Toon posts:

Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 142 143 144 Laatste
Acties:

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:56
mtouw78 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:10:
[...]

Ja hoor. Laadstops staan er netjes bij.

[Afbeelding]
Kun je ook net als in ABRP voorkeur voor bepaalde CPO's instellen? Bijvoorbeeld Ionity?

Ford Mustang Mach E SR RWD (Job2 2021-07), 25mm verlaagd

• Vassque
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02-02 23:59
Voor de telefoon heb ik deze gevonden bij Ali:
Opbergbox achter het scherm hoop dat de link het doet. Geen schroefjes of plak nodig.

• FlowDesign
Vassque schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:03:
Voor de telefoon heb ik deze gevonden bij Ali:
Opbergbox achter het scherm hoop dat de link het doet. Geen schroefjes of plak nodig.
De opbergbox zelf hoeft voor mij niet persé, maar de mogelijkheid om links van het scherm je telefoon te hebben spreekt me wel aan. Alleen nadelig dat de houder geen Qi lader is, dan hangt er een kabel voor je scherm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-02 23:45
FlowDesign schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:15:
[...]

Kun je ook net als in ABRP voorkeur voor bepaalde CPO's instellen? Bijvoorbeeld Ionity?
Nee dat kan (voorlopig?) nog niet. Wel valt het mij op dat hij onderweg altijd voor snelladers gaat en niet zoals de Ford navi je doodleuk 5 uur laat laden op 11kW. Dus alleen daarom al veel bruikbaarder.

• jsm29
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 21:28
mtouw78 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:10:
[...]

Ja hoor. Laadstops staan er netjes bij.

[Afbeelding]
Raar. Als ik een route aanmaak krijg ik de melding ev routes niet beschikbaar. Ik kan wel een route aanmaken zodat ik kan zien met welk percentage ik arriveer. Percentage van de accu wordt ook keurig weergegeven.

• FlowDesign
mtouw78 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:37:
[...]

Nee dat kan (voorlopig?) nog niet. Wel valt het mij op dat hij onderweg altijd voor snelladers gaat en niet zoals de Ford navi je doodleuk 5 uur laat laden op 11kW. Dus alleen daarom al veel bruikbaarder.
Ik gebruik de Ford navi bijna nooit, maar had het voor de komende wintersport wel willen proberen. Zal binnenkort eens kijken hoe die in mijn MME de route naar Oostenrijk zou plannen, ben wel erg benieuwd nu :D

Ik heb nog een Fordpass proefabbo tot half augustus, dus kan alleen bij Ionity goedkoop snelladen (29 cent per kWh). Zou dus wel handig zijn als dat instelbaar is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlowDesign
https://abrp.upvoty.com/b...ature/mustang-mach-e-soc/

Heb zojuist een feature request voor live SoC in ABRP aangemaakt, upvotes zijn welkom :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bassmanjunior
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-02 18:59
FlowDesign schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:29:
[...]

De opbergbox zelf hoeft voor mij niet persé, maar de mogelijkheid om links van het scherm je telefoon te hebben spreekt me wel aan. Alleen nadelig dat de houder geen Qi lader is, dan hangt er een kabel voor je scherm.
Ik heb deze aangeschaft. Ideaal, wordt niet warm en kabeltje kan met de klemmen achter het scherm langs verbonden worden. Deze is voor de IPhone met MagSafe.

• FlowDesign
Ik had gisteren de laatste bèta versie (8.7.x) van Android Auto geïnstalleerd op m'n telefoon, maar geen nieuw Coolwalk design in de auto :/

[Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 09-01-2023 08:24]

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:27

martjah

Appel

FlowDesign schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:29:
[...]

Ik gebruik de Ford navi bijna nooit, maar had het voor de komende wintersport wel willen proberen. Zal binnenkort eens kijken hoe die in mijn MME de route naar Oostenrijk zou plannen, ben wel erg benieuwd nu :D

Ik heb nog een Fordpass proefabbo tot half augustus, dus kan alleen bij Ionity goedkoop snelladen (29 cent per kWh). Zou dus wel handig zijn als dat instelbaar is.
Ik ben nu een aantal keren naar Italië/Oostenrijk op en en neer geweest (winter en zomer) en ik moet bekennen dat de "voorbereiding" van de route tegenwoordig maar een paar minuten duurt. Ik vul op de ABRP de bestemming in en voorkeur laders (afhankelijk van waar ik goedkoop kan laden), maak een screenshot van de stoplocaties en dan vul ik de locaties 1 voor 1 in de Ford navigatie in als ik onderweg ben en dan laden totdat hij zegt dat ik het volgende punt ga halen.

Overigens ben ik bang dat ik komende tijd helemaal nergens naartoe ga met de auto, vanmorgen de auto gestart en kreeg deze meldingen:
Hill Start Assist niet beschikbaar
ESC Onderhoud zsm
Pre-Collision Assist niet beschikbaar
1-pedal drive storing
Reverse Brake assist niet beschikbaar
Cross traffic storing
BLIS storing

Update: net een rondje gereden en na een paar minuten zijn alle meldingen weer weg.

[Voor 3% gewijzigd door martjah op 09-01-2023 10:14]

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:11
martjah schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:01:
[...]

Ik ben nu een aantal keren naar Italië/Oostenrijk op en en neer geweest (winter en zomer) en ik moet bekennen dat de "voorbereiding" van de route tegenwoordig maar een paar minuten duurt. Ik vul op de ABRP de bestemming in en voorkeur laders (afhankelijk van waar ik goedkoop kan laden), maak een screenshot van de stoplocaties en dan vul ik de locaties 1 voor 1 in de Ford navigatie in als ik onderweg ben en dan laden totdat hij zegt dat ik het volgende punt ga halen.

Overigens ben ik bang dat ik komende tijd helemaal nergens naartoe ga met de auto, vanmorgen de auto gestart en kreeg deze meldingen:
Hill Start Assist niet beschikbaar
ESC Onderhoud zsm
Pre-Collision Assist niet beschikbaar
1-pedal drive storing
Reverse Brake assist niet beschikbaar
Cross traffic storing
BLIS storing

Update: net een rondje gereden en na een paar minuten zijn alle meldingen weer weg.
Ik ben wel erg benieuwd wat jouw ervaringen zijn bij de snelladers ? Veel wachten ?
In Noord Frankrijk was het tot vorige maand erg lastig en onvoorspelbaar, maar daar zit inmiddels een grote stap in qua aantallen snelladers op de route.

• FlowDesign
Brotuck schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:58:
[...]

Ik ben wel erg benieuwd wat jouw ervaringen zijn bij de snelladers ? Veel wachten ?
In Noord Frankrijk was het tot vorige maand erg lastig en onvoorspelbaar, maar daar zit inmiddels een grote stap in qua aantallen snelladers op de route.
Stel je wil naar de Franse Alpen, dan kun je evt ook via Duitsland (Karlsruhe) en Zwitserland rijden, maar het aantal snelladers is afgelopen jaar indd goed toegenomen.

• FlowDesign
FlowDesign schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:24:
Ik had gisteren de laatste bèta versie (8.7.x) van Android Auto geïnstalleerd op m'n telefoon, maar geen nieuw Coolwalk design in de auto :/
Las ergens dat het waarschijnlijk geen zin heeft om een bèta versie uit een gedownload APK te installeren, omdat Google de Coolwalk functionaliteit aan serverzijde activeert -O-

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-02 20:39
FlowDesign schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:38:
[...]

Las ergens dat het waarschijnlijk geen zin heeft om een bèta versie uit een gedownload APK te installeren, omdat Google de Coolwalk functionaliteit aan serverzijde activeert -O-
Ik lees alleen nog steeds niet dat men EV mode voor navigatie nu ook naar Europa brengt.... snap niet dat we zo lang achterlopen, het lijkt Ford wel....

• martjah

martjah

Appel

Brotuck schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:58:
[...]

Ik moet zeggen dat Frankrijk nooit mijn voorkeur heeft qua vakantie, maar dat is meer door de bewoners van het land.
Wij gaan altijd buiten het hoofdseizoen en we zijn t/m Rome geweest met de auto.
In het eerste jaar alleen gebruik gemaakt van de Ionity laders. Daarna van Fastned + Ionity via de Bonnet App. In Italië, tijdens de rondreis, heb ik een paar keer de Shell pas gebruikt omdat Ionity daar dun bezaaid is.
Ik heb 1x een paar minuten moeten wachten bij een snellader en verder was het altijd aan komen rijden en meteen kunnen laden.
In de laatste vakantie herkende de Bonnet app 1x de Ionity locatie niet en ik moest dus eigenlijk 0,84 euro/kwh aftikken, maar letterlijk 5 meter verderop stond een EnBw laadpaal waar ik iets van 0,60 euro/kwh kwijt was (Nederlander hè).
Ik rij eigenlijk altijd 130 als ik op vakantie ga, de auto past zijn berekening daar prima op aan en als ik "teveel" speling heb, dan gaat de snelheid in Duitsland gewoon een stukje omhoog.

In alle vakanties maar 1x een "spannend momentje gehad". Vanuit Noord-Italië naar huis gingen we via de Gotthardtunnel. Mijn auto kon volgens de teller nog 320km rijden en de eerste lader was na 260km, net na de tunnel. ABRP gaf nog een tussenstop aan, maar ik dacht: "Dat halen we wel, speling genoeg". Waar ik, en de auto, even niet over nadachten, was de temperatuur. We vertrokken bij 20 graden en in de bergen was het maar een paar graden(en een wegomleiding). Ik weet niet meer de exacte cijfers maar van 60km speling bij de start, naar 30km speling toen we nog 100km moesten en 1 km speling toen ik nog 20km moest. Toch maar even gestopt bij een afrit want ik wilde niet stilvallen in de tunnel en de voorgaande x kilometers waren alleen maar berg op, Shell app geopend en gekeken voor een andere lader en toen bleken er nog een paar laders voor de tunnel te zijn. Dus toen daar opgeladen en weer zorgenloos verder.
Achteraf bleek na de stop het alleen nog maar bergafwaarts te gaan en hadden we het gehaald met 8km speling, maar ik wilde de gok niet nemen.
In Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland zie je eigenlijk bij de meeste tankstations ook laadpalen staan (met de Shell pas te gebruiken).
Voorheen zocht ik altijd een huistje uit (ook met de Tesla) welke in de buurt lag van een snellader of het huisje zelf moest een laadpunt hebben. Maar tegenwoordig kijk ik alleen nog maar of er een lader in de buurt is en een huisje met laadpunt is nice to have. Ik heb wel alle mogelijke verloopstekkers gekocht (32a 3 fase naar 32a 1 fase, 1 fase 16 naar schuco, italiaanse verloopstekker etc.) zodat ik altijd de juiste bij heb. Ik heb al een paar keer gehad dat ze bij het huisje dan net niet de juiste aansluiting hadden. Wel telkens kunnen laden omdat ze dan nog ergens een verloop hadden liggen.

Hmmm ik zie nu dat ik een hele lap tekst heb terwijl ik dacht in een paar regels te reageren.

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:04
FlowDesign schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:36:
[...]

Stel je wil naar de Franse Alpen, dan kun je evt ook via Duitsland (Karlsruhe) en Zwitserland rijden, maar het aantal snelladers is afgelopen jaar indd goed toegenomen.
Afgelopen week 2 keer dit stuk gereden. Beviel erg goed! Heb alleen maar ionity gebruikt overigens, kon overal meteen laden zonder de hoeven wachten op 1 punt na (5 min wachten).

• FlowDesign
m24 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:41:
[...]

Ik lees alleen nog steeds niet dat men EV mode voor navigatie nu ook naar Europa brengt.... snap niet dat we zo lang achterlopen, het lijkt Ford wel....
Beetje jammer indd. Je zou denken dat Google Maps / Waze minimaal op hetzelfde niveau zouden zitten als Apple Maps.

• Brotuck
martjah schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:46:
[...]

Ik moet zeggen dat Frankrijk nooit mijn voorkeur heeft qua vakantie, maar dat is meer door de bewoners van het land.
Dank voor het uitgebreide antwoord.

Tja Frankrijk heeft eigenlijk ook niet mijn voorkeur qua vakantieland, maar we hebben (als familie) een abbo lopen bij Disney Parijs. Dus die route rij ik nu eens per maand/2 maanden.

Eigenlijk wil ik richting Noord Spanje gaan op vakantie deze zomer, maar wel buiten de drukste dagen om rijden en dan denk ik dat het goed te doen is tegenwoordig. Fastned heeft flink wat capaciteit toegevoegd op die route en andere aanbieders zoals Engie hebben zeker niet stil gezeten. Voorheen mocht je al blij zijn dat er 2 snelladers waren bij een benzinestation, tegenwoordig is dit aantal al 8 of 16.

Erg blij ben ik met de grote accu van de auto, want je hebt nogal wat range dan.
In de winter zaten we nooit onder de 300km range (volle auto), dus ik ben erg benieuwd naar een zomer editie.

Wel zie ik zo nu en dan wat horror filmpjes op populaire ski gebieden en dat is iets waar ik ook aan zit te denken dit jaar ergens in december

[Voor 6% gewijzigd door Brotuck op 09-01-2023 14:07]

• martjah

martjah

Appel

Brotuck schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:06:
[...]

Wel zie ik zo nu en dan wat horror filmpjes op populaire ski gebieden en dat is iets waar ik ook aan zit te denken dit jaar ergens in december
Wij vertrekken eigenlijk altijd rond 2uur 's nachts (vanuit regio Eindhoven). Dan zie ik bij iedere laadstop wel andere auto's komen laden of net gaan, maar niet veel.
Afgelopen zomer zaten we beneden op de bank en we waren gewoon aan het wachten totdat we konden gaan dus toen zijn we gewoon in de auto gestapt en vertrokken (20uur 's avonds). In die rit heb ik helemaal niemand gezien bij de laadpalen.
Ik pak altijd nog een snellader mee die het dichtste bij de bestemming zit en dan laad ik hem tot 80% vol. Vervolgens kom je altijd wel ergens uit waar een gewone lader aanwezig is.

• FlowDesign
[...]

Dank voor het uitgebreide antwoord.

Tja Frankrijk heeft eigenlijk ook niet mijn voorkeur qua vakantieland, maar we hebben (als familie) een abbo lopen bij Disney Parijs. Dus die route rij ik nu eens per maand/2 maanden.

Eigenlijk wil ik richting Noord Spanje gaan op vakantie deze zomer, maar wel buiten de drukste dagen om rijden en dan denk ik dat het goed te doen is tegenwoordig. Fastned heeft flink wat capaciteit toegevoegd op die route en andere aanbieders zoals Engie hebben zeker niet stil gezeten. Voorheen mocht je al blij zijn dat er 2 snelladers waren bij een benzinestation, tegenwoordig is dit aantal al 8 of 16.

Erg blij ben ik met de grote accu van de auto, want je hebt nogal wat range dan.
In de winter zaten we nooit onder de 300km range (volle auto), dus ik ben erg benieuwd naar een zomer editie.

De tandjes, elke maand naar Disneyland Parijs, dat doe je ook niet voor je eigen plezier, wel? :') :+

Ionity heeft de afgelopen tijd ook weer wat laadlocaties in Frankrijk geopend en Fastned indd ook een paar met echt megaveel laders :Y

In die skigebieden, bedoel je dat mensen "vechten" om een AC lader?

Wij gaan wintersporten in Oostenrijk, dan neem ik gewoon m'n granny charger en een verlengsnoer mee en dan zien we wel :D

• cbrfdk
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-02 22:56
[...]

Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat je de GT had, klopt dat?
Die 300KM range in de winter, dat is dan met de GT of?

• FlowDesign
cbrfdk schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:00:
[...]

Hij heeft indd de GT :Y

• Brotuck
cbrfdk schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:00:
[...]

Dat klopt, de GT heb ik nu iets meer dan een jaar

• Brotuck
FlowDesign schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:59:
[...]

De tandjes, elke maand naar Disneyland Parijs, dat doe je ook niet voor je eigen plezier, wel? :') :+

Ionity heeft de afgelopen tijd ook weer wat laadlocaties in Frankrijk geopend en Fastned indd ook een paar met echt megaveel laders :Y

In die skigebieden, bedoel je dat mensen "vechten" om een AC lader?

Wij gaan wintersporten in Oostenrijk, dan neem ik gewoon m'n granny charger en een verlengsnoer mee en dan zien we wel :D
Het woord plezier heb ik nooit genoemd. Wel alles voor de kids....
Dat gezegd hebbende kunnen we via de premier toegang (ivm autistisch kind), dus wachttijden vallen wel mee.

Nou met wachttijden bedoel ik de DC laders in Oostenrijk / Zwitserland net voordat je in de buurt van de eindbestemming komt. Die AC lader is vast wel een keer vrij in de week dat ik er ben, dat geloof ik wel.

[Voor 14% gewijzigd door Brotuck op 09-01-2023 15:53]

• cbrfdk
Heb de GT nu sinds begin december ongeveer en hij geeft nu 264KM aan bij 85% dus 310KM op 100%
Dus ik kan er eigenlijk van uit gaan dat, dat wel zo'n beetje klopt qua verwachting in de winter.

• Brotuck
cbrfdk schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:54:
Heb de GT nu sinds begin december ongeveer en hij geeft nu 264KM aan bij 85% dus 310KM op 100%
Dus ik kan er eigenlijk van uit gaan dat, dat wel zo'n beetje klopt qua verwachting in de winter.
Jahoor, als je zelfs netjes 100 rijd en de verwarming op 19 houd kun je zelfs nog verder komen. Maar je hebt niet voor niets een GT toch ? :P

• cbrfdk
Brotuck schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:55:
[...]

Jahoor, als je zelfs netjes 100 rijd en de verwarming op 19 houd kun je zelfs nog verder komen. Maar je hebt niet voor niets een GT toch ? :P
Ja klopt ik heb hem hoger gezien toen ik nog netjes achter de vrachtwagens reed in het begin.
Ik kom van een andere sportwagen dus het duurde niet lang voordat het verbruik per km hoger werd haha :P

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-02 22:21
op vakantie ga ik echt niet met de mach e
pak een van deze wel :-)

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-02 23:33
Ik heb met 0-5 graden buiten met mijn RWD SR ook 350-400km aangetikt aan “echte” kilometers.
Wel de E-heat uit en af en toe stoel+stuur verwarming aan om warm te blijven. Ik heb het niet snel koud, ook niet in de auto.

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• FlowDesign
makooy schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:07:
Ik heb met 0-5 graden buiten met mijn RWD SR ook 350-400km aangetikt aan “echte” kilometers.
Wel de E-heat uit en af en toe stoel+stuur verwarming aan om warm te blijven. Ik heb het niet snel koud, ook niet in de auto.
Dan moet je wel erg langzaam rijden om dat te halen met een SR bij die temperatuur. Ga je 100 kmh of sneller op de snelweg rijden haal je dat niet.

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-02 20:51
Ik heb mijn RWD ER nu bijna 4 weken, maar ik ga niet de temperatuur uit zetten en de stoelverwaming en stuurverwarming aanzetten om zover mogelijk te komen op een "volle"accu. Dat deed ik ook niet met mijn vorige lease auto's. Ik merk wel dat ik nu niet sneller dan 130 km'/h rij vanwege het gewicht. Mijn laatste 2 lease auto's zijn de Skoda Superb Sportline Combi en Mercedes Benz CLA AMG line geweest, die waren verlaagd en daarmee kon ik (durfde) meer. Maar ben de MME nog aan het ontdekken. Rij er hoogstens 2 dagen in de week mee naar werk en dan weekends met het gezin weg.

Maar als de accu vol is dan kom ik er tussen de 380 - 400 km ver mee. In het begin was ik aan het stressen als ik nog 130km kon rijden, maar nu rij ik gerust tot 30 km resterend door. Alleen mijn kids zitten dan in de spanning :-)

Ik rij over het algemeen tussen de 15 en 20 km/h sneller dan toegestaan. Ik ben benieuwd wat het bereik gaat doen in de zomer, of als het warmer gaat worden.

[Voor 8% gewijzigd door PraveenB op 10-01-2023 08:57]

• FlowDesign

Kreeg net deze aangeboden. Hij ging niet uit zichzelf updaten, moest 'm echt vanuit de auto starten.

Wikipedia: Ford Power-Up Version History
Loop ongeveer een half jaar achter op de US blijkbaar. Dus hopelijk binnenkort 3.x updates of beter.

[Voor 18% gewijzigd door FlowDesign op 10-01-2023 20:16]

• Brotuck
FlowDesign schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:03:
[Afbeelding]

Kreeg net deze aangeboden. Hij ging niet uit zichzelf updaten, moest 'm echt vanuit de auto starten.

Loop ongeveer een half jaar achter op de US blijkbaar. Dus hopelijk binnenkort 3.x updates of beter.
Op zich wel een goed teken dat er voortgang zit in de OTA updates :)

• Vassque
Ik rij over het algemeen tussen de 15 en 20 km/h sneller dan toegestaan. Ik ben benieuwd wat het bereik gaat doen in de zomer, of als het warmer gaat worden.
ik ook…vandaag wel geflitst vrees ik door oom agent die op een viaduct stond te laseren…zondegeld!!

Vandaag met 100% weggereden. 228 km gereden. Auto staat nu op 49% en nog 185km ‘over’. Stuurverwarming aan, temp op 19,5, 1 stoel op laagste stand aan. 2 telefoons aan de oplader.
Had precies hetzelfde; in het begin bij 50% al zenuwachtig, nu rijd ik rustig door (RWD ER).

Heb voor de navigatie vandaag die van de auto zelf genomen en de telefoon draadloos met Bluetooth verbonden voor de telefoon en de media. Werkt prima eigenlijk. Voordeel is dat je de afslagen in het schermpje voor je ziet. Flitsmeister piept dan ook gewoon over de speakers (helaas te laat aangezet…).
Heb gezien dat “kaarten” met CarPlay ook EV info geeft. Niet speciaal iets voor gedaan overigens, dat ging vanzelf.

Hier een foto van vanmorgen, daglicht; auto aangezet op afstand toen ik van huis richting auto liep die aan de laadpaal stond. Parkeerlicht aan.
Nog een nadeel van verlichting aan bij voorverwarmen; in parkeergarages die vrij vol zijn denken andere bestuurders dat ik weg ga. En gaan staan wachten. Terwijl ik nog niet eens in de auto zit 😅.

Heb een softwareupdate gehad, geen idee welke want ik stond toevallig bij de garage en die drukte het vinkje weg voor ik op “details” kon drukken.

• PraveenB
Ik hoor hier dat velen een software update krijgen. Mijn auto staat in de garage, onder het appartementen complex en heeft geen wifi connectie. Is het een must dat de auto een wifi connectie maakt om updates binnen te krijgen? Of moet ik elke keer dat als ik de auto instap mijn wifi hotspot aanzetten?

• Brotuck
PraveenB schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:48:
Ik hoor hier dat velen een software update krijgen. Mijn auto staat in de garage, onder het appartementen complex en heeft geen wifi connectie. Is het een must dat de auto een wifi connectie maakt om updates binnen te krijgen? Of moet ik elke keer dat als ik de auto instap mijn wifi hotspot aanzetten?
Er zit een 4g modem in waarmee hij ook alles binnen trekt zodra het kan.

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 00:57
Brotuck schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:04:
[...]

Op zich wel een goed teken dat er voortgang zit in de OTA updates :)
Dit is er al eentje van juli vorig jaar toch?

Voor mij job1 heb ik de laatste update volgende mij begin september gehad

• FlowDesign
PraveenB schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:48:
Ik heb nog nooit wifi ingesteld op m'n auto, dus nee. Maar daar waar je auto staat moet je natuurlijk wel mobiele ontvangst hebben :)

Volgens mij heb jij al die updates die ik de afgelopen weken pas binnen heb gekregen al. Ik heb bijvoorbeeld nog steeds niet die extra A/C softbutton links van de draaiknop en jij wel. Dus ik vermoed dat jouw auto is uitgeleverd met minimaal de 3.x software.

• FlowDesign
Mustang schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:36:
[...]

Dit is er al eentje van juli vorig jaar toch?

Voor mij job1 heb ik de laatste update volgende mij begin september gehad
Klopt, juli 2022.

• FlowDesign
Brotuck schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:54:
[...]

Er zit een 4g modem in waarmee hij ook alles binnen trekt zodra het kan.
Weet jij toevallig of het modem ook 5G ondersteunt?

• Brotuck
FlowDesign schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:37:
[...]

Weet jij toevallig of het modem ook 5G ondersteunt?
Nee het is echt een 4G modem. Staat in alle specificaties ook echt zo omschreven.

Overigens denk ik dat Ford die 22-PU1212-SWS-ECGMP OTA heeft verspreid bij iedereen om alle auto's weer te kunnen gaan updaten via OTA.

Dit is de GWM update die eigenlijk alle andere updates (die via OTA kunnen) kan updaten.
Wellicht dat we nu eindelijk weer frequentere OTA updates gaan zien in Europa.

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-02 09:33
Vassque schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:21:
[...]
ik ook…vandaag wel geflitst vrees ik door oom agent die op een viaduct stond te laseren…zondegeld!!
Ik denk dat je mazzel hebt. Als ze staan te laseren moeten ze je ook staande houden.
Als ze stonden te flitsen is het een ander verhaal. Al doen ze dat niet vaak van boven een viaduct.
Wel staan doen kentekenscans van bovenaf. Dan controleren ze op diefstal, wegenbelasting etc.

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:45
Brotuck schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:08:
[...]

Overigens denk ik dat Ford die 22-PU1212-SWS-ECGMP OTA heeft verspreid bij iedereen om alle auto's weer te kunnen gaan updaten via OTA.

Dit is de GWM update die eigenlijk alle andere updates (die via OTA kunnen) kan updaten.
Denk ik ook. Voor iedereen die op OTAs wacht:
In de VS worden job-1 auto's die niet meedoen met het early access programma nu ook geupdate. Lag ook daar stil.

https://www.macheforum.co...tware-3-6-2.24042/page-15

Hopen dat het in Europa nu ook snel van start gaat.

• FlowDesign
Brotuck schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:08:
[...]

Nee het is echt een 4G modem. Staat in alle specificaties ook echt zo omschreven.
Vind ik toch vrij bizar dat ze nog steeds auto's uitbrengen zonder 5G modem. Stel ze faseren 4G uit net als 3G, dan kun je dus het modem gaan vervangen. Bovendien, voor alle moderne systemen die ze erin hebben en ontwikkelen wil je gewoon de snelheid van 5G in je voertuigen hebben als fabrikant. Maar goed, we zien wel.

Hope so :)

• FlowDesign
ZL900 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:40:
[...]

Ik denk dat je mazzel hebt. Als ze staan te laseren moeten ze je ook staande houden.
Als ze stonden te flitsen is het een ander verhaal. Al doen ze dat niet vaak van boven een viaduct.
Wel staan doen kentekenscans van bovenaf. Dan controleren ze op diefstal, wegenbelasting etc.
Ik weet 100% zeker dat ze op snelheid kunnen flitsen vanaf een viaduct.
Daarnaast kan het zijn dat ze niet alleen op snelheid flitsen, maar tevens flitsen op het feit of je een telefoon in je klauwen hebt.

• Brotuck
Verkeerde topic

[Voor 92% gewijzigd door Brotuck op 11-01-2023 14:16]

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:51
Zijn er mensen met ervaring met sneeuwkettingen, dan wel sneeuwsokken? Ik zag een paar berichten van 2021 langskomen met loopvlakkettingen, maar die zijn nogal prijzig.

• martjah

martjah

Appel

thijsq schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:51:
Zijn er mensen met ervaring met sneeuwkettingen, dan wel sneeuwsokken? Ik zag een paar berichten van 2021 langskomen met loopvlakkettingen, maar die zijn nogal prijzig.
Ik heb vorig jaar de "Husky Butzi 140" gekocht. Sokken voldoen volgens mij niet overal. Ik moet ook bekennen dat ik ze gekocht heb omdat je ze bij moet hebben. Ik heb ze in ieder geval nog nooit nodig gehad. Daarnaast een setje handschoenen en een borstel voor de volledigheid.
De ketting met dit soort aansluiting heb ik ooit een keer op een auto gelegd om te oefenen, stelde niet veel voor.

[Voor 80% gewijzigd door martjah op 11-01-2023 16:03]

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:54
thijsq schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:51:
Je hebt gelijk dat loopvlakkettingen nogal prijzig zijn (zeker als je ze nieuw koopt) echter het gemak van deze kettingen en de snelheid van omleggen is niet te evenaren.
Daarbij is het omleggen van “gewone” kettingen op achterwiel aangedreven auto’s niet echt fijn.
Overigens is het wel zo dat de loopvlakkettingen van RUD (ik meen versie 891) voor meerdere bandenmaten aan te passen zijn.
En let op met name Volvo heeft een periode gehad dat ze voor de Volvo’s deze kettingen aanboden waarbij de versie nummers overeenkomen met die van RUD. Volvo heeft echter maar een beperkt aantal bandenmaten aan terwijl dit er meer zijn (zie dan RUD tabel). Wat dan wel van belang is dat je de juiste adapter hebt (voor op wielbout, los te koop).
Hiermee rekening houdende koop je vrij eenvoudig via marktplaats de juiste versie en pas je deze aan voor je mustang.
1,5 jaar geleden heb ik hier 5 setjes van gekocht, aangepast en op 1 na weer verkocht.

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 00:57
El Butre schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:07:
[...]

Je hebt gelijk dat loopvlakkettingen nogal prijzig zijn (zeker als je ze nieuw koopt) echter het gemak van deze kettingen en de snelheid van omleggen is niet te evenaren.
Daarbij is het omleggen van “gewone” kettingen op achterwiel aangedreven auto’s niet echt fijn.
Overigens is het wel zo dat de loopvlakkettingen van RUD (ik meen versie 891) voor meerdere bandenmaten aan te passen zijn.
En let op met name Volvo heeft een periode gehad dat ze voor de Volvo’s deze kettingen aanboden waarbij de versie nummers overeenkomen met die van RUD. Volvo heeft echter maar een beperkt aantal bandenmaten aan terwijl dit er meer zijn (zie dan RUD tabel). Wat dan wel van belang is dat je de juiste adapter hebt (voor op wielbout, los te koop).
Hiermee rekening houdende koop je vrij eenvoudig via marktplaats de juiste versie en pas je deze aan voor je mustang.
1,5 jaar geleden heb ik hier 5 setjes van gekocht, aangepast en op 1 na weer verkocht.
Ik heb de RUD894 voor mijn mustang met bandenmaat 225/55 R19. Kost wat, maar je kunt het maar beter goed voor elkaar hebben mocht je ze nodig hebben. De auto kost genoeg, de wintersport net zo. Dan maakt die 375 euro ook niet meer zoveel uit voor de komende jaren dat je de mustang naar de sneeuw rijdt toch?

• PraveenB

Ok waar ik vanmorgen nog aangaf geen updates te ontvangen, net 1 ontvangen toen ik weer in de auto stapte. Alleen aan Alexa hebben we weinig en Nederland staat er ook niet tussen toen ik de details las.

• Vassque
Ja die staat bij mij ook klaar zag ik. Zou wel willen weten hoe groot ‘ie is…oftewel hoe lang duurt het (“duurt lang” staat erbij). Ik kan de auto even niet voor de deur kwijt. Maar idd build-in Alexa is niet voor ons land. Moet ‘m wel binnenhalen anders krijg je de andere updates niet. Deel 2:

• Brotuck
PraveenB schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:17:
[Afbeelding]

Ok waar ik vanmorgen nog aangaf geen updates te ontvangen, net 1 ontvangen toen ik weer in de auto stapte. Alleen aan Alexa hebben we weinig en Nederland staat er ook niet tussen toen ik de details las.
Dit is goed nieuws ! Grappig ook dat 3.5.2.1 helemaal niet in de wiki staat. Dus het is een aangepaste Europese versie gok ik.

• Ted-Vlemmings
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:07
Ik wordt een beetje depri van al die update berichten maar kwam er vanochtend wel achter dat de frunk werkt via sleutel. Vreemd gezien ik al vanaf september niets krijg en naar mijn idee het toen helemaal (nog) niet werkte.

• PraveenB
Vassque schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:55:
Ja die staat bij mij ook klaar zag ik. Zou wel willen weten hoe groot ‘ie is…oftewel hoe lang duurt het (“duurt lang” staat erbij). Ik kan de auto even niet voor de deur kwijt. Maar idd build-in Alexa is niet voor ons land. Moet ‘m wel binnenhalen anders krijg je de andere updates niet. Deel 2: [Afbeelding]
Hoe bedoel je "binnen halen"?
Als het goed is heeft de auto de update al geïnstalleerd, want je hebt het automatisch updates aanstaan.
Ik kan namelijk niks doen, want bijwerken is "uitgegrijsd".

Als ik het fout heb hoor ik het graag, dit is namelijk allemaal nieuw voor mij.

• Vassque
Ik had “automatische updates” uit staan en heb het vlak na ik de foto nam aangezet.
Updatemelding is mss gepushed via internet van de auto?
Maar heb nog geen WiFi verbinding met de auto gehad want ik kan ‘m even niet voor de deur kwijt (kan wel ergens hotspot maken maar weet niet hoe groot de update is en hoe lang het duurt).

Wel vreemd dat je nog niks binnen hebt gekregen PraveenB. Als je bij “connectiviteit” kijkt heb je dan wel een WiFi verbinding?

[Voor 8% gewijzigd door Vassque op 12-01-2023 11:22]

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:38
Vassque schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:19:
Ik had “automatische updates” uit staan en heb het vlak na ik de foto nam aangezet.
Maar heb nog geen WiFi verbinding met de auto gehad want ik kan ‘m even niet voor de deur kwijt (kan wel ergens hotspot maken maar weet niet hoe groot de update is en hoe lang het duurt).

Wel vreemd dat je nog niks binnen hebt gekregen PraveenB. Als je bij “connectiviteit” kijkt heb je dan wel een WiFi verbinding?
Er is geen wifi nodig...nooit...kan wel helpen of versnellen maar is niet noodzakelijk ;)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• PraveenB
Vassque schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:19:

Zowel de app als de auto geeft aan dat het al geïnstalleerd is. Als ik de Wikipedia: Ford Power-Up Version History bekijk, dan klopt de volgorde ook niet echt heemaal.

• FlowDesign
https://www.automotive-on...landse-dealers-alsnog-op/

Iemand hier toevallig een abbo op deze site of die weet wat er staat? :?

• Brotuck
FlowDesign schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:10:
https://www.automotive-on...landse-dealers-alsnog-op/

Iemand hier toevallig een abbo op deze site of die weet wat er staat? :?
Ford heeft de contracten van zijn Nederlandse dealers alsnog opgezegd. Dat bevestigen importeur en dealervereniging aan Automotive. Ford wil in maart in Nederland starten met de uitrol van het agentuurmodel. Daarbij werden in eerste instantie de dealers niet opgezegd

Dit kan ik vinden, ga ook geen abbo nemen hiervoor

• MarcelGo
Koop je geen Tesla omdat je graag een dealer hebt bij wie je terecht kunt schuift het alsnog die kant op en mogen dealers helemaal niets meer doen zonder akkoord Ford EU....

• Vassque
MarcelGo schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:59:
[...]

Er is geen wifi nodig...nooit...kan wel helpen of versnellen maar is niet noodzakelijk ;)
Ik zag het! Dank!

• FlowDesign
Vassque schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:55:
Ja die staat bij mij ook klaar zag ik. Zou wel willen weten hoe groot ‘ie is…oftewel hoe lang duurt het (“duurt lang” staat erbij). Ik kan de auto even niet voor de deur kwijt. Maar idd build-in Alexa is niet voor ons land. Moet ‘m wel binnenhalen anders krijg je de andere updates niet. Deel 2: [Afbeelding]
Welke versie had jij erop staan voordat deze 3.5.2 geïnstalleerd werd?

• Vassque
Geen idee, sorry. Kon niet vinden waar dat staat. Wel dat het op de 11e is gedaan, en de ‘voertuigwaarschuwing’ staat er nog steeds…

[Voor 17% gewijzigd door Vassque op 13-01-2023 10:59]

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:45
Vassque schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:57:
Geen idee, sorry. Kon niet vinden waar dat staat. Wel dat het op de 11e is gedaan, en de ‘voertuigwaarschuwing’ staat er nog steeds…
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Job 2 auto zeker?

• FlowDesign
Heb ik ook, maar dan van 2021 ipv 2022.

• FlowDesign
https://www.autoweek.nl/a...-ook-model-y-minder-duur/

Een Model Y Long Range vanaf 53.990€, dan ben ik wel benieuwd of Ford gaat volgen met een prijsverlaging :o

• MarcelGo
FlowDesign schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:06:
https://www.autoweek.nl/a...-ook-model-y-minder-duur/

Een Model Y Long Range vanaf 53.990€, dan ben ik wel benieuwd of Ford gaat volgen met een prijsverlaging :o
Zou je haast wel denken...maar wat ik van de financiële berichten uit de USA begrijp maakt Ford al verlies op de Mach-e...

• Caulino
mijn laatste update is van 19 oktober toch raar vorige week heb ik er een gezien in de auto, vage shit bij ford.

• Brotuck
De laatste Sync 4a update is gisteren vrijgegeven voor alle modellen in amerika. Meestal kost het niet heel lang voordat deze ook uit komt in Nederland via FDRS. De OTA is vaak 6 maanden later in Europa.

Deze versie staat ook gelijk aan OTA 4.1.2

De nieuwe Sync interface:

Filmpje van een gebruiker:
YouTube: Mustang Mach E NEW SYNC VERSION!

• FlowDesign
Brotuck schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:52:
De laatste Sync 4a update is gisteren vrijgegeven voor alle modellen in amerika. Meestal kost het niet heel lang voordat deze ook uit komt in Nederland via FDRS. De OTA is vaak 6 maanden later in Europa.

Deze versie staat ook gelijk aan OTA 4.1.2

De nieuwe Sync interface:
[Afbeelding]

Filmpje van een gebruiker:
YouTube: Mustang Mach E NEW SYNC VERSION!
Hoor 't graag zodra deze via FDRS beschikbaar komt :)

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-02 11:34
Ik lees dat sommige een nieuwe ota hebben gehad afgelopen week. Die van mij doet niks. Ik zit op 2.7.4. Zoveel mme's zijn er nou ook weer niet verkocht in nl. Nog geen 5000 in totaal maar in 1x naar al deze auto's een ota sturen lukt dus klaarblijkelijk niet. Is toch wel vreemd hoor.

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-02 11:34
Wat zie ik hier nou op autoblog bij foto van polestar 3 op autosalon in brussel. Een mme met dakdragers en skibox op de off Ford stand.

Dan zou het toch moeten kunnen!

• Caulino
wanneer komt die ac knop links onderin?

• Brotuck
Caulino schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:00:
wanneer komt die ac knop links onderin?
Die komt bij 3.6.x dus je hebt hem bijna

• FlowDesign
Brotuck schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:41:
[...]

Die komt bij 3.6.x dus je hebt hem bijna
Heb vanmiddag nog een beetje lopen zoeken naar een goedkoper alternatief voor een j2534 compatible kabel waarmee je via FDRS updates op de MME kunt zetten, maar volgens mij is eigenlijk elk alternatief goedkoper dan die Mongoose kabel niet echt betrouwbaar :/

• Brotuck
FlowDesign schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 22:27:
[...]

Heb vanmiddag nog een beetje lopen zoeken naar een goedkoper alternatief voor een j2534 compatible kabel waarmee je via FDRS updates op de MME kunt zetten, maar volgens mij is eigenlijk elk alternatief goedkoper dan die Mongoose kabel niet echt betrouwbaar :/
Nee dat klopt en dan te bedenken dat de kabel die de monteur gebruikt meer dan 1000 euro kost...

Mijn redenatie is simpel, als ik de auto wegbreng voor dezelfde handelingen en ik ben hem twee dagen kwijt. Dan ben ik ook geld kwijt aan een vervanging. Dus ik zie het maar als voorfinancieren.

[Voor 17% gewijzigd door Brotuck op 14-01-2023 23:19]

• FlowDesign
Brotuck schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 23:18:
[...]

Nee dat klopt en dan te bedenken dat de kabel die de monteur gebruikt meer dan 1000 euro kost...

Mijn redenatie is simpel, als ik de auto wegbreng voor dezelfde handelingen en ik ben hem twee dagen kwijt. Dan ben ik ook geld kwijt aan een vervanging. Dus ik zie het maar als voorfinancieren.
Dat, of geld in de zak houden en geduldig op de OTA wachten :+

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03-02 00:20
Weet iemand welke luchtdruk in de banden moet zitten van de SR?

• Brotuck
BaBoK schreef op zondag 15 januari 2023 @ 08:57:
Weet iemand welke luchtdruk in de banden moet zitten van de SR?
Dat staat op de sticker als je de deur open maakt.

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03-02 00:20
Brotuck schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:03:
[...]

Dat staat op de sticker als je de deur open maakt.
Thanks!

• Vassque
Weet niet wat een job 2 is, maar auto is Dec 22 nieuw afgeleverd.

• FlowDesign
Vassque schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:05:
[...]

Weet niet wat een job 2 is, maar auto is Dec 22 nieuw afgeleverd.
Alles vanaf 1 juli 2021 is job2.
Job2 heeft wat verbeteringen tov job1.

• Brotuck
FlowDesign schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:29:
[...]

Alles vanaf 1 juli 2021 is job2.
Job2 heeft wat verbeteringen tov job1.
Er is inmiddels een 21 job 1 en 2, maar ook een 22 job1 en job2 en nu dus 23 job 1

• cbrfdk
Brotuck schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:31:
[...]

Er is inmiddels een 21 job 1 en 2, maar ook een 22 job1 en job2 en nu dus 23 job 1
Dus een build date van afgelopen september zou dan een 22 job2 zijn ?

• Brotuck
cbrfdk schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:28:
[...]

Dus een build date van afgelopen september zou dan een 22 job2 zijn ?
Dat klopt !

• Flavour
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:41
Nou heb na 2.5 maand mijn Mustang weer terug. Module/zekeringkast was dus het euvel en het wachten waard, want hij doet het weer.... :)

Nog wel een vraag: Kan de Frunk op alle versies geopend worden via sleutel?
Heb wel een sleutel waar 2x Frunk en een andere button 2x achterklep op staat.

Heb Job1, en na een kwartier proberen, de moed opgegeven.

• Flavour
Flavour schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:02:
Nou heb na 2.5 maand mijn Mustang weer terug. Module/zekeringkast was dus het euvel en het wachten waard, want hij doet het weer.... :)

oja, ik zie diverse berichten dat het werkt, maar niemand zet erbij hoe

gewoon 2 x drukken? of een ander foefje?

• FlowDesign
Flavour schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:03:
[...]

Waarschijnlijk mis je nog een nieuwere softwareversie die de frunk-knop activeerde?

• MarcelGo
Flavour schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:03:
[...]

Hier ook een van de 1ste serie en nee het werkt nog niet...zou Q1 2023 wel moeten gaan gebeuren.......

• Vassque
2x drukken beetje vlot achter elkaar. Vlot als op de maat van Beat-it van Michael Jackson en niet op die van het Wilhelmus 😉.

[Voor 6% gewijzigd door Vassque op 15-01-2023 17:11]

• MarcelGo
Vassque schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:10:
2x drukken beetje vlot achter elkaar. Vlot als op de maat van Beat-it van Michael Jackson en niet op die van het Wilhelmus 😉.
Wie is dat Michael Jackson? :+

• Flavour
Vassque schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:10:
ben ik al kwartier mee zoet geweest, werkt echt niet.

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-02 23:33
Dan moet je echt langs de dealer om de auto handmatig te laten updaten.
Automatisch komt de update via OTA maar de vraag is wanneer.

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• FlowDesign
Flavour schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:02:

https://www.macheforum.co...rst-edition-mach-e.25138/

Kwam net dit topic tegen. Lees vooral ook even de eerste reactie.

• MarcelGo
FlowDesign schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:02:
[...]

https://www.macheforum.co...rst-edition-mach-e.25138/

Kwam net dit topic tegen. Lees vooral ook even de eerste reactie.
Nou zitten de meeste job 1 auto's in ieder geval nog steeds op 2.7.4 dus het zal nog even duren :?

• PraveenB
Ik heb de onderstaande dashcam aangeschaft, dacht dat het mew el zou lukken om het zelf te plaatsen. Blijkbaar is het iets ingewikkelder dan ik dacht. Kennen jullie iemand die mij hierbij kan helpen??

NEXTBASE* Dashcam 380GWX, Dashcam voor en achter
Inhoud: voorcamera en steun, achtercamera, 6,5 m verbindingskabel, voedingskabel voor in de sigarettenaansteker, USB-kabel, accupakket, 32 GB micro SD kaart, beveiligingspakket, beknopte handleiding, ruitstickers en software-CD met handleiding.

Ik heb al diverse carmedia bedrijven benaderd, maar ze installeren geen dashcams van die je ergens anders hebt aangeschaft.

• martjah

martjah

Appel

PraveenB schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:46:
Ik heb de onderstaande dashcam aangeschaft, dacht dat het mew el zou lukken om het zelf te plaatsen. Blijkbaar is het iets ingewikkelder dan ik dacht. Kennen jullie iemand die mij hierbij kan helpen??

Inhoud: voorcamera en steun, achtercamera, 6,5 m verbindingskabel, voedingskabel voor in de sigarettenaansteker, USB-kabel, accupakket, 32 GB micro SD kaart, beveiligingspakket, beknopte handleiding, ruitstickers en software-CD met handleiding.

Ik heb al diverse carmedia bedrijven benaderd, maar ze installeren geen dashcams van die je ergens anders hebt aangeschaft.
Ik weet niet waar je precies op vast loopt.....Maar ik heb van de week mijn dashcam erin gezet (5K actiecamera met carmode aangezien ik alles in 1 wilde :)). Deze hangt deels achter de spiegel en met een kabel van 3 meter heb ik die aangesloten op de USB poort onder het scherm. De kabel heb ik tussen de voorruit en de bekleding ingeduwd en zo richting de deur, bij de deurstijl zit ook een overgang waar je hem tussendoor kan duwen, dan via het rubber naar beneden en dan richting de USB poort. Zo zal je ongetwijfeld ook wel een weg naar achteren kunnen vinden.

• PraveenB
martjah schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:13:
[...]

Ik weet niet waar je precies op vast loopt.....Maar ik heb van de week mijn dashcam erin gezet (5K actiecamera met carmode aangezien ik alles in 1 wilde :)). Deze hangt deels achter de spiegel en met een kabel van 3 meter heb ik die aangesloten op de USB poort onder het scherm. De kabel heb ik tussen de voorruit en de bekleding ingeduwd en zo richting de deur, bij de deurstijl zit ook een overgang waar je hem tussendoor kan duwen, dan via het rubber naar beneden en dan richting de USB poort. Zo zal je ongetwijfeld ook wel een weg naar achteren kunnen vinden.
Ik ga het eens proberen, kijken of het wil lukken.

• FlowDesign
PraveenB schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:46:

https://dongar.tech/products/ford5pin?variant=42520069177568

Je kunt met een dergelijke adapter een USB aansluiting bij je binnenspiegel creëren en je dashcam daarop aansluiten.

Ik moet mijn VIOFO A129 Plus Duo ook nog installeren. Wat ik vooral nog uit moet gaan vinden is hoe ik een kabel van de camera voor naar de camera achter krijg. Meest ideale zou zijn bovenlangs, zodat je meteen bij de bovenkant van de achterklep uitkomt, maar ik weet niet hoe lastig het is om de hemelbekleding langs het panoramadak los en weer vast te maken.

[Voor 16% gewijzigd door FlowDesign op 16-01-2023 12:57]

Pagina: 1 ... 142 143 144 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee