Toon posts:

Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 142 143 144 Laatste
Acties:

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13
https://www.ft.com/conten...3b-45b6-a615-e298950c39e1

Samenwerking tussen VW en Ford lijkt een erg kort huwelijk te worden.

Ford Mustang Mach E SR RWD (Job2 2021-07), 25mm verlaagd

• FlowDesign
PraveenB schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:46:
Ik heb de onderstaande dashcam aangeschaft, dacht dat het mew el zou lukken om het zelf te plaatsen. Blijkbaar is het iets ingewikkelder dan ik dacht. Kennen jullie iemand die mij hierbij kan helpen??

NEXTBASE* Dashcam 380GWX, Dashcam voor en achter
Inhoud: voorcamera en steun, achtercamera, 6,5 m verbindingskabel, voedingskabel voor in de sigarettenaansteker, USB-kabel, accupakket, 32 GB micro SD kaart, beveiligingspakket, beknopte handleiding, ruitstickers en software-CD met handleiding.

Ik heb al diverse carmedia bedrijven benaderd, maar ze installeren geen dashcams van die je ergens anders hebt aangeschaft.
https://fuse-box.info/ford/ford-mustang-mach-e-2021-fuses

Mocht je geen usb-kabel naar je middenconsole willen, dan kun je ook nog een kabel vanuit de zekeringenkast van onder het handschoenenvak trekken. Je kunt daar bijvoorbeeld een fuse splice connector voor gebruiken

https://www.viofo.nl/en/p...n-voor-viofo-hardwire-kit

YouTube: How To Install A Fuse Tap & How It Works - Hardwire

[Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 16-01-2023 20:44]

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-02 13:24
FlowDesign schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:54:
[...]

https://dongar.tech/products/ford5pin?variant=42520069177568

Je kunt met een dergelijke adapter een USB aansluiting bij je binnenspiegel creëren en je dashcam daarop aansluiten.

Ik moet mijn VIOFO A129 Plus Duo ook nog installeren. Wat ik vooral nog uit moet gaan vinden is hoe ik een kabel van de camera voor naar de camera achter krijg. Meest ideale zou zijn bovenlangs, zodat je meteen bij de bovenkant van de achterklep uitkomt, maar ik weet niet hoe lastig het is om de hemelbekleding langs het panoramadak los en weer vast te maken.
Leuke optie! wilde al die dure cam van Ford kopen zodat je hem daar kan aansluiten, dit lijkt mooi. Heb jij deze in gebruik?

• FlowDesign
2Bond schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:56:
[...]

Leuke optie! wilde al die dure cam van Ford kopen zodat je hem daar kan aansluiten, dit lijkt mooi. Heb jij deze in gebruik?
Nog niet. Ik moet die Viofo nog installeren.
Bij deze heb ik destijds die fuse splitters erbij gekocht. Gezien de locatie van de fuse box rechtsonder is dat volgens mij wel te doen qua bekabeling, maar mocht het tegenvallen dan ga ik met de kabels van de binnenspiegel aan de gang. Ik heb nog ergens een klein 12V naar 5V USB blokje liggen, dus die zou ik daar ook makkelijk in kunnen bouwen.

Heb eerder al een iets ouder model Viofo in gebruik gehad in een andere auto en die was top. Denk 't beste merk qua prijs-kwaliteit. Bovendien is er een Nederlandse distributeur die ook vlot reageren op vragen.

Ik heb deze:

https://www.viofo.nl/en/c...uo?variant=36764679012505

[Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 17-01-2023 15:59]

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Even iets heel anders, maar bij de Action heb ik dit weekend dit kunnen kopen!

Er lagen er nog 2, ik heb ze maar beide direct gekocht. Helaas alleen in het Rood, dus ik kan er 1 proberen te spuiten naar zilver :)

AZ-104 / MD-100 / MD-101 / MS-100 / MS-101

• FlowDesign
Web-Brielle schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:31:
Even iets heel anders, maar bij de Action heb ik dit weekend dit kunnen kopen!
[Afbeelding]

Er lagen er nog 2, ik heb ze maar beide direct gekocht. Helaas alleen in het Rood, dus ik kan er 1 proberen te spuiten naar zilver :)
Cool! Hoeveel kostte die?

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wel 1,29.

AZ-104 / MD-100 / MD-101 / MS-100 / MS-101

• FlowDesign

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:58
Ik heb er ook een paar in voorraad liggen (de rode), dus als iemand iets mist komen we daar wel uit

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:38
Toch fijn dat ze alleen de rode gemaakt hebben. Is voor mij een stuk makkelijker. ;-)

• Brotuck
Apart trouwens, ik gebruik nu een schema om de auto op te laden in de goedkope uren. Dit is tot nu toe bijna altijd tussen 0100 en 0600 geweest. Dat werkt eigenlijk prima, ook als je de auto aangesloten laat.

Maar er zijn dus twee uitzonderingen op het laden in die uren en die worden nergens gemeld.

- Als de auto denkt dat hij het doel percentage niet gaat halen in de periode van 5 uur, dan begint hij eerder met laden.
- Als de auto staat ingesteld om voor te verwarmen op een tijd overdag, dan gaat hij dus direct laden om het doelpercentage te halen !

• Brotuck
Meester_J schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:41:
Toch fijn dat ze alleen de rode gemaakt hebben. Is voor mij een stuk makkelijker. ;-)
Nee er moet ook een zwarte zijn..

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:00
hmm. mijn laadpoort wilt niet meer dicht klikken.... is er een verbeterd mechanisme inmiddels of gaan we deze elke 2 jaar vervangen? #dtv

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23:38
Stap ik mijn auto in, bij elke nieuwe weg die ik in rij krijg ik een piep met wat de huidige snelheid is, iemand weet hoe ik dit kan uitzetten?
Enorm irritant

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:16
BaBoK schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:33:
Stap ik mijn auto in, bij elke nieuwe weg die ik in rij krijg ik een piep met wat de huidige snelheid is, iemand weet hoe ik dit kan uitzetten?
Enorm irritant
Dit is een snelheidswaarschuwing. Kan je ergens in het menu uitzetten, zie handleiding.

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-02 16:57
Brotuck schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:44:
Apart trouwens, ik gebruik nu een schema om de auto op te laden in de goedkope uren. Dit is tot nu toe bijna altijd tussen 0100 en 0600 geweest. Dat werkt eigenlijk prima, ook als je de auto aangesloten laat.

Maar er zijn dus twee uitzonderingen op het laden in die uren en die worden nergens gemeld.

- Als de auto denkt dat hij het doel percentage niet gaat halen in de periode van 5 uur, dan begint hij eerder met laden.
- Als de auto staat ingesteld om voor te verwarmen op een tijd overdag, dan gaat hij dus direct laden om het doelpercentage te halen !
Ik doe hetzelfde, maar let op; ik had ook mijn laadpaal ingesteld met een schema. Dan heb je 2 kapiteins op een schip en kan je de volgende ochtend met een niet geladen MME komen te staan. Ik heb nu het schema uit de MME gehaald en de alleen op de paal (we moeten ook nog een PHEV laden en die beschikt zelf niet over schema's, anders dan rijklaar zetten met een verwarmd interieur). Ik heb het oveigne stussen 00:00 en 07:00 ingesteld en tussen 12:00 en 16:00

• FlowDesign

3.5.2.1 bij mij ook vandaag binnengekomen via OTA :) *O*

P.S. Beetje offtopic:
De gratis Mobility app van EnBW is echt top als je laadpalen zoekt in oa Duitsland. Je kunt bij hen ook een abbo per maand afsluiten trouwens zodat laden per kWh goedkoper is, voor vakantie bijvoorbeeld wel handig.

• Vassque
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23:41
BaBoK schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:33:
Enorm irritant
Mss te simpel gedacht, dan excuus, maar het is niet de LIM knop op je stuurhendel?

• Vassque
Vanmorgen bericht in de FordPass app mbt dakbelading. Dat het is goedgekeurd en er een update voor komt in Sync4.
Fijn om te weten want ik heb geen trekhaak.
Geeft weer wat opties.

• Brotuck
Vassque schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:20:
Vanmorgen bericht in de FordPass app mbt dakbelading. Dat het is goedgekeurd en er een update voor komt in Sync4.
Geeft weer wat opties.
Heb jij een gewoon dak ? Of een glazen dak ?

• m24
Brotuck schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:38:
[...]

hier hetzelfde bericht, ik heb een glazen dak (TP+)...

max belasting 65kg voor panorama dak en 75kg voor de normale.

[Voor 3% gewijzigd door m24 op 19-01-2023 11:53]

• FlowDesign
Vassque schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:20:
Geeft weer wat opties.
Vanuit Ford Duitsland heb ik voor mijn Duitse MME nog geen melding ontvangen in mijn Fordpass.

Ik neem aan dat ze de dakbelasting hebben goedgekeurd voor alle jaargangen?

• m24
FlowDesign schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:20:
[...]

Vanuit Ford Duitsland heb ik voor mijn Duitse MME nog geen melding ontvangen in mijn Fordpass.

Ik neem aan dat ze de dakbelasting hebben goedgekeurd voor alle jaargangen?
yep

• FlowDesign
FlowDesign schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:02:
[Afbeelding]

3.5.2.1 bij mij ook vandaag binnengekomen via OTA :) *O*
Vreemd, ondanks deze update heb ik nog geen nieuwe A/C knop erbij gekregen links van de draaiknop :?

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:19
FlowDesign schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:44:
[...]

Vreemd, ondanks deze update heb ik nog geen nieuwe A/C knop erbij gekregen links van de draaiknop :?
Dat is dan een aparte lay-out Sync update?

[Voor 4% gewijzigd door MarcelGo op 19-01-2023 16:45]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• Brotuck
MarcelGo schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:44:
[...]

Dat is dan een aparte lay-out Sync update?
Nee dat is ota 3.5.3

• MarcelGo
Ah ik ben vergeten hoe dat ook al weer ging OTA updates...ik heb nog een heel recente van 9 sept 2022 :z

Heb nu wel een bericht in de app dat er een update aankomt omdat de digitale handleiding bijgewerkt moet worden voor de daklast 8)7

[Voor 21% gewijzigd door MarcelGo op 19-01-2023 17:40]

• FlowDesign

Die F150 Lightning is volgens mij niet op dezelfde schaal :D

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-02 15:07
FlowDesign schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:44:
[...]

3.5.2.1 gehad maar alles is hetzelfde

https://app.tronity.io/signup/t9zl4Dyq

• Vassque
Brotuck schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:38:
[...]

Gewoon dak

• FlowDesign
Wikipedia: Ford Power-Up Version History

Had gedacht 3.3.1

"Climate control touchscreen options and menus are improved for easier and faster access"

• Brotuck
FlowDesign schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 23:33:
[...]

Wikipedia: Ford Power-Up Version History

Had gedacht 3.3.1

"Climate control touchscreen options and menus are improved for easier and faster access"
Het is een beetje anders in europa, 3.5.2.1 staat ook niet in de wiki

• Flavour
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-02 10:05
hallo 2 vraagjes
1. One pedal drive: rem je wanneer je gas loslaat, op de normale remmen/remschijven? of remmen de motoren af.
2. na 80% ga ik over van super snelladen, naar iets van 19kW snellladen. Kan men dit instellen, dat je gewoon tot aan 100% super snel doorlaad? Of is vanaf 80% altijd/standaard minder snelladen?

• Brotuck
Flavour schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:55:
hallo 2 vraagjes
1. One pedal drive: rem je wanneer je gas loslaat, op de normale remmen/remschijven? of remmen de motoren af.
2. na 80% ga ik over van super snelladen, naar iets van 19kW snellladen. Kan men dit instellen, dat je gewoon tot aan 100% super snel doorlaad? Of is vanaf 80% altijd/standaard minder snelladen?
1. Dit is puur regeneratief remmen, de echte remmen raakt de auto niet aan. Op iedere stand (whisper etc) gaat dat langzamer of harder.
2. Er is een update die de ford dealer kan installeren, dan laad de auto snel tussen 80 en 93% op ongeveer 42 kWh.

• Flavour
Brotuck schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:57:
[...]

1. Dit is puur regeneratief remmen, de echte remmen raakt de auto niet aan. Op iedere stand (whisper etc) gaat dat langzamer of harder.
2. Er is een update die de ford dealer kan installeren, dan laad de auto snel tussen 80 en 93% op ongeveer 42 kWh.
dank u

• Vassque
m24 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:16:
hmm. mijn laadpoort wilt niet meer dicht klikken.... is er een verbeterd mechanisme inmiddels of gaan we deze elke 2 jaar vervangen? #dtv
Eng klepje ook…is er afgetikt door een baldadig persoon. Ik had als ford zijnde iets bedacht wat naar binnen draait zoals de deurtjes bij de nieuwe ovens. Minder kwetsbaar. En het ook iets dieper s schuin omhoog naar binnen geplaatst. Het is nu een plek waar makkelijk vocht naar binnen kan kruipen.

• Brotuck
Vassque schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:12:
[...]

Eng klepje ook…is er afgetikt door een baldadig persoon. Ik had als ford zijnde iets bedacht wat naar binnen draait zoals de deurtjes bij de nieuwe ovens. Minder kwetsbaar. En het ook iets dieper s schuin omhoog naar binnen geplaatst. Het is nu een plek waar makkelijk vocht naar binnen kan kruipen.
Mijn klepje heeft al een deukje veroorzaakt in de auto, zal vast wel iemand tegenaan gelopen zijn

• amvolleb
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06-02 17:02
m24 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:16:
Bij mij is het klepje 3 weken geleden vervangen omdat hij ook niet meer dicht wilde. Onderdeel was op voorraad gelukkig...

• FlowDesign
Brotuck schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:48:
[...]

Het is een beetje anders in europa, 3.5.2.1 staat ook niet in de wiki
Toch wel, die heeft iemand gisteren helemaal bovenaan in de tabel toegevoegd :)

• FlowDesign
Brotuck schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:01:
[...]

Mijn klepje heeft al een deukje veroorzaakt in de auto, zal vast wel iemand tegenaan gelopen zijn
Op thingiverse staan een paar verschillende ontwerpen die je kunt 3D-printen zodat het klepje niet doorgedrukt kan worden.

https://www.thingiverse.com/thing:4847310

[Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 20-01-2023 14:22]

• FlowDesign
Flavour schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:55:
hallo 2 vraagjes
Niet als aanval bedoeld, gewoon puur uit interesse vanuit mijzelf om een beetje een idee te krijgen van hoe mensen zich voorbereiden op een EV:
Is dit je eerste EV?
En zo ja:Had je je van tevoren een beetje geïnformeerd over hoe een EV werkt qua regeneratief remmen en het opladen?
Heeft de dealer je dingen uitgelegd of moest je alles zelf ontdekken?

• MarcelGo
FlowDesign schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:57:
[...]

Op thingiverse staan een paar verschillende ontwerpen die je kunt 3D-printen zodat het klepje niet doorgedrukt kan worden.
Hier op Tweakers is iemand die ze heeft geprint en verkocht...volgens mij @ja3 ;)

• cbrfdk
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:25
FlowDesign schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:02:
[...]

Niet als aanval bedoeld, gewoon puur uit interesse vanuit mijzelf om een beetje een idee te krijgen van hoe mensen zich voorbereiden op een EV:
Is dit je eerste EV?
En zo ja:Had je je van tevoren een beetje geïnformeerd over hoe een EV werkt qua regeneratief remmen en het opladen?
De MME is ook mijn eerste EV en kan je vertellen dat de dealer je alleen maar helpt met je paak, beetje knopjes uitlegt en klaar. Volgens mij heb ik ook nog best een meewerkende dealer.
Ik heb het geluk dat ik helemaal in de elektra/accu's/IT zit maar heb wel van te voren op eigen houtje research moeten doen om missende puzzelstukjes erbij te pakken wat specifiek voor EV's geldt.
Iemand die zonder deze achtergrond een EV koopt moet het echt hebben van de dealer voor de noodzakelijke info tenzij je genoegen neemt met youtube kijken dat je met een korrel zout moet nemen omdat je niet weet of het waar is.

Dingen als snel laden van 80% naar 100% bijvoorbeeld wil je niet als je weet hoe een accu werkt.
Sterker nog, ik cap mijn laadpaal zoveel mogelijk op 4KW als het even uit komt. Maar zelfs dit vertelt de dealer je niet, die zegt laad maar naar 100% elke dag geen probleem.

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:58
Ik laad ook tot 100% elke lading, ik denk dat ze daar bij de fabricage al rekening mee hebben gehouden en die 100% eigenlijk geen 100% is. dus ik laad met 7kw tot 100%
Mijn dealer heeft heel veel uitgelegd, maar zo moeilijk is het niet, alleen het regeneratief afremmen is anders, daar ben je in twee dagen aan gewend, als ik nu in de x5 stap en ik laat het gas los, dan denk ik waarom remt dat kreng niet af.
voorverwarmen en vertrektijden instellen is niet zo moeilijk, ik vind alleen de app en website niet logisch, soms klik je ergens op en dan kom je niet waar je naartoe wilt, beetje onlogisch ingedeeld imho.

• cbrfdk
Caulino schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:37:
Ik laad ook tot 100% elke lading, ik denk dat ze daar bij de fabricage al rekening mee hebben gehouden en die 100% eigenlijk geen 100% is. dus ik laad met 7kw tot 100%
Ze houden daar zeker rekening mee maar als je de auto zelf koopt, dus geen lease, wil je vaak iets zuiniger mee omgaan en wil je niet hoger dan 80% gaan. 85% op het display is in werkelijkheid 80% in de pack als je op carscanner kijkt.
Dus ik stop bij 85% in dit geval tenzij ik weet dat ik een wat langer tripje maak dan gaat ie naar 100%.

Verder denk ik ook dat er een teller op het BMS zit, als je onder de 20% en boven de 80% gaat dan zal die dat denk ik net als veel BMS systemen registreren als een volledige cycle. Zal vast ook wat uitmaken bij doorverkoop.

[Voor 15% gewijzigd door cbrfdk op 20-01-2023 14:48. Reden: Aanvulling]

• FlowDesign
cbrfdk schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:46:
[...]

Ze houden daar zeker rekening mee maar als je de auto zelf koopt, dus geen lease, wil je vaak iets zuiniger mee omgaan en wil je niet hoger dan 80% gaan. 85% op het display is in werkelijkheid 80% in de pack als je op carscanner kijkt.
Dus ik stop bij 85% in dit geval tenzij ik weet dat ik een wat langer tripje maak dan gaat ie naar 100%.

Verder denk ik ook dat er een teller op het BMS zit, als je onder de 20% en boven de 80% gaat dan zal die dat denk ik net als veel BMS systemen registreren als een volledige cycle. Zal vast ook wat uitmaken bij doorverkoop.
Zelfs bij m'n lease Tesla M3 SR laadde ik normaliter tot maximaal 90% en alleen wanneer ik ver weg moest tot 100%.

M'n VW ID3 hiervoor en nu m'n MME heb ik zelf gekocht en beide laad(de) ik doorgaans ook tot hooguit 80 of 85% en alleen 100% bij uitzondering.
Het is gewoon beter voor de accu en ik heb de range van 100% bijna nooit nodig. Dus verder opladen is zinloos en zonde. Ik heb wel het gemak dat ik gewoon op m'n eigen oprit kan opladen.

Beetje ouderwets is het ook, opladen tot 100%, alsof je bij een pompstation staat en 'm tot de rand toe vol wil hebben om zo min mogelijk naar het tankstation te hoeven rijden :P

• Vassque
Vraag je over verschil in afstand starten (5 min) of vertrektijd instellen bij vorst. Vanmorgen met de 5 min start was ie iig niet ontdooid…maakt dat uit? Is het instellen van een vertrektijd beter/efficiënter op dat punt?

Vanmorgen de winterbanden eronder; als iemand een foto wil van wielkast li-v zonder wiel en/of de bodemplaat dan kan dat.

Overigens: eerste EV, uitleg dealer summier zoals hierboven beschreven. Vraag mbt active parkassist 2 weken geleden bij de dealer neergelegd, nog geen reactie.
Ook op de vraag aan Ford mbt de verlichting die aangaat bij start op afstand/vertrektijd nul reactie. Bij-zonder.
De handleiding vind ik een gebruiksonvriendelijke pdf en je zoekt je een ongeluk, lezend tussen al die uitroeptekens in de gevarendriehoekjes door. Doe mij maar een ouderwets boekje. En wat minder van die driehoekjes…

• FlowDesign
Vassque schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:11:
Vraag je over verschil in afstand starten (5 min) of vertrektijd instellen bij vorst. Vanmorgen met de 5 min start was ie iig niet ontdooid…maakt dat uit? Is het instellen van een vertrektijd beter/efficiënter op dat punt?
Hoe heb je je instellingen staan voor starten op afstand qua verwarming enzo?

Als het echt extreem koud en bevroren is doe ik het soms 2 x 5 minuten achter elkaar.
Vanmorgen de winterbanden eronder; als iemand een foto wil van wielkast li-v zonder wiel en/of de bodemplaat dan kan dat.
Toen bij mij de winterbanden gemonteerd werden stond de auto bij de bandenboer op de brug en heb ik heel de onderkant gezien. Maar was jou specifiek iets bijzonders opgevallen?

• Maurice_S
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-02 20:03
Vassque schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:11:

Overigens: eerste EV, uitleg dealer summier zoals hierboven beschreven. Vraag mbt active parkassist 2 weken geleden bij de dealer neergelegd, nog geen reactie.
Ook op de vraag aan Ford mbt de verlichting die aangaat bij start op afstand/vertrektijd nul reactie. Bij-zonder.
De handleiding vind ik een gebruiksonvriendelijke pdf en je zoekt je een ongeluk, lezend tussen al die uitroeptekens in de gevarendriehoekjes door. Doe mij maar een ouderwets boekje. En wat minder van die driehoekjes…
Ik heb hem gewoon op 15min staan (op afstand starten). Heerlijk warm en nooit last van sneeuw / ijs op de ramen :)

• Maurice_S
Zijn er toevallig al 2021 job1 auto's die een update (OTA) hebben gehad na september en al verder zijn als versie 2.7.4? het lijkt wel een beetje vast te zitten op het moment en heb weer een aantal keer per week last dat al mijn radio zenders (DAB) weer zijn verdwenen wat nogal irritant is :)

Ik had de dealer hier ook al over gebeld, maar die geven aan dat het gewoon wachten is en ze niks kunnen pushen/forceren

• Maurice_S
Daarnaast begint bij de bestuurdersstoel scheurtjes te vertonen (tussen 2 gaatjes in). het is nu al op 4 plekken aan de kant waar je uit stapt. De auto is van mei 2021 en is een RWD SR met TP+. Hebben er hier toevallig meer last van? heb dit nog nooit eerder meegemaakt met een auto en die waren zelfs al een stuk ouder.

Zal er nog wel een foto van maken en plaatsen. Het is een lease auto, dus daar gaat de LM sowieso lastig over doen.

[Voor 15% gewijzigd door Maurice_S op 20-01-2023 17:13]

• Ted-Vlemmings
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:34
Maurice_S schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:09:
Zijn er toevallig al 2021 job1 auto's die een update (OTA) hebben gehad na september en al verder zijn als versie 2.7.4? het lijkt wel een beetje vast te zitten op het moment en heb weer een aantal keer per week last dat al mijn radio zenders (DAB) weer zijn verdwenen wat nogal irritant is :)

Ik had de dealer hier ook al over gebeld, maar die geven aan dat het gewoon wachten is en ze niks kunnen pushen/forceren
Ik zit ook nog steeds op die oude zooi :(

• FlowDesign
Ted-Vlemmings schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:48:
[...]

Ik zit ook nog steeds op die oude zooi :(
Uhhhhh.... Oude zooi? Want?

Ik had ook 2.7.4 en daar was niks mis mee.
Heb deze week die 3.5.2.1 gekregen, maar zie weinig tot geen wijzigingen.

Snap niet zo goed waarom je het oude zooi noemt.

• Ted-Vlemmings
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:34
FlowDesign schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:03:
[...]

Uhhhhh.... Oude zooi? Want?

Ik had ook 2.7.4 en daar was niks mis mee.
Heb deze week die 3.5.2.1 gekregen, maar zie weinig tot geen wijzigingen.

Snap niet zo goed waarom je het oude zooi noemt.
Je verwacht gewoon als ‘early adapter’ mee te gaan in updated. Een update zal nooit de intentie hebben om iets slechter te maken. Als mijn iOS, HA of laptops oid een update beschikbaar heeft installeer ik m ook direct. Nu weet je dat er updated zijn maar geïnstalleerd worden ze niet. Dan noem ik t oude zooi ondanks dat het inderdaad prima werkt weet ik dat t ‘beter’ zou moeten kunnen.

• FlowDesign
Ted-Vlemmings schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:50:
[...]

Je verwacht gewoon als ‘early adapter’ mee te gaan in updated. Een update zal nooit de intentie hebben om iets slechter te maken. Als mijn iOS, HA of laptops oid een update beschikbaar heeft installeer ik m ook direct. Nu weet je dat er updated zijn maar geïnstalleerd worden ze niet. Dan noem ik t oude zooi ondanks dat het inderdaad prima werkt weet ik dat t ‘beter’ zou moeten kunnen.
Ja, op zich mee eens, maar het is niet alsof je momenteel in Europa ver achter loopt met 2.7.4.. Vandaar dat ik je reactie nogal overdreven vond ;)

Het zou wel fijn zijn als we gewoon dezelfde versies hier kregen op 't zelfde moment als de VS.

• Vassque
Ik heb hem gewoon op 15min staan (op afstand starten). Heerlijk warm en nooit last van sneeuw / ijs op de ramen :)
Hoe kan je dat tijdspad instellen op 15 minuten? Ik kan alleen òf een vertrektijd instellen (met datum en hoe warm) òf starten op afstand (dat duurt 5 minuten).

Bodem: ik vond het bijzonder te zien dat er niks te zien was ;-).

Scheurtjes in de bekleding…dat zou toch niet moeten mogen.
Qua laden: ondanks dat de auto van de LM is zal ik er iets van 4 jaar in moeten rijden. Dus ik ben erbij gebaat dat die accu goed blijft. Dus ik laad aan een 11kw paal tot 100% en aan een snellader tot 80%. Hangt van m’n agenda en het weer af of ik kies voor het eerste of die laatste (heb thuis geen laadpaal).

[Voor 34% gewijzigd door Vassque op 20-01-2023 23:09]

• cbrfdk
Persoonlijk laat mij maar een paar versies achterlopen, laat de US maar proefkonijn zijn.
Als er een flinke bug in zit waardoor je apparaat onbruikbaar wordt dan is er altijd een quick patch die ze uitrollen wat ook weer een paar dagen tot weken duurt.
Als de update hier later aankomt is die patch al toegevoegd of wordt er een andere versie gepusht in plaats van dat ze weer een stormvloed aan klachten krijgen.

En voor wat betreft het tijdspad, ergens onder de auto settings heb je remote start en dan kun je daat de tijd opgeven.

• Maurice_S
Vassque schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:58:
[...]

Hoe kan je dat tijdspad instellen op 15 minuten? Ik kan alleen òf een vertrektijd instellen (met datum en hoe warm) òf starten op afstand (dat duurt 5 minuten).
In het menu in de auto zelf kan je dit aanpassen. Max is 20 min. Niet via de app

• Vassque
Dank beide! Ga ik het morgen even instellen.

• FlowDesign

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:20
thijsq schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:51:
Zijn er mensen met ervaring met sneeuwkettingen, dan wel sneeuwsokken? Ik zag een paar berichten van 2021 langskomen met loopvlakkettingen, maar die zijn nogal prijzig.
Ik heb je een DM gestuurd.

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:11
Ik ervaar een trillend stuur tijdens het remmen, hebben meer mensen hier last van?

En ik heb het gevoel dat de auto wat naar links trekt. Hij wil liever naar links dan naar rechts lijkt het soms.

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:12
supersatan schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:43:
Ik ervaar een trillend stuur tijdens het remmen, hebben meer mensen hier last van?

En ik heb het gevoel dat de auto wat naar links trekt. Hij wil liever naar links dan naar rechts lijkt het soms.
Dat remmen herken ik wel, maar dan alleen bij hard remmen.

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:20
Goedemiddag,

Voor de wintersporters onder ons heb ik een set Rud Centrax loopvlakkettingen te koop of te huur.

Zeer eenvoudig en snel om te leggen. Een must voor auto’s met weinig ruimte in de wielkast.

Ze zijn passend (te maken) voor de 18 en 19 inch banden (ws ook 20 inch, dan even in overleg afrollengte bepalen).
Wielbout adapter 21mm (en 19mm)

(Vaste)koopprijs Euro 195,-
Huurprijs voor 10 dagen 75,- (+borg 120 euro).

Nieuwprijs van dit soort kettingen circa euro 400,-

06-53249496

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:18
Vanochtend wel even een zuur momentje. Ik wilde de auto hier in de bergen aan de lokale lader hangen, kreeg ik de laadpoort niet open. Vanalles geprobeerd, maar hij leek compleet vastgevroren met omgevingstemperatuur van -16 graden. Tijdje met een föhn erop gestaan om 'm ontdooit te krijgen en daarna kwam ie los, helaas wel kapot. Het plasticje waar de pin in gaat viel zo de auto in. Laadklep moet ik nu maar vastplakken totdat ik bij de dealer ben geweest.
Ik vond de laadklep al wat matig, maar dit is gewoon slecht bedacht.

• FlowDesign
thijsq schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:18:
Vanochtend wel even een zuur momentje. Ik wilde de auto hier in de bergen aan de lokale lader hangen, kreeg ik de laadpoort niet open. Vanalles geprobeerd, maar hij leek compleet vastgevroren met omgevingstemperatuur van -16 graden. Tijdje met een föhn erop gestaan om 'm ontdooit te krijgen en daarna kwam ie los, helaas wel kapot. Het plasticje waar de pin in gaat viel zo de auto in. Laadklep moet ik nu maar vastplakken totdat ik bij de dealer ben geweest.
Ik vond de laadklep al wat matig, maar dit is gewoon slecht bedacht.
Beetje schraal indd :/

Plastic is door de kou te hard geworden?

• FlowDesign

Heb ik ook, maar 't is vrij lichtjes.
Beetje medium-snelle trilling.
Voelt alsof het van onderin tussen de voorwielen komt en door wordt gegeven in het stuur.

• Marklb1993
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:49

Ik ben geen techneut, maar doet mij denken aan mijn oude Ford Focus. Altijd hele heftige trillingen aan het stuur bij het remmen. Dat was uiteindelijk verholpen door vervangen van de remschijven. Deze waren blijkbaar aan één kant krom getrokken/gebutst o.i.d.

• FlowDesign
Marklb1993 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:59:
[...]

Ik ben geen techneut, maar doet mij denken aan mijn oude Ford Focus. Altijd hele heftige trillingen aan het stuur bij het remmen. Dat was uiteindelijk verholpen door vervangen van de remschijven. Deze waren blijkbaar aan één kant krom getrokken/gebutst o.i.d.
Maar dat kan 't eigenlijk niet zijn bij de Mach-E aangezien we op de motor afremmen ;)

• Aldusso
FlowDesign schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:11:
[...]

Maar dat kan 't eigenlijk niet zijn bij de Mach-E aangezien we op de motor afremmen ;)
Ik rem altijd zelf, ook al doet de auto zelf ook wat (geen 1pd)

• FlowDesign
Aldusso schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:29:
[...]

Ik rem altijd zelf, ook al doet de auto zelf ook wat (geen 1pd)
Snap ik niks van waarom mensen dat kiezen in een EV als je ook met 1 pedaal kunt rijden, maar dat is een heel andere discussie ;)

Ik rijd dus wel met 1pd en voel de trilling ook, dus dat sluit m.i. kromme remschijven uit.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:12

martjah

Appel

FlowDesign schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:57:
[...]

Snap ik niks van waarom mensen dat kiezen in een EV als je ook met 1 pedaal kunt rijden, maar dat is een heel andere discussie ;)

Ik rijd dus wel met 1pd en voel de trilling ook, dus dat sluit m.i. kromme remschijven uit.
Ik heb dit toevallig vorige week 10 minuten gehad. Dit was afgelopen vrijdag toen het had gesneeuwd.
Ik had de auto 2x 15 minuten voorverwarmd (een 3e keer ging niet volgens de app). Normaliter voorverwarm ik maar 1x. Daarna niet meer gehad. Ik rij met 1PD en het gebeurde als ik niet zelf remde.

• Aldusso
[...]

Omdat met 1 pedaal een beetje hollen of stilstaan is, soms gebruik ik het even, het is niet verkeerd,
Maar de stand Untamed remt ook behoorlijk af, niet zoveel als 1pd, maar wel flink, en veel geleidelijker en
bij goed anticiperen hoef je niet of amper te remmen. Verbruik is bij ons beter op deze manier, waarbij
af te toe ook Whisper gebruiken op de autobaan bij afritten, 2-3 km coasten en hij houdt de snelheid goed vast.
1e 10.000km enkel 1PD gebruikt, maar als je dan af en toe rem aantikt schrik je je rot, heel abrupt. Nu zijn de blokken goed ingeremd en remt hij heel soepel.

1PD met gradatie in remming zou beter zijn, maar dat kan dus niet (in tegenstelling tot ongeveer alle concurrenten)

• FlowDesign
Aldusso schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:26:
[...]

Omdat met 1 pedaal een beetje hollen of stilstaan is, soms gebruik ik het even, het is niet verkeerd,
Maar de stand Untamed remt ook behoorlijk af, niet zoveel als 1pd, maar wel flink, en veel geleidelijker en
bij goed anticiperen hoef je niet of amper te remmen. Verbruik is bij ons beter op deze manier, waarbij
af te toe ook Whisper gebruiken op de autobaan bij afritten, 2-3 km coasten en hij houdt de snelheid goed vast.
1e 10.000km enkel 1PD gebruikt, maar als je dan af en toe rem aantikt schrik je je rot, heel abrupt. Nu zijn de blokken goed ingeremd en remt hij heel soepel.

1PD met gradatie in remming zou beter zijn, maar dat kan dus niet (in tegenstelling tot ongeveer alle concurrenten)
Dat rempedaal moest ik in het begin ook flink aan wennen indd, holy shit! Als ik er naar keek zat ik al bijna met m'n voorhoofd tegen het stuur! :o
Gelukkig ben ik daar nu aan gewend en gaat het niet zo abrupt.

Ik zal eens zonder 1pd in Untamed aanvoelen hoe hard ie dan afremt.
Ik rijd inmiddels al zoveel jaar elektrisch met 1pd, dat het harder en minder hard afremmen dmv het stroompedaal te bedienen volledig in mijn brein ingesleten is. In het VW ID topic was het ook altijd weer zo'n leuke discussie, vooral wanneer het voor mensen hun eerste EV is, voelt het vaak fijner voor ze om zelf het rempedaal in te duwen wanneer ze willen remmen. Minder gas geven om te remmen geeft bij sommige mensen kortsluiting in hun brein vermoed ik :D

• Maurice_S
[...]

Bij mij trilt het stuur alleen als de accu 100% vol is en ik dan rem via 1pd en de auto dus niet kan regeneren , lijkt wel of die dus dan zijn stroom niet kwijt kan

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:18
FlowDesign schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:50:
[...]

Beetje schraal indd :/

Plastic is door de kou te hard geworden?
Denk het ja. Wellicht een klein beetje vocht bij de pin gekomen dat bevroor.

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:43
Maurice_S schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:20:
[...]

Bij mij trilt het stuur alleen als de accu 100% vol is en ik dan rem via 1pd en de auto dus niet kan regeneren , lijkt wel of die dus dan zijn stroom niet kwijt kan
Probeert hij 1pd dan niet na te bootsen met de reguliere remmen? Dat gevoel krijg ik altijd. Voor de rest gebruik ik nooit het rempedaal, begin me soms echt af te vragen waarom die er in zit. Afgezien van het starten / versnelling kiezen.

• Caulino
[...]

Als je nooit remt roesten je schijven en kunnen er ook trillingen ontstaan, gewoon een keer in de week een paar keer bijremmen tijdens een rit voorkomt teveel aangekoekte roest op je schijven.

• Flavour
FlowDesign schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:02:
[...]

Is dit je eerste EV?
Ik had hiervoor een hypbride 3008 en vond het electrisch rijden geweldig.
Dus toen gaan kijken naar volledig electrisch en de Mustang gekozen bijna 100%
ivm het uiterlijk. Ik heb wat connecties bij lease maatschappijen en al snel begrepen dat alle merken kinderziektes hebben in de EV reeks. Anyway, de actieradius was ok en voor de rest zoek ik niks uit over plussen minnen.
Ik zie hier posts voorbij komen over hoeveel KW laden en hoeveel km met tegenwind, of wind mee
en banden spanning van 0.2 bar meer of minder. Dat soort geneuzel (met alle respect) ben ik niet van voor mij is het uiterlijk 99% bepalend en niet te lage zit. De i4 valt, ondanks mooie auto, voor mij dus af.
Verder ken ik geen (betaalbare) mooie EV. Ja de eerste Tesla, maar ook die heeft een te lage zit.
Reed voor de 3008 4 jaar in een 3- en 4 serie en toen was ik wel klaar met die lage zit.

Dealer heeft me verder niks uitgelegd, muv hoe het laadklepje openging ;) Verder wist die niet veel te vertellen inhoudelijk.
Over dat remmen was puur ter info, ik vind dat one pedal drive helemaal niks.

Over het opladen, wat moet je daar op voorhand over uitzoeken. Er zijn snelladers, minder snelladers en een thuis lader. Wat wat en waar, zie ik wel op het moment dat ik het nodig ben. :) thats me.

• FlowDesign
Flavour schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:26:
[...]
Dealer heeft me verder niks uitgelegd, muv hoe het laadklepje openging ;) Verder wist die niet veel te vertellen inhoudelijk.
Over dat remmen was puur ter info, ik vind dat one pedal drive helemaal niks.

Over het opladen, wat moet je daar op voorhand over uitzoeken. Er zijn snelladers, minder snelladers en een thuis lader. Wat wat en waar, zie ik wel op het moment dat ik het nodig ben heb.
Wat betreft het opladen dan, vooral wanneer je een lange reis (naar het buitenland) gaat maken, zorg dat je iig 2 of 3 laadpassen bij je hebt. Die van Ford heb je als 't goed is al en daarmee kun je vanaf datum aankoop auto 1 jaar lang vrij goedkoop bij Ionity snelladen. Je moet die pas wel ff activeren. De meesten zijn gratis en het is gewoon handig om te hebben mocht eentje 't niet doen. Kun je gewoon online aanvragen. Passen zoals van Greenchoice en Maingau (Einfachstromladen) kan ik je aanbevelen.

Qua lange reizen, als je richting bijvoorbeeld Duitsland gaat hoef je eigenlijk niet meer van tevoren je laadstops te plannen aangezien er superveel snelladers staan, maar bijvoorbeeld in Frankrijk en Spanje moet je daar wat meer voorbereiding instoppen.

• FlowDesign

• Brotuck
Dit klopt, echter verwacht er geen wonderen van, want als ik het goed heb begrepen in het topic, hebben we in feite maar 1 verwarming in de auto. Deze zal de cabine ook moeten verwarmen en warm moeten houden. De verwarming heeft een capaciteit van 5-6 kWh.

De meest handige manier van voorverwarmen blijft dus aan de laadpaal en een vooraf ingestelde vertrektijd. Dan begint hij al een uur eerder aan die taak.

Ik haal uit het topic daar dat de verwarming van de accu zal beginnen 32 kilometer voor aankomst bij de snellader, mits je wel de originele ford navigatie gebruikt en ook echt een tussenstop hebt gepland. Dus het zal een graad of 5 / 7 schelen max ? Wat overigens al erg kan schelen met de startwaarde / maximum laadcapaciteit.

Dit was gisteren mijn startwaarde van de accu net voordat ik aankwam bij een Ionity lader.
6 graden was de accu en de maximum laadwaarde was 90 kWh

Nadat er 8% bijgezet werd veranderde de temperatuur langzaam en de startwaarde ook:

En na 20% laden heb ik ontkoppeld en was de accu al op 21 graden.

Hieruit maak ik dus op dat de auto steeds sneller zal gaan laden omdat de accu voldoende is opgewarmd in de winter nadat er al 20% is geladen. Al met al zal het wellicht niet eens gek veel tijd schelen.

[Voor 51% gewijzigd door Brotuck op 24-01-2023 06:25]

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-02 13:39
FlowDesign schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:59:
[...]

Dat rempedaal moest ik in het begin ook flink aan wennen indd, holy shit! Als ik er naar keek zat ik al bijna met m'n voorhoofd tegen het stuur! :o
Gelukkig ben ik daar nu aan gewend en gaat het niet zo abrupt.

Ik zal eens zonder 1pd in Untamed aanvoelen hoe hard ie dan afremt.
Ik rijd inmiddels al zoveel jaar elektrisch met 1pd, dat het harder en minder hard afremmen dmv het stroompedaal te bedienen volledig in mijn brein ingesleten is. In het VW ID topic was het ook altijd weer zo'n leuke discussie, vooral wanneer het voor mensen hun eerste EV is, voelt het vaak fijner voor ze om zelf het rempedaal in te duwen wanneer ze willen remmen. Minder gas geven om te remmen geeft bij sommige mensen kortsluiting in hun brein vermoed ik :D
Ik heb 1pd ook een paar dagen uitgeprobeerd, maar misschien moet ik het toch weer een kans geven.
Je merkt wel dat een MME op 1pd staat ingesteld en je komt er één tegen op de snelweg. want die remlichten lichten wel vaak op. Dat is één van de redenen waarom ik 1pd niet meer gebruik, om ergenis van de medegebruikers te voorkomen.

• PraveenB
thijsq schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:57:
[...]

Denk het ja. Wellicht een klein beetje vocht bij de pin gekomen dat bevroor.
Bij mij is de laadklep nu een beetje "bol" gaan staan. De onderkant is niet meer in één lijn met de carrosserie. Steekt teveel uit en hetzelfde geldt ook voor de bovenkant. Heeft iemand dit ook ervaren met de laadklep?
Zal binnenkort hiervoor een afspraak maken.

• FlowDesign
Brotuck schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 06:10:
[...]

Dit klopt, echter verwacht er geen wonderen van, want als ik het goed heb begrepen in het topic, hebben we in feite maar 1 verwarming in de auto. Deze zal de cabine ook moeten verwarmen en warm moeten houden. De verwarming heeft een capaciteit van 5-6 kWh.

De meest handige manier van voorverwarmen blijft dus aan de laadpaal en een vooraf ingestelde vertrektijd. Dan begint hij al een uur eerder aan die taak.

Ik haal uit het topic daar dat de verwarming van de accu zal beginnen 32 kilometer voor aankomst bij de snellader, mits je wel de originele ford navigatie gebruikt en ook echt een tussenstop hebt gepland. Dus het zal een graad of 5 / 7 schelen max ? Wat overigens al erg kan schelen met de startwaarde / maximum laadcapaciteit.

Dit was gisteren mijn startwaarde van de accu net voordat ik aankwam bij een Ionity lader.
6 graden was de accu en de maximum laadwaarde was 90 kWh
[Afbeelding]

Nadat er 8% bijgezet werd veranderde de temperatuur langzaam en de startwaarde ook:
[Afbeelding]

En na 20% laden heb ik ontkoppeld en was de accu al op 21 graden.
[Afbeelding]

Hieruit maak ik dus op dat de auto steeds sneller zal gaan laden omdat de accu voldoende is opgewarmd in de winter nadat er al 20% is geladen. Al met al zal het wellicht niet eens gek veel tijd schelen.
Normaliter kunnen ze in een moderne EV de vloeistofkoeling van de HVB apart regelen. Dus als je aan het rijden bent op weg naar de snellader, kunnen ze de pomp een beetje knijpen, waardoor de HVB warmer wordt.

Wat ik bij lange trips door Duitsland vaak doe, is de laatste paar kilometer voor de snellader flink doorrijden, dan warmt de HVB ook meer op en je wint er tijd mee (sneller rijden + hoe leger de batterij hoe sneller dat ie oplaadt).

• FlowDesign
PraveenB schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:51:
[...]

Ik heb 1pd ook een paar dagen uitgeprobeerd, maar misschien moet ik het toch weer een kans geven.
Je merkt wel dat een MME op 1pd staat ingesteld en je komt er één tegen op de snelweg. want die remlichten lichten wel vaak op. Dat is één van de redenen waarom ik 1pd niet meer gebruik, om ergenis van de medegebruikers te voorkomen.
De remlichten zou wel het laatste zijn waar ik mij druk over zou maken. Is misschien juist fijn toch als mensen achter je dan ook op tijd gas loslaten en niet bumperkleven?

Punt van 1pd is dat je het stroompedaal niet zo abrupt omhoog moet laten komen.

In het VW ID topic was een gast die riep dat z'n passagiers er misselijk van werden. Ja, dan doe je het dus niet goed. Enige fijngevoelige controle over je rechtervoet is wel nodig :)

• m24
FlowDesign schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:40:
[...]

De remlichten zou wel het laatste zijn waar ik mij druk over zou maken. Is misschien juist fijn toch als mensen achter je dan ook op tijd gas loslaten en niet bumperkleven?

In het VW ID topic was een gast die riep dat z'n passagiers er misselijk van werden. Ja, dan doe je het dus niet goed. Enige fijngevoelige controle over je rechtervoet is wel nodig :)
whisper helpt dan ook, dan vetraagd de auto een stuk minder abrupt...

• PraveenB
FlowDesign schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:40:
[...]

Ik ga het nog een kans geven. 8)
Voor mij is het nieuw, dus moet er ook aan wennen en wie weet raak ik ook gewend aan 1pd. Alleen lijkt het me wel een omschekeling als je weer in een andere auto gaat rijden zonder 1pd.
Wij hebben nog een auto erbij, daar wordt echt weinig in gereden. Maar dat is handgeschakeld en is een stuk lager dan de MME. Dus het is altijd omschakelen waar zit ik in en waar is die pook ook alweer voor :-)

• PraveenB
m24 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:10:
[...]

whisper helpt dan ook, dan vetraagd de auto een stuk minder abrupt...
Heb de auto nog geen één keer op de stand Whisper gereden. Standaard in Active en heel af en toe op Untamed.

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-02 13:24
PraveenB schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:15:
[...]

Heb de auto nog geen één keer op de stand Whisper gereden. Standaard in Active en heel af en toe op Untamed.
Ik vind hem dan veel te snel op het stroompedaal reageren. Rijd altijd in Whisper en heel af en toe Untamed.
Geen idee of Whisper zuiniger is, voelt meer ontspannen. Wel altijd 1pd.
Heb deze winter de range iig nog niet onder de 300km gezien (SR TP+ met AWD velgen).

• FlowDesign
Whisper is indd zuiniger, gewoon omdat je minder hard optrekt. En als ie wat meer doorrolt is dat ook zuiniger.
Ik rijd standaard in Active, soms zet ik even Untamed aan, wanneer er een sjappie naast me staat bij het stoplicht bijvoorbeeld :D

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:14
FlowDesign schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:16:
Whisper is indd zuiniger, gewoon omdat je minder hard optrekt. En als ie wat meer doorrolt is dat ook zuiniger.
Ik rijd standaard in Active, soms zet ik even Untamed aan, wanneer er een sjappie naast me staat bij het stoplicht bijvoorbeeld :D
Maakt dat veel verschil in vermogen als je plankgas geeft ? Heb zelf niet die indruk.
Heb hem zelf altijd op active staan omdat die kleurcombinatie het mooist is.

• FlowDesign
jgijsen schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:24:
[...]

Maakt dat veel verschil in vermogen als je plankgas geeft ? Heb zelf niet die indruk.
Heb hem zelf altijd op active staan omdat die kleurcombinatie het mooist is.
Als je het pedaal helemaal tot de bodem trapt heb je denk ik ook hetzelfde vermogen in elke stand.
Het is zeg maar de gevoeligheid van het pedaal die per stand anders is en dat maakt het verschil in hoe hard je optrekt en daarmee hoe (on)zuinig je rijdt.

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:24
Ik rij eigenlijk altijd in untamed modus ik had dacht ik ergens gelezen dat het qua bereik juist niet zo veel uitmaakte?

Xbox One, PS4, PS3, X360, Wii U, New 3DS , PS Vita | PSN ID: D0nn13Dark0 Xbox Live: D0nn13 Dark0

• Flavour
FlowDesign schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:48:
[...]

Wat betreft het opladen dan, vooral wanneer je een lange reis (naar het buitenland) gaat maken, zorg dat je iig 2 of 3 laadpassen bij je hebt. Die van Ford heb je als 't goed is al en daarmee kun je vanaf datum aankoop auto 1 jaar lang vrij goedkoop bij Ionity snelladen. Je moet die pas wel ff activeren. De meesten zijn gratis en het is gewoon handig om te hebben mocht eentje 't niet doen. Kun je gewoon online aanvragen. Passen zoals van Greenchoice en Maingau (Einfachstromladen) kan ik je aanbevelen.

Qua lange reizen, als je richting bijvoorbeeld Duitsland gaat hoef je eigenlijk niet meer van tevoren je laadstops te plannen aangezien er superveel snelladers staan, maar bijvoorbeeld in Frankrijk en Spanje moet je daar wat meer voorbereiding instoppen.
Dat van die verschillende passen geloof ik direct.
De ene pas doet het hier wel en daar weer niet.
Dan doet mn ANWB pas het weer niet, en de mkb pas weer wel en andersom.
Wordt er gek van.

MIjn collega kon van de een op de andere dag zijn pas niet meer gebruiken. Deed het weken lang, en opeens NOT authorized en deed de pas niks meer.

Iemand idee?

• FlowDesign
Donnie Darko schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:06:
Ik rij eigenlijk altijd in untamed modus ik had dacht ik ergens gelezen dat het qua bereik juist niet zo veel uitmaakte?
Jouw rechtervoet bepaalt dat.

• MarcelGo
Donnie Darko schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:06:
Klopt de verschillen zijn marginaal volgens Ford...omdat je eerder een hogere luchtweerstand hebt is er een verschil...wat wel een verschil maakt is dat je in whisper meer uitrolt...

• FlowDesign
MarcelGo schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:40:
[...]

Klopt de verschillen zijn marginaal volgens Ford...omdat je eerder een hogere luchtweerstand hebt is er een verschil...wat wel een verschil maakt is dat je in whisper meer uitrolt...
Heeft Ford het serieus over luchtweerstand in die context? :D
Ik bedoel, ja dat klopt, maar van 0 naar 100 in 6 seconden kost de motor nu eenmaal meer energie dan in 12 seconden. Dat je gedurende 6 seconden een hogere luchtweerstand (en rolweerstand) hebt, zal geen grote parten spelen. Vooral omdat met name luchtweerstand, pas bij hogere snelheden fors toeneemt. 100 vs. 140 km/h maakt pas echt een groot verschil.
En dat is overigens waarom bijvoorbeeld een Tesla Model 3 het zo goed doet qua range op de snelweg, omdat de Cw ontzettend laag is.

• Caulino
MarcelGo schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:40:
[...]

In untamed genereert die harder, dus ligt er maar net aan wanneer je het gas loslaat, ik rij ook altijd untamed en rem eigenlijk nooit, alleen een paar keer om de schijven schoon te houden.
Ik reed in begin altijd in whisper, nou ik merk geen verschil in range.

[Voor 6% gewijzigd door Caulino op 25-01-2023 06:07]

• dwadj
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-02 18:30
Heeft nog iemand dezelfde ervaring bij het laden en soc.
Normaal laad ik de MME steeds tot 90%.
Een ritje naar het werk is 23 km en verbruikt in de winter ongeveer 6,5 kwh (koud en buitenslaper)
Bij opladen 90% staat er dan nog 82% rest op.
Laad ik de MME tot 100% dan staat er na diezelfde rit nog 98% energie over !
Nochtans is het verbruik in Kwh ongeveer gelijk.
Eenzelfde verhaal als ik naar kantoor in Antwerpen rijd, ongeveer 80km en verbruik 17 kwh.
90% geladen -> 69% over
100% geladen -> 84% over
Het gekke is dus dat bij 100% geladen de 99% pas wordt aangeduid na 18km rijden, terwijl dat bij 90% geladen al na 1 km naar 89% gaat !
Pagina: 1 ... 142 143 144 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee