Toon posts:

Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 145 ... 148 Laatste
Acties:

• cbrfdk
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01:25
Vassque schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:58:
Met lane assist alleen duwt de auto je vrij ruw terug naar je rijstrook.
Dus ik heb idd lane assist aanstaan, maar samen met de adaptive cruisecontrol. Dan krijg je op je dashboard dat blauwe cirkeltje om je auto heen en stuurt ‘ie eigenlijk zelf. Ik hoef dan niet te corrigeren. Tenzij ik van rijbaan wil wisselen, dan doe ik het knipperlicht aan; wordt de functie even onderbroken en pakt het dan weer op.
Dat werkt idd op zich goed, moet je niet aan willen hebben bij rotondes enzo want dan gaat ie een eigen leven beginnen maar op de wat langere stukken incl bochtjes geen probleem.
Moet wel vaak flink in het stuur knijpen, losjes vasthouden zit er niet bij.

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:49
Ik kreeg vandaag ineens een knopje "uitbreiden" bij het starten op afstand. Iemand een idee wat dit is?

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Neem aan dat het een verkeerde vertaling van extend is dus het verlengen van de start periode.

• baszz
ja3 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:04:
Neem aan dat het een verkeerde vertaling van extend is dus het verlengen van de start periode.
Zoiets knulligs zal het inderdaad wel weer zijn. Je krijgt overigens geen vraag of menu verder ofzo. Dus wat je dat dan insteld is onduidelijk. Of wellicht doe je gewoon een soort "begin opnieuw".

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:51
ja3 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:04:
Jammer, ik had gehoopt dat ie met Uitgebreid ook een koffie zet en een stuk warme appeltaart serveert bij het instappen *D

Heb ook een nieuwe versie van de FordPass app op Android, maar die laat die knop niet zien.

SecuriAlert zou wel gefixt moeten zijn dus dat heb ik weer ingeschakeld voor 's nachts, ben zeer benieuwd.

[Voor 23% gewijzigd door FlowDesign op 08-02-2023 08:56]

Ford Mustang Mach E SR RWD (Job2 2021-07), 25mm verlaagd

• florisvlasveld
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-03 21:38
cbrfdk schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:31:
[...]
Moet wel vaak flink in het stuur knijpen, losjes vasthouden zit er niet bij.
Bij mijn weten gaat het niet om knijpen, maar om het maken van (vrij minimale) stuurbewegingen. Volgens mijn dealer zitten er geen 'knijpsensoren' in het stuur.

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:34
florisvlasveld schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:54:
[...]

Bij mijn weten gaat het niet om knijpen, maar om het maken van (vrij minimale) stuurbewegingen. Volgens mijn dealer zitten er geen 'knijpsensoren' in het stuur.
Hij wil wat weerstand voelen. Als je op de autostrade 50 km rechtdoor is dit eigenlijk overbodig en moet je minimale bewegingen maken met het stuur om te voorkomen dat het weer gaat piepen.

Eigenlijk zouden we dit toch ook met die 2 sensoren boven het stuur kunnen controleren of je handen nog bij het stuur zijn.

• cbrfdk
florisvlasveld schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:54:
[...]

Mwa weet niet hoor maar heb vaak zat dat die begint met piepen, ik knijp er een keer in en het is weg. Heb niet het idee dat ik het stuur beweeg maar ik zal er even op letten.

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14:28
cbrfdk schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:29:
[...]

Mwa weet niet hoor maar heb vaak zat dat die begint met piepen, ik knijp er een keer in en het is weg. Heb niet het idee dat ik het stuur beweeg maar ik zal er even op letten.
Ik dacht het eerst ook, maar omdat je knijpt voelt het stuur weerstand en is het voldoende.
Zelf rij ik op de snelweg met mijn knie zachtjes tegen het stuur. Dat is voldoende.

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Precies hetzelfde als bij een Tesla. Druksensoren heeft het stuur niet. Bij Tesla zijn er "uitvindingen" die hierbij helpen: https://www.tesland.com/en/tesla-steering-wheel-weight/. Dit is ook voor een MME te maken lijkt me. Veiligheid heb ik het niet over, alleen dat het mogelijk moet zijn.

AZ-104 / MD-100 / MD-101 / MS-100 / MS-101

• FlowDesign
Web-Brielle schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:42:
Precies hetzelfde als bij een Tesla. Druksensoren heeft het stuur niet. Bij Tesla zijn er "uitvindingen" die hierbij helpen: https://www.tesland.com/en/tesla-steering-wheel-weight/. Dit is ook voor een MME te maken lijkt me. Veiligheid heb ik het niet over, alleen dat het mogelijk moet zijn.
Bij de MME precies hetzelfde als bij de Tesla, je kunt bij wijzen van spreken een vol flesje drinken in je stuur hangen, weet ik van een vriend.

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:16
Nou ik zou die lane assist nog voor geen seconde vertrouwen. Veel te vaak ging de auto een kant op die ik niet wilde. Eigenlijk zet ik hem altijd uit.

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:52:
[...]

Bij de MME precies hetzelfde als bij de Tesla, je kunt bij wijzen van spreken een vol flesje drinken in je stuur hangen, weet ik van een vriend.
Wil eens een keer een 3D print ervoor maken, vullen met zand dat die het precies doet. Leuke uitdaging zo :) Maar zelf denk ik dat het systeem te gevaarlijk is voor dagelijks gebruik.

[Voor 9% gewijzigd door Web-Brielle op 08-02-2023 13:23]

AZ-104 / MD-100 / MD-101 / MS-100 / MS-101

• FlowDesign
Brotuck schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:03:
Nou ik zou die lane assist nog voor geen seconde vertrouwen. Veel te vaak ging de auto een kant op die ik niet wilde. Eigenlijk zet ik hem altijd uit.
Ik stuur gewoon zelf, want anders was ie al zeker 100 keer in een bocht plotseling rechtdoor gereden :')

Alleen op de snelweg werkt het echt fatsoenlijk. Maar op alles wat niet minimaal een flinke N-weg is, werkt het zelf sturen van Tesla stukken beter.

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:47
Brotuck schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:03:
Het is wel lastig te communiceren over dit onderwerp, waar de ene het heeft over Lane Keep Assist heeft de andere het over ACC met Lane Centering Assist....

Zelf rij ik waar mogelijk altijd met ACC en Lane Centering Assist en dat gaat zo goed dat ik die vertrouw ;)

De Lane Keep Assist vind ik matig...

[Voor 4% gewijzigd door MarcelGo op 08-02-2023 13:45]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

Web-Brielle schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:04:
[...]

Wil eens een keer een 3D print ervoor maken, vullen met zand dat die het precies doet. Leuke uitdaging zo :) Maar zelf denk ik dat het systeem te gevaarlijk is voor dagelijks gebruik.
Veels te fancy. Flesje water werkt ook.

PSN & XBL: Denkoyugo

• marco70
  • Registratie: Juli 2009
Nog meer mensen waarbij Ford Pass al zeker 18 uur niet is bijgewerkt ? Heb al uitgelogd en dergelijke maar heb in de app nog steeds volle accu maar in de praktijk niet 😀

• Brotuck
marco70 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:04:
Nog meer mensen waarbij Ford Pass al zeker 18 uur niet is bijgewerkt ? Heb al uitgelogd en dergelijke maar heb in de app nog steeds volle accu maar in de praktijk niet 😀
Wel dat ik de app opnieuw moest instellen tot 2x toe. Maar misschien komt dit omdat de auto bij de dealer staat. Men gaat trouwens een module vervangen ervan. De bcm blijkt kapot te zijn.

• baszz
marco70 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:04:
Had ik vorige week... was ook ineens weer over.

• FlowDesign
Brotuck schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:50:
[...]

Wel dat ik de app opnieuw moest instellen tot 2x toe. Maar misschien komt dit omdat de auto bij de dealer staat. Men gaat trouwens een module vervangen ervan. De bcm blijkt kapot te zijn.
Ik moest zojuist ook voor de tweede keer vandaag opnieuw inloggen.

• marco70
  • Registratie: Juli 2009
baszz schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:43:
[...]

Had ik vorige week... was ook ineens weer over.
Doet het weer sinds vanmorgen vroeg. Alleen wel een koude auto helaas :)

• FlowDesign
Toch best een bizar verschil qua verbruik op een korte rit van zo'n 20 minuten wanneer het buiten zo koud is en je de verwarming helemaal uitzet.
Met verwarming op 18 graden zit het verbruik dan op zo'n 20 kWh per 100 km, terwijl met verwarming uitgeschakeld en alleen stuurverwarming aan, het verbruik zo'n 14 kWh is. Dan was zo'n warmtepomp die ik in m'n ID3 had bij zulke kou toch echt wel een flink stuk efficiënter qua verwarming ;)

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-03 11:24
FlowDesign schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:52:
[...]

Ik moest zojuist ook voor de tweede keer vandaag opnieuw inloggen.
Hoop dat ik nu wel mijn PAAK opnieuw kan instellen. Op mijn oude Android toestel werkte het goed. Sinds de laatste update en mijn nieuwe telefoon kan hij mijn telefoon niet als sleutel aanmaken.

• dwadj
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:12
Tja en vandaag 100% geladen, 't is -2 en rara welke fout komt er ... bij het wegrijden...
Juist, hopelijk ook niet de gevreesde HVJB...

• Brotuck
dwadj schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:02:
Tja en vandaag 100% geladen, 't is -2 en rara welke fout komt er ... bij het wegrijden...
Juist, hopelijk ook niet de gevreesde HVJB...

[Afbeelding]
Het is niet te hopen, echter deze melding is zo generiek dat het zelfs een kleine sensor kan zijn die dit veroorzaakt.

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05:48
ik had ineens allerlei kleine wijzigingen in het scherm, nieuws in het vak rechtsboven, maar zie geen systeemupdate.

• dwadj
inderdaad, want vandaag is de fout verdwenen...
Maar volgens de dealer, die gisteren op afstand de codes uitlas, zou het een probleem met de stekker pinnen zijn...

• Flavour
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-03 16:35
Mijn MME AWD 98kWh geeft 319km actieradius aan na de laatste 4 a 5 laadsessies.
Is dat niet wat aan de lage kant, of is dat normaal bij de huidige temperaturen?

Is via snellader circa 50kWh en na 80% de gebruikelijke laadsnelheid.

• Caulino
wat klopt hier niet

• Brotuck
Ziet er goed uit, ik zie dat je nog niet de fullscreen functie hebt van sync4a. Wat je nu ziet is in ieder geval de nieuwe interface van Android Auto

• Caulino
Brotuck schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:55:
[...]

Ziet er goed uit, ik zie dat je nog niet de fullscreen functie hebt van sync4a. Wat je nu ziet is in ieder geval de nieuwe interface van Android Auto
Kijk eens goed naar de tijden in het scherm, rara ;)

• FlowDesign
Flavour schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:27:
Mijn MME AWD 98kWh geeft 319km actieradius aan na de laatste 4 a 5 laadsessies.
Is dat niet wat aan de lage kant, of is dat normaal bij de huidige temperaturen?

Is via snellader circa 50kWh en na 80% de gebruikelijke laadsnelheid.
Dat is indd omdat het zo koud was de afgelopen dagen.

Laadsnelheid - in kW, niet kWh - neemt flink af boven de 80% bij elke EV. Hoe voller de batterij hoe langzamer het laden gaat.

• Flavour
FlowDesign schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:47:
[...]

Dat is indd omdat het zo koud was de afgelopen dagen.

Laadsnelheid - in kW, niet kWh - neemt flink af boven de 80% bij elke EV. Hoe voller de batterij hoe langzamer het laden gaat.
dank u

Maar 319km radius is wel normaal met dit weer begrijp ik hieruit?

in de zomer geeft ie ruim 400km aan.

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Flavour schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:02:
[...]

dank u

Maar 319km radius is wel normaal met dit weer begrijp ik hieruit?

in de zomer geeft ie ruim 400km aan.
Ja volgens mij wel. Ik heb hem nooit daadwerkelijk van 100%-0% gereden om te testen of hij ook echt zo ver komt maar bij mij zit hij nu zelfs rond de 290km (RWD 98kwh).
Merk namelijk wel dat als ik langere stukken ga rijden (> 25km) dat het verbruik dan meestal wat zuiniger uitkomt.

• Vassque
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-03 22:56
De mijne (98KWh RWD) vanmorgen tot 100% geladen en 20 km mee gereden. Nu geeft ie dit aan, toch wel flink meer:

• Vassque
Het is wel lastig te communiceren over dit onderwerp, waar de ene het heeft over Lane Keep Assist heeft de andere het over ACC met Lane Centering Assist....
Klopt. Mss beter om te zeggen dat ik “blue cruise”. Er komt dan zo’n blauwe cirkel om mijn auto in het display.
Ja…bij rotondes zet ik dat even uit :Y . En gebruik het alleen op de snelwegen of B wegen met goede belijning.

• Caulino
dat schermpje op de stuurkolom, waarom heeft dat geen functie, of komt dat nog?

• FlowDesign
Caulino schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:16:
dat schermpje op de stuurkolom, waarom heeft dat geen functie, of komt dat nog?
Dat dacht ik op een gegeven moment ook :D
Maar volgens mij zitten er alleen maar sensoren in om te checken of je op de weg let en/of niet in slaap bent gevallen enzo.

• baszz
FlowDesign schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:57:
[...]

Dat dacht ik op een gegeven moment ook :D
Maar volgens mij zitten er alleen maar sensoren in om te checken of je op de weg let en/of niet in slaap bent gevallen enzo.
Klopt. Als je door de camera van je telefoon ernaar kijkt dan zie je het knipperen.

Vermoedelijk vooral voor bluecruise...

• FlowDesign
baszz schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:05:
[...]

Klopt. Als je door de camera van je telefoon ernaar kijkt dan zie je het knipperen.

Vermoedelijk vooral voor bluecruise...
Blauw-wit-paars licht waarschijnlijk? Dan is het infrarood. Zo check ik ook met de camera van m'n telefoon of een afstandsbediening het nog doet :)

Als de zon onder een bepaalde hoek op die strook schijnt zie je de IR LEDs ook zitten.

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:33
Goeiemiddag allemaal! Ik ben aan het kijken naar een nieuwe lease auto en de Mustang staat met stip op 1. Ik heb al een proefrit gemaakt maar wat ik niet heb kunnen testen is hoe hij zich gedraagt in de files, en dat is voor mij wel een belangrijk punt.

Kan ik met een Mustang gewoon achteraan sluiten en, bij wijze van spreken, mijn ogen sluiten tot het weer gaat rijden? Volgt de Mustang zn voorligger? Blijft hij netjes in het midden van de strook? En is het optrekken/afremmen een beetje aangenaam?

Als hij automatisch zo optrekt en afremt zoals ik deed tijdens mijn proefrit (1e keer elektrisch :+ ) dan wordt het nogal een heftig stukje filerijden. _O-

• Marcellen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-03 17:39
Dat doet hij als je hem op cruisecontrol heb staan.
Bij mij gaat het goed en gelijkelijk met optrekken en remmen

• Brotuck
DutchJackal schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:49:
Goeiemiddag allemaal! Ik ben aan het kijken naar een nieuwe lease auto en de Mustang staat met stip op 1. Ik heb al een proefrit gemaakt maar wat ik niet heb kunnen testen is hoe hij zich gedraagt in de files, en dat is voor mij wel een belangrijk punt.

Kan ik met een Mustang gewoon achteraan sluiten en, bij wijze van spreken, mijn ogen sluiten tot het weer gaat rijden? Volgt de Mustang zn voorligger? Blijft hij netjes in het midden van de strook? En is het optrekken/afremmen een beetje aangenaam?

Als hij automatisch zo optrekt en afremt zoals ik deed tijdens mijn proefrit (1e keer elektrisch :+ ) dan wordt het nogal een heftig stukje filerijden. _O-
Op de CC gaat dit inderdaad erg fijn. Zelfs als de auto stilstaat dan blijft de auto in de gaten houden totdat alles weer gaat rijden. En verder is het net als bij iedere andere auto zo dat ik persoonlijk vind dat er teveel ruimte tussen de auto en voorligger blijft. Dus vaak gooit iemand zijn auto ertussen. Maar dat is een algemeen ding volgens mij.

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 20:42
DutchJackal schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:49:

Ik zou hier toch niet teveel op vertrouwen. Dwz, als je in een file rijdt is het redelijk betrouwbaar maar als je op een file inrijdt heb ik toch zeer mijn twijfel of de adaptieve CC wel snel genoeg en hard genoeg op de rem gaat.
Ik heb situaties gehad waarbij ik vrij zeker ben dat het niet goed afgelopen zou zijn als ik zelf niet op de rem had getrapt.

De adaptieve CC werkt met name goed bij relatief weinig snelheidsverschillen. Je kan gerust met 130 op de linkerbaan rijden op de ACC waarbij een invoeger met 100 prima opgevangen wordt door de ACC. Het wordt met name twijfelachtig bij stilstaand verkeer op wegen > 50km /u

[Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 12-02-2023 15:46]

• Marcellen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-03 17:39
Je kan het afstellen zodat je tijdens de file dichter op de voorganger blijf zodat er niet steeds iemand er tussen kan schieten

[Voor 3% gewijzigd door Marcellen op 12-02-2023 16:00]

• DutchJackal
FreeMen schreef op zondag 12 februari 2023 @ 15:43:
[...]

Ik zou hier toch niet teveel op vertrouwen. Dwz, als je in een file rijdt is het redelijk betrouwbaar maar als je op een file inrijdt heb ik toch zeer mijn twijfel of de adaptieve CC wel snel genoeg en hard genoeg op de rem gaat.
Ik heb situaties gehad waarbij ik vrij zeker ben dat het niet goed afgelopen zou zijn als ik zelf niet op de rem had getrapt.

De adaptieve CC werkt met name goed bij relatief weinig snelheidsverschillen. Je kan gerust met 130 op de linkerbaan rijden op de ACC waarbij een invoeger met 100 prima opgevangen wordt door de ACC. Het wordt met name twijfelachtig bij stilstaand verkeer op wegen > 50km /u
Ik heb nu een Focus handgeschakeld met ACC en inderdaad, op een file inrijden is altijd ff spannend en laat ik niet aan de ACC over. Maar omdat het een handgeschakelde is, klapt de ACC eruit bij 20km/u en dus ben je nog steeds de hele file bezig met optrekken, schakelen en afremmen. Ik wil daar met mijn volgende auto dan ook héél graag afscheid van nemen.

Ik heb ook ervaring met een benzine automaat VW Polo en dat is geen pretje om in file te rijden. Die trekt steeds heel abrupt op. Dat is ook geen verbetering...

• cbrfdk
DutchJackal schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:00:
[...]

Ik heb nu een Focus handgeschakeld met ACC en inderdaad, op een file inrijden is altijd ff spannend en laat ik niet aan de ACC over. Maar omdat het een handgeschakelde is, klapt de ACC eruit bij 20km/u en dus ben je nog steeds de hele file bezig met optrekken, schakelen en afremmen. Ik wil daar met mijn volgende auto dan ook héél graag afscheid van nemen.

Ik heb ook ervaring met een benzine automaat VW Polo en dat is geen pretje om in file te rijden. Die trekt steeds heel abrupt op. Dat is ook geen verbetering...
Dan gaat de Mach-E zeker helpen, doet erg traag zelfs optrekken, soms iets te traag naar mijn mening als de voorganger snel weg is.

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:48
Vassque schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:58:
[...]

Klopt. Mss beter om te zeggen dat ik “blue cruise”. Er komt dan zo’n blauwe cirkel om mijn auto in het display.
Ja…bij rotondes zet ik dat even uit :Y . En gebruik het alleen op de snelwegen of B wegen met goede belijning.
Blauwe cirkel = GEEN BlueCruise. Laten we dat alsjeblieft voor eens en altijd de wereld uit helpen.

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• baszz
Voor mij vandaag ineens het beruchte "stop safely now" of in het Nederlands "nu veilig stoppen" probleem. Sta je dan ineens met je gezin langs de snelweg. Het begon vanmorgen met errors rondom het laden en na een paar km rijden dus de beruchte melding en geen vermogen meer. Op de wagen van de berger en nu afwachten wat de dealer er van gaat zeggen. Vermoedelijk heeft het iets te maken met updates die afgelopen week door de dealer zijn uitgevoerd. Daarvoor namelijk nooit problemen gehad. Het betreft een job1 RWD met standaar accu.

• Vassque
makooy schreef op zondag 12 februari 2023 @ 17:27:
[...]

Blauwe cirkel = GEEN BlueCruise. Laten we dat alsjeblieft voor eens en altijd de wereld uit helpen.
Oh sorry…ja je hebt gelijk. Blue cruise is idd het niet WANT dat is 100% automotive rijden.
Weet niet hoe ik het dan moet noemen.

Ik moest ook wennen omdat de MME iets sneller op een file afrijdt dan de Kodiaq dat deed. Maar hij remt dan toch smooth en keurig af, voor mij mag dat echter wel iets eerder. Lijkt me prettiger voor zowel degene op wie ik af kom “stormen” als veiliger voor mijn achterligger (en dus voor mij…). Maar het is niet dat de koffie uit je kopje schiet of zo…

• FlowDesign

Dit had ik vanochtend bij 100% opgeladen met m'n SR RWD. Afgelopen tijd telkens in Whisper gereden en de verwarming meestal uit en alleen stoelverwarming en stuurverwarming aan.

Vanochtend naar Keulen gereden met zelfde settings als hierboven genoemd. Buitentemperatuur was zowel heen als terug 9 graden. Ik rijd op winterbanden met 2,9 bar.

Op de heenweg in NL de ACC op 110 kmh en in Duitsland op 125 kmh. Gemiddeld verbruik was 20 kWh / 100 km.

Terugweg nog iets harder gereden en laatste half uur verwarming op 19 graden gezet. Gemiddeld verbruik op 21 kWh / 100 km.

Toch best nette waardes :)

• FlowDesign
Securialert werkt bij mij overigens ook weer zoals het hoort. Geen 800 miljoen meldingen meer van deuren geopend wanneer het niet aan zou moeten staan.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:12

martjah

Appel

martjah schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 23:42:
[...]
Ik merk met de navigatie dat ik tegenwoordig bij het zoek op straat + plaatsnaam, bij de resultaten 2x de postcode krijg te zien en geen plaatsnaam meer. Dit was voorheen wel met plaatsnaam erbij. Edit: dit fenomeen https://www.macheforum.co...how-zip-code-twice.15704/
Ik quote mezelf even. Op het Amerikaanse forum lees ik dat het op versie 3.5.4 is opgelost. Ik zit nog op 2.7.3.
De auto is laatst bij de Ford garage geweest en ze hebben de updates toegepast die volgens de computer toegepast moesten worden om het op te lossen. Zijn er al mensen die op versie 3.x zitten via OTA ?

• baszz
baszz schreef op zondag 12 februari 2023 @ 17:35:
Voor mij vandaag ineens het beruchte "stop safely now" of in het Nederlands "nu veilig stoppen" probleem. Sta je dan ineens met je gezin langs de snelweg. Het begon vanmorgen met errors rondom het laden en na een paar km rijden dus de beruchte melding en geen vermogen meer. Op de wagen van de berger en nu afwachten wat de dealer er van gaat zeggen. Vermoedelijk heeft het iets te maken met updates die afgelopen week door de dealer zijn uitgevoerd. Daarvoor namelijk nooit problemen gehad. Het betreft een job1 RWD met standaar accu.
Nou, de lokale dealer kan er niets mee omdat het niet met een software update op te lossen is. Hij gaat nu naar Zaandam waar ze het accupakket eronder vandaan gaan halen om een module te vervangen. Duurt maar een paar weken gelukkig... 8)7

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:45
martjah schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:25:
[...]

Ik quote mezelf even. Op het Amerikaanse forum lees ik dat het op versie 3.5.4 is opgelost. Ik zit nog op 2.7.3.
De auto is laatst bij de Ford garage geweest en ze hebben de updates toegepast die volgens de computer toegepast moesten worden om het op te lossen. Zijn er al mensen die op versie 3.x zitten via OTA ?
Yes genoeg, zit zelf nu op 3.5.2.1, verwacht dat de volgende update er aan komt. Voorafgaand aan de update begint mijn auto altijd wat buggy te worden en dat is hij de afgelopen dagen weer.

• Flavour
baszz schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:47:
[...]

Nou, de lokale dealer kan er niets mee omdat het niet met een software update op te lossen is. Hij gaat nu naar Zaandam waar ze het accupakket eronder vandaan gaan halen om een module te vervangen. Duurt maar een paar weken gelukkig... 8)7
Moet de module wel op voorraad zijn. In mijn geval dus niet, wachttijd 9 weken.
Dat is gelukkig wel incl. monteren.

• FlowDesign
Xipe22 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:05:
[...]

Yes genoeg, zit zelf nu op 3.5.2.1, verwacht dat de volgende update er aan komt. Voorafgaand aan de update begint mijn auto altijd wat buggy te worden en dat is hij de afgelopen dagen weer.
Nou, ik denk eerlijk gezegd dat het aan de stand van de maan ligt hoor :+

Nee zonder gekheid ik denk dat het gewoon toeval is als je dat hebt gehad.

• Brotuck
Flavour schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:09:
[...]

Moet de module wel op voorraad zijn. In mijn geval dus niet, wachttijd 9 weken.
Dat is gelukkig wel incl. monteren.
Mijn auto is nu 10 dagen bij de dealer, vandaag is hij naar een andere vestiging gebracht in den haag omdat er een module vervangen moet worden. Men verwacht dat hij vrijdag a.s. al klaar is...maar eerst zien dan geloven.

• Flavour
Brotuck schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:17:
[...]

Mijn auto is nu 10 dagen bij de dealer, vandaag is hij naar een andere vestiging gebracht in den haag omdat er een module vervangen moet worden. Men verwacht dat hij vrijdag a.s. al klaar is...maar eerst zien dan geloven.
oh maar dan is de module op voorraad, happy days.

• MarcelV00
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-03 22:51
Sorry maar je gaat toch niet in een koude auto zitten om je verbruik te reduceren.

• FlowDesign
MarcelV00 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:41:
Sorry maar je gaat toch niet in een koude auto zitten om je verbruik te reduceren.
Als 't buiten 10 graden is en je zet de blower helemaal uit en stoelverwarming en stuurverwarming aan, dan is het echt niet koud in de auto. Misschien scheelt een beetje als de zon schijnt en/of wanneer je met meer dan één persoon in de auto zit. Als de blower uitstaat voel je geen koude lucht waaien. Voelt warmer vind ik dan blower aan en temp op 17 bijvoorbeeld.

Maar wanneer de buitentemperatuur onder de 7 graden zakt dan wordt 't te fris in de auto.

Het is niet dat ik dit continu doen maar meer om een beetje te testen hoeveel het scheelt.

• dwadj
FlowDesign schreef op maandag 13 februari 2023 @ 23:15:
[...]

Als 't buiten 10 graden is en je zet de blower helemaal uit en stoelverwarming en stuurverwarming aan, dan is het echt niet koud in de auto. Misschien scheelt een beetje als de zon schijnt en/of wanneer je met meer dan één persoon in de auto zit. Als de blower uitstaat voel je geen koude lucht waaien. Voelt warmer vind ik dan blower aan en temp op 17 bijvoorbeeld.

Maar wanneer de buitentemperatuur onder de 7 graden zakt dan wordt 't te fris in de auto.

Het is niet dat ik dit continu doen maar meer om een beetje te testen hoeveel het scheelt.
Laten we hopen dat ze met model 2024 toch die warmtepomp hebben... scheelt toch een pak in ons klimaat.

En verbeterde koeling (eenvoudiger maar meer effectief), verkorte bedrading (want er is toch blijkbaar 1,5 km teveel aan kabel aanwezig, ....

• FlowDesign
dwadj schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 07:18:
[...]

Laten we hopen dat ze met model 2024 toch die warmtepomp hebben... scheelt toch een pak in ons klimaat.
Nja, gemengde gevoelens bij. Een warmtepomp is pas echt een stuk efficiënter wanneer het ook echt koud is, de rest van het jaar sleep je dat ding ook mee (extra gewicht) en het maakt de auto duurder.

Toen VW de ID.3 uitbracht, hadden ze claims van 20% energie besparen als je een warmtepomp van zo'n 1330€ erbij neemt. Dat konden ze bij lange na niet waarmaken en toen hebben mensen met een warmtepomp zelfs 330€ teruggekregen.

• Brotuck
FlowDesign schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 08:46:
[...]

Nja, gemengde gevoelens bij. Een warmtepomp is pas echt een stuk efficiënter wanneer het ook echt koud is, de rest van het jaar sleep je dat ding ook mee (extra gewicht) en het maakt de auto duurder.

Toen VW de ID.3 uitbracht, hadden ze claims van 20% energie besparen als je een warmtepomp van zo'n 1330€ erbij neemt. Dat konden ze bij lange na niet waarmaken en toen hebben mensen met een warmtepomp zelfs 330€ teruggekregen.
Precies, hoe vaak is het nu echt koud in nederland om een warmtepomp eruit te halen ?
En bijkomend voordeel is dat de auto minder herrie maakt bij een gewone e-kachel

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:47
MarcelV00 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:41:
Exact mijn idee. Als je nu het een keertje moet doen omdat je anders de volgende laadpaal niet haalt. Maar ik lees veel over temperaturen 17,18 e.d. - niet echt comfortabel. Maar ieder z'n ding natuurlijk. Ik hoef de KWs ook niet zelf te betalen, dat scheelt misschien.

Het verbruik via scherm, apps is sowieso vaak natte vinger werk. Woon werk met gelijke omstandigheden en rit kan heel anders uitpakken volgens de Ford.

Gisteren rit 112km, koste 19% range. Range begin rit was 392km, na 112 stond er nog 224km over, wat dan dus die 19% zou moeten zijn 8)7 Zelfde rit in de avond (warmer, en drukker = langzamer rijden) koste 24%,
range left was 151km......m.a.w geen pijl op te trekken. Hoe warmer het wordt hoe accurater heb ik het idee. .(rit is overigens uitsluitend 80 km wegen)

Merk wel dat onder de 3-4 graden het verbruik enorm stijgt en haal dan met moeite 340km. Zoals gisteren met graadje tussen 6-10 stuk zuiniger.

Afgelopen zondag ritje Rotterdam (140km x 2) met terugweg 130 / 140 km bijna continue , haal ik dan weer makkelijk, met 125km over.

https://app.tronity.io/signup/t9zl4Dyq

• MarcelGo
Brotuck schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:10:
[...]

Precies, hoe vaak is het nu echt koud in nederland om een warmtepomp eruit te halen ?
En bijkomend voordeel is dat de auto minder herrie maakt bij een gewone e-kachel
Een warmtepomp systeem is juist efficiënt bij de gematigde seizoenen, ergens tussen 5 en 15 graden, onder de 5 graden loopt de cop terug naar 1 en ben je dus niet veel beter af. Maar bij gematigde temperatuur is de stoelverwarming en stuurverwarming ook bijzonder effectief. Toch zou ik wel graag zelf de keuze hebben van wel/geen warmtepomp....

• FlowDesign
MarcelGo schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:45:
[...]

Een warmtepomp systeem is juist efficiënt bij de gematigde seizoenen, ergens tussen 5 en 15 graden, onder de 5 graden loopt de cop terug naar 1 en ben je dus niet veel beter af. Maar bij gematigde temperatuur is de stoelverwarming en stuurverwarming ook bijzonder effectief. Toch zou ik wel graag zelf de keuze hebben van wel/geen warmtepomp....
COP 1 is misschien wat overdreven, maar als het gaat vriezen dan zal het indd niet heel veel efficiënter zijn dan de gewone elektrische verwarming. Ook niet vergeten trouwens dat de auto ook een deel van z'n verwarming uit het accupakket kan halen, mits je een beetje doorrijdt, anders worden de batterijcellen niet echt warm.

Als de keuze wel/geen WP is en je moet er zelf bijvoorbeeld 1000€ extra voor neerleggen, dan is de business case vooral afhankelijk van wat je denkt de komende 4 jaar per kWh stroom te gaan betalen en hoeveel km je per jaar rijdt, met name in de winter. Het zal niet meevallen om dat terug te verdienen.
Ander verhaal natuurlijk wanneer je auto een leasebak is.

• FlowDesign
Aldusso schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:11:
[...]

Exact mijn idee. Als je nu het een keertje moet doen omdat je anders de volgende laadpaal niet haalt. Maar ik lees veel over temperaturen 17,18 e.d. - niet echt comfortabel. Maar ieder z'n ding natuurlijk. Ik hoef de KWs ook niet zelf te betalen, dat scheelt misschien.

Het verbruik via scherm, apps is sowieso vaak natte vinger werk. Woon werk met gelijke omstandigheden en rit kan heel anders uitpakken volgens de Ford.

Gisteren rit 112km, koste 19% range. Range begin rit was 392km, na 112 stond er nog 224km over, wat dan dus die 19% zou moeten zijn 8)7 Zelfde rit in de avond (warmer, en drukker = langzamer rijden) koste 24%,
range left was 151km......m.a.w geen pijl op te trekken. Hoe warmer het wordt hoe accurater heb ik het idee. .(rit is overigens uitsluitend 80 km wegen)

Merk wel dat onder de 3-4 graden het verbruik enorm stijgt en haal dan met moeite 340km. Zoals gisteren met graadje tussen 6-10 stuk zuiniger.

Afgelopen zondag ritje Rotterdam (140km x 2) met terugweg 130 / 140 km bijna continue , haal ik dan weer makkelijk, met 125km over.
Wel beetje lang verhaal om te zeggen "GOM staat voor Guess-O-Meter." :+

Veel mensen weigeren om met een jas aan auto te rijden, dan is 17/18 graden indd wat fris (behalve voor Schotten, die denken dan hoogzomer!).

• Brotuck
@FlowDesign het is een beetje lastig om een financieel plaatje hiervan te maken.

Als je een meerprijs aanhoud van 1000 euro moet je best veel kW verstoken om uiteindelijk goedkoper te zijn.
De normale verwarming zal 1 op 1 doen in het verbruik, maar als een WP een COP heeft van 2 of wellicht 3 is het heel erg afhankelijk of je hem veel zal gebruiken, zeker als het zonnetje er weer is zet ik de verwarming al heel laag of uit.

Overigens is het bij de Mach-e een non discussie want het is gewoon niet mogelijk bij bestelling.

• dwadj
MarcelGo schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:45:
[...]

Tja, vergeet ook niet dat je EV de batterij zal willen verwarmen als het koud is, ook al zet je de temp in de cabine laag....
Een vapor injected heat pump is effectief tot -10°, daaronder is de ptc een hulpmiddel.
Als ik kijk wat de MME extra verbruikt in de periode dat het koud is zie je toch gauw een 25 tot 30% minder range bij 0°, wat je zou kunnen beperken tot mss 10% met een heat pump.
De nieuwe elektrische transit custom heeft bvb een vapor injected heat pump, als ook de nieuwe aankomende EV's
Denk niet dat Ford voor niets daar een patent op heeft gezet.....
In de MME was het systeem nog niet klaar en hebben ze dan maar besloten om een grotere batterij te installeren om dat op te vangen, maar nu weten ze wel beter en wij ook als we het verschil in range zien...
Deze morgen naar werk 2° buiten temp. en op 80 km waarvan 60km snelweg, een 4,2km/kwh
S'avonds terug met 15° buiten temp en verbruik was 5,6 km/kwh met 10 km/h sneller te rijden....
Toch een opmerkelijk verschil...

• delirium1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-03 20:16
Sinds maandag ben ik trotse eigenaar van een MME!

Wat is het een zalige wagen zeg..

Waar ik wel wat mee worstel.. ik merk dat ik nog uiterst voorzichtig ben tijdens het parkeren, we wagen is aanzienlijk groter dan mijn vorige.

In R gaan de camera’s aan, maar van zodra ik naar D ga, gaan die weer uit terwijl ik ze echt nog wil gebruiken tijdens het manoeuvreren. Manueel kan ik dan telkens de camera activeren… soms drie keer per parkeerbeurt :-)

Ik ga ervan uit dan mijn skills ook wel wat zullen beteren, maar goed.

• DutchJackal
delirium1 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:11:

Waar ik wel wat mee worstel.. ik merk dat ik nog uiterst voorzichtig ben tijdens het parkeren, we wagen is aanzienlijk groter dan mijn vorige.

In R gaan de camera’s aan, maar van zodra ik naar D ga, gaan die weer uit terwijl ik ze echt nog wil gebruiken tijdens het manoeuvreren. Manueel kan ik dan telkens de camera activeren… soms drie keer per parkeerbeurt :-)

Precies de reden dat mijn vrouw straks ook niet meer in de lease auto mag rijden :+

Ik heb de offertes inmiddels ingediend bij de wagenparkbeheerder, hopelijk staat er straks een MME RWD 75 kWh met TP+ op de stoep! oOo

[Voor 8% gewijzigd door DutchJackal op 15-02-2023 15:32]

• MarcelGo

Dit al gezien?

• delirium1
Ach, heerlijk, bedankt.
De wagen heeft ook zo ongelofelijk veel opties dat ik die inderdaad over het hoofd zag :-)

• FreeMen
delirium1 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:47:
Ach, heerlijk, bedankt.
De wagen heeft ook zo ongelofelijk veel opties dat ik die inderdaad over het hoofd zag :-)
Klopt, nu alleen nog de optie om niet 2 minuten te hoeven wachten totdat je je scherm kan bedienen in de ochtend }:O

• cbrfdk
FreeMen schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:02:
[...]

Klopt, nu alleen nog de optie om niet 2 minuten te hoeven wachten totdat je je scherm kan bedienen in de ochtend }:O
2 minuten wachten?
Scherm is altijd wel met 15 sec volledig gestart en responsive.

• FreeMen
cbrfdk schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:05:
[...]

2 minuten wachten?
Scherm is altijd wel met 15 sec volledig gestart en responsive.
Lucky you, bij mij helaas niet. Het varieert maar mn ochtends is het vaak drama en duidelijk een gevalletje van "de pc is aan het opstarten".

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:49

Speciaal voor jou zit er dus een parkeer automaat in O-)

• delirium1
Waps61 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:14:
[...]

Speciaal voor jou zit er dus een parkeer automaat in O-)
Is dat ironisch bedoeld? ;) ik heb dus een 2022 model zonder park assist en geen zicht op na plaatsing. De garage zegt:

Het is meer een gadget dan iets wat je dagdagelijks zou kunnen gebruiken in België.

Je moet echt al wat oefenen eer je met dit systeem veilig en binnen een aanvaardbare tijd kan parkeren. Vooral omdat dit in België niet evident is.

Tot op heden hebben we nog geen info ontvangen over een mogelijke naplaatsing van dit systeem.

Waarschijnlijk zijn de benodigde onderdelen nog niet voorradig.

Ik heb Ford nog eens aangespoord om er werk van te maken.

• cbrfdk
Ford krijgt hier tot eind april de tijd om met een antwoord te komen en daarna gewoon een ingebreke stelling, vervelend maar hier is het een zakelijke auto en dit hoort erop te zitten. Ze zijn nalatig geweest door niet vooraf aan te geven dat deze functie er niet meer op zit waarbij je dan ook de optie moet krijgen om af te zien van de koop.

• FreeMen
cbrfdk schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:47:
Ford krijgt hier tot eind april de tijd om met een antwoord te komen en daarna gewoon een ingebreke stelling, vervelend maar hier is het een zakelijke auto en dit hoort erop te zitten. Ze zijn nalatig geweest door niet vooraf aan te geven dat deze functie er niet meer op zit waarbij je dan ook de optie moet krijgen om af te zien van de koop.
Je mist er niks aan ook eerlijk te zijn, ik heb hem in de 2 jaar 2x gepoogd te gebruiken puur omdat het erop zit en beide keren totaal kansloze pogingen.

• baszz
FreeMen schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:32:
[...]

Je mist er niks aan ook eerlijk te zijn, ik heb hem in de 2 jaar 2x gepoogd te gebruiken puur omdat het erop zit en beide keren totaal kansloze pogingen.
Idem hier. Je bent echt veel sneller als je zelf je auto in het vak zet.
Overigens...het niet melden van het aanwezig of afwezig zijn van bepaalde features is Ford niet vreemd. Ik hoorde bijvoorbeeld ook pas later dat de RWD geen interieursensoren voor het alarm heeft en de AWD wel, evenals de ambient lights binnenin. Heb hier ook al meerdere malen een punt van gemaakt maar je komt echt geen cm verder. Je kan beter gewoon gaan genieten van de wagen zoals je hem hebt.

• Waps61
delirium1 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:33:
[...]

Is dat ironisch bedoeld? ;) ik heb dus een 2022 model zonder park assist en geen zicht op na plaatsing. De garage zegt:

Het is meer een gadget dan iets wat je dagdagelijks zou kunnen gebruiken in België.

Je moet echt al wat oefenen eer je met dit systeem veilig en binnen een aanvaardbare tijd kan parkeren. Vooral omdat dit in België niet evident is.

Tot op heden hebben we nog geen info ontvangen over een mogelijke naplaatsing van dit systeem.

Waarschijnlijk zijn de benodigde onderdelen nog niet voorradig.

Ik heb Ford nog eens aangespoord om er werk van te maken.
Zeker ironisch bedoeld >:) . Jammer dat de chip-crisis dit soort ondersteunende zaken heeft doen afschrijven.
De dealer praat weer eens recht wat krom is. Eerst gebruiken ze het als extra verkoop argument en nu kunnen ze het niet leveren is het opeens kut.... trust me I'm a Salesmen 8)

• Waps61
baszz schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:40:
[...]

Idem hier. Je bent echt veel sneller als je zelf je auto in het vak zet.
Overigens...het niet melden van het aanwezig of afwezig zijn van bepaalde features is Ford niet vreemd. Ik hoorde bijvoorbeeld ook pas later dat de RWD geen interieursensoren voor het alarm heeft en de AWD wel, evenals de ambient lights binnenin. Heb hier ook al meerdere malen een punt van gemaakt maar je komt echt geen cm verder. Je kan beter gewoon gaan genieten van de wagen zoals je hem hebt.
Dit was dan wel weer algemeen bekend....

• Brotuck
cbrfdk schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:47:
Je hebt het over de onderdelen die vanwege een chiptekort eruit zijn gelaten ?

Dat was namelijk wel bekend, heeft ook in alle kranten gestaan. Dus dat had je kunnen weten.

Volgens mij heb je zelfs een lagere prijs voor de auto betaald ?

• FlowDesign

Er zitten ook spiegels op de auto hè ;)

Strak achteruit inparkeren is het makkelijkst wanneer je aan één kant van de auto focust op één punt via je zijspiegel. De camera gebruik je om te checken of er niet iets achter de auto is, of voor het laatste stukje om te zien hoe ver je nog kunt.

• FlowDesign
@Brotuck Had jij al eens wat voorbij zien komen over het "unlocken" van extra batterijcapaciteit en of dat mogelijk is door een aanpassing via de obd2?

Het 2022 model heeft bijvoorbeeld netto meer kWh dan het 2021 model (70 vs. 68 kWh), terwijl de bruto capaciteit bij beide 75,7 kWh is.

• baszz
Waps61 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:06:
[...]

Dit was dan wel weer algemeen bekend....
Niet op het moment dat je de auto begin 2020 alleen nog maar vanaf een plaatje kon reserveren hoor.

• cbrfdk
Brotuck schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:51:
[...]

Je hebt het over de onderdelen die vanwege een chiptekort eruit zijn gelaten ?

Dat was namelijk wel bekend, heeft ook in alle kranten gestaan. Dus dat had je kunnen weten.

Volgens mij heb je zelfs een lagere prijs voor de auto betaald ?
Haha nee hoor, lagere prijs?
De dealer wist het zelfs niet eens totdat ik ermee kwam omdat ik het op een amerikaans forum zag.
Toen het daar ook gemeld was, was die van mij al lang en breed besteld. Daarnaast zo werkt de wet niet hoor maargoed we zien vanzelf wel, ik ga er zelf persoonlijk toch niet achteraan :)

• Brotuck
FlowDesign schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:44:
@Brotuck Had jij al eens wat voorbij zien komen over het "unlocken" van extra batterijcapaciteit en of dat mogelijk is door een aanpassing via de obd2?

Het 2022 model heeft bijvoorbeeld netto meer kWh dan het 2021 model (70 vs. 68 kWh), terwijl de bruto capaciteit bij beide 75,7 kWh is.
Met de FDRS updates krijg je idd wat capaciteit erbij, echter is dit beschikbaar na de 0% op de GOM. Dus je ziet het niet, maar is er wel

Ik zal binnenkort op een MME uit 2021 nadat hij de updates allemaal heeft gehad eens checken met ODB.

[Voor 8% gewijzigd door Brotuck op 16-02-2023 09:12]

• FlowDesign
Brotuck schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:03:
[...]

Met de FDRS updates krijg je idd wat capaciteit erbij, echter is dit beschikbaar na de 0% op de GOM. Dus je ziet het niet, maar is er wel

Ik zal binnenkort op een MME uit 2021 nadat hij de updates allemaal heeft gehad eens checken met ODB.
Thanks. Daarnaast zou er op 't mach-e forum ook gesproken worden over nog meer capaciteit gebruiken, zeg tot 95% van de bruto capaciteit?

• PraveenB
Is er al iets meer bekend over de meeting die Q1 dit jaar zou plaatsvinden??

Wil wel bepaalde zaken laten ontgrendelen.
Spiegels die naar beneden gaan tijdens het inparkeren. (begreep dat dit wel mogelijk is) en dat getoeter als ik de sluetel bij me heb en de uto uitstap en mijn vrouw en kids zitten nog in de auto.

Alleen wel vreemd dat de iPhone van mijn vrouw geen PAAK wilt instellen. Nog steeds niet.
Heb mijn S23 Ultra zonder problemen weer kunnen instellen als sleutel.

Nu druk bezig om de route uit te stippelen naar Sardinie in de zomerakantie.

• Brotuck
FlowDesign schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:27:
[...]

Thanks. Daarnaast zou er op 't mach-e forum ook gesproken worden over nog meer capaciteit gebruiken, zeg tot 95% van de bruto capaciteit?
Heb je een linkje ?

• Brotuck
PraveenB schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:56:
Is er al iets meer bekend over de meeting die Q1 dit jaar zou plaatsvinden??

Wil wel bepaalde zaken laten ontgrendelen.
Spiegels die naar beneden gaan tijdens het inparkeren. (begreep dat dit wel mogelijk is) en dat getoeter als ik de sluetel bij me heb en de uto uitstap en mijn vrouw en kids zitten nog in de auto.

Alleen wel vreemd dat de iPhone van mijn vrouw geen PAAK wilt instellen. Nog steeds niet.
Heb mijn S23 Ultra zonder problemen weer kunnen instellen als sleutel.

Nu druk bezig om de route uit te stippelen naar Sardinie in de zomerakantie.
Nee nog niet heel verder, ik ga dit volgende week oppakken en iets plannen

• PraveenB

• Brotuck
In dat (alweer redelijk oud) artikel staan eigenlijk twee punten.

1. De laadcurve wordt aangepast met een update zodat je sneller door kan laden tot 90% (dit is trouwens 93%)
Overigens is in de praktijk gebleken in de diverse tests dat hierdoor de gehele curve is aangepast. Laden vanaf 80% zal rond de 45 kWh liggen (zelf getest)

2. De capaciteit van de accu blijft hetzelfde echter zal door de inzet van een paar procent meer je langer in de reserve stand kunnen rijden. Dat is dus zodra je auto zegt 0% is er nu iets meer capaciteit beschikbaar.

Wat niet in het artikel staat:
Wat er verder qua batterij management is verbeterd is dat als je de officiële navigatie gebruikt de accu voorverwarmt zal worden als dit nodig is.

• Brotuck
Mijn auto is trouwens weer terug vanuit de dealer !

Men heeft dit keer het nodig gevonden om de kabelboom te vervangen (of een deel ervan, die uitleg bij de receptie is altijd maar half)

• PraveenB

Voor het eerst het verbruik op 19kwh/100km gezien. Normaal zit ik op de 23 tot 25 kwh/100km.

Met een volle accu vertrokken en 355 km aan actieradius naar kantoor en huis gereden. De totale afstand is voor een retour bijna 140km. Nu nog 74% accu en 260km aan actieradius over. Begint beter te worden. Kan niet wachten totdat het warmer wordt om na te gaan hoever ik kan komen. Toch benieuwd of ik tegen de 500km aan kan komen in de zomer.

• PraveenB
Nog een andere vraag, heeft iemand het onderstaande voor in de auto. Ik weet niet hoe warm het in de auto kan worden en aangezien ik in de zomer vakantie naar Sardinië ga is het misschien wel handig voor de jongens die achter zitten om enige schaduw te hebben.

• Bassmanjunior
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-03 19:32
Ben naar zuid Frankrijk geweest. Glazendak is niet extra warm. Goed geïsoleerd. Vraag me af of je deze set echt nodig hebt.
Pagina: 1 ... 145 ... 148 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee