Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 141 ... 179 Laatste
Acties:

• Vassque
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-04 17:55
-Achterklep openen en sluiten lukt inmiddels met een korte ferme kick onder de bumper in het midden; dank voor de tips!
-CarPlay blijft lastig en traag. Vandaag 2 oproepen gemist die dus niet eens doorkwamen terwijl ik nietsvermoedend naar mijn luisterboek luisterde…
-vanavond ging de auto niet open toen ik ernaast stond. Ik had het 1-2-3 niet in de gaten want ik wilde eerst de laad kabel afkoppelen. Maar dat ging niet…tig keer op dat knopje gedrukt. Uiteindelijk de hulpdienst gebeld en dacht: ik ga er inzitten terwijl ik wacht. En toen bleek de deur op slot. Moest op “open” drukken op de afstandbediening om er in te komen. De kabel kon ik toen wel ontkoppelen. Strange.
-draadloos opladen iPhones lukt niet altijd. Kan dat gewoon niet verklaren en dat irriteert.

Wordt niet heel blij vooralsnog van dit gedoe. Scherm liep vandaag ook een keer helemaal vast in een “freeze”. Super onhandig want ik ben meteen niet meer hands free bereikbaar en ben de navigatie kwijt. Leidt enorm af.

Leasemij neemt contact op met Ford over de active park assist.

Heb een handige organiser gekocht voor in de middenconsole.
https://www.amazon.nl/GAF...d=pla-1485196803282&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36
Vassque schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:23:
-Achterklep openen en sluiten lukt inmiddels met een korte ferme kick onder de bumper in het midden; dank voor de tips!
-CarPlay blijft lastig en traag. Vandaag 2 oproepen gemist die dus niet eens doorkwamen terwijl ik nietsvermoedend naar mijn luisterboek luisterde…
-vanavond ging de auto niet open toen ik ernaast stond. Ik had het 1-2-3 niet in de gaten want ik wilde eerst de laad kabel afkoppelen. Maar dat ging niet…tig keer op dat knopje gedrukt. Uiteindelijk de hulpdienst gebeld en dacht: ik ga er inzitten terwijl ik wacht. En toen bleek de deur op slot. Moest op “open” drukken op de afstandbediening om er in te komen. De kabel kon ik toen wel ontkoppelen. Strange.
-draadloos opladen iPhones lukt niet altijd. Kan dat gewoon niet verklaren en dat irriteert.

Wordt niet heel blij vooralsnog van dit gedoe. Scherm liep vandaag ook een keer helemaal vast in een “freeze”. Super onhandig want ik ben meteen niet meer hands free bereikbaar en ben de navigatie kwijt. Leidt enorm af.

Leasemij neemt contact op met Ford over de active park assist.

Heb een handige organiser gekocht voor in de middenconsole.
https://www.amazon.nl/GAF...d=pla-1485196803282&psc=1
Thanks, heb 'm ook meteen besteld :)

Wat betreft Carplay en opladen, ik zou gewoon een goede usb-c (naar lightning) kabel gebruiken, dat werkt zonder problemen. Draadloos heb ik vrij snel opgegeven omdat Waze te langzaam ging en de rest van de telefoon dan ook.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrfdk
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-04-2024
Nu we toch in de spirit zijn van mogelijke problemen, ik heb niet direct een probleem behalve dan dat ik iets hoor ritselen aan de bestuurderskant.

De auto heb ik sinds een 3 weken nu en afgelopen 3 dagen ofzo merk ik geritsel/geklapper aan de bestuurderskant. Lijkt van buiten te komen dus ik dacht droog blaadje of iets maar niets te vinden.
Gebeurt ook alleen maar zo vanaf een 70Km p/uur. Het is ook lastig uitleggen waar het op lijkt of wat het is.
Verder geen errors of andere meldingen.

Ander raar puntje is dat het profiel steeds naar guest lijkt te gaan als ik instap, dan moet ik op 1 drukken om mijn eigen profiel te hebben. En ik hoor vloeistof door leidingen heen pruttelen bij het starten maar dat zal wel normaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
cbrfdk schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 01:29:
Nu we toch in de spirit zijn van mogelijke problemen, ik heb niet direct een probleem behalve dan dat ik iets hoor ritselen aan de bestuurderskant.

De auto heb ik sinds een 3 weken nu en afgelopen 3 dagen ofzo merk ik geritsel/geklapper aan de bestuurderskant. Lijkt van buiten te komen dus ik dacht droog blaadje of iets maar niets te vinden.
Gebeurt ook alleen maar zo vanaf een 70Km p/uur. Het is ook lastig uitleggen waar het op lijkt of wat het is.
Verder geen errors of andere meldingen.

Ander raar puntje is dat het profiel steeds naar guest lijkt te gaan als ik instap, dan moet ik op 1 drukken om mijn eigen profiel te hebben. En ik hoor vloeistof door leidingen heen pruttelen bij het starten maar dat zal wel normaal zijn.
Geen idee wat het geritsel is. Misschien zit er ergens iets vast in een luchtkanaal van de klimaatbeheersing?

Dat met die vloeistof bij het starten doet de mijne ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik had via de app een tijdschema ingesteld voor de Securialert. Ik had ingesteld dat er tussen 22:00 en 6:30 een melding moest komen als de portieren worden geopend. Het rare is dat ik ook buiten deze tijden een melding krijg dat de deuren geopend zijn. Dus ik heb de tijdschema verwijderd, maar blijf nu de meldingen krijgen.

Weet iemand hoe ik de meldingen ongedaan kan krijgen of juist kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb sinds deze week dat als er een whatsapp binnen komt de boodschap niet meer voorgelezen wordt, iemand een idee hoe dat kan?

heb android auto, werkte altijd perfect en ik heb niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:55
PraveenB schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:52:
Ik had via de app een tijdschema ingesteld voor de Securialert. Ik had ingesteld dat er tussen 22:00 en 6:30 een melding moest komen als de portieren worden geopend. Het rare is dat ik ook buiten deze tijden een melding krijg dat de deuren geopend zijn. Dus ik heb de tijdschema verwijderd, maar blijf nu de meldingen krijgen.

Same here. Ik heb die alerts allang opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
PraveenB schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:52:

Bij mij werkte dat tot ongeveer een week geleden nog prima, sindsdien kreeg ik ook telkens alle meldingen binnen in 't message centre.

Heb het schema verwijderd en met een andere naam aangemaakt. Eens kijken of het helpt.

Edit: Helpt niks. Heb het nu volledig uitgezet.

[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 30-12-2022 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
Als je je afvraagt wat er allemaal is ontdekt qua mods via forscan ?

https://docs.google.com/s...Og7jXw/edit#gid=322479717

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Vanaf 27-11-2021 tot vandaag 7414kw geladen inclusief voorverwarmen ed en 32.164 km gereden.
Dat is 4,335 kw per km of 23,063 kw per 100km
Gelukkig is de stroom hier gratis zolang de saldering blijft.
Zelfs nu de zonnepanelen voor de ev pas sinds april liggen toch meer teruggeleverd dan verbruikt.
Ik rij dus 100% groen.

Totaal dit jaar 16500 kw opgewekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Caulino schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:18:
Vanaf 27-11-2021 tot vandaag 7414kw geladen inclusief voorverwarmen ed en 32.164 km gereden.
Zelfs nu de zonnepanelen voor de ev pas sinds april liggen toch meer teruggeleverd dan verbruikt.
Ik rij dus 100% groen.

Als je ook oplaadt wanneer de zon niet schijnt is het technisch gezien eigenlijk niet 'groen', maar ik snap je punt ;)

16,5 MW opwek op jaarbasis is wel erg nice trouwens, dan heb je zo'n 50 panelen liggen ofzo? :o _/-\o_

Rijdt jij voornamelijk snelweg trouwens? Want 23 kWh per 100 km is mijn winterverbruik. Gemiddeld over het jaar verwacht ik daar toch wel ruim onder te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door FlowDesign op 31-12-2022 12:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caulino
61 panelen waarvan 46 oost west en 15 zuiden
Ja voornamelijk snelweg, maar opwarmen vreet ook behoorlijk stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
Caulino schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:18:
Ik rij dus 100% groen.

Hier 32.175 km gereden vanaf 1-1 t/m 31-12 en 6973 kWh geladen; dat is 21,67 kW per 100 km of 4,61 km per kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Waps61 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:13:
[...]

Hier 32.175 km gereden vanaf 1-1 t/m 31-12 en 6973 kWh geladen; dat is 21,67 kW per 100 km of 4,61 km per kW
En wat zegt je boordcomputer mocht hij niet gereset zijn tussendoor? Vast ergens rond de 18kW per 100 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
FreeMen schreef op zondag 1 januari 2023 @ 16:46:
[...]

En wat zegt je boordcomputer mocht hij niet gereset zijn tussendoor? Vast ergens rond de 18kW per 100 :X
Boordcomputer rekent het opwarmen als die aan de stekker zit niet mee vermoed ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Caulino schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:25:
[...]

Boordcomputer rekent het opwarmen als die aan de stekker zit niet mee vermoed ik
Dat doet hij wel, ik heb na koude remote start een verbruik van ca 2km op een kwh de eerste 2-3 km. Daarna gaat het flink omhoog. Zonder remote start is het verbruik meteen 4-5km op een kwh.
De boordcomputer geeft gevoelsmatig altijd een 15-20% gunstiger verbruik aan dan het in werkelijkheid is en het zou mij niet verbazen dat dit bewust gedaan is om een mooier verbruik te tonen want 9 vd 10 recensenten en gebruikers noemen het boordcomputergebruik in reviews en fora als "het" verbruik zonder verder na te gaan of het strookt met de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:25
FreeMen schreef op zondag 1 januari 2023 @ 20:51:
[...]

Dat doet hij wel, ik heb na koude remote start een verbruik van ca 2km op een kwh de eerste 2-3 km. Daarna gaat het flink omhoog. Zonder remote start is het verbruik meteen 4-5km op een kwh.
De boordcomputer geeft gevoelsmatig altijd een 15-20% gunstiger verbruik aan dan het in werkelijkheid is en het zou mij niet verbazen dat dit bewust gedaan is om een mooier verbruik te tonen want 9 vd 10 recensenten en gebruikers noemen het boordcomputergebruik in reviews en fora als "het" verbruik zonder verder na te gaan of het strookt met de werkelijkheid.
Dat is dan wel een vreemde, hij rijdt niet en gebruikt geen stroom uit de accu en laat het wel zien als gebruik terwijl het niets zegt over bereik of accustatus :?

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Remote start zit die meestal niet aan de stekker, dat doe ik ook nog wel eens, 2x remote starten, is die ook lekker warm.
Maar ja, lekker belangrijk 20kw op 100km of 23 kw op 100km, ik vind het niet zo belangrijk.
Alle boordcomputers kloppen niet, van alle merken zijn ze te positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op zondag 1 januari 2023 @ 21:33:
[...]

Dat is dan wel een vreemde, hij rijdt niet en gebruikt geen stroom uit de accu en laat het wel zien als gebruik terwijl het niets zegt over bereik of accustatus :?
Ik heb hem meestal niet aan de stekker als ik remote start maar bij een remote start wordt een rit gestart (rit 1) net zoals elk ander moment dat je de auto activeert en daar gaat hij mee verder als je gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
ja dan breng je het gebruik wel omhoog, opwarmen als die niet aan de stekker zit.
Maar als die aan de stekker zit registreert die het niet, maar is wel meegerekend in mijn stroomverbruik, dus logisch dat de boordcomputer gunstiger weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
FreeMen schreef op zondag 1 januari 2023 @ 16:46:
[...]

Is bij laatste bezoek aan de garage kennelijk gereset...dus ik kan daar geen antwoord op geven.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
Auto vandaag weer voorverwarmd (gestart op afstand). Ik liep erheen en zag deze lightball in de straat…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3IysSFTxKLq7qFV8tI9NRj-vTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T94ZQd21lQ0Id1i0tCvdGiAk.jpg?f=fotoalbum_large
Vindt het niet alleen overbodig (want waarom moet dit) maar ook erg onveilig…kwaadwillenden weten; binnen 5 minuten komt er iemand aan. Voel me dan een sitting duck. Dus hoewel het beter is voor de accu; tenzij het vriest doe ik het niet meer. Nu staat ie aan de laadpaal in de straat; straks staat ‘ie recht de keuken van de overburen in de schijnen. En die lampjes zijn fel!
Tips wederom zeer welkom.
(En nog de beste wensen 😀)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Vandaag vanuit Parijs teruggereden naar huis, het gebruik van de auto is heel goed voorspelbaar geworden, zelfs voor de GOM. Die zat er maar 10km naast ofzo.

Ik had een range van 340km met volle auto (bagage en 4 personen) en 100km/h op de cc en 19 graden op auto binnen..

Of dit nu ligt aan de vele updates die ik er zelf opgezet heb of dat de GOM gewoon slimmer is geworden weet ik niet, wellicht beide. Maar voor de lange afstanden klopt hij heel erg goed iig.

Eerste stuk: 100% - 39% = 239 km (uitgelezen uit ABRP + ODB Dongle) tot grens frankrijk Lille
Tweede stuk 87% - 44% = 173 km (uitgelezen uit ABRP + ODB Dongle) tot hazeldonk
Laatste stuk heb ik niet bijgehouden in ABRP

Dat maakt dus 4km per kWh (dit zou dus 352km worden bij volle accu)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UyhzCFoScqjLCehAqP36AkktZyY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6fykc6iku1tcJW1FClOZ71mp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TpRE6RBOFX9bco3hN7Do8eYf5A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Up0nl8XGBcCT0rOgeRCeBESN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Brotuck op 02-01-2023 22:09 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 19:50
commichael schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:16:
[...]

Hier hetzelfde, rechter lamp straalt naar de grond. 2 januari naar de dealer. (1e keer weggestuurd met we kunnen niks aan de lamp afstellen. Moest foto's laten zien hoe erg het was voordat toegaven dat dit niet normaal is.)

Ben benieuwd wat ze er aan gaan doen.

Edit: Hier mijn lichtbeeld:

[Afbeelding]
Dealer heeft het hier in één dag kunnen verhelpen. _/-\o_ (Wel echt de hele dag daar gestaan) Dealer wilde niet in de details gaan maar er zijn modules geüpdate en het euvel zat niet in de module die ze verwachtte maar in een van de andere. Monteur was er veel tijd aan kwijt.

Na 7 bezoeken in de afgelopen 5 maanden hoop ik dat het voor nu even klaar is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
https://amzn.eu/d/2zrsuix

Vandaag inlegbakje voor middenconsole ontvangen, past perfect 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
Brotuck schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:43:
Als je je afvraagt wat er allemaal is ontdekt qua mods via forscan ?

https://docs.google.com/s...Og7jXw/edit#gid=322479717
Volgens mij zou er in Q1 weer een bijeenkomst worden gehouden voor de Ford MME. Ben jij er dan ook bij?

Ik hoorde ergens dat er een powerboost zit voor alle modellen en niet alleen voor de GT. Weet jij daar meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
PraveenB schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 00:37:
[...]

Volgens mij zou er in Q1 weer een bijeenkomst worden gehouden voor de Ford MME. Ben jij er dan ook bij?

Ik hoorde ergens dat er een powerboost zit voor alle modellen en niet alleen voor de GT. Weet jij daar meer over?
Dat lijkt me wel aangezien ik hem zelf organiseer samen met nog een aantal anderen. :+
Overigens wil Ford NL niet sponsoren, dus we zijn op zoek naar een andere sponsor. Voornamelijk een overdekte locatie is een dingetje, vooral als je weet dat er potentieel 50+ MME's komen.

Een powerboost is er niet, wel kun je de powerbar activeren op je scherm achter het stuur. Dit is een feature die officieel alleen beschikbaar is voor de GT, maar door een aanpassing kan je dit ook aanzetten voor de andere modellen. Wel ben ik erg benieuwd of dit weer afhankelijk is van de geïnstalleerde firmware.

[ Voor 11% gewijzigd door Brotuck op 03-01-2023 07:44 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 07:43:
[...]

Dat lijkt me wel aangezien ik hem zelf organiseer samen met nog een aantal anderen. :+
Overigens wil Ford NL niet sponsoren, dus we zijn op zoek naar een andere sponsor. Voornamelijk een overdekte locatie is een dingetje, vooral als je weet dat er potentieel 50+ MME's komen.
Misschien Karelsen Soest en/of Merwede Springs?

Verder is er ook nog jaarlijks een EV dag op Zandvoort, misschien zou je de organisator daarvan eens kunnen vragen of hij ideeën heeft voor sponsors of samenwerking?
https://evexperience.nl
Een powerboost is er niet, wel kun je de powerbar activeren op je scherm achter het stuur. Dit is een feature die officieel alleen beschikbaar is voor de GT, maar door een aanpassing kan je dit ook aanzetten voor de andere modellen. Wel ben ik erg benieuwd of dit weer afhankelijk is van de geïnstalleerde firmware.
Raak je zo'n aanpassing kwijt door een OTA update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:32:
[...]

Misschien Karelsen Soest en/of Merwede Springs?

Verder is er ook nog jaarlijks een EV dag op Zandvoort, misschien zou je de organisator daarvan eens kunnen vragen of hij ideeën heeft voor sponsors of samenwerking?
https://evexperience.nl

[...]

Raak je zo'n aanpassing kwijt door een OTA update?
Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar wel mogelijk. Een OTA update zet enkel een update van de systeem module neer en komt vaak niet aan de gebruikersinstellingen (dit soort mods zijn gebruikersinstellingen)

Ja er zijn andere sponsoren denkbaar dan Ford, het is op zich begrijpelijk dat ze dit niet specifiek voor een van hun modellen doen. Alhoewel ze vorige keer wel een Bioscoop actie deden voor enkel MME auto's...

De EV Experience is nog te ver weg, het leek ons juist handig om in het eerste kwartaal iets te organiseren, alhoewel dat eerder richting maart/april zal gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Brotuck op 03-01-2023 10:10 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:08:
[...]

Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar wel mogelijk. Een OTA update zet enkel een update van de systeem module neer en komt vaak niet aan de gebruikersinstellingen (dit soort mods zijn gebruikersinstellingen)

Ja er zijn andere sponsoren denkbaar dan Ford, het is op zich begrijpelijk dat ze dit niet specifiek voor een van hun modellen doen. Alhoewel ze vorige keer wel een Bioscoop actie deden voor enkel MME auto's...

De EV Experience is nog te ver weg, het leek ons juist handig om in het eerste kwartaal iets te organiseren, alhoewel dat eerder richting maart/april zal gaan.
Ik bedoelde ook niet in september samen met hen, maar (af)kijken hoe zij het geregeld hebben, met wat voor sponsoren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-11-2024
Vassque schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:03:
Auto vandaag weer voorverwarmd (gestart op afstand). Ik liep erheen en zag deze lightball in de straat…
[Afbeelding]
Vindt het niet alleen overbodig (want waarom moet dit) maar ook erg onveilig…kwaadwillenden weten; binnen 5 minuten komt er iemand aan. Voel me dan een sitting duck. Dus hoewel het beter is voor de accu; tenzij het vriest doe ik het niet meer. Nu staat ie aan de laadpaal in de straat; straks staat ‘ie recht de keuken van de overburen in de schijnen. En die lampjes zijn fel!
Als je het via vertrektijden instelt dan gaan de lampen niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Vassque schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:03:
[Afbeelding]
Voel jij je in jouw buurt zo onveilig dat je je daar werkelijk zorgen om maakt? Dan kun je beter in een fatsoenlijke buurt gaan wonen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten16
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:49
Maurice_S schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:20:
[...]

Als je het via vertrektijden instelt dan gaan de lampen niet aan.
Klopt, maar als je niet aan de laadpaal hangt of zoals ik op veel verschillende tijden de auto pakt heb je er vrij weinig aan. Ik verlicht nu steeds te hele straat. Voorbijrijdend verkeer denkt nu steeds dat ik elk moment uit kan rijden terwijl ik nog binnen aan m’n koffie zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PraveenB
Brotuck schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:08:
[...]

Is het onderstaande misschien een optie?
https://www.le-carage.com

De broertje van mijn vrouw zit daar ook met zijn bedrijf ceramic pro. Wie weet kan hij ook wat verkopen en we zitten overdekt en hebben de mogelijkheid tot elektra als je dat nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Caulino schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:58:
Ik heb sinds deze week dat als er een whatsapp binnen komt de boodschap niet meer voorgelezen wordt, iemand een idee hoe dat kan?

heb android auto, werkte altijd perfect en ik heb niks veranderd.
Niemand een idee?

En Brotuck, wat voor locatie zoek je precies, misschien kan ik wat regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
Maarten16 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:05:
[...]

Klopt, maar als je niet aan de laadpaal hangt of zoals ik op veel verschillende tijden de auto pakt heb je er vrij weinig aan. Ik verlicht nu steeds te hele straat. Voorbijrijdend verkeer denkt nu steeds dat ik elk moment uit kan rijden terwijl ik nog binnen aan m’n koffie zit.
Vertrektijden kan ook zonder aan de laadpaal te hangen. Wat ik nu wel eens doe is ipv remote start de vertrektijd aanpassen ongeveer 30 min voor vertrek. Dat werkt ook, is wel iets omslachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:09
Caulino schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:14:
[...]

Niemand een idee?

Ik heb dit ook een tijdje (week of 2) gehad na een update van Android Auto zelf. Lag niet aan de Mustang, want de niet-geüpdate versie deed 't wel. Heb 't toen afgewacht totdat er weer een nieuwe versie was. Daarna niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
commichael schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:59:
[...]

Dealer heeft het hier in één dag kunnen verhelpen. _/-\o_ (Wel echt de hele dag daar gestaan) Dealer wilde niet in de details gaan maar er zijn modules geüpdate en het euvel zat niet in de module die ze verwachtte maar in een van de andere. Monteur was er veel tijd aan kwijt.

Na 7 bezoeken in de afgelopen 5 maanden hoop ik dat het voor nu even klaar is. O-)
Dat geeft hoop voor 10 januari. Ik was 'm al een dag kwijt, waarbij er veel updates zijn gedaan idd.

De beste wensen voor 2023 iedereen! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vandaag weer een update, staat niet bij wat er echt is aangepast en kan er ook niets over vinden op de Amerikaanse forums
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZN2yOe5o8RECRbxAdkCLS5mKVLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Js8ZNWgoclKJLpMCtXgY2mmG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Eigenlijk is het heel simpel, een overdekte locatie met stroom aansluiting. Een van de dingen die ik mogelijk wil maken is een aantal mods aanbrengen bij wie dat wil.

- Uitzetten toeter als je even uitstapt terwijl auto aanstaat
- Powerbar aanzetten in het kleine scherm
- aanpassen functie voor spiegels bij achteruit rijden
- etc

Allemaal hacks die relatief weinig tijd kosten, dus ik kan er best wel wat doen, maar een stroom aansluiting is wel handig ivm een laptop accu die altijd sneller leeg is dan zou moeten.

Eventueel een andere functie voor de overdekte ruimte is wellicht een koffietafel waar we een aantal tips and tricks kunnen geven. Ik merk nogal wat kennis gebrek bij dealers en wij putten uit eigen kennis en ervaring. Een soort QA kan dat worden.

Wellicht plaats voor andere kleinere sponsoren zodat die merchandise kunnen uitstallen.

etc etc

kortom een dag waar je echt wat aan hebt als je langskomt

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 03-01-2023 22:57 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Caulino schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:14:
[...]

Niemand een idee?

Misschien iets bij de Text to speech instellingen op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
PraveenB schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:04:
[...]

Is het onderstaande misschien een optie?
https://www.le-carage.com

De broertje van mijn vrouw zit daar ook met zijn bedrijf ceramic pro. Wie weet kan hij ook wat verkopen en we zitten overdekt en hebben de mogelijkheid tot elektra als je dat nodig hebt.
Mooie locatie :Y

Rolf Sanchez heeft daar ook z'n tanden laten polijsten? 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PraveenB
FlowDesign schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:11:
[...]

Mooie locatie :Y

Rolf Sanchez heeft daar ook z'n tanden laten polijsten? 😂
Whahahha ja Rolf en het broertje van mijn vrouw kunnen het wel goed met elkaar vinden :-)

@Brotuck Als het een leuke locatie is, kan ik wel het broertje van mijn vrouw vragen of het mogelijk is, als er ook een datum bekend is.

[ Voor 19% gewijzigd door PraveenB op 04-01-2023 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caulino
Als er een datum bekend is kan ik ook even kijken, weet een grote loods in Hilversum en evt klein loodsje in Meerkerk.
Moet ik dan nog wel ff vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
PraveenB schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:31:
[...]

Whahahha ja Rolf en de broertje van mijn vrouw kunnen het wel goed met elkaar vinden :-)

@Brotuck Als het een leuke locatie is, kan ik wel de broertje van mijn vrouw vragen of het mogelijk is, als er ook een datum bekend is.
Het broertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
Heb het scherm gereset (knop vooruitspoelen en volume omlaag 10 sec tegelijkertijd vasthouden) en bedraad CarPlay ging vandaag goed! Geen hete telefoon en geen frozen scherm.

Vertrektijd doet ook de parkeerlichten aan. Kan nog niet ontdekken hoe ik dat kan uitzetten. Veilige woonomgeving gelukkig, doch sta ook op wat wildere locaties…plus dat de overbuurvrouw niet blij wordt van die felle lampen die in haar keuken schijnen 👁. En ook: niemand hoeft van mij te weten dat ik met …. minuten de auto in ga stappen. Gewoon een onzinnige feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Zit je dan, al maanden op 2.7.x zonder enig uitzicht op nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
Hoe kan ik nagaan op welke versie je zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:44
Een tijdje terug had ik ongeveer iedere week een update.
Nu heb ik het al maanden geen update meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
jgijsen schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:17:
Een tijdje terug had ik ongeveer iedere week een update.
Nu heb ik het al maanden geen update meer gezien.
Toch typisch.

Hier heb ik de mijne half augustus opgehaald. De dealer had toen alle beschikbare updates erop gezet (versie 2.7.x). Sindsdien krijg ik af en toe wel een update binnen. Volgens mij zit ik nu op 2.8.x.
Mijn auto is nog steeds als een Duitse auto geregistreerd, maar ik krijg ongeveer op dezelfde dag dezelfde updates binnen als wat sommige anderen hier melden met hun Nederlandse auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Jep dit is de nieuwe look en feel van je Sync4a scherm. Nog steeds niet beschikbaar in FDRS, dus ook nog niet zelf te installeren. Uiteraard hou ik de meldingen hierover goed in de gaten en ga hem er zelf opzetten zodra hij beschikbaar is.

Deze firmware is trouwens nog Early Adaptors, dat wil dus zeggen dat je in dat programma moet zitten in Amerika. Helaas kan je je niet inschrijven in Europa hiervoor.

@FlowDesign Er is sinds gisteren een update van Fordpass waardoor het instellen van vertrektijden weer normaal werkt bij mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Brotuck op 05-01-2023 11:18 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:06:
[...]
@FlowDesign Er is sinds gisteren een update van Fordpass waardoor het instellen van vertrektijden weer normaal werkt bij mij.
ff update gedaan vanuit Google play store en bij mij werkt het nu ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavour
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-11-2023
Flavour schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:33:
[...]

Ze noemen het een module, maar er zitten vast verschillende soorten modules in.
update:
Module binnen, naar ik begreep een soort zekeringen kast(je) waar de storing in zat.

10 januari beginnen ze er aan en verwachten 2 a 3 dagen de- en montagetijd.
Schijnt hoogspanning te zijn, hele auto wordt afgezet met rood/wit lint enz enz.
Een hele operatie dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Aldusso schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:50:
Vandaag weer een update, staat niet bij wat er echt is aangepast en kan er ook niets over vinden op de Amerikaanse forums
[Afbeelding]
Hij staat nu op de wiki: Wikipedia: Ford Power-Up Version History.
(minor adjustments...)

Trouwens een job 1 auto? (mijn Job-1 heeft em nog niet)

[ Voor 4% gewijzigd door metalpro2021 op 05-01-2023 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38
Meer mensen waarbij de opladen knop in het navigatiesysteem niet meer werkt? Auto geeft aan dat ik geen abonnement heb hiervoor, terwijl connected navigatie tot 2026 actief is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
rroetenberg schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 00:26:
Meer mensen waarbij de opladen knop in het navigatiesysteem niet meer werkt? Auto geeft aan dat ik geen abonnement heb hiervoor, terwijl connected navigatie tot 2026 actief is
Bij mij werkt het ook niet meer. Volgens “Mijn Ford” heb ik nog een abbo tot 2026 maar kreeg eind November een e-mail dat mijn abbo stopte. Heb nu dus geen extra services meer zoals oa de traffic info.

De helpdesk van FordPass is er mee bezig maar hebben het moeten doorsturen naar de USA omdat ze er ook niet uitkomen.

Quote: Wij hebben uw aanvraag doorgestuurd en willen u mededelen dat het misschien een technische proleem is.
/Quote

Dat was op 23-12-2022. Sindsdien niets meer gehoord en werkt nogsteeds niet. Maar gelukkig werkt Apple Maps met laadstops en actuele batterij info van de Mach-E nu dus mis het niet echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
metalpro2021 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:32:
[...]

(minor adjustments...)

Ik heb hem op 4 januari ook gekregen (job2) maar minor adjustments zegt nog steeds niet zo veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
metalpro2021 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:32:
[...]

(minor adjustments...)

Job2 - productie Nov 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
mtouw78 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 07:57:
[...]

Bij mij werkt het ook niet meer. Volgens “Mijn Ford” heb ik nog een abbo tot 2026 maar kreeg eind November een e-mail dat mijn abbo stopte. Heb nu dus geen extra services meer zoals oa de traffic info.

De helpdesk van FordPass is er mee bezig maar hebben het moeten doorsturen naar de USA omdat ze er ook niet uitkomen.

Quote: Wij hebben uw aanvraag doorgestuurd en willen u mededelen dat het misschien een technische proleem is.
/Quote

Dat was op 23-12-2022. Sindsdien niets meer gehoord en werkt nogsteeds niet. Maar gelukkig werkt Apple Maps met laadstops en actuele batterij info van de Mach-E nu dus mis het niet echt ;)
Apple Maps met laadstops is wel interessant, heb nog een Iphone liggen die ik niet gebruik. Naast Apple Maps wsl dan nog een app nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9man
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:55
[...]

/Quote

Hier exact hetzelfde. Gemaild naar Ford Nederland maar ze hebben bij mij halverwege december niet aangegeven dat ze contact opnemen met de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]
Maar gelukkig werkt Apple Maps met laadstops en actuele batterij info van de Mach-E nu dus mis het niet echt ;)
Hoe weet Apple Maps hoe vol je auto is? Moet je dan de Fordpass app op je iPhone hebben en haalt ie het daaruit?

Wil ff zeker weten dat als je dat gebruikt je account niet geblokkeerd wordt zoals met Tronity het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:44
FlowDesign schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:06:
[...]

Hoe weet Apple Maps hoe vol je auto is? Moet je dan de Fordpass app op je iPhone hebben en haalt ie het daaruit?

Wil ff zeker weten dat als je dat gebruikt je account niet geblokkeerd wordt zoals met Tronity het geval was.
Volgens mij via CarPlay.
https://support.apple.com...e/iphone/iphc5e3a4b4b/ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Zoals ik de uitleg van Apple interpreteer, kan de iPhone bij sommige EV's de SoC rechtstreeks uitlezen en bij andere gaat het via de app van je EV op je telefoon.

In beide gevallen geldt dat er blijkbaar een API beschikbaar is rechtstreeks vanuit de auto of vanuit de app. Je zou denken dat een ABRP daar ook gebruik van zou moeten kunnen maken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:44
FlowDesign schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:13:
[...]

Zoals ik de uitleg van Apple interpreteer, kan de iPhone bij sommige EV's de SoC rechtstreeks uitlezen en bij andere gaat het via de app van je EV op je telefoon.

In beide gevallen geldt dat er blijkbaar een API beschikbaar is rechtstreeks vanuit de auto of vanuit de app. Je zou denken dat een ABRP daar ook gebruik van zou moeten kunnen maken toch?
Ik heb in Apple Maps in elk geval geen credentials hoeven in te geven.
Dat moest bij Tronity/iOS Widget wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
Data komt idd via CarPlay binnen.
Werkt tot nu toe een heel stuk beter dan via de originele navigatie. Past laadpunten ook snel direct aan. In “kaarten” op je iPhone in instellingen kan je de Mach E toevoegen bij voertuigen. Die kan je dan selecteren bij een route waarna de rest automatisch gaat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0xrG1bNG1ai1wRLYTJpgQugIVM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0dFb73iQ5D0ax5jkXJIePtyO.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Ik kan deze week weer kijken of iemand updates nodig heeft.
Dus als iemand extra info nodig heeft ? PM aub

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:14:
Ik kan deze week weer kijken of iemand updates nodig heeft.
Dus als iemand extra info nodig heeft ? PM aub
Staat 4.1.2. al in FDRS?
Daar zou ik sowieso op wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:20:
[...]

Staat 4.1.2. al in FDRS?
Daar zou ik sowieso op wachten :)
Nee, maar nadat ik net alle wel aanwezige updates heb geinstalleerd kreeg ik direct een OTA binnen ??
Priority Update 22-PU1212-SWS-ECGMP

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
Brotuck schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Nee, maar nadat ik net alle wel aanwezige updates heb geinstalleerd kreeg ik direct een OTA binnen ??
Hoe kan ik zien op welke versie ik zit? ben namelijk benieuwd, ondanks dat mijn auto 3 weken geleden is geleverd.

Ik heb op automatisch updates installeren de settings staan in de auto.

[ Voor 9% gewijzigd door PraveenB op 06-01-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Wikipedia: Ford Power-Up Version History

Dat is de laatste minor updates release vóór 4.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
PraveenB schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:30:
[...]

Hoe kan ik zien op welke versie ik zit? ben namelijk benieuwd, ondanks dat mijn auto 3 weken geleden is geleverd.

Ik kan alleen de laatst geïnstalleerde updates zien in het dashboard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSlVdwPtda_gdvkIFLnM4YflI74=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qv9YLOwOeAgdOXXiowoRgcPF.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
PraveenB schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:30:
[...]

In datzelfde menu kun je ergens op zo'n "info" knopje drukken om de details van de laatste updates te bekijken. Maar bij sommige updates zie je dan niks omdat die informatie ontbrak in die update. Had ik ook met 2.7.x. Pas nadat 2.8.x binnen was kon ik weer wat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUuU-m761osqrexW6vffOckmHNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ur3TqeJ39IubbjeDJWLAJdAq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrpqjwkzYqcbFiiAdowLLfVkglU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZNOAXMYUiGF5wDnzxtarETJ.jpg?f=fotoalbum_large

Heb via AAAD voor elkaar gekregen dat ik YouTube kan kijken en ook mijn kpn tv aan toegevoegd. Helaas werkt Netflix er niet op. Ik dacht laat ik eens uitzoeken of het zonder een cartvbox kan. Een cartvbox kan je voor 129 euro aanschaffen zag ik. Alleen heb er geen ervaring mee en zou zonde van het geld zijn als het niet werkte.

Maar voor nu kan ik tijdens het snelladen toch tv en of op YouTube kijken op het scherm, gewoon omdat het kan en leuk is en ben ook een gadget freak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!to
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 10:53
[...]

/Quote

Ergens had ik gelezen dat het probleem met connected navigatie i.c.m. een "nieuwe" proefabbonement op te lossen is met een fabric reset. Ik kan hierbij bevestigen dat dit klopt.

Disclaimer..het is een frustrerend proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
PraveenB schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:48:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb via AAAD voor elkaar gekregen dat ik YouTube kan kijken en ook mijn kpn tv aan toegevoegd. Helaas werkt Netflix er niet op. Ik dacht laat ik eens uitzoeken of het zonder een cartvbox kan. Een cartvbox kan je voor 129 euro aanschaffen zag ik. Alleen heb er geen ervaring mee en zou zonde van het geld zijn als het niet werkte.

Maar voor nu kan ik tijdens het snelladen toch tv en of op YouTube kijken op het scherm, gewoon omdat het kan en leuk is en ben ook een gadget freak.
Zodra je AAAD hebt draaien, hoe kun je dan youtube etc selecteren ? Ik zie maar een beperkt aantal apps beschikbaar.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
AAAD, graag uitleg voor de it noobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Caulino schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:09:
AAAD, graag uitleg voor de it noobs
Eerste hit op Google ;)

https://github.com/shmykelsa/AAAD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PraveenB
Als je AAAd insralleert, via de apk fuile die je moet downloaden, dan heb je hierna de mogelijkheid om "programma's" te downloaden. Bij de gratis variant kan je 1 programma per maand downloaden, als je ervoor betaald dan kan je alles downloaden.

Ik heb Carstream geselecteerd. Die wil je ook hebben als je films wilt afspelen, Youtube en of een link wilt toevoegen (zoals ik voor kpn heb gedaan).

De onderstaande bladwijzers heb ik tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVlac0Ktu7kCo9Qu1DuoUjsWP5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sqLXGmoHp3BeiJltiUj8O3x3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door PraveenB op 06-01-2023 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Via welke AAAD app heb je dit gedaan?
Screen2auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
PraveenB schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:35:
Als je AAAd insralleert, via de apk fuile die je moet downloaden, dan heb je hierna de mogelijkheid om "programma's" te downloaden. Bij de gratis variant kan je 1 programma per maand downloaden, als je ervoor betaald dan kan je alles downloaden.

Ik heb Carstream geselecteerd. Die wil je ook hebben als je films wilt afspelen, Youtube en of een link wilt toevoegen (zoals ik voor kpn heb gedaan).
Ok thanks :)
Maar dat beperkt zich dan tot apps die videos afspelen of niet?
Is het niet handiger om zo'n mirror app te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
FlowDesign schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:35:
[...]

Via welke AAAD app heb je dit gedaan?
Screen2auto?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGT81KuRW9NXQBRu7w5I2MsUsPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGlQXpAJI44Hl2AIkPBod2sU.jpg?f=fotoalbum_large

Car Stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PraveenB
FlowDesign schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:38:
[...]

Ok thanks :)
Maar dat beperkt zich dan tot apps die videos afspelen of niet?
Is het niet handiger om zo'n mirror app te pakken?
Ik had de installatie video van YouTube gekeken en daarin werd aangegeven dat je Carstream moest hebben. Je kan dan de films die je gedownload heb staan ook afspelen op het scherm.
IIk ga me later verdiepen in de andere programma's die via AAAD beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
kan je dan ook f1tv erop krijgen via je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
Caulino schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:14:
kan je dan ook f1tv erop krijgen via je telefoon?
Als je de link toevoegt dan zou het wel kunnen. Ik heb voor de kpn ook getest en dat deed het ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
Is er iemand die een gordelverlenger voor de mustang heeft gekocht?

Ik heb sinds kort 2 kinderstoeltjes en een MaxiCosi achterin staan. In de kinderstoel van mijn oudste gebruik je de auto gordel door geleiders in de stoel. Echter doordat er nu 3 items op de achterbank staan krijg ik de gordel niet in de onvanger, kom er met de hand niet tussen. De gordel zit daarom nu standaard vast en mijn dochter kruipt er onderdoor, lekker onhandig.

Nu wil ik een verlenger kopen zodat ik de ontvanger wat hoger zit in plaats van diep tussen de stoelen verstopt. Helaas past de eerste ontvanger die ik heb gekocht niet.
Heeft iemand ooit een verlenger gekocht die wel past? Of weet iemand welke ik nodig heb? Welk type?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Ronald_Kou schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:48:
Is er iemand die een gordelverlenger voor de mustang heeft gekocht?

Ik heb sinds kort 2 kinderstoeltjes en een MaxiCosi achterin staan. In de kinderstoel van mijn oudste gebruik je de auto gordel door geleiders in de stoel. Echter doordat er nu 3 items op de achterbank staan krijg ik de gordel niet in de onvanger, kom er met de hand niet tussen. De gordel zit daarom nu standaard vast en mijn dochter kruipt er onderdoor, lekker onhandig.

Nu wil ik een verlenger kopen zodat ik de ontvanger wat hoger zit in plaats van diep tussen de stoelen verstopt. Helaas past de eerste ontvanger die ik heb gekocht niet.
Heeft iemand ooit een verlenger gekocht die wel past? Of weet iemand welke ik nodig heb? Welk type?

Bedankt.
Welke combinatie stoelen heb je? Ik ben zelf ook nog zoekende naar oplossing voor 3 kids waarvan een newborn met isofix maxi cosi, nu een axis fix en rodifix. Een van die twee moet plaatsmaken voor maxi cosi standaard en iets anders voor terugkomen (of twee andere...)

Voor de gordel heb ik helaas geen info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 01:28
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe krijg jij android auto semi full screen ? bij mij werkt dit alleen met Apple Carplay en niet met Android Auto.
Als ik bij Android Auto het expand icoontje indruk dan krijg ik een lege balk onderin ipv dat hij naar een semi full screen mode gaat. Ik heb altijd begrepen dat Android Auto de resolutie niet ondersteund van het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Jarune schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:09:
[...]

Hoe krijg jij android auto semi full screen ? bij mij werkt dit alleen met Apple Carplay en niet met Android Auto.
Als ik bij Android Auto het expand icoontje indruk dan krijg ik een lege balk onderin ipv dat hij naar een semi full screen mode gaat. Ik heb altijd begrepen dat Android Auto de resolutie niet ondersteund van het scherm.
Er is een update nodig van je sync versie hiervoor. De dealer kan dit al doen. De ota komt nog dit kwartaal.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Volgens mij zit ik nog steeds op 2.7.x, maar kreeg vandaag wel 22-PU1212-SWS-ECGMP binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Al een geruime tijd erger ik me kapot aan die geluiden die de auto maakt bij langzaam vooruit rijden en bij achteruit rijden. Dit is in essentie 1 speaker die achter de grill zit. Het stekkertje losmaken zal veel foutmeldingen geven in de auto zelf, want officieel is het een verplicht item. Toevallig kwam ik een kit tegen die je vrij eenvoudig op de speakerdraad kan zetten zodat de auto nog steeds denkt dat de speaker is aangesloten. Zodra hij binnen is en erop gezet laat ik een update zien. Voor iedereen die nu ook enthousiast is geworden kan je hem zelf ook kopen bij:

https://www.megaohmmotorsports.com/product/ford-psbk-ece

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PraveenB
Jarune schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:09:
[...]

Ik heb mijn auto 3 weken geleden afgeleverd gekregen. Had de dealer gevraagd of ze de laatste sync versie konden plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsm29
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 08:54
mtouw78 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:37:
Data komt idd via CarPlay binnen.
Werkt tot nu toe een heel stuk beter dan via de originele navigatie. Past laadpunten ook snel direct aan. In “kaarten” op je iPhone in instellingen kan je de Mach E toevoegen bij voertuigen. Die kan je dan selecteren bij een route waarna de rest automatisch gaat. [Afbeelding]
Krijg jij laadstops te zien? Bij mij geeft kaarten aan dat ev routes niet beschikbaar zijn. Laadniveau wordt wel correct weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald_Kou
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
Tedillac schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:01:
[...]

Welke combinatie stoelen heb je? Ik ben zelf ook nog zoekende naar oplossing voor 3 kids waarvan een newborn met isofix maxi cosi, nu een axis fix en rodifix. Een van die twee moet plaatsmaken voor maxi cosi standaard en iets anders voor terugkomen (of twee andere...)

Voor de gordel heb ik helaas geen info.
Ik heb een Rodi, Tobi en gewone MaxiCosi.
De Rodi zit met isofix, MaxiCosi in isofix base, Tobi vast via de gordel. Flink proppen en MaxiCosi base iets scheef plaatsen, maar dan past het. Zie foto's.

Mijn oudste zit dus in de Rodi en de gordel moet tussen de twee stoelen vastgezet worden. Daar kom ik dus met mijn handen niet tussen. Dus wil ik daar de ontvanger met een verlenger naar boven brengen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ye6QVsMeUXorDMEIVqTFHHd7CHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fbFTGXP9b0s4aZeHwQFtZPCR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRZe-auAH9fsbaXeaBtBg4afm3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nu2rnNmPsLLeeQO8EeDVJ57i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0w1xpwkZkGbhuhW_MNsVqkSknUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b49jD71GnfDukNofV4WZhvxg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 07:36:
Al een geruime tijd erger ik me kapot aan die geluiden die de auto maakt bij langzaam vooruit rijden en bij achteruit rijden. Dit is in essentie 1 speaker die achter de grill zit. Het stekkertje losmaken zal veel foutmeldingen geven in de auto zelf, want officieel is het een verplicht item. Toevallig kwam ik een kit tegen die je vrij eenvoudig op de speakerdraad kan zetten zodat de auto nog steeds denkt dat de speaker is aangesloten. Zodra hij binnen is en erop gezet laat ik een update zien. Voor iedereen die nu ook enthousiast is geworden kan je hem zelf ook kopen bij:

https://www.megaohmmotorsports.com/product/ford-psbk-ece
Sorry, maar hier vind ik dat je echt overdrijft. Ik hoor het in de auto nauwelijks. Bovendien, het geluid zit er om voetgangers en dergelijke te waarschuwen omdat ze je anders niet horen, wat ik persoonlijk heel fijn vind op bijvoorbeeld parkeerplaatsen.
Het geluid is verplicht op je auto en zit er voor de veiligheid, daar moet je niet mee rommelen.
Stel jij rijdt per ongeluk een keer een voetganger aan op een parkeerplaats en die houdt er letsel aan over en jouw verzekeraar komt er per ongeluk achter dat je speaker niet werkte dan mag je de rest van je leven flink betalen.

Sommige dingen zitten er met een goede reden. Moet je gewoon mee leren leven vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ronald_Kou schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:09:
[...]

Ik heb een Rodi, Tobi en gewone MaxiCosi.
De Rodi zit met isofix, MaxiCosi in isofix base, Tobi vast via de gordel. Flink proppen en MaxiCosi base iets scheef plaatsen, maar dan past het. Zie foto's.

Mijn oudste zit dus in de Rodi en de gordel moet tussen de twee stoelen vastgezet worden. Daar kom ik dus met mijn handen niet tussen. Dus wil ik daar de ontvanger met een verlenger naar boven brengen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die Isofix zorgt ervoor dat je veel minder flexibel bent met de plaatsing van de stoeltjes. Ik had er twee in zitten via isofix en er kon niet eens een volwassen persoon tussen zitten. Als ik de stoeltjes vast maakte met de gordel dan ging het allemaal net wel

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:18:
[...]

Sorry, maar hier vind ik dat je echt overdrijft. Ik hoor het in de auto nauwelijks. Bovendien, het geluid zit er om voetgangers en dergelijke te waarschuwen omdat ze je anders niet horen, wat ik persoonlijk heel fijn vind op bijvoorbeeld parkeerplaatsen.
Het geluid is verplicht op je auto en zit er voor de veiligheid, daar moet je niet mee rommelen.
Stel jij rijdt per ongeluk een keer een voetganger aan op een parkeerplaats en die houdt er letsel aan over en jouw verzekeraar komt er per ongeluk achter dat je speaker niet werkte dan mag je de rest van je leven flink betalen.

Sommige dingen zitten er met een goede reden. Moet je gewoon mee leren leven vind ik :)
Meningen verschillen, persoonlijk vind ik het een betutteling vanuit de EU.

Er waren altijd al auto's die heel stil waren, ook al 30 - 40 jaar terug trouwens. Het volume wat de speaker produceerd is veel te hard en zit dan ook dik boven het wettelijk minimum.
En als het echt om veiligheid ging hadden de tesla's van het eerste uur er ook eentje in moeten bouwen achteraf.

Deelname aan het verkeer is een activiteit en dan dien je op te letten ook de voetgangers en fietsers overigens.

Dat er een eventueel risico zit aan het daadwerkelijk aanrijden van een persoon en de schuldvraag (die eigenlijk altijd wel bij de bestuurder zit) weet ik.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:23:
[...]

Meningen verschillen, persoonlijk vind ik het een betutteling vanuit de EU.

Er waren altijd al auto's die heel stil waren, ook al 30 - 40 jaar terug trouwens. Het volume wat de speaker produceerd is veel te hard en zit dan ook dik boven het wettelijk minimum.
En als het echt om veiligheid ging hadden de tesla's van het eerste uur er ook eentje in moeten bouwen achteraf.

Deelname aan het verkeer is een activiteit en dan dien je op te letten ook de voetgangers en fietsers overigens.

Dat er een eventueel risico zit aan het daadwerkelijk aanrijden van een persoon en de schuldvraag (die eigenlijk altijd wel bij de bestuurder zit) weet ik.
Ik had een 2019 Tesla Model 3 die indd geen speaker had. Je wil niet weten hoe vaak ik op parkeerplaatsen met een slakkegang achter voetgangers aan heb moeten rijden omdat ze je niet horen. Doe mij dan maar gewoon wat geluid :Y
Zo vaak rijd ik overigens ook niet zo zachtjes of achteruit dus hoeveel seconden in je leven hoor je het überhaupt? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:45:
[...]

Ik had een 2019 Tesla Model 3 die indd geen speaker had. Je wil niet weten hoe vaak ik op parkeerplaatsen met een slakkegang achter voetgangers aan heb moeten rijden omdat ze je niet horen. Doe mij dan maar gewoon wat geluid :Y
Zo vaak rijd ik overigens ook niet zo zachtjes of achteruit dus hoeveel seconden in je leven hoor je het überhaupt? :')
Dat is erg persoonlijk, ik kom vaak op late tijden thuis en parkeer altijd achteruit in. Ik kan me voorstellen dat de buren dat minder prettig vinden. In de zomer rijd ik veel met de ramen open en airco uit en dan hoor je het ook erg goed, zelfs bij langzaam vooruit rijden. En om nou boven de 35 km/h te gaan rijden zodat het uit staat ? Dat is soms ook niet veilig. Ik let liever goed op en eerlijk gezegd zo vaak komt het niet voor dat er iemand voor mijn auto loopt...

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
jsm29 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:26:
[...]

Krijg jij laadstops te zien? Bij mij geeft kaarten aan dat ev routes niet beschikbaar zijn. Laadniveau wordt wel correct weergegeven.
Ja hoor. Laadstops staan er netjes bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WG12RPZOKkdGT0RiZC-piOCdA-c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yuymjgwt5g3te8UX5kZWxzkZ.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 141 ... 179 Laatste