Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 140 ... 179 Laatste
Acties:

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
Flavour schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:25:
[...]

dat kan ik je zo wel vertellen, ik had een van deze melding ook.

wacht inmiddels sinds eind oktober op een module.
Mijn auto staat dus sinds eind okt. dus stil..

In Brabant een leverancier van mij wachtte 6 weken op een connector.
in het midden van het land staan meerdere Mustangs stil, in Groningen staan 2 stil bij de dealer.
Waarvan 1 al maanden en een andere nu 7 week.
In Heerenveen staan nu 2 stil wachten op onderdelen.

In Mexico staat een hele productie lijn stil in afwachting op Chips.

Sterkte
Die van 7 weken in Groningen is dus die van mij. Ik heb wel een ander probleem dan een module. Bij mij moet de kabelboom in het accupakket worden vervangen. Die is inmiddels wel binnen, maar moet er nog wel 'even' in. Ik hoop dat ik binnenkort weer rij.

Het is een fijne en mooie auto en op zich ook wel redelijk probleemloos, maar je moet er geen gedonder mee krijgen. Maar ik geloof dat dat op dit moment wel bij alle merken is. Als je op tweakers over de Polestars en Kia's leest, dan is dat niet beter..

Maar meerdere maanden je auto kwijt is wel treurig en irritant :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36
marcelt4 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 23:22:
[...]

Die van 7 weken in Groningen is dus die van mij. Ik heb wel een ander probleem dan een module. Bij mij moet de kabelboom in het accupakket worden vervangen. Die is inmiddels wel binnen, maar moet er nog wel 'even' in. Ik hoop dat ik binnenkort weer rij.

Het is een fijne en mooie auto en op zich ook wel redelijk probleemloos, maar je moet er geen gedonder mee krijgen. Maar ik geloof dat dat op dit moment wel bij alle merken is. Als je op tweakers over de Polestars en Kia's leest, dan is dat niet beter..

Maar meerdere maanden je auto kwijt is wel treurig en irritant :(
VAG niet vergeten.

Ik was afgelopen zomer m'n ID3 10 weken kwijt omdat de software update niet wilde lukken.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-04 17:55
Oh wat een troubles dat is niet fijn.

Ik rijd er nu een week in, 1500km erop zitten.
Wat me opvalt:
-rijdt heel fijn, instappen in warme auto is ook top,
-camera’s lijken wel vocht achter de lens te hebben; echt slecht beeld zowel voor als achter
-adaptive cruisecontrol…remt stukje later de Kodiaq deed; nog erg wennen. Vond dat defensievere wel prettig.
-car play…vreselijk. Traag, verbinding valt soms weg, telefoon wordt er erg traag van (ja ik lees wel eens iets onderweg)
-wat weinig opbergruimte dashbordkastje. Mis het gekoelde vak…
-ontspannen rijden met lange snelwegrit met adaptive cruisecontrole en lane assist.
-met mijn voet de achterbak openkrijgen is maar 1 keer gelukt. Ik sta dus steeds voor gek een ‘silly walk’ te doen…
-mis de active park assist…geluid van de parkeersensoren is voor mij wat zwak en komt ook wat laat.
-draadloos opladen doet het niet altijd; telefoon wordt gloeiend heet en dan valt de CarPlay zeker van uit. Ik heb 2 iPhones en met beide speelt dit probleem (of ik ze nu in het hoesje laat of eruit haal maakt niet uit).
-opladen gaat erg makkelijk en best snel ook.
-auto stand voor verlichting geeft overdag ‘stadlicht’ ik zou graag zelf willen kiezen dat dat dimlicht moet zijn.
-vindt de stoelen heerlijk zitten.
-ligt als een huis op de weg, zelfs op de zomerbanden toen het nog vroor…

Gelukkig nog geen storingen gehad…hoop dat het voor jullie tot een goeie oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
Vassque schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 00:03:
Oh wat een troubles dat is niet fijn.

Ik rijd er nu een week in, 1500km erop zitten.
Wat me opvalt:
-rijdt heel fijn, instappen in warme auto is ook top,
-camera’s lijken wel vocht achter de lens te hebben; echt slecht beeld zowel voor als achter
-adaptive cruisecontrol…remt stukje later de Kodiaq deed; nog erg wennen. Vond dat defensievere wel prettig.
-car play…vreselijk. Traag, verbinding valt soms weg, telefoon wordt er erg traag van (ja ik lees wel eens iets onderweg)
-wat weinig opbergruimte dashbordkastje. Mis het gekoelde vak…
-ontspannen rijden met lange snelwegrit met adaptive cruisecontrole en lane assist.
-met mijn voet de achterbak openkrijgen is maar 1 keer gelukt. Ik sta dus steeds voor gek een ‘silly walk’ te doen…
-mis de active park assist…geluid van de parkeersensoren is voor mij wat zwak en komt ook wat laat.
-draadloos opladen doet het niet altijd; telefoon wordt gloeiend heet en dan valt de CarPlay zeker van uit. Ik heb 2 iPhones en met beide speelt dit probleem (of ik ze nu in het hoesje laat of eruit haal maakt niet uit).
-opladen gaat erg makkelijk en best snel ook.
-auto stand voor verlichting geeft overdag ‘stadlicht’ ik zou graag zelf willen kiezen dat dat dimlicht moet zijn.
-vindt de stoelen heerlijk zitten.
-ligt als een huis op de weg, zelfs op de zomerbanden toen het nog vroor…

Gelukkig nog geen storingen gehad…hoop dat het voor jullie tot een goeie oplossing komt.
- Die camera's is wel gek, die zijn bij mij echt kraakhelder, je kan een mier zien lopen.
- het geluid van de parkeersensoren kan je harder zetten. Volgens mij zodra ze piepen, kan je met de volumeknop regelen. Ze komen inderdaad wat laat.
- draadloos laden zijn de meesten mee gestopt, telefoon wordt soms bloedheet. Ik moet wel zeggen dat het de laatste maanden wel beter ging dan voor de zomer.
- verlichting is niet mogelijk via het menu, ik had er ook al naar gezocht. Je zou de dealer nog kunnen vragen of ze dat in kunnen stellen. Ben ik eigenlijk nog vergeten te vragen..
- Ik heb Android auto, werkt eigenlijk wel prima. Ook hiervoor geldt, dat is met de tijd allemaal stukken beter geworden
- Achterbak openen met de voet: met de sleutel in mn zak gaat dat goed, met de telefoon als sleutel sta ik ook als een of andere debiel op 1 been te wuifen om vervolgens de knop maar in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
marcelt4 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 07:14:
[...]

- Die camera's is wel gek, die zijn bij mij echt kraakhelder, je kan een mier zien lopen.
Welk bouwjaar is die van jou? Ik heb een first job en de camera kwaliteit is echt zeer basic. Het voldoet prima voor zijn doel maar het geeft me echt geen premium gevoel, zeker in het donker niet. Tesla is op dergelijke gebieden echt 2 generaties verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik vind de beeldkwaliteit van m'n job2 prima. Gewoon helder beeld ook. Het is me niet negatief opgevallen in ieder geval.

Achterklep openen werkt bij mij altijd (met sleutel in m'n zak). Achterklep sluiten met de voet gaat moeizamer. Het helpt wel als je voet bijna de onderkant van de bumper raakt.

Draadloos Android Auto gebruiken heb ik vrij snel opgegeven. Telefoon werd zeer warm en alles verschrikkelijk traag. Nu met een zeer goede usb-c usb-c kabel werkt het perfect.

@Vassque Je kunt de afstand tot je voorligger voor ACC instellen. En heb je 1 pedal drive ingeschakeld? Misschien remt ie dan harder.

[ Voor 12% gewijzigd door FlowDesign op 23-12-2022 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-09 09:05
Camera's van mijn job 1 vind ik goed genoeg, al worden ze wel snel vies en hebben ze best wat moeite in de regen.

Gebrek aan updates vind ik persoonlijk storender dan de kwaliteit van de camera's

Verder na 18000km geen klachten. Niet werkende voorruitverwarming is netjes opgelost binnen garantie en verder gelukkig storingsvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 14:44
In het begin ook even zoekend geweest naar hoe het best de achterklep te openen met de voet. Uiteindelijk lijkt een zwaaiende beweging van Lings naar rechts (of andersom) in het midden goed te werken in 95% van de gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43
Camera's in slecht weer zijn echt drama, vooral achteruit. Die is gewoon slecht geplaatst. Hiervoor reed ik een Mercedes GLA die camera was ander geplaatst (naar beneden gericht), net boven kentekenplaat geen enkel probleem met slecht weer.

Het is bij mij nu standaard geworden om na elk ritje die camera even schoon te vegen.

Achterklep met voet is even wennen, heb nu een succesrate van 95% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 16:12
Achterklep moet geopend worden door een voorwaarts en dan een achterwaartse beweging te maken (en niet van links naar rechts) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:25
Vassque schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 00:03:

Even de schakelaar draaien en opnieuw op "auto" zetten, als je draait aan de knop geeft ie dat weer in het display achter het stuur.

Als je altijd met dimlicht wilt rijden moet ie niet op "auto" staan...en stadslicht kan niet door de auto geselecteerd worden (is alleen toegestaan bij parkeren op een slecht verlichte locatie)

[ Voor 4% gewijzigd door MarcelGo op 23-12-2022 10:01 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Donnie Darko schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:52:
Achterklep moet geopend worden door een voorwaarts en dan een achterwaartse beweging te maken (en niet van links naar rechts) ;)
Zal het eens proberen, maar volgens mij maakt het niks uit zo lang de sensor maar iets registreert.

Met andere woorden: die kutklep gaat telkens open wanneer je met de trekhaak bezig bent 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FlowDesign schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:20:
[...]

Zal het eens proberen, maar volgens mij maakt het niks uit zo lang de sensor maar iets registreert.

Met andere woorden: die kutklep gaat telkens open wanneer je met de trekhaak bezig bent 😂
ff uitschakelen in menu, sowieso beter als je iets op trekhaak hebt. In principe zou hij niet open kunnen als hij in D staat, maar hoor toch al verhalen dat het soms toch kan....liever niet met iets erachter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vassque
Dank vast voor jullie tips.
-Ik zal eens kijken of ik die camera’s kan vinden en ze dan schoonmaken.
-Volume parkeersensoren ga ik aanpassen!
-ga een binnenvak kopen voor de middenconsole zodat daar meer overzicht in komt.
-ga op een rustige plek kofferbak-openen oefeningen doen :-) kom erop terug.

Ik woon op een werkdag ongeveer in de auto. Dat vloervak onderin tussen de stoelen, waar gebruiken jullie dat voor? Rand is vrij laag en ik wil niet dat er iets onder mijn rem rolt.

Zou die draadloze oplaadapparaat uit te schakelen zijn? Kan ik iig mijn telefoon daar neerleggen.

Wordt vrolijk als ik naast de auto sta en het verlichte paardje zie 😃 . Heb er niks aan maar vind het een leuk detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:23:
[...]

ff uitschakelen in menu, sowieso beter als je iets op trekhaak hebt. In principe zou hij niet open kunnen als hij in D staat, maar hoor toch al verhalen dat het soms toch kan....liever niet met iets erachter
Ik bedoelde wanneer ik de afneembare trekhaak wil monteren of demonteren. Of met de stekker bezig ben :)

Als ie er eenmaal opzit nergens last van.

[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 23-12-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
Vassque schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:40:

Zou die draadloze oplaadapparaat uit te schakelen zijn? Kan ik iig mijn telefoon daar neerleggen.
Volgens mij niet, maar ik leg hem er met het scherm naar beneden op.
Dan start bij mij het laden niet. (IPhone 12 Pro Max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-11-2024
Inmiddels de auto ook iets meer dan een week in bezit en 1200km verder.
De voordelen zijn:
- lekker rijdende auto
- altijd wel een warme auto als je dat wilt
- ruim genoeg voor mijn gezin (niet te vergelijken met een Skoda Superb Combi, die we hiervoor hadden)
- nog geen problemen gehad
- betrouwbaar qua bereik, de km's die ik moet rijden volgens waze zijn ook de km's die van mijn bereik afgaat.
- Android Auto werkt goed, alleen duurt een minuutje voordat het draadloos opstart
- achterklep heeft tot nu altijd geopend middels voetbeweging, wel met de sleutel op zak

De nadelen tot nu toe:
- geen sfeerverlichting, had dat echt wel verwacht, maar dat is alleen voor de AWD blijkbaar.
- de camera achter is inderdaad op een niet slimme positie geplaatst. elke dag maak ik de camera schoon voordat ik ermee wegga.
- mijn vrouw heeft haar iphone ingesteld als sleutel, dit zorgt ervoor dat de telefoon midden van de dag al leeg is.
- geen automatisch inparkeren, of nog niet gevonden waar het zit en hoe het werkt.
- raak geirriteerd op de snelweg dat er meer medeweggebruikers aan het bumperkleven zijn bij mij.
- adaptive cruise control uitgezet, vind dat nog niet fijn rijden, zie het bovenstaande punt over bumperklevers

Voor de rest kan ik nog niet veel over zeggen. Voor degene die issues hebben met de auto, heel veel succes. Ik heb me al ingesteld dat het mij ook wel een keer kan gebeuren, hoop alleen dat het sneeller opgelost wordt. Je zou denken dat ze nu wel gedocumenteerd hebben welke oplossingen te gebruiken voor welke issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Vassque schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:40:

Ik woon op een werkdag ongeveer in de auto. Dat vloervak onderin tussen de stoelen, waar gebruiken jullie dat voor? Rand is vrij laag en ik wil niet dat er iets onder mijn rem rolt.
Volgens mij heb ik daar al een paar weken een doosje met koekjes liggen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrfdk
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-04-2024
PraveenB schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:04:
- geen automatisch inparkeren, of nog niet gevonden waar het zit en hoe het werkt.
Zit er niet in, in de 2022. Zie dit bericht: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73871138

Ik heb de auto nu ook een kleine 2 weken en moet zeggen dat android auto prima werkt en het draadloos opladen ook. Als die op snelladen ingesteld wordt dan wordt dat ding wel warm ja maar dat is bij elke snellader van een telefoon.

Ook de voet actie werkt 95% van de tijd met alleen telefoon op zak. Het werkt alleen als de auto je "gezien" heeft dus paardje op de grond en als je echt recht een kick doet, niet dubbele kick of schuiven maar echt rechte beweging dan werkt het eigenlijk altijd bij mij tot nu toe.

En dan mensen plakken is me ook opgevallen, zelfs als de cruise control niet aan staat, weet niet wat dat is ik rij toch best door.

Wat ik nog niet begrepen heb is dat automatische groot licht aan uit gebeuren, dat heb ik maar uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
cbrfdk schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:34:
[...]

Ik heb de auto nu ook een kleine 2 weken en moet zeggen dat android auto prima werkt en het draadloos opladen ook. Als die op snelladen ingesteld wordt dan wordt dat ding wel warm ja maar dat is bij elke snellader van een telefoon.
Typisch dat het bij jou wel goed werkt. Of gebruik je misschien geen Waze?
Google Maps doet 't bij mij draadloos wel prima, maar Waze gaat echt met haperingen.
(Samsung S21 5G Android 13)
Wat ik nog niet begrepen heb is dat automatische groot licht aan uit gebeuren, dat heb ik maar uit gezet.
Wat is er onduidelijk?
Ik heb het altijd aanstaan en ik vind het echt ontzettend goed werken. Beter dan Tesla en Volkswagen zelfs. Auto herkent ander verkeer subliem en schakelt grootlicht tijdig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavour
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-11-2023
Inmiddels de auto ook iets meer dan een week in bezit en 1200km verder.
De voordelen zijn:
- lekker rijdende auto
- altijd wel een warme auto als je dat wilt
- ruim genoeg voor mijn gezin (niet te vergelijken met een Skoda Superb Combi, die we hiervoor hadden)
- nog geen problemen gehad
- betrouwbaar qua bereik, de km's die ik moet rijden volgens waze zijn ook de km's die van mijn bereik afgaat.
- Android Auto werkt goed, alleen duurt een minuutje voordat het draadloos opstart
- achterklep heeft tot nu altijd geopend middels voetbeweging, wel met de sleutel op zak

De nadelen tot nu toe:
- geen sfeerverlichting, had dat echt wel verwacht, maar dat is alleen voor de AWD blijkbaar.
- de camera achter is inderdaad op een niet slimme positie geplaatst. elke dag maak ik de camera schoon voordat ik ermee wegga.
- mijn vrouw heeft haar iphone ingesteld als sleutel, dit zorgt ervoor dat de telefoon midden van de dag al leeg is.
- raak geirriteerd op de snelweg dat er meer medeweggebruikers aan het bumperkleven zijn bij mij.
- adaptive cruise control uitgezet, vind dat nog niet fijn rijden, zie het bovenstaande punt over bumperklevers

Voor de rest kan ik nog niet veel over zeggen. Voor degene die issues hebben met de auto, heel veel succes. Ik heb me al ingesteld dat het mij ook wel een keer kan gebeuren, hoop alleen dat het sneeller opgelost wordt. Je zou denken dat ze nu wel gedocumenteerd hebben welke oplossingen te gebruiken voor welke issues.
Als je een nieuwe hebt zit er waarschijnlijk geen automatisch in parkeren op. De chip hiervoor ontbreekt, is niet geplaatst ivm met chiptekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Dat zou niet hoeven, ik heb PAAK op een iPhone en gebruik geen sleutel, doe wel meerdere dagen op een accu en Ford gebruikt maar een paar procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrfdk
FlowDesign schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:12:
[...]

Typisch dat het bij jou wel goed werkt. Of gebruik je misschien geen Waze?
Google Maps doet 't bij mij draadloos wel prima, maar Waze gaat echt met haperingen.
(Samsung S21 5G Android 13)

[...]

Wat is er onduidelijk?
Ik heb het altijd aanstaan en ik vind het echt ontzettend goed werken. Beter dan Tesla en Volkswagen zelfs. Auto herkent ander verkeer subliem en schakelt grootlicht tijdig uit.
Geen Waze maar wel Cygic, dat is een online/offline map met toeters en bellen dus best zwaar samen met spotify op de achtergrond. Heb een Samsung Note 20 ultra.
Kan waze wel keertje proberen anders, heb die er ook op staan. Maar ik denk dat de telefoon het moet kunnen bijhouden met dataoverdracht en dat het niet zo zeer de auto is want die ontvangt de mirror van de AA app en de verzender(telefoon) moet het rekenwerk doen.

Groot licht, ik ben het niet gewend. Komt van een auto die het of aan of uit heeft dus ja, beetje spooked of het wel goed werkt met tegenliggers enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
cbrfdk schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:00:
[...]

Geen Waze maar wel Cygic, dat is een online/offline map met toeters en bellen dus best zwaar samen met spotify op de achtergrond. Heb een Samsung Note 20 ultra.
Kan waze wel keertje proberen anders, heb die er ook op staan. Maar ik denk dat de telefoon het moet kunnen bijhouden met dataoverdracht en dat het niet zo zeer de auto is want die ontvangt de mirror van de AA app en de verzender(telefoon) moet het rekenwerk doen.

Groot licht, ik ben het niet gewend. Komt van een auto die het of aan of uit heeft dus ja, beetje spooked of het wel goed werkt met tegenliggers enzo.
Dat automatische grootlicht werkt hier ook erg goed, alleen provinciale weg met fietspad ernaast wel even opletten dat je de fietsers niet verblind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

De Samsung Exynos 2100 in mijn S21 is ongeveer 33% sneller dan de Exynos 990 in jouw telefoon, dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
Maar ik heb het trage echt alleen met Waze, dus vermoed dat het gewoon aan Waze ligt.

Grootlicht gaat prima uit. Probeer het maar eens :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
-Grootlicht werkt niet altijd even fijn, zeker niet in heuvelachtig/bergen gebied. Dan zie je de tegenligger allang aankomen en de auto nog niet. Verder al diverse malen gehad dat de auto wel het grote licht uitzet op de tegenligger kant en de berm in niet. Dan gaan de tegenliggers toch signalen sturen dat er iets te fel is.

- Sensoren zijn inderdaad redelijk snel vuil of lastig ivm water op de lens. Maar verder heel scherp.

- Achterklep doe ik altijd met de FOB open en dicht, nooit met de voet. Maar de keren dat ik het probeerde werkte het 9/10 keer.

- Draadloos laden gebruik ik niet, maar het vakje er rechts van heeft geen draadloos laden, dus daar kan je je toestel ook neerleggen als je het niet wil gebruiken

- Android Auto (Waze of Sygic of Maps) werkt prima en snel, ook draadloos. Wellicht is dit verbeterd met de Sync4a update. Ik heb er iig nooit issues mee nu.

- Paak heeft op mijn mobiel (Asus Zenfone 9) te veel bereik en kan de auto open maken vanaf de maximale bluetooth afstand, dus die gebruik ik niet meer. Toestel wordt trouwens nooit warm en is supersnel, zeker een aanrader.

-Bereik is nu alweer prima, verbruik ligt nu op de 21kWh/100km, wellicht komt dit ook door de diverse updates die ik er zelf op heb gezet. Maar dit is echt heel goed. Ook op de korte afstanden trouwens. Zodra de temperatuur weer boven de 6 graden kwam was alles weer "normaal"

- Inparkeren heb ik nog nooit gebruikt en zal ik ook niet snel gaan doen. Misschien eens uittesten of het uberhaupt werkt. Ik vind het maar een gimmic.

- Bumperkleven ? meh meestal rij ik toch sneller dan de rest, bijna geen last van. Hooguit dat ik teveel afstand hou van de voorganger ivm de automatische cruisecontrol en dat er weer eens iemand zich ertussen perst.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrfdk
Dat handmatig updaten, is daar iets van een leuke handleiding van met hoe het moet, welke spullen je moet hebben en waar de de juiste update vandaan moet halen?
Ik weet dat die spullen wel wat knaken kosten maar wil wel kijken of ik dat ergens in het budget kan proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Als je altijd met dimlicht wilt rijden moet ie niet op "auto" staan...en stadslicht kan niet door de auto geselecteerd worden (is alleen toegestaan bij parkeren op een slecht verlichte locatie)
[/quote]

?? Dan gaat ie van handmatig naar auto en terug, maar dat moet je bij elke herstart doen.

Denk dat ie bedoelt dat hij standaard ALTIJD dimlicht voert, en dat kan niet (zonder een mod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
cbrfdk schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:34:
[...]

Heeft de RWD de automatische groot licht ook, of zit dit op de AWD?
Ik heb het volgens mij niet in de instellingen zien terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
MarcelGo schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:29:
[...]

Dat zou niet hoeven, ik heb PAAK op een iPhone en gebruik geen sleutel, doe wel meerdere dagen op een accu en Ford gebruikt maar een paar procent.
Dat is raar, ze geeft aan dat sinds ze PAAK aan had gezet de accu heel snel ging bij haar. En het kan niet aan de telefoon liggen, die heeft ze een half jaar geleden nieuw aangeschaft.
Om deze reden heb ik PAAK nog niet getest op mijn telefoon, heb een Samsung S21 Ultra. Maar misschien ga ik het binnenkort even uitproberen op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrfdk
PraveenB schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:29:
[...]

Geen idee, heb de GT dus AWD.
Ik stap in en dat gedeelte ging vanzelf waarbij ik dacht nou nou das wel heel veel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
[...]

Ik heb sinds een paar dagen Waze op mijn Samsung om te testen of die beter is dan Flitsmeister. Err is me wel één ding opgevallen, dat is dan de GPS van de AA moeite heeft om de juiste snelheid op Waze en Flitsmeister aan te geven. Ik laad de telefoon ook draadloos op en mijn telefoon zit in een hoesje en wordt niet eens warm. Ik voel wel zo nu en dan vanwege de vele verhalen die ik had gelezen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
cbrfdk schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:00:
Dat handmatig updaten, is daar iets van een leuke handleiding van met hoe het moet, welke spullen je moet hebben en waar de de juiste update vandaan moet halen?
Ik weet dat die spullen wel wat knaken kosten maar wil wel kijken of ik dat ergens in het budget kan proppen.
Hou rekening met wat zaken zoals
- odb kabel (600 euro)
- 12 volt lader voor de accu (100 euro) (40 ampere)
- licentie update software ( per uur/dag/maand/jaar)
- usb stick

Kosten zijn een indicatie en kunnen hoger uitvallen

Er is een goed topic over bij:
https://www.macheforum.co...rnative-to-forscan.10217/

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrfdk
Brotuck schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:58:
[...]

Hou rekening met wat zaken zoals
- odb kabel (600 euro)
- 12 volt lader voor de accu (100 euro) (40 ampere)
- licentie update software ( per uur/dag/maand/jaar)
- usb stick

Kosten zijn een indicatie en kunnen hoger uitvallen

Er is een goed topic over bij:
https://www.macheforum.co...rnative-to-forscan.10217/
Thx, ik ga dat topic maar eens doornemen.
Heb je eventueel aanbevelingen voor een specifieke kabel merk wat in NL goed verkrijgbaar is en fatsoenlijk werkt met de Mach-E ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:26

m24

[...]

RWD met TP+ iig wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
cbrfdk schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:11:
[...]

Thx, ik ga dat topic maar eens doornemen.
Heb je eventueel aanbevelingen voor een specifieke kabel merk wat in NL goed verkrijgbaar is en fatsoenlijk werkt met de Mach-E ?
Ik heb de mongoose kabel besteld op amazon.com ik wilde geen gezeik met een goedkopere kabel die het soms niet doet

https://www.amazon.com/dp...n_dp_AK9M8TK7YJDYVM7WQM8X

[ Voor 9% gewijzigd door Brotuck op 23-12-2022 17:17 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
cbrfdk schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:00:
https://www.lidl.nl/p/ult...arthulpfunctie/p100337915

Deze is soms in de aanbieding voor 2 tientjes.
Heb 'm thuis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

Linksonder van het stuur zit een draaiknop voor het licht. Daar kan ik kiezen voor gewoon dimlicht of standje automatisch grootlicht.

(RWD SR Job2 met Tech Pack 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:18:
[...]

https://www.lidl.nl/p/ult...arthulpfunctie/p100337915

Deze is soms in de aanbieding voor 2 tientjes.
Heb 'm thuis ook.
Max 15 ampere ? Is te weinig, ik heb 30 en daarmee loopt hij al leeg

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbrfdk
Brotuck schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:35:
[...]

Max 15 ampere ? Is te weinig, ik heb 30 en daarmee loopt hij al leeg
Ga die kabel maar eens bestellen dan.
Dan zou ik dus beter de 100A regelbare voeding kunnen gebruiken want volgens mij is 30A zo wel een beetje de max wat betreft standaard lader.

Heb ik iig wat te doen in januari als de hopelijk de kabel binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
cbrfdk schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:47:
[...]

Ga die kabel maar eens bestellen dan.
Dan zou ik dus beter de 100A regelbare voeding kunnen gebruiken want volgens mij is 30A zo wel een beetje de max wat betreft standaard lader.

Heb ik iig wat te doen in januari als de hopelijk de kabel binnen is.
Er zitten updates tussen die uren kunnen duren. Dan zie je de spanning langzaam teruglopen bij 30 ampere. Maar over het algemeen is het voldoende.

Ik deed er 3 uur over om van 14 volt naar 10.5 te gaan....was wel zweten.:)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09 18:59
[...]

ER RWD job 1 heeft dit ook.
Staat vaak automatisch op aan. Anders grootlichthendel 1x naar achteren drukken dan zie je in je display achter het stuur, links onder een “witte lamp” verschijnen. Dat is het symbool dat de auto grootlicht aan staat. (Nb moet wel donker zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
Camera’s gevonden en schoongemaakt 👍. Alleen die van de ‘drone beeld’ is nog vies maar daar kan ik niet bij 😉.

File-inparkeren echt ver-schrikkelijk. Had ik dat geweten serieus dan had ik een andere auto uitgekozen. Ford mag me wel rijles geven. Of iets moeten iets uitvinden om dat ergens veilig te kunnen oefenen. Die typisch Hollandse krenterige parkeerplaatsen…gecombineerd met mensen die minstens zo waardeloos inparkeren als ik 😉.

Die updates, vanwaar bekabeld doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
Heb het inderdaad gevonden en kunnen uittesten. Op een weg zonder belichting zag je dat de grootlicht aanging en ook weer uitging als er een tegenligger aankwam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wimm!
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-04 10:45
Alweer een poosje geleden dat ik mij heb laten horen. Maar nog steeds tevreden met mijn mustang. De aanwezige power met achterwielaandrijving blijft leuk. Ondertussen de 80.000 km al gepasseerd. De 1e 70K zonder noemenswaardige problemen. 3e voorruit zit erin (1e moest eruit ivm terugroepactie, de 2e zat een foutje in en nu dus de 3e). Met ca. 75K km storingsmelding verminderd motorvermogen en hoogspanningsaccu. Een onderhoudsbeurt had ie toch nodig, dus is de boel gereset en voorzien van laatste updates. Ook direct nieuwe achterbanden eronder en weer door. Paar weken later weer dezelfde storing en ook weer gereset bij dealer. Ook was dat de periode dat ik er plots achterkwam dat de frunk ook automatisch op de afstandsbediening werkte. Dat ging 2x goed en bleef daarna hangen na 1x ontgrendelen ipv 2x. Hoop gepiel daarna met ver- en ontgrendelen van de frunk, dus maar weer lekker handmatig vanaf die tijd. Ook kwam de storing voor de 3e keer weer terug, dus was dieper onderzoek nodig. Ondertussen de auto weer terug van de dealer ontvangen waar het mechanische van de frunk is vervangen en het accupakket is losgeweest om enkele onderdelen te vervangen. Goede service van Broekhuis Amersfoort gehad. Groet, WimAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QxDf26B02Zzk58nrPcGlrwqTuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KfmDoLvNJeHn8VQgQrxuikKd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZkAgF7p06v8hawHnZ07DfHI2sg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uIHBjVNexou4U8kjtCoG69M3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
Wie van jullie heeft een dashcam geïnstalleerd. Ik wilde er een als accessoire kopen die door Ford wordt aangeboden.
https://www.ford-accessoi...el=mustangmache&year=2020

Het gaat dan om de NEXTBASE* Dashcam 380GWX. Heeft er iemand ervaring met deze? Of een andere dashcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
Sinds een paar weken nu een probleem met de auto-leveling van de li-koplamp. Dat werkt niet meer. Vervelend op donkere wegens anders dan de A-wegen.
Afgelopen vrijdag de hele dag bi de dealer gestaan. Procedure is dat ze vanuit Ford eerst allerlei updates moeten doen, Kost je een volledige dag. Resultaat is dat het probleem nog steeds bestaat.
Het koste ruim 2 weken voordat de dealer plek en tijd had. Nu op nieuw 2,5 weken wachten tot de volgende afspraak.
Het wordt er niet makkelijker op....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qXtGa16KC3RXpJAg7u72mA9h40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N1SAW2PsyJpcMXsLW2YJ2HTn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcdbee89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-09 18:42
Wimm! schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:52:
Alweer een poosje geleden dat ik mij heb laten horen. Maar nog steeds tevreden met mijn mustang. De aanwezige power met achterwielaandrijving blijft leuk. Ondertussen de 80.000 km al gepasseerd. De 1e 70K zonder noemenswaardige problemen. 3e voorruit zit erin (1e moest eruit ivm terugroepactie, de 2e zat een foutje in en nu dus de 3e). Met ca. 75K km storingsmelding verminderd motorvermogen en hoogspanningsaccu. Een onderhoudsbeurt had ie toch nodig, dus is de boel gereset en voorzien van laatste updates. Ook direct nieuwe achterbanden eronder en weer door. Paar weken later weer dezelfde storing en ook weer gereset bij dealer. Ook was dat de periode dat ik er plots achterkwam dat de frunk ook automatisch op de afstandsbediening werkte. Dat ging 2x goed en bleef daarna hangen na 1x ontgrendelen ipv 2x. Hoop gepiel daarna met ver- en ontgrendelen van de frunk, dus maar weer lekker handmatig vanaf die tijd. Ook kwam de storing voor de 3e keer weer terug, dus was dieper onderzoek nodig. Ondertussen de auto weer terug van de dealer ontvangen waar het mechanische van de frunk is vervangen en het accupakket is losgeweest om enkele onderdelen te vervangen. Goede service van Broekhuis Amersfoort gehad. Groet, Wim[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier inmiddels ruim 34000 km, helaas zelfde melding, auto is vanaf afstand uitgelezen. Moet een reparatie gebeuren aan de beruchte connectors, ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
Tot dit moment zeer tevreden over de auto.
Is een rdw er met tp+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 19:50
Waps61 schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:22:
Sinds een paar weken nu een probleem met de auto-leveling van de li-koplamp. Dat werkt niet meer. Vervelend op donkere wegens anders dan de A-wegen.
Afgelopen vrijdag de hele dag bi de dealer gestaan. Procedure is dat ze vanuit Ford eerst allerlei updates moeten doen, Kost je een volledige dag. Resultaat is dat het probleem nog steeds bestaat.
Het koste ruim 2 weken voordat de dealer plek en tijd had. Nu op nieuw 2,5 weken wachten tot de volgende afspraak.
Het wordt er niet makkelijker op....[Afbeelding]
Hier hetzelfde, rechter lamp straalt naar de grond. 2 januari naar de dealer. (1e keer weggestuurd met we kunnen niks aan de lamp afstellen. Moest foto's laten zien hoe erg het was voordat toegaven dat dit niet normaal is.)

Ben benieuwd wat ze er aan gaan doen.

Edit: Hier mijn lichtbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zp4aa2GlCFKG6TbXYuAQVx1qk5g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XVI8EFbXuOxaP0Alxq1TnlCX.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door commichael op 25-12-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
PraveenB schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:55:
Wie van jullie heeft een dashcam geïnstalleerd. Ik wilde er een als accessoire kopen die door Ford wordt aangeboden.
https://www.ford-accessoi...el=mustangmache&year=2020

Het gaat dan om de NEXTBASE* Dashcam 380GWX. Heeft er iemand ervaring met deze? Of een andere dashcam?
ik heb een Garmin Mini 2 geinstalleerd, met een connector zodat je de voeding van de binnenspiegel kan gebruiken, dan hoef je geen kabel door de auto te trekken. Simpele maar goede dashcam.

Vorige auto had ik er ook 1, maar die ging kapot...hierdoor :'(

( Was een Mini 0906 (beeld wordt door Youtube flink verslechtered, echte video 10 x beter )

Nooit meer zonder dashcam

[ Voor 5% gewijzigd door Aldusso op 25-12-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Ging niet zachtzinnig...verder geen letsel? Connector gemonteerd door kap spiegelunit te openen?

[ Voor 38% gewijzigd door MarcelGo op 25-12-2022 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
MarcelGo schreef op zondag 25 december 2022 @ 14:25:
Ging niet zachtzinnig...verder geen letsel? Connector gemonteerd door kap spiegelunit te openen?
Was een harde klap ja, was mijn zoon in onze Mercedes, auto total loss, busje ook, motorblok lag op straat. , maar geluk bij ongeluk niemand ernstig letsel, en de fietser rechts enorm veel geluk. Links zit nog een kanaal ook, onze auto kwam precies tussen 2 bomen in terecht. Uiteindelijk iedereen veel geluk gehad

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulPCrxNpqrj4RQNJYqQ5qSGG3E4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cTtfRPHPWoWnHDoJkVseKTus.jpg?f=fotoalbum_large

Idd connector onder kap spiegelunit - deze van Dongar, 5 pins Ford

https://dongar.tech/products/ford5pin?variant=42520069177568

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op zondag 25 december 2022 @ 14:34:
[...]

Was een harde klap ja, was mijn zoon in onze Mercedes, auto total loss, busje ook, motorblok lag op straat. , maar geluk bij ongeluk niemand ernstig letsel, en de fietser rechts enorm veel geluk. Links zit nog een kanaal ook, onze auto kwam precies tussen 2 bomen in terecht. Uiteindelijk iedereen veel geluk gehad

[Afbeelding]

Idd connector onder kap spiegelunit - deze van Dongar, 5 pins Ford

https://dongar.tech/products/ford5pin?variant=42520069177568
Shiiiit, heftige klap indd :o
En maar goed dat die fietser wat verder naar achteren stond.
Maar die persoon in dat busje had ook wel poep in z'n ogen zeg. Zulke fouten door slecht kijken zijn ook de hoofdoorzaak van motorrijders die om het leven komen :-(

Dat connectortje voor in de spiegel is erg handig zeg :)

Ik heb nog een VIOFO A129 Plus Duo nieuw in de doos liggen, die wil ik nog een keer monteren.
Mooie van deze is dat ie ook achter opneemt :)
VIOFO is sowieso een hele goede keus qua prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Waar laat je bij zo'n achter camera de bekabeling / waar haal je überhaupt de stroom vandaan? Niet de 12v in kofferbak hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tedillac schreef op zondag 25 december 2022 @ 20:50:
Waar laat je bij zo'n achter camera de bekabeling / waar haal je überhaupt de stroom vandaan? Niet de 12v in kofferbak hoop ik?
Je moet 1 kabel van de voorste camera naar achter trekken. Die is zowel voor stroom als voor opslaan van de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
Alweer een poosje geleden dat ik mij heb laten horen. Maar nog steeds tevreden met mijn mustang. De aanwezige power met achterwielaandrijving blijft leuk. Ondertussen de 80.000 km al gepasseerd. De 1e 70K zonder noemenswaardige problemen. 3e voorruit zit erin (1e moest eruit ivm terugroepactie, de 2e zat een foutje in en nu dus de 3e). Met ca. 75K km storingsmelding verminderd motorvermogen en hoogspanningsaccu. Een onderhoudsbeurt had ie toch nodig, dus is de boel gereset en voorzien van laatste updates. Ook direct nieuwe achterbanden eronder en weer door. Paar weken later weer dezelfde storing en ook weer gereset bij dealer. Ook was dat de periode dat ik er plots achterkwam dat de frunk ook automatisch op de afstandsbediening werkte. Dat ging 2x goed en bleef daarna hangen na 1x ontgrendelen ipv 2x. Hoop gepiel daarna met ver- en ontgrendelen van de frunk, dus maar weer lekker handmatig vanaf die tijd. Ook kwam de storing voor de 3e keer weer terug, dus was dieper onderzoek nodig. Ondertussen de auto weer terug van de dealer ontvangen waar het mechanische van de frunk is vervangen en het accupakket is losgeweest om enkele onderdelen te vervangen. Goede service van Broekhuis Amersfoort gehad. Groet, Wim[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ha wim,

Vraagje. Weet jij wat ze hebben vervangen na die 3de storing?? Ik heb inmiddels ook de 3de te pakken binnen 1.5 a 2 maanden. En wordt er nu wel gek van. Laatste keren ook gereset en nieuwste software erop. Maar lijkt mij hetzelfde probleem als jij had. Mocht jij weten wat ze gedaan hebben, hoor ik 't graag.

Groet alex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:01
Waps61 schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:22:
Het wordt er niet makkelijker op....[Afbeelding]
En ik maar denken dat ik gek ben. Volgens mij heb ik dit ook al heel lang. Maar dacht dat het door mijzelf kwam, omdat je links zit en het daardoor een vertekend beeld op kan leveren.

Van de week maar eens beter kijken. Het lijkt er bij mij op dat rechts verder weg schijnt dan links.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:56
makooy schreef op zondag 25 december 2022 @ 23:33:
[...]

En ik maar denken dat ik gek ben. Volgens mij heb ik dit ook al heel lang. Maar dacht dat het door mijzelf kwam, omdat je links zit en het daardoor een vertekend beeld op kan leveren.

Van de week maar eens beter kijken. Het lijkt er bij mij op dat rechts verder weg schijnt dan links.
Heeft dit niet te maken met die lichtfunctie? Of je links of rechtsverkeer hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
[...]

Rechts hoort ook verder te schijnen dan links, links staat stuk korter afgeschermd. Rechts is ook verder naar rechts (borden e.d.) Gelijk horen is sowieso niet, je ziet altijd links wat schuin aflopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
[
Dat connectortje voor in de spiegel is erg handig zeg :)

Ik heb nog een VIOFO A129 Plus Duo nieuw in de doos liggen, die wil ik nog een keer monteren.
Mooie van deze is dat ie ook achter opneemt :)
VIOFO is sowieso een hele goede keus qua prijs/kwaliteit.
[/quote]

Ja had ik bij de Benz ook, maar niet aangesloten....(helaas)
Garmin kan je wel 2 stuks aansluiten evt (en samen via app laten werken)
Maar wilde geen kabel door de auto, bij de mercedes is daar ruimte voor bovenlangs, maar in de Ford niet, dan wordt het best een gepruts, ik heb nl 2 linkerhanden.

Maar wel mooiste voor en achter, kan je soms zien wat er bijna misgaat achter je :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Mijn auto is dinsdag eindelijk, na meerdere bezoeken aan de dealer en contact met Ford, geholpen aan het OTA update probleem.
Bij het ophalen merkte ik duidelijk verandering, sneller, notities beschikbaar en andere indeling van het navigatie systeem. Ze hebben dus ook al extra updates uitgevoerd.

Hoe lang duurde het bij jullie voordat de eerste OTA’s binnen kwamen?
Mijn Sync versie is overigens nog steeds ongewijzigd sinds voor het bezoek aan de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavour

[Afbeelding]
Weet je zo wat er is vervangen?
En hoe lang was je de auto kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
Weet iemand hoe / of ik de verlichting kan uitzetten die blijkbaar aangaat als ik de auto aan het opwarmen ben? Kan het nergens vinden in de handleiding.
Bezorgde (attente) buren kwamen al aan de deur…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
https://www.oponeo.nl/ban...w330a-225-60-r18-104-v-xl

Ik heb afgelopen week deze Hankook winterbanden laten monteren en ben er al mee naar Keulen op en neer geweest. Ben er zeer tevreden over. Ze zijn erg stil en ik merk geen verschil in verbruik tov de zomerbanden. Grip is ook uitstekend, ook bij zeer veel staand water op de snelweg bij 125 kmh geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
[...]

Ga maar eens in het donker voor een rechte muur staan en zet het contact aan. Dan zie je van beide lampen de luchbundel omhoog komen. Bij mij werkt dat links niet meer waardoor de lamp naar beneden blijft schijnen. Linksof rechtsverkeer maakt niet uit, dat heb ik iid ook geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZS5KEME10MDE_5xPoMyKo3b_30I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FG1xTkUvv34wO9qTMgrOgdX.jpg?f=fotoalbum_large
Kiekeboo! Na bijna 8 weken is hij dan eindelijk weer klaar. Laadpoort, kabelboom en stekkerblok/aansluiting van het accupakket is vervangen vanwege corrosie op een stekker. Vermoeden is dat er water via de bekabeling vanaf de laadpoort naar de stekker is gelopen...

Heel fijn om hem weer terug te hebben, de koude periode heb ik mooi overgeslagen...en over 2 dagen wordt hij omgeruild voor iets met een stekker en een brandstofmotor. Voor mij is volledig elektrisch toch net even te vroeg gebleken, ik hoor bij die 5% waarbij het net even te vaak voor ongemak zorgt. Het is allemaal niet onoverkomelijk, maar ik ben te veel bezig met range etc. (wielen en spoilers helpen niet in de range, maar als ik dat moet laten, dan is voor mij de lol eraf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
Oh wow, dat is best een beslissing zeg! Kan me daar wel iets bij voorstellen trouwens. Het is een te gekke wagen, maar uiteindelijk moet ‘ie wel doen waar je de auto voor hebt; het dóen en je veilig van A naar B brengen.
Wat een sof zeg. Leasede je de MME?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
Vassque schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:12:
Oh wow, dat is best een beslissing zeg! Kan me daar wel iets bij voorstellen trouwens. Het is een te gekke wagen, maar uiteindelijk moet ‘ie wel doen waar je de auto voor hebt; het dóen en je veilig van A naar B brengen.
Wat een sof zeg. Leasede je de MME?
Het voelt een beetje als opgeven, maar na de 1ste week in de leen-focus voelde ik een soort van bevrijding. Over een paar jaar zien we wel weer.

Het bedrijf koopt auto's, we zoeken er dan altijd eentje met de kop eraf. Met de huidige stroomprijzen was mijn verzoek om nu al weer te gaan wisselen ook zo genomen, alleen de bijtelling gaat weer 'pijn' doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
marcelt4 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:29:
[...]

Het voelt een beetje als opgeven, maar na de 1ste week in de leen-focus voelde ik een soort van bevrijding. Over een paar jaar zien we wel weer.

Het bedrijf koopt auto's, we zoeken er dan altijd eentje met de kop eraf. Met de huidige stroomprijzen was mijn verzoek om nu al weer te gaan wisselen ook zo genomen, alleen de bijtelling gaat weer 'pijn' doen
Rijd je elke dag minstens 250 km voor je werk ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Ik ben ook weer terug van weggeweest. Op een paar dagen na, 6 maanden m’n Mustang AWD kwijt geweest als gevolg van een Parkeerrem storing. Ford NL, Ford Europe, de dealer en de leasemaatschappij iedereen was er druk mee maar niemand had een oplossing. Gelukkig kon ik de afgelopen maanden gebruik maken van een leen RWD via de dealer, maar het is toch niet je eigen auto. Het euvel bleek een defecte kabelboom te zijn als gevolg van slechte afwatering in de auto. Ford heeft echter geen kabelbomen op voorraad. En toen ze wel beschikbaar waren was er geen artikelnummer en geen prijs in het systeem dus kon er ook niet worden geleverd. Van Ford NL al die tijd niets gehoord, schandalig. Tenslotte een deadline gesteld.1 december moet het klaar zijn anders is het einde oefening voor de auto. Helaas geen oplossing begin december. Uiteindelijk heeft de leasemaatschappij gezocht naar een exacte kopie van auto. Kleur, uitvoering en bouwjaar in verband met de prijs en fiscale bijtelling. Dat is gelukt en vandaag kon ik hem ophalen. Een super slecht verhaal met uiteindelijk een goede afloop.

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelt4
FlowDesign schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:03:
[...]

Rijd je elke dag minstens 250 km voor je werk ofzo?
Niet elke dag, maar wel meerdere keren per maand 400 en meer, ik kom op zo'n 5000km per maand naar wisselende plekken en verschillende routes. Ik sta per maand gemiddeld 10-12x aan de snellader.

Maar waar ik net achter kom: de frunk gaat open met de afstandbediening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
bodzinga schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:50:
Ik ben ook weer terug van weggeweest. Op een paar dagen na, 6 maanden m’n Mustang AWD kwijt geweest als gevolg van een Parkeerrem storing. Ford NL, Ford Europe, de dealer en de leasemaatschappij iedereen was er druk mee maar niemand had een oplossing. Gelukkig kon ik de afgelopen maanden gebruik maken van een leen RWD via de dealer, maar het is toch niet je eigen auto. Het euvel bleek een defecte kabelboom te zijn als gevolg van slechte afwatering in de auto. Ford heeft echter geen kabelbomen op voorraad. En toen ze wel beschikbaar waren was er geen artikelnummer en geen prijs in het systeem dus kon er ook niet worden geleverd. Van Ford NL al die tijd niets gehoord, schandalig. Tenslotte een deadline gesteld.1 december moet het klaar zijn anders is het einde oefening voor de auto. Helaas geen oplossing begin december. Uiteindelijk heeft de leasemaatschappij gezocht naar een exacte kopie van auto. Kleur, uitvoering en bouwjaar in verband met de prijs en fiscale bijtelling. Dat is gelukt en vandaag kon ik hem ophalen. Een super slecht verhaal met uiteindelijk een goede afloop.
6 maanden!! Dan heb ik nog weinig reden tot klagen. Mooi dat het uiteindelijk opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavour
Ik spreek regelmatig mensen die bij leasemaatschappijen werken en sinds ik zelf al die ellende heb, vraag ik hier speciaal naar. t blijkt dat niemand het zo slecht voor mekaar heeft als Ford. Ze hebben werkelijk niks op voorraad. BMW blinkt uit, die kunnen alles uit voorraad leveren.

Ben ook met Ford Nederland bezig geweest. Je wordt 3 keer doorverbonden. Na de 1e keus krijg je iemand met een Belgisch accent, daarna iemand die handsfree heeft ingesproken en amper te verstaan is, om uiteindelijke iemand aan de lijn te krijgen met een zwaar Duits accent. Niks op accenten tegen, maar ik bel toch met Ford NL? Al met al ook alweer geen professionele indruk. Het eindresultaat is dat ze gewoon weer met de dealer waar je auto staat gaan bellen om dus dezelfde antwoorden te krijgen die ik al heb.

Via Ford NL bereik je dus niks. Logisch, ze hebben niks op voorraad.

Ik ben normaal totaal niet negatief aangelegd, maar kan simpelweg niks positiefs bedenken daar ik sinds eind okt zonder MME zit, excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Flavour schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:07:
Ik spreek regelmatig mensen die bij leasemaatschappijen werken en sinds ik zelf al die ellende heb, vraag ik hier speciaal naar. t blijkt dat niemand het zo slecht voor mekaar heeft als Ford. Ze hebben werkelijk niks op voorraad. BMW blinkt uit, die kunnen alles uit voorraad leveren.

Ben ook met Ford Nederland bezig geweest. Je wordt 3 keer doorverbonden. Na de 1e keus krijg je iemand met een Belgisch accent, daarna iemand die handsfree heeft ingesproken en amper te verstaan is, om uiteindelijke iemand aan de lijn te krijgen met een zwaar Duits accent. Niks op accenten tegen, maar ik bel toch met Ford NL? Al met al ook alweer geen professionele indruk. Het eindresultaat is dat ze gewoon weer met de dealer waar je auto staat gaan bellen om dus dezelfde antwoorden te krijgen die ik al heb.

Via Ford NL bereik je dus niks. Logisch, ze hebben niks op voorraad.

Ik ben normaal totaal niet negatief aangelegd, maar kan simpelweg niks positiefs bedenken daar ik sinds eind okt zonder MME zit, excuses.
Djeezus, en ik dacht dat VW al erg was.
Fingers crossed dat alles heel blijft :X

Wat is er kapot aan de jouwe waar je zo lang op moet wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimm!
alex81 schreef op zondag 25 december 2022 @ 23:04:
[...]

Ha wim,

Vraagje. Weet jij wat ze hebben vervangen na die 3de storing?? Ik heb inmiddels ook de 3de te pakken binnen 1.5 a 2 maanden. En wordt er nu wel gek van. Laatste keren ook gereset en nieuwste software erop. Maar lijkt mij hetzelfde probleem als jij had. Mocht jij weten wat ze gedaan hebben, hoor ik 't graag.

Groet alex.
Niet precies, ik had wel fotos gevraagd maar niet ontvangen. Ik begreep iets met een aansluitblok of sturingsmodule op het accupakket dat niet meer goed werkte.

Groet Wim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimm!
Flavour schreef op maandag 26 december 2022 @ 15:34:
[...]

Weet je zo wat er is vervangen?
En hoe lang was je de auto kwijt?
Zie vorige reactie wat er vervangen is.
Onderdelen was het grootste probleem en onzekerheid, maar gelukkig ging dat redelijk vlot.
Auto een goede week kwijt geweest.

Groet, Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
Wimm! schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:04:
[...]

Niet precies, ik had wel fotos gevraagd maar niet ontvangen. Ik begreep iets met een aansluitblok of sturingsmodule op het accupakket dat niet meer goed werkte.

Groet Wim
Ha wim,

Thanks voor je reactie. Mag ik vragen welke dealer dit heeft uitgevoerd aan jouw ford?

Groet alex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
Neemt het vermogen/acceleratie af naarmate de batterij minder gevuld is, en vanaf welk percentage is dit ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:55
jgijsen schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:36:
Neemt het vermogen/acceleratie af naarmate de batterij minder gevuld is, en vanaf welk percentage is dit ?
Ja, vanaf 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
jgijsen schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:36:
Vanaf 70% al neemt het totale vermogen af. Vanaf 50 % nog meer en onder de 25% nog meer.
Volgens mij gaat de turtle modus bij 5% aan.

Dit is iig zo bij de GT en ik weet dit omdat die een powerbar heeft.

Deze powerbar kan je wel aanzetten bij de RWD en AWD modellen , maar staat standaard uit.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 16:12
Brotuck schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:11:
[...]

Vanaf 70% al neemt het totale vermogen af. Vanaf 50 % nog meer en onder de 25% nog meer.
Volgens mij gaat de turtle modus bij 5% aan.

Dit is iig zo bij de GT en ik weet dit omdat die een powerbar heeft.

Deze powerbar kan je wel aanzetten bij de RWD en AWD modellen , maar staat standaard uit.
Ja kan je dat aanzetten? vanuit menu of via een truc? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Donnie Darko schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:41:
[...]

Ja kan je dat aanzetten? vanuit menu of via een truc? ;)
Met Forscan....

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrfdk
Weet iemand of de stroom van de obd2 vanaf de 12V af komt? Gok van wel...
Hoewel zo'n obd2 ding niet veel stroom zal vreten wil ik toch voorzichtig zijn gezien ik van plan was de module er permanent in te laten samen met een mobieltje die weer aan de usb hangt.

Of iemand moet opeens nu roepen dat, dat een zeer slecht idee is omdat bug X ervoor kan zorgen dat probleem Y hierdoor kan optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
cbrfdk schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:23:
Weet iemand of de stroom van de obd2 vanaf de 12V af komt? Gok van wel...
Hoewel zo'n obd2 ding niet veel stroom zal vreten wil ik toch voorzichtig zijn gezien ik van plan was de module er permanent in te laten samen met een mobieltje die weer aan de usb hangt.

Of iemand moet opeens nu roepen dat, dat een zeer slecht idee is omdat bug X ervoor kan zorgen dat probleem Y hierdoor kan optreden.
Waar ga je hem voor gebruiken ?

Ik heb nooit problemen ermee gehad, maar je moet je wel realiseren dat de beveiliging van een Bluetooth apparaat niet super is. Vaak paired hij direct met iedere device die in de buurt is.
En je kan de auto open maken en zelfs starten als je er handig in bent.

Als je hem voor ABRP gaat gebruiken dan gebruik ik de ODBLink CX, maar die laat ik niet zitten ivm het hierboven genoemde issue.

De ODBLink MX+ is weer er goed in Forscan en uitlezen data tijdens rijden en heeft betere beveiliging. Deze gaat zelfs uit als je de auto uit zet. Maar die werkt weer niet in ABRP....

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbrfdk
Ik wil de auto integreren met Home assistant.
Heb zonnepanelen, batterij en ik handel nu al met energie die ik per uur afreken dus goedkoop uurtje inkoop en duur uurtje verkoop.
Als het duur is wil ik de EV box automatisch uit zetten, als het normaal uurtje is dan wil ik dat die met 4KW gaat laden(instelbaar op de EV box) maar als het goedkoop is wil ik vol gas 11KW laden.
Maar ik wil ook altijd minimaal op 60% batterij ongeacht of het duur of goedkoop is vanwege rij afstand dus als de auto onder de 60% duikt wil ik laden, erboven mag die zelf bepalen vanuit de goedkoop / duur uurtje.

Al het bovenstaande is nu gelukt, enige rest nu dus de module er permanent in houden en idd, die zooi is zo lek als een mandje dus ik was al op zoek naar een obd2 met een kabeltje zonder draadloze zooi.
Of ik moet eentje hebben met alleen Wifi of iets wat iets veiliger is dan bluetooth.

Feitelijk wil ik minimaal de SOC hebben in een extern systeem, liefst niet via de ford api want ik begreep dat je daat zonder pardon op wordt geblokkeerd, weken lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavour
FlowDesign schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:58:
[...]

Djeezus, en ik dacht dat VW al erg was.
Fingers crossed dat alles heel blijft :X

Wat is er kapot aan de jouwe waar je zo lang op moet wachten?
Ze noemen het een module, maar er zitten vast verschillende soorten modules in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

cbrfdk schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:09:
Heb zonnepanelen, batterij en ik handel nu al met energie die ik per uur afreken dus goedkoop uurtje inkoop en duur uurtje verkoop.
Als het duur is wil ik de EV box automatisch uit zetten, als het normaal uurtje is dan wil ik dat die met 4KW gaat laden(instelbaar op de EV box) maar als het goedkoop is wil ik vol gas 11KW laden.
Maar ik wil ook altijd minimaal op 60% batterij ongeacht of het duur of goedkoop is vanwege rij afstand dus als de auto onder de 60% duikt wil ik laden, erboven mag die zelf bepalen vanuit de goedkoop / duur uurtje.

Al het bovenstaande is nu gelukt, enige rest nu dus de module er permanent in houden en idd, die zooi is zo lek als een mandje dus ik was al op zoek naar een obd2 met een kabeltje zonder draadloze zooi.
Of ik moet eentje hebben met alleen Wifi of iets wat iets veiliger is dan bluetooth.

Feitelijk wil ik minimaal de SOC hebben in een extern systeem, liefst niet via de ford api want ik begreep dat je daat zonder pardon op wordt geblokkeerd, weken lang.
Cool. Dit wil ik ook. Hoe heb je die koppelingen gemaakt? Ik kan namelijk van mijn laadpaal (Bluecurrent hidden) zo niet vinden of ik deze aan kan sturen met Home Assistent....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flavour
Wimm! schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:08:
[...]

Zie vorige reactie wat er vervangen is.
Onderdelen was het grootste probleem en onzekerheid, maar gelukkig ging dat redelijk vlot.
Auto een goede week kwijt geweest.

Groet, Wim
Ik wacht nu dus sinds eind okt op een sturingsmodule.
maar of dat dezelfde module is die jij binnen 2 weken krijgt ben ik toch wel heel benieuwd naar.
Daarom vroeg ik het ook specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46

Ben ook erg benieuwd, krijg in januari eindelijk een aantal panelen en die wil ik ook maximaal inzetten voor de auto via mijn wallbox. Heb ook HA dus moet ook eens op onderzoek uit wat de mogelijkheden zijn. Volgens mij kan ik ook iets via de wallbox en de loadbalancer regelen.... Weer iets (veel te) technisch om volgend jaar in te duiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbrfdk
Redelijk offtopic maar om even beknopt te antwoorden.

Wat ik nu heb is per uur een andere prijs, vaak heb je in de 24 uur een prijs verschil van gemiddeld 15 cent.
Nu is het bijvoorbeeld gratis stroom + 9 cent belasting = 9 cent per kwh vannacht vanaf 0:00 uur t/m 8:00 uur dus wat er gaat gebeuren is, nu worden de batterijen leeg gemaakt en het net op gestuurd tegen 22 cent, vannacht bijladen voor 9 cent. Daarmee zal ik mijn eigen verbruik compenseren qua euro's en heb ik dus gratis stroom.
Zonnepanelen doen niet veel in de winter maar die doen dus ook mee voor wat het waard is.

Voorbeeld:
Op 26-12-2022 heb ik 121.54 kWh van het net gehaald en ik heb 21.23 kWh terug geleverd.
121.54 kWh heeft mij 4,15 euro gekost en het terugleveren heeft mij 3,98 euro opgeleverd.
Dus ik heb 100.31 kWh geconsumeerd voor alles incl auto laden en dat heeft mij effectief 0,17 euro gekost.
Dat komt neer op 0,00169 euro per 1 kWh.

De auto laad nu ook op de goedkope momenten alleen wil ik dat iets beter plannen maar daarvoor heb ik dus de SOC nodig van de auto.

Ik heb een victron systeem dus ik stuur alles aan via modbus.
Ik haal de data op van de meterkast met MQTT en de data vanuit de auto komt via de OBD2 --> oud mobieltje met Torque en Automate app --> MQTT naar de Home Assistant.
Data komt ook binnen via XML, uurprijzen voor stroom.

Wellicht een ander topic hiervoor fixen eventueel want dit is nogal complex om even uit te leggen.
Maar kortom, het handelen draait al ruim een jaartje zo, gaat goed. Auto afgelopen week gekoppeld en dat gaat ook goed dus feitelijk alles werkt zoals ik het wil op de bluetooth beveiliging en zorgen over het stroom verbruik via de OBD2 na dan.

Dus als je apparaten via modbus kunnen praten dan zou dat op zich simpel te regelen zijn.
Voor specifieke vragen of iets pm me gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09-2023
cbrfdk hoe groot is je accupakket wat je gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbrfdk
Caulino schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:02:
cbrfdk hoe groot is je accupakket wat je gebruikt?
Momenteel 135 kWh, zit te kijken naar een uitbreiding tot 200 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ford is als het goed is een extra API voor derden aan het opzetten, waar bijvoorbeeld Tronity dan gebruik van kan maken. Pas zodra dat geregeld is kun je weer data ophalen zonder geblokkeerd te worden. Volgens Tronity ergens in 2023.

[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 28-12-2022 22:18 ]

• m24

m24

ivm de dynamische tarieven nu ook met geplande laadtijden in de weer. Volgens mij is het Detroit tijdzone probleem nog steeds niet opgelost toch? (In ieder geval klopt er bij mij niets van de laadtijden.....)

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:09
m24 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:22:
ivm de dynamische tarieven nu ook met geplande laadtijden in de weer. Volgens mij is het Detroit tijdzone probleem nog steeds niet opgelost toch? (In ieder geval klopt er bij mij niets van de laadtijden.....)
Ik heb er weinig last van de tijdzones, enige wat wel eens gebeurde was dat de laadpaal in storing sprong als de Mustang nog niet wilde laden (Shell Recharge Advanced). Nu stel ik de tijden in via de paal ipv de Mustang, dat werkt al enkele maanden perfect.

• m24

m24

thijsq schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:32:
[...]

Ik heb er weinig last van de tijdzones, enige wat wel eens gebeurde was dat de laadpaal in storing sprong als de Mustang nog niet wilde laden (Shell Recharge Advanced). Nu stel ik de tijden in via de paal ipv de Mustang, dat werkt al enkele maanden perfect.
helaas ondersteund mijn laadpaal dat (nog) niet. (Ze schijnen wel met iets bezig te zijn... hoop dat ze sneller zijn met hun updates dan onze vrienden van Ford.... )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimm!
alex81 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:15:
[...]

Ha wim,

Thanks voor je reactie. Mag ik vragen welke dealer dit heeft uitgevoerd aan jouw ford?

Groet alex.
Hoi Alex, Broekhuis Amersfoort had ik al genoemd in mijn bericht, maar mogelijk had je er overheen gelezen. Groet, Wim

• jsm29
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 08:54
Ik zit in ABRP te kijken bij de instellingen en ik zie dat je nu ook een rechtstreekse connectie met de auto kan maken. Bij de supported vehicles staat de mustang ook.
Heeft iemand dat al eens geprobeerd?
Ik gebruik nu een dongle om de informatie in ABRP te krijgen.

• FlowDesign
jsm29 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:41:
Ik zit in ABRP te kijken bij de instellingen en ik zie dat je nu ook een rechtstreekse connectie met de auto kan maken. Bij de supported vehicles staat de mustang ook.
In de nieuwste Android versie zie ik dat niet, of bedoel onder Premium?

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-09 09:05
jsm29 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:41:
Dan gebruiken ze volgens mij de api van Ford en wordt je fordpass account geblokkeerd. Ik zou de dongle blijven gebruiken...
Pagina: 1 ... 140 ... 179 Laatste