel AA of Carplay gebruiken?Brotuck schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:00:
[...]
Met de laatste Sync4 versie kan dit idd, echter hou er rekening mee dat je dan geen AA of Carplay kan doen
Zodra je AA of Carplay activeert vervalt de hele sharing optie. Maakt niet uit of je via usb of bluetooth verbind.FlowDesign schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:00:
[...]
Heb het zelf nog nooit uitgeprobeerd, maar misschien kun je 1 telefoon met een kabel verbinden en 1 via Bluetooth en dan wel AA of Carplay gebruiken?
Niet echt een antwoord op je vraag, maar wellicht een optie voor jou. Ik heb ook 2 nummers (zakelijk en prive) en heb mijn prive nr op E-Sim en die van het werk via reguliere sim op hetzelfde toestel.
Dan heb je wel AA of Carplay en komen de telefoontjes gewoon allemaal netjes door. En als Bonus hoef je maar met een GSM rond te zeulen
Dan heb je wel AA of Carplay en komen de telefoontjes gewoon allemaal netjes door. En als Bonus hoef je maar met een GSM rond te zeulen

Heb ik ook jarenlang gedaan met Dual sim telefoons, maar ik moet bekennen dat ik het toch wel fijner vind om m'n werktelefoon gewoon thuis te laten liggen wanneer ik niet aan het werk benmtouw78 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:32:
Niet echt een antwoord op je vraag, maar wellicht een optie voor jou. Ik heb ook 2 nummers (zakelijk en prive) en heb mijn prive nr op E-Sim en die van het werk via reguliere sim op hetzelfde toestel.

Bluecruise binnenkort beschikbaar in de UK. Echter, na 90 dagen mag je er £18 per maand voor gaan betalen!
https://www.autoweek.nl/a...n-in-verenigd-koninkrijk/
https://www.autoweek.nl/a...n-in-verenigd-koninkrijk/
Joehoe!
Vandaag eindelijk de leaseverkoper zo ver gekregen om de Mustang (75kWh RW SR) aan te bieden.
Maar wel met een paar flinke kanttekeningen... Is Broekhuis Lease nu zo duur vergeleken met anderen?
Het gemis van TP+ is ook jammer maar overkomelijk denk ik. Zouden de TP+ gebruikers hier dat ook ervaren als ze het moesten inleveren? Nu ben ik wel fan van autonoom rijden voor zover dat kan, maar mis ik iets aan die Traffic Sign Recognition? Ik moet zeggen dat ik de ACC in mijn huidige Focus ook op adaptive heb staan i.p.v. smart omdat hij bij een bordje " 80 als het regent " ook vol in de ankers gaat op de snelweg... Zijn de speakers zoveel beter? De memory-functie maakt me niet uit, de vrouw moet gewoon de stoel terug zetten en anders pakt ze haar eigen auto maar.
Van de banden kan ik niet veel zeggen. Iemand hier ervaring met all-seasons onder een Mustang?
Geeft toch stof tot nadenken...

Vandaag eindelijk de leaseverkoper zo ver gekregen om de Mustang (75kWh RW SR) aan te bieden.
Maar wel met een paar flinke kanttekeningen... Is Broekhuis Lease nu zo duur vergeleken met anderen?
- Alleen een € 1000 lak, dus alleen Vapor Blue of Space White.
- Geen TP+ en bijbehorende bekleding.
- All-Season banden i.p.v. zomer/winter combinatie.
- Ow, en ook geen laadpaal in de lease. En die heb ik in dit dorpje wel nodig...
Het gemis van TP+ is ook jammer maar overkomelijk denk ik. Zouden de TP+ gebruikers hier dat ook ervaren als ze het moesten inleveren? Nu ben ik wel fan van autonoom rijden voor zover dat kan, maar mis ik iets aan die Traffic Sign Recognition? Ik moet zeggen dat ik de ACC in mijn huidige Focus ook op adaptive heb staan i.p.v. smart omdat hij bij een bordje " 80 als het regent " ook vol in de ankers gaat op de snelweg... Zijn de speakers zoveel beter? De memory-functie maakt me niet uit, de vrouw moet gewoon de stoel terug zetten en anders pakt ze haar eigen auto maar.

Van de banden kan ik niet veel zeggen. Iemand hier ervaring met all-seasons onder een Mustang?
@DutchJackal my 2 cents:
Panoramadak vind ik geweldig ook al zie je er als bestuurder weinig van
Traffic Sign Recognition is waardeloos, dus daar mis je niks aan
Radio; kwaliteit wordt bepaald door de sw updates; bij mij springt het alle kanten op en de kwaliteit is ruk DAB+ spring aan en uit afhankelijk van de regio waar je rijdt en dat bepaald hoe het geluid uit de boxen komt
Ik zou voor all season banden gaan als ik opnieuw kon kiezen. Scheelt een hoop gedoe met de 2x per jaar wisselen.
Geheugen voor de stoelen vindt ik ideaal als je met z'n tweeën de auto rijdt (maar ik rijdt deze alleen zakelijk)
Autonoom rijden (de blue bubble)(voorzover je het zo kan noemen) heb ik een haat liefde verhouding mee en ik kan er niet op vertrouwen, behalve op een strak gelijnde en rechte weg. Ik zet het nu vaak uit en gebruik alleen de ACC, dat vindt ik wel super.
Vandaag 60K km op de teller, job 1 editie, versie 2.7.4 van de sw. @Brotuck gaf een lijstje met maar liefst 19 updates. Linker koplamp is vervangen (= dure grap 2,5K volgen de garage, maar onder garantie). PaaK gebruik ik niet meer en heb dus de sleutel weer op zak. DAB+ is ruk (sw update?). Aan het stuiteren raak je gewend en wordt in de loop van de tijd minder (selective waarneming?)
Al met al toch erg tevreden en ik vind de kwaliteit gewoon goed.
Panoramadak vind ik geweldig ook al zie je er als bestuurder weinig van
Traffic Sign Recognition is waardeloos, dus daar mis je niks aan
Radio; kwaliteit wordt bepaald door de sw updates; bij mij springt het alle kanten op en de kwaliteit is ruk DAB+ spring aan en uit afhankelijk van de regio waar je rijdt en dat bepaald hoe het geluid uit de boxen komt
Ik zou voor all season banden gaan als ik opnieuw kon kiezen. Scheelt een hoop gedoe met de 2x per jaar wisselen.
Geheugen voor de stoelen vindt ik ideaal als je met z'n tweeën de auto rijdt (maar ik rijdt deze alleen zakelijk)
Autonoom rijden (de blue bubble)(voorzover je het zo kan noemen) heb ik een haat liefde verhouding mee en ik kan er niet op vertrouwen, behalve op een strak gelijnde en rechte weg. Ik zet het nu vaak uit en gebruik alleen de ACC, dat vindt ik wel super.
Vandaag 60K km op de teller, job 1 editie, versie 2.7.4 van de sw. @Brotuck gaf een lijstje met maar liefst 19 updates. Linker koplamp is vervangen (= dure grap 2,5K volgen de garage, maar onder garantie). PaaK gebruik ik niet meer en heb dus de sleutel weer op zak. DAB+ is ruk (sw update?). Aan het stuiteren raak je gewend en wordt in de loop van de tijd minder (selective waarneming?)
Al met al toch erg tevreden en ik vind de kwaliteit gewoon goed.
Tsja, het zijn uiteindelijk allemaal luxeproblemen die we vast wel kunnen missen en van de andere kant blij mee kunnen zijn als we het wel hebben. Je kunt er soms ook voor kiezen om zelf het deel boven budget zelf bij te betalen toch?DutchJackal schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:33:
Joehoe!![]()
Maar wel met een paar flinke kanttekeningen... Is Broekhuis Lease nu zo duur vergeleken met anderen?Met de lakkleuren kan ik leven, jammer dat het geen Lucid Red is maar goed.
- Ow, en ook geen laadpaal in de lease. En die heb ik in dit dorpje wel nodig...
Het gemis van TP+ is ook jammer maar overkomelijk denk ik. Zouden de TP+ gebruikers hier dat ook ervaren als ze het moesten inleveren? Nu ben ik wel fan van autonoom rijden voor zover dat kan, maar mis ik iets aan die Traffic Sign Recognition? Ik moet zeggen dat ik de ACC in mijn huidige Focus ook op adaptive heb staan i.p.v. smart omdat hij bij een bordje " 80 als het regent " ook vol in de ankers gaat op de snelweg... Zijn de speakers zoveel beter? De memory-functie maakt me niet uit, de vrouw moet gewoon de stoel terug zetten en anders pakt ze haar eigen auto maar.![]()
Wat betreft de speakers, ik vind het eerlijk gezegd een beetje onzin om het dan over slechte DAB+ ontvangst te hebben. In het grootste deel van het land heb je nml continu prima ontvangst, daarnaast zul je waarschijnlijk ook vaak naar hogere kwaliteit audio luisteren, al dan niet via bijvoorbeeld Spotify.
Ik heb het meest uitgebreide systeem van B&O erin en ja, dat klinkt wel heel erg goed. Maar hiervoor had ik een VW ID3 met een vrij waardeloos audiosysteem en daar kon ik ook wel mee leven.
ACC is overigens heel fijn, vooral icm Lane keep assist, maar bordenherkenning ga je echt niet missen.
Ik heb dezelfde in de lease met all season banden en tp.DutchJackal schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:33:
Joehoe!![]()
Maar wel met een paar flinke kanttekeningen... Is Broekhuis Lease nu zo duur vergeleken met anderen?Met de lakkleuren kan ik leven, jammer dat het geen Lucid Red is maar goed.
Het gemis van TP+ is ook jammer maar overkomelijk denk ik. Zouden de TP+ gebruikers hier dat ook ervaren als ze het moesten inleveren? Nu ben ik wel fan van autonoom rijden voor zover dat kan, maar mis ik iets aan die Traffic Sign Recognition? Ik moet zeggen dat ik de ACC in mijn huidige Focus ook op adaptive heb staan i.p.v. smart omdat hij bij een bordje " 80 als het regent " ook vol in de ankers gaat op de snelweg... Zijn de speakers zoveel beter? De memory-functie maakt me niet uit, de vrouw moet gewoon de stoel terug zetten en anders pakt ze haar eigen auto maar.![]()
Maar wat moet die in de lease kosten dan, want wat is duur?
Als kleine aanvulling:DutchJackal schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:33:
Joehoe!![]()
TP+ dak: voor achter passagiers is het dak fantastisch (kinderen), van buiten vind ik het mooier dat het dat er uniform uitziet.
TP+ blauwe rijmodus: ik gebruik dit super vaak en op de wegen waar ik rij doet die dat goed (veel snelweg).
TP+ geheugen stoelen: deze geld ook op de spiegels, soms doe ik er even 1 iets anders (met aanhanger bijvoorbeeld) en en klik knop alles terug is puur gemak, zelfde dat als iemand anders erin gereden heeft je stoel weer in je stand staat.
Voor alle opties geld denk ik: heb je het nooit gehad mis je het niet. Moest ik nu in een auto stappen zonder dan tja. Maar dat geld bijvoorbeeld ook voor de velgen en rode remklauwen.
Ben benieuwd ja want mijne zit ook bij broekhuis (en ik wilde perse all season banden, had geen zin in het gewissel en dat was toen nog lastig voor elkaar te krijgen met werkgever).Caulino schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 07:44:
[...]
Ik heb dezelfde in de lease met all season banden en tp.
Succes met je keuze.
Over het gros heb ik niks toe te voegen t.o.v. de eerder gemelde ervaringen van anderen, maar volgens mij is de 360° onderdeel van het TP+ pakket, en die zou ik wel echt enorm missen als ik hem niet had. Verder ben ik groot fan van het automatisch inklappen van de buitenspiegels omdat de auto zo niet alleen minder breed is, maar ik ook in één oogopslag kan zien dat hij daadwerkelijk dicht is. Zeker i.c.m. de walkaway feature is dat prettig.DutchJackal schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:33:
Joehoe!![]()
De handsfree achterklep is leuk, maar ik sta vaker als een malloot onder m'n auto te trappen dan dat ik er écht wat aan heb.
Broekhuis heeft nog de oudere prijzen en configuratie van de Mach E, wsl omdat ze oudere voorraad en/of productieplaatsen hebben, die kopen ze vooraf in. Als je nu de ER besteld bij Ford bijv. krijg je altijd Premium, en dat is de oude TP met nog een paar aanpassingen (alles in kleur, 19', elektrische stoelen en led+ ). Misschien loont het om even te wachten totdat Broekhuis ook op dezelfde basis zit danwel vragen waarom ze nog oude configs hebben staan -> korting ????Maarten16 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:22:
[...]
Over het gros heb ik niks toe te voegen t.o.v. de eerder gemelde ervaringen van anderen, maar volgens mij is de 360° onderdeel van het TP+ pakket, en die zou ik wel echt enorm missen als ik hem niet had. Verder ben ik groot fan van het automatisch inklappen van de buitenspiegels omdat de auto zo niet alleen minder breed is, maar ik ook in één oogopslag kan zien dat hij daadwerkelijk dicht is. Zeker i.c.m. de walkaway feature is dat prettig.
De handsfree achterklep is leuk, maar ik sta vaker als een malloot onder m'n auto te trappen dan dat ik er écht wat aan heb.

EDIT - de huidige SR is ook al geuprade natuurlijk met TP opties standaard (tov de oude zonder TP) - eigenlijk dus SR = met TP standaard, en ER is met TP+ standaard geworden.
[Voor 7% gewijzigd door Aldusso op 14-04-2023 10:30]
nu lees ik elektrische stoelen, die zijn toch apart, ik meen tp te hebben of had je nog meer paketten?
Ik denk dat ik het al weet ik heb TP en geen TP+
Ik denk dat ik het al weet ik heb TP en geen TP+
[Voor 20% gewijzigd door Caulino op 14-04-2023 12:09]
Dat is ook mijn reden voor nu.FlowDesign schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:54:
[...]
Heb ik ook jarenlang gedaan met Dual sim telefoons, maar ik moet bekennen dat ik het toch wel fijner vind om m'n werktelefoon gewoon thuis te laten liggen wanneer ik niet aan het werk ben
Jarenlang met 1 telefoon rondgelopen.
Ik heb een budget van € 1125 voor een norm van 4 jaar en 35.000 km. Maar daar moet ook het brandstofvoorschot in.Caulino schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 07:44:
[...]
Ik heb dezelfde in de lease met all season banden en tp.
Voeig jaar konden collegas de Mustang nog kiezen. Tegenwoordig zegt Broekhuis dat ze het niet meer kunnen voor dit bedrag. Vooral omdat collega’s dus wel een Mustang rijden ben ik nogal volhardend in mijn poging er ook 1 te regelen.
[Voor 25% gewijzigd door DutchJackal op 14-04-2023 22:15]
1125 is wel een serieus budget. En dan lukt het nóg niet? Zou ergens anders kijken dan Broekhuis als dat mag/kanDutchJackal schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:11:
[...]
Ik heb een budget van € 1125 voor een norm van 4 jaar en 35.000 km. Maar daar moet ook het brandstofvoorschot in.
Voeig jaar konden collegas de Mustang nog kiezen. Tegenwoordig zegt Broekhuis dat ze het niet meer kunnen voor dit bedrag. Vooral omdat collega’s dus wel een Mustang rijden ben ik nogal volhardend in mijn poging er ook 1 te regelen.
Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl
Ik heb expres afgelopen week een nieuwe offerte laten maken omdat Ford de prijzen behoorlijk verlaagd heeft vorige week.Aldusso schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:26:
[...]
Broekhuis heeft nog de oudere prijzen en configuratie van de Mach E, wsl omdat ze oudere voorraad en/of productieplaatsen hebben, die kopen ze vooraf in. Als je nu de ER besteld bij Ford bijv. krijg je altijd Premium, en dat is de oude TP met nog een paar aanpassingen (alles in kleur, 19', elektrische stoelen en led+ ). Misschien loont het om even te wachten totdat Broekhuis ook op dezelfde basis zit danwel vragen waarom ze nog oude configs hebben staan -> korting ????
EDIT - de huidige SR is ook al geuprade natuurlijk met TP opties standaard (tov de oude zonder TP) - eigenlijk dus SR = met TP standaard, en ER is met TP+ standaard geworden.
Ik ben onze beheerder aan het pushen om eens met een onafhankelijke wagenparkbeheerder te gaan praten ja.makooy schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:18:
[...]
1125 is wel een serieus budget. En dan lukt het nóg niet? Zou ergens anders kijken dan Broekhuis als dat mag/kan
ff gauw bij Athlon gekeken, daar ga je ook eenvoudig over de €1125 heen.
Ik betaal 793 ex voor 30k per jaar voor 5 jaar en geen brandstofvoorschot.DutchJackal schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:11:
[...]
Ik heb een budget van € 1125 voor een norm van 4 jaar en 35.000 km. Maar daar moet ook het brandstofvoorschot in.
Ik zou bij ford lease eens een offerte vragen, welke omgeving zit je?
[Voor 5% gewijzigd door Caulino op 14-04-2023 22:39]
Grappig om na een tijdje weer op het forum te lezen en te zien dat bepaalde issues nog steeds leven. Ja de stuiterbak, ik werd er gek van. Ik heb als een van de eersten bij Karelsen de veren van mijn leaseauto laten vervangen door verlaagde en dit privé afgetikt. Ja jammer dan van het geld. Ik heb er 0,0 spijt van gehad, had dit van begin af aan willen hebben. Dus als je dit ergens ook kan laten vervangen, gewoon doen. Je chagrijn verdwijnt en komt niet meer terug en je vergeet de pijn in je rug (dat rijmt).
Iets anders. Ik heb een job1 auto. Hij heeft vorige week 2 dagen updates gedraaid bij de dealer. En nu werkt de frunk knop op de sleutel dus ook!
Iets anders. Ik heb een job1 auto. Hij heeft vorige week 2 dagen updates gedraaid bij de dealer. En nu werkt de frunk knop op de sleutel dus ook!
Wat zijn auto’s, waaronder de MME, toch duur geworden. Die van mij (lease) kost me netto 200 euro per maand: RW SR TP, job 1, aftermarket 20”, extra getinte ramen achter en trekhaak.
1110 in de lease (krijg 70 euro per maand terug van de baas vanwege onderschrijding van mijn leasebudget met 140 euro), 48k fiscale waarde (door 4k korting), alle accessoires (aftermarket) tellen niet mee in de bijtelling.
Auto aankleden met de accessoires was leuk omdat budget toch ruim genoeg was, wel lullen als brugman om de 20” velgen (gewoon geleverd door Ford) in de lease te krijgen.
Collega nu, ongeveer dezelfde auto, is 680 per maand netto kwijt .
1110 in de lease (krijg 70 euro per maand terug van de baas vanwege onderschrijding van mijn leasebudget met 140 euro), 48k fiscale waarde (door 4k korting), alle accessoires (aftermarket) tellen niet mee in de bijtelling.
Auto aankleden met de accessoires was leuk omdat budget toch ruim genoeg was, wel lullen als brugman om de 20” velgen (gewoon geleverd door Ford) in de lease te krijgen.
1100 in de lease?? Wow ik betaal dat voor mijn GT. Volgens mij zijn jullie toe aan een andere lease maarschappij
Full operational? De GT zit bij Alphabet op ..... 1670 !Brotuck schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:46:
1100 in de lease?? Wow ik betaal dat voor mijn GT. Volgens mij zijn jullie toe aan een andere lease maarschappij
Enige wat ik zelf betaal is de stroommetalpro2021 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:02:
[...]
Full operational? De GT zit bij Alphabet op ..... 1670 !
Winterbanden/5jr/25000km
Ja leaseprijzen snap ik ook soms niets van. Mijn RWD SR TP voor 5 jaar en 35.000/ jaar in Dec 2021 €740,- per maand (ex banden en electra) .Brotuck schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:03:
[...]
Enige wat ik zelf betaal is de stroom
Winterbanden/5jr/25000km
Als mijn collega nu dezelfde configuratie kiest betaald ie €980 ongeveer voor precies dezelfde condities🫣 en dan natuurlijk een pak meer bijtelling. Dus idd wat zijn auto’s in de lease de afgelopen 24 maanden enorm veel duurder geworden.
Ik heb bij Van Mossel Ford Breda een offerte opgevraagd, nog voor de prijsverlaging.Caulino schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:37:
[...]
Ik betaal 793 ex voor 30k per jaar voor 5 jaar en geen brandstofvoorschot.
Ik zou bij ford lease eens een offerte vragen, welke omgeving zit je?
De 75kWh RWD Lucid Red met TP+ kwam uit op €1061 ex btw en elektra.
De 98kWh Premium RWD Lucid Red met TP+ kwam uit op €1146 ex btw en elektra.
Ik heb na de prijsverlaging om vernieuwde offertes gevraagd maar nog niks ontvangen.
[Voor 7% gewijzigd door DutchJackal op 15-04-2023 14:07]
Ik heb in Jan 2023 een ER RWD besteld met TP+ in rood met 19inch voor 1170 met 35.000 voor 4 jaar bij terberg. Zit alles in ook de stroom want ik kan niet thuis laden.
Word in september geleverd.
Word in september geleverd.

[Voor 11% gewijzigd door frank3523 op 15-04-2023 17:07]
1670 full operational dus incl. stroom, onderhoud en verzekering e.d.Brotuck schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:03:
[...]
Enige wat ik zelf betaal is de stroom
Winterbanden/5jr/25000km
Maar ik rijd zelf een 1st edition voor rond de 1200 incl stroom.
Ja dat komt door verandering van de bijtelling, heeft natuurlijk niks met de leaseprijs te maken.Ronald_Kou schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:37:
Wat zijn auto’s, waaronder de MME, toch duur geworden. Die van mij (lease) kost me netto 200 euro per maand: RW SR TP, job 1, aftermarket 20”, extra getinte ramen achter en trekhaak.
En dat de leaseprijzen flink zijn gestegen heeft ook voor een groot gedeelte met de gestegen energieprijzen te maken, eind 2021 was je nog net op tijd.
[Voor 8% gewijzigd door Caulino op 15-04-2023 18:17]
Het leasebedrag was bij mij 1086 euro ex btw. Voor een ER RWD TP+ met kleur dark matter gray.
30.000 KM per jaar en Full operational Lease.voor 4jr
Mijn auto komt ook Broekhuis weg.
Alleen er zit denk ik verschil in hoe er word onderhandeld met de lease maatschappijen.
Bij ons word er met een tussenbedrijf gehandeld. Dus niet iedereen zit bij de zelfde leasemaatschappij.
Ze kijken wie er het goedkoopst kan leveren.
En de grootte van het wagenpark maakt denk ik ook nog uit. En onze auto's zijn alleen WA verzekerd.
Omdat er weinig schade word gereden. De rest word door de werkgever Betaald als er een auto total loss word verklaard.
Alleen er zit denk ik verschil in hoe er word onderhandeld met de lease maatschappijen.
Bij ons word er met een tussenbedrijf gehandeld. Dus niet iedereen zit bij de zelfde leasemaatschappij.
En de grootte van het wagenpark maakt denk ik ook nog uit. En onze auto's zijn alleen WA verzekerd.
Omdat er weinig schade word gereden. De rest word door de werkgever Betaald als er een auto total loss word verklaard.
wat een bedragen, van mij is een prive auto en ik tik 52000 euro af,[jan 2022]
69 euro all risk verzekering per maand en verder niet, nou ja zonnepanelen op het dak, daar rij ik dan 22000km van.
als je 1200 per maand moet aftikken en je bijtelling heb je de auto in 4 jaar dik betaald en heb je na 4 jaar niks , ik hou dan nog de rest waarde over.
69 euro all risk verzekering per maand en verder niet, nou ja zonnepanelen op het dak, daar rij ik dan 22000km van.
als je 1200 per maand moet aftikken en je bijtelling heb je de auto in 4 jaar dik betaald en heb je na 4 jaar niks , ik hou dan nog de rest waarde over.
Welke tussenpartij is dat als ik vragen mag? Ik ben recent op het bestaan van Aurix gewezen. Een onafhankelijke wagenparkbeheerder die dus per auto de goedkoopste leasemaatschappij zoekt en zo ook een enorme inkooppositie heeft omdat ze namens veel bedrijven inkopen.mustang zk schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:41:
Het leasebedrag was bij mij 1086 euro ex btw. Voor een ER RWD TP+ met kleur dark matter gray.
Snap niet dat ze deze Explorer geen eigen naam hebben gegeven.FlowDesign schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:26:
Binnenkort haal je de beste elektrische VW dus bij Ford
https://www.elektrischeau...sche-ford-is-de-explorer/
Zorgt toch alleen maar voor verwarring.
De 'echte' Explorer is ook gewoon te koop in Europa.
In 2024 komt in de VS een full-electric Explorer op de markt.
Benieuwd of die dan ook nog naar Nederland komt.
Ik wil er namelijk eentje kopen.
Wij zitten bij fleetlogisticsDutchJackal schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:30:
[...]
Welke tussenpartij is dat als ik vragen mag? Ik ben recent op het bestaan van Aurix gewezen. Een onafhankelijke wagenparkbeheerder die dus per auto de goedkoopste leasemaatschappij zoekt en zo ook een enorme inkooppositie heeft omdat ze namens veel bedrijven inkopen.
Ja en als er wat stuk gaat ben je de sjaak.hwpaints schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:13:
Mijn keuze is bewust geweest omdat dit:
1 goedkoper was dan de X5 die we hadden in eigen bezit
2 weet jij wat een mme met een bereik van 400km nog waard is over 5 jaar?
3 is volledig aftrekbaar
4 ik betaal geen bijtelling, prive heb ik leukere voertuigen.
5 ik betaal geen 1200, maar nog geen 800.
ik heb dan geen er en tp+ maar tp en ice white en 300 euro goedkoper per maandmustang zk schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:41:
en ik ben maar een eenpitter. en all risk verzekerd.
Dus ja is dat dan zoveel duurder/goedkoper dan met een groot wagenpark.
Ik denk dat het vooral uitmaakt wanneer het contract is gestart, voor de oorlog en voor de prijsstijgingen?
Mijn auto kost nu 80k (destijd 75k) en geen 52k.hwpaints schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:13:
Ja ik had idd "mazzel" om hem te leasen voor de oorlog en die idiote stroomprijzen
En het is een kleine leasemaatschappij dus die hebben andere marges
[Voor 15% gewijzigd door Brotuck op 15-04-2023 21:40]
Aanschafprijs was redelijk gestegen en ook de rente op leningen is flink gestegen. Meer afschrijving dus en hogere kosten voor financiering.mtouw78 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:30:
[...]
Ja leaseprijzen snap ik ook soms niets van. Mijn RWD SR TP voor 5 jaar en 35.000/ jaar in Dec 2021 €740,- per maand (ex banden en electra) .
Als mijn collega nu dezelfde configuratie kiest betaald ie €980 ongeveer voor precies dezelfde condities🫣 en dan natuurlijk een pak meer bijtelling. Dus idd wat zijn auto’s in de lease de afgelopen 24 maanden enorm veel duurder geworden.
€780 x 12 x 5 is ook bijna 47k€.Caulino schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:04:
[...]
Ja en als er wat stuk gaat ben je de sjaak.
Mijn keuze is bewust geweest omdat dit:
1 goedkoper was dan de X5 die we hadden in eigen bezit
2 weet jij wat een mme met een bereik van 400km nog waard is over 5 jaar?
3 is volledig aftrekbaar
4 ik betaal geen bijtelling, prive heb ik leukere voertuigen.
5 ik betaal geen 1200, maar nog geen 800.
Ja en?
die 52000 zijn ook niet de definitieve kosten, verzekering, reparaties, banden, zit er allemaal niet in bij koop.
Ik ontken ook niet dat je de auto bijna volledig betaald, alleen heb ik nergens omkijken naar.
De belangrijkste reden is dat niemand weet wat een mme in 2026/2027 waard is met een beperkte range, als je kijkt hoe snel de ontwikkelingen gaan denk ik dat de restwaarde tegen gaat vallen.
Wat uiteindelijk goedkoper is zal per geval verschillend zijn, ik weet nu wat ik kwijt ben zonder verrassingen.
Maar laten we even de 52k als rekenvoorbeeld nemen
Lease 47k en dan nog even de btw erbij dan kom je totaal op zeg 57k
zit alles in inclusief banden enz enz enz
Dan koop je er een 52k en 69 per maan verzekering dan zit je op 4200 dus totaal 56,2 k
setje banden minimaal in die 5 jaar is 600
2 beurtjes minimaal a zeg 300 per beurt is 600
dan zit je op 57,4 k
Dan heb je inderdaad nog de restwaarde, maar je hebt ook geen 52k meer op de bank want die heb je geinvesteerd.
dus 5 jaar rente van die 52k is?? 1000 per jaar maal 5 is ook 5000 dan zit je op 62,4 k
Ja dan scheelt het volgens mij allemaal niet veel, maar 1 reparatie in die 5 jaar en je bent al dik de sjaak als je de auto gekocht hebt.
[Voor 34% gewijzigd door Caulino op 16-04-2023 08:32]
Iedere leraar economie zal je hetzelfde vertellen, het is net als verzekeringen, als je het zelf kunt betalen is dat op de lange termijn altijd goedkoper anders wordt deze "dienst" niet aangeboden. Gemoedsrust kan daarentegen een belangrijk argument zijn om extra te betalen en daarmee risico verlagen 

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Inderdaad, je koopt risico af dus dat kost extra.MarcelGo schreef op zondag 16 april 2023 @ 08:44:
Iedere leraar economie zal je hetzelfde vertellen, het is net als verzekeringen, als je het zelf kunt betalen is dat op de lange termijn altijd goedkoper anders wordt deze "dienst" niet aangeboden. Gemoedsrust kan daarentegen een belangrijk argument zijn om extra te betalen en daarmee risico verlagen
En een ander (de leasemaatschappij) moet de auto voorfinancieren, dus die rekent 'the cost of money' door aan de klant.
Stel je hebt in al die jaren nooit kosten voor reparatie, dan heb je dus mazzel. Maar als je daar wel tegenaan loopt, dan kun je pech hebben. Gelukkig zit er op al het echt dure spul (alles HV inclusief accu) een zeer lange garantie.
Wat ik persoonlijk dan ook wel weer fijn vind, is dat ik ook gewoon kan besluiten dat ik langer dan 4 of 5 jaar in deze auto wil blijven rijden. Wij maken toch niet zoveel kilometers, dus kan prima. Alles wat ik er langer in door blijf rijden is financieel gezien erg voordelig.
Ik heb mijn MME SR RWD met Tech Pack 2 uit Duitsland gehaald. Nieuw voor 45k€ na aftrek Duitse subsidie. Ongeveer 2/3 deel van dat bedrag heb ik van m'n ouders geleend tegen 2% rente, dus de financiering was ook nog zeer voordelig, vooral gezien de inflatie. Daar kan geen Nederlands leasecontract tegenop

@Caulino Zelfstandigen / eigenaren van bedrijven kunnen ook zakelijk kopen, dus er zijn ook gevallen die de BTW er niet bij op hoeven te tellen.
Ik ben zelfstandig, dus dan gaat heel de rekensom niet op, ik ben nog veel goedkoper uit, maar dat is niet eerlijk tov het vergelijk.
Ik verdien namelijk ook nog eens aan het opladen :-)
En natuurlijk betaal je iets meer in de lease, maar als je alle voor en nadelen tegen elkaar wegstreept dan kan het goedkoper zij, heeft te maken met rente, inkoop, marges, premies enz enz
Als je 24 bent bv en je hebt nog geen noclaim dan never dat je met die 69 euro wegkomt, dan praat je eerder over 169 per maand, maar in de lease maakt het niet uit (wet van de grote getallen) dus dan wordt het rekensommetje ineens heel anders.
Je moet dus heel goed uitrekenen voor jezelf wat het gunstigste is en voor het minime verschil qua kosten over 5 jaar wilde ik het risico niet nemen om met een auto te blijven zitten die bijna niks meer waard is, ik flikker hem over de schutting bij ford en ben vrij om te doen wat ik wil.
Trouwens kan je prive kopen al niet met zakelijk leasen vergelijken :-)
prive kan je namelijk niet zakelijk leasen.
Ik verdien namelijk ook nog eens aan het opladen :-)
En natuurlijk betaal je iets meer in de lease, maar als je alle voor en nadelen tegen elkaar wegstreept dan kan het goedkoper zij, heeft te maken met rente, inkoop, marges, premies enz enz
Als je 24 bent bv en je hebt nog geen noclaim dan never dat je met die 69 euro wegkomt, dan praat je eerder over 169 per maand, maar in de lease maakt het niet uit (wet van de grote getallen) dus dan wordt het rekensommetje ineens heel anders.
Je moet dus heel goed uitrekenen voor jezelf wat het gunstigste is en voor het minime verschil qua kosten over 5 jaar wilde ik het risico niet nemen om met een auto te blijven zitten die bijna niks meer waard is, ik flikker hem over de schutting bij ford en ben vrij om te doen wat ik wil.
Trouwens kan je prive kopen al niet met zakelijk leasen vergelijken :-)
prive kan je namelijk niet zakelijk leasen.
[Voor 8% gewijzigd door Caulino op 16-04-2023 09:38]
Waar heb jij die verzekering van €69 vandaan?hwpaints schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:13:
Univé zou kunnen.Bassmanjunior schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:29:
[...]
Waar heb jij die verzekering van €69 vandaan?
restwaarde en het risico idd, en eventuele beurten en banden mag je dan ook betalen. De afschrijving en je renteverlies ook. Kortom...er zit meer, zo eenvoudig kan je dat niet stellen.hwpaints schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:13:
Als ik zelf de keus had, reed ik alleen geen Mustang, hoe goed hi ook bevalt, maar er is meer dan dat.
Maar die keus heb ik niet, omdat de keuzelijst
door de werkgever bepaald wordt, en er staat niet heel veel beters in. Dus tja, bijtelling van (in mijn geval) net 520 euro is prima te doen vs eigen auto rijden incl alle kosten (brandstof, onderhoud, afschrijving, verzekering e.d.), en geen km beperking voor prive rijden..
bij van mossel ford, de zlm was goedkoper maar dan moest ik een alarm in laten bouwen,Bassmanjunior schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:29:
[...]
Waar heb jij die verzekering van €69 vandaan?
heb wel volle no claim.
Wow, wat een verschil nu zeg. Ik heb die van mij in mei '21 besteld voor €935 ex. btw, incl. elektra (35k per jaar, 4 jaar)DutchJackal schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:06:
[...]
De 75kWh RWD Lucid Red met TP+ kwam uit op €1061 ex btw en elektra.
Tijd geleden ging het hier over een piep bij een bepaalde snelheid boven de toegestane snelheid en hoe deze irritante piep uit te zetten, weet iemand nog wanneer deze discussie was en wil degene mij hiernaar verwijzen?
Zelf gevonden, instellingen, signaaltonen, informatie
Zelf gevonden, instellingen, signaaltonen, informatie
[Voor 11% gewijzigd door BaBoK op 17-04-2023 16:26]
november 21 793,- ex btw en elektra TP 30.000 per jaar 5 jaarMaarten16 schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:39:
[...]
Wow, wat een verschil nu zeg. Ik heb die van mij in mei '21 besteld voor €935 ex. btw, incl. elektra (35k per jaar, 4 jaar)
Afgelopen weekend was Mustang Fever in Heusden-Zolder bij The Mustang Garage.
Zo’n 725 Mustangs van alle soorten en leeftijden waren aanwezig. Ford nodigde de leden van de Facebook groep uit om ook deel te nemen en een “straat” te vormen aan het begin van het evenement.
Zo’n 725 Mustangs van alle soorten en leeftijden waren aanwezig. Ford nodigde de leden van de Facebook groep uit om ook deel te nemen en een “straat” te vormen aan het begin van het evenement.
Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl
Voor wie zou dan de bon zijn?Vassque schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:28:
Oeps…[Afbeelding]
Daar rij je dan op de snelweg. Gelukkig had ik FM nog om mijn snelheid te zien. Maar voor de rest geen info op het scherm…Iemand dit eerder gehad?
Kon de auto toen ik stilstond even uitzetten en weer aan, daarna was alles weer normaal.
w00t
Voor de eigenaar van de auto. Wat denk je zelf?
Kom net deze tegen:
https://www.macheforum.co...fter-an-ota-update.27624/
Ik had toevallig dat mijn paak er ook ineens mee is gestopt, dus dat zal dit probleem zijn. Meer mensen last van?
... ik wordt zo langzamerhand wel moe van alle problemen met deze auto.
Ik had toevallig dat mijn paak er ook ineens mee is gestopt, dus dat zal dit probleem zijn. Meer mensen last van?
Ik heb sinds september geen OTA updates gehad dus nee...baszz schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:44:
Kom net deze tegen:

Zelfde hier, april 20 (geleverd juli 2021Caulino schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:56:
[...]
november 21 793,- ex btw en elektra TP 30.000 per jaar 5 jaar

De MME moet terug naar de prijzen zoals in 2021 wil het serieus kans maken in deze markt. Nu betaal je echt teveel voor wat je krijgt tov de concurrentie.
PaaK werk al maanden niet mer naar behoren dus gebruik de sleutel weer. Daarnaast gaf het laden via een schema vanuit de laadpaal problemen waarbij de MME steeds rappporteerde dat laden niet kon worden gestart volgens het schema terwijl er helemaal geen schema in de MME wordt gebruikt.baszz schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:44:
Kom net deze tegen:
Uiteindelijk een totale reset uitgevoerd, alsof ie zo uit de showroom komt. Nu werkt het laden in ieder geval weer naar behoren. PaaK heb ik niet eens meer geactiveerd.
Geen updates sinds 2.7.4 uit september meer ontvangen
Ik heb toen met korting een voorraad model in december 21 kunnen regelen. 48.5K voor sr rwd met tp. Dat moet nu 60K ofzo opleveren? Dan had ik 100% verder gekeken.FreeMen schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:37:
[...]
Zelfde hier, april 20 (geleverd juli 2021) € 866 ex btw ex brandstof voor TP 40K km en 4 jaar incl. laadpaal van € 2.5K (veeeeel te duur maar goed).
De MME moet terug naar de prijzen zoals in 2021 wil het serieus kans maken in deze markt. Nu betaal je echt teveel voor wat je krijgt tov de concurrentie.
Graaiflatie mag wel weer even kalmeren
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik maak ook gebruik van een schema vanuit de laadpaal, krijg zo nu en dan ook die melding. Ik heb wel ingesteld staan dat ie niet verder laadt dan 95%, maar verder geen schema. Ondanks de melding gaat de Mustang vrolijk laden zodra de laadpaal binnen schema zit en dus laden toestaat. Mogelijk dat dat voor jou ook geldt.Waps61 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:44:
[...]
PaaK werk al maanden niet mer naar behoren dus gebruik de sleutel weer. Daarnaast gaf het laden via een schema vanuit de laadpaal problemen waarbij de MME steeds rappporteerde dat laden niet kon worden gestart volgens het schema terwijl er helemaal geen schema in de MME wordt gebruikt.
Inderdaad. Momenteel lease je bij ons een BMW i4 40 met enkele opties goedkoper dan een Mach E ER, en daar gaat er dan ook veel oor ondanks de wachttijd. In Belgie hadden we wat Mach E-'s maar ook daar alle over naar i4 en Q4. De i4 ook een betere auto, maar ook totaal anders, en qua nieuwprijs stuk hoger.FreeMen schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:37:
[...]
Zelfde hier, april 20 (geleverd juli 2021) € 866 ex btw ex brandstof voor TP 40K km en 4 jaar incl. laadpaal van € 2.5K (veeeeel te duur maar goed).
Dan weet je wat de restwaardecomponent van de Mach E doet...

Zelfs na de volledige reset(vanuit de auto gedaan) bleef ik meldingen krijgen dat de MME niet wilde laden omdat het schema niet kon worden gestart. Heb dus zelfs de MME uit mijn account verwijderd (met wederom een complete reset tot gevolg) en daarna de auto onder een andere naam weer aangemeld. Het laden startte toen wel netjes volgens het schema in mijn laadpaal. Ben benieuwd of het nu zonder problemen verder loopt.thijsq schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:43:
[...]
Ik maak ook gebruik van een schema vanuit de laadpaal, krijg zo nu en dan ook die melding. Ik heb wel ingesteld staan dat ie niet verder laadt dan 95%, maar verder geen schema. Ondanks de melding gaat de Mustang vrolijk laden zodra de laadpaal binnen schema zit en dus laden toestaat. Mogelijk dat dat voor jou ook geldt.
UPDATE: 27-04-2023 11:00 uur. 5 minuten voordat de laadpaal zal gaan laden kreeg ik een melding dat de geplande oplaadbeurt niet is gestart( terwijl er na de reset helemaal niets meer staat ingesteld in de MME). Om 11:00 uur gaat de MME wel laden als de laadpaal inschakelt via het laadschema van de paal. Veel vertrouwen geeft het niet. Heb hierdoor al eens eerder 's-morgens met nog een steeds een maar 20% gevulde accu aan stroom gestaan

[Voor 24% gewijzigd door Waps61 op 27-04-2023 11:05]
Het is dan wel geen MME, maar wel interessante test op dezelfde auto met verschillende wielen erop.
https://thedriven.io/2023...model-y-performance-test/
Over the total 272km test (136kms south, 136kms north), the Performance model Y with factory fitted 21 inch Überturbines averaged 178Wh/km while the Performance model Y with the 19inch Gemini rims and hub caps (acquired from a new standard range model Y) averaged 158Wh/km, an improvement of 11%.
https://thedriven.io/2023...model-y-performance-test/
Over the total 272km test (136kms south, 136kms north), the Performance model Y with factory fitted 21 inch Überturbines averaged 178Wh/km while the Performance model Y with the 19inch Gemini rims and hub caps (acquired from a new standard range model Y) averaged 158Wh/km, an improvement of 11%.
https://www.macheforum.co...-2-hands-free-tech.27807/
prijsverlaging en lfp battery, kijken hoe snel europa volgt
Mede MME rijders, ik ga dit forum niet meer volgen...de Mach-e wordt ingeruild en met ingang van donderdag is het een Kia.
(Mocht er iemand behoefte hebben aan een set standaard banden met 6mm stuur maar een dm)

(Mocht er iemand behoefte hebben aan een set standaard banden met 6mm stuur maar een dm)
[Voor 3% gewijzigd door MarcelGo op 03-05-2023 10:22]
Van MME naar Kia? Klinkt niet echt als een vooruitgang. Why?MarcelGo schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:08:
Mede MME rijders, ik ga dit forum niet meer volgen...de Mach-e wordt ingeruild en met ingang van donderdag is het een Kia.![]()
(Mocht er iemand behoefte hebben aan een set standaard banden met 6 a 7 mm stuur maar een dm)

https://insideevs.com/new...ange-power-higher-prices/hwpaints schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:30:
https://www.macheforum.co...-2-hands-free-tech.27807/
SR met een LFP accu die sneller gaat snelladen dan een SR met Li-ion accu.... Iets klopt er niet bij Ford. Dafuq?
ff wat anders, ik heb gisteren in een Model Y Performance gereden. Afgezien van dat het ding natuurlijk als een raket optrekt 😁, de hele vering, wegligging en comfort is wel echt jaloersmakend veel beter dan een MME. En dat zelfs met 21" velgen tov mijn 18" 

Al rijd een tesla 100 keer beter, het blijft een lelijk hok, daar kan je niks aan veranderen.
Aan de vering wel als je je er aan stoort.
Ach is allemaal relatief, mijn partner vind hem echt te groot en mij valt het bereik toch wat tegen. Daarbij kan ik bijna met gesloten beurs overstappen na 2 jaar. Zal wel wennen.FlowDesign schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:57:
[...]
Van MME naar Kia? Klinkt niet echt als een vooruitgang. Why?
Grote kans dat ik op termijn ga volgen. Niet vanwege ontevredenheid over de mme maar vanwege de ruimte in de EV9 😅MarcelGo schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:08:
Mede MME rijders, ik ga dit forum niet meer volgen...de Mach-e wordt ingeruild en met ingang van donderdag is het een Kia.![]()
(Mocht er iemand behoefte hebben aan een set standaard banden met 6 a 7 mm stuur maar een dm)
Ik heb al andere veren eronder en dat heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd.Caulino schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:19:
Al rijd een tesla 100 keer beter, het blijft een lelijk hok, daar kan je niks aan veranderen.
De MME is zeker mooier, vind ik ook. De MY Performance in 't zwart vind ik wel ok.
Vind ik dan weer niet, (ach ja smaken)FlowDesign schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 23:26:
[...]
Ik heb al andere veren eronder en dat heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd.
De MME is zeker mooier, vind ik ook. De MY Performance in 't zwart vind ik wel ok.
Dit model Y vind ik het mooist in Quicksilver.
Als hij veel soepeler rijd en de stoelen ook nog beter zitten, ben ik zo om.
Dan zou ik maar geen proefrit gaan maken als ik jou wasFlavour schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:07:
[...]
Vind ik dan weer niet, (ach ja smaken)
Dit model Y vind ik het mooist in Quicksilver.
Als hij veel soepeler rijd en de stoelen ook nog beter zitten, ben ik zo om.

Mja, zilver kan ook. Zou 'm eens in 't echt moeten zien.
haha ok, zal het niet doen.FlowDesign schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:41:
[...]
Dan zou ik maar geen proefrit gaan maken als ik jou was![]()
Mja, zilver kan ook. Zou 'm eens in 't echt moeten zien.
[Afbeelding]
Ook bij deze auto heb ik al weer een opmerking (ben mijn eigen gezeik wel eens moe

Bijzonder ik dacht dat jij voorliep ten opzichte van de rest hier omdat je zelf modules update, maar deze heb ik al in januari gehad. Enig idee wat deze ota anders is dan de module updates die je zelf doet?Brotuck schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:04:
Rij ik lekker rond in Frankrijk , krijg ik een ota update.. ..
[Afbeelding]
Het is al de tweede keer dat ik hem heb gehad. Kennelijk wil Ford bepaalde modules op eenzelfde level hebben.Xipe22 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 07:53:
[...]
Bijzonder ik dacht dat jij voorliep ten opzichte van de rest hier omdat je zelf modules update, maar deze heb ik al in januari gehad. Enig idee wat deze ota anders is dan de module updates die je zelf doet?
Is er ondertussen al iemand die FPU 4.1.2 (of hoger), ttz de nieuwe Sync interface, op zijn MME Job2 beschikbaar heeft?
Officieel is die nog niet gereleased in heel Europa.dwadj schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:57:
Is er ondertussen al iemand die FPU 4.1.2 (of hoger), ttz de nieuwe Sync interface, op zijn MME Job2 beschikbaar heeft?
Ik heb dat bericht ook maar securialert is nog wel beschikbaar in het menu? Mss dat die later deze maand eruit gaat