Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 146 ... 176 Laatste
Acties:

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:58
PraveenB schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:17:
Nog een andere vraag, heeft iemand het onderstaande voor in de auto. Ik weet niet hoe warm het in de auto kan worden en aangezien ik in de zomer vakantie naar Sardinië ga is het misschien wel handig voor de jongens die achter zitten om enige schaduw te hebben.

[Afbeelding]
Glazen dak kan wel serieus warm worden, dus niet je hand tegen aan houden.
Voor de rest leek het afgelopen zomer dat bij mij de meeste warmte en weerspiegeling door de zij ruiten kwamen en niet door het dak.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:02
PraveenB schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:11:
[Afbeelding]

Voor het eerst het verbruik op 19kwh/100km gezien. Normaal zit ik op de 23 tot 25 kwh/100km.

Met een volle accu vertrokken en 355 km aan actieradius naar kantoor en huis gereden. De totale afstand is voor een retour bijna 140km. Nu nog 74% accu en 260km aan actieradius over. Begint beter te worden. Kan niet wachten totdat het warmer wordt om na te gaan hoever ik kan komen. Toch benieuwd of ik tegen de 500km aan kan komen in de zomer.
Bij jou lijkt navigeren met Flitsmeister in Android Auto wel goed te werken. Bij mij laat ie de info linksboven en linksonder niet zien, en regelmatig is ook de blauwe lijn van de route weg.

Ik zou trouwens niet iets tegen het glas doen. Daardoor wordt het glas nóg heter en dan zou het kunnen scheuren.

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 16-02-2023 23:46 ]

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:01
PraveenB schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:17:
Nog een andere vraag, heeft iemand het onderstaande voor in de auto. Ik weet niet hoe warm het in de auto kan worden en aangezien ik in de zomer vakantie naar Sardinië ga is het misschien wel handig voor de jongens die achter zitten om enige schaduw te hebben.

[Afbeelding]
Het glas zelf wordt erg warm, geen last van stralingswarmte oid dus echt niet nodig ;) de zijruiten van de voorportieren heb ik wel een folie op en dat is echt top!

[ Voor 5% gewijzigd door MarcelGo op 17-02-2023 08:23 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-11-2024
FlowDesign schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:45:
[...]

Bij jou lijkt navigeren met Flitsmeister in Android Auto wel goed te werken. Bij mij laat ie de info linksboven en linksonder niet zien, en regelmatig is ook de blauwe lijn van de route weg.

Ik zou trouwens niet iets tegen het glas doen. Daardoor wordt het glas nóg heter en dan zou het kunnen scheuren.
Ik moet zeggen dat ik heel af en toe met Flitmeister, in het begin, heb dat de rechterkant een regenboog aan kleuren toont. Zodra de navigatie is ingesteld heb ik geen problemen met Flitsmeister.

Wat ook opvalt, weet niet of het aan de telefoon of AA ligt, maar mijn scherm gaat echt snel over naar de Android Auto scherm. Bij mijn oude telefoon duurde het toch al snel 30 seconden voordat de Android scherm werd geopend en nu is het max 10 secenden.

Merk wel dat ABRP aangeeft dat ik de route in mijn telefoon moet aangeven en niet in het scherm zelf.

Goed om te horen dat het dak niet veel warmte doorlaat. Het is niet hetzelfde als bij de Volvo V40, het lijkt wel alsof de dak van de Mustang meer lichtinval tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:42
Ik heb trouwens geen idee wie er allemaal met de Ford laadpas oplaad, maar pas hiermee op, want ze berekenen geen CPO tarief ! Laadpaal bij mij in de straat is 0,31 cent, maar via de Ford laadpas 0,476 ..

Dus de ford pas verlengen puur voor de Ionity voordelen vind ik niet heel gunstig geprijsd verder.

Zelf heb ik de mazzel dat ik thuis kan laden tegen uurprijzen en voor onderweg heb ik een abbo van Elli (oude tarief) afgesloten.

[ Voor 17% gewijzigd door Brotuck op 17-02-2023 09:06 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FreeMen schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:32:
[...]

Je mist er niks aan ook eerlijk te zijn, ik heb hem in de 2 jaar 2x gepoogd te gebruiken puur omdat het erop zit en beide keren totaal kansloze pogingen.
Tis niet allersnelste, maar wel heel accuraat. Bij hele kleine plekken werkt het perfect. Niet vaak nodig maar toch. Dat kan je niet zo precies met je oog. Met wat meer ruimte kun je het zelf meestal sneller, maar tis zeker geen langzaam systeem als wat bijv. Mercedes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Moet eerlijk zeggen dat ik de hulp voor inparkeren nog nooit heb gebruikt. Inparkeren in hele kleine plekjes gaat me goed af, dus ik denk ook niet dat het heel snel zal gebeuren dat ik er gebruik van ga maken. Wel vind ik de 360 camera een uitkomst, zeker in het begin om de afmetingen van de auto beter te kunnen inschatten

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
https://fordmediacenter.n...euze-voor-mustang-mach-e/
Ford voert dit jaar LFP-accu's toe aan assortiment, te beginnen bij Mustang Mach‑E
LFP‑accu's zijn duurzaam, er zijn minder schaarse, dure materialen voor nodig en ze worden sneller opgeladen
Ford investeert 3,5 miljard dollar in nieuwe LFP‑accufabriek in Michigan (VS); investering is onderdeel van de meer dan 50 miljard dollar die het bedrijf heeft uitgetrokken voor leidende rol in wereldwijde productie van elektrische auto's
Dit jaar introduceert Ford de LFP‑accu, oftewel de lithiumijzerfosfaat‑accu, in het Mustang Mach‑E assortiment in Europa. De introductie is onderdeel van het streven om elektrische auto's voor klanten betaalbaarder en bereikbaarder te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwadj
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:43
Aldusso schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:44:
https://fordmediacenter.n...euze-voor-mustang-mach-e/
Ford voert dit jaar LFP-accu's toe aan assortiment, te beginnen bij Mustang Mach‑E
LFP‑accu's zijn duurzaam, er zijn minder schaarse, dure materialen voor nodig en ze worden sneller opgeladen
Ford investeert 3,5 miljard dollar in nieuwe LFP‑accufabriek in Michigan (VS); investering is onderdeel van de meer dan 50 miljard dollar die het bedrijf heeft uitgetrokken voor leidende rol in wereldwijde productie van elektrische auto's
Dit jaar introduceert Ford de LFP‑accu, oftewel de lithiumijzerfosfaat‑accu, in het Mustang Mach‑E assortiment in Europa. De introductie is onderdeel van het streven om elektrische auto's voor klanten betaalbaarder en bereikbaarder te maken.
en ze kunnen niet zo goed tegen de koude, laden minder snel en gezien ze minder goed hun cap. afgeven zal de wagen wat minder snel worden, ook is de opslag dichtheid maar rond 65% van de huidige NCM cellen.
Tesla gebruikt ze daarom enkel in hun basis versies, de performance hebben dus geen LFP cellen, mogelijks zal Ford dat ook zo doen enkel de kleine batterij is dan LFP in combinatie met een RWD?

[ Voor 3% gewijzigd door dwadj op 17-02-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 18:02

martjah

Appel

Brotuck schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:05:
Ik heb trouwens geen idee wie er allemaal met de Ford laadpas oplaad, maar pas hiermee op, want ze berekenen geen CPO tarief ! Laadpaal bij mij in de straat is 0,31 cent, maar via de Ford laadpas 0,476 ..

Dus de ford pas verlengen puur voor de Ionity voordelen vind ik niet heel gunstig geprijsd verder.

Zelf heb ik de mazzel dat ik thuis kan laden tegen uurprijzen en voor onderweg heb ik een abbo van Elli (oude tarief) afgesloten.
Als ik op vakantie ga, vergelijk ik altijd (even snel) de tarieven van verschillende aanbieders en Ford is altijd de duurste.

Eerste jaar: Fordpass voor Ionity snelladers. lokale laadstations met de Shell pass en Juicepass.
Na eerste jaar: Bonnet app voor Fastned/Ionity laders, lokale laadstation met de Shell pass en Juisepass. Wat dieper in Italië (regio Rome) zijn de Ionity/Fastned laders maar zelden aanwezig, daar heb ik dan de Shell pass gebruikt voor de snelladers.
Volgende maand gaan we weer naar Italië, dus binnenkort weer even kijken of er een app is met een laadaanbieding bij snelladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
martjah schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:43:
[...]

Als ik op vakantie ga, vergelijk ik altijd (even snel) de tarieven van verschillende aanbieders en Ford is altijd de duurste.

Eerste jaar: Fordpass voor Ionity snelladers. lokale laadstations met de Shell pass en Juicepass.
Na eerste jaar: Bonnet app voor Fastned/Ionity laders, lokale laadstation met de Shell pass en Juisepass. Wat dieper in Italië (regio Rome) zijn de Ionity/Fastned laders maar zelden aanwezig, daar heb ik dan de Shell pass gebruikt voor de snelladers.
Volgende maand gaan we weer naar Italië, dus binnenkort weer even kijken of er een app is met een laadaanbieding bij snelladers.
Italie is EnelX toch ? KAn je goed af met die pas daarvan icm de bundels

Zelf heb ik die pas ook, maar heb ook een abbo lopen bij Elli voor een jaar (oude voorwaarden) en die is echt iedere week gunstiger omdat de rest blijft stijgen, maar Elli vast blijft houden aan de oude prijzen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign

Ik gebruik vanalles door elkaar.

Heb tot augustus dit jaar nog gratis Fordpass, maar die gebruik ik enkel en alleen voor Ionity.
Verder gebruik ik voor snelladen meestal Maingau.

Zodra m'n Fordpass abbo is afgelopen, zou ik 1 maand abbo nemen van EnBW als ik met de auto op vakantie zou gaan naar bijvoorbeeld Oostenrijk. Eventueel EnelX voor Italië als EnBW daar geen goede dekking heeft.

Voor langzaam laden in Nederland gebruikte ik altijd Shell Recharge, maar tegenwoordig alleen nog maar de Greenchoice pas.

Langzaam laden in het buitenland vergelijk ik ter plekke wat 't goedkoopst is. Laatst in Keulen bijvoorbeeld gewoon de app van TankE gebruikt (dat is van de lokale Stadtwerken, in Keulen is dat RheinEnergie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwadj
Heeft er iemand van jullie al eens het verbruik in de Ford pass vergeleken met hetgeen de lader effectief in de wagen pompt?
Wel dacht dat mijn MME wel een mooi verbruik had, maar ergens klopt er iets niet...
Rijd naar werk en terug en vertrek met 90% Accu , volgens de App verbruik 31,6 kw op 157 km, ttz 20,13 KWh/100 Km, niet slecht, echter de laadsessie geeft 38,27 kwh als lading aan ! dat is dan ineens 24,38 kwh/100 km !!!
Volgende dag zelfde rit 90% accu, maar het is wat warmer, de app geeft voor dezelfde afstand deze keer 29,9 Kwh aan, ttz 19,04 kwh/100km, de lader s'avonds 35,8 kwh, komt neer op 22,82 Kwh/100km !
Toch dik 20% meer, iemand dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
dwadj schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:52:
Heeft er iemand van jullie al eens het verbruik in de Ford pass vergeleken met hetgeen de lader effectief in de wagen pompt?
Wel dacht dat mijn MME wel een mooi verbruik had, maar ergens klopt er iets niet...
Rijd naar werk en terug en vertrek met 90% Accu , volgens de App verbruik 31,6 kw op 157 km, ttz 20,13 KWh/100 Km, niet slecht, echter de laadsessie geeft 38,27 kwh als lading aan ! dat is dan ineens 24,38 kwh/100 km !!!
Volgende dag zelfde rit 90% accu, maar het is wat warmer, de app geeft voor dezelfde afstand deze keer 29,9 Kwh aan, ttz 19,04 kwh/100km, de lader s'avonds 35,8 kwh, komt neer op 22,82 Kwh/100km !
Heb je deze topic al eens doorgekeken? Volgens mij is dit al meermaals besproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrfdk
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-04-2024
Vandaag de allereerste foutmelding gehad: Oplaadstoring
Dit was nadat die aan de thuis lader hing, opladen stopte plots. Kreeg in eerste instantie de laadkabel niet los maar nadat ik de auto aan en uit zette kreeg ik hem los.
Daarna deed die nog moeilijk met laden maar na even wachten en de kabel er weer in te steken deed die weer laden.

Nu vraag ik me af, komt dit gewoon wel is voor omdat "software" of is het een voorbode....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
dwadj schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:52:
Wat de lader weergeeft (dus wat je moet betalen) is stroom inclusief laadverliezen. Dus meer dan wat er uiteindelijk netto in je accupakket komt.

Los daarvan lijkt 20% verlies wel wat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwadj
FlowDesign schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 00:03:
[...]

Wat de lader weergeeft (dus wat je moet betalen) is stroom inclusief laadverliezen. Dus meer dan wat er uiteindelijk netto in je accupakket komt.

Los daarvan lijkt 20% verlies wel wat veel.
Van de laadverliezen, dat weet ik, maar 20% lijkt mij toch wel zeer veel, lader noch kabel worden warm, dus dat zou willen zeggen dat ergens in de MME op die laadsessies zo'n 6-7 kwh verloren gaat in warmte en omzetten 230 naar 400V.
Lijkt mij toch extreem veel verlies te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 14:25
cbrfdk schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 00:00:
Dit was nadat die aan de thuis lader hing, opladen stopte plots. Kreeg in eerste instantie de laadkabel niet los maar nadat ik de auto aan en uit zette kreeg ik hem los.
Daarna deed die nog moeilijk met laden maar na even wachten en de kabel er weer in te steken deed die weer laden.

Nu vraag ik me af, komt dit gewoon wel is voor omdat "software" of is het een voorbode....
Hiermee begon de ellende bij mij vorige week ook. Ik zou niet te ver uit de buurt van de eerstvolgende rit. Ik kreeg na een km of 20 namelijk ineens de "nu veilig stoppen" melding en eindigde op een vrachtwagen met mijn mach-e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
cbrfdk schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 00:00:

Heb ik een jaar geleden ook 1 keer gehad daarna niets meer aan de hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
dwadj schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 08:35:
[...]

Van de laadverliezen, dat weet ik, maar 20% lijkt mij toch wel zeer veel, lader noch kabel worden warm, dus dat zou willen zeggen dat ergens in de MME op die laadsessies zo'n 6-7 kwh verloren gaat in warmte en omzetten 230 naar 400V.
Lijkt mij toch extreem veel verlies te zijn!
Er komt gewoon 400V uit de CCS stekker hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Wat bij mijn auto een voorbode was dat hij flink ging "tikken" bij aanzetten. Alsof er een schakelaar 10x aan en uit ging

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwadj
FlowDesign schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:02:
[...]

Er komt gewoon 400V uit de CCS stekker hoor.
Ik praat hier over mijn thuislader, mono, dat is geen CCS maar type 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
De laatse 5% na 95 kost je de meeste stroomverliezen. Ik heb daar wel 10 tot 15 kWh verlies gehad. Beter is max 95%

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 11:22

Ik zie al een hele tijd in mijn account staan: Upgrade naar het Premium On-The-Go IONITY Charging-abonnement om te profiteren van toegang tot het netwerk voor snelladen tegen voorkeursprijzen. IONITY is een van de vele netwerken die deel uitmaken van het BlueOval™ Charge Network.

Wat zijn precies de voordelen hier van? Ik kan nergens die tarieven vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:50:
Wat bij mijn auto een voorbode was dat hij flink ging "tikken" bij aanzetten. Alsof er een schakelaar 10x aan en uit ging
Dat tikken hoor ik alleen wanneer de stekker in of uit de auto gaat. Is een of ander relais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
dwadj schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:50:
[...]

Ik praat hier over mijn thuislader, mono, dat is geen CCS maar type 2.
Ah ok. Een 11 kW lader zou tussen de 2 en 5 procent verlies kunnen geven. Is dat wat je met mono bedoelt? Of heb je een 1 fase lader?

Je had beide keren tot max 90% geladen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-04 17:55
cbrfdk schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:47:
Ford krijgt hier tot eind april de tijd om met een antwoord te komen en daarna gewoon een ingebreke stelling, vervelend maar hier is het een zakelijke auto en dit hoort erop te zitten. Ze zijn nalatig geweest door niet vooraf aan te geven dat deze functie er niet meer op zit waarbij je dan ook de optie moet krijgen om af te zien van de koop.
Hier ook nog geen reactie ontvangen.

Wat qua inparkeren “met de hand” vervelend vind, is dat de camera in de stand R keurig laat zien wat er achter gebeurd, maar als ik weer naar voren moet rijden (bij inparkeren langs de straat niet ongewoon) dan komt de camera vóór niet in actie. Is dat een instelling die ik ergens kan aanpassen?

Qua CarPlay: ik gebruik het niet meer. Ford navigatie is prima, muziek en luisterboeken en telefoon komen via Bluetooth. Flitsmeister op de telefoon die op de oplaadpad ligt. Wordt warm maar goed…ook die is van de zaak dus ik laat het los.
Blijft gek dat het niet goed werkt want ik vind navigeren met Google maps satelliet gewoon wel een stuk leuker. Al de haperingen zijn vervelender. Kwestie van “choose your battles” en wie weet dat het met een update een keer wordt opgelost.

Wat niet werkt is dat voetpedaal links onderin waar “2x” op staat. Ik kan drukken of trappen wat ik wil, er gaat niks open. Is dat ook in te stellen misschien?

Verbruik gemiddeld 21kwh/100km.
Bij een ritje van 125 km doortrappen kom ik op 25kwh/100km. Gaat prima, met de ER kom ik eigenlijk altijd goed uit. Ook omdat er laadpalen staan bij de adressen waar ik moet zijn en dan even kan bijladen. Van de week 225km heen en ook weer terug met afspraak van 2 uur. Dat kon ik zonder laden langs de weg rijden dankzij de laadpaal in de parkeergarage.
Top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-05 07:43
Vassque schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 11:09:
[...]
Wat qua inparkeren “met de hand” vervelend vind, is dat de camera in de stand R keurig laat zien wat er achter gebeurd, maar als ik weer naar voren moet rijden (bij inparkeren langs de straat niet ongewoon) dan komt de camera vóór niet in actie. Is dat een instelling die ik ergens kan aanpassen?
Handmatig in het menu, en anders wanneer je dicht genoeg bij een object bent waarbij de auto het zelf nodig vind om in te schakelen. Valt me overigens wel op dat het ene keer wat verder is dan de andere keer bij het parkeren. Ik ga persoonlijk ook niet meer blind uit van de voorste camera, vaak alleen voor de laatste cm's rest op sensoren en eigen ogen.
Wat niet werkt is dat voetpedaal links onderin waar “2x” op staat. Ik kan drukken of trappen wat ik wil, er gaat niks open. Is dat ook in te stellen misschien?
Ik heb 'm even niet bij de hand, maar is dat niet gewoon de hendel van de frunk (bij de Mach-E)/motorkap (bij ICE Fords)?

2x trekken aan de hendel is ontgrendelen, staat volgens mij ook Pull op in plaats van Push... [Historische modus]Die heb ik vroeger nog weleens gebruik voordat de knop om de frunk te openen op sleutel werkte[/Historische modus] :+

[ Voor 50% gewijzigd door TIGER1125 op 18-02-2023 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

Hier ook nog geen reactie ontvangen.

Qua CarPlay: ik gebruik het niet meer. Ford navigatie is prima, muziek en luisterboeken en telefoon komen via Bluetooth. Flitsmeister op de telefoon die op de oplaadpad ligt. Wordt warm maar goed…ook die is van de zaak dus ik laat het los.
Blijft gek dat het niet goed werkt want ik vind navigeren met Google maps satelliet gewoon wel een stuk leuker. Al de haperingen zijn vervelender. Kwestie van “choose your battles” en wie weet dat het met een update een keer wordt opgelost.

Verbruik gemiddeld 21kwh/100km.
Bij een ritje van 125 km doortrappen kom ik op 25kwh/100km. Gaat prima, met de ER kom ik eigenlijk altijd goed uit. Ook omdat er laadpalen staan bij de adressen waar ik moet zijn en dan even kan bijladen. Van de week 225km heen en ook weer terug met afspraak van 2 uur. Dat kon ik zonder laden langs de weg rijden dankzij de laadpaal in de parkeergarage.
Top.
Draadloos Android Auto gebruiken heb ik sinds een paar maanden terug ook opgegeven. Heb een fatsoenlijke usb-c kabel gekocht voor in de auto en plug de telefoon gewoon in, wordt ie ook niet warm, laadt veel sneller op en AA loopt vloeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02 07:46
[...]
Qua CarPlay: ik gebruik het niet meer. Ford navigatie is prima...
Ben ik dan serieus de enige die de navigatie van ford rampzalig vind? Straat zoeken resulteert in resultaten in de gehele omgeving aangeduid met postcode dus je moet weten welk postcode je moet hebben anders ga je naar 't buurt dorp. Wordt regelmatig zandpaden of zelf verboden in te rijden wegen ingestuurd of wegen die niet meer bestaan/wegen over afgesloten bedrijfsterrein zijn. Ik heb er weinig positiefs over de melden over die navigatie. Als ik naar een lader wil zoeken in de navigatie is die er maar eentje in NL ergens bij den haag, terwijl er wel tientallen om me heen op het scherm staan, veelal op privé terrein b.v. oprit van de buren. Gelukkig weet de navigatie niet dat ikzelf ook gewoon een paal heb voordat heel ford minnend NL hier op de stoep staat 😂

[ Voor 3% gewijzigd door Tedillac op 18-02-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco70
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
Afgelopen maandag en vandaag sinds lange tijd weer eens bij Fastned geladen.
De oplaadsnelheid valt behoorlijk tegen .
Wie ervaart dit nog meer zo en is hier een oplossing voor ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Od5bep2D3n6iK2vihYdCqpvS0y8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJOlkWaX2SN6xEiucUErq78s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEUIVEZLjxYdS2AZYn_AamPP3o8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YsrzN2JII4MIh5Ah67hS2Cb3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 18:02

martjah

Appel

Brotuck schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:50:
Die van mij tikt al maanden op die manier bij vries weer. Als het niet gevroren heeft, dan doet hij dat niet. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze dat bewust hadden gedaan met een stiekeme update. De frunk knop werkte bij mij ook spontaan van de ene op de andere dag zonder een update melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrfdk
baszz schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 08:43:
[...]

Hiermee begon de ellende bij mij vorige week ook. Ik zou niet te ver uit de buurt van de eerstvolgende rit. Ik kreeg na een km of 20 namelijk ineens de "nu veilig stoppen" melding en eindigde op een vrachtwagen met mijn mach-e.
De mijne is van build date september 2022 en zou na die beruchte recall moeten zijn.
Ik probeer even uit te vogelen of zo'n oplaadstoring vaker voor kan komen of niet en dat ik het veilig kan negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
cbrfdk schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:16:
[...]

De mijne is van build date september 2022 en zou na die beruchte recall moeten zijn.
Ik probeer even uit te vogelen of zo'n oplaadstoring vaker voor kan komen of niet en dat ik het veilig kan negeren.
Juist. Ja, ik heb wel een job1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04:05
marco70 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:12:
Afgelopen maandag en vandaag sinds lange tijd weer eens bij Fastned geladen.
De oplaadsnelheid valt behoorlijk tegen .
Wie ervaart dit nog meer zo en is hier een oplossing voor ?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Laadsnelheid wordt door meerdere factoren bepaald, een van die factoren is de accu temperatuur. Des te lager de temperatuur des te lager de snelheid. Enige tip is om je auto uit te zetten tijdens het laden, zodat alle verwarmingscapaciteit naar het verwarmen van het accupakket gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
Tedillac schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:17:
[...]
Ben ik dan serieus de enige die de navigatie van ford rampzalig vind?
Mss verzacht het als ik zeg dat ik mijn routes uit mijn hoofd kan rijden maar voor die dag/tijd de snelste zoek. Dat is anders dan wanneer je naar onbekende adressen moet.
Tedillac schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:17:
[...]
Gelukkig weet de navigatie niet dat ikzelf ook gewoon een paal heb voordat heel ford minnend NL hier op de stoep staat 😂
😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8fjvJGF_gMwYEXXcD8HZ5d4elQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ILIjeMUttjuPh9xiKipMkxrW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1ZPQ1PbZQiCijgG103Ue4YepDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMOLeP9SBQmDjnTW6rkacF8U.jpg?f=fotoalbum_large

Onderweg naar Oostenrijk :)

Laadsnelheid is ok-isch. Verbruik iets hoger dan gehoopt door 8 graden en regen.

Ionity lader stopte 2 keer omdat de zware kabel de stekker scheef trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vassque
Veel plezier daar! Ik hoor graag hoe lang je uiteindelijk over de reis hebt gedaan!

Over de usb-c kabel…dat maakt bij dus haperen met CarPlay niet uit en telefoon wordt nog steeds heet.
Welk merk kabel heb je Flowdesign?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Vassque schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:18:
Veel plezier daar! Ik hoor graag hoe lang je uiteindelijk over de reis hebt gedaan!

Over de usb-c kabel…dat maakt bij dus haperen met CarPlay niet uit en telefoon wordt nog steeds heet.
Welk merk kabel heb je Flowdesign?
Deze 100W PD kabel :)
https://amzn.eu/d/46bKomM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://mach-e-forum.de/ford/attachment/3946-pasted-from-clipboard-jpg

Iemand merktte onlangs op dat AC laden met de Ford pas niet bepaald goedkoop is. Ik zag zojuist dit plaatje op een Duits forum en vermoed dat de Nederlandse prijzen ongeveer gelijk zijn.

Ik gebruik de Ford pas nu alleen voor Ionity want dat is goedkoop snelladen. We stoppen onderweg dus ook alleen bij Ionity :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
TIGER1125 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 11:17:
2x trekken aan de hendel is ontgrendelen, staat volgens mij ook Pull op in plaats van Push... [Historische modus]Die heb ik vroeger nog weleens gebruik voordat de knop om de frunk te openen op sleutel werkte[/Historische modus] :+
Aha haha het is een hendel! Tnx. Staat geen pull op alleen “2 x” en idd een plaatje van de frunk. Omdat ie bij de voeten zit en er niet uitziet als een hendel en er wat ruimte achter zit heb ik er tegenaan getrapt.
Haha. Gut. Blond. Ik doe dat idd altijd met de knop op de afstandbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:22:
[Afbeelding]

Iemand merktte onlangs op dat AC laden met de Ford pas niet bepaald goedkoop is. Ik zag zojuist dit plaatje op een Duits forum en vermoed dat de Nederlandse prijzen ongeveer gelijk zijn.

Ik gebruik de Ford pas nu alleen voor Ionity want dat is goedkoop snelladen. We stoppen onderweg dus ook alleen bij Ionity :D
Ja die prijs klopt wel met wat ik hier zie. Na het eerste jaar is Ionity ook niet interessant meer vind ik. Ik heb Elli met 35 cent AC en 45 cent DC. Is prima zo.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-05 07:43
Vassque schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:44:
[...]

Aha haha het is een hendel! Tnx. Staat geen pull op alleen “2 x” en idd een plaatje van de frunk. Omdat ie bij de voeten zit en er niet uitziet als een hendel en er wat ruimte achter zit heb ik er tegenaan getrapt.
Haha. Gut. Blond. Ik doe dat idd altijd met de knop op de afstandbediening.
Ik zag het inderdaad vanochtend, dat er geen Pull op staat, stond op de hendel in onze vorige auto (een Focus) namelijk wel.

Al die Amerikanen kennende had ik dat hier eigenlijk ook wel "blind" verwacht, wanneer je al in de gebruiksaanwijzing van een magnetron moet opnemen dat je je kat er niet in kan drogen... :+

[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 20-02-2023 06:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
Vassque schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:18:
We hebben uiteindelijk exact 12 uur gedaan over 1.000 km, met 6 keer bij Ionity stoppen. 5 keer redelijk korte stops (20 minuten ongeveer) en één keer iets langer bij de lunch.
Het was een half uur langer dan wat ABRP aangaf. Ben wel precies daar gestopt wat ABRP van tevoren had aangegeven.
We hadden geen files onderweg en hoefden nergens te wachten om te kunnen laden.
Snelheid in Duitsland, bijna heel het stuk 130 / 135 kmh op de teller.

Wel beetje opletten dat het gewicht van de kabel de stekker niet scheef trekt want dan kapt ie op een gegeven moment met laden.

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 20-02-2023 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsm29
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 12:54
Netjes. Ik heb in ABRP aangegeven dat naast ionity ook tesla en fastned laadstations mogen worden gebruikt. De beschikbaarheid en de laadsnelheid van deze aanbieders ben ik wel tevreden over. Bij een tesla laadpaal had ik de laatste keer zelfs een startsnelheid van 110kW. Helaas was dat maar een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
jsm29 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:25:
Netjes. Ik heb in ABRP aangegeven dat naast ionity ook tesla en fastned laadstations mogen worden gebruikt. De beschikbaarheid en de laadsnelheid van deze aanbieders ben ik wel tevreden over. Bij een tesla laadpaal had ik de laatste keer zelfs een startsnelheid van 110kW. Helaas was dat maar een minuut.
Normaliter ga ik ook overal heen, maar ionity is voor mij nu vele malen goedkoper :)

Laadsnelheid bij Ionity en elke andere 150+ kW lader start bij mij wanneer de accu leeg genoeg is telkens met 116 kW max... Alleen jammer indd dat het redelijk snel terugvalt naar rond de 85 kW.
Voor m'n gevoel kan de auto hardwarematig wel sneller laden en is Ford hier wat overdreven voorzichtig om de batterijen te beschermen. Zou mooi zijn als het middels een software update nog opgevoerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Mach-E
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-04-2023
Dag allemaal,
Ik heb de posts doorgelezen en zie dat meerderen ervaring hebben met trillende remmen. Nou dat heb ik ook. Bij mij zijn al 3 x nieuwe remschijven gemonteerd, maar de trillingen blijven terugkeren. En volgens de dealer ben ik de enige met klachten over trillende remmen.
Nu ben ik wel heel benieuwd over hoeveel mensen last van trillende remmen op de Mach-E hebben.
Graag reacties!
Groet, Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Jan-Mach-E schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:25:
Dag allemaal,
Ik heb de posts doorgelezen en zie dat meerderen ervaring hebben met trillende remmen. Nou dat heb ik ook. Bij mij zijn al 3 x nieuwe remschijven gemonteerd, maar de trillingen blijven terugkeren. En volgens de dealer ben ik de enige met klachten over trillende remmen.
Nu ben ik wel heel benieuwd over hoeveel mensen last van trillende remmen op de Mach-E hebben.
Graag reacties!
Groet, Jan
Vrij veel mensen hier hebben het ook,dus je bent zeker niet de enige. Velen hier ervaren overigens óók trillingen wanneer ze alléén op de motor remmen, dus zonder de remschijven überhaupt aan te spreken.

Is het trillen wel weg op 't moment dat ze net nieuwe schijven gemonteerd hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hwpaints
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-05 21:12
FlowDesign schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:15:
[...]

We hebben uiteindelijk exact 12 uur gedaan over 1.000 km, met 6 keer bij Ionity stoppen. 5 keer redelijk korte stops (20 minuten ongeveer) en één keer iets langer bij de lunch.
Het was een half uur langer dan wat ABRP aangaf. Ben wel precies daar gestopt wat ABRP van tevoren had aangegeven.
We hadden geen files onderweg en hoefden nergens te wachten om te kunnen laden.
Snelheid in Duitsland, bijna heel het stuk 130 / 135 kmh op de teller.

Wel beetje opletten dat het gewicht van de kabel de stekker niet scheef trekt want dan kapt ie op een gegeven moment met laden.
12 uur is niet slecht, mijn ervaring is dat de ionity laders net te ver uit elkaar liggen , dan kan je net niet bij de volgende komen en dan 5x stoppen [st rwd] de Mach e is net te dorstig,
zag al wel dat het nu 40c per kw is geworden voor het 2e jaar [en 150euro per jaar] met de ford pass

rij in de zomer altijd 3x per jaar naar het zillertall ik doe er ook 12/13 uur over, maar mn maatjes op diesel rijden het wel in 8,5/9 uur dus dat doet wel pijn als ik daar eind de middag kom en zij al hele middag aan het bier zitten.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
Vandaag zonder iets te hebben gedaan is mijn GOM gereset / vergeten hoe te rekenen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmqvkiNnAis9EQrKp4uC-ooJ0cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0O40jGsFzTEmOtbNNpLHu67.jpg?f=fotoalbum_large

Met mijn SR RWD haal ik in de winter max 280 km. (Veel snelweg a 115 km/h, 20” velg). Tot vandaag wist de GOM dat tegelijk in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ronald_Kou schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:40:
Vandaag zonder iets te hebben gedaan is mijn GOM gereset / vergeten hoe te rekenen. [Afbeelding]

Met mijn SR RWD haal ik in de winter max 280 km. (Veel snelweg a 115 km/h, 20” velg). Tot vandaag wist de GOM dat tegelijk in te schatten.
Misschien toevallig net een software update gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
FlowDesign schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:36:
[...]

Misschien toevallig net een software update gehad?
Nee, daar had ik zelf ook al aan gedacht. Vanmorgen weer hetzelfde verhaal, 86% en 384 km…

Maar goed, ik weet gelukkig wel beter dus heb geen valse verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
Vraag: weet iemand hoe ik kan voorkomen dat mijn lichten aan gaan tijdens het voorverwarmen? De buren vinden het behoorlijk irritant als ik s morgens vroeg 10 min lang hun kamer verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik had na ophalen auto na reparatie zelfs op 480km bij 100%. Ik heb ergens het vermoeden dat er een reset is geweest....

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Klopt, kleine achtergrond updates geweest en veel auto's reset, en nieuwe GOM berekening. Overigens bij mij 492km, maar na 102 km had ik nog altijd 381 over, dus niet heel slecht dit keer. (zeker gezien temperatuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavour
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-11-2023
Jan-Mach-E schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:25:
Dag allemaal,
Graag reacties!
Groet, Jan
Ik heb daar ook last van maar nooit binnen de bebouwde kom. Bij wat hogere snelheden en stevig remmen wel, bijv. uitvoegstrook. Ik laat dan vaak de rem even los om vervolgens weer aan te remmen en dan is het vrijwel altijd (nagenoeg) verdwenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brotuck
Oplaadsessie vanaf 49% tot 100% op mijn thuislaadpunt die 11 kWh is.

De auto geeft aan 46 kWh te hebben geladen.
Het laadpunt heeft er 51,71 kWh in gestopt.

Een laadverlies van 5,71 kWh dus en dat is dus 11%

Ik zal volgende keer wederom testen maar dan tot 95%

[ Voor 11% gewijzigd door Brotuck op 21-02-2023 15:17 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:16:

Ben wel benieuwd wat het laadverlies in % is wanneer je tot 80% of tot 90% laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 16:34
Brotuck schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:16:

Hoe kun je kWh’s zien van de auto? In de app staan ze niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
rroetenberg schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:46:
[...]

Hoe kun je kWh’s zien van de auto? In de app staan ze niet
Als je in Fordpass kijkt terwijl de auto geladen heeft (maar nog niet ontkoppeld) dan zie je een melding onderin waar je op kan klikken. Soms moet je even verversen om hem te zien.

Hij stond bij mij nog open toevallig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vY2h6_cJe3D1SXZvUgnkKY7_YFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8D1mHK2rj5XZrPXKkXyRwzuG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Brotuck op 22-02-2023 08:51 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
Hoe doe je een reset als de auto 100% is opgeladen?

En als ik een OBD stekker aansluit, wat zijn de stappen die ik dan moet doen om de ABRP naigatie eraan te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
PraveenB schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:52:
Hoe doe je een reset als de auto 100% is opgeladen?

En als ik een OBD stekker aansluit, wat zijn de stappen die ik dan moet doen om de ABRP naigatie eraan te koppelen?
Een reset van wat ? Sync4a ?

OBD koppelen gaat via de ABRP app, ik meen me te herinneren dat hij zelf de OBD adapter kan zoeken

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
Brotuck schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:53:
[...]

Een reset van wat ? Sync4a ?

OBD koppelen gaat via de ABRP app, ik meen me te herinneren dat hij zelf de OBD adapter kan zoeken
Een reset zodat je kan zien wat de nieuwe actieradius is van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
PraveenB schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:56:
[...]

Ik dacht via instellingen / auto ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
PraveenB schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:56:
[...]

Wel benieuwd waarom je dat zou willen?

Misschien kun je op het scherm waar je het verbruik van je trips kunt zien daar één van de twee resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
ABRP houd je geschiedenis bij, dus het is totaal zinloos om een veel te hoge waarde te zien in je GOM, die gaat toch heel snel naar beneden en sommige apps zien dat (ten onrechte) als degradatie.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:22:
ABRP houd je geschiedenis bij, dus het is totaal zinloos om een veel te hoge waarde te zien in je GOM, die gaat toch heel snel naar beneden en sommige apps zien dat (ten onrechte) als degradatie.
Ja maar met een hogere GOM heb ik toch meer range? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLvGV1FUVHoiySPTRy9QIqWR7O8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6oKgbgVKL7BimGvO4F6swrnd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjsR4aX18NDxegA40ATSVcqVYJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2vGRhkO0sMzHLUzy2PtuKEo.jpg?f=fotoalbum_large

Op ons vakantieadres aan deze 11 kW lader geladen afgelopen nacht, van 26 naar 100%.

De lader gaf een verbruik van 56 kWh aan en de auto 51 kWh geladen. Zit dus 10% verschil in.
Stroom is niet bepaald goedkoop in Oostenrijk, maar ik ben blij dat we überhaupt de accu weer vol konden laden want openbare laders zijn in dit dorp op 1 vinger te tellen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Die Fronius Wattpilot kan trouwens automatisch laden wanneer je zonnepanelen genoeg stroom leveren, wel een leuk ding voor als salderen ooit wordt afgeschaft (momenteel afhankelijk van 1e kamer die er nog over moet stemmen, uiterlijk in juni).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Hebben jullie trouwens ook dat je een lichte brom van de motor achter hoort bij optrekken en bij gas los (regenereren)?

Het valt me vandaag op op de snelweg in Duitsland (met de achterbank deels neergeklapt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-11-2024
FlowDesign schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:10:
Hebben jullie trouwens ook dat je een lichte brom van de motor achter hoort bij optrekken en bij gas los (regenereren)?

Het valt me vandaag op op de snelweg in Duitsland (met de achterbank deels neergeklapt).
Vandaag ook in Duitsland gereden (stuk achterbank plat) maar geen brom gehoord. Niet op lage als hoge snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
Maurice_S schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:27:
[...]

Vandaag ook in Duitsland gereden (stuk achterbank plat) maar geen brom gehoord. Niet op lage als hoge snelheid.
Correctie, vandaag in Oostenrijk met remmen op de motor stand L inderdaad een soort brom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delirium1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-05 08:09
Heeft iemand al es gehad dat de MME rijmodus Whisper niet wil? Hij gaat telkens vanzelf naar active 🤔. Untamed wil ie wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Maurice_S schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:28:
[...]

Correctie, vandaag in Oostenrijk met remmen op de motor stand L inderdaad een soort brom
Wat is stand L ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Heel die L knop nog nooit gezien :o

Maar ik rijd altijd met 1pd aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 10:26
Je kunt nu met je VIN kijken welke relevante TSBs er kunnen ziijn. Als je een probleem detecteert, dan kun je op basis van deze lijst inschatten of het probleem vaker voorkomt en hier de garage 'tactisch' naar verwijzen. Met een TSB is het (o.a.) makkelijker garantie te claimen. https://www.ford.com/support/service-information/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
metalpro2021 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:36:
Je kunt nu met je VIN kijken welke relevante TSBs er kunnen ziijn. Als je een probleem detecteert, dan kun je op basis van deze lijst inschatten of het probleem vaker voorkomt en hier de garage 'tactisch' naar verwijzen. Met een TSB is het (o.a.) makkelijker garantie te claimen. https://www.ford.com/support/service-information/
Heb je al eens geteld hoeveel er dan staan voor de auto? Bij mij staat ongeveer alles er.....

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Ah....OK. In Untamed is er geen verschil met of zonder stand L.....enkel bij optrekken voel je vertraging. Bij "gas"los is het hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
Ronald_Kou schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:00:
Vraag: weet iemand hoe ik kan voorkomen dat mijn lichten aan gaan tijdens het voorverwarmen? De buren vinden het behoorlijk irritant als ik s morgens vroeg 10 min lang hun kamer verlicht.
Dat is hier ook een ergenis. Vraag staat uit bij Ford. Om meerdere redenen een mi volstrekt overbodige functie. Heb er nog geen antwoord op maar heb het wel naar Ford gemaild. Mijn advies is om dit ook te doen want hoe meer er iets van vinden hoe groter de kans dat ze met een oplossing komen. Hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
Vassque schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:33:
[...]

Dat is hier ook een ergenis. Vraag staat uit bij Ford. Om meerdere redenen een mi volstrekt overbodige functie. Heb er nog geen antwoord op maar heb het wel naar Ford gemaild. Mijn advies is om dit ook te doen want hoe meer er iets van vinden hoe groter de kans dat ze met een oplossing komen. Hoop ik.
Ford heeft hier echt absoluut lak aan. Er zijn in het verleden wel eerder pogingen gedaan om bepaalde features of fixes te krijgen maar je komt toch niet door de klantenservice heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustang zk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-12-2024
Vassque schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:33:
[...]

Ik heb daar geen last van als mijn auto voorverwarmd. De lichten zijn gewoon uit. Dan zou je zeggen dat je het ergens in de instellingen kunt wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:38
Ja waarschijnlijk bedoel je bij voorverwarmen volgens schema.

Als je echter voorverwarmd via de FordPass (remote start) gaan de lampen wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
mtouw78 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:12:
Ja waarschijnlijk bedoel je bij voorverwarmen volgens schema.

Als je echter voorverwarmd via de FordPass (remote start) gaan de lampen wel aan.
Is dat ook als je welkomsverlichting uit hebt staan? Edit: Laat maar het is "feature"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9l4C87qolJkHMM_RQ_YvO4MOb1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OgDUtsq5Q4hS6QFZZMPUTT0B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door MarcelGo op 27-02-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrfdk
Overigens wat ik zelf mis is een piepje of een geluidje bij het locken van de auto als je wegloopt.
Als je nu wegloopt met PAAK dan heb je een lichtje en klappen de spiegels in maar geen geluid waardoor je bij het weglopen twijfelt of die dicht zit omdat techniek toch techniek is.
Resultaat is dat het simpeler is om de auto te locken door de lock aan te raken maar ik vind het wel stom want de andere auto uit 2013 heeft het wel, scheelt gewoon net wat qua gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
MarcelGo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:33:
[...]

Is dat ook als je welkomsverlichting uit hebt staan? Edit: Laat maar het is "feature"

[Afbeelding]
Maar gaan wel alleen de LED 'stadslichten' aan of ook de dimlichten? Omdat er 'parkeerlichten' staat.

Met alleen de LED stadslichten verlicht je iig niet meteen heel de straat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:38
Bij mij alleen stadslichten. Vind het zelf ook niet zo’n probleem. Denk dat het niet opvalt tussen al die warmdraaiende ICE auto’s in de ochtend 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 10:26
Brotuck schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:12:
[...]

Heb je al eens geteld hoeveel er dan staan voor de auto? Bij mij staat ongeveer alles er.....
Zeker ook een job1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
baszz schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:06:
[...]
Ford heeft hier echt absoluut lak aan. Er zijn in het verleden wel eerder pogingen gedaan om bepaalde features of fixes te krijgen maar je komt toch niet door de klantenservice heen.
Ik blijf het proberen…
mustang zk schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:54:
[...]
Ik heb daar geen last van als mijn auto voorverwarmd. De lichten zijn gewoon uit. Dan zou je zeggen dat je het ergens in de instellingen kunt wijzigen.
Dat is interessant. Hoopvol.

Nu het eerder licht wordt valt het minder op. Bij mij gaan de lichten als ik een vertrektijd heb ingesteld of op de “power” knop druk in de app en de auto op die manier op afstand start.
Welkomstverlichting staat nu uit omdat de sleutel anders helemaal achterin mijn huis moet liggen (ook zoiets…). als de sleutel te dichtbij de auto ligt en de welkomstverlichting staat op “aan” dan heb ik een disco voor de deur. Nu mis ik dus wel dat paardje op de vloer die me begroette 😉.
Echt gek dat dat soort dingen niet in te stellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09-2023
Zou je dat zelf niet aan kunnen passen via forscan bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9blcOj47T3kWyW_oIk-HBXS1kk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BtnM8BOUMh2fP76g954nmcxX.png?f=user_large

Heeft iemand ervaring met zo een achterspoiler en hoe stevig is die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sst0107
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-05 15:11
PraveenB schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:42:
[Afbeelding]

Heeft iemand ervaring met zo een achterspoiler en hoe stevig is die?
Yep, ik heb de onderste en zit al anderhalf jaar netjes op z'n plaats. Past perfect, alleen vast met 3M tape (wel vooraf warm maken met een föhn.

Edit: ik zie dat het allebei dezelfde zijn :) In eerste instantie leken het twee verschillende.

[ Voor 8% gewijzigd door sst0107 op 28-02-2023 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-05 20:40
De meest onzinnige melding uit de app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sii8xHur6Gav_DHjj2YeF7jhNTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/35fIWR56PNjzvP2jb0m1UPgs.jpg?f=fotoalbum_large
Dat weet ik natuurlijk, want ik ben daar zelf naar toegereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
sst0107 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:49:
[...]

Yep, ik heb de onderste en zit al anderhalf jaar netjes op z'n plaats. Past perfect, alleen vast met 3M tape (wel vooraf warm maken met een föhn.

Edit: ik zie dat het allebei dezelfde zijn :) In eerste instantie leken het twee verschillende.
Fotootje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb afgelopen maandag de Mach-E geïmporteerd naar Nederland en inmiddels een kentekenbewijs ontvangen. M'n motor en vorige auto waren bij ANWB verzekerd, dus ik dacht ik doe de Mach-E ook bij ANWB, maar die begonnen dus ineens over het alarm moeilijk te doen.
Als je de voorwaarden heel goed leest, dan heb je geen SCM of CCV certificaat nodig, maar je moet wel het alarm elk jaar laten keuren. Het grijze gebied en vage deel van hun voorwaarden zit 'm echter in het deel waar ze eisen dat het af-fabriek alarm gelijkwaardig moet zijn aan SCM 2, want hoe bewijs je dat wanneer er geen keuringscertificaat afgegeven kan worden? En hoe moet het dan jaarlijks gekeurd worden? Ik had ook nog met Fleetacces in Nuenen gebeld, die gaven ook aan dat je op geen enkele Ford een keuring kunt krijgen en dat de enige oplossing is om een ander alarm in te bouwen, wat dus €800 kost. Totaal debiel natuurlijk, want er zit al een prima alarm in de auto.

Lang verhaal kort: ik had per definitie geen behoefte aan elk jaar laten keuren, dus ik heb heel de boel opgezegd en zowel motor als Mach-E nu bij Univé verzekerd.

[ Voor 13% gewijzigd door FlowDesign op 02-03-2023 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
FlowDesign schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:31:
Ik heb afgelopen maandag de Mach-E geïmporteerd naar Nederland en inmiddels een kentekenbewijs ontvangen. M'n motor en vorige auto waren bij ANWB verzekerd, dus ik dacht ik doe de Mach-E ook bij ANWB, maar die begonnen dus ineens over het alarm moeilijk te doen.
Als je de voorwaarden heel goed leest, dan heb je geen SCM of CCV certificaat nodig, maar je moet wel het alarm elk jaar laten keuren. Het grijze gebied en vage deel van hun voorwaarden zit 'm echter in het deel waar ze eisen dat het af-fabriek alarm gelijkwaardig moet zijn aan SCM 2, want hoe bewijs je dat wanneer er geen keuringscertificaat afgegeven kan worden? En hoe moet het dan jaarlijks gekeurd worden? Ik had ook nog met Fleetacces in Nuenen gebeld, die gaven ook aan dat je op geen enkele Ford een keuring kunt krijgen en dat de enige oplossing is om een ander alarm in te bouwen, wat dus €800 kost. Totaal debiel natuurlijk, want er zit al een prima alarm in de auto.

Lang verhaal kort: ik had per definitie geen behoefte aan elk jaar laten keuren, dus ik heb heel de boel opgezegd en zowel motor als Mach-E nu bij Univé verzekerd.
Hier is al veel over gezegd en geschreven in dit forum en de uitkomst is bijna overal gelijk aan jouw situatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FlowDesign schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:31:

No offence maar als je nou vooraf gezocht had in deze topic had het je alle moeite bespaard gebleven. Er zijn er meerdere die exact dezelfde situaties hebben egas (waaronder ikzelf) en dat hier in deze topic hebben gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ja jongens, sorry, ik was vergeten erbij te zetten dat ik inderdaad alles in dit topic over de ANWB verzekering al gelezen had. Ik wilde daar dus alleen nog aan toevoegen dat de voorwaarden van ANWB erg vaag zijn als het gaat om een af-fabriek alarmsysteem :)

Maar goed, zolang je dus elk jaar moet laten keuren zakken ze er maar lekker in bij de ANWB.
Bij veel verzekeringen voor motoren hetzelfde gezeik, met name omdat slechts 1 motorfabrikant z'n alarm met een SCM certificaat levert. Alle andere zijn minstens net zo goed, maar geen certificaat erbij, dus gezeik. In plaats van dat verzekeraars en fabrikanten nou eens gezamenlijk tot een oplossing komen ofzo... Zal wel weer politiek gezeur en geld achter zitten... Consument is de dupe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:19:
Ja jongens, sorry, ik was vergeten erbij te zetten dat ik inderdaad alles in dit topic over de ANWB verzekering al gelezen had. Ik wilde daar dus alleen nog aan toevoegen dat de voorwaarden van ANWB erg vaag zijn als het gaat om een af-fabriek alarmsysteem :)

Maar goed, zolang je dus elk jaar moet laten keuren zakken ze er maar lekker in bij de ANWB.
Bij veel verzekeringen voor motoren hetzelfde gezeik, met name omdat slechts 1 motorfabrikant z'n alarm met een SCM certificaat levert. Alle andere zijn minstens net zo goed, maar geen certificaat erbij, dus gezeik. In plaats van dat verzekeraars en fabrikanten nou eens gezamenlijk tot een oplossing komen ofzo... Zal wel weer politiek gezeur en geld achter zitten... Consument is de dupe.
Ik heb de 2e auto en motor bij Unive, mede omdat ik al jaren lease-auto had en geen no claim had ze die van m'n motor overgenomen op 80% op beide. Erg netjes. Had keuze wel of geen alarm, en wel of niet SCM gekeurd. Grappig detail, voor mn motor was de premie met SCM gekeurd alarm hoger dan zonder SCM gekeurd alarm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustang zk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-12-2024
makooy schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:03:
[...]

No offence maar als je nou vooraf gezocht had in deze topic had het je alle moeite bespaard gebleven. Er zijn er meerdere die exact dezelfde situaties hebben egas (waaronder ikzelf) en dat hier in deze topic hebben gedeeld.
Ik heb de topic ook gelezen. Maar mijn auto is wel verzekerd bij de ANWB. Ik kreeg een vraag zit er een alarm op de auto. Ik heb ja gezegd en het was geen probleem. Mijn dealer heeft mij wel geadviseerd niet achteraf een extra alarm in te bouwen. Daar hebben ze geen goede ervaring mee ivm storingen in de auto.
Pagina: 1 ... 146 ... 176 Laatste