Toon posts:

Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 146 147 148 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:48
mustang zk schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Ik heb de topic ook gelezen. Maar mijn auto is wel verzekerd bij de ANWB. Ik kreeg een vraag zit er een alarm op de auto. Ik heb ja gezegd en het was geen probleem. Mijn dealer heeft mij wel geadviseerd niet achteraf een extra alarm in te bouwen. Daar hebben ze geen goede ervaring mee ivm storingen in de auto.
Misschien even de kleine lettertjes lezen, voorkomt teleurstelling ingeval diefstal ;) (hier ook overgestapt na uitgebreid contact met de klantenservice ANWB...)

[Voor 6% gewijzigd door MarcelGo op 03-03-2023 11:00]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23
[...]

Ik heb de topic ook gelezen. Maar mijn auto is wel verzekerd bij de ANWB. Ik kreeg een vraag zit er een alarm op de auto. Ik heb ja gezegd en het was geen probleem. Mijn dealer heeft mij wel geadviseerd niet achteraf een extra alarm in te bouwen. Daar hebben ze geen goede ervaring mee ivm storingen in de auto.
Laat jij elk jaar het alarm keuren dan? Zie de teksten in de offerte en polis van ANWB.
Zo niet, dan verwacht ik een issue mocht je auto gestolen worden.
En hoe toon je aan dat het Ford alarm minstens gelijkwaardig een SCM 2 alarm is?

Ford Mustang Mach E SR RWD (Job2 2021-07), 25mm verlaagd

• FlowDesign
Aldusso schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:36:
[...]

Ik heb de 2e auto en motor bij Unive, mede omdat ik al jaren lease-auto had en geen no claim had ze die van m'n motor overgenomen op 80% op beide. Erg netjes. Had keuze wel of geen alarm, en wel of niet SCM gekeurd. Grappig detail, voor mn motor was de premie met SCM gekeurd alarm hoger dan zonder SCM gekeurd alarm....
Precies datzelfde had ik ook. 14 jaar schadevrij op de motor, dus ook maximale korting op de autoverzekering :) ANWB neemt de korting ook over, maar Univé begint pas over een alarm vanaf 85k€ cataloguswaarde.

Kreeg nog een tip van Univé: sluit bij hen de algemene rechtsbijstandverzekering af met module verkeer. Dat is goedkoper dan elk voertuig los en bovendien geldt het dan altijd, ongeacht in welk voertuig je rijdt. Dus ook de auto van vriend, familie of zelfs een huurauto.

[Voor 17% gewijzigd door FlowDesign op 03-03-2023 11:22]

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:56
Hmmm da's een risico - meestal is een klasse 3 alarm met SCM certificaat verplicht bij ANWB, voor auto's vanaf bepaalde cataloguswaarde. Beste even bellen. Anders is het pech als je auto gestolen wordt....

https://app.tronity.io/signup/t9zl4Dyq

Acties:
  • +4Henk 'm!

• sst0107
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-03 15:21

• FlowDesign
Aldusso schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:27:
Hmmm da's een risico - meestal is een klasse 3 alarm met SCM certificaat verplicht bij ANWB, voor auto's vanaf bepaalde cataloguswaarde. Beste even bellen. Anders is het pech als je auto gestolen wordt....
Achteraf ingebouwd SCM klasse 2 of gelijkwaardig af-fabriek.

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-03 11:24
Zier er goed uit. Had jij het via Amazon besteld of Ali Express? Ik zie namelijk geen verschil (wil niet zeggen dat het qua kwaliteit wel zal verschillen)

• sst0107
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-03 15:21
PraveenB schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:57:
[...]

Zier er goed uit. Had jij het via Amazon besteld of Ali Express? Ik zie namelijk geen verschil (wil niet zeggen dat het qua kwaliteit wel zal verschillen)
Ik heb hem bij Amazon besteld. Prima kwaliteit en bevestiging is super simpel.
https://www.amazon.com/gp...2550_625785380_em_1p_2_lm

• Vassque
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-03 22:56
Oeps…
Daar rij je dan op de snelweg. Gelukkig had ik FM nog om mijn snelheid te zien. Maar voor de rest geen info op het scherm…Iemand dit eerder gehad?
Kon de auto toen ik stilstond even uitzetten en weer aan, daarna was alles weer normaal.

• FlowDesign
Vassque schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:28:
Oeps…[Afbeelding]
Daar rij je dan op de snelweg. Gelukkig had ik FM nog om mijn snelheid te zien. Maar voor de rest geen info op het scherm…Iemand dit eerder gehad?
Kon de auto toen ik stilstond even uitzetten en weer aan, daarna was alles weer normaal.
1 keer gehad tot nu toe (half jaar tijd).

Had het idee dat 't door Waze via AA veroorzaakt werd.

[Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 03-03-2023 20:31]

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 00:45
Ach, valt allemaal nog wel mee.

Ik kocht een maverick, 900cc ssv 500 kilo en autokenteken, ik denk prima, doe ik mijn tussenpersoon ff bellen en hij is verzekerd, ja jammer bijna niemand verzekerd meer een ssv, behalve bij de vereende, wa premie meer dan 200 euro per maand.

Na veel zoeken nog een gevonden die het wel doet, 2 tientjes per maand.

• FlowDesign
Caulino schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 22:00:
Ach, valt allemaal nog wel mee.

Ik kocht een maverick, 900cc ssv 500 kilo en autokenteken, ik denk prima, doe ik mijn tussenpersoon ff bellen en hij is verzekerd, ja jammer bijna niemand verzekerd meer een ssv, behalve bij de vereende, wa premie meer dan 200 euro per maand.

Na veel zoeken nog een gevonden die het wel doet, 2 tientjes per maand.
Is ook geen wonder dat niemand zulke dingen wil verzekeren want er is niemand die normaal rijdt met zo'n ding.

Maar goed, we gaan nu wel extreem offtopic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PraveenB
Is het jullie ook opgevallen dat de laklaag van de MME niet super denderend is. Tenminste als ik het vergelijk met de auto's die ik hiervoor heb gehad. Vandaag de auto in de wasbox gewassen en thuis in de garage afgedroogd, hierna de auto gepoetst. Blijkt dat de auto aardig wat krasjes heeft en ook steenslag.

Krasjes zitten op de rechterzijscherm aan de voorzijde en de steenslag op de motorkap en links aan de zijkant bij de voorruit.

Vraag me af of ik dat door de leasemaatschappij kan laten spuiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dwadj
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:15
PraveenB schreef op zondag 5 maart 2023 @ 00:16:
Is het jullie ook opgevallen dat de laklaag van de MME niet super denderend is. Tenminste als ik het vergelijk met de auto's die ik hiervoor heb gehad. Vandaag de auto in de wasbox gewassen en thuis in de garage afgedroogd, hierna de auto gepoetst. Blijkt dat de auto aardig wat krasjes heeft en ook steenslag.

Krasjes zitten op de rechterzijscherm aan de voorzijde en de steenslag op de motorkap en links aan de zijkant bij de voorruit.

Vraag me af of ik dat door de leasemaatschappij kan laten spuiten.
Klopt, ik heb vooral steenslag op de motorkap, mss is de lak niet zo goed hechtend op Alu als op staal?
Maar na 40.000 km al een behoorlijk slagveld, was op vorige wagens inderdaad een heel pak minder !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlowDesign
Hier na 10.000 km op de rode lak nog geen steenslag gezien. Wel een paar zeer ondiepe krasjes op de achterspoiler, waarschijnlijk van kattennagels of van de wasstraat. Vermoed dat laatste.

Heb commandant 5 gekocht, eens voorzichtig proberen of ik ze een beetje weg kan poetsen.

[Voor 19% gewijzigd door FlowDesign op 05-03-2023 10:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
FlowDesign schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:23:
Hier na 10.000 km op de rode lak nog geen steenslag gezien. Wel een paar zeer ondiepe krasjes op de achterspoiler, waarschijnlijk van kattennagels of van de wasstraat. Vermoed dat laatste.

Heb commandant 5 gekocht, eens voorzichtig proberen of ik ze een beetje weg kan poetsen.
Hier na 30.000km ook nog geen enkele steenslag. Ik had mn op de neus inmiddels al een aardig wat steenslag verwacht maar tot mijn verbazing is hij nog geheel steenslag en krasvrij.

[Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 05-03-2023 11:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:42
[...]

Er zit geen gecertificeerd alarm op waardoor de ANWB "kan" zorgen, op basis van de kleine lettertjes, dat ze niks hoeven uit te keren. Your choice, not mine.

Ik zit bij Univé aangezien die geen gecertificeerd alarm eisen bij cataloguswaarde van 45k en hoger.

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlowDesign
makooy schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:08:
[...]

Ik zit bij Univé aangezien die geen gecertificeerd alarm eisen bij cataloguswaarde van 45k en hoger.
Bij jonger dan 5 jaar en tot 85k€ geen alarm vereist, om precies te zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlowDesign
FreeMen schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:21:
[...]

Hier na 30.000km ook nog geen enkele steenslag. Ik had mn op de neus inmiddels al een aardig wat steenslag verwacht maar tot mijn verbazing is hij nog geheel steenslag en krasvrij.
Vandaag nog eens gekeken, heb helaas toch een steenslag chippie op het voorste deel van de motorkap. Ga binnenkort dan maar ff een lakstiftje scoren bij de dealer.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 05:39

Zo... Gisteren 60k op de teller. Ff een thumbs up voor m'n auto want ik rij er nog elke dag heerlijk in.

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

• Jan-Mach-E
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-03 07:06
Flavour schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:45:
[...]

Ik heb daar ook last van maar nooit binnen de bebouwde kom. Bij wat hogere snelheden en stevig remmen wel, bijv. uitvoegstrook. Ik laat dan vaak de rem even los om vervolgens weer aan te remmen en dan is het vrijwel altijd (nagenoeg) verdwenen.
Dat komt dan omdat, bij niet al te hard remmen, niet met de remschijven geremd wordt, maar op de elektromotor (die dan als oplader voor de accu werkt).

@FlowDesign : hoe kan je stilstaan zonder de rem vast te houden?

• MarcelGo
Jan-Mach-E schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 07:29:
[...]

Dat komt dan omdat, bij niet al te hard remmen, niet met de remschijven geremd wordt, maar op de elektromotor (die dan als oplader voor de accu werkt).

Misschien zo...

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:19
Auto hold is ook erg leuk in de wasstraat :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:41
Brotuck schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:43:
Auto hold is ook erg leuk in de wasstraat :)
Is geen enkel probleem zolang je de auto in “N” zet en even de “L” in drukt.

• Brotuck
El Butre schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:46:
[...]

Is geen enkel probleem zolang je de auto in “N” zet en even de “L” in drukt.
Oh ik dacht dat die functie niet werkte met auto hold. Weer wat geleerd.

Ik gebruik altijd N en L overigens, maar nooit auto hold. De auto staat eigenlijk altijd goed stil als je hem gewoon in D laat staan (met 1PD)

• FlowDesign
Als de auto door de wasstraat getrokken wordt met de wielen op zo'n band, dan gewoon in N zetten en verder niks doen.

Auto hold wordt dan niet ingeschakeld en L hoef je ook niet aan te zetten (mits 1pd aan staat, vermoed ik).

• Brotuck
FlowDesign schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:54:
Als de auto door de wasstraat getrokken wordt met de wielen op zo'n band, dan gewoon in N zetten en verder niks doen.

Auto hold wordt dan niet ingeschakeld en L hoef je ook niet aan te zetten (mits 1pd aan staat, vermoed ik).
Nee als je auto hold aan hebt staan dan gaat de auto 9 vd 10 keer wel de parkeerrem aanzetten en blijf je mooi stilstaan. Zelf al een keer meegemaakt.

Met 1PD moet je de L gebruiken, dat klopt anders hetzelfde als hierboven...

• FlowDesign
Jan-Mach-E schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 07:29:
[...]

Ik rijd altijd met 1pd aan en heb ook trillingen, tevens binnen de bebouwde kom.
Ik zou verwachten dat de auto alleen maar op de motor remt, maar misschien gebruikt ie toch automatisch de remschijven meer dan ik denk.
De auto staat inmiddels op NL kenteken, dus ik zal er binnenkort toch eens mee naar een Ford dealer in de buurt gaan. Misschien toch kromme schijven...

• FlowDesign
Brotuck schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:57:
[...]

Nee als je auto hold aan hebt staan dan gaat de auto 9 vd 10 keer wel de parkeerrem aanzetten en blijf je mooi stilstaan. Zelf al een keer meegemaakt.

Ik was laatst in de wasstraat, heb 'm in N gezet, verder niks en alles ging prima.

Misschien is het een instelling ergens, maar de parkeerrem wordt bij mij nooit vanzelf geactiveerd. Die gaat alleen erop wanneer ik in de middenconsole de parkeerremschakelaar omhoog trek.

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:08
Brotuck schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:57:
[...]

Yes kan deze beamen, zelfs al een keer vastgestaan halverwege de wasstraat. Ik zet auto hold standaard handmatig uit in de wasstraat. Ze zien me alweer aankomen bij de schadehersteller.

• FlowDesign
Dus als je L aanzet heb je geen auto hold?

• FlowDesign
FlowDesign schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:58:
[...]

Ik rijd altijd met 1pd aan en heb ook trillingen, tevens binnen de bebouwde kom.
Ik zou verwachten dat de auto alleen maar op de motor remt, maar misschien gebruikt ie toch automatisch de remschijven meer dan ik denk.
De auto staat inmiddels op NL kenteken, dus ik zal er binnenkort toch eens mee naar een Ford dealer in de buurt gaan. Misschien toch kromme schijven...
Nog even aanvullend op mijzelf, ik heb het idee dat er meer trillingen zijn wanneer ik pas net vertrokken ben. Zou het gerelateerd zijn aan de (batterij)temperatuur?
Als ik met het voetpedaal rem heb ik geen enkele trilling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:52
FlowDesign schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:48:
[...]

Nog even aanvullend op mijzelf, ik heb het idee dat er meer trillingen zijn wanneer ik pas net vertrokken ben. Zou het gerelateerd zijn aan de (batterij)temperatuur?
Ik voel de trillingen ook bij vertrek. Of ik rem of niet. Ook als ik versnel. Dus lijkt temperatuur gerelateerd te zijn. Ik kan mij niet herinneren dat dit in de zomer ook gebeurde. Maar..... Dat kan ook komen omdat ik toen nog een andere versie van de module software gebruikte. (job-1 auto dus je weet maar nooit ;) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 27-03 22:30
FlowDesign schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:48:
[...]

Ik heb het alleen als de accu 100% vol is en rem via regeneratie. Wanneer de accu wat leger is <98% is het weer weg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maurice_S
FlowDesign schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:57:
[...]

Gelukkig geen last van, maar ga het wel in de gaten houden.
Stoel en deurstijlen worden onder garantie vervangen (stoel alleen de bekleding :) ) verder worden ook de mustang welkomst logo’s (verlichting op de grond) nieuwe ingezet, want dit is inmiddels een grote vlek. Ook onder garantie :)

• FlowDesign
Maurice_S schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:06:
[...]

Stoel en deurstijlen worden onder garantie vervangen (stoel alleen de bekleding :) ) verder worden ook de mustang welkomst logo’s (verlichting op de grond) nieuwe ingezet, want dit is inmiddels een grote vlek. Ook onder garantie :)
Netjes opgelost :)

Wat is de productiedatum van jouw wagen?

• Maurice_S
FlowDesign schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:13:
[...]

Netjes opgelost :)

Wat is de productiedatum van jouw wagen?
Geen idee :) waar kan ik dat vinden? Weet wel dat het een job 1 auto is van 2021. Heb de auto toen in Mei opgehaald.

• dwadj
Ik heb last van soort van gedreun in de wagen bij snelheden vanaf 110km/u.
Heb het zowel met de winter velgen als zomer velgen set en zeer goed hoorbaar op fluisterasfalt.
Lijkt wel te komen van de vooras...
Iemand eenzelfde ervaring?

• FlowDesign
dwadj schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:43:
Heb het zowel met de winter velgen als zomer velgen set en zeer goed hoorbaar op fluisterasfalt.
Wat versta je onder gedreun?

• dwadj
FlowDesign schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 00:07:
[...]

Wat versta je onder gedreun?
Soort van gebrom door heel de wagen.
Lijkt een beetje op geluid afkomstig van een kromme velg/breuk in de band, maar dan zou je de trilling moeten voelen in de wagen of aan het stuur, maar dat is dus niet.
Vooral zeer goed te horen op fluisterasfalt.
Is met beide sets banden aanwezig...
Dacht eerst dat er mss één van die bodemplaten los was of met de wind mee trilt, maar dat is het dus ook niet.
Mss één of andere trilling van een cardanas die dan wordt doorgegeven aan het chassis.
De dealer vindt natuurlijk weer niets.
Bijkomend, heeft er hier ook iemand al gemerkt bij constante snelheid op de snelweg, dat de stuurbekrachtiging precies constant aan/uit gaat.
Ttz op het éne moment moet je praktisch geen kracht uitoefenen op het stuur om de wagen wat bij te sturen, een fractie van een seconde later ineens valt de bekrachtiging precies weg en moet je dus ineens veel meer kracht op het stuur zetten voor dezelfde handeling, waardoor je natuurlijk het stuur te zeer beweegt, zeer vervelend want je kan de wagen precies niet recht houden vooral niet bij wat zijwind.

[Voor 52% gewijzigd door dwadj op 08-03-2023 07:17]

• FlowDesign
dwadj schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 06:58:
[...]

Soort van gebrom door heel de wagen.
Lijkt een beetje op geluid afkomstig van een kromme velg/breuk in de band, maar dan zou je de trilling moeten voelen in de wagen of aan het stuur, maar dat is dus niet.
Vooral zeer goed te horen op fluisterasfalt.
Is met beide sets banden aanwezig...
Dacht eerst dat er mss één van die bodemplaten los was of met de wind mee trilt, maar dat is het dus ook niet.
Mss één of andere trilling van een cardanas die dan wordt doorgegeven aan het chassis.
De dealer vindt natuurlijk weer niets.
Bijkomend, heeft er hier ook iemand al gemerkt bij constante snelheid op de snelweg, dat de stuurbekrachtiging precies constant aan/uit gaat.
Ttz op het éne moment moet je praktisch geen kracht uitoefenen op het stuur om de wagen wat bij te sturen, een fractie van een seconde later ineens valt de bekrachtiging precies weg en moet je dus ineens veel meer kracht op het stuur zetten voor dezelfde handeling, waardoor je natuurlijk het stuur te zeer beweegt, zeer vervelend want je kan de wagen precies niet recht houden vooral niet bij wat zijwind.
Zo'n lichte brom van de voorkant herken ik soms wel, kan ook niet echt plaatsen wat het is. Ik las in die hele waslijst van technical bulletins ook iets over spacers voor de bevestiging van de veren? Zegt iemand dat iets?

Stuurbekrachtiging aan/uit herken ik niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maurice_S
dwadj schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 06:58:
[...]

Bijkomend ier ook iemand al gemerkt bij constante snelheid op de snelweg, dat de stuurbekrachtiging precies constant aan/uit gaat.
Komt dit niet door de lane assist?

• Brotuck
Maurice_S schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:20:
[...]

Zat het net te bedenken, ik vind het zelfs ronduit irritant als je harder dan 120 rijd, want hij trekt dan net zo hard aan je stuur als je liever die controle zelf hebt

• Aldusso
dwadj schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:43:
Nope, nog alles mooi stil hier na 30.000km. . Afgelopen zaterdag in Duitsland (op goed asfalt) eens langer hard doorgereden. Stukken van bijna 10 minuten lang vol'gas' - 187/188 op teller, 183 op GPS. Tot 180 op teller alles prima, daarna enorm trillende stoel, lijkt wel of hij in soort begrenzer komt. Maar wegligging prima eigenlijk, beter dan in NL vaak, daar deint hij veel meer is mijn ervaring. Uiteraard afhankelijk van de staat van de weg. Verbruik was wel pittig ;)

• Aldusso
Aboma schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:04:
[Afbeelding]

Zo... Gisteren 60k op de teller. Ff een thumbs up voor m'n auto want ik rij er nog elke dag heerlijk in.
Mooi _/-\o_ ...ik zit op de helft. Vraagje, ik zie bij jouw ook flinke strepen op je ruit....bij mij strepen de ruitenwissers wel heel snel elke keer. Al 3 x vervangen, maar al heel snel flinke strepen, en 1-2 lijntjes die lang blijven staan zeg maar. Vrij irritant soms... Al schoongemaakt, vervangen e.d. maar lijkt erop dat er ergens niet of juist teveel kracht op komt.

• Jan-Mach-E
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-03 07:06
Dank je!
Maar dit is toch ook gewoon het stilhouden van de auto met behulp van de (voet)rem? Dan blijven de blokken toch tegen de schijven gedrukt, waardoor de remschijven krom gaan én waardoor de remmen (en ook de hele auto) gaan trillen.

• MarcelGo
Geen idee, het kan mbv de motor of mbv de remschijven...hier worden ze echt niet krom van...dit kost weinig kracht. Ik gebruik Autohold vanaf dag 1 en heb nergens last van (32k km's)

[Voor 22% gewijzigd door MarcelGo op 08-03-2023 20:41]

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 05:39
Aldusso schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:54:
[...]

Mooi _/-\o_ ...ik zit op de helft. Vraagje, ik zie bij jouw ook flinke strepen op je ruit....bij mij strepen de ruitenwissers wel heel snel elke keer. Al 3 x vervangen, maar al heel snel flinke strepen, en 1-2 lijntjes die lang blijven staan zeg maar. Vrij irritant soms... Al schoongemaakt, vervangen e.d. maar lijkt erop dat er ergens niet of juist teveel kracht op komt.
Deze zitten er al 1,5 jaar op en verwacht dan ook wel wat strepen. Maar eigenlijk is mn ruit altijd mooi schoon... Beetje afhankelijk van weer/zout/kachel etc. Als het bijvoorbeeld licht miezert of als ik op een nog natte drukke weg rij met opspattende druppels dan droogt mn ruit agv warme blower lucht en krijg je snel strepen. Ff sproeien en het is (meestal) weg....

Heb daar vroeger (vorige woning) wel vaak problemen mee gehad, toen stond mn auto naast een oude boom die altijd wat rommel afgaf , zand mos takjes duivenkaka enzo.

Ps, ik heb geleerd om door het raam te kijken, niet naar het raam.... 😉

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

• FreeMen
  • Nu online
Brotuck schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:23:
[...]

Zat het net te bedenken, ik vind het zelfs ronduit irritant als je harder dan 120 rijd, want hij trekt dan net zo hard aan je stuur als je liever die controle zelf hebt
Laneassist werkt op de MME inderdaad niet echt subtiel. Mijn vorige auto (Tiguan) deed dit aanzienlijk beter en soepeler. Zeker op wat smallere 80 wegen zet ik hem bijna altijd uit. Op de (bredere) snelweg werkt het redelijk goed.

[Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 09-03-2023 09:54]

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:08
FreeMen schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:53:
[...]

Laneassist werkt op de MME inderdaad niet echt subtiel. Mijn vorige auto (Tiguan) deed dit aanzienlijk beter en soepeler. Zeker op wat smallere 80 wegen zet ik hem bijna altijd uit. Op de (bredere) snelweg werkt het redelijk goed.
Lane assist is ook een veiligheidsfunctie. Een systeem dat ingrijpt als jij een fout maakt. Dat hoeft niet subtiel te gebeuren.

• dwadj
Maurice_S schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:20:
[...]

Neen want die zet ik altijd uit!

• FreeMen
  • Nu online
RudiP schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:09:
[...]

Lane assist is ook een veiligheidsfunctie. Een systeem dat ingrijpt als jij een fout maakt. Dat hoeft niet subtiel te gebeuren.
Klopt maar het gedraagt zich niet zo. De lane assist vraagt teveel ruimte links en rechts waardoor hij je constant aan het corrigeren is (lees: aan je stuur aan het trekken is), zeker op smallere wegen. Het zou pas in moeten grijpen als je over de lijn dreigt te gaan maar in de praktijk grijpt het al veel eerder in.

• FreeMen
  • Nu online
..

[Voor 99% gewijzigd door FreeMen op 09-03-2023 10:52]

• Serial-X
  • Laatst online: 16:42
Weet iemand hoe dit onderdeel van de achterbumper heet? De mijne is nu voor de 2e keer in de wasstraat verdwenen :(

Als ik me niet vergis, is dit het klepje voor de sleephaak in de achterbumper. Zie foto:

Omdat ik beu ben deze steeds nieuw te bestellen via de garage, wil ik een poging doen deze zelf te printen met m'n 3D-printer. Op de bekende sites als printables en thingiverse vind ik helaas niets wat er op lijkt, op het macheforum ook niet.

Heeft iemand toevallig een 3D-scan en/of .STL hiervan?

[Voor 7% gewijzigd door Serial-X op 10-03-2023 10:58]

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-03 12:26
Serial-X schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:56:
Weet iemand hoe dit onderdeel van de achterbumper heet? De mijne is nu voor de 2e keer in de wasstraat verdwenen :(

Als ik me niet vergis, is dit het klepje voor de sleephaak in de achterbumper. Zie foto:
[Afbeelding]

Omdat ik beu ben deze steeds nieuw te bestellen via de garage, wil ik een poging doen deze zelf te printen met m'n 3D-printer. Op de bekende sites als printables en thingiverse vind ik helaas niets wat er op lijkt, op het macheforum ook niet.

Heeft iemand toevallig een 3D-scan en/of .STL hiervan?
Bedoel je de letters van je kentekenplaat? :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:42
Mustang schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:12:
[...]

ik denk dat hij het klepje rechts onderin bedoeld ;)

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• metalpro2021
Volgens mij is de 'klepjes vallen van auto af' periode aangebroken. Ik mis sinds eergisteren het klepje op de voorbumper dat de toegang tot de 12 volt accu zou moeten regelen/afdekken. Uiteraard niet op voorraad (in de kleur) ...

Nu rijd ik rond met een 'gat in bumper' en gevolg: 15% hoger verbruik. (data sample: 1 dag)

[Voor 17% gewijzigd door metalpro2021 op 10-03-2023 14:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlowDesign
metalpro2021 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:32:
Volgens mij is de 'klepjes vallen van auto af' periode aangebroken. Ik mis sinds eergisteren het klepje op de voorbumper dat de toegang tot de 12 volt accu zou moeten regelen/afdekken. Uiteraard niet op voorraad (in de kleur) ...

Nu rijd ik rond met een 'gat in bumper' en gevolg: 15% hoger verbruik. (data sample: 1 dag)
Geloof me, dat missende klepje veroorzaakt echt bij lange na geen 15% hoger verbruik.

• Serial-X
  • Laatst online: 16:42
Mustang schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:12:
[...]

Die vallen er ook steeds af idd :Y)

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-03 07:00
Ik zit nog steeds op ota 2.7.1 zijn er nog meer mensen die op deze versie zitten? Wat te doen? Naar garage?

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:38
Grondje schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:51:
Ik zit nog steeds op ota 2.7.1 zijn er nog meer mensen die op deze versie zitten? Wat te doen? Naar garage?
Al vanaf september. Bijna 30k beurt met daarbij erg vriendelijk verzoek updates door te voeren. Vorige keer zei de dealer dat mijn auto wel zichzelf moet update omdat de recall is uitgevoerd maar lijkt overduidelijk toch iets te ontbreken gezien auto niets zelf update.

• 9man
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:27
Hier ook geen verdere update ontvangen na september. Dus ook op 2.7.1. Wel reset moeten uitvoeren nadat Ford het Connect abonnement foutief liet aflopen. Ben erg blij met hoe de auto rijdt maar Ford en updatebeleid niet over te spreken. Ik wacht ook nog steeds op een update om de Frunk elektronisch te kunnen openen.

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-03 22:06
Tedillac schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:27:
[...]

Al vanaf september. Bijna 30k beurt met daarbij erg vriendelijk verzoek updates door te voeren. Vorige keer zei de dealer dat mijn auto wel zichzelf moet update omdat de recall is uitgevoerd maar lijkt overduidelijk toch iets te ontbreken gezien auto niets zelf update.
Hier ook gedaan maar de dealer snapt er niks van en er staat gewoon geen update klaar voor job1 klanten, je 30k beurt kan je ook vergeten want de auto is 2 jaar beurt vrij los van het aantal KM, is door Ford verkeerd gecommuniceerd.

Ik heb een sterk vermoeden dat Job1 en misschien Job2 klanten een CPU of memory tekort hebben waardoor dit soort updates uitgesteld worden voor een recall. Ford heeft een overeenkomst met Google/Android welke dit jaar van start gaat in 2021 getekend net nadat de eerste Mach-e van de band kwamen.

2.7.1. is voor alle EU Job1 klanten nu de max. Schandalig eigenlijk.

• FlowDesign
Jarune schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 23:03:
[...]

2.7.1. is voor alle EU Job1 klanten nu de max. Schandalig eigenlijk.
Schandalig? Dat lijkt me nogal sterk overdreven. De auto functioneert toch prima met 2.7.1? Weinig om over te klagen lijkt mij.

Mijn job2 heeft dan wel die 3.5.2.1 gehad, maar die is nauwelijks anders dan 2.7 dus je mist echt vrijwel niks.

Overigens hebben job1 auto's in de US wel al nieuwere software ontvangen, dus die komt hier ook nog wel beschikbaar.

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-03 07:00
Idd auto rijdt prima met 2.7.1. Maar las laatst iets dat auto met nieuwe software een voorverwarmingsfunctie heeft gekregen voor snelladers. Kijk dat is dan wel een enorm verbeterpunt. Overigens gaat mijn frunk wel open met een druk op de afstandbedening. Dus diegene die dat niet hebben zouden hiervoor wel maar de garage kunnen gaan. Want zij hebben dat er destijds in aug 2022, nog voor 2.7.1, opgezet middels een software update

• FlowDesign
Grondje schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:50:
Idd auto rijdt prima met 2.7.1. Maar las laatst iets dat auto met nieuwe software een voorverwarmingsfunctie heeft gekregen voor snelladers. Kijk dat is dan wel een enorm verbeterpunt. Overigens gaat mijn frunk wel open met een druk op de afstandbedening. Dus diegene die dat niet hebben zouden hiervoor wel maar de garage kunnen gaan. Want zij hebben dat er destijds in aug 2022, nog voor 2.7.1, opgezet middels een software update
Ik heb geen idee of dat al in 3.5.2.1 zit. Overigens werkt dat alleen wanneer je de Navi van Ford gebruikt en ik gebruik die eigenlijk nooit.

Met wintersport heb ik ook alleen Waze gebruikt en het laden begon telkens weer met 116 kW, dus gewoon de max.

• Flavour
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:35
Je zie maar weer hoe persoonlijk. Alles over updates, frunks en laad/verbruik info gaat aan mij voorbij, wat een geneuzel. Ikzelf stoor me nog altijd aan de stoel. En dan met name de rugleuning. Nu ben ik niet breed gebouwd, maar die is toch echt veel te smal. Het punt waar de zijvleugels beginnen komt te vroeg. Dat had aan elke kant 5 cm breder en verstelbaar moeten zijn en probleem opgelost. Slechtste stoel/rugleuning die ik ooit gezien heb, maar ja de auto zelf is zo mooi. En ach een ander zal dit wel weer geneuzel vinden. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlowDesign
Flavour schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:44:
Je zie maar weer hoe persoonlijk. Alles over updates, frunks en laad/verbruik info gaat aan mij voorbij, wat een geneuzel. Ikzelf stoor me nog altijd aan de stoel. En dan met name de rugleuning. Nu ben ik niet breed gebouwd, maar die is toch echt veel te smal. Het punt waar de zijvleugels beginnen komt te vroeg. Dat had aan elke kant 5 cm breder en verstelbaar moeten zijn en probleem opgelost. Slechtste stoel/rugleuning die ik ooit gezien heb, maar ja de auto zelf is zo mooi. En ach een ander zal dit wel weer geneuzel vinden. :)
Ik vind de breedte van de stoelen op zich ok, alleen hadden ze wat mij betreft wel iets meer kuipstoel mogen zijn. Ze geven erg weinig zijdelingse steun.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:50

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ze doen me het meest denken aan de Fiat panda stoeltjes. Net een schoolbankje.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Brotuck
Flavour schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:44:
Yep een belangrijke reden waarom ik naar de GT ben gegaan

• coconed
  • Laatst online: 27-03 19:57
Na 40K toch tot de conclusie komen dat de actieradius mij zwaar teleursteld. De laatste tijd 269 KM op basis van 100%. Eigenlijk de hoop dat er een softwarematige fout zit in de batterij capaciteit.

Mensen derhalve dezelfde radius? Betreft een awd sr tp+.

Capaciteit is vooral voor buitenlandse tripjes enorm frustrerend, ook de laadsnelheid valt me tegen. In belgie eigenlijk standaard met 33Kw. In Frankrijk wel tot aan de 100 kw, echter de id5's, audi's endergelijke laden toch aanzienlijk sneller. Naar Parijs ging nog net maar naar Oostenrijk in de winter is geen pleziertrip.

Tevens blijft ook de vering na alle gereden kilometers toch vaak een doorn in het oog, hij stuiterd en schokt toch teveel voor een comfortabele rit. Heb zelf de spanning bandenspanning vaak rond de 3 en rij altijd op untamed, mensen wellicht met tips om dit lichtelijk te verminderen?

Genoeg azijn voor de zondag, maar toch zaken die me storen 😆

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:16
coconed schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:38:
Na 40K toch tot de conclusie komen dat de actieradius mij zwaar teleursteld. De laatste tijd 269 KM op basis van 100%. Eigenlijk de hoop dat er een softwarematige fout zit in de batterij capaciteit.

Capaciteit is vooral voor buitenlandse tripjes enorm frustrerend, ook de laadsnelheid valt me tegen. In belgie eigenlijk standaard met 33Kw. In Frankrijk wel tot aan de 100 kw, echter de id5's, audi's endergelijke laden toch aanzienlijk sneller. Naar Parijs ging nog net maar naar Oostenrijk in de winter is geen pleziertrip.

Tevens blijft ook de vering na alle gereden kilometers toch vaak een doorn in het oog, hij stuiterd en schokt toch teveel voor een comfortabele rit. Heb zelf de spanning bandenspanning vaak rond de 3 en rij altijd op untamed, mensen wellicht met tips om dit lichtelijk te verminderen?

Autostrade aan 120-130, en verwarming ben je eraan voor de moeite.
Ik kan niet anders dan jouw verhaal bevestigen jammer genoeg.
Hier een RWD SR, gelijkaardige ervaring.

Laten gaat in het begin wel snel bij Fastned en Ionity. Rond de 100 kw.
Maar ik geraak niet van Tongeren tot Gent en terug.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brotuck

Vering was mijn reden 2 om naar de gt te gaan. Overigens haal ik met een grote accu nu net 300km in de winter. Dus je doet het helemaal niet zo slecht...

Laden op 100kW klopt voor de sr versie, alleen de er versie gaat naar 150kW

In de piek zal je dan naar 110 en 160 gaan

Had hem al eens eerder gepost, maar ik had eerst die blauwe en nu die grijze...

[Voor 15% gewijzigd door Brotuck op 12-03-2023 19:16]

• Caulino
Ik vind de stoelen niet echt slecht, kan altijd beter, maar om ze nu fiat panda stoelen te noemen is erg overdreven.
Onze andere auto heeft inderdaad betere stoelen maar is in nieuwprijs ook niet te vergelijken.

Ga eens in een tesla zitten, dat zijn pas slechte stoelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlowDesign
Caulino schreef op zondag 12 maart 2023 @ 19:37:
Ga eens in een tesla zitten, dat zijn pas slechte stoelen.
Uhhhh... Vond de stoelen in m'n Model 3 beter zitten dan deze in de Mustang.

• Caulino
ik niet

• PraveenB
Ik moet zeggen dat de stoelen wel lekker comfortabel zitten, had inderdaad meer een kuipstoelvorm mogen hebben. Maar op de Volvo na is dit de beste stoel die ik heb gehad.

• FlowDesign
Ze waren verre van geweldig, maar ik vond de zijdelingse steun beter. Dat is ook echt het enige wat ik mis in de Mustang. Ga je hard door een bocht dan wil ik niet het gevoel hebben dat ik van m'n stoel glijd.

• Aldusso
FlowDesign schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:34:
[...]

Uhhhh... Vond de stoelen in m'n Model 3 beter zitten dan deze in de Mustang.
Smaken verschillen. De Mach E stoelen zijn niet zo goed zoals in mn AMG...maar nog wel prima. Maar de Tesla stoelen vond ik erg wollig aanvoelen, misschien te zacht voor mij. Zijdelingse steun in Ford is redelijk maar niet top. En de stoel beweegt (speling?) Maar ben denk ik verwend geweest met de Mercedes. Lange ritten zou het iets steviger mogen zitten (dan bedoel ik 4-6 uur minimaal)

• Flavour
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:35

Bandenspanning rond de 3 lijkt mij veel en veel te hard, en al helemaal bij deze auto.
Zie deze afbeelding, zo is die van mij ingesteld onlangs bij de dealer. Zij adviseren deze spanning.
Ik rij inmiddels een jaar zo en geen abnormale bandenslijtage kunnen ontdekken.

• FlowDesign
Flavour schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Bandenspanning rond de 3 lijkt mij veel en veel te hard, en al helemaal bij deze auto.
Zie deze afbeelding, zo is die van mij ingesteld onlangs bij de dealer. Zij adviseren deze spanning.

[Afbeelding]
Ik houd de bandenspanning zo rond de 2.8, maar de hoge bandenspanning is voornamelijk voor een lager verbruik.
2.5 zou ik als minimum aanhouden.

• Aldusso
Flavour schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:11:
[...]

[Afbeelding]
Ik rij 2.7 voor, en 3,1 achter. Kan lager of hoger, maar ik als ik hem lager zet, vindt hem dan teveel deinen als je 120+ rijdt op de autobaan. Daaronder maak het weinig uit heb ik het idee. Voor mijn gevoel niet oncomfortabel of stoterig, alleen bij dwarsrichels/hobbel wel stevig (randen van 60km wegen naast bomen), maar ben eraan gewend. Mijn garage (Broekhuis Harderwijk) adviseerde 3.0 rondom.

• Caulino
ik zit rond de 300 sr rwd +tp

ja als het kouder is verlies je gewoon range.

• metalpro2021
jgijsen schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:18:
[...]

Autostrade aan 120-130, en verwarming ben je eraan voor de moeite.
Ik kan niet anders dan jouw verhaal bevestigen jammer genoeg.
Hier een RWD SR, gelijkaardige ervaring.

Laten gaat in het begin wel snel bij Fastned en Ionity. Rond de 100 kw.
Maar ik geraak niet van Tongeren tot Gent en terug.
En over laadsnelheden gersproken: als je batterij geen 25 graden of hoger is, dan bereik je de maximale laadsnelheden nooit bij de snellader. Je kunt dit via een ODB connector en b.v. de Carscanner app bekijken. In de winter worden deze temperaturen nooit gehaald, ook niet als je lange tochten maakt bij hoge snelheden bij geen enkele EV. Maar bij de Mach E zeker niet. Alleen erg jammer dat je daar in het 'instrument cluster' geen feedback over krijgt.

• Brotuck
metalpro2021 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:49:
[...]

En over laadsnelheden gersproken: als je batterij geen 25 graden of hoger is, dan bereik je de maximale laadsnelheden nooit bij de snellader. Je kunt dit via een ODB connector en b.v. de Carscanner app bekijken. In de winter worden deze temperaturen nooit gehaald, ook niet als je lange tochten maakt bij hoge snelheden bij geen enkele EV. Maar bij de Mach E zeker niet. Alleen erg jammer dat je daar in het 'instrument cluster' geen feedback over krijgt.
Welnee dat is ook onzin, ik heb al maximale laadsnelheden gezien bij een accu temperatuur die veel lager lag. ik meen iets rond de 12 graden oid. Je kan dit vrij eenvoudig zien in de carscanner app idd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlowDesign
metalpro2021 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:49:
[...]

Sorry maar dit is echt totale bullshit.

Zowel met m'n Tesla Model 3, als met VW ID3 als met m'n MME heb ik in de winter zeer regelmatig de maximale laadsnelheid gehaald. Vaker wel dan niet zelfs.

• cbrfdk
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 27-03 02:38
Yup can confirm, in januari nog bij Fastned. Was onder de 5 graden en hij begon al met 140Kw en trok tot zelfs 155Kw.
Dat is vaak alleen de eerste 10 tot 15 minuten daarna 100Kw.
De cellen kunnen echt wel wat hebben hoor en het zijn veel cellen dus dat kan geen probleem zijn het is met name Ford die gewoon erg voorzichtig omgaat met de cellen. Ergens vind ik dat niet erg want dan weet je zeker dat die dingen lang blijven leven.
Ford wil nu gewoon info verzamelen en later in updates steeds meer de teugels laten vieren door bijvoorbeeld langer die 150Kw te doen etc...

Vandaag mooi voorbeeld, GOM gaf aan 310KM op de GT met percentage bestemming 65%, toen ik daar aan kwam had ik nog 73% en het was vandaag 18 graden volgens de auto.
En nee ik reed niet langzaam, zelfs geen 100 zullen we maar zeggen....

Totaal dik 240KM gereden vandaag, veel snelweg en voor 90% boven de 100KM per uur met lange stukken zelfs 130KM per uur en ik heb totaal 69% verbruikt gezien ik met 100% vertrokken ben.
Ook nog iemand iemand anders even in laten rijden die paar keer pedaal plat deed om eens te kijken hoe snel die optrekt.
Valt me allezins mee moet ik zeggen.

• FreeMen
  • Nu online

Heel "normale" range 269 hoor, ik heb maar paar km meer. Eheat is echt een killer, zet die uit en je gaat zo richting de 350. Het is helaas niet anders.

• Aldusso
[quote]FlowDesign schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:41:
[...]

Sorry maar dit is echt totale bullshit.""

Beetje netjes houden mag wel - #doeislief

Acties:
  • +1Henk 'm!

• metalpro2021
Brotuck schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:27:
[...]

Welnee dat is ook onzin, ik heb al maximale laadsnelheden gezien bij een accu temperatuur die veel lager lag. ik meen iets rond de 12 graden oid. Je kan dit vrij eenvoudig zien in de carscanner app idd.

[Afbeelding]
Context:
YouTube: Mach-E GT Driving Review! Big Improvements Since Launch But Still On... (mach e GT i.d.d. hoger maar geen max)
Brotuck schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:27:
Zowel met m'n Tesla Model 3, als met VW ID3 als met m'n MME heb ik in de winter zeer regelmatig de maximale laadsnelheid gehaald. Vaker wel dan niet zelfs.
VW & Tesla doen het i.d.d. een stuk beter. (warmtepomp?) Dus wat ik stelde dat dit voor 'alle merken geldt' dat zou je kunnen classificeren als 'onzin' dat ben ik met je eens. Maar het komt wel vaker voor b.v. voor Hyundai en Ford. Bij Hyundai zelfs na de recente softwareupdate die dit zouden moeten helpen voorkomen. Daar komt die 25 graden vandaan in mijn bewering ; dat lijkt daar 'hard ingebakken' te zitten in de software.

Meer on-topic: Met mijn Mach E AWD ER heb ik het persoonlijk nog nooit meegemaakt dat ik boven de 75 uitgekomen ben in de winter, in elke omstandigheid. Dat is dan weer anekdotisch bewijs dat de bewering ondersteund.

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Om hier wat anekdotisch bewijs aan toe te voegen. Onderweg naar wintersport met buitentemperaturen rond het vriespunt toch echt regelmatig de 115kW aangetikt met mijn RWD SR. Dit was dan wel bijna altijd wanneer ik 15% of minder in de accu had bij aankomst.
Geen idee wat de accutemperatuur was op dat moment, heb geen OBD-dongel eraan hangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brotuck
metalpro2021 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:56:
[...]

Context:
YouTube: Mach-E GT Driving Review! Big Improvements Since Launch But Still On... (mach e GT i.d.d. hoger maar geen max)

[...]

[...]

Meer on-topic: Met mijn Mach E AWD ER heb ik het persoonlijk nog nooit meegemaakt dat ik boven de 75 uitgekomen ben in de winter, in elke omstandigheid. Dat is dan weer anekdotisch bewijs dat de bewering ondersteund.
Dit is een test van een niet performance model op een snelle lader die volgens mij maar 150 kW kan bieden. In Europa hebben ze dit GT model niet.

Er zijn diverse topics in het Amerikaanse forum die aangeven dat een 300 kW lader een ander laadgedrag heeft bij de GT dan een 150 kW lader. Dit zou best het verschil kunnen zijn tussen >80% laden op 32 kW of op 46 kW wat ik altijd heb. Of het komt doordat hij de verwarming aan heeft uiteraard.

Mijn accu is in ieder geval altijd warmer dan 25 graden zodra hij boven de 80% is en zal daardoor op de maximum snelheid doorstampen.

Verder weet ik niet welke firmware jouw auto heeft op dit moment, maar er zijn flink wat charging updates geweest het afgelopen jaar waardoor de laadcurve anders zal zijn.

Ik heb wel gemerkt dat een tweede keer snelladen altijd sneller gaat dan de eerste keer (tijdens een lange trip). Dan start het laden zelfs bij inpluggen op 49% op 162 kW. Normaal begint hij hiermee op <25% en zal dan aflopen richting de 115 kW en na 80% richting de 45%
Dit was ook zo tijdens mijn laatste Parijs trip op 1 maart, toen was het een graad of 7 dacht ik

[Voor 15% gewijzigd door Brotuck op 14-03-2023 10:47]

• FlowDesign
Aldusso schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:41:
[quote]FlowDesign schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:41:
[...]

Sorry maar dit is echt totale bullshit.""

Beetje netjes houden mag wel - #doeislief
Excusez let mot :)

Het is in goed Nederlands trouwens 'doe EENS lief', maar dat terzijde :)

• FlowDesign
metalpro2021 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:56:
[...]
Kan misschien zijn wanneer je nog niet zo lang onderweg was en de batterij daardoor nog erg koud, of je batterij SoC was nog relatief hoog en dan haal je nooit de max kW ongeacht welke temperatuur.

• metalpro2021
FlowDesign schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:19:
[...]

Kan misschien zijn wanneer je nog niet zo lang onderweg was en de batterij daardoor nog erg koud, of je batterij SoC was nog relatief hoog en dan haal je nooit de max kW ongeacht welke temperatuur.
Context: Ik vertrek eigenlijk altijd ijskoud (geen thuisladen), op tussenstop aangezien ik bijna altijd niet kan laden (AC) en de auto onverwarmd in de straat staat. Hoe lang ik ook rijd, hoe intensief ik ook rijd (voor roadtrips bijna altijd snelweg), met welke rijmodus dan ook, met een hoge SOC (nooit boven 80%) of een lage SOC, de batterij is nog nooit warm genoeg geworden in mijn geval. Wellicht heeft het er niets mee te maken, maar ik gebruik airco/e-heat op comfortabele stand. En 1PD vaak gecombineerd met intelligent CC.

Ik rijd een 1st edition. De laatste OTA was: improved DC charge update.

• metalpro2021
Improvements are coming. : Het lijkt erop dat het bochtenwerk bij intelligent cruise control is verbeterd met de module updates die te maken hebben met bluecruise 1.2. Dus ook voor ons Europeanen. Ik concludeer dit, omdat het bochtenwerk in deze video ook beter is als bluecruise niet is geactiveerd. (timestamp 32:00) Ik kies bewust geen 'toekomstige tijd' in mijn zinnen, omdat nieuwe GTs in de VS al worden uitgeleverd met BC12. (en er een belofte van Ford is om dit in de US in Q2/Q3 uit te rollen via OTA) YouTube: Ford BlueCruise 1.2 Update Brings Massive Improvements! Software Rev...

• FlowDesign
metalpro2021 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:34:
[...]

Context: Ik vertrek eigenlijk altijd ijskoud (geen thuisladen), op tussenstop aangezien ik bijna altijd niet kan laden (AC) en de auto onverwarmd in de straat staat. Hoe lang ik ook rijd, hoe intensief ik ook rijd (voor roadtrips bijna altijd snelweg), met welke rijmodus dan ook, met een hoge SOC (nooit boven 80%) of een lage SOC, de batterij is nog nooit warm genoeg geworden in mijn geval. Wellicht heeft het er niets mee te maken, maar ik gebruik airco/e-heat op comfortabele stand. En 1PD vaak gecombineerd met intelligent CC.

Ik rijd een 1st edition. De laatste OTA was: improved DC charge update.
Typisch. En op welke firmware zit je?

Heb je 'm weleens aan een minimaal 150 kW lader gehangen na een flink stuk rijden en de SoC op maximaal 15%?

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:32

martjah

Appel

Hij moet gewoon snel kunnen laden met koud weer. Afgelopen week naar de Dolomieten op en neer geweest. Ijspegels tegen de voorkant aanhangen (-4 ongeveer), op de Fernpass file gereden en kwam aan bij de lader met 34% en begon met 113Kw. Paar uur later op de autobahn nog steeds de ijspegels ertegenaan hangen en toen met 21% accu ook met 113Kw begonnen (ik had toevallig foto's gemaakt). Ik rij altijd met comfort (stuurverwarming, stoelverwarming, verwarming op 22 graden, 1 PD). Job1 auto op versie 2.7.1. Ik vul in de navi telkens de volgende lader in en dan snapt de auto ook dat ik daar wil gaan laden, dus misschien doet hij al slimme dingen. Vorig jaar snapte de auto namelijk niet dat ik wilde laden bij de laadpaal die ik invoerde in de navi.
Sommige snelladers zijn misleidend, ik kwam bij een 320Kw Allegro lader uit met 2 aansluitingen. Aansluiting 1 kon maximaal 60Kw laden op 400v en aansluiting 2 maximaal 120Kw op 400v. Ik had in het begin de kleine lettertjes niet gezien op de lader. Idem voor 150kw EnBw laders. Die kunnen dan vaak maar 2x 75Kw.
Vorig jaar op ski vakantie had de auto wel een beduidend lagere laadsnelheid, toen kwam ik (volgens mij) niet voorbij de 75Kw.

• FlowDesign
martjah schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:04:
Hij moet gewoon snel kunnen laden met koud weer. Afgelopen week naar de Dolomieten op en neer geweest. Ijspegels tegen de voorkant aanhangen (-4 ongeveer), op de Fernpass file gereden en kwam aan bij de lader met 34% en begon met 113Kw. Paar uur later op de autobahn nog steeds de ijspegels ertegenaan hangen en toen met 21% accu ook met 113Kw begonnen (ik had toevallig foto's gemaakt). Ik rij altijd met comfort (stuurverwarming, stoelverwarming, verwarming op 22 graden, 1 PD). Job1 auto op versie 2.7.1. Ik vul in de navi telkens de volgende lader in en dan snapt de auto ook dat ik daar wil gaan laden, dus misschien doet hij al slimme dingen. Vorig jaar snapte de auto namelijk niet dat ik wilde laden bij de laadpaal die ik invoerde in de navi.
Sommige snelladers zijn misleidend, ik kwam bij een 320Kw Allegro lader uit met 2 aansluitingen. Aansluiting 1 kon maximaal 60Kw laden op 400v en aansluiting 2 maximaal 120Kw op 400v. Ik had in het begin de kleine lettertjes niet gezien op de lader. Idem voor 150kw EnBw laders. Die kunnen dan vaak maar 2x 75Kw.
Vorig jaar op ski vakantie had de auto wel een beduidend lagere laadsnelheid, toen kwam ik (volgens mij) niet voorbij de 75Kw.
Dan zijn de snelladers niet misleidend, maar de app die jij gebruikt om een lader te zoeken.
Fatsoenlijke apps geven nml het vermogen per stekker weer, niet het totaal van de hele laadpaal.

• metalpro2021
FlowDesign schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:03:
[...]

Typisch. En op welke firmware zit je?

Heb je 'm weleens aan een minimaal 150 kW lader gehangen na een flink stuk rijden en de SoC op maximaal 15%?
Max 15 nog niet geprobeerd.
Pagina: 1 ... 146 147 148 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee