Welke apps kan je aanraden? Ik gebruik nu nooit snelladers, maar handig om te hebben.FlowDesign schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 23:21:
[...]
Dan zijn de snelladers niet misleidend, maar de app die jij gebruikt om een lader te zoeken.
Fatsoenlijke apps geven nml het vermogen per stekker weer, niet het totaal van de hele laadpaal.
2Bond schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:39:
[...]
Welke apps kan je aanraden? Ik gebruik nu nooit snelladers, maar handig om te hebben.
- ABRP
- Shell Recharge
- Chargemap
- EnBW Mobility+
- Next Plug (Android only geloof ik)
- Moovility
Ford Mustang Mach E SR RWD (Job2 2021-07), 25mm verlaagd
Even een vraag? Hebben meer mensen problemen bij de laadpalen van Shell recharge. Vandaag herkende de paal mijn auto niet. En al eerder gehad dat de paal, of auto in storing ging. Bij fast ned en ionity nooit problemen.
Nopemustang zk schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 17:34:
Even een vraag? Hebben meer mensen problemen bij de laadpalen van Shell recharge. Vandaag herkende de paal mijn auto niet. En al eerder gehad dat de paal, of auto in storing ging. Bij fast ned en ionity nooit problemen.
https://app.tronity.io/signup/t9zl4Dyq
Net terug van de wintersport: 2022 km afgelegd. (3,83 km/kWh). In Duitsland lekker doorgereden waar mogelijk. RWD ER houdt het best lang vol op hoge snelheden. 4 personen met bepakking. Heenweg 2-5 graden. Terug 10 tot 20 graden buiten. (ABRP had moeite met het aanpassen op de buitentemperatuur, hield steeds veel meer batterij over dan dat de planner dacht). Was aardig rustig bij de laadplaatsen, hooguit 2 x 5 min moeten wachten. Ook met 35% resterend laadsnelheden van 150 kW gehad (Goede tip van @Brotuck : Even goed doortrappen net voor het laden werkt goed

Wat zijn dat voor prijzen?commichael schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:18:
[Afbeelding]
Net terug van de wintersport: 2022 km afgelegd. (3,83 km/kWh). In Duitsland lekker doorgereden waar mogelijk. RWD ER houdt het best lang vol op hoge snelheden. 4 personen met bepakking. Heenweg 2-5 graden. Terug 10 tot 20 graden buiten. (ABRP had moeite met het aanpassen op de buitentemperatuur, hield steeds veel meer batterij over dan dat de planner dacht). Was aardig rustig bij de laadplaatsen, hooguit 2 x 5 min moeten wachten. Ook met 35% resterend laadsnelheden van 150 kW gehad (Goede tip van @Brotuck : Even goed doortrappen net voor het laden werkt goed, Thanks! )
Buitenland, excl. btw?
Ik heb een MKB pas, maar betaal veel meer in NL.
Ik zal wel weer veel te veel betalen..

ik betaal met fordpass bij ionity 40c/kw , bij bonnet beetje verschillend maar al meer dan 60 cent/kw
Binnenkort haal je de beste elektrische VW dus bij Ford 
https://www.elektrischeau...sche-ford-is-de-explorer/

Goedemorgen, weer even een update:
De 90.000 km is ook alweer gepasseerd.
Momenteel zit ik bij de dealer ivm uitwisseling van een gebroken kabeltje en noodverbandje van de aansturing van de achterrem.
Paar weken geleden begon dashboard te dreigen met 'parkeerem storing, onderhoud nu'. Afspraak gemaakt met garage voor de week erop, maar de dag voor de afspraak bleef de rem er muurvast op staan. Afgesleept en noodverbandje gelegd, daarna weer probleemloos kunnen rijden.
Op naar de 100K.
Momenteel zit ik bij de dealer ivm uitwisseling van een gebroken kabeltje en noodverbandje van de aansturing van de achterrem.
Paar weken geleden begon dashboard te dreigen met 'parkeerem storing, onderhoud nu'. Afspraak gemaakt met garage voor de week erop, maar de dag voor de afspraak bleef de rem er muurvast op staan. Afgesleept en noodverbandje gelegd, daarna weer probleemloos kunnen rijden.
Op naar de 100K.
Ziet er zeker goed uit. Van de buitenkant totaal geen overeenkomsten met de VW ID4.FlowDesign schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:26:
Binnenkort haal je de beste elektrische VW dus bij Ford
Binnenkant ziet er mooier uit dan de MME. Wel weer materialen vanuit de VW, maar dat is niet storend.
Mooi gedaan met het scherm in de auto, zie hieroor het onderstaande video.
https://www.autoweek.nl/a...ende-naam-helemaal-nieuw/
Ben benieuwd naar de specificaties, want deze wijkt nu ook al af van de VW.
Vind de wagen van buiten erg mooi en goed gelukt, mooiste model op een MEB platform tot nu toe? Wel jammer dat Ford na het hele naming verhaal van de MME nu weer een "iconische" model naam gebruikt en dat dan compenseert met een paar design elementjes. Ze hadden beter voor de Edge naam kunnen kiezen in mijn ogen (past namelijk ook beter bij het formaat), maar goed de keuze is al gemaakt en in het marketingverhaal dat ze er gisteren bij de introductie aan vast plakten wel weer logisch.PraveenB schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:35:
[...]
Ziet er zeker goed uit. Van de buitenkant totaal geen overeenkomsten met de VW ID4.
Binnenkant ziet er mooier uit dan de MME. Wel weer materialen vanuit de VW, maar dat is niet storend.
Neemt niet weg dat ik het een mooie auto vind hoor, alleen geen concurrent (ook niet zo in de markt gezet) voor de MME wanneer ik persoonlijk voor de keuze bij de dealer zou staan. Dan zou ik toch nog steeds de MME verkiezen, zelfs bij een prijs voor de MME die zomaar 10-20k hoger ligt dan die Explorer.

Vind het persoonlijk jammer dat ze nu een platform gaan gebruiken waar ze, naar eigen zeggen, heel snel afscheid van gaan nemen. (ik meen 2 modellen?) Ze hadden beter meteen vanuit de MME al een schaalbaar platform kunnen ontwikkelen dan hadden de Europese modellen misschien ook niet allemaal geslachtofferd hoeven worden in de nieuwe strategie. Denk dat er best wel vraag zou zijn naar EV's op een Fiesta en Focus basis.
[Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 22-03-2023 10:15]
Ik vind het ook bijzonder, maar wie weet gaan ze daarna net als VW het nieuwe MEB platform gebruiken dat binnenkort komt.TIGER1125 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:13:
[...]
Vind het persoonlijk jammer dat ze nu een platform gaan gebruiken waar ze, naar eigen zeggen, heel snel afscheid van gaan nemen. (ik meen 2 modellen?) Ze hadden beter meteen vanuit de MME al een schaalbaar platform kunnen ontwikkelen dan hadden de Europese modellen misschien ook niet allemaal geslachtofferd hoeven worden in de nieuwe strategie. Denk dat er best wel vraag zou zijn naar EV's op een Fiesta en Focus basis.
Wat betreft het model begrijp ik de keuze wel, aangezien mensen tegenwoordig voornamelijk hogere auto's willen kopen en aan kleine autootjes verdienen ze niks. Zal ook wel met vergrijzing en comfort te maken hebben. Dus Focus eruit en deze Explorer EV erin.
Nou ik ben toch een iets andere mening toegedaan voor wat betreft het uiterlijk.PraveenB schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:35:
[...]
Ziet er zeker goed uit. Van de buitenkant totaal geen overeenkomsten met de VW ID4.
Niet best, kraak nog smaak. Zijaanzicht gaat nog, voorzichtig stoer, maar voor- en achteraanzicht vind ik persoonlijk niet te pruimen.
Benamingen en type aanduidingen en welk naampje je wel of niet gaat gebruiken valt bij mij weer in de categorie geneuzel.
Neem nog een slokje azijn 🤣Flavour schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:51:
[...]
Nou ik ben toch een iets andere mening toegedaan voor wat betreft het uiterlijk.
Niet best, kraak nog smaak. Zijaanzicht gaat nog, voorzichtig stoer, maar voor- en achteraanzicht vind ik persoonlijk niet te pruimen.
Benamingen en type aanduidingen en welk naampje je wel of niet gaat gebruiken valt bij mij weer in de categorie geneuzel.
Ik vind het uiterlijk niet super geweldig, maar wel stoer. Past dus juist wel bij de naam Explorer. Het heeft vaag wel wat weg van een moderne Jeep of Land Rover ook.
Bij het nieuws werd ik erg vrolijk. Daarna minder. Dit is geen Explorer (meer ‘n veredelde Kuga), daar hoort een 3e rij in te zitten met kofferruimte erachter. Hier zit na de achterbank ‘n lachertje van ‘n kofferbak en geen mogelijkheid tot 7zits. Ik wou al gaan oriënteren voor meer ruimte dan de mustang maar dat feestje gaat niet op. Dan maar afwachten wat de Kia EV9 gaat doen. Weer ‘n vaste klant minder zo.
Ik vind m overigens wel OK eruit zien maar de huidige ‘echte’ Explorer is vele malen beter ondanks z’n jaren oud design. Leuke auto, vast een goede maakte voor maar verkeerde naam.
Ik vind m overigens wel OK eruit zien maar de huidige ‘echte’ Explorer is vele malen beter ondanks z’n jaren oud design. Leuke auto, vast een goede maakte voor maar verkeerde naam.
[Voor 4% gewijzigd door Tedillac op 22-03-2023 13:00]
In Europa is nu eenmaal meer markt voor de net iets kleinere crossover SUV, dan voor een enorm bakbeest als de originele Amerikaanse Explorer. En groter dan een Skoda Enyaq zou het per definitie nooit worden gezien het MEB platform, dat had ik je van tevoren wel op een briefje kunnen geven.Tedillac schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:59:
Bij het nieuws werd ik erg vrolijk. Daarna minder. Dit is geen Explorer (meer ‘n veredelde Kuga), daar hoort een 3e rij in te zitten met kofferruimte erachter. Hier zit na de achterbank ‘n lachertje van ‘n kofferbak en geen mogelijkheid tot 7zits. Ik wou al gaan oriënteren voor meer ruimte dan de mustang maar dat feestje gaat niet op. Dan maar afwachten wat de Kia EV9 gaat doen. Weer ‘n vaste klant minder zo.
Zelf vind ik de MME voor ons meer dan groot zat (geen kinderen meer in huis wonen), maar met veel kids kan ik mij voorstellen dat je iets groters zoekt. De net officieel uitgebrachte EV9 vind ik ook wel stoer qua uiterlijk en dat is zo te zien een redelijk grote unit.
Hier is de situatie wat anders
3 kids in de leeftijdsklasse 0-4 jaar dus we moeten ook nog even… dat gaat in deze EU Explorer niet worden wat ‘t in een US model wel had kunnen worden. De PHEV is me te duur in aanschaf en verbruik/belasting anders had ik wellicht de mustang al ingeruild, heb er ten slotte toch nog altijd eentje stil staan in de garage om naar te kijken 😅

Ja, de explorer zou bij ons de vervanger kunnen worden voor de BMW X5, maar helaas veel te klein, passen de honden niet in zonder de achterbank plat te gooien.
Gisteren redelijk lang de tijd genomen om even te laden bij Fastned (300 kWh paal)
Het was buiten 12 graden en ik startte ook niet op de maximale laadcapaciteit (start op 124 kW)
Na de 40% accucapaciteit daalde het geleverde vermogen onder de 100 kW
19% tot 90% geladen in 51 minuten dus. Vond ik niet heel slecht.
Na de 80% ging het direct naar max 37 kW en gezien de laadcurve is dit softwarematig ingeregeld.
Het was buiten 12 graden en ik startte ook niet op de maximale laadcapaciteit (start op 124 kW)
Na de 40% accucapaciteit daalde het geleverde vermogen onder de 100 kW
19% tot 90% geladen in 51 minuten dus. Vond ik niet heel slecht.
Na de 80% ging het direct naar max 37 kW en gezien de laadcurve is dit softwarematig ingeregeld.
[Voor 9% gewijzigd door Brotuck op 23-03-2023 12:11]
Ohw my! Die van mij heb ik gisteren net teruggekregen na 6 weken bij de garage te hebben gestaan door deze melding. Ik hoop voor je dat het wat anders is!Maurice_S schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:43:
Sta je dan, klaar om op vakantie te gaan, auto geladen. Willen starten en dan de melding:
[Afbeelding]
Aan de positieve kant; wees blij dat je nog niet onderweg was!
Ja dat wel zou helemaal balen zijn als we in Duitsland of zo stil staan, ben benieuwd, huur auto is nu aangevraagd en de LM heeft gelijk voor 2 weken gedaan, verwachten dus idd een lange periode….baszz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:47:
[...]
Ohw my! Die van mij heb ik gisteren net teruggekregen na 6 weken bij de garage te hebben gestaan door deze melding. Ik hoop voor je dat het wat anders is!
Aan de positieve kant; wees blij dat je nog niet onderweg was!
Ze hebben bij uiteindelijk, als ik de man aan de balie mag geloven, twee "Battery Energy Control Modules (BECM)" vervangen. Hiervoor moet het batterijpakket onder de auto vandaan. Duurde extra lang omdat ze blijkbaar er eerst 1 hadden gedaan, auto weer in elkaar geschroeft hadden en pas erachter kwamen dat het nog niet was opgelost toen ze mij de sleutel hadden overhandigd....dus toen mocht de boel er weer onder vandaan.Maurice_S schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:50:
[...]
Ja dat wel zou helemaal balen zijn als we in Duitsland of zo stil staan, ben benieuwd, huur auto is nu aangevraagd en de LM heeft gelijk voor 2 weken gedaan, verwachten dus idd een lange periode….
Weet er alles van, 2 maand hier.baszz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:13:
[...]
Ze hebben bij uiteindelijk, als ik de man aan de balie mag geloven, twee "Battery Energy Control Modules (BECM)" vervangen. Hiervoor moet het batterijpakket onder de auto vandaan. Duurde extra lang omdat ze blijkbaar er eerst 1 hadden gedaan, auto weer in elkaar geschroeft hadden en pas erachter kwamen dat het nog niet was opgelost toen ze mij de sleutel hadden overhandigd....dus toen mocht de boel er weer onder vandaan.
Nu heb ik weer een ander probleem. Tussen 20 en 35 km per uur zoemt/bromt er iets
zal wel een motor zijn, precies bij 35 km en harder is het weer weg. Ook onder 20km per uur
hoor je niks.
Ben wel een beetje klaar met al die ellende zo langzamerhand. Ben stiekem al naar andere auto`s aan het kijken. Zal de 5e keer binnen 3/4 jaar dat ik de auto naar de garage mag brengen.
Veel schroeven zeker ;-) Je wordt genaaid waar je bij staat door Fordbaszz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:13:
[...]
Ze hebben bij uiteindelijk, als ik de man aan de balie mag geloven, twee "Battery Energy Control Modules (BECM)" vervangen. Hiervoor moet het batterijpakket onder de auto vandaan. Duurde extra lang omdat ze blijkbaar er eerst 1 hadden gedaan, auto weer in elkaar geschroeft hadden en pas erachter kwamen dat het nog niet was opgelost toen ze mij de sleutel hadden overhandigd....dus toen mocht de boel er weer onder vandaan.
Idem hier. Het vertrouwen in de auto is gewoon een beetje weg. Inmiddels genoeg anders op de markt.Flavour schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:38:
[...]
Weet er alles van, 2 maand hier.
Nu heb ik weer een ander probleem. Tussen 20 en 35 km per uur zoemt/bromt er iets
zal wel een motor zijn, precies bij 35 km en harder is het weer weg. Ook onder 20km per uur
hoor je niks.
Ben wel een beetje klaar met al die ellende zo langzamerhand. Ben stiekem al naar andere auto`s aan het kijken. Zal de 5e keer binnen 3/4 jaar dat ik de auto naar de garage mag brengen.
Even een andere vraag. Hoe veel onderhoud heb je aan de auto laten plegen? Oa beurtje, banden etcWimm! schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:46:
Goedemorgen, weer even een update:
Op naar de 100K.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl
Omdat ik me nog altijd stoor aan de stoel/rugleuning en de hotseknots vering op klinkers en/of verkeersdrempels, heb ik vandaag gereden in een GT versie, de donkergrijze die in Meppel staat. Wie denkt dat je met deze auto voorzien van luchtvering ineens over klinkers/vluchtheuvels zoeft als in een 5-serie, komt bedrogen uit. Het kan aan de grotere velgen met keiharde banden hebben gelegen (zelf rij ik AWD 2.3BAR) maar het stuitert, hotst en knotst net als mijn eigen en was hierin dus nogal teleurgesteld. Op niet al te vlakke asfaltwegen merk ik wel wat betere wegligging, maar op de snelweg is het verschil verwaarloosbaar. Dan de hopelijk veel betere (kuip) stoel: Allereerst is het zitvlak veel harder dan mijn eigen stoel dus hier al het eerste minpunt. De rugleuning geeft inderdaad veel en veel meer zijsteun, maar je zit dan ook echt shocking klem. Ideaal voor een half uurtje lekker te keer gaan, maar voor de lange rit is het af en toe wel lekker om even van zit-houding te veranderen maar dat kun je in deze stoel vergeten. Er is geen ruimte om even 5cm naar links- of rechts je houding te veranderen. Neem nog mee in de overweging dat er, in mijn geval, € 27.500 toebetaald moet worden is de keus snel gemaakt. (die keus had ik trouwens toen ik nog op het terrein van de dealer reed al gemaakt) Om het positief af te sluiten, mijn eigen ge-herwaardeerd en toch weer tevreden en blij huiswaarts gekeerd en blijf voorlopig lekker doorrijden.
Het is zeker geen luchtvering. Sterker nog volgens mij zijn de veren nagenoeg gelijk. Wat echter wel anders is zijn de MagneRide schokdempers. Dat is zeker te merken. Het blijft een stug geveerde auto.Flavour schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:27:
Omdat ik me nog altijd stoor aan de stoel/rugleuning en de hotseknots vering op klinkers en/of verkeersdrempels, heb ik vandaag gereden in een GT versie, de donkergrijze die in Meppel staat. Wie denkt dat je met deze auto voorzien van luchtvering ineens over klinkers/vluchtheuvels zoeft als in een 5-serie, komt bedrogen uit. Het kan aan de grotere velgen met keiharde banden hebben gelegen (zelf rij ik AWD 2.3BAR) maar het stuitert, hotst en knotst net als mijn eigen en was hierin dus nogal teleurgesteld. Op niet al te vlakke asfaltwegen merk ik wel wat betere wegligging, maar op de snelweg is het verschil verwaarloosbaar. Dan de hopelijk veel betere (kuip) stoel: Allereerst is het zitvlak veel harder dan mijn eigen stoel dus hier al het eerste minpunt. De rugleuning geeft inderdaad veel en veel meer zijsteun, maar je zit dan ook echt shocking klem. Ideaal voor een half uurtje lekker te keer gaan, maar voor de lange rit is het af en toe wel lekker om even van zit-houding te veranderen maar dat kun je in deze stoel vergeten. Er is geen ruimte om even 5cm naar links- of rechts je houding te veranderen. Neem nog mee in de overweging dat er, in mijn geval, € 27.500 toebetaald moet worden is de keus snel gemaakt. (die keus had ik trouwens toen ik nog op het terrein van de dealer reed al gemaakt) Om het positief af te sluiten, mijn eigen ge-herwaardeerd en toch weer tevreden en blij huiswaarts gekeerd en blijf voorlopig lekker doorrijden.
De stoelen zijn erg fijn, ook op de lange afstand. Maar als je ze niet fijn vind ook prima toch ?
Maakt het iets beter maar nog niet wat je eigenlijk wil. Over verkeersdrempels is nog steeds een ding, comfort is ver te zoeken. Eigenlijk zouden niet alleen de veren maar ook de schokbrekers vervangen moeten worden.Caulino schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:42:
de verenupgrade uit soest schijnt echt goed te zijn
Auto's met deze gewichten hebben gewoon zware schokbrekers en veren nodig. ga je slapper moet de veerweg een stuk langer, dat wil je ook niet.
En het is ook maar wat je gewend bent, ik vind het wel meevallen.
ik kom uit een mercedes cla 2019 moet zeggen de MME is comfortabeler dan de cla , is maar net wat je gewend bent,
zijdelingse steun van de stoelen is niet alles nee, maar ook daar stoor ik me niet meer aan na een jaar,
zijdelingse steun van de stoelen is niet alles nee, maar ook daar stoor ik me niet meer aan na een jaar,
Ik heb vanalles gereden in de afgelopen 22 jaar, van Clio 16v en Audi A1 met S-line onderstel tot aan een Volvo 142, maar ook met 2.000 kilo gewicht weet ik zeker dat het veel beter kan qua verhouding comfort vs sportieve wegligging.Caulino schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 20:52:
Auto's met deze gewichten hebben gewoon zware schokbrekers en veren nodig. ga je slapper moet de veerweg een stuk langer, dat wil je ook niet.
Een Skoda Enyaq iV80 is nog 50kg zwaarder en die vering is een stuk comfortabeler, terwijl je niet gek veel inlevert op sportiviteit.
Kijk eens naar de veerweg en bodemspeling bij die skoda, precies wat ik zeg dus.FlowDesign schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:15:
[...]
Ik heb vanalles gereden in de afgelopen 22 jaar, van Clio 16v en Audi A1 met S-line onderstel tot aan een Volvo 142, maar ook met 2.000 kilo gewicht weet ik zeker dat het veel beter kan qua verhouding comfort vs sportieve wegligging.
Een Skoda Enyaq iV80 is nog 50kg zwaarder en die vering is een stuk comfortabeler, terwijl je niet gek veel inlevert op sportiviteit.
En des te slapper de vering des te minder sportief het rijgedrag.
[Voor 5% gewijzigd door Caulino op 26-03-2023 14:35]
Mmwwooahhh niet teveel inlevert? De Mach E is stuk sportiever. En qua veren niet slecht. Denk vooral aan je bandenspanning, maakt veel uit.FlowDesign schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:15:
[...]
Ik heb vanalles gereden in de afgelopen 22 jaar, van Clio 16v en Audi A1 met S-line onderstel tot aan een Volvo 142, maar ook met 2.000 kilo gewicht weet ik zeker dat het veel beter kan qua verhouding comfort vs sportieve wegligging.
Nou mijn laatste snelle auto's waren een Mercedes C350e (luchtvering) en een Volvo V60T8 (geen idee welke vering) en qua sportiviteit wel vergelijkbaar. Alhoewel de MME toch echt wel een nekdraaier is in het verkeer. Zeker in het buitenland.FlowDesign schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:15:
[...]
In de Benz werd iedereen ziek van een lange rit (op ikzelf na) dus luchtvering is ook niet alles
De Volvo vond ik heerlijk rijden, maar de uitstraling is toch echt minder.
Heeft een Volvo überhaupt uitstraling?Brotuck schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:45:
[...]
Nou mijn laatste snelle auto's waren een Mercedes C350e (luchtvering) en een Volvo V60T8 (geen idee welke vering) en qua sportiviteit wel vergelijkbaar. Alhoewel de MME toch echt wel een nekdraaier is in het verkeer. Zeker in het buitenland.
In de Benz werd iedereen ziek van een lange rit (op ikzelf na) dus luchtvering is ook niet alles
De Volvo vond ik heerlijk rijden, maar de uitstraling is toch echt minder.

On-topic, Mach-E stuitert als de ziekte, zeker met bepaalde straten in Rotterdam-Zuid (I’m looking at you Groene Tuin) en tramrails en toch zou ik hem niet zo snel inruilen. Hij heeft nog steeds iets magisch
Kunnen we het vanaf nu gewoon netjes houden onderling? 

Ik heb de offtopic discussie richting fabeltjesland verwezen, laat je niet teveel meeslepen aub
Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente
Bedankt, ik wilde er zelf al om vragen. Het op de man spelen begon mij behoorlijk de keel uit te hangen. Laten we het gewoon inhoudelijk houden, dat wat ik heel de tijd al probeerde, totdat het onder de gordel ging. Was echt onnodig. Laten we het gewoon leuk houden.Outerspace schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 00:02:
[Mbr] Ik heb de offtopic discussie richting fabeltjesland verwezen, laat je niet teveel meeslepen aub[/]
Ontopic: Ik ga denk ik toch nog eens bij een veringspecialist langs. Ben wel benieuwd naar hun mening over de schokbrekers en of daar nog wat aan te verbeteren valt.
Heb ik een jaar of 7 geleden ook met m'n motor ook gedaan. Toen hebben ze in Mill het binnenwerk van de originele vorkpoten opnieuw opgebouwd en afgesteld, was een enorme verbetering.
Eind vorig jaar waren we met een fabrikant bezig voor andere vering, ook ik zou gaan testen met een andere vering. Toen was het wachten op een levering. Vanmorgen heb ik ze toevallig om een update gevraagd.FlowDesign schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:22:
[...]
Ontopic: Ik ga denk ik toch nog eens bij een veringspecialist langs. Ben wel benieuwd naar hun mening over de schokbrekers en of daar nog wat aan te verbeteren valt.
Heb ik een jaar of 7 geleden ook met m'n motor ook gedaan. Toen hebben ze in Mill het binnenwerk van de originele vorkpoten opnieuw opgebouwd en afgesteld, was een enorme verbetering.
Ik wil hem ook voorlopig niet kwijt, het blijft een enorm bijzondere auto.makooy schreef op zondag 26 maart 2023 @ 22:10:
[...]
Heeft een Volvo überhaupt uitstraling?![]()
On-topic, Mach-E stuitert als de ziekte, zeker met bepaalde straten in Rotterdam-Zuid (I’m looking at you Groene Tuin) en tramrails en toch zou ik hem niet zo snel inruilen. Hij heeft nog steeds iets magisch
Heb je al eens een flink aantal kilo's in de achterbak gelegd ? Je zult je verbazen hoe fijn het dan ineens rijd qua stuiteren
Dan bedoel je inclusief de schokbrekers?Brotuck schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:28:
[...]
Eind vorig jaar waren we met een fabrikant bezig voor andere vering, ook ik zou gaan testen met een andere vering. Toen was het wachten op een levering. Vanmorgen heb ik ze toevallig om een update gevraagd.

Klinkt als een omgekeerde Porsche 911Brotuck schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:30:
[...]
Ik wil hem ook voorlopig niet kwijt, het blijft een enorm bijzondere auto.
Heb je al eens een flink aantal kilo's in de achterbak gelegd ? Je zult je verbazen hoe fijn het dan ineens rijd qua stuiteren

Nee de echte veren in dit geval, de schokbrekers komen ze niet aan. Dat kan in mijn auto ook niet omdat dit de MagneRide schokbrekers zijn.
Dit kan ik beamen. Ik heb wel eens een partij zakken met kattenbak korrels in de kofferbak liggen, die blijven dan gerust een tijdje in de auto liggen totdat er andere spullen mee moeten. Gewoon omdat het fijner rijdt.Brotuck schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:30:
[...]
Ik wil hem ook voorlopig niet kwijt, het blijft een enorm bijzondere auto.
Ah ok, die zouden softwarematig nog aan te passen zijn dan?Brotuck schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:49:
[...]
Nee de echte veren in dit geval, de schokbrekers komen ze niet aan. Dat kan in mijn auto ook niet omdat dit de MagneRide schokbrekers zijn.
Maar qua gewone schokbrekers, als ik die zou willen laten vervangen dan denk ik, na even snel zoeken, dat je toch wel over minimaal €1500 praat.
Als ik in de buurt een goed adres weet te vinden ga ik daar weleens informeren naar de mogelijkheden, misschien kunnen de originele nog getuned worden. Misschien gewoon net iets dunnere olie erin, dat ze dan al wat zachter worden.
Zaterdag naar de bandenboer voor wissel naar zomerbanden, waarschijnlijk weet hij wel een goed adres voor vering.
[Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 28-03-2023 13:41]
oei, zomerbanden rijdt ook weer wat stugger tov winterbanden als ik me niet vergis.FlowDesign schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:40:
[...]
Ah ok, die zouden softwarematig nog aan te passen zijn dan?
Maar qua gewone schokbrekers, als ik die zou willen laten vervangen dan denk ik, na even snel zoeken, dat je toch wel over minimaal €1500 praat.
Als ik in de buurt een goed adres weet te vinden ga ik daar weleens informeren naar de mogelijkheden, misschien kunnen de originele nog getuned worden. Misschien gewoon net iets dunnere olie erin, dat ze dan al wat zachter worden.
Zaterdag naar de bandenboer voor wissel naar zomerbanden, waarschijnlijk weet hij wel een goed adres voor vering.
En voor degenen die zicht ook storen aan de sportieve vering en zo rond de 3.0 Bar bandenspanning hebben. Probeer eens 2.3 BAR. Ik/je wil nooit weer anders.
Ik heb hiermee ook gespeeld tussen de 2.2 en 3.0 maar dit biedt helaas weinig compensatie voor de springerige vering achter.Flavour schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:48:
[...]
oei, zomerbanden rijdt ook weer wat stugger tov winterbanden als ik me niet vergis.
En voor degenen die zicht ook storen aan de sportieve vering en zo rond de 3.0 Bar bandenspanning hebben. Probeer eens 2.3 BAR. Ik/je wil nooit weer anders.
Ik twijfel wel of de door Ford aangeboden verlagingsset niet een optie kan zijn. Normaal staat verlagen voor een stuggere vering maar ik zou niet gek staan te kijken als de eibach set ondanks 2cm verlaging beter veert dan de originele vering. Ze spreken over progressieve vering maar geen idee of de standaard vering ook progressief is. Zo voelen ze iig niet.
https://www.ford-accessoi...el=mustangmache&year=2020
Enige issue, ondanks dat Ford zegt dat het voor alle Mach E uitvoering geschikt is staat op de site van Eibach zelf dat ze absoluut niet geschikt zijn voor de RWD maar enkel de AWD. Wellicht te maken met het gewicht van de AWD vs RWD waar de vering op is afgesteld maar vreemde is dan wel dat zowel ER als SR beide goedgekeurd zijn voor deze vering.

NB, setje incl. installatie is bij Ford rond de € 700 meen ik mij te herinneren.
Zou mooi zijn als iemand de proef op de som zou willen nemen bij voorkeur een RWD SR

[Voor 51% gewijzigd door FreeMen op 28-03-2023 15:15]
Is het je prive auto of vd zaak ? Overigens...je 25mm verlaging helpt vast ook niet in comfort? Nog stijver normaliterFlowDesign schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:40:
[...]
Ah ok, die zouden softwarematig nog aan te passen zijn dan?
Privé. Gek genoeg is ie met de veren uit Soest daadwerkelijk minder springerig dan met de originele veren. Het is wel een verbetering, maar inmiddels ben ik van mening dat het zonder iets aan de schokdempers te doen eigenlijk een relatief klein verschil is.Aldusso schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:56:
[...]
Is het je prive auto of vd zaak ? Overigens...je 25mm verlaging helpt vast ook niet in comfort? Nog stijver normaliter
Als het de Eibach veren zijn, ik heb dat opgevraagd bij Eibach, en zij geven aan dat hun veren absoluut niet geschikt zijn voor een RWD.FreeMen schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:04:
[...]
Ik heb hiermee ook gespeeld tussen de 2.2 en 3.0 maar dit biedt helaas weinig compensatie voor de springerige vering achter.
Ik twijfel wel of de door Ford aangeboden verlagingsset niet een optie kan zijn. Normaal staat verlagen voor een stuggere vering maar ik zou niet gek staan te kijken als de eibach set ondanks 2cm verlaging beter veert dan de originele vering. Ze spreken over progressieve vering maar geen idee of de standaard vering ook progressief is. Zo voelen ze iig niet.
https://www.ford-accessoi...el=mustangmache&year=2020
Enige issue, ondanks dat Ford zegt dat het voor alle Mach E uitvoering geschikt is staat op de site van Eibach zelf dat ze absoluut niet geschikt zijn voor de RWD maar enkel de AWD. Wellicht te maken met het gewicht van de AWD vs RWD waar de vering op is afgesteld maar vreemde is dan wel dat zowel ER als SR beide goedgekeurd zijn voor deze vering.
NB, setje incl. installatie is bij Ford rond de € 700 meen ik mij te herinneren.
Zou mooi zijn als iemand de proef op de som zou willen nemen bij voorkeur een RWD SR
Voor het bedrag dat je noemt monteren ze in Soest dezelfde verenset als ik heb, maar met de kennis van nu zou ik je adviseren om in één keer schokbrekers + veren aan te laten passen.