Toon posts:

Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 142 143 144 Laatste
Acties:

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-02 13:24
jgijsen schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:24:
[...]

Maakt dat veel verschil in vermogen als je plankgas geeft ? Heb zelf niet die indruk.
Heb hem zelf altijd op active staan omdat die kleurcombinatie het mooist is.
Volgens filtsmeister maakt het van 0-100 niks uit (gezien de interval van de GPS-ontvanger in je telefoon is dat alleen niet heel precies).

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:14
dwadj schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:25:
Heeft nog iemand dezelfde ervaring bij het laden en soc.
Normaal laad ik de MME steeds tot 90%.
Een ritje naar het werk is 23 km en verbruikt in de winter ongeveer 6,5 kwh (koud en buitenslaper)
Bij opladen 90% staat er dan nog 82% rest op.
Laad ik de MME tot 100% dan staat er na diezelfde rit nog 98% energie over !
Nochtans is het verbruik in Kwh ongeveer gelijk.
Eenzelfde verhaal als ik naar kantoor in Antwerpen rijd, ongeveer 80km en verbruik 17 kwh.
90% geladen -> 69% over
100% geladen -> 84% over
Het gekke is dus dat bij 100% geladen de 99% pas wordt aangeduid na 18km rijden, terwijl dat bij 90% geladen al na 1 km naar 89% gaat !
Precies hetzelfde hier. Daarom laad ik hem nu altijd tot 100%.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13
jgijsen schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:36:
[...]

Omdat je de extra range altijd nodig hebt of omdat je denkt dat je dan gratis stroom krijgt? :+

Ford Mustang Mach E SR RWD (Job2 2021-07), 25mm verlaagd

• FlowDesign
Een ritje naar het werk is 23 km en verbruikt in de winter ongeveer 6,5 kwh (koud en buitenslaper)
Eenzelfde verhaal als ik naar kantoor in Antwerpen rijd, ongeveer 80km en verbruik 17 kwh.
90% geladen -> 69% over
100% geladen -> 84% over
Het gekke is dus dat bij 100% geladen de 99% pas wordt aangeduid na 18km rijden, terwijl dat bij 90% geladen al na 1 km naar 89% gaat !
Het was mij nog niet opgevallen, maar volgens mij zitten er wel nog een paar verbeteringen qua nauwkeuriger de SoC weergegeven aan te komen met aanstaande software updates.

Op basis van jouw bevinding, laadt ie momenteel eigenlijk dus door tot zeg 104%.

• cbrfdk
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:25
90% geladen -> 69% over
100% geladen -> 84% over
Ik weet het niet zeker als het om de MME gaat maar meestal is het volgende aan de hand generiek met accu's:

Als je nieuwe accu's koopt kun je ze altijd meer laden dan dat ze officieel kunnen.
Dus als zo'n ding 100% haalt dan ijlt die nog even na en duwt hij er meer energie in dan dat die officieel kan hebben, daarom duren die laatste procenten altijd erg lang.
Omdat die dan ook aan de bovenkant zit wordt de accu pack vaak ook een stukje warmer wat komt door laatste procenten duwen == meer frictie == meer warmte == nog meer energie opslaan.
Neem ook mee dat als je dit vaak doet de batterij degraded raakt en je op de officiele 100% komt en je dit dus niet meer hebt.
Vaak doen accu fabrikanten dit om discussies te vermijden met klanten die een full cycle test doen en gaan zeuren dat hun kWh's niet halen.

Dus als dit ook geldt voor de MME dan ben je met 100% begonnen maar dan zal je merken dat je de eerste 5% meer KM's kan afleggen dan normaal en daarna loopt het gelijk met hoe het zou moeten zijn.
Let op! Puur speculatie vanuit de gedachte hoe andere accu's werken.

• jgijsen
FlowDesign schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:07:
[...]

Omdat je de extra range altijd nodig hebt of omdat je denkt dat je dan gratis stroom krijgt? :+
Omdat de range al om te huilen is bij koude temperaturen.
Tussen de 20 en 80 % capaciteit blijven dan ben ik verplicht tussendoor op te laden.

Thuis laden is factor 4 goedkoper. (22 cent per kwh ipv +-85 cent per kwh bij fastned).

De range die de auto denkt te hebben is in de praktijk ook een utopie.

• FlowDesign
jgijsen schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:42:
[...]

Omdat de range al om te huilen is bij koude temperaturen.
Tussen de 20 en 80 % capaciteit blijven dan ben ik verplicht tussendoor op te laden.

Thuis laden is factor 4 goedkoper. (22 cent per kwh ipv +-85 cent per kwh bij fastned).

De range die de auto denkt te hebben is in de praktijk ook een utopie.
Als je elke dag veel kms maakt snap ik dat indd :Y

Ik werk vanuit huis dus heb slechts bij uitzondering de 100% nodig.

En nu met de ontzettende prijskorting op de Tesla Model Y, als ik echt vaak veel range nodig had, dan zou ik serieus overwegen om een Model Y Long Range te kopen en de MME te verkopen. Ik vind de Model Y echter bij lange na niet zo mooi als de MME en de Y zie je inmiddels ook al overal. Daarnaast bij Tesla mag je helemaal hopen dat er niks stuk gaat buiten de garantie want dan betaal je je helemaal scheel aan reparatiekosten. En zoals gezegd, ik heb de extra range bijna nooit nodig, maar anders zou ik het doen.

Model Y Long Range met trekhaak in Duitsland, direkt leverbaar, na aftrek alle subsidies: +/- €52800.
Geen idee wat m'n MME op zou leveren in NL in de verkoop, maar ik vermoed dat het gezien de nieuwprijs van de MME niet eens zoveel zal schelen.

[Voor 41% gewijzigd door FlowDesign op 25-01-2023 11:58]

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:43
90% geladen -> 69% over
100% geladen -> 84% over
Dit heeft te maken met het feit dat de auto niet het werkelijke percentage weergeeft. Via de obd dongle kun je het werkelijke percentage uitlezen en geeft hij ook weer wat het weergegeven percentage is. Ford kiest er bewust voor om deze te laten verschillen. 3% weergegeven resterende accu is in werkelijkheid eerder tussen de 5% en 7%. En 100% weergave is haast nooit 100% van de theoretische capaciteit van de accu. Maar in de winter eerder 60 - 63 kwh en in de zomer heb ik hem sporadisch eens op 68 kwh gezien.

Je startpunt bij 100% weergave is daarom anders en om dit te compenseren kun je dus dat eerste procentje soms meer kilometers rijden.

Hopelijk geeft dit wat meer duiding.

[Voor 4% gewijzigd door Xipe22 op 25-01-2023 11:56]

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:20
De charmes van het buitengebied!

Afgelopen periode een paar keer bezoek gehad van een steenmarter.
Resultaat: vorige week en nu algehele storing (power uitval, storingsmelding allerlei systemen etc).
Tussen vooruit en “motorkap” in zwarte harde plastic een gat uitgevreten. Onder de “motorkap” hier en daar vraatsporen en een nest.
Mooi klaar mee.

• Maurice_S
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-02 20:03
Hebben er meer last van een slechte stoel (scheurtjes tussen de gaatjes) en ook het plastic wat barst boven de knop om de deur te openen? Auto was nog geen jaar oud met 15k op de teller toen het al begon. Hierbij wat foto’s, wil dit toch wel bij ford gaan aankaarten, zeker omdat ik geen zin heb om na het einde van de lease zelf hiervoor te moeten opdraaien van de leasemaatschappij.

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 21:03
jgijsen schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:36:
[...]

De laatste 5% kost ongeveer 2x zoveel energie dan je er voor terug krijgt, laadverlies bij mn de laatste 2% is enorm.

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:58
FreeMen schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:34:
[...]

De laatste 5% kost ongeveer 2x zoveel energie dan je er voor terug krijgt, laadverlies bij mn de laatste 2% is enorm.
Je hebt gelijk dat die 100% behalen veel laadverlies opleverd, echter is het voor de mme ook iedere keer net ff anders intern. Soms gaat hij intern wel door naar 103 of 104 %, dit doet het batterijmanagement om te calibreren. Daarom rij je soms veel verder op 100% naar 99%

• FreeMen
Brotuck schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:39:
[...]

Je hebt gelijk dat die 100% behalen veel laadverlies opleverd, echter is het voor de mme ook iedere keer net ff anders intern. Soms gaat hij intern wel door naar 103 of 104 %, dit doet het batterijmanagement om te calibreren. Daarom rij je soms veel verder op 100% naar 99%
Klopt, dit heb ik ook gemerkt maar zelfs daarmee rekening houdende is de laatste paar % relatief erg duur, zeker met deze prijzen.

Wel irritant is dat als je hem op 90% zet je vaak na 100meter er nog maar 86-87% van ziet. Op zich maakt het natuurlijk niet zoveel uit maar als ik hem op 90% zet wil ik ook 90% zien :+

[Voor 15% gewijzigd door FreeMen op 27-01-2023 20:41]

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:58
21 cent, ow nee gratis zolang er saldering is :-)

• FlowDesign
Maurice_S schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:03:
Hebben er meer last van een slechte stoel (scheurtjes tussen de gaatjes) en ook het plastic wat barst boven de knop om de deur te openen? Auto was nog geen jaar oud met 15k op de teller toen het al begon. Hierbij wat foto’s, wil dit toch wel bij ford gaan aankaarten, zeker omdat ik geen zin heb om na het einde van de lease zelf hiervoor te moeten opdraaien van de leasemaatschappij.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gelukkig geen last van, maar ga het wel in de gaten houden.

• jgijsen
[...]

Dat gevoel heb ik dus ook, waardoor ik nu met het koude weer tot 100% laat laden.
Als het straks terug minder fris is zet ik hem weer op 80 of 90%.

Vind het wel triest dat er nu per gereden km bijna 2 km range af gaat. Maakt het erg moeilijk om te weten hoe ver je nog kan als dat systeem zo onbetrouwbaar is.

Als ik tegen 80 op de autostrade wilden rijden had ik wel een Dacia gekocht.

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:19
jgijsen schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:45:
[...]

Dat gevoel heb ik dus ook, waardoor ik nu met het koude weer tot 100% laat laden.
Als het straks terug minder fris is zet ik hem weer op 80 of 90%.

Vind het wel triest dat er nu per gereden km bijna 2 km range af gaat. Maakt het erg moeilijk om te weten hoe ver je nog kan als dat systeem zo onbetrouwbaar is.

Als ik tegen 80 op de autostrade wilden rijden had ik wel een Dacia gekocht.
En dan is de GOM op deze auto de meest conservatieve die ik tot noch toe heb gehad...en bij mij is dit gedrag alleen de eerste 10km daarna wordt het 1 op 1 en als het een lange rit is zelfs minder dan dat.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• Brotuck
MarcelGo schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:49:
[...]

En dan is de GOM op deze auto de meest conservatieve die ik tot noch toe heb gehad...en bij mij is dit gedrag alleen de eerste 10km daarna wordt het 1 op 1 en als het een lange rit is zelfs minder dan dat.
Op de langere ritten van 100+ km is hij heel betrouwbaar in mijn ervaring. Zeker als je lange stukken onderweg bent.

• FlowDesign
MarcelGo schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:49:
[...]

Sommige mensen zeuren nu eenmaal om het zeuren...

Als je een EV koopt weet je van tevoren dat het verbruik in de winter een stuk hoger is. En als je dat niet wist dan had je je er maar beter in the moeten verdiepen.

Als je in een MME rijdt dan heb je gewoon een dikke bak onder je reet, daar moet je niet over klagen vind ik ;)

• FlowDesign
Goed, weer ff positief dan....

Ik zag vanmiddag ineens dat m'n Android Auto er nu zo uit ziet, maar is dit nou Coolwalk? :?
Het lukte mij niet om twee apps naast elkaar op 't scherm te toveren.

Ik mis deze knop linksonder.
Vermoed dat dit komt omdat mijn Ford softwareversie (3.5.2.1) nog steeds geen full-screen Android Auto laat zien.

[Voor 31% gewijzigd door FlowDesign op 28-01-2023 15:44]

• jgijsen
FlowDesign schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 15:31:
[...]

Sommige mensen zeuren nu eenmaal om het zeuren...

Als je een EV koopt weet je van tevoren dat het verbruik in de winter een stuk hoger is. En als je dat niet wist dan had je je er maar beter in the moeten verdiepen.

Als je in een MME rijdt dan heb je gewoon een dikke bak onder je reet, daar moet je niet over klagen vind ik ;)
We wennen eraan en na 17.000 km kan ik het redelijk inschatten. Binnenkort komt er blijkbaar een grote update wie weet wordt het dan ook weer beter. Ik verdenk de boordcomputer vooral van optimisme op de autostrade. De andere wegen lijkt hij beter in te schatten.

Ik zoek vooral nog een oplossing voor die vervelende DAB+ popups.

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:52
PraveenB schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 08:05:
[...]

Ik heb mijn auto 3 weken geleden afgeleverd gekregen. Had de dealer gevraagd of ze de laatste sync versie konden plaatsen.
Nou de auto ingeleverd bij de dealer met dit verzoek, ik heb hem teruggekregen en er is helemaal niks veranderd, zelfde Sync versie en ik krijg sinds september 2022 geen updates OTA binnen.

Iemand een idee om een OTA update te forceren ?

• FlowDesign

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:16
jgijsen schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:05:
[...]
Ik zoek vooral nog een oplossing voor die vervelende DAB+ popups.
Wat voor popups?

• dwadj
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-02 18:30
[...]

Lijkt wat op de lipo cellen bij modelbouw...
Daar moeten we ook af en toe balancing doen om alle cellen tot 100 % te krijgen...
En inderdaad die laatste procenten duren dan wat langer, maar de batterij heeft dan wel meer capaciteit

• Brotuck
dwadj schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:14:
[...]

Lijkt wat op de lipo cellen bij modelbouw...
Daar moeten we ook af en toe balancing doen om alle cellen tot 100 % te krijgen...
En inderdaad die laatste procenten duren dan wat langer, maar de batterij heeft dan wel meer capaciteit
Je kunt de echte waardes goed uitlezen met een odb adapter. Ik kan daar echt veel uithalen.

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:12
Jarune schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:25:
[...]

Nou de auto ingeleverd bij de dealer met dit verzoek, ik heb hem teruggekregen en er is helemaal niks veranderd, zelfde Sync versie en ik krijg sinds september 2022 geen updates OTA binnen.

Iemand een idee om een OTA update te forceren ?
Je bent niet de enige die geen update krijgt, voor zover ik weet staat er nog niks 'klaar'
Heb zelf een Job1 en sinds begin september is het stil qua updates.

• FlowDesign
Voor de mensen die ook zelf aan de slag willen met zelf updates uit FDRS op de auto zetten:
Er zijn meerdere mensen op het Mach-e forum die melden dat dat prima lukt met de full-chip vcm2 adapter-kabel. Je kunt die onder andere op Ali kopen.
Ze worden daar vrijwel altijd in twee varianten aangeboden: een goedkopere single board versie en een dual board versie van ongeveer 180€. Alleen die duurdere werkt met FDRS, die goedkope heb je niks aan.

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:00
https://www.macheforum.co...nd-increasing-production/

Ford volgt de prijsverlagingen bij Tesla...

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:19
Nou een heel klein beetje dan...de basis nog geen 1000 dollar...maar goed beter dan verder verhogen ;)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• Brotuck
De GT het meeste omlaag, maar die was dan ook tussentijds verhoogd. Dus sigaar uit eigen doos

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-02 13:46
Brotuck schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:20:
[...]

Helaas is dit een geval wat meerdere oorzaken kan hebben.
Wellicht dat ze even kunnen kijken naar een doorgebrande HVBJB

Kijk zelf even rustig de eerste post door van dit topic:
https://www.macheforum.co...cts-and-info-thread.18143
Na 3 maanden(!!) is mijn auto "gerepareerd". Ze hebben nieuwe software geladen en het probleem is daarmee opgelost. Auto zou verder geen error codes hebben gegeven (onmogelijk, waarom beperkt de auto zich dan in vermogen?) en is fysiek vervangen van onderdelen niet aan de orde.

• Brotuck
T i M schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:34:
[...]

Na 3 maanden(!!) is mijn auto "gerepareerd". Ze hebben nieuwe software geladen en het probleem is daarmee opgelost. Auto zou verder geen error codes hebben gegeven (onmogelijk, waarom beperkt de auto zich dan in vermogen?) en is fysiek vervangen van onderdelen niet aan de orde.
Dat is dus precies hetzelfde als wat ze met mijn auto hebben gedaan, men had zelfs aangegeven dat er contact is geweest met Ford NL hierover. Het enige verschil is dat mijn auto op dezelfde dag weer terug kwam na de updates en het wissen van de error code. Maar 3 maanden vind ik erg lang en zelfs een beetje raar.

Helaas zie je grote verschillen in prioriteit en aanpak tussen Ford NL en Ford USA. Wellicht komt dit doordat de aansprakelijkheid in Amerika gewoon anders is en/of de regelgeving.

Dit zie je terug in de OTA beschikbaarheid, maar dus ook in een "minder vermogen" melding die in Amerika direct vervanging van een onderdeel is en in NL dus "we proberen het nog een keer" mentaliteit is.

Inmiddels heb ik al flink wat kilometers gereden met de auto zonder issues verder overigens, dus in mijn geval was deze aanpak prima.

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-02 13:46
Belangrijkste is dat ik storingsvrij kan rijden. Als dat zo blijft is de oplossing voor mij prima.

• Flavour
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-02 10:05
Mustang schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:53:
[...]

Je bent niet de enige die geen update krijgt, voor zover ik weet staat er nog niks 'klaar'
Heb zelf een Job1 en sinds begin september is het stil qua updates.
ja en nee (heb ook een job1)
Afgelopen weekend kreeg ik een melding dat er een nieuwe update ota was gedaan
Als je daarna doorklikte kreeg je een blanco schermpje zonder tekst of wat er is
ge-update..

Dus of er daadwerkelijk iets is ge-update kan ik je niet vertellen.

• Flavour
T i M schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:24:
Belangrijkste is dat ik storingsvrij kan rijden. Als dat zo blijft is de oplossing voor mij prima.
Amen,

ik rij na ruim 2 maand zonder MME met mijn fingers crossed.

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-02 13:24
Brotuck schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:47:
[...]

Dat is dus precies hetzelfde als wat ze met mijn auto hebben gedaan, men had zelfs aangegeven dat er contact is geweest met Ford NL hierover. Het enige verschil is dat mijn auto op dezelfde dag weer terug kwam na de updates en het wissen van de error code.

<knip>
Hier inderdaad hetzelfde gehad. Ook na 1 dag terug met alleen update. Er hoefde geen onderdelen vervangen te worden gaven ze aan. Overigens had mijn auto wel een foutcode. Probleem sindsdien (augustus 2022) niet meer gehad.

• FlowDesign
Brotuck schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:47:
[...]

Dat is dus precies hetzelfde als wat ze met mijn auto hebben gedaan, men had zelfs aangegeven dat er contact is geweest met Ford NL hierover. Het enige verschil is dat mijn auto op dezelfde dag weer terug kwam na de updates en het wissen van de error code. Maar 3 maanden vind ik erg lang en zelfs een beetje raar.

Helaas zie je grote verschillen in prioriteit en aanpak tussen Ford NL en Ford USA. Wellicht komt dit doordat de aansprakelijkheid in Amerika gewoon anders is en/of de regelgeving.

Dit zie je terug in de OTA beschikbaarheid, maar dus ook in een "minder vermogen" melding die in Amerika direct vervanging van een onderdeel is en in NL dus "we proberen het nog een keer" mentaliteit is.

Inmiddels heb ik al flink wat kilometers gereden met de auto zonder issues verder overigens, dus in mijn geval was deze aanpak prima.
Ik las eergisteren nog op 't Mach-e forum dat ze in de USA het HVBJB onderdeel ook niet (altijd) vervangen, maar het probleem ook met alleen een SW update verhelpen.

Mocht iemand na die update alsnog een ongeluk krijgen door een oververhitte HVBJB, dan heb je wel een mooie rechtzaak aan je broek hangen als Ford zijnde. Maar, het verleden heeft al bewezen, dat met name Amerikaanse autobouwers heel goed zijn in het vergelijken van extra kosten aan de auto vs. mogelijke kosten door schadeclaims. Garanties heb je dus niet ;)

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-02 15:59
Gaf vandaag even een portie ‘gas’ op de snelweg en kreeg deze meldingen. Is dit de bekende HVBJB failure en moet ik een afspraak maken? Of gaat deze melding vanzelf weer weg?

• Brotuck
martijnvds schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:20:
Gaf vandaag even een portie ‘gas’ op de snelweg en kreeg deze meldingen. Is dit de bekende HVBJB failure en moet ik een afspraak maken? Of gaat deze melding vanzelf weer weg?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die rode strepen aan de zijkant maken het wel dramatisch :o

Als de auto nog beperkt vermogen heeft dan zou ik ff naar de dealer rijden idd.
Het kan hetzelfde probleem zijn, maar de dealer moet de errorcode uitlezen

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-02 13:39

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze melding had ik 2 uurtjes nadat ik de sleutel van de auto had gekregen. Vermogen weg en de auto kwam stootend vooruit. Nu 1,5 maand verder en de melding is niet meer voorgekomen.
Lees verchillende berichten van deze melding, dus ws al bang toen ik het kreeg dat ik de auto voor een langere tijd zou moeten missen. Blijkbaar deed het uit doen en even wachten en daarna weer starten wonderen.

• martijnvds
Brotuck schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:34:
[...]

Die rode strepen aan de zijkant maken het wel dramatisch :o

Als de auto nog beperkt vermogen heeft dan zou ik ff naar de dealer rijden idd.
Het kan hetzelfde probleem zijn, maar de dealer moet de errorcode uitlezen
Dealer even gebeld, kan zo terecht voor uitlezen foutcodes dus ben benieuwd. Hopelijk is het een tijdelijk ding en niet HVBJB issue, ben bang dat ik de auto anders even een tijd kwijt ben ;w . Uiteraard mogen ze wel een GT te leen geven >:) .

Update: Foutcodes zijn uitgelezen, hij mag geen stap meer verder rijden en moet hier bij de dealer blijven. Ga er wel even op pushen dat - als het HVBJB is - ze het onderdeel gaan vervangen.

[Voor 14% gewijzigd door martijnvds op 31-01-2023 14:51]

• martijnvds
PraveenB schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:35:
[...]

Deze melding had ik 2 uurtjes nadat ik de sleutel van de auto had gekregen. Vermogen weg en de auto kwam stootend vooruit. Nu 1,5 maand verder en de melding is niet meer voorgekomen.
Lees verchillende berichten van deze melding, dus ws al bang toen ik het kreeg dat ik de auto voor een langere tijd zou moeten missen. Blijkbaar deed het uit doen en even wachten en daarna weer starten wonderen.
Ik heb bijna 25k op de teller staan dus vandaar mijn vrees dat een groter issue is. En het is een ADW Extended Range.

• FlowDesign
martijnvds schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:39:
[...]

Dealer even gebeld, kan zo terecht voor uitlezen foutcodes dus ben benieuwd. Hopelijk is het een tijdelijk ding en niet HVBJB issue, ben bang dat ik de auto anders even een tijd kwijt ben ;w . Uiteraard mogen ze wel een GT te leen geven >:) .

Update: Foutcodes zijn uitgelezen, hij mag geen stap meer verder rijden en moet hier bij de dealer blijven. Ga er wel even op pushen dat - als het HVBJB is - ze het onderdeel gaan vervangen.
Balen -O-

Had jij al wel de sw update gehad die het HVBJB issue zou moeten voorkomen dat je weet?

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:12
[...]

Wel een GT te leen gekregen? :P

• Brotuck
[...]

Maar als ze de code uitlezen dan weten ze toch wat te doen ? Of moeten ze eerst overleggen met Ford NL ?

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-02 15:07
Vervangen doen ze niet. Softwarematig update. Volgens m'n dealer althans. Had dezelfde melding en terugroep, was met uurtje klaar.

https://app.tronity.io/signup/t9zl4Dyq

• martijnvds
FlowDesign schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:02:
[...]

Balen -O-

Had jij al wel de sw update gehad die het HVBJB issue zou moeten voorkomen dat je weet?
Ja. Daarom kon ik nog doorrijden vermoed ik, wel met een stuk minder vermogen.

• martijnvds
Aldusso schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:42:
Vervangen doen ze niet. Softwarematig update. Volgens m'n dealer althans. Had dezelfde melding en terugroep, was met uurtje klaar.
Klinkt als weer een tijdelijke fix totdat er weer een failure optreedt. Op die manier ga ik wel twijfelen of ik drie weken naar Frankrijk wil met deze auto.

• Brotuck
martijnvds schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:13:
[...]

Klinkt als weer een tijdelijke fix totdat er weer een failure optreedt. Op die manier ga ik wel twijfelen of ik drie weken naar Frankrijk wil met deze auto.
Ik ben na deze update en reset al 2x heen en weer naar Parijs gereden. Dus kan erg meevallen.

• martijnvds
Hmm ok, als het mij alleen gebeurt is het niet zo'n ramp. Alleen wat vervelender met 2 jonge kinderen op de achterbank op weg naar vakantie. We will see, volgens de dealer was de auto vrijdag klaar. Ik heb gevraagd of ze gelijk ook andere software updates erop kunnen zetten.

• martijnvds
Mustang schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:13:
[...]

Wel een GT te leen gekregen? :P
Wat denk je…. Burgerbak links…

• Brotuck
martijnvds schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:49:
Hmm ok, als het mij alleen gebeurt is het niet zo'n ramp. Alleen wat vervelender met 2 jonge kinderen op de achterbank op weg naar vakantie. We will see, volgens de dealer was de auto vrijdag klaar. Ik heb gevraagd of ze gelijk ook andere software updates erop kunnen zetten.
Was ook mijn reactie naar de dealer toe (ook 2 kids op de achterbank)
Dat onderbuikgevoel blijft altijd bestaan, maar werd wel minder na de eerste lange rit.

• FlowDesign
Had liever die rode meegenomen 😄😎

• dwadj
Brotuck schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:21:
[...]

Je kunt de echte waardes goed uitlezen met een odb adapter. Ik kan daar echt veel uithalen.
Toch nog even terugkomen op het verbruik en de batterij % (GOM)
Dus wagen tot 90% geladen (AWD ext) GOM zegt 320 KM
Ritje Antwerpen en terug respectievelijk volgens de App 17,9 kwh (78km) en 15,6 kwh (78km) verbruikt.
Daarna nog 2 korte ritjes van beide 5km en 1.8 Kwh.
Totaal dus vandaag verbruikt 37,1 Kwh.
Gom zegt 38% en 111 km over....
Euh wat klopt er niet...
Batterij zou toch 91KWh zijn bij 100%, bij 90% 82Kwh bij 38% 34,6 Kwh....
Dus bij benadering zou ik dan een 47,5 kwh verstookt hebben.....
Ik weet dat dit niet 100% klopt maar 10Kwh is toch wel een serieuze afwijking zou ik zeggen....
Morgen eens dezelfde rit maar dan vertrekkend op 100%.....

• Banol
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-02 23:38

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn job1 awd er heeft dezelfde meldingen en symptomen. Bij mij moet er een module vervangen worden die bovenop de batterij zit. Dus batterij er uit. Hadden ze al veel vaker gezien. :-(

• martijnvds
Banol schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:07:
[...]

Mijn job1 awd er heeft dezelfde meldingen en symptomen. Bij mij moet er een module vervangen worden die bovenop de batterij zit. Dus batterij er uit. Hadden ze al veel vaker gezien. :-(
Hmm dat klinkt niet veelbelovend… we gaan het zien of de auto ook echt vrijdag klaar is, keep you posted. Hoe lang was jij hem kwijt?

• FlowDesign
dwadj schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:42:
[...]

Ritje Antwerpen en terug respectievelijk volgens de App 17,9 kwh (78km) en 15,6 kwh (78km) verbruikt.
Euh wat klopt er niet...
Ik weet dat dit niet 100% klopt maar 10Kwh is toch wel een serieuze afwijking zou ik zeggen....
Als je zegt "met de App", bedoel je dan dat je de kWh-verbruik data uit een OBD2 dongle hebt gehaald?

• Flavour
martijnvds schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:12:
[...]

Hmm dat klinkt niet veelbelovend… we gaan het zien of de auto ook echt vrijdag klaar is, keep you posted. Hoe lang was jij hem kwijt?
Ik heb dit ook gehad.

Module zat anderhalve maand levertijd op.
Plus wachttijd tot dat de enige monteur beschikbaar was en al met al dik 2 maand de auto kwijt.

• dwadj
FlowDesign schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:47:
[...]

Als je zegt "met de App", bedoel je dan dat je de kWh-verbruik data uit een OBD2 dongle hebt gehaald?
Neen de Ford App (FordPass)

• FreeMen
dwadj schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:42:
[...]

Euh wat klopt er niet...
90% bij 320km = 355km op 100%
38% bij 111km = 292km op 100%

Je hebt dus 60km op 100% verloren tussen vertrek op 90% en stand op 38%. Het was of een stuk kouder of je hebt gemiddeld een stuk harder gereden dan de afgelopen dagen waarop je vertrek GOM 90% gebaseerd was.

Dit klopt ook wel met je andere getallen, 320-111= 209km "verbruikt" maar je hebt maar 166km gereden.

[Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 01-02-2023 15:25]

• SpiritMustang
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-02 11:29
martijnvds schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:49:
Ben eens benieuwd of ze een Software Update gaan doen die de interface aanpast..

• martijnvds
SpiritMustang schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:39:
[...]

Ben eens benieuwd of ze een Software Update gaan doen die de interface aanpast..
Ik hoop het, ik heb ze gevraagd of ze alle beschikbare software updates er gelijk op kunnen zetten. Of ze het ook doen is een tweede, ik ben tot nu toe matig tevreden over de dealer support. Nu is dit een leaseauto, maar mocht ik ooit privé een auto kopen dan gooit Ford geen hoge ogen.

• martijnvds
Flavour schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:51:
[...]

Ik heb dit ook gehad.

Module zat anderhalve maand levertijd op.
Plus wachttijd tot dat de enige monteur beschikbaar was en al met al dik 2 maand de auto kwijt.
Oef..... Met een vooruitziende blik daarom om een een grote vervangende auto gevraagd. Renault Grand Scénic met 140pk automaat, rijdt niet eens zo heel verkeerd. Mijn vriendin vroeg of we deze niet kunnen houden 8)7 , zij is nooit een fan geweest van de Mach E :X. Gelukkig geen invloed gegeven op keuze voor een nieuwe leaseauto ;) >:) .

[Voor 7% gewijzigd door martijnvds op 01-02-2023 15:44]

• Aldusso
Brotuck schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:14:
[...]

Ik ben na deze update en reset al 2x heen en weer naar Parijs gereden. Dus kan erg meevallen.
Ik heb er 12.000 km opzitten na de fix - gaat prima ;-)

Niet te benauwd

• FlowDesign
martijnvds schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:44:
[...]

Oef..... Met een vooruitziende blik daarom om een een grote vervangende auto gevraagd. Renault Grand Scénic met 140pk automaat, rijdt niet eens zo heel verkeerd. Mijn vriendin vroeg of we deze niet kunnen houden 8)7 , zij is nooit een fan geweest van de Mach E :X. Gelukkig geen invloed gegeven op keuze voor een nieuwe leaseauto ;) >:) .
Als mijn vrouw dat voor zou stellen zou ik haar met de Scenic en al teruggeven aan de Ford dealer :P

Gelukkig weet ik dat ze dat nooit zou willen en heel blij is met de MME :D

• Banol
martijnvds schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:12:
[...]

De fix duurt twee dagen zeggen ze . Hij gaf wel aan dat er twee typenummers modules zijn. De ene is relatief makkelijk aan ye komen, de andere niet. Gelukkig had ik de makkelijke en hebben ze me er drie weken mee rond laten rijden. De van mossel in Veghel moest het gebeuren , de batterij moet er niet alleen onderuit maar dus ook echt opengemaakt worden . Ze moeten meteen een software-update uitvoeren (zit nog steeds op 1.7 ) dus wellicht kunnen ze het in een dag fixen als ze de onderdelen hebben .

• Aldusso
Volgens mij is dat wat anders. Voor de HVBJB update, dit is enkel een software update zoals Ford zelf aangeeft. Daarbij wordt geen accu aangeraakt laat staan geopend

• Aldusso

• Banol
Aldusso schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:05:
Volgens mij is dat wat anders. Voor de HVBJB update, dit is enkel een software update zoals Ford zelf aangeeft. Daarbij wordt geen accu aangeraakt laat staan geopend
Dat zeiden ze ook toen ze de diagnose deden. Simpele software-update of dat onderdeel vervangen. Hoop dat het de software is !

• FlowDesign
Banol schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:32:
[...]

Dat zeiden ze ook toen ze de diagnose deden. Simpele software-update of dat onderdeel vervangen. Hoop dat het de software is !
Het onderdeel is eigenlijk gewoon een relais, volgens mij is a het niet zo heel erg moeilijk om te vervangen. Ben alleen bang dat ie niet op voorraad zal zijn en dat SW update dus sneller zal gaan. Maar in principe zou ik liever het nieuwe onderdeel erin hebben.

• martijnvds
Banol schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:32:
[...]

Die software-update is volgens mij alleen maar om te voorkomen dat auto's compleet uitvallen terwijl je aan het rijden bent. Die betreffende OTA-update heb ik ook al lang geleden gehad. Daarom kon ik vermoedelijk wel doorrijden met verminderd vermogen. De meldingen gebeurden het op het moment dat ik de auto even 'vol' opentrok van 100 naar 150 km/h.

Overigens nog niets vanuit de garage gehoord, auto is ook volledig 'offline' in de FordPass app. Als ik dit zo lees dan is er wel echt vervanging van een onderdeel nodig: https://www.macheforum.co...y-overheat.18681/page-124

"If you got the SVS Alert.... resetting the DTC codes won't fix the issue.
I would suggest you print a copy of the TSB 22-2178 and bring it in with you. Make sure the Dealership orders the part via COPIS channel."

[Voor 10% gewijzigd door martijnvds op 02-02-2023 14:23]

• Brotuck
martijnvds schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:21:
[...]

Die software-update is volgens mij alleen maar om te voorkomen dat auto's compleet uitvallen terwijl je aan het rijden bent. Die betreffende OTA-update heb ik ook al lang geleden gehad. Daarom kon ik vermoedelijk wel doorrijden met verminderd vermogen. De meldingen gebeurden het op het moment dat ik de auto even 'vol' opentrok van 100 naar 150 km/h.

Overigens nog niets vanuit de garage gehoord, auto is ook volledig 'offline' in de FordPass app. Als ik dit zo lees dan is er wel echt vervanging van een onderdeel nodig: https://www.macheforum.co...y-overheat.18681/page-124

"If you got the SVS Alert.... resetting the DTC codes won't fix the issue.
I would suggest you print a copy of the TSB 22-2178 and bring it in with you. Make sure the Dealership orders the part via COPIS channel."
Het TSB nummer zegt niks in europa, dat is specifiek voor amerika gemaakt.
Overigens ben ik per vandaag met een "STOP VEILIG" melding stilgevallen. De reset die ze hebben gedaan ergens in december heeft dus maar matig geholpen.

Auto doet niets meer, de storingsmelding die ik zelf heb uitgelezen geeft aan dat de auto de accu heeft ontkoppelt. Lekker dan, nu in afwachting van de anwb + sleepwagen.

Ook opladen van de auto werkt niet meer. :o

• Banol
Aiai, veel sterkte daarmee Brotuck. De “stop safely now” melding is een beruchte .

• Brotuck
Banol schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:43:
Aiai, veel sterkte daarmee Brotuck. De “stop safely now” melding is een beruchte .
Ja ik weet het, iedereen met een GT komt aan de beurt lijkt het. Vorig jaar hebben ze de auto al een keer gereset, maar goed dat is uitstel van het probleem blijkt nu. Ben benieuwd hoelang het gaat duren....

• FlowDesign
Banol schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:43:
Komt het bij de GT meer voor vanwege de AWD en/of meer vermogen denk je?

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:11
Sinds een paar weken last van wegvallende GPS in Google Maps icm Android Auto.

Na wat testen blijkt dat het ligt aan Google Maps. De latere versies gebruiken niet meer de GPS module van de auto, maar doe van de telefoon. Dus instabiel.

Er is al een draadje over bij Google zag ik: https://support.google.co...to/thread/198448311?hl=en

Ik heb tijdelijk een oudere versie van Maps (november) geïnstalleerd en het probleem is daarmee opgelost voor mij.

• Brotuck
FlowDesign schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:57:
[...]

Komt het bij de GT meer voor vanwege de AWD en/of meer vermogen denk je?
Het komt naar verhouding vaker voor bij de GT, maar geen enkele 21/22 versie is "veilig" voor dit probleem

• cbrfdk
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:25
Brotuck schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:18:
[...]

Het komt naar verhouding vaker voor bij de GT, maar geen enkele 21/22 versie is "veilig" voor dit probleem
Ook niet de september 2022 fabriekdatum versie?

• Brotuck
cbrfdk schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:41:
[...]

Ook niet de september 2022 fabriekdatum versie?
Jouw auto lijkt redelijk safe:

Is my car immune to this:

If built prior to May 24, 2022 the simple answer is, no. This can happen to any MME, of any MY, in any climate, anywhere in the world built prior to May 24, 2022. Post May 24, 2022 build dates should be safe, but some are reporting failures after May 24, 2022 as well.

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-02 13:39
supersatan schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:47:
Sinds een paar weken last van wegvallende GPS in Google Maps icm Android Auto.

Na wat testen blijkt dat het ligt aan Google Maps. De latere versies gebruiken niet meer de GPS module van de auto, maar doe van de telefoon. Dus instabiel.

Er is al een draadje over bij Google zag ik: https://support.google.co...to/thread/198448311?hl=en

Ik heb tijdelijk een oudere versie van Maps (november) geïnstalleerd en het probleem is daarmee opgelost voor mij.

Ik krijg het bovenstaande met Flitsmeister. Als je de dab radio aanklikt en dan weer terug gaan naar Android Auto en Flitsmeister dan is het beeld voor even goed en daarna krijg je weer dat beeld te zien.

• Caulino
Nou morgen maar de RB livery op de MME :-)

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:20
@mgimli was jij diegene die naar Assen was geweest met de Mach-E en de rolstoel meenam in je Mach-E?

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• FlowDesign
Caulino schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:19:
Nou morgen maar de RB livery op de MME :-)
2026 :P

• Caulino
ik loop voor :-)

• FlowDesign

• Brotuck
Afgelopen vrijdag is de auto door de ANWB opgehaald en naar de dealer gebracht. Hij reed niet meer en ik vermoed het HVBJB probleem. Het gekke was dat ik zonder problemen nog naar huis ben gereden en dat hij twee uur voor de deur heeft gestaan en toen ik wilde starten hij niets meer deed.

Opladen werkte totaal niet meer, de auto stond in deep sleep""want de 12 Volt accu was ook al onder de 12 volt. Uitlezen van de foutcodes gaf al aan dat het een probleem was die je niet zomaar kan resetten. Ik hoop dat ik vandaag of morgen een bericht krijg met de reparatietijd.

Ik heb eerder een issue gehad hiermee, maar toen reed de auto nog op een minder vermogen stand, toen heeft de garage hem gewoon gereset. Daar was ik het al niet mee eens, maar de dealer kon niet anders. Dit was in opdracht van Ford NL

[Voor 17% gewijzigd door Brotuck op 06-02-2023 09:36]

• martijnvds
Brotuck schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:34:
Afgelopen vrijdag is de auto door de ANWB opgehaald en naar de dealer gebracht. Hij reed niet meer en ik vermoed het HVBJB probleem. Het gekke was dat ik zonder problemen nog naar huis ben gereden en dat hij twee uur voor de deur heeft gestaan en toen ik wilde starten hij niets meer deed.

Opladen werkte totaal niet meer, de auto stond in deep sleep""want de 12 Volt accu was ook al onder de 12 volt. Uitlezen van de foutcodes gaf al aan dat het een probleem was die je niet zomaar kan resetten. Ik hoop dat ik vandaag of morgen een bericht krijg met de reparatietijd.
Ik werd zaterdag gebeld dat mijn auto klaar is om op te halen vandaag. Het was maar een kort gesprek, maar aan de telefoon werd gesproken over zowel hardware als software die vervangen respectievelijk geüpdate is. De betreffende persoon had het over een transistorplaat (?) en software updates. Vandaag even informeren naar de details. Ik kon in FordPass zien dat de auto gedurende 2 dagen geheel offline was. Hopelijk valt het bij jou allemaal mee!

• Brotuck
martijnvds schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:37:
[...]

Ik werd zaterdag gebeld dat mijn auto klaar is om op te halen vandaag. Het was maar een kort gesprek, maar aan de telefoon werd gesproken over zowel hardware als software die vervangen respectievelijk geüpdate is. De betreffende persoon had het over een transistorplaat (?) en software updates. Vandaag even informeren naar de details. Ik kon in FordPass zien dat de auto gedurende 2 dagen geheel offline was. Hopelijk valt het bij jou allemaal mee!
Ik had vorig jaar al aangegeven dat ik door het resetten van de errorcode, die al vaak een indicatie is dat er iets gaat aankomen, geen zin had om stil te vallen tijdens mijn langere ritten en liever had dat ze hem vorig jaar al repareerden.

Maar kennelijk vind Ford het ok om de reparatie zo lang mogelijk uit te stellen.

Ik heb sinds dat de auto offline ging vrijdag vanochtend een teken van leven gehad in fordpass, dus hopelijk zijn ze ermee bezig nu.

• FlowDesign
Ik rijd sinds kort om het uit te proberen in Whisper mode, maar kan nu al merken dat dat zeker wel zuiniger rijdt hoor. Scheelt zomaar 2 kWh per 100 km. Hij remt met 1pd aan dan ook nog steeds voldoende hard af op de motor, heb slechts één keer met het rempedaal bijgeremd in een week tijd.

Wel grappig hoe het stroompedaal onderin dan ineens het vermogen sneller verhoogt. Als je 't pedaal flink intrapt, trekt ie net zo hard op als in Untamed.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:52
Ik rijd eigenlijk altijd in Whisper. Regeneratie is in die modus voor mij het prettigst.
Rempedaal heb ik al een hele tijd niet meer gebruikt, je gaat de auto snel genoeg leren :)

Lichtelijk afremmen is inderdaad je linkervoet rechtervoet moduleren, niet in 1 keer loslaten.
Maar dat kost tijd voor je dat (helemaal) doorhebt.

• FlowDesign
Dr Pro schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:04:
Ik rijd eigenlijk altijd in Whisper. Regeneratie is in die modus voor mij het prettigst.
Rempedaal heb ik al een hele tijd niet meer gebruikt, je gaat de auto snel genoeg leren :)

Lichtelijk afremmen is inderdaad je linkervoet moduleren, niet in 1 keer loslaten.
Maar dat kost tijd voor je dat (helemaal) doorhebt.
Je linkervoet? Rijd jij in een Engelse MME dan? 😂

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:52
FlowDesign schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:39:
[...]

Je linkervoet? Rijd jij in een Engelse MME dan? 😂
zucht... het is maandag en vroeg.. telt dat als excuus? }:O

• FlowDesign
Dr Pro schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:41:
[...]

zucht... het is maandag en vroeg.. telt dat als excuus? }:O
Zelfs al was het maandagavond 👍

Nog aanvullend: Ik bedoelde overigens 2 kWh minder tov Active. Tov Untamed zou 't misschien nog meer schelen. Alles op basis van 1pd ook. Ik rijd altijd met 1pd aan, in alle 4 de EV's die ik heb gereden in de afgelopen 4 jaar :D

De ID3 vond ik daarin overigens het minst fijn, die heeft zelfs in de B stand geen echte 1pd, moest altijd zelf bijremmen.

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:00
FlowDesign schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:47:
[...]

Zelfs al was het maandagavond 👍

Nog aanvullend: Ik bedoelde overigens 2 kWh minder tov Active. Tov Untamed zou 't misschien nog meer schelen. Alles op basis van 1pd ook. Ik rijd altijd met 1pd aan, in alle 4 de EV's die ik heb gereden in de afgelopen 4 jaar :D

De ID3 vond ik daarin overigens het minst fijn, die heeft zelfs in de B stand geen echte 1pd, moest altijd zelf bijremmen.
Ik heb een paar dagen in een ID4 moeten rijden.... inderdaad one pedal is een enorm gemis... maar vooral het stuurgedrag is een wereld van verschil... De ID4 voelde als een boot, en terug in mijn Mustang moest ik weer wennen aan het scherpe stuurgedrag.... De MME voelt een stuk fijner iig.
Pagina: 1 ... 142 143 144 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee